• 37.

    די להתבכיין- שכ''ל בארץ נמוך בהרבה (1/100) מבארה''ב (ל''ת)

    די להתבכיין, 27/01/10 22:10


    IP: 67.194.8.127דווח על תגובה זו

  • 36.

    בארה''ב תחבורה חינם באזור האוניברסיטה אבל שכ''ל פי 100 (ל''ת)

    קישקוש, 27/01/10 22:08


    IP: 67.194.8.127דווח על תגובה זו

  • 35.

    זו איננה בעיית ההורים!

    איזי קליין, 22/12/09 21:57

    ''בראייה רחבה יותר, אלו בעיות שמטרידות גם את הוריהם, שמוצאים את עצמם בתפקיד תומכים כלכליים לאורך שנים לא מעטות.''

    נכון להיום ''אבא ישלם'' היא תפישת המדינה. ולמרות שהיא איננה מוצהרת, כמו שאר תחומי החיים באזורינו, הנעדרים תכנון לטווח ארוך, כהעדרה של חוקה מוסדרת היטב וכיו''ב.

    האבסורד מתחיל בשירות הצבאי. חייל לא יכול להתקיים מ-כמה מאות שקלים בודדות, ולא צריך אוניברסיטה כדי להבין זאת.

    והאבסורד נמשך אחרי השיחרור. למעט כמה ברי-מזל בודדים, לא תמצאו סטודנט שמצליח לממן בעצמו את שכר הדירה, המחיה והלימודים. קשה עד בלתי אפשרי לעשות זאת.

    ובהתחשב בחובת השירות הצבאי, גיל ה-''צעירים'' הנתמכים ע''י הוריהם מתקרב לארבעים. ועוד לא הזכרנו את המשבר הכלכלי העולמי.

    שכר המינימום (או בלשון מודרי הדרושים: ''עבודה לסטודנטים'') מנותק לחלוטין מיוקר המחיה. האבסורד מקיף כל משרד ממשלתי וניבט היטב בביטוח הלאומי, בו החליטו כי מי שלומד באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה אינו זכאי ל-''הבטחת הכנסה''. מדוע? הרי זהו אבסורד הזועק לשמים.

    האם עידוד לרכישת השכלה גבוהה איננו צריך וחייב להיות אינטרס מובהק של המדינה?!

    IP: 79.180.120.230דווח על תגובה זו

  • 34.

    יכולת כלכלית משפיעה מאוד על ציונים ויכולת לסיים תואר

    סטודנט, 07/12/09 16:54

    בתארים היותר קשים, מי שאין לו אמצעים כלכליים ולא נתמך ע''י ההורים, או לא גר אצל ההורים, נאלץ ללמוד יותר שנים ע''מ לסיים את התואר, או להתפשר מאוד על הציונים.

    IP: 132.70.12.44דווח על תגובה זו

  • 33.

    ישר כוח !! (ל''ת)

    נעם, 06/12/09 11:28


    IP: 85.250.75.184דווח על תגובה זו

  • 32.

    סוף כל סוף אגודת סטודנטים שעושה משהו ולא רק מדברת !!!! (ל''ת)

    סטודנטית בתל אביב, 06/12/09 10:26


    IP: 132.66.188.246דווח על תגובה זו

  • 31.

    להוריד את שכר הלימוד!

    סטודנט, 06/12/09 08:45

    הההצעה להוריד את שכר הלימוד באוניברסיטאות לשכר מינימום, כאשר כל סטודנט ישלם למדינה מס מיוחד ב-10 השנים שלאחר לימודיו, בשיעור של קרוב ל-4% משכרו.

    נשמע לי טוב להחזיר את השכר לימוד אחרי התואר, אבל 4% מההכנסה זה קצת מוגזם. 

    IP: 84.228.179.228דווח על תגובה זו

  • 30.

    הפיתרון -כל יוצא צה''ל יקבל מימון מלא ללימודים ,לאחר

    הלימודים יחזיר בתשלומים דרך ביטוח לאומי ., 06/12/09 07:23

    זאת כמובן לאחר שימצא עבודה ,הסדר התשלומים יהיה פרוס על פני כמה שנים ,באם הסטודנט יעזוב את הארץ יחזיר את החוב למדינה מידית ,ההסדר יכלול מי שעשה שרות לאומי ,העדפה לעובדי מדינה תינתן לאנשי ההסדר.

    IP: 84.108.35.113דווח על תגובה זו

  • 29.

    מקווה שחוק הצעירים יותנה בשירות צבאי. (ל''ת)

    אחרת מה הטעם?, 06/12/09 00:49


    IP: 82.81.235.121דווח על תגובה זו

  • 28.

    הבעיה בחוק הזה היא שהוא חוק טוב, אבל המדינה הזו יודעת לחוקק רק חוקים..

