• 67.

    מה קורה במצב שעולה שילטון ימני קיצוני?

    זה שאינו יודע לשאול, 09/12/09 09:47

    או הפיכה שילטונית ליידים אנטי דמוקרטיות?
    יודעים מה? אתם באמת מאמינים בכול מי שיושב בכנסת ?
    מתי הממשל שיחרר חבל מהאזרחים ? זה עוד אמצעי שליטה שמכליל את כולם כפושעים?
    יש מספר זהוי על הרכב ועדיין יש תאונות לא?

  • 66.

    צהלת מרוקאי מיבנה מול מציאות קאטסטרופלית לעתיד

    ראספוטין בן מדבידיב, 08/12/09 19:09

    קהילת סלוניקי הכינה רשימה מדויקת של יהודים
    ב-1943 GESTAPO שלח כולם לפי רישום לתנורים
    ביומטרי כבר לא של אורוול מ1984 והוא דליק
    האויב יותר חכם,את הדאגנרלים ימצא בצ'יק...

  • 65.

    היום נכנסנו לימי הביניים. חוק ששייך למשטרים של עולם שלישי (ל''ת)

    פשוט לא ייאמן, 08/12/09 15:42

  • 64.

    כמובן שהכנסת ''אישרה'' חייבים לתת פרנסה לעוד שודדי הקופה הצביבורית (ל''ת)

    בכדי שהליכוד ימשיך למלוך ולעשות עוולות לאזרחים, 08/12/09 13:06

  • 63.

    הבעיה היא לא בחוק המתוחכם אלא בשחיתות שקיימת במין האנושי למשך דורותיו.

    השחיתות היא טבע האדם, 08/12/09 10:35

    טבע רע שלא נעלם עם התקדמות הטכנולוגיה.
    אז כדאי שאנשים יפסיקו לתבלבל בין קידמה טכנולוגית לבין התקדמות ביושר ובנאורות האנושית.
    אין קשר בין הדברים,ומדינות מתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית והלכות נימוס יכולות להיות גרועות ביותר מבחינת אכזריות ורועה לב.
    זה הבילבול שיש ללא מבינים עם אירופה הכאילו נאורה - בסה''כ מדינות שמתקדמות מבחינה טכנולוגית והלכות נימוס.

    החוק עצמו מתקדם ומצויין.
    הבעיה היא באנשים שיפעילו אותו ויפקחו עליו,הם אותם אנשים ואותה מדינה שנימצאת במקום גרוע מאוד במדד השחיתות בעולם גם מול המדינות המושחתות ביותר.
    מצב השחיתות בארץ הוא קשה,הוא מושרש עמוק עמוק באחוז גבוה מאוד של האוכלוסיה וזה לא דבר שאפשר להתגבר עליו בקלות,גם לא בעוד מספר דורות.
    ואך ורק בשל המצב הזה,החוק שהוא חיובי לגמרי יהפך למזיק.
    הרי אנחנו רואים בשנים האחרונות איך השחיתות פושעת בכל דבר בארץ,בכל מוסד ממשלתי.
    הכל נאמר והכל ידוע מראש,רק צריך שהאנשים שמחליטים יהיו מסוגלים לעשות את ההחלטות הנכונות

  • 62.

    שחברי הכנסת יעשו את זה בעצמם ולמשפחותהם

    נגד, 08/12/09 09:47

    יאללה כולם יטוסו למקומות לפני שזה יצא לאור
    כל עולם שלישי יהיה יותר טוב מזה
    שחברי הכנסת יעשו את זה בעצמם ולמשפחותהם
    אני לא עושה את

  • 61.

    למי שבסדר אן לא מה לידאוג ולמי שלא בסדר יש מאתה כן על מה לידאוג (ל''ת)

    פקק תנועה , 08/12/09 08:57

    • מי בסדר ומי לא?

      אתה בור, 09/12/09 10:09

      זה לא המוסר קובע מי בסדר ומי לא
      אלא החוק שאנשים שאני לא מעמין בהם קובעים.

      נ''ב אני מעריך את התגובות שלך גרמתה לי להגיב

  • 60.

    לא לדאוג. אני מאמין שהמאגר ייפרץ בשנתיים של הנסיון.

    אסף, 08/12/09 08:50

    חובת ההוכחה היא עלינו - המתנגדים למאגר.
    רק אם נראה להם שהמאגר יכול להפרץ נוכל לשים את השטות הזו מאחורניו. אני קורא להאקרים ולכל החבר'ה המוכשרים שם בחוץ, תנו את קולכם בעניין.

    • יוזמה מבורכת! (ל''ת)

      הדס, 08/12/09 09:46

    • אני מקווה שהמאגר ייפרץ עוד בשנה הקרובה

      מקווה מאד שזה יקרה, 08/12/09 09:54

      והמידע האישי ביותר על החכים ייחשף ויופץ לציבור שיוכל לעשות בו כרצונו.

      זה יהיה צדק חברתי.

  • 59.

    עוד לא גילו אצלנו שכל מאגר יכול להפרץ ובסוף נפרץ (ל''ת)

    ברפובליקת הבננות שלנו, 08/12/09 08:36

  • 58.

    בזיון. נזכור לדראון עולם את כל הח''כים שהצביעו בעד. בג''ץ עכשיו! (ל''ת)

    מפוכח, 08/12/09 08:33

  • 57.

    שיטרית = כישלון

    ג'ורג' אורוול, 08/12/09 08:12

    אתה אפילו לא מתקרב לאח הגדול (אם בכלל קראת את 1984 ולא רק ראית טלויזיה)
    לא, אנחנו לא במאה ה-21. נתראה בבחירות. הציבור אולי לא זוכר אבל אנחנו ברשת נזכור ונזכיר.

  • 56.

