• 89.

    סוף סוף אמיצה אחת שמעיזה להגיד אמת מול כל הגל השקרני והצבוע

    מבקש אמת, 06/02/11 00:04

    כמובן שכל שונאי החרדים וכל אלו שמרגישים מושפלים בגלל היצר שלהם יגנו כתבה זו, ובעקבותיהם כל ההמון העדרי המטומטם

  • 88.

    תסבירי לי בבקשה

    קרן, 22/11/10 08:34

    הקו שנוסע מרחוב ההסתדרות פ''ת (לא אזור דתי)
    לתחנה המרכזית של ירושלים (שעדיין יש בה קצת חילונים...) למה הוא למהדרין? למה הוא זול יותר מקווים רגילים?למה הוא חולף בלי לעצור על פני התחנה של צומת סירקין שמלאה קבוע בחיילים שנוסעים בתחבורה גרועה למרות שהוא עובר בדיוק לידה ונוסע לאותו יעד שהחיילים צריכים? ולמה אוטבוס מאלעד לירושלים עולה 12 ש''ח כשאוטבוס מנתב''ג לירושלים עולה 17 ש''ח ?
    מבחינתי חלוקת ישיבה באוטבוס זה סמל למשטרים חשוכים כן זה סמל ואני לא מסכימה שמישהו יגיד לי שאסור לי שיהיו לי סמלים כי אני חילוניה. אני מכבדת את הסמלים שיש לחרדים בלי להרשות לעצמי להיכנס לשיקול דעתם, ואם אגד אכן תופרט כמו שבטיפשותך הצעת. היא תהפוך לחברה שכל מה שמעניין אותה זה רווחים ואז הציבור החרדי שמקבל סובסידות מטורפות יסבול מאוד.

  • 87.

    כל הכבוד קבל את האמת ממי שאומרת

    דודי, 18/02/10 19:36

    אירגוני הנשים היו צרכים לדאוג לזה שגם אצלנו החילונים יהיה נפרד
    כגבר צעיר אני יכול להעיד שהתחבורה המעורבת פוגעת בעיקר בנו ובנשותנו ויש סוטים בשתי הצדדים וזה הורס לנו את מרקם החיים

  • 86.

    שולמית.את צבועה...

    הדס, 01/12/09 01:42

    אני לא מסכימה עם שולמית....היא מראה את הדת בצורה קיצונית...למרות שאני לא דתיה אני יודעת שלדת יש צדדים מאד יפים...ואם לא נאה לך להיות חרדית..אז סבבה...אבל אל תסיטי אחרים נגד הדת...לדעתי זו צביעות..

  • 85.

    פתחת לי כיוון חשיבה שונה שלא חשבתי עליו.

    שרון, 03/11/09 20:53

    וואלה, הסכמתי עם כל מילה!
    תודה!

  • 84.

    אם כך את מדברת, למה שיסמכו על השידוכים שלך? בנות, היזהרו!!! (ל''ת)

    ד''ר לפסיכולוגיה, 02/11/09 19:13

  • 83.

    הרחקת הנשים אחורנית זה לא הפתרון היחיד לצניעות

    דינה, 02/11/09 16:48

    גב' שמעון, את מיתממת? כאילו שזה או או, או נשים אחורה או הטרדות. מה, אי אפשר לשבת ליד בעלך? אי אפשר לבחור לשבת ליד אישה מקדימה? כדי למנוע הטרדות לא צריכים לזרוק את הנשים לירכתי האוטובוס. עצם התיוג שלהן כאיום על צניעות הגבר היא סוג של הטרדה.

  • 82.

    כל הגברים יודעים היטב עד כמה היצר משתולל בתוכם ודי למבין.... (ל''ת)

    יוסי, 02/11/09 12:32

  • 81.

    כמו תרנגולת, מקשקשת ולרוב לא לעניין

    עופר, 02/11/09 07:04

    יופי לך, נתנו לך טור אז אפשר לקשקש

  • 80.

    המון סיפורי פוגי בסוף סוקלים מענים נשים כמו באפגניסטן

    איתן, 02/11/09 06:37

    עוד חושך עוד הגבלות עוד ריחוק

  • 79.

    צביעות - זאת לא המטרה של הקווים הנפרדים

    יוני, 01/11/09 17:59

    המטרה של הקוים הנפרדים היא להפוך את ישראל למדינת טאליבן
    זה בכלל לא דומה לטוקיו ולריאו דז'ה נרו
    שם זה נועד להגן על הנשים מסוטים
    פה זה נועד כדי להחזיר את הנשים למטבח

    • יוני, בתור בחורה שנוסעת בתחבורה ציבורית

      חילונית, 02/11/09 08:20

      אני אשמח שיפרידו אותנו. נמאס לי לעלות לאוטובוס מפוצץ באנשים שמתחככים בי. זה לא נעים זה מעצבן.
      אולי אתה בתור גבר נהנה מזה. אנחנו לא!

  • 78.

    שימו לב איך אתם מציירים לכם את החרדים

    מישהו שם לב לתמונה שבחרתם להצמיד לכתבה??, 01/11/09 17:51

    ''זעם קדוש'' למה רק ככה?? תמיד יצויירו חרדים בצורה עויינת (פחדנים) פנו את במת ההיסטוריה עוד מעט קט ואבדתם- חבל שאתם ממררים לנו את החיים בנתיים

  • 77.

    ואללה. איך לא חשבתי אל נושא ההטרדות באוטובוסים. זה ממש נכון

    ליסוע בלי לפחד ממשהו שידחוף ידיים, 01/11/09 16:50

    עד הרגע האוטובוסים הנפרדים נראו בעיני כמשהו חולני אובססיבי. עכשיו זה ''עושה שכל|'': עןלים לאוטובוס ולא מפחדים שאיזה מאניאק ידחוף ידיים.

  • 76.

    פשוט מגעילה

    חב''דניקית, 01/11/09 16:46

    בדרך התורה, בדרך ההפרדה?

    זאת דרך התורה.....................??????
    אל תביישי אותנו, די כבר תנו לנו לחיות חרדים מעצבנים!!! (לא חב''ד כמובן)

    • כשכתבת ''חרדים'' כבר הובן שאין הכוונה לחבד (ל''ת)

      מנחם מנדל, 02/11/09 05:22

  • 75.

    וגם...אם נשים ילבשו בורכא - יהיו פחות הטרדות... (ל''ת)

    שוב אני, 01/11/09 16:15

  • 74.

    אם נשים לא יצאו מהבית יהיו פחות הטרדות - אותו הטיעון

    פאונטיין, 01/11/09 16:14

    למה לעצור בתחבורב הציבורית ?

  • 73.

    שאלה לרבנית: בעלי מהנדס, אז אני מהנדסית? (ל''ת)

    שירה, 01/11/09 15:38

    • גיחי גיחי...... (ל''ת)

      רבנית, 02/11/09 07:16

  • 72.

    בודאי שיש כפיה דתית

    דורון, 01/11/09 15:20

    ראשית, לענין הפרדת הנשים מהגברים באוטובוסים, הרי שאם ידובר בקוים של חברת אוטובוסים נפרדת, ולא על חשבון קוי האוטובוסים הציבוריים שקימים היום, אז בבקשה. אין לי כל ענין כיצד תחליט קבוצה מסוימת באוכלוסיה לנהוג כלפי עצמה, כל עוד שהדבר לא נוגע לי ולשאר אזרחי המדינה, החופשיים מעולה של הדת.
    אני מתקשה להבין את הציבור הדתי במקרה הזה. האם החרדים לא יכולים לרסן את עצמם כאשר הם קרובים לאשה זרה? זה אבסורדי.
    למרות זאת, כל זמן שזה לא נוגע לציבור הרחב וכל זמן שיש לכל אחד חלופה לנסוע באוטובוס אגד הרגיל, אז אין לי בעיה עם זה.

