• 146.

    ה25.06.06 יהיה בשבילי תמיד

    יעל, 09/05/11 09:01

    היום בו חנן ברק נהרג. אני לא יכולה להגיד שהכרתי אותו לעומק, אבל אני זוכרת אות כבן אדם עם נשמה ענקית. הזיכרונות המעטים שיש לי מראים כמה הוא היה גדול.

    בשביל כל מי שהכיר את חנן, היום הזה יהיה תמיד היום שלו, וכך גם האירוע בכרם שלום.

    הזיכרון שלו יונצח תמיד על ידינו, האנשים שהכירו אותו, גם אם זה היה לחלקיק שנייה בחייו הקצרים.

  • 145.

    אמא של חנן ברק תודה לך - אני כבר לא אשכח (ל''ת)

    sh41nr , 07/12/09 11:33

  • 144.

    נלה, אף אחד לא שוכח את חנן

    אלי, 07/12/09 10:01

    כל מי שהכיר - זוכר וכואב אתכם
    וזוכרים וכואבים את מותו של פבל ומייחלים לשובו של גלעד

    • לנלה ובעלה ברק

      שמריהו דוד, 07/12/09 20:54

      זוכרים את חנן ,זוכרים אותכם מי יתן ולא תראו עוד צער.
      תושב ערד לשעבר וידיד של דוד ברק בעבודתו הבטחונית בעבר.

  • 143.

    הרבה סיפורים כהטפת מוסר הנשענת על תירוצים רגשיים- עם כל הכבוד

    מיקי, 06/12/09 23:21

    שליט כן בא על חשבון אחרים - אחרים שיכולו ע''י הצבא הטרוריסטי הזה של פלסטין.
    לשחרר כזו כמות של מרצחים ובני בליעל בשביל חייל בודד - עזבו אתכם מוסר איפה ההיגיון האנושי.
    עוד לא מאוחר לתקוף. אפילו אם ימות זה יהיה תירוץ סביר לגמרי כדי לחסל סופית את התשתית של הנמק הזה המכונה ''חמאס''.

  • 142.

    למה לדבר ככה?את יודעת בדיוק באיזה מצב הוא היה כשנפל בשבי?

    בני, 06/12/09 19:34

    הבנתי שהוא בכלל נפצע והיה מנוטרל,אז למה לרמוז שהוא הלך לשבי מאיזשהי בחירה?

    • אתה ממש לא במקום שיכול להטיף לה

      אלי, 07/12/09 10:02

      תתבייש

      • לאדון אלי

        בני, 08/12/09 14:41

        קפוץ לי

  • 141.

    האמא של חנן ברק ז''ל

    אריה קופל, 06/12/09 13:48

    זוהי האמא היהודיה החדשה של ימינו-משמשת דוגמא ומופת לכל האמהות בישראל...
    הצער שאמא של חחיל הרוג נושאת בליבה הוא לנצח-החייל השבוי עוד יש תקווה שיחזור לחיק משפחתו-הלואי והלואי בקרוב בימינו.
    אין שום הצדקה שיישכחו את אלו שנפלו באותו הקרב שגלעד שליט נשבה.
    הפסטיבל סביב גלעד שליט יצא מכל פרופורציה.
    ואין לי ספק שחלק גדול מאלו שערכו ועורכים הינם לצרכיהם הפוליטיים או האישיים והרבה פחות מענין אותם כאבם ודאגתם של בני משפחת שליט.

  • 140.

    אלו חלק מהמחדלים שעם ישראל משלם אלייהם מאז שחר ימי ההיסטוריה שלו (ל''ת)

    פקק תנועה , 06/12/09 12:08

  • 139.

    יש אנשים עם לב של אבן.....ואבנים עם לב אדם......

    תמי, 06/12/09 10:22

    כל כך הרבה רוע .בכל כך הרבה אנשים.פשוט עצוב.........

  • 138.

    יהיה זכרו ברוך (ל''ת)

    יהודה, 06/12/09 10:20

  • 137.

    אמא ,אמא כמה שאת צודקת.אני קטן ,קטן בכדי לומר את

    אלעד, 06/12/09 09:00

    זה.אבל אני בכל זאת כותב .כי כך אני מרגיש

  • 136.

    עדות אישית ודיעה בסופה.

    מילואימניק לא מקושר., 06/12/09 01:25

    כאשר נחטפו מיחידתי אודי ואלדד ז''ל ושמתי דגל ברכב שאל אותי בני הפעוט למה הדגל וכשהסברתי לו שאל שאלה מצויינת,מי הכין אותו הצבא או המשפחות ?כשעניתי לו שהמשפחות אמר לי אל תדאג למדתי לעשות בגן דגלים אם יחטפו אותך אני אכין לך דגל.בשוך הרגשות המעורבים שהתעוררו בי הבנתי המון.ומה זה אומר עלינו כחברה ותהיתי כיצד היתה דעת הקהל מתעצבת וע''י מי? במקרה שאני הייתי נפצע ונשבה ,ונזכרתי שוב בכדור הרובה האחרון שתמיד הייתי שומר בצד .ולכל המלעיזים שיענו שאין חכם כבעל ניסיון ואין לי זכות לדבר כך,ספרתי פעם כשישים שניות ארוכות כשאני לבד ופצוע ומרחיק קהל מתקרב עויין בשטחים עם הרובה ביד אחת כאשר לא הייתי מסוגל לדרןך אותו אם אצטרך.לגלעד אני מאחל שחרור מהיר ולמקבלי ההחלטות אני מאחל גיבוש הצעת חוק נוקשה ומהירה לאחר שחרורו.זה יציל חיי קורבנות עתידיים ,ויוריד מוטיבציה אצל האויבים לפעולות דומות.

  • 135.

    ליבי ליבי לגברת נלי ברק ומשפחתה . ואני בטוח בגבורתו של סגן חנן ז'ל (ל''ת)

    בהצדעה....סא'ל קצין שריון בדימוס, 05/12/09 22:40

  • 134.

    את באמת ובתמים מעוניינת לשחרר מאות טרוריסטים רוצחים נאלחים ולהגביה בכך

    איבוד השפיות, 05/12/09 21:32

    את שילטון החמאס?

    כי זה מה שיקרה באם תתבצע עסקת שיחרור גלעד שליט.

    למעשה אין כאן עיסקה.
    יש כאן כניעה ברורה ומוחלטת לחמאס על בסיס סחיטה רגשית של אומה שלמה.

    הסחיטה הרגשית הזו מוזנת השכם וערב בצורת עצרות, סיפורים, אתרי אינטרנט ובעיקר ליהוג עיתונאי רגשני רווים בסיסמאות.

    סיסמאות שמושתלות באנשים כדי שלא יחשבו בהגיון קר אלא יתנו לפרץ הרגשות לשלוט בהם.

    זה עצוב וטרגי שגלעד שליט בכלא.

    אך לא מדובר בשחרור של גלעד שליט (או של כל שבוי אחר).

    מדובר בשחרור מחבלים שהם טרוריסטים נאלחים ורוצחים שפלים!!!!

  • 133.

    כששליט יחזור הביתה

    תמר בהורסוק, 05/12/09 20:41

    הוא יהיה מוקצה. אולי יחסלו אותו.
    איך הוא ומשפחתו יוכלו לחיות מול הזעם והנקם של הימין הקיצוני? שלא יסלחו לו שהוא ''התנדב'' ליפול בשבי, ובגללו הדם רותח?
    הרי כשהוא יבוא יהיו שיריעו לו ויהיו שירצו לפגוע בו.
    משפחתו שחיה לאור הזרקורים במשך כול הזמן שהוא היה בשבי והזרקורים הלכו והבהיקו לא יראו אור יום יותר
    וגלעד שיבוא הרגיל להיות בחושך, יצטרף אל משפחתו.
    די, נגמרו גיבורים, נגמר האפר, והלוואי שזה יהיה
    המקרה האחרון שיאחד את האומה באבל.

    • אל תטרידי את עצמך בסוגיה הזאת של מה יעשה גלעד שליט. אני אגלה לך (ל''ת)

      הוא יברח לצרפת, 05/12/09 23:01

  • 132.

    החייל הכי מקסים חנן ברק ז''ל

    ורד, 05/12/09 20:11

    כולם חכמים בואו נראה אותכם מתמודדים אם אובדן של פרח כזה

  • 131.

    מסקנה ברורה וכואבת !

    ליאת, 05/12/09 20:09

    לאחר קריאת הכתבה וקריאת חלק רב מהתגובות,
    המסקנה העצובה היא שהאם השכולה גרמה בדברים
    שהיא אמרה לאורך הכתבה לקרע די רציני פה בין
    אנשים, ובמקום שניהיה מאוחדים לקראת בואו של
    גלעד, הלב רק ניצבט לנוכח כל מיני תגובות
    חסרות כל רגישות ומצפון...חבל ש-כך אנחנו
    ניראים , לא פלא שהעולם שונא אותנו,
    קודם אנחנו צריכים לילמוד לאהוב אחד את השני
    ולכבד בצורה אמיתית אחד את השני גם אם לא
    מסכימים לדעותיו, כמו שאומר המשפט :
    ''השלום מתחיל בתוכינו''...
    גלעד מחכים לך שתחזור במהרה ! ! !
    לעבור מה שאתה עובר כבר למעלה מ-3 שנים
    זאת גבורה אמיתית , אוהבים אותך ! ! !

    • גם כן גיבור. נכנע בלי יריה אחת. (ל''ת)

      איזי, 05/12/09 23:03

      • מי את/ה בכלל?! חבל שזה לא את/ה (ל''ת)

        במקומו!!!!!!!!!, 08/12/09 04:08

    • מתוקה, את לא מבינה ,את סתם ילדה קטנה

      איציק, 06/12/09 23:33

      כל הכתבה רוויה באידאולוגיה שמאלנית רגשנית על בסיס מקרה ספציפי של שליט. הקוראים הם בעלי ראש טוב על הכתפיים והם יודעים לחבר בין הנקודות. העם צריך להיות מאוחד בנוקשות שלו ובעקרונות שלו נגד חמאס ולא בכניעה לכך שזה בדיוק מה ששיחרור מחבלים ואנטי יהודים
      יציג במובן הפרקטי של קורבנות פוטנציאלים ובמובן העקרוני של כניעה לארגון טרור.
      העם מאוחד ב''לא בכל מחיר''.וזה צריך היה להיות הלוגו של הימין כי לשמאל חסר בורג או שניים היכן שזה הכי קובע.

  • 130.

    את לא מתביישת לשפוט את גלעד הגבור!!

    יצחק ליב, 05/12/09 20:05

    איפה כתוב שצריך להתאבד סתם

    • להילחם זה לא להתאבד..להכנע זה להפקיר אותנו והרי תפקידו לשמור עלינו. (ל''ת)

      הבהרה קטנה, 05/12/09 21:04

    • אתה תתבייש...היא נתנה את החיים של הבן שלה בכדי שאתה תכתוב שטויות. (ל''ת)

      ומה אתה תרמת חוץ משטויות?, 05/12/09 21:06

  • 129.

    לא נעים ולא נשמע טוב אבל חייבים לומר...הצוות של שליט נכשל בצורה מחפירה

    התוצאה היתה חייבת להיות אחרת., 05/12/09 18:56

    2 ערבים באים ברגל ותוקפים טנק אולי הכי משוכלל ןמןגן שיש ובתוכו צוות של 4 אנשים חמושים בנשק אישי ופגזים וזה ניגמר בשני הרוגים פצוע קשה וחייל שהרים ידיים.
    הכישלון מהדהד לשמים כי חיילים טובים עירניים ואמיצים היו גומרים את זה אחרת.
    אסור לקבל תוצאות כאלו כי הן מובילות לסוף.

    • נו באמת... זה תמיד קל לשפוט אחרי זה.. אז לך תהיה במקומם

      מישהי, 05/12/09 19:31

      איזה חוצפה

      • אני כבר הייתי במקומם שנתיים בלבנון ומילואים בעזה ולא חטפו אותי. (ל''ת)

        קצת עובדות, 05/12/09 21:02

        • כנראה שאתה לא שווה הרבה (ל''ת)

          ג, 05/12/09 23:29

    • אתה אותו גיבור צעצוע שהגיב למפקד טנק ב-111 לא?

