• 57.

    אין ברירה, מוכרחים למות כבר עכשיו

    ספרטקוס, 02/12/09 18:51

    כדאי להתכונן לפצצות אטום וטילים ארוכי טווח, הכי טוב זה להכין בונקרים כבר עכשיו, להיכנס אליהם ולשכוח בכלל שיש אוויר, מים נקיים וכל מיני דברים שיכולים לשמח בני אדם. לפעול למען השלום בעולם???? אה, אנחנו יהודים כדאי שלא נהיה נאיביים...אז שייהרגו עוד כמה מיליוני בני אדם חפים מפשע, אז מה??? ייוולדו עוד אח''כ במוטציות מזוויעות, יהיה מעניין!

  • 56.

    חנך אותם לשלום, פשרה,.. ?! לא עלה על דעתך. מעניין. (ל''ת)

    מחנך, 02/12/09 00:09

  • 55.

    מה יהיה עם כל הדיכוטומיות האלו?

    מה נהיה?, 01/12/09 22:44

    לא שמעת על ''גם וגם''? אתה מאלה שאומרים ''למה לדאוג לכלבים מסכנים, יש אנשים שחיים ברחוב''. מה אמר שדבר אחד בא על חשבון השני?

  • 54.

    דוקטורט ב''מחשבת ישראל'' - איזו מחשבה ואיזה ישראל?

    HaMashkif , 01/12/09 18:00

    אתה יודע מה תקבל אם תתחיל להחדיר לראש אנשים חילונים מגיל ילדות רך שיש סכוי סביר שמחר המונים יהרגו ממלחמת טילים? פרנואידים או מופרעים. שאלת איזה פסיכולוג לפני שפלטת שטויות אלו?

    לפחות הדתיים, אותם אתה כ''כ נהנה להשמיץ, לא רואים במוות את ''סוף העולם'' ולכן הם מחוסנים נפשית בנושא זה פי מאות מונים מהחילונים.

    בנוסף לכך, אם תחשוב על כך בצורה פחות רדודה ממה שהצגת, מה בדיוק לא נכון או לא ראוי בצטוט שהבאת ''הצרה הגדולה של דורנו היא שהמין האנושי למד לשלוט על הטבע לפני שלמד לשלוט על עצמו''.
    האם זה מעיד על איזה פרנויה לקדום מדעי? חרדים לא עושים CT SCAN?
    אם התיזה של הדוקטורט שלך תוכל להיות מסוכמת במשפט אחד, כה נכון וחכם, תגיע לך תהילת עולם.

    אז מה אתה בעצם אתה לומד, ''מחשבת ישראל'' או ''בא ונעשה צחוק ממחשבת ישראל''? כנראה שבאונ''הע במדעי הרוח הכל הולך.

    • תוספת

      HaMashkif , 01/12/09 19:47

      טוב, בקריאה שניה הבנתי שכנראה הכותב לא התכוון לעשות צחוק מהיהדות בהביאו את הציטוט של הרב פרידלנדר, אך שארית דבריו היא כה זרה ליהדות התורה, כך שאפילו הסמיכות בין דברי הרב ודברי הכותב היא מגוחכת ועושה פלסטר מהיהדות.

  • 53.

    עוד כמה עשורים הערבים כבר לא יצטרכו לזרוק אותנו לים

    עידן, 01/12/09 17:57

    עוד כמה עשורים, לא הרבה יותר, עוד בחיי ילדינו, ערי החוף של מדינת ישראל יוצפו. לא מדובר פה על נבואת-זעם אידאולוגית אלא על התחזיות הכי שקולות של המדענים העוסקים בנושא.
    כמובן שאנחנו, בני-תמותה שכמונו, לא מסוגלים לדמיין תסריט כזה (למרות שכדור-הארץ שלנו עבר כבר כמה וכמה אירועים מהסוג הזה בחייו הארוכים), ולכן בעינינו ''מלחמת-קיום'' היא דבר שמוגבל למלחמה באויבינו האנושיים המוכרים. זה הרבה יותר קל להבנה מאשר כל אותם דברים מדעיים מסובכים.
    אבל עוד כמה עשורים, עוד בחיי ילדינו, ומדינת ישראל שלנו תצטרך להתמודד עם אויב בעייתי הרבה יותר מאחמדניג'אד וחבר מרעיו. היא תצטרך להתמודד עם הטבע בכבודו ובעצמו.

    מרוב שאנחנו דואגים שלא יזרקו אותנו לים, הים יבוא אלינו, כמו ההר למוחמד.

    • You may not know, but the entire Global Warming idea may well

      A Hoax, 01/12/09 19:28

      be a Hoax...
      Serch the internet for ClimateGate

  • 52.

    צודק צודק צודק. הבעיה היא שאנו מנסים להתחפש לעם נורמלי ומדינה נורמלית (ל''ת)

    בשעה שכל העולם מראה לנו אחרת, 01/12/09 17:48

  • 51.

    התגובות פה מסבירות בדיוק, למה המצב שלנו בעייתי.

    ריאלי., 01/12/09 17:44

    תתחילו לחשוב, אנשים, ולא לזרוק סיסמאות.
    סיסמאות של שלום, איכות הסביבה והומניות הם חשובות, אפילו חשובות מאד, אבל אם המדינה שלנו מתפוררת למי יהיה אפשרות לישם את הערכים החשובים האלה.
    אבישי צודק שאי אפשר לחנך ילדים רק על אוטופיה וחזון בלי בסיס מציאותי.
    בקבוקי פלסטיק הם לא האויב הגדול של מדינת ישראל ושל האנושות.
    אחמדינאג'ד נראה אויב הרבה יותר קרוב.

    • הגיע העת להבין ולהפנים

      HaMashkif , 01/12/09 18:37

      שיש לחנך ילדים לא על בקבוקים ולא על מלחמות אלא על ערכי אנוש, שפור המדות, מוסר, צדק ועזרה לזולת וללמוד לחשוב ולחפש תכלית רוחנית לחייהם.

      כל זה טבוע בנפשה של היהדות, אבל לפי עניות דעתי ניתן, אם רוצים, לעשות ''חילוניזציה'' של חינוך זה לכלל האזרחים שמפחדים פחד מוות מהיהדות.

      מה קורה שמחנכים רק כמו בספרטה בלי כל הנ''ל? קחו את משפחת דיין כדוגמא, ופשיטת הרגל המוסרית של מדינת ישראל בתחומים שמחוץ לבטחון.

  • 50.

    בשביל מה מדינה, אם מקבלים מאמר מהסוג המחורפן הזה (ל''ת)

    פשוט לא יאומן, 01/12/09 17:33

  • 49.

