• 82.

    גם אני לא רציתח לשרת בשטחים, אבל שירתתי... אוי ואבוי לנו אם כל חייל

    עופרר , 17/11/09 17:37

    יעשה רק מה שבא לו.

  • 81.

    מר מלמד, הבן שלך גיבור!!!

    יהודי, 17/11/09 16:55

    מסור לו את הערצתי ואהבתי אליו. איש עצום!!

  • 80.

    ברוך העם שאלו הם בניו והוריו . (ל''ת)

    עומרי, 17/11/09 16:52

  • 79.

    פינוי

    אזרחית שפויה, 17/11/09 15:34

    ובני לא רוצה להיות חלק מהכיבוש אז הוא לא יגן על המתנחלים?ןכי צבא זו תכנית כבקשתך? ואני לא רוצה לממן את ההתישבות בשטחים או את החרדים אז לא אשלם מיסים? ולא אני לא שמאלנית מסריחה, אני סתם ילידת הארץ שרוצה שיהיה לה מעט, אבל בשלום ובשלוה.

  • 78.

    תקשיבו ותקשיבו טוב.

    משה, 17/11/09 15:27

    אני ביום של טקס ההשבעה שלי בטירונות של לוחמים, קיבלתי את ספר הספרים של העם יהודי, ולמרות שאני חילוני בדעותיי, נשבעתי להגן על הארץ הזאת ולמען המשכיותה ואחדותה הטרטוריאלית...תגידו לי בבקשה, איפה אני מגן על הארץ הזאת בכך שאני כמו בובה של השלטון האמריקאי, הולך לפנות יהודים מבתיהם.
    ולכן סירבתי פקודה בפינוי: ''אמונה'' וידעתי מה גזר הדין על כך, אבל בכל מקרה הייתי שלם עם ההחלטה, וזה הכי חשוב מבחינתי. אנחנו צריכים מטעויות כגון ההתנתקות החד צדדית, שבגללה נחטף לנו חייל יקר מאד, ועוד חיילים הרוגים. אל לנו להיות מובלים כצאן לטבח...שוב.

  • 77.

    חייל בצבא הוא לא עובד קבלן של שום פולטקאי מסריח (ל''ת)

    מני, 17/11/09 14:42

  • 76.

    אחיה כל הכבוד . חזק ואמץ אתה העתיד של ישראל (ל''ת)

    יונתן, 17/11/09 14:39

  • 75.

    חיזבאלה ,חמאס, והשמאל שמחים כשצה''ל מפנה יהודים! (ל''ת)

    גד, 17/11/09 14:12

    • הם שמחים יותר כשצהל מתפורר בגלל כמה ילדים אדיוטים (ל''ת)

      גיל אזולאי, 17/11/09 19:35

  • 74.

    צודקים במאה אחוז. (ל''ת)

    ברוך, 17/11/09 12:45

  • 73.

    לגרש יהודים - לא פוליטי להתנגד לזה - פוליטי?? (ל''ת)

    היגיון של שמאלני, 17/11/09 12:36

    • מאוד פשוט. נלחמים למשל בלבנון 1 גם אם מתנגדים פוליטית

      ומפנים ישובים בשטחים למשל,גם אם מתנגדים פוליטית, 17/11/09 14:31

      את הויכוח הפוליטי מנהלים בקלפי,ולא כל אזרח/חייל הוא ר''מ..

      יש ממשלה ור''מ.

      • ראינו איך אלי גבע השמאלני נטש את המערכה במלחמת לבנון 1

        gilberet , 17/11/09 16:21

        אז אל תטיף כאן מוסר

  • 72.

    צודק במאות אחוזים (ל''ת)

    פקק תנועה , 17/11/09 11:50

  • 71.

    ד''ר יואל מלמד, אם בנך אינו רוצה לקחת חלק בגירוש...

    ארז, 17/11/09 10:28

    ד''ר יואל מלמד, אם בנך אינו רוצה לקחת חלק בגירוש - שיסרב פקודה.

    אבל להפגין, הפגנה פוליטית, נגד הדרג המדיני, בעודו חייל בסדר לובש מדים - זה מעשה שלא ייעשה. נכון, זו מדינה דמוקרטית, אבל צה''ל איננו אירגון דמוקרטי, אלא צבא, שעליו לבצע את הפקודות המוטלות עליו מידי הדרג המדיני.

    בנך ראוי להערכה על כך שיש לו דעות, ערכים ועקרונות. אבל מחשבות לחוד - ומעשים לחוד. על מחשבותיו, עצמאות המחשבה שלו והעמידה שלו על עקרונותיו - יש לשבח אותו. אבל הוא טעה ובגדול, בך שבחר להפגין, במקום לסרב פקודה. יש הבדל, וכדאי שתלמד אותו לבנך, כשתראה אותו שוב.

  • 70.

    כל הכבוד לחיילים האמיצים

    אלישבע פדרמן, 17/11/09 10:10

    כמי שחוותה גירוש והרס אכזריים, שאובטח על ידי חיילי צה''ל- אני מברכת את החיילים האמיצים. צה''ל צריך קצינים ערכיים, אוהבי העם והארץ כאלה ולא פחות מכך.
    בהרס ביתי ליבי בכה על כך שאף חייל לא סירב לגרש את ילדיי לקור המקפיא של הרי חברון באישון לילה גשום.
    באשר לתגובת דובר צה''ל- היא אינה ראויה, הרי עצם שליחת החיילים לבצע פעילות פוליטית של הרס וגירוש, היא הכנסת הפוליטיקה לצה''ל- שלא יתפלא שהחיילים אינם מוכנים לכך. לדעתי גם חיילים שמאלנים ערכיים (אם יש כאלו בנמצא)צריכים לסרב לפעילות כזו. לא משנה מה הדעות שלך- צה''ל הוא צבא ההגנה לישראל, תפקידו להגן על היהודים בארץ ישראל ולא להגן על האינטרסים הפוליטיים של אהוד ברק שרוצה להישאר דבוק לכיסאו כשר ביטחון.