      נמר של נייר, 05/12/09 20:38

      קל מאוד לזהות את הגיבורים שאין להם שום מושג... עדיף לך לא להגיב, כי ערוותך העלובה מייד נחשפת לכל מי שהיה ויש לו מושג בטנקים ובלחימה.
      עדיף שתחריש, הרבה יותר טוב לגיבורי כורסא ובטטות טלויזיה כמוך.

      • אתה קשקשן שמוציא הרבה אויר...הביצועים שלהם מתאימים בדיוק לקשקוש שלך. (ל''ת)

        אתה היית מת מהתקף לב עוד לפני ההתקפה., 05/12/09 21:00

  • 128.

    ליבי אתך, אם יקרה. (ל''ת)

    יושקו, 05/12/09 18:33

  • 127.

    אם זה היה תלוי בשליט הוא היה נותן את הנשק הטנק ואותכם בשביל לשרוד. (ל''ת)

    עובדות בשטח, 05/12/09 18:30

  • 126.

    ברור שגלעד שליט נאבק בחוטפיו, ולא הלך כצאן לטבח. מה חשבת??? (ל''ת)

    התבטאות אומללה, 05/12/09 18:24

    • בטח נאבק..הוא נאבק איתם מי יכנס ראשון למנהרה שמובילה לעזה. (ל''ת)

      ברור שגלעד נאבק..חחחחחחחחח, 05/12/09 18:48

  • 125.

    2 מחבלים יחפים תקפו 4 חיילים מוגנים בתוך טנק וזה ניגמר בתבוסה מוחצת. (ל''ת)

    2 הרוגים פצוע קשה וחטוף..כישלון מחפיר, 05/12/09 18:22

  • 124.

    שליט לא נחטף בפעילות מבצעית..שליט התרווח לו בטנק ממוזג ומוגן ביותר. (ל''ת)

    טוב לא לקחו גם את הטנק, 05/12/09 18:16

    • 124, תתבייש לך!!!! בטח אתה מ''המגזר'' שרואה עצמו שייך יותר לפלשתינים (ל''ת)

      מאשר למדינת ישראל, 05/12/09 18:25

    • פעם הבאה כשיחלקו שכל... תדחוף קצת ... כדי שתספיק בזמן לקבל כמה פרורים.

      maia, 05/12/09 18:29

      ועד ש...... הטנק קבל פגז בנקודה בה אין חזור, לא משנה מי וכמה גדול היה המפקד או הצוות... נגד פגז שמסוגל לפגוע בטנק אין אף אחד שיכול.... אז לפני שאתה נוגע בקלידים, שפשף קצת את המצח עם האצבעות אולי זה יזיז משהו בקופסה שם למעלה.

      • מיא..בפעם הבאה שיציעו לך ללמוד אנגלית תלכי מהר שתלמדי לרשום את השם שלך (ל''ת)

        רושמים MAYA, 05/12/09 19:03

        • גבר שני האיותים שלך ושל maia הם נכונים. תלוי בהדגשה

          מורה לאנגלית על בסיס זהב, 06/12/09 23:36

          אוי לנו על זה

  • 123.

    לא צריך לחפש הגיון בפדיון השבוי גלעד שליט. כי מבחינת השכל הישר זה לא (ל''ת)

    הגיוני., 05/12/09 18:13

  • 122.

    עסקת שליט

    אבי, 05/12/09 18:01

    ליבי איתך נלי. כותרת הכתבה לא במקומה ואני בטוח שהרבה דברים בכתבה שונו או הוספו על ידי העיתון. אכן צריך להחזיר את גלעד הביתה,אבל לא בכל מחיר. לצערי במדינה שלנו,קומץ אנשי תקשורת קובע את סדר היום על כל המשתמע מכך.

  • 121.

    אני לא מסכימה איתך

    אמא עם רגשות, 05/12/09 17:33

    אבל זה מה יש פה ברק לא אשם חנן הלך לשרת את המדינה שלנו איין מה לעשות זה הגורל שלו היה כך כתוב למעלה אבל תני לגלעד לחזור הביתה שבנך נפל בקרב ברק לא היה שר בטחון תפני למרוקאי שרצה להיות גדול נהל את המלחמה עם אולמרט אני איתך מבינה לליבך אבל שם יש ילד נושם וחי תני לא לחזור לאמא לאבא לאחיו למדינה ששלחה אותו חייבת להחזיר אותו חיי בריא ושלם בבקשה תתנחמי כל העם איתך באבלך תאמיני לי אני משפחה שעולה

  • 120.

    צר לי על מותו של בנך חנן ברק, אין גבול לעצב ולכאב למשפחה שאיבדה בן.

    maia, 05/12/09 17:06

    אני מקווה שאת מילותיך אינך בוררת מתוך כאב, תזכורת. את בעצמך אמרת שאת צוות הטנק בחר בנך חנן ברק ז'ל, אם גלעד שליט היה כל כך לא מתאים.... יכול היה בנך לבחור אחרת. לא היה מקום לבוא ולשפוט ולומר שבנך לא היה הולך בשבי. את ודאי מתארת לך שהחמאס לא אמר בשיר לגלעד 'תן לנו יד ונלך....לשקיעה היפה'... אז בבקשה, כאב הוא כאב על כך אין עוררין, אבל הרבדים הדקים של הדקירה כואבים גם ברקמות חיות ונושמות.... לו אני את, הייתי מרימה טלפון ומתנצלת אם פגעתי במשפחת שליט.... שלא תדעו יותר מצער.

  • 119.

    לא רק ביום הזכרון לחללי צהל

    דני, תלמיד תיכון, 05/12/09 16:40

    משרד החינוך חייב ללמד בבתי הספר התיכוניים יותר כבוד. כל תלמיד יכתוב פעם בשנה מכתב למשפחות השכולות והכתה תעלה לקברים ותניח פרח על כל קבר. אולי תהיה פחות אלימות ופחות אלכוהול

  • 118.

    המשקפיים של גלעד נמצאו בטנק במקום בטוח וזה אומר הכל!

    gama, 05/12/09 16:26

    חייל ובמיוחד תותחן במשמרת לא יכול להיות שישב על משמרתו ללא המשקפיים!
    אם הוריד את המשקפיים ושם אותם במקום בטוח בטנק זאת אומרת שהוא פשוט הלך לישון!!! בלי המשקפיים גם אם לא ישן הוא לא יכול היה לראות דבר!
    לכן בגלל העובדה שנחטף ללא משקפיו צריך להעמיד אותו לדין כשיחזור ולא להתייחס אליו כמו אל אחד שנפל בשבי אלא כאל אחד שהלך לשבי.

    • בושה וחרפה מה שכתבת !

      ליאת, 05/12/09 17:31

      מאיפה מאיפה יש לך כ''כ הרבה רוע לב אה ?
      יושב לנו חייל בשבי בתקופה אינסופית של יותר
      משלוש שנים, עובר את הגיהנום בהתגלמותו ,
      ואתה בא ודופק פה תיאוריות ומסקנות כאילו כלום, פשוט ביזיון לדבר ככה על חייל המשרת
      בצבא הגנה לישראל ונפל בשבי.
      אתה היית שם ? שמרת על המשקפיים שלו ?
      מאיפה החוצפה הזאת ? אם גלעד הלך לישון זה
      בגלל שהם ישנים שם בתורנות, ואולי זה היה התור שלו , באיזה זכות בכלל אתה כותב דברים
      איומים כאלה ? אין לך מצפון ?
      אותך ושכמותך שכותבים פה דברים איומים
      והאשמות חסרות שחר על גלעד,אתכם צריך להעמיד
      לדין, את גלעד צריך לקבל בחום ואהבה ,אחרי
      המחיר הכבד ששילם ועודו משלם, כי יש פה
      מנהיגים שנירדמים בשמירה ולא משחררים אותו.

    • תתבייש לך !!!! חתיכת ליכודניק בטח.... (ל''ת)

      טל, 05/12/09 18:25

    • 118 - אין לי ספק שאתה אדם רע, שרע לו עם עצמו ומסוכסך עם סביבתו (ל''ת)

      איך יכולת לכתוב זוועה כזאת על גלעד, מי אתה בכלל???, 05/12/09 18:26

  • 117.

    הנסיבות בהן נפל גלעד שליט בשבי אינן רלוונטיות לעניין עסקת השבתו

    ראובן - תושב ערד, 05/12/09 16:22

    מאז האירוע בו נהרגו חנן ופאבל ז''ל ובו נשבה גלעד שליט, רצות ''ברשת'' ספקולציות לגבי מה קרה שם באמת.
    מדברים על ''שבירת שמירה'' של גלעד. על זה שנכנע ללא קרב ועוד כהנה וכהנה.
    כל זה אינו אמור להשליך או להשפיע על הרצון והמאמצים להשיבו.
    עם זאת, לדעתי העסקה המתגבשת הינה הרת אסון ותפגע באופן ממשי בביטחון הלאומי של מדינת ישראל ובסיכויים העתידיים להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים.
    השחרור הסיטונאי של מאות המחבלים הרוצחים, צמרת המחבלים בכלא הישראלי מהווה כשל מוסרי ממדרגה ראשונה ופגיעה אנושה באלפי קורבנות הטרור (בגוף ובנפש) ובני משפחותיהם.
    בנוסף, ביצוע העסקה תביא בוודאות להשלטת החמאס על העם הפלסטיני. במצב כזה היכולת להגיע להסכם שלום סופי עם הפלסטינים יידחה לתקופה בלתי ידועה.
    זהו ''תשלום'' שאף מדינה שפוייה לא תשלם.
    מדינת ישראל הקריבה ומקריבה ביודעין אלפים רבים מבניה על ביטחון המדינה, שלמותה ושרידותה.
    עם כל הצער שבדבר, אין מקריבים מדינה עבור החזרתו של חייל שבוי.
    הרעיון של צבא ומדינה אומר כי המדינה בלאת ברירה מקריבה את חייליה לטובת ביטחונה ושרידותה.
    יש לנסות להחזיר את גלעד בדרכים אחרות !!

  • 116.

    חנן ברק ז''ל

    ליבי עם נלי אבל.., 05/12/09 15:18

    נלי יקרה,אסונכם כבד מאד אך איך את יודעת מה היה קורה עם חנן? היית יכולה לדבר על חטיפה אם חנן היה במצב של שליט והיה מצליח לצאת מזה.

  • 115.

    רוב מכריע בעם ישראל חוץ משמאל קיצוני אונטי ציוני מצדיע לברק (ל''ת)

    עם ישראל מצדיע לגיבורים שנפלו למען המדינה, 05/12/09 14:40

  • 114.

    בחירת כותרת לא ראויה

    י', 05/12/09 14:31

    האם אמרה הרבה מאד דברים בכתבה, רובם הגדול נכון, ראוי ומובן. את המשפט השנוי-במחלוקת שאמרה בלהט הדברים הפכו פה לכותרת, במטרה להיות סנסציונים ולהגדיל את מספר הקוראים והמטקבקים. הכותרת ''קוברת'' את סיפורה הטראגי וטענותיה הצודקות של האם, ומרכזת את הדיון בהערה אמוציונלית, מבוססת פנטזיות ויחסית שולית שאמרה האם, שכאשר היא מוצאת מהקונטקסט, יכולה להרגיז ולהראות מעליבה לגלעד שליט ולחטיפתו. בהחלט יכולתם להשאיר את ההערה הזו בגוף הכתבה, אך לספק כותרת ראויה והוגנת יותר. חבל.

    • נכון מאוד (ל''ת)

      יובל, 05/12/09 15:55

    • מסכימה בהחלט!!!! (ל''ת)

      דנה, 05/12/09 16:13

    • 114, מזל שבכלל פרסמו את התגובה שלך כי היא מוצדקת (ל''ת)

      גל, 05/12/09 16:29

    • סיכמת בצורה הוגנת את אשר חשבתי (ל''ת)

      נ', 05/12/09 16:29

    • בדיוק מה שאני חושבת. אין גבול לנמיכות הרייטינגית של העתונאים (ל''ת)

      גם בנושא הזה, 05/12/09 18:37

  • 113.