    לגבי כפיה דתית - היא קימת לצערי. למשל, כל נושא דיני אישות מצוי בידי הרבנים. גם כשהחלו לדבר על ברית הזוגיות ועל חלופה מסוימת לטקס הדתי, היא פתוחה רק ללא יהודים. זוהי כפיה דתית. לגבי דוגמת השבת, הרי שאין כל ספק שלכל עובד חיבים לאפשר יום מנוחה שבועית אחד לפחות. זה לא אומר שהחנות חיבת להיות סגורה.

    • אבסורד? כל עניין הצניעות בדת נובע מחולשתו של הגבר. ..

      ורד, 01/11/09 17:07

      אישה צריכה להתלבש בצניעות כי הגבר לא יכול לשלוט בעצמו. הגבר החרדי מעריך אישה שלא מקשה עליו ומזכירה לו את חולשתו כזכר. זה אבסורד.

    • כפיה חילונית.

      יש בעיקר, 01/11/09 17:34

      היהדות היא חלק אינטגרלי מישראל וללא יהדות אין ישראל. אני חילונית וסוציליסטית ומכירה בכך. עדיין אין לי דעה בענין קווי נסיעה לנשים.

  • 71.

    ממש הישג נאה, להשמיע דברי תמיכה במגזר של פסיכים פרועים. (ל''ת)

    אוי רבקה'לה, 01/11/09 15:16

  • 70.

    אישה מוכה: המכות הן לטובתי, כדי שאני לא אעצבן אותו שוב (ל''ת)

    פאתטי, 01/11/09 15:11

  • 69.

    טוב שכתבת את דעתך, עכשיו הבנתי מי את (ל''ת)

    ., 01/11/09 15:10

  • 68.

    שמעתם היום את קרן נויבך בבקר?

    אזרחית מזועזעת, 01/11/09 15:09

    הזדעזעתי לשמוע שבחורים חילוניים מציעים לחברה שלהם שתכיר להם את החברות שלה שישכבו גם אתן. ממש סדום ועמורה נהיינו!! ואתם מדברים נגד החרדים!!

  • 67.

    צריכה להיות הפרדה בין הסוטים המטרידים לשאר העולם..

    ורד, 01/11/09 15:06

    הפרדת הנשים מרמזת על כך שהן אשמות בהטרדתן.

    • ל 67 לא מפרידים את הנשים מהגברים. מפרידים את הגברים מהנשים. (ל''ת)

      ........, 02/11/09 08:23

  • 66.

    הוטרדתי מינית בחנות ירקות

    מרים, 01/11/09 15:02

    הוטרדתי מינית בחנות ירקות, כדאי להפריד את החנויות לשעות גברים ושעות נשים.
    אוי, נזכרתי שהוטרדתי ברחוב - בואו נפריד את הרחובות.
    ותמיד - קודם נחשוב על נוחיות הגברים ואז נתקע את הנשים איפשהו.

    • כל כך הרבה מטרידים אותך, אולי נפריד אותך מאיתנו??? (ל''ת)

      תם, 01/11/09 18:16

    • ואני מטורדת מזה שכל כך הרבה מטרידים אותך.

      מוטרדת, 02/11/09 08:24

      תנסי כמה שיחות אצל פסיכולוג, בובה.

  • 65.

    על הטף גם הגברים צריכים לשמור ואתן לא רק מאחורה, אתן מוסתרות מלמעלה

    קרן, 01/11/09 14:23

    כשבעיקר האולם של בית הכנסת יושבים הגברים, ואתן מציצות לכם מלמעלה מהצדדים כשאינכן יכולות אפילו לראות כמו שצריך מה שקורה.

    עצוב לי בשבילכן, שהפנמתן שלא מגיע לכם לשבת באמצע ובמרכז בדיוק כמו הגברים.

    אין לזה קשר לדת היהודית אלא לשוביניזם עתיק והדרת רגלי נשים, בשביל האגו והנוחות הגברית.

  • 64.

    לך מותר אוטובוסים נפרדים אבל לי אסור אוטובוס בשבת? כפיה ועוד איך!

    אורן האתאיסט, 01/11/09 14:21

    את אומרת שיש לכבד את כל חלקי החברה, אבל כמובן החלקים האלה הם רק אלו המכילים את חברייך הדתיים. כאשר זה בא לכבד את החילונים ולאפשר להם לנסוע באוטובוסים בתל-אביב בשבת, כמו בכל מקום בעולם (כן כמו בברזיל, במנילה, בסיאול ובקוריאה) אז את לא שמה קצוץ, ועוד ברוב חוצפתך טוענת לכפיה אנטי-דתית!

    • יפה ! (ל''ת)

      עופר, 01/11/09 16:37

  • 63.

    מכשילים את ההומואים

    שלום הר הצופים, 01/11/09 14:00

    שוב החברה החרדית נחשפת במלוא צביעותה כשהיא מעודדת גברים להתחכך אחד בשני ובכך להביאם חלילה לקרי- יום. ועוד שנו חכמינו ''ובפני עיור אל תשים אבר'' (ילקוט שמעוני לה' ו')

  • 62.

    עדיף להיות קצת יותר חכמה ופחות צדקת ..... (ל''ת)

    עפרה הילדסהיימר - חבשוש, 01/11/09 13:57

  • 61.

    ההתהדרות של גברת רבקה שמעון בתואר רבנית- צביעות

    גלעד, 01/11/09 13:45

    ממתי אישה מקבלת תואר על סמך מקצוע או תואר של בעלה. האם אשת הרופא היא רופאה או רופאנית? האם אשת הנגר היא נגרנית?

    אז מדוע אשת רב נקראת רבנית?

    • במיוחד שהיא פולטת כאלה שטויות ! (ל''ת)

      כאן, 01/11/09 16:38

    • so true.. (ל''ת)

      rabanita, 02/11/09 06:44

    • גלעד - אתה כל כך צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      פשוט מילים כדורבנות!, 02/11/09 19:14

  • 60.

    דווקא בצבא יש אחלה הפרדה אז

    אנטיפסטי, 01/11/09 13:31

    1.תתגיסו
    2.תפסיקו להביא טענות מגוחכות כאלו

    3.תפסיקו לחשוב שאתם יודעים יותר טוב מאלוהים מה הוא ביקש ומה לא
    4.די עם השרלטנות
    5.די עם הכפיה הדתית
    6.תתחילו להשליט קצת סדר ודרך ארץ בתוך הקהילה שלכם ותפסיקו לטאטא הכל מתחת לשטיח
    7.רוצים כסף? תתחילו לעבוד ''בזעת אפכם'' (לא אני אמרתי,אתם יודעים מי אמר,הרי אתם משננים זאת יום ולילה)
    9.תפסיקו לחשוב שאתם מושלמים, תפסיקו להשתמש במילה המכוערת הזאת ''גויים'' אתם לא נשגבים מאף אחד
    10.כל עוד אתם לא נכים או קשישים אני לא קם בשביל אף אחד מהמושב ברכב ציבורי


    סליחה ומחילה מהרבה אנשים דתיים נפלאים
    שצריכים לסבול את כל הסגפנים הפנאטים

    • איזה גיבוב של שטויות. מדהים. (ל''ת)

      נדהם, 01/11/09 18:22

  • 59.

    עובדים על פלנטה נפרדת לנשים (ל''ת)

    נפגשים אחת למחזור גלקטי לצורכי זיווג-ונפרדים, 01/11/09 13:21

  • 58.

    מאמר פופליסטי רדוד מתבכיין וצבוע.

    אלון, 01/11/09 13:17

    אבוי לחברה שגבריה לא מסוגלים לעלות לאוטובוס מבלי להטריד נשים או מבלי היכולות לשלוט ביצרם. כנראה הזמן בישיבות בחברת גברים בלבד עושה את שלו.

    ודרך אגב, לא בכל בתי הכנסת יש הפרדה בין נשים לגברים. את מוזמנת לבתי כנסת של יהודים רפורמיים.

    • יהדות רפורמית היא היהדות יפה - התקווה האמיציצ של העם היהודי. (ל''ת)

      עופר, 01/11/09 16:39

      • בזכות היהדות הרפורמית חזרתי בתשובה.

