• 49.

    ; (ל''ת)

    l, 16/12/09 09:30

  • 48.

    מידה כנגד מידה

    כואבת, 14/12/09 22:02

    ואני מזהה שהשיח של הרב מלמד מצמיח דור מונהגים עדר של משרתים. כאלה שהעמדה המוסרית שלהם צמחה מתוך דעתו מתוך אובססיה לליטופים מפרגנים מהרב האריסטוקרט

    . הם יודעים שלחרדים יש כבוד עצמי ובגללו הם לא יתנו לאתיופי ללמוד אצלם ''אז מי שיש לו כבוד לא יאפשר לאתיופי ללמוד בישיבה שלו
    אוי לתלמיד ואוי לרבו פקח עינך חשוב עצמאית יגאל גאל את עצמך מן החרפה

  • 47.

    למי יש יותר כבוד איש ערכי ומולו איש סקר (ל''ת)

    אור, 14/12/09 20:55

  • 46.

    הרב ללום, כל מילה בסלע.

    מיני מיי, 14/12/09 17:47

    ומי שקורא את זה וקורא לך צבוע- צבוע בעצמו.

  • 45.

    כל מיל בסלע ישר כח!רק חבל שכל השמאלנים ישר יקטלו אותך לפני שידונו (ל''ת)

    עניינית בדבריך,אבל הם מסכנים חסרי אמת, 14/12/09 17:34

  • 44.

    צביעות הכותב זועקת מכל משפט.

    צניקן, 14/12/09 17:00

    שיח דור העתיד מבוסס על הפרה של מרבית מצוות התורה בין אדם לאדם לעומת מתן קדושה לאדמה (עבודה זרה). גזל, נשל, הריגה, שריפה הינן חלק מהמצוות אותם רוכשים ''מיטב'' הנוער ממיטב ''המנהיגים''. הכל בשם הפונדמנטליזים, שבינו לבין הטליבן ותנועות ''מוסריות'' אחרות קצר המרחק.

  • 43.

    ללום תכיר באמת

    אבי גיבור, 14/12/09 12:01

    ליגאל ללום שמכיר את רב מלמד היטב וסכסך בינך ובין אשתך הרב שאמר בישוב הר ברכה ''מי שלא מסכים איתי חייב ללכת'' ופעל נגד המתנגדים לדעתו וגייס את גיסו ותומכיו לכך
    הקב''ה יודע סבלן ומחזיר לו אולי יחזור בתשובה

  • 42.

    הנקודה העיקרית

    משה, 14/12/09 11:45

    הנקודה המרכזית שלא נאמרת בפה מלא היא שבישיבות ההסדר (ובמידה רבה גם במכינות הקד''צ ובישיבות הגבוהות של הציבור התורני) דנים ב-ה-כ-ל זאת אומרת: בכל טענות החרדים (לפלגיהם), השמאלנים , הפמיניזם (לצורותיו השונות), בעוד שהשמאל עוסק בעיקר במניעת דיון רציני (במקביל לשטיפת מוח מושגית) כך היה לפני הסכמי אוסלו וכך ממשיך גם היום.
    הישיבות כדו' מקבלות בכל שנה זרם של צעירים שרובם מושפע בצורה מאסיבית מהתרבות הפוסט-מודרנית, שהיא הכר הפורה להשקפות שמאל היום\\ ולכן מלא בשאלות.
    שיוצר דיון אמיתי ומונע שקיעה בעולם בועה (שנהנים לצייר את הישיבות כאילו הן בתוכו).
    בכל מפגש של דיון בין הציבור הזה לציבור הכללי מתגלה הפער הענקי הזה.
    סביר שרובן המוחלט של התגובות כאן יהיה מלא בבורות, אני פונה לציבור הרחב לבוא ולהתרשם בעצמו.

  • 41.

    הרב ללום כותב דברי טעם! (ל''ת)

    יישר כוחך, חילך לאורייתא!, 14/12/09 11:37

  • 40.

