• 62.

    אין על ארז תדמור ואם תרצו. מאמר ענק (ל''ת)

    דיקלה לוינסון, 08/12/09 16:06

  • 61.

    ארז - כל מילה בסלע.

    גיא, 08/12/09 14:52

    נהנה לקרוא את כתבותיך

  • 60.

    לא מבין מה יש לנו לחפש במזרח ירושלים

    יהודי שפוי, 08/12/09 14:31

    האירופאים לא אומרים שירושלים היא אינה בירת ישראל, הם אומרים שמזרח ירושלים היא בירתה של המדינה הפלסטינאית שעתידה לקום.
    ירושלים קדושה לא רק לנו. לא יכול להיות שום הסדר מדיני ללא חלוקת העיר.
    הגיע הזמן שנספיק לחשוב שאנחנו מעל כולם ולהמשיך עם הכיבוש המשחית הזה.

  • 59.

    כל הכבוד (ל''ת)

    יוני, 08/12/09 11:01

  • 58.

    אכן טרם פסה מקרבינו הרגשת ''שגעון הגדלות''. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות. , 08/12/09 09:53

  • 57.

    כל כך נכון ,צריך להוציא את שלום עכשיו מחוץ לחוק (ל''ת)

    יהודה, 08/12/09 09:02

  • 56.

    אם תרצו - כל הכבוד. (ל''ת)

    יסף נחמה, 08/12/09 08:24

  • 55.

    יישר כח!!!!! (ל''ת)

    שלומי, 08/12/09 06:05

  • 54.

    מאמר מצוין וכל כך נכון לגבי האויבים הפנימים של ישראל

    ירמי, 08/12/09 01:44

    יש משפט שאומר ''האויבים הגדולים ביותר של היהודים הם היהודים עצמם''...בשמאל הקיצוני(שלום עכשיו, שוברים שתיקה, מרסום ווטש, בצלם) מוכיחים את זה כל יום.

  • 53.

    צודק, רק אם נכבד את עצמנו יכבדו אותנו! (ל''ת)

    קקטוס, 08/12/09 00:19

  • 52.

    להוציא את שלום עכשיו ןשות' על כל זרועותיה ופרצופיה אל מחוץ לחוק

    ממש כמו שעשו לתנועה הקיצונית של כהנא, 07/12/09 23:43

    קיצונים אל מחוץ לחוק גם בשמאל

  • 51.

    מה צפוי מהערבים נובא כבר לפני 200 שנה ואף יותר

    HaMashkif , 07/12/09 22:45

    רבי זלמן מלאדי ז''ל, מיסד חסידות חב''ד, כתב את איגרת מס. 2 עם שחרורו מהכלא הרוסי בשנת 1798. הוא לא התייחס לשום סכסוך עם הערבים כי אז הוא לא היה קיים. האגרת התיחסה כמובן לנושאים רוחניים-דתיים והיא הביאה כבדרך אגב התייחסות לתכונה הטבועה בנפש הערבי מימי ישמעאל, בדיוק כפי שיש תכונות הטבועות בנפש היהודי מימי האבות.
    התכונה אליה התייחס מייסד חב''ד היא שככל שבן ישמעאל מקבל, כך יותר הוא דורש עוד ועוד בגסות ותקפנות, כי יותר הוא משתכנע כי ''מגיע לו''. או בלשון הרב: ''כל שהחסד גדול, הוא הולך וגדל בגובה וגסות הרוח ורוחב לבו''. נבואה אחרת בת אלפיים שנה המתממשת לעינינו מקדמת דנן ועד היום, היא האנטישמיות הנצחית. כמו כן התנבא דוד המלך ע''ה על הערבים בתהילים קכ, פס' ה-ז: '' אוֹיָה-לִי, כִּי-גַרְתִּי מֶשֶׁךְ, שָׁכַנְתִּי עִם-אָהֳלֵי קֵדָר. רַבַּת, שָׁכְנָה-לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם, אֲנִי-שָׁלוֹם, וְכִי אֲדַבֵּר; הֵמָּה, לַמִּלְחָמָה''.
    אני יכול לצפות את תגובות הקוראים המתעבים ושונאים את אוצרות היהדות, ואיני מתכוון להתייחס אליהן. הבאתי מובאות אלו למען אילו שיש להם כבוד והערכה מינימליים לכור מחצבתם היהודי. דרך אגב, לו הייתי מצטט מקורות בודהיסטים או ''רוחניות של העולם החדש'' הייתי זוכה לפחות לאוזן קשבת מבין קבוצת הקוראים שהוזכרה ראשונה.

    • תגובה משכילה ומעניינת. ואין לכך שום קשר לאמונה באלוהים

      זו פשוט חכמה של עם מפואר שתרם להיסטוריה האנושית, 07/12/09 23:13

      ולהגות בעולם יותר מכל עם אחר.

      • טעות בידך

        HaMashkif , 08/12/09 01:32

        מאחר ואת/ה נשמע/ת כאדם אינטליגנטי (הרשה נא לי להשתמש מעתה בלשון זכר לשם הפשטות) רצוי להעמיד דברים על דיוקם ואני מציע לך לבחון אותם עם ''ראש פתוח'' וללא דעות קדומות.
        חכמי ישראל בכל הדורות לא סתם הגו וחשבו כדוגמת החכמים השונים של כל אומות העולם, החל באריסטו וכלה בברנרד ראסל. הם הסתמכו והוו חלק אינטגרלי של מחשבת ישראל שבאה לידי בטוי באוקיינוסים של גופי מידע בכתב ובע''פ. כל דבר חכמה שאתה שומע מהם מעוגן במערכת מושלמת של ידע ואמונה שבמרכזם הדת היהודית והתורה בכתב ובע''פ. לכן לא ניתן להפריד בין חכמתם ואמונתם היהודית. אברהם אבינו הוא היחידי שהגיע להכרה באל יחיד ומאוחד וחסר הגבלה ע''י התבוננות וחשיבה הגיונית.
        כמו כן, שאל את עצמך: אם הכל זה ענין של מסורת תרבותית של הגות והתבוננות, להיכן נעלמה מסורתם של אריסטו ואפלטון? מה קרה לממשיכי דרכם?

