• 166.

    בצעד אחד מהיר ובהול: להעיף את הממשלה ההזויה הזאת,לפני שלא תהיה מדינה! (ל''ת)

    ביבי לך הביתה וקח אתך את כל חברי ממשלתך התמהוניים!, 10/12/09 06:55

  • 165.

    החזירה שופטינו כבראשונה

    אביעד, 09/12/09 13:25

    ויועצינו כבתחילה, והסר ממנו יגון ואנחה, ומלוך אתה השם לבדך, בחסד וברחמים, וצדקנו במשפט התורכי והאנגלי ועזור לנו לשכוח את תורתך הקדושה

  • 164.

    החזירה שופטינו כבראשונה (ל''ת)

    אביעד, 09/12/09 13:22

  • 163.

    אדוני השר, תודה בשם כל הנאורים. די עם החוקי של התורכים החשוכים (ל''ת)

    ד''ר א. חשין, 09/12/09 09:25

  • 162.

    אירן זה כאן (ל''ת)

    אמיתי, 09/12/09 06:12

  • 161.

    לא יעזור לכם החילוניים - הבטן של האישה החרדית ינצח אתכם

    אי שם, 09/12/09 06:08

    או לחילופין של הערביה. מתכון בטוח לכישלון הצורב שלכם.(יותר נכון של הצאצאים

  • 160.

    ומי אומר שחוקי הטורקים והבריטים יותר מתקדמים קודם

    רוק, 09/12/09 02:28

    תלמדו גמרא ואחרי חן תביעו את דעתכם

  • 159.

    איך אתה נותן להם להפיל אותך בפח מר נאמן היקר ?

    alan18 , 09/12/09 00:25

    החלטת לתת לשונאיך מהתקשורת ולחברייהם ממערכת המשפט סופגניה לחנוכה ? לא מגיע להם.

  • 158.

    עיוות דבריו

    שי, 09/12/09 00:05

    השר נאמן דיבר רק על דיני הממונות שגם כך מונהים ע''י ההלכה היהודית. אתם כ''כ נבזים שהשנאה שלכם מוליכה אתכם שולל.

  • 157.

    הזדמנות לסגור חשבון עם נאמן !? (ל''ת)

    דקל ב, 08/12/09 22:31

  • 156.

    יצא מדעתו

    פרופסור קומסרבטיבית ניו-יורק, 08/12/09 21:57

    נאמן היה צריך להמשיך: צעד אחר צעד ננציח את המעמד השערוריתי של האשה בהלכה, צעד אחר צעד ננתק מגוף העם היהודי את הציבור הקונסרבטיבי והרפורמי, צעד אחר צעד נגרום לירידה המונית של האליטה המדעית-טכנולוגית ונהפוך את ישראל למדינת עולם שלישי, צעד אחר צעד נדאג לכך שילדי ישראלים לעולם לא יחזרו לחיות בישראל, צעד אחר צעד נהפוך את מדינת ישראל למדינת אייטולות דמוית אירן. השיער סומר למשמע חוצפתו של נאמן, שר משפטים במדינת ישראל.פטוריו הם צו השעה.

    • מה שהרפורמים רוצים זה צעד אחר צעד למחוק כל זהות יהודית אמתית

      ישראל קרמר, 09/12/09 16:40

      בס''ד

      בתי התפילה הרפורמיים הם חיקוי של כנסיות, ורבנים רפורמים מתחנים בנישואי תערובת גם של גויות ויהודים, וזה ניגוד מוחלט ובסיסי למסורת היהודית.
      וגם הגיור המצחיק שלהם הופך את המעבר מדת לדת לדבר זניח ושולי כהיחס הנכון הוא שמדובר בדבר רציני ביותר שהתהליך שלו צריך להיות הרבה יותר רציני. בדרך הרפורמית יתגיירו אנשים ללא כל זיקה יהודית בסיסית.

  • 155.

    אוי הפרימיטיבים האלה...

    אורית11 , 08/12/09 21:43

    ... עוד יורידו אותנו ביגון שאולה.....
    אדם באמונתו יחיה. אדון נאמן. שמעת אי פעם את המשפט הזה? אמץ אותו אל ליבך, חרוט אותו בתחומי אמונתך, כי משם לקוח משפט זה !
    השאירו את האמונה בליבכם ואל תכפוה על אחרים.

    • המשפט אומר ''צדיק באמונתו יחיה''

      כנסי, 08/12/09 23:08

      צדיק אמונתו מחייה אותו ברוח ולא בחומר
      יהי רצון שכולנו נוכל להגיע למדרגה הזו
      בכל מקרה אל תפחדי מהתורה לימדי אותה ותראי
      איך המשפט העברי מתקדם מהמשפט המעורבב והמבולגן שיש לנו עכשיו לא ברור טורקי אנגלי או אמריקאי
      כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים

      תורה מלשון הוראה למידת החוקים והכללים לעולם טוב יותר בין איש לאשתו בין אדם לחברו
      בהצלחה

    • אחי היקר!

      יו@, 08/12/09 23:09

      יהי רצון שתחזור בתשובה

    • ומי אומר החוק הטוריקי או הבריטי מתקדם יותר לך פתח גמרא ותראה (ל''ת)

      רוק, 09/12/09 02:31

  • 154.

    ''עשו סייג לתורה'' (ל''ת)

    אלעד, 08/12/09 20:55

  • 153.

    בראש מורם התורה הקדושה היא החוק הטוב ביותר לכל אדם (ל''ת)

    בתי המשפט היום הם הגרועים ביותר לא לטובת הציבור, 08/12/09 20:45

  • 152.

    במלון שבו שהו שחקני מכבי ת''א בכדורסל

    אלכס, 08/12/09 19:44

    אחד השחקנים הביא צלי של תרנגול הודו על מנת לאכול עם חבריו בחג ההודיה. כשמשגיחי הכשרות שמעו על כך הם הביאו רב שישבור את כל הצלחות, משום שזהו הדין לצלחות חרס שנגעו בבשר שבושל על ידי גוי. אחרת המלון היה מאבד את הכשרות. רק הצצה קטנה לעולם החושך, הגזענות, הנוכלות ושנאת-האדם הקרוי יהדות.
    ואל תתרגשו מצבא הטוקבקיסטים החרדים שמגיבים כאן, וגם מכך שהם מציגים עצמם כחילונים, נשים ודרוזים. זה רק מוכיח שהשקר והנוכלות הם חלק בלתי נפרד מהדת הדפוקה שלנו.

    • אלכס: ''הדת הדפוקה שלנו''? אתה בכלל משלנו ? (ל''ת)

      ישראל, 08/12/09 22:35

  • 151.

    שר המשפטים -נאמן יעקב

    יעלה אשד, 08/12/09 19:27

    השתוקקנו לקצת שקט,ראו השר הזה ממש המשך ליצירת כותרות כמו הפרידמניזם.

    בטוח שיש לפסיכולוגיה פרשנות הולמת בן אדם יכול להיות מיומן במקצוע,אבל האישיות שלו כמו לאהוד ברק ופרידמן,מכים גלים...זעקי ארץ אהובה,מה צופן לנו ה ע ת י ד. קצת ר ח מ י ם.

  • 150.

    למי לכל הרוחות נאמן הנאמן הזה?

    ולדימיר ולדימירוביץ', 08/12/09 19:26

    כיד ימינו של רב-סנג'ני ואחמדינג'אד סרד
    כשר משפטים ב96 -הודעה כוזבת מסר,ביחד
    עם מעשים פליליים.מסר עדות שקר כעד במשטרה.
    ב-97 כשר האוצר-חברים שרים ''אי אמין''רשימה?

  • 149.

    אוי לנו שאלו מנהיגנו....ושרינו...פשוט עצוב ! (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 08/12/09 19:23

  • 148.

    כבוד לערכי המשפט העברי

    אלי67 , 08/12/09 19:17

    אני חש גאווה על כך ששר המשפטים נותן מקום של כבוד למשפט העברי. יש לנו מסורת משפטית של אלפי שנה, מסורת מכובדת וצודקת. הפחד מהמשפט העברי(שאינו מוכר כל כך)מובן אך אינו מוצדק. שילוב של עקרונות המשפט העברי רק יתרמו לשיטת המשפט בישראל.

  • 147.

    אולי נחזיר את השר הנבחר

    האשם, 08/12/09 19:13

    לכנסת, או לביתו ושיפסיק להטיף לנו תורה.
    חוקה למדינה צריך, לא שר דתי שחצן ורברבן.
    נאמן התפתר ולך הביתה

    • אתה מעדיף את השר הירשזון? את אולמרט?

      ח, 08/12/09 19:26

      סוף סוף יש אדם אמין בממשלה.

  • 146.

    איפה משה לדור?

    אחד שמנסה להבין, 08/12/09 19:07

    איפה משה לדור למה הוא לא מגיב בשמו למה הוא שולח את התקשורת

  • 145.

    מדינת הלכה הלכה המדינה.לפני היציאה השלישית לגלות אולי ננסה לחלק המדינה

    שיחיו מיני הזבלים הדתיים אולי יחד עם הערבים במדינה, 08/12/09 19:03

    משלהם.אנחנו הציבור שעובד,משרת ומביא ערך למדינה רק נרויח אם נוריד מגבנו את הזבלים הדתיים .

    • בגלל החילוניות המופקרת עלולה ללכת המדינה!

      ישראל קרמר, 09/12/09 16:55

      בס''ד

      רק בגלל החילוניות ישנה עלייה בפשע, אלימות קשה בבתי הספר, חוסר כבוד משווע להורים ומורים וזקנים, תרבות דיבור מזוהמת, חשיפת קטינים ובהם ילדים לתכנים מיניים בוטים, תרבות פאבים נתותה ומפגרת שבינה לבין תרבות אנושית אין כל קשר.

      אתה ושכמותך מיני זבלים חילוניים יודו-אנטישמיים.

      רובו ככולו של הציבור הדתי מתגייס לצבא וכולל ליחידות הקרביות ביותר (בתי ספר דתיים הם המובילים במדד הקרביות) ועובד.
      כדי שתבדוק את הנתונים לפני שאתה יוצא בקריאת שנאה חולנית כזו.