    באמת,למה מערכת החינוך לא עוסקת במלחמה הגדולה --המלחמה בבערות ואלימות! (ל''ת)

    התוצאות במבדקים בינלאומים לא משהו.., 01/12/09 17:28

  • 48.

    רק על עצמי לספר ידעתי... צר עולמי כעולם הנמלה (ל''ת)

    ג'ורה, 01/12/09 16:48

  • 47.

    צודק אנחנו מכינים אותם כבר בגן עם חגורות נפץ מדומות

    החמאס, 01/12/09 16:32

    שידעו למה הם נכנסים

  • 46.

    אתה מזכיר לי למה אני בשמאל

    ישראלי שמאלני, 01/12/09 16:18

    טוב לחיות בעד ארצנו. הלנצח נאכל חרב?

    • עדיף לחיות על החרב מלמות בחרב. (ל''ת)

      ASCH , 01/12/09 18:29

  • 45.

    והמובן מאליו

    daniel, 01/12/09 16:08

    מאבטח הרמטכ''ל יבוא להרצות על ערכים ועל חשיבות השירות לצה''ל בבתי הספר.ובא לציון גואל.

  • 44.

    עדיין לא החלטתי אם מדובר במהתלה או בכתיבה ''רצינית''...

    עמית, 01/12/09 15:57

    אם זו מהתלה - ניחה, לא מוצלחת במיוחד אבל זה מה יש...
    אם זו כתיבה ''רצינית'' - אזי אני לא מקנא בילד....
    אני מאוד מקווה שהיה זה ניסיון לכתוב סטירה...

  • 43.

    האמת? עדיף לחיות על החרב, מאשר למות בחרב...מנסיון ארוך. (ל''ת)

    אלפיים שנות ''שלום''..., 01/12/09 15:54

  • 42.

    פצצות לגבות

    טילים לילדים, 01/12/09 15:39

    הימין יורד מהפסים

  • 41.

    לא ציפיתי למאמר אחר מדתי פנאט (ל''ת)

    אורן, 01/12/09 15:25

    • זה דתי פנטי?

      HaMashkif , 01/12/09 18:11

      אתה כנראה מכיר את הדת רק מהתקשורת החילונית. דתי אמיתי היה מעלה רעיונות אחרים, שונים לגמרי.

  • 40.

    אני בעד לתת לכל תינוק מספר אישי במקום שם במעמד הלידה

    ש, 01/12/09 14:57

    במקום ברית נעשה טקס השבעה עם קצין, במקום חוגים נשלח את הילדות לקורסי קליעה וקייטנות צבא (שילטשו את הכישורים כבר מגיל צעיר). כולנו נקרא לרמטכ''ל ''אבא'' במקום אשכנזי, ונלבש מדים גם באזרחות.

    אם נעשה את כל אלה, אין לי ספק שניהיה מוכנים לכל מלחמה. והרי המלחמה היא המטרה לישיבתנו בארץ הזו ולא רק האמצעי, נכון?

    • סחתיין! הצחקת:) (ל''ת)

      עמוד נוח, 01/12/09 16:12

    • מה עם פשרה?

      אלעד, 01/12/09 16:55

      נמשיך להתנהג כרגיל אבל נחנך אנשים לעתיד הצפוי להם במקום להאכיל אותם בשקרים. הולך?

      • לחטוף עצבים כי דיברו עם הילד בגן (ל''ת)

        על מיחזור ולא על טילים---נשמע לך נורמלי??, 01/12/09 17:03

  • 39.

    לך תסתפר יא מתחזה (ל''ת)

    היפי אמיתי, 01/12/09 14:46

  • 38.

    חשוב לחנך לחשוב. נקודה.

    אבנר., 01/12/09 14:29

    את המסקנה לגבי השאלה אם כדאי לההרג במלחמות מיותרות עבור פוליטקיאים הזויים וגנראלים מנופחים יסיק כל אחד לעצמו.

    • מתי היו כאן ''מלחמות מיותרות'' תזכיר לנו? (ל''ת)

      ASCH , 01/12/09 15:12

      • הכיבוש למשל

        ש, 01/12/09 15:59

        אנחנו מחזיקים בשטחים כבושים מסיבות דתיות בלבד, ומשלמים על זה מחיר דמים.
        מלחמת מגן זה דבר אחד, אבל להקריב חיילים בשביל אדמה שהיא שלנו רק על פי התנ''ך? כל החיילים שאיבדנו בשמירה על גבעות שבמילא נחזיר בסופו של דבר, הם היו יכולים לחיות חיים מלאים ולעשות הרבה יותר מרק למות בגיל 18.

        ועל מלחמת הבחירות של ברק (אחרי שנים של קאסמים, ברק החליט למלחמה פתאום לפני הבחירות, ממש צירוף מקרים מעניין...) עדיף שבכלל לא נחשוב.

        לא חסרות מלחמות מיותרות, וחיילים שנפלו לחינם. אבל בגלל זכרם של הנופלים מעדיפים שלא לדבר על זה כאילו שאם נעמיד פנים שכל המלחמות מוצדקות זה יהפוך את השקר לאמת.

        • ה''כיבוש''?

          ארז, 01/12/09 16:21

          האם אתה יודע כיצד ומדוע החל ה''כיבוש''? הםא ישראל החליטה ככה סתם, ביום בהיר אחד, לכבוש מה''פלסטינאים'' את אדמתם?
          ייתכן שלך ולכמה אירופאים ''חובבי ציון'' היה הרבה יותר נחמד אילו ישראל היתה נכחדת בקיץ 1967. אבל אז ישראל היתה בעלת רצון לחיות, ולא הסכימה להתאבד בשמם של ''מוסר'' או ''נאורות''.
          מלחמת מגן זה דבר אחד, אבל מלחמת מגן כל שנה-שנתיים, בגלל שבין לבין מוותרים על כל ההישגים - ובכך מדרבנים את האוייב לתקוף, כי אין מחיר לתוקפנותו - זה דבר אחר, ומיותר לגמרי.
          השמאל, רודף ה''שלום'' וה''נאורות'', מדרבן את האוייב לתקוף את ישראל. כמה דם עוד יישפך עד שתבינו?

        • אני מניח שתנועת העבודה בחרה לכבוש את

          אלעד, 01/12/09 16:57

          השטחים כי ש''ס אמרה לה... ולהקים את ההתנחלויות בגלל המפד''ל. ובכלל יצאנו למלחמת ששת הימים מיוזמתנו ולא בגלל מצרים וסוריה ...

          למי שלא יודע אתוס ההתנחלויות יסודו באתוס ראשית העבודה '' עוד דונם ועוד עז ''. בבקשה לא לנסות לשכתב את ההיסטוריה מעל טוקבקי nrg.