    • חיזקי ואימצי

      טל, 17/11/09 16:24

      כשאני קוראת את סיפורך על הרס ביתך ליבי פשוט מתחמץ. הכל מנוהל על הגב של הבחורים של המדינה הזו, בלי שהם מודעים לכך. ילד קטן כמו ילדך, שחווה את חוויית הפינוי וצריך לאחר מכן, כשהוא גדל, ללכת להיות בין המפנים, זה פשוט לא מסתדר לי. ואני בטוחה שרבים אחרים חושבים כמוני. חיזקי ואימצי, דעי שרבים תומכים בך ומרגישים גרוע מאד על גירושך מביתך. אני תקווה שלא תעברו, את ומשפחתך חוויה כזו שוב, ושביום מן הימים צה''ל יחזור לעסוק בהגנה על המדינה בלבד, בלי קשר לפוליטיקה.

  • 69.

    ישיבות ההסדר----------הגולם שקם על יוצרו (ל''ת)

    הכתובת מזמן היתה על הקיר, 17/11/09 09:57

  • 68.

    הורסים את המדינה!! אין זכות בחירה לחילים בשרותם הצבאי!

    אמא לחייל המשרת בכפיר, תל אביב, 17/11/09 09:20

    אנשים מתבלבלים ומבלבלים. לא ניתן לאפשר לחילים לבחור מה הם רוצים לעשות.
    נכון למתנחלים לגבי טבעת שניה....
    נכון לתל אביבים במחסומים ובשמירת ההתנחלויות...
    אין אפשרות להגדיר, לא רצוי לנסות להתחיל. וחבל שיש תמיכה. פשוט הרס הצבא והמדינה.

    • איזה כייף לא להיות הבן שלך . (ל''ת)

      חייל בכפיר, 17/11/09 14:41

      • אמא אוהבת את עמה (ל''ת)

        באמת חמודי??? כמה כיףףף גם לי שאינך בני, 17/11/09 17:11

  • 67.

    מישהו צריך לתת את הדין על זה שהציבור הכי נאמן לחוק מחבק בחום את הסרבני

    עינת, ערד , 17/11/09 09:04

    בבני עקיבא חינכו אותי שלא חוצים באדום אפילו באמצע ליל שלג כי לא עוברים על החוק.
    דיקטטורת האליטות במדינה הפכה אותנו לציבור נבגד ומאויים, שרואה איך מגייסים את כל הכוחות כדי להחריב את המדינה, ונאלץ למרוד בחוקים

  • 66.

    בלבול מושגים - כדאי לקרוא

    לעשות סדר - כדאי לקרוא, 17/11/09 08:58

    רבותי כדאי לכם לדייק בכל המלל שנשפך כאן.
    תארו לכם שהממשלה תבקש מהצבא לבנות התנחלות ליד מעלה אדומים. האם לא תהיה סרבנות שמאלנית? תהיה ועוד איך, והיא תהיה מוצדקת, כי הצבא לא עוסק בנושאים פוליטיים שנויים במחלוקת.
    קל וחומר כשהצבא מקבל פקודה להרוס התנחלות.

    תפקידו של הצבא להגן על יהודים מפני אוייבינו הערבים, גם אם היהודים גרים בהתנחלות. זה דומה למקרה שחיילים דתיים מתבקשים לשמור על מתרחצים בים בשבת. כיון שזוהי פעולת הגנה , הרבנים כן מאשרים את הפעולה הזאת למרות שהיא מאד פוגעת באמונתו של החייל הדתי.

    הכי מקומם זוהי תגובת צה''ל, שהתנהגות החיילים פוגעת בלכידות היחידה!
    טענה מטומטמת, שהרי הפוך בדיוק, הפקודה לגרש יהודים היא זו שפוגעת בלכידות הצבא.

    • יפה כתבת (ל''ת)

      gilberet , 17/11/09 16:22

  • 65.

    כשקוראים את דברי האב מבינים את משמעות ''אשרי יולדתו'' (ל''ת)

    עינת, ערד , 17/11/09 08:39

  • 64.

    ד''ר יואל מלמד -''לבני אכפת מארץ ישראל (השלמה)'' חוץ מאזור גוש דן

    ערן ארז, 17/11/09 07:52

    הימין - אסור להכניס פוליטיקה שמאלנית לצבא
    החיילים - נחשון ושמשון לא מצייתים לכל פקודה שלא כוללת ירי (אלה אם הרבי אמר אחרת)
    הרבנים - כלום (אבל קורצים בקטנה
    הפוליטיקאים - זו לא בעיה כי אנחנו שולטים במצב, אבל מצד שני זו בעיה קשה כי קשה להשתלט על עשבים שוטים
    המטה להצלת העם והארץ - אנחנו לא קוראים לסרבנות אלא מוסיפים קצת מלח למלח הארץ (מישהו חושב לעצור אנשים שמעודדים סרבנות בישראל?).
    המתנחלים - אלו הם טובי בני ישראל להבדיל מהרשעים החוטאים שלא תורמים כלום למדינה מאזור המרכז (חוץ מכמעט כל הכסף בארץ ו40% מהחיילים הקרביים).

    מילואימניק יהודה ושומרון תגובה 21 - כן אני לא רוצה שתשמרו על ההתנחלות שלי אבל בדרך החוצה תכסחו כמה ערבים ותנסו להיפצע ואולי אף למות, תשתדלו לא להזכיר את שמי.
    רביד תגובה 3 - אני בן אדם מוסרי יותר מכולכם, לא רואה ערבים ממטר, לא בוגד במדינה עד שהיא בוגדת בי (להבדיל מאותם בוגדים שממשיכים לשמור בשטחים).
    כל ראש ממשלה מהימין - מתנחלים, רבנים, חיילים, פוליטיקאים, אנשי הימין, המטה להצלת העם והארץ, מילואימניק מהשומרון, רביד וד''ר יואל מלמד מצטער אבל חייבים לפתור את בעיית ההתנחלויות.

