• 2.

    לא לגמרי מדוייק,כיוון שעשיו היה רק מתחזה לצדיק,בעוד בפועל נהג כבריון

    העולמי.בניגוד ליעקב,הוא ביקש את שכרו כאן ועכשיו., 22/11/09 04:38

    וכשהבין כי איננו מתוקן,התייאש עקב גאוותו הרבה.זה סוג קליפה של הכל או כלום..
    ''ויגדלו הנערים ויהי עשו איש יודע ציד, איש שדה; ויעקב איש תם, יושב אהלים'' (בראשית כה, כז). מפרש כאן רש''י [בשם מדרש תנחומא]: ''יודע ציד. לצוד ולרמות את אביו בפיו, ושואלו 'אבא, היאך מעשרין את המלח ואת התבן?'. כסבור אביו שהוא מדקדק במצוות. איש שדה: כמשמעו, אדם בטל וצודה בקשתו חיות ועופות. [ויעקב איש] תם: אינו בקי בכל אלה, כלבו כן פיו. מי שאינו חריף לרמות קרוי 'תם'. יושב אהלים: אהלו של שם ואהלו של עבר' [ולומד תורה]. [הערה: עשו ידע מראש כי על מלח ותבן אין חיוב מעשרות].

    צביעות זאת היתה מוכרת גם בתקופה העתיקה. אמרו חז''ל על הרומים [והם הקרואים בני עשו, לפי חז''ל]: ''מה חזיר הזה בשעה שהוא רובץ [על צדו] הוא מפשיט את טלפיו, כלומר ראו שאני טהור [כי הוא מפריס פרסה],''כך מלכות אדום מתגאה וחומסת וגוזלת ונראית כאילו מצעת בימה [אולם המשפט].

  • 1.

    עמוק! ורלוונטי מתמיד

    יוני, 21/11/09 22:33

    מאד אהבתי את העניין של הטוטליות של עשיו
    ואת ההחבירה שלו לישמעאל כדמוכח מהפס'
    שהבאת

    לימוד גדול למי מאיתנו שאימץ אץ תרבות הלחץ - שכדאי להירגע