• 23.

    אכן כותב נבער מדעת (ל''ת)

    כנראה גם ממוסר, 03/12/09 17:50

  • 22.

    השוואה לאייזנהאואר

    יעקב הימן, 03/12/09 17:34

    ההשוואה שאתה עושה היא מגוחכת. אייזנהאואר, וגם קנדי אחריו, הביאו כוחות הצבא על מנת לאכוף שיוויון בין אזרחי המדינה. ביבי (עם ההקפאה) ושרון (בהתנתקות) הביאו כוחות על מנת לאכוף הפלייה בין אזרחים. כח לא עושה צדק, ולפעמים מרי הוא הדבר המוסרי היחיד שנשאר בידי אזרחים על מנת להציל את הצדק. (נזכור שאמריקה קמה מתוך מרי אזרחי נגד גזרות דרקוניות של הבריטים).
    דרך אגב, איפה נעלמים ונאלמים כל מצדיקי אכיפת החוק כשיהודי רוצה לממש את זכותו החוקית והמוסרית לדבר עם בורא העולם בהר הבית, המקום המקודש ביותר לעם ישראל?! פתאום יש שיקולים לא לעניין, כמו עכשיו.

  • 21.

    אני מציע שאחרי 10 חודשים נקפיא בניה לערבים בישראל ואז נראה מה גזענים (ל''ת)

    כמוך יכתבו, 03/12/09 17:02

  • 20.

    המצב לא דומה

    דב, 03/12/09 16:53

    שם בארה''ב לא עבד מולו עקרונות הדמוקרטיה של אכיפת שלטון החוק אלא תיקון אבל מוסרי היסטורי.

  • 19.

    מסכים עם תגובה 4 ו 15

    עמי מור, 03/12/09 16:33

    אכן ההשוואה לאייזנהור מטופשת כי פה החוק בא לבצע פעולה גזענית ונגד יהודים . רק כסיל לא יבין שכל הכתבה הזאת דמגוגית מעיקרה .
    יובל אבלשן טול קורה מבין עיניך .
    כל מה שצריך זה שמפניה מטעם המדינה שיסית נגד נתניהו והנה יש לנו עוד התנתקות .

  • 18.

    אלבשן אתה קשקשן- כרגיל

    דורון, 03/12/09 16:16

    על איזה דמקוןרטייה אתה מדבר? איפוא כאן הדמקורטייה? כיצד ייתכן, שאדם שנבחר ע''י ציבור בעבור דרך מסויימת, עושה את ההפוך האותה דרך בה נבחר. איפוא כאן הדמקורטייה? וחוץ מזה מה זאת ההשוואה הנואלת הזאת לפיסקיבה של בית המשפק העליון בארצות הברית? פה לא היתה שום פסיקה של שום בית משפט. מדובר במהלך שנועד לשבור את רוחם של המתנלחים. האליטה ממשיכה בשיסוי קבוצות שונות בחברה הישראלית כדי למשול, בשיטת הפרד ומשולץ המאמר שלך בזוי-רקוב-נואל-שקרי!!!

  • 17.

    תנגב את הדם מהשפתיים... (ל''ת)

    מאיפה כל הארס הזה?, 03/12/09 15:57

  • 16.

    ה B B הזה הוא לא מנהיג . הוא שפוט של ש''ס והחרדים ופוחד מאנשי יש''ע

    benzi. a, 03/12/09 15:11

    מעבר לכך שה B B הוא לחיץ ומזיע וגם שקרן לא קטן. . הוא לא מנהיג ולא מחליט כל מה שחשוב לו זה לשרוד את השלטון בכול מחיר
    וזורקת הנעלים תהיה אשת ראש הממשלה.

  • 15.

    השוואה מטופשת ועקומה

    אלי, 03/12/09 15:03

    ממש לא ברור היכן ההקבלה
    האם שלטון החוק הוא מעל העם שלמענו קיים החוק?
    האם בשם החוק מותר לבצע פשעים באזרחי המדינה?

    ואם כל זה נכון, היכן הייתם עד עכשיו כאשר הערבים בונים ופולשים ללא גבול והגבלה?
    היכן כלהתנועות השומרות על האזרח היכן בצלם שמצלם הריסת מבנים ופיויי מתיישבים?