    נחום, 06/12/09 00:21

    גרועים. אם אתם באמת רוצים שהמדינה הזו תעשה משהו תשנו אותו שיהיה חוק גרוע ואז הכנסת תאשר אותו.
    מספיק עם הדיבורים הגיע הזמן שהסטודנטים יעשו שביתת עבודה בכל המקומות שבהם הם עובדים. אז נראה את המדינה מתעלמת מהם.

    IP: 84.228.12.252דווח על תגובה זו

  • 27.

    לא קל להיות אזרח בישראל זה מתחיל מהשלב בו האזרח הצעיר

    עמוס הראל, 05/12/09 21:04

    סטודנט וממשיך לתוך החיים הבוגרים כמשלם מיסים להאכיל את אהוד ברק, יהודה היס, אלמנות צה''ל - שכעת מקבלות תשלומים על מות יקירהן גם לאחר שנשאו. בקיצור השחיתות במדינה הזו מדרדרת אותה לתהום.

    במצב הכלכלי של אמריקה הגיע הזמן לעצור את הזרמת הכספים לישראל (ושלא יספרו לכם שזה לצורכי ביטחון) כי ביבי נתניהו מעיין בקטלוגים למציאת מטוס מנהלים חדש.

    IP: 98.242.234.193דווח על תגובה זו

  • 26.

    לימודים בישראל רק לאירופאים

    קרלוס, 05/12/09 20:20

    השאר שיעסקו בניקיון

    IP: 84.108.118.211דווח על תגובה זו

  • 25.

    כל הכבוד לאגודת הסטודנטים

    סטודנט תל אביבי, 05/12/09 20:17

    ישר כח, סוף סוף קיבלו שכל והבינו שהדרך היחידה היא באמצעות חוק ולא באמצעות תכניות ממשלתיות שלא שוות את הנייר שעליו הן נכתבו.

    IP: 85.250.255.166דווח על תגובה זו

  • 24.

    שיהיה בהצלחה לאגודת הסטודנטים !

    יוסי, 05/12/09 20:14

    ניצחון של האגודות הוא ניצחון של מדינת ישראל

    IP: 132.66.189.100דווח על תגובה זו

  • 23.

    עיצה פשוטה

    ארי, 05/12/09 19:49

    במקום לנסוע ''לספוג ריגושים'' באסיה או דרום אמריקה, אפשר להשתמש במענק השחרור לצרכי לימודים. אפשר גם לחסוך כסף לפני שמתחילים ללמוד. לא חייבים לגור דווקא בת''א. אבל יותר פשוט לילל.

    IP: 94.230.83.199דווח על תגובה זו

    • אני לא יודעת באיזה צבא שירתת

      לורה, 06/12/09 10:28

      אבל צה''ל לא נותן מענקים לטיולים בחו''ל אלא הם מיועדים ספסציפית לנושאים הבאים:
      1. לימודים גבוהים.
      2. הקמת עסק.
      3. רכישת דירה.

      IP: 132.66.189.51 דווח על תגובה זו

  • 22.

    מחיר הלימודים.

    עמי נדב , 05/12/09 19:39

    מדינה מצחיקה. משום מה משוכנעים בממשלה שההורים יש להם מאגר של כסף.
    עלות חיי הסטודנט כ-5000 ועד 7000 שקלים מדי חודש.
    מהיכן???
    כאן מצדברים על הלואות! מדברים על מלגות! ובעיקרון מדברים !!! אך לביצוע אין זה מגיע.
    מעניין למה, בסני שועי העם בעלי המשכורות הגבוהות מקבלים מלגות יותר טובות.
    היום כבר חסרים מורים. חסרים רופאים יש עודף בעורכי דין ואין יד מכוונת.
    חושבני שבממשלה זו שאין בה מי שחושב רצינית לא מפנימים את הצורך באקדמיה ובוגרי המוסדות שלנו בעתיד.
    אם חושבים אז על זמן קצר: קדנציה בערך.
    חברה התעוררו. !!!!!

    IP: 93.173.64.165דווח על תגובה זו

  • 21.

    בחו''ל יש מלגות לסטדנטים כמו ספורט וכד' שהם לומדים ומצטיינים בתיכון

    א, 05/12/09 18:42

    ובגיל 18 הולכים להשכלה גבוהה ובגיל 22 כבר יש להם מקצוע והם יכולים גם למצוא עבודה. פה רק בגיל 22 מתחילים ללמוד במקרה הטוב וממנים הכל מאפס לא מלגות ולא נעליים ועד שיוצאים כבר לשוק העבודה זה בגיל 26 או 27 ובינתיים גם איזו עלוקה נצמדה אליך ואתה גם צריך להתחתן איתה ואתה מוצא את עצמך בגיל 30 עם משכנתא לכל החיים וילד ונגמרו לך החיים.

