• 42.

    מדינה שפויה צריכה ילודה מתונה !

    , 25/03/15 17:25

    לא יהיה פה מקום לגור, פקקים ופארקים עמוסי אדם, בקושי נוכל להגיע לעבודה - זה התסריט לעוד 20 שנה.
    חברים תורידו את הרגל מהגז.
    מה יש משפחה עם 2 ילדים זה לא מספיק חם ואוהב?? יאללה צאו מהסרט שלכם, אפילו באיראן כבר הפנימו את זה.

    IP: 149.88.30.155דווח על תגובה זו

  • 41.

    אני נגד קצבאות ילדים

    , 25/03/15 17:23

    לאישה לא מגיע פרס רק משום שהיא ילדה !
    אבל...
    המדינה צריכה כן לסבסד חינוך, בריאות ושירותים לגיל הרך.

    IP: 149.88.30.155דווח על תגובה זו

  • 40.

    בקטע הזה הוא צודק לגמרי !!

    , 25/03/15 17:19

    ישראל לא תהיה בנגלה דש

    IP: 149.88.30.155דווח על תגובה זו

  • 39.

    ומי שאין לו מספיק כסף לעת זקנה וגם לא הביא ילדים שיטפלו בו, שיתאבד?

    , 23/03/15 11:45

    פחות ילדים, אחוז יותר גבוה של זקנים

    IP: 193.108.195.249דווח על תגובה זו

  • 38.

    ערב רב בשם חצרוני שם רשעים ירקב (ל''ת)

    , 22/03/15 15:11


    IP: 213.151.35.218דווח על תגובה זו

  • 37.

    כל מילה בסלע!

    , 23/11/13 23:43

    כל מילה בסלע
    אדם שמרוויח במקרה הטוב (ואני ממש טוב) 5 אלף בתור עובד מחסן בסופר לא צריך 4 ילדים הוא יכול להסתפק ב1

    IP: 84.109.172.51דווח על תגובה זו

  • 36.

    ויכול להיות טוב

    רעיון, 06/05/12 22:01

    להגדיר חוק , שיכנס רק כשנה וחצי אחרי אישורו (אם יעבור בכלל) שאחרי הילד הרביעי לא מקבלים יותר קיצבאות . הזמן של כניסת החוק נותן לאנשים מספיק זמן להתכונן ואלא שכבר יש להם יקבלו אבל אלה שעדיין אין אז לא יקבלו. וכך נפתרת הבעיה.

    IP: 46.116.227.146דווח על תגובה זו

  • 35.

    מי נתן לך פרופסורה יא יצור

    דוד אשכנזי, 19/04/12 02:58

    ממצליץ לצפות בהופעותיו הטלוויזיוניות המפורסמות ביוטיוב. איש חולה ומופרע עם אמירות אומללות.

    IP: 84.108.105.190דווח על תגובה זו

  • 34.

    אתה לא מועניין בכלל בילדים... (ל''ת)

    סטודנט שלך, 16/11/11 23:35


    IP: 31.44.130.142דווח על תגובה זו

  • 33.

    אבל כל המליארדרים מספרים איך הם התחילו עם שטר של 20 דולר בכיס...

    י, 02/12/09 11:02

    מי שנולד עני יש לו יותר מוטיבציה.

    IP: 80.74.101.16דווח על תגובה זו

  • 32.

    צודק תגובה מס' 30 (ל''ת)

    צודק תגובה מס' 30, 01/12/09 23:48


    IP: 81.241.12.235דווח על תגובה זו

  • 31.

    תתחיל קודם עם אפריקה והודו. (ל''ת)

    יועץ, 01/12/09 16:12


    IP: 98.118.10.136דווח על תגובה זו

  • 30.

    במקום למצוא פתרונות כספיים, מחפשים פתרונות מגרמניה (ל''ת)

    גם בגרמניה לחמו נגד הילודה היהודית, 01/12/09 15:41


    IP: 81.241.12.235דווח על תגובה זו

  • 29.

    גם על משפחה שמגדלת 8 חיילי צה''ל תכתוב דברים כאלו?