        מסכימה, 02/11/09 08:32

        הרפורמים לימדו אותי כמה שהם מעוותים את התורה ומשנים אותה לנוחיותם.
        ומי שמחפש אמת לא ימצא אותה שם.
        מי שמחפש חברה ומפגשים חברתיים ימצא אותה שם.

    • לפחות החרדים מחפשים פתרונות ולא מתעלמים מהבעיה.

      צילי וגילי, 02/11/09 08:29

      מה הפתרון של החילונים להטרדות באוטובוסים?.

      • הפתרון של החילונים: להעמיד את המטרידים לדין

        חילונית, 03/11/09 01:50

        נראה שהפתרון שלך הוא להחביא ולהעניש את הקורבנות

  • 57.

    אין מה לעשות כשאין שכל אז משתמשים בטיעונים מופרכים

    המבין, 01/11/09 13:15

    אין ספק - ישראל צריכה לשאוף להידמות למנילה, מכסיקו סיטי וריו דה ז'נרו, פסגת הבטחון האישי וההתפתחות.

    חוץ מזה אין כפייה דתית בלהסתובב בלבוש ''לא צנוע'' כי בשום מקום בתנ''ך לא רשום שאסור למי שאינו מכליל את עצמו בחרטא שלכם ללבוש מה שבא לו ובטח שלא רשום שבגלל שאני אתלבש בצורה מסויימת, החברים החרדים שלך יענשו.

    חוץ מזה שאין אלוהים ואם יש הוא יכול לדחוף את עצמו למקום שבו השמש לא זורחת

    • 57, הסכמתי איתך עד ניבול הפה המכוער שכתבת בסוף, ואקווה שתיענש בגללו (ל''ת)

      חילוני למהדרין, 01/11/09 15:14

  • 56.

    חרדים לא נוסעים ברכבות ומטוסים? (ל''ת)

    גם שם יש הפרדה?, 01/11/09 13:14

    • חכה, חכה... (ל''ת)

      אאא, 01/11/09 13:48

  • 55.

    מי שהקים את המדינה יקבע את ערכיה

    עמית, ירושלים, 01/11/09 12:54

    מדינת ישראל קמה כמדינה יהודית, ציונית, וחילונית. אלמלא כן, לא הייתה קמה כלל. ולכן העיסוק מלכתחילה אינו בעניין חופש כזה או אחר, והרצון לקבוע איזון ערכי אינו רלוונטי.
    המדינה הנפלאה הזו קמה לאור אג'נדה חילונית ספציפית, ולמרבה השמחה אקטים פרימיטיביים מוקצים בה מחמת מיאוס. וזה באמת לא מעניין אותנו אם בבית המקדש הייתה הפרדה, ומה סיבותיה. מי שסבור שהיהדות מתירה הפרדה באוטובוסים, ראשית הוא סלפן מדרגה ראשונה, ושנית הוא מוזמן להגר ולהקים אי-שם מדינת עיוועים הלכתית שתתאים להזיותיו.
    התנועה הציונית "עלתה בחומה" במודע, במתכוון ועל כל המשתמע מכך, ומכאן שהניסיון לקעקע את החילוניות הישראלית הריהו בבחינת מעשה טרויאני.
    צר לי על שאישה ברת-דעת מצדדת בהפרדה, והופכת עצמה לשפחה ביודעין. אך זו השיטה הדתית: שטיפת מוח אינטנסיבית, עד שנתיניה יבטלו עצמם בפניה.

    • דיעה דיקטטורית, הרוב יקבע את ערכי המדינה! (ל''ת)

      1984, 01/11/09 13:08

      • נכון. והרוב קובע-

        ההתחרדות החרדית מחרידה, 01/11/09 13:18

        הופכים להיות קיצונים גם יחסית לעצמם..

    • על דמוקרטיה שמעת? מי שהקים את המדינה רצה שתהיה דמוקרטית

      פנדה , 01/11/09 13:45

      לא שלטון פאשיסטי של מקימיה, אחרת לא היו טורחים להקים כנסת וללכת לבחירות...

  • 54.

    מאמר מרתק. שכוייח (ל''ת)

    a''g, 01/11/09 12:52

  • 53.

    את יודעת כמה נשים חשופות להטרדה במקום העבודה? אז אולי

    הגיון עקום, 01/11/09 12:46

    גם נפריד בין נשים לגברים במקום העבודה?

    • מי אמר שזו הברירה היחידה?

      יהודיה, 01/11/09 15:49

      לידיעתך, ההלכה אוסרת יחוד של גבר עם אישה במשרד סגור (בתנאים מסויימים)

      הרבה מההטרדות המיניות (גם כאלו שהגיעו לבתי משפט ותקשורת והכוונה לנבחרי ציבור גם) היו נמנעים לו שמרו הלכות אלו!!!!

      • אז הסכמנו שנשים לא צריכות לצאת מהבית בגלל שלגברים יש חשקים ??? (ל''ת)

        עופר, 01/11/09 16:42

        • לא, לא הסכמנו לזה. מה שכן, בוא נסכים שהלכות ייחוד יכולות למנוע הרבה

          נו באמת, 02/11/09 08:34

          הטרדות ועוגמת נפש.
          אז מה דעתך ללמוד אותם ורק אח''כ להחליט אם זה טוב או לא?

          • די עם הצביעות,בוא נסכים שהלכות יחוד גורמות המון טירדה ועגמת נפש.

            ziontrain , 02/11/09 19:10

            כול הלכות הצניעות האלה הרי נובעות מסיבות דתיות,ומטרתם לכאורה לא להכשיל את הגבר חסר השליטה ...מעשית הן כלי שנועד לעזור לגברים לשלוט בנשים ולשמור אותן ב''מקומן הראוי''

            במסגרת הגנת הגבר נשים גם אינן יכולות לשיר בפומבי,אינן יכולות לרקוד בפומבי ואינן יכולות אפילו לעלות לשידור ברדיו ולהביע דעתן על דברים ברומו של עולם(וממילא הרי גם לבעל לא ראוי להכביד דברים עם אישתו),גם אסור לפי חלק מהרבנים אפילו להראות תמונה צנועה בעיתון,וכלל חוקי היחוד והצניעות מצמצמות גם מאוד את אפשרויות התעסוקה של הנשים,שיכולות למעשה לעבוד רק בתחומים מסוימים ותחת תנאים מגבילים..

            נכון שניתן לטעון שהפרדה באוטובוס יכולה תאורטית למנוע הטרדה מנשים שיודעות את מקומן,אבל כמובן שנשים שלא מקבלות את ההפרדה,מוטרדות באופן קשה.
            ההשוואה לטאליבן אינה מופרכת,הרי שם רק שכללו את ''ההגנה לנשים'',והחוק שלהם חייב גבר מבני המשפחה ללוותן בצאתן מהבית,מה שיבטיח שלא יטרידו אותן...ושם נשים שלא מקבלות על עצמן את חוקי הצניעות והיחוד למינהן,הופכות למטרה לגיטימית להטרדה ותקיפה בחסות הח

    • יש מקומות עבודה חרדיים נפרדים לנשים (ל''ת)

      גם בתחום ההיי טק, 02/11/09 10:27

  • 52.

    מאמר רדוד (ל''ת)

    dud, 01/11/09 12:45

  • 51.

    לדעתי - יש לשלול את האזרחות מהחרדים הללו ,

    חן אדון, 01/11/09 12:44

    כולל שלילת קצבות ביטוח לאומי ושלילת זכות ההצבעה , חד וחלק - שהסתלקו מכאן !!! - ויסעו בנפרד בארצות הברית (עד שיעלה עליהם איזה תובע שם ויסעו בנפרד לכלא )

  • 50.