    IP: 85.65.1.100דווח על תגובה זו

    • מסכים איתך בהכל, אבל

      ב, 05/12/09 19:39

      מה פרוע ''ובינתיים גם איזו עלוקה נצמדה אליך ואתה גם צריך להתחתן איתה''........?!?!?

      אני תמיד ריחמתי על חברים שלי שהיו רכרוכיים וילדים של אמא, שלא יכלו לחיות ''באושר'' מבלי להצמיד אליהם איזושהי ''עלוקה'' והלכו והתחתנו והרסו לעצמם את החיים לעד.

      אבל אל תשכח שהברירה והנכונות לעשות כך היא בידך ולא בידי ה''עלוקה'' – אז מה אתה פולט שטויות כאן ומקשקש ברשת?

      IP: 67.161.71.107 דווח על תגובה זו

  • 20.

    ברחוב קר, בדירה יקר ובפנים אש! (ל''ת)

    אלי, 05/12/09 18:23


    IP: 93.173.199.202דווח על תגובה זו

  • 19.

    תרשמו לפניכם : 2024 שנת החורבן של המדינה היהודית השנייה. (ל''ת)

    e, 05/12/09 17:59


    IP: 77.127.245.31דווח על תגובה זו

  • 18.

    אני פשוט ויתרתי ,השכלה גבוהה היא לא אינדיקציה לשום דבר

    גאון, 05/12/09 17:53

    מדובר בעמרכת משומנת שמקבעת את מחשבת הסטודנט ,אולי זה מפני שאני עוסק בתחום ההייטק (שבו יש פחות דרישה לבעלי תארים),אבל בלי קשר גם אם הייתי עוסק בחקלאות או בטקסטיל,אוטודידקטים גאונים לא צריכים השכלה גבוהה ,זה רק יחריב את קו המחשבה המיוחד שלהם ,השכלתי מגיעה אך ורק מלימוד עצמי (אני תולעת ספרים ב 20 שנה האחרונות,וכמובן מהאינטרנט) שאני מקיים
    דיבייטים מול חברי הכביכול ''משכילים'' אני מרסק אותם לגורמים אותו כנ''ל מול קולגות (אקדמאים) מהעבודה

    IP: 81.218.145.251דווח על תגובה זו

    • תגובה

      א', 05/12/09 19:11

      אהלן גאון. אתה צודק, השכלה גבוהה היא לא אינדיקציה לשום דבר, מלבד למעט חרשנות וסבלנות רבה, אבל לצערנו הרב, גם אם אתה גאון ויש כאלו, באיזשהו שלב, עבודות רבות ידרשו ממך תואר על מנת לקדם אותך. למה?
      כי זאת נורמה וכי מקום שמכבד את עצמו יעסיק רק חבר'ה עם תואר...

      אלא אם כן אתה מתכנן להקים סטארט אפ או עסק כלשהו ושיהיה בהצלחה.

      IP: 89.138.246.158 דווח על תגובה זו

    • על מה אתה מדבר? אין דרישה בהייטק לתארים??

      סטודנט ועובד בהייטק, 07/12/09 16:57

      לא יודע באיזה סוג של הייטק אתה עובד.
      אבל ללא תואר בהנדסה/מדעים מדויקים, לא מסתכלים עליך.

      במקרים מסוימים (מו''פ במקומות מסוימים), לא מסתכלים על קורות החיים שלך יותר משתי שניות אם אין לך תואר שני/שלישי.

      IP: 132.70.12.44 דווח על תגובה זו

  • 17.

    בחו''ל יותר יקר אם אינך מבריק וזוכה למילגה. (ל''ת)

    ציוני, 05/12/09 17:34


    IP: 79.182.130.166דווח על תגובה זו

  • 16.

    תואר זה כמו כל עסק,שמשלם המיסים יממן את לימודך,בתנאי שתיגמור

    ט - 206, 05/12/09 17:22

    להחזיר למשלם את ההלוואה אז ורק אז תוכל לקבל דרכון ולעשות כרצונך,אין ארוחות חינם !!!!

    IP: 69.200.240.172דווח על תגובה זו

  • 15.

