• 31.

    מדהים

    אריק, 04/11/09 15:47

    כמה קשה לקרוא את המאמר ולנסות להבין אותו לפני שמתחילים להתלהם כנגדו.
    הכותב טוען ששיטת המדידה של העוני הנהוגה כיום לא משקפת עוני אמיתי, ולא מתייחסת בשום צורה לתופעת ה''עניים מבחירה'' שנפוצה אצלנו מסיבות אידאולוגיות שונות.
    הוא לא אומר שאין עניים או שזה בסדר שיש עניים ואין שום סיבה להתמודד עם הבעייה
    תקראו,תפנימו ואם עדיין תהייה לכם ביקורת אתם מוזמנים לכתוב אותה, ואם אפשר בשפה ברורה ובאמצעות טיעונים תקפים.

    דוגמא לטיעון תקף: בשיטת המדידה הנהוגה כיום, אם מחר כולנו נרוויח פי אלף ממה שאנחנו מרוויחים כרגע - כמות העניים במדינה לא תשתנה

  • 30.

    ויש מי שלא בקו העוני ולא מצליח להתפרנס בכבוד

    חיים, 04/11/09 13:07

    אני מרוויח מעל החציון ורחוק מקו העוני ולא יכול לפרנס משפחה קטנה ולא יכול לצאת מהמינוס
    בלי לגור בחיפה או באר שבע ובלי לוותר על רכב
    ובלי לדאוג לחינוך טוב לילד ובלי אלף ואחד דברים . לא חייבים להיות עניים כדי לא לחיות טוב. גם זה לא נאמר

  • 29.

    כתבה של עשיר שבע ומרוצה מעצמו

    עטרה קלימי שגב, 04/11/09 05:23

    לא הבנתי מה אתה רוצה .......האם נוח לך לחיות בחברה שמחציתה אינה מסוגלת לספק לילדיה אוכל לשולחן?? זכותך!!!.
    אני לא מסוגלת לשאת זאת ולכן לא הע/אשרת אותי בכתיבתך אלא גרמת לי עצב רב שאדם משכיל כמוך מסוגל לשכוח בהנף מקלדת את הדל והעני.

  • 28.

    ד''ר חצרוני מובטל שמקבל כסף לבלבל לנו בשכל.

    תגובה, 04/11/09 03:04

    זה גרוע ביותר.

    • אתה יודע איך מוגדרת עבודה?

      יבגני, 04/11/09 14:04

      עבודה היא כל פעולה שמישהו - פרטי או אחר - מוכן לשלם תמורת הביצוע שלה שכר בצורת כסף או שווה כסף למבצע, כאשר שני הצדדים פועלים מרצונם החופשי, והשכר מוסכם ביניהם.
      זה בכלל לא רלוונטי אם הפעולה הזאת היא חד-פעמית או קבועה, אם היא מביאה תועלת למשלם בלבד או גם לאנשים נוספים, אם השכר הוא נמוך או גבוה וכו'...

      מי שמועסק בעבודה (קרא שוב את ההגדרה אם לא הבנת מהפעם הראשונה) - לא יכול להיחשב למובטל.

  • 27.

    ישראל מקום רביעי בעולם בפערי ההכנסות. (ל''ת)

    לפחות בדבר אחד ''התקדמנו''.., 04/11/09 02:45

  • 26.

    הביבי אשם בכל המצב.הוא יצר את הפערים ההולכים וגדלים לטובת העשירים,

    באופן מגמתי ע''י הקטנת המיסים לעשירים דווקא !, 04/11/09 02:00

    הבטיחו לנו כי כאשר העשירים יתעשרו,זה יזלוג לעניים-שקר גמור,ולא הגיוני כלכלית !
    כל עוד יש אנשים בעלי יתרון כלכלי גדול על אחרים,הם צורכים יותר משאבים,וזאת בהכרח על חשבון העניים,כיוון שהמשאבים מוגבלים.
    העובדים הזרים עובדים בעבודות קשות בארץ,רק מכיוון שהם יוכלו לחסוך,ולחזור למדינתם עם כוח קניה גדול יותר משהיה להם קודם עם אותה עבודה.אם היו מצמצמים פערים,היו נכנסים למעגל העבודה חיילים משוחררים,ממש כמו שהם נוהגים לעשות בחו''ל.אבל המדינה משאירה את השכר של האנשים הפשוטים נמוך,ובכך לא מאפשרת להם להתפרנס בכבוד,ולצאת ממעגל העוני.
    ולכתב החצוף-אתה באמת לא מכיר אנשים רעבים ללחם ? או שמוותרים על תרופות,למרות שיש להם בית ?-תתבייש !!