    האזנתי לשיחה עם יעל דן,

    חיה קריות, 01/11/09 12:35

    הייתי גאה בך, הרבנית רבקה שמעון!
    את כל כך צודקת. למרות שאינני מסכימה עם רבות מההנהגות של הציבור החרדי(אני דתית לאומית), במיוחד מקוממת ההשתמטות הגורפת שלהם משרות צבאי, אני חושבת שבעניין קוי המהדרין אין שום סיבה להתנכל להם. זה נהנה וזה אינו חסר - למה להתווכח סתם? להרגשתי, ההשתלחות בהם נובעת אך ורק ממנינעים של שנאה לדת ולחרדים. ממש מיותר. גם אני סבורה שישיבה בסוף האוטובוס בלי גברים, כמיוחד בנסיעה ארוכה, נוחה.

    • נכון מאוד (ל''ת)

      אחד שסובל, 01/11/09 12:46

      • סובל ממה? (ל''ת)

        חיה קריות, 01/11/09 15:20

    • נכון (ל''ת)

      מוחמד, 01/11/09 12:47

      • מוחמד? בטוח? אולי טיטוס? (ל''ת)

        קריות, 01/11/09 15:22

    • כמה נוח

      מרים, 01/11/09 15:05

      כמה נוח להטלטל מאחרונית. במיוחד בנסיעה ארוכה. bumpity bump!

    • אין שום קשר בן חרדים והדת היהודית לכן אין שנאת דת.

      איןשם, 01/11/09 16:45

      היהדות מאז ומתמיד היתה דת דינמית סבלנית וחכמה.החרדים הם כת שהקשר בינה ליהדות הוא תלוש ודל.

      לכן אין כאן כלל שינאת דת, אלה התנגדות שאנשים חשוכים יכתיבו לנו איך לחיות.

      בגטאות שלכם תחיו איך שאתם רוצים. לא כולל הרעבה, התעוללות ואונס 0 לאלה לא נסכים.

  • 49.

    וואו החכמתי , תודה לך !!

    אורית מ, 01/11/09 12:35

    ימותו הסוטים

  • 48.

    אני ממש מזיל דמעה...

    רני, 01/11/09 12:23

    אוי אוי אוי, מסכנים היהודים האלה שנדרשים להביט על בנות ישראל הטמאות. נמאס לי מהדרישות המגוחכות של הדוסים, הגיע הזמן שיקפצו כמה מאות שנים קדימה למאה ה-21

  • 47.

    מאמר חשוב (ל''ת)

    אולג, 01/11/09 12:19

    • מאמר מטופש אולג, מטופש ומטעה ושקרי - חבל שאינך מבין זאת! (ל''ת)

      חן אדון, 01/11/09 12:45

  • 46.

    שטויות (ל''ת)

    דוב, 01/11/09 12:15

  • 45.

    הדת החילונית בפשיטת רגל, וכהני הדת (התקשורת) בפאניקה מגבירים את המתקפה

    1984, 01/11/09 12:13

    על הדת המתחרה

    • אנחנו דווקא משגשגים ומאושרים - מי שבלחץ ולכן מסתגר זה אתם ! (ל''ת)

      עופר, 01/11/09 16:06

  • 44.

    מישהו מוכן להגדיר מהי הטרדה?

    ישושום ציה , 01/11/09 12:06

    האם עלמה צעירה העולה לאוטובוס במכנסיים קצרים וצמודים, גופיה שמתכווצת מעל הפופיק ושלשת רבעי שדיים מתפוצציםם החוצה מהמחשוף וגבר העומד סמוך ''שוכח'' את מבטיו על מחמדיה, האם זו הטרדה? האם לא היתה כוונה שלה להתפאר במחמודיה? ושימו לב, לא כתבתי ''ליטף'' או ''שרק'' או ''זרק מילה'', רק הסתכל ואולי גם רייר קצת. האם זו הטרדה?

    • אתה מודע לזה שאתה חרמן? (ל''ת)

      רינה, 01/11/09 12:20

      • אוי לו לגבר, או יותר נכון אוי לה לאשה שהגבר שאיתה

        ישושום ציה , 01/11/09 12:52

        לא יחטא בח'רמנות. לא סטיות חלילה. ח'רמנות גברית טבעית. בעברית צחה זה נקרא "יחמנות" ומה שלא יעשו ארגוני הנשים, לא יוכלו לשנות סדרי בראשית ולעקר תכונה גברית ו... נשית זו.

    • נכון (ל''ת)

      אולג, 01/11/09 12:47

      • אתה, יקירי, זו הטרדה. אנא הפסק להטרידנו ולכתוב כאן תגובות (ל''ת)

        אורית, 01/11/09 15:18

  • 43.

    ולמה שאתם לא תכבדו אותנו?

    לילך, 01/11/09 11:55

    את מדברת על כפייה אנטי חרדית? מדוע חופש התנועה שלי כחילונית שאינה מאמינה באלוהים, צריך להיות מוגבל בשבת (כולל שישי אחה''צ)? מדוע חופש העיסוק של בעל עסק צריך להיות מוגבל בגלל האיסור לפתוח חנויות בשבת? ואם הוא פותח בכל זאת, הוא עלול לקבל קנס? אני לא מוכנה לכבד את מי שלא מכבד אותי. אז לפני שאת צועקת ''כפייה אנטי חרדית'', כדאי שתזכרי את המשפט ''הפוסל במומו פוסל''.

    • בעל עסק היה מעדיף להיות עם משפחתו בשבת אם היה מובטח לו

      יהודיה לא דתית, 01/11/09 17:01

      כי בתי המסחר באיזורי תעשיה היו סגורים בשבתות.
      לילך, איש/מדינה לא מגבילים אותך. את היא אשר דואגת לנוחיות שלך ולא לרווחתו של בעל העסק.

      אז די לצביעות !

    • ממילא יום אחד בשבוע- כל אדם צריך לנוח, וככה בוסים לא יוכלו לכפות על הע

      אין קשר בכלל, 02/11/09 05:15

      ככה מבטיחים שמעסיקים לא יעבידו בתנאי עבדות (כלומר 7 ימים בשבוע) את העובדים שלהם.

      זה בכלל חקיקה סוציאלית שקיימת בכל העולם, רק שבמדינות שונות בחרו בימים שונים לסגור עסקים וחברות.

  • 42.

    לאילו מחוזות מוזרים את מגיעה עם בקשה לגיטימית לקווי הפרדה ??? (ל''ת)

    חילונית, ואין לי בעיה עם ההפרדה אצלכם,,, בבקשה, 01/11/09 11:55

  • 41.

    אגב, רעלה מגינה מצויין מפני קרני השמש. ממליץ בחום.

    נתן, 01/11/09 11:55

    פסגת זאב נמצאת ברשימה מצומצמת ביותר של שנונות הבירה,בהם קיימית נוכחות חילונית כלשהי. ואני בתור תושב השכונה חרד שעם שכנים
    מיליתנטים כמו רבקה שמעון -מסך שחור ירד גן מעליה.

    • מצחיק מאוד (ל''ת)

      ססס, 01/11/09 12:21

      • ? (ל''ת)

        דינה, 01/11/09 12:47

  • 40.

    למי שלא יודע-בעבר היו קווים פרטיים עם הפרדה.אגד התנגדה משיקולים (ל''ת)

    ברורים,וזו התוצאה.., 01/11/09 11:52

  • 39.

    לא צריך לטהר את ההשקפה החרדית הטמאה בק''ן טעמים . (ל''ת)

    ר' יואליש טייטלבוים, רכבת קסטנר (מהדרין ), 01/11/09 11:46

  • 38.

    כשידרשו ממך לאכול חזיר - נדבר. המדינה לא צריכה לסבסד הפרדה פוגענית (ל''ת)

    יו''ר הקוזקים הנגזלים, 01/11/09 11:43

  • 37.

    מעניין לראות שאף אחד לא מתייחס לטיפול בהטרדות...