    • מפעל ההתנחלות החל ב 1870

      ד''ר ח.ע. אום אל פאחם, 17/11/09 10:55

      כולו אינו חוקי - וכולו יפורק. ולא משמעותי כלל אם התנחלת ב 1900 או ב 1948 או ב 1970. פלסתין הינה אדמת וואקף - הקדש מוסלמי. אף מנהיג מוסלמי לעולם לא יוותר על מילימטר אחד ממנה. לחיילים הדתיים האלה - יש לפחות אמונה ותירוץ - לאלה מכם שאין להם כלל אמונה - אין ולו סיבה אחת לגור כאן חוץ מכיבוש נטו. זה הכל.

      • לד''ר הממש לא נכבד באום אל פאחם..

        מתן, 17/11/09 13:41

        מפעל ההתנחלות החל לפני 3000 שנה ומעולם לא נפסק.אתה והוריך וסבא שלך מתנחלים פה שהגיעו מאז 1920 עקב השגשוג שחל בעליית היהודים הציוניים לארץ.אז שתוק ותגיד תודה שמדינת ישראל סיפקה לך אינטרנט וחופש ביטוי.תתבטא ככה נגד השלטון בסוריה ותזכה לביקור המשטרה החשאית.

      • מתחזה עלוב לפחות תקפיד לא לעשות שגיאות כתיב שאף ד''ר לא היה עושה

        ערן ארז, 17/11/09 14:34

        ד''ר פלסטיני היה כותב פלסתיני, לך תגדל מוח ותצמצם ביהירות.
        בנוסף לזה שאתה מתחזה אתה גם מחמיא לעצמך וגם מספר לי שזכויותיי על הארץ קטנות משלך? כנראה שאתה גם לא מאמין במפעל הציוני (כמו שכמה חיילים מהמחנה שלך מראים) אלא מאמין שגרגירי אדמה יביאו לך גאולה, לא המוסר, לא לימודי התורה ולא עבודת האלוהים.
        דרך אגב לפי התאוריה שלך כנראה גם חסרים עוד כמה מאות קילומטרים עד הרגע המיוחל, יאללה צריך לכבוש את עירק וירדן
        לך הביתה יא מטנחל  

  • 63.

    צודק מספר 57 צהל בלי חובשי כיפות סרוגות זה לר צבא רק גובניקים

    וחלי, 17/11/09 07:40

    ואולי באמת לא צריך כבר לוחמים
    כי עומדים לותר על מדינת ישראל

  • 62.

    קח את הבן שלך ותעוף לנו מהעיניים! לא צריכים ולא רוצים כאלה בצה''ל! (ל''ת)

    Eחד, 17/11/09 07:15

  • 61.

    המשיכו כך!

    אמיתי, 17/11/09 06:24

    תמשיכו להפגין ולהניף שלטים, תמשיכו לסרב פקודות, לתקוף קצינים בכירים, לרצוח ראש ממשלה ולתקוף אנשים בעלי דיעות מנוגדות.
    אחמדינז'ד ואסד גאים בכם המשיכו כך!

  • 60.

    צהל - צבא ההגנה לישראל

    יהושע, 17/11/09 03:29

    מי שמישתמש בצהל לגרש יהודים
    יפסיד במילחמה
    צהל תתאמנו לקראת המלחמה הבאה
    לא לגרש יהודים
    ולבקש סליחה -לא תהיה סליחה

  • 59.

    קצין שבוחר סלקטיבית לאיזו פקודות לציית ?

    ניר י-ם, 17/11/09 03:27

    לא, הוא לא מתאים להיות קצין. אבא שלו חי בסרט.

  • 58.

    חיילים קרביים (ל''ת)

    יהושע קוצינסקי, 17/11/09 03:20

    • חיילים דמיקולו

      גיל, 17/11/09 19:40

      חיילי אבט''ש במקרה הטוב בפועל יהיו עובדי רס''ר כל השרות המקוצר שלהם

  • 57.

    צהל בלי המתנחלים ישארו רק גלי צה,ל דובר צה''ל ובמחנה (ל''ת)

    רפי רצף, 17/11/09 02:39

    • מספיק עם הסיסמאות הכוללניות,

      תל אביב, אמא ללוחם, 17/11/09 09:22

      אז נראה שהמתנחלים יקבעו עכשיו את האג'נדה. מה הצבא יעשה איפה מי...

    • צהל ללא מתנחלים זה צבא ללא חיילים !!!!!!! (ל''ת)

      עשחנזי, 17/11/09 14:43

  • 56.

    כמו תמיד, מצביעים ימין ומקבלים שמאל. (ל''ת)

    דרור הנאור מרמת גן, 17/11/09 00:50

  • 55.

    כמעט כל השמאל במדינה הגיבו כאן

    דני א, 17/11/09 00:36

    ולעצם הענין למרות שאני ימני
    ולמרות שאני חושב שהחילים
    שהניפו צריכים היו להישפט וגם
    להיענש כי סדר בצבא חייב להיות
    עדיין בגדול הם צודקים ואין זה
    תפקידם לפנות מתיישבים ובכל זאת
    יש כאן סוג של מרי שלא ניתן להתעלם
    ממנו בצבא ולכן צדק המפקד ששפט אותם

  • 54.

    גירוש יהודים זו בגידה של צה''ל במדינת ישראל (ל''ת)

    חוק העונשין תשלז סימן ב' בגידה, 17/11/09 00:12

  • 53.

    הבעות דעה פוליטית במסגרת הצבא ???