    השכול לא מעניק חסינות בפני יהירות וחוסר רגישות (ל''ת)

    ., 05/12/09 14:22

  • 112.

    ההפגנות בישראל לשחרר את גלעד מביאות לתוצאה הפוכה.

    אבי, 05/12/09 14:17

    בכל טכס,עצרת,מסיבה -תמיד קם חוכמולוג או כמה שכאלו- וצועקים לשחרר את גלעד.ומה זה עושה??רק מעלה את המחיר של גלעד.
    הפתרון היחיד הוא לאסור להם עוד ועוד אנשים שיכאיבו להם הרבה יותר.למזלנו הפלשתינים יודעים שבתום שלוש שנים הם שילמו הרבה יותר למרות שבצד שלנו שאוהב לנגח את עצמו לא מאמינים שזה מכאיב להם

  • 111.

    @@@ לא להאמין @@@

    מפקד טנק מרכבה, 05/12/09 13:55

    אני תוהה כמה מהקוראים פה יודעים איפה בכלל נמצא התותחן בטנק.
    כמה מהם יודעים במי תלויה רוב האחריות במידה ומחבלים הצליחו להתקרב לטנק.

    כמה מהם היו בסיטואציה של תקיפה במצב של הפתעה מוחלטת (ולא משנה כרגע מה הגורמים שהביאו לכך).

    אבל כל כך הרבה מהקוראים חסרי הבינה יודעים בדיוק מה קרה, איך שליט היה בתור חייל ומה הוא עשה או לא עשה כשהגיעו אליו המחבלים.

    מגיבים יקרים - סייג לחוכמה שתיקה - ובמקרה שלכם כדאי שתיקחו את הטיפ הזה באופן קיצוני ככל האפשר.
    חבורה של אנשים קטנים קטנים

    • בגלל מפקדי טנק בינוניים כמוך החיילים שלנו נחטפים כמו חטיפים.

      התבוסתנות שולטת בנו, 05/12/09 18:21

      נותנים לבן אדם טנק הכי משוכלל עם פגזים וצוות חמוש איתו וזה ניגמר בשני הרוגים פצוע קשה וחטוף שנכנע...
      אין מילה אחרת מאשר כישלון טוטאלי ומביש במבחן התוצאה.
      המחבלים לא תקפו עם טנק..הם באו ברגל בלי נעליים.

      • ברור שאין לך שום מושג- לא בטנקים ולא בלחימה

        עוד גיבור, 05/12/09 19:46

        אתה ודאי גיבור צעצוע, נמר של נייר ואפס מתלהם.
        מחבלי החמאס יצאו ממנהרה עשרות מטרים מ א ח ו ר י הטנק. זה לא מחדל של הטנקיסטים. הם מייד ירו טילי נ.ט. ואר.פי.ג'י לכוון הטנק. היה להם לחלוטין את יתרון ההפתעה. האש היתה כל- כך חזקה, שהמפקד והטען שראשם היה מחוץ לצריח נהרגו מייד. מי שניצל היו רק התותחן והנהג שהיו בפנים, וגם הם נפצעו. הנהג אפילו נפצע קשה.
        אבל אתה גיבור גדול... וודאי היית מחסל חמישה לוחמי חמאס חמושים היטב בעזרת מקלדת המחשב שלך מסלון ביתך המחומם.
        אתה כנראה ג'ובניק קטן ועלוב, אם בכלל שרתתת פעם.

        • לפי התיאור שלך הרי מדובר בברווזים במטווח שאין להם שום תפקיד . (ל''ת)

          לא פלא שאתה מפקד טנק מר דונלד דאק, 06/12/09 11:55

    • אתה איש גדול ומפקד טנק ולא יודע מה עשה גלעד? הוא הרים ידיים גאון. (ל''ת)

      לך תפתח טילים גאון, 05/12/09 18:34

  • 110.

    איש לא שוכח!

    דב ניימן, 05/12/09 13:52

    קראתי את דברך, גב. ברק, ''במוסףשבוע''ברור, כתבה נרגשת מאוד, העם יתך,ומשפחתך, על זה אין עוררין, זאת גם טרגדיה של עמנו, ושל מלחמות ישראל איפה נפלו אלפים ואלפים בנים למען המדינה,רק השלום נוכל למנוע לעתיד שבני ישראל המתגייסים לצה''ל, עם רוח של קריאה למען המדינה, ככה גודלים ומתפתחים ומחנכים באורך כל הדרך, אנו כפי שאנו לחמנו בזמננו בכל מלחמת ישראל מאז תש''ח,איש לא שכח את חנן ולא את חברו שנפלו תוך מאבק,זאת המציאות של ארצנו, הנאבק למען קיומה נגד שונאי ישראל,ואין ברירה נמשיך עד השלום המיוחל,טוב מאוד ש אמרת מה שכתוב בכתבה, וטוב שאת בקשר עם משפ. שליט וש את מצפה את באו של גלעד, מה אפשר לעשות, כולם צעירים, כולם ילדים, אני כמו כל אזרח ישראל מחבקים אותכם,מקבל את דברך שחנן היה יפה חזק והוא בלבך יהיה עד לנצח, רק חייבים להבין, דווקא את מבינה היטב, שלא חשוב כמה מחבלים נשחרר העיקר שגלעד יחזור להוריו,קשה לקרוא ולהבין על כמה מהגולשים, ואני מכבד את הרגשתם, גלעד הוא חייל שחי, וחייבים להציל אותו, טרם מאוחר,עוד פעם אני מציין, איש לא שכח את חנן שלכם, שלך,

  • 109.

    יש להיות זהיר ושקול כאשר חוננים אסיר. דוגמה מצערת אירעה לאחרונה בארה''ב

    גלבוע, 05/12/09 13:35

    ממש לאחרונה, ירה אסיר ששוחרר עקב חנינה, בארבעה שוטרים ששהו בבית קפה.
    מסתבר שהחשוד בירי, הינו אסיר שהיה אמור לרצות את עונשו שנים רבות, אך שוחרר לפני מספר שנים, עקב חנינה שהעניק לו מושל קודם בשם מייק האקבי. קראתי, ציטוט לפיו המושל מצטער מאוד על שהעניק חנינה לאסיר המסוכן וחסר החרטה הזה.
    הדברים מקבלים משנה תוקף בעיני, היות ונשקלים שמותיהם של אסירים בתמורה לשחרורו של גלעד. לדעתי, הדאגה לשחרורו של חייל ישראלי שבוי, אמורה להיות בראש מעייניו של העם ומנהיגיו. אני מקווה בכל לב לשובו של גלעד! במקביל להליך שחרורו, לדעתי, על מנהיגים לשקול היטב את מידת מסוכנותו העתידית של כל אסיר שמשתחרר בתמורה לשבוי.

  • 108.

    לא ייאמן..אדם לאדם זאב (ל''ת)

    מתבייש, 05/12/09 13:23

  • 107.

    מסכים עם כל מילה של האם השכולה

    מ . ט אב שכול יהוד, 05/12/09 13:17

    עם כל הכאב והצער אני מסכים עם כל מילה של האם השכולה .את החטופים זוכרים ואת הנופלים
    לצערי הרב שוכחים . אני רואה זאת ממני בני שנפל בקרב עם מחבלים וקיבל צל''ש ,אף אחד לא
    זוכר חוץ מהמישפחה הקרובה בלבד. כואב מ .ט אב
    שכול יהוד

    • התיקשורת נשלטת על ידי קומץ רדיקלי וקיצוני גורמת שרק דעותהם ישמעו (ל''ת)

      העם מעס באנטי ציונים ששולטים, 05/12/09 14:45

  • 106.

    אוסף התגובות הכי מבישות שיצא לקרוא אי פעם (ל''ת)

    אסף, 05/12/09 13:00

  • 105.

    רוב מכריע בעם מצדיע לגיבור התיקשורת שנשלטת בידי מיעוט שמאל קיצוני (ל''ת)

    גרם לרעש שמחבלים ישוחררו בלי דאגה לחייל, 05/12/09 12:40

  • 104.

    רוב מכריע בעם מצדיע לגיבור התיקשורת שנשלטת בידי מיעוט שמאל קיצוני (ל''ת)

    גרם לרעש שמחבלים ישוחררו בלי דאגה לחייל, 05/12/09 12:40

  • 103.

    לכול המגיבים ובעיקר המגיבות... צריך לפעול מהראש ולא מהלב!

    אנחנו לא סקנדינביה, 05/12/09 12:30

    עם כול הצער שבדבר! אסור לסכן חיי אזרחי המדינה! אוטובוס 1 בשמיים, לא שווה את גילעד...

  • 102.

    ביבי יכול להיות הנעלים של אומרט שלא נכנע ולא התקפל. רק בגלל החונטה (ל''ת)

    המשפטית הוא עומד למשפט על מה שעושים גם שופטים, 05/12/09 12:28

  • 101.

    אם היו הרבה גלעד שליט בראשית המאה מדינת ישראל היתה קמה על הירח (ל''ת)

    גלעד שליט ייזכר לדראון עולם כחיל פחדן עלוב, 05/12/09 12:19

    • היינו מקימים את מדינת ישראל בתוך המנהרות של עזה וגלעד היה הנשיא. (ל''ת)

      נחבר את מגילת התבוסתנים, 05/12/09 19:50

  • 100.

    לא לשחרר טרוריסטים.. (ל''ת)

    איתך בלב, 05/12/09 12:00

  • 99.

    המחבלים היה להם מידע וידעו את מי לחטוף אם היו חוטפים חייל שלא מתוקשר (ל''ת)

    לא היו מקבלים מחבל אחד, 05/12/09 12:00

  • 98.

    תתחילו להפנים - לא תהיה שום עסקה כי לחמאס נח שאנחנו מתכתשים פה

    עידו, 05/12/09 11:52

    הם כבר החליטו - גלעד שליט יהיה רון ארד 2.
    הגיע זמן לצאת למבצע צבאי בלב עזה

  • 97.

    מגיבים יקרים:אל תשכחו להיות בני אדם

    אני, 05/12/09 11:51

    אין לכם שום זכות בעולם לשפוט את גלעד ואין לכם שום זכות לשפוט את נילי ברק.
    מי אמר לכם שגלעד נכנע?ולא נלי ממשד לא התכוונה לזה.
    היא בעצמה מודעת לכך שחנן זה לא גלעד..שגלעד עדין יותר..זאת הייתה טעות בשביל גלעד להתגייס לקרבי אבל הוא ממש לא יכל לדעת שיחטפו אותו.
    הוא מספיק סובל גם בלי התגובות המרושעות שלכם עכשיו

  • 96.

    בגלל חיל פחדן שננכנע כמו שפן רבים ישלמו בחייהם. מדוע צריך לשלם מחיר (ל''ת)

    כבד תמורת שפן שיברח אחר כך לצרפת?, 05/12/09 11:40

    • אמר הג'ובניק.

      ד, 05/12/09 16:18

      מאיפה לך הזכות לקבוע האם הוא שפן או לא.לא זכור לי שלפני שחייל מתגייס ועוד לקרבי מישהו בודק האם הוא שפן או לא. בניגוד לכל המשתמטים יש פה בחור שהתגייס ועוד לקרבי וזאת למרות שלדעתך הוא שפן.וזה ממש לא משנה אם הוא יברח לצרפת או לא את שלו למען המדינה הוא עשה ואתה?????????

      • אתה מתכוון את הנזק שלו למדינה הוא עשה..החברים שלו נהרגו לידו והוא נכנע (ל''ת)

        קצת עובדות, 05/12/09 18:36

        • לא אני מתכוון את הנזק למדינה אתה עושה!

          ד, 05/12/09 23:27

          צריך להיות ממש גיבור בשביל לשבת בבית מוגן בעוד חיילים נותנים את החיים שלהם כדי להגן על שוטים כמוך...אתה וכל החברים החכמים שלך שיודעים בדיוק מה היה שם - ברור שאם היית בטנק במקומו לא רק שהיית הורג את כל החוטפים אלא מביא שלום למדינה- סופרמן!!!!