    רעות מפתח תקווה, 01/12/09 11:14

    אדם שנולד לעולם לא מסתכם בכמה כסף הוא עולה להוריו (או לשיטתך לחברה...)
    נכון, יש שנים שהאדם הוא יצור לא כלכלי!
    אבל כאשר הוא בוגר?
    כאשר הוא יושב וחוקר באוניברסיטה מחקרים חדשים שעשויים להשפיע על הרפואה בעולם? (ואם הוא לא מצליח אפשר בהחלט להאשימו שהוא חי על כספי המלגות של נדבנים).
    כאשר הוא נשלח לקרב בשם אזרחי ישראל?
    כאשר הוא מוציא ספר חדש בתרבות הישראלית?
    כאשר הוא מקים משפחה לתפארת בעם ישראל?
    כאשר הוא מקים סטרט אפ?

    (ולא הזכרתי יושב ולומד תורה עבור כלל ישראל, אני מניחה שיש לנו חילוקי דעות בנושא חשיבותו של עניין זה...)

    המדד שלך לא נכון.

    IP: 80.179.228.10דווח על תגובה זו

  • 28.

    תחליטו צפוף פה או לא?

    יעל, 01/12/09 10:41

    מידי יום אני שומעים נבואות זעם על האיום הדמוגרפי,בגלל ''הבעיה''אני מעודדים עליות נחשלות שספק רב אם הם יהודים(אנשים עם צלבים חקוקים במצח)אבל שחרדים מולידים ילדים ,זה עוני ונבערות,מוזר?בתור אחת לא דתיה (כיום)ממשפחה של 9 ילדים מוצלחים,הסתדרנו לא רע בחיים,יש לנו 2 רופאים ו3 אנשי עסקים(שהיגרו לארהב משם הגענו)עורך דין,מורה,פסיכולוג והנשמה של הבית -מוזקאי
    חינוך טוב לא קשור קר לכסף

    IP: 93.172.157.127דווח על תגובה זו

  • 27.

    בעולם שכבר כך סובל מעודף ילודה, הדת והאובססיה הדמוגרפית

    בני, 30/11/09 20:02

    תביא על כולנו את הקץ.
    כבר היום מתקשים לספק לאוכלוסית העולם תזונה מלאה. החקלאות נמצאת בתפוקה מלאה ולמרות זאת יש מאות מליוני רעבים. ריבוי אוכלוסיה בא תמיד על חשבון משהו אחר - אם זה משאבים טבעיים, אם זה שטחי מגורים, אם זה תשתיות שקורסות מעומס..

    ..והם ממשיכים להשריץ כאילו אין מחר. תמשיכו ככה, ובאמת לא יהיה מחר. כבתורה נכתב ''פרו ורבו'', אוכלוסיית העולם עוד היתה במספרים שפויים. היום.. זה כבר לא נכון.

    ד''ר חצרוני צודק, למרות שאינסטינקט ההשרצה שלכם (ושל כל שאר חיות המשק והבקטריות שעליהן) הוא להוליד וכמה שיותר. אגואיזם גנטי בסה''כ, זה מובן וזה טבעי. אבל הגיע הזמן להתעורר ולהבין שהטבע האנושי פשוט חרג מזמן מיכולת העולם לכלכל אותו.

    רק מדיניות סעד שפויה יכולה לעצור את טירוף ההשרצה הדמוגרפי הזה, לא שום דבר אחר. ויפה שנה אחת קודם!

    IP: 62.219.163.254דווח על תגובה זו

    • תגיד את זה לכל הישראלים שחיים פה כמו במעברות (ל''ת)

      , 25/03/15 17:23


      IP: 149.88.30.155 דווח על תגובה זו

  • 26.