    מדינת חושך-ללא עתיד

    אליפז העיראקי, 05/12/09 17:11

    חברים המדינה לא אוהבת אתכם,ודי להתיפיף.העסקנים שהשתלטו על השלטון-החליטו שאתם נטל,לא חשובים,ומציקים. למדינה חשוב יותר-ש120 טפילים מיותרים יחיו על חשבוננו,מנגנון שערורייתי של עסקנים המרוקן את קופת המדינה, נשיא משועמם שמביא ''כבוד'' ובתמורה מרוקן את הקופה, שר בטחון מטופש שצריך לישון בסוויטה של-2500 יורו ללילה,יו''ר כנסת דוחה שמשפץ על חשבוננו, דליה איציק שקונה קרמיקה על חשבוננו ומשום מה אין חקירה ואינה הולכת לכלא. זה מספיק?או רוצים עוד דוגמאות לסדר וההגיון שהשתבשו פה???תעשו כמוני,הייתי קצין בצהל וכאשר ראיתי שאין בשביל מי ומה-לקחתי את עצמי והלכתי לגרמניה עם האזרחות שיש לי,למדתי שם -בחינם תוך התחייבות ל-3 שנים,והיום אני בוגר תואר שני+משפחה וחיים יפים בהמבורג. ממליץ למי שיש אומץ לעשות זאת ,ולא לתת למדינת חושך הזו לחלוב אתכם,ולשמן את עסקני ההבל והזבל.נראה מי ישאר פה במלחמה הקרובה?????כנראה שמלאכתם של שונאינו תהיה קלה.......................

    IP: 217.132.147.65דווח על תגובה זו

    • i did the same

      asaf lotz, 05/12/09 19:25

      it hurts to see how the politicians are destroying israel.
      i moved to berlin,nice here.

      IP: 90.187.36.157 דווח על תגובה זו

  • 14.

    לסגור המכללות! לא כל אדיוט צריך להיות בעל תואר

    כל מטאטא מתקבל למכללה, 05/12/09 16:02

    וככה ניתן יהיה להכל על הסטודנטים הרציניים שלומדים באוניברסיטאות. שהטובים ביותר יילמדו.
    המדינה צריכה גם חוטבי עצים ושואבי מים!

    IP: 84.108.195.207דווח על תגובה זו

    • * להכל=להקל (ל''ת)

      כל מטאטא מתקבל למכללה, 05/12/09 16:30


      IP: 84.108.195.207 דווח על תגובה זו

    • אתה מבין שרוב הסטודנטים בארץ לומדים במכללות? (ל''ת)

      .., 05/12/09 16:38


      IP: 85.64.131.85 דווח על תגובה זו

      • אתה מבין שלא כל מי שבעל תואר ראוי לו? (ל''ת)

        דיי, 05/12/09 16:47


        IP: 84.108.195.207 דווח על תגובה זו

    • תכנון לטווח ארוך

      צעיר מצפון הארץ, 05/12/09 17:22

      אפשר לחשוב קצת אחרת מכם בבקשה-תודה.
      תתכננו את חייכם לטווח ארוך כך שתעבדו אחרי הצבא בארץ.תצברו הון אישי.תתחילו ללמוד מגיל 24 (עד אז אפשר ללמוד לפסיכומטרי).המדינה תעניק פטור ממילואים לכל סטודנט בזמן התואר הראשון בלבד.המדינה תעניק פטור ממס הכנסה עד גיל 30 לכל החיילים המשוחררים ששרתו לפחות 30 חודשים. (זה לא עול על הקופה הציבורית גם ככה מעטים משרתים בצבא היום).לא כולם צריכים להיות מנהלים צעירים חסרי ניסיון.אפשר גם לעבוד כמוני בחקלאות כמה שנים במקום העובדים הזרים.אני ממנתי את הלימודים שלי לבד ולא עבדתי בזמן הלימודים.סליחה אם יש לי שגיאות כתיב.תודה שקראת עד כאן.

      IP: 212.25.119.252 דווח על תגובה זו

  • 13.

    חבורת בכיינים

    סטודנט, 05/12/09 15:18

    תפסיקו לבכות כבר... תפנימו שללמוד לא יקר פה, תסתכלו בעולם כמה עולה ללמוד באונברסיטאות ברמה כמו, ומותר לעבוד שנה לפני התואר.. גם אחרי הטיול או מה שאתם רוצים.

    המחירים מצויינים, האנשים קצת פחות, רוצים לימודים תעבדו (ולא באמצע התואר, לפני)

    ודוגמא, אני סטודנט שמממן את עצמו, עבד חצי שנה אחרי השחרור ולא עובד בזמן הלימודים, הסוד הוא לחשוב... (כן כאנשים שנחשבים השכלה גבוה אני מצפה לעשות את הפעולה הזאת יותר.. זה נחמד אפילו)

    IP: 84.108.105.98דווח על תגובה זו

    • ממש כל הכבוד.

      סטודנט שאין לו, 05/12/09 15:50

      לפני שאתה קובע שלא יקר ללמוד פה ושולח אנשים להסתכל בעולם, תבדוק בעצמך מה היחס בעולם בין גובה שכר הלימוד לבין שכר המינימום, כמה מקומות דיור-זול לסטודנטים ומקום במעונות יש באוניברסיטאות מסביב לעולם לעומת ישראל, ומהן אפשרויות המימון ללימודים שמציעות ממשלות בעולם לעומת אלו שמציעה ממשלת ישראל.

