• 124.

    לא מגרשים ילדים - מגרשים שוהים בלתי חוקיים - עם הילדים שלהם

    יופיטר יופיטר , 01/11/09 13:34

    כי חוק זה חוק - ולא מגרשים אותם למידבר - יש להם ארצות ואין סכנה שישובו אליהן - אתה הבנת את זה ברוך? ואני שמה לב שתגובתי מסוננות בחלקן - ואני ממש משתדלת לכתוב לענין בלבד

  • 123.

    מה עכשיו נילי תחליף את שרה בהשמצות? (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 01/11/09 13:29

  • 122.

    דרך השלום לא נרצחה - כי היא עדיין לא נולדה - פרס החליף את רבין

    יופיטר יופיטר , 01/11/09 13:27

    ולמרות פרס הנובל - דרך השלום לא ניסללה כלל - כולה מהמורות בורות - וקורבנות שיצאו בשלום מביתם ולא שבו

  • 121.

    שלום לא ניתן ''לרצוח'' כלל,אבל פנטזיות ניתן גם ניתן.. (ל''ת)

    רק חמור לא משנה את דעתו-לא ?, 01/11/09 03:09

  • 120.

    מרוז, אתה שוויצר שתקוע בפוזה מזוייפת

    ר . דה - מארי, 31/10/09 23:50

    תבדוק את עמדותייך לאור העובדות הבאות שאתה
    מתאמץ לשכוח :
    לאחר רצח רבין ז''ל,שמעון פרס נהיה ראש הממשלה.לאחר מספר חודשים קצר,בעצת יחצנים, הקדים שמעון פרס את הבחירות,והברירה היתה או הוא או ביבי.ההגיון אמר שאם הפלסטינאים







    רבין ז''ל נרצח.שמעון פרס,בהסכמת הימין,נהיה
    ראש הממשלה.בעצת יחצניו,הקדים מר פרס את הבחירות לאחר מספר חודשים קצר.הברירה בבחירות היתה או פרס או ביבי.ההגיון אמר
    שאם הפלסטינאים באמת רוצים בשלום אז עדיף
    להם ששמעון פרס(שותפם של רבין ז''ל ועראפת
    למהלך אוסלו)ייבחר,אבל ''הפרטנרים'' האלה
    פתחו מיד בסדרה רצחנית של פיצוצי אוטובוסים,
    דבר שעל פי ההגיון הישר יקצין את הציבור
    היהודי ויביא לעליית הימין לשלטון,וזה בדיוק
    מה שקרה.מר מרוז,אלה הם שותפיך ל''שלום'' שאתה
    מחרחר ללא הרף ובעיקר ללא אחריות.דרך השלום
    נרצחה ע''י הפלסטינאים ולא ע''י הרוצח השפל.

  • 119.

    אני מכן לחתום הסכם שלום עם הערבים תמורת ויתור על דרום לבנון (ל''ת)

    אני בניגוד לערבים אקיים את ההסכם, 31/10/09 14:27

  • 118.

    אלהרר, חלק ממכת העכברים של ההתחממות הגלובלית (ל''ת)

    איש הציפורים, 31/10/09 12:58

    • מה ששרון עשה למען ישראל בקצה הציפורן שלו ביום אחד, מליון אלהררים (ל''ת)

      לא יעשו עם כל הגוף במליון שנים., 31/10/09 15:35

  • 117.

    הסכם השלום של אוסלו לא הספיק לך? איינשטיין הגדיר טירוף

    נחום שחף, 31/10/09 11:16

    טירוף: נסיון לנסות לפתור בעיה באותה דרך שכשלה בעבר.
    ואתם אחרי כישלון אוסלו, כישלון הבריחה מלבנון, כשלון הבריחה מעזה - חוזרים שוב ושוב על אותה מנטרה, על אותה סיסמא, על אותו פתרון שנכשל.
    איינשטיין שאמר פעם ''קל יותר לפצח את האטום מלפצח דעות קדומות של בני אדם'', היה עומד נדהם מול טירוף המערכות החוזר בישראל.
    אור לגויים עלאק.

  • 116.

    אתה מוכן לשמוע את האמת?

    רפניל , 31/10/09 10:59

    אינני סבור כך. כשתהיה מוכן - תתקשר...

  • 115.

    מתי כבר תוכיח את התיזה ההזויה שלך על דרך השלום? (ל''ת)

    רפניל , 31/10/09 10:58

  • 114.

    מי שלא התעורר אחרי קמפ דיוויד 2000 כבר לא יתעורר (ל''ת)

    גיא אחר - מרצ לשעבר, 31/10/09 10:38

  • 113.

    תודה ששמת לב!!!

    יוליה- אמא של לביא, 31/10/09 09:49

    בתור אחת שעם ישראל התגייס כדי להציל את הבן שלה, גם אני הזדעזעתי מהפירסומת של בנק מזרחי טפחות. בתמימותי אפילו פניתי ונתתי להם את הפידבק שלי.כמובן שזה לא הזיז לאף אחד.
    ישנו דבר אחד טוב שנותר בעם ישראל וזה ההתגייסות לעזור בשעת משבר. התגייסות שמדינת ישראל למדה לנצל על מנת לשלוח כל פעם מחדש משפחות אל הציבור. ועכשיו גןף מסחרי מנצל את זה באופן ציני למטרותיו, ומבלי לשים לב הורס עוד חלקה יפה.
    לגיא, תודה שהיית מספיק רגיש כדי לשים לב.

  • 112.

    צ'מברלין כמשל

    הסטוריון, 31/10/09 09:43

    ר''מ ברטניה, נוויל צ'מברליין, חתם על הסכם מינכן ב-1938 תוך תקווה שהוא מביא שלום לאירופה תמורת ויתורים לדיקטטור התורן. הסוף ידוע. איש בבריטניה או מחוצה לה איננו מפקפק בכוונתו האמיתית של צ'מברליין להביא שלום, אך לאיש בעולם אין ספק שהוא עשה טעות קשה שעלתה לעמו ולעמים אחרים מליוני קורבנות. איש בבריטניה לא חושב לציין את ''מורשת'' צימברליין, שלא חזר בו מהסכם מינכן, ואיש לא טופל על צ'רצ'יל את אשמת מלחמת העולם השניה.
    גם סאדאת נירצח, האם השלום עם מצרים נירצח איתו? לא היה שום שלום עם הפלסטינים שניתן היה לרצוח אותו.

  • 111.

    אהבתי - כל הכבוד על העוז והתעוזה לכתוב בלי חשבון ישר כח (ל''ת)

    אני, 31/10/09 09:32

  • 110.

    לגיא מרוז

    יורם לב, 31/10/09 09:30

    גיא, תודה לך, הצלחת לכתוב בצורה מעולה
    את רחשי ליבי.
    לפני הרבה שנים התגאתי בהיותי ישראלי
    היום לצערי אני מתביש, בגלל כל ה''אהוד ברקים''
    למינהם שצצים לנו לבקרים.

  • 109.

    כל פעם שאני רואה את התגובות אני נרגעת כי הרוב צודק (ל''ת)

    והרוב ימני, 31/10/09 09:20

  • 108.

    כבוד לרבין כן איזכור בכנסת כן אבל פסטיבלים מחוץ לפרופרציה בודאי שלא (ל''ת)

    טוטו, 31/10/09 09:08

  • 107.

    מי שפונה שמאלה ... מגיע לים !!!!!!! (ל''ת)

    חנן&21 , 31/10/09 08:33

  • 106.

    די כבר עם מורשת רבין - בעצם מי אמר שברו להם ת'עצמות?

    עוז, 31/10/09 08:12

    עם הרצח הנתעב ובלעדיו שלום כנראה לא היה מגיע בזמן רבין.
    תפסיקו לבלבל בשכל עם מורשת רבין
    אני זוכר טוב מאוד את המורשת שלו באינתיפאדה הראשונה עת קרא לצה''ל לשבור את עצמות הידיים והרגליים למשליכי אבנים..
    אני זוכר גם שלא יכולתי לסבול אותו מגדיר את נרצחי הפיגועים קורבנות השלום.

    רבין היה איש דגול ויש לי המון כבוד אליו
    אני מתעב את הרוצח
    אבל חלאס עם הנסיון להדביק את הרצח לימין - זה ממש מגעיל
    ואני לא ימני

  • 105.

    לגיא מרוז, שלום,

    אילנה אדם, 31/10/09 08:08

    רצח רבין פגע בעיקרון הדמוקרטי של ''פתרון סכוכים בדרכי שלום''.
    יש עקרונות נוספים חשובים לא פחות: חופש הדעה, הביטוי, הפולחן והאמונה.
    דרכו לא היתה דרכי. לא אז ולא היום. אני מאמינה שלו היה חי גם הוא כמר ''ביטחון'' היה נוטש דרך זו. אבל,במשך 14 שנים אתם מדקלמים על רצח הדימוקרטיה, כשאתם חופשיים להדביק לנו כל עלילה שמוצאת חן בעיניכם, במשך 14 שנים אתם מנסים לייסר אותנו ''באי-ידיעת מורשת רבין''- שלטעמי אין כזו!!ומה שהיה - היה שגוי בעיני!
    ובמשך 14 שנים אתם מאשמים ציבור שלם ברצח ובאחריות לרצח.אין לנו קשר לרצח! כמו שלך אין קשר לרצח של גולדרינג את בתו הקטנה נועה רק משום שהיה חבר ב''יש גבול''.
    ובכן אמרתי, לא אתה ולא אחרים לא תכפו עלי עובדות, מציאות ואידיאולוגיה שאינה שלי. גם בעת הרצח, עמד רבין בראש מיעוטו!! שנתמך ע''י הערבים שמחרימים את הטקס לזכרו. לעמדותיו לא היה רוב בציבור ולנוכח המציאות -החלק שתמך, הולך ונעלם הולך ומתפורר.בכל מקום בו יש איסלאם, יש רצחנות, כפייה דתית איומה, וטרור. משום מה אתה חושב שרק אצלנו ולגבינו - הם אחרים!
    זכותך המלאה להיות או טיפש או עיוור, אבל שחרר אותנו מהכתיבה הנמוכה והטפשית.