  • 25.

    אם היה מדובר בגויים התקשורת לא הייתה מורידה את העניין מסדר היום.

    אבל מאחר ומדובר על יהודים,התקשורת מסתפקת בדר''כ, 04/11/09 01:51

    באמירות שוליות כמו:כואב,אבל עוד יומיים העניין ירד מסדר היום.. כאילו יד פילאית מונעת מהם במכוון לעסוק בנושא ללא הרף כמו שמטפלים בבעיות של גויים.
    והפליא כתבנו זה בחוצפתו,עד כדי האשמת העניים במצבם !
    א. התקצוב של הביטוח לאומי איננו מן המדינה,אלא מן המיסים אותם אנו משלמים.העוני גדל,למרות שהקריטריונים לא השתנו,ולכן צריך לברר למה !!!

    ב. רוב העניים הם דווקא ממשפחות חד הוריות (אבל נוח יותר לתקוף את הדתיים).לאדם עם משפחה גדולה,נדרשת דירה גדולה,ויקרה יותר,וזו הסיבה לעוני,ללא קשר לעבודתם של ההורים.אתה מצפה שיאכל את קירות הבית ?-רוצה להחליף את פרעה ?

    ג. העוני היחסי הוא בדיוק הבעיה האמיתית.התורה טוענת כי איזהו עשיר?-זה השמח בחלקו.ז''א זה עניין יחסי,ולכן בני התורה לא חשים עצמם עניים.אך רוב החילונים,משווים עצמם לאחרים,ולכן כך הם חשים.אמנם אין מצב של שוויון מלא,זה עניין של נסיון האדם בעולם הזה,אך בהחלט ניתן לתת צדקה,ולצמצם פערים באופן משמעותי.
    במדינת ישראל ישנם פערי שכר מן הגבוהים בעולם,ובכך אמונה עיקר הבעיה.
    אין הצדקה לכך שאנשים מסויימים (ללא קשר לסיבה) ירוויחו באופן חזירי,בעוד ישנם רעבים..

  • 24.

    השאלה היא אם יעלו אותך לשידור. הסיכויים לכך אפסיים כי יש מאפיה (ל''ת)

    עיתונאי, 04/11/09 01:47

  • 23.

    דו'ח העוני של הבטוח הלאומי הוא מסמך מיותר

    יששכר ש., 04/11/09 01:25

    דו'ח העוני של הביטוח הלאומי מיועד כנראה לשכנע את הציבור כי צריך להרחיב ולהעצים את הביטוח הלאומי בתקציבים ובעובדים כדי לצמצם את מספר המשפחות שמוגדרות בדו'ח כעניות.
    אולם מרבית ההקצבות שמחלק הביטוח הלאומי מקל אולי על המשפחות העניות בחיי היום יום אך אינן תורמות לשיפור מצבן בטווח הארוך ואולי הן גורמות אפילו להנצחת מצבן הנחות .
    הדרך היחידה לצמצום מספר המשפחות שמוגדרות כעניות הוא הענקת הזדמנות שווה ללילדי המשפחות העניות להתקדם כלכלית ע'י הענקת חינוך שלא ייפול ברמתו מהחינוך שמקבלים ילדי המשפחות האמידות.
    לפיכך חשוב יותר לפרסם דו'ח שמציג את אי השוויון ברמת החינוך שמעניקה המדינה לאוכלוסיה ואילו דו'ח העוני באמת מיותר.

  • 22.