      גם אני דוגמא לסטודנט שמממן את עצמו, שעובד מספר שנים מאז השחרור ולא טס לשום טיול ותוהה איך אפשר לממן 3 שנים של לימודים ומחייה מחצי שנה עבודה.

      אתה אומר שהסוד הוא לחשוב,
      אבל גם המחשבות העמוקות ביותר שלי לא שילמו מעולם שכר-דירה...

      IP: 93.172.123.123 דווח על תגובה זו

      • צאו לעבוד- יש כאלה שמגיע להם יותר

        סטודנט, 05/12/09 16:15

        לחשוב איך, למה וכמה לבזבז
        ומתי להתחיל ללמוד, לא להתחיל מתי שבא לך בלי כסף ולהגיד שתעבוד תוך כדי התואר..

        הסוד הוא תיכנון
        והכסף שלי באופן שסוטר את הכתבה כמעט כולו מהמדינה (מענק, פיקדון, מועדפת ומלגות מהמדינה) ופשוט כי עשיתי צבא כלוחם ואין שום בעיה סוציאלית מיוחדת.

        ואני יודע שאם לא היה לי כסף להתחיל אחרי חצי שנה אז הייתי מחכה עוד שנה, לא כולם נולדו עם כפית זהב בפה, ושאתה מתכנן את החיים צריך לקחת את זה בחשבון

        ולכל אלה המפילים את הבעיות שלהם על החרדים, סבבה אני גם בעד שהכסף יעבור למשהו אחר, אבל לדעתי יש אנשים שיותר צריכים אותו מסטודנטים צעירים ואנרגטים (לפי השביתות והרעש אתם בטוח כאלה), יש קשישים וילדים רעבים ואמאות חד הוריות ובכלל מערכת חינוך עלובה שצריכה הרבה משאבים כדי לנצל את ההון האנושי המדהים שיש לנו פה,
        וגם כמה מלחמות פה ושם שאין מה לעשות אומנם אתם רוצים תנאים סוציאלים כמו באירופה, אז ברגע שיהיה שקט אולי תהיה אפשרות

        IP: 84.108.105.98 דווח על תגובה זו

        • וזה בדיוק מה שמנסים לשנות באגודה...

          גלילות, 05/12/09 17:06

          א. ברכות (באמת) על היותך קרבי ועל הסכומים שזכית לקבל בשל כך מהמדינה. לא כולנו כאלה.
          ב. לפי טיענך כל סטודנטי רצוי שימתין עד שיהיה לו כסף כדי להכנס ללימודים. נשמע הגיוני. לפי הטיעון הזה גם כולנו נצטרך לדחות את החיים שלנו, לעכב את הקמת המשפחה, נישואין, יציאה מבית ההורים וכו', ולמעשה להתחיל ללמוד בגיל 30 כשנהיה מבוססים. לוגית זה נכון, אבל בחייאת סטודנט...

          IP: 77.126.148.43 דווח על תגובה זו

          • אפשר גם לעבוד, גם ללמוד, וגם להקים משפחה

            סטודנט לשעבר, 05/12/09 21:52

            כאשר השתחררתי מתפקידי כלוחם בצה''ל, לא ארזתי את התרמיל ולא יצאתי לטיולים בדרום אמריקה, או המזרח הרחוק, וכו'. האמת היא שבפעם הראשונה שיצאתי לטיול בחו''ל הייתי כבר אחרי תאר ראשון. וראו זה פלא, אני עדיין חי.

            לפני שהלכתי ללמוד באוניברסיטה למדתי קורסים
            מקצועיים. לאחר סיום הקורסים המקצועיים התחללתי לעבוד במשרה מלאה. תחילה בשכר נמוך ובהמשך בשכר גבוה יותר כפונקציה של הנסיון שרכשתי.

            לאחר סיום הלימודים המקצועיים התחלתי ללמוד באוניברסיטה במקביל לעבודה במשרה מלאה. במהלך הלימודים גם התחתנתי והבאתי ילדים לעולם.כך למדתי לתאר ראשון ולתאר שני, עם תיזה. אפילו סיימתי בהצטיינות את התאר השני.

            כמו שאני עשיתי זאת, גם אתם יכולים. אף אחד לא אמר שצריך לנסוע לחו''ל מיד עם תום הצבא. כפי שאמרו חז''ל: סוף מעשה במחשבה תחילה. תכננו את מעשיכם בתבונה ותוכלו לעבוד, ללמוד, ואף להנות מהחיים.

            IP: 24.208.245.108 דווח על תגובה זו

    • צודק!!! (ל''ת)

      ציוני, 05/12/09 17:36


      IP: 79.182.130.166 דווח על תגובה זו

  • 12.

    medinat olam III

    ephi, 05/12/09 14:02

    hoshvim she em amerika

    IP: 80.230.58.212דווח על תגובה זו

  • 11.