  • 50.

    הפלסטינים הם האנדרדוג, לכן הם לא צריכים להציב תנאים, ירושלים כולה שלנו

    שמאלני, 07/12/09 22:08

    הפלסטינים הם האנדרדוג, לכן הם לא צריכים להציב תנאים, ירושלים כולה שלנו

  • 49.

    בתקופת פעולת אנטבה הייתי סטודנט בניו יורק וראיתי את הדיונים בעצרת

    סטודנט נצחי, 07/12/09 21:57

    האו''ם בשידור ישיר.
    עד היום אינני שוכח את ההתקפה הבוטה של נציג שבדיה שתקף את ישראל במלים קשות על הפרת ריבונותה של אוגנה (כן, זאת של אידי אמין....)

    • מדהים

      HaMashkif , 08/12/09 01:48

      כנראה שלשבדים יש מסורת ארוכה של אנטישמיות שבוטאה עוד בימי ברנדוט ודאג המרשלד. איך נאמר: אם זה משמיע קול כברווז, הולך כברווז, נראה כברווז ומסריח כברווז הרי זה ברווז, והרי זו האנטישמיות של השבדים.

  • 48.

    רבין אמר: ''אם בשביל השלום צריך לוותר על ירושלים המאוחדת אז אני מעדיף ל (ל''ת)

    לוותר על השלום'', 07/12/09 21:55

  • 47.

    אני ממליץ בחום לקרוא את ספרו של יצחק וייס: הרצל קריאה חדשה (ל''ת)

    ילמד כמה אנשים בורים מה הרצל היה חושב, 07/12/09 21:23

    • למה לקרוא ספר על הרצל כאשר אפשר לקרוא את הכתבים של הרצל עצמו?

      סטודנטית חושבת, 07/12/09 21:52

      אולי כדאי שאנשים יקראו את כתבי הרצל עצמו ויסיקו את המסקנות שלהם, ולא יקבלו בכפית את מה שמישהו אמר שהם צריכים לחשוב.

      • אני מסכים לגמרי אבל מי היום מסוגל לקרוא דברים כאלה?

        גידלו פה דור של בורים ועמי ארצות, 07/12/09 22:49

        כל היום רואים האח הגדול וקוראים חכמת הבייג'לה. כתבי הרצל? רוב הסטודנטים בארץ לא ידעו מאיזה צד להחזיק את הספרים שלו.

  • 46.

    Lo hashuv ma yagidu a goyim

    Ha Mafziz, 07/12/09 21:12

    Aval norsa hashuv ma yagid Ben Dror Yemini

    Ken le medina Falastinit she birata mizrah Yerushalaim ve hazara le kavey 67
    or
    Ken le medina du leoumit
    She a aravim af yeiu rov ba medina azo
    eim lo aiom
    az lefahot be od 10 shanim

  • 45.

    הרצל היה מתפלץ מצעה של תנועת ''אם תרצו''

    אורן, 07/12/09 21:06

    תנועת ימין קיצוני שמקדמת במעשיה את הפיכת ישראל למדינה דו-לאומית.

    • הסבר, פרט, ונמק

      מ, 07/12/09 21:48

      יש לך דוגמאות קונקרטיות או שכרגיל פשוט יותר קל לכם להשמיץ מאשר להתייחס ברצינות?

    • שטויות - תביא הוכחות די לסיסמאות נבובות (ל''ת)

      הלן שץ, 07/12/09 23:45

  • 44.

    הכותב מתעלם מכמה עובדות!!!!

    גל, 07/12/09 21:02

    שהאו''ם הוא שהחליט על הקמת מדינת ישראל

    שבן גוריון לא יצא למלחמת סיני לפני שתאם עם האנגלים והצרפתים.

    שבן גוריון ידע לסגת מסיני בעקבות אולטימטום אמריקאי -רוסי.

    זה מראה שחשוב מאוד מה יעשו היהודים, אבל רצוי גם שזה יהיה מתואם, ככל הניתן, עם הכוחות המערביים הקובעים בעולמנו.

    • עוד כמה עובדות

      חכים יותם, 07/12/09 23:00

      האו''ם לא החליט להקים מדינה יהודית.
      את זה עשו היהודים.
      מה שהאו''ם החליט הוא לחלק את הארץ לשתי
      מדינות. הוא לא כפה את הקמתן.
      לא של זו הערבית ולא של זו היהודית.
      המדינה הערבית לא הוקמה ולא ציפו שתקום. כך גם מדינת היהודים. אבל זה קרה.
      וכשזה קרה, האו''ם לא גיבה את החלטתו בכוח צבאי. שצבאות מדינות ערב פלשו לתוך המדינה היהודית ללא כל קריאה לסדר.

      בן גוריון גם עמד בתקיפות במהלך מלחמת העצמאות שכל השטחים שנכבשו בתוך הגבולות הבינ''ל לא ''יוחזרו''.
      היו המון דרישות בינ''ל ל''החזיר'' שטחים שנכבשו במבצעי יואב (צפון נגב, כיבוש באר שבע) וחירם (כיבוש הגליל) ואחרים.

      שלא לדבר על ''חוצפתו'' לכבוש את כל הנגב הדרומי עד אילת תוך כדי ניהול שיחות על הפסקת האש!

      בן גוריון גם ידע לפתח נשק גרעיני למרות רוחם של האמריקאים.