    בני אזרח פטריוטי, 16/11/09 23:52

    כמי שוודאי עתידה של המדינה חשוב לך מר מלמד ,אינו מעוניין במלחמת אחים (אזרחים ),כחייל בנך ישמור את דעותיו לעצמו כל עוד הוא חייל ,בחופשותיו ואחרי שיסיים את שירותו הסדיר שיפגין או ימח הככל העולה על רוחו ,בנוסף אני בטוח שברגע האמת אפשר לפתור את בעיותיו בשקט ,אז מר מלמד צריך לחשוב על תוצואתיו מעשיו עם כל חייל יחליט על מה הוא מגן ועל מה לא .

    • ומה עם המצפון?? שאתה אמרת אני לא עומד במחסום כי זה לא אנושי

      שמאל חכם,איש שלום אמיתי!, 17/11/09 02:47

      זה היה סבבה? המצפון לא נותן לעשות כל מעשה ובצדק! עד היום שופטים חיילים מצבא הרייך שרק בצעו הוראות,וגם זה בצדק.
      מצחיק שכולם מוחאים כפיים כשהשלט מקריא את השקפת עולמם וצורחים חמס כשהוא מציין דעות שונות.

    • גירוש יהודים זה מעשה פוליטי ואם צהל עוסק בזה אז מותר לחייל להביע דעתו (ל''ת)

      ישראל, 17/11/09 03:39

      • אז זהו שלא!

        אמיתי, 17/11/09 06:26

        ואם לא מוצא חן בעיניך, תקים מפלגה ותילחם על דיעותך, אהה, רגע שכחתי אתה ימני, אז פשוט תירה ברמטכ''ל או בשר הביטחון, זה כבר הצליח לכם פעם אחת, במקום לחכות 4 שנים לקלפי ולגלות שאתם לא שווים שם כלום.

  • 52.

    אם יש צורך להעמיד לדין אז להעמיד את ברק

    אזרח, 16/11/09 23:45

    הוא משתמש בצבא למטרות מפלגתו מאחר והממשלה לא החליטה לפנות מתנחלים . על ראש הממשלה לפטר מיד את ברק על מעשיו הנוגדים את החלטת הממשלה והוא עושה דין לעצמו ... ולדובר צ.ה.ל המפוטם זה נכון שהצבא חייב להיות מחוץ לפוליטיקה אז למה ברק משתמש בצבא כדי לייסם את האידאולוגיה השמאלנית של מפלגתו ?

  • 51.

    אחיה הגבר

    אמיר, 16/11/09 23:31

    כל מה שרשום עליו שם נכון ביותרר אין על הבן אדם הזה

    • נפולת

      אמיתי, 17/11/09 06:27

      לא גבר ולא חצי גבר. אפס מאופס שמפרק את המדינה, שלט אחר שלט, אחמדינז'ד גאה בו!

  • 50.

    הם ימשיכו לתרום את חלקם להגנת המדינה כעובדי רס''ר מסורים (ל''ת)

    הכל בסדר, 16/11/09 23:24

  • 49.

    שמע..כל הכבוד לחיילים (ל''ת)

    אלון, 16/11/09 22:49

    • זה גם מה שאסד חושב

      אמיתי, 17/11/09 06:27

      תמשיכו ככה, עוד שלט שניים והמדינה תתמוטט. בסוריה אין סרבני גיוס או פינוי

      • טעות. זה מה שחשבו הערבים על הרובוטים שגירשו בגוש קטיף (ל''ת)

        רובוט במדים, 17/11/09 12:27

  • 48.

    כל זמן שהשטחים הם במעמד שטח כבוש, האחריות על ניהולם היא על הצבא

    אין מה לעשות. זה החוק הבי''ל, 16/11/09 22:31

    למשטרת ישראל אין שום סמכות מחוץ לגבולות המדינה וכרגע השטחים אינם חלק ממדינת ישראל. לכן בשטחים שולט הדין הצבאי, המחבלים שנתפסים שם נידונים בבתי דין צבאיים וצה''ל הוא כוח השיטור החוקי היחיד. רק אם השטחים יסופחו כדין למדינת ישראל תהיה משטרת ישראל רשאית להכנס לתוכם לצורך בצוע פעולות שיטור. זו הסיבה שבגללה צה''ל נאלץ לבצע פינויים והריסות. אם למישהו יש טענות בענין שיפנה אותן לממשלת ישראל כדי שתסביר מדוע אחרי 42 שנה טרם סיפחה את השטחים. עד אז אין שום אפשרות אחרת.

    • כל השטחים הם בארץ ישראל ארצו של עם ישראל.

      gilberet , 17/11/09 16:24

      ואין מה לעשות נגד זה.
      שום חוק בינלאומי לא יכול לעמוד בסתירה לעקרון שארץ ישראל שיכת לעם ישראל

  • 47.

    ישר כח לחיילים. עם ישראל גא בכם (ל''ת)

    מיכל, חיפה, 16/11/09 22:29

  • 46.

    לא מוכן לבצע פעילות מבצעית בשטחים (לא שומר על מתנחלים!!!!! (ל''ת)

    דן קידר, 16/11/09 22:18

    • נסתדר בלעדיך (ל''ת)

      יוסי, 17/11/09 08:21

  • 45.

    צביעות

    השמאל, 16/11/09 22:08

    מכתב הטייסים השמאלניים במילואים התקבל בתשואות. אתם יודעים שיש חיילים שמחלקים סוכריות לפלשתינים במחסומים. זה מותר, זה מוסרי. אבל הבעת דעות ימניות זה מפרק את הצבא.

    העניין הוא שהשמאל הפסיק ללכת לצבא במקביל להרס המדינה שהוא מוביל. לכן עכשיו כל כך קשה להם, אין להם מספיק השפעה מבפנים, לוחצים מבחוץ

  • 44.

    לפרק את חטיבת כפיר כמו שפרקו את הפלמח ! (ל''ת)

    בן גוריון, 16/11/09 22:07

  • 43.