    אתה צודק! איש לא מעז להשתלח בחרדים המשתמטים

    חיה קריות, 14/12/09 11:23

    באופן כל כך גורף מהשרות הצבאי. אתה כותב שאם אכן יעזו, (וההשתמטות הגורפת הינה, בלי ספק, עוול שזועק לשמים!) יש סיכוי שהממשלה תיפול. וכל כך למה? פשוט מאד: מפני שהציבור שלנו הינו כפוי טובה: מדוע אין לנו נציגות שלטונית כמו לש''ס למשל? במו ידינו החלשנו את כוחנו בבחירות האחרונות. זה בהצטרפות של רבים למפלגות אחרות ואח''כ בהתפצלות בתוכנו. אז במי רצית שכרק ייכנס? חבל! למי הוא זקוק יותר? החשבון שלו הוא מאד פשוט ושקוף.

  • 39.

    כל כך נכון, מדוייק ומלוטש !

    אבידן, 14/12/09 11:23

    כל מה שנכתב כאן הוא אמת לאמיתה.
    מעדות אישית אוכל להעיד שכך הם פני הדברים, וכדי לומר את האמת - כנראה שצריך לפעמים להתאמץ יותר מאשר מי שמשקר.
    1. הרב מלמד לא קורא לסרבנות, אלא להיפך - לגיוס.
    2. הרב מלמד מתנגד לסירוב של כל פקודה, חוץ מפקודה שנוגדת את התורה. {חילול שבת, פינוי ישובים וכו}.
    כל זה לא נכתב או נאמר בתקשורת הכללית.
    מסקנה: התקשורת ניזונה משקר וזהו לחמה.
    נוח לה להציג רב וימני כאיש סהרורי שהורס את המדינה....
    אני עובר לערוץ 7 .

  • 38.

    אל תתמם מר ללום, ברק לא נטפל - מלמד מטיף ומעודד מרד בשלטונות המדינה (ל''ת)

    אתאיסטיק, 14/12/09 10:52

    • הרב לא מטיף לכלום, פשוט אומר את עמדת התורה כמצופה מרב,משרת המחשבות של (ל''ת)

      הק.ג.ב של ברק לא תשבור אותו, 14/12/09 17:35

  • 37.

    אם זו הרמה האקדמית של מכללת אריאל...

    יואב, 14/12/09 10:34

    אז אוי למוסד הזה

    • אולי באמת עדיף הטרור האקדמי שמפעילים על סטודנטים ימניים באוני' ת''א (ל''ת)

      מאיר, 14/12/09 17:26

  • 36.

    כל מילה מדוייקת ונכונה (ל''ת)

    יוסי, 14/12/09 10:03

  • 35.

    כולם מבינים שברק עשה את המעשה הנכון

    רון, 14/12/09 09:53

    אין מקום לדיעות פוליטיות בצבא. מה יקרה אם אנשי שמאל לא יהיו מוכנים להלחם במקומות שלא נראים להם? אין לזה סוף

  • 34.

    מאמר מעולה. תודה לכותב, ולרב מלמד שהזכיר לנו שאפשר לעמוד ישר (ל''ת)

    ולא צריך להתכופף כל הזמן, 14/12/09 09:41

  • 33.

    הפעם הטרמפ הפוליטי של ברק יגבה מחיר טיסה ללא מוצא.

    אהרן, 14/12/09 08:50

    ככל הנראה צה:ל יגבה מחיר באיבוד משמעותי של חיילים איכותים במספר שנים הקרובות. אם הצבא יחכים לחזר אחר חייליו האמיצים בסוף גם צה''ל הרוויח!

    • הצבא לא ייגבה שום מחיר של חיילים איכותיים.

      חיה קריות, 14/12/09 11:27

      אנחנו (הדתיים הלאומיים) נמשיך לחנך את ילדינו לאהבת הארץ ולשרות המדינה. גם אם יבזו אותנו ויפגעו בנו נתן את המקסימום בצבא. כי כאלה אנחנו, פריירים.....

  • 32.

    the best article

    dave, 14/12/09 04:24

    i really liked what you are saying i and stand behind you guys

    good job

  • 31.