    שבעיים אלף שקל לתואר במכללות

    ה, 05/12/09 13:48

    לא אתן לבתי ליפול. לקחתי הלוואה לממן לה שכר לימוד.

    IP: 84.109.50.60דווח על תגובה זו

    • פשוט בורות

      סטודנט, 05/12/09 15:21

      מה אתה רוצה.
      שתלמד במכללה נורמלית ולא במכללות הפרטיות...
      תקרא ותחשוב לפני שאתה כותב דברים חסרי בסיס
      מכללה היום זה 9500 בערך שכר לימוד

      IP: 84.108.105.98 דווח על תגובה זו

    • אף אחד לא אמר לבת שלך לקנות תואר בכסף במכללה (ל''ת)

      א, 05/12/09 15:46


      IP: 85.65.1.100 דווח על תגובה זו

  • 10.

    המדינה מעדיפה להשקיע בבטלני הישיבות

    m-16, 05/12/09 13:39

    הם לא מתגייסים לא עובדים לא תורמים.

    הם טפילים בהם המדינה משקיע מליארדים.

    IP: 85.250.131.251דווח על תגובה זו

  • 9.

    מספיק עם הבכיינות!

    ראסטי נייל, 05/12/09 13:22

    בכל העולם סטודנטים היוו כוח מניע לשינויים חברתיים, בין אם בסין או בהפגנות הסטודנטים באירן, בצרפת וגרמניה בשנות ה-50 או בארה''ב בתקופת ההפרדה הגזעית.
    ובישראל... סטודנטים יצאו למאבק רק אם זה כולל את הורדת מחירי הג'בטה בקפיטריה, שכר הלימוד, או שעות פתיחת הספריה.

    IP: 79.180.132.14דווח על תגובה זו

    • ראסטי.. אני לא מבין את הטיעון שלך...

      גלילות, 05/12/09 17:02

      הסטודנטים בארץ צריכים לעבוד כדי להשלים הכנסה לטובת הלימודים שלהם. מתי בדיוק יש לי זמן לצאת לשינויים חבתריים כאלו או אחרים?
      ולא ברור לי הטיעון: האם בגלל שהסטודנטים לא יוצאים למהפכות חברתיות בארץ איננו זכאים להתאגדות לצורך שיפור התנאים הקטסטרופלים בארץ?
      למה כל מגזר אחר כן זכאי?
      ומה זה ראסטי לכל הרוחות?!

      IP: 77.126.148.43 דווח על תגובה זו

  • 8.

    קריאה להעברת מימון תלמידי הישיבה לסטודנטים!

    א, 05/12/09 13:09

    אני לא מבין איך עד כה אף אחד לא טרח לכתוב עצומה כלשהי נגד עניין המימון של תלמידי ישיבות והתרבות התורנית במדינה שמתיימרת להיות מפותחת ומתקדמת מבחינה אקדמאית.
    הסטודנטים כאן נאבקים כדי לגמור את הסמסטר, אם זה בהתרוצצויות אחר עבודות זוטרות ושכר זעום, שבקושי מספיק לשכר דירה, נסיעות, חומרי לימוד וכל מה ההוצאות האלמנטריות בלבד ושלא נדבר על התואר עצמו.
    כיצד חברה מפותחת, וחילונית ברובה, נאורה [יחסית] אינה רואה במימון תלמידי ישיבות, במילים אחרות, מימון אנשים שבחרו להיות דתיים, שעם כל הכבוד לאמונתם ולדתם, אינם תורמים במאומה לחברתנו, נהפוכו, הם רק מחזקים את הדת במדינתנו ויוצרים ''מעגל קסמים'' של חיזוק התרבות התורנית, שאנחנו, אלו שרוצים להתקדם ולתרום לחברה, מממנים.
    אני לא מצליח לקלוט איך עד כה לא נעשה שום דבר בנידון. לו רק חצי מהמימון של כל תלמיד ישיבה היה עובר לסטודנט, היה מהפך טוטאלי בחייו של כל סטודנט.
    איך מדינה מפותחת לא רואה במימון סטודנטים את התשתית ליצירת חברה עם כוח אדם משכיל, נאור ומתקדם. תקצר היריעה מלתאר את כל היתרונות אשר יש למימון סטודנטים, ואת החשיבות של זה?

    IP: 89.138.246.158דווח על תגובה זו

    • צר לי להודיע לך שאתה לא מפותח וכל שכן לא נאור

      רון, 05/12/09 18:44

      אתה בור טיפש מטופש חסר כל טיפת משכל, במקום לבדוק לפני שאתה כותב הודעה אתה כותב ישר מ..
      הישיבות לא מקבלים כסף על כל תלמיד הם מקבלים הרבה פחות ממה שהבית ספר שלך קיבל עליך בילדותך

      IP: 89.138.216.57 דווח על תגובה זו

      • כנראה מישהו חי בבועה...

