• 88.

    אני מבין,לפי התגובות פה,שהימין לא יצביע יותר בן גוריון (ל''ת)

    מה נעשה.. מה נעשה.., 01/11/09 18:59


    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

  • 87.

    ר צ ח רבין והבאת אלטלנה - נסיונות להרוג את השלטון החוקי בישראל !!! (ל''ת)

    עם רבין זה הצליח להם,,,, 01/11/09 18:49


    IP: 89.138.238.199דווח על תגובה זו

  • 86.

    אכן מדובר בעוול גדול

    ירון, 01/11/09 18:22

    שאין ולא היתה לו שום הצדקה. המנוולים שפתחו באש על אחיהם הינם רוצחים לכל דבר.

    IP: 85.130.255.1דווח על תגובה זו

  • 85.

    רק 10% מהחברה הישראלית מוחברים לטקסים......

    בצער רב וביגון, 01/11/09 18:16

    זו כבר עובדה שהרוב השקט אינו מחובר לטקסים כפי שהם מונצחים היום. הרוב השקט זז הצידה הופך לרואה ואינו נראה כדי לאפשר לטקסים הללו להתקיים. וחבל זה היה יכול להיות אחרת לו היו דנים בנושאים האמיתיים שלנו כחברה אזרחית לאחר רצח רבין.

    IP: 89.138.156.241דווח על תגובה זו

  • 84.

    אני סבור שעל הימין להתנהג בצורה הממלכתית והמכובדת....

    ASCH , 01/11/09 17:37

    תמיד היינו הצד האינטליגנטי, האחראי והמתון, אפילו שמצבנו היה רע.
    אל לנו להגרר לפסטיבלי השמאל.
    אל לנו ללמוד מהם וללכת בדרכם.

    אני אישית, לא סובל יוהרה ריקנית של ''אינטלקטואלי כיס'', שקר וחתרנות ולא אתן שאלו יבואו מהימין.

    החשוב-כבר קרה. מפלתו של השמאל הממאיר באה מהתפתחות התקשורת והאינטרנט, מהטוקבקים ואתרי החדשות האלטרנטיבים, הלא מחויבים לברנז'ה התקשורתית, שופר התעמולה של השמאל.

    השמאל הממאיר עומד מוכה תדהמה ממה שלמד על עצמו באינטרנט: הנסיון מראה שהטוקבק הוא קול העם ולא מינה צמח. הם נדהמו מחוסר האמון והעויינות בשכבות נרחבות מאוד בציבור כלפי התקשורת ואף כלפי קודש הקודשים שלהם, כלי השלטון האלטרנטיבי שטופח בזהירות, התמדה ומסירות אחרי מהפך 77: הבג''צ.

    הם- הצד החלש שהלגיטימציה שלו הולכת ויורדת מיום ליום. הם צווחים באימה בעודם רואים את השלטון נשמט מידם. לכן- עושים פסטיבל.

    לנו, אין מה להתפלש בבוץ עמם. היה זמנם לשלוט. ונגמר. רב ועצום היה נזקם.

    הבא נחליפם בשקט ובענווה תוך התנהגות אינטליגנטית ועניינית. הבא ניתן להם לרדת בקול ענות חלושה אל מחשכי הסטוריה.

    IP: 212.179.93.74דווח על תגובה זו

  • 83.

    צודק. הגיע הזמן לפסטיבל אלטלנה. למה לא? (ל''ת)

    ליאת, 01/11/09 16:47


    IP: 93.173.210.109דווח על תגובה זו

  • 82.

    מה שקרה כאן

    דנה גרין, 01/11/09 16:21

    לפי מיטב הבנתי היתה מלחמה על השלטון. בן גוריון רצה להיות בטוח שאין לו מתחרים תחתיו אז הוא דאג להראות מי כאן החזק (בלי קשר לשאלה אם האצ''ל ישתמשו או לא ישתמשו בנשק שהם מביאים באונייה). בן גוריון לא היה אדם דמוקרטי והמדינה הזאת התחילה את דרכה כידוע כמדינה פחות או יותר קומוניסטית (פנקס אדום) , רבין היה חייל של בן גוריון ועשה מה שנאמר לו ככל הנראה - לירות את התותח הקדוש על האונייה אלטלנה. הוא בסך הכול מילה פקודה. הוא יכל להחליט אחרת? תמיד אפשר להחליט אחרת.

    IP: 93.173.190.43דווח על תגובה זו

    • הבנת לא נכון. שובי על תלמודך (ל''ת)

      גיל, 01/11/09 18:41


      IP: 212.117.141.150 דווח על תגובה זו

    • את ממש בעניינים.. (ל''ת)

      מיקי מאוס, 01/11/09 18:47


      IP: 79.183.108.126 דווח על תגובה זו

  • 81.

    האלטלנה טובעה משום שמנהיג הימין דאז ניסה להחדירה על נשקה בדרכי עורמה

    סתם אחד, 01/11/09 15:59

    מתחת לאפם של השלטונות, ויש אומרים שהוא עשה זאת מתוך כוונה להפוך את השלטון נגד הממשלה החוקית בשעה שהמדינה היתה נתונה במלחמה קיומית.

    האלטלנה טובעה משום שמנהיג הימין דאז סירב להענות לאולטימטום שנמסר לידיו בסמכות וברשות ע''י האלוף דן אבן, ובו דרישה להכנע.

    האלטלנה טובעה משום שפקודיו של אותו מנהיג של הימין ירו והרגו שלושה חיילי צהל שזה עתה שבו להפוגה מן החזית, ונקראו לדגל.

    האלטלנה טובעה משום שבהשראתו של אותו מנהיג של הימין דאז, עשרות חיילי צהל אנשי האצ''ל לשעבר, ערקו משורות הצבא ומיהרו לבוא לעזרתו
    של אותו מנהיג של הימין וכדי לממש את זממו.

    בכל מדינה נורמאלית אחרת אותו מנהיג על פקודיו היו צריכים להיעצר ולהישלח למשפט צבאי
    באשמת בגידה בנסיבות מחמירות.

    להעמיד את זה בשורה אחת עם הרצח של ראש ממשלת ישראל, שכל חטאו היה שהוא ניסה לממש
    את הבטחת הבחירות שלו, ושעל יסודה הוא נבחר, רצח שנעשה בהשראתם אם לא בהסותם של מנהיגי הימין וכוהני הדת - זהו מעשה מתועב כשלעצמו.

    IP: 93.172.53.13דווח על תגובה זו

  • 80.

    הימין קבר את האלטלנה, עד שיוכל להשכיח את זה שאנשיו הרגו 3 חיילי צה''ל

    עמנואל, 01/11/09 15:38

    בקרבות שהיו עם הגעת הספינה, ולעוות את המציאות.

    למעשה הוא נשלף מהבויידם רק בתקופת רצח רבין, בשביל להצדיק אותו.

    IP: 82.81.156.50דווח על תגובה זו

  • 79.

    למה פירקו את הפלמ''ח? (ל''ת)

    זו השאלה, 01/11/09 15:35


    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

  • 78.

    הימין יותר ברוטאלי ,השמאל יותר אכזרי ומסוכן! (ל''ת)

    כך היה תמיד, 01/11/09 14:59


    IP: 84.229.210.90דווח על תגובה זו

  • 77.

    רבין בשונה ממתלהמי הימין קרא טוב מכולם את העתיד, עובדה!!!

    מורשת רבין חיה וקיימת, 01/11/09 14:33

    ''סיפורי הבלהות של הליכוד מוכרים. הרי הבטיחו לנו גם קטיושות מעזה... כבר שנה רצועת עזה נתונה בעיקרה למרות הרשות הפלשתינאית, לא הייתה עוד אף קטיושה ולא תהיה קטיושה. וכו' וכו' וכו'. כל הדיבורים... הליכוד פוחד פחד מוות משלום. פחדני השלום. זהו הליכוד של היום.'' - יצחק רבין

    אז מה ימניים מתלהמים, צדק או לא???

    IP: 85.250.64.241דווח על תגובה זו

  • 76.

    רבין צדק ואתה טועה בגדול!!!

    יעקב, 01/11/09 14:20

    ללא שתי מדינות לשני העמים תישאר מדינה אחת שבה יהיה בסוף רוב ערבי וכך יגיע הקץ למדינת הלאום של העם היהודי.
    שים לב, לא בגין לא שמיר לא שרון ולא נתניהו סיפחו את הגדה לישראל. הם לא עשו זאת לא ביוון שאין לנו זכות על כל הארץ אלא כיוון שגם הם הבינו שהפשרה הטריטוריאלית היא הדרך היחידה.
    לכן העיקרון של אוסלו הופך לאט, לאט
    למקובל על רוב העם. ככל שאנשים כמוך יפנימו אמת זו ייטב לכולנו.

    IP: 79.176.200.47דווח על תגובה זו

  • 75.

    ירו על אנשים לא חמושים במים

    משה חכים, 01/11/09 14:18

    בגין הורה לא לירות.
    אצ''ל התנהגו כמו גנטלמנים כהרגלם.
    רבין וחבריו ירו בראשיהם המבצבצים מהמים של אנשי האצ''ל הלא חמושים ששחו לחוף.
    היום קוראים לזה פשע נגד האנושות ואז קראו לזה התותח הקדוש.

    לצערי גם היום יש עדיין שאריות של טיפוסים אלימים שחושבים שהתותח עדיין קדוש.

    IP: 93.172.8.243דווח על תגובה זו

  • 74.

    קלישאות אינפנטיליות מבית מדרשו של השמאלהטיפש לא יואילו (ל''ת)

    dodel, 01/11/09 14:15


    IP: 93.173.131.31דווח על תגובה זו

  • 73.

    אין קשר בין יצחק רבין לאלטלנה.

    רון וייס, 01/11/09 14:07

    יגאל אלון פיקד על הפעולה נגד אלטלנה.רבין
    לא צוות למבצע ולכן גם לא ירה על אלטלנה.

    IP: 85.65.8.159דווח על תגובה זו

  • 72.

    למרות שמבחינה היסטורית אני לא בהכרח מסכים, הגישה של הכותב מקובלת עלי (ל''ת)

    שמאלני, 01/11/09 14:05


    IP: 132.73.80.213דווח על תגובה זו

  • 71.

    מעניין מה היה קורה, אם בזמן אישור השילומים מגרמניה, כשבגין

    אחד, 01/11/09 13:55

    עלה על הכנסת, היה תחת מרותו אירגון מזוין???????
    הפצצת אלטלנה היתה רק אחת מיני החלטות רבות, של בן גוריון, שבזכותן אנחנו נראים כמדינה, ולא כאוסף אירגונים ופלנגות.

    IP: 62.0.34.136דווח על תגובה זו

  • 70.