    אריה . ש, 01/11/09 11:38

    הכותבת שאני מכבד מאוד את דעותיה והשקפותיה, הציגה סקר שנערך בנושא הטרדה מינית בתח''צ , בדור הזה, שכל יום אנו שומעים על עוד מקרים מזעזעים של עבירות מין באשר הן, הייתי מצפה מבנות המין הנשי לתמוך בכל יוזמה שהיא אשר יש בה להפחית מכמות חשיפתן של נשים להתעללות מינית, כך גם היוזמות נגד אלכוהול לקטינים, כך החוקים החדשים בנושא מועדונים (חדרי שירותים) וכך חוקים נוספים בנושא כדוגמת החוקים למניעת הטרדה מינית במקומות עבודה. מדוע כנגד חוקים אלו לא התקוממה אף אשה שהיא??? התשובה היא ברורה , כי חוקים כאלו הם לגיטימיים. הצביעות מתבטאת בשלילת לגיטימציה של שמירה על נשים כשיש בה ניחוח דתי, או - אז מדובר ב''כפייה'' , ''טאליבן'' וכדו'.
    הבעיה היא שאין לנו סובלנות האחד כלפי השני, לו רק הייתן אומרות לעצמכן, ''מה אכפת לי, גם ככה אני יכולה לנסוע בקווים מעורבים אז שיהיה לה לבריאות''. הכל היה הרבה יותר הגיוני ונכון. עד אז תמשיכו לסבול מהטרדות מיניות, רק שלא תתלוננו על כך אח''כ.
    הגברים לא ראויים לתגובה - זה ברור למה הם נגד , לא? הם פשוט רוצים לנמשיך להטריד....

    • הייתי מסכימה לאוטובוס לנשים בלבד. אך גברים מקדימה ונשים מאחור זה משפיל (ל''ת)

      שירה, 01/11/09 11:55

      • נשים מאחור זה לא משפיל! (ל''ת)

        מוחמד, 01/11/09 12:48

    • נכון מאןד (ל''ת)

      אולג, 01/11/09 12:21

    • ואני מודעך אריה שההטרדות והפשעים במגזר הדתי הן לא פחותות

      חן אדון, 01/11/09 12:52

      ואולי רבות יותר מאשר במגזר הלא דתי - ועל כן- כדי להגן על הבנות הדתיות , אולי טוב שתהיה הפרדה בקווי התחבורה הדתיים או שהבנות החרדיות הצפויות לחיי עבדות של עבודה בית מטורפת , הריונות ללא הפסקה, עוני וחיי טפיליות , יעברו למחנה הלא דתי הנורמלי ויצילו עצמן מכל הנוראות האילו.

    • אם מישהו היה מרביץ לילד שלך בבי''ס, היית משאיר את הילד שלך בבית? (ל''ת)

      צריך להעניש את העבריין, ולא את הקורבן, 01/11/09 15:16

  • 36.

    איבדת אותי עם הסוטה מין שגר עם גבר בן מיעוטים

    שוקו, 01/11/09 11:36

    אין לי מושג מה הקשר בין חשיפת תחת לאוטובוס לנשים בלבד.

    הטרדה מינית היא עבירה על החוק באוטובוס או מחוצה לו. זה לא מה שמפריע לדתיים. מפריע להם העירבוב בין נשים לגברים. האם יש הפרדה בין נשים לגברים בבתי כנסת בגלל פחד מהטרדה מינית?

    טאליבן ועוד איך.

    • בולשיט (ל''ת)

      ש, 01/11/09 12:16

  • 35.

    להפך, יש כפיה דתית

    שחר, 01/11/09 11:22

    כל הטקסים הם רק דתיים. כנראה שלא היית אף פעם במדינה דמוקרטית שבה הדת מופרדת מהמדינה, כמו שצריך.
    לגבי האוטובוס למהדרין - אם נוח לך להיות סוג ב' - תהיי בריאה, אם את מוכנה להכנס רק בדלת האחןרית, - יופי לך, למה לך מותר לבוא אלי לשכונה עטיפוה מכף רגל ועד ראש - ולי אסור לבוא אליך לשכונה בלבושי??? את(ם) רוצים אוטובוס גזעני - תפעילו אותו עצמאי

    • לטיפשון-כן כל ה''טקסים'' הדתיים הם דתיים.ולך אין תורה,אז למה שיפריע לך (ל''ת)

      שמישהי תלך צנוע,מלבד דווקא ? איפה ה''פלורליזם'' ?, 01/11/09 11:48

    • גם אנחנו רוצים להפעיל אותו באופן עצמאי...

      אבריימי, 01/11/09 11:53

      רק שהמדינה לא מאפשרת את זה , אני מבקש ממך לפנות לשר התחבורה ולבקש ממנו להסיר את המונפול של אגד באזורי המגורים שלנו וככה נוכל להפעיל את האוטובוסים הללו לבד.

      בכלל, מה אכפת לך , האוטובוסים הללו לא עולים לך כסף והם לא יוצאים מכיסך, אנחנו משלמים עליהם בדיוק כמו שאתה משלם על כל אוטובוס אחר.

      לי מותר לבוא אליך לבוש כי זה לא פוגע בך, אני לא מסתובב בחוף נודיסטים לבוש כי זה פוגע בהם. אבל אם אתה ערום אל תסתובב אצלי כי זה פוגע בי. פשוט מאוד. אם תגיד לי שהלבוש שלי פוגע בך, אני באמת אשתדל לא להכנס לשכונות שלך לבוש- אבל ככה נראה לי שהדרך לחלוקתנו לשני עמים קרובה מתמיד..

      • העכשיו אנחנו לא שתי חברות?

        רלי, 01/11/09 12:37

        אין לנו כמעט שום דבר משותף, לא תרבות יום יומית, לא חשיבה, לא תרבות, לא לבוש. בחלק מהחברה שלכם אפילו - מדברים רק יידיש.
        לא ידעתי שאנחנו מסתובבות ערומות ליד בתיכם... אולי תפסיקו להיות כמו הטאליבן - ואם אתם רוצים לשמור על היצר שלכם - אל תלבישו בשק את הנשים - תלמדו להתאפק.

        • אני עובד עם חרדים ולא מרגיש שיש כאן שני עמים

          פנדה , 01/11/09 13:49

          האנשים היחידים שלצערי אין לי שום תקשורת איתם הם הערבים המעטים שעובדים איתי. דווקא עם החרדים יש תקשורת ובד''כ יש פתיחות.

      • אבריימי - אולי כדאי שתעבור לארץ אחרת ותשחרר עצמיך

        חן אדון, 01/11/09 12:55

        מנוכחותינו הנלוזה בעיניך - אולי כדאי שתעשה זאת מה שיותר מהר.

    • לגמרי , טקס יום השואה דתי

      יהודי, 01/11/09 13:48

      טקס יום הזכרון - דתי, טקסי יום העצמאות גם הם דתיים, ואפילו טקסי חג רבין דתיים.
      ממש כל הטקסים דתיים.

  • 34.

    הצביעות של רבקה שמעון זועקת לשמיים-אין כפייה על הדתיים לשנות ממנהגיהם

    הכפייה היא חד כיוונית- שהחילוניים ינהגו אחרת, 01/11/09 11:19

    הכפייה היא חד כיוונית- שהחילוניים ינהגו אחרת - לדתיים חופש מלא לקיים כל מצווה עד לנקודה בה הם מחליטים עבורי כיצד ללבוש - לאכול - לשמוע זמרות שרות
    ועוד מתלוננים על כפייה וצביעות

  • 33.

    בתור בבנק אתם לא מגיעים ל''קלות ראש דורשת הפרדה''?? (ל''ת)

    בקופת חולים? במכולת?כל חנות אחרת?אין חרדים בארה''ב?, 01/11/09 11:16

  • 32.

    עוד חרד"לית הסובלת מרגשי נחיתות מול החרדים .......... (ל''ת)

    כתיבה אינה תחליף לטיפול המתאים, 01/11/09 11:09

  • 31.

    לדעתי יש דווקא כפייה דתית..