      ההיסטוריה אינה חד מימדית. והיו גם נסיגות אצל בן גוריון.
      כותב המאמר עמד על כך שגישתו היסודית של בן גוריון היתה רחוקה מאוד מהתבוסתנות הישראלית של היום.
      זה הכל. הוא לא בא להגיד שבן גוריון היה קיר של אבנים.

      • מדוייק! האו''ם אישר את מה שכבר בנינו, לפלסטינים יש עיר בירה על הנייר.

        החלטה חסרת שיניים., 08/12/09 15:08

        ישראל צריכה לעשות מה שטוב לה, בתיאום בינלאומי היכן שמתאים לה. בדיוק כפי שעשה בן גוריון שקידם את האינטרסים הישראלים תוך כדי שיתוף פעולה בינ''ל מדומה. שימו לב שהפלסטינים עושים היום את אותו הדבר ואנחנו שכחנו את כור מחצבתנו.

  • 43.

    אל תדאג ארז, אנחנו באמת מצפצפים עליהם....

    mairmair , 07/12/09 20:53

    אנטשימים קטנים.

    את המוסלמים אצלם הם לא סובלים, אבל את שלנו הם מחבקים, סתפ גזענים...

    • La yaldon a autist mi shalom axshav

      Ben Dror, 07/12/09 21:13

      Ken ve lo

  • 42.

    כל הכבוד על הפעילות שלך ושל תנועת ''אם תרצו'' אתם מדהימים (ל''ת)

    סטודנטית, 07/12/09 20:44

  • 41.

    אתה צודק, אבל מה לעשות אנחנו יהודים...

    תמר, 07/12/09 20:31

    עם לבדד ישכון ורק בגויים יתחשב

  • 40.

    נכון! הגיע הזמן לגדל קצת עמוד שדרה (ל''ת)

    מישהי, 07/12/09 20:13

  • 39.

    לו היינו מתחשבים בדעות הגויים לא היינו מקימים מדינה

    דיווי, 07/12/09 19:48

    כי הרי ארה''ב התנגדה להקמת מדינת ישראל...ולא היינו יוצאים למלחמת הגנה ב- 67 כי אומות העולם דרשו מישראל ריסון ואיפוק...ולא היינו יוצאים למבצע ''עופרת יצוקה'' וממשיכים להפקיר את אחינו ואחיותינו בדרום...

    גורלנו בידינו!! שום מדינה לא תכתיב לנו היכן ואיפה לבנות בארץ שלנו ושום מדינה לא תחליט איפה תהיה עיר הבירה שלנו!!

  • 38.

    ארז תדמור יישר כוח

    קעי רודד, 07/12/09 19:43

    אם תרצו התנועה היחידה השפויה במדינה!!

    • אבל האם הוא פנוי להובלות? (ל''ת)

      חתיכה מהממת עם שכל של ציפור, 07/12/09 21:29

  • 37.

    לא חוכמה לדבר על זה. מה דעתך על ההקפאה?

    יוני, 07/12/09 19:32

    האם יש לך דיעה עצמאית או שכל מה שביבי עושה זה בסדר מבחינתך?

  • 36.

    נכון מאוד! הגיע הזמן שנעמוד על שלנו.

    אורי, 07/12/09 19:24

    כל עוד אנחנו מותרים ומתרפסים אין שום סיבה לצפות לעולם להסכים איתנו ולהתנגד למסלמים האלימים והרצחניים.

  • 35.

    אסור לתת לערבים בעלות על ירושלים

    קובי, 07/12/09 19:24

    ירושלים שייכת עם היהודי הערבים עם כל הכבוד אין להם שום היסטוריה לא על ירושלים ולא על א'י הם יכולים לגור פה אבל לא לבקש בעלות על המקום

  • 34.

    ככל שנוותר יותר ידרשו מאתנו יותר

    מאיר מירושלים, 07/12/09 19:16

    את הדברים אומר בכיר פלסטיני בעבר.
    כנ''ל לגבי כל נושא מול אנשים שמבינים שפת כח. כל ויתור הוא חולשה! תראו את התגובות של הפלסטינים היום על ההקפאה. ואת התגובתם על הסכמי אוסלו, כמה אוטובוסים התפוצצו אז???? צודק מאוד הכותב ארז תדמור, וזה כואב.

  • 33.

    כשאין מה לומר,משמיצים

    טובה, 07/12/09 19:00

    נראה שאתה די נופל מהכסא הן מההחלטה ויותר מזה מפעילות ארגונים שונים שחושפים את המציאות האמיתית בירושלים ובשטחים.אחרת לא היית טורח לכתוב ים של השמצות שכל מטרתן היא לעשות דה לגיטימציה לאותם ארגונים שחושפים את המציאות הקשה בירושלים ובשטחים..אני בטוחה שאין לך בעיה עם כספים שמועברים על ידי ארגונים דתיים לארגונים יהודים לאומניים כי לכסף יש ריח רק כאשר זה הטיעון היחיד שיש לך להפריח לאוויר.

    • אין לו שופ בעיה גם עם ארגוני שמאל שמקבלים כסף מתורמים פרטיים

      לא מסוכנים זרים של מדינות, 07/12/09 19:10

      שפועלים כארגוני ריגול על פי אסכולת המפלגה הבולשביקית שהפעילה סוכנים בכל מדינות המערב. די כבר לדמגוגיה, כשאין יכולת לענות לטענות עוברים להשמיץ את הכותב...

  • 32.

    תודה לאל על תנועה כמו ''אם תרצו'' ששומרת על הכבוד שלנו מול כל המשמיצים (ל''ת)

    יפה, 07/12/09 18:57

  • 31.