    מה אתם כוסיות? בצבא מקבלים פקודות ומבצעים אותן! מובן!?

    כוסית, 16/11/09 21:58

    לא מוצא חן בעינכם אל תתגיסו מההתחלה. הצבא גם ככה אכול תקלות אז בטוח זה תיהיו אתם אלו שישנו את קיבתו היא גם ככה חולה.
    כוסית מקציעות

  • 42.

    לא צריך לעשות ''רעש'' מפוליטיקה מלוכלכת. פשוט מאוד להעביר את החברה הביתה (ל''ת)

    IQ ze Ani , 16/11/09 21:57

  • 41.

    מי שהשתמש בצבא למרות פוליטיות...

    רועי, 16/11/09 21:50

    שלא יתפלא שיצוצו תופעות פוליטיות, גם הן פסולות, מהצד השני של המתרס.

  • 40.

    אנו גאים בכם ,העם אתכם, לא לוותר לשמאלנים הארורים הללו (ל''ת)

    שלמה אילת, 16/11/09 21:46

  • 39.

    גרוש יהודים לא משימה של חייל צהל

    ישעיהו, ראשון, 16/11/09 21:45

    בנסיגה מרצועת עזה וגרוש היהודים חצתה הממשלה קווים אדומים.
    הנגב והגליל מוצפים במיליון מוסלמים שוהים לא חוקיים ממדינות ערב ואפריקה ואין סימן שמתוכנן פינוי וגם לא הריסת בתים לא חוקיים.

    • תגובה ל39

      אזרח פטריוט, 17/11/09 00:05

      אז מה ,חייל בבצה''ל חייב לבצע את הפקודות ,אחרת נגיע לאנרכיה ,ואת זה מקווים אויבנו להשיג ואתה ודומייך מביאים את זה .

  • 38.

    דר' מלמד הגכבר

    מוי, 16/11/09 21:39

    כשתקים לבנך צבא פרטי משלו יוכל בנך היקר להביע כל ערך וכל משאלה ,נכון להיום הצבא בו משרת בנך הוא גם הצבא שבני משרת בו,וראה זה פלא בני חושב 180 מעלות במהופך לבנך ובני אינו רואה לעצמו כל זכות להביע את דעותיו על גבי שלטים,ומבין שעלין לציית למעט פקודות שאינן חוקיות בעליל , בני ישמח מאוד לשמור על התנחלויות ועוד יותר ישמח לפנותם

  • 37.

    החברה הטובים, בלי מירכאות (ל''ת)

    כל הכבוד, 16/11/09 21:37

  • 36.

    מותר לחלום על הפיכה צבאית בהנהגת חיילים אמיצים?....(רק לחלום....) (ל''ת)

    חשוך ימי בינימי, 16/11/09 21:36

  • 35.

    כול הכבוד...............מחזירים את הכבוד לצהל (ל''ת)

    מני, 16/11/09 21:35

    • צודק, כל הכבוד למח''ט כן ירבו.

      ינועבט, 17/11/09 00:08

      עדיף אגב שיישבו בכלא אזרחי, עם עדיפות לאגף הביטחוני.

  • 34.

    עם עץ רקוב ועקום כמו זה, איך מצפים שפרי הביאושים יפול בצורה טובה?

    ש, 16/11/09 21:32

    חינוך מתחיל בבית, חינוך למרדנות ובוגדנות מתחיל בהתנחלות.
    עצוב שהמדינה משקיעה הון תועפות בישיבות הסדר, מוותרת לביינישים על שנתיים שירות, ובסוף אנחנו מקבלים חיילים מפונקים שמשחקים בשטויות במקום להיות חיילים. לפרק את ישיבות ההסדר לאלתר, לא שווה את הכסף. שיתגייסו לצבא לשלוש שנים מלאות כמו כל חייל אחר בצבא.

    • הם טועים אבל הם לוחמים נפלאים ואזרחים מצוינים בים של נהנתנים ומשתמטים (ל''ת)

      אבי, 16/11/09 22:45

  • 33.

    אחיה! אוהבים אותך! כל הכבוד!

    שימי רמת גן, 16/11/09 21:23

    כל הכבוד לחיילים שמצליחים גם תוך כדי הלחץ הצבאי להמשיך לחשוב בצורה עצמאית, מפוקחת ויהודית ולא נכנעים לגחמות השמאל הקיצוני שאוחז במוקדי הכוח במדינה.
    אכן נכון, צה''ל לא נועד כדי לפנות יהודים בארץ ישראל, אלא כדי להגן עליהם מפני האוייבים.
    אם יש מקום שהגדרתו בעייתית מבחינה חוקית יש להשתדל להזדרז כמה שניתן כדי לקבל את האשורים המבוקשים.
    פינוי הוא לא פיתרון לבעיות כאלו.
    פינוי וגירוש אלו פיתרונות שמאלניים למציאות, שלצערנו הפכו לנורמה נוכח אוזלת היד של הציבור האמוני במדינה.
    כל התנגדות למהלך זוכה לקיטונות של ביקורת ופחד שמא הצבא יתפורר.
    לא שמענו דאגות כאלו שעמוס עוז וחבר מרעיו דיברו על פירוק הצבא ופיצוץ גשרים.
    צביעות שמאלנית כבר אמרנו?
    יה''ר שיהיו עוד חיילים שילכו בדרככם. תם עידן העיוורון.
    לא צריך לעורר מהומות אבל צריך לדעת להציב גבולות ולהעמיד עמדה מוסרית ברורה.

  • 32.

    צריך להעיף את החיילים האלה קיבינימט. (ל''ת)

    ב, 16/11/09 21:20

  • 31.

    כל הכבוד להם (ל''ת)

    אמיתי, 16/11/09 21:15

  • 30.

    הימין המטורף ממשיך להרוס את מדינת ישראל ביסודיות צעד אחר צעד. (ל''ת)

    א ש, 16/11/09 21:15

  • 29.