    כל שני וחמישי הברקה חדשה של הממשלה

    נמאס לי לגור במדינה הזו, 08/12/09 07:26

    שתמיד באה על חשבון האזרח הקטן.
    רק אתמול דיווחו מחירו המים יוכפלו ואף ישולשו
    לא רק בגלל מצב הכנרת, אלא גם בגלל חברות המים שרק עכשיו יתחילו לעבוד על מתקני התפלה וכל ההוצאות נופלות על האזרח הקטן. מתקני התפלה היו צריכים להבנות לפני שנים.

    עכשיו השטות של המאגר הביומטרי. מחר יהיה קל להפליל כל אזרח במדינה הזו וכל ח''כ חסר השכלה, פושע מסוכן, גורם ממשלתי וכל אידיוט יוכל לשים ידו על נתונים אלה.

    אם ארצה לצאת מגבולות המדינה אצטרך לקחת חלק בפרוייקט המטומטם הזה שלהם.

    כמה שאני אוהב ומוכן למות עבור המדינה הזו
    אני מתכוון לעבור מכאן קיבינימאט ולא איכפת לי מדעה של אף אחד. תקראו לי שתפרוץ מלחמה
    אם אחזור זה רק בשביל זה וזה יהיה לזמן קצר.

    • מדוע באמת לא תעזוב ותוותר על אזרחותך הישראלית?

      שי, 08/12/09 08:00

      במקום להתלונן כמה רע כאן, קום ועשה מעשה. לך ועבור לארץ אחרת.

  • 55.

    בשעה 04:38 הלך לעולמו מעריב הקבורה ב-08:00 ת.נ.צ.ב.ה (ל''ת)

    סותם גולל מוסמך, 08/12/09 07:01

    • לא תודה הוא עוד יחיה שנים רבות

      חריף, 08/12/09 09:53

      רק החוק הקטן של הכנסת בוודאי לא ישפיע על ראשו הסחרחר והקטן של הסתום הנגלל והנסמך טוב חמודי???

  • 54.

    ==שכנעתם אותי סופית-אני מתנדב ראשון==

    קוורטי , 08/12/09 06:42

    עכשיו ממש השתכנעתי שאני רוצה להיות המתנדב הראשון להכנס למאגר הביומטרי.
    ''עלול ליפול בידי טרוריסטים ופושעים''. ממש גרם לי לשקשק מפחד. מיליארדי אנשים משתמשים בכרטיסי אשראי יום יום ושעה שעה. למרות הפוטנציאל הכספי העצום לא ראיתי שנגרם ''אסון גרוע יותר מאסון צ'רנוביל''. המערכת הבנקאית מוגנת בצורה הרמטית והפריצות
    המעטות שקיימות, נחשפות ומטופלות מיידית.
    ההפחדות התאורטיות הן כאין וכאפס לעומת האיום המוחשי, העכשוי, היום יומי על חיינו ועל רכושנו.
    מדינה שאזרחיה פוחדים לצאת לרחובות שמא יתפוצצו או יירו במסגרת מלחמות של כנופיות הפשע, כשאנשים שהולכים עם משפחתם לים לפעמים אינם שבים בחיים, כשישיבה בגן ציבורי מסתיימת לעתים קרובות בחבלות חמורות, כשיציאה למועדון מסוכנת יותר מפעולה צבאית בעזה, כשקשישים שמושכים את הקצבה שלהם לא יגיעו בשלום הבייתה ללא ליווי מזוין, כשהבריונות, הונדליזם והאלימות הקשה חוגגים, יש יפי נפש אינטלקטואלים שחיים בבועה ועוסקים בדיונים אקדמים על הסכנות שבהפעלת אמצעי כה אפקטיבי למלחמה בפשיעה ולשיפור איכות חיינו. לכן אני, שאין לי מה להסתיר מתנדב ראשון

    • אתה צודק.

      יוש, 08/12/09 08:03

      עד היום, אף אחד מאלה המפחידים בפגיעה בפרטיות, עדיין לא הסבירו כיצד בדיוק תיפגע הפרטיות של אדם כל שהוא, היה והמאגר ייפרץ.

      • הסבר

        לוטן, 08/12/09 18:36

        יש תוכנה שנקראת ''רשומון'', שזה בסיס נתונים על כל אזרח ואזרח במדינת ישראל. זו תוכנה שאמורה להיות מאובטחת ביותר.
        כבר יותר מ10 שנים שהמאגר הזה זמין לכל חובב, עבריין, בלש פרטי... איך שהוא המשתמשים הלא מורשים מצליחים להשיג עידכונים שוטפים של נתוני המאגר.
        האמן וזה מניסיון מר שעברנו, שעם מאגר כזה אפשר לעשות דברים נוראים ולא ארחיב את הדיבור.
        ביום שאתה כאזרח תמים שמאמין שאין לו ממה לחשוש, רכושך, גופך וכבודך יפגעו, תדבר אחרת לגמרי.

      • הסבר מה רע במאגר (לא בתעודה, במאגר - תפנימו את ההבדל) חלק 1 נא לפרסם

        אני, 08/12/09 19:15

        אני לא מבין את אזרחי המדינה המעפנה הזו. עבר היום חוק, אמנם במתכונת מצומצמת לשנתיים אבל הרי ברור מה דינם של חוקים זמניים, ואין פוצה פה ומצפצף.

        החוק הזה מזכיר לי את הטלאי הצהוב ששמו עלינו לא מזמן, וגם שם היהודים לא הקימו קול מחאה על כך שמסמנים אותם, כרגיל מצאו סיבה למה זה טוב (טלאי צהוב זה סמל דתי, מגן דוד, זה בסדר מויישה זה לטובתנו). תמיד אנחנו כושלים לראות את התוצאה הסופית, והרי תהליכים כאלה של אסונות מתחילים בקטן, בסימון. אחר כך זה מאפשר לעשות משהו עם המסומנים (למשל השמדה), משהו שבלי הסימון היה מאד מקשה. כלומר, תהליך שמקנה כח מסוים וחריג למישהו, ייגמר בניצול הכח לרעה מתי שהוא.

