• 55.

    אולי נדון בנושא במקום ''לזרוק'' סיסמאות לחלל האויר?!

    רפניל , 14/02/10 11:08

    גורלנו אינו מופקד בידי יורדים, הוא מופקד הרבה יותר בידי ערבים שאינם אוהדי הציונות, ובידי חרדים שהם אנטי-ציונים להכעיס. אולם אין שום סיבה שמאזרחים ישראלים החיים בחו''ל, שחיו רוב שנותיהם בארץ, שרתו שירות צבאי או לאומי, בחלקם חזרו לכאן בעיתות מלחמה ונרתמו למאמץ המלחמתי, שילמו כאן מיסים ובחלקם עדיין משלמים ועוד יחזרו - תשלל הזכות להצביע לכנסת; זו הגישה העקרונית הנכונה. לא כל מי שחי בחו''ל ולא כל פרק זמן של מגורים בחו''ל, מעידים על ישראלי שהוא יורד, ויש לכך דוגמאות רבות מאוד.ברק אינו מחייב ''את הקיבוץ'', עם כל הכבוד להיותו שופט עליון לשעבר. גם לא כל דעותיו של פייגלין מקודשות בעיני. לדידי השאלה החשובה היא מיהו בימינו אלה ''יורד'', ומה דינו? אם נחליט בשאלה זו, נפתור בכך גם את שאלת זכות ההצבעה.
    זה נושא הדיון האמיתי, משום שהשלכותיו רחבות מעצם עניין ההצבעה, שאולי ישתתף בה יורד כזה או אחר ואולי לא. ראו גם: http://www.news1.co.il/Archive/003-D-45204-00.html?tag=10-40-17
    לשאלה גם היבט דמוגרפי, ומהבחינה הזו יכולה וצריכה ישראל לנקוט בשורה נוספת של צעדים מתבקשים.

  • 54.

    חומר למחשבה. לא יודעת. (ל''ת)

    נטע, 19/11/09 14:24

  • 53.

    יש בזה משהו

    ירון, 17/11/09 14:08

    השאלה היא האם לתת לכל יהודי באשר הוא - זכות הצבעה, או רק לבעלי אזרחות ישראלית.

  • 52.

    זאת תהיה טעות איומה

    שי, 16/11/09 14:32

    מי שגר בחו''ל יכול להצביע למי שהוא רוצה כאן
    אבל לא יצטרך לסבול את הטעויות של הממשלה החדשה שבחר.

    אז אם ההצבעה שלו תהיה עבור ממשלה כושלת שתביא עלינו מצב בטחוני מפוקפק ומצב כלכלי גרוע- הוא ישב לו שם בחו''ל בלי להרגיש את זה ויגיד:
    טוב אולי טעיתי אבל בכל מקרה זה לא משפיע עלי.

  • 51.

    יצא המרצע מן השק:פייגלין הוא אנטי ציוני.

    רון וייס, 16/11/09 14:16

    להפקיד את גורלנו בידי אלה שאינם מתגייסים
    לצה''ל ואינם משלמים מסים בישראל,זו התאבדות לאומית.

    • לידיעתך גורלנו הופקד בידי אלה שאינם מתגייסים לצבא , אינם משלמים מיסים

      מחל, 16/11/09 16:46

      ומשתפים פעולה עם האויב. זה קרה באישור הסכמי אוסלו בקולות הערבים. וזו אכן התאבדות לאומית. הצעתו של פייגלין מנסה לתקן את המעוות.

  • 50.

    ל-46: מי שירד מהארץ עזב בגלל שאהב אותה ורצה רק לסבול בחו''ל. (ל''ת)

    ארץ אוכלת יורדיה, 16/11/09 00:36

  • 49.

    כשהקמנו מדינה לא ניו חרדים,שסניקים ומיני פיגלינים בסביבה=עכשיו אחרי

    62שנה הם הפכו לשליטים והמדינה היתה למקום מגעיל בלי, 16/11/09 00:29

    עתיד ותקוה=עובדה.

    • למי אתה מתכוון כשאתה כותב ''כשהקמ-נו''?

      אסף בן דור, 16/11/09 08:18

      היו חרדים במחתרות והיו חרדים שייסדו ערים. אף שטיפת מוח ושכתוב היסטוריה לא יטשטשו את זה!

  • 48.

    חזק ביותר!

    דוד., 15/11/09 23:32

    פייגלין כרגיל עם ראיה מפוכחת ומקורית! יאללה שייבחר כבר לראשות הממשלה...

  • 47.