    ידידי - בדנמרק יש שוויון

    עדי, 04/11/09 01:09

    ואין שם עוני.
    נקודה.
    מוכח
    באותה טבלה שאנו יושבים בה בראש רשימת העוני, דנמק בצידוק נמצאת בקצה השני, במקום האחרון.
    איך משיגים את זה - פשוט מאוד -
    כולם מקבלים אותה משכורת פחות או יותר. מי שמרוויח יותר משלם יותר מס. ועוד דבר קטן, אין הפרטה. כמעט הכל של הממשלה ומסובסד. בתים, דירות, דיור לקשישים, חוגים אחרצ לילדים, ברחכה עירונית בחינם, חופשת לידה של חצי שני, לימודים בחינם באוניברסיטה - שאני אמשיך? מאיפה הכסף? מהמיסים. ואיזה קטע, אין מאפיה רוסית, אין אירגוני פשע, רק עכשיו עם המוסלמים התחילה שם פשיעה.
    איך זה - פשוט מאוד - ענישה כבדה. לא שווה לך לשדוד כי תכנס לכלא ל8 שנים.
    אבל, למה שהמנהיגים שלנו יעשו את זה? במקום זה הם יכולים להשמיך לחפור לנו על אחמגניגד, טילים של חמאס, ובניתם להמשיך לשפץ את הבית ב250$ דולר, להבריז מישיבות ממשלה חופשי, למכור את המדינה לאחים עופר וכו'
    חברים, המהפכה תבוא מאיתנו. הם לא ילכו מרצונם.
    אמן בקרוב, שקט במדינה ושמחה בלב.

  • 21.

    זמן רב לא קראתי קישקוש דמאגוגי ומרושע כל כך. עוני כמו עושר הוא יחסי.

    אסף, 04/11/09 00:57

    הטכנולוגיה וניצול העולם השלישי הביאו לעלייה במשאבים בעולם הראשון. השאלה היא באיזו רמה של שיויוניות מחולקים משאבים אלה. זה קריטריון העוני.

  • 20.

    סיבוב בביבי ת''א

    עו''ס, 03/11/09 22:47

    שמחתי לגלות שרוב המגיבים קפצו כשקראו. אני לא עוקבת אחרי האיש, דר' למה בדיוק? ובמה עסקת באופן פרקטי ולא אקדמי? איפה אין עוני? האם יתכן שיכולת הבחירה מוגבלת בהתאם לידע הקיים? ואם הידע הקיים- נקרא גם מציאות חיים- הוא תרבות עוני? האשם הוא הילד שנולד לתוך וגדל בתוך ולא יודע שפה אחרת?
    שוב- דוקטור למה?
    יש עוני, עניים, תרבות עוני ומדינה קפיטליסטית עם השקעה מינימלית ברווחה, תכניות לטווח ארוך, חינוך, ילדים, קשישים-- ועוד ועוד

  • 19.

    גם עם רעיון ''סל המוצרים'' יש הרבה בעיות

    גדעון, 03/11/09 22:47

    מעבר למה שכבר נאמר בטוקבקים. מה שקורה בדר''כ במדינות בהם נהוג למדוד עוני ע''י ''סל מוצרים'' הוא שאותו מדד לעולם לא מתעדכן, משום שאיזה ממשל היה רוצה שבתקופתו יאמרו שהעוני עלה? כך בארה''ב במשך עשורים חישבו עוני בעיקר ע''פ היכולת לקנות מזון ולא ע''פ היכולת לשכור דירה.
    אף אחד בדו''ח לא מדבר על שוויון מוחלט אבל לא ניתן לפחות להשלים עם פערים סבירים בין עניים ועשירים?

  • 18.

    חצרוני-אני משכילה עובדת ואין לי לאוכל

    אור, 03/11/09 22:32

    כמוני ישנם עוד הרבה אנשים שפלצן כמוך לא מכיר אתה מוזמן לבלות איתנו באוטובוסים וברחובות וללמוד משהו.

    • אין לך לאוכל, אבל יש לך למחשב ואינטרנט? סדר עדיפויות מוזר... (ל''ת)

      יבגני, 03/11/09 23:05

    • גם אם את צודקת זה אינו סותר את העובדה שרוב העניים (חרדים) בחרו בעוני

      לא לענין!, 03/11/09 23:28

      נניח שאת ''חשכילה'' (כמה משכילה?) עובדת ועניה. כל אלה שהם כמוך הם חלק קטן מאוד מה-25% עניים שרובם לא עובדים ומולידים יותר ילדים מכפי שהם יכולים לפרנס.

      • אתה חי מדמגוגיה ומשטיפות מוח.רוב החרדים עובדים.ורוב העניים ממשפחות חד (ל''ת)

        הוריות דווקא !, 04/11/09 02:04

  • 17.