        למי שלא מתמצה בפרטי החוק, החוק מציע שני דברים: תעודת זהות ביומטרית, ומאגר ביומטרי של כלל האזרחים.

        תעודת הזהות היא החלק הטוב והתמים בחוק, מאחר והמידע של כל אחד אמור להשמר על התעודה שלו בלבד, כך שאם מישהו ימצא את התעודה ויטען שהיא שלו, אפשר יהיה באמצעות מכשור להשוות את התעודה לטוען ולדעת אם התעודה מזוייפת או לא. עד כאן הכל טוב.

        האסון מתחיל בחלק השני של החוק, הקמת מאגר ביומטרי של כלל האזרחים.

      • למה המאגר רע (לא תעודת הזהות, המאגר) חלק 2

        אני, 08/12/09 19:16

        האסון מתחיל בחלק השני של החוק, הקמת מאגר ביומטרי של כלל האזרחים. בשלב ראשון המאגר יכיל טביעות אצבע, תווי פנים (כך שנזוהה במצלמות) ודי אנ איי.

        מה הסכנות, הרי יש הטוענים שהם ישרים ואין להם מה לחשוש ולהסתיר?

        ובכן, מי שחושב שהחוק הזה נועד להלחם בפשע הוא תמים במקרה הטוב, ולא אציין מה במקרה הפחות טוב. דוגמאות למלחמה מוצלחת בפשע יש למכביר בעולם המערבי הדמוקרטי, בלי פגיעה בפרטיות או בדמוקרטיה, למשל ניו יורק והצלחתה לבער את הפשיעה המרובה בשנות התשעים.

        החוק הזה מוריד את האנונימיות של כל אחד מאיתנו בכל מקום בכל זמן. למשל, אם בעקבות החוק המשטרה הוא מי מהגורמים שבידם הכח לעשות זאת יחליט להציב מצלמות בכל קרן רחוב, ה''אח הגדול'' יקבל עלינו מידע בזמן אמת בכל שניה ושניה, גם במקומות שאינם קשורים בפשיעה כלל (לרוב במקומות שאינם קשורים בפשיעה כלל). בעוד שהיום, אם גורמי חוק רוצים לקבל מידע ממצלמה של גורם פרטי כלשהו (למשל חנות עם מצלמת אבטחה) - הם צריכים להשיג צו שופט עם סיבה טובה (עבירה שהתרחשה במקום) - כלומר נשמרת כאן זכותנו לפרטיות, ורק אם יש צורך באמת אז ניתן המידע. כלומר, במצב העכשווי לפני החוק,

      • למה המאגר רע - חלק 3

        אני, 08/12/09 19:17

        במצב החדש, לא יהיה צורך לבלבל את המוח בשום אישור, ושום סיבה לקבלת המידע. להיפך, החוק החדש ידרבן את המשטרה (או כל שלטון שיעלה מחר ויחפוץ בכך) להציב מצלמות בכל קרן רחוב, ולדעת בזמן אמת היכן אנו ומה אנו עושים. לא יהיה צורך בעבירה, או לבלבל את המוח עם סיבה מוצדקת. זה עשוי להתחיל בקטן, מחר תזרקו סיגריה ברחוב, האח הגדול ישלח לכם מיידית קנס בדואר (במקרה הטוב). מחרתיים יעלה שלטון דתי, המצלמות יקלטו אותכם מדברים בטלפון בשבת - ומה? יעלה שלטון ימני פשיסטי, ותהיו בהפגנה למען הדמורקרטיה, אתם תסומנו על ידי השלטון. מחר הבוס שלכם יקבל גישה למאגר, כי הוא חבר של מישהו או שיש לו כסף, ואמרתם לו שאתם ביום חופש, אבל המאגר קלט אותכם עושים שופינג בדיזנגוף סנטר. מה תעשו?

        הסיכון בדליפה הוא הקטן בסיכונים, אבל ראוי להזכיר אותו. דליפה משמעה שכל ישראלי (למשל סוכן מוסד) יוכל להיות מזוהה בכל מקום בעולם, ועל אחת כמה וכמה כל אזרח פשוט.

        היום הכנסת (44 חכים נוכחים בלבד, זה מה שדרוש היום ממדינה רקובה על מנת להרוס את הדמוקרטיה) הציבה אקדח על השולחן. מי ישתמש בו לרעה ומי ירה בו?

      • למה המאגר רע - חלק 4

        אני, 08/12/09 19:17

        היום הכנסת (44 חכים נוכחים בלבד, זה מה שדרוש היום ממדינה רקובה על מנת להרוס את הדמוקרטיה) הציבה אקדח על השולחן. מי ישתמש בו לרעה ומי ירה בו? קשה לדעת, רק ברור שאקדח שהוצב במערכה ראשונה, יירה במערכה רביעית. למה להציב את האקדח? למה אף אחד לא מגיש בגץ? למה אתם יושבים בשקט כמו כבשים??????????????.

        אני אישית התחלתי תהליך של קבלת אזרחות זרה היום. מדינה שאלו הם ערכיה אינה בשבילי.

        • לאיזה מדינה ? (ל''ת)

          חבר, 09/12/09 10:20

  • 53.

    ביומטרי, הקפאה לא חוקית, מעצרים,- הנציב האמריקאי ביבי וסגנו הלא אהוד

    רעמסס, 08/12/09 06:32

    הפכואת ישראל לדיקטטורה. חובה להילחם בהם ולהפילם מהשלטון.