    פייגלין שב ומתגלה כמקורי וכיצירתי בין הפוליטיקאים

    המצונזר, 15/11/09 22:49

    ומשום מה אני גם מאמין לו שיגשים את חלומותיו אם ייבחר וגם בכך הוא שונה מהזן הפוליטיקאי המצוי.

  • 46.

    כמה תשובות והבהרות

    משה פייגלין, 15/11/09 22:47

    הרעיון שהועלה במאמר אינו חדש. אנו כותבים ומדברים על כך למעלה מעשר שנים. החידוש הוא שאני מציע להתחיל ביורדים - וכן, אני בהחלט מתכוון גם ליהודים.

    רוב התגובות מתייחסות כצפוי לשאלה מי ירוויח ומי יפסיד מהשינוי הזה. וזו טעות נפוצה. השאלה אינה מי ירוויח אלא מה נכון.

  • 45.

    אתה מתכוון לתת לאילן פאפה ואבי שליים לקבוע את גורלך ? (ל''ת)

    תדי כ''ץ - טנטורה, 15/11/09 22:12

    • נתת במשך שנים רבות. תן עכשיו גם לטובים בהרבה מהם... (ל''ת)

      רפניל , 14/02/10 11:07

  • 44.

    די לנו שדניאל בארנבוים מצביע כאן. גם זה קצת יותר מדי... (ל''ת)

    קירשנבוים, 15/11/09 21:42

  • 43.

    אז כל נטורי קרתא וחסידי סאטמר מהתפוצות יקבעו לי את אורח חיי ?

    עמרם בלוי ימ''ש והגיורת רות, 15/11/09 21:40

    נפלא.
    א גליק האט מיר געטראפען...

  • 42.

    תיירים ואנשים עסקים ישראלים שנמצאים זמנית בחו''ל - כן; יורדים - לא!

    יבגני, 15/11/09 21:38

    תנאי לאזרח להצביע בנציגות ישראלית בחו''ל צריך להיות הצגת כרטיס בכיוון אחד לישראל וזמן שהיה רצוף בחו''ל עד ליום הבחירות שלא עולה על חצי שנה.

    מי שבוחר לחיות במדינה אחרת, לא צריך לקבל אפשרות קלה להצביע ולהשפיע על המתרחש כאן. אם מאיזושהי סיבה זה כ''כ חשוב לו, הוא מוזמן לממן לעצמו כרטיס טיסה לישראל ולהצביע כאן - ואז לחזור לאיפה שהוא גר.

    • יבגני , חלקתי עליך בכל מלה שכתבת בנושא האופנוענים. כאן אני מוצא...

      רק עם אופנוע, 15/11/09 21:58

      ...שאנחנו תמימי דעים לחלוטין.
      אלא שכרטיס טיסה איננו המנגנון הנכון להחליט , שכן כרטיס קונים והוא REFUNDABLE.
      זמן השהייה בחו''ל - מספר ימים בשנה - קובע אם אדם משלם את מיסיו בישראל .
      מי שמשלם מיסים בישראל , ע''פי פרמטר של מספר ימי שהייה בארץ - יכול להצביע.
      מי שפטור ממיסים בגלל שרב שנתו עוברת עליו בחו''ל - שיצביע איפה שהוא משלם...

  • 41.

    חשבת על זה עד הסוף ? רצית שקלמנוביץ' ואוסטרובסקי וגולדסטון יצביעו ...

    ארנון, 15/11/09 21:36

    ...לכנסת ישראל ?
    אתה בטוח שזה ממש נבון ?
    או אולי סטיבן כהן , וסטיבן רוז ואד אסנר ואייל סיוון ואילן פאפה...???
    הם יצביעו , ואנחנו נאכל חרא ?
    כל עיצעס גיבער , ואפילו אנטי ציוני או מומר כמו חומסקי או חיים פאקינג בראשית וברונו קרייסקי ושמעון צבר ב''ש יחליטו שאחמד טיבי צריך להיות ר''מ ישראל ?
    אתה עדיין משוכנע שחשבת עד הסוף ?

  • 40.

    לא רוצה שגולדסטון יצביע ויהיה שותף להחלטות מה יקרה לי...

    יושקו, 15/11/09 21:27

    לא גולדסטון , לא בשארה , לא חומסקי , לא חיים בראשית ואפילו לא מרדכי וענונו.
    אבל אין לי ברירה לגבי וענונו. זה מספיק רע...

  • 39.

    צודק! לחבר בין יהודי העולם לישראל (ל''ת)

    חנניה, 15/11/09 21:16

  • 38.

    בטח. כל ''שלום עכשווניק'' מבוסטון יחליט עבורי החלטות בטחוניות ומדיניות..