    30 ימי מחבוש? שיהיה אבל מיד אחרי כן לזרוק אותם מהצבא עם אות קלון לתמיד (ל''ת)

    רב''ט מיל., 16/11/09 21:13

  • 28.

    הזכות להלחם ואולי חס ושלום להפגע ומה עם הזכות להבעת דעה ?

    ברוך, 16/11/09 21:12

    ב''ה

    כאשר הפוליטיקאים מחוים דעה זו זכותם
    כאשר הם שוגים או טועים משלמים את המחיר משפחות אזרחים וחיילים זה נכון לכל מלחמות ישראל מלחמת יום הכיפורים היתה דוגמא של כשלון הדרג הפוליטי שהביא אסון .
    האם לחיילים יש זכות לחוות דעה או אפילו להתנגד למהלך כלשהוא בעבר ראינו דוגמאות לכאן ולכאן ראה פרשת אלי גבע בשערי ביירות
    אורי דן בספרו של קומנדו 101 מזכיר ויכוחים בין לוחמים ומפקדים על מהות ואופי פעולות שונות.
    אין ויכוח כשנתנה החלטה חוקית צריך לבצע אבל יש לזכור שהדרג הפוליטי נושא באחריות לתוצאות של החלטות בעייתיות ואין לנתק החלטות פוליטיות שגויות מהדרג הצבאי
    לדעתי החיילים היו צריכים לפתור את הבעייה
    הזו ברמת המג''ד יתכן שהיו מגלים הבנה לרגישות שלהם לעניין וסוגרים את העניין בצורה שקטה.

  • 27.

    לא לשכח את קו ההגנה של אייכמן: ''אני רק חייל שמלאתי פקודות'' (ל''ת)

    דובי הכתום, 16/11/09 21:10

  • 26.

    אם חפיצי חיים אנחנו ....

    חפיצי חיים, 16/11/09 21:10

    אין ברירה התנגדתי תמיד לדברים כאלה. בתור חייל קיבלתי פקודה וביצעתי גם דברים שלא התאימו לי. אבל היום אני מבין את החיילים האלה. די לפינוי די לבריחה יש לעצור את הנסיגה מדרך החיים הציונית. לעודד התישבות.ואם רוצים את החבר'ה הטובים האלה בצבא יש להתחשב ברגשותיהם.

    • תגובה מס 26

      בני אזרח פטריוט, 16/11/09 23:56

      אכן אין תפקיד הצבא לבצע פינויים שהשטרה צריכים לבצע .אך הצבא סר למרות הממשלה וצריך לבצע כל פקודה .שנית האם חייל משמאל יחליט שאם בא מחבל להתנחלות והוא הגן עליה כי הוא לא מאמין מה תגיד לו .לסיכום כל חייל צריך לבצע את המוטל עליו אלא אם הפקודה היא לא חוקית בעליל .

  • 25.

    אב אדיוט -- בן אידיוט (ל''ת)

    הכל ברור, 16/11/09 21:08

    • קצר וקולע (ל''ת)

      מסכים, 16/11/09 23:26

    • יש עוד רבים כמונו. אלו שלא ''אידיוטים'' משרתים בגל''צ (ל''ת)

      עוד אב אידיוט, 17/11/09 12:30

  • 24.

    ההתנחלויות מסכנות את המדינה ומקרבות מלחמה

    יאיר, 16/11/09 21:07

    לכן חובה הגנתית מרכזית של הצבא לפנות אותן. יותר חשוב ממלחה נוספת בעזה או בג'נין

    • יאיר מתכוון להתנחלויות בעכו, יפו, לוד, רמלה, נצרת בנגב ובגליל (ל''ת)

      רק פינוי ישראל כולה יביא שלום, 16/11/09 22:31

  • 23.

    אם אותם מדיחים אז מי יהיה קרביים? נוער הסמים מת''א? (ל''ת)

    שי הכתום, 16/11/09 21:06

    • לא נוער הסמים מאריאל (ל''ת)

      אמיתי, 17/11/09 06:30

    • נוער האלכוהול יגן עלינו (ל''ת)

      עמק האלכוהול, 17/11/09 12:31

  • 22.

    האסון מתחיל ששוב ושוב מצביעים ימין ומקבלם שמאל בשלטון (ל''ת)

    @ בנצי - א @, 16/11/09 21:03

  • 21.

    גם אנחנו לא שומרים בהתנחלויות , ולא פטרלים ביו''ש

    חייל מילואים, 16/11/09 20:59

    ועכשיו נתחיל סוף סוף את מלחמת יהודה בישראל.
    עד חורבן הבית השלישי

    • אל תדאג, יש מספיק בלעדיך, ועדיף שמחבקי האוייב ישארו בחוץ!!!

      מילואימניק, יהודה ושומרון, 17/11/09 00:45

      הם רק מחלישים את הצבא!!!

  • 20.

    תפקיד הצבא להגן על היהודים ולא להרוס את בתיהם

    אלמוגית , 16/11/09 20:58

    כאשר הצבא משמש זרוע פוליטית של אהוד ברק כדי למנוע את עריקתו של דניאל בן סימון לחבורת שלום עכשיו, אין להתפלא ויש לעודד את החיילים שאינם מוכנים להתעמר ביהודים בשל דתם.

  • 19.

    היו עוד חיילים שביצעו את כל פקודות שקיבלו בלי לחשוב על מוסריותם :

    בגרמניה לפני 70 שנה..., 16/11/09 20:55

    וסירוב לשרת במחסום צה''ל או ב''שטחים'' - זה כן בסדר? והפגנות קצינים בעת מלחמת לבנון הראשונה נגד המלחמה - גם זה בסדר? .

    • יודע מה?

      ליאור, 16/11/09 21:21

      אני לא רוצה לשמור על התנחלויות. אולי גם אני אניף שלט שכזה?