  • 52.

    אני מצפצף על הביומטרי ועל הדיקטטורה הנבנית כאן. (ל''ת)

    מרי אזרחי, 08/12/09 06:30

  • 51.

    לעיתים אני מתבלבל בין מליאה לחלאה מבקש עזרה ממר ריבלין (ל''ת)

    הלל הרשושנים, 08/12/09 06:27

  • 50.

    ה-IQ של 120 החכ''ים מגיע למחצית ה-IQ של אחמדינג'ד -עובדה (ל''ת)

    כולל ביבי הנקייה וברק, 08/12/09 06:15

  • 49.

    בארה''ב חדרו האקרים וילד ישראלי לפנטגון ושיבשו מערכות מידע (ל''ת)

    לא קיימת בעולם אבטחה של 100%, 08/12/09 05:25

  • 48.

    יעלה בבחירות

    בלי שום ספק, 08/12/09 05:09

    הקולות הצפים נחתו
    להתראות נעורים שלום אהבה
    הלכו צעד אחד קדימה יותר מדי
    אבל אני לקחתי אחד אחורה
    למבינים

  • 47.

    לעולם לא אתן למדינה נתונים ביומטרים, ל ע ו ל ם ל א !!!!!!!!!!!

    EXTRA-שמאל, 08/12/09 04:28

    ואני מקווה שעם הבבון שיזם את החוק יבואו הבוחרים בחשבון נוקב בקלפי.

    • לאקסטרא שמאל

      מוטי קליפורניה, 08/12/09 07:30

      אז לא תקבל דרכון-חיוך
      ואז נצטרך לסבול אותך במדינה יחד אתנו-חחחח
      -אין עוד מלבדו.

      • לממולל הזקנים ''מוטי קליפורניה '' יש לי חדשות עבורך....

        EXTRA-שמאל, 08/12/09 10:59

        '' עוד מלבדו '' אכן איננו, הוא לא היה קיים מעולם, אז שיהיה לך המשך הזיות נעימות ויום טוב.

  • 46.

    אני מזהה...

    COMBINATOR, 08/12/09 04:09

    את הקומבינה של ח''כ שיטרית.

    חותך קופון !!

  • 45.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 08/12/09 03:21

    כצעד אבטחה אז אנשים המורשים לגשת למאגרים אלו יחויבו לחתום על טופס הרשאה בו הם מסכימים שיעשו בדיקות פתע של דם לגילוי עקבות שרידי סמים קשים אפשריים.
    גם נהגים מקצועיים (משאיות אוטובוסים מוניות וטייסים) יחויבו בחתימה זו.וכן העובדים במשרות בטחוניות ובמשרות ממשלתיות.
    בעת הקמת המאגר בצורה חד פעמית יבוצעו בדיקות הדם לכלל האזרחים.
    בגיל תיכון יבוצעו בדיקות הדם כצעד מגביל
    נוער בפני הדרדרות וכמלחמה חזיתית בצריכת סמים קשים לעומתם מריחואנה תותר בחוק אך יוטל עליה הגבלת אסור פרסום.
    איסור פרסום יוטל גם על משקאות אלכוהולים ועישון סגריות ותןטל הגבלת גיל ברכישת מוצרים אלו וחיוב הצגת תעודת זהות להוכחת הגיל.
    -אין עוד מלבדו.

  • 44.

    קורא לכולם לסרב להצטרף למאגר הזה - למה לכם לסכן את (ל''ת)

    אואה, 08/12/09 03:19

  • 43.

    דחוף -- הצעה נוספת - כנסו כנסו....----

    DNA_097-657-3765, 08/12/09 02:35

    הצעה נוספת...כדי שלא יהיה מצב שאנשים יאבדו את תעודת הזהות ''החכמה'', נשתיל להם את זה על זרוע שמאל. (''נו באמת אין מה לפחד...בשלב ראשון - רק למי שמבקש כמובן''). לכל שוטר יהיה קורא בר קוד שרק צריך לקרוא את הצ'יפ שמושתל בזרוע, והופ...כל המידע אודותיך ואודות אבות אבותיך עד הקופים - פרוס לנגד עיניו של הרובוקופ התורן - הלהוט להשתמש בגאדג'ט החדש.

    ואם יקום מישהו ויתקומם על צריבת המספר על הזרוע, נקפוץ עליו כולנו אחוזי אמוק (כמו חלק מהמגיבים כאן) ונגיד לו...''בחיאת..הרי כבר היו דברים מעולם. כבר צרבו לאנשים מספרים על הזרוע...'' ואין חדש תחת השמש.

    ומדי פעם הרי יצטרכו לעשות עבודות תחזוקה על המאגר העצום, בעל מילארדי הבייטים האוצרים בתוכם את האוצר הבלום של תמצית העם היושב בציון! ואז, רק מתוך טעות אחת קטנה (''באג'' בלע''ז), בו תהיה טעות בתחזוקת המאגר, אנשים יתחילו להיות נקראים לחקירות על לא עוול בכפם (''מה פתאום...באג – אצלנו? בשום פנים ואופן. הראש היהודי אף פעם לא טועה - זה יכול לקרות רק אצל הגויים...''). והמשטרה הרי לא בקלות תרד מאותו ''חשוד ודאי''. סצינת החוקר: ''אתה בא להגיד לי שלא היית שם...ויש טעות במאגר???

    • מעולה! (ל''ת)

      דניאל, 08/12/09 09:36

    • יפה (ל''ת)

      א, 08/12/09 18:38

  • 42.

    בקיצור, שוב הצמד שטרית ולבני וכמובן ביבי, עבדו עלינו בעיניים. (ל''ת)

    ערן, 08/12/09 01:55

  • 41.