  • 95.

    גברתי, הבן שלך, מ''מ בפלוגה מ, היה אחראי לנורמות בפלוגה

    אחד שחקר., 05/12/09 11:36

    ובגדוד. או שאת מכחישה את מה שסיפרו לך או שלא סיפרו לך. הפלוגה הזאת והגדוד הזה היו בעלי נורמות משמעתיות נמוכות מאוד (הזמנת פיצות לטנקים במארב, כל הצוות ישן במארב ועוד ועוד). אם הבן שלך היה ממלא את תפקידו הסמכותי ומכניס משמעת ודוגמא אישית אולי הוא היה בחיים ואולי שליט לא היה נחטף. לא רק את בתור אמא שכולה יכולה להרהר ''מה אם..'' ו''הבן שלי היה עושה ככה וככה''.
    אם התגובה תפורסם ואם זה באמת יזיז לך משהו פרט לאולי כעס, פני למפקד הגדוד בתקופת החטיפה, עדיף לא יישירות, כדי להבין את הנורמות של הפלוגה והצוותים.
    שיהיה לך הרבה בריאות!

    • ממך... (ל''ת)

      אחד שנגעל, 05/12/09 12:28

  • 94.

    בושה לכל המבקרים

    רונן, 05/12/09 11:33

    איזה חוצפה היא לבקר את גלעד שליט.כל
    אחד מפריח באוויר ספקולציות-תתביישו לכם
    הוא גיבור ישראל שלא צריך לחסוך במאמצים
    כדי לשחררו.אני פשוט מתבייש וכועס על מי
    שמלכלך עליוץהוא גיבור שהגיע ממשפחה גיבורה-גם דוד שלו נפל במלחמת יום הכיפורים.אין שום זכות לאימא אף שהיא שכולה לרמוז שגלעד היה פחדן נהפוך הוא
    הוא אמיץ בניגוד לרוב הגברים במדינה שמשתמטים משירות צבאי או במקרה הטוב
    משרתים בקרייה.

    • גיבור?! אמיץ?! אתה כנראה סופר כושל שמספר לנו סיפור מנותק מהמציאות (ל''ת)

      חנן ברק ממשיך דרכם של אלה שהגנו עלינו. לא שליט!, 05/12/09 12:15

    • מי שמבקר את שליט הוא אוטומטית ג'ובניק או אחד לא התגייס. (ל''ת)

      דמגוגיה של שמאלנים תבוסתנים, 05/12/09 18:40

  • 93.

    יש כאן אנשים ממש רעים ..אתם לא יודעים באיזה מצב היה שליט

    ירח כחול , 05/12/09 11:28

    לאחר הפיצוץ והחטיפה..מה הוא החייל היחיד
    שנחטף..תעזבו את החייל בשקט ..הרבה אנשים והמגיבים לא ראו בחיים שלהם רימון או פיצוץ ומעבירים בקורת..יכול להיות שהוא התעלף
    ונחטף יכול להיות והוא נפצע ואיבד הכרה
    על תהיו חכמים גדולים ..אפשר לחטוף חייל
    גם בתחנת אוטובוס מה תגידו אז

    • יכול להיות שזה נכון אבל זה לא אומר שצריך לשם מחיר גבוה של (ל''ת)

      מאות הרוגים ואלפי משפחות הרוסות, 05/12/09 12:26

  • 92.

    אני פשוט מתביישת פה בתגובות של חלק מהאנשים .

    ליאת, 05/12/09 11:17

    תגידו לי אתם בסדר ? או שנפלתם על הראש ?
    מה ניסגר איתכם ? כל אלה שכותבים פה הכפשות
    על גלעד שליט, אני מתביישת שאתם חלק מהעם שלי,נפל לנו חייל בשבי,ועוד איך במסגרת של לחימה, זה שזה לא היה כמו מלחמת לבנון השניה או מבצע ''עופרת יצוקה'',זה עדיין במסגרת לחימה,כיוון שכאשר יורים במשך 8 שנים
    קסאמים על תושבי המדינה, זה אומר שאנחנו בתוך לחימה,זה הרי לא גבול שקט כמו עם ירדן או מצרים, או אפילו סוריה,שאומנם יש שם שקט
    מתוח אבל לא לחימה,ופה זה חד-משמעית לחימה ארוכה ומתמשכת, וגלעד אכן נפל בשבי
    במסגרת לחימה שלנו עם מחבלים חדורי מוטיבציה
    שמנסים בכל עת לחצות את הגבול ולהכנס לשטח
    של מדינת ישראל.יש פה תגובות שהלב ניצבט
    שקוראים אותם, אף לא אחד מכם נכח בזמן
    החטיפה בשביל לדעת מה גלעד עשה באותם רגעים
    איומים, זה שהוא הלך איתם זה יכול להיות
    תוצאה של הרבה דברים, למשל שהם היו כמה
    שתפסו אותו בכוח מכל כיוון ופשוט לא ניתן
    היה להלחם נגדם,אולי אחד כיוון לו אקדח
    לרקה, ואמר לו אם לא תנסה לברוח תוך כמה
    שעות נשחרר אותך, וכו'...ככה שמי אתם בכלל
    שתישפטו אותו? תתביישו לכם ! ! !

    • אני מתבייש בעברית וביכולת התחבירית שלך (ל''ת)

      123, 05/12/09 13:13

      • כניראה רמת העברית שלך מאוד נמוכה

        ליאת, 05/12/09 15:06

        ואין לך יכולת להבין את השפה, כאשר היא
        מנוסחת ברמה יותר עמוקה ולא שיטחית ,
        הבעיה אצלך לא אצלי.

        • העברית שלך בסדר אבל לא תוכן הדברים. חיל צריך להילחם. לזה הוא מאומן (ל''ת)

          עובדה שבתקרית נהרגו שני מחבלים ושני חיילים שלנו., 05/12/09 18:21

        • ליאת, המגיב צודק, אך אינך מסוגלת להבין על מה הוא מדבר.. (ל''ת)

          באיזה כתה את, ד'?, 05/12/09 18:45

  • 91.

    אל תדון אדם עד שתגיע למקומו....ולכן...סייג לחוכמה....שתיקה !!! (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 05/12/09 10:53

  • 90.

    כמה נשים ותינוקות ימותו כתוצאה משחרור רבי-המרצחים??? (ל''ת)

    שאלה לגיטימית לחלוטין !!!, 05/12/09 10:29

  • 89.

    כמה נשים ותינוקות ימותו כתוצאה משחרור רבי-המרצחים??? (ל''ת)

    שאלה לגיטימית לחלוטין !!!, 05/12/09 10:28

  • 88.

    רגע..לא התבלבלתם?? שליט הוא לא חייל..שליט הוא ''הילד''...הלוא כן??

    שלום, 05/12/09 10:24

    בכל אופן ככה ה''תשקורת'' מכנה אותו...ילד ולא חייל

    • אני רוצה למתן את תגובתי...אין יום שאני לא מתפלל לשובו המהיר של גלעד

      שלום, 05/12/09 12:17

      שליט לחיק משפחתו אצילת הנפש.....אני רק מקווה שהנזק שייגרם עם שחרורו לא יהיה כבד מנשוא!!

    • חוצמזה שאין לי כמובן טענות לשליט שנפל בשבי!!!כל אחד רוצה לחיות!!! (ל''ת)

      שלום, 05/12/09 12:19

  • 87.

    חיזקו ואימצו! כל תושבי ערד מחבקים ואוהבים אתכם. כואבים

    שרית מערד, 05/12/09 10:20

    את כאבכם! מצפים ומחכים שגלעד יחזור הביתה במהרה! אמן כן יהי רצון!!!

  • 86.

    לא כולם שכחו

    ערדניק, 05/12/09 09:57

    בתקשורת הארצית שכחו בוודאי, כי הזכירו אותו רק כשאמת משהו שהתפרש כתמיכה בעיסקה.

    בערד כולם זוכרים

  • 85.

    אני מאוד מקווה שהחיילים לא נהרגו בגלל ששליט הרים ידיים. (ל''ת)

    מוזר ששניים נהרגים ואחד שבוי ללא פגע., 05/12/09 09:30

  • 84.

    שליט שמר על עצמו ולא דאג שנצטרך לשחרר רוצחי ילדים שירצחו שוב. (ל''ת)

    תבחרו הילד שלכם או שליט, 05/12/09 09:26

  • 83.

    בגלל ''חיילים'' כמו שליט אנחנו מפסידים במלחמות . (ל''ת)

    עובדה !, 05/12/09 09:18

    • אדיוט

      דן, 05/12/09 11:32

      שתי אפשרויות:
      1) לא נלחמת בחים.
      2) אתה ערבי

      תבחר מה שנוח או קרוב לך יותר

      • מהצורה שאתה מסיק מסקנות ולאור העובדות מתברר שאתה פה הטיפש. (ל''ת)

        פסיכולוג קליני, 05/12/09 18:08

      • אתה מנבל את הפה כי אין לך טענה נגדית שתפריך את האמת של 83 (ל''ת)

        83 אמר דברים נכונים. חיילים כמו שליט מביאים לכניעה, 05/12/09 18:24

  • 82.

    אני שואל את חיילי ישראל שאלה...מישהו מכם היה יוצא למלחמה עם שליט? (ל''ת)

    אני לא !, 05/12/09 09:11

  • 81.

    ליפול בשבי זאת בחירה של החייל כי תמיד יש לו את האפשרות להילחם. (ל''ת)

    במיוחד שהוא יושב בטנק, 05/12/09 09:10

  • 80.

    אם בצוות של הבן שלך היה חייל אחר במקום שליט אולי חנן היה פה עכשיו. (ל''ת)

    לא הולכים למלחמה עם פחדנים, 05/12/09 09:04

    • ל80 ,אתה זבל אורגני

      Ron, 05/12/09 13:45

      you probably never been in ,the service you have no brain , and no mercy

      • המטה של שליט שגייס בערמומיות את אנשי התקשורת מפזר רק קללות כי האמת (ל''ת)

        כואבת. שליט חייל פחדן שבגללו המדינה על הברכיים, 05/12/09 18:25

      • אתה בטוח שירתת בצבא..בצבא של משמר המלכה בלונדון. (ל''ת)

        אתה משתמט שברח מהארץ?, 05/12/09 18:43

  • 79.

    שליט היה בתוך טנק משוכלל ומולו היו שני ליצנים עם רובים והוא נחטף ??? (ל''ת)

    טוב שלא חטפו גם את הטנק, 05/12/09 09:03

  • 78.

    אימא יקרה...הבן שלך חנן ז''ל הוא גיבור..אל תערבבי אותו עם שליט (ל''ת)

    שליט זה משהו אחר, 05/12/09 09:00

  • 77.

    ספקולציה מטופשת, מיותרת ומעליבה

    י, 05/12/09 08:59

    בישראל יש מאות לוחמים אמיצים שנפלו בשבי, כי במלחמות ובאזורי לחימה יש לא רק הרוגים ופצועים, אלא גם שבויים.
    ההערה של הגברת היא ספקולציה מטופשת ונטולת ביסוס עובדתי, שנועדה רק לפגוע בכל מי שהיה בשבי וגם בגלעד עצמו.
    בושה וחרפה!

    • Shapoo !!! (ל''ת)

      Ron, 05/12/09 13:46

    • החיילים שנפלו בשבי עשו זאת רק לאחר שנלחמו ורק אחרי שקבלו פקודה להיכנע (ל''ת)

      נכנעו ונלקחו בשבי. אין הרבה חיילים שנכנעו מייד, 05/12/09 18:27

      • אל תבלבל את המוח!!!!

        י, 05/12/09 18:51

        תקרא קצת עובדות באתר עמותת פדויי השבי ''ערים בלילה''.
        חלאות שמתחו ביקורת על מי שנפלו בשבי היו כבר ב-48. אין שום חדש תחת השמש.
        לידיעתך, רק לוחמי מוצב המזח ''קיבלו פקודה'' להיכנע, כאילו שפקודה כזו בכלל חשובה.
        במלחמות ואזורי קרב ******יש גם שבויים*******
        אין לאיש זכות מוסרית למתוח ביקורת על מי שנפל בשבי. לבטח ששכול לא מקנה זכות זאת.