  • 144.

    מר נאמן, פונדמנטליזם הוא שם המשחק?????????????? למה אתה שואף להעביר או

    maia, 08/12/09 18:46

    אותנו לתקופת האבן??????????????????? דמקורטיה היא דמוקרטיה, ואין בילתה..... מי שרוצה לחיות אחרת בקשה, מי שלא, זו זכותו, מספיק מעבירים לנו דרך השיניים את החוק הביומטרי.... מה בדיוק ולאן בדיוק אתם רוצים להוביל את האזרחים הפשוטים שחיים את היום יום בשקט ביושר ובכבוד. האם בכוח אתם מתכוונים להניס להם באינפוזיה את תורת החיים הלא מקובלת על רב העם (עדיין)?

    • תרבות הזימה החילונית קרובה הרבה יותר לתקופת האבן

      ישראל קרמר, 09/12/09 17:17

      בס''ד

      תרבות של נשים ונערות שהולכות בקיץ בלבוש של פרוצות הוא הרבה יותר קרוב לתקופות פרימיטיביות מאשר חרדיות שהולכות בצניעות.

      התרבות החילונית החומרנית שרודפת אחר הכסף וההצלחה היא שייכת לתקופת האבן לפני שהגיע התורה הרוחנית.

      רק בדרך התורה ניתן להגיע למוסר אמתי ללא תרבות דיבור של גסויות וניבולי פה, ללא חשיפת קטינים ובהם ילדים לתכנים מיניים בוטים, ללא תרבות פאבים נחותה ומזוהמת, ללא חוסר כבוד להורים ומורים וזקנים.

  • 143.

    אלפי אנשים פונים כבר עכשיו לדין תורה!

    לפני ההתלהמות, נסו ותווכחו....., 08/12/09 18:15

    השופטים אינם מתמנים בשיטת חבר מביא חבר,
    השיפוט הוא לפי הספר ולא לפי גחמותיו של אהרן ברק,
    השופט איננו מתנשא על המתדיינים,
    אין סחבת וענויי דין,
    הדין דין אמת,
    שני הצדדים יוצאים מרוצים.

  • 142.

    יאללה, תתחילו לסכול באבנים את הנשים

    האסלאם יסתדר עם יהדות, 08/12/09 17:57

    לעולם לא עם שמאל

    • אויל משריש, אפילו מילה בעברית אתה לא יודע לכתוב (ל''ת)

      ישושום ציה , 08/12/09 18:11

    • חל איסור חמור ביהדות להכות נשים ובוודאי לסקול אותם!

      ישראל קרמר, 09/12/09 16:58

      בס''ד

      אין היתר להכות נשים ובוודאי שלא לסקול אותם כפי שזה כן קיים באיסלאם,
      שלפי האיסלאם מותר להכות נשים לא צייתניות ולפי היהדות אסור לחלוטין!

      כדאי שתברר מהי דעת היהדות לפני שאתה זורק דברים סתם בלי לבדוק!

  • 141.

    רבאק... גם בכנס רבנים נכנסים לו לתחת?? זה כנס רבנים אנשים

    ישושום ציה , 08/12/09 17:41

    זו לא מליאת הכנסת ולא מצע בחירות. וחוצ''מ, אנחנו בדמוקרטיה וכל אחד יכול להביע את דעתו כל עוד אינה מנוגדת לחוק ואינה מנוגדת לכבוד האדם וחירותו. השר נאמן!!! יישר כח.

  • 140.

    אתם מעוותים את דבריו בכוונת תחילה!

    ohad_sh , 08/12/09 17:07

    השר נאמן דיבר רק על דיני הממונות שגם כך מונהים ע''י ההלכה היהודית. אתם כ''כ נבזים שהשנאה שלכם מוליכה אתכם שולל.

    {אין לי ספק שתצנזרו אותי כמו כל אחד אחר שאומר ההפך מכם).

    אוהד

    • יפה אמרתה .

      Ehad Haam-Zionist , 09/12/09 04:45

      יש אנשים שייש להם פחד מפני האמת לכן הם יורדים על משמיעיה

  • 139.

    בית דין גבוה לצדק= בגלל שהצדק כ''כ גבוה לא רואים אותו... (ל''ת)

    כך זה נראה, 08/12/09 16:27

  • 138.

    חייב להתפטר

    טומי, 08/12/09 16:17

    שר הזה נשבא למלא אחרי חוקי הקנסת!
    לכן אחרי ביזוי כזה חובתו להתפטר
    יותר נכון ראש הממשלה חייב לפטרו, כמה שיותר מוקדם

    • לפני שהוא יתפטר, תלמד עברית

      המורה לעברית, 08/12/09 17:55

      גאוואריט פו רוסקי ?

  • 137.

    בתור חילוני שובניסט אני מסכים למדינת הלכה, להחזיר את הכבוד לגבר היהודי

    רק כדי להעיף לכל הרוחות את הפמניסטיות הרעות האלה, 08/12/09 16:14

    מעמדו של הגבר בישראל מתרסק, אז אולי מדינת הלכה תחזיר לנו את הכבוד והשליטה!

    • אתה ממש טועה

      ohad_sh , 08/12/09 17:08

      רק אנשים בורים חושבים שהתורה היא שוביניסטית, הם לא יודעים כמה דברים, דווקא בדיני ממונות, הם לטובת האישה.
      למשל - גבר שמתגרש, מכל סיבה שהיא, כולל החמורה ביותר מצד האישה - מחויב בתשלום מלא של כל הוצאותיה.
      כיום הגבר אינו מחויב לה כלל אלא רק לילדיהם.
      זו רק נקודה אחת.

      • לא יהיו ארבל, דורנר, ליבנת, חוטובלי - דווקא טוב מאוד! (ל''ת)

        דין ודיין, 08/12/09 22:41

  • 136.

    כל הכבוד! לך בכוחך זה והושעת את ישראל!!! (ל''ת)

    אחד העם, 08/12/09 16:05

  • 135.

    אני לא מאמין ש...

    אוהב יהודים (שלא בוגדים בעמם), 08/12/09 16:03

    בכלל יש לכם אומץ להגיב פה איך אפשר לומר על משהו שאינכם יודעים עליו כלום, פשוט כלום, שזה דבר גרוע,רע, וכו' זה כמו שיגידו לעיוור מלידה שהקשת כה יפה והוא יאמר היא כזאת מגעילה כי היא באה רק בחורף, כך חלקכם פה, הדת לא שייכת לחרדים ואם נאמן רוצה לקיים פה משפט תורה אז אין פה שום סממן חרדי, אין קשר!! הדת היא של כולנו כל יהודי באשר הוא, ואין לתעב את חוקי התורה רק בגלל שגם החרדים מקיימים אותה, בשום אופן לא!!!

    • צודק. נסקול כל מי שמדליק אש בשבת וכל אשה מנאפת (ל''ת)

      בעד!, 08/12/09 22:45

  • 134.

    הדבר הזה

    נוחם, 08/12/09 16:02

    חוק תורה ? איראן יותר מודרנית מאיתנו.
    חוק תורה ? צריך לשרוף את כל הספרים.
    חוק תורה ? בגלל אנשים כמוך, יש שנאת יהודים.
    חוק תורה ? למה לא להכניס אותנו למחנות לחינוך מחדש ?

  • 133.

    סוף סוף לשמוע מישהו שפוי שאומר דברים כאלה שפויים (ל''ת)

    טוק בקיסט, 08/12/09 15:53

  • 132.

    אנשים לא מצליחים להבין את הקונטקס , זה היה כנס של משפט ממונות

    מר נון , 08/12/09 15:53

    אני לא מבין מה הבעיה בכנס של משפט ממונות מצהיר משפטן שניתן לכדם את המשפט העברי בארץ . הם מפחדים , הם מפחדים , הם מפחדים
    כולה ממונות

  • 131.

    60שנה של כשלון לא מספיק? נסו את המשפט התורני אולי!! (ל''ת)

    איש ימיני, 08/12/09 15:38

  • 130.

    לפי דברי נאמן, האם המתעללת ואמא

    י ח ז ק א ל, 08/12/09 15:30

    טליבן, דינן מוות בסקילה. החרדי שנתפס לפני שבוע, בחשד שאנס את ילדיו מות יומת. בשביל השמאלנים זה חוק מעולה, כי ממילא את רוב העבירות עושים הימניים. מה עם עשרת הדיברות ? אם יקיימו אותם, לא יצטרכו עונשים.
    כבר בתקופת משה העם חטא. ש''ס= שריך סוררים וחברי גנבים''

    • טיפש, לפי ההלכה כמעט שאי אפשר להוציא אדם להורג. (ל''ת)

      השופטים של היום דנים לפי ראות ליבם., 08/12/09 18:00

  • 129.

    רק אם...

    לוחם בצה''ל, 08/12/09 14:12

    החילונים שבינינו היו יודעים כמה רק טוב יש בחוקי התורה וכמה מועילים הם פי כמה וכמה מחוקי המדינה, היו רצים לנשק את נאמן על דבריו והיו ממהרים ליישם חק זה, אני מציע לכם לפתוח ספר הלכות ולקרא בקטנה כמה הלכות באיזה נושא שתרצו, אז אל תתלהמו לפני שראיתם מה זה בכלל הלכה יהודית, ואם בארה''ב נשבעים בספר התנ''ך לנשיאות כי מבחינתם זה הספר המוסרי ביותר אז אצלנו לא רוצים ללכת עפ''י הספר הזה???

    • מצוין אחי כל הכבוד‏!‏ באמת אנו צרכים לדעת להיות חזקים עם המורשת שלנו

      משה, 08/12/09 21:22

      ואם אנחנו בכל זאת הולכים אחרי ארה‏''ב כמו ילדים אז לפחות ניקח מהם גם את החוק שצריך להישבע בתנך לפני כל תפקיד, ולפני שמוסרים עדויות בבתי המשפט הבזיונים שיש לנו. תסלחו לי אבל זה נכון. כל טוב ולילה טוב לעם ישראל :‏)‏

  • 128.