    מה יש להם להחביא? האם רוה הפושעים הם מהשמאל? (ל''ת)

    אני שובר את הראש להבין למה רק השמאל מתנגד?, 08/12/09 01:55

  • 40.

    לפי השמועות ת.ז.של נפטרים זוכים למחזיקים אחרים בעיקר במגזר הערבי+חרדי (ל''ת)

    המאגר ימנע רמאות והתחזות., 08/12/09 00:53

  • 39.

    '' סדר עולמי חדש '' , בישראל האזרחים לא שמעו כל זה . (ל''ת)

    ממשלה גלובאלית ,ואמצעים לדיכוי הצאן, 08/12/09 00:42

    • אתר קונספיל- היכנסו וראו מה מחכה לכם. (ל''ת)

      רעמסס, 08/12/09 06:31

  • 38.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 08/12/09 00:37

    הכנסת היא לא סנהדרין ולכן אינה רשאית להכריע בנושא זה.
    רק סנהדרין של העם היהודי יכולה וצריכה להכריע בנקודה זאת וככל שיקדימו להחליט כן ייטב.
    -אין עוד מלבדו.

  • 37.

    חוק מסוכן ביותר לאזרחי המדינה

    ירון, 08/12/09 00:36

    שחייבים להתנגד לו

  • 36.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 08/12/09 00:34

    איני יודע צריך לעשות שאלת רב בנושא ולקבל פסק דין של הסנהדרין.
    לדוגמא: באסונות טבע צריך שיהיו אמצעי זהוי רבים על גוף הקורבנות כגון דיסקיות מיוחדות העמידות לתנאים קשים ואטומות-למים שרפה פיצוץ וכדומה שעוזרים לתת הכוונה ראשונית לזיהוי ודאי יותר(זיהוי שיניים דם ד.נ.א טביעת אצבעות וכיו''ב). ענידתם צריכה שתהייה וולונטארית או חובה במידה וסנהדרין פסקו. אבל צריך שאנשי מחקר וממשלות יפתחו אמצעים אלו וישמרו הנתונים במאגרים ממשלתיים על מנת שמאגרי המידע יהיו ממשלתיים.
    בגישה למאגרים אלו צריך שיהיה פרופיל משתמש אשר יקבע את מידת החשיפה של נתוני המאגר בפניו בהתאם לרמות אבטחת מידע שנקבעות.
    -אין עוד מלבדו.

  • 35.

    אז מה עושים עכשיו?

    הדס, 08/12/09 00:22

    מחכים לראות ''מה יהיה''?
    מה קורה פה לעזאזל???

  • 34.

    הרשות השופטת חייבת להתערב! (ל''ת)

    כמה שיותר מהר, 08/12/09 00:01

  • 33.

    למה זה כל כך חשוב?

    תמים באמת, 07/12/09 23:50

    למה ''נבחרי העם'' כל כך נלחמים לטובת זה ואינטרס של מי זה בדיוק מייצג?

    מה כל כך חשוב בקיומו של מאגר זה.
    אם זה רק להגדלת הפיקוח והשליטה על הפרט, אז ברור שזה מנוגד לחוקי היסוד. אם ישנה סיבה לוגית וקונסטרוקטיבית אחרת, למה זה לא מתואר בשום הסבר מנומק?

  • 32.

    לא האמנתי שאהיה אי פעם בצד של ניצן הורוביץ ודב חנין

    אסף בן דור, 07/12/09 23:38

    זהו חוק רע רע רע. גם באופן וולונטארי זה רע. זוהי שלילת חירויו זוחלת. אפשר בקלות להתנות מתן דרכון ורשיון נהיגה בהצטרפות וולונטארית למאגר.
    המשמעות של החוק היא שכולנו פרות ברפת של ממשלת ישראל. כולנו משאב לניצול ותו לא. זוהי חבית חומר נפץ ורק אלוהים יודע היכן זה יתפוצץ!

  • 31.

    תנחשו מה יגידו שטרית ואלי ישי אחרי ש95% ישארו מחוץ למאגר?

    התשובה בפנים, 07/12/09 23:37

    5% המתנדבים הטפשים והתמימים שיכנסו למאגר מרצונם הם כ300,000 אנשים מהאוכלוסיה בעלת תעודות הזהות. לכן,בטח עוד שנתיים נשמע מזמורים בסגנון:

    ''המאגר הוא הצלחה אדירה! מאות אלפי אנשים כבר ביקשו להיכנס למאגר!''

  • 30.

    ומה עם התקשורת - כלב השמירה של הדמוקרטיה?

    נתן, 07/12/09 23:30

    איך אתם לא יוצאים בשצף קצף נגד הגזירה הזאת? חוק לא חוקתי בעליל!

    אני קורא לכל עם ישראל להתנגד לדבר הזה. נראה אותם מכניסים את כולנו לכלא. שווה להילחם בעד החופש שלנו.

    • התקשורת היא הסייעת של הפאשיזם - אל תתלה תקוות (ל''ת)

      אסף בן דור, 08/12/09 00:45

    • התקשורת אינה כלב השמירה של דבר!

      רמי סלס, 08/12/09 03:08

      התקשורת היא העצם בגרון של הדמוקרטיה!

  • 29.

    איזה מזל שיש לי עוד אזרחות (ל''ת)

    vegan , 07/12/09 23:29

  • 28.

    כמה הערות

    עדי ינאנו נימי, 07/12/09 23:21

    לי יש כמה תנאים קטנים והגיוניים לפני שאני יהיה מוכן לתת את המידע הביומטרי שלי למדינה:

    1. אבקש שראשונים שיעשו זאת יהיו 120 חברי כנסת ועובדי מדינה אחריהם. אני רוצה גישה למידע שלהם כל הזמן.