    רב יקר, גירוש והחרבת יישובים זו החלטה לגיטימית של ממשלה נבחרת

    יוסי, 14/12/09 02:20

    מי אתה שתקבע מהם צרכי הביטחון שלנו ? בשביל זה יש קלפי.הבעיה שלנו שאתם נשמעים לדין תורה ובינתיים זו לא מדינת הלכה

    • האם גם לפינוי של תל אביב - היית אומר את זה ??? (ל''ת)

      רון, 14/12/09 08:49

      • תל אביב לא יושבת על הגבול בשטחי מריבה, אם היא היתה אז ודאי שכן (ל''ת)

        יקי, 14/12/09 10:53

    • וכן, לרוב גם מותר להחליט לשלוח את כל הזקנים לקפוא כי הם לא יעילים

      מה זה דמוקרטיה?, 14/12/09 09:40

      אז זהו, שלדמוקרטיה, מעצם הגדרתה, אין יכולת לפגוע בזכויות הפרט של אדם, גם אם הוא מיעוט. כמו שאי אפשר להסכים להחלטת ממשלה להרוג את כל הזקנים באוכלוסיה, או לאנוס את כל נערות פתח תקווה- כך אי אפשר להסכים להחלטה לגרש מביתם אנשים מישוב זה או אחר.
      גם אילו רוב העם היה בעד מהלך כזה (והוא לא)המהלך הזה היה בלתי חוקי בעליל משום שהוא פוגע בזכויות הפרט ולכן אינו מוסרי.
      למזלינו, בינתיים, אנחנו לא ברוסיה הסוביטית, ולכן, בבקשה תפסיקו לבלבל את המוח עם ''צרכי ביטחון'' שממציאים למענכם אלה שנבחרו לפי מצע הפוך מזה שהם מבצעים בפועל.

    • גירוש והחרבת יישובים זו החלטה לא לגיטימית של ממשלה שנבחרה לעשות ההפך

      ישראלי, 14/12/09 10:07

      אריאל שרון אמר ''דין נצרין כדין תל אביב'' -אבל התקפל מול דעת האמריקאים בניגוד למה שהעם בחר.
      הבעיה שאצלכם בשמאל דמוקרטיה =שליטה של השמאל בבג''ץ ובתקשורת כך שאין לבחירות הדמוקרטיות השפעה אמיתית.

    • אין שום לגיטימיות בהחרבת חייהם של אחרים

      מאיר, 14/12/09 11:32

      אפילו אם הם מיעוט בקלפי.

      גם אין שום לגיטמיות בפגיעה בביטחון המדינה למרות כל הניסיון והאזהרות.

      אם אתם רוצים לדרדר את מדינת ישראל בבקשה. אבל לא תקבל מאיתנו עזרה.

    • נראה שפיספסת שיעור או שניים בדמוקרטיה ליברלית (ל''ת)

      משה, 14/12/09 11:46

  • 30.

    אני מבקש מהכותב להפסיק לדבר כאילו הוא מייצג את כל הצייונות הדתית

    אחד, 14/12/09 01:24

    כאשר הוא וישיבתו מייצגי מיעוט בקרב ציבור זה (ומס' הקוראים של עיתון סוג ד' המחולק חינם אינם אינדיקציה לכמה אנשים שייכים למחנה זה)

    האמת צריכה להיאמר, ברק ממש לא צדיק גדול, אבל מעשיו ודבריו של הרב מלמד בשבועות האחרונים הזיקו לציונות הדתית כולה, ולישיבות ההסדר בפרט, למרות שהרוב לא מסכימים אם דבריו.

    כמובן שמבחינת הכותב לא ממש בטוח שהציונות הדתית באמת נחשבת לדתיים ''האמיתיים'' בעיניו. הרי בסוף המאמר הוא מכנה את רובו של ציבור זה בזלזול ''ממלכתיים'', וזאת רק בגלל שהם ביקשו לשמור על אחדות ישראל.