    ריבוי ילדים עשוי לעודד צמיחה כלכלית

    'ששכר ש., 30/11/09 19:09

    כח האדם הוא המשאב היחידי שיכול להביא לצמיחה כלכלית במדינת ישראל.אך בתנאי שיהיה זה כח אדם משכיל,בעל כישורים טכנולוגים, יצירתי, ובעל יוזמה.
    לפיכך המדינה חייבת דווקא כן לעודד יילודה
    אך בד בבד להקדיש את כל המשאבים לחינוך, הכשרה טכנולוגית וקניית ערכים על מנת להכשיר את הילדים הרבים לעזור לעצמם ולחברה בה הם חיים.
    קצבאות ילדים שמשולמים להורי הילדים אינן רצויות כי הן מעודדות ריבוי ילדים ואינן תורמות מאומה להכשרת הילדים ולחינוכם

    IP: 79.178.208.204דווח על תגובה זו

    • זה בדיוק ההפך ממה שקורה היום.. דווקא אוכלוסיות המעודדות ילודה

      בני, 30/11/09 19:52

      - כמעט פלטתי ''השרצה'', אבל לא רוצה להעליב אף אחד - ודווקא אלה האוכלוסיות המעודדות חיים של בורות, אובססיה לדת ושנאה למשכילים.

      IP: 62.219.163.254 דווח על תגובה זו

  • 25.

    אין קשר בין קיצבת ילדים לילודה

    לא רלוונטי, 30/11/09 19:08

    עוני בעולם לא הוכיח שהוא מוריד את אחוזי הילודה, להיפך.מפה שקיצבאות הילדים בהחלט לא מעודדים ילךדה ןכל שכן לא יעצרו אותה באם יפסקו.
    גם ליבי לא נותן לי לכתב בעין צרה על הבאת ילדים לעולם, אפילו לא על ילדים עניים.

    IP: 95.86.101.142דווח על תגובה זו

  • 24.

    ד''ר אמיר חצרוני - אתה אדם חולה - כנס לקבל נימוק

    אני ואשתי עובדים ומשתכרים 1/100 משלך!!!, 30/11/09 19:06

    1,600,000 ילדים בחרפת רעב עפ''י הלמ''ס ומנגד אלפיון עליון ''נחנק'' בהון וממון קפיטלסטי אינם מהמגזר הדתי ולפחות לא 2/3 מהם, אז אולי זה בגלל שאתה משתכר כ-40,000 לחודש + הכנסה ממיטות בבי''ח ועוד הכנסה מרפואה פרטית והאישה כנ''ל וכי רק לכם ניתנה הזכות לחיות ולהתקיים עם כ-200,000 לחודש שלא לדבר על מנהלי הבנקים המשתכרים החל בעשרות מיליונים ואחילך בעוד הבנקים פושטים את עורם של אלו שאין ידם משגת קשי יום ועניים.
    אדוני אני קוסע חד משמעית אתה אדם חולה כסף אשר מטריף את דעתך וגורם לך להזות בדברי הבל שאין בהם שמץ של אמת ומכאן הסימפטום למחלתך

    IP: 84.229.40.18דווח על תגובה זו

    • אתה מגוחך..אם אתה ואשתך היו משכילים למצוא פרנסה טובה יותר במקום

      בני, 30/11/09 20:05

      להביא עוד ילדים מתוך אגואיזם גנטי ובורות כללית, היית מבין על מה הד''ר מדבר. ומי אמר לך בכלל שמדובר בד''ר לרפואה.. הרי כתוב לך מפורשות היכן הוא מרצה. זו דוגמא לכך שהצורך להוליד בא יד ביד עם בורות וחוסר השכלה כללית.

      IP: 62.219.163.254 דווח על תגובה זו

  • 23.

    6 מליון יהודים נהרגו בשואה ואתה רוצה להגביל את הילודה?

    רותי, 30/11/09 19:00

    להיפך, ככל שיהיו יותר יהודים בארץ, כך נתחזק נגד אויבינו, שמתרבים בקצב כזה, ששום דמוקרטיה לא תעזר לנו בעוד 50 שנה.
    יש הרבה בזבוז במדינה, וצריך להזרים יותר משאבים עבור חינוך ובריאות. אם יהיה יום לימודים ארוך, הילדים לא יסתובבו ברחוב, חוגים ינתנו בשפע, ולימוד נגינה ינתן בחינם, אז אפשר לגדל גם 8 ילדים.
    אפילו בדרום אמריקה, ארגנו אלפי ילדי עוני, בתזמורות אדירות, למה אי אפשר לנצל את העליה הרוסית עבור חינוך מוסיקלי או מדעי בחינם?
    יש אלפי קשישים שישמחו להתנדב.