    2. אני אבקש גם גישה לכל הפרוטוקולים של כל הפגישות הקבינט וכל הפגישות ושיחות של ראש הממשלה ושרים בממשלה. ככה גם קלפים שלי וגם קלפים של הממשלה פתוחים.

    3. אני גם חושב שכל אזרח שמוסר את מידע לממשלה צריך לקבל מכתב ערבות שמבטיח שהמידע שלו בטוח 100%. אם (וזה אם רטורי בלבד) וכאשר המידע שלו נגנב ויפרצו למסדי הנתונים הוא זכאי לקבל זהות חדשה בחינם וגם פיצוי של מיליון דולר...

    נראה לי פייר אם הממשלה תסכים אפילו רק על אחד ושלושת התנאים :)

  • 27.

    עם מערכות המשפט שיש בישראל

    חן, 07/12/09 23:20

    החוק הזה הוא אסון!!

  • 26.

    אנחנו עם בלי עמוד שדרה

    בני, 07/12/09 23:19

    עם שלא יודע להתנגד ולצאת לרחובות. עם שמקבל את הגזירות ומרכין ראשו. עם שנותן לעולם תחתון ובעלי ההון (שהם עולם תחתון בחליפות) לשלוט עלינו להעמיק את הפערים לשלם לנו שכר מינימום ולהפוך לעבדים המודרנים. ממשלה שלא מפקחת על מחירי דיור ולא מאפשרת לזוגות צעירים לבסס את דרכם ביושר.עם שמשקיע בתעודה ביומטרית מפגרת במקום להשקיע בתרופות לנזקקים. ממשלה ללא ערכים וללא אידיאולוגיה רודפת כח ושררה. מאביסים אותנו בתכניות ריאליטי כדי שנוכל לממש את האסקפיזם בכל מובן המילה .תסתכלו במראה ותראו שכל אחד ואחד מאתנו הוא כזה.זה הזמן לעשות חשבון נפש ולהכתיר את אלו שיבססו פה את המהפיכה החברתית החדשה.לא להצביע למפלגות הגדולות. תנו צ'אנס למטאטא חדש

    • אל תקרא לי עם (ל''ת)

      אדם נשאר אדם, 08/12/09 00:09

  • 25.

    הסיבות להתנגד לחוק הנורא

    אני, 07/12/09 23:03

    כל מי שטוען שאין לו מה לחשוש כי הוא ישר, אל תצחיקו אותי.

    החוק לא נועד להלחם בפשע, הוא נועד לסמן אותנו. כדי להלחם בפשע אין שום סיבה לסמן את כל האזרחים, טלאי צהוב כבר היה לנו ושתקנו גם אז. קחו דוגמה מניו יורק, נלחמה בפשע בלי פגיעה בדמוקרטיה ובהצלחה רבה. מי שאומר לכם שכך נלחמים בפשע מזלזל באינטליגנציה שלכם.



    קודם נבין את החוק: יש תעודת זהות חכמה, ויש מאגר. אלו שני דברים שונים. תעודת זהות חכמה זה טוב, המידע שלך יישב בתעודה, ורק שם. אם ירצו לדעת אם התעודה באמת שלך, ישוו את הנתונים מהתעודה אליך.

    אבל החוק הזה רוצה להקים גם מאגר - כלומר שהמידע על כולנו יישב במאגר אחד. כלומר, זה לא קשור לתעודה בכלל.



    ההבדל מהמצב של היום הוא שאם יוצבו מחר מצלמות בכל פינה בכל רחוב וכל בניין, מישהו יידע איפה כל אחד מאיתנו בכל רגע.

    היום, אם נאמר ששוטר רוצה לדעת מי עבר ליד מצלמה שהוצבה בקרן רחוב, צריכה להיות לו סיבה טובה, כלומר צריך להיות פשע שהיה במקום כדי שהוא יקבל אישור לקבל תמונות מהמצלמה (נגיד שיש לי חנות עם מצלמה ושוטר בא לבקש). אני לא חייב לתת לו את התמונות, והוא גם לא יבוא אם לא הייתה

  • 24.

    חוקים שכנסת מקבל ואחר כך מבטל רק מראה על שיטחיות מחשבה ורמה נמוכה (ל''ת)

    של חברי הכנסת.דוגמא: שטרית., 07/12/09 22:56

  • 23.

    הצעה ליישום החוק אבל הרבה יותר בזול...

    ירושלמי, 07/12/09 22:53

    אני יש לי, יש לי, יש לי רעיון איך לעשות את כל הקטע הביומטרי הרבה יותר בזול. למה לבזבז כסף (שיכול ללכת לתקציב הבטחון למשל...) כאשר אפשר פשוט ובזול לקעקע מספרי זהות על זרוע של כל תושב המדינה. נראה לי אפשר לעשות את זה גם מהר...

  • 22.

    כשמאיר שטרית יילמד עברית נגיע למאה ה-21

    יאיר, 07/12/09 22:53

    בינתיים את ידי לא אתן למאגר הפולשני הזה ,
    זכותי לפרטיות , זכותי לשמירה על פרטיותי לא תישלל ממני בגלל עסקים אותם מנהל מאיר שטרית עם חברות מאגרים ביומטריים .

    פרטיותי לא תישלל !

  • 21.

    היום נכנסנו ל-''1984'' של אורוול. ראש-כרוב של שטרית הפך כולנו (ל''ת)

    לפושעים ומדינה-סופית לדיקטטורה, 07/12/09 22:49

  • 20.

    מי בכלל אמר שאנשים חכמים יושבים בכנסת ? (ל''ת)

    פישלזון, 07/12/09 22:37

  • 19.

    שמישהו יסביר לי מה הבעיה?