    את הנאמנות האמיתית למדינה לא מגלים כאשר הדברים נוחים והמדינה עושה מה שאנחנו רוצים. הנאמנות למדינה מתבטאת בצורה הטובה ביותר דווקא בכך שממשיכים להיות נאמנים לה גם כאשר לא מסכימים. וזאת היא אחת מעמודי היסוד של הדמוקרטיה.

    • די להיות דוס מחמד

      רועי, 14/12/09 10:35

      הרב מייצג חלק גדול מהציבור הדתי לאומי, ועשה נכון שלא נכנע לעריצות ולדורסנות של ברק וכל הצייצנים השמאלנים מהתקשורת.
      הגישה שלך היא המעוותת - המדינה היא לא מעל הכל - זו פשיסטיות, המדינה וחוקיה מטרתם לשרת את הערכים והאידיאלים המשותפים של החיים בה. כאשר חוקי המדינה הופכים לכלי בידי השלטון לרמוס את אותם ערכים ולפגוע במי שאינו בשלטון אז זה קודם כל לא מוסרי ובטח שלא דמוקרטי. להיפך, חוסר היכולת לעשות כן בדינה מתוקנצ זו אחת מעמודי היסוד של הדמוקרטיה ולא הנאמנות העיוורת למדינה כפי שאתה חושב.
      מעבר לכך, הנסיון של הפיכת חיילי צה''ל לרובוטים חסרי מצפון וחשיבה כדי להשתמש בהם ככלי לביצוע מדיניות פוליטית הוא עוול מוסרי (אגב משפט דמאניוק שטען את הטענה המטופשת ''אני רק חייל פשוט שביצע פקודות'') , ומזל שרוב בחורינו הטובים לא קונים את זה ואף יוצאים נגד זה - על כולנו לתמוך בכך. ומציין נכון הכותה שדבר זה אף מנוגד לחוק שירות הבטחון שמחייב הסכמה של החייל לעסוק בכל פעילות שאיננה צבאית (בדיוק כדי לא להפוך את הצבא במדינה דמוקרטית לכלי פוליטי).

  • 29.

    אוי לנו על כאלה דברי כסילות

    חני, 14/12/09 00:42

    כי ההסדר הוא חלק מתכנית השירות הצבאי. תהיה הבעיה של החרדים אשר תהיה, הם אינם מתגייסים ואינם מעמידים בסכנה את הנאמנות של מי שמשרתים. בני החברה הלאומית - הדתית שאינם רוצים להתגייס, ועיין ערך לא מעט מרכזניקים - יכולים לעשות זאת ללא בעיה מיוחדת.
    ואולי אכן מוטב שלא יתגייסו מאשר שיתגייסו ויעדיפו לציית להוראות רבנים.

    • ואילו אצלך - פנינים של ממש...

      את מעדיפה ''יסמנים'' על פני חיילים?, 14/12/09 11:36

      הטענה כאילו אידיאולוגיה יכולה לפרק את הצבא היא מצחיקה כשלעצמה.
      ולא, לסרבני השמאל אין אידיאולוגיה. חיפשתי אותה - אבל מצאתי רק עצלנות, בורות וטפשות. אה, כן, ושנאת ישראל.
      לא עלינו.

  • 28.

    ברק לא היה מעיז לשלוח דרוזי לפנות דרוזי. רק על הדתיים הקיבוצניק גיבור (ל''ת)

    סא''ל מיל., 14/12/09 00:37

  • 27.

    אולי זה מעשה מבורך! אולי הגיע הזמן שתחום החינוך לא יהיה ממומן

    בן-חורין, 14/12/09 00:22

    ע''י המדינה. כל מוצר שהמדינה תהיה אחראית לו סופו שיקרוס וייעלם.

    המעשה של ברק יגרום לישיבה לפרוח ולשגשג.

    ככה כל החינוך בארץ צריך להיות!

  • 26.

    מה בסך הכל היה לנו?