      • תניף.

        יהודי, 17/11/09 11:25

        אדרבה , עדיף שרק חיילים שמוכנים להילחם ישרתו בכלל, וביו''ש בפרט.

    • הם הפגינו עם מדים? תוך כדי מילוי תפקיד?

      ליזה, 16/11/09 21:33

      אבא שלי היה קצין ולוחם שהתנגד ללבנון הראשונה (בעיקר באמצע המלחמה שגילה את הגוון הפוליטי שלה), למרות זאת הוא נשאר ושירת למופת.
      המחאה היחידה שלו היתה לא לקחת את העיטור שהגיע לו בסוף המלחמה.
      ושים לב - הוא לא עשה מחאה קולנית כמו להגיע לטקס לקחת את הפרס ואז להחרים את הרמטכ''ל בהפגנתיות, הוא אשכרה ויתר על משהו בשביל למחות. פשוט עשה את זה כמו חייל ולא כמו פושטק מהרחוב.

  • 18.

    אני הייתי נותן להם דרגות קצונה. הם חכמים ומוסרייים יותר מכל בה''ד 1

    אבנר, 16/11/09 20:55

    ראוי להזכיר את זה כמורשת קרב. לדעת להבחין בין טוב לרע.

    עוד תועלו לדרגת סגן, אל דאגה. האמונה תנצח!

    אמיצים שכמוכם. תודה לכםץ.

    • ל18 מסכימים עם כול מילה פלוגת 915 חיל הים. (ל''ת)

      דוד דבורן., 16/11/09 21:47

    • אבל למרבה הצער הם ישרתו את מה שנותר להם כעובדי רס''ר (ל''ת)

      דרגות קצונה..., 16/11/09 22:18

  • 17.

    לא צריך אבות ובנים כאלה!!!

    ימני לייט, 16/11/09 20:54

    הצבא והמדינה תסתדר בלעדיכם.אין להם הבנה של הנזק שהם גורמים. על הצבא להויאם מקירבו.

    • חבל להקיא. הם יביאו המון תועלת בניקוי שירותים וסיוד עצים (ל''ת)

      קב''א גבוהה ביותר. למה להקיא?, 16/11/09 22:19

  • 16.

    זו דרך שמובילה לחורבן הבית השלישי (ל''ת)

    אזרחי1 , 16/11/09 20:54

    • לכן שצה''ל יתרחק מפוליטיקה וגירוש יהודים (ל''ת)

      בית רביעי, 17/11/09 12:34

  • 15.

    אסור אסור אסור........

    20 שנה צנחן, 16/11/09 20:53

    המהלך של החיילים אינו תקין. נקודה.
    אבל עירוב הצבא עם פוליטיקה קרי פינוי יהודים ע''י חיילים הוא הוא שורש הרע.
    די לפוליטיזציה הצבאית , די לשימוש בחיילים כשוטרים, תנו ליס''מנקים אוכלי הנבלות לבצע את העבודה הבזויה האהובה עליהם כ''כ.הפסיקו לבזבז חיילים נהדרים על משימות אדיוטיות.
    אני קורא לכל מי ששכל בקודקודו להפסיק את הפארסה הזו.

  • 14.

    מי התחיל את הפוליטיזציה של צה''ל?

    HaMashkif , 16/11/09 20:52

    אם תפקיד צה''ל הוא לאכוף את מדיניות הממשלה, בנוסף לביטחון שהוא תפקידו המוצהר, אז למה להסתפק רק בפינוים של התנחלויות? רק בגלל שהשליטה בשטח היא צבאית? באותו אופן מחר עלול צה''ל להקרא לדיכוי הפגנות של עובדים, עצרות פוליטיות נגד הממשלה, וכיוצא באלה.

    זה מתאים לסין,קובה ואירן, אך לא למדינה דמוקרטית.

    לא ראינו שצה''ל נשלח להרוס ולפנות בנייה לא חוקית של בדואים בנגב. גם זו יכולה להחשב אכיפת מדיניות המשלה.

  • 13.

    '' הפעולה נוגדת את ערכי הצבא'' ושל אהוב לב העיתונאים

    תג מחיר, 16/11/09 20:49

    ציקו תמיר לא נוגד ?

    למרות זאת הוא קיבל מחיר מבצע!

  • 12.

    אחרי שהרס את העבודה ברק הורס את הצבא- האיש מסוכן לישראל. (ל''ת)

    רעמסס, 16/11/09 20:49

  • 11.

    גאה בכם אחים שלי!!!! - - - מילואימניק (ל''ת)

    יהודי טוב, 16/11/09 20:44

  • 10.

    היום זה זה, מחר זה משהו אחר-לא מבין את הראש הזה

    אדם, 16/11/09 20:35

    אם כי אני לא יכול לומר שאין בלבי כבוד על התעוזה לכשעצמה.

  • 9.

    זה אומר שמותר לי להשתמט מדיכוי האוכלוסיה הפלסטינית?

    מילואימניק, 16/11/09 20:33

    לא חסר דוגמאות לפעולות של צה''ל נגד הפלסטינים שלא נופלות תחת ההגדרה של ''להגן'', האם זה אומר שמותר לי בתור חייל לברור מתוך כל הפעילות הצבאית את הפעולות שנראות לי, ולסרב לבצע את אלה שלא מסתדרות עם ההגדרות שלי לצבא במדינה דמוקרטית? או שאני פשוט אמור לבצע פקודות כמו חייל?

    חיילי ''נוח/לא נוח'' זה משענת קנה רצוץ. שהחייל הבעייתי יהיה טבח או נהג, או כל תפקיד אחר שבו הוא לא יכול לגרום נזק.