    אכן דיון מעמיק ומקיף את כל ההיסטוריה של העם היהודי בעת החדשה

    איש אחד ממאדים, 01/11/09 13:27

    נדב העצני הנכבד - שכחת לציין שהאצל כבר נתן פקודות ללחימה בצהל באזור נתניה - מילחמת אחים נמנעה רק כאשר הנשק הוטבע והיה ברור לאירגון שאין להם מספיק נשק ותחמושת להילחם בצהל - רק אז בגין ביקש'' למנוע מילחמת אחים'' - שקר גס במצח נחושה שחור על גבי לבן.
    יד המיקרה אני מכיר אישית את האיש שמשך בהדק התותח שהטביע את אלטלנה - דוד שלי - איש אמיץ ולוחם פלמח שכבש את כל הארץ ולא היה מיבצע בו לא הישתתף - אתה תצטרך להיולד עוד הרבה פעמים כדי להגיע לגובה סוליית נעליו של האיש-שלא לדבר על יצחק רבין מפקדו.

    IP: 121.217.61.19דווח על תגובה זו

  • 69.

    למה תותחי ''ההגנה'', אלו היו תותחי צה''ל. וספינות צה''ל שרדפו אחר אלטלנה.

    אלטע פרשה., 01/11/09 13:24

    רצוי מאוד להקים ועדת חקירה אוביקטיבית ללימוד פרשת אלטלנה.(מורכבת מהיסטוריונים וחוקרים זרים). הלימוד והפקת הלקחים חשובים מאוד בימינו אלה, בהם אנו עומדים לפני ''אלטלנות'' נוספות. וועדת החקירה צריכה לבדוק בין השאר באיזו סמכות לא נשמעה מפקדת האוניה לפקודות צה''ל.מי נתן את ההוראה לאוניה לעזוב את חוף כפר-ויתקין, ולהפסיק את פריקת הנשק מעליה. מדוע האוניה לא נשמעה לפקודת אוניות חיל-הים שפקדו עליה לעצור.מדוע הוצעה האוניה על כל תכולתה למכירה תמורת חצי מיליון דולר למדינת ישראל, עוד בהיותה בנמל חו''ל. האם פקודת מפקדת האצ''ל לחילי צה''ל שהיו בעבר באצ''ל לעזוב את יחידותיהם ולהתרכז בחוף ת''א הייתה חוקית. וכו'וכו'.

    IP: 80.230.90.140דווח על תגובה זו

    • נכון מאד ! אלטלנה היתה המרדה נגד הממשלה החוקית בישראל !!! (ל''ת)

      בגין הבין בזמן,,, ממשיכיו לא,,,, 01/11/09 18:46


      IP: 89.138.238.199 דווח על תגובה זו

  • 68.

    שיטות בולשביקיות

    ארנולד סגל, 01/11/09 13:20

    תזכורת היסטורית: הבולשביקים לאחר המהפכה ברוסיה היו - לא כשמם - מיעוט מבוטל. אבל הם הצליחו להשטלת על רוסיה בנצלם את פיצול הרוב ועל ידי פסילה ודמוניזציה של מתנגדים. השמאל נוקט באתן שיטות: מאחר ואין כל סיכויי לשכנע את העם בצדכת דרכם (לאור הכשלונות המונומנטאליים שלהם) מנסים בכל דרך לפסול את הימין. יום הסכרון לרצח רבין נחגג כל שנה בצורה ממלכתית. אבל השמאל רוצה לקיים כל שנה משפט שדה לכל הימין; זו המשמעות האמיתית של ההפגנות בכיכר ודבריו האוויליים של הנכד.

    IP: 194.90.39.105דווח על תגובה זו

  • 67.

    לא סולחת לבגין שמנע מנרצחי''אלטלנה''להתגונן על נפשם ולהשיב מלחמה שערה בר

    קורןנאוה טבריה=לא שוכחת לא סולחת!, 01/11/09 13:15

    ברוצחיהם המתועבים!

    IP: 77.126.73.113דווח על תגובה זו

  • 66.

    נחש עלי דרך שפיפן עלי ארח ימני שנאה בליבו וארס מילותיו . (ל''ת)

    Vox Ami , 01/11/09 13:09


    IP: 79.87.36.91דווח על תגובה זו

    • לא יפה לדבר ככה על מי שהיה רמטכל, שר-ביטחון אצל פרס, וראש ממשלה פעמיים (ל''ת)

      Yossi V , 01/11/09 17:53


      IP: 68.199.35.17 דווח על תגובה זו

  • 65.

    פצני והצילני מיד בני־ימין אשר פיהם דיבר־שוא וימינם ימין שקר׃ (ל''ת)

    Vox Ami , 01/11/09 13:09


    IP: 79.87.36.91דווח על תגובה זו

    • לא יפה לדבר ככה על מי שהיה רמטכל, שר-ביטחון אצל פרס, וראש ממשלה פעמיים (ל''ת)

      Yossi V , 01/11/09 17:53


      IP: 68.199.35.17 דווח על תגובה זו

  • 64.

    העצני,אתה לא ''נגד אוסלו''! אתה בעד א''י השלמה בכל מחיר,זה הכל.

    אתה נגד כל פשרה מדינית-----בלי קשר להתנהלות הפלסט', 01/11/09 13:08

    גם אם הפלסטינים היו פציפיסטים גמורים שעסוקים כל היום בליטוף חסות,נטולי דרישות לתוך מדינת ישראל הריבונית,מצהירים מהבוקר עד הערב שגם זכותם של היהודים למדינה כאן---עדיין היית נגד כל תהליך מדיני לכוון עצמאות פלסטינית,והיית בעד התנחלות חדשה מדי יום בין הקו הירוק לירדן..

    אז מה הטיעון שלך בקשר לאוסלו?
    בכל מקרה אתה מעוניין בריבונות יהודים בכ---ל א''י,ושולל עקרונית ועל הסף ריבונות פלסטינית,לא משנה על איזה שטח.
    אז מה לך ולתהליך מדיני כל שהוא מול הפלסטינים?

    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

    • האם הפלסטינים פציפיסטים מוחלטים?-תגובה כל כך לא הולמת.

      מיכאל, 01/11/09 17:54

      אתה מעלה טיעון שהוא כל כך לא תקף ועליו אתה בונה כתב הגנה, הערבים טובחים בנו כבר יותר ממאה שנים ואתה בא בטענה להעצני. הרי העם ניסה את אוסלו-ונכווה קשות. אז על מה אתה בעצם מלין, על זה שלהעצני יש דיעה שונה משלך? האם אסור לאדם להחזיק בדיעה שונה משלך? האם זהו חטא, אולי אתה לא כזה נאור וכזה פלורליסט כמו שאתה מחשיב את עצמך. העצני אכן מתנגד לתהליך, הוא התנגד לתהליך מלכתחילה ושום דבר בהתנהלות הפלסטינאים מאז תחילת התהליך לא גרם לו לשנות את דעתו. נהפוכו, ההתנהלות הפלסטינאית רק הוכיחה למתנגדים מראש שהם צדקו, ולהרבה אחרים, כי טעו. לכן, טול קורה מבין עיניך, ''תרגילים אקדמיים'' מקומם באקדמיה, כשהם עולים בחיי אדם הם חדלים להיות תרגילים וצריכים להיפסק!

      IP: 212.199.69.1 דווח על תגובה זו

  • 63.

    אלטלנה היתה אנית נשק פיראטית ... העצני .. (ל''ת)

    ALOS , 01/11/09 13:03


    IP: 77.126.145.207דווח על תגובה זו

  • 62.

    הירי מוצדק לחלוטין!!!!!!!!!!!!!!!!!**************** מוצדק!!!

    עמיאל, 01/11/09 12:11

    אפילו הפלמ''ח העביר הכל לצבא ההגנה לישראל שזה עתה הוקם. אחד הדברים המוצדקים ביותר שנעשו במדינת ישראל עד היום. ליורים על אלטלנה מגיע צל''ש על גבורתם ועמידותם כנגד אלו הרצו בהרס המדינה שרק קמה.

    IP: 93.173.132.41דווח על תגובה זו

    • הפלמ''ח העביר את הנשק

      יותם, 01/11/09 13:15

      1) על מה אתה סח?
      הפלמ''ח היה חלק פעיל במלחמה.
      הוא פורק לאחריה.

      2) בגין לא דרש את הנשק לעצמו.
      ההסכם היה שהנשק יועבר לצה''ל.

      3) שנים אח''כ אמר בן גוריון שאילו הוא היה יודע אז, מה שהוא ידע אח''כ על בגין, הוא לא היה נוהג כך.

      אבל אתה יותר חכם ממי שהתחרט על פקודתו והודה שהייתה שגיאה

      IP: 79.178.118.12 דווח על תגובה זו

    • הנשק היה מיועד לכוחות האצ''ל בירושלים, שאז נחשבה כשטח בינלאומי...

      לא מדויק, 01/11/09 14:39

      בזמן אלטלנה ירושלים שעפ''י החלטת החלוקה היתה אמורה להיות שטח בינלאומי, טרם נכללה בתחומי מדינת ישראל, וכחות ההגנה הא''ל והלח''י טרם אוחדו בה. אנשי האצ''ל רצו שהחלק מהנשק שעל האוניה שלא היה היועד לצה''ל (עפ''י הסכם מוקדם עם הממשלה הזמנית) יעבר לירושלים.
      לבן גוריו התאים מסיבות פוליטיות להציג עצמו כמגן הממלכתיות, ולכן הפר את ההסכם והורה על הפגזת האוניה שלא סיכנה אף אחד. כל חמור יודע שאילו לא היו מפגיזים את האוניה, היא לא היתה יכולה לפרוק את הנשק בשום נמל (שהרי הנמלים היו בשליטת הממשלה) , ולפיכך כל הדיבורים על הפיכה צבאית כביכול שתכנן האצ''ל (שמנה כמה אלפים מתוך ישוב של 600 אלף) הם קישקושים.

      IP: 85.250.64.241 דווח על תגובה זו

    • צודק גם צודק! (ל''ת)

      ג'ו פלקונטי, 01/11/09 15:50


      IP: 194.90.128.181 דווח על תגובה זו

    • שקרן. הפלמח לא העביר כלום וגם לא נדרש. האצ''ל רצה בחלק מהנשק

      מצ'לס, 01/11/09 16:13

      עבור האצ''ל בירושלים, עליה ויתר, לכאורה, בן גוריון בהסכימו לחלוקה. רק בירושלים לא התגייסו אנשי האצ''ל לצה''ל, בהתנגדותם להסגרת העיר לאו''ם.
      הלח''י הגדיל עשות, וחיסל את ברנדוט שתכנן להעביר לערבים את ירושלים ואת הנגב.

      IP: 89.139.36.12 דווח על תגובה זו

  • 61.

    לא לספח את השטחים ולא לגרש את תושביהם - היה גרוע מהסכם אוסלו (ל''ת)

    אפרים, 01/11/09 12:09


    IP: 86.180.25.124דווח על תגובה זו

    • ובאיזה מצב אנחנו עכשיו - עם הסכם אוסלו ???

      זלמנוביץ ישראל, 01/11/09 12:49

      כל מה שהיה קודם להסכם + רבי המחבלים מתוניס שמנהיגים את המאבק נגדינו + רשות עוינת בתוך מדינה ישראל...