    מראשי ארגון הימין הקיצוני ''אם תרצו'' יש לציין (ל''ת)

    יואב, 07/12/09 18:41

    • רואים שאינך מכיר את הנפשות הפועלות![=

      י', 07/12/09 19:12

      אם תקרא ולא מעט מן הראיונות שחברי אם-תרצו נותנים לתקשורת תוכל להבחין, אם בורכת ביכולת כזאת, במגוון הדעות הרחב שהתנועה מציעה...
      אנא, תקרא אודות התנועה ונסה להכיר את הנפשות הפועלות, דעתך תשתנה במהירות.

      בברכת המשך שבוע נהדר
      י'

      • אולי הוא מכיר- פשוט הרבה יותר קל להשמיץ ולא להתמודד עניינית עם טענות

        סטודנט בעברית, 07/12/09 20:10

        זו שיטה ידועה, תחזור על שקר מספיק פעמים:
        ''אם תרצו'' קיצוניים, ואנשים יאמינו, מזל שרוב האנשים למרות זה, אינטלגנטיים ומסוגלים לראות את האמת.

  • 30.

    ישראל היא לא מדינה ריבונית

    נאסר מחיפה, 07/12/09 18:37

    ישראל היא לא מדינה ריבונית. ישראל היא בסה''כ בסיס האם של ארה''ב במזרח התיכון, ומכאן נובעות כל שאר מסקנותיך.

    ציונות השואה והתנך שהבטיח ליהודים את הארץ וכל הבלה בלה הזה הוא רק התירוץ להתישבות היהודית בפלסטין הכבושה.

    ארגוני השמאל הבוגדניים שלכם רק מוכיחים עד כמה היהודים הם לא עם שמגיע לו ארץ משלה. אתם לא כמונו, אתם גלותיים ולנצח תהיו בגלות כמו הצוענים.

    • מומלץ לקריאה לשמאלנים (ל''ת)

      דיבורי שלום, 07/12/09 19:19

    • תמשיך לברבר ואנחנו נמשיך לבנות מדינה ''צוענית'' לתפארת. (ל''ת)

      זה בדיוק ההבדל ביננו., 08/12/09 15:11

    • תשובה לנאסר

      דרוזי מהגליל, 08/12/09 15:28

      נאסר מחיפה, אתה חי בסרט. אם לא שמת לב היהודים כבר לא חיים בגלות, הם הקימו בארץ החרבה הזו את המדינה הכי מפוארת במזרח התיכון. אתם הערבים היחידים שחיים במדינה דמוקרטית אמיתית, אם היה לכם שכל אז הייתם מזהים את הפוטנציאל שלכם לפרוח כאן, זונחים את השאיפות הלאומניות המומצאות שלכם ועוסקים בבניה במקום בהרס. אין כזה מקום פלסטין. מעולם לא היה עם פלסטיני. אפילו ערפאת בעצמו אמר את זה. אתם כלי משחק בידי האומה האיסלאמית. אתם מהגרים שהובאו לכאן כל פעם על-ידי מעצמה אחרת. לעומתכם,ליהודים יש זיקה היסטורית, דתית ולאומית וזכות אמיתית על הארץ הזו.

  • 29.

    לקבור את הראש באדמה הוא הפתרון שלך, בדיוק כמו בגולדסטון

    ערן ארז שמאלני, 07/12/09 18:33

    רק ששם האמריקאים והאירופים (שנלחמים באפגניסטן) היו לצידנו.
    כרגיל הימין לא מציע כלום, רק מאשים את כולם בהכל, בכיינות היא הנשק היחיד שהימין מכיר (אפילו כאשר הם בשלטון).
    איפה האליטה החדשה שסיפרת לנו עליה לפני 4 חודשים (זעם בישראל השנייה יביא לצמיחת אליטה חדשה) שתילחם בצעדים שבוגי וליברמן חתומים עליהם (הקפאה).
    לסיום ראיתי שכל המאמרים שלך לא מדברים על הימין בכלל, הדבר היחיד שאתה מביע בהם הוא שנאת השמאל, שנאת גויים והמון בכיינות. שום מילה על הימין או על פתרון כלשהו. 

    • הכל שם אתה פשוט עיוור

      אייל, 07/12/09 18:51

      א. למה שתדמור ידבר על הימין? מה קשור הימין?
      ב. הפתרון כבר בכותרת - תראה עמוד שדרה ולא ידרכו עליך - זה הפתרון

    • אם תכנס לאתר אם תרצו, תבין מה הוא פיתרון

      בני ברק ציוני, 07/12/09 19:02

      אמיתי ואפשרי אשר יכול לשמור על הזהות הציונית שלנו, ולהגיע להסכמה עם הצד השני.
      הפתרון של השמאל - לתת ולתת מבלי לקבל כבר נגמר - אוסלו כשל, ההתנתקות (למרות ששרון היה זה שפינה) הביאה למלחמה.
      הפתרון של הציונים - אנחנו, הוא קודם כל לשמור על הזכות שלנו לחיות. לפני פינוי ביהודה ושומרון, לפני סוגיית הפליטים, ולפני סוגייה אחרת. אולם כדי שאנחנו נוכל לחיות, צריך שבצד השני יכירו בזכות שלנו.
      הבעיה היא שהם מבחינתם רק רוצים להרוג אותנו. עכשיו מה הפיתרון שלך שמאלן? לתת להם גם את ירושלים, תל אביב ויפו? ואז מה?

      • אין לך בושה

        מביך, 08/12/09 14:48

        ''הפתרון של הציונים - אנחנו'' , מי אתם שתנכסו לכם את הציונות?
        משחקים אותה תנועה א פוליטית בעוד שאתם הכי פוליטיים שאפשר...
        והכי גרוע, שאנשים שכמותכם מובילים אותנו לאובדן המדינה...

  • 28.

    '' מ א ז ו מ ק ד ם '' - ג ו ' א ן פ י ט ר ס .

