• 28.

    אמן שיעבוד אולי נחזור לעבודה הנהדרת שעזבתי בגלל הפקקים (ל''ת)

    סיגלית, 20/12/10 12:20

  • 27.

    פיתרון עלוב

    jצrgen jצrgenson, 08/12/09 14:45

    חייבים לבנות רכבת תחתית, "מטרו" באזור גוש דן. אין דרך אחרת. זה אמנם יקר ולא פשוט אבל זה הפיתרון היחיד

    • נתראה ב-2050 כשזה יהיה מוכן

      חיים, 11/12/09 11:50

      ועד אז???

  • 26.

    אין דבר שיוצר פקקים יותר מנתיב לתחבורה ציבורית ותכנון הכבישים בארץ (ל''ת)

    ורד, 08/12/09 12:50

  • 25.

    והיכן יש בדיוק מקום להקמת החניון הזה שבמיקרה יוקם בשטח שנימצא מחוץ

    פקק תנועה , 08/12/09 11:21

    לעיר אבל במשך הזמן והשנים הוא ימצא את עצמו פתאום בתוך לב ומרכז העיר ואז יגידו חכמי העיר מה עשינו למה ומדוע ובצורה כזו ולשם מה

  • 24.

    ישראל מדינת הקומבינות העלובה בעולם ..כמה שטחי...כמה עלוב... !!!

    א.ב.ס.ט, 08/12/09 11:15

    עוד תרגיל לסחוט כספים מהציבור !!!

  • 23.

    החניות בחינם הן רק תירוץ לבניית הפרוייקט

    ירון, 08/12/09 11:12

    אני לא מבין מה ההגיון בלהשאיר את הרכב במחלף שפירים ומשם לנסוע בנתיב אגרה עד לפקק בנתיבי איילון ?

    במקום עוברת מסילת רכבת והיה ניתן לבנות שם תחנה שניתן יהיה לנסוע ממנה לת''א וגם לראשל''צ מערב (כשתיפתח) בלי פקקים, אבל כנראה שמעדיפים שהרבה נהגים ישלמו לזכיין כסף בשביל לנסוע בנתיב המהיר ויכנסו לפקק באיילון מאשר שהם ישאירו את הרכב בחניה במחלף שפירים. מבחינת הזכיין עדיף שיהיו נהגים שישלמו אגרה עבור נסיעה עם הרכב הפרטי מאשר נהגים שיחנו ויסעו בחינם עם ההסעות.

  • 22.

    לא יותר פשוט להקים תחבורה ציבורית נורמלית

    שיר, 08/12/09 10:43

    וכדאית?
    שיוצאת בזמן לשם שינוי,עם מספר מקומות שלא מצריך עמידה במשך שעות באוטובוס.

    • כל כך נכון

      יצחק, 08/12/09 10:59

      השימוש בתחבורה הציבורית, כמו השימוש בקו 480 מתל אביב לירושלים, הוא מביש. תמיד תורים, תמיד דוחק.

  • 21.

    מצויין

    אביבה, 08/12/09 10:42

    עכשיו יהיו פקקים לפני החניון!

    • את צודקת. הרבה יותר קשה להתנייד לתוך חניון, זה ייצור צואר בקבוק. (ל''ת)

      הצודק מהמלין, 08/12/09 13:09

  • 20.

    כלהכבוד - ועכשיו בואו נשדרג

    עמית, 08/12/09 10:42

    הפיתרון חייב להיות כולל ומקיף.מה לעשות שלא כולם צריכים להגיע לשלום או לארלוזרוב ?

    רעיונות לשידרוג :
    העלאת אופניים על השאטל
    נתיב דומה בכביש 4 בקטע ראשון-כפר סבא
    נתיבי תחבורה ציבורית בתוך ת''א (איבן גבירול לדוגמא)

    לא נשתחרר מקללת הפקקים בלי פיתרון מקיף !

  • 19.

    יופי! (ל''ת)

    מיה, 08/12/09 10:24

  • 18.

    דו-גלגלי

    ארז, 08/12/09 10:20

    רבותי, לא יעזור שום דבר.
    רק דו-גלגלי יעזור להוריד את העומס בכבישים.
    בינתיים עד שבונים את התשתיות + כל התהליכים הביוקרטיים, האוכלוסיה גדלה, כך שבעצם מה שיקרה הוא שעדיין יהיה עומס בכבישים.
    רק הבעיה שהמפקח על הביטוח מתכנן על המשרה הבאה שלו ולכן הוא הקפיץ לכולם את תעריף ביטוח החובה. מדינה מושחטת !!

  • 17.

    ומה עם רכבת קלה? או תחבורה ציבורית אמיתית?