        • גם בדבריך לא סתרת את הטענה שחיל עלול ליפול בשבי אבל רק לאחר שנלחם. (ל''ת)

          דבר נוסף - קללות לא מוסיפות לדיון על המחיר הגבוה, 05/12/09 19:40

  • 76.

    איך חוטפים חייל שאמור לשמור על הגבול...ככה הגבולות שלנו שמורים? (ל''ת)

    שליט לא מתאים, 05/12/09 08:45

  • 75.

    נילי אולי בכך שנכנע הוא מנע מהם לחטוף את גופת בנך כפי שקרה

    נקודה למחשבה, 05/12/09 08:03

    עם רגב וגולדווסר זיכרונם לברכה? חשבת על זה? ולצערי היחידים שלא יודעים מה קרה לבנם/אחיהם הם אביבה נועם יואל והדס?

  • 74.

    אם כל הצער על בנך, לדבריך אין מקום. הוא נשבה כי היתה לו בררה?

    ???, 05/12/09 07:50

    נו באמת. חלק מלהיות חיילים המשרתים בגבול הוא לדעת גם אם בתא המיליון שבראש שיתכן ותיפול בשבי.

    • תמיד יש ברירה..להילחם.....ליפול בשבי זאת לא ברירה זאת בחירה מרצון (ל''ת)

      תרשום לעצמך מה עושה חייל, 05/12/09 09:08

      • אתה כזה גיבור בדיבורים לא בטוח שאם זה היה קורה לך היית נוהג אחרת

        שששששששששששששששש, 05/12/09 12:16

        לא ואל תרשום כן בטח שהיית נלחם. כי זה לא נכון

  • 73.

    כולכם יודעים שאי אפשר להשאיר אותו שם (ל''ת)

    פשוט אי אפשר, 05/12/09 06:40

  • 72.

    לנלי ודוד

    אליעזר בר שדה, 05/12/09 02:25

    חיזקו ואמצו. חנן היה בן ואח של כולנו. היה חייל ועודנו הגיבור של כולנו. אוהבים ומחזקים אתכם, כל תושבי ערד.

  • 71.

    גם צ'אק נוריס היה הולך לשבי אם היו מצמידים לו אקדח לרקה

    דוד, 05/12/09 02:13

    אם יש 2-3 מחבלים שמכוונים עליך נשק, אתה הולך לשבי כי אין טעם לנסות להיות גיבור. זה כנראה יסתיים במוות. צר לי על בנה, והיא צודקת כי את המתים שוכחים, אבל לא הוגן לשפוט את גלעד שליט, שנשלח ע''י הממשלה לטנק המקולל ההוא. מהדברים שהיא אומרת זה כמעט נשמע כאילו הוא איזה מטייל שוקיסט שהגיע לשם בטעות.

    • השאלה היא איך 2 מחבלים מכוונים עליך נשק אם לך יש טנק ונשק. (ל''ת)

      היו איתו 2 שכיוונו עליהם נשק והם נלחמו, 05/12/09 09:13

      • את זה חבר, צריך לשאול את הקצין

        ניר, 05/12/09 12:18

        שלצערי, איננו בחיים, החלטות שגויות בכל מעלה הדרגים גרמו לחטיפה ולאירוע, לגלעד אין סמכות לעשות כלום.

        • ההחלטה השגויה היחדיה היתה של החיל צעצוע ששמו גלעד שליט שזרק את הנשק (ל''ת)

          ונכנע מבלי לנסות למלא את תפקידו כחיל מגן, 05/12/09 23:07

  • 70.

    גם החייל החזק והבריא ביותר יכול ליפול בשבי (ל''ת)

    ב.ב, 05/12/09 01:42

    • גם כשהוא בתוך טנק מהטובים בעולם עם נשק ביד וכמה חברים לצידו? (ל''ת)

      וכל זה מול 2 מחבלים, 05/12/09 09:05

  • 69.

    מישהו זוכר את ''קורבנות השלום''?

    אבי מ, 05/12/09 01:34

    אולי ניקרא לקורבנות שיבואו ישירות מעסקה זו
    ''קורבנות שליט''

  • 68.

    אישה לא הכי אינטיליגנטית בעולם

    מר בחור, 05/12/09 01:30

    כן,גלעד שליט הלך מרצונו לשבי.
    לא ייתכן שפשוט היה מעולף אחרי שהתפוצץ בתוך טנק...
    וברור בכל מקרה שלחייל אחד מול קבוצה של טרוריסטים יש יותר מידי מה לעשות גם כשהוא לא פצוע.

    • ובכן מר בחור, הגברת הינה אמו השכולה של גיבור ישראל.

      רונה, 05/12/09 05:37

      ואתה חסר כבוד!

      היא שילמה מחיר יקר על זכותה לדבר באופן חפשי בארצה!

      • מר בחור לפעמים אם אין לך משהו איטלגנטי להגיד:עדיף לשתוק (ל''ת)

        יגיל, 05/12/09 07:16

      • גם גלעד שליט ''גיבור ישראל''

        מר בחור, 05/12/09 16:24

        ומי היא למרות הכאב שלה שתדבר בצורה שכזאת?
        היא היתה שם עם שליט?
        היא אפילו לא מדברת ''מדם ליבה'' או ''נתפסת בשעת צערה'',עברו כבר כשלוש שנים מאז שהבן שלה נפל בקרב,היא מדברת בצורה ''מושכלת'' עד כמה שאמירה כ''כ שפלה וטיפשית יכולה להאמר בצורה מושכלת.
        מה זה שילמה מחיר יקר שנותן לה לדבר בצורה חופשית בארצה? כל דבר מותר להגיד?
        יש לאותו חייל ''צנום וחלש'' - יופמיזם שלה לפחדן ''שהלך על רגליו לעזה'' משפחה שקוראת את הדברים האלה,עצם הניסיון של אותה אישה משונה ''לייפות'' ב''צנום וחלש'' (ושאר אמירות מביכות ומבישות) את הדברים מראה שהיא לא מדברת מדם ליבה,אלא בצורה מאוד מכוונת ושקולה,לדעתה.
        זאת מדינה של פשיסטים,אפילו חייל שנחטף כששמר עליכם כבר לא מספיק טוב,הוא צריך למות ''גבר'' כמו הבן שלה כדי להיות ''גיבור''.

  • 67.

    גלעד שליט בשבי כי גיוס בכפייה לעומת בנה שכנראה רצה להתגייס (ל''ת)

    השורה התחתונה, 05/12/09 01:06

    • מאיפה יש לך את החוצפה לדבר ככה? מאיפה יש לך את המידע (ל''ת)

      זבע, 05/12/09 08:04

  • 66.

    מגיבים עלובים

    מתבונן, 05/12/09 01:06

    אני בטוח שכל אחד ואחד מכם היה מחסל במו ידיו את אנשי החמאס החמושים שהגיעו לטנק המושבת על חייליו ההרוגים.
    הרי זה כל כך פשוט, רק צריך היה להלחם בהם עד מוות, משהו שכל אחד ואחד מכם מכיר ויודע לעשות על בסיס יומי ובכל סיטואציה.
    עלובים שכמותכם, תתביישו במה שאתם אומרים על שליט השבוי שאמן וישתחרר בקרוב.
    ולאם השכולה - תתביישי, ואני אומר זאת בלי בושה. תתרכזי בשכול שלך - גלעד שליט אינו אשם בזה שבנך המנוח לא ''התפרסם'' - הוא בסך הכל נשבה ע''י החמאס.וזה גם מה שהיה קורה לבנך כנראה אם היה נשאר חי.

    • מתבונן:לפעמים עדיף לשתוק.... תתבייש לך אתה בעצמך (ל''ת)

      יגיל, 05/12/09 07:19

    • למתבונן, כל הכבוד! (ל''ת)

      קובי, 05/12/09 09:19

    • חשבת אולי שאם שליט היה נלחם אולי החיילים לא היו נהרגים ושליט היה בבית. (ל''ת)

      להיות פחדן תמיד אפשר, 05/12/09 09:20

      • איש קטן תקשיב טוב

        מתבונן, 05/12/09 13:23

        לא אני ולא אתה יודעים מה היה שם.
        אנחנו רק יודעים שאתה ממהר להסיק מסקנות על סיטואציה שתגיד תודה שלא הגעת אליה.
        אז הדבר היחיד שברור הוא שחוכמה היא לא דבר שהתברכת בו.

    • לפי התגובה שלך ברור שאם היית שם היית ישר מת מהתקף לב.. (ל''ת)

      אתה מייצג את הפחדנים?, 05/12/09 09:22

    • יופי של תגובה

      י, 05/12/09 09:47

      כל הכבוד לך.
      הקלות הבלתי נסבלת שבה אנשים שמעולם לא עמדו בסיטואציה, שופטים שבויים. פשוט מבחיל!

    • אשמה?

      דרומי, 05/12/09 09:59

      האשמה על העלמת שמו של חנן ברק היא בתקשורת הארצית - לא של הכותבים כאן.
      ולפי מה אתה קובע מה היה קורה אם גלעד שליט היה נהרג, חס וחלילה, ולא חנן ברק?

    • you are the best

      Ron, 05/12/09 13:52

      probably , if her sun was alive , he would be shame , of what a stupid mother he have !!!

  • 65.

    חיל לא חשוב יותר מילדי העתיד של כולנו!

    שירי, 05/12/09 00:55

    שיחרור מחבלים יוביל בעתיד לפיגועים.
    וגם אם רק ילד אחד ימות,
    שחרורו של גלעד שליט לא מוצדק.

  • 64.

    גלעד הוא חיל שיצא לקרב תפסיקו להתיחס אליו כאל תינוק

    תפוז, 05/12/09 00:46

    שצריך לנגב לו את הנזלת המדינה תפקידו של חיל להלחם ולפעמים לההרג על הגנת המדינה
    המידנה הזו הגיעה למצב שלא אכפת לה שאזרחים יהרגו בכחויות העיקר שלא ימות חיל כי שמת חיל מאשימים את ראש הממשלה ואת הרמטכל
    ואילו שמת אזרח אומרים '' לא יכלנו לעשות כלום '' זא גישה טפשית ומראה על איבוד חוסנה של המדינה נכון יותר אזרחיה
    גלעד היה בתוך קרב וקרה מה שקרה החמאס פשוט עשו את מלאכתם יותר טוב
    צריך להחזי אותו אבל לא במחיר של עשרות קורבנות אחרים
    מה עם ההורים של מאות האנשים שנרצחו ? עליהם לא אכפת לכם ? מה יהיה עם החיל החטוף הבא ? הא הבנתי ההורים שלו כנראה גרים בעירת פיתוח או בהתנחלות ולא במצפה אז לא אכפת לאף אחד

    • אתה יורה מהמקלדת שלך דברים שאתה בכלל לא מבין ..היתי מתה לשוח אותך לשבי (ל''ת)

      טו, 05/12/09 05:23

  • 63.

    כואבת את כאבך (ל''ת)

    אמא לחייל קרבי, 05/12/09 00:45

  • 62.

    אבל, ההערה מיותרת וזה לא הזמן. איפה השכל? (ל''ת)

    משתתפים בצערך, 05/12/09 00:17

  • 61.

    גלעד גלעד קום תתעורר מחזירים אותך לעם ישראל (ל''ת)

    מנקר במיל, 05/12/09 00:12

  • 60.