  • 104.

    הדילמה עם רודו אלהרר

    מה טובו דודואיך, 31/10/09 07:34

    אלהרר הרגיש תמיד כילד זר והיום כעובד זר.כי הוא יחסן,בור,צבוע ושחצן מטבעו. לא יקלט בשום מקום אפילו כשישיר בפנתיאון בכנרת או בשוק במרקיש. נטע זר

  • 103.

    לחלום על שלום זה לא מספיק, צריך גם להבין את המציאות

    אלון, 31/10/09 06:26

    רבין נרצח משום שנכנע לתקשורת ולאקדמיה וחי בעולם דמיוני.

    צריך להבין איך המוסלמים חושבים, ולא להניח שהשאיפות שלהם הם כמו שלנו.
    שלום לא משיגים באמצעות הסכמי שלום, אלא באמצעות תהליך איטי והדרגתי של שינוי תפיסות עולם.
    אין צורך בהסכם כתוב, זה רק מתכון לאכזבות.

  • 102.

    למה רבין נרצח? למה השלום טרם הגיע?

    מירב, 31/10/09 05:52

    גיא היקר, אנשים פשוט מאמינים למחשבות שלהם ונקשרים לזה כול כך...האנושות לא מזהה את הפוטנצאיל שיש בשלום חמלה ואהבה.
    אני אישית כבר לא שופטת אף אחד רק ומקווה שהשינוי יקרה והשינוי יקרה ויתחיל רק שאנשים ישנן את מערכת האמונות שלהם...בכול העולם!
    שבת שלום

  • 101.

    יש דרך אחת במדינה

    אני, 31/10/09 04:39

    הדרך של פרס שבה מצדדים כלי התקשורת. ברגע שרבין ז''ל עשה את הטעות ודרך במשבצת של פרס, התקשורת התאהבה בו ולכן כל שנה אבלים על מותו. פרס הביא את רבין ז''ל למצב בו הוא לא יכל לגבש דעה עצמאית בגלל החתרן הזה, ולמעשה דרכו בימיו האחרונים לא מייצגת כהוא זה את מפעלו. שימו לב שבטקסים אף פעם לא מזכירים כמעט את מפעלו הצבאי אלא רק את 7 הימים האחרונים שלו / הילדות והנעורים.

  • 100.

    שר התרבות של מצרים קרא לשרוף ספרים בעברית ולא רק שהוא קודם

    אלק ''שר התחבורה המצרי כאידיאל, 31/10/09 04:38

    אלא שהריצו אותו להיות ראש אונס''קו.

    העיקר שאתה גאה בשר התחבורה במצרים, שהיא מדינה מאוד מפותחת, מודרנית ובלי שחיתות בכלל.

    מדהים שאתה בכלל משווה מדינה דמוקרטית שבה בכל שנתיים יש בחירות, למדינה נחשלת טוטאליטרית שבה גזענות בוטה ונחשלות מהולה בשחיתות היא המיגזר הציבורי בהתגלמותו.

  • 99.

    יש דרך אחת במדינה (ל''ת)

    אני, 31/10/09 04:35

  • 98.

    אפשר לבטל גם את דבריך בלעג ציני וזה לא יעשה אותי יותר או פחות צודק

    Swedish Josh , 31/10/09 03:51

    זה לא ישנה את המציאות
    וזה לא ישנה את העובדה שיש עוד הרבה צדדים שהשמאל בוחר להתעלם מהם מטעמי נוחות אידיאולגית, וכן אחד מהם זה הערבים - אבל שכחתי, ביטלת את הטענה הזאת ע''י לעג, ממש השארת אותי בלי מה להגיד...לפחות לשמאל של פעם היו עוד טיעונים שנשמעו טוב, היום אתם סתם אוסף של חולמים ממורמרים.
    ספרו לעצמכם שהינה בבחירות הבאות אתם חוזרים לשלטון והינה אוסלו חוזר, בינתיים עם ישראל ימשיך בלעדיכם.

    אני מרחם על כל מי שהדמגוגיה בשנקל שלך קונה אותו, אפילו אחותי הקטנה רואה דרכך.

  • 97.

    גיא אל תפסיק לכתוב, אתה מעולה, כתבות כמו שלך הם אבן שואבת לדעות שלקרוא

    אותן זה תענוג צרוף. פעם חשבתי שאני במיעוט, ועכשיו, 31/10/09 02:25

    תענוג.......

    תן לי גם להסביר לך פסכולוגית מה קורה לך ולשמאל בכלל. ואני משתמש בדוגמא שהיא לא שלי אבל טובה, אתה תבין. תראה, תקח משוואה מטמטית לוגית מורכבת עם הרבה נתונים ופקטורים והיא מייצגת משהו מסויים באופן מוחלט מטמטי ויחיד. עכשיו, תשים עליה סוגריים ותכפיל אותה במינוס אחד אתה מקבל בדיוק את ההפך. זה מה שקורה לכם לשמאל. יש לכם את כל הנתונים את כל הפקטורים שיוצרים משוואה שמצביעה על תוצאה אחת אפשרית לכל היחסים עם הערבים. והתוצאה כמובן.... בבפקס......

    אבל לכם לשמאלניים באופן בלתי מודע לכם לחלוטים, ישנו איזה מנגנון גנטי בלתי מוסבר ושוב, לחלוטין לא מודע, שעוטף את המשוואה בסוגריים ומכפיל אותה במינוס אחד והנה מתקבלת תוצאה של גן עדן עלי אדמות ושלום מתוק של צפיחית בדבש עם הפלסתנאים. הבנת?

  • 96.

    אתה אולי מתגעגע... (ל''ת)

    אני לא, 31/10/09 02:19

  • 95.

    מרוז ארכי שמאלני ולא מצחיק (ל''ת)

    עידו, 31/10/09 02:06

  • 94.

    במילה אחת, נפשית, אתה סתם כוסית (ל''ת)

    ytrtytr, 31/10/09 01:33

  • 93.

    גם נאמני א''י היו מוכנים לדבר על אדמה תמורת הכרה/שלום

    אבל 'נאמני השלום' לא תופסים שרעיונות באזורנו, 31/10/09 00:59

    משמשים כנגד הרעיונאי. שום רעיון לא מתחרה במצוות הנביא והכפר.
    אז דחיל רבקום, תרדו לקרקע כדי שהאדמה לא תעוף תחתכם עם חזונכם.
    דברו בלשון בני אדם. מוכנים לשלום עם מדינה יהודית? תקבלו תוכנית בפריים טיים!..

  • 92.

    מורשת רבין

    יובל זהבי, 31/10/09 00:27

    היא מאבק בלתי מתפשר בטירור ובמחולליו, הושטת יד לשלום וכריתת ידי המחבלים ושולחיהם.
    אילו היה נשאר בחיים היה מתפכח די מהר, ומחסל את ערפאת וחבר הטירוריסטים שסובבוהו.
    וכמובן שהגם מעיף את פרס והפודל שלו לכל הרוחות ומציל את ישראל מידיהם של מאות מתאבדים שעשו בנו שמות.

  • 91.

    מי שיקר ורימה יותר ערפאת השקרן והרמאי או הימין השקרן והרמאי? (ל''ת)

    שניהם כדרך-חיים עקבית מאוד!, 31/10/09 00:03

  • 90.

    מי שיקר ורימה יותר ערפאת השקרן והרמאי או הימין השקרן והרמאי? (ל''ת)

    שניהם כדרך-חיים עקבית מאוד!, 31/10/09 00:03

  • 89.

    מי שיקר ורימה יותר ערפאת השקרן והרמאי או הימין השקרן והרמאי? (ל''ת)

    שניהם כדרך-חיים עקבית מאוד!, 31/10/09 00:03

  • 88.

    מי שיקר ורימה יותר ערפאת השקרן והרמאי או הימין השקרן והרמאי? (ל''ת)

    שניהם כדרך-חיים עקבית מאוד!, 31/10/09 00:03

  • 87.

    עם הכסף שהיה לו הייתי עושה קציצות מערוץ 2 לבד

    דודו טופז אידיוט, 30/10/09 23:42

    מבלי לשלוח אף אחד להרביץ לאף אחד.

  • 86.

    גיא, לא נמאס לך לקרוא את הדיקלומים של עצמך? (ל''ת)

    נ, 30/10/09 22:58

  • 85.

    להביא מחבלים ולתת להם נשק וכסף....בעוד גל של פיגועים שותף את ישראל !

    קורבנות השלום, 30/10/09 22:52

    1000 יהודים נירצחו ביגלל אוסלו...רבין לא עצר לדקה...המשיך לתת ולתת למחבלים...להקל על עראפת שהמשיך לצפצץ ושלח עוד ועוד מתאבדים לתוך ערי ישראל !

  • 84.

    רצח רבין לא הפסיק את התהליך

    תהילה, 30/10/09 22:20

    אוי, כמה שהרעיונות המובאים במאמר הזויים.
    לפני מותו אמר רבין למקורביו שהוא עומד להפסיק את ''תהליך השלום'' כיוון שערפאת מרמה, ובגלל הירצחו הוא לא הספיק להודיע על כך - אז מניין הטיעון שרצח רבין הפסיק את השלום?
    הזויי הזויי הזויי!

  • 83.

    גיא לא שייך

    מכר, 30/10/09 22:13

    לפני שאתה וארלי מתיפיפם אתם שנאפתם יפה לכם אם תסתקלו במראה קודם י פ ה נ פ ש איחס !!!!!!!!!!!

  • 82.

    תגובה (ל''ת)

    איציק, 30/10/09 21:22

  • 81.

    הבעיה האמיתית היא שחונטת התקשורת מונעת כניסה של אנשים חדשים! (ל''ת)

    רונן, 30/10/09 20:58

  • 80.