    יש הרבה עוני במדינה

    לא משכיל, 03/11/09 22:26

    לפי התגובות של קודמיי כולכם משכילים עם עבודות מכניסות או בפוטנציה להיות כאלה ואתם חושבים שהגעתם למנוחה ונחלה ואתם יכולים להסתכל על העולם ממגדל השן.
    זוג מבוגרים בעלי דירה ששוויה 30 אלף דולר וגרים בעיירת פיתוח וכל ההכנסה שלהם זה מה שהם מקבלים מביטוח (2500 ש''ח) זה לא עוני זה חרפת רעב.
    זוג נשוי במרכז הארץ שניהם עובדים (משכורת מינימום) עם 3 ילדים זה אומר שהם מקבלים בגדים מקרובי משפחה וארחות בשריות הן קורות אולי פעם בשבועת לא חוגים לא טיולים שנתיים עם בית הספר.
    עוני ומשפחות עניות בארץ זאת עובדה.
    עוני לא חייב לצאת מהספרים של דיקנס כדי שתבינו את זה.
    בפעם הבאה שאתם מסתובבים ברחוב תסתכלו על הילד העני ותוכלו לזהות אותו. כשהוא עובר בבגדיו הישנים מול דוכן של אוכל או מכולת ומשפיל עינייו.
    אבל כנראה שלא תצליחו כי אתם חיים כנראה במדינה אחרת גם האשמתם את העניים בעוניים וגם אמרתם שאינם קיימים.

  • 16.

    אני מאחל לך פלצן מופלץ עוני מוחלט, ואז תדבר לפחי זבל !!

    חצרן יותר חכם ממך, 03/11/09 22:10

    אנחנו עדיין לא פחי זבל ולא נגמר לנו המוח רק בגלל שלך יש אינטרס להעלים את העניים!
    מעניין למה אין לך בעיה כשמעדכנים משכורות המושחתים כמוך למשל לפי אותו חציון עליו אתה מלגלג!
    אין ספק שהחצרוני הזה מייצג פלח אוכלוסייה צעיר ומגעיל לא יצרני שרק מוצץ את הקופה הציבורית !
    דבר ראשון לדעתי שצריך לעשות זה קיצוץ דרסטי במשכורות המגזר הציבורי..לחתוך לחצי ולפטר חצי , לא יכול להיות שידברו על תחרותיות בזמן שלעשרות אלפי אנשים זורמים כספי ציבור עם אפס תפוקה!
    מי שרוצה להרוויח שיצא למגזר הפרטי רק שם יהי משכורות גדולות , מי שרוצה בטחון אז שישכח ממשכורת גבוהה !

    • איך זה קשור אחד לשני?

      יבגני, 03/11/09 23:04

      זה שהמגזר הציבורי בישראל מנופח מאוד - זה ידוע. כן, צריך לצמצם אותו ולקצץ במשכורות של רבים.
      מי מפריע לזה? ועדי העובדים החזקים.

      רק לא הבנתי איך זה בדיוק קשור לזה שיש בישראל מגזרים שלמים של אנשים בריאים בגיל העבודה שמסרבים לצאת לעבוד כי אפשר לחיות בצורה סבירה מקצבאות?!

  • 15.

    חלק מהעניים מבכרים לימוד תורה על עבודה - הם עניים (ל''ת)

    חלק אפאנדי לא עובד ואשתו מפרנסת, 03/11/09 21:57

  • 14.