    רוגטקא, 15/11/09 20:18

    רעיון נהדר.
    הקול של אילן פפה , אבי שליים , חיים בראשית ומיני אסקופות נדרסות כאלו - יקבעו איך תראה הכנסת שלנו.
    אללה יוסתור.
    אני גם לא רוצה שכל משיחיסט או כהניסט יהיה גיבור על חשבוני , מאידך.
    מי שמצביע צריך לדעת שהצבעתו משנה את גורלו גם כן....
    להצביע על גורלם של אחרים זו חכמה קטנה מאד.

  • 37.

    כל עוד חוק השבות קיים ההצעה שלך לא ריאלית

    צופה עתיד, 15/11/09 19:16

    חוק השבות שנותן אזרחות ישראלית לכל יהודי, ביחד עם ההצעה שכל ישראלי יוכל להצביע, לא משנה איפה הוא גר, יביאו למצב שבו כל יהודי העולם, גם כאלה שדרכו כאן רק לרגע על מנת לקבל את האזרחות שלהם ולברוח, יוכלו להשפיע על מה שקורה לי במדינה.

    נכון, כיום רוב היורדים מחזיקים בדעות ימניות ולכן ההצעה מאוד נוחה בשבילך. אבל בטווח הרחוק זה יכול לחזור אליך כבומרנג כאשר אנשים יקבלו אזרחות רק בשביל לקדם את דעותיהם, וזאת בלי לחיות כלל בארץ!

    אז תשים לב: במדינות שהבאת כדוגמא, מאוד קשה להפוך לאזרח ולכן אין כל בעיה לאפשר לאזרחים להצביע גם אם הם לא גרים במדינתם. בישראל, שבה כל יהודי שיחפוץ בכך יהפוך לאזרח, הדבר הרבה יותר בעייתי. ואתה הרי לא רוצה לשנות את חוק השבות, נכון?

  • 36.

    סבבה.וגם לערבים ישראלים שנמצאים בחו''ל (ל''ת)

    לאהלה, 15/11/09 18:38

    • גם לישראלים שיושבים ב''טיירה דל פואגו'' על גחלים... (ל''ת)

      יעל לוטן וטניה ריינהרדט, 15/11/09 22:10

  • 35.

    נציג ''המחנה הלאומי'' תומך בנפולת הנמושות

    חיים מירושלים , 15/11/09 18:35

    שברחו מן הארץ.

    איפה ההגיון?
    איפה הציונות?

  • 34.

    פייגלין ההזוי

    איש הגון, 15/11/09 18:34

    פייגלין מתעלם מכך שהמצב בישרל שונה מזה שבארה''ב, אוסטרליה ועוד מדינות המאפשרות לאזרחיהן להצביע מחוץ לגבולות המדינה. שם אחוז האזרחים שחיים בניכר קטן לאין שיעור, והשאלות שעומדות על הפרק אינן הרות גורל כמו במקרה של ישראל. מדוע שהיורדים יחליטו עבורנו האם לצאת, חלילה, למלחמה? האם בניהם ישלמו את מחיר ההחלטה? על ההפך נאמר ''אין מיסוי ללא ייצוג'', ועכשיו אפשר לומר ''אין ייצוג ללא מיסוי''- יישבו בארץ, ישלמו מסים, ישרתו בצבא, ויקנו את הזכות להשתתף בהכרעות. ברורים מניעיו של פייגלין, והם באים לשרת את האינטרס שלו.

  • 33.

    הפעם לפייגלין לא מצליח. רוב התגובות הן נגדו. איפה שכירי העט שלו? (ל''ת)

    משתומם, 15/11/09 18:21

    • כנראה ש'שכירי העט' שלו הוא לא שכירים אלא תומכים שחושבים

      דניאל, 15/11/09 19:48

      והפעם הם לא כ''כ התלהבו על הרעיון.

      אני למשל תומך מאוד בפייגלין והתפקדתי לליכוד בגללו ופקדתי עוד הרבה אנשים, אבל על הרעיון הזה (שאני לא פוסל מכיוון שאני מעריך את החשיבה של משה וייתכן שהוא מבין משהו שאני עוד לא מבין) אני בכל זאת חושב שצריך להתייחס מאוד בזהירות.

  • 32.

    take your right to vote, and shove it where the sun don't shine (ל''ת)

    Wienerschnitzel, 15/11/09 18:16

  • 31.

    also poles in diaspora can vote for poland (ל''ת)

    ephi, 15/11/09 18:16

  • 30.

    פייגלין, לא ייתכן שאנשים שאינם אזרחים ואינם נושאים בנטל יקבעו את חיינו (ל''ת)

    צ'רצ'יל , 15/11/09 18:05

  • 29.

    יש הרבה בדבריו אך יש גם בעיות לא פתורות (ל''ת)

    האמת, 15/11/09 17:51

  • 28.