    IP: 76.167.241.19דווח על תגובה זו

    • אף אחד לא דיבר על הגבלת ילודה

      ארז, 30/11/09 19:51

      המאמר מדבר בתכנון משפחה - שמשפחה שאין לה יכולת כלכלית (על פי משכורות ההורים, ללא קצבאות ילדים) לפרנס ילדים נוספים - שלא יביאו ילדים נוספים לעולם.

      אנחנו לא נתחזק נגד אויבנו אם נגביר את הקיטוב בחברה, נגדיל את העוני או האוכלוסיות שאינן מסוגלות לפרנס את עצמן.

      IP: 62.219.138.45 דווח על תגובה זו

    • זה נסבל בארץ כל מטר עגלות ןילדים צורחים

      , 25/03/15 17:22

      לא ממש כיף לחיות כאן.
      תלמדו קצת מהאירופאים על איכות חיים.
      ילדים זה שמחה גדולה אבל בערבון מוגבל !

      IP: 149.88.30.155 דווח על תגובה זו

  • 22.

    כח האדם הוא המשאב היחידי שיכול להביא לצמיחה כלכלית של המשק הישראלי (ל''ת)

    ריבוי ילדים עשוי לעודד צמיחה כלכלית, 30/11/09 18:50


    IP: 79.178.208.204דווח על תגובה זו

    • או לאבטלה, גירעון, ירידה מהארץ של בעלי יכולת כלכלית

      ארז, 30/11/09 19:53

      רוב הילדים שאליהם מתייחסת הכתבה - יגדלו ללא השכלה. ויש גבול למספר המשרות במשק, שאותם אנשים ללא השכלה יכולים למלא. שלא לדבר על זה שקצב הגידול של האוכלוסיה הענייה הוא גדול בצורה משמעותית מקצב הגידול של מעמד הביניים - שפשוט לא יוכל להמשיך ולפרנס את העניים - יש גבול לכמה שאפשר להעלות מיסים, מבלי שאנשים ימשיכו לברוח מהארץ.

      IP: 62.219.138.45 דווח על תגובה זו

  • 21.

    ןאני לתומי חשבתי שמטורפים כאלו נעלמו מהעולם. מה קרה לעורכים? (ל''ת)

    יריב א. , 30/11/09 18:46


    IP: 74.13.119.86דווח על תגובה זו

  • 20.

    יישר כוח (ל''ת)

    סימה ק., 30/11/09 18:19


    IP: 79.178.208.204דווח על תגובה זו

  • 19.

    החרדים נצחו בדמוגרפיה

    יפתח, 30/11/09 18:09

    מזמן

    IP: 79.176.250.230דווח על תגובה זו

  • 18.

    טומי - צדקת (ל''ת)

    שינוי, 30/11/09 17:51


    IP: 62.219.138.45דווח על תגובה זו

  • 17.

    תומך בשתי הידיים!

    יבגני, 30/11/09 17:42

    תחרות ילודה היא לא פתרון לשום דבר, אלא רק דרך לכיוון קריסה כלכלית. אנשים - יהודים וערבים - צריכים להבין מה זה אחריות אישית. אם הם לא מוכנים להבין את זה לבד עם הראש - המדינה צריכה לגרום להם להבין דרך הכיס.
    המדינה צריכה לצפות מכל אישה בריאה להביא לעולם 2-3 ילדים. נקודה.
    אפילו במדינה דתית כמו איראן הבינו את זה עוד ב- 1989 ומחייבים מאז כל זוג העומד להתחתן לעבור קורס הסבר על שימוש באמצעי מניעה ומכניסים להם טוב-טוב לראש מה המדינה מצפה מהם: שלא יהיו כמו האירופאים שעושים ילד אחד וזהו (ואז פירמידת הגילאים מתהפכת וגם הכלכלה יכולה לקרוס) - ושלא יהיו כמו הטיפשים בסעודיה או תימן שעושים ילדים בלי חשבון. הכל במידה, ובתכנון לפי ההגיון.
    הדרך הנכונה לישראל היא לתת קצבאות ילדים ומענקי לידה רק עבור 3 הילדים הראשונים; החל מהילד השישי צריך להטיל קנסות - ובמיוחד אם שני בני הזוג לא שרתו בצבא (שזה קריטריון ברור לשיוך למגזרים הפרזיטיים).