      IP: 93.172.66.1 דווח על תגובה זו

  • 60.

    רבי היה אדם חלש,שנבר לא אחת,ופנה בעת לחץ לשתייה חריפה,ועישון כבד מאוד. (ל''ת)

    גם בששת הימים נשבר,ונטש את הפיקוד.זה מנהיג ?, 01/11/09 12:05


    IP: 87.68.20.235דווח על תגובה זו

    • אבל הוא היה איש ישר ואילולא נרצח היה מודה בשגיאתו ופועל לתיקונה - לא

      חלוץ מרכזי, 01/11/09 17:13

      לשכוח שהוא הסתייג מאוד מהשמאל הקיצוני והיה איש מרכז כל חייו

      IP: 212.143.158.40 דווח על תגובה זו

  • 59.

    קין והבל

    שי, 01/11/09 12:04

    עוד יתברר שקין היה בעוונותיו שמאלני ומימנו
    שאב יגאל אמיר את השראתו ורצח את יצחק רבין

    IP: 80.179.199.146דווח על תגובה זו

  • 58.

    באמת הגיע הזמן שהימין יפנים את אלטלנה- (ל''ת)

    אין ''פרטיזניות'' בנשק מול שלטון מרכזי.נא להפנים!, 01/11/09 11:59


    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

    • הם מקבלים כעת שיעור מהמתנחלים ומנערי הגבעות. (ל''ת)

      אבל כמה זמן יידרש להם ''להפנים'' קשה לדעת, 01/11/09 14:26


      IP: 93.173.197.173 דווח על תגובה זו

  • 57.

    אלטלנה עלה התאנה של הימין,אז וגם היום

    טובה, 01/11/09 11:57

    רבין נ-ר-צ-ח על ידי איש ימין מהמחנה שלך וכל שנה צריך להזכיר זאת,במיוחד לאור הנסיונות ההולכים וצלחים שלכם להפוך את הרצח לרצח על כבוד המשפחה,או סתם רצח של משפחות הפשע.
    לדלות את פרשת אלטלנה בהקשר של ציון רצח רבין זו יותר מדמגוגיה רדודה. ואם באלטלנה אנו עוסקים,הרי שזו דוגמא מצוינת איך הימין מצליח להפוך אירוע פלילי,לא לגיטימי כמו הבאת אנית נשק לארץ והחלטה של ארגון צבאי במדינה ריבונית איזה שימוש ייעשה בנשק,לאירוע שעליו תפארתו. אבותיך פגעו ב-48 בלגיטימיות של ממשל נבחר וכך אתם עושים היום עם רצח רבין והמאחזים הלא חוקיים.עצוב כמה שזה מבחיל.

    IP: 87.68.162.37דווח על תגובה זו

    • טובה את יודעת מה את עושה??

      סטודנט, 01/11/09 13:14

      טובה מה שאת עושה זה דבר בזוי ביותר ,את מורידה את זיכרון רבין לאשפתות
      ביגללך וביגלל הדומים לך לאיש ימין/מרכז מתון אין מקום בכיכר רבין בעת העצרת לרבין-לשם הלך הזיכרון של רבין
      מי שמנצל רצח למסע כנגד חצי מהעם מאבד אצ זכותו לצין את הרצח

      IP: 84.228.62.210 דווח על תגובה זו

    • אפילו יותר גרוע מרצח מנהיג-זהו צעד פשיסטי מובהק לרצח הדמוקרטיה בישראל (ל''ת)

      Ehad Haam-Zionist, 01/11/09 15:22


      IP: 68.163.193.90 דווח על תגובה זו

    • מתי , לפני 48, הפסיד בגין בבחירות? לא היה ממשל דמוקרטי נבחר. (ל''ת)

      מצ'לס, 01/11/09 16:55


      IP: 89.139.36.12 דווח על תגובה זו

  • 56.

    רואים אותן דוהרות ברחובות רמת השרון

    1984, 01/11/09 11:56

    רואים אותן דוהרות ברחובות רמת השרון
    ברמת האביב ובהרצליה פיתוח
    בתוך ג'יפים שחורים וגדולים, עם חלונות סגורים
    עם דרכונים כפולים, נושאות את טפן לבתי ספר פרטים
    צופרות בצופרים גבוהים על מכוניות 1600 סמ''ק נמוכות
    עולות על מדרכות ועוקפות בהחלטיות
    מרכבותיהן פולטות עשן ומתיזות שלולית
    וכולן נושאות בעזוז סיסמאות ''לא נשכח ולא נסלח''
    וגם 4.11.95 בשחור
    וליבנו נמלא בגאווה, אלו הנשים הנושאות את הבשורה
    קולן נשמע בגאון מעל דפי העיתונים, הרדיו, ובכלל
    הן אלו הרודפות את השלום, נגד זיהום אויר
    הן הן המנהלות עמותות בעד כל העניים האביונים ומזי הרעב
    אלו נשות התרבות שלנו, מחלקות את הפרסים בינן לבין עצמן
    באירגונים לזכויות האדם, ובצלם
    ואנו האזרחים, בקסתות הנמוכות, ליבנו נמלא בגאווה
    וכשאנו פותחים את דלת המקרר הריק אנו נזכרים באושר
    שאנו מגש הכסף עליו להן ניתנה מדינת היהודים

    IP: 85.64.173.16דווח על תגובה זו

    • ואתה דוהר עם מדבקה של ''ברוך הגבר '' ? (ל''ת)

      ALOS , 01/11/09 13:05


      IP: 77.126.145.207 דווח על תגובה זו

    • ציון לתגובה

      יותם, 01/11/09 13:17

      10 מתוך 10.

      10 על מקוריות
      10 על הדיוק

      IP: 79.178.118.12 דווח על תגובה זו

    • רגשי הנחיתות שלך עובדים שעות נוספות

      חיים, 01/11/09 14:21

      למה שלא תנסה ללכת לטיפול?
      אומרים שאפשר לעזור בדברים כאלה.

      IP: 85.64.111.38 דווח על תגובה זו

    • אבל אתה תותח. כל כך נכון! (ל''ת)

      אני אף פעם לא מגיב, 01/11/09 14:53


      IP: 93.172.143.163 דווח על תגובה זו

    • מבריק-קולע-יוצא מןהכלל וראוי להפיץ ולצטט!!! (ל''ת)

      dodel, 01/11/09 15:03


      IP: 93.173.131.31 דווח על תגובה זו

    • מה 1600 ?

      דיין, 01/11/09 16:31

      ב-1600 סמ''ק תסעי את, אנחנו לא פחות מ-3000 סמ''ק

      IP: 79.182.34.121 דווח על תגובה זו

  • 55.

    אלטלנה מזמן לא מעניינת בכלל. הירי עליה מוצדק ביותר,אם מתעניינים (ל''ת)

    תמשיכו לדבר על ''פסטיבלים'' ולהתבכיין..גועל נפש, 01/11/09 11:42


    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

    • מי מתבכיין?? הצחקת אותי - הרי הבכיינים של המדינה אלה השמאל שאימצו

      חלוץ מרכזי, 01/11/09 13:33

      לעצמם את רבין שהיה כל ימיו איש מרכז .
      בעצם שיא ההישגים של השמאל הישראלי זאת עבודת האלילים שהם עושים כל שנה בככר העיר לזכר מי שנתפס בהזיותיהם כגורו שלהם.
      אבל - כאיש מרכז אני זוכר את רבין כאיש ישר שאילולא נרצח - היה מודה בשגיאתו הנוראה באוסלו ומעניש את ערפאת וחבריו הרוצחים הרבה יותר קשה מאריק שרון.

      IP: 212.143.158.40 דווח על תגובה זו

    • נדמה לי שהתבלבלתם, אתם מתבכיינים שאף אחד לא זוכר-הניחו לנו (ל''ת)

      מיכאל, 01/11/09 18:01


      IP: 212.199.69.1 דווח על תגובה זו

  • 54.

    אלטלנה - שמלטלנה,קאסם - שמאסם,ימין - שממין,רבין - שמבין, אוסלו - נובל (ל''ת)

    פ., 01/11/09 11:31


    IP: 98.216.35.234דווח על תגובה זו

  • 53.

    הנכד רבין מאמין במורשת שולמית אלוני ולא ברבין, חבל ועצוב. (ל''ת)

    הנכד רחוק מהסב, 01/11/09 11:24


    IP: 84.109.89.62דווח על תגובה זו

  • 52.

    האירוויזיון של רבין נחגג ע''י התקשורת ו-3% מהאוכלוסיה. השאר חשים זרים. (ל''ת)

    המיעוט חוגג לבד, 01/11/09 11:22


    IP: 84.109.89.62דווח על תגובה זו

    • אתם רקדתם כבר בערב הרצח... (ל''ת)

      יואב, 01/11/09 12:53


      IP: 194.90.149.10 דווח על תגובה זו

  • 51.

    רבין היה שליח בן גוריון, והם חשבו שהאצ''ל יקח שליטה

    יוסף תמיר, 01/11/09 11:08

    רבין ביצע את הירי מתוך כאב עמוק, אבל לא היתה לו ברירה, הם היו בטוחים שאם הימין בזמנו ישתלט על המדינה, תשרור אנרכיה במדינה ומלחמת אחים. עצם שתיקתו של בגין, מוכיח שבגין בדיעבד הסכים להטבעת אלטלנה. וגם כל העם שתק כל השנים. גם אף אחד מבני משפחות טבועי הספינה, לא הרים קול בחזקה. כך שאין לבוא בטענה לרה''מ רבין ז''ל.

    IP: 87.65.78.247דווח על תגובה זו

    • זאת אומרת: הנאנסת הסכימה לאונס כי היא לא צעקה מספיק חזק? (ל''ת)

      סטודנט בטכניון, 01/11/09 11:11


      IP: 195.244.23.42 דווח על תגובה זו

    • ציטוט מרבין:''דפקנו אותם''.ולזאת אתה קורא צער רב ? (ל''ת)

      לירי מכוון על אנשים שקפצו לים ???, 01/11/09 11:35


      IP: 87.68.20.235 דווח על תגובה זו

    • שכתוב ההסטוריה

      יהודי, 01/11/09 14:27

      בני המשפחות וכל העם ידע שאם יראו התנגדות, משטר האימים של בן גוריון יראה להם את נחת זרועם.

      IP: 194.90.25.27 דווח על תגובה זו

  • 50.

    נדב העצני חשף פרצוף מכוער ...אולי בוטוקס יעזור... (ל''ת)

    ALOS , 01/11/09 10:57


    IP: 77.126.145.207דווח על תגובה זו

  • 49.