    שרון, 01/11/09 11:08

    בניגוד לדברים שלך אני חש שיש יותר ויותר כפייה דתית במדינה.. מתחיל ברבנות שהשתלטה על כל עסק החתונות, הגירושין והקבורה.. ועכשיו רוצים גם הפרדה באוטובוסים.. לא שמעתם מעולם על ואהבת לרעך כמוך או על איש באמונתו יחיה

    • לא רוצה חתונה יהודית ?-אתה יכולה להתחתן בחו''ל.. (ל''ת)

      זו לא כפייה דתית,אלא למי שפונה לחתונה יהודית., 01/11/09 11:50

      • אין לך בכלל מושג מה זו חתונה יהודית - בורה שכמותך

        עופר, 01/11/09 18:17

        לשם חתונה יהודית אין צורך ברב כללץ
        בעילה כשלעצמה מספיקה.

        אתם יצרתם לכם כת שאיו בינה ובין היהדות דבר.

    • נכון מאוד (ל''ת)

      f, 01/11/09 12:16

    • חזק (ל''ת)

      דינה, 01/11/09 12:22

    • אולי די עם הבכיינות? (ל''ת)

      מירי, 01/11/09 12:22

  • 30.

    הצביעות של הרבנית שמעון

    דליה, 01/11/09 11:08

    גם אני באה מהמגזר-יש לזכור שאת ההפרדה באוטובוסים דורשים לא לרוחת הנשים,כמו שמעמידה הרבנית וכמו שנעשה בכל העולם,אלא כדי למנוע גרוי של הגברים.הציווי להישמר מגרוי מיני של הגברים ניקבע כשעדיין חשבו שלנשים אין יצר הרע-או הוא פחות משל הגברים.כיוון שאנו יודעים היום היטב כי גם לנו הנשים יש גם יש יצר מיני,התירוץ למה הגברים יושבים בקידמת האוטובוס הנוחה ונשים בהריון עם ילדים קטנים-בחלק הקופצני והמסריח של האוטובוס-כבר אינו רלונטי.

  • 29.

    אמרת משהו ידוע ומוכר- התקשורת מניפולטיבית!!!!!!!!! (ל''ת)

    מיטל, 01/11/09 11:06

  • 28.

    הם לא ''סוכרים את פיהם''! הם מטרידים מינית בהערות

    י-מי, 01/11/09 11:01

    ההטרדה המרכזית לנשים ברחובות ירושלים היא של חרדים שמטרידים אותן מינית ע''י אמירות כגון ''פרוצה'', ''שיקסע'', ו''שכחת להתלבש''.
    נשים חרדיות מוטרדות אפילו אם עובי הגרב שלהם לא מתאים. הן מדוכאות במשטר עריצי.

    ראו לעיל תמונתה של שולמית ויינפלד, עת האיש המכוער צועק עליה ''שיקסע''.

    הבעיה היא התרבות המעוותת, השוביניסטית והפרימיטיבית של החרדים.
    לא מתק שפתיים של רבנית צדקנית ישנה זאת.

  • 27.

    דברים כדורבנות. תפסיקו לרוץ כמו סוסים עיוורים

    משה, 01/11/09 10:56

    אין כל ספק שהכותבת צודקת בטענותיה. מי החליט שלשבת במקום מסוים באוטבוס זה פחות טוב ממקום אחר. הכל זה רק בראש הרקוב שלנו.
    אם נשים מעדיפות לשבת בנחת אחת ליד השניה ולהרגיש משוחררות מהלחץ שנוצר מ: מי יעמוד לידי? ומי יתישב לידי? או מי יבליט את ידו מעבר למושב בדיוק כשאני יעבור? במקום לנסות ולחנך את כל העולם 'אל תתרגשו מכתף חשופה..' תחנכו קודם את עצמכם. הרי החברה החילונית מושחתת ורקובה. כולם בוגדים בכולם ושלא לדבר על אחוזי הגירושין. אפילו לא צריך סיבה מיוחדת כדי להתגרש - סתם נמאס אחד מהשני, מיצינו... אתם החילונים מתנהגים בדיוק כמו פרי הרבעה באחו אז אל תנסו לחנך אף אחד.

    • אוי אוי אוי (ל''ת)

      אחד שסובל, 01/11/09 12:23

    • בוא תחייה כחילוני עם חילונים ותראה שאתה מקשקש. יש יותר סטיות אצליכם (ל''ת)

      חילוניקצ'יק, 01/11/09 15:34

  • 26.

    מודאג מהרכבת הקלה

    ירושלמי מפסגת זאב, 01/11/09 10:47

    למקרא המידע על הטרדה בתחבורה צבורית, אני שואל את עצמי מה יהיה על נשותינו ובנותינו שיסעו ברכבת הקלה בקרון מלא ערבים משועפט?

    • הגברים יהיו מלמעלה (ל''ת)

      bus, 01/11/09 12:17

    • מה קשור הערבים? מי שמטריד נשים בירושלים הם החרדים (ל''ת)

      י-מי, 01/11/09 12:29

    • הגברים יידחפו מאחורה (ל''ת)

      יקי, 01/11/09 15:33

  • 25.

    אותי זה פשוט מגעיל להתחכך עם גברים מזיעים בתחבורה הציבורית! (ל''ת)

    הפרדה עכשיו!, 01/11/09 10:47

  • 24.

    החרדים מצאו שיטה לדיכוי הנשים - חינוך וכללים להעמדת האישה "במקום" (ל''ת)

    וזה עובד, 01/11/09 10:42

  • 23.

    א. את צודקת, ב. את טועה

    חילוני, 01/11/09 10:42

    א. נכון, יש יחס מפלה לחרדים בחברה הישראלית, אלכס אנסקי התחפש פעם לחרדי דווקא כדי להיכנס לדמות בהצגה אנטי דתית והוא היה מופתע מכמות הזעם והקללות שקיבל כשהלך ברחובות תל אביב.
    ב. לגבי קווי המהדרין: אם החרדים היו קובעים שהצד האחורי של האוטובוס מיועד לנשים בלבד ומקדימה ישבו גם נשים וגם גברים הייתי מוחא להם כפיים. נכון, הסיכוי שאישה תתחכך בגבר בדוחק כדי להגיע לסיפוק או תצבוט לו במקום אסטרטגי היא לא ממש גדולה, אבל ההיפך כן.
    ג. משהו אישי: יש לי משפחה חרדית, אנשים טובים מאד שיש לא מעט ללמוד מהם, לאחרונה קיבלתי מהם הזמנה לבר מצווה של בן דוד שלי, הורי חתן הבר מצווה הופיעו כ'זלמן יענקל ואישתו' (השמות בדויים כמובן)כלומר מחקו את האימא שגידלה את הבן 13 שנה ומהיום היא 'אישתו' של..
    זה העציב אותי מאד כי בעבר קיבלתי מהם הזמנות ולא היתה להם בעיה להזכיר את האימא בשמה, לא מדובר פה על צניעות אלא על גל עכור של שנאת נשים ששוטף את החברה החרדית , עובדה שהאישה שספגה גז מדמיע במאה שערים היתה חרדית שהלכה בצניעות מופלגת.

  • 22.

    במקום לשנות את העולם,חנכו את הגברים שלכן לא לאבד עשתונות מכל כתף חשופה (ל''ת)

    מנדל, 01/11/09 10:41

  • 21.

    בעלך שלח אותך לכתוב תגובה? את באמת מרוצה מהכניסה האחורית?

    יקי, 01/11/09 10:39

    את לא ממש משכנעת... או ששברו את רוחך לחלוטין

    • כניסה אחורית ממממממ (ל''ת)

      הומר, 01/11/09 12:17

  • 20.

    מזועזעת מהסטטיסטיקה המוצגת במאמר

    נוסעת במכוניתי, 01/11/09 10:38

    מזמן לא נסעתי באוטובוס ולכן לא ידעתי שהטרדה מינית ומעשים מגונים בתחבורה צבורית מגיעים לכזו סטטיסטיקה. עד שנחנך את כל הגברים בעולם- הבנות הצעירות , כנראה , סובלות הכי הרבה.

    • הסטטיסטיקה די מתקבלת על הדעת.