    צבועים נמאסם

    כן אני מוכן להלחם על האמונות והאידיאולוגיה שלי.

  • 14.

    שאלה כנה לכותב המאמר ולרוב המגיבים לפני

    סטודנט בטכניון, 03/12/09 14:53

    נניח שמחר הממשלה מחליטה שעקב מצוקה תקציבית היא מטילה למשך עשרה חודשים מס הכנסה של תשעים אחוז על כל אזרחי המדינה. האם גם אז אתה וכל המגיבים שמדברים על החשיבות של אכיפת שלטון החוק בדמוקרטיה תסכימו לשלם את המס הזה? האם אתם תקראו לשוטרים ולחיילים ולפקחי מס הכנסה לעשות את המיטב באכיפת ההחלטה הזאת?

  • 13.

    אם היה מדובר ב''חוק'' האוסר רק על ערבים לא לבנות היית צורח 'גזענות' ! (ל''ת)

    צבוע דו פרצופי, 03/12/09 14:44

  • 12.

    לנתניהו, כמו לשאר מנהיגי ישראל, אין אומץ לעשות את ההכרחי.

    שלטון הפחד., 03/12/09 14:34

    כשהיה מועמד בבחירות האחרונות, חשש ביבי מהתמודדות ישירה מול ציפי לבני.תומכיו הנאמנים הסבירו זאת באלף אלפי הסברים, כמה חכם הוא, אך לעובדה שאירוע זה הינו סימפטום של פחד להתמודד עם המציאות, אף מסביר לא הגיע. כיום גם ילדי הגנים בארץ יווכחו עד כמה פוחד האיש מלקבל החלטות הכרחיות ומכאיבות.

  • 11.

    אין מה לדאוג, המתנחלים יביאו על עצמם מפלה מוחלטת.

    זיו ריצקין, 03/12/09 11:34

    נהוג לראות במתנחלים אנשים חזקים. החברה שלהם ניתפסת בציבור לא רק ככוחנית, אלא גם כבעלת קשיחות מנטלית ותעצומות נפש שאינן מנת חלקו של הציבור החילוני ה'נבוב', החומרי.
    למעשה, התנהגותם מוכיחה פעם אחר פעם כמה הם חלשים ומיסכנים. ממש כמו ילד בן שש, כאשר לא מתמלא כל רצונם הם שוברים את הכלים, נישכבים על הגב ומתחילים לצרוח. גם כדימוי, וגם תכלס בשטח - הישכבות על הגב בצרחות אל מול כוחות מפנים/מקפיאים הפכה לסוג של טקטיקה, עוד מימי ההתנתקות. הם מקווים לתפוס את עינה של אחת ממצלמות הטלוויזיה בשטח ולקבל 5 שניות של תהילה בחדשות של שמונה, אבל הם שוכחים שלפעמים המצלמה מת מתעדת גם את 10 השניות שקדמו לכך, בהן ניראה בבירור איך אדם בוגר מנצל טפיחה קלה של מג''בניק על שכמו כדי להפיל עצמו ארצה ביבבות ולהתפלש בכורכר .
    כוח הוא ההפך מכוחניות. רק החלש פועל באלימות והיסטריה, ואילו אדם חזק יודע לקבל את הדין גם כשאין הוא לרוחו. הקו הכולל של עדת המתנחלים (יש יוצאי דופן) הוא די ברור - הוא שהולכים לפי דרכנו, או שנעשה בלגן וניצעק עד השמיים. ממש כמו ילד בסופר שרוצה סוכריית תרנגול ולא מקבל, ומחליט להשתטח ולעשות בושות לאמו.

  • 10.

    אתה צודק, יש להזמין דביזיה מגרמניה שתטפל במתנחלים (ל''ת)

    אתה צודק, יש להזמין דביזיה מגרמניה שתטפל במתנחלים, 03/12/09 11:20

  • 9.