    לקרוא זה חשוב וכל מילה מיותרת., 07/12/09 18:32

    - 7 שנות מחקר.
    - מעל 500 עמודים.
    - מאות מקורות מידע אותנטיים[מאמרים,כתבות,ציטוטים ואמרות של מנהיגים,ריאיונות וכו''...
    המסמך הכי חשוב שיהודי בארץ ישראל יכול לקרוא והוא אפילו לא נגיש בחנויות ספרים.
    3 שבועות לקח לי לקבל את הספר שהוזמן במיוחד.
    כל עמוד ועמוד ישפוך אור על הבורות של כולכם.
    חוגי השמאל כנראה דאגו שהספר לא יתפרסם אבל לא עוד.
    עשו את השינוי הזה וקראו למענכם ולמען הדורות שאחריכם.
    אל תסכימו לזיכרון להיעלם ובורות לתפוס את כל עולמכם.

    • בהחלט! (ל''ת)

      ספר חשוב ביותר!, 08/12/09 15:09

  • 27.

    Typical igonarant Israeli attitude - rubbish (ל''ת)

    Get a life, 07/12/09 18:25

  • 26.

    Well said (ל''ת)

    Josh, 07/12/09 18:23

  • 25.

    כמה שאת צודק שמואלני לשעבר (ל''ת)

    עובד ניר, 07/12/09 18:10

  • 24.

    להכריז על שטוקהולם כבירת חמאסטן (ל''ת)

    ולבנות איזה 7 שכונות חדשות בירושלים, 07/12/09 17:51

  • 23.

    אבל מה יקרה אם יפסיקו לקנות את מוצרי הייצוא שלנו?

    יריב א. , 07/12/09 17:37

    היהירות הפסיקה להפתיע אותי. כנראה שזה בגנים של התדמורים למיניהם. רק שזה ללא בסיס. בלי אירופה אנחנו ברמה של מדינה מהעולם הרביעי. ואת זה תדמור כנראה לא מסוגל להבין עוד לדמיין לעצמו.

    • אני לא מוותר על הפטה שלי ושיתהפך העולם

      פרנסואה ראש גזר, 07/12/09 18:05

      ואם לא הבנת, הפטה שלי מיוצר מכבד אווז ישראלי שאין לו תחליף כבר 30 שנה.

      • הפטה אווז ההונגרי REX CIBORUM עולה ברמתו עלות מונים על הכבד הישרלי (ל''ת)

        אורן, 07/12/09 21:03

    • Yariv we already know that your main agenda is money

      Euro, 07/12/09 18:25

      You will sell your mother for the right amount.

      Have some self respect for a change

    • בלי אירופה שלך היו לנו עוד 30 מליון יהודים חיים היום !!!! (ל''ת)

      אוהב ישראל, 07/12/09 18:50

      • אז אולי יש לך הסבר מדוע 90% משארית יהדות אירופה הגרה לקנדה, ארה''ב

        יריב א. , 07/12/09 21:56

        הרי זו הסיבה מדוע בן גוריון ששנא את הערבים היהודים אישר את המבצעים לעלות אותם לארץ!!!!!!

        ועדיין לא ענית לי על העיקר שהוא חרם על המוצרים הישראליים??

    • אולי נחזור להיזון מהאדמה

      ולא ממוכרי דעת, 07/12/09 19:30

      יהודי חרדי מסוגל להחרים יהודי, אתה מסוגל למכור אותו.

      • אני מאוד בררן. אני לא מוכר את כל היהודים רק את הטפשים כמוך. (ל''ת)

        יריב א. , 07/12/09 21:57

    • פעם היה כזו גתבה בעיתון אנגלי (ל''ת)

      סטודנט, 07/12/09 20:07

    • פעם היוכזוכתבה בעיתון אנגלי

      סטודנט, 07/12/09 20:09

      היה משעשע ששאלו למי שכאב הראש ולוקח אקמו שמיוצר בערץ,או לפטוב שמיוצר ע''י אינטל שעובדת בארץ,דיסקון קי שבארץ
      ויש עוד לא מעט
      החרמת ישראל רק תובל את אירופה לחפש מיתחת לאדמה דרך ליסחור איתנו
      היה פעם אמברגו ערבי עבד? לא ממש

    • לא קראת את המאמר

      בן גוריון, 07/12/09 23:05

      וגם את התגובה הזו לא תקרא - כי אתה לא באמת רוצה לדעת.

      בן גוריון לא חשב ''מה יקרה שלא נוכל למכור?'' זו בדיוק הנקודה במאמר!
      בפועל המדינה התפתחה.

    • מסתבר שחרמות לא עובדים כאשר יש לך מה להציע.

      ישראל מובילה בפתרונות חכמים, 08/12/09 15:21

      יריב, לא מזמן היתה כתבה על כך שהחרמות על ישראל לא משפיעים אפילו על מדינות ערב. אנשי תעשיה ערבים שזקוקים למוצרים ישראלים חכמים קונים בעקיפין ומשלמים יותר. בדוק!

      ישנו מקרה מפורסם בסופר ענק בדנמרק שהוריד מהמדפים ירקות אורגניים תוצרת השטחים ומה שקרה שהמכירות בתחום ירדו מאוד וההנהלה נאלצה להחזיר את המוצרים הישראלים למדף....

      הסוד הוא להמשיך בדרך שבה התחלנו- להמשיך לבנות מדינה ותעשיה חכמה שאי אפשר בלעדיה.

      הפלסטינים מצידנו יכולים לקבל מדינה ועיר בירה על הנייר גם אם הלוגו הוא של האו''ם...

  • 22.

    פשוט מעולה! טור נבון ומדויק (ל''ת)

    דניאל, 07/12/09 17:31

  • 21.

    צריך להוציא את כל מי שמקבל כסף מאירופה מחוץ לחוק (ל''ת)

    אביר, 07/12/09 17:27

  • 20.