    חוק תורה ?

    חיים, 08/12/09 13:51

    הצחקת אותי, איך תגבה אחרי זה שכר טירחה של מאות אלפי דולרים ?

  • 127.

    ייהוד המדינה העברית. . .

    מני, 08/12/09 13:29

    החל ב-1948 (סליחה, תש''ח. . . ) החכמים עזבו וחמורי המשיח נשארו
    ועכשיו הם נוערים איה-איה! מה קרה?! אלי ישי?! יעקב ליצמן?! נו, טוב,
    יעקב נאמן! בוגר אוניברסיטה! ובנימין נתניהו סיפר לכם בקצרה: מדינה
    יהודית! בן גוריון/החזון איש - שכחתם? וצה''ל של רונצקי? (רונצקי!!!) -
    שתקתם? איה-איה! קצת מאוחר, לא? ההלכה כבר כאן הלכה המדינה.

    ת.נ.צ.ב.ה. . .

  • 126.

    i allready immigrate to germany

    roy, 08/12/09 12:56

    isreal is iran

    • Good. Stay rhere! (ל''ת)

      שי מרחובות, 08/12/09 14:13

  • 125.

    החוקים והמחוקקים בהווה הם פשע מתמשך (ל''ת)

    הפנתר, 08/12/09 12:08

  • 124.

    גלעד שליט

    יגאל, 08/12/09 11:46

    אם לא מטילים סנקציות על האסירים הביטחונים כגון לא להפגש אם הקרובים ולא אם הצלב האדום מפני שבגץ לא יסכים למהלכים לא חברתיים,לפי דין תורה האסירים הבטחוניים האלה לא היו רואים אור יום עד שגלעד שליט היה משחורר

    • ואתה קובע. . .

      מני, 09/12/09 02:46

      שאם אתם תתאכזרו לשבויים אזי הם לא יתאכזרו. . . והם
      יהיו רחמנים בני רחמנים. . . את זה שמעת מאלוהים חיים?

  • 123.

    לא מופתעת

    רות מאור , 08/12/09 11:46

    המדינה מתדרדרת ללא מעצורים, וכאן עוד תנופה קלה. עצוב, אבל זה מה יש.

  • 122.

    יעקב נאמן. . .

    מני, 08/12/09 11:42

    הוא המשיח שלו
    חיכיתם אלפיים
    שנה יא חמורים!

  • 121.

    לפי ההלכה לא יהיה דין סקילה

    הסבר, 08/12/09 11:38

    מובא בגמרא סוף מסכת סוטה משרבו הרצחנים פסקו בית דין מלהמית.
    ולכן לא יסקלו לא את מחללי השבת ולא את ההומואים.

    ולגבי שוויון זכויות לנשים גם הוא מן הסתם ינתן (פסולות מלהעיד מכיוון שלרוב הם גזמניות)

    ואם כך ישארו רק דיני הממונות שמן הסתם יותר צודקים מהמשפט הטורקי

  • 120.

    תצא בחוץ מתלקק שכמוך

    שרות דב, 08/12/09 11:32

    כבר חושב על התפקיד הבא במפלגה דתית

  • 119.

    לאאאאא

    אמבר, 08/12/09 11:24

    שנארוז את חפצינו כבר עכשו ונבקש מקלט מדיני בקנדה?

    • לא כדאי. קנדה כבר חצי מוסלמית (ל''ת)

      סע ישר לסעודיה, 08/12/09 22:47

  • 118.

    להעיף את האיש הנואל הזה מהממשלה! (ל''ת)

    ד.ז., 08/12/09 11:17

  • 117.

    ''משפט התורה'' הוא מסמך שטני ופרימיטיבי הגרוע מהפרוטוקולים של זקני ציו

    נעמן,שפוי , 08/12/09 11:14

    בואו נראה מה יקרה כשמשפט התורה יהיה פה:

    נשים מאבדות את כל זכויותיהן. לא בירושה, לא כאמהות. הנשים נחשבות שפחות ונחותות ללא שום זכות עמידה בבית דין.

    הדמוקרטיה מהווה חטא בל יכופר. כל המביע את דעתו נגד התורה ייחשב כופר בעיקר, או ''בן סורר''. כל המשמיץ רב אף הוא בן סורר, ולפיכך דינו אחת - למות בסקילה.

    חילונים יחיו בגטאות כתוצאה מהחרמות של המדינה.

    ערבים יהיו במקרה הטוב חוטבי עצים ושואבי מים.

    מי שלא ילמד תורה - ייחשב למתייון ייסקל באבנים

    לעומת זאת הדוסים יוכלו להתעטף בשחורים ולהמשיך ללכת לזונות כאוות נפשם. חוק התורה מכשיר את הניצול המיני של הנשים.
    הגב לתגובה זו

    • ואת כל זה אתה יודע מנסיון אישי ??? (ל''ת)

      זלמנוביץ ישראל, 08/12/09 13:50

    • נעמן, תגובתך באמת אמינה כמו הפרוטוקלים של זקני ציון.

      Y, 08/12/09 15:40

      כמו שהפרוטוקלים ההם הם עיוות וסילוף וזיוף, כך גם תיאורך את דיני התורה.

    • הפאשיזים חי כאן בארץ

      דן הנאשדידן , 08/12/09 18:03

      זה ידוע שהפרוטוקלים הם פרי דימיונם של אנטישמים בארופה. ב 1864 נגד נפולאון השלישי אבל את המהדורה שמכילה את רוב השקרים עשו במשטרה של הצר ויצאו לאור ב1919 כדי לתת עוז לחיילים רוסיים בצבא הלבן.
      ב1920 הנרי פורד ממן הוצאה של 500000
      ובשנות השלושים תורגמו לרוב השפות בארופה. לאחרונה ב 2005 יצאה לאור באנגלית מהדורה חדשה במימון של אירן

  • 116.

    כל הכבוד, המשך כך... (ל''ת)

    רוני, 08/12/09 11:10

  • 115.

    חזון העצמות היבשות

    aviK , 08/12/09 11:08

    הוא מכין עצמו לאיחוד הנבואי.
    או שמא חזון אחרית הימים?
    שגיון סוריאליסטי או מציאות קוהרנטית לטירוף הנפש של הימין מעצם ההגדרה .
    הלכה למעשה, הלכה מדינה ,כבר בעשור האחרון.

  • 114.

    All personnel offices of human traders see what the Israeli wages are

    All personnel offices of human traders see what th, 08/12/09 11:02

    All personnel offices of human traders see what the Israeli wages are ..... Just a shame the foreign worker hired under a minimum wage salary of twenty-four hours a nurse does not pass the net amount of NIS 2400 runs a national insurance personnel NIS 40 per hour for a therapist! But the analyst receives more than 19 easy to steal it
    Foreign workers are from Russia Trade what whores they trade what porn sites they own graphs of Israeli ministers are selected from the trade in what
    The only offense of the authorities against innocent civilians can not be here in just as civilians do the Nazis used Jews from their homes inside the Jewish settlement statements sent by the government make claims of Jews and other communities, leaving them bleeding again without work and support including single citizen I can not handle governmental systems backed up with Military police and courts in reality the state of Israel is driving its citizens worse than the Nazis exploiting them and throw them to dogs and continues to haunt them even when they are old they have no means homeless and without income, but they continue to be persecuted on their debts authorities said they were dressed elderly praying I do not know what the Nazis did Holocaust survivors Holocaust lasted but five years here in large public persecution and racism and the Holocaust through a homemade third generation already sixty years of persecution and the Holocaust is about - by all governments of Israel much of the public by leaders who care about aliens from the general public
    Those who claim they nose Holocaust survivors or survivors' sons or grandchildren of Holocaust survivors, why they did not make their voices heard when the public of helpless old people persecuted for no reason by the authorities or operational instructions when they know Htb fullness old and not a penny on the property has no soul House and will die as soon as possible but are unique with the assistance of municipalities and institutions all institutions and the courts did not comfort him die
    Haifa Municipality is led on - by the Nazis upgraded municipal workers lifted each young Demjanjuk bloodthirsty Jewish blood urethra helpless old people with so much Demjanjuk of 25 to 45 do not need to judge Demjanjuk 90 years old as long as judges and educators all Dmianiokim from
    Our leader are aliens Nazis upgraded

  • 113.

    הימין הישראלי מאבד לגמרי את הצפון (ל''ת)

    כבר לא יודע מה לעשות עם עצמו, 08/12/09 10:56

  • 112.

    דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום ,,,נאמן אתה ונאמנים דבריך (ל''ת)

    Zig_Zag, 08/12/09 10:55

  • 111.

    ביבי אתה הורס ר את המדינה תתפטר (ל''ת)

    שושנה, 08/12/09 10:55

  • 110.

    צודק ואמיץ

    עו''ד חילוני מרחובות, 08/12/09 10:50

    כעו''ד וכאדם חילוני אני רוצה לחזק את יעקב נאמן. אופקי המשפט והמחשבה המודרניים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים האינטלקטואליים שמציבים לנו החיים המודרניים בד בבד עם תשובות מבוססי מוסר ואתיקה מגובשים. יתפלאו כל קטני האמונה אבל אישית אני מעדיף את המחשבה היהודית המסורתית שהתגבשה במשך שלושת אלפים שנה על ידי טובי המוחות של העם היהודי לדורותיו - על פני עומק דעתם של (עם כל הכבוד - ויש )חשין וכרק! ממילא מאמצי הפרשנות של המשפט המודרני מתפתלים בניסיונות שווא לבסס את פסקי הדין על נורמות מוסריות רלוונטיות וכשאלה סוף סוף נמצאות יש להם ממילא זיקה והסתמכות על עקרונות המוסר והחוכמה היהודית ומחשבת ישראל. תופעה רווחת ומוכרת לכל מי שקורא פסקי דין ישראליים היא ניסיונם של חכמי המשפט הישראלי המודרני להתקשט ולשזור בהגיגיהם מילים, משפטים, רעיונות ועקרונות של חכמה והגות יהודית מסורתית ...