    חה, 08/12/09 10:11

    אין תחליף לאוטו

  • 16.

    במקום להשקיע ברכבת תחתית.....משחקים בשטויות! (ל''ת)

    רק רכבת תחתית, 08/12/09 10:08

  • 15.

    מחר ועדת חקירה על בזבוז עצום

    אריסטו שמט, 08/12/09 10:08

    למה זה לא יצליח:
    1. העומסים מתחילים כבר בבן שמן
    2. הכניסה והיציאה מהחניון יגרמו לעומסים נוספים.
    3. רבים אינם עובדים בארלוזרוב ובשלום. מה יהיה איתם?
    4. גם למי שתהיה הסעה עד לעבודה. לוקח זמן להכנס לחניון, ללכת לתחנה, לחכות לשאטל.. האם זה ישתלם?
    5. בשעות הבוקר אמנם הרוב באים בין 7:30-9:00 ובשעות האלו תדירות השאטלים תהיה גבוהה. אבל מה לגבי סיום העבודה? יש המסיימים ב14:00 ויש שנשארים עד 23:00?

    והלוואי ואתבדה.

  • 14.

    3-5 שקל לנסיעה בנתיב המהיר? מי לא ישלם את זה???

    markkesty , 08/12/09 09:56

    זה לא יפתור שום דבר כי מספיק אנשים ישלמו את המחיר כדי להפוך את הנתיב המהיר לנתיב איטי.

    • יש התחייבות שמהירות הנסיעה תהיה לפחות 60 קמ''ש

      אביעד, 08/12/09 11:10

      האגרה הנגבית היא דינמית, ככל שיהיו יותר רכבים בנתיב, כך מחיר הנסיעה בנתיב תעלה. אם הנתיב לא יהיה פנוי, לא יהיה לאף אחד אינטרס להיכנס אליו

  • 13.

    כל הכבוד על היוזמה - נתיבי תחבורה ציבורית הכרחיים בכל הכבישים הראשיים

    amitos1978 , 08/12/09 09:37

    לדוגמא בכביש 4 בקטע בן ראשון לציון למחלף רעננה.

    אין זמן לחכות לרכבת הקלה של ת''א - חייבים העדפה של תחבורה ציבורית עכשיו !

  • 12.

    חזרה????

    י, 08/12/09 09:33

    שימו לב שלא מוזכר נושא החזרה לחניון , ולא סתם.
    פשוט מאוד, אכן יהיו שאטלים שיקחו לתל אביב אבל לא קיים על הפרק אפשרות לשאטלים חזרה לאורך שעות היום והלילה.

    • זה שלא מוזכר לא אומר שלא קיים פתרון כזה. (ל''ת)

      חיים, 08/12/09 10:55

    • כל שאטל שנוסע הלוך חייב לחזור אחרת איך יסע רק הלוך. (ל''ת)

      שאטליסט סטלן, 08/12/09 13:10

      • יחזור , אבל בכביש הרגיל....הכביש המהיר הוא בכייון 1.. (ל''ת)

        חיים הסתום מגבול בניי ברק, 08/12/09 16:33

  • 11.

    עתידנות במיטבה

    ההסטרויה, 08/12/09 09:32

    קודם מייצרים תחבורה ציבורית טובה וזולה, ורק אחר כך מיצרים נתיבים מיוחדים ואת הפיתויים להשתמש בה, יצירת מסלולים יחודיים לתחבורנ ציבורית גרועה, רק מעצימה את הפקקים.

  • 10.

    רעיון מעולה ,באמת . (ל''ת)

    מ-1 שמתקשה לנסוע בת''א., 08/12/09 09:26

  • 9.

    הצעת ייעול

    גיאו, 08/12/09 09:21

    שאטלים ל 10 יעדים שונים בת''א כך שרוב העיר תהיה מכוסה. מי שנוסע לבורסה או עזריאלי יכול גם כך להשתמש ברכבת. לדוגמא: שאטלים לאזור דרום ת''א, רחוב הירקון-בן יהודה-אלנבי, רמת אביב והאוניברסיטה, מרכז העיר - דיזינגוף-אבן גבירול וכו'
    ת''א היא עיר ללא מרכז עסקים ראשי מרוכז, על כן ההתאמות צריכות להיות בהתאם

  • 8.

    רק שלא ישכחו לאבטח את החניונים

    אנטי, 08/12/09 09:18

    אחרת הגנבים יחגגו פי כמה וכמה

  • 7.

    חניון ענק

    morii74 , 08/12/09 09:17

    במקום להשקיע בחניון ענק ונתיב מיוחד לתחבורה ציבורית .תעודדו רכיבה על שני גלגלים תוזילו עלויות של ביטוח וכו כשתהיה תרבות נהיגה על שניים כל הזיהום והפקקים והלחץ יפסק

  • 6.