        • ''ש,'' הבא נפתח את ההגיון הזה:

          ASCH , 01/12/09 16:58

          אם אין להקריב חיילים על האדמה שהיא שלנו על פי התנ''ך, אז למה בכלל הקמנו מדינה? עד היום הקרבנו כ23000 נפש בפעולות איבה מכל סוג.

          לא עדיף היה לנו פשוט להשאר בגלות ולהקריב את אנשינו במלחמות הגויים, כמו שעשינו במלחמת העולם הראשונה והשניה?

          תמיד יש איפה להקריב למען הגויים: קוריאה, וויאטנם, לאוס, קמבודיה, אפגניסטאן, עירק, אנגולה, סומליה.

          ולגבי עופרת יצוקה, אכן יצאנו למבצע מאוחר מדי, אחרי שלילד נקטעו רגליים, הדרום ישן בממד''ים לאורך שנים והיו לנו הרוגים. האם אתה אומר שהיינו צריכים לצאת למבצע הזה קודם, או שלא היינו צריכים בכלל?

          • תגובה מרוכזת:

            ש, 01/12/09 17:23

            מאז 67' עברו יותר מ40 שנה שבהן היינו יכולים לצאת מהשטחים. השיקולים שהובילו לכיבוש והחזקה של השטחים כבר לא תקפים, המציאות היום היא שונה בכל פרמטר.
            אין סיבה הגיונית להחזיק בשטחים על מיליוני הפלסטינים שאף אחד בעולם פרט אלינו לא חושב שהם שייכים לנו. כל הניסיונות לעטוף אג'נדה דתית בטיעונים בטחוניים היא שקר פסאדו-בטחוני.

            בניגוד לשטחים הכבושים, מדינת ישראל יושבת על שטחים לגיטימיים, שכל העולם המערבי מסכים שהם שלנו. האנטי ישראליות שנפוצה היום מקורה לא באנטישמיות כפי שאנחנו נוהגים לנחם את עצמנו, אלא בסירוב של מדינת לקיים החלטות של האו''ם ולמעשה - סירוב שלנו לשחק לפי הכללים. עובדה שלפני 1967 לא נתקלנו ביחס עויין כל כך, המגמה האנטי ישראלית בשמאל העולמי התחילה ב1967 ולא לפני, ואם מישהו מתכוון לטעון אחרת בבקשה שיגבה את דבריו בנתונים.

            לא הקמנו מדינה כדי לגאול את אדמות ארץ ישראל המקראית, פעם היה תקווה להקים קולקטיב יהודי כשהארץ הזו משמשת כתפאורה לקיומו בלבד. איפשהו בדרך איבדנו את זה, והיום נראה שאנשים מאמינים שזה צריך להיות הפוך, ואנחנו צריכים לקיים את העם רק בשביל שנוכל להמשיך ולהחזיק את האדמה.

            • קשקוש של זב חוטם ברמת תבונה של גן ילדים.

              ASCH , 01/12/09 18:22

              כל מדינה היוצאת למלחמת מגן רשאית להחזיק בטריטוריה שנתפסה בה.

              242 ו-338 נוסחו בצורה כזאת, שעצם הוויתור על חצי האי סיני מהווה מילוי יותר ממספיק. זו העמדה הערבית בלבד, שדורשת יציאה ישראלית מכל שטח ששוחרר ב67. הניסוח בפועל- אומר אחרת.
              זה שקיבלת את עמדת הערבים תמוהה, כי לפי העמדה שלהם אין לך מה לחפש כאן בגבולות כלשהם, ומוטב לך להתחיל להתאמן בבניית רפסודה.

              מבחינת ישראל, הגם מבחינת המשפט הבינלאומי, מה לעשות עם השטח זה עניינה בלבד. זה שהשמאל המערבי התבהם משלמוני סעודיה ומזדהה היום עם רצון להשמדת עם (פעם שניה) - לא ענייננו. אף פעם לא חיבבתי את השמאל ולא החזקתי ממכם ולא מעניין אותי מה חושבים הסטודנטים הילדותיים והמחוצ'קנים שלכם.

              הארץ הזאת היא ''רק'' תפאורה לקולקטיב יהודי?- קח את הרפסודה שתבנה ושוט לך למיאמי. קולקטיבים יהודים היו גם ברוסיה ומזרח אירופה. כולנו יודעים מה קרה שם.

              אתה לא שייך לפה. וככל שתעלה על הרפסודה שלך מוקדם- ייטב.

  • 37.

    הנוער משתנה וטוב שכך

    אבישי, תתחיל להפנים, 01/12/09 14:12

    נגמרו הימים עם סדרי העדיפויות של מלחמה ומדים מעל הכל. פשוט נגמרו. אפשר לנסות ולהכריח את הנוער לחשוב רק על צבא, לרדוף את אלה שאתה בטח קורא להם 'משתמטים' (ויש כאלה שיקראו להם 'משוחררי גיוס על ידי צה''ל'), לפאר עד אין קץ אץ מי שלובש מדים, ואפשר גם לאיים על כולנו במלחמות עתידיות. למזלנו הרב יש גם נוער שאחרי כל זה בכל זאת חושב שהחור באוזון, כמו שאתה מכנה בזלזול, הוא בעיה לא פחות גדולה מהטילים של איראן והפלשתינים. רק שיתרמו לסביבה ולקהילה שבה הם חיים ולא משנה אם זה על מדים או לא.

  • 36.

    מי שרוצה לחיות כמו ספרטה בסוף ימות כמו ספרטה (ל''ת)

    אתונה נשארה עד היום. איפה ספרטה ?, 01/12/09 13:54

    • אתונה וספרטה

      חובב היסטוריה, 01/12/09 15:24

      אתונה הפסידה לספרטה במלחמה-זו עובדה היסטורית.כלומר ספרטה היתה חזקה יותר.
      ומה הקשר בין אתונה דאז ובין אתונה דהיום?
      איני רואה באתונה של היום לא אפלטון, לא סוקרטס, לא פריקלס,לא פידיאס או הוגה דעות, מדען או אמן אחר, אשר יכול להשתוות אליהם.

      • לפי מה שקראתי, המשבר הגלובלי ירסק גם אותם בקרוב.

        ASCH , 01/12/09 17:04

        ואכן, אין להשוות בין אתונה של היום לאתונה כפי שהיא הייתה בזמן ההוא.

        ועדיין, הספרטנים ניצחו אותם במלחמת ספרטה-אתונה. מה שעזר הרבה לאתונה- היכולת לבנות ספינות.