  • 109.

    קלסטרופוביה

    פחדן, 08/12/09 10:49

    קודם מתייקים כל אחד ואחד מאיתנו,משתמשים בגופינו על מנת לשלוט בחירותינו (החוק הביומטרי).
    אחר כך מגדרים אותנו בגדרות ומחסומיםו מכל הכיוונים.
    ואז ינחילו עלינו את חוקי התורה.
    נראה מי יצליח להמלט.

  • 108.

    לנוכח כל התגובות כאן - אני מאוד מבין את המשפט ''בורות גורמת לשנאה''....

    יוסי, 08/12/09 10:46

    אני בטוח שאף אחד מהמתלהמים פה לא ממש מכיר את דיני המשפט העברי...וכל הידע שלהם מסתכם בכמה דברים שהם יודעים לצטט מהתורה וגם זה לא תמיד בפירוש הנכון..ככה שאני מציע לאותו העדר לבדוק קצת יותר לעומק את דיני המשפט העברי ולראות כמה צדק ויושר יש שם לעומת דיני המשפט הנהוגים כיום במערב...
    ודרך אגב כמה שידוע לי, גם היום בבתי משפט מסתמכים הרבה על המשפט העברי בכל מיני מקרים...

    • לא קשור - מדינת ישראל קמה כמדינה חילונית מודרנית

      לא רוצים כפייה דתית. מה, תכריח אותי להאמין?, 08/12/09 11:12

      יש חובשי כיפה שמבינים שאין לכפות אמונה על האחר. אבל עצוב לראות שחובשי כיפה רבים שהם חסרי בינה וחסרי המוטיב האמיתי באמונה היהודית, שאין לכפות את הדת על מי שאינו רוצה. אותם אנשים הינם פנאטים מסוכנים לישראל יותר מהאיראנים.

    • נשמע מעניין

      מיכאל, 08/12/09 12:35

      אני מציע לבקש הבהרה עבור מי שלא ממש מכיר את מערכת המשפט העברי. אני לא משפטן אבל אני לא בטוח שהחוק המנדטורי או העותמני טובים יותר.

      • לא רוצה כפיה? עוף לאוגנדה (ל''ת)

        איש ימיני, 08/12/09 15:33

        • אתה תחזור לברוקלין

          ש, 08/12/09 15:58

          חילונים הקימו את המדינה הזאת בשביל חילונים, ולא בשביל שעדר של מטורללים ירש אותה.

  • 107.

    בני דודנו הרוצים להשמידנו לא צריכים להתאמץ

    benzi. a, 08/12/09 10:45

    המדינה הולכת והופכת לחומניסטים שבחלקם הגדול הם כבר אדוני הארץ היצורים האלה הפרזיטים ואוכלי החינם ע''ח אזרחי המדינה הייצרנים ומשלמי המיסים כובשים בקצב ובעקביות את המדינה ובחסותה של הממשלה הנוכחית הנותנת יד ותמיכה גורפת לאייטולות .
    נראה שאוייבנו הערבים הרוצים ומחכים להזדמנות להשמידנו לא יצטרכו להתאמץ החומניסטים האלה יביאו לכך שהמדינה תיפול בידי בני הדודים האלה כפרי בשל בדיוק כמו שחסן נסראללה משנן זאת לעיתים בנאומיו המצמררים.

    • נראה לי שהתבלבלת- הזרם אליו שייך נאמן הוא מהתורמים והנאמנים

      מיכאל, 08/12/09 12:38

      ביותר למדינה ולערכיה. ידוע לי שגם בבתי הספר למשפט בארץ לומדים משפט עברי. לא נראה לי שמדובר בדברים הזויים. שווה בדיקה.

  • 106.

    אין מה להתרגש

    שרון, 08/12/09 10:45

    הוא היה בכנס רבני אז אמר את האמת אבל בצורה שהם ישמחו לשמוע. אין ספק שבדין התורני יש דברים שאפשר לשלבם בדין הישראלי כמובן רק את המתאימים להווה.

  • 105.

    להוציא את הדת מחוץ לחוק......

    חיים, 08/12/09 10:44

    ולעצור את ראשי היהדות הדתית המסכימים עם דעתו של האיש המסוכן הזה עד שיחתמו שלעולם לא יתנו להלכה להיות הקובעת במדינת ישראל

    • זו בדיוק הבעיה

      חילוני, 08/12/09 11:27

      אם אתה מציע לאסור על קיום הדת היהודית אתה אנטישמי מנוול שפוגע בזכויות של אחרים. אבל שישים שנה שאין נישואים אזרחיים במדינה וזה בסדר. כשיבינו את הסימטריה עד הסוף יראו שהדתיים בעצם מזמן השתלטו לנו על החברה ואולי מאוחר מדי..

    • חיים, אולי קשה לך עם העובדה שאנו חיים במדינה דמוקרטית.

      *, 08/12/09 15:22

      כנראה שקשה לך עם העובדה שהמדינה דמוקרטית ובדמוקרטיה מותר לאדם להאמין בדת. כדאי שתשלים עם העובדה הזו, ואם לא נוח לך, תמצא לך איזו מדינה טוטליטרית ברחבי הגלובוס ותעבור לגור שם.

  • 104.

    אם נתניהו לא מפטר אותו מיד - אני לא מצביע יותר ליכוד בחיים

    אורן, 08/12/09 10:43

    לא מספיק שכמעט קיבלתי את פייגלין בכנסת, עכשיו אני צריך לסבול את זה? ממש ימי הביניים פה, ישראל 2009.

  • 103.

    סוף סוף שר משפטים שפוי (ל''ת)

    חבר מרכז ליכוד, 08/12/09 10:43

  • 102.

    נקודת אור בממשלה

    אביעד, 08/12/09 10:43

    מהיחס של הממשלה לארץ ישראל התייאשנו,
    לפחות בתחומים אחרים אולי נתנחם שהצבענו לליכוד...

  • 101.

    מעל 60 שנה ניסינו שיטה אחת - התוצאה כשלון גמור

    יוסי, 08/12/09 10:37

    אולי הגיע העת לנסות שיטה אחרת

  • 100.

    אני קורא לכל צאצאי מקימי המדינה הציונית להתעורר לפני שיביאו לנו איראן

    דני ב., 08/12/09 10:32

    כשם שהחילונים קמו נגד החרדים בירושלים ומאז ההפגנות של החרדים הפכו לאנמיות כך צריכים החילונים להתעורר בכל המדינה לפני שהמדינה תיפול לידיים של האיאטוללות היהודיות הללו.
    הייתם רוצים לראות את ש''ס נדבקת לכם לעורקים ומוצצת את לשדכם?
    הייתם רוצים שהרנבים יקבעו לכם עם מי להתחתן איך להיקבר מה לאכול ואיך להתלבש?
    די עם הכפייה הדתית.
    אנו צאצאי מייסדי המדינה החילונית לפי חזון הרצל ולא חזונו של עובדיה יוסף ושליחיו ממעשיהו.

  • 99.

    בהחלט עדיף על המשפט הבריטי או העותומני, שעליהם מבוססים היום הרבה חוקים (ל''ת)

    אנחנו יהודים. לא?, 08/12/09 10:31

  • 98.

    לכל הפחדני ועמי ארצות

    נחמן, 08/12/09 10:28

    בזמן המשפט היהודי האמיתי סקלו באבנים 14 איש בכל זמן המשפט העיברי אז לכו לישון בורים... מקנא בגן עדן שלך נאמן

  • 97.

    מה שרע לבלד וחדש טוב לי (ל''ת)

    מהנדס, 08/12/09 10:28

  • 96.

    פסוקי השטן יוצאים אצל אנשים חלשים שלו מתמודדים עם מציאות

    נוווו, 08/12/09 10:27

    איזה משפט חכם יצא לי

  • 95.

    צעד אחר צעד: נמגר,נעקור,נשרש,נרסק מטומטמים כמוך,-בושה וחרפה לעם ישראל (ל''ת)

    האיש הזה מסוכן!!, 08/12/09 10:26

  • 94.

    אמן ואמן ואמן . (ל''ת)

    יהודי ישראלי ולא ערב רב שמהם יש פה המונים ., 08/12/09 10:23

    • המן , המן והמן! (ל''ת)

      נקי נפש, 08/12/09 10:33

  • 93.

    לפני שכולם מתלהמים-תלמדו את המשפט העיברי.-אין יפה ,צודק וטוב ממנו!! (ל''ת)

    אליקבליקבום , 08/12/09 10:21

  • 92.

    נו עכשיו הבנתם אנשי ימין לא דתיים למה לא רצו אותו בתור שר משפטים (ל''ת)

    ע, 08/12/09 10:20

  • 91.

    רק זה חסר לנו (ל''ת)

    איש, 08/12/09 10:19

  • 90.

    כל הכבוד לשר נאמן

    יהודי, 08/12/09 10:16

    אל תתירא מעמי הארצות שלא מבינים מימינם ומשמאלם, ומדברים גבוהה גבוהה כאילו הם מבינים משהו במשפט או בצדק, בתי המשפט הישראלי נמצאים היום ברמה ירודה עד מאוד, שהשופט משמש שם בובה חסרת שיקול דעת רציני (לצערי ביקרתי שם...) ובעל כורחם נמשכים באף ע''י עורכי דין שמעוותים את האמת והצדק לטובת מרשם. (אגב, אני לא מאשים את עורכי הדין, זה המקצוע שלהם, אני מאשים את המערכת שבנויה באופן שכ''כ רחוק מצדק )
    רק שאיבה עמוקה וזהירה מהגמרא וחכמי ישראל יכולה להחזיר למשפט את ייעודו האמיתי לעשות צדק ולשפוט בין צדדים וערכים שונים במציאות, אלפי שנות ''שקלא וטריא'' הלכתית לא נעשו רק לשם ''פלפול בית המדרש'' אלא בראש ובראשונה כדי להקים בבוא היום משפט צדק בישראל,
    הגיע הזמן שנתחיל לפעול לשם כך, ואשרי חלקו של השר נאמן שלא חשש למעמדו (ולאור המצב המחפיר בהחלט יש ממה לחשוש) ואמר את הדברים בקול רם.
    שנזכה לכך במהרה בימינו.