    עוד מגלגל עיניים, 14/12/09 00:17

    בסך הכל חייל הולך הביתה בלי אישור. מה כבר פשע? אז למה שולחים אותו לכלא בתור עריק? ואם חייל בסך הכל פולט כדור - כמה כבר כדור עולה ואיזה נזק הוא גרם? הוא לא יראה את הביית חודש. ואם איזה טירון אומר משהו לא יפה למ''כ - לא מרביץ, לא יורה, רק אומר, כי אולי המ''כ גרם לו להתעייף - שאלוקים ירחם עליו מה שהוא יחטוף. אז באמת מה בסך הכל היה לנו... צבא פוליטי ומחורבן באמת. ביחוד לרבנים.

    • זו כבר לא בורות של מגיבים סתם טיפשות

      משה, 14/12/09 11:34

      אף אחד לא אמר שהחייל לא צריך להענש על הפרת כללי הטקס ואני מניח שהוא קיבל את זה על עצמו לפני הטקס עצמו, אבל מה הקשר בין זה לבין העליהום המטורף שיצרו מזה?!
      ברק שולח את חיילי צה''ל לשמוע הרצאות מגורמי שמאל קיצוני (פרטיים ובאקדמיה) אבל כשמדובר באדם הנאמן לעם ישראל עמוד שידרה מוסרי זה כבר פסול (טוב הרי הוא רב ולהם הרי אין זכות לטעון טענות מוסריות).

    • הרב לא אמר שלא מגיע לחייל עונש

      שים לב, 14/12/09 12:26

      רק אמר שהוא לא מגנה (גם לא מסכים, אבל לא מגנה)

  • 25.

    דברים מאלפים טוב שיש מי שמבין ענין וטוב שיש מי שיודע ל (ל''ת)

    שלמי בדש, 14/12/09 00:04

  • 24.

    ברק זקוק לאברמוביץ שיכריז עליו כאתרוג השנה

    גדעון שושני, 13/12/09 23:16

    שמו מתחיל להופיע יותר מידי פעמים סביב חשדות לא כשרים, פיליפינית, חברה שהועברה לביתו והרוויחה 6 מליון דולר, עמותות, ועוד. זאת בנוסף לכשלונות ולתבוסתנות הכי גדולים בהסטוריה כבריחה מלבנון ונסיון למכור את כל מדינת ישראל תמורת נזיד עדשים לקונה כ''כ טיפש שלא רצה לקנות.
    הוא חייב לטפס על העץ הכי גבוהה בסביבה- הרב מלמד.

  • 23.

    ברק מכיר רק פוליטיקאים שמתקפלים (ע''ע ביבי) טוב שיש כאלה שיש להם עמוד

    מרים, 13/12/09 22:03

    חזקו ואימצו

  • 22.

    צודק! (ל''ת)

    עצוב לקרוא, 13/12/09 21:29

  • 21.

    נא לא לשכוח שעיתון ''בשבע'' מחולק חינם ולכן אין כלל להתייחס לסקרים (ל''ת)

    קורא, 13/12/09 21:12

    • טיפש הסוקרים יודעים לטפל גם בכך (ל''ת)

      מוסמוס, 14/12/09 00:32

    • למה לא?

      באבא, 14/12/09 01:27

      גם ישראל היום מחולק חינם. אז מה, לא קוראים אותו בגלל זה? מה שקובע זה החשיפה, לא התשלחום בעדה.

  • 20.

    ללמוד לימודי הוראה מקוצרפסיכומטרי ועוד ועוד (ל''ת)

    למגיב 4-יפה כתבת-גם משרתים שירות מקוצר גם אפשרות, 13/12/09 21:09

  • 19.

    מקבלות מימון צבאי מעבר לשאר ההטבות שיש לתמידים (ל''ת)

    דוקטרנט-אי אפשר להנות מכל העולמות-ישיבות הסדר, 13/12/09 21:05

  • 18.

    עוד אחד עם רגשי נחיתות . במקום לבלבל במח - לך לטיפול !!!! (ל''ת)

    פסיכולוג דתי, 13/12/09 20:22

  • 17.

    האדם הנכון בזמן הנכון,נאמר גם על הרב מלמד וגם על יגאל הרהוט (ל''ת)

    אסף, 13/12/09 19:31

  • 16.