    יום השנה לרצח יצחק רבין ז''ל!....

    מושון, 30/10/09 19:40

    לא מוכן שידחפו לי לגרון ''דרך שלום'' שלדעתי ולדעת הרוב בישראל היא קטסטרופה מדינית/צבאית ופוליטית בגלל רצח פוליטי מזעזע!!!

    אגב, בזמנו תמכתי בתהליך, והייתי בטוח שהוא הדרך הנכונה ודיעה זו השתנתה בעיקר אחרי השיחות עם ברק (וואי פלטיישן, אם אני לא טועה)...

    יום השנה לרצח רבין היה צריך להיות יום הציון של רצח פוליטי, יום שנועד להזכיר לנו את הסכנה המוחשית והקיומית על הדמוקרטיה הישראלית-על כך שהדמוקרטיה היהודית כאן חייבת להיות מעל לכל ויכוח אי

  • 79.

    600 עיתונאי השמאל הקיצון אונסים את העם ברבין זה 14 שנים!!! (ל''ת)

    מדינת חלם , 30/10/09 19:28

  • 78.

    הבעיה שהדודואים החדשים הם 90% מהציבור הישראלי עטור הקמעות

    האייטוליזם הישראלי חי ובועט מאי פעם, 30/10/09 19:07

    מרוז, תסתכל סביבך. יום הכיפורים הוא העצרת בהא הידוע של הציבור הישראלי. משמעותי פוליטית לפניה ולהתנהלותה ועתידה הפוליטית של ישראל מכל עצרת זיכרון כלשהי. אני מקבל אינסוף מיילים שנחשבים בעיני למיסיונריות דתית מגעילה מחברים, שבעיני עדיין נחשבים לחילונים. אני מדמיין לעצמי שבתקופת המשופם הקטן בגרמניה עברו רבים מהלך של ''תיקון'', מבני אדם חושבים לרוב עדרי מתלהם שמוכן לכל מעשה רע ומכוער, שממאן להשתמש בראשו ומשתמש באופן מוגזם ביצריו הנמוכים והרעים.

    • מסכן, לפני 14 שנה רצחו לך את האייטולה שלך, האליל שלך,

      וואס עפעס, תשובה גם ל76 ועוד כמה וכמה, 31/10/09 00:10

      תוכל למצוא בהוליווד REPLACEMENT.

  • 77.

    יום השנה לרצח יצחק רבין ז''ל!....

    מושון, 30/10/09 19:04

    לא מוכן שידחפו לי לגרון ''דרך שלום'' שלדעתי ולדעת הרוב בישראל היא קטסטרופה מדינית/צבאית ופוליטית בגלל רצח פוליטי מזעזע!!!

    אגב, בזמנו תמכתי בתהליך, והייתי בטוח שהוא הדרך הנכונה ודיעה זו השתנתה בעיקר אחרי השיחות עם ברק (וואי פלטיישן, אם אני לא טועה)...

    יום השנה לרצח רבין היה צריך להיות יום הציון של רצח פוליטי, יום שנועד להזכיר לנו את הסכנה המוחשית והקיומית על הדמוקרטיה הישראלית-על כך שהדמוקרטיה היהודית כאן חייבת להיות מעל לכל ויכוח אידיאולוגי.

    זה שאנשים כמוך חטפו את היום הזה כדי לקדם את האידיאולוגיה שלכם היא חרפה מגעילה ודוחה בעיני רוב תושבי מדינת ישראל! וזו האמת! אנחנו לא ימנים! אנחנו מרכז! וזה דוחה אותנו!

    נ.ב.-תמשיך לעשות את העבודה שאתה עושה כנגד גרמי ההון והממסד במדינה לרווחתינו! תודה לך!

    יום טוב.

  • 76.

    בשבילי, רבין היה אלוהים..מבחינתי אלוהים נרצח... (ל''ת)

    שוקי, 30/10/09 18:58

    • שוקי בשבילי אתה אידיוט (ל''ת)

      יוסי, 30/10/09 23:17

    • וגם מייקל ג'קסון הלך, היכן תניח את הראש, מסכן, חסר אליל (ל''ת)

      וואס עפעס, 31/10/09 00:11

  • 75.

    Why don't you shut the f*** up?

    For Shlomo, 30/10/09 18:51

    we don't need your dumb observations from the hamptons...

  • 74.

    מה זה מורשת רבין, מה השתנה במדינה בזמן מנהיגותו פעמיים? (ל''ת)

    borisdo , 30/10/09 18:37

  • 73.

    חבל שרבין נרצח ולו מן הטעם הפשוט כי בכך נמנע ממנו לראות את מה שעולל

    כבשה פועה, 30/10/09 18:34

    ומאתנו נמנעה האפשרות להעמידו לדין.

    • רשעית ושטופת מח (ל''ת)

      אדם, 31/10/09 03:27

  • 72.

    מדוע להתעקש לקיים את מדינת ישראל דוקא במזה''ת ? חלק ראשון.

    רון. רחוק, נכון, אבל מבין..., 30/10/09 18:10

    ב–60 השנים האחרונות נרצחו בישראל יותר יהודים מאשר בכל מדינה אחרת בעולם...

    ישנם מיליוני יהודים בארה''ב ומאות אלפי יהודים בקנדה. ישנם עשרות אלפי יהודים בדרום אמריקה ובאוסטרליה. מעטים מהם, אם בכלל, נרצחים מדי שנה בגלל יהדותם.

    מיד יקומו אלה שיאמרו: ''אבל אתה לא זוכר כמה יהודים נרצחו באירופה בתקופת השואה?'' או: ''אבל אם ישראל לא היתה קיימת, אז גם היהודים בארה''ב, קנדה, וכו' לא היו מוגנים. הרי עצם קיומה של ישראל מגן על היהודים בארצות אלה!''.

    ותשובתי לטעונים אלה היא: ''גם לפני הקמת מדינת ישראל חיו מאות אלפי יהודים בארה''ב ועשרות אלפים בקנדה, ולא היתה אנטישמיות כלפיהם, לבטח לא נרצחו בכמויות עקב יהדותם''. לכן, זו ''לא חוכמה'' לנפנף בטיעון השואה שהינו ''חצי הכוס הריקה'', אלא לראות שישנם מקומות שבהם יהודים כן יכלו ויכולים לחיות בשלווה. ''חצי הכוס המלאה''.

    • אין צורך במדינה פלשתינית

      פטמה הישראלית, 30/10/09 22:26

      חוכמולוג, תגיד לי מדוע לקיים מדינה פלשתינית במזרח התיכון? הרי יש 22 מדינות איסלמיות במקום מדינת פלשתין.
      כל טיעוניך מתאימים לטיעון - מדוע לא להקים מדינה פלשתינית במזרח התיכון ובשום מקום אחר בעולם. אני, פטמה רוצה לחיות במדינה נאורה במדינה היהודית.

    • א''י שייכת לעם ישראל, ובקרוב מאד היא תהיה מהנהר עד לים ללא גייס חמישי (ל''ת)

      מה שהובטח על ידי אלוהים יקויים....., 31/10/09 03:23

    • אם סבא וסבתא שלי לא היו מחליטים לבנות את המדינה ולייבש ביצות

      לא הייתי קיימת, 31/10/09 04:24

      סבא וסבתא שלי, יחד עם עוד אנשים אידיאליסטים שהבינו שאין לנו מקום אחר, עזבו את הנוחות שחיו בה באירופה, כי לא הרגישו בה בבית.

      הם עלו למקום מלא מחלות וביצות (דווקא לא היו כמעט מוסלמים בארץ, אגב) והתחילו לעבוד קשה ולבנות.

      הם חיו בעוני, בתנאים קשים עם קולוניאליסטים בריטים עויינים.

      קרוביהם נשארו בתנאי נוחות גדולה יותר וברווחה באירופה.
      כמעט אף אחד מבני משפחותיהם לא שרד ולא נותר בחיים.

      הם הפכו ליתומים וכל האחים שלהם נרצחו באכזריות.

      המסקנה צריכה להיות ברורה. עם שאין לו מדינה משלו ולא מגן עליה- לא שורד.

      מי שרוצה להמשיך להתארח בבתים של אנשים אחרים, ימצא את עצמו שוב ושוב נרדף.

      מלחמות עברו גם מדינות רבות נוספות- מזרח אירופה, אפריקה, אסיה- אבל בני העמים הללו יודעים שצריך להלחם על מה ששלהם.

  • 71.

    מדוע להתעקש לקיים את מדינת ישראל דוקא במזה''ת ? חלק שני.

    רון. רחוק, נכון, אבל מבין..., 30/10/09 18:10

    אינני שולל את זכותו של כל יהודי לרצות לחיות בישראל.
    אולם !!! על כל אחד ואחת שקוראים תגובה זו לשאול את עצמם שאלה אחת פשוטה:

    ''לנוכח הנסיון של 60 השנים שבהם מדינת ישראל (במיקומה הנוכחי במזה''ת!) חיה על חרבה, תוך כדי מלחמות חוזרות ונישנות (שהביאו למותם של 20,000 חיילים יהודים ותוך מעשי טרור שהביאו לרציחתם של אלפי אזרחים יהודים), ולנוכח העתיד שאין סימנים להיותו צפוי להתברר כוורוד, האם זהו המקום בו אני רוצה שילדי יגדלו את ילדיהם?''

    טענתי היא, שכל מי שקורא תגובה זו כעת, והינו אדם חושב, ודאי מגדיר את עצמו בראש ובראשונה ''כבן אנוש'', לפני שהוא מגדיר את עצמו כ-''יהודי'' או כ-''ישראלי''. וכבן אנוש, הוא זכאי לחיות חיים שקטים ושלוים ויש לו אחריות לתת לילדיו את התנאים בהם יוכלו הם לגדל את ילדיהם וכך הלאה לדורות הבאים.