  • 89.

    לבדוק אם נדבק בכלבת (ל''ת)

    קק, 08/12/09 10:15

  • 88.

    יש ביה''ד לממונות בשדרות מעולה!!! (ל''ת)

    משה כהן-שדרותי, 08/12/09 10:13

  • 87.

    פירוש הדבר: הנשים והערבים יאבדו המון זכויות (ל''ת)

    והגבר היהודי יהיה חסין מהכל, 08/12/09 10:12

  • 86.

    והיה בימיי שפוט השופטים , (ל''ת)

    אמנון בן-יהודה, 08/12/09 10:12

  • 85.

    תפטרו אותו!!!!!אנחנו נהפוך לאירן בגללו ובגלל ביבי! (ל''ת)

    אני, 08/12/09 10:12

  • 84.

    להכשיר נשים לעדות, לבטל יחס מתנשא לגוי, ולאפשר חילוניות.

    חוזר לחו''ל, 08/12/09 10:12

    רק אז אני מוכן.

  • 83.

    הבדל עצום בין ''מדינת הלכה'' לבין הסתמכות על המשפט העברי בחוקים ופסיקה

    איזה בורות של מגיבים כולל של רזי ברקאי המהולל, 08/12/09 10:08

    כל ספר משפט,בלי יוצא מן הכלל, בכל תחום, מביא את המשפט העברי.
    גם רבים מן החוקים במדינה מתבססים על המשפט העברי.

    עדיין חלק גדול מבוסס על המשפט העותומני והבריטי.

    האם הלורד צ'לסלור היה יותר חכם מהרמב''ם בדיני חוזים או ממונות או קנין?

    האם המשפט השרעי, השוודי, הרוסי , יותר עמוק מהמשפט העברי?

    ממה הפחד? מבדיקה השוואתית ושינוי היכן שצריך?

    זאת הדמוקרטיה שלכם המתנפלים???????????????????????????.

    • אין שום הבדל,

      בור חילוני ממוצע, 08/12/09 11:32

      נכון מאד, המשפט הישראלי הוא מתקדם נאור ואין לו בעיה להסתמך על חוקים נכונים שמישהו אחר כתב. לעומת המשפט העברי שמסרב להכיר בטעויותיו וללמוד מאחרים (זה לא אפשרי אם אלוהים הוא כביכול המחוקק)
      אנחנו גם משתמשים בגיאומטריה אוקלידית ולומדים מתמטיקה בשיטה העשרונית שהמציאו הערבים , אז מה ?

  • 82.

    לפטר את הקשיש ההזוי מיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    אוי לנו מהפרימיטיבי הזה, 08/12/09 10:07

  • 81.

    ואז נסקול באבנים את הגנבים ועדות אשה לא תחשב (ל''ת)

    לך לאיראן תרגיש שם טוב, 08/12/09 10:07

  • 80.

    דרוש דין צדק ולא דין תורת הפוליטקאים החרדים בישראל (ל''ת)

    אהוד, 08/12/09 10:05

  • 79.

    לפטר את הפסיכופת לאלתר! (ל''ת)

    just me, 08/12/09 10:05

  • 78.

    נאמן צודק -- אם תשכח קנדה תשכח ימיני (ל''ת)

    שי, 08/12/09 10:05

  • 77.

    התחרפן השסק \\\\ (ל''ת)

    אמנון בן- יהודה, 08/12/09 10:01

  • 76.

    מ פ ח י ד !

    ישי, 08/12/09 09:59

    הבן אדם הזוי ומסוכן

  • 75.

    לא הבנתי אז מה רע בזה? למה המשפט הבריטי עדיף יותר?! (ל''ת)

    ולכן?, 08/12/09 09:59

  • 74.

    סוף סוף מישהו מדבר בהיגיון פה (ל''ת)

    moshe, 08/12/09 09:54

  • 73.

    ניכר שלא עשית שיעורי בית! מקור המשפט ''להחזיר עטרה ליושנה'' בגמרא יומא

    אחד שלמד מעט, 08/12/09 09:54

    סט, ב. כלומר לפני כ1500 שנה. זה הכל. הרבה לפני הרב עובדיה יוסף. אלא מה? הגמרא היא עולמו של הרב עובדיה שליט''א.

  • 72.

    צריך לישאול את שר המשפטים למה הוא מתכון וכיצד ייוסם החוק הזה

    פקק תנועה , 08/12/09 09:54

    ואך הוא יצא לפועל מבחינה רעיונית ציבורית מעשית וכיצד רעיון זה יראה במדינת ישראל

    • ייושם, לא ייוסם. מה יהיה עם העברית מר פקק תנועה? (ל''ת)

      אורן, 08/12/09 10:45

      • לאחר שכולנו נהפוך לתלמידי בית רבן הכול יהיה בסדר (ל''ת)

        פקק תנועה , 08/12/09 14:04

  • 71.

    העטרה, כשהיתה ביושנה, הביאה לחורבן, הרס וגלות. ישראל הושמדה ועמה פוזר. (ל''ת)

    נאמן, עובדיה ויתר הפסיכים רוצים היום את אותו הדבר., 08/12/09 09:53

  • 70.

    המדינה לאט לאט תהפוך למדינת הלכה בע'ה מחלליה מות יומת (ל''ת)

    בדרך למדינת הלכה, 08/12/09 09:52

  • 69.

    לך לדרכך, אונחנו בדרכנו.

    בגליל, 08/12/09 09:49

    כל עוד הוא שר המשפטים במדינת ישראל, זה מה שמחייב. רוצה להיות שר ההלכות? קודם להתפטר, וכמה שיותר מוקדם.

  • 68.

    כל הכבוד לשר נאמן. כך אולי גם העיתונאים יהיו פחות עמי הארצות...

    מאיר, 08/12/09 09:49

    את המושג להחזיר עטרה ליושנה לא טבע הרב עובדיה, עיתונאי טיפשון.
    זהו מושג שמופיע בדברי חז''ל בהקשר לאנשי כנסת הגדולה שהחזירו עטרה ליושנה.

    והגיע הזמן שהדבר יעשה. כי ככל שאנשי המשפט יותר ויותר מנותקים מהתורה, הפסיקות שלהם אכזריות והזויות יותר ויותר.

  • 67.

    כמו שאין להתאבד,אין לתת במה לאויבי הדמוקרטיה. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/12/09 09:48

  • 66.

    הלוואי זה יהיה

    א א, 08/12/09 09:46

    תורה צוויה לנו משה מרשת יעקב

  • 65.

    ביום שהוכרז על מדינה יהודית התחיל גם מלחמה נגד יהדות

    @ בנצי - א @, 08/12/09 09:46

    ולצורך זה הוקם בג''ץ שיעקוף את את הבחירות הדמוקרטיות וחוקי הכנסת אם זה לא מתאים למתייונים השולטים בארץ

    • הוכרזה מדינה דמוקרטית!

      איש, 08/12/09 10:21

      איפה בהלכה מופיעות הלכות בחירות???

      • קודם יהודית ואז דמוקרטית.

        ----דורון, 08/12/09 11:46

        כנראה שחוץ מלהכיר את חוקי המשפט העברי אתה צריך להכיר את מגילת העצמאות.

        • קודם מדינה ואז יהודית

          יואב, 08/12/09 14:39

          מה שהיה טוב לאנשי המערות לא בהכרח מתאים למאה ה21.

    • הציונות רצתה יהדות חדשה . לא יהדות ישנה (ל''ת)

      איציק, 08/12/09 11:08

  • 64.

    שברי בדולח כתומים מכסים את היישוב משטר דמות טליבאן מתמקם בארץ. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/12/09 09:46

  • 63.

    הוא צריך להתפטר מיד, או יותר נכון, הוא צריך להיות מודח מתפקידו מיד.

    או-אה, 08/12/09 09:45

    כי אי אפשר לצפות ממנו להבין את החומרה שבדבריו ולצפות להתפטרות.

    • מסכימה

      סד, 08/12/09 09:55

      הוא עבר את הגבול עם אמירה זו.

  • 62.

    לפטרו מיידית ממשרד המשפטים. אדם לא ראוי. (ל''ת)

    רועי, 08/12/09 09:44

  • 61.

    השואף למשטר האייטולות איננו ראוי לכהן כשר (ל''ת)

    Vox Ami , 08/12/09 09:43

  • 60.

    כנס דיני ממונות

    משתתפת, 08/12/09 09:43

    הכנס הוא - כנס דיני ממונות בראשו של הרב ד''ר רצון ערוסי.
    כל שנה יש כנס דיני ממונות שדן בסוגיות שונות של תביעות ממון בהיבט הלכתי.
    בטח לא הכוונה לכל הליך משפטי.

    אל תעשו עליהום סתם ככה.

  • 59.

    מזעזע

    נוחי, 08/12/09 09:43

    לפטר ומיד.

  • 58.

    מצויין - מכשפה לא תחיה

    הבאבא בובה, 08/12/09 09:43

    החוק הראשון שצריך להעביר מכשפה לא תחייה, ואז נפטר סוף סוף מכל הבאבות שלכם

  • 57.

    חרש שוטה וקטן פגיעתם רעה: נאמן איננו חרש ואיננו קטן. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/12/09 09:42

  • 56.

    לבעוט את נאמו החוצה ממשרד המשפטים לפני שיצליח במזימה הנואלת (ל''ת)

    אוזניים לכותל, 08/12/09 09:42

  • 55.

    כל הכבוד לשר המשפטים..איזה אומץ!!! (ל''ת)

    אנחנו בימות המשיח!!!, 08/12/09 09:41

  • 54.

    אייטולה- לפטר מיד

    אבי, 08/12/09 09:31

    מי ששואף להפוך את ישראל למדינת אייטולות חייבים מיד לפטרו.

    • התבלבת , האיטטולה אהרן ברק הפך אותה כבר מזמן לכזו

      יהודי, 08/12/09 10:41

      (בסגנון קצת שונה אבל לא בהרבה) יעקב נאמן משתדל לשחרר אותנו מעולם של אלו,
      שהשם ישלח לו הרבה ברכה והצלחה.