        א, 05/12/09 19:06

        אני אתעלם מה''מחמאות'' שלך ואדבר עובדות.
        חפש ברשת ''קצבאות לתלמידי ישיבה'' וראה עד לאן הסכומים הללו יכולים להגיע: ביטוח לאומי, קצבת ילדים, השלמת הכנסה, הנחות ענק בכל מה שקשור למעונות, גנים וכיו''ב..

        עובדות, חביבי, עובדות... [:

        IP: 89.138.246.158 דווח על תגובה זו

    • סטודנט יקר לך לעבוד עבודות שחורות

      עלי באבא, 06/12/09 06:23

      בעבודות שחורות תועיל למדינה ולא במה שאתה חושב שתלמד באוניברסיטה.וגם נראה לי שאתה בור ועם הארץ שלא יודע מה קורה פה במדינה וכמו כל האנטישמים אתה מתנהג.

      IP: 85.250.84.237 דווח על תגובה זו

  • 7.

    חבל על הזמן

    אלכס לוין, 05/12/09 13:07

    חבל על זמנכם, המדינה מזמן אינה שייכת לאזרחיה, אין כל קשר בין השלטון לאזרחים, השלטון לא מתעניין בהם, מה שמעניין את השלטון והמדינה כמה אפשר עוד כסף לחלוב מהאזרח, כמה קידום ופרסום ושכר ינתן למנותקים מהעם ,השרים והבכירים, אני לפחות חש שאף אחד לא מעניין את היושבים למעלה, על כן זאת הדרך הבטוחה להתנתק מהמדינה, אפילו השרות בצה''ל חבל על הזמן, פשוט צריך לקום וללכת. זאת לא מדינה של אזרחיה, כבר לא , האזרח הוא אפס, גרגר אבק שיש לאבק אותו לחלל, כדי שלא יפריע לאלו היושים למעלה להמשיך ולדאוג לאינטרסים שלהם, חבל שהגענו לכך.

    IP: 79.180.20.89דווח על תגובה זו

  • 6.

    וזה לא הולך להשתנות לטובה-רק לרעה.

    עומרי, 05/12/09 12:52

    כל המכללות הפרטיות האלה כמו המרכז לבני הטחונים הרצליה שמלמדים את בני העשירים. פשוט בושה...

    IP: 89.138.74.191דווח על תגובה זו

    • Great pun (ל''ת)

      Indeed, 05/12/09 22:45


      IP: 85.64.61.122 דווח על תגובה זו

  • 5.

    ומגרשי החניה

    חנה, 05/12/09 12:49

    ליד האוניברסיטה מפוצצים ממכוניות של סטודנטים שאין להם.

    IP: 94.159.162.198דווח על תגובה זו

    • זה בגלל מצוקת הדיור

      סטודנט שאין לו, 05/12/09 15:37

      בבאר-שבע, לדוגמא, לא רץ אף פרוייקט דיור זול לסטודנטים בקרבת האוניברסיטה מזה שנים, והמעונות מלאים עד אפס מקום.
      כיוון שכך, מחיר דירת 2.5 חדרים מעופשת במרחק הליכה מהאוניברסיטה הרקיע בשנתיים האחרונות ל2000 שקלים בחודש ואף יותר,
      כך שסטודנט חסר אמצעים שכמוני מוצא עצמו נאלץ לחפש דירה מעופשת לא פחות בצד השני של העיר, ולקחת מהבנק הלוואה (שאין כל כך מאיפה להחזיר) בשביל לקנות פיאסטה שנת 93 כדי להגיע איתה לאוניברסיטה בבוקר...

      אין ספק שיש כאלו שהם בעלי אמצעים (או שהוריהם כאלו) בנוסף להיותם סטודנטים,
      אך חלק נכבד מאד מהסטודנטים מוצאים עצמם נקרעים בין הרצון להשקיע ולהצליח בלימודים לבין הצורך לעבוד 4-5 משמרות בשבוע רק בשביל לשלם שכר-דירה ושכר-לימוד, מבלי לדבר כלל על מותרות ו''קצת לחיות''.

      אז צאי מהסרט שלך, חנה'לה,
      חנייה מלאה ברכבים זה לא מדד לכלום.

      IP: 93.172.123.123 דווח על תגובה זו

    • מעולה. בכיינים . כולם רוצים מכונית, וילה, ולא לעבוד! (ל''ת)

      ציוני, 05/12/09 17:37


      IP: 79.182.130.166 דווח על תגובה זו

  • 4.

    צריך ''חוק הצעירים ששרתו בצבא''

    דני, 05/12/09 12:10

    כל השאר זה משחקים ושטויות. בזמן שהחרדים ושאר הפרזיטים דואגים לעצמם, אתם מחפשים פיתרונות לכולם ובסוף לא מקבלים כלום. הצעירים החילונים צריכים להחזיר הנה את מפלגת ''שינוי'' או מיפלגה דומה.