    מדינת ישראל, במיקומה הנוכחי במזה''ת, בפירוש אינה מצטיירת כמקום שכזה, עצוב ככל שזה נשמע.
    המזה''ת אינו מקום מתאים לאנשים שמעוניינים לחיות בשקט ושלווה לטווח הרחוק.

    • מדינת ישראל היא המקום היחיד בו יהודים יכולים לשלוט בעצמם

      ניר י-ם, 30/10/09 20:38

      בכל מקום אחר (ארה''ב, קנדה, אירופה, אוסטרליה, ניו-זילנד, דרום אמריקה) היהודים הם מיעוט שחי בפזורה, בגלות.

      מדוע מתעקשים לקיים את מדינת ישראל דווקא בשטח ארץ ישראל לשעבר?
      כי כאן עם ישראל שולט על עצמו
      כי כאן לעם ישראל יש את היכולת להגדיר לעצמו את התרבות, הערכיות והמוסר
      כי מנהיג ישראל בישראל הוא יהודי
      כי השייכות הרגשית לירושלים הקדושה מבחינת העם היהודי, מחייבת את העם לגור בה

      אתה לא רוצה לגור בישראל? לך למקום אחר. מה אתה מטיף לאחרים תוך שימוש במושגים שלא קשורים לדיון ?

      איך החלטת שלגבי עתיד ישראל ש''אין סימנים להיותו צפוי להתברר כוורוד'' ?
      2000 שנה חיינו בפזורה, התאגדנו כעם אחד לשלוט על גורלו ועל מדינתו. 60 שנה מאז שהקמנו את מדינתנו, שלא הוכרה ע''י מרבית העולם דאז ולא היו לא גבולות בינלאומיים כלל - כיום מרבית העולם כולו מכיר בישראל, מרבית גבולותיה החיצוניים של ישראל מוכרים (חוץ מהגבול עם סוריה), וגם גבולותיה של מדינת פלסין כבר די מוסכמים (יש וויכוח על כ 5-6% מהשטח, זה הכל).

      בינתיים, מספר החיילים שנהרגו מאז 1890 על הגנת המדינה (כ 22,000) הוא הנמוך בעולם למדינה שנלחמת מעל 100 שנים על חירותה.

      • מדינת ישראל תהיה מדינה יהודית על אפך

        ישעיהו, 30/10/09 22:32

        ניר, האם לא הבנת שהכותב הוא פרובוקטור עקבי המתחזה ליהודי ומנסה להשפיע על עם ישראל לוותר על מולדתו לטובת מדינה פלשתינית איסלאמית?
        האיש המוסלמי הזה חוזר על טיעוניו המעוותים מעת לעת. מוטב להתייחס אליו כאל כזה (פנאט מוסלמי) או לא להתייחס אליו כלל.

        • על פניו ניראה שהפנאט החיזבאללתי-חמאסי-מוסלמי זה אתה (ל''ת)

          בעצם זה בטוח, 30/10/09 23:56

    • לרון ולניר -

      מסקנה..., 30/10/09 23:11

      אלה שמיגוררים מחוץ לישראל רואים את עצמם כ''בני אנוש'' ולאחר מכן כ''יהודים'', ווהפך הוא עם רוב הישראלים.

    • מה לא ברור במילים ''עם ישראל''? אתה עם. תתחיל להפנים את זה.

      קרן, 31/10/09 04:26

      ואף מדינה לא רוצה לארח אצלה בבית עם אחר.

      יהודים הם לא רק דת, הם קודם כל עם ועם צריך לחיות ביחד, לשלוט על עצמו, לחגוג את התרבות שלו ואת הדת שלו (בדיוק כמו הצרפתים אגב או האנגלים) ולהגן על עצמו.

  • 70.

    רבין רבין עוד פעם רבין דיייייייייייייייי

    אמנון, 30/10/09 18:06

    לא יצא לכם כבר מכל החורים די כבר נמאס
    בן גוריון מקים המדינה המזורגגת הזו מקבל חצי שעה איזכור רק רבין רבין
    מה הוא כבר עשה רק דם היה מסביבו כל השנים
    ולמעריב אתם מצנזרים תגובות מהצד הימני
    כבר שלחתי תגובה ולא העלתם ולא היה בהשום קללה או הסתה
    אתם פשוט מסננים ונותנים במה רק לשמאלנים למרות שהם אולי תצי אחוז מהמדינה וזה כולל את ערבי ישראל

  • 69.

    מה אתה תרמת למדינה?

    ענוה, 30/10/09 18:06

    בושה איך ברק ביזבז כספים, אבל מה אתה תרמת למדינה? כמה לילות הפסדת שינה, בשל דאגה לאחרים? באיזו משימה השתתפת וסיכנת את חייך?
    בקיצור, קצת צניעות לא תזיק, ולרדת על אדם, שבכל זאת הקריב הרבה, זאת לא חכמה.

  • 68.

    בטלפון אחד לפרס היה אומר לך למה נרצח רבין (ל''ת)

    @ בנצי - א @, 30/10/09 17:30

    • חומר למחשבה

      HaMashkif , 30/10/09 19:04

      רבין התנגד לחלוקת ירושלים. בסמיכות לועידת טאבה הודה ביילין כי הוא ואבו מאזן דנו בחלוקת י''ם אבל ''לא יכולנו להגיד את האמת לעם''. צא וחשוב: האם באמת רבין ופרס היו בראש אחד כפי זה נראה על השטח? קרוב וודאי שלא.

  • 67.

    מאמר רדוד מאוד

    עודד, 30/10/09 17:29

    התאכזבתי.

  • 66.

    שכחת את הפיגועים שהתחילו בתקופת רבין, בגלל אוסלו? (ל''ת)

    דן, 30/10/09 17:26

    • אני חשבתי שהפיגועים התחילו ב1921

      דני, 31/10/09 01:44

      אבל תודה שהזכרת לנו שלא היה שום פיגוע לפני תקופת רבין.

    • מה הקשר ?שטפו לך את המח ואתה מחרבן שטוית דרך המקלדת (ל''ת)

      ברוך, 31/10/09 03:32

  • 65.

    So tyhe entire peace process was depded on Rabin

    Shlomo, 30/10/09 17:24

    So its not a peace among peole. reconciliation and understanding that would ahve brought us peace, but Rabins sole exitance was the key to every thing. anyone wonders why the left disppeared from the politcal scene

  • 64.

    התמימות המחשבתית, כאילו אם רבין היה חיי, מצבנו היה שונה מהותית

    פה, 30/10/09 17:21

    היא ילדותית וחסרת אחריות.

    כל כך הרבה אנשים, באמת מאמינים שאדם אחד היה משנה את השנאה התהומית אלינו שהייתה קיימת ממזמן, את האחד בפה ואחד בפה שהפלסטנאים נהגו מולינו ואת החתימה על הסכם עם הפלסטנאים שלא אומר דבר וחצי דבר נגד החינוך לאי קיומה של מדינת ישראל?!

    אתם קולטים?

    ממשלה ישראלית, חתמה על הסכם ולא הייתה לה שום בעיה איתו, על אף שלא נאמר בשום מקום, שהפלסטנאים יפסיקו את החינוך נגד ישראל ושהמפות שלהם יציגו את ישראל כמדינה לגטמית.

    מנהיגים ''אחראיים'' ישבו וחשבו שזה בסדר גמור ולא ראו מה המשמעות של הדברים בסופו של יום.

  • 63.

    בתוך בדיחה מצחיקה אתה לא רע, הלוגיקה איך להגיד... (ל''ת)

    לא משהו, 30/10/09 17:01

  • 62.

    אסור היה לרצוח את רבין - אבל די לעשות ממנו קדוש מעונה

    נדב, 30/10/09 16:59

    כחצי שנה לפני שרבין נרצח הייתי ילד בן 13. תהליך השלום היה בעיצומו, רבין ושמעון פרס נפגשו עם הפלסטינים והמשא ומתן התקיים.
    במקביל אוטובוסים התפוצצו מידי יום, אני כילד בן 13 םחדתי לעלות על האוטובס בדרכי לבית הספר והלכתי כל בוקר 45 דקות ברגל.
    מבחינתי לא היה תהליך שלום ולא הייתה תקוה, היה פחד ואימה מזויעים. עד שהתגייסתי פחדתי לעלות על אוטובוס וגם כשלא הייתה ברירה שהתגייסתי היה בי פחד וחלחלה, בכל פעם שעליתי לאוטובוס.
    אני חוזר ומדגיש אסור היה בשום אופן לרצוח את רבין, אבל צריך להודות על האמת - הוא היה ראש הממשלה הגרוע ביותר במדינת ישראל מאז ומעולם - מדינת ישראל הובלה לאבדון.
    זאת מורשת רבין מבחינתי ואסור בשום אופן לתת יד לכך שילמדו את ילדינו מורשת כזו של תבוסתנות, מורשת של אובדן דרך, מורשת שמחנכת את הילדים לא משנה כמה ידרכו עליך, אתה עדיין צריך לתת את הלחי השנייה.

    • בקשר לאוטובוסים מתפוצצים, וגם מילה לגבי ''פואד'' בן-אליעזר

      רון. רחוק, נכון, אבל מבין..., 30/10/09 17:59

      שאלתי: ''לנוכח הנסיון של 60 השנים שבהם ישראל חיה על חרבה, תוך כדי מלחמות חוזרות ונישנות שהביאו למותם של 20,000 חיילים יהודים ותוך מעשי טרור שהביאו לרציחתם של אלפי אזרחים יהודים, ולנוכח העתיד שאין סימנים להיותו צפוי להתברר כוורוד, האם זהו המקום בו אני רוצה שילדי יגדלו את ילדיהם?'' ואז הבנתי.
      הבנתי שאני קודם ''בן אנוש'', לפני שאני ''יהודי'' או כ-''ישראלי''. וכבן אנוש, אני זכאי לחיות חיים שקטים ושלוים ויש לי אחריות לתת לילדי את התנאים בהם יוכלו הם לגדל את ילדיהם וכך הלאה לדורות הבאים.
      מדינת ישראל, במיקומה הנוכחי במזה''ת, בפירוש אינה מצטיירת כמקום שכזה, עצוב ככל שזה נשמע.
      המזה''ת אינו מקום מתאים לאנשים שמעוניינים לחיות בשקט ושלווה לטווח הרחוק. לכן עזבתי את ישראל.
      ילדי יודעים איך נראה חייל רק מתמונות... הם גדלים בשקט ושלווה, ולא חוששים שהאוטובוס בו הם נוסעים יתפוצץ. אגב, זה נראה לך הגיוני לחיות היכן שאוטובוסים מתפוצצים?
      ולגבי ''פואד'' בן-אליעזר. אני זוכר אותו עוד מהתקופה שגרתי בראשל''צ. אפשר אולי לייעץ לו, אבל הוא לא יבין. הוא לא מסוגל להבין. שמעתם אותו פעם מסוגל לסיים משפט אחד שהוא התחיל לומר?