    בחייך !!! אם ביבי לא יצליח ליישם את ה''הקפאה'' הוא לא יהיה חריג מכל ראש

    ממשלה ישראלי אחר................, 03/12/09 11:16

    כל ראשי הממשלות של ישראל לא הצליחו ליישם את חוקי הבנייה בכל רחבי הארץ... מתי ביקרת בישובי הבדואים בנגב ? בישובים הערביים בגליל ? למה על אי יישום זה אינך מלין ?! או שמא דעתך על הישובים מעבר ל''קו הירוק'' מצדדת בעצם במחיקתם ?! עשרות שנים של הפקרות בבנייה בלתי חוקית וממשלות ישראל -משום מה - עוצמות עיניים,ואילו כאן מדובר בהפסקת בנייה אך ורק לצורך היענות לדרישתם של הפלשתינאים שלא יהיה מו''מ ללא הפסקת בנייה... מוזר... זכור לי בוודאות מוחלטת,שהמשך הבנייה בעיר ימית ובישובי סיני נמשכה גם בעת מו''מ לשלום עם מצרים וגם לאחר החתימה על הסכם השלום,המשך הבנייה לא הפריע לתהליך השלום גם כאשר כולם מעוניינים בשלום - מה שאיני בטוח שבכך רוצים הפלשתינאים,הם רוצים להשיג כל מה שניתן ולאחר מכן - כך הצהירו לא פעם - יילחמו על שאר ''פלשתין'' הלא היא מדינת ישראל... אל תגיד לנו רק שלא שמעת על כך...

  • 8.

    הצלחתי לפורר את המשטר בישראל במקום איראן

    $ חוסיין זבובי $, 03/12/09 11:14

    שלא יגידו שאין לי ניסיון במדיניות החוץ

  • 7.

    השוואה לא מדויקת

    אורן, 03/12/09 11:02

    אין ספק שחשוב שהממשלה תוכל לבצע את מדיניותה, ואכן זהו מבחן למנהיגות. אבל מנהיגות גם נמדדת לפי יכולתה לממש מדיניות ללא שימוש בכוח, ומעל הכל, ביכולת שלה להתנהל מול אופוזציה חזקה והתעוררות אזרחית מחאתית.

  • 6.

    די לכיבוש , הכיבוש הורס ....

    גילי, 03/12/09 10:58

    די לכיבוש , הכיבוש הורס ....

  • 5.

    מנהיגות לא נמדדת ע''י הענשה קולקטיבית על צד=שבזכותו הוא עלה לשלטון בושה (ל''ת)

    נ.כהן מי שהעלה אותו לשלטון גם יכול להביא למפלתו=צד, 03/12/09 10:33

  • 4.

    ואם זה היה הפוך?

    עו''ד, 03/12/09 10:29

    אם אייזנהאואר היה שולח צבא בשביל לכפות מימוש החלטה גזענית שהתקבלה כחוק? גם אז היית מתאר את החלטתו במילים כ''כ יפות? מסופקני.

    בענייננו זה המקרה: איסור על יהודים בלבד לממש את זכותם הבסיסית לבנות על קרקע שרכשו בה זכויות כדין, להמשיך ולהתגורר במקום בו גדלו, להרחיב את יישוביהם.

    תמיד מדהימה אותי הלוליינות המוסרית של השמאל, שמציגים פגיעה חמורה בזכויות אדם כהגנה עליהם, כאשר מדובר על אדם שהוא מתנחל. ממש ''ניו ספיק'' סטייל האח הגדול (של אורוול, לא של ערוץ 2).

  • 3.

    רק שאתה במקרה הזה עם הפורעים והמתנחלים, כולל יישובי השמאל, עם השחורים (ל''ת)

    טיעון של אהבל, 03/12/09 10:07

  • 2.

    BIBI? don't make me laugh (ל''ת)

    אייזנהאואר, 03/12/09 09:48

  • 1.

    השוואה נכונה

    יהושע, 03/12/09 09:14

    כמו שהחיילים בארה''ב הגנו על המיעוט השחור שהיו החלוצים באינטגרציה כך גם אצלנו על הצבא להגן על החלוצים שהם המיעוט. לאותם החלוצים מגיע הזכות לחיות חיים שלבים, לבנות בתים ולהתרחב.
    תודה לכותב שהעיר את עיניי בענין

    • את העיניים שלך כבר אי אפשר להאיר...אתה אידיוט גמור! (ל''ת)

      שליו, 03/12/09 15:02