      אסתי, 01/11/09 11:03

      חבל להסיט את הדיון למחוזות של שנאה כנגד הציבור החרדי. הציבור הזה מבקש למנוע בקרבו את התופעה האוניברסלית הזו.
      לא הוגן להטיל עליו בשל כך סטיגמה של אנשים שאינם שולטים ביצרם או בסטיות מיניות.

      • נכון מאוד! (ל''ת)

        איילת, 01/11/09 14:48

  • 19.

    האם הקווים האלה פתוחים לכל הציבור ?

    אוליבר טוויסט, 01/11/09 10:34

    העובדה היא שלא.
    כלומר, אם חילוני יעלה לאוטובוס הזה הוא יוכל לנסוע בו.
    אבל אם ירצה לתכנן את דרכו מראש ויכנס לאינטרנט לחיפוש קוים או ישאל במודיעין, לא יוכל לקבל עליהם מידע. ועל זה היו לא מעט כתבות בערוצי העיתונות השונים.
    גם מחיר הנסיעה בקוים האלה שונים ונמוכים מאשר בקוים אחרים, וזאת כאשר בארץ יש סיבסוד ממשלתי וסבסוד צולב של מחירי נסיעה בתחבורה הציבורית.

  • 18.

    הצלם

    'ירושלמי', 01/11/09 10:30

    מה לעשות אבל הגב' צודקת.
    אני כיליד ירושלים,בצעירותי הייתי נוסע באוטובוסים ולא היו קווי מהדרין והרח' בכללתו היה צנוע ופשוט.
    הזמן עבר והמושג ''להיות עם חופשי בארצנו'' שיבש לאנשים את הראש כך שכיום מי שמסתובב בי-ם עלול לחשוב שהוא נמצא על חוף ים(ולא בגלל יתחממות כדור הארץ).
    כך שיראי ה' בעם נאלצים להסתגר עוד ועוד בשכונות סגורות ולעשות קווי מהדרין ולשמור על חופש דתם.
    כך שהצלם בעצם גרם לכל זה.
    כל הכבוד.

    • אז שיממנו את זה בעצמם.

      מלה טובה, 01/11/09 10:38

      הרי אם הייתה קמה קבוצת אנשים בארה''ב שדורשת הפרדה בין שחורים ללבנים באוטובוסים, כולם היו מזדעזעים עד שהקבוצה הזו הייתה נאלצת לזנוח את הדרישה או לממן בעצמה קוי אוטובוס פרטיים. מדוע שלא יעשו זאת גם כאן? אני לא בא לחנך את הציבור החרדי על אף העובדה שאני מזועזע מההפרדה המדוברת. אני פשוט דורש שהשאיפה המגוחכת הזו לא תבוא על חשבוני. לא מדובר כאן על מימון תרבות (אין לי בעיה שכספי המסים שלי ישמשו גם למימון שירותי דת), מדובר כאן על מה שנתפס בעיניי כהפרת כבוד האדם וזכויותיו (או במקרה הזה זכויותיהן) וכן אפליה בפני נותן שירותים (אגד) שכן ברור שקוי המהדרין האלו לא יתווספו לקיים אלא פשוט חלק מהאוטובוסים הנוסעים כיום יוסבו לכדי קוים כאלה- שאני לא רוצה לנסוע בהם, ובטח לא לחכות יותר זמן לקוים הרגילים.

      באמת, אני תוהה לפעמים מאיפה נובעת האדנות הזו על המרחב הציבורי? למה החרדים בחיפה חיים יפה מאוד עם זה שהאוטובוסים מעורבים ואף עם זה שהם נוסעים בשבת, אבל החרדים בירושלים, בני ברק, בית-שמש וכיוב' מרשים לעצמם את כל זה?

      שהגשם ישטוף כבר את כל הרעות החולות האלו מתודעתנו,
      אביעד, חיפה.

  • 17.

    אם קשה לכם לראות נשים בגופיות אז הבעיה אצלכם, סוטים

    חילוני כשר, 01/11/09 10:24

    למה חילוני יכול לראות אישה בגופה מבלי שהייצר הרע ישתלט עליו?
    הרי ברור שהשלב הבא שלכם הוא החיטאב המוסלמי. תכסו את הנשים מכף רגל ועד ראש וכך לא תצטרכו לעמוד בפיתויים.

    החוצפה של החרדים לא יודעת גבול. הגיע הזמן להתנתקות

  • 16.

    הלבוש שלך בכלל לא צנוע את מטרד לגברים

    תלבשי רעלה, 01/11/09 10:23

    הלבוש שלך בכלל לא צנוע את מטרד לגברים
    עלייך ללבוש רעלה

  • 15.

    נשות ישראל סובלות בשקט כשהאברכים הלבושים מזעזע מסתובבים חופשי

    ממש לבכות על האברכים הסובלים, 01/11/09 10:19

    נשות ישראל סובלות בשקט כשהאברכים הלבושים מזעזע מסתובבים חופשי
    חוצפה טיפוסית

  • 14.

    התמונות במאמר והכתוביות מתחתיהן, מגמתיות עד כדי גועל! (ל''ת)

    קורא נואש, 01/11/09 10:12

  • 13.

    התמונות במאמר והכתוביות מתחתיהן, מגמתיות עד כדי גועל! (ל''ת)

    קורא נואש, 01/11/09 10:12

  • 12.

    משימתך קשה הרבנית רבקה שמעון, קשה מאוד להציג עובדות כאשר התקשורת נגדך. (ל''ת)

    ד.ט., 01/11/09 10:11

    • ביחוד כשה''עובדות'' הן שקרים (עם כיפה) (ל''ת)

      יו''ר הקוזקים הנגזלים, 01/11/09 11:55

  • 11.

    אולי במקום להפריד באופן מלאכותי, תטפלו בכל סוטי המין מבני המגזר שלכם?!

    מאיה, 01/11/09 10:03

    החרדים ה''צדיקים'' לא יכולים לשלוט בעצמם ולא להטריד נשים צעירות בתחבורה הציבורית? הפתרון הוא לטפל בחברה החולנית הזאת ובהדחקה המוגזמת של המיניות, ולא בקווי האוטובוס!
    מי שרוצה להטריד נשים לא צריך קווי אוטובוס בשביל זה!
    פשרה יכולה להיות אזור לנשים אם הן חפצות בכך, אך לא כפייה מכוערת נוסח איראן, טליבאן וכו'

    • בכל מקום גברים מטרידים

      תל-אביבית, 01/11/09 10:33

      רוב הנוסעים הם לא דתיים, בכל, מי נוסע באוטובוס? או גברים צעירים, עולים חדשים וערבים. ה' ישמור!! עדיף כבר לסבול את ההשפלה של לשבת מאחור מאשר שמישהו יטריד אותי!!

      • אוייי אתם מטורללים וגזענים (ל''ת)

        ה' ישמור מכם!, 01/11/09 11:19

      • יש לך משהו נגד גברים צעירים???? מעדיפה לסביות צעירות ?

        הומואים גם יושבים מאחור, 01/11/09 11:21

        יש לך משהו נגד גברים צעירים???? מעדיפה לסביות צעירות ?

  • 10.

    דברי בשם עצמך ולא בשמי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    מיכל חרדית מאלעד, 01/11/09 09:59

    יקירתי, את מוזמנת לנסות להפריד את האוטובוסים במקום שבו את גרה!
    אבל את תדברי בשמי.
    50% לפחות מנוסעי האוטובוסים באלעד מתנגדים לרעיון ההפרדה שבהם. אבל הם שותקים כי אין להם כח לחטוף הערות באוטובוס. ולעורר מהומות.
    אז לא, לא כל החרדים מסכימים עם זה.
    רובם ממש לא מסכימים.
    ''וחברנו'' שממשיכים להטיל את האחרויות להטרדות על הנשים ואומרים, מה אתם רוצים, אנחנו רק רואים אשה מיד מתחרפנים, אז תשבו מאחורה. כופים עלינו את דעתם הנלוזה!!!!!!!