      • רון, מי שמפחד שיברח לחו''ל כמוך.

        KLET, 31/10/09 09:58

        ברוב מדינות העולם מלמדים את האזרחים שצריך להגן על המולדת בכל מחיר. בדמוקרטיות מותר לכל אזרח פחדן לברוח ממולדתו. מי שנשאר ימשיך למלא את חובתו כפי שעושים הבנים והבנות שמתגייסים לצה''ל.

    • מס' 62- ניסוח מדוייק ונכון. (ל''ת)

      יעל, 30/10/09 18:58

  • 61.

    מרוז, אתם חיים על הירח לא רע (ל''ת)

    למה לא תשארו שם?, 30/10/09 16:58

  • 60.

    איזו ''דרך שלום'' נרצחה? משהו השתנה בכלל?

    שדגכ, 30/10/09 16:54

    לא השתנה כלום. אותה הדרך, אותו יריב מטורלל, ואותם מאמצים שלנו להגיע לפשרה סבירה.
    אם אני לא טועה, את גוש קטיף פינה שרון ולא רבין.

  • 59.

    עוד ''מבין'' על רצח השלום

    HaMashkif , 30/10/09 16:42

    ממתי מנהיג אחד במדינה דמוקרטית, שלא היה בעל מוניטין של מנהיג נערץ וסוחף המונים עד להרצחו אלא אפור למדי, ושלא חידש שום תורה מדינית, יכול להכריע לכאן או לכאן על תוצאות תהליך כה מורכב ומסובך?

    ביחוד שרבין ז''ל לא היה ממציא אוסלו, אלא נגרר אחרי פרס ופודלו. אתה אמור לאמר ''מה עם ב.ג?'' התשובה היא את מי אתה משווה למי? ב.ג לא התמוטט יום לפני הכרזת העצמאות.

    בתקופת הטרום-מדינה בדומה למה שקורה במהפכות אחרות כמו המהפכה האמריקאית למשל, אכן ענקים בודדים יצרו הסטוריה. רבין לא נמנע על גזע זה, מה גם שהתהליך הפנימי בישראל התנהל על חוקי המשחק הפוליטי השגרתי.

    בסופו של דבר ה''שלום'' הלא מציאותי נרצח למרות רצח רבין, ולא בגללו, אבל לך הרצח נותן הזדמנות פז להאשים בכף את מי שתרצה, וכפי שהודת בעצמך, להתעלם מהעובדות על ה''שותפים לתהליך''.

    אתה טוען שזה ''הכי קל להאשים את הערבים''. טול קורה מבין עינך: זה בדיוק מה שאתה עושה, רק שהחלפת את הערבים במשהו אחר. האמת, עמה קשה לך להשלים, היא שהכי קל זה להאשים את האשם האמיתי במקום להמציא אשמות שווא.

    • תגובה משובחת, נהנתי מכל מילה. (ל''ת)

      Swedish Josh , 31/10/09 04:00

  • 58.

    הערה להערה מס' 5

    חוזה לך ברח, 30/10/09 16:25

    בעוד 100 שנה על איזו מדינה כבודו מדבר? תמהני .

  • 57.

    הימין המטורף שונא שלום (ל''ת)

    ALOS , 30/10/09 16:07

  • 56.

    רגשות הקיפוח העדתי - ''משבשת'' את הדעת. (ל''ת)

    פאתולוגי, 30/10/09 16:05

  • 55.

    העובדות ידועות: ערפאת דיבר על תוכנית השלבים. רבין בטיפשותו חתם על

    אסף, 30/10/09 16:03

    יישומה באוסלו.
    רבים התעלם מהטרור וההסתה של רבין בימי כהונתו. רבין התעלם מקריאת הג'יאהד של ערפאת.
    אמרתם לנו ''אל פתחידו אותנו''. 1500 יהודים נרצחו ממרצחי ערפאת.
    אין גבול לחוצפה שלכם להמשיך ולהאדיר את מחדל אוסלו?
    זה לא סותר את ההתנגדות שלי לרצח רבין.

  • 54.

    השקר הגדול מכולם: ''מוכרחים להשיג שלום. זה בנפשנו''...

    Yossi V , 30/10/09 16:02

    חשבתם פעם איך יראה שלום כזה? הערבים הישראליים יתבעו מדינה
    בגליל. הבדואים ידרשו את הנגב... הפלשטינים החיצוניים ידרשו את
    ''זכות'' השיבה...הערים המעורבות יבערו...השמאל ידרוש ''לעשות הכל כדי שהשלום היקר לא יחמוק מידנו שוב...''

  • 53.

    הוא מפחד מחבר-הכנסת שלמה מולה-נגוסאי שיהיה ראש -הממשלה הבא (ל''ת)

    הימין הבכיין שולט פה, 30/10/09 15:47

  • 52.

    תשבו בשקט,חבר-הכנסת שלמה מולה-נגוסאי יהיה ראש-הממשלה הבא (ל''ת)

    לכל הימנים ההזויים, 30/10/09 15:44

  • 51.

    דרך השלום נרצחה כשצרכתם אותה וירטואלית

    הצורחים בדימעה, 30/10/09 15:37

    העם העובד מממן חלומות אלכימיים של מדיניות.

  • 50.

    האמת: שיכור אחד, מילארדים $ שוחד לפוליטיקאים, 2000 נרצחים, 15000 פצוע 

    אוסלו - קריסת המוסריות והמצפון של הפוליטקאים בישרא, 30/10/09 15:20

    אוסלו הייתה גן עדן לנוכלים שרלטנים ומשוחתים. מדינת ישראל פתחה רגליים והרשתה להזרים מילארדי $ שוחד לפוליטיקאים מכל הרמות - שלא יתנגדו לאוסלו. כל מי שהתנגד למהלך הזנותי הזה סולק ונסתם פיו. נשארנו עם עסקני פוליטיקה משוחתים ונוכלים בכל הרמות. היום אין פוליטיקאי שלא עובסק בגניבות - כי כל המערכת נרקבה והושחתה עד היסוד!!
    זה בגלל אוסלו.
    כאשר עסקן פוליטי ישראלי מקבל מאות אלפי $ הוא מעלים עין מטבח שמתבצע בבני עמו - באוטובוסים ובכל מקום. על הזניית הפוליטיקה שילמו ישראלים רבים בחייהם ובגופם.

    אין לי זמן - חבל אבל תחשבו לבד מה היה שם

  • 49.

    חבר-הכנסת שלמה מולה-נגוסאי יהיה ראש-הממשלה הבא (ל''ת)

    הימין בפאניקה, 30/10/09 15:17

  • 48.

    חבר-הכנבת שלמה מולה -נגוסאי יהיה ראש-הממשלה הבא (ל''ת)

    מגיבי הימין בפאניקה, 30/10/09 15:16

  • 47.

    תמשיך כך ועג'מי יביא לנו אוסקר מהוליווד (ל''ת)

    למרוז עצבנת את הימין, 30/10/09 15:04

  • 46.

    שאלה- למה ככל שבערוצינו משדרים שלום

    לא מקבלים אותנו אפילו מתגוננים, 30/10/09 14:51

    באו''ם היהודים מותקפים על התגוננותם, בעולם ציונות זה אופה מצות מדם, בבתי ספר מעורבים היהודים מתגוננים, ובהר הבית אסור ליהודי להניע את שפתיו.
    אולי היהודי רודף השלום אינו משפיע שלום?

  • 45.

    זכרון סלקטיבי: לפני האלימות שלו היה דודו של המערך והצ'חצ'חים (ל''ת)

    דוד, 30/10/09 14:35

  • 44.

    לא מצחיק

    יאשה חפץ חשוד , 30/10/09 14:34

    אבל יש ימים כאלה.

  • 43.

    הדעות שלך לא מוצלחות, והאמת, גם הבדיחות לא מספיק מצחיקות.

    איש הימין הקיצוני (בווו!), 30/10/09 14:33

    אין שלום כי בצד השני לא סובלים את זה שאנחנו חיים פה. ולכן, כל הדיונים הנ''ל - כמו לשחות בביצה מעופשת. לא תגיע לשום מקום מעניין.

  • 42.

    אהבתי (ל''ת)

    חלי, 30/10/09 14:32

  • 41.

    גיא מרוז צודק לשיטתו... (ל''ת)

    אורי, 30/10/09 14:21

  • 40.

    את האמת על רצח רבין תשאל את פרס הוא יודע.... (ל''ת)

    אל תספרו לי סיפורי שקר תחקרו את האמת, 30/10/09 14:08

  • 39.

    Aussi con que d'habitude et bien entendu superficiel (ל''ת)

    Aime, 30/10/09 14:04

  • 38.

    גיא מרוז, תאמין לי אתה גדול.. 14 שנים ונשארת בגן, אתה לא

    חס, עמקים, 30/10/09 14:00

    למדת מה שכולם כבר שוכחים:
    לדבר על תחילת תהליך היא לא התהליך,שלום עושים עם אויבים ואתה בשלך - ''ובכלל לא מעניין אותי כמה הפלסטינים אשמים בכול''.
    המסקנה מדבריך שאם נרצח רבין אז לערפאת היה מותר לרצוח בשם האינתיפאדה, כמה נוח.
    אדוני אולי אתה חכם גדול, עדיף שנראה את האמת הקשה בעיניים כמו דודו אלהרר מאשר לרמות את כולם כמו הילדון אופנהיימר.