    לא מבין, 07/12/09 22:32

    גם ככה להשיג דגימת DNA של מישהו זה מאוד פשוט (רוק/שערה/עור/דם)
    סריקה של הפנים וטביעות אצבעות גם כן לא בעיה להשיג.
    אז מה אם יהיה מאגר? זה יקל מאוד לתפוס פושעים!
    מזל שיש למשטרה גישה לרשת הפלאפונים אחרת רוצח משפ' אושרנקו עוד היה חופשי.

    • קבל הסבר

      י', 08/12/09 01:46

      אתה צודק, גם היום ניתן להשתמש בדגימות DNA ובפרטי זיהוי אחרים על מנת לאשש או לפסול חשדות לגבי אדם, אבל - בעזרת הצווים המתאימים, וכשההכרחיות במתן הפרטים אודות אותו אדם מוכחת. כשיוקם המאגר הביומטרי אף אחד לא יזדקק לשום צו, לא יהיה יותר צורך להוכיח שהפרטיות נלקחת מהאזרח מסיבה טובה, שוטר לא יצטרך לעשות זאת, ובטח שלא האקר או גורם עוין שאותו מאגר יפול לידיו. הכל חשוף. אין דבר כזה יותר שנקרא ''פרטיות''.

      • --אתם חיים בסרט. במציאות-הורגים אותנו, מכים אותנו, שודדים אותנו

        קוורטי , 08/12/09 06:45

        מיליארדי אנשים משתמשים בכרטיסי אשראי
        יום יום ושעה שעה. למרות הפוטנציאל הכספי העצום לא ראיתי שנגרם ''אסון גרוע יותר מאסון צ'רנוביל''. המערכת הבנקאית מוגנת בצורה הרמטית והפריצות
        המעטות שקיימות, נחשפות ומטופלות מיידית.
        ההפחדות התאורטיות הן כאין וכאפס לעומת האיום המוחשי, העכשוי, היום יומי על חיינו ועל רכושנו.
        מדינה שאזרחיה פוחדים לצאת לרחובות שמא יתפוצצו או יירו במסגרת מלחמות של כנופיות הפשע, כשאנשים שהולכים עם משפחתם לים לפעמים אינם שבים בחיים, כשישיבה בגן ציבורי מסתיימת לעתים קרובות בחבלות חמורות, כשיציאה למועדון מסוכנת יותר מפעולה צבאית בעזה, כשקשישים שמושכים את הקצבה שלהם לא יגיעו בשלום הבייתה ללא ליווי מזוין, כשהבריונות, הונדליזם והאלימות הקשה חוגגים, יש יפי נפש אינטלקטואלים שחיים בבועה ועוסקים בדיונים אקדמים על הסכנות שבהפעלת אמצעי כה אפקטיבי למלחמה בפשיעה ולשיפור איכות חיינו. לכן אני, שאין לי מה להסתיר מתנדב ראשון

        • כלומר אתה טוען שאי אפשר לפרוץ כרטיסי אשראי.

          ., 08/12/09 07:37

          אל תדאג... זה כבר עשו :)

        • המערכת הבנאית סגורה? זו הבדיחה הטובה ביותר ששמעתי כיום

          יאיר, 08/12/09 12:05

          לפני מספר חודשים הראו בתוכנית של אורלי וגיא חוקר פרטי שהוציא מהמחשב שלו את פרטי כרטיס האשראי של גיא מרוז, רק על סמך שמו.
          לדבי אותו חוקר, מאגרי פרטי כרטיסי האשראי של כל ישראל נמצאים ברשת, במקומות מסויימים מאוד ומי שצריך יודע איך להגיע אליו.
          פרטי כרטיסי אשראי הם פרט מאוד חשוב לחקירות פרטיות.
          יש לך עוד הצעה למאגר ''סגור הרמטי''?

  • 18.

    מדינת משטרה.תקעקעו מספרים על הידים זה הכי טוב לזיהוי,אם הגרמנים השתמשו

    איציק, 07/12/09 22:29

    בזה.

  • 17.

    זוכרים את ימי מפא''י ההסטורית?

    אלף, 07/12/09 22:27

    מי שלא היה חבר מפא''י ונשא תעודת חבר בארנקו לא יכול היה לעבוד בשנות ה-50. היום מי שלא ישא תעודת חבר ביומטרית בליכוד? בקדימה? איזה מזל מפא''י כבר לא קיימת! לא יוכל לקבל עבודה לשלם מיסים או לצאת לחו''ל. תעודת זהוי ביומטרית שמאמתת את זהות הנושא שלה בהחלט כן. המאגר פסול לא מפני שאני חושש שנתוני המאגר יגיעו לידי העולם התחתון אלא שיגיעו לידי עסקנים פוליטיים ומנגנוני מפלגות מושחתות שיעשו בהם שימוש בלתי חוקי.

    • מסכים איתך (ל''ת)

      א, 08/12/09 08:13

  • 16.

    איך אישרו את זה בסוף?!?!!? (ל''ת)

    אזרחית המומה, 07/12/09 22:19

  • 15.

    שטרית טועה: נכנסנו היום ל-1984 ולא למאה ה-21 (ל''ת)

    יורם, 07/12/09 22:19

  • 14.

    שימו לי גם מספר על היד (ל''ת)

    דני, 07/12/09 22:11

  • 13.

    כצאן מובל לטבח..חשכה גדולה הגיעה למדינה..נמשיך לשתוק ולקבל חרא,. (ל''ת)

    מיימיי , 07/12/09 22:10

  • 12.

    ''התנדבותי''? שמו גרזן על צוואר האזרחים - סוחטים בכוח את ה''התנדבות''

    אזרח, 07/12/09 22:09

    שילטון הפאשיזם כאן ועכשיו.

    • נו, התנדבותי (ל''ת)

      כמו השירות בצה''ל, 08/12/09 03:04

  • 11.