        ואולי באמת כדאי שמס 36 יתחיל להתאמן על בניית רפסודה לעצמו ויתחפף מכאן. ועדיף- בהקדם.

      • ???

        יש לך גם בעייה בהסטוריה ,וגם במובן הכללי של ''אתונה, 01/12/09 17:15

        אפלטון וכו'-לא קשור לאתונה הפיסית של היום.
        זה ערש התרבות המערבית-זה חי וקיים עד היום וזה מה שניצח!!

        (וגם בקרבות ההסטורים על שליטה ביוון הקדומה-אתונה ניצחה ועמדה בראש הברית ההלניסטית,אבל כאמור מדובר במורשת וחשיבותה-איפה ''ספרטה'' ואיפה ''אתונה''..)

  • 35.

    אין טעם לדבר על חינוך כאשר השמאל החילוני מסרב להתגייס. (ל''ת)

    למה לקשקש סתם על חינוך?, 01/12/09 13:53

  • 34.

    המלחמה בבורות חשובה יותר

    אור, 01/12/09 13:37

    חשוב למחזר ללא ספק, אך זה לא צריך להיות העיסוק המרכזי.יש מלחמות יום יום קיומיות יותר. מלחמת הבורות לדגמא-
    התלמידים שלי בכיתה ט בעיר מרכזית בארץ לא יודעים מה פירוש המילה ציון, לא יודעים את מילות ההמנון הלאומי וחלקם הגדול לא שמע על מבצע יונתן.
    והדבר הכי גרוע שהם בטוחים שהפלשתים מהתנ''ך הם לא פחות מאשר הפלסטינים של ימנו. אבוי!

  • 33.

    למה אתה לא מזכיר את השקפתו הפוליטית הריאליסטית (ל''ת)

    של הרב שך זצ''ל ולמה הפכת לחסיד שוטה של הכתומים !, 01/12/09 13:30

  • 32.

    תקראו הפוך...

    אורי, 01/12/09 13:26

    בוא נייצר פצצות, חומרים כימיים, נפתח את יכולות האטום, כל החשיבה הניאו-ירוקה הזאת לא באמת מועילה הרי הסכנה האמיתית היא שכנינו שרוצים לזרוק אותנו לים, אז מה יעזור לנו שהים נקי ביום שניפול עליו?
    הילדים האלה שעוברים שטיפות מוח צריך לחנך אותם את הסכנות האמיתיות בעולם וזה לא שבחשיבה כזאת העולם יחרב אלה שאם מסובבים את הראש ומסתכלים בכיוון הלא נכון האויבים שלנו יעשו את מה שאנחנו לא העזנו לעשות.
    עזבו אתכם שטויות החור באוזון? לא רלוונטי.

    זאת בדיוק החשיבה שתביא לסופנו...

    • תגובה לאורי

      אלכס, 01/12/09 16:08

      מה מפחיד אותך יותר- חור באוזון(אכן קיים), התחממות גלובאלית( לאור פרסומים אחרונים נשמע כמו ) או טילים על ת''א?

      • אותי?

        אורי, 01/12/09 23:07

        אותי יותר מפחיד טילים על ת''א, ולא רק כי אני אהיה בסכנה אלה כי זה המשך של הסוף אבל אנחנו זמניים עוד מעט ממלא לא נהיה פה אבל את הילדים שלנו יותר מפחיד החור באוזון. למה? מישהו זוכר כבר את מלחמת המפרץ? שאז נפלו טילים על תא? זה היה... ונשאר מאחור!!! החור באוזון רק נהיה גרוע יותר.
        אנחנו בעצם אדישותינו משמידים את הפוטנציאל של אנושות עתידית, במובן מסויים האדישות שלנו גרועה בהרבה מהאדישות של גרמניה הנאצית שהשמידה ''רק'' 6מליון איש.
        יש לך הערכה כמה יושמדו אם כדור הארץ יתחמם?

  • 31.

    המאמר הזה

    ינאי, 01/12/09 13:24

    סליחה אבל אתה פשוט מייצג בדיוק את הבעיה של ישראל אתה לא קשור לכלום תמשיך להילחם לנצח רק בגלל שאנשים כמוך חושבים שהצבא זה הדבר הכי חשוב נמאס אתם חיים לפני 50 שנה תתעוררו

    • ואתה חי לפני 70 שנה (ל''ת)

      וצווח ''peace in our time'', 01/12/09 15:42

  • 30.

    איזו מחשבה צרת אופקים

    אייל, 01/12/09 13:12

    ואתנוצנטרית.
    אם היה משרד החינוך מרים ראשו (או אולי מאוכלס על ידי אנשי חינוך) ההתמקדות לא היתה באקט המיחזור, אלא בהחדרת הרעיון ש''הכדור הוא שלנו והוא בסכנה'' ואז ה''שלנו'' היה הרבה יותר רחב ואנושי ולא מוגבל ל''יהודים בלבד''.
    נאיבי, נכון, אבל רק כך אפשר לחנך בני אדם לאנושיות. הרעיון של חינוך על החרב מעורר חלחלה.

  • 29.

    אני לא מבין איך הדברים סותרים

    איתי, 01/12/09 13:01

    נכון, אני חושב שאסור לגדל את הילדים באוטופיה, צריך להכין אותם למציאות, שעלולות להיות מלחמות ואנחנו חיים ב ''שכונה קשה''.
    אבל אני לא רואה איך זה בא בסתירה עם חינוך של מודעות לאיכות הסביבה.
    אולי אתה התייחסת לאיזו דוגמה קיצונית מאוד של בני נוער שזה כל מה שמעסיק אותם והחינוך שלהם לאיכות הסביבה מגיע יד ביד עם חינוך יפה נפש ופלצני שלא הולם את הסביבה בה אנו חיים, אבל הדברים לא חייבים להראות כך, ולא חייב להיות קשר בין שמאלנות פלצנית ומודעות לאיכות הסביבה..

  • 28.

    איזו טעות

    לאהלה, 01/12/09 12:44

    הרי זה בדיוק הפוך. הדגש כאן בארץ מושם על מלחמות טילים למניהןן בעוד הרבה יותר סביר שילדינו ימותו מסרטן העור. אגב, גם מלחמה נוראה אם תפרוץ סביר שתהיה קשורה למאבק על מקורות המים המתדלדלים. לא עכשיו, עוד דור או שניים
    ...

  • 27.

    הכותב ממש פסיכי. (ל''ת)

    אני, 01/12/09 12:33

  • 26.

    אין דרך אחרת זולת מי שלא שירת לא יוכל להוציא רשיון נהיגה ועוד.