    עוני הוא יחסי - מכללת אריאל אני מתבייש בשבילכם

    כוהן צדק, 03/11/09 21:44

    בשנת 1968 מינה שר הסעד דאז יוסף בורג ''וועדה לקביעת הצרכים המינימליים של נצרכי סעד'' - עד מהרה גילו חברי הוועדה שניסיון כזה נדון לכישלון משום שהצרכים של בני אדם הם כה מגוונים ומורכבים כך שלא ניתן לקבוע ''סל'' של מוצרים ושרותים שהוא המינימום הדרוש לאדם כדי שלא ייחשב עני. ההגדרה של עוני כתופעה שולית של ''עוני קיצוני'' - כרעבי אפריקה למשל - אליה כניראה מכוון הכותב היא מצומצמת ומטעה. לא פחות חשוב מזה, לעוני מימדים רבים מלבד זה הכלכלי. בכלל, לדעתי, כל מי שחושב שניתן להגדיר עוני באופן אבסולוטי הוא אוויל שמעולם לא הלך באמת אצל העני או פאשיסט הסגור בעולמו האגואיסטי-סוציופאטי ורואה בבני אדם מכשירים להשגת מטרותיו הפרטיות. מדינת רווחה היא לא קיבוץ אלא אמצעי להשגת רווחה לכמה שיותר מנתיניה. לפעמים זה אולי יבוא על חשבון ''מהירות הצמיחה'' של המשק, אבל זה מחיר ראוי למי שחפץ בחברה בריאה יותר. הביטוח הלאומי הוא מרכיב מרכזי ברשת הביטחון הסוציאלי, שאמורה לעזור לאלו ש''נולדו עם פחות כישורים'' מכותב המאמר המתנשא, לחיות ברמת חיים שהיא לא פחות מחצי מזו שלו. בהנחה שהכותב אכן מקבל את ההכנסה החציונית...

  • 13.

    אמיר אולי למד באוניברסיטה אבל לא מכיר את החיים. רצוי קורס

    שרה, 03/11/09 21:43

    מזורז. לך תחיה חודש עם פחות מהמשכורת החציונית, בעבודה פשוטה שמתאימה לבעלי השכלה ויכולת שכלית נמוכה, ותגור בשכירות בדירת עמידר, בשכנות לעניים כמוך.תחמם את הבית ואת המים מקציב זה, תקנה בגדים ואוכל. כבר ניסו את זה חכמים כמוך בארה''ב ופרשו ביאוש כשקבלו כאב שיניים ולא היה להם בשום אופן תקציב לרופא. אתה גם תמים וגם רשע.כי אתה לא באמת בודק.

  • 12.

    נפלא

    אמנון, 03/11/09 21:09

    הם בכלל לא עניים . וחוץ מזה מגיע להם .
    ושלא יכנסו לשכונה של חצרוני , משום שלראות ילד עם בטן נפוחה מקלקל לו את התיאבון

  • 11.

    מאות אלפי אנשים עובדים ולא יכולים לגמור את החודש, אין עוני, שקרנים? (ל''ת)

    רעמסס, 03/11/09 20:48

  • 10.

    גנרלים מקבלים גם פנסיות וגם משכורות וגם טיפולי שינים בחינם בעוד לזקנים

    רעמסס, 03/11/09 20:47

    נכים ועניים אין כסף לאוכל, שלא לדבר על תרופות וטיפולי שיניים. אין עוני, שקרנים?

  • 9.

    לכו לשווקים בימי שישי ותראו את הזקנים המחטטים בזבל- אין עוני, שקרנים? (ל''ת)

    רעמסס, 03/11/09 20:45

    • אף אחד לא טוען שאין עניים בכלל

      יבגני, 03/11/09 22:08

      פשוט הכמות שלהם קטנה פי כמה (אולי אפילו פי 10) ממה שמנסה להציג ביטוח לאומי.
      לא כל ''עני'' לפי ביטוח לאומי הוא באמת עני!

      • הבעיה שרוב המגיבים מתקשים בהבנת הנקרא ולא יוכלו להבין את ההגיון שלך (ל''ת)

        יפה!, 03/11/09 23:30

  • 8.

    מעניין שאחד עם תואר דוקטורט לא שמע על מדינות סקנדינביה

    יריב א. , 03/11/09 20:43

    הפער בהכנסות בארצות כשבדיה, דנמרק, נורווגיה, פינלנד והולנד הוא מהקטנים בעולם ועדיין רמת החיים שם ואיכות החיים מהטובים בעולם.
    אולי תוארך האקדמאי העלה חלודה. הגיע הזמן לרענן את ידיעותיך. במאמר זה גילית בורות די מפתיעה.ר

    • יריב, מעניין שאתה לא יודע אבל אין (עדיין) בסקנדינביה 20% ערבים ולהבדיל

      1984, 03/11/09 22:10

      חרדים שרמת חיים גבוהה אינה משאת נפשם

      אתה דמגוג די קטן..