    • כן - אם אתה באמת מרגיש שאתה מדכא אוכלוסיה תמימה - אל תלך לצה''ל (ל''ת)

      חד וחלק!, 16/11/09 20:51

      • זה קצת מאוחר מידי בשבילי, כפי שאתה יכול לנחש

        מילואימניק, 16/11/09 21:14

        ואם אני לא אתגייס, והמתנחלים לא יתגייסו, מי יתגייס בדיוק?

  • 8.

    העניין הוא החוק

    דרומי, 16/11/09 20:31

    במדינה דמוקרטית העיקור הוא החוק. חיילים לא עושים מה שמתאים להם אלא מצייתים לפקודות (למעט בילתי חוקיות בעליל).
    מי שמתנגד לסרבנות השמאלנית חייב גם להתנגד לסרבנות הימנית.

  • 7.

    ההתנחלויות,המחסומים והגדר - כולם עניין פוליטי.בקרוב מאוד חיילים מהשמאל

    2 צבאות ל-2 עמים, 16/11/09 20:31

    יביעו את דעתם בשלטים נגד ההתנחלויות,נגד המחסומים ונגד הגדר שהוקמה מעבר לקו הירוק.

    • אין חיילים מהשמאל ואם יש הם לא לוחמים (ל''ת)

      ישעיהו, ראשון, 16/11/09 21:49

  • 6.

    כל הכבוד, יש להם אומץ לעשות את מה שכולם חושבים. (ל''ת)

    יהודי, 16/11/09 20:28

  • 5.

    ''לא צבא ששולחים אותו להחליף פקחים אזרחיים'' - אבל... (ל''ת)

    אין לו בעיה עם להחליף חברות אבטחה על ההתנחלויות, 16/11/09 20:27

    • תפקידו של הצבא הוא לשמור ולאבטח, לא לפנות ולגרש!!! (ל''ת)

      יהודי טוב, 16/11/09 20:54

      • תפקידו של הצבא הוא להלחם במחבלים בלי הבדל מאיזה דת הם (ל''ת)

        יהודי עוד יותר טוב, 16/11/09 22:17

  • 4.

    מחזק את ידי החיילים שהניפו השלט

    שימי בקר , 16/11/09 20:08

    צה''ל=צבא הגנה לישראל.
    אם יש מישהו שצריך לגרש משטחינו אנו, לא את היהודים!

  • 3.

    דוקטורט אינו בהכרח סימן לחוכמה

    גיל, 16/11/09 19:48

    ד''ר מלמד היקר טחו עינך מראות שכל סרבנות כזאת מימין ומשמאל הם מסמר נוסף בארון המתים של הציונות ובמילים אחרות צעד נוסף לקראת חורבן הבית השלישי.
    תראה את בנך כמסמר.
    קורס קצינים עלאק - לאחר שירצה את עונשו בכלא יורד בדרגה ויודח מתפקידי לחימה הקורס היחיד שיראה הוא קורס עוזרי רס''ר

    • 3 - אני אתך בכל כוחי. (ל''ת)

      אלי, רעננה, 16/11/09 20:27

    • סרבנות לפקודה מזעזעת כמו גירוש היא דבר אצילי

      רביד, 16/11/09 20:53

      ההבדל בין סרבנות משמאל וסרבנות מימין היא שהשמאל בוגד במדינה ומסרב להלחם למענה, בעוד שהימין אינו מסכים להלחם נגד המדינה ונגד אזרחיה, ומקפיד להיות מוסרי.

      • גם שמירה

        ליאור, 16/11/09 21:26

        על התנחלויות, שמנציחות מדיניות כיבוש נפשעת היא מזעזעת.
        מליון פלסטינאים חיים ללא זכויות אזרח בסיסיות כשלידם גרים התנחלויות עשירות ולאזרחיהן זכויות ואפשרויות למכביר.
        ישראל לא מספחת את הגדה המערבית. מדוע?.. ספחו ותנו זכויות, או החזירו את השטח.

  • 2.

    במדינה נורמלית היו מעמידים חיילים אלו לקיר . . ..

    ירין באר שבע, 16/11/09 19:44

    לא יאומן הציניות והזלזול במשמעות של צבא במדינה דמוקרטית. הצבא הוא זרוע מבצעת של ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי ולא ארגון הפועל על פי רצונו.

    • אז מחר שר הבטחון יכול לשלוח חיילים שיסיידו לו את הבית?

      דור אלון, 16/11/09 20:46

      וראש הממשלה יכול לשלוח חיילים שיעשו לו קניות בסופר?
      מה פירוש הצבא הוא זרוע מבצעת של ממשלה?
      תפקיד הצבא הוא להגן על המדינה כנגד אויביה מבחוץ. הממשלה רק מנחה אותו מתי וכיצד לפעול לצורך הגנת המדינה ואזרחיה מפני האויבים.
      כל שימוש אחר בצבא למטרות פוליטיות הוא פסול.

      • הממשלה היא זו שנותנת פקודות לצבא. לכן ניתן לתאר כל משימה צבאי כפוליטית (ל''ת)

        גם פקודה לצבא להגן על ההתנחלויות היא פוליטית, 16/11/09 22:34

    • מדינה מתוקנת ?

      עלקוצושל י., 16/11/09 20:52

      לא הבנתי אתה גר בבאר שבע בישראל?
      או באר שבע בקליפורניה?

  • 1.

    זה מה שקורה כאשר נותנים לאוכלסיות שלמות להשתמט מצהל

    אבי, 16/11/09 19:38

    הלוחמים הקרביים הם יחידי סגולה המגינים עלינו בגופם ותורמים לנו את זמנם בעוד הרוב המוחלט משתמט ונהנתן .חלק מהמשתמטים אף נוסע לארצות תבל כדי להשמיצנו ועמותה שמטרתה קידום ההשתמטות הינה חוקית בישראל.
    כאשר זה המצב קשה לכפות משמעת על אותם נערים נפלאים שאמנם טועים.
    קודם שיענישו את אלו המתפרעים שבוע אחר שבוע בבילעין.