    לשם שינוי אני חולק עליך לגמרי

    פייגליניסט, 15/11/09 17:48

    הסיכון במתן זכות הצבעה לאוהבי ישראל כמו גולדסטון ורם עימנולמל גדול מדי. לא הייתי רוצה לראות טיפוסים כאלו משפיעים על הפוליטיקה הישראלית.

  • 27.

    תודה לך. זה לא ימנע ממני להמשיך להסית נגדכם ולהצביע לבל''ד (ל''ת)

    נועם צ'ומסקי, 15/11/09 17:29

  • 26.

    אבל כסף (מיסים) ולשלוח את הילדים לצבא הם רוצים (ל''ת)

    יורד, 15/11/09 17:24

  • 25.

    לפייגלין יש סיבה מצויינת להתחנף לנפולת הנמושות

    שאולי, 15/11/09 17:20

    הרוב המכריע של היורדים הם ימנים. הוא פונה לנוטשים החיים על סיר הבשר להחליט בשלט רחוק על חיינו. כלומר ערב רב של ימנים ישלח אותנו תחת הנהגתו של פייגלין ואת ילדינו להלחם בזמן שהם צופים במראות דרך דיוחי הסי. אן.אן.כאן שמו לו רגל ונמנע חברותו בכנסת. הוא לקהל הבוחרים שלו בחו''ל. הוא רק עוטף זאת במלים יפות. יורדים הרוצים לתרום לישראל שיחזרו לכאן. לא רוצים? לא צריך.

    • שאולי, אני מסדר לך עבודה בארה''ב משכורת של 150 אלף דולר בשנה. מעביר (ל''ת)

      אותך והמשפחה ואתה מסרב? מנסה להבין., 15/11/09 18:30

    • צודק! (ל''ת)

      מיכל, 18/11/09 01:39

  • 24.

    איזה רעיון מלהיב

    יעלי, 15/11/09 17:20

    מצטערת על ההתלהבות אבל זה רעיון שמדבר אלי כבר המון זמן. פייגלין - זכית בתומכת!

    • את בטח דוסית משתמטת עם 6 ילדים שחיה באיזו התנחלות וחושבת שזה יעזור לך (ל''ת)

      כל הנמושות התאחדו!, 15/11/09 18:18

  • 23.

    לילה וערפל כתום מכסה את היישוב משטר דמות טליבאן מתמקם בארץ. (ל''ת)

    Vox Ami , 15/11/09 17:15

  • 22.

    אז לתת זכות הצבעה רק למי שמשרת בצבאת משלם מיסים ונושא בעול

    אם כבר...אז לשלול זכות הצבעה מהערבים והחרדים, 15/11/09 16:55

    מתן זכות הצבעה ליורדים יפוך את מי שחי פה למיעוט. כל יהודי יוכל עפ''י זכות השבות לקבל אזרחות ישראלית ולהשאר לגור בחו''ל, וכל ערבי שחי בחו''ל גם הוא ובניו יוכלו להצביע.
    על כל יורד יש בארה''ב 3 יהודים כמו רם עמנואל או חסידי סטמאר (החברים של אחמדיניג'ד) שיוכלו עפ''י הצעתך ''לעלות'' לקבל אזרחות ושבוע לאחר מכן לחזור לארה''ב ולהצביע לכנסת...זה מה שאתה רוצה?

    • אתה צודק, אבל יש לאזרחות שני צדדים

      אזרחות זו זכות שהיא חובה וחובה שהיא זכות, 15/11/09 17:55

      פייגלין מציע לתת אזרחות למי שמקבל את עקרון המדינה היהודית ולא למי ששולל אותה. לכן כל אותם יורדים שלא יכירו במדינה לא יקבלו אזרחות. ובנוגע לערבים יורדי הארץ - אלו בודאי לא יקבלו אזרחות מכוח חוק השבות.

    • מי שלא שירת בצה''ל אינו יכול להיות אזרח ישראלי. די כבר עם הניצול (ל''ת)

      והפליית חיילי צה''ל., 15/11/09 18:32

  • 21.

    מסכים עם כל מילה... (ל''ת)

    שלמה, 15/11/09 16:53

  • 20.