    מסר לכל חייל מתגייס: מדינת ישראל מעדיפה אותך מת מאשר שבוי או פצוע

    מיסטר סבטקסט, 05/12/09 00:09

    יקר לנו מדי לטפל בשבויים, הלומי קרב ובנכי צה''ל...ובכלל זה פוגע לנו בנרטיב הגבורה

    • המסר הוא: ''אם התגייסת אז הלחם ואל תיפול בשבי ללא קרב וללא הגנה על חבר (ל''ת)

      מורן, 05/12/09 06:25

    • ל- 60

      איתמר, 05/12/09 10:36

      כבן לשבוי ממלחמת השחרור, אני מחזק את דבריך.
      שום דבר לא השתנה מאז בתפיסה הצבאית והמדינית.
      גם אז המדינה העדיפה שהלוחמים על הישובים
      ילחמו עד טיפת דמם האחרונה, בלי קשר לעצמת הציוד והנשק העודף של האוייב.
      הפוליטיקאים העדיפו שאף אחד לא יפול בשבי
      כי זה מהווה מודל גרוע לבשר התותחים הבא.
      אדמה נתפסה כחשובה יותר מאשר חיי אדם.
      הם עצמם ישבו בשקט במשרדיהם ושלחו אחרים
      להיו ברווזים במטווח.

  • 59.

    בשביל חייל 1 שניכנע ללא קרב ...כול המדינה על הברכיים .

    זרק את הנשק, 05/12/09 00:00

    איך חייל קרבי זורק את הנשק וניכנע ללא קרב?
    מדוע ישנו במישמרת?
    למה לקח לצהל כשעה להגיב לחטיפה ?

    • וגם נתנו לו טנק חדש..מזל שלא לקחו לו גם את הטנק. (ל''ת)

      מת מצחוק, 05/12/09 09:28

  • 58.

    חלק מהתגובות כאן מבישות אותי כישראלי - היכן הערבות ההדדית? אבד המוסר?

    היכן החמלה? אחינו נחטף במהלך הגנה על המולדת., 04/12/09 23:43

    חובתנו לדאוג להחזרתו.

    • חובתנו וחובת החיילים לשמור על המדינה וקיומה (ל''ת)

      ויהי מה, 05/12/09 00:01

    • ערבות הדדית? בודאי, אבל לא לחיייל בודד (ל''ת)

      אלא לכל שאר החיילים גם. מה יהיה אחרי שיחזור?, 05/12/09 02:20

    • בודאי שיש חמלה. אבל מי שמקבל החלטות צריך להיות חכם (ל''ת)

      הרבה מעבר לזה. אחרת כבר לא היה צבא. ולא היתה מדינה, 05/12/09 02:21

    • ממש לא קשור. מי שמקבל את ההחלטות (ל''ת)

      חייב לא להתחשב ברגשות כמו ''חמלה''. עצוב אבל נכון, 05/12/09 02:22

  • 57.

    ,תהיי חזקה! אנחנו לא שוכחים את חנן!

    ענת, 04/12/09 23:42

    משתתפים בצערכם!

  • 56.

    למשפחת שליט זכות למאבק ציבורי. למדינה יש שיקולים נוספים. (ל''ת)

    למשפחה - בן אחד. למדינה - מאות אלפי בנים., 04/12/09 23:39

    • צודק מאד (ל''ת)

      יעלה, 05/12/09 02:18

  • 55.

    כן אין זה סוד שגלעד נרדם בשמירה, נילקח בשבי ללא קרב

    יוני, 04/12/09 23:38

    ועל כך מדינת ישראל צריכה לרדת מנכסיה

    • נכסיה? המחבלים הארורים האלה הם נכנסים שלנו? (ל''ת)

      יגיל, 05/12/09 07:22

    • לא ראוי לתגובה אבל בכל זאת

      אייל, 05/12/09 07:46

      אם אתה לא מכיר את הסיפור עדיף שתשתוק

  • 54.

    בוכה איתך האמא של חנן ברק, בוכה על בנך, בוכה על כולנו כאן,,,

    סליחה, 04/12/09 23:33

    אם הכאבנו לך, סליחה

  • 53.

    מרגש ואמיתי!!! שלא תדעו עוד צער!! ת.נ.צ.ב.ה אמן (ל''ת)

    יונתן, 04/12/09 23:28

  • 52.

    מה שאת אומרת, הוא שגלעד חייל פחדן

    א. גדי, 04/12/09 23:22

    ושמדינת ישראל עומדת לשחרר מאות רוצחים פלסטינים, בתמורה לחייל פחדן שנפל בשבי ללא קרב?

    • הכוונה שמדינת ישראל מקריבה את חיי מאות תושביה כדי להציל חייל (ל''ת)

      מהשפויים, 05/12/09 00:03

    • לצערי זה מה שאני חושבת. גם צורת הנפילה בשבי וגם הבכינות של גלעד שליט

      מיכל, 06/12/09 12:16

      בקלטות ׁ(קלטת השמע וקלטת הוידאו) . אני לא חושבת שאי פעם נפל בשבי ילד פחדן כזה שאמור להיות חייל. אולי זה לא פופולארי לומר זאת אבל זה נראה די נכון. בשביל שהתינוק יחזור לאמא הילדים שלנו יתפוצצו באוטובוסים וברחובות. די לבכיינות שלו. חייל צעצוע של ממש. אני חושבת שהוא יכול היה לסרב ליבבנות בקלטות. כל חייל אחר במקומו היה מתבייש.

      • מיכל תרגיעי את עצמך,את ממש הגזמת1

        יאנה, 19/12/09 18:09

        נראה אותך בשבי במקומו נראה איזו ''גיבורה''תיהיה..העיקר לדבר,נכון?!

  • 51.

    כאבך הוא כאבי

    רויטל, 04/12/09 23:20

    כאם לארבעה בנים צעירים, הארת את הסיוט הכי נורא שלי. שלא תדעו עוד צער, אני יודעת שאלה מילים שלא ממש עוזרות, אבל ליבי איתך. מקווה שגלעד יראה אור יום בקרוב, אני בטוחה שחזרתו תביא להקלה מסויימת. ונכון, את המתים שוכחים, יש כל כך הרבה לצערי הרב...חייל חטוף יש אחד, ונקווה שלעולם לא יהיו יותר חיילים חטופים ומשפחות שכולות. מאחלת לך מעומק ליבי שתזכי לנחת מאהוביך ואוהביך.

  • 50.

    דעתי האישית....

    ליאת, 04/12/09 23:12

    אין כאב יותר גדול מעיק וסופני מאשר להיות
    אם שכולה , אבל בכל-זאת הייתי מצפה מאמא של
    חנן להתמקד בכאב הפרטי שלה במהלך הכתבה,
    ולחסוך מאיתנו ציבור הקוראים כל-מיני אמירות
    כמו: שגלעד לא נלחם בזמן שחטפו אותו, ושבנה
    כן היה נילחם, ועוד כהנה וכהנה אמירות מסוג
    זה שנאמרו לאורך הכתבה.כאשר גלעד יחזור ,
    וכולי תקווה שבמהרה, איך תוכלי לשבת מולו
    ולהסתכל לו בעיניים אם זה מה ש-את חושבת ?
    זה מאוד לא פייר ולא הוגן כלפיו,
    אף אחד לא יודע מה באמת קרה שם, רק גלעד,
    ואני בטוחה שבשניות הראשונות הוא בעצמו
    לא הבין מה קורה סביבו,בכדי להתעשת ולנסות
    להלחם נגדם,מה גם שהם היו בטח כמה אנשי חמאס
    שפשוט לא הייתה לו דרך להלחם נגדם.
    המחיר שהוא משלם על הישיבה הארורה הזאת
    בשבי זה הגיהנום בהתגלמותו, והאמת ממש חשתי
    צביטה בלב לנוכח מספר דברים שלא היו צריכים
    להאמר בכתבה, היית צריכה לשמור אותם לעצמך.
    בכל מקרה אני אישית כן זוכרת עד היום את
    העובדה הכואבת שנהרגו 2 החיילים היקרים
    האלה, בזמן החטיפה,אני זוכרת אפילו שראיינו
    את החברה של בנך שסיפרה כמה האהבה ביניהם
    הייתה גדולה,ואיזה בחור מקסים הוא היה.

    • גלעד ילד שלי מוצלח (ל''ת)

      שליט, 05/12/09 00:06

    • ולדעתי האמא של חנן אמרה את מה שרבים חושבים (ל''ת)

      זה לא שהוא נחטף באיזו פעולה...הוא ממש לא רון ארד, 05/12/09 02:25

    • ''להתמקד בכאב הפרטי'' ?!

      די נמאס לי, 05/12/09 16:17

      אז למה לא אומרים למשפחת שליט להתמקד בכאבה הפרטי ?? רק כי הוא חי?!

      מה עם כל אלו שאחרי שחרור מאסיבי של מחבלים יצטרכו גם להתמקד בכאבם הפרטי ?

      טוב, אנו לא יודעים מה היה שם? איך זה שלא הייתה כל התנגדות מצידו? למה לא ירה עם נשקו האישי? ואם היה מעולף, האם היה כל כך קל להם להיכנס לתוך הטנק? נשמע מוזר?

      זה כי הוא כנראה פחד שגם אם יקח איתו מחבל או שניים, הוא ייהרג.
      אני לא אומר שאני הייתי עושה יותר טוב - אבל אל תהפכוהו לגיבור או קדוש שעל מזבחו נקריב את כל המדינה.

      אני לא שמעתי שיש מישהו שצריך איברים להשתלה, ומכיוון שהוא גיבור וקדוש, נהרוג למענו כמה אנשים כדי להצילו...
      כל מי שבעד עיסקה הוא מוג-לב ועלוב.

  • 49.

    אני לא שוכח את חנן ולא את פאבל , (ל''ת)

    אלמוני, 04/12/09 23:07

  • 48.

    בושה לתגובות מספר 4

    נועם, 04/12/09 22:48

    לכול המקטרגים ממש בושה גלעד שליט יצא לשמור עלינו ברצועת עזה זה יכל לקרות לי ולכל אחד אחר במדינה נפל בשבי והיו הרוגים בתקרית המצערת הזאת אז כול חיל חיביים להחזיר הביתה ודי אם הפרשנויות הבוטות האלה חבל שנולדת אני בהלם מהדיבורים האלה המחיר יהיה יקר אבל כול אחד שנופל בשבי חובתנו להחזיר אותו הביתה ויהי מה אז אנא תשכלו את תגובותכם תודה ובעזרת השם כול הנעדרים והשבויים יחזרו הביתה במהרה

  • 47.

    גידלת בן גיבור נלי ובמותו ציווה לנו את החיים. אני מצדיע לך! (ל''ת)

    ירון, 04/12/09 22:44

  • 46.

    חנן אכן עלם חמודות וליבי נחמץ על בנך המדהים וסמ''ר סלוצקר שנפלו בקרב.

    אזרחית, 04/12/09 22:37

    חנן אכן נראה גבר צעיר מקסים ומבטיח. צר לי כל-כך.

  • 45.

    עם כל ההצער עדיף חייל מת מאשר חייל חי בשבי החמאס רק נזקים לישראל (ל''ת)

    תותח, 04/12/09 22:37

  • 44.

    יש לסרב לעסקת שליט.

    מוני, 04/12/09 22:35

    אין להתיר את דמנו!

  • 43.

    לא אהבתי את דבריה של האם ושאף אחד לא יעמוד ברגעים כאלה.

    ל.ג, 04/12/09 22:35

    של חטיפה!!!!

  • 42.

    שלא תדעו עוד צער!!

    דנה בננה, 04/12/09 22:32

    כל משפחות השכולים הם אנשים חזקים ואמיצים מאין כמותם!
    כל הכבוד לנלי ומשפחתה שהמשיכו בחיים וגם תומכים במשפחת שליט
    שלא תדעו עוד צער ויגון!!

  • 41.

    מסכים לכול מילה שלך במאה אחוז ... חשבתי על זה מהיום הראשון. (ל''ת)

    MLAPID , 04/12/09 22:31

  • 40.

    נלי ... אמירתך היא השערה בלבד. העובדות הן שגלעד שליט בחור חכם (ל''ת)

    בנך הי''ד לא היה כ''כ חכם, ולכן נהרג., 04/12/09 22:26

  • 39.

    kylam giborim.

    tsvi itelman, 04/12/09 22:22

    tafsiky lariv.kylam giborim,me hafsanai ad lohemkravi.kylam tormim at azmam la medina yehydit shelany...

  • 38.

    הגידו בקול רם: ''גלעד לא נלחם הוא התמסר לשוביו מבלי להלחם'' (ל''ת)

    אל תסתירו ואל תכחדו, 04/12/09 22:21

  • 37.