    • לידע כללי:

      יבגני, 04/11/09 13:52

      נכון לרבעון השני של 2009 (הנתון העדכני ביותר), האבטלה בשבדיה ופינלנד גבוהה יותר מאשר בישראל.
      מעניין, נכון?

  • 7.

    כרגיל, גיבוב של שטויות (ל''ת)

    אמיר חצרוני צפוי כהרגלו, 03/11/09 20:40

    • לפעמים נדמה שכל מטרת הכתבה היא לסחוט טוקבקים

      כרגיל, 03/11/09 23:05

      הזה יותר קל להאמין בזה מאשר לחשוב שהכותב מביע את עמדותיו האמיתיות

  • 6.

    דו''ח העוני הוא המצאה ופיקציה של ביטוח לאומי

    עני מרוד, 03/11/09 20:39

    ביטוח לאומי הגדיר תקן חדש לעוני שאינו מקובל בשום מקום אחר בכלכלות העולם או אפילו על האו''ם.
    אני קם כל בוקר ומפלס את דרכי בין גוויות האנשים שמתו מעוני אתמול בלילה. ממש כמו בהודו, ליד הטאג' מהאל.

  • 5.

    אין עוני בישראל!!

    עוני, 03/11/09 20:30

    הקשקשת של ביטוח לאומי הוא כדי לסחוט עוד ועוד את הקופה הציבורית למען מתן משרות מיותרות למקורבים.

    מי שיש לו דירה, אינו יכול להיחשב לעני - נקודה!!

    • למה ? (ל''ת)

      אמנון, 03/11/09 23:11

  • 4.

    כשראיתי שאתה מרצה באוניברסיטה חשבתי,מסכן יפטרו אותו על אמירת אמת

    1984, 03/11/09 20:28

    אבל אז קראתי את ההמשך, אוניברסיטת אריאל,

    טוב שיש אוניברסיטה שבה ניתן לומר את האמת בלי להסתכן בפיטורין.

    • ה''אמת'' שלו ושלך היא חזון מטונף

      אמנון, 03/11/09 21:55

      יאושם וחדלונם של אנשים נראה לכם כקיום סביר.
      אתה בוודאי מתעצבן כמו הכותב מילדים עם שינים רקובות ותזונה חסרה מסתובבים להם חופשי בשכונה שלך ( ואחד אפילו נשען לך על הג'יפ !)
      ומסתבר שהם גם מתרבים כמו פשפשים . אולי כדאי לחייב אותם לקשור חצוצרות או משהו כזה ? גם ככה אתה מפרנס פרזיטים בכסף שיכול היה לשדרג את המלון בחופשה בפריס לזה שברק אוהב..
      הלא כל אחד מקבל מה שמגיע לו , נכון ? שיגידו תודה : באפריקה מתים מרעב כשאין לך , וכאן מחלקים חבילות מזון ( כולל טונה !) בלי לבדוק , אפילו , אם קיבלת כבר אחת השבוע !

    • תגובה מצחיקה, אהבתי

      1985, 03/11/09 23:02

      ואגב, אין אוניברסיטה באריאל. זו מכללה המתכסה בנוצות לא לה.

      • מכללה די מצ'וקמקת (ל''ת)

        אחד, 04/11/09 05:39

        • מבחינה אקדמית, אחת המכללות הטובות בארץ - ולא רחוקה מרמה של אוניברסיטה

          יבגני, 04/11/09 13:54

          רק התשתיות שם לא משהו...

  • 3.

    סוף-סוף אדם שחושב בהגיון!

    יבגני, 03/11/09 20:20

    עני הוא מי שנאלץ לחיות ברחוב או במבנה שאינו מיועד ואינו ראוי למגורים; עני הוא מי שנאלץ לאכול פחות מהנדרש לבריאות תקינה; עני הוא מי שנאלץ ללבוש סחבות; אני הוא מי שנאלץ לאסוף אוכל או לבוש מהאשפה.
    זו ההגדרה הברורה והמוחלטת של עוני.

    ''עוני יחסי'' הוא שטות, מהסיבה הפשוטה שחלוקת ההכנסות תמיד תהיה בצורת פירמידה (לפעמים חדה יותר, ולפעמים קהה יותר - בתלות בהרבה מאוד משתנים). אין מודל כלכלי אחר שיכול לעבוד במציאות.
    כל ניסיון ליצור מודל אחר, או אפילו להקטין באופן מלאכותי את חדות הפירמידה, נגמר תמיד בכישלון - ופעמים רבות גם באסון כלכלי-חברתי.
    אל תפריעו לשוק לעבוד!