    IP: 62.90.100.239דווח על תגובה זו

  • 16.

    כשהקהילה תומכת: דוגמה בגוף התגובה

    אפשר להביא הרבה ילדים, 30/11/09 17:39

    יש לי דודה גדולה, אחות סבתי בת 99 בגולה. היא גידלה בת יחידה שלה נולדו שבעה מקסימים בלי עין הרע. כל שבעת הילדים, אחד אחד מוצלחים וכבר בשנות ה- 40 שלהם נהנים מנכדים. כשהקהילה תומכת ואיכפתית לא מספר הילדים הוא הקובע אלא האיכות. אי אפשר לקבוע מה טוב ומה לא, המדינה לא תוכל לקחת אחריות על השמיני ואם יגדל להיות פושע???? כתבה חסרת אחריות ויומרנית.

    IP: 76.19.136.81דווח על תגובה זו

  • 15.

    לא לתת לילדים חינוך כללי: מתמתיקה, מחשבים, שפות

    עוד נקודה למחשבה, 30/11/09 17:34

    גם זו התעללות בילדים.

    גונבים להם אפשרויות לעתיד.

    הורים כאלו יקבלו את הסטירת לחי שלהם.

    IP: 76.19.136.81דווח על תגובה זו

  • 14.

    we need as many more jewish people as possible

    Dr dvora, 30/11/09 17:17

    and the people that are willing to raise more children in order to help the jewish population should be getiing financial help from the none religious

    IP: 66.65.148.11דווח על תגובה זו

  • 13.

    דברים לא מבוססים

    גדעון, 30/11/09 16:58

    אמנם אני מסכים עם הנחת היסוד שאנשים צריכים ללדת פחות, אבל מוזר לי שאקדמאי לפני שהוא כותב מאמר כלל לא קורא את הספרות המקצועית הרלוונטית.
    כמעט כל הדמוגרפים אשר חקרו את הנושא הזה לעומק סבורים שאין שום קשר בין קצבאות ילדים לבין ילודה. הירידה בילודה הערבית נמשכת בצורה עקבית מאז שנות ה-80 ועד היום ללא שום קשר לעליות ולמורדות שחלו בקצבאות הילדים במשך זמן זה.

    IP: 79.177.80.197דווח על תגובה זו

  • 12.

    הפיתרון: ממשלה בלי חרדים

    ארז, 30/11/09 16:56

    בין השנים 2003 ל-2005 צומצמו דראסטית קצבאות הילדים. אז מה בדיוק היה עד 2003 ואחרי 2005? ממשלה עם חרדים.

    וכל עוד לא תקום שוב ממשלה בלי חרדים בישראל, המצב הנוכחי יימשך.

    הכותב צודק, בכך שהוא טוען שהורים לא צריכים להביא עוד ילדים לעולם, אם אין להם את היכולת הכלכלית לפרנס אותם, כי אז בהכרח הם דנים אותם ואת ילדיהם לחיי עוני. רק שהוא שוכח שישנן מפלגות מסוימות, וש''ס ביניהן, שצריכות ציבור עני ולא משכיל, על מנת שזה ימשיך ויצביע לה, וימשיך ויעניק לה את כוחה הפוליטי.

    IP: 62.219.138.45דווח על תגובה זו

  • 11.

    אתה יודע מה מדהים?

    ישראלית בניו יורק, 30/11/09 16:51

    בארה''ב גם לחרדים יש ארבעה ילדים בממוצע. איכשהו כשאין קצבאות ילדים, ובית ספר יהודי עולה 10000$ לשנה לילד - אלוהים מסתדר עם פחות.
    ומה שמדהים לא פחות - הם עובדים! ולא בעבודות דחק. הם רופאים, ועורכי דין, ואנשי הייטק, ומורים... ממש עובדים. עולים בבוקר על הסבווי (שאיננו סבווי מהדרין) ונוסעים לעבודה.
    בקרוב אצלנו.