    מסכים עם קודמי : גלעד שליט היה עדיף שלא יתגייס (ל''ת)

    עיסקה שהיא נזק עצום, 04/12/09 22:21

  • 36.

    הלב נקרע מול השכול שאין לו תרופה בעולם הזה. יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    רות, 04/12/09 22:13

  • 35.

    לצערי היא צודקת

    שני, 04/12/09 22:11

    שחשבתי על הדברים,הבנתי,אבל זו המציאות,ונקווה שיידעו להנציח את הבן שלה,כי הוא היה ארץ ישראל היפה,יפה,אמיץ,ולוחם מסור

  • 34.

    שליט שיחק ונחטף הוא לא נשבה הוא לא נלחם לא סמל בעיני (ל''ת)

    מיכל, 04/12/09 22:09

  • 33.

    היה יכול להיות פצוע וחסר אונים ואז היו לוקחים אותו בשבי

    לא נכון, 04/12/09 22:08

    גם כשאתה מאוים ממרחק מגע ע''י כוח מכתר שאין לך סיכוי מולו - אין שום סיבה סבירה לפעול באופן התאבדותי. לוחם לא ינצח במלחמה אם לא ישים את חייו שלו ושל חבריו בראש מעיניו. צבאות מתאבדים הם צבאות מובסים! אפילו לא בטוח שהוא יכול להתאבד גם אם הוא רוצה. דבריה של האם פוגעניים - אין לי ספק שהיא מודעת לכך שהיא אומרת ששליט נפל בשבי ''כי הוא חלש''. בעוד בנה שנהרג ''הוא חזק'' לכן לא נפל בשבי. אלו דברים לא נכונים. אני כבר לא מדבר על אחריותו של המפקד... חשוב מאוד לשפוט אדם גם בצערו, דווקא בגלל שהכאב הכבד מנשוא מטבע הדברים עלול לפגוע בשיקול הדעת.

    • להלחם עד מוות זו לא התאבדות (ל''ת)

      שבי אולי כן, 05/12/09 03:13

  • 32.

    תלמדו מה עשה סטאלין כשבנו נפל בשבי הנאצי

    יוזף סטאלין, 04/12/09 22:03

    אולי אז נהיה עם חופשי בארצנו.

    • בשביל הוא היה ''סטאלין''... (ל''ת)

      יוסי, 05/12/09 01:07

    • אתה צודק, ללא ספק העם הרוסי היה חופשי בארצו בתקופת סטאלין.. (ל''ת)

      דרור, 05/12/09 01:59

    • יש סיבה שכל הרוסים ברחו מרוסיה לישראל ולארה''ב

      ש, 05/12/09 03:52

      המורשת של סטאלין יצרה אומה שלא כל כך כיף לחיות בה.
      ''עם חופשי''? אם מחנה כפיה בסיביר נשמע לך כמו חופש, מצבך רע מאוד...

  • 31.

    נלי, את משווה בין בנך ז''ל ובין גלעד יבדל לחיים ארוכים

    אבא, 04/12/09 22:02

    לכן אני מרשה להגיב ולא שוכח את היסורים שאת עוברת כל יום. למען ההגינות אי אפשר להשוות בין קצין לבין חייל ''צעיר'', כי ההשוואה פשוט לא הוגנת.

  • 30.

    החטא הגדול הוא....

    אי.טי, 04/12/09 22:01

    שבצה''ל מגייסים חיילים עדינים כמו גלעד שליט לתפקידי לוחמה בהנחה שארוע של קרב פנים אל פנים, כפי שאירע בשעת החטיפה, לא יקרה.
    מספיק להסתכל על פניו של גלעד כדי לדעת שהוא לא יכול היה לנהוג אחרת ממה שנהג בשעת הקרב. לא כל חייל שהולך ליחידה קרבית אכן יכול להשתתף בקרב פנים אל פנים, שמשמעתו ממש להקריב את חייך.

    • ממש תינוקי שהתגייס לצהל פשוט רחמנות. (ל''ת)

      גדי, 05/12/09 15:37

    • כי רוב הרמבויים והג'ון ויינים משתמטים משרות. (ל''ת)

      ברוש, 07/12/09 10:39

  • 29.

    עם כל הצער הם הלכו לישון בטנק !!! והפאשלה הזו טרם נחקרה !!!!!!!!! (ל''ת)

    ירון, 04/12/09 21:48

  • 28.

    לא לשחרר רוצחים בשום תנאי ובשום מצב (ל''ת)

    פואד אבו נמני, 04/12/09 21:46

  • 27.

    דברים בזויים ולא ראויים

    גגג, 04/12/09 21:29

    הניסיון להציג את בנה כגיבור שלא היה נחטף לעומת גלעד הצעיר וההמום שכן נחטף הוא ביזיון. מתוך הכבוד לגלעד שליט היה ראוי לצנזר את השטויות שאומרת אם שכולה מתוך כאב.
    מה גם שקיימים רבה עדויות לכך שכלל הצוות התרשל במילוי תפקידו נרדם באופן תדיר ועל כן התחולל כל אירוע החטיפה ואם הדבר נכון הרי שצריכה להיות אצבע מאשימה מאד גדולה כלפי אותו קצין מפקד הטנק.
    בכל מקרה הנקודה העיקרית שההתנשאות הזאת לא הייתה ראוייה לעלות לעיני הציבור. היה ראוי שתשאר בלבה של אותה אם שכולה

  • 26.

    אשת חיל מי ימצא.

    רואה צאן, 04/12/09 21:19

    תנחומיי. אמא לבן גיבור.

  • 25.

    אמירה לא במקום, אבל אין שופטים אדם בצערו . (ל''ת)

    מיכל, 04/12/09 21:04

    • אז אל תשפטי... (ל''ת)

      חיים, 05/12/09 00:04

  • 24.

    יהי זכרם ברוך

    אורן, 04/12/09 21:00

    אנו זוכרים ולא שוכחים , ותודה שסיפרת לנו .

  • 23.

    שכול משבש את האנשים

    אבנר, 04/12/09 20:58

    כמה מרירות. בסופו של דבר כולנו אגואיסטים במקור. בליבה שלנו. במצבים קיצוניים כשאנחנו בפינה זה נחשף. לאמא אכפת רק זכרון בנה המת. ההורים של גלעד רק רוצים להחזיר את הבן שלהם. בכל מחיר. גם אם היה צריך לוותר על מדינת ישראל הם היו מסכימים. אי אפשר להאשים אותם. כנראה שכולנו היינו מתנהגים ככה במצב דומה. גם אני.
    זאת בדיוק הסיבה שמעבר לסימפטיה וההזדהות עלינו להפעיל שיקול קר ולשחרר את גלעד רק אם תיווצר אפשרות צבאית לכך. עסקת שבויים שבהכרח תביא להרוגים ושבויים נוספים בעתיד היא עסקה שבה הנזק רב בעשרות מונים על התועלת. היא משאלת לב של הורה שיעשה הכל כדי להציל את בנו אבל רעיון מסוכן מבחינה לאומית.
    הלוואי שצה''ל יצליח לשחרר את שליט במהרה. ועד אז תחזיק מעמד גלעד. תקופת השבי היא ההקרבה שלך כמו המוות של חנן ופאבל ז''ל.

  • 22.

    הטנק של חנן

    אבא של..., 04/12/09 20:52

    אנו חיים בעולם מורכב ואיננו יודעים לחזות איך קורים דברים ואפילו איננו יודעים להסבירם בדיעבד,כנראה שבנך היקר חש בכך ולכן רצה להיות פסיכולוג ולסייע לאנשים בהיתמודדויות שלהם.
    חנן בנה נתיב חיים אך החיים תכננו לו משהו אחר גם זיכרו של חנן שייך לו כמו שבבוא היום זיכרנו יהיה שייך לנו ,בזכות ''האדם'' שהינו ובזכות מעשינו ואף תיקוותינו.
    אל תידאגי לזיכרו היום כי זיכרו אמנם סופי אך הוא נמצא לצד ועם זיכרונות של מיטב בנינו גיבורינו וחקוק לעולם בלב אנשים רבים וטובים שחנן בנך השאיר בהם חותם.
    תמשיכי להיות אם גאה והאמא הכי טובה בעולם כדי שחנן יוכל להמשיך להיות בן גאה גם.

  • 21.

    חבל שאת בוחרת להשוות את בנך ז''ל לגלעד ובטח ובטח

    ציפי, 04/12/09 20:49

    לבקר אותו על כך שלא נלחם, ועוד את מסבירה שהיה צעיר יותר, רזה יותר. בחיאת... הוא עדיין בחיים. מאחלת לך שלא תדעי עוד צער.

  • 20.

    אין שופטים אדם בצערו אבל את ממש לא הוגנת

    לאמא של חנן, 04/12/09 20:45

    אם יש מילה כזאת בלקסיקון השכול. אם את חושבת שדברייך מוסיפים כבוד אז הם עושים את ההיפך.

  • 19.

    ''על שתי הרגליים הוא לא היה מגיע לחמאס''

    חיים, 04/12/09 20:41

    זו ביקורת ברורה, ומוצדקת, שהאם השכולה משמיעה נגד גלעד שליט שצעד על שתי רגליו לתוככי עזה.

  • 18.

    כל כך עצוב וכל כך אמיתי

    מרק טווין, 04/12/09 20:39

    הדרך להחזיר את החטוף לא חייבת לבוא על גופותיהם של עוד אלף נערים כמו חנן.
    יש דרכים יותר חכמות, החל מלחץ לא מתון על כל האוכלוסיה של עזה, ולחץ על הכלואים אצלינו מהחמאס.

  • 17.

    למשפחת ברק.

    ארז, 04/12/09 20:33

    אין מילים שיכולות לנחם,,,תודה,,,תודה לכם,,שבזכות אנשים טובים כמו חנן אנו חיים במדינה....יהי זכרו של חנן ברוך.

  • 16.

    אם יקרה, אני מבינה את כאבך - אבל:

    מישהי, 04/12/09 20:33

    אין קשר פה מי יותר אמיץ ולוחם.
    הבן שלך גיבור.
    גם גלעד גיבור.
    אני לא חושבת שאם גלעד היה נאבק, הוא היה מונע את החטיפה, כי הוא בטוח היה עושה את זה אם היה יכול.
    בן אדם חלש לא היה שורד מעל 3 שנים בשבי.

    • זה ממש לא מה שהיא אמרה. חוץ מזה, את באמת מבינה את הכאב?! (ל''ת)

      מישהי אחרת, 04/12/09 23:37

      • אז מה בדיוק היא אמרה? שאני אבין. וכנסי

        מישהי, 05/12/09 01:33

        ראשית, את לא יכולה לדעת מי מסתתר מאחורי המקלדת, גם במשפחתי נפל חייל.
        שנית, כן אני מבינה את כאבה. לא אמרתי שאני יודעת. אמרתי שאני מבינה ולא שופטת אותה במה שאמרה. יש הבדל בין להבין ללדעת.

  • 15.

    חייל שנחטף ללא ירי כדור אחד הוא לא חייל(חליל) (ל''ת)

    שריונר-434, 04/12/09 20:20

  • 14.

    לאמא היקרה

    משהו שקרא את הדוח, 04/12/09 19:58

    אני שולח לך את תנחומי
    אם זאת אינני חושב שיש טעם לחפור בעולם של אם ואולי
    גלעד נחטף יכול להיות שבאמת הוא היה צנום וחלש. מצד שני לא הייתה לו מראש יכולת להשפיע על האירוע בתור חייל פשוט כמו למשהו אחר שישב בטנק עם דרגות קצין.
    התוצאה עגומה. בנך נהרג וגלעד
    הלך'' לשבי.
    אין טעם לחטט בזה בצורה הזאת.

  • 13.

    איך היא מעיזה?! (ל''ת)

    אורית, 04/12/09 19:55

  • 12.

    נלי ברק היקרה, אני מצדיע לך בכאב! (ל''ת)

    כל מילה מיותרת., 04/12/09 19:52

  • 11.