    זה לא יפתור דבר. במקום להשקיע 4 מיליארד בחומה על גבול מצרים (ל''ת)

    הגיע הזמן להרים פרויקט לאומי של רכבת פרברים, 08/12/09 09:10

    • לצערי אם לא נבנה את החומה הנ''ל, לא יהיה טעם להשקיע את הסכום הנ''ל במקום

      אום אני חומה, 08/12/09 13:15

      אחר. וד''ל.

  • 5.

    ומה יעשו האנשים כשיגיעו למחלף השלום או לארלוזורוב?

    גם היום יש רכבת לא יעילה למחלפים הללו, ומה משם?, 08/12/09 09:07

    כשאין רכבת פרברים תוך עירונית שעוצרת קרוב למרכזי תעסוקה/בילוי ומגורים. וכשאין תחבורה ציבורית עם לוח זמנים מהיר, ואמין אז אי אפשר להשתמש בה על בסיס יומי.

    המקומות בעולם בהן מצליחה התחבורה הציבורית הם היכן שהיא יעילה יותר, מהירה וזולה יותר מנסיעה ברכב.
    בהצעה הלא מרשימה של השר הלא מרשים, האזרח יסע בפקקים לחניון בשדה התעופה ליד לוד, משם יסע באוטובוס, ומהמחלף ימתין לעוד אוטובוס שרק האל יודע מתי הוא יגיע לתחנה ובאילו פקקים יתעקב בדרכו למקום העבודה.

  • 4.

    מה עם רמת החייל?

    עובד שם, 08/12/09 09:04

    אלפי עובדים ברמת החייל - כולם עם רכבים - למה לא חושבים בגדול ונותנים פתרון מעבר לשלום ולארלוזורוב?

    הרי למקומות האלה אפשר להגיע עם רכבת ולרמת החייל - לא.

    ולמה לא סוללים כביש של 500 מטר בין גהה לרמת החייל?

    נמאס !

    • יש אוטובוסים מתחנת רכבת האוניברסיטה עד רמת-החי''ל (ל''ת)

      ארז, 08/12/09 11:48

    • תגובה ל-4

      גיל, 08/12/09 13:37

      לי יש שאלה אחרת:
      למה עוד לא פותחים את כביש אם המושבות שהכביש ברובו כבר מוכן מזמן אבל לא פתוח לכניסת רכבים, והמטרה של הכביש להוריד את העומס מזבוטינסקי כך שתוכל מקניון איילון להגיע מיד לכביש גהה ואז גם אתה חוסך המון זמן להגיע מרמת החייל לכביש גהה אם יפתח הכביש של אם המושבות שזה בצומת של קניון איילון רח' אבא הלל פינת פנחס רוזן ואם אתה בא מרמת החייל אז ברח' פנחס רוזן אתה פונה שמאלה ברח' אבא הלל הבעיה היא שכרגע משום מה הכביש החדש לכביש גהה עוד סגור לתנועה

      • לא יפתחו את הכביש לפני שישלימו את הגשר לאם המושבות (ל''ת)

        י, 09/12/09 07:24

  • 3.

    אפילו הנורה של ארידור נשמעת יותר הגיונית !

    s, 08/12/09 08:59

    אוגוסט = חמסין,

    מי ילך לשאטל ? שבטח לא יגיע בזמנים.
    מי ירצה לחנות בחניון , ואז לחפש דרך חזרה?

    קשקוש בלבוש ,
    ככה זה שמקימים רכבות קיטור במדינת היהודים ,
    ולא מאמצים את שיטת רכבת הפארברים החשמלית הקומפקטית ו''מהירה'' יחסית שיכולה להכנס גם לתוך אזורי הסחר.

    • תיקון קטן ''מרידור'' שר התעשייה אז ולא ארידור שר האוצר לשעבר עבר !

      דני שובבני, 08/12/09 10:32

      חוץ מזה הכל נכון, אסור לתת לממשלה לבצע פרוייקטים ולא לתכנן אותם כי הם רואים בעיקר תפקידים וכיבודים ואחריהם את שאר התועלות שבדרך כלל לא נשאר להן כסף!!

      • אל תתקן מה שלא מקולקל. הוא צודק, הנורה הייתה של ארידור.

        תיקן התקן., 08/12/09 13:17

        לא נשכח לא נסלח.

  • 2.

    אנשים נוסעים בבוקר לעבודה ולא לקניות (ל''ת)

    י, 08/12/09 08:51

  • 1.

    מהניסיון של הרכבת הקלה

    שי, 08/12/09 08:38

    יוזמה מבורכת, רק חבל שיקח לפחות 10 שנים עד שתמושש