    אתה שוכח שזה לא עניינים ישראלים פנימיים, מעורב פה עוד עם!

    מיכל, 07/12/09 17:21

    הסכסוך הישראלי-פלסטיני משפיע על כל העולם לרעה ולכן הוא ''מתערב''. זה לגיטימי לחלוטין.

    • ההשפעה היחידה של הסכסוך על העולם

      מושפע, 07/12/09 18:46

      הוא השתלטות האיסלאם הקיצוני על אירופה.

      אין לאף מדינה מבחוץ זכות להתערב - כדאי שיתחילו לדאוג לעצמם.

      • אם זה היה רק עניין של ישראל עם עצמה אז היית צודק

        מיכל, 07/12/09 22:20

        אבל זה לא המקרה פה, זו לא רק ישראל, זה לא ''עניין פנימי'' ויש עם נוסף במשוואה (גם אם לדעתך, שלא מקובלת על שאר העולם, הפלסטינים אינם עם).

        • זה לא רלוונטי שקמו וקראו לעצמם עם

          מושפע, 07/12/09 23:58

          אין לי בעיה עם זה.

          מצד שני עצם העובדה שפתאום ב1964 (16 שנים שלמות לאחר הקמת מדינת ישראל) קמו ערביי פלשתינה וכל אותם מהגרי האחים המוסלמים מכל מדינות ערב והחליטו פתאום שהם עם - לא אומרת שיש להם זכויות אוטומטיות לקבל כל מה שעובר להם בראש.

          זה לא אומר שיש להם זכות או טענה על ירושלים ובטח שלא אומר שיש להם זכות לקום ולפגוע בבני אדם בגלל שלא נתנו להם מה שהם רוצים.

          לא קיימת מדינה בודדת בעולם שיש לה נגיעה לסכסוך הישראלי פלשתיני או לדרישות של אחד הצדדים כך ששוב - לא מעניין אותי מה דעת מדינות מסויימות בעולם - עדיין אין להם חלק בסכסוך ולכן אין להם זכות להתערב בו.

          הם יכולים להציע תיווך אבל כמו שאת רואה הם לא רוצים לתווך הם מסנגרים על הפלשתינים ובלבד - מה שעוד יותר פוסל אותם מלשמש איזהשהוא צד בתהליך.

  • 19.

    ירושלים היא בירה של שלום

    יהודי בינלאומי, 07/12/09 17:19

    ישראל הריבונית הפכה את ירושלים לבירה של איחוד. וכל מי שמכבד- שיבוא בשלום.
    חלוקת העיר זה פתרון שתורם לעצמאות מסכסכת, והורס עיר של שלום.
    יהודים זה לא ג'יהאד ולא מסעי צלב. אם יתחמנו ויתחמו יהודים בירושלים יסגרו להם את כל המדינה.
    ישראל צריכה להלחם על זכותה המוסרית עולמית.

  • 18.

    תודה לך ארז תדמור!!! (ל''ת)

    עדי, 07/12/09 17:10

  • 17.

    ישנם מקרים בהם הקהילה הבינ''ל חייבת להתערב:

    האסטרטג, 07/12/09 17:05

    דרא''פ הוחרמה ע''י הקהילה הבינ''ל בימי משטר האפרטהייד, ואף מדינה המגדירה עצמה כ''דמוקרטית'' לא העזה להסתייג מכך בתואנה כי מדובר בחילול רצון העם הדרום-אפריקאי והריבונות הדרום-אפריקאית. כך צריך להבין גם את היחס למדינת-ישראל: מדינה בעלת משטר השולל זכויות ליברליות מכ – 3.5 מיליון פלשתינאים, כולל אלו המתגוררים במזרח י-ם, המסרבת לשנות את דרכיה ולכן יש להוקיעה.

    • דרא''פ...פחחח...

      ג'ון אתרינגטון, 07/12/09 17:45

      אולי אתה מכנה את עצמך ''אסטרטג'' אבל אתה חסר ידע.

      בשיא העיצומים על דרא''פ בגלל האפרטהייד, ממשלות בריטניה וצרפת המשיכו למכור לדרא''פ נשק מערכתי (ספינות, מטוסים) ולפתח את התעשייה הכבדה שלה. שלא לדבר על הסיוע הבטחוני הישראלי (טוב, עוד מדינה 'מצורעת').

      שאר מדינות העולם 'עצמו' עיין ליצוא הדרום-אפריקני. מניין לדעתך הגיעו 90% מהיהלומים בעולם (ע''ע קונצרן דה-בירס)? נשות ניו-יורק ולוס-אנג'לס ענדו תכשיטי יהלומים שמקורם ברצועת עזה?

      אם יש ''סנקציות בינלאומיות'' שהוכחו ככשלון מצלצל, אלה היו הסנקציות על דרא''פ.

      חפש דוגמה טובה יותר, או מוטב שתשנה את הניק שלך ל-''אחד שלא יודע''.

    • אם בעובדות אכן עסקינן{=

      י.ח, 07/12/09 19:04

      בשנת 47' נפל דבר: האומות המאוחדות הכירו בלאום היהודי ככזה ואף הכירו בזכותו להתיישב בארץ ישראל, לצד הלאום הערבי. למחרת, פיגועי טרור הכו את היישוב היהודי בארץ, ובכך, וויתרו בני הלאום הערבי על זכותם למדינה. לצערנו, עד היום.
      אני מקווה שאינך רואה את ממשלת הפת''ח ובוודאי שלא את ממשלת חמאס ככאלה שבבוא היום יספקו לפלשטינאים זכויות ליברליות אלמנטריות כמקובל בהגדרת היישות הדמוקרטית...
      בנוסף, הגדרת האו''ם לפליט תקפה רק על חלק מ3.5 מיליון הפלשטינאים שציינתה, והאו''ם שינה את התקנון על מנת שיכילו גם מיליוני פלשטינאים שלא היו מוכרים כפליטים תחת כל הגדרה אחרת.