    השתמטות הבחירה הקלה., 01/12/09 12:20

    הרי לא צריך להיות גאון כדי להבין שיש פריירים חדורי מוסר והתנדבות שיעשו את העבודה השחורה עבור המשתמטים ויגנו על המדינה גם עבורם.

    כאשר יש את כל התנאים למשתמטים הרי הבחירה היא קלה לחסרי המוסר האלה.

    • רגע, למה לא באמת לשלם למי שעובד בשבילך בהגנה על העם?

      דוד, 01/12/09 16:17

      ''השתמטות'' בהרבה מקרים זה מאוד הגיוני.. צריך לעשות גם את השרות צבאי להגיוני - למה משלמים כל כך מעט למי שהולך לקרבי? למה שלא ירוויחו טוב?

  • 25.

    u r hahabal

    roy, 01/12/09 11:56

    maybe u want to send the children to el-kaida camp/?
    the problems of this planet r first priority

  • 24.

    מה פירוש:''כימי השמיים על הארץ'' אשר בתפילת ''שמע'' :

    לאחי היקר!!!, 01/12/09 11:43

    בס''ד

    זה מסגרת הברית אשר לישראל ופירוש:
    אם מפילים אתם את השמיים עליכם,[חס ושלום]
    מה עשיתם?? מה תועלת בכם??
    למי הרסתם?? לבניכם אתם הורסים!!!
    כל זה אין בו כלל התנגשות עם אהבת הארץ
    ושמירתה : אהבת הארץ צריך לבוא יחד עם
    אהבת העולם הזה כולו!!! הרי זה חסד בתוך חסד
    ושניהם מעשה נפלאות האלוהים!!!

  • 23.

    סופסוף מישהו שם את ה'' ירוק'' בפרופורציה

    נעם, 01/12/09 11:36

    אבישי בן חיים יישר כח
    אני כשלעצמי הייתי אפילו מקצין את דבריך, אבל המגמה חשובה
    דו השיח הירוק שהשתלט לנו על החיים - הוא מתכון להתאבדות
    כשמתחילים לשים את ''הסביבה'' לפני האדם וחייו וייעודו בעולם - זהו ''מגדל בבל'' של ממש.
    נעם

    • למי כאן יש פרופורציה?

      עדו, 01/12/09 13:36

      בוא נראה : אם לא תיהיה לנו 'סביבה' איך נחיה בדיוק?
      אתה באמת אומר שסיכסוך מקומי בין שני שבטים פרימיטיביים שלא יכולים לסגור עניין בצורה תרבותית הוא יותר חשוב מהשאלה אם העולם שבו אנחנו חיים יהיה ראוי למגורים בעוד כמה שנים?
      נראה לך שלחנך ילדים שעליהם להרוג זה הגיוני ופרגמטי ולחנך אותם לאיכות הסביבה זה מטורף? אתה בטוח שלא הפכת את היוצרות?

      • למי כאן יש פרופורציה?

        ארז, 01/12/09 16:23

        בטוח שלך אין, וגם אין יכולת בסיסית להבנת הנקרא.
        אין כל בעיה עם חינוך להגנת הסביבה - אבל חינוך להגנת הסביבה בכל מחיר, כעדיפות ראשונה, הוא מסוכן ומיותר.
        אולי במקומות אחרים (שוויץ, ניו זילנד...) זה המצב. לא כאן.

    • עדיף ירוק על זית

      ש, 01/12/09 16:06

      איבדנו יותר אנשים לזיהום וסרטן מאשר למלחמות. אבל ממלחמות התעשיה מרוויחה ומ''מלחמות ירוקות'' התעשיה מפסידה (בטווח הקצר), אז כנראה שסדר העדיפויות לא ישתנה בקרוב.

  • 22.

    הטילים כבר נפלו עלינו ולידעתכם איש לגורלו, אין מקלטים ומי

    חלם, 01/12/09 11:19

    שאין לו ממ''ד רק מחכה כברווז במטווח, מניסיון קרוב.

  • 21.

    נכון. עצוב, אבל נכון. (ל''ת)

    טל, 01/12/09 11:07

  • 20.

    הצעת חוק: מי שמשתמט מצה''ל לא יורשה לבחור או להבחר למוסדות המדינה (ל''ת)

    דוד מלכי, 01/12/09 11:03

  • 19.

    כל שנה 6,000 בנים של השמאל החילוני מסרבים בכלל להתגייס לצה''ל. (ל''ת)

    מספר דומה של בנות. פרזיטים כמו החרדים. איזה חינוך?, 01/12/09 10:39

  • 18.

    רק המתים ראו את סוף המלחמה. (ל''ת)

    Vox Ami , 01/12/09 10:25

  • 17.

    כי נמצאו בעמי חרדים רשעים אנשים תמימים ילכדו וישחיתו. (ל''ת)

    Vox Ami , 01/12/09 10:24

  • 16.

    טור שמשתלב היטב עם האידאולוגיה הפאשיסטית (ל''ת)

    אלי, 01/12/09 10:21

    • נכון, אבל גם עם סתם common sense (ל''ת)

      אלעד, 01/12/09 16:53

  • 15.

    למות על קידוש שם כל שהוא ,זאת תרבות ועבודה זרה. (ל''ת)

    Vox Ami , 01/12/09 10:21

  • 14.

    אם לא תחנך את הילדים שבעתיד מחכה להם מלחמה

    לילי, 01/12/09 09:42

    הם לא ירצו לעשות מלחמות. שלום, anyone?

    • לילי, לא בדיוק הבנתי, חומד.....

      טמבל תמהוני, 01/12/09 10:47

      אבל אם כן קלטתי, חמודונת, אזי אני מצהיר שגם אני רוצה שלום ותמיד רציתי (לשון עבר) שלום, אבל, כמו הקלישאות: ''בכל דור ודור..'' וגו, ו''''צריך שניים לטנגו, את צריכה לסכם את זה עם האחרים (אחמדי, נסראללי, האנייה ויתר החמודים).
      כי אם, אוי לטמבל שכמותי, הילדים שלי לא ירצו לעשות מלחמות והילדים שלהם כן, אז הילדים שלי ישכבו בשורות של שקים או יושלכו למאכל הכלבים....
      הילדים שלך, לילי???? נראה לי שהם יהיו בקנדה, אוסטרליה וניו-זילנד, ויתפללו שהאיסלאם יעצור רק באירופה הלבנה......

      • אהבתי, טמבל תמהוני

        HaMashkif , 01/12/09 18:52

        הצרוף של ראיה מפוכחת וחוש הומור בריא הוא ''קטלני''.