  • 53.

    חוקי התורה

    arno11, 08/12/09 09:31

    מאז שניתנו כביכול ''חוקים'' אלה עברו כ-3000 שנה, ויתכן שאז היו מתאימים. העולם השתנה מאז והציביליזציה האנושית התקדמה בצעדי ענק.נכון, עדיין לא הכל מושלם,אבל השאיפה ''לחדש ימינו כקדם '' לתקופה הפרימיטיבית של אז, שבו היו פסקי דין סקילה או מלקות על חעבירות של מצוות הדת, הנה הזויה ובלתי מתקבלת על הדעת.
    חיסול הדמוקראטיה וחופש הדת תדרדר אותנו למעמדה של איראן היום. רוב הציבור בישראל לא ייתן ידו לשאיפה זו של יובל נאמן

    • יובל נאמן?

      פרויד, 08/12/09 09:55

      הוא כבר ז''ל.
      התכוונת ליעקב נאמן.

      לגבי מה שכתבת, אתה מפחיד את עצמך מהאיסלם ובצדק.
      הוא באמת מערכת חוקים רעה.
      אבל לגבי החוק היהודי - אתה פשוט לא יודע.

      רוב הענינים בתורה נוגעים לחוק האזרחי - לא הפלילי. אם יצא לך ללמוד פעם, אתה תראה שהשורה התחתונה של חוק התורה היא הרבה יותר מתקבלת על דעתך מאשר מה שקיים היום.
      לגבי הסקילה - זה מאורע נדיר ביותר.

      זכור שמדינת ישראל המיתה את איכמן, שם רשעים ירקב, ושרפה את גופתו.
      יש מקרים שבהם התיעוב הוא כל-כך חמור שבית המשפט ממית.

  • 52.

    לא צריך לפחד מזה- בהרבה דברים ההלכה יותר רגישה לאדם (ל''ת)

    ועונש מוות כבר לא הונהג בתקופת חזל אך בארה''ב קיים, 08/12/09 09:31

    • בדיוק. די טפשי אך אופייני שעמי הארץ שהדבר היחיד שהם יודעים על הלכה

      יהודי, 08/12/09 10:09

      זה עונשי מוות שספק אם מומשו 3 פעמים בכל ההסטוריה (כמו למשל עונש על חילול שבת וכד') מפטפטים כאילו הם מבינים משהו בענין.

      בכל מקרה השר נאמן דיבר על תהליך איטי ומבוקר (צעד אחר צעד) כך שממילא כל הביקורת כלפיו לחלוטין לא רלוונטית. (אלא אם האנטי-דתיים יודו סוףסוף בקול רם שחשוב להם יותר העקשנות האנטי יהודית מאשר עקרונות חיוביים ומימוש רצון העם)

  • 51.

    אמירה ראוייה למעצר

    איראן כבר כאן, 08/12/09 09:30

    אמירה אנטי-דמוקרטית, חשוכה, קדמונית, לא-רלוונטית ומסוכנת ביותר מצד שר בישראל שמקבל משכורת מאיתנו... חוצפה, אם ככה אתה חושב אז תתפטר!!!

  • 50.

    brilliant

    uriel, 08/12/09 09:28

    im anachnu iehudim nihie geim velo nitbaiesh bekach.

  • 49.

    מר נאמן - חפש מי ינענע

    ארז, 08/12/09 09:28

    אתה לא נבחר ציבור, אתה לא חבר כנסת, אף אחד לא הצביע עבורך, ואתה לא מייצג אף אחד.

    מי שמך?!

  • 48.

    התורה אומרת שצריך להמית את מי שמחלל שבת

    ארז, 08/12/09 09:27

    תגיש את הצעת החוק הזו לכנסת, מר נאמן, ונראה כמה ח''כים יתמכו בה.

    • לא - התורה לא אומרת זאת.

      מנסה לענות, 08/12/09 10:06

      ברור לי שאתה כותב וחושב כמו שאילפו אותך בבית הספר לחשוב לגבי הדת. אני מעריך שזה כך כי גם אני עברתי את אותה מערכת.

      שמע, זה לא פשוט לא כך. לא ממיתים כל מי שמחלל שבת. מה שמובא בתורה הוא מקרה קצה שכמעט אינו בגדר האפשר.

      אני אתן לך דוגמא מהחוק הפלילי של מדינת ישראל כדי שתוכל להשוות.
      החוק קובע כי מי שמתעתד למסור שטח ריבוני של מדינת ישראל לגוף זר דינו מאסר עולם או מוות.
      והלא, פרס רבין ביילין אולמרט נתניהו ורבים אחרים - כולם עברו על החוק.
      לפי הדין הם צריכים ליהרג. משום מה זה לא קרה.

      למעשה, החוק הדתי התנכ''י קרוב יותר לאנרכיזם מאשר לדיקטטורה.
      עד כדי כך שאתה מוצא בתנ''ך מיקרים של העזה כנגד המלך. נו טוב זה דיון ארוך. אני רק באתי להעיר לך שהדברים הם לא כמו שהרבה אנשים חונכו לחשוב.
      תהיה בריא.

  • 47.

    אם נחזיר את ההלכה

    יופי, 08/12/09 09:27

    נשים יהיו עגונות גט לנצח אם הן בגדו מרדו או חלילה התלבשו בצורה לא צנועה - לא יזכו למזונות גם אם ''נתנו'' את מיטב שנותיהן לבעליהן. הבעייה היא שההלכה נשלטת ע''י גברים - רואים זאצ היטב בבד''ר. אני מזכירה לשר המשפטים שיש כבר בין דין רבני בישראל הפועל על פי הלכה וחל על מי שמסכים שיחול עליו. לא לחינם בד''ר דן רק בהסכמה והדין השולט היום הוא דין בג''צ (למזלנו). ההלכה, למרות היותה הומנית יותר מהדין החל היום במקרים רבים, מיושמת לא נכון ע''י פוסקים רבים ובעלת אינטרפטציות מגמתיות.
    לא סתם ההלכה ומשפט התורה לא נכנס לפסיקהה אפילו כמשפט משווה אלא רק בתור חיזוק טיעון כזה או אחר ונישא בפי שופטים מסויימים מהמגזר הדתי.
    ההלכה, עם כל היופי שבה, לא יכולה לקום במדינה מודרנית ושוויונית היות שנכתב וניתנת לפרשנות כמעט בלעדית ע''י יודעי דבר ממין מסויים, המדירים מין אחר באוכלוסייה מלעלות לתורה (למרות שאין הלכה שאוסרת זאת בגלל איסור בתורה!!!).
    אין ספק כי חל שיפור רב בשיתופן של נשים היום בשיח ההלכתי, אך הפרשות היא כמעט נחלתן הבלעדית של הגברים כפועל יותא מקיבעון העבר.

  • 46.

    לפטר אותו לאלתר !!!!! האיש פירומן וסכנה לדמוקרטיה (ל''ת)

    אפילו באיראן הם כבר רוצים חילוניות ודמקרטיה, 08/12/09 09:27

  • 45.

    בן אדם חכם

    יהודי, 08/12/09 09:26

    מערכת המשפט פשטה את הרגל .
    כל הכבוד אמרה מבורכת.

  • 44.

    לא יקום ולא יהיה? רוצים להפוך לאיראן?

    אורן, 08/12/09 09:25

    באיראן סוקלים נשים החשודות בבגידה, ותולים הומואים בני שש עשרה בכיכרות.

    רוצים להגיע למצב הזה? אז תנחילו את חוקי הדת.

    • אכן זה כך באיראן

      יהודי לא מוסלמי, 08/12/09 10:09

      זה מדהים!
      אתה חושש מהחוק האיסלמי.
      אתה יודע מה?
      גם אני חושש ממנו!

      אבל, כל הידיעות שלך על היהדות, מקורם בהשוואה לאיסלם. זה מדהים.
      אין לך ידע מקורי בדת שלך, הכל זה השתקפויות מדתות אחרות.

      שומו שמים. מי שמע על כזה דבר? להמית על חשד?! זה רצח. אגב, באיסלם, לגבר לא עושים דבר - רק לאישה.
      זה ממש להפך מתורת ישראל.

      • אתה כנראה מעולם למדת על ההלכה היהודית.... (ל''ת)

        איש, 08/12/09 10:22

  • 43.

    לשמוע דברים כאלו משר בישראל

    אני, 08/12/09 09:24

    זוהי התרגשות גדולה
    אנחנו חוזרים לעצמנו
    זכות תיקון המשפט יעמוד לנו להצילנו מהגזירה הנוראה האירנית

    • ראיתי את הכותרת וחשבתי יופי

      נכנסתי לתוכן וחשכו עיני, 08/12/09 09:29

      לשמוע דברים כאלה משר בישראל-----מחורפן ומזעזע!!

    • כל הכבוד לשר נאמן!!!!!!!

      ממה יש לחשוש??, 08/12/09 09:56

      עצת תורה לא מאכזבת אף פעם!!

    • יש עוד דרך ארוכה, אבל ההתחלה הזו בהחלט מעודדת

      באנו חושך לגרש, 08/12/09 10:39

      מאחל הרבה הצלחה לשר נאמן.

    • עוד רואה חשבון של הקב''ה

      דורון, 08/12/09 11:16

      מדהים איך אנשים עושים חשבונות כאלו מסובכים בכזאת פשטות.

      אנחנו נעשה א' ואז הקב''ה יעשה ב'

      תגיד, אתה גם קובע לו פגישות בoutlook?

  • 42.

    מסכים בהחלט ואינני חובש כיפה. קראו נא !!

    בעז, 08/12/09 09:21

    מערכת המשפט הישראלית פשטה את הרגל זה מכבר



    אין צדק, אין ענישה ראויה, קיימת ''חקיקה שיפוטית'' שבפועל חותרת תחת קיומה של מדינה יהודית.