    אצבע משולשת ועין פוזלת, זה מה שיקבלו (ל''ת)

    ג'וחא, 07/12/09 22:08

  • 10.

    האח המפלצתי

    המושתל, 07/12/09 22:04

    תוך שנה כולנו במעקב. בשלב הבא ישתילו לנו שבב. הלך עלינו.

    • האח הגדול

      ימני, 07/12/09 22:36

      האח הגדול זה השמאל, ששולט בתקשורת, משתלט על השיח הציבורי, מייצר מכבסת מילים (נסיגה=''התנתקות'', כניעה=''אומץ'')
      שולט בבתי המשפט ובפרקליטות.
      מעניין שכל מי שנגד - הוא מהשמאל.
      מה קרה? פוחדים שיהיה אח יותר גדול?

      • סליחה על ההערה אבל זאת לא הכנסת הימנית ביותר שהיתה? (ל''ת)

        דירקטור וולט, 08/12/09 03:18

  • 9.

    במדינה כובשת ואלימה וגזענית.. החוק הזה הוא רק השלמה לכיעור. (ל''ת)

    בכלל לא מופתע, 07/12/09 22:04

  • 8.

    1984 של אורוול זה כאן והיום, כמה נורא, מי רוצה ליחיות בעולם הדפוק הזה (ל''ת)

    cyrano, 07/12/09 22:02

  • 7.

    זה כנראה ההישג הגדול ביותר בקריירה של ח''כ שטרית

    שושן, 07/12/09 22:01

    והוא כל כך שמח ומאושר, כאילו הציל את המדינה.

  • 6.

    מדינת חלמאים..

    יוני, 07/12/09 21:57

    ומה יקרה כשיפרצו את המאגרים ויזייפו טביעות אצבעות???

    איך תתייחס מערכת המשפט לקבילות הראייה הזו?

    • איך יזייפו טביעות אצבעות? זה לא כמו לזייף חתימה של אמא על פתק מהמורה (ל''ת)

      קשקשן, 07/12/09 22:28

      • אפשר להדפיס טביעות אצבעות ולשתול אותם איפה שרוצים (ל''ת)

        אם לא ידעת, 07/12/09 22:59

      • חפש ביוטיוב סרטים על פריצת מנעולים ביומטריים

        יאיר, 08/12/09 12:08

        יש שם הרבה דוגמאות לפריצה של מנעולים הדורשים טביעת אצבע לכניסה.
        האמצעים פשוטים להפליא.
        אם אפשר לרמות מחשב שקורא טביעות אצבע, למה שלא נוכל לרמות גם את המשטרה?

  • 5.

    כל מי שאני מכיר נגד המאגר, מי בכלל מרוויח מהחוק הזה?

    ש, 07/12/09 21:49

    רק מרי אזרחי יזיז דברים במדינה הזאת, ממני תקבלו רק אצבע אחת.

    • לדעתי יש ח''כ אחד שכנראה ירויח המון כסף מזה

      דני, 07/12/09 22:20

      תנחש איך קורים לו...

      • חברת HP הולכת לגזור יופי של קופון

        דן, 07/12/09 23:12

        היא זו שהולכת להנפיק את התעודות

        • גם חברות ישראליות הולכות לגזור קופון שמן מהמאגר של שיטרית

          חמי, 08/12/09 18:49

          הפיכת המדינה למדינה פאשיסטית בשביל רווח כלכלי.
          בגרמניה של הרייך השלישי ומקומות אחרים עשו דברים כאלה בשם אידאולוגיה מעוותת.

          + בישראל עושים זאת למען אידאולוגיה שנקראת: כ ס ףףף$$$$.

  • 4.

    הקמת המאגר במקביל לתעודות=טעות מסוכנת ויקרה,מדינות אחרות בעולם

    המאגר מיותר, 07/12/09 21:45

    עברו למסמכי זיהוי חכמים ללא מאגרי מידע
    חבל מאוד שישקיעו מעל 700 מיליון שח בפרויקט ''נסיוני-התנדבותי'' היה אפשר
    לחוקק חוק בלי המאגר וכן זה אפשרי
    מאגר ביומטרי אינו הכרח בהליך מסמכים ביומטריים

    • 700 מליון לתרופות = הצלת 10000 חולים ממוות (ל''ת)

      או פרויקט מיותר לקבלן מקורב ?????, 07/12/09 22:15

  • 3.

    מיכאל איתן איכזבת, עדיף שתיהיה בשקט (ל''ת)

    ש, 07/12/09 21:45

  • 2.

    שיטרית - זה לא המאה ה-21 - זה חוק של ימי הביניים. חוק פאשיסטי!!!!!!!

    מדינת משטרה, 07/12/09 21:44

    לכפות מכל אשם לתת מידע ביומטרי לצורך כך שהמשטרה תוכל לזהות אותו בכל מקום בכל זמן 24 שעות ביממה בכל מקום שהוא היה ונמצא. פשוט טירוף!

  • 1.

    היום הפכה ישראל למדינת מנגנון החושך. רק מטומטמים יכלו להצביע בעד

    יריב א. , 07/12/09 21:39

    המדינה הראשונה בעולם וכנקרה האחרונהץ
    אבל כמו שמר מישהו חכם ''השטן נמצא בפרטים''. המבצע הזה יכשל כשינסו ליישם אותו.
    מס הכנסה לא יכולים לגבות מכולם אז יקבלו נתונים ביומטריים מכולם?

    • אז מה זה אומר עליך שהצבעת לאותם ח''כים...? (ל''ת)

      יוסי, 07/12/09 21:55

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 08/12/09 01:49

      אני בעד ואין לך מונופול על החוכמה.
      -אין עוד מלבדו.