    • אם היית חיה על הירח - יתכן (ל''ת)

      אלי מימון, 01/12/09 11:32

    • אם לא נלמד את הילדים על אמצעי מניעה

      גלעד, 01/12/09 14:07

      לא יהיו מחלות מין. anyone?

    • מי שמכתת חרבותיו לאתים...

      ארז, 01/12/09 16:24

      יעבוד בשביל מי ששמר על חרבותיו.
      מציאות, anyone?

  • 13.

    שאתה מת במלחמה אתה גופה זרוקה בשלולית ואף אחד לא יזכור אותך אחרי שבוע

    קק, 01/12/09 09:02

    חוץ מהמשפחה שלך.
    הקרבה לחינם.

    • אז למה אתה חי כאן? מאוד מסוכן פה.

      gilberet , 01/12/09 10:01

      אפשר למות מטרור, מילחמות וטילים ואז תהיה גופה בשלולית.
      תארוז מהר מזוודות וחפש מקום אחר

      • מדוע אתה משער שהוא ''חי כאן'' ??? (ל''ת)

        1, 01/12/09 10:13

      • קק - הענין הוא שנלחמים על מנת להגן על המישפחה - לא תלחם - הם ימותו

        יופיטר, 01/12/09 10:44

        ובמלחמה לצערי נהרגים - אבל האזרחים ככלל ניצלים ממות - או מכיבוש - או מעבדות - תתחיל לחשוב לפני שאתה מקשקש במיקלדת

    • מי שלא שומר על משפחתו, מת ממזמן בשלולית של חרה והוא לא מודע לזה. (ל''ת)

      למזריק ההירואין, 01/12/09 12:23

      • יש אחרים שישמרו

        ש, 01/12/09 15:15

        את זה הדתיים והחרדים הבינו כבר ממזמן, אם כולם שומרים על כולם - אתה יכול לשמור על עצמך.

        אי אפר להגיד בלב שלם לנער חילוני להתגייס כי כולם מתגייסים, כשבפועל אחרים פטורים מהחובה הזאת. צריך שיוויון חובות מלא, בלי תורתו אמונתו, בלי הסדר, בלי שירות לאומי. כולם עושים את אותו שרות, בלי חוכמות. אחרת שברק וביבי ימשיכו לראות איך פחות ופחות נערים חילונים מוכנים להיות הפראיירים שלהם.

  • 12.

    אחר כך מתפלאים שאנחנו מפסידים בלבנון

    רר, 01/12/09 09:01

    הציבור הדתי לאומי מסתער לתוך כדורים של האויב כי אין להם את השכל להוריד את הראש שיורים.

  • 11.

    הציבור הדתי חיי על מלחמה ומוות-בלי זה הוא מאבד את הכוח שלו (ל''ת)

    קק, 01/12/09 08:59

    • אפשר לחשוב שהאויבים לא רוצים להלחם בציבור החילוני

      gilberet , 01/12/09 09:59

      מדינות ערב נילחמות רק בדתיים ואם כולם היו חילוניים היה כאן שלום.
      אוי כמה שאתם הזוים...

    • הוך גוטה, הפוך!

      ASCH , 01/12/09 15:15

      הציבור הדתי חי על האמת ועל ערכים. והשמאל חי על ערכי כזב, צביעות והסתה.

      ולכן כוחו נחלש. הדתיים? רק מתחזקים.

  • 10.

    תדעו לכם שנשורת גרעינית מזהמת ולשנים ארוכות-יש להתחיל בלמנוע זיהום זה

    לכל הישראלים שחרדים לזיהום הסביבה, 01/12/09 08:43

    זו התשובה שלי כשמתחילים לזיין במוח על האוזון ועל הקטבים ועל ההתחממות (שהיא לדעתי ולדעת מדענים בכלל מעשה טבעי של השמש)
    בישראל הסכנות הן קרובות וקטלניות פי כמה וכמה מאשר באירופה...

  • 9.

    הנוער צריך מלחמה - אחרת מתמסטל ומשתכר ומסתמם ...

    מה שווה נוער ללא מלחמה?, 01/12/09 08:41

    אפשר להלחם בפשע בסמים בעוני במצוקת קשישים ...
    חינוך למלחמה ברשע בכל צורותיו הוא אמהות האנושית!!!
    גם לאלו שאומרים לי למחזר והאוזון - אני אומר שנשורת גרעינית מזהמת הרבה יותר ולכן עדיף לפעול למנוע קודם כל את הזיהום הזה ... (למרות שאני כן זורק בקבוקים למיכל..)

  • 8.

    אבישי חמודי, מה הסיפור איתך? האם לא ידעתה שאנחנו, היהודים, סובלים

    ירוק ירוק., 01/12/09 08:01

    מהתקפות חרדה יותר מכל עם אחר בעולם, ומסיבה טובה?
    אם תבדוק עם הצעירים היום, אתה תגלה שאחוז די גבוה מהם סובל מהתקפי חרדה ולא מתפקד כראוי, אז אתה חושב שללמד ילדים קטנים שעוד מעט יעפו עלינו טילים משמיים זה דבר שאנחנו צריכים לעשות?
    כסא''ל במיל. שכנראה מבין את המצב במקרה של תקיפה עלינו ואת השלכותיה עלינו, אתה צריך להרגיע ולא להפך...

    • התקף חרדה, עלק..

      מגחך, 01/12/09 10:05

      התקף חרדה מהיעדר בקבוק הוודקה המתאים, על מדץ הפיצוציה?

      • בקבוק הוודקה הוא בד''כ תרופה זולה להתקפי חרדה, אחי. (ל''ת)

        פסיכולוג בגרוש., 01/12/09 10:15

    • ירוק הילדים פוחדים יותר כאשר הם מרגישים שיש סכנה - ואומרים להם שזה

      יופיטר, 01/12/09 10:35

      יעבור - רק לא אומרים להם מתי - ילדים שמשוחחים איתם ומנמקים וחושבים יחד - יגיעו לתובנות גם אם יפחדו - כי כולנו פוחדים בין אם נרכיב משקפיים ורודים ובין אם לאו

      • יופיטר יקירתי, אפילו יאנוש קורצ'ק סיפר לילדים שהם הולכים לטיול...

        מתבולל מאושר., 01/12/09 11:28

        בדרכם להשמדה...(את מכירה את הסיפור העצוב הזה?)

        אסור להפחיד ילדים ומי שמציע לעשות כך הוא אידיוט מושלם.

  • 7.