    IP: 212.199.0.108דווח על תגובה זו

    • דווקא זה יותר פשוט

      א.ג., 06/12/09 04:58

      במקום לעשות חוקים עם קונוטציה של אפליה, פשוט לשלם לחיילי חובה שכר (לפחות שכר מינימום + תןספות למי שמשמש בתפקיד שדה). במשך 3 שנים של שירות חובה אפשר לחסוך ככה לפחות 100 אלף שקל שמספיקים לאוניברסיטה. הכי פשוט, הכי הגיוני, הכי צודק, הכי פחות מפלה.

      IP: 66.16.198.230 דווח על תגובה זו

  • 3.

    1 צודק אבל ביבי בשלו

    חילוני חרד, 05/12/09 11:44

    שימו לב שאדון נתניהו לא מצא לנכון לומר מילה אחת על אלימות החרדים הנמשכת חודשים נגד אזרחים ושטורים בפרשת החניון ליד העיר העתיקה בירושלים ובמפעל אינטל

    IP: 132.64.42.63דווח על תגובה זו

  • 2.

    זאת מדינה שנותנת במה ומקדמת עבריינים קומבינטורים ומקורבי שלטון

    א, 05/12/09 11:31

    פה אין ערך ללימודים ולסטודנטים שמסיימים תארים כאן אתה מצליח ומקבל מקומות עבודה רק בנפוטיזם או קומבינות של מקורבים זה לא כמו בחו''ל שמי שמסיים בהצלחה במוסד אקדמי מובטח לו עבודה פה יש סטודנטים בעלי תואר שלישי שעובדים בעבודה ביזיונית עם משכורת רעב בעוד שאנאלפבטים שלא סיימו כיתה ט מחזיקים בעבודות ומרוויחים שכר ללא פרופורציה וזה לא רק במגזר הפרטי אלא עובדי מדינה. אני בתור סטודנט מסיים כאן והולך לחפש בחו''ל את הצלחתי ואני יודע גם שאני אמצא המדינה הזאת לא שווה ולא מציע לך כלום חוץ ממדינת מקלט זו מדינה שרק יודעת לחלוב את האזרח שלה במיסים ולא נותנת לו כלום בחזרה. לא ייתכן שבמדינות עולם שלישי יש יותר חשיבות ללימודים מאשר כאן ושלא נדבר על תשתיות טובות יותר כמו תחבורה ציבורית מפותחת יותר מכאן אפילו רכבות תחתית יש במדינות האלה ואילו כאן בקושי מגיע אוטובוס פעם בחצי שעה

    IP: 85.65.1.100דווח על תגובה זו

  • 1.

    ממשלת נתניהו מבזבזת מיליארדים על החינוך התורני הממאיר ועל המדרסות=

    ממשלת חבלת ההשכלה והכלכלה, 05/12/09 11:05

    ישיבות=חממות הבערות שאין מהם לא תועלת,לא רווח,לא כדאיות,לא תמורה ולא כדאיות כלכלית.

    IP: 85.64.39.29דווח על תגובה זו

    • כל מילה בסלע! יאללה, להעביר את החוק הזה- המדינה רק תרוויח! (ל''ת)

      הצילו, 05/12/09 11:45


      IP: 82.81.235.158 דווח על תגובה זו

    • זה כי נתניהו לא עושה את זה ממניעים מדיניים אלא אישיים

      הוא רק רוצה לשמור על הכסא ואתה מצידו תעזןב את הארץ, 05/12/09 13:57

      מסתבר שאתה החילוני לא נחשב בעיניו, ליצמן וישי נחשבים.
      כאילו הם יביאו לו ולנו את הגאולה.

      IP: 109.66.43.239 דווח על תגובה זו

      • גאולה = קואליציה רחבה? (ל''ת)

        ., 05/12/09 14:56


        IP: 84.228.251.221 דווח על תגובה זו

    • מספיק עם הבכיינות על נתניהו, כולם עשו את אותם הטעויות לאורך השנים

      כולם היו בני תורה, 05/12/09 17:22

      לא היו כאן ממשלות מרכז רחבות ב20 השנה האחרונות?
      לא היו ממשלות שמאל כולל ממשלת רבין שכללה את ש''ס בקואליציה? אתם חושבים שש''ס נכנסה לממשלה כזו בחינם? גם רבין היה שותף לחלוקת הכספים.
      אז גם נתניהו. נכון זו טעות וזה נורא, אבל מספיק להאשים רק את נתניהו, כאילו שהוא אשם בכל מה שקורה לנו באופן אישי וגורף. אתם חבורת מושפעי תקשורת, עדר שבוהה בחדשות כאילו היו תורה משמיים.

      IP: 77.127.195.114 דווח על תגובה זו