    ''שופטינו'' הם בעלי סדר יום שמאלני ופוסט ציוני שמטרתו קידום ''מדינת כל אזרחיה'' . בעברית המשמעות היא איון המדינה ממאפייניה היהודיים, קידום הערבים,אפליה מתקנת לטובת הערבים וכולי.



    מנקודת ראותו של אהרון ברק ודומיו בבית המשפט העליון ומטה - בסדר גמור שיהיה כאן ראש ממשלה ערבי- שוויון זה שוויון !!!!



    לעם אין כבר אמון במערכת המשפט



    המשפט העברי מבוסס על חוכמת התורה והשכל היהודי החריף ויש לתת בו אמון הרבה יותר מאשר בחברי הכנסת המחוקקים לנו חוקים חדשות לבקרים כאשר המילה האחרונה היא כאמור לשופטים השמאלנים/ליברליים.



    עכשיו יקומו אמצעי התקשורת בעליהום פראי על השר נאמן !!!



    צפוי ,לא כן?

    • בעיניך דמוקרטיה היא שמאלנות. ממש לא חשוב אם אתה חובש כיפה (ל''ת)

      שפוי, 08/12/09 11:21

  • 41.

    שיתפטר. בושה וחרפה.

    סטודנט, טכניון, 08/12/09 09:20

    לא ראוי ששר ובמיוחד שר משפטים במדינה דמוקרטית יתמוך בקביעת חוקי הדת כחוקיה של המדינה.

    • בטכניון מלמדים אתכם להביע דעה גם על נושא שאין לכם בו ידע?

      מישהו, 08/12/09 11:52

      כי אם כן מה מתלהבים מהטכניון יש הרבה מכללות כאלה בארץ.

    • ??? יצאת מדעתך ?

      יהודי, 08/12/09 12:00

      לחונטת המשפט מותר לשלוט בנו ביד רמה כנגד רצון הרוב, ולשר משפטים אסור להביע דעה ?

      איך אומרים במקומותינו ''אתה מזכיר לי תקופות אפילות''.

  • 40.

    אני מקווה שכבוד השר לא ירד מהפסים והשתגע (ל''ת)

    טיזיו, 08/12/09 09:20

  • 39.

    החלה הספירה לאחור?

    קול הרעם, 08/12/09 09:19

    למעלה מ2000 שנה שהשפה העברית כלל לא היתה מדוברת , למעלה מ2000 שנה שהמאמינים צרי המוחין האלה לא עשו ולו דבר קטן על מנת שתקום מדינה ליהודים ולא רק זאת אלא אפילו התנגדו לקיומה
    עכשיו , שיש מדינה והיא חזקה וחכמה במדעים, טכנולוגיה , ועוד , הם רוצים לשלוט
    מה זאת אומרת להחזיר עטרה ליושנה ?
    זה אומר שחוץ מלימוד תורה, קיום מצוות וכו
    הכל תפל -
    אתם מבינים שר המשפטים במדינת ישראל
    רוצה להחזיר את העולם 2000 שנה אחורה
    הוא בטח רוצה להקים את בית המטבחיים הזה שנקרא בית המקדש, הוא רוצה את הנביאים , הוא רוצה את הכהנים ,הוא רוצה את 12 השבטים ,הוא רוצה אייטולות שיגידו לנו מה לחשוב איך לחשוב איך לחיות איך להשתין
    בא לי להקיא שאני אפילו לא מצליח להיות רהוט .
    לפפפפטטטרררר אאאווווותתתתתוווווו !!!!

  • 38.

    איזה בורות - הרב עובדיה יוסף טבע את המשפט להחזיר עטרה ליושנה

    נ.פ., 08/12/09 09:17

    מקור הביטוי במסכת יומא (ס''ט ע''ב), שם נאמר ''דאמר רבי יהושע בן לוי: למה נקרא שמן 'אנשי כנסת הגדולה'? שהחזירו עטרה ליושנה''.

  • 37.

    ממש שר משפטים למופת

    פרה אדומה, 08/12/09 09:17

    עוד מעט הוא גם יביא הצעת חוק לבניית בית המקדש...

    אגב, למישהו יש פרה אדומה ספייר?

  • 36.

    איזה מזל שהיגרתי מהמדינה. אוי, אזרחים מסכנים,אתם הולכים לאכול אותה כמו

    כמו באירן ובערב הסעודית. רק שלא יסקלו אתכם באבנים, 08/12/09 09:15

    עוד חשוך קם לנו, ולמרבה חוסר המזל, הוא שר, ועוד שר המשפטים. וואיי וואיי וואי, איזה חושך מתרגש ובא על מדינת ישראל!! כמו בארצות ערב. פחד.

  • 35.

    מסכימה, אולי יהיה יותר משפט צדק (ל''ת)

    הלואי, 08/12/09 09:13

  • 34.

    מענין שאפילו ראשי ישבת פוניביז העדיפו את בג''צ מאשר פתרון הלכתי (ל''ת)

    אזרח יהודי נאמן, 08/12/09 09:12

  • 33.

    נאמן להקפאה. (ל''ת)

    קפ-קא., 08/12/09 09:12

  • 32.

    נחש מסוכן

    אילן, 08/12/09 09:09

    מי שהכניס את הצפע הזה לממשלה לא ידע כמה ארס הוא מחביא בתוכו. הוא חלקלק ומסוכן אפילו יותר מפרידמן.
    יצא המרצע מהשק...זה שר המשפטים של מדינה מודרנית שמתבסס על חוקי ממבו גמבו.

    איש הזוי ומסוכן

  • 31.

    א מ ן ! (ל''ת)

    הזקן מאשקלון, 08/12/09 09:05

  • 30.

    לפטר אותו מייד !

    לפני שיביא מדינת הלכה, 08/12/09 09:04

    השר נאמן חשף את פרצופו האמיתי וראש הממשלה חייב לפטר אותו מייד.

  • 29.

    יותר פשוט לבקש חסות מהאייטולות באירן.... (ל''ת)

    יותר פשוט לבקש חסות מהאייטולות באירן...., 08/12/09 09:04

  • 28.

    מערכת המשפט הישראלית פשטה את הרגל- אז אולי הוא צודק? (ל''ת)

    רעמסס, 08/12/09 09:03

    • גם אם תחזור על המנטרה הזאת אלף פעמים היא עדיין לא נכונה (ל''ת)

      אוזניים לכותל, 08/12/09 09:43

  • 27.

    כמי שנחשב יהודי אתה מגרש אותי מארץ ישראל.

    משה, 08/12/09 09:02

    כבוד השר שאלה לי אלייך ,מי הם הרבנים/דיינים שאתה שוחר לפתחם ? ,בנו של הרב שמעון ביטון (הרב של חדרה שבנו היה מתוכנן להיות דיין ונמצא אשם בגניבה ודריסת אתיופית?). אני מעדיף לחיות בשכנות לגויים ולא לחרדים והרבנים שלך.

  • 26.

    ג (ל''ת)

    לפטר אותו מיד, 08/12/09 09:02

  • 25.

    זה מה שחסר במדינה הזו...להפוך למדינה כמו איראן... (ל''ת)

    אלעד, 08/12/09 08:58

  • 24.

    ''משפט התורה'' הוא מסמך שטני ופרימיטיבי הגרוע מהפרוטוקולים של זקני ציון

    נעמן,שפוי , 08/12/09 08:56

    בואו נראה מה יקרה כשמשפט התורה יהיה פה:

    נשים מאבדות את כל זכויותיהן. לא בירושה, לא כאמהות. הנשים נחשבות שפחות ונחותות ללא שום זכות עמידה בבית דין.

    הדמוקרטיה מהווה חטא בל יכופר. כל המביע את דעתו נגד התורה ייחשב כופר בעיקר, או ''בן סורר''. כל המשמיץ רב אף הוא בן סורר, ולפיכך דינו אחת - למות בסקילה.

    חילונים יחיו בגטאות כתוצאה מהחרמות של המדינה.

    ערבים יהיו במקרה הטוב חוטבי עצים ושואבי מים.

    מי שלא ילמד תורה - ייחשב למתייון ייסקל באבנים

    לעומת זאת הדוסים יוכלו להתעטף בשחורים ולהמשיך ללכת לזונות כאוות נפשם. חוק התורה מכשיר את הניצול המיני של הנשים.

    • לנשים דווקא יש זכות לירושה

      לפעמים, 08/12/09 10:57

      אם אין להם אחים גברים, ואם הן לא נישאות למישהו משבט אחר, הן יכולות לרשת.

  • 23.

    מה הבעיה? בדיני ממונות התורה מתקדמת בכמה דרגות מהמשפט הבריטי עותמני (ל''ת)

    סטודנט, 08/12/09 08:55

  • 22.

    האם עדיף החוק הרומאי - ''קודקס יוסטיניאנוס'' ששולט היום במשפט? (ל''ת)

    אתמהה, 08/12/09 08:54

    • אכן עדיף (ל''ת)

      חכם והגיוני. לא מתבסס על דת, 08/12/09 11:16

  • 21.

    צעד אחר צעד הדתים מובילים לשלוש מדינות

    e, 08/12/09 08:54

    מדינה חופשית ומיתקדמת המדינה החילונית
    מדינת ההלכה המוסלמית המדינה הערבית
    מדינת ההלכה החרדית/דתית מדינת החרדים והדתים היהודים

    • שתיי מדינות: חרדית מוסלמית/יהודית & מדינה חולנית (ל''ת)

      אהוד, 08/12/09 10:00

      • ''מדינה חולנית''...... טעות פרודיאנית (ל''ת)

        פרנץ ק, 08/12/09 16:01

  • 20.

    חזק! (ל''ת)

    שלומי, 08/12/09 08:53

  • 19.

    april 1st ? (ל''ת)

    ha?, 08/12/09 08:53

  • 18.

    april 1st ? (ל''ת)

    ha?, 08/12/09 08:53

  • 17.

    לך לטהרן

    מיקי, 08/12/09 08:52

    כל הפונדמנטליסטים - התאחדו עם האייטולות והטליבן במערות אפגניסטן
    אין הבדל ביניכם

  • 16.