  • 37.

    השלום מת האוטובוס המתפוצץ.

    תושב, 30/10/09 13:45

    כנראה שתנועות השלום בכול מחיר זה עוד לא הופנם.

  • 36.

    ורק אציין כי בד''כ, התנקשויות פוליטיות מתרחשות בדיקטטורות (ל''ת)

    כבשה חולקת תובנות, 30/10/09 13:42

  • 35.

    השלום מת האוטובוס המתפוצץ.

    תושב, 30/10/09 13:40

    כנראה שתנועות השלום בכול מחיר זה עוד לא הופנם.

  • 34.

    מבזק חדשות דחוף בשבילך

    SANDWORM, 30/10/09 13:40

    אם אתה חושב שרבין היה נבחר מחדש - אתה טועה.
    נתניהו היה נבחר, ועובר אותו לחץ שעבר גם בלי רבין באופוזיציה. ההפך - הרצח רק חיזק את הלחצים עלי להמשיך את ''דרך השלום''.

    כך או אחרת , רבין או לא רבין, עראפאת היה נשאר אותו מחבל.
    שלום לא היה פה, גם אם רבין היה נבחר לכהונה שנייה.

    אולי כדאי שתשאל אתה את עצמך איזו שאלה קשה - למשל: למה במשך 14 שנה אתה נובח את אותה מנגינה, מבלי להשיג דבר?

  • 33.

    ''נגיד שחשבנו שזה חומוס. . .''

    מני, 30/10/09 13:40

    לחובבי הספרות הגרמנית - הרומן של יוהנס מריו
    סימל: ''Es muss nicht immer Kaviar sein''
    תורגם לעברית די בסיסית ונקרא ''אפשר גם בלי
    חומוס שחור בצלוחית''. בהוצאת ''ברק'', 50000
    דולר (לעמוד אחד). . .

  • 32.

    נרצה או לא נרצה 1. אנחנו נצא מי''ש.נרצה או לא נרצה 2.אנחנו נחלק את י-ם.

    נרצה או לא נרצה......, 30/10/09 13:29

    נרצה או לא נרצה 3.אנחנו נרד מרמת הגולן אז בשביל מה כל הבירבורים של הטועים על המשך הכיבוש.עדיף שנצא מעמדה של כח ולא ממקום של חולשה ותבוסה כאשר מורחים אותנו בזפת ומגלגלים אותנו בנוצות.

    • למה שלא תגיד את כל האמת ? נרצה או לא הם יחלמו בנו עד שיזרקו אותנו מכאן (ל''ת)

      זלמנוביץ ישראל, 30/10/09 13:38

    • הגישה המפסידנית והעלובה שאתה מתאר היא האוכלת אותנו מבפנים ומבחוץ

      לך ולמד, 30/10/09 13:49

      אמץ לך קצת אמונה ואמץ.

    • ''מעמדה של כוח'' יצאנו מרצועת עזה

      ל-32, 30/10/09 14:27

      ומאז שקט ושלו שם לא היו קטיושות, לא היתה עופרת יצוקה לא היה דו''ח גולדסטון.
      לא לפרסם אחרי כניסת שבת.

  • 31.

    2000 קורבנות ''שלום'' ולהזוים זה לא מספיק...

    שפוי, 30/10/09 13:07

    השמאל ההזוי לא יפסיק לעוות את המציאות ואת דמותו של רבין האמיתי הפכו לבובת שעשועים לסיפוק צרכיהם.

    דרך ''השלום'' הייתה הבדיחה האחרונה של עראפת על חשבון ישראל.

    • מזל שעוד מעט שבת. אז אתה ודומיך משתתקים ל-24 שעות (ל''ת)

      יהודי שלא חובש כיפה, 30/10/09 13:41

      • עוד יהודי שלא חובש כיפה (ל''ת)

        אבל מה תעשה עם השפויים האחרים ?, 30/10/09 14:38

      • והשקט של ה-24 שעות יהפוך את תרמית ''הסכם אוסלו'' להסכם אמיתי ??? (ל''ת)

        זלמנוביץ ישראל, 30/10/09 14:48

    • אתה הזוי. לפי הלוגיקה שלך רבין היה שווה רציחה

      אדם, 31/10/09 03:40

      אגב זה לא מפליא אותי שמעתי לא מעט יהודים

      עם ובלי כיפות ששמחו על הרצחו של רבין ..

  • 30.

    שקר וצביעות יוצאים מכל מילה שלך. אם אתה גבר, בוא לויכוח

    יהודי שזוכר, 30/10/09 13:02

    אמיתי ותראה איך כל מה שאתה כותב הוא איולת אמיתית.אלא אם כן אתה טיפש גמור שגם זה אפשרי או שונא ללא תקנה כמו רבין לדוגמא, לדבריו הוא בספרו שלו. הכתובת שלי במערכת. אתה מוזמן להתקשר ולענות לכל אתגר גם הוא נאמר במילים בוטות כמו השטויות השקריות שלך.

    • קודם תארגן את המוח לפני שאתה מנסה להתפלמס. (ל''ת)

      ברוך, 31/10/09 03:42

  • 29.

    אם רבין לא היה נרצח, מה באמת היה קורה

    דן, 30/10/09 12:58

    ערפאת היה מוציא ממנו כל מה שאפשר. כשהיה מרגיש שסחט את הלימון היה מתחיל הפיגועים ובאינתיפדה, רבין היה נאלץ להגיב ובסופו של תהליך מוצא את עצמו מנוע להכנס לאנגליה ולמדינות אירופאיות אחרות.
    לערפאת וליורשיו לא היו ואין כוונות להכיר במדינת ישראל כמדינה היהודית.

    • הפיגועים החלו בתקופתו של רבין, 230 הרוגים בשנתיים מאז אוסלו (ל''ת)

      אל תבלבלו אותנו עם עובדות, 30/10/09 16:44

    • נכון מאוד.

      שדגכ, 30/10/09 16:55

      למעשה, אין שום הבדל בין רבין לביבי או לכל ראש ממשלה אחר, למעט ראש ממשלה לא כשיר כגון אולמרט, שזה באמת היה אסון.

  • 28.

    2000 נרצחי אוסלו- עוד דרך שלום כזו ואבדנו. (ל''ת)

    רעמסס, 30/10/09 12:53

    • נמאס לשמוע את המנטרה השיקרית לפיה לרבין ''הגיע'' להרצח (ל''ת)

      בן דוד ולא משיח, 31/10/09 03:44

  • 27.

    אתה מזכיר את חבר שלך אביב גפן כשהיה ילד

    יוס, 30/10/09 12:44

    וצרח: ''שלווווווווום..... שלווווווווםםם''''''''''''

    וואלה, איזה כיף להיות ילד פרחים כמוך שמדבר על שלום, אחווה אנד נו ריליג'נס טו...

    האמן לי, אני ילד פרחים כמוך. אבל אני מוכרח לומר שאתה ושכמותך דבקו בהצהרות הפרחוניות האלה, רק כדי להשמיע קול אחר. לאו דווקא עם חיבור למציאות. אתה יודע טוב מאוד עם מי יש לנו עסק ומה הדרישות של אלו שאנו עושים איתם עסק. אבל חשוב שתמשיך להשמיע את קולך. כי בדפי ההסטוריה אתה תירשם כעיתונאי שאמר: ''אמרתי לכם''. בדיוק כפי שאתה עושה היום עם רבין ומצייר מציאות תיאורטית ומופרכת לחלוטין במידה ולא היה רצח.

    אז בוא נאמר את הדברים כפשוטם: אם רבין לא היה נרצח, היינו זוכים ממנו לעוד 7-8 חודשים של שלטון בהם לא היה מצליח לקדם כלום. בבחירות לאחר מותו הוא היה נוחל תבוסה לבנימין נתניהו. אז שאף אחד לא ינסה לטייח את המציאות הזו.
    כך שגם אם דרך רבין הייתה הדרך, לא היינו זוכים להנות ממנה. ביננו, היא לא הייתה הדרך. היא רק נתנה לכולם תחושה מוטעית של תהליך וירטואלי שנמשך עד היום. אנחנו לא חיים בארץ אנחנו כל הזמן בתהליך. השמאלנים מחכים לשלום, הימנים מחכים למשיח. שניהם לא באים ולא מטלפנים.

    • והם גם דומים אגב (ל''ת)

      סתם אנאערף, 30/10/09 15:40

    • גדול !במיוחד שלוש השורות האחרונות. (ל''ת)

      ליוס, 31/10/09 00:52

  • 26.

    לערפאת היתה אהבה מיוחדת לרבין ? רק לרבין הוא היה מוותר על זכות השיבה?

    אלכס טוקבק, 30/10/09 12:28

    ועל ירושליים? הרי רבין התנגד בכל תוקף לחלוקת ירושליים! אני לא מבין את אנשי השמאל שטוענים שרק רבין היה יכול להביא שלום. רבין היה מציע לעראפת הצעה יותר מופלגת מההצעה שהציע אהוד ברק? היה מציע לו גם חתי מהגוש דן והגליל? היה מסכים לחזרת הפליטים לישראל?
    חמממממ! או שאולי ערפאת בגלל איזה חיבה או אהבה מיוחדת דווקא לרבין היה מסכים לוותר רק לרבין על הדברים הללו???

    • צודק. (ל''ת)

      שדגכ, 30/10/09 16:55

  • 25.