    תיאוריית הספסל

    שחקן ספסל, 13/12/09 19:29

    מעניינת. אם כי לצערנו זה יותר דומה למשחק באולינג בו כל מכה של כדור מעיפה את החיילים לכל עבר.

  • 15.

    יגאל, אתה חסיד שוטה של רב עוד יותר שוטה שמקבל הוראות מאשתו . (ל''ת)

    מקורב, 13/12/09 18:48

    • בבית אל כולם יודעים זאת ........ (ל''ת)

      אלמוני שמפחד מביריוני ערוץ 7, 14/12/09 00:07

  • 14.

    כמה שאתה צודק (ל''ת)

    ערן, 13/12/09 18:36

  • 13.

    דברים כדורבנות

    חיים מרקוביץ', 13/12/09 18:22

    נמאס משלטון האימים של ברק.

  • 12.

    למה ברק נטפל למלמד? למה חלוץ נטפל ללבנון?

    סרבן סרוג, 13/12/09 18:03

    מה ההיתממות ודקדוקי העניות בחוקי הדמוקרטיה כאשר הכותב אינו מתיימר אפילו למלא חוק אחד שאינו מסתדר עם ההלכה.

    הגיע הזמן להעיף מצה''ל את כל ההסדרניקים ולצמצם את זכויותיהם הדמוקרטיות (זכות הצבעה, משכנתאות וכו') אם ישתמטו משירות צבאי מלא.

    • ואז נשלול גם זכות הצבעה מערבים ומחרדים!

      אדיוט, 13/12/09 23:59

      ובכלל יהיה סבבה. קדימה.

  • 11.

    כל מילה אמת

    צודק, 13/12/09 17:47

    כל מילה אמת

  • 10.

    אמר מדהים, כתיבה תמה וישירה, אמיתית וקולחת....

    אסף, 13/12/09 17:28

    אהבתי מאוד!

  • 9.

    כל הכבוד, הסברת בצורה יפה את מניעיו של ברק הצבוע (ל''ת)

    ראובן, 13/12/09 17:17

  • 8.

    צודק במאה אחוז!! ברק מפחד ממנהיגות ישרה ואמיתית (ל''ת)

    יוגב, 13/12/09 16:51

  • 7.

    חריש

    גיל, 13/12/09 16:46

    יגאל אתה תותח

  • 6.

    ברוך שנתן לנו תורת אמת. תודה לרב יגאל. (ל''ת)

    אלעזר, 13/12/09 16:31

  • 5.

    כל מילה בסלע

    תומך נלהב , בני ברק, 13/12/09 16:27

    גם אני מצטרף לכל הנ''ל.

  • 4.

    מה בין חרדי לציוני דתי?

    שחורה סרוגה, 13/12/09 16:01

    למה באמת כנגד רבנים חרדיים שמעל כל במה מטיפים לא להתגייס לצבא אין פוצה פה ומצפצף ורק כלפי הציבור היחיד שרואה בצבא מצוה גדולה וחובה קדושה יש עליהום מטורף?

    • כי החרדים לא מקבלים תקציב מצה''ל ואז מטיפים לסרבנות

      חילונית, 13/12/09 19:18

      לעומת זאת ישיבות ההסדר רוצות לאחוז בשי קצות החבל: גם לקבל תקציבים ממשרד הבטחון, גם לקבל קיצור משמעותי בתקופת השירות הפעיל של תלמידיהם וגם להטיף לסרבנות.

      היה פעם שריף במדינה בדרום ארה''ב שפוטר ממשרתו בגלל התבטאות גזענית. השריף הגיש עתירה לביהמ''ש העליון וטען בפני השופטים''לא יתכן שיפטרו אותי בגלל מה שאמרתי כי הרי יש לי זכות חוקתית של חופש דיבור'' אמר לו אחד השופטים ''אכן יש לך זכות חוקתית לחופש דיבור אבל אין לך זכות חוקתית להיות שריף''.

      המשמעות היא שלכולנו יש חופש דיבור - על חשבוננו. כלומר אם אני רוצה להטיף לסרבנות זה בסדר גמור אבל אז אני לא יכולה להיות עובדת ציבור או לקבל תקציב מהמוסד שאני מטיפה נגדו.