    • החמלה הרוסית הידועה , הא , יבגניי? (ראינו דוגמאות מטרידות ממנה לאחרונה

      אמנון, 03/11/09 21:14

      אצל יהודים , לפחות , זה פחות נפוץ .

      • אמנון אתה גזען מאוס, חוץ מיזה אתה לא ממש חכם (זה הולך ביחד) (ל''ת)

        1984, 03/11/09 22:05

    • מה זה סחבות ?איזה אוכל מספיק לבריאות תקינה?מה זה זבל ?

      אמנון, 03/11/09 21:23

      ראיתי עניים עם בגדים מסודרים ונקיים.הם אכלו רק אתמול ( אבל זה לא מסכן אותם )

      אפשר לקנות אבקת חלבון ופחמימות עם תוספת ויטמינים. לפי דעתי אפשר לייצר אותה כך שמנה יומית תעלה פחות מעשרה שקלים (ממיסים במים ובולעים. , הטעם לא משהו , ולכן לבלוע מהר.

      יש עניים שגרים בדירות מסודרות . המקרר מקולקל , אבל בין כה אין מה לשים שם . הילדים אוכלים בעיקר פסטה . לא רע , במיוחד כשיש כסף לקטשופ.

      לאסוף שאריות אוכל שבעל המכולת , מניח למיסכנים - זה לא זבל. ארוז בצורה נקיה - מה הבעיה

  • 2.

    עוני עוני תרדוף

    מיכאל, 03/11/09 20:14

    לא כולם שווים זה נכון.
    ריבוי ילדים מוביל לעוני זה נכון.
    העניים אשמים במצבם זה נכון.

    אבל השאלה היא מה עושים בקשר לכך, איך יוצרים מנגנונים שיתגמלו את בעלי היכולת והמוטיבציה לצאת מהעוני.

    פשע הוא נתיב אחד, אם לא ניצור אפיקים נוספים ומספר העניים רק יגדל מצב החברה בה כולנו חיים לא יהיה נפלא.

    • פשע צריך להוביל לכלא (ובמקרים קיצוניים במיוחד לכסא חשמלי)

      יבגני, 03/11/09 22:23

      או פשוט לכדור מהכנופיה המתחרה, או משוטר בזמן התנגדות אלימה למעצר.
      עני שלא רוצה להגיע לשם ידאג לצאת מהעוני בדרכים אחרות - גם אם הן פחות מהירות.
      יודע מה זה לעבוד שעות נוספות ו/או בסופ''שים?
      יודע מה זה להשתמש באמצעי מניעה?

      הגורם שנותן הכי הרבה מוטיבציה לצאת מהעוני הוא העוני עצמו. קצבאות לאנשים בריאים בגיל העבודה רק מקטינות את המוטיבציה לצאת מהעוני - כי הוא פשוט הופך לנסבל.

    • למה אתה חותר? להגדיל להם קצבאות או לעקר אותם אחרי 2 ילדים? (ל''ת)

      נו?, 03/11/09 23:31

      • ולמה לא לחשוב על העלאת השכר של פשוטי העם,על חשבון החזירים ?

        זה אפשרי גם ע''י אופן המיסוי ששונה לרעה ע''י ביבי., 04/11/09 02:17

        רוב עושרם של העשירים איננו מגיע מעבודה קשה (אם כי חלקם אכן עובדים קשה).אלא מניצול מעמדם באופן לא פרופורציונאלי.ואת ה אפשר לשנות..

  • 1.

    עוני הוא יחסי

    דוד, 03/11/09 20:11

    ומי שלא מבין את זה, לא מבין דבר ובטח שאינו ראוי ללמד דבר.

    • צודק לגמרי (ל''ת)

      אמנון, 03/11/09 21:45

    • He is right

      Yan, 03/11/09 23:37

      You can define poverty to be whatever you want, but when you define it that way, you are no longer talking about real poverty.

    • מגוחך

      אריק, 04/11/09 15:32

      יחסית לביל גייטס כולנו עניים, ועדיין חלקנו חיים חיים טובים ומלאי מותרות