    דבריו של הנכד של רבין בושה לעם ישראל.... (ל''ת)

    ניצול של מעמד משפחתי, 01/11/09 10:32


    IP: 98.216.35.234דווח על תגובה זו

    • הנכד של רבין הוא בושה לעם ישראל. (ל''ת)

      סבא של יוסי, 01/11/09 10:48


      IP: 85.65.24.208 דווח על תגובה זו

      • ברור שזה פולטי.. אחרת איך זה שהם איתרגו פתאום את שרון,צחי הנגבי,אולמרט (ל''ת)

        ושות' ?-''סולחים'' רק למי שמשנה עמדות פוליטיות?-איכס, 01/11/09 11:09


        IP: 87.68.20.235 דווח על תגובה זו

    • יונתן ארצי צדק (ל''ת)

      ALOS , 01/11/09 10:59


      IP: 77.126.145.207 דווח על תגובה זו

  • 48.

    מסתמן: טילי איראן ונסראללה יאזנו מס 'עיתונאים בשמאל ובימין (ל''ת)

    מדינת חלם , 01/11/09 10:30


    IP: 87.68.39.226דווח על תגובה זו

  • 47.

    מה ששרון עשה למען עם ישראל ביום אחד, מליארד אלהררים לא יעשו (ל''ת)

    בטריליון שנים., 01/11/09 10:29


    IP: 98.216.35.234דווח על תגובה זו

  • 46.

    ואם כבר מזכירים נשכחות: למי התכוון ב ''נשבור להם את הידיים והרגליים''

    הסטוריון אמתי, 01/11/09 10:14

    לא, לא למתנחלים. רבין התכוון לתושבי עזה - באינתיפדה הראשונה. הוא ידע היטב עם מי יש לו עסק - עד שיועציו נכנסו לתמונה. ואז אמר על תושבי רמת הגולן - באותה עת רובם מן המחנה שלו -''שיסתובבו כמו פרופלורים'' - וסירב לקבלם לפגישה בעניין גורל רמת הגולן.
    אז לאיזו משנה בדיוק מתכוונים כשמדברים על ''משנתו של רבין''?

    די לראות את הבעת פניו כשלחץ את ידי ערפאת על מדשאת הבית הלבן כדי להבין מה באמת חשב - בלי יועצים למיניהם.

    היו לרבין כמה וכמה התבטאויות, לאו דווקא עקביות, לאורך שנות פעילותו וכל אחד בוחר את הנוח לו.

    כל זה לא בא בשום פנים להצדיק רצח -
    שאין לו מקום אצלנו בשום מקרה, אלא למען הדיוק ההיסטורי.

    IP: 93.173.91.251דווח על תגובה זו

  • 45.

    תזכורת חשובה לימין------------נתניהו לא עלה על מנדט של ''א''י השלמה''--

    אלא ניווט ישראל לשלום ובטחון בדרכו !, 01/11/09 10:03

    ואין חיה כזאת ''שלום'' בלי החזרת שטחים.

    (נתניהו לא דיבר על ''שלום תמורת שלום'' אם מישהו פה רוצה לקפוץ על השטות הזאת..)

    אז תפסיקו לנסות לייצר מתחת לפני השטח איומים אלימים בטאמצעות התבכיינות גסת רוח ושכתובים הסטוריים.

    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

    • אשמח לבקר בגן החיות שבו נמצאת החיה ''שלום תמורת שטחים''

      פנדה , 01/11/09 10:51

      אין שום דוגמה היסטורית לשלום אמת תמורת שטחים, כפי שאין שום דוגמת היסטורית לאהבה תמורת כסף... חומוס במזה''ת עושים באהבה, או שלא עושים בכלל. מי שקונה את הנוסחה חסרת התקדים ''שלום תמורת שטחים'' - שלא יתפלא אם הוא קם למחרת עם קלקול קיבה.

      IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

      • אין משמעות למילים ''שלום אמת'' מיד אחרי מלחמות בדחף לאומני שנמשכו דורות! (ל''ת)

        Ehad Haam-Zionist, 01/11/09 15:25


        IP: 68.163.193.90 דווח על תגובה זו

      • גרמניה ופולין לאחר מלחמת העולם השניה

        צרפת ובריטניה במלחמת 100 השנים, 01/11/09 18:47

        ויש עוד.

        IP: 212.117.141.150 דווח על תגובה זו

    • ועם החזרת שטחים (כל השטחים !) כן יהיה שלום ? ומה עם ''זכות השיבה'' ...

      זלמנוביץ ישראל, 01/11/09 11:07

      ללוד, רמלה, חיפה, באר שבע, ומה עם כל צאצאיהם (מכל אחד יש עכשיו 100) ?

      תתחיל להתרגל: על אותו שטח - בדיוק אותו שטח - רבים שני עמים, כמו שקרה במשך כל ההסטוריה - החזק מנצח ומי שהפסיד התפשר על ארץ אחרת...

      IP: 93.173.64.17 דווח על תגובה זו

      • ''זכות'' השיבה = ההתנחלויות. זה וזה נוגד פשרה לשלום והסכם מדיני

        45, 01/11/09 11:37

        זה כל המאמץ הישראלי.
        כן נכונות אמיתית לפשרה מדינית ביננו ובין הפלסטינים-בשום אופן לא כל דרישותיהם.

        2 מדינות ל2 עמים הסכימו כל ההנהגות הישראליות ב 15 השנים האחרונות.

        IP: 79.183.108.126 דווח על תגובה זו

        • ומי רוצה לעשות אתך שלום ? כל מה שהיה עד היום לא לימד מספיק ? (ל''ת)

          זלמנוביץ ישראל, 01/11/09 12:34


          IP: 93.172.66.1 דווח על תגובה זו

          • ואם הם כן יהיו רציניים בקשר לשלום,העצני ואתה תפנו שטחים? (ל''ת)

            תפסיקו לנצל את התנהלות הפלסט' כתירוץ, 01/11/09 15:03


            IP: 79.183.108.126 דווח על תגובה זו

      • בלי קשר למאמר

        סטודנט, 01/11/09 13:23

        אבל ישראל חייבת לסרב לזכות השיבה גם לתחומי המדינה הפלסטינית--ואני יסביר
        הכנסת 7-8 מיליון פלסטינים (לפי אונר''א)למה שיהיה המדינה הפלסטינית יגרום לרעב פשוט אין מספיק שטח לישוב מיליוני הפליטים ולגדל מספיק מזון לכזו כמות (מלטוס הסביר את זה טוב ממני) האים ישראל אמורה לספק מזון לתושבים הפלסטינים?? ישראל לא תספק אוכל נקבל דו''ח שלידו דו''ח גולסטון הוא שיר אהבה.
        מי החיל שיעצור 10000נשים וילדים מזי רעב שצועדים לגבול?
        כמה חילים יאלצו כדי לעצור100000 נשים וילדים מזי רעב?
        (גם טנק לא יעצור 100000 אנשים)

        IP: 84.228.62.210 דווח על תגובה זו

      • נו טוף..נמשיך להלחם עוד 100 שנה ולהקיז דם-והעולם יתמוך בצד החלש והנגזל

        Ehad Haam-Zionist, 01/11/09 15:29

        אז על מה אתה מקטר, כל אחד לטעמך נלחם בכלים הטובים ביותר מבחינתו.....

        אז אולי בכל זאת כדאי לנסות פעם שלום? עם מצרים זה הצליח(כאין מלחמה ולא תהיה...)

        IP: 68.163.193.90 דווח על תגובה זו

  • 44.

    יפה כתבת

    אריה, 01/11/09 10:00

    תודה נדב אלו המילים שאני היתי כותב
    כל הכבוד.

    IP: 94.159.152.94דווח על תגובה זו

  • 43.

    בן-גוריון היה דיקטטור! בדיוק כמו שאר השמאל! רוצים שיויון! (ל''ת)

    אם אין שיויון יהיה כאוס!, 01/11/09 09:56


    IP: 79.179.45.198דווח על תגובה זו

    • אוסף סיסמאות משוללות כל קשר (ל''ת)

      מה רצית להגיד, 01/11/09 18:48


      IP: 212.117.141.150 דווח על תגובה זו

  • 42.

    רבין לא התמרד נגד החלטת בן גוריון.ושרון לא הפר את פקודת התקשורת וגרש א (ל''ת)

    הבעייתיות בציות העוור,ללא חשיבה עצמית:, 01/11/09 09:56


    IP: 89.138.247.246דווח על תגובה זו

  • 41.

    נמאס כבר מכל העצרות לרבין מספיק טקס בכנסת

    סתו יאיר, 01/11/09 09:51

    העם עייף מהעצרות זכרון לרבין, נמאס לראות את היתומים יובל ודליה וילדיהם, שכולם מסודרים בעקבות הרצח הנ''ל, די מספיק, תעשו טקס בכנסת וזהו, בלי המשפחה הנוצצת, שמטחים אשמות שווא בכל מיני גורמים. בארה''ב נרצחו נשיאים ואין פסטיבל כזה די מספיק עייפנו, אין שום מורשת רבין, והוא היה אדם רגיל שעשה הרבה טעויות כולל הסכם אוסלו עייפנו...

    IP: 81.218.241.5דווח על תגובה זו

  • 40.

    חלאס מההילולה של רבין

    מהנדס, 01/11/09 09:48

    אין כבוד למת? עזבו אותו בשקט

    IP: 79.177.61.115דווח על תגובה זו

  • 39.

    השקרים והתירוצים הרגילים של הימין הקיצוני

    חיים, 01/11/09 09:47

    יצחק רבין הי''ד נרצח על ידי איש ימין חובש כיפה שהוסת על ידי מנהיגיו ורבניו.
    הוא לא היה לבד, היתה סביבו קבוצה קטנה של קושרים שחלקם הועמדו לדין והורשעו וחלקם התחמקו מאימת הדין.
    היתה סביבו קבוצה קטנה של תומכים ומעודדים שמעולם לא נחקרה והיה סביבו מחנה גדול של אוהדים ששמח על הרצח ועד היום אינו מסתיר את שמחתו.
    מחנה הימין מצדיק את הרצח בסיפורי אלטלנה ובעוד המצאות על קונספירציות, אבל אנחנו זוכרים היטב מי רצח ומי נרצח.
    אנו זוכרים את ההסתה ואת התרת דמו של ראש ממשלת ישראל ושום שקרים אודות ''ירי על אנשים ששחו בים'' לא ישנה את העובדות.

    IP: 85.64.111.38דווח על תגובה זו

  • 38.

    פשוט צודק. כל מילה נוספת מיותרת (ל''ת)

    אלעד, 01/11/09 09:46


    IP: 62.219.184.66דווח על תגובה זו

  • 37.

    זה היה ניסיון של בן גוריון להתנקש ביריבו הפוליטי בגין (ל''ת)

    יודע, 01/11/09 09:45


    IP: 95.35.124.58דווח על תגובה זו

  • 36.

    אלטלנה ממש לא הייתה מעשה פסול. ההפך. כנסו

    רועי, 01/11/09 09:42

    ללא אלטלנה ישראל הייתה הופכת לעזה של ימינו- מספר גופים חמושים נלחמים על השליטה במדינה. דווקא הביקורת על עראפת היא שלא היו לו ביצים לעשות אלטלנה משלו ולרסן את החמאס כשהוא החל לעשות פיגועים אי שם ב-1994. בן גוריון הבהיר שאין מספר גופים חמושים במדינה והוביל את ישראל לדרך חדשה.
    ימנים גם היום בטוחים שהם יכולים לעשות מה שבא להם ללא קשר להחלטת הרוב ואם זה לא מתאים להם הם ירצחו את ראש הממשלה או ישבתו או השם יודע מה. אנו זקוקים לעוד אלטלנה.