    אהבתי - כי זה הגיוני שצריך לחשוב ולהתכונן למלחמה - וזה לא

    יופיטר, 01/12/09 06:50

    רק פארנויה - זה לא נעים - אבל אין ברירה -

    • האם את אם לילדים, יופיטר יקירתי? אנא קיראי את תגובה 8. (ל''ת)

      מתבולל מאושר., 01/12/09 09:36

      • יש לי בן יחיד - חתמתי לו בצבא לקרבי - ותקרא את גובתי ל8 (ל''ת)

        יופיטר, 01/12/09 10:36

        • לא מדובר כאן על גברים בני 18, מדובר כאן על ילדים, חמודתי. (ל''ת)

          מתבולל מאושר., 01/12/09 11:31

  • 6.

    חשבתי בהתחלה שהטור זה כאילו הפוך על הפוך, שאתה מתבדח על המלחמה

    סובן, 01/12/09 05:26

    אבל אתה רציני. תגיד לי אתה נורמלי? אתה רוצה שהילד שלך יעשה פיפי במיטה כל לילה? בעזה מחנכים ילדים על מלחמה, פה מחנכים לחיים נורמליים אחרת אין טעם לגור פה יא סא''ל במיל.

    • הסיבה שהילדים באזור הדרום עושים פיפי כל לילה היא העדר החינוך לגבורה

      יהודי, 01/12/09 06:55

      היעדר החינוך לאומץ,
      העדר החינוך לעמידה מול הרשע למען מה שצודק.
      היום מלמדים אותם שמי שמוותר הוא האמיץ.
      לא פלא שהם מפחדים!

      • איזו עמידה זה לחטוף טילים - כשלמדינה שלך יכולת לשטח כל עזה?

        מדינה מקרינה פחדנות!!, 01/12/09 08:34

        אם זו הייתה מלחמה ואין ברירה אז מדובר בעמידה. אבל כשלך יכולת לחסל כל יצור חי בעזה תוך יום אחד לכל היותר. אבל אתה מאפשר לילדים לחטוף טילים כל יום שנים -- זה מקרין חולשה אטימות וחוסר איכפתיות. המדינה שלך נטשה אותך - מה אתה רוצה שהילדים ייצאו לפעולות תגמול בעזה?
        אם היו מאפשרים להם -- אז זה היה חינוך לעמידה!!!

    • חינוך לטמינת הראש באדמה

      ארז, 01/12/09 09:04

      כן, צריכים לחנך את הדור הצעיר למה שהוא עתיד להתמודד איתו, להכין אותם למלחמה, להכין אותם לשירות צבאי.
      בגלל שההכנה הזו נעלמה מחיינו בשני העשורים האחרונים מדינת ישראל נראית כמו שהיא נראית (אלכוהוליזם, סמים, פשע).

  • 5.

    אם הקדוש ברוך הוא מצילנו מידם, אז אפשר לשבת על התחת

    יהודי מסין, 01/12/09 05:22

    לא למתזר ולא לעשות כלום והוא יציל אותנו.אבל לא לזה התכוון בן חיים.הוא מתכוון ל''רומנטיקה לאומית'' שהיא שם חיבה גלוי ואפילו קצת ''גויי'' לפשיזם.חד, חלק וגם לא מוסתר.

    • מרקסיזם מתחסד!!

      אזרח ישראלי שפוי, 01/12/09 09:56

      אתה בטח מכוון ל'אידיליה קוסמופוליטית', שהיא שם חיבה גלוי ואפילו קצת 'גויי', לקומוניזם.

  • 4.

    מאמר פתטי. מה יש לחנך לחיים של פחד ומלחמה, מי רוצה לחיות כך?

    שפיות, 01/12/09 05:05

    יש חיים מעבר לחרדה הקיומית הזו!

    • אדון שפויות! מה זה משנה אם אתה רוצה או לא! אתה חייב להכין אותם (ל''ת)

      שלמה, 01/12/09 05:24

      • שפיות - לא שווה לחוכמה - ולכן הוא לא מבין (ל''ת)

        יופיטר, 01/12/09 06:52

  • 3.

    האקולוגיה עלולה להיות מלחמתו של הדור הבא

    גדעון, 01/12/09 04:21

    האם הכותב התייחס לזה שייתכן ודור הילדים יצטרך להתמודד יחד עם סכנות ממשיות בתחום האקולוגי, שזה אגב הרבה יותר סביר מאשר טילים אטומיים שיפציצו את ישראל.

    • ממליצה (ל''ת)

      מאמר הזוי!, 01/12/09 10:48

  • 2.

    אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, והקב''ה מצילנו מידם.

    הסבר קצר למר אבישי על הציטוט הנ''ל., 01/12/09 04:01

    ראשית נפלא בעיניי כיצד הכותב הצליח לא להשמיץ את עולם היהדות בכל הכתבה.רק תזהר שלא יפטרו אותך עקב כך..

    ולעניין-אם היה הכותב המלומד טורח ללמוד את פרוש הציטטה הנ''ל,היה מבין כי מוסבר שם שההצלה של עם ישראל בכל דור מגיעה ע''י רדיפת הגויים את היהודי (מצילנו מידם=ע''י הרדיפות-חוזרים בתשובה).בכל פעם שעם ישראל ''השמין'' מכל טוב,הוא החל להפנות עורף לתורה (וישמן ישורון ויבעט).כך היה בכל הדורות,כמו גם לפני השואה.עם הקמת תנועת ההשכלה שבעטה בעולם התורה,ומתן האמנציפציה ליהודים,החל תהליך של התבוללות בעם,שהביא למעשה את האנטישמיות,והשואה.כך אומנם מתו מיליוני יהודים,אך נשמתם ניצלה מן החטא הנורא מכל-ההתבוללות.וכך גם בדור זה,רגע לפני ביאת משיח,השם מכין אותנו למלחמת גוג ומגוג,שהשואה תתגמד על ידה.
    אז תגיד לי מר אבישי,מה אתה עושה בכדי להציל אותנו מן השואה הבאה חלילה ?-האם לדעתך רדיפת חרדים באופן גלוי או מתחכם,היא שתבטל מעלינו גזרות קשות ?

    למה לרדוף אחר המקל,במקום לבדוק מי זורק אותו אלינו ?
    ומה יעזרו אימונים מפרכים,האפס-15,או 16 כנגד רצון הבורא שנחזור בתשובה ?