      הרב מלמד לא צריך לשנות את דעותיו או להסתיר אותן. הוא רק צריך להפסיק לקחת את הכסף של הצבא.

      • טענותיך נסתרות, כי:

        חרדית, 14/12/09 00:03

        א. הישיבות נהנות ממטריה של חופש אקדמי, התפקיד שלהם הוא להביע דעות. זה לא דומה לשריף או לפקיד ציבור אחר. זה מקביל למרצה באוניברסיטה. ואכן מקרה שכזה אכן היה, בקורס שנלקח במסגרת המכללה לביטחון לאומי (תוכנית צבאית! מימון על ידי הצבא והרצאות לקצינים) היה מרצה שהטיף לסרבנות. הקצינים עזבו את הקורס, אבל הצבא לא ביטל את התוכנית (או את אוניברסיטת ת''א, למקרה שאתה תוהה).

        ב. בארץ (בניגוד לארה''ב) לא ניתן לפטר פקיד ממונה בגלל דעותיו אלא אם כן מדובר בתפקיד אמון. ולכן הדוגמא מארה''ב בעיתיית במקרה הטוב.

      • למה האוניברסיטאות מקבלות כספי ציבור?

        רבים מאנשי האקדמיה מסיתים לסרבנות, 14/12/09 00:45

        או שאתה טיפש או מיתמם והאפשרות השניה יותר הגיונית.

        יחד עם זאת ,אני חושב שהיה אסור לרב לומר לסרב

      • צודקת.

        ענבל, 14/12/09 11:24

        שיעבור ללמד בישיבה שאינה ישיבת הסדר, אם זו דעתו על החילונים ועל סמכות המדינה לעומת סמכותו-הוא.

    • ראשית-רבנים חרדים אינם מטיפים לא להתגייס לצה''ל,אלא טוענים כי לומדי

      התורה מגינים על עם ישראל באופן רוחני-מה שיכול, 14/12/09 00:58

      לתמוך באופן מעשי בתוצאות הלחימה של אלו שמתגייסים.

      שנית-לומדי התורה האמיתיים (בניגוד לדתילונים),פטורים משרות עפ''י חוק.

      שלישית-שורש העניין נובע מסיבות רוחניות נטו.בעוד הרב קוק אמר מפורשות כי לימוד תורה עדיף על הגיוס לצה''ל(תלמוד תורה כנגד כולם),והגיוס אמנם גם בו יש מצווה,אך זאת רק בדיעבד,למי שממילא איננו בן תורה,אלא מסתפק בקביעת עיתים לתורה,סילפה הצינות הדתית את דרכו.וברגע שהיא מוכיחה בכל פעם כי התורה איננה בראש מעייניה,אלא רק עניין תרבותי חלילה,אז ניתנה הרשות למקטרג לפעול.כך היה גם עם פרעה בתחילת השעבוד,עם ישראל גילה רצון טוב לעזור לו,ונטש את התורה בשל כך,ואז הוא כופף אותם בכורח להמשיך בעבודתם.להבדיל שבט לוי לא עזב את התורה,לכן לא נגזרה עליו אותה גזירה ע''י פרעה.
      השם לקראת בוא המשיח מציב לכם ניסיונות קשים,בהם צריך להכריע בין העולם הכופר,לתורה.ישנה קריאה של:מי להשם אלי ?!

      בהצלחה לעם ישראל בניסיונות האחרונים,ומלבד הפן הרוחני שבלימוד,צודקים החרדים-אדם ירא שמים אינו יכול לשרת בצבא חילוני מובהק,שאינו מאפשר לו לשמור מצוות..

  • 3.

    התלמיד מעיד על הרב. יפה מאוד.

    נר שני, 13/12/09 15:57

    מילים כדורבנות!

  • 2.

    שפתיים ישק! כל כך מדוייק (ל''ת)

    בון, 13/12/09 15:55

  • 1.

    סוף סוף קולה הצלול של האמת (ל''ת)

    זיר נהיר, 13/12/09 15:44