    IP: 93.173.195.218דווח על תגובה זו

    • וגם הבאת עשרות אלפי מחבלים מתוניס שלשם הגלה אותם שרון לתוך ישראל (ל''ת)

      וציודם בנשק לרצוח יהודים אינו מעשה פסול..., 01/11/09 10:34


      IP: 98.216.35.234 דווח על תגובה זו

    • וגם לקרוא לכל אלו שהתנבאו שמעזה יפציצו את ערי ישראל ''פחדני השלום'' (ל''ת)

      לא היה מעשה פסול או חוסר מנהיגות והבנה מוחלטים..., 01/11/09 10:37


      IP: 98.216.35.234 דווח על תגובה זו

    • על פי הפרוטוקולים ועדיות של אנשי הגנה

      דרור, 01/11/09 11:12

      האצ''ל רצה להעביר 20% מהנשק לירושליים (ששם עדיין המחתרות לא אוחדו).

      בן גוריון לא היה מוכן לקבל שום התניות לאן יגיע הנשק והעדיף לפוצץ את הספינה (ביחוד כשידע שבגין עליה).

      הנשק יועד לככל המחתרות בישרושליים כולל ההגנה. לא הייתה כוונת מרד. הייתה פרנויה מצד אחד שלמזלנו הרב לא גובתה בפרנויה מהצד השני.

      למזלה הרב של מדינת ישראל הצעירה לא נהרג בגין באותה מתקפה, כי לו נהרג הייתה פוצת מלחמה בשל הפרנויה של דוד בן גוריון ז''ל.

      IP: 81.218.241.5 דווח על תגובה זו

      • לו רק בן גוריון היה גומר את בגין כבר אז...

        חילוני, 01/11/09 12:50

        אז לא היה לנו פטור מגיוס לחרדים

        לא היה לנו תקצוב לישיבות

        לא היו לנו ערסים בתור אליטות חדשות

        לא היה לנו משבר כלכלי

        לא היתה לנו מלחמת לבנון

        הדבר הטוב יחיד שהבכיין הזה בגין עשה זה הסכם שלום עם מצרים, וגם את זה הוא העביר נגד הצבעת מפלגתו.

        IP: 132.64.187.95 דווח על תגובה זו

        • שכחת ''לא'' אחד קטן: אם ב.ג. היה עושה זאת, לא היתה לנו מדינה... (ל''ת)

          Yossi V , 01/11/09 17:45


          IP: 68.199.35.17 דווח על תגובה זו

        • אתה מזה אידיוט חבל על הזמן (ל''ת)

          אוקיי, 01/11/09 18:26


          IP: 62.219.47.210 דווח על תגובה זו

  • 35.

    חבל שהיום לא נוהגים ככה..

    יואב, 01/11/09 09:33

    כלפי זורקי חומצה אבנים וכו על חיילי צהל

    IP: 194.90.149.10דווח על תגובה זו

  • 34.

    בואו נתיחס לפרשת גנדי -גומאדי ואושרי מדי יום זכרון... (ל''ת)

    יואב, 01/11/09 09:31


    IP: 194.90.149.10דווח על תגובה זו

  • 33.

    הימין הנדבעצני מתחרט שבגין לא פצח במלחמת אחים..לא יאומן

    יותר טיפש או יותר חצוף-זאת השאלה, 01/11/09 09:31

    שימשיך לדבר על ''פסטיבלים'' ,אולי שאיפתו למלחמת אחים בסוף תתרחש.

    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

    • באין בגין - הימין נהיה אוסף חוליגנים, בורים, לאומנים,,, (ל''ת)

      הם לא יבינו,,,, 01/11/09 18:51


      IP: 89.138.238.199 דווח על תגובה זו

  • 32.

    ב-600 עיתונאים מהשמאל הקיצון כך יראו התגובות הנוחות להם (ל''ת)

    מדינת חלם , 01/11/09 09:28


    IP: 87.68.39.226דווח על תגובה זו

  • 31.

    תפוח שנופל לא רחוק מעץ רקוב, הוא תפוח רקוב (ל''ת)

    Vox Ami , 01/11/09 09:26


    IP: 79.87.36.91דווח על תגובה זו

  • 30.

    האם משפחת רבין הוקיעה את דברי הבלע של הנכד בהם הזכיר את ליל הבדולח ?

    שלמה, 01/11/09 09:26

    מי יכול להרשות לזווית ראיה אישית לתחום את מניעי זולתו?
    מי מנסח את הקווים שאל לה לריאקציה לחצות?
    ההתייחסות העניינית של הכותב לנקודות אחדות אינה הופכת אותו לדיין יחיד בסוגיא ולא לרגולטור של תחושת הריאקציה והתגובה העממית.

    IP: 95.86.71.52דווח על תגובה זו

  • 29.

    אלטלנה ואנשיה נכנעו בהוראת בגין והרוצחים ירו בהם למוות (ל''ת)

    מדינת חלם , 01/11/09 09:25


    IP: 87.68.39.226דווח על תגובה זו

  • 28.

    אלטלנה שמלטלנה. מוציאים מהנפטלין קשקושי ימין לא רלוונטים

    לגופו של עניין---הירי היה מוצדק!, 01/11/09 09:19

    ***מילציות חמושות לא בבית ספרנו!***

    תגידו תודה על הריהביליטציה לגבי כל המחתרות לפני קום המדינה(וגם שם אפשר לחדש את הויכוח על ה''פורשים'' אם בא לכם!)...

    ואם כבר אתם מתעקשים על איזכור מטורלל של אלטלנה,אז רצח רבין מימין קיצוני-----רק מאשר את הדפוס שלא מקבל שלטון מרכזי ועושה דין לעצמו באלימות.(נסיון הברחת הנשק הלא לגיטימי/רצח רה''מ).

    IP: 79.183.108.126דווח על תגובה זו

    • תודה. שוקראן. (ל''ת)

      אודי אדיב וכנופית ''מצפן'', 01/11/09 10:35


      IP: 85.65.24.208 דווח על תגובה זו

      • מה קשור אודי אדיב (ל''ת)

        כל סיסמאות הימין מהנפטלין, 01/11/09 11:45


        IP: 79.183.108.126 דווח על תגובה זו

  • 27.

    ימנים קיצונים אינם רציונליים לכן להתווכח עמם הוא בזבוז זמן (ל''ת)

    Vox Ami , 01/11/09 09:19


    IP: 79.87.36.91דווח על תגובה זו

  • 26.

    ימני קיצוני אינו רציונלי לכן אינו מבדיל בין עיקר לתפל. (ל''ת)

    Vox Ami , 01/11/09 09:16


    IP: 79.87.36.91דווח על תגובה זו

  • 25.

    כאיש ימין אני מוקיע את הרצח והרוצח אבל גם מתעב את אוסלו-ערפאת! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 01/11/09 09:15


    IP: 84.228.226.82דווח על תגובה זו

  • 24.

    אלמד את ילדי על מורשת הפלמ''ח ו- 6 הימים, ולא אשכח את פשע אוסלו. (ל''ת)

    המטיף, 01/11/09 09:12


    IP: 85.250.238.152דווח על תגובה זו

  • 23.

    התקשורת נשלטת ע,י השמאל- לכן פסטיבל רבין תפס ממדים כאלה. (ל''ת)

    רעמסס, 01/11/09 09:10


    IP: 85.250.238.152דווח על תגובה זו

  • 22.

    נדב העצני שייך למחנה המסית ... (ל''ת)

    ALOS , 01/11/09 09:04


    IP: 77.126.145.207דווח על תגובה זו

    • אך יש לו נסיבות מקלות, הוא חולה נפש (ל''ת)

      יוסף כצנלסון ''הנסיך השחור'', 01/11/09 09:33


      IP: 77.127.19.243 דווח על תגובה זו

    • ''המחנה המסית''?

      gilberet , 01/11/09 10:17

      עד כה לא הועמד איש לדין על כך שהסית את יגאל עמיר לרצח אבל לך זה לא מפריע להאשים ''מחנה שלם''.
      אין הוכחה טובה יותר מזו לטענות של נדב שאתם מנצלים את הרצח כדי לעשות דה לגיטמציה למחנה האחר ולדעותיו.

      IP: 194.90.170.153 דווח על תגובה זו

  • 21.

    הטבעת אלטלנה הייתה מוצדקת לחלוטין

    מעשה חכם מאד של בן גוריון, 01/11/09 08:59

    ונמאס כבר מהמיתוס לפיו בגין ''הגיש את הלחי השנייה ומנע מלחמת אחים''. איזה סיכוי בדיוק היה לאצ''ל במלחמת אחים ? צה''ל היה גדול ממנו פי כמה וכמה וזכה לתמיכה של רוב כמעט מוחלט בציבור.
    כן - צה''ל. למי שמתעקש לשכוח, ההגנה והפלמ''ח כבר פורקו. האצ''ל נלחם למעשה בצה''ל.

    IP: 84.229.187.186דווח על תגובה זו

  • 20.

    בימים שלפני הרצח רוב העם רצה לראות את רבין מחוץ למפה הפוליטית!

    ד''ר דוד, 01/11/09 08:57

    אנחנו עם שידע יודע ויידע הרבה אבדונות,
    הסוף הטראגי של רבין גרם לכולנו להתבוננות עצמית על מה שהפכנו כעם.
    העובדה היא שהזמן עושה את שלו, וליום השנה הראשון יהיה יותר אימפקט מיום השנה ה50.
    את ''מורשת רבין'' העתיד יישפוט ולא העבר, כנראה שכראש ממשלה רואים את הדברים אחרת ורוצים להיכתב בדפיי ההיסטוריה, גם שרון האמין שדרכן נכונה.

    IP: 89.138.32.228דווח על תגובה זו

  • 19.

    נדב אתה חצוף

    תינוקות שנישבו, 01/11/09 08:33

    אתה מבעבע בתוכך למראה הפסטיבל המוגזם? לא הבנת כלום. אנחנו חייבים להוריש לילדינו את הפחד ממהרסייך וחריבייך שיצאו מדלת השכן. מאלטלנה ועד רצח רבין היה כאן שקט. אלטלנה היתה המעשה האמיץ והנכון של בן גוריון. אם רק היו מנהיגים אחרים הולכים בעקבותיו. רק אחרי שבגין הבין שאין שני צבאות במדינה אחת אפשר היה להתחיל לחיות כאן. בשבוע שבו אנו זוכרים את רבין רצוי שתשתקו אתה ופייגלין ואסתרקין.לא מן הנמנע שנצטרך אלטלנה נוספת

    IP: 217.132.91.186דווח על תגובה זו

    • הוצאת 13 יהודים להורג היא ''מעשה אמיץ''!!! גם 6 מיליון? (ל''ת)

      מדינת חלם , 01/11/09 09:22


      IP: 87.68.39.226 דווח על תגובה זו

    • פחות מ-3% חושבים כמוך. אבל מה שמאפיין אותכם ה-3% זה אמונה שאתם גאונים

      וכל השאר טיפשים. כולל נתניהו עם ה-IQ 180., 01/11/09 10:57

      ודבר לא ישנה אותכם, בוודאי שלא המציאות...