    • זה לא קצר - כטיקבוק - ועשית סלט - רוב יהדות פולין שנכחדה

      יופיטר, 01/12/09 06:58

      היתה חרדית דתית - לא השתיכה ברובה לתנועת ההשכלה - יש רדיפת חרדים - אבל יש גם חרדים שרודפים -

      • הוא לא עשה סלט הוא רק לא הסביר עצמו טוב

        מאיר, 01/12/09 08:29

        יהדות אירופה בכללותה העדיפה להשאר באירופה ולרקוד מסביב לעגל הזהב ולא לעלות לארץ ישראל כאשר היה אפשר בעקבות הצהרת בלפור.
        מעבר להתבוללות הנוראית שהייתה ביהדות אירופה אין ספק שזה היה חילול ה' ענק כאשר ה' אחרי 2000 שנות גלות פותח את שערי הארץ והם מעדיפים להתבולל או להשאר אפילו חרדים ולהתפלל לשיבת ציון בעודם רוקדים מסביב לעגל הזהב. זה היה חטאם.
        עובדה שמי שכן עלה לארץ ישראל ניצל מהנאצים.

        • יפה הסברתה, מאיר, אבל אלה שבאמת ניצלו הם

          מתבולל מאושר., 01/12/09 09:34

          אלה שברחו מאירופה לארה''ב, אנגליה וקנדה.

          אלה שברחו לישראל עדיין אוכלים אותה ועתידם עדיין אינו בטוח ואפילו מסוכן כעת יותר מאי פעם. 

          • מהקב''ה אי אפשר לברוח באמת,הכל נסיונות,ובקרוב תגלה כמה ''בטוחים'' (ל''ת)

            היהודים במקומות שציינת, תשאל את יונה הנביא.., 01/12/09 12:48

          • למתבולל המאושר:

            ASCH , 01/12/09 15:26

            כרגע, מצבנו האמיתי, הוא הטוב ממה שהיה ב60 השנים האחרונות. זה שהתקשורת מציגה שכל יום שמיים נופלים על ראשינו, למען הרייטינג- מי שמספיק רפה שכל להאמין לזה- זכותו.

            ולגביכם בארה''ב, הרי שאתם עוברים שם שואה שקטה. אם אתה התבוללת שם, אז מה אתה חוזר לכאן ומגיב בטוקבק? מה זה בכלל עניינך מה קורה לעם שאינך שייך אליו יותר?

      • ליופיטר,אינני מתיימר להסביר את השאלה של צדיק ורע לו במסגרת זו,אך קחי

        בחשבון כי אם השם לא היה מביא את השואה על יהדות, 01/12/09 12:44

        אירופה,תוך מספר שנים,גם החרדים היו מצטרפים להתבוללות,תוך עזיבת התורה.וכל מה שבאתי להסביר הוא כי דווקא אותו מקל שהשם שולח לנו בדמות האנטישמי התורן,הוא הוא ההצלה בציטטה הנ''ל.
        ועובדה ידועה היא כי לאחר השואה התפצלו המחנות יותר,תוך הקצנת וחידוד ההבדלים בין המחנות-או כופרים גמורים או חרדים מתבדלים (להבדיל מהמזרחיים).אם נתבונן ביהודי המזרח,נראה בברור כי רק עם חשיפתם לעולם הכפירה של תנועת ההשכלה בארץ,החלה תופעת החילוניות.ומי מבטיח לך כי זה לא היה קורה גם לחרדים מפולין במשך הזמן ??
        שימי לב כי בכל מקום בו היהודים פרחו (כמו בספרד) ותרמו רבות למקום בו היו,דווקא אז פרצה תופעת האנטישמיות באופן ''מפתיע''.. וזה מה שהציל את עם ישראל (רוחנית) בכל הדורות.

    • למי בדיוק אתם עונים?

      עודד, 01/12/09 09:41

      מכתב טיפוסי של אדם מורעל באמונה עיוורת.
      ''כך אומנם מתו מליונים, אבל נשמתם ניצלה מהחטא הגדול מכל - התבוללות''. כך, ממש, הוא כותב ואתם עונים לו? בקוראי דברים מוטרפים כאלה אין לי ספק קל - בכל הקשור בשטיפת מוח מאיימת המביאה את אלוהים כשטן אמיתי המוכן להשמיד את עמו המסכן בכל הזדמנות - אין הבדל בין היהודים למוסלמים.
      ימי הביניים הנוראיים עדיין כאן, מסתבר. רק הסמלים השתנו - צלב הפך לחצי-סהר ובגלל משוגעים כאלה הוא לובש גם צורת מגן דוד.

      • עודד, עם קשה לך עם זה, הנה הצעאה הוגנת בשבילך:

        ASCH , 01/12/09 15:19

        לך למיסיון נוצרי ותמיר דתך. סביר להניח שיארגנו לך נסיעות להרצאות בחול, אולי וויזה לארה''ב. ואז לא תצטרך לחשוב על חטאי התבוללות קסאמים, חגורות נפץ ושאר ירקות.

        לך לך. הקדם תרופה למכה, ואל תבלבל לנו את המח.

      • מורעל הוא אדם כמוך,שכמו נרקומן איננו יודע להבדיל בין טוב לרע.

        ילד,מה בכלל אתה מבין ביהדות,ברוחניות ??, 01/12/09 20:03

        הקב''ה מקור הרחמים בעולם,איננו מעניש במובן שאתה מבין חלילה,מתוך נקמה.
        השם נתנן לנו את התורה,כמו גם את הזכות לבחור בין לקבל אותה או לא.עצם הפניית העורף לחוקי התורה,מהווים פגיעה אישית בחוטא ולא בבורא,רק שמאהבתו אלינו הוא הציע לנו לבחור בטוב (ומי כמוהו יודע מה הוא הטוב הנצחי האמיתי) ?
        אם האב מזהיר את בנו שיזהר מליפול לבור,והבן נפל כי לא נזהר,זה נכון להאשים את האב ?
        ואכן עדיף כי אדם ימות זכאי,וירוויח את עולם הנצח,מאשר יחיה בחטא 70 שנים,ואז ילך לאבדון נצחי.תורת ישראל מאמינה בנצחיות הנשמה,ובגלגולים שלה המאפשרים לתקן אותה.האפשרות לתקן איננה נצחית אלא רק עד ביאת משיח.לכן כדאי לך ללמוד מעט יהדות,לפני שאתה מסיק מסקנות נמהרות בנושא כ''כ חשוב.מבטיח לך כי תגלה כי צר עולמך הנוכחי מלהבין את קצה האמת המצויה ביהדות.ואגב היהדות בניגוד לטענות הבורים,נשענת על שכל צרוף,ולא על אמונה עיוורת.שורש המילה אמונה הוא אמן=להתאמן על מה שהשכל יודע,ולהחדיר זאת גם ללב.ולכן כתוב:וידעת היום והשבות אל לבבך.ז''א שהידע יהפוך למעשי ולא יישאר תיאורטי.ולכן אם תלמד זה ישנה את הבנתך,ורגשותך..

  • 1.

    דברים של טעם (ל''ת)

    ירון, 01/12/09 02:22