    אני נגד פסטיבל שליט שיצא מכל פרופורציה, חייל לא יותר חשוב מילד !!

    אזרח העולם, 04/12/09 19:52

    הגישה המעוותת של ישראל לצבאה כאילו הוא בנוי מקדושים שאסור להם חלילה למות היא גישה מטומטמת ומביאה את ישראל להרבה השפלות פומביות!
    עם כל הצער על מות חיילים, תפקידם הוא להילחם כדי שהחברה תשרוד והלחימה תתנהל רחוק מריכוזי אוכלוסייה, עובדה זאת לא ממש התבררה עד הסוף ומכאן נוצרים כל מיני עיוותים שאין במדינות דוגמת אנגליה למשל...שם המדינה לא חושבת להתאבד בשביל להציל חייל !
    באינתיפדה נהרגו כ1000 אזרחים מפיגועים בתוך מרכזי אוכלוסייה שאינה מוכנה כמו צבא וכוללת חלקים חלשים ואני לא זוכר שעשו סיפור ממותו של כל אזרח!! אישית הייתי קרוב לכמה פיגועים בתל אביב ולמעשה הייתי בסכנה גדולה יותר מכל שירותי הצבאי שהיה בשטחים (לפני יותר מעשרים שנה), כמובן שזה עצוב מותו של כל חייל וכל אזרח אם הם אזרחים טובים, אבל צריך להיות מוכנים לכך שהמלחמות לא נגמרו אלא אולי בגלל ריבוי אוכלוסיית העולם דווקא יגברו ומי שרוצה לשרוד הלאה חייב לגבש גישה מציאותית!

  • 10.

    אמא גיבורה

    כואב הלב, 04/12/09 19:50

    בלי קשר לתוכן הדברים, זכינו שיש לנו אמהות כאלו וילדים כאלו.
    אני בטוח שזה לא עוזר בכלום, אבל אני את חנן לא אשכח אחרי הכתבה הזאת. תנצב''ה.

  • 9.

    וחי בהם, אל תשלח ידך אל הנער

    אורי, 04/12/09 19:47

    בימי קדם מנהג אומות העולם היה להקריב בניהם למולך. התורה אסרה על כך מכל וכל. עד כאן עיקר, ואידך זיל גמור

  • 8.

    נלי יקרה- בנך חנן ייזכר כגיבור כיאה למפקד טנק (ל''ת)

    רונן, 04/12/09 19:29

    • גיבור במה? (ל''ת)

      רונה, 05/12/09 16:10

  • 7.

    גבעתיים

    חיה ס., 04/12/09 19:23

    ליבי נקרע, אני דומעת וכואב לי על האם הנפלאה הזו. שאלוהים יתן לה כח ובריאות ושמחה בדרכו.

  • 6.

    my deepest sympathy

    kukia, 04/12/09 19:23

    it is so hard toread it, but it is much harder to live this kind of life
    hope she will learn to live with the mourn

  • 5.

    ליבי יוצא אליך

    גיא, 04/12/09 19:20

    תהיי חזקה, בנך הוא גיבור.

  • 4.

    חבל שגייסו את גלעד.

    אביבה אילת., 04/12/09 19:14

    גלעד גרם רק נזק למדינת ישראל.

    • כן, את צודקת. זה גלעד עצמו שגרם נזק לכל המדינה

      מ, 04/12/09 19:27

      ובכלל לכל המזה''ת,
      ואפילו יותר מזה, לכל המערב.
      הוא גם אשם בהתחממות הגלובלית.

    • בושה למערכת שמפרסמת תגובות בזויות כאלו..אתם אמורים לסנן לא? (ל''ת)

      מיימיי , 04/12/09 19:35

    • נסחפת מאוד

      דרור, 04/12/09 19:38

      גילעד לא גרם שום נזק למדינה והוא חייל יקר וחשוב מנהיגינו הם אלו שגורמים את הנזק בחוסר ההחלטיות שלהם והעמידה האיתנה מול אלה המנסים לפגוע ולהחליש אותנו.
      עש ישראל ינצח בסופו של דבר. ובעזרת השם נראה חזרה את גלעד עם מישפחתו

    • כמה רוע יכול להיות באדם! אין לך זכות לחיות. (ל''ת)

      צפורה, 04/12/09 19:38

      • ואני חושב אותו דבר עלייך. (ל''ת)

        יעקב, 05/12/09 00:15

    • תפקידו היה של חייל בשמירת המדינה אם קרה מה שקרה כנרא שחמאס רצו חטוף.

      my story , 04/12/09 19:41

      מה שמעיק כאן זה שחמאס תפס את חיילינו לא מוכנים לארוע האמבוש! אם חמאס היה מחליט בארוע זה לחסל את כל החיילים גם גלעד לא היה בין החיים!

    • חבל שנולדת.

      אורן, 04/12/09 19:45

      האישיות שלך מצחינה.

      • מי שכתב את התגובה הזאת הוא אדם ללא חוט שדרה שמקלל נהגים אחרים בשקט (ל''ת)

        כאשר הוא יושב בתוך אוטו סגור., 05/12/09 12:21

    • חבל...

      שושקה, 04/12/09 19:46

      צר לי בשבילך אביבה מאילת אם הגעת למחשבה ולתובנה כזו שחבל שגייסו את גלעד שליט כי לשם כך הוא גרם נזק למדנת ישראל..
      כשהוא שמר בעזה על מדינת ישראל..פה זה בסדר...

      • גלעד לא ילד הוא חייל (ל''ת)

        מציאותי, 04/12/09 20:21

        • צודק ביותר. אם הוא חייל הוא חייב להיות מוכן לכל (ל''ת)

          בכל המובנים: פיסית ונפשית, 05/12/09 02:26

      • מתברר שזה בדיוק העניין הזה -הוא לא שמר (ל''ת)

        חייל, 04/12/09 20:23

      • אביבה מאילת צודקת! גלעד הנמושה עשה במכנסיים וקרא לאמא כשנחטף

        במקום להלחם, 04/12/09 21:05

        לא לעסקה!!!!

        • טרולים... תמותו (ל''ת)

          רדיו בלה בלה, 04/12/09 21:46

        • תגובה פוגעת, נא להסיר! (ל''ת)

          למערכת מעריב, 04/12/09 22:08

        • איזה תגובה. מה קורה ? שכחת את הכדור הסגול היום? (ל''ת)

          אני, 04/12/09 22:11

        • שששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש

          שששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש, 05/12/09 07:54

          שששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש

    • נראה לי ספין

      חזון איש, 04/12/09 19:47

      קשה להאמין שתגובה כזו מתוחכמת באה מאדם פשוט ותם לב. יש כאן הכנה לספין ואני רוצה שתדעו שזהיתי אותו אז פשוט תזהרו אתם לא יודעים איזה כח אתם מעוררים.

    • אביבה מאילת צודקת

      B, 04/12/09 20:10

      חבל שגייסו את כל החיילים האלה שמסבכים אותנו בכל מיני דברים, שלא לדבר על זה שהם תופסים מקומות ברכבת ובאוטובוסים בימי ראשון ובכלל ועוד בחינם!!

      בכלל חבל על כל הנופלים האלה שבזכותם יש לנו כזאת מדינה חרא ואנשים חרא כמו אביבה מאילת.

      • חבל שאביבה מאילת נושמת את האוויר שאותו אנו נושמים. (ל''ת)

        מאז ומתמיד חיילים נחטפו ונםלו בשבי, 04/12/09 21:27

        • נכון. זה תפקידו של חייל. לזרוק את הנשק ולהכנע. כך עשו ביד מרדכי מול (ל''ת)

          מאות מצרים ובזכות המצרים קמה לנו מדינה, 05/12/09 12:23

    • לפעמים גם חבל שאפשר לטקבק (ל''ת)

      את יותר יפה כשאת שותקת, 04/12/09 20:39

    • חייתי באילת שנים רבות אין לי מילה טובה לומר על תושביה

      אביבה היקרה, 04/12/09 20:47

      את ההוכחה

    • חטפת מכת שמש באילת? השתבשו לך התאים במח? (ל''ת)

      אביבה תתביישי לך, 04/12/09 20:48

    • הורי שליט יחזירו את ת''א בשביל הבן שלה ם (ל''ת)

      צודק, 04/12/09 21:21

    • מה לעשות, הילדים שלך משתמטים וחיים על קצבאות (ל''ת)

      מישהו צריך להתגייס, 04/12/09 21:50

    • חבל שלא

      גבי, 04/12/09 22:09

      אני כולי תקוה שטיפוס כמוך לא יזכה ללדת ילדים ע''מ שאם יחטף לא תאשימי אותו בזה שהוא גורם נזק למדינה את פשוט טיפוס מגעיל שקלת פעם לעזוב את הארץ?

    • אביבה אינך יודעת כמה את צודקת ישר כח (ל''ת)

      עדי, 04/12/09 22:22

    • חבל שלא חטפו אותך. היינו משאירים אותך שם! (ל''ת)

      ע, 04/12/09 23:38

      • ברור שגלעד שליט טוב ממנה... (ל''ת)

        אלוהים, 05/12/09 02:26

    • מטומטמת, תתביישי לך !!! לא ייאמן. את חלאת העם היהודי והמין האנושי. (ל''ת)

      ירושלמי, 05/12/09 14:32

    • הנזק הוא בוודאי לא כתוצאה מפעולותיו של גלעד שליט שהוא בעיני גיבור

      Ehad Haam-Zionist , 05/12/09 17:40

      אלא ע''י אלה הרודפים לשחרורו בכול מחיר למרות הסבל שיגרם למשפחות אחרות בעתיד

  • 3.

    נלי יקרה

    שחר אילון, 04/12/09 19:13

    נלי יקרה איני בוכה איתך ומבין את כאבך ולא ניתן לומר או לחלוק על דעתך. במותו ציווה לנו חנן את החיים וכל הרבה חייבים לו ולא נשכח לא אותו ולא את פבל ולא את כל אותם שנפלו במילוי תפקידם. כאב לבן ביחידה קרבית יכול לומר בגאווה שאשרינו שמחנכים את ילדינו לתרום ולהוביל. יתכן שאין הרבה בארצנו שראויים לכך.המשיכי להנציח את זכרונו. אני איתכם בכאבכם.

    • מצטרף (ל''ת)

      צור רוקח, 04/12/09 20:23

  • 2.

    בקשה אישית מהמגיבים הבאים

    אבו סובחי הגדול, 04/12/09 19:10

    מבקש אני ממכם לא לשפוט את אימו של החייל ההרוג ולא לגלוש לפרשנויות על חלק מהדברים שנאמרו מדמי ליבה של אם שכולה.

    • בקשה לגיטימית, מכובדת, קיראו, תפנימו, חבקו אל תשפטו..כואב, עצוב מנשוא (ל''ת)

      מיימיי , 04/12/09 19:34

    • מעריך את חוכמת עצתך, ומתאפק! (ל''ת)

      אחד מן העם, 04/12/09 20:38

    • ממליץ

      מילואימניק קרבי, 04/12/09 21:25

      צודק מאוד
      אי אפשר לשפוט אמא שכולה
      בבקשה בלי תגובות לא ראויות.

      ולנלי, הסיפור שלך נגע לליבי, בתור שריונר במיל' שמכיר סיפורים רבים של נפגעים מהתקופה של הסדיר ומהתקופה של המילואים חנן נשמע כבן אדם מאוד מאוד מיוחד
      יהי זיכרו ברוך!!!

    • ל 2. אתה אומר את זה כאילו היא אמרה משהו לא לגיטימי

      ג'וני, 04/12/09 21:32

      או לא נכון

    • היא צודקת בכל מילה גלעד נכנע מיד ורץ עם שוביו במקום להלחם (ל''ת)

      אין מקום לנמושות בצהל, 04/12/09 22:24

      • כן בתור גיבור צהל שהיה במקום ויודע הכל יודע כי הוא נכנע

        ששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש, 05/12/09 07:52

        ואתה הגיבור הגדול היית יורה רץ ומתזז אותם נו באמת

  • 1.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    חבר ילדות, 04/12/09 18:43