    בדרך כלל אני מסכימה עם פייגלין, אבל הפעם לא

    חנה, ניו יורק, 15/11/09 16:51

    השמטת, ביודעין או שלא, פרט די חשוב: המדינות שמאפשרות הצבעה לאזרחיהן בחו''ל הן מדינות שיש מהן הגירה שלילית נמוכה יחסית, וזה גם הצפי בשנים הקרובות. כמו כן, תהליך קבלת אזרחות שם איננו טריוויאלי וכרוך בקשר פיזי הדוק עם המולדת. ברב מדינות אירופה ובארה''ב, למשל, בן זוג של אזרח יכול לקבל אזרחות רק אם יגור בארץ המאזרחת מספר שנים.
    גם העברת אזרחות לילדים מותנית במגורי ההורה בארץ מספר שנים.
    מדינת ישראל בחרה לאפשר לכל יהודי לקבל אזרחות ישראלית, ללא כל מחויבות למדינה. לכן, מתן אפשרות לכל ישראלי להצביע כמוה כלהזמין אנשים שכל קשר בינם לבין ישראל הוא מקרי (כך לפחות הם רואים זאת, גם את אתה חושב שיהדותם קושרת אותם אוטומטית לישראל) להשפיע על גורל מדינת ישראל.
    אני לא רוצה אנשים כמו בניו של אולמרט, שברחו משירות צבאי מחד, ולא את כל החרדים של ברוקלין מאידך, מצביעים כאזרחים שווי זכויות בבחירות במדינת ישראל.

  • 19.

    ברחו מהארץ, השתמטו משרות בצבא ויצביעו לימין הקיצוני

    דגידפ , 15/11/09 16:48

    תעשו הצבעה בין הישראלים בניו-יורק או לוס אנג'לס ותגלו שרובם בעד כיבוש רצועת עזה, מתנגדים למו''מ עם הפלשתינאים, רוצים שילדינו ילחמו על הארץ המובטחת בשעה שילדיהם יעשו כסף בארה''ב

    • שכחת שהם גם בעד לפוצץ את המסגדים ולגרש את ערביי ישראל :-) (ל''ת)

      מסכים לכל מלה, 15/11/09 18:18

    • ברור, זו הסיבה שפייגלין רוצה בכך

      לאהלה, 15/11/09 18:39

      הכל פוליטיקה

  • 18.

    צריך לחשוב על זה מאוד בכובד ראש

    דניאל, 15/11/09 16:47

    עקרונית זה רעיון טוב אבל לא ברור אם בשלו התנאים לכך.

    להזכירכם יהודי ארה''ב למשל בחרו ברובם את אובאמה... האם היינו רוצים שהם יכריעו כאן בחירות ויבחרו במקבילה שלו בארץ - גלאון?

    מצד שני יש גם הרבה פנים חיוביים לרעיון הזה.
    צריך לחשוב טוב טוב.

  • 17.

    האבתי את הרעיון

    מרכזניק, 15/11/09 16:43

    מבטא את אחדות הנשמה הכללית של ישראל בעולם

    • כשהנשמה מאירה, זה אומר שהיא נחשפה לקרינה... (ל''ת)

      ביני''ש, 15/11/09 17:45

  • 16.

    רעיון מעניין, אבל לא ישים

    מוטי, 15/11/09 16:42

    אין סיכוי שהציבוריות בארץ תתן לך להעביר את החוק הזה, אפילו אם תגיע לכס ראש הממשלה. אתה צריך להיות ריאלי.

  • 15.

    כשאתה אומר יהודים למה אתה מתכוון?

    יפעת, 15/11/09 16:40

    אם מדובר על יהודים כמו בחוק השבות תהיה לך קצת בעיה לתת להם להצביע כי למה שאיזה גוי שסבא שלו מצד אבא עשה גיור רפורמי ירצה פתאום להשפיע לטובה על עם ישראל, סביר להניח שהוא סתם יזיק. אם תרצה להעביר את החוק הזה זה יחייב הגדרה מחדש של מיהו יהודי וזה רק ילך ויסתבך.

  • 14.

    צריך לאפשר לישראלים שנמצאים בחו''ל להצביע

    ארז, 15/11/09 16:37

    אבל - רק במידה וביום הבחירות עברו פחות מ-X חודשים מאז שיצאו מהארץ, ורק במידה והתגוררו בארץ במשך Y חודשים לפחות (בין ברציפות ובין שלא ברציפות) במשך ה-Y+Z החודשים שקדמו ליום הבחירות (הערכים X,Y,Z הם מספרים טבעיים כלשהם, הגדולים מ-1, שהמחוקק יחליט עליהם).

    כך יוכל כל אזרח מן השורה, המתגורר בישראל ורק במקרה נמצא בטיול או בפגישה עסקית ביום הבחירות, לממש את זכותו הדמוקרטית. כך יוכלו להצביע גם סטודנטים שטסו לחו''ל לתקופה קצובה לצורך לימודים. וכך יוכלו להצביע גם יורדים, במידה ולא חלף זמן רב מדי מיום ירידתם מהארץ.