    אם לא היה נרצח מי בכלל היה זוכר את הראש הממשלה הגרוע הזה (ל''ת)

    bula, 30/10/09 12:09

    • זה כל כך נכון, הרמצ של רבין כאילו הוזמן ע''י השמאל ככלי לניגוח הימין (ל''ת)

      cyrano, 30/10/09 13:52

    • רבין היה מצויין תשב בשקט ילדון (ל''ת)

      שרון ושקרניהו גרועים, 30/10/09 15:16

    • גם נכון. (ל''ת)

      שדגכ, 30/10/09 16:56

  • 24.

    הארה על הערה 10

    ירון, 30/10/09 12:00

    גם הצד הימני שלנו הוציא השבוע קלטות אפילו יותר מוצלחות מהקלטות של שלום עכשיו - אבל עזוב זה של הצד הימני ואצלך האונה הזאת פחות מפותחת אנליטית

  • 23.

    מושחתות ברק

    רן הערני, 30/10/09 11:51

    ברק תקלה גדולה בעצמו. יש לדרוש שיחזיר הגספים . זוהי תקלה שדרוש לתקן ומיד. החזר הכספים מיד!!!!!!!

  • 22.

    שמע האמת מפי זה שאמרה

    יצחק, 30/10/09 11:43

    אני מניח שאינך רותה לחזור ולהביט בסרט המצולם של המפגש המפורסם בין אורי אבנרי ויאסר עראפת בעת מלחמת לבנון הראשונה:
    אורי אבנרי: מייחל לשתי מדינות לשתי עמים
    יאסר הגדול והאמיתי מתקן:''מדינה אחת מדינה אחת''
    לאיזה מדינה הוא התכוון אתה חושב ?

  • 21.

    אדוני כמו שאתה מגיח - גם לדודו אלהרר מותר להגיח - ככה זה בדמוקרטיה -

    יופיטר יופיטר , 30/10/09 11:42

    אם שכחת

    • מרוז לא הציע להוציא אף אחד להורג (ל''ת)

      ההבדל, 30/10/09 13:40

  • 20.

    הביטוי - קורבנות השלום - הרג אותי - ועברתי ימינה - למה לא הזכרת אותם? (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 30/10/09 11:41

  • 19.

    איך אומרים דוברי בתי המשפט

    אוקיי, 30/10/09 11:35

    הדברים אינם ראוים לתגובה.

  • 18.

    Maroz- go ahead i am with you

    eric, 30/10/09 11:33

    correct- and again correct

  • 17.

    כל כך רציתי שרבין ימשיך את תהליך השלום

    מדבר שטויות, 30/10/09 11:32

    כל כך רציתי שרבין ימשיך את תהליך השלום.

    איזו תקופה נהדרת היתה אז. אדרלנין ברמות הגבוהות היותר:
    ** פותח את הרדיו ואומר לעצמך באיזה קו זה יקרה היום וכמה הרוגים? האם נצליח לראות רגל עם נעל מוטלת על איזו מדרכה או גג של תחנת אוטובוס?

    ** עולה לאוטובוס ומתבונן באנשים שעולים: יש לו מטען או שאין לו מטען תחת המעיל ביום קיץ? יש לו מטען או שהוא סתם שמן?

    ** עומד בתור ואומר לעצמך האם הפיצוץ של המתאבד לידי מעיף אותי למעלה כרות איברים או שרק מוריד לי את הראש?

    חבל, חבל, זה כל כך חסר!!!
    ** יאללה רוצים את חידוש תהליך השלום ואת פיגועי ההתאבדות של המתאבדים שרוצים לתקוע את תהליך ושעכשין הם מתאבדים כי הייאוש מכרסם ואין תהליך.

    מאוד רוצה לשמוע את המשפט המנצח: ''נמשיך בתהליך השלום כאילו אין טרור ונילחם בטרור כאילו אין תהליך שלום'' - אח אח איזה משפט חכם!!!

    • תיארת בדיוק המחשבות של כל ירושלמי אז!!! (ל''ת)

      ס., 30/10/09 11:57

  • 16.

    כמה הערות

    אבי, 30/10/09 11:28

    א. לגיא מרוז היקר: אולי אם תגור כמה ימים באצבע הגליל, תבין את ההבדל בין קטיושה אחת בשטח פתוח פעם בכמה שנים לבין אינספור קטיושות שהורגות עשרות אזרחים. ובאמת סליחה שנלחמנו.
    ב. אני יודע שאתה לא מכיר בכל מה שמתרחש מחוץ למדינת ת''א, אז הנה חידה על המדינה שלך: כמה אנשים נהרגו בפיגועים בת''א עצמה בשלוש וחצי שנות רבין, וכמה נהרגו ב-10 השנים האחרונות? והנה חידת המשך - השלום מת או קם לתחייה? התשובה בגוף השאלה.
    גץ הטוקבק מוקדש לכל מי שחושב כי 14 השנה האחרונות לא מצדיקות החלפת דיסק און קי מיידית.

  • 15.

    רצח באשר הוא ,דבר נורא , רצח רוה''מ שבר גדול של עם (ל''ת)

    אבל לא חייבים לקבל את דעתך ודעתו של המנוח, 30/10/09 11:05

  • 14.

    לגיא

    משה, 30/10/09 11:02

    נניח שכל מה שאתה אומר נכון ושזה שאין שלום זה באשמתינו. נניח...

    עכשיו בה נשחק משחק קטן. המשחק נקרא, עשה שלום בחמש דקות עם הפלסטינים.
    בא נדמיין את אבו מאזן (נגיד שיש מנהיג כזה שבאמת מייצג את העם הפלסטיני) ואת ליברמן, כראש ממשלת ישראל.

    ליברמן - אבו מאזן יקירי, החלטתי לעשות איתך שלום. אתה יודע, דברים שראוים מכאן לא רואים משם...

    אבו מאזן - וואלה מברוכ. סוף סוף יש עם מי לדבר.

    ליברמן- טוב, אז מה אתה רוצה תמורת השלום?

    אבו מאזן - נסיגה מלאה לגבולות 67

    ליברמן - קיבלת, מה עוד?

    אבו מאזן - את ירושלים המזרחית
    ליברמן - קיבלת, מה עוד?
    אבו מאזן - זכות השיבה
    ליברמן - לזה אני לא יכול להסכים, וגם אם כן. האם אתם רואים בזה את סיום הסכסוך?

    אבו מאזן - אין דבר כזה. אני רוצה את זכות השיבה. זה בטח לא סוף הסכסוך. מה פתאום סוף הסכסוך, עוד תגיד לי שאתה גם רוצה שאני אכיר במדינת ישראל בגבולות 67 כמדינת היהודים... זה לא מתקבל על הדעת. שכחת את תוכנית השלבים?

    נורא פשוט גיא, כשהערבים ירצו שלום באמת ויוותרו על זכות השיבה, גם ליברמן יחזור לגבולות 67 ויפנה התנחלויות. הגיוני?

  • 13.

    רואים אותן דוהרות ברחובות רמת השרון

    1984, 30/10/09 10:57

    רואים אותן דוהרות ברחובות רמת השרון
    ברמת האביב ובהרצליה פיתוח
    בתוך ג'יפים שחורים וגדולים, עם חלונות סגורים
    עם דרכונים כפולים, נושאות את טפן לבתי ספר פרטים
    צופרות בצופרים גבוהים על מכוניות 1600 סמ''ק נמוכות
    עולות על מדרכות ועוקפות בהחלטיות
    מרכבותיהן פולטות עשן ומתיזות שלולית
    וכולן נושאות בעזוז סיסמאות ''לא נשכח ולא נסלח''
    וגם 4.11.95 בשחור
    וליבנו נמלא בגאווה, אלו הנשים הנושאות את הבשורה
    קולן נשמע בגאון מעל דפי העיתונים, הרדיו, ובכלל
    הן אלו הרודפות את השלום, נגד זיהום אויר
    הן הן המנהלות עמותות בעד כל העניים האביונים ומזי הרעב
    אלו נשות התרבות שלנו, מחלקות את הפרסים בינן לבין עצמן
    באירגונים לזכויות האדם, ובצלם
    ואנו האזרחים, בקסתות הנמוכות, ליבנו נמלא בגאווה
    וכשאנו פותחים את דלת המקרר הריק אנו נזכרים באושר
    שאנו מגש הכסף עליו להן ניתנה מדינת היהודים

    • ציני ,אך די קרוב לאמת. (ל''ת)

      ASCH , 30/10/09 12:03

    • מצחיק שבא לבכות עד כמה שזה נכון!! מומלץ! (ל''ת)

      רן, 30/10/09 12:22

    • עצוב אבל נכון (ל''ת)

      T_R, 30/10/09 13:43

    • אהבתי, תודה לך (ל''ת)

      cyrano, 30/10/09 14:02

    • חזק ביותר. (ל''ת)

      יהודי, 30/10/09 15:48

    • תיאור נכון ומדוייק למצבנו העגום

      מומי, 30/10/09 16:48

      מה לעשות? דיקטטורה 10 שנים!

    • שנון מאוד, אבל לא כל השמאלנים הם יאפיות (ל''ת)

      נעם, 31/10/09 01:26

  • 12.

    ''ולא מעניין אותי כמה הערבים אשמים'' כלומר אל תתנו לעובדות לבלבל אותי (ל''ת)

    למה להאשים את הערבים אם אפשר להאשים את הימין.., 30/10/09 10:56

  • 11.

    מה שאתה מגדיר כהסתה היה התנגדות עממית להונאת אוסלו (ל''ת)

    levbeber , 30/10/09 10:54

  • 10.

    ============== גדעון לוי נשמה ,גדעון לוי נשמה ====================== (ל''ת)

    אוהב שמלאנים, 30/10/09 10:51

  • 9.

    באמת למה איין שלום עם לבנון? איין עכשיו כיבוש

    איציק, 30/10/09 10:50

    תהיה בטוח שזו דמגוגיה ואם הלבנונים היו רוצים שלום אז היה היום שלום.
    זה מוכיח שלא כיבוש הוא הבעייה אלא שנאת ישראל

  • 8.

    שמאל זה דבר כל כך מגעיל. (ל''ת)

    פחד, 30/10/09 10:45

  • 7.