    אז הפסיקי לדבר בשם החרדים. ולכי דברי בשם המגזר שאותו את מייצגת. למרות שאני בטוחה שהם בשוק מהדעות שהצגת פה.

  • 9.

    אשכרה הטאליבן בדרך.

    אבי, 01/11/09 09:58

    מסכנים הדתיים ש''כופים'' עליהם לראות בחורות חילוניות ברחוב. גם עליי ''כופים'' לראות את פרימיטיבים הדתיים עם הלבוש מהמאה ה15, אולי גם בי יתחשבו?

  • 8.

    את הצבועה. הרבה נשים חרדיות נגד ההפרדה (ל''ת)

    אורית, 01/11/09 09:56

  • 7.

    הבעיה היא ההגדרה של האשה כ''אחר''

    סימון, 01/11/09 09:43

    הפרדה בבריכות שחיה היא הפרדה סימטרית. כשם שיש שעות לגברים, יש שעות לנשים.
    ההפרדה בבית הכנסת היא נושא מורכב, ויש בתי כנסת שכל ביקור בהם מביא אותי לעגמת נפש- לא נעים לשבת מאחור, לא לראות ולא לשמוע ולעקוב בקושי אחרי החזן. נעים לי הרבה יותר בבתי כנסת שבהם ההפרדה לרוחב, או שלפחות נעשה מאמץ שגם בעזרת הנשים ניתן יהיה לעקוב באופן שוטף אחרי התפילה.
    נכון, יש קרונות נפרדים ברכבות בהרבה מקומות בעולם (באופן אישי נסעתי בקרון כזה בבומביי), ונכון גם שיש הטרדה מינית באוטובוסים (וגם כאן זכיתי לטעום בעצמי).
    מעניין אותי אם הרבנית שמעון נסעה בעצמה בקו מהדרין. גם כאן אני מדברת על החוויה האישית.

    דרך העולם היא שהנוסעים עולים מהדלת הקדמית של האוטובוס ומשלמים לנהג. לא כך בקו מהדרין. שם הגברים עולים מהדלת הקדמית, ואילו הנשים רשאיות לעלות רק מהדלת האחורית, על תקן נוסע ''אחר'', שאינו נוסע נורמלי.

    שמעתי פעם מבחורה שעלתה על אוטובוס מהדרין בינעירוני וביקשה מהגרים שלפניה שיעבירו את הכסף לנהג. בשם ''הצניעות'' לא דיברו איתה, והנהג החל לנזוף בה שאינה משלמת. אני בספק אם החוויה הזו היתה קלה יותר מהטרדה מינית.

    • סדרנית בדלת אחורית, או מנקב מתכת.

      נוסעת בקווי מהדרין, 01/11/09 10:43

      לאחרונה הייתי בפראג. נסעתי ברכבת חשמלית, ועליתי בדלת אחורית- שם היתה מכונה לניקוב הכרטיס. כולם השתמשו בשיטה הזו. מה רע בה? שחברת 'אגד' תתייעל.
      וגם החרדים שילמדו דרך ארץ.

  • 6.

    נאיביות או אטימות

    מרים, 01/11/09 09:24

    אחותי היקרה,
    בתור אחת שסבלה לא מעט מהטרדות באוטובוסים מעורבים כולל מחרדים וכולל במוניות בני-ברק מול איצ'קוביץ' מאדם שאישתו יושבת לצידו, ובתור אחת שהושפלה לא מעט והוטרדה על רקע מיני-סקסיסטי ולא אנושי בעליה ובישיבה על אוטובוס נפרד מהדרין - אני מעדיפה את ההטרדות שלא מסתתרות מאחורי איצטלת צניעות דקה מחוררת ומכוערת.
    לא מדובר אחותי על הפרדה, אין אוטובוסים נפרדים לנשים+אוטובוסים מעורבים כמו במדינות הידועות והמתקדמות בהתייחסות לאישה (יפן! וכו') שציינת במאמר. זה לא הסיפור. תחשבי גם על המוטיבציה שמאחורי ההפרדה - האם היא נקיה מהדרה של נשים מהמרחב הציבורי - דהיינו הגברי? או האם מטרתה כמו שכתבת בנאיביות להגן על האישה. עשי לי טובה, אל תעליבי אותי ואת ההבנה שלי, הטוענים להפרדה באוטובוסים עושים את זה מספיק.

    • ממליצה (ל''ת)

      חילונית, 01/11/09 10:33

  • 5.

    דברים כדורבנות.

    ר.ל, 01/11/09 09:08

    מצחיק ופתטי לראות, כיצד נשים חילוניות המנוסות בהוויות העולם מתעלמות ביודעין מהפנים הרבות שיש לנושא ההפרדה בתחבורה הציבורית, ובוחרות רק ''לכאוב'' את ההשפלה, שההפרדה הזו גורמת כביכול, לנשים החרדיות.

    די עם הצביעות.

  • 4.

    דעת הרה''ג זלמן מלמד

    אביב, 01/11/09 08:59

    בקווים שיש בהם צפיפות יש מעלה בקווי מהדרין. אם כי יכולה גם להיות בזה הכבדה מסוימת למשפחות עם ילדים קטנים שהאב והאם ביחד צריכים לטפל בילדים.

    ואולם הכיוון צריך להיות לחנך לבריאות ושהלב והעיניים יהיו פונים ונמשכים לדברים חיוביים ולא לדברים שליליים

  • 3.

    לזה יקרה: ''דיכוי מופנם'' בו המדוכא מצדיק את הדיכוי אותו הוא עובר.

    יורגן, 01/11/09 08:53

    משוגעים. מסכן אלוהים שכך מדברים בשמו.

    • זאת תמיד אותה טענה מרקסיסטית

      ליאת, 01/11/09 10:54

      כשמגלים שאת המון הפועלים לא מעניינת האידיאולוגיה של ''מלחמת המעמדות'' הומצא הרעיון של ''תודעה כוזבת''. הם פשוט *לא יודעים* שהם רוצים. הטיפשים המסכנים!

      זה נחמד שאתה מתיימר לדבר בשם נשים חרדיות בתור גבר חילוני. באמת תודה.

  • 2.

    לרבקה,ההפרדה בבית המקדש באה בשל בקשתן של נשים שהתלוננו לחכמים ולא להפך (ל''ת)

    לידיעה:, 01/11/09 08:38

  • 1.

    רבקה הצבועה זו את. הלכתית,אין עילה להפרדה למעט בבית הכנסת. ההפרדה

    דוס בלתי מחמיר, 01/11/09 08:36

    בטוקיו וכו' הגיעה בשל בקשתן של נשים - ולא בשל צו הלכתי של אנשי רוח.
    היהדות תמיד נזהרה מהחמרות,ודרשה שמי שרוצה להחמיר - שיחמיר על עצמו בלבד.הבעיה עם ההחמרה המדוברת - כמו עם החמרות אחרות- שהופכים את זה כאילו לגוף ההלכה,ומי שלא מעוניין נחשב ''פרוץ'' וכן הלאה ביטויים עסיסיים.
    היהדות ידעה בעבר לאזן בין ההלכה הנדרשת לבין יכולת הציבור לשאת אותה. החמרה שהציבור מואס בה מביאה יותר נזק מאשר תועלת.

    • מי אמר שהבקשה לא באה מהנשים?? (ל''ת)

      יותם, 01/11/09 10:35

      • גם תלבושת אישה טליבאן מתורצת ככה (ל''ת)

        מה עוד חדש.., 01/11/09 11:20

        • נכון! גם אישה=מטבח (ל''ת)

          עלק רצון האישה..., 01/11/09 12:03

      • לא שואלים נשים במגזר החרדי.הן צריכות לציית ,ללדת ולשתוק. (ל''ת)

        בתוך עמי אנוכי יושב. ואתה?, 01/11/09 11:42

    • יפה מאד כתבת ויש להוסיף את הפגיעה באשה ועשיתה לאוביקט מיני

      סימה, 01/11/09 11:12

      והפגיעה בגבר ההופכת אותו לחית יצר מיני