    אירן זה כאן (ל''ת)

    תלמיד חכם, 08/12/09 08:52

  • 15.

    Welcome to Iran

    Smart Athaist, 08/12/09 08:52

    What is the difference?

  • 14.

    הלוואי! כולם כבר מחכים לזה! (ל''ת)

    השיבה שופטנו כבראשונה, 08/12/09 08:51

  • 13.

    כל מה שצריך זה לפזר את בג''ץ. ובא לציון גואל... (ל''ת)

    י, 08/12/09 08:49

  • 12.

    מזל לנאמן

    חיים, 08/12/09 08:49

    אם נאמך היה חרדי היו כבר עושים לינץ ודורשים התפטרותו.

    • אנחנו מחכים עם הלינץ' עד שיהיו כאן חוקי התורה (ל''ת)

      בינתיים זה עוד לא חוקי, 08/12/09 10:55

  • 11.

    בחיים לא תצליחו לכפות את הדת עלינו !!!!!!!!!!!

    איראן זה כאן, 08/12/09 08:44

    זו אימרה אנטי דמוקרטית ,שוביניסטית וגזענית
    שיתפטר ומהר !!!!!

    • אל דאגה. אנחנו גם לא מנסים.

      איש, 08/12/09 15:47

      במקום לקפוץ בהתרגשות, כדאי שתנסה להבין מה נאמר בכנס הזה, ולא ללכת שולל אחרי פולטיקאים אינטרסנטיים שמוציאים דבר מהקשרו.

  • 10.

    האם הוא שר המשפטים של מדינת ישראל?

    מינה, 08/12/09 08:41

    באומרו דברים אלה שומט השר את הלגיטימיות של מערכת המשפט בארץ ואולי מוטב לו שיתפטר.

  • 9.

    זו צריכה להיות כותרת ראשית באדום בכל העיתונים - שערורייה שאין כדוגמתה!

    שי, 08/12/09 08:41

    לא ייאמן, אם ככה חושב שר המשפטים שלנו - אני ממש מעדיף את ה''דיקטטורה'' של כנופיית שלטון החוק - בג''ץ, היועמ''ש וחבריהם.

  • 8.

    בוודאי הכוונה לשר המשפטים האירני (ל''ת)

    א, 08/12/09 08:41

  • 7.

    בעתיד סקילה באבנים של נואפת צעד אחרי צעד נחזיר את תקופת האבן (ל''ת)

    דש, 08/12/09 08:38

    • אתה יודע מה ? נשמע לי הגיוני יותר מצעדי ענישה מודרניים

      כנס חבוב !!, 08/12/09 09:34

      מערכת המשפט שלנו אינה מסוגלת לספק צעדי ענישה חזקים דיים וראיה לכך מציאות שלמה ועגומה


      אני לא דתי

      • מה עם עין תחת עין להפוך את מדינת ישראל למדינה של עוורים (ל''ת)

        כדאי, 08/12/09 09:54

        • לפני שאתה מפגין את בורותך,למד מה זה אומר בכלל עין תחת עין.. (ל''ת)

          ולא לפי חוקי חמורבי,אלא עפ''י התורה !!, 08/12/09 21:05

      • למגיב לתגובה 7

        אשה, 08/12/09 10:10

        אתה אולי לא דתי אבל אתה חי בתקופת האבן, ואני נותנת לך מחמאה. מה פתאום סקילה ''נשמעת לך הגיונית יותר''? לי נשמע הגיוני יותר לקטוע לך יד. אתה מסכים?

  • 6.

    רק להזכיר לך, יש גם כמה חילונים בארץ. לא הרבה. רק קצת. (ל''ת)

    אסף, 08/12/09 08:38

    • אל תשכח שיש גם דתיים (ל''ת)

      מר נון , 08/12/09 09:35

    • אכן, נאמן מודע לזה. הוא פשוט שואף לקרבם לתורת אמת! (ל''ת)

      י, 08/12/09 09:59

  • 5.

    צריך לישאול ולידרוש פרושים והבנות יתר למה הוא מתכוון בדבריו אלו (ל''ת)

    פקק תנועה , 08/12/09 08:37

  • 4.

    ישר כוח עצום!!

    מתן, 08/12/09 08:36

    איזה יופי! השר יעקב נאמן עלה והצלח!!

    • אני מצטרף לברכות ולשמחה!!! כל הכבוד לשר האמיץ!!!!!

      מדינה יהודית!!, 08/12/09 09:52

      מי שרוצה מדינת כל אזרחיה זן התשובה!!!!!

  • 3.

    כבר היום החוק הוא לפסוק במקום מחלוקת לפי ההלכה

    אבל צריך גם להחליף המוסר הבריטי במוסר יהודי, 08/12/09 08:35

    דוגמא: לפי החוק הבריטי אין שום חובה חוקית למישהו לעזור לאחר שמצוי בצרה או בסכנה.
    לפי החוק הישראלי יש חובה חוקית לעזור, כלומר אני יכול לתבוע מישהו שלא עזר לי?

    יש המון סוגיות משפטיות שמחוקקות על פי מנהגי התרבות והמוסר בסופו של דבר

    • לא מדויק

      חילוני, 08/12/09 11:36

      לפי החוק הבריטי אם אני רופא ורואה פצוע אני חייב לעזור לו ולא משנה מי הפצוע.
      לפי החוק העברי אם גוי פצוע בשבת ואני מציל את חייו צריך להרוג אותי כי חיללתי שבת.

      • למגיב המכנה עצמו ''חילוני'': אין דבר גרוע מן הבּוֹרוּת.

        נ.מ., 08/12/09 15:38

        בורות גוררת פחד ואימה.
        תראה עד כמה אתה מפחד מההלכה היהודית רק מפני שאתה לא מכיר אותה.
        אכן, שיבוש כזה, כפי המופיע בתגובתך, באמת ראוי לגרור פחד בעקבותיו.
        אלא שאילו היית עוסק, אפילו מעט, בקריאת ספרות השאלות והתשובות ההלכתית, ולומד גם את העקרונות וגם את יישומם, היית רואה שאין לך ממה לפחד.
        מה לעשות, קראת חלקי דברים מהתלמוד ולא בחנת כיצד הדברים מתיישמים הלכה למעשה בספרות הפסיקה.
        אני יכול להרגיע אותך, גם לפי החוק העברי רופא צריך להציל חיים בשבת בין חיי יהודי ובין חיי נכרי.

        חשוב מאד להסיר את חשכת הבורות ואת צרור הפחדים הנגררים בעקבותיה. אין תחליף ללימוד.

      • טעות בידך

        פיקוח נפש, 09/12/09 00:53

        פיקוח נפש לא מדובר בנפש של גוי או של יהודי, אלא נפש סתם- כל נפש.

  • 2.

    שריעה שריעה טרהלהלה - שריעה פאה הפרדה ומקווה -בושה וחרפה. עדיף להתאסלם (ל''ת)

    זה שר ?, 08/12/09 08:34

    • דייי ל-פ-י-ל-ו-ג . (ל''ת)

      חייבים להתאחד ., 08/12/09 17:55

  • 1.

    יצא המרצע

    רועי, 08/12/09 08:30

    אמן, שנשים לא יוכלו לתת עדות, שהורה חילוני לא יזכה לראות את ילדיו, והורה שהוא חד מיני - יוכל לשכוח מלגדל את ילדיו (או לראות אותם) שנשים יכסו את ראשן, שבתי הדין ימשיכו לבטל גיורים, וימשיכו לבטל גיטין,
    אוי אירן, הנני כאן!!!

    • לא יצא כלום

      חיים, 08/12/09 09:30

      אתה מערבב עובדות עם מה שאתה רוצה להבין. השר נאמן התייחס בדבריו לדיני המשפט העברי שברצונו להחיל על דיני הממונות. תצעק אירן אירן. לא טוב לך? סע למקום אחר. מדינת ישראל היא דמוקרטית, כל עוד הדמוקרטיה נוטה לטובת החילונים. מי אמר שאסור לשנות מערכת משפט? האם אין הדבר בסמכותו של שר המשפטים? טול קורה מבין עיניך.

      • צודק לגמרי

        דמוקרט, 08/12/09 11:35

        אז כשהדמוקרטיה נוטה לטובת הדתיים מותר להשליט דינים של הדת היהודית? הבנתי.
        מכאן שכשכפות המאזניים הפוליטיים ישתנו מותר לי לאסור על תפילות בבתי כנסת (להחריב את בתי הכנסת אם כבר ) ולהכריח כל דתי לחלל שבת בפומבי , מה לא?

        • ''דמוקרט'' מה אתה מקשקש?

          N, 08/12/09 15:24

          אף אחד לא דיבר על לכפות עלייך הנחת תפילין. כל הדיבורים הם בתחום דיני המשפטים.

        • בתי כנסת מזמן החרבתם , יהודים גרשתם , חמץ מכרתם ממזרות היתרתם

          מר נון , 08/12/09 15:50

          זה בדיוק הבעיה של השמאל הם חזירים שלא יודעים שובע.
          לפני 20 שנה מצבה הדמוקרטי של ישראל היה לא רע בכלל אבל בניגוד להיום הצלחנו להתנהל כמדינה אך מאז ביטלו את הקצבאות לעידוד ילודה של יוצאי צבא בגלל אי שוויון ביטלו את הטבות במיסים גירשו הורסו שיחדו החרימו ביטלו חוקים ויצרו מהפכות צימצמו את ההגדרה של מדינה יהודית לחוק השוות ואיפשרו למהגרי עבודה להתאזרח כנגד חוק השוות
          חזירים נמאסתם

    • רועי היקר , הרב משש פוסק שאישה נשואה לא חייבת בימנו ללכת עם כיסוי ראש

      מר נון , 08/12/09 15:57

      ההלכה כל כך מגוונת ופלורליסטית , חבל שאתה מפגין פחד מתוך בורות
      בזרם האורטודוקסי יש כל כך הרבה דעות לכן ולכן , מה גם שנראה לי(מידיעה אישית) שנשים מהמגזר הדתי מאושרות בהרבה מנשים חילוניות על אף כל הססמאות שלך