    וכך לא יוכלו להצביע מיליוני יהודים ברחבי העולם, שאין להם שום זיקה למדינת ישראל. כי מי שלא עושה מילואים, לא משלם מיסים - אין לו זכות להצביע, ולקבוע עבורנו על מה יבזבזו את כספי המיסים שלנו.

  • 13.

    יש לי קרובי משפחה שגרים בארץ ללא אזרחות

    רננה, 15/11/09 16:37

    לפי ההצעה של פיגלין לא תהיה להם שום סיבה לבקש אזרחות שהרי מהתשתיות הם נהנים בכל מקרה ובגלל שהם לא אזרחים הם לא משלמים פה מיסים, אז אם תתן להם להצביע איזה אינטרס יהיה להם להתאזרח?

  • 12.

    יתן קצת פתחון פה לאלו שטוענים שישראל משתלטת על העולם

    רועי, 15/11/09 16:33

    אם בכל מקום היהודים גם שייכים בפועל למדינת ישראל, יוצא שלמדינה יש ידים ארוכות בכל העולם. אולי לנו זה נשמע טוב, אבל אני לא בטוח ששאר העולם יאהב את זה.

    • קשקוש לא צריך את זה כדי להשמיע רעיונות הזויים (ל''ת)

      אחמדי, 15/11/09 17:24

  • 11.

    רעיון מעניין שנושא בחובו מהפיכה

    אלי, 15/11/09 16:31

    הראיה של עם ישראל בכל העולם כגוש אחד ולא מדינה שעומדת בנפרד משאר העם.

    • תוריד את הכיפה. זה יקרר לך את המוח ותוכל לחשוב יותר בהגיון (ל''ת)

      נוירולוג, 15/11/09 18:19

  • 10.

    כל היורדים הם שמאלנים (ל''ת)

    בני, 15/11/09 16:26

  • 9.

    משה, בחרת נושא משעמם .לזה חיכינו שבוע ?!? (ל''ת)

    בד''כ מרוצה, 15/11/09 16:13

    • נושא משעמם? אתה מאלו שיכולים לפספס באר נפט כשנתקלים בה

      מיכה, 15/11/09 17:18

      אתה לא מבין איזה פצצה הבן אדם הטיל פה. לא מחווה דעה על עצם הרעיון אלא רק על הפוטנציאל הגלום פה לטוב ולמוטב.

    • זה בדיוק העינין

      תינוקות שנישבו, 15/11/09 19:00

      הוא בוחר לו כל מיני נושאים טריוויאלים כחלק מתרגיל הסתה נוסף. להסית את זיכרון הכלל מאחריותו לפשע הגדול ביותר שנעשה כאן -למחשבה שהנה מה אתם רוצים פייגלין הוא בעל דעה בכל ענין כמו אדם רגיל מהישוב ונמרודי עוזר לו ואם אפשר גם להרויח כמה קולות הזויים למה לא?

  • 8.

    מר פייגלין הנכבד

    דודו, 15/11/09 16:07

    האם תסכים לתת זכות בחירה לכל היהודים?
    רוב יהודי ארה''ב הם שמאל-ליברלי, כך שאם תיתן להם זכות בחירה יצביעו לקדימה ושמאלה.
    נראה לי שהסיבה שאתה רוצה לתת רק ליורדים (ולא לכל היהודים) זכות בחירה היא כי הצבעתם תשרת את מטרותיך, בעוד הצבעת כל היהודים תפגע במטרותיך.

    • שאלה מצויינת! (ל''ת)

      מאי, 15/11/09 16:57

    • מצויין, אז אתה תומך? (ל''ת)

      אלי, 15/11/09 17:25

    • חשפת אותי!

      האדמו''ר מסאטמר, 15/11/09 17:31

      אמנם אני נגד הציונות ונגד מדינת ישראל, אבל מה איכפת לי אם פייגלין כזה אהבל?

    • סביר להניח.. (ל''ת)

      צ'רצ'יל , 15/11/09 18:06

  • 7.

    פייגלין- אתה ראש הממשלה שלנו! (ל''ת)

    מירום גולן, 15/11/09 15:56

    • כן, רק שכדי שהוא גם יהיה ראש ממשלה ב פ ו ע ל אתה צריך גם לפעול

      מני, 15/11/09 17:27

      תתפקד, תפקוד, תארגן חוגי בית, תתרום, כל אחד פועל היכן שיכול

  • 6.

    דברים כדורבנות!! (ל''ת)

    רועי , 15/11/09 15:54

    • אכן. גם אם פייגלין יגיד שהשמש זורחת בלילה אני אשבח אותו (ל''ת)

      גם אני אוטומט, 15/11/09 17:33

  • 5.