      IP: 98.216.35.234 דווח על תגובה זו

  • 18.

    כל ההגנה רצחו את אנשי האצל, לעומת יגאל עמיר אחד. (ל''ת)

    טרור המוני, 01/11/09 08:17


    IP: 84.109.89.62דווח על תגובה זו

    • נמאס כבר משיכתוב ההיסטוריה

      היסטוריון, 01/11/09 09:05

      למעשה לפני ואחרי אלטלנה היו כמה קרבות בין אנשי אצ''ל לבין אנשי ההגנה , נהרגו בהם גם אנשי הגנה וגם אנשי אצ''ל (יותר מאשר אנשי הגנה , אנשי ההגנה היו מאומנים יותר)
      יש לא מעט גירסאות לגבי אלטלנה וההוראה להטביע אותה אבל מה שידוע בוודאות הוא:
      א. אנשי האצ''ל הסכימו להעביר את הנשק לידי צה''ל ואז חזרו בהם.
      ב. מחלקה שלמה של אנשי אצ''ל עזבה את עמדותיה בדרום ועלתה לתל אביב לעזור בפריקת הנשק (עריקה נוכח פני האויב , מקבלים על זה עונש מוות בצבאות הכי מתורבתים)
      ג. ניצולים ששחו מהאוניה נורו במים, בניגוד לחוק הבינלאומי.
      לגבי סעיף ג, הייתי יותר מתרשם מהזעם של הימין אלמלא סיפורים כמו דיר יאסין, מסתבר שדיני המלחמה לא מעניינים אף אחד כשמדובר בערבים.

      IP: 192.115.252.2 דווח על תגובה זו

      • גם כן ''הסטוריון''

        חכם מימון, 01/11/09 09:24

        איזה קרבות בדיוק בין אצ''ל להגנה הסטוריון מזוייף שכמוך ? אולי יותר נכון לדבר על חטיפות של אנשי אצ''ל והסגרתם לבריטים.

        IP: 62.0.106.207 דווח על תגובה זו

        • לפני שאתם מזכירים את דיר יאסין, כדאי לקרוא על זה קצת יותר....

          אבי, 01/11/09 13:05

          יש ספר חדש יחסית על דיר יאסין. כדאי לקרוא ולראות איך הממשלה וההגנה שיחקו עם מה שהיה (או לא ממש היה..) שם. לבדוק!

          IP: 93.172.47.140 דווח על תגובה זו

        • גם כן 'חכם'

          היסטוריון, 01/11/09 15:29

          טבעי שאנשי ימין משכתבים את ההיסטוריה כאוות נפשם, כ15 איש (רובם מהאצ''ל) נהרגו בחילופי אש לפני ואחרי אלטלנה , לא מאמין ? תבדוק !
          אה כן - ואמא של שמעון פרס לא באמת ערבייה.

          IP: 192.115.252.2 דווח על תגובה זו

  • 17.

    עם כל הכאב - בן גוריון צדק. זה ההבדל בין מדינה ריבונית לאוסף של פלנגות

    אורן, 01/11/09 08:00

    אבל אתה ושאר חבריך מהפלנגות של הימין סטייל נוער הגבעות, וכל מיני קיצוניים אחרים חותרים תחת הלגיטימיות וריבונותה של המדינה. כך בדיוק גם הצדקתם את הרצח...

    IP: 77.126.238.2דווח על תגובה זו

    • עדיין ירי על אנשים שקפצו מהאוניה ושחו לחוף הוא פשע לפי הדין הפלילי

      gilberet , 01/11/09 08:35

      אנשים נורו בעודם שוחים לחוף.
      זה כבר לא ''דיכוי מרד'' אלא ''פשע מלחמה''

      IP: 194.90.170.153 דווח על תגובה זו

      • גילברט .. דע לך שבגין לא אמר מילה נגד רבין ..אז מה אתה קופץ.. (ל''ת)

        ALOS , 01/11/09 09:05


        IP: 77.126.145.207 דווח על תגובה זו

        • אבל רבין בעצמו הודה - ''דפקנו אותם במים ודפקנו אותם על החוף'' (ל''ת)

          פנדה , 01/11/09 10:59


          IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

    • אופה...

      דן, 01/11/09 10:41

      מצדיק רצח?
      כדאי להתרחק מאדם שכמותך כמה שיותר מהר...

      IP: 80.230.2.41 דווח על תגובה זו

      • לא רצח. מה לעשות (ל''ת)

        הכרעה לכוון שלטון מרכזי נטול מיליציות, 01/11/09 11:53


        IP: 79.183.108.126 דווח על תגובה זו

  • 16.

    שני המיקרים - מרד בסמכות השלטונית

    213, 01/11/09 07:53

    העצני מתחסד ומגלגל עיניים.הקו המחבר בין שתי הפרשות איננו נוכחותו של יצחק רבין בהן, אלא המרד בסמכות שלטונית לגיטימית שהכריז הימין הקיצוני בשני המיקרים. רק עיוור לא יראה זאת,
    ורק מי שדעתו משוחדת לא יבין זאת. העצני מנצל בציניות את בורות הקוראים בכל הנוגע לפרשת
    אלטלנה. וכמו שהימין מנסה כיום לטשטש את רצח רבין (אשר בעצם הוציא אקדח מכיסו והכניס לעצמו כדור בראש, וכל זה כדי ''לדפוק'' את הימין....), כך העצני מנסה לטשטש את פרטיה האמיתיים של פרשת אלטלנה.

    IP: 62.219.149.84דווח על תגובה זו

    • העצני מביא את העובדות

      ארז, 01/11/09 09:01

      גם אם הן לא נוחות לך. הפרנויה של בן גוריון הביאה את ישראל הצעירה לסיפה של מלחמת אזרחים - ולמזלו, ניצב מולו מנהיג שקול, ולא עוד מתלהם כמוהו, אחרת המדינה הצעירה היתה מגיעה אל סופה.
      מאז, השמאל מחפש את עימות הדמים הבא. אולי הגיע הזמן לתת לו את מבוקשו...

      IP: 82.166.29.227 דווח על תגובה זו

      • וזה עזר לבגין? כל השנים הציגו אותו כפשיסט מסוכן,

        גל, 01/11/09 09:25

        בעוד ממשלות השמאל מייצרות מלחמה אחר מלחמה, ועדיין מתהדרות כ''מחנה השלום''. הרי ה''פשיסט'' עשה שלום כמעט מייד בעלותו לשלטון.
        השמאל משקר ומסית ללא הרף, וללא שליטתו הדיקטטורית בשידור הציבורי לא היה יכול לשטוף את המח עם מבול השקרים האינסופי שלו, שכתוב ההיסטוריה.
        חבל שהימין לא מבין איפה מעוז הכח האמיתי בדמוקרטיה.

        IP: 82.81.238.251 דווח על תגובה זו

      • בגין ,אחרי אלטלנה,אכן היה שקול

        אבל העצני קורא כאן תגר על זה ומכנה ''לחי שנייה''!חחח, 01/11/09 09:48

        לא יעזור לכם:
        אלטלנה היה מוצדק ביותר.
        אלטלנה כבר מזמן מזמן לא מעניין.
        אתם מנסים לשכתב לאחור ולנצל את השכתוב הלא מעניין הזה ל''חימום מנועים'' בהווה.

        תשכחו מא''י השלמה.
        יש,ותמיד יהיו נסיונות אמיתיים מצד ישראל לשלום ופשרה מדינית.
        הנסיונות האלה כרוכים בחזרה כזאת או אחרת לקו הירוק.
        זה שזה לא צולח-בגלל הערבים והפלסטינים.
        לא בגלל שרוב הציבור (הציוני)מעוניין בהתנחלויות כשלעצמן וימות העולם..

        IP: 79.183.108.126 דווח על תגובה זו

        • תשכח מהציונות אתה

          אוקיי, 01/11/09 18:30

          וגם תכין דרכון כי מגיעים ימים בהם אנשים כמוך לא יהיו בארץ

          IP: 62.219.47.210 דווח על תגובה זו

  • 15.

    אלטלנה

    רפאל, 01/11/09 07:53

    אם כבודו ילמד דבר או שניים משכנינו הערבים, הוא יראה מה קורה להם כאשר אין להם משהו שמוכן לראות רחוק כמו בן גוריון ולאסוף את הנשק מהארגונים החמושים (גם הפלמח פורק ומפקדו יגאל אלון נשלח הביתה) ולהקים צבא של מדינה.להם זה לא קרה ולכן אין להם מדינה..... כל הכבוד לבן גוריון וכל הכבוד ליצחק רבין שהיה הזרוע המבצעת של השלטון הנבחר בארץ.

    IP: 212.235.20.222דווח על תגובה זו

    • יגאל אלון נשלח הביתה כי היה יריב פוליטי של בן גוריון

      נתנאל, 01/11/09 09:54

      וכל מפקדי ההגנה והפלמ''ח קיבלו תפקידים בחירים בצה''ל לעומת אנשי לח''י ואצ''ל- כבר אז נכנסה הפוליטיקה לצה''ל.

      IP: 79.178.39.114 דווח על תגובה זו

  • 14.

    ועכשיו השמאל שואל מתי יפגיזו גם את הימין והמתנחלים. (ל''ת)

    רבין אליל השמאל, 01/11/09 07:51


    IP: 84.109.89.62דווח על תגובה זו

  • 13.

    זה הקו המסוכן של הצדקת הרצח באמצעות עלילות

    אלכס, 01/11/09 07:44

    קודם כל, בואו לא ניתמם ונחשוב שרבין נרצח בגלל אלטלנה. כולם יודעים בדיוק למה רבין נרצח וכל המטרה של אלטלנה זה רק כדי להסיט את הדיון (שנושאו כנראה מעורר אי נוחות בעיני מישהו).

    דבר שני, אלטלנה נכפתה על רבין ועל בן גוריון ולא הותירה להם ברירה. מי שחושב שניתן לנהל מדינה בה יש יותר מאירגון חמוש אחד מוזמן להציץ במדינות כמו לבנון, סומליה, סרי לנקה, או אפילו אצל הפלשתינים. הדבר ברור הוא שמדינה לא יכולה להתקיים כאשר יש בתוכה יותר מאירגון חמוש אחד, שהוא הצבא. הסירוב של בגין להצטרף לצה''ל וההתעקשות שלו לקיים אירגון חמוש במקביל לצה''ל לא הותירה לבן גוריון כל ברירה. בן גוריון קיבל החלטה קשה מאוד, אבל, מה לעשות, נכונה.