      בברכת שלום ועוד לא אבדה תקוותנו,
      י.ח[=

    • דרו אפריקה

      סטודנט, 07/12/09 20:14

      בלי להיתיחס לאפרטהיד נכון או לא בואו ניבחן נושא אחר
      ליפני ביטול האפרטהייד דרום אפריקה הייתה מדינה עשירה (זהב,יהלומים,פלטינה....) והלבנים שם זכולרמ חיים גבוהה
      והיום? הפשע בדרום אפריקה מישתולל מצבם של רוב השחורי לא הישטפר והמאזן הכספי של דרום אפריקה דיי מעורער
      הצלחה לא?
      העולםיודע ממש טוב להרוס

      • דרום אפריקה כבר לא קיימת, נפילת האפרטהייד הפילה את המדינה.

        ככה זה כשהעולם מתערב., 08/12/09 15:28

        בכל פעם שהעולם התערב וניסה להיות ''הומני'' הוא הרס עוד יותר. הפלת השאח הפרסי הביאה לעליית חומייני ואת המחיר בצורת התפשטות האיסלם הרדיקלי, משלם היום העולם כולו.

        דרום אפריקה שהיתה מדינה עשירה ומשגשגת, הפכה למדינת פשע עניה למרות אוצרות הטבע שלה (זוכרים את הטענות שהלבנים גונבים להם את היהלומים והמשאבים?).

        העם בישראל ניצל בזמנו את האו''ם לצרכיו, אבל לא צריך להתייחס לארגון הזה ברצינות יתרה. צריך לעשות מה שנכון וטוב לנו.

  • 16.

    אם נותר לרה''מ קמצוץ של כבוד, הוא יכריז על הקמת שכונת שבדיה בשטח ''E-1''!

    ניר, 07/12/09 17:04

    הוא צריך לעשות זאת במקביל להכרזה האירופית, כדי שיבינו שיהודים לא צריכים רשות מאף פריץ כדי לבנות בבירתם!

  • 15.

    מסר עמוק

    אבנר מירושלים, 07/12/09 16:48

    מאמר חריף ביותר, החושף בסופו את פרצופם האמיתי של ''ארגוני זכויות האדם'' ו''ארגוני השלום'' של השמאל הקיצוני הצבוע.
    מקווה שיעשו רגע הפסקה בסגידתם לעיתון ''הארץ'',
    ויקראו את הדברים,
    אולי מראה מול הפרצוף תצליח להעיר אחדים מהם מהסרט שהם חיים בו.

  • 14.

    דבר שני- מי יצפצף?ממשלתאמריקה ביתנו והנציב האמריקאי העליון ביבי בראשה? (ל''ת)

    רעמסס, 07/12/09 16:46

  • 13.

    דבר ראשון יש להוציא מחוץ לחוק כל ארגון הפועל נגד המדינה במימון זר. (ל''ת)

    רעמסס, 07/12/09 16:45

    • הארגונים שתדמור ציין אינם פועלים נגד המדינה, אלא נגד שיטת המשטר שלה. (ל''ת)

      האסטרטג, 07/12/09 17:48

      • הופה! יצע המרצע מן השק, פעילות נגד שיטת המשטר - פעילות נגד הדמוקרטיה

        מישהי, 07/12/09 21:39

        הופה! יצע המרצע מן השק, פעילות נגד שיטת המשטר = פעילות נגד הדמוקרטיה(שהיא שיטת הממשל הנוכחית)

        • ההפך - הפעילות היא בעד הדמוקרטיה

          מיכל, 07/12/09 22:31

          ישראל כיום אינה דמוקרטיה אמיתית. מדינה ששולטת במיליוני אנשים באמצעות משטר צבאי, מבלי להעניק להם זכויות אזרח שוות, אינה יכולה להיקרא ''דמוקרטית''. הדרך היחידה של ישראל להישאר גם יהודית וגם דמוקרטית היא ע''י יציאה מהשטחים. אם לא נעשה את זה נאלץ לבחור בין מדינה יהודית ולא דמוקרטית (אנחנו כבר עם חצי הרגל שם) לבין מדינה דמוקרטית ולא יהודית. לכן הפעילות של הארגונים האלה היא לא רק בעד הדמוקרטיה אלא גם שיא הציונות!

  • 12.

    כל מילה בסלע

    איתי, 07/12/09 16:44

    לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר.
    ארז תדמור ו''אם תרצו'' - יישר כח !

  • 11.

    טעות אחת קריטית במאמר (ויש הרבה...):

    אלי, 07/12/09 16:41

    התמיכה בכך שירושלים תהיה בירת פלסטין (מה שהיא היום בפועל) לא נובעת מההחלטה של האיחוד האירופי או של כל גוף אחר. היא נובעת מראיה נכוחה של המציאות.

    • תשובה לאלי מס' 15

      רואה נכוחה, 07/12/09 16:54

      אלי,
      הראייה שלך את המציאות היא מעוותת.
      אין דבר כזה ''פלסטין'' , אז לא יכולה להיות ''בירת פלסטין''.
      הערבים ויתרו וממשיכים לוותר, מאז הצהרת בלפור ב-1917 והחלטת האו''מ ב-1947 ועד היום על האפשרות לכונן לעצמם יישות מדינית נאורה.
      לא יעזור לאיסלאם הקיצוני, אנחנו לא ניכנע, והם יכולים להמשיך לחלום על ירושלים, בדיוק כמו הקשר ההיסטורי היחיד שלהם לעיר הזו - חלומו של ''הנביא מוחמד''.

      • אתה באמת חושב שאתה תחליט בשביל מיליוני אנשים מה תהיה שם מדינתם?