    נראה לך

    מישו, 15/11/09 15:45

    למה שניתן למישהו שלא חי פה שיחליט בשבילינו....
    הוא עושה מילואים בשטחים?
    הוא משלם מיסים?
    הוא חי פה את הפיגועים?
    אתה חי בסרט

    • גם אנחנו לא משרתים בצבא,לא משלמים מסים ורק מטרידים - ואנו בוחרים ! (ל''ת)

      געצל החרדי, 15/11/09 16:24

    • השאלה שלך קצת מצחיקה

      אלי, 15/11/09 16:35

      לאור העובדה שערביי ישראל שלא רק שלא תורמים אלא משתייכים לאוייב ועדיין יכולים להשפיע. ליהודי הגןלה לפחות יש יחס חם לישראל והם ישתדלו להצביע באופן שיעשה טוב לעם שלהם.

      • אתה צודק. לי יש באמת יחס ''חם'' אליכם. חם עד שתיצלו

        ריכארד ג'יי גולדסטון, 15/11/09 17:39

        וכמוני גם אירגון ג'יי סטריט. אנחנו ממש מאוהבים בכם...

    • אבל כסף תמיד אפשר לקבל והרבה!!!

      אסף בן דור, 15/11/09 16:36

      העוינות בין הישראלים החדשים לבין יהודי התפוצות לא חדשה. פעם היו אלה יקים מלומדים שלא התאימו לדיקטטורה הקולקטיביסטית. אחר כך היו אלה ניצולי שואה אבק אדם שלא התאימו לתדמית הצבר הלוחם. אחר כך פרענקים (לא עלינו). היום אלה ''אמריקאים וצרפתים משוגעים'' שמעבירים בהדרגה את עסקיהם לארץ (ובזמן הזה נשארות דירותיהם ריקות וכולם שונאים אותם בגלל זה). די לאנטישמיות. קבלו בבקשה את השונה, כל עולה מועיל לנו. ואם נשארים חלק מהם בחו''ל בואו וניתן להם בית!

    • מדוע ישראלים תמיד משתמשים במושג ''מה אנחנו פראיירים''?

      נתן, 15/11/09 16:36

      האם חובות צריכים להיות על כולם (למה שלא ניתן לאזרחים יותר חופש)? האם בגלל שמישהו עשה צבא זה נותן לו יותר זכויות? האין סיבה יותר משמעותית לשרת בצבא מאשר ''לא לצאת פראייר''? איכס. הגישה הישראלית הזאת מבחילה אותי.

      וכן, עשיתי צבא וגם עושה מילואים. ואין לי שום בעיה שיהודי העולם (כמובן שגם היורדים) ימשיכו להשתייך לאווירת הפוליטיקה הישראלית. אפשר לחשוב כאילו הצבעה בקלפי זה הסיבה האולטימטיבית בגינה יש לנו מדינה לאחר 2000 שנות גלות.

      • אם היה ניתן לדרג תגובות באתר הזה

        רוני, 15/11/09 17:16

        היית מקבל ממני נקודה על התשובה לעניין הזו

        • גם ממני. נקודה אחת מתוך 100 נקודות אפשריות. (ל''ת)

          IQ קרמבו, 15/11/09 18:22

      • הם משתמשים במושג חובות כי הם אינפנטילים ודגנרטים.

        אסף בו דור, 15/11/09 17:21

        אין שום חובה שאפשר לאכוף באופן שוויוני! העשיר ישלם הרבה מיסים והעני פחות. הבריא והחזק ישרתו בצבא בקרבי והחלש והחולני ישרתו ביחידות עורפיות אם בכלל. אבל מי שלא יודע לקבל את השונה לא רואה את התועלת שכל אחד מביא איתו, אלא רק על הקריטריון העלוב של ''חובות''.

        • אסף (ל''ת)

          נתן, 15/11/09 21:48

        • אסף, ניתחת את הגישה שניסיתי להסביר בצורה הטובה ביותר

          נתן, 15/11/09 21:49

          יצאת תותח :)

    • פייגלין מכוון לתורמים שלו - כהניסטים אמריקאים ונוצרים משוגעים (ל''ת)

      אחד שיודע, 15/11/09 16:38

  • 4.

    די כבר עם השטויות שלך.

    תינוקות שנישבו, 15/11/09 15:31

    תפסיק לקרקר כתרנגול. תפסיק להתכחש לעברך ולנסות לסנוור קוראים תמימים שיחשבו שאתה חלק מההויה הישראלית. אתה ומעט הזויים שכמותך נושא באחריות להרצחו של ראש ממשלה בישראל. גיבור ישראל יצחק רבין.בכך הוצאתם עצמיכם מהכלל והריי אתם שייכים למיעוט ההזויים שחי כאן בשוליה האידיאולוגיים של החברה.
    מוישה.לא נשכח ולא נסלח וגם לא נרגע עד שתצטרף למוריך גנדי ומאיר כהנא.