    IP: 66.16.198.230דווח על תגובה זו

    • שום דבר לא מצדיק רצח! אנשי אצ''ל נרצחו בדיוק כמו שרבין נרצח! (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 01/11/09 09:17


      IP: 84.228.226.82 דווח על תגובה זו

  • 12.

    בנוסף לאנשי אלטלנה נרצח גם אברהם כהן,16, ששחה מהחוף לסייע

    גדעון ארליך, 01/11/09 07:38

    1.
    אברהם כהן בן ה16 למד בתלמוד תורה נוה שלום , ולפי אתר יזכור של משרד הביטחון ''אברהם לקח חלק בכיבוש יפו, ובפעולה לכיבוש הכפר יהודיה גילה אומץ לב מיוחד בשעה שעצר טנק אויב עד בוא התגבורת.''

    נרצח בעודו שוחה בים.
    לפי החוק שהיה בתוקף אז היה צריך לתלות את הרוצח עד צאת נשמתו.

    2. מותר ולגיטימי שלא לקבל אשמת רצח שמוטלת על אדם , בפרט במשפט-בזק תמוה שקטע באופן מלאכותי פעילות של ועדת חקירה בנושא.
    מותר להתנגד לערעור כזה , אך ראוי לנמק את ולא לשלול את עצם הערעור.
    דליה רבין ערערה על תיאורית הקונספירציה הרשמית שלפיה הרצח לא היה יוזמה של מישהו מסויים שפרס חסותו על המבצע, אלא של 'שליח הימין יגאל עמיר, .
    ראה http://www.i2i.org.il/?l=he&a=343395
    (אם לא מופעל העתק והדבק לשורת הכותרת של הדפדפן) .

    3. פסטיבל רבין הולך ונהיה ארסי יותר ויותר עם השנים. השנה בטקס הרישמי הוכרז שאוהבי ארץ ישראל שלא הלכו כצאן אחר רבין הם נאצים ( הכרזת בן_ארצי).
    והפרזידנט, כשלפניו בבית הקברות נמצאים המוני קברי- נרצחי-אוסלו הכריז שמכירים בצדקת דרך אוסלו !

    יום רבין ממלא את יעודו: שנאה והסתה.
    חובה לבטלו.

    IP: 62.219.97.15דווח על תגובה זו

  • 11.

    בוא לא נשכח לז'בוטינסקי את אהדתו לפאשיזם (ל''ת)

    איציק, 01/11/09 07:33


    IP: 132.74.75.226דווח על תגובה זו

    • אתה מזכיר לי את ''קול הרעם מקהיר'' (ל''ת)

      דיי להסתה השמאלנית, 01/11/09 08:09


      IP: 84.109.89.62 דווח על תגובה זו

    • בואו לא נשכח לאחדות העבודה (העבודה) ומפ''מ (מרץ) את התמיכה בסטאלין (ל''ת)

      זוכר משהו, 01/11/09 09:27


      IP: 62.0.106.207 דווח על תגובה זו

  • 10.

    המשך לבוי השנאה והשקרים של הימין

    יצחק, 01/11/09 07:28

    נתחיל בשקר הראשון האוניה אלטלנה לא הוטבעה, האוניה אלטלנה עלתה בכוח המנועים של עצמה על החוף, כדי לחלק את הנשק שהיה עליה לאזרחים כדי לארגן מרד נגד השלטון במדינה.
    [האוניה עמדעה על החוף במשך הרבה שנים וכל ילד תל אביבי שידע לשחות 100 מטר עלה על האוניה]
    נאומו של בגין בזמן מסע האוניה מכפר ויתקין לתל אביב היה נאום ששודר ממכשיר הרדיו של האוניה, וקרא למרד גלוי נגד הממשלה.
    מרד נגד הממשלה חובה לחסל בכוח !
    לכן הנסיונות להכתיב את ההסטוריה מחדש לא תיצלח.
    הקירות המחוררים של הבנין של מטה הפלמח הם ההוכחה שהשימוש בנשק חם נגד הצבא הוא מוכיח שאלטלנה היתה נסיון למרד נגד הממשלה החוקית של המדינה.
    במדינה מתוקנת המדינה היתה מעמידע את בגין לדין באשמת מרד.[אחת הטעויות הראשונות של בן גוריון,וזאת גם גדולתו]
    הייתי רוצה לשמוע הקלטה של הנאום {ללא עיבוד מחדש}

    IP: 80.230.70.244דווח על תגובה זו

    • אותו נאום...

      ארז, 01/11/09 09:04

      שבו קורא בגין לאנשי האצ''ל להניח את נשקם? אותו נאום שבו מנסה בגין למנוע מלחמת אזרחים?
      פרשת אלטלנה היתה יציר מוחו הקודח של בן גוריון, הפרנויה שלו, והחשש שלו מכל אופוזיציה פוליטית. כך היה גם הדיכוי של האופוזיציה בשנותיה הראשונות של המדינה, לפי המתכונת הידועה של החבר סטאלין.
      וכך היה גם בימי שלטון החושך 1992-1996.

      IP: 82.166.29.227 דווח על תגובה זו

  • 9.

    פסטיבל רבין

    אברהם, 01/11/09 06:57

    מאמר חכם וראוי

    IP: 79.177.10.56דווח על תגובה זו

    • למעשה, הפסטיגל-עמיר של הימין... (ל''ת)

      חילוני, 01/11/09 07:38


      IP: 77.127.230.179 דווח על תגובה זו

  • 8.

    כן בוא נלמד

    שפוי, 01/11/09 06:54

    חבורת טרוריסטים רוצים להקים צבא מקביל, שלא יהיה כפוף לממשלה הנבחרת. ומבריחים - בניגוד לחוק - נשק.

    את כולם צריך היה לתלות!

    IP: 217.132.131.43דווח על תגובה זו

    • ממש שפוי! (ל''ת)

      1984, 01/11/09 12:00


      IP: 85.64.173.16 דווח על תגובה זו

  • 7.

    מה רע בהסכמי אוסלו?

    אחד, 01/11/09 06:49

    אלמלא ביבי וברק עוד היה שלום פה!!! הסכמי אוסלו היו טובים, רק עם מותו של רבין הם מתו ביחד איתו ע''י ראשי ממשלות שלא רצו, או לא ידעו איך לרצות

    נ.ב.
    אלטלנה הייתה רע הכרחי, גם בגין הבין את זה, בדיעבד. ומן הסתם הוא לא רצה מלחמת אחים אל מול כל הישוב היהודי בארץ, לא היה להם סיכוי. הוא הבין שהדרך הלגיטימית היחידה היא הפוליטית ולא להחזיק צבא אלטרנטיבי וכל זה בזכות אלטלנה

    IP: 87.68.247.70דווח על תגובה זו

    • תשאל את אלפי הקורבנות מה היה טוב בהסכמי אוסלו (ל''ת)

      gilberet , 01/11/09 08:33


      IP: 194.90.170.153 דווח על תגובה זו

    • אין רע בהסכמי אוסלו, למעט כמה אלפי הרוגים משני הצדדים,,

      אין שכל אין דאגות, 01/11/09 08:49

      למעט אלפי נכים ויתומים , ואלמנות, והורים שכולים, ואחים שכולים,,, שום דבר נורא בהסכמי אוסלו,
      למעט העובדה שארגוני הטרור נכנסו מטוניס, למרכזי אוכלוסין ביהודה והשומרון, ובעזה, ששם קיימת עכשיו מדינת חאמסטאן, אין כל רע בהסממי אוסלו,,,
      בכלל הכל עניין של איך מביטים על הדברים, במיוחד כאשר אין שכל אין דאגות, זה בהחלט לא עושה אוסלו לדבר רע,,,,

      IP: 87.68.160.181 דווח על תגובה זו

      • האם ברור לך שללא ההסכמים מצבנו היה טוב יותר?

        יוסי, 01/11/09 16:06

        במשך 30 שנה ניסינו מהשהו אחר ולא הגענו אל המנוחה והנחלה. איך הפכו הסכמי אוסלו לגדולה שבבעיותינו?

        IP: 192.118.78.57 דווח על תגובה זו

      • פששששששש

        אוקיי, 01/11/09 18:32

        מדבריך משתמע שלך יש שכל...... האמנם

        IP: 62.219.47.210 דווח על תגובה זו

    • שום דבר לא רע

      ארז, 01/11/09 09:05

      הכנסת צבא מחבלים לארץ, חימושם של המחבלים, פיגועי טרור בערי ישראל...
      גן עדן עלי אדמות, הלא כן?

      IP: 82.166.29.227 דווח על תגובה זו

    • הבעייה של עם ישראל שהרבה ממהיגיו מנותקים מהמציאות כמו זה מ-7. (ל''ת)

      מה יהיה???, 01/11/09 11:00


      IP: 98.216.35.234 דווח על תגובה זו

    • עבורך? שמתו הרבה יותר ערבים מיהודים

      פנדה , 01/11/09 11:04

      אני יודע שמתו הרבה יהודים, כלומר הסכמי אוסלו לא היו לגמרי בזבוז, אבל בטח תצטער על כך שרוב נפגעי אוסלו היו ערבים...

      IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

  • 6.

    מסכים עם הכותב. (ל''ת)

    הסכמה, 01/11/09 06:34


    IP: 89.139.13.140דווח על תגובה זו

  • 5.

    קישקוש

    גיל, 01/11/09 06:32

    אם האצ''ל באמת היה רוצה למנוע מלחמת אחים בגין היה מורה למסור את הנשק שעל האלטלנה לצה''ל, כמו שדרש בן-גוריון. במקום זאת בגין בחר לעשות הפגנת כוח ופקד על האוניה להגיע מול חופי תל-אביב, מקום בו בן-גוריון היה חייב להגיב בתקיפות כדי לבסס את כוחה של הממשלה ושל צה''ל. בגין היה יכול להביא את האוניה למקום שומם יותר נגיד חופי פלמחים ואז לנסות ולפתור את המחלוקת בשקט.

    יתר על כן, גם היום, 60 וקצת שנה אחרי עדין נראית הטבעת אלטלנה כמהלך נכון. האם צה''ל של היום, החזק בצבאות המזה''ת, היה מאפשר לגוף שאינו נשלט על-ידי הממשלה הריבונית של מדינת ישראל להחזיק נשק לשימושו העצמאי? האם הממשלה היתה מאפשרת למצב כזה? האם לדעתך ראוי שמפלגה מסויימת, נגיד ''הירוקים'' או ''ועד ישובי גדרות'' יחזיקו כלי נשק שאינם בפיקוח ובשליטת צה''ל והמשטרה?

    ואחרון חביב: רבין היה קצין בצה''ל בעת המקרה. הוא לא הורה על המהלך ולא יזם אותו. הוא ביצע את חובתו כמו שקצין בצה''ל אמור לעשות, כמו שמפקד כוח מג''ב בכפר קאסם ביצע את חובתו כמו שקצין אמור לעשות. להאשים אותו כאן במהלך זורע פירוד זו שטות היסטורית

    IP: 212.117.141.150דווח על תגובה זו

    • עדיין הוא לא היה אמור ל''התלהב'' ולירות על אנשים שקפצו ליד ושחו לחוף

      gilberet , 01/11/09 08:32

      אפשר היה לעצור אותם על החוף. הירי לעבר אנשים שקפצו מהאוניה ושחו במים היה פשע לפי כל כללי הדין הפלילי.