    IP: 69.22.214.151דווח על תגובה זו

    • את אולי בניו יורק, אבל לא מכירה את העסק מקרוב

      הייתי שם הרבה שנים, 30/11/09 19:42

      כל מה שאמרת - נכון, אבל גם שם יש ''פרזיטים'' עם מספר רב של ילדים שעוסקים בלימוד התורה ולא עובדים... יש עוד הרבה סיבות שהם מסתדרים, כמו, שם, מי שעני - שותק ולא מיילל ודורש (כי יודע שלא יקבל) ושם, בקהילה יש גבירים (כן, ממש, כמו בעיירה היהודית בפולין ובליטא, רק עשירים עשרת מונים) שמרוויחים הון ותורמים בסתר ולא בסתר לקהילה שלהם. הם הרי לא יקבלו מהגויים....

      IP: 77.126.233.227 דווח על תגובה זו

    • אלה לא החרדים שיש לנו פה אלא חרדים לייט נוסח אמריקה (ל''ת)

      לא להתבלבל, 30/11/09 22:42


      IP: 93.172.0.120 דווח על תגובה זו

  • 10.

    סוף סוף

    רחל, 30/11/09 16:33

    סוף סוף נמצא האדם שמעז לכתוב אודות ''הנושא האסור'' את מה שהכותב טוען יודעים רבים, אך נשאלת השאלה מדוע לא מעיזים לדבר על כך, אחת התשובות לדעתי היא ההיסטוריה הנוראית של מיליון וחצי ילדים שהושלכו לגזים - ואיך? איך העם היהודי יעז לדבר על אחריות הורית לאחר היסטוריה נוראית שכזו.
    אני מוצאת את עצמי מזדהה עם כל מילה וכמעט מעיזה ''לדרוש'' לדון בנושא שוב ושוב.

    IP: 89.139.80.144דווח על תגובה זו

  • 9.

    הרבה הומניזם אין בהשקפת העולם הזו (ל''ת)

    השמאל באמת אינו אוהב אנשים ובטח לא עניים., 30/11/09 16:29


    IP: 83.130.110.167דווח על תגובה זו

    • חצרוני שמאל? מתנחל מז...שכמוהו ואצלך הוא מהשמאל? (ל''ת)

      יריב א. , 30/11/09 19:28


      IP: 74.13.119.86 דווח על תגובה זו

  • 8.

    צודק, תסביר את זה למרצ שנילחמו בביבי שהוריד קיצבאות. (ל''ת)

    שלומי נתניה, 30/11/09 16:21


    IP: 84.108.24.148דווח על תגובה זו

  • 7.

    הברית הטמאה של שס וביבי

    חרד לשלום המדינה, 30/11/09 16:21

    כל עוד קיימת הברית הטמאה בין שס לליכוד לא יהיה שינוי ואנחנו נוסיף לשלם על ההתנהגות חסרת האחריות החרדית.

    חייבים שינוי בכנסת

    IP: 62.90.151.227דווח על תגובה זו

  • 6.

    כל מילה בסלע!!

    אורית, 30/11/09 16:15

    בביטוח לאומי שאני משלמת כל חודש אני מממנת לפחות שתי משפחות וזה לא שאני מיליונרית,אני פשוט עצמאית,מה שגם לא מבטיח לי שום ביטוח ושום בטיח אם העסק שלי יקרוס.
    הגיע הזמן שהציבור החילוני העובד זה שמשלם את כל המיסים מכל הכיוונים יתעורר.
    מי שבא לו לעשות ילדים בסיטונות,שיקח את מלוא האחריות.אין מצב לחיות מחוץ לקו העוני עם למעלה מארבע ילדים!

    IP: 77.124.58.203דווח על תגובה זו

  • 5.

    סוף סוף יש מישהו עם האומץ הדרוש להגיד את האמת!!! דברת גם בשמי, תודה! (ל''ת)

    דר' חצרוני: מסירים בפניך את הכובע!!!!, 30/11/09 16:12


    IP: 217.132.8.88דווח על תגובה זו

  • 4.