    כנסו ותבינו למה

    שי, 30/10/09 10:33

    ישראל מעולם לא חתרה ורצתה שלום קראו את ''קיר הברזל'' של אבי שליין

    • קיר הברזל נכתב בשנת 2000 ונגע במדיניותם של ממשלות השמאל

      בן, 30/10/09 13:37

      בישראל, ובעיקר של גולדה ובן גוריון, לשאת ולתת עם הערבים (כאמור הספר נכתב לפני פרוץ האיתפאדה השנייה). בדיעבד ייתכן וזו הייתה טעות ואני אישית אף מסכים עם חלק מטענה זו, אך זולא הנקודה במאמר זה. אדון מרוז, טוען שהסכם אוסלו הופר באופן חד צדדי ע''י הצד הישראלי מאז הרצחו של רבין ולכן אין לנו להאשים אף אחד במצב הקיים אלא את עצמנו. לאור המידע שנחשף על הרשות ועל ערפאת בשנים האחרונות, טענה זו לטעמי היא חסרת כל ביסוס!!
      ואגב, שם המחבר הוא אבי שליים ולא שליין. הוא עיראקי במקור ולא גרמני.

    • אז כשאנחנו קיבלנו את תוכנית החלוקה ויצאנו לרקוד ברחובות והם אמרו לא

      הגיון צרוף, 31/10/09 04:35

      ובזמן שאנחנו רקדנו ברחובות, הם אספו נשק והתכוננו לחסל את היהודים, זה עדות לרצון של מי בדיוק לשלום?

      פנינו היו לשלום תמיד. גם כשרצחו לנו ילדים קטנים.

      גם כשחינכו אותם שיהודים הם צאצאי חזירים.

      גם כשהם חילקו סוכריות בפיגועים.

      הם אלה שעשו תעשיה שלמה שמגלגלת כסף ממלחמה בישראל וחוגגים את תרבות המוות ומעודדים את ילדיהם להיות מחבלים מתאבדים.

      אנחנו מעודדים את ילדינו ללכת לטכניון ולמכון וייצמן ולתרום למדע.

  • 6.

    אתה חושב שהשלום מבושש לבוא בגלל העדר רבין ? כנס :

    רוני, 30/10/09 10:26

    מה עם העובדות הבאות:
    1. ערפאת, עוד בימי רבין טען שהסכמי אוסלו נועדו לתקוע יתד ולהקים ישות עויינת לציונות.
    2. הפלשתינים מעודדים טרור וסוגדים למתאבדים
    3. הפלשתינים מכפישים את ישראל ולא בוחלים בשקרים

    בקיצור תמשיך לחיות בסרט שלך ולהלקות את עצמך. עצה: לך תלמד משהו על התרבות הערבית בכלל ועל האיסלאם בפרט - אולי יפתחו לך העיניים(אני השקעתי בזה שנה מלימודי התואר שלי, בתור ימני ברברי כמובן).
    אנחנו מתייחסים לעובדות, אם זה לא מפריע לך - אז אל תפריע לנו.

    • מחזקת את דברי רוני- כל מילה מבוססת..אבל האמת רחוקה ממרוז...

      שרון, 30/10/09 11:25

      הוא לא יכול להבין אמת

    • דוז פוואה רוני!!! (ל''ת)

      יופיטר יופיטר , 30/10/09 11:39

    • עזבי, הוא עיור. (ל''ת)

      גדי, 30/10/09 15:50

  • 5.

    איסטרא בלגינא קיש קיש קריא (ל''ת)

    ג'ון דו, 30/10/09 10:22

  • 4.

    אתה אמיתי? באמת לא פתחת עיניים בשנת 2000?''

    EX-מרצ, 30/10/09 10:21

    באמת לא קראת שהפוליטיקאים והעיתונאים הסתירו מאיתנו שהפשיסטינאים לא התכוונו כלל לשלום, להכינו , לכל אורך התהליך, מלחמה?

    למה לדעתך, מר מרוז, הצטרפו ערביי ישראל כל כך מהר לאחיהם הפשיסטינאים להלחם בנו מבפנים? שכחת שהם כבר ביתרו את המדינה ל 2? שכחת כמה חלשה ישראל הצטיירה אז בעיניהם?

    והעיקר - שכחת שערפאת אמר בפירוש, שהוא חשב שהוא ינצל את השמאל (לפחות לא קרא להם useful idiots כמקובל בין מרקסיסטים) כדי להחליש את ישראל כל כך, שהוא יוכל לנצח אותה במלחמה, להשיג בחזרה שטח, בלי ''לשלם'' בשלום?

    לא היה ''שלום'' שיירצח, מרוז.
    לא פלא שמרצ הם 3 מנדטים, זה אוסף של עיוורים, או אנשים שעדיין מתעקשים לקרוא לכל זה, גשם.

    • ענק! (ל''ת)

      ממליצה!, 31/10/09 00:28

  • 3.

    פשוט מעורר רחמים... (ל''ת)

    בן, 30/10/09 10:21

  • 2.

    ''דרך השלום'' נרצחה בפיגועים...

    קשה להפנים, קשה, 30/10/09 10:20

    ''דרך השלום'' של רבין או כפי שכינה אותה פייסל חוסיני הסוס הטרויאני מאוסלו נרצחה באוטובוסים המתפוצצים, ונקברה עם הקסאם הראשון...
    3 ראשי ממשלה מהשמאל כיהנו אחרי רבין (פרס, ברק ואולמרט) כולם הציעו וויתורים הרבה מעל ומעבר למה שהציע רבין-אבל לערבים זה לא מספיק.
    מצד שני, יש כזה סיפור יפה על דרך השלום שנרצחה בעקבות הסתת הימין-אז למה לקלקל אותו עם עובדות מעצבנות?
    מה שכן, אין כמו חוית פסטיבלת רבין המאפשרת לכל שמאלן הזוי להתאד עם חבריו לקתרזיס אנטי ביבי-אז למה שיוותרו על החוויה השנתית?

    • לא לדלג על עובדות, בבקשה

      משה כהן, 30/10/09 13:33

      פיגוע ההתאבדות הפלסטינאי הראשון בשטחי מדינת ישראל בוצע באפריל 1994, אחרי פיגוע ההתאבדות של אחד, ברוך גולדשטיין במערת המכפלה.

      הקומץ הימני היהודי ההזוי והקומץ הימני הערבי ההזוי חברו יחד בשביל להכשיל תהליך שהיה מועיל לרוב האנשים בין הים והירדן.

      היום כבר קשה להחזיר את הגלגל, אחרי שנים של איבה, שני הצדדים הקצינו עמדות, ויותר מדי אנשים כבר לא רואים את הדרך, ובוחרים לריב על קטנות במקום להשלים ולתת לכולם לחיות אחד עם השני בשקט ושלווה.

      • מה אמרת? לא לדלג על עובדות?

        ראש על הכתפיים, 30/10/09 15:19

        קצת עובדות... בשנות ה- 90 זה נהפך לדרך העיקרית שלהם, אבל פיגוע טרור היו עוד קודם, או לפחות נסיונות כאלו - עוד לפני האינתיפאדה הראשונה... וחוץ מזה - מה זה משנה אם זה פיגוע טרור או פיגוע אחר... בא נצא מהסרט...- פיגועים נגד יהודים היו מרגע שרצינו לחזור לארצנו ולהקים פה מדינה...

      • אתה צוחק נכון? לא היו פיגועים לפני גולדשטיין?

        יעקב לוי, 30/10/09 15:36

        ואם היה פיגוע אחד של יהודי אז זהו? עכשיו מותר הכל? זה כל כך פתאטי.

      • ההסטוריה לפי דבריך מתחילה ב 1994 . (ל''ת)

        מבקר תגובות, 30/10/09 16:30

      • שקר כרגיל

        יאיר, 30/10/09 17:56

        פיגוע ההתאבדות הראשון בוצע ב17 באפריל 1993, הרבה לפני גולדשטיין (אז ניסו להשתמש במכונית תופת במקום רק באדם אחד - הבדל לא מהותי).

        ערפאת כבר הוקלט מספר פעמים כתומך בפירוש בפיגועים, ואף נמצאו מאוחר מסמכים שמעידים על כך שהוא מימן אף את החמאס. נייתי רוצה להגיד שהוא עבד עליכם, אבל האמת הפורזאית יותר היא כנראה שלא היה לכם אכפת.

        • לכל מי שמדבר על עראפת אפנה אותכם למונח ''נאום חודייבה''

          טל, 31/10/09 02:55

          מי שלא מכיר מוזמן

        • פיגוע ההתאבדות הראשון

          אני, 31/10/09 04:44

          ארע ב-70 שנה לפני התאריך שציינת

      • על פיגועי הפידאיון לא שמעת? מהרגע שהקמנו את המדינה הם לא הפסיקו לפגע

        אין גבול לשקרים, 31/10/09 04:29

        באיזה שנה נולדת 1994?

        עוד ב 1929 הם עשו טבח ביהודי חברון.

        מרוב שהם עשו פיגועים ובעיות גם למלך ירדן הוא החליט לגמור איתם (תרתי משמע) ועשה להם חיסולים בספטמבר השחור 1970 שבו נהרגו 30 אלף פלשתינאים.

        כל מלחמת העצמאות היתה נסיון טיהור אתני אחד גדול ומרוכז, אבל פרעות ביהודים ולאחר קום המדינה- פיגועים היו לאורך כל השנים, למרבה הצער.

      • מה שאמרת זה כשל לוגי אדיר

        אני, 31/10/09 04:43

        קשרת את הימין היהודי לימין הערבי ואמרת ''בגללם אין שלום'' יופי, אז אני קושר את השמאל היהודי ואת החמאס ביחד וטוען ש''בגללם אין שלום'' תלמד לוגיקה!

  • 1.

    ה''שיתייעצו'' בסוף סעיף 9 ענק. חוץ מזה די משעמם (ל''ת)

    גל, 30/10/09 10:17