    • עוד שמאלני שטוף אהבה והבנה לאחר ולשונה... (ל''ת)

      דניאל, 15/11/09 16:43

    • עוד שמאלן הזוי מדבר (ל''ת)

      אלי, 15/11/09 16:57

    • יופי של כינוי בחרת לעצמך

      ברוך, 15/11/09 17:29

      תינוקות שנשבו הם כאלו שצריך לרחם עליהם על זה שהם מנותקים. זה ביטוי שמסביר למה אתם אומרים כל מני שטויות, אתם פשוט לא מבינים כי נישביתם בתור תינוקות. הבנת את זה?

    • התינוק שנשבה מסית כאן לרצח בגלוי ואותו משום מה לא מוחקים.

      המצונזר, 15/11/09 23:08

      ועוד ניתנת לו במה, האם לא הגזמתם בNEG? האם הסתה לרצח אינה נוגדת את תקנון התגובות שלכם? ובגודל צביעותו ונבזותו השקרית עוד מאשים איש יקר ונקי כפיים כפייגלין ברצח שתוכנן על ידי מי? אני מציע לכולם לקרוא את ספרו של פייגלין ''במקום שאין אנשים'' ושם תזכו סוף סוף להבין מי ומה רצח את רבין!

  • 3.

    זכות הצבעה כחלק מסלילת הדרך של העם בחזרה לארצו. (ל''ת)

    אסף בן דור, 15/11/09 15:29

  • 2.

    פייגלין תומך בזה רק בגלל שהוא יודע שמבחינה פסיכולוגית יותר קל

    אריק, 15/11/09 15:26

    לאדם ללכת להצביע לכיוונים שהם לא מיינסטרים, כאשר הוא לא זה שיסבול במישרין מהתוצאות של ההצבעה שלו(כי האדם גר בחו''ל), ולכן המרחק הזה מעודד אנשים ללקיחת סיכונים ע''י הצבעות למפגות שאינן במיינסטרים.

  • 1.

    ההבדל הוא בפרופורציה

    פופוליזם, 15/11/09 14:49

    האם הגיוני שקולם של כ-6 מליון יהודים החיים בארה''ב יקבע את חיינו כאן?

    זה שקול לכך שכ-200 מליון אזרחי ארה''ב שלא חיים בה בפועל יצביעו בבחירות.

    • צודק! (ל''ת)

      מיכאל, 15/11/09 16:43

    • הם לא ישראלים

      בני, 15/11/09 17:13

      מדובר בזכות בחירה ליורדים לא לכל היהודים בגולה.

    • רשות הצבעה ליורדים ! לא לכל היהודים

      יהודי תושב חו''ל, 19/11/09 15:53

      פייגלין הציע לעכשיו רשות הצבעה רק ליורדים כי לכל היהודים זה קצת מסובך
      אפשר לסדר את זה שליורדים תהיה תקופה בת כמה שנים בה הוא שומר על זכויותיו ואח''כ הוא הופך לסתם יהודי תושב חו''ל

      יהודים תושבי חו''ל יכולים להצביע למשל רק למועצה עליונה ודברים יומ יומיים או דברים שעלולים לסכן את התושבים משאירים רק בכנסת

      לכל בעיה יש פתרון ואם חושבים, בעזרת ה' מוצאים

    • ידידי, בארה''ב יש קרוב יותר ל-300 מיליון מאשר ל-200 מיל',

      רפניל , 14/02/10 11:06

      האמריקנים קובעים לנו לעיתים קרובות מה לעשות, יותר משרובנו ערים לכך, אז בואו לא ניתמם.
      אין שום טעם ''לתפוס'' מקרה חריג ולשפוט על פיו נושא מורכב. יש לנו מספיק בוגדים, עריקים, פושעים, סרבנים, מעלימי מס, משתמטים ועוד מיני רעין בישין שאיש לא דרש למנוע מהם זכות הצבעה - מדוע?!
      אסור גם ש''קנאה'' עיוורת וטיפשית תחליט עבורנו החלטות יסודיות.
      ביסוד גישתו של פייגלין עומדת מדינת הלכה יהודית ולא מדינה יהודית, כמאמר מגילת העצמאות. אם הבחירה היא בין יהודית לדמוקרטית, אני בוחר ביהודית, אבל כך גם אם הבחירה היא בין יהודית הילכתית לבין יהודית. כדאי לשים לב ל''דקויות'' אלה...