    סוף סוף יש מישהו עם האומץ הדרוש להגיד את האמת!!! דברת גם בשמי, תודה! (ל''ת)

    דר' חצרוני: מסירים בפניך את הכובע!!!!, 30/11/09 16:12


    IP: 217.132.8.88דווח על תגובה זו

  • 3.

    ד''ר חצרוני הקציבאות שהמדינה משלמת לא יכולים לכלכל ילד 1

    יצחק טירת כרמל, 30/11/09 15:33

    תגובתי תיהיה דמגוגית אבל אמיתית
    אם במדינה זורקים כספים על פנסיות כפולות
    על מינויים שלא צריך על סבסוד ליסניג
    סגני עריריות ופה מדובר בסכומים של אלפי שקלים
    אז להיטפל לחלשים זה הכי קל ומה עוד בגלל
    שריבוי ילדים מזוהה עם ערבים וחרדים
    שבכל דוח עוני ילדים הם יככבו
    במדינה צריך לעשות מהפך ולא להאשים גורם אחד

    IP: 212.235.112.36דווח על תגובה זו

  • 2.

    תגיד אתה נורמלי?

    ליאת, 30/11/09 15:24

    מה?
    ילד == כמה כסף הוא עולה ?
    אולי כסף לא מגדיר הכל בחיים....
    אולי הילד השמיני של המשפחה יהי זה שיעשה מיליון דולר בבגרותו?

    עכשיו תגיד שלא מספיק שהאדם עשיר גם ככה נהנה מפריוולגיות גבוהות יחסית לעני גם מותר לו ''להנות'' מיותר ילדים, ובקיצור שהעני אם לא אכפת לו ימות מהר ולא יפריע לכולנו ובכלל מי הוא שהוא חושב שמותר לו להביא ילדים. הוא עני אז שיישב בשקט

    IP: 192.117.235.33דווח על תגובה זו

    • אם העני היה מביא לעולם 2 ילדים, ולא 8, הוא היה פחות עני

      ארז, 30/11/09 17:28

      נכון, ילד זה לא כסף. אבל לגדל ילד זו הוצאה כספית, בין אם תרצי ובין אם לאו.

      אין שום דבר פסול בכך שהורים יחליטו שהם מעדיפים לגדל, נגיד, 2 ילדים, ולהשקיע בכל אחד מהם יותר כסף, מאשר לגדל 8 ילדים, וכל אחד מהם יקבל פחות.

      הסיכוי שהילד השמיני יעשה מיליון דולר בבגרותו הוא קטן עד אפסי, לעומת הסיכוי שהילד השני (והאחרון) יעשה את המיליון - כי לילד השני יש זוג הורים שתהיה להם יכולת כלכלית לרכוש לו השכלה. ולילד השמיני - לא.

      IP: 62.219.138.45 דווח על תגובה זו

      • ומה על עוד גאונים שלא היו ילד ראשון או שני? (ל''ת)

        תגיד ועל מוצארט נגיד שמעת?, 30/11/09 19:09


        IP: 84.109.133.4 דווח על תגובה זו

        • אם ניכנס לטיעונים פילוסופיים...

          ארז, 30/11/09 19:48

          אילולא מוצרט היה נולד, היו בסופו של דבר נולדים הגאונים, שהיו כותבים במקומו את היצירות שיצר. זה פשוט היה קורה בתאריך מאוחר יותר.

          IP: 62.219.138.45 דווח על תגובה זו

    • ואולי הילד השמיני הזה יגדל להיות פושע?

      יבגני, 01/12/09 23:29

      אפשר להמציא הרבה ''אולי''. זה לא טיעון.

      IP: 62.90.100.239 דווח על תגובה זו

  • 1.

    אני רוצה לראות אותך תומך בהוצאת ילד ערבי מביתו כי להוריו אין כסף

    אמיר ש, 30/11/09 15:20

    תפסיק לקשקש. את לקיחת הילדים מאנשים עניים אתה מוכן לקבל רק אם הם חרדים. אם תנסה לקחת ילד מבית עני ערבי, יסקלו אותך באבנים. אני לא מדבר על הערבים שיסקלו אותך, אני מדבר על בג''צ הפרקליטות והתקשורת.

    IP: 212.199.174.194דווח על תגובה זו