        יריב א. , 07/12/09 17:48

        ואם הם קוראים לה ''פלסטין'' והעולם יכיר בשם הזה אז אתה יכול לעמוד מעל מגדל עזריאלי ולצעוק עד כמה אתה אידיוט.
        ורק הערה קטנה. מתי היתה בהיסטוריה ''מדינת ישראל''?

        • לא מצליח להבין את קו המחשבה של יריב א.

          רונן גולדשטיין, 07/12/09 19:40

          אם אתה כה שונא את ישראל,וכה שונא יהודים,וכה מתכחש למדינת ישראל כביתו של העם היהודי ובמקביל תמיד מצדיק את עמדת הערבים והאירופים האנטישמים,מה אתה עושה פה?
          למה שלא תארוז את מטלטליך ותלך לגור בעזה או בשכם? עמירה הס מעיתון הארץ כבר עשתה זאת,היא גרה ברמאללה,למה שלא תצטרף אליה?

          • יתכן מאד שהוא מוסלמי

            HaMashkif , 07/12/09 21:26

            או אוטו-אנטישמי המשתמש באיסלם כאמצעי לנגוח את ישראל. בתגובה קודמת הוא השתמש בנארטיב מוסלמי אפייני הרואה בתנ''ך סלוף של ה''אמת האלוהית'' על פי מוחמד על פיה ישמעאל היה יורשו האמיתי של אברהם ואילו יצחק היה סתם ''מסכן'', ועוד ספורי איסלם טפוסיים. בקיצור, יצא המרצע מן השק. זהו תעמלן החדור שנאה יוקדת לכל קורטוב של ישראליות ויהדות. לפעמים הוא יעמיד פנים שהוא בעצם למען ישראל, אבל זו העמדת פנים.

    • ה''בירה'' הפלשטינית נכון לרגע ה הן רמאללה ועזה

      דנה, 08/12/09 14:47

      שם יושבים המוסדות שלהם...

  • 10.

    ארז תדמור - רהוט וצודק כמו תמיד. יישר כוח. (ל''ת)

    דרור מההתנחלות תל אביב, 07/12/09 16:40

  • 9.

    ישתבח שמו לעד

    יהודי, 07/12/09 16:37

    חשבתי לרגע שזה כתבה חרדית לחלוטין
    ברוך ה'

    • אני לא בעסק. החרבתי את העיר לפני 1900 שנה והיא לא מעניינת אותי יותר. (ל''ת)

      ה', 07/12/09 17:47

  • 8.

    לא רק באירופה גם ממש פה מחוץ לחלון שלי! 'אם תרצו' - חייבים את עזרתכם!

    תושב חולון, 07/12/09 16:36

    מר תדמור דיברת יפה על ההסתה הפרועה שמתחוללת באירופה ע''י ארגוני השנאה כמו ''שוברים שתיקה'', ''בצלם'' וכ''ו אבל ממש בימים האחרונים מחוץ לחלון שלי עומדת תערוכת הסתה נגד צה''ל ומדינת ישראל בחסות ''האגודה לזכויות האזרח''!!!

    איך יתכן שניתן לדבר כזה לקרות??!

    שמעתי על תנועתך 'אם תרצו' ופועלה המבורך - אנא פעלו בנושא בדחיפות!!!

  • 7.

    לדעתי, ישראל צריכה להודיע שאינה מכירה בסטוקהולם כבירת שבדיה

    סטודנט בטכניון, 07/12/09 16:34

    להודיע, שאיננו מכירים בסטוקהולם כבירת שבדיה ולהעביר מיידית את השגרירות משם לאיזו עיר שבדית משנית.

  • 6.

    ירושלם בירתנו לנצח נצחים

    תומר, 07/12/09 16:24

    ומי שמנסה לערער את הריבונות שלנו והכח המיסטי בין העיר הקדושה הזו לעם ישראל ייענש ועונשו יהיה משמיים.
    כי ירושלם נצח ישראל לעולמי עד.

  • 5.

    מלך אתה תדמור !

    לוחם במיל, 07/12/09 16:23

    תאמין לי, מאמר לעניין !
    באמת נמאס כבר מכל ההתרפסות הזאת. יש דברים שחייבים לעמוד עליהם כי אחרת נאבד לגמרי את ריבונותנו.
    כל הכבוד לאם תרצו וארז אם הייתם קברניטי המדינה אז המצב היה שונה !

  • 4.

    סטודנט

    סוף סוף תנועה כמו 'אם תרצו'!!!, 07/12/09 16:18

    נמאס כבר מההתרפסות הזו בפני אוייבינו!

    למען השם - מועצת הבטחון של האו''ם הכניסה את חיזבאללה בתור חבר במועצה!!!!!

    למה אנחנו מחכים בדיוק למה?!?!?!?

  • 3.

    למה רק לצפצף? יש שמועות שהסקוטים רוצים עצמאות וכן הבסקים בספרד וכו.

    להחזיר לאירופה באותה המתכונת, 07/12/09 16:13

    להחזיר לאירופה באותה המתכונת!
    ללמד את הזבל האירופאי שיש שני צדדים! להזמין את ראשי המדינות העצמאיות המתאוות באירופה ולתת להן הכרה ותמיכה!

  • 2.

    שבדיה

    מישה, 07/12/09 15:57

    אחי שבדיה לא אנטישמית הדברים האלא נובעים מאינטרסים ואנטישמיות לדעתי היא לא פקטור בזה . לגיטימי להגיד שאפשר לצפצף עליהם אבל לפחות בו נעשה את זה מהסיבות הנכונות ולא מדממגוגיה

  • 1.

    הכבוד הלאומי בישראל נרמס בידי האליטות שלוחי פריס ודמשק (ל''ת)

    צנחן מילואימניק, 07/12/09 15:57