      IP: 194.90.170.153 דווח על תגובה זו

    • האצ''ל ניסה להעביר נשק ללוחמיו

      ארז, 01/11/09 09:09

      נשק שישמש במלחמה (להזכירך, חבריך הערבים ניסו לזרוק אותנו לים באותו הזמן...). הפרנויה של בן גוריון גרמה לו להאמין שהם מתכוונים לתפוס את השלטון, ולכן הורה לפגוע באונייה - פקודה בלתי חוקית, שמי שקיבל אותה היה צריך לסרב (וכשלא סירב, הפך לפושע מלחמה).
      אם האצ''ל באמת התכוון לתפוס את השלטון, מדוע כמעט ולא התנגד לתוקפנות של ההגנה? אם בגין באמת רצה לתפוס את השלטון, מדוע קרא לאנשיו לא להשיב אש?
      כדאי שתבדוק שוב את העובדות לפני שאתה מקשקש.

      IP: 82.166.29.227 דווח על תגובה זו

      • ירית חץ ואז ציירת סביבו מטרה

        גיל, 01/11/09 18:40

        מי אמר שבגין רצה לתפוס את השלטון?

        וגם אם בגין רצה לתפוס את השלטון ברור שהוא לא היה יכול לצאת למאבק חמוש נגד צה''ל. דרך-אגב, באותו הזמן אירגון ההגנה כבר פורק ולא היה קיים עוד. מה שהיה קיים זה צה''ל וצה''ל הוא גם זה שהפעיל, כדבריך, תוקפנות. לא ההגנה כאירגון מפלגתי, אלא צה''ל צבא המדינה כגוף א-פוליטי. מי שהתעקש להחזיק כוח מפלגתי חמוש היה בגין.

        אני יודע שבגין רצה להשתמש בנשק נגד הערבים (ובניגוד לדעה הטיפשית והאינפנטילית שאתה מעלה כאן לא כל מי שלא חושב כמוך הוא ידיד הערבים) אבל באותו הזמן היה כבר צבא מאורגן במדינה והאצ''ל, אם כל כך רצה להלחם בערבים, יכול היה להורות לאנשיו להתגייס לצה''ל ולהעביר את הנשק לצה''ל בצורה מסודרת. במקום זה בגין התעקש להמשיך להחזיק אנשי אצ''ל בירושלים, שכאילו לא היתה שייכת למדינת ישראל ווטען שהנשק מיועד להם. העובדה שבגין התעקש להחזיק כוח מילציוני חמוש שאינו נשמע להוראות הממשלה מעלה צל כבד של מרדנות על מעשיו וכוונותיו של בגין.

        IP: 212.117.141.150 דווח על תגובה זו

  • 4.

    בוא נתיחס להולכת השולל של רבין את בוחריו שלו

    א., 01/11/09 06:17

    זכור לי היטב,
    בתשדירי התעמולה ערב הבחירות,
    איך רבין אמרשלא ישא וייתן עם אש''ף,
    ושמי שיורד מרמה''ג מפקיר את בטחון המדינה.
    אמר- ואחרי שקיבל את קולות הבוחרים על-סמך
    אמירות אלו (והוא ניצח את הליכוד בפער קטן),
    עשה בדיוק את ההיפך משעלה לשלטון.
    אוי לה לבושה !!
    ועל זה- לא כ''כ מדברים בכלי התקשורת...
    כי רבין היה ''אביר השלום'' או ווטאבר.

    IP: 194.90.163.100דווח על תגובה זו

    • אבל גם נתניהו אמר אותו דבר

      א.ג., 01/11/09 07:48

      הרי נתניהו אמר שערפאת הוא ''קנה רצוץ ואין לי מה לדבר איתו''. ובכל זאת נתניהו דיבר עם ערפאת והחזיר לו יותר שטחים מרבין ופרס ביחד. ואז לא רק שלא רצחו אותו (חיליה) אלא אפילו בחרו בו שוב להיות ראש ממשלה.

      IP: 66.16.198.230 דווח על תגובה זו

    • כל ראשי הממשלה

      יקה, 01/11/09 08:48

      לאנשים החושבים כמוך צריכים לפקוח את העיניים: שים לב שכל ראשי הממשלה הימניים, אשר התמידו בשלטון זמן ארוך, כ--ו--ל--םםםם, כולל ביבי מלך ישראל (למי שמסוגל לזכור מהלך הדברים), עברו בדעותיהם ''שמאלה'' והבינו שאם מדינת ישראל חפצה חיים באזור זה, חובה עלינו להגיע לשלום. ושלום אינו מסתדר עם כיבוש ופליטים. אפילו בגין, גיבור אלטלנה, ואשר, במעשיו ומחדליו, כמעט ופרק את צ.ה.ל. עם הקמתו, הבין שצריך להחזיר את סיני עד הרגב האחרון (וזאת למרות התנגדות הימין, כולל מפלגתו הוא), כדי להגיע למעין שלום. שלום יושג רק כשנשלים עם כל ארצות ערב שסביבנו. אם נשיג זאת, המדינה שלנו תהיה כמו שוויץ ומעלה. חבל שאנו לא מבינים לאיזה צרה הימין מוביל אותנו. ופרט נוסף - לאלו שחושבים/מאמינים שמחתרות אצ''ל ולח''י הביאה לנו את העצמאות, שהפלמ''ח - פלוגות המחץ של ההגנה, היה גדול פי כמה וכמה מהמחתרות הגואלות (כביכול) והההגנה עסקה בכל שטחי החיים - החל משמירה, דרך ארגון אוניות מעפילים, הקמת כוח המגן - צ.ה.ל. - ארגון כל מוסדות הממשל ועוד ועוד. חבל שטחו עיניכם מראות ואנו משלמים על כך בריב אחים ובדמים לסוגיהם, ללא כל הצדקה.

      IP: 84.111.20.187 דווח על תגובה זו

      • אז זהו, שלא

        ארז, 01/11/09 09:11

        אז זהו, שהמציאות מוכיחה אחרת, וכל מהלכי ה''שלום'' של ישראל רק מחריפים את מצבה ומסיעים לאויביה (כולל מצרים וירדן) לחסל אותה.
        שוויץ יש רק באירופה - וקיומה מותנה בשני דברים, שלא קיימים כאן: אלפים מושלגים, ושכנים בני אדם.

        IP: 82.166.29.227 דווח על תגובה זו

      • תגובה למגיבים

        א., 01/11/09 09:57

        עיניי פקוחות, תודה רבה..
        אכן- גם ראשי ממשלה מהימין שיקרו
        לבוחריהם.והתוצאה-
        הסכם שלום כזב עם מצרים,
        והתנתקות שהובילה למטר קסאמים ודוח גולדסטון.
        נושא המאמר הוא רבין,
        ולכן התייחסתי רק אליו.
        באשר למה שנתניהו נתן לפלסטינים -
        עשה זאת במסגרת הסכם של ממשלה קודמת שהיה
        חייב לכבד.
        על כולנו להבין שבארץ קיים ריבוי דיעות,
        ושיח דמוקרטי אין משמעותו בהכרח
        ''מלחמת אחים''.

        IP: 194.90.163.100 דווח על תגובה זו

  • 3.

    בן גוריון צדק באלטלנה; העלאת הנושא מצד העצני זדונית

    יוסי, 01/11/09 06:14

    לגופו של עניין - באלטלנה רצו להביא נשק שלא יוכפף למרות צה''ל אלא ישמש מיליציות חמושות. לא היתה ברירה אלא לירות על האנייה. ואוי היה לנו לולא ירו עליה.

    העלאת הנושא מצד העצני זדונית. אף שאני מסכים שיום הזכרון לרצח רבין מנוצל לרעה לקידום אג'נדה שמאלנית, אתה מנסה לחתור תחת הלקח החשוב של המנעות מהסתה לרצח על רקע מחלוקות פוליטיות אפילו קשות - או להשכיח שהיתה הסתה ישירה לרצח רבין שבאה מחוגים רחבים ןשראשי הימין ובעיקר הרבנים לא פסלו על הסף.

    IP: 89.139.37.45דווח על תגובה זו

    • הסתה לרצח באה מצד שמאל

      ארז, 01/11/09 09:12

      ''לעלות על עופרה בטנקים'', נשמע לך מוכר? האם מי שאמר את זה נשלח לכלא באשמת הסתה, או שקיבל את פרס ישראל?
      פרשת אלטלנה, ופשעי המלחמה של רבין, הם חלק ממורשת רבין. ואם כבר, אז כדאי לדבר על הכל, לא רק על מה שנוח לשמאל.

      IP: 82.166.29.227 דווח על תגובה זו

    • האם מותר לי לתעב את אוסלו-ערפאת ואת מי שהיה אחראי לדבר הזה? (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 01/11/09 09:19


      IP: 84.228.226.82 דווח על תגובה זו

    • אתה לא מכיר את העובדות

      מיצפטל, 01/11/09 09:40

      היה הסכם על חלוקת הנשק. בן גוריון רצה לחסל את בגין ולהיפטר מיריב פוליטי. למזלנו לא הצליח.

      IP: 80.74.101.132 דווח על תגובה זו

  • 2.

    The truth about Altelena

    Lior, 01/11/09 06:00

    Altelena was a weapons ship, that the Irgun refused to give to the IDF _after_ the establishment of the state. Ben Gurion was right to refuse to allow for private militias, this is also why he dismantled the Palmach. Begin insisted on arming the Irgun with the weapons, and only the Irgun, and Ben Gurion rightly suspected an Irgun military coup. So let's indeed remember Altelena, how the right wanted by means of force to take over the young democracy and install a fascist state led by begin, and how Ben Gurion and Rabin stopped it!

    IP: 216.186.169.207דווח על תגובה זו

  • 1.

    שגיאה

    reutbr , 01/11/09 05:56

    פשוט שגיאה בעברית שלא מתאימה לכותב.''בת התייחסות ולא ברת התייחסות.כמו בר ובת מצווה.

    IP: 85.250.135.162דווח על תגובה זו

    • הטעות היא להגיד ''ברת מצווה''

      טעות לעולם חוזרת, 01/11/09 07:24

      אחת ממשמעויותיה של המילה ''בר'' הינה ''בן/בעל'' ומקורה בארמית שבה משמעותה היא ''זכר''. על כן, הביטוי הנכון הוא ''בר מצווה ובת מצווה'' ומכאן שגם ''בת התחייחסות'' הינה ההתבטאות הנכונה.

      IP: 84.109.82.165 דווח על תגובה זו

      • תגובה לתגובה

        reutbr , 01/11/09 17:55

        הוא שאמרתי בת תגובה ולא ברת תגובה .ברת תגובה זו שגיאה כפי שברת מצווה זו שגיאה.

        IP: 85.250.135.162 דווח על תגובה זו