• 65.

    מר ''לאו'' אתה מושחת בעצמך, למה השחלת לכאן חבר דתי

    מר ''לאו'' אתה מושחת בעצמך, למה השחלת לכאן חבר דתי, 20/11/09 10:34

    מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו, לא לחינם אתה נקרא ''לאו''.

  • 64.

    על פשעים ומוסריות. על רגישות, נחישות, וטפשות. תשובה ארוכה - חלק ג'

    יהודי (בעילום שם), 30/10/09 09:30

    מבחינתו של הרב בני, חייבים לציית ציות מוחלט לחוקי המדינה, אפילו אם מדובר בגירוש אלפי בני אדם ובהרס חייהם.

    מדהים, שמה שהוא לא הבין אז הוא מה שהוא מתייחס אליו במאמר הזה: ההבדל בין להיות נחמד ולהיות מוסרי. הרב בני ידע אז להסתכל בקטן, לסדר עבודה לחיילים דתיים שהיה להם קשה לגרש. אבל גם זה היה אינטרס של הצבא. כדי שהגירוש יעבור באופן חלק היה צורך באנשים כמו הרב בני, שידאגו לכך להעסק ידפוק כראוי. והוא דפק. והאנשים גורשו בכוח.

    הרב בני לאו רצה לעשות טוב, אך קלקל והרס. הוא לא עשה זאת בכוונה, אלא מתוך חוסר הבנה של המשמעות האמיתית של מעשיו. חשב שהוא מביט על התמונה מלמעלה, אך למעשה היה פיון בידם של מתכנני הגירוש ושל הפסיכולוגים של הצבא. רגישות אינה תחליף למוסריות. הרב בני פגע באלפי אנשים מתוך כוונה טובה.

  • 63.

    על פשעים ומוסריות. על רגישות, נחישות, וטפשות. תשובה ארוכה - חלק ב'

    יהודי (בעילום שם), 30/10/09 09:25

    הרב בני רצה לעשות טוב כיון שהוא אדם נחמד. אבל כשם שהוא אדם נחמד כך הוא אדם בלתי מוסרי. הוא מאמין שלמדינה יש זכות לגרש גברים נשים וטף רק מפני שהיא רוצה בכך, ושלאנשים האלה אין זכויות אדם כלל. הוא צולם במשרדו, מטעם ''בית מורשה'', עבור ערכת ההכנה המנטלעית שהופצה בצבא במאות עותקים. הוא אומר שם ש''למדינה יש זכות לקבוע את גבולותיה'' כאילו אין שם בני אדם בעלי זכויות.

    הרב בני היה חלק מתוכנית גדולה, בלתי מוסרית, שמטרתה הייתה להפוך את האונס לנעים יותר. כך, הוא דאג להחליש את ההתנגדות. הוא האמין שהוא מונע מלחמת אחים. למעשה, הוא הכשיר את הקרקע לגירוש אלפים. חלק מאותם אלפים אכן קנו את הטענות, וניתן לשמוע אותם כאן. אין לי טענות נגדם, כיוון שהם נפגעו מאדם שהם אוהבים, ואין להם דרך להתמודד עם זה. הדבר דומה להאשמת נאנסת שטוענת בזכות האנס.

    הרב בני עודד את נחישות החילים לבצע פשע. הוא תקף במילים בוטות וקשות את מי שהתנגד לגירוש, וכינה את הנוער הכתום ''שועלים קטנים מחבלים כרמים''. אפילו את הנוער שישן בחוץ, ברחובות, כמחאה, הוא תקף בראיון ב''הארץ''.

  • 62.

    על פשעים ומוסריות. על רגישות, נחישות, וטפשות. תשובה ארוכה - חלק א'

    יהודי (בעילום שם), 30/10/09 09:20

    אין חולק על כך שהרב בני הוא איש נחמד מאד וטוב לב. אך הגירוש היה פשע נורא. גברים נשים וטף גורשו מביתם בכוח ובאלימות נוראה. פצע נפער בליבם של אנשים שכל מפעל חייהם הושמד ברגע. הדבר הזה לא רחוק מרצח. ההשוואה הטובה ביותר לדעתי היא לאונס קבוצתי.

    ראשי הצבא ידעו שחלק גדול מהחיילים יסרב לבצע את הפשע הזה. לכן, נבנתה תוכנית שנקראה ''ההכנה המנטלית'', על מנת להכין את החייילים לגירוש. במקביל בנו שיטות כיצד לעקר את ההתנגדות בציבור על ידי שידור ''בהנה'' מזוייפת. ראשי הצבא חששו במיוחד מהציבור הערכי, הדתי, ועל כן דאגו להזמין רבנים כדי לעקר את התנגדותם של החיילים הדתיים.

    עיקרי התוכנית הזו נחשפו לפני כמה שנים בכתב העת ''פסיכולוגיה צבאית'' בהוצאת צה''ל. הפסיכולוגים שכתבו שם כתבו בפירוש על פיתוח ''שיח חדש'' כשהם משתמשים באותם המושגים האורווליאנים כדי לתאר שקרים. את הסרבנים, אנשי המצפון, למשל, הם כינו ''מתקשים''. הם הורו לחיילי הגירוש לומר למתנחלים:''באנו לעזור לכם''.

    הרב בני רצה לעשות טוב כיון שהוא אדם נחמד. אבל כשם שהוא אדם נחמד כך הוא אדם בלתי מוסרי.

  • 61.

    רק נעיר לרב שאנחנו (הציונות הדתית)

    אורי, 30/10/09 08:22

    איננו שותפים של המדינה.
    המדינה זה אנחנו כמו שהמדינה זה החילונים, הימניים, השמאלנים וכו'.
    יש לנו שותפות עם השמאל המדיני והימין הכלכלי, עם הליברלים ועם החברתיים ועם הירוקים.
    כולנו שותפים במשינה (לא עם המדינה).

    חברך צודק במחאה נגד השחיתות אבל הפ]תרון שלו הוא סוג של יריה ברגל.

  • 60.

    נהניתי מאוד לקרוא את האיכפתיות

    רחל, 30/10/09 07:27

    כתיבה קולחת,יפה ואמיתית.

    אשרינו שיש לנו רב שכזה!

  • 59.

    נאה דורש נאה מקיים

    חיים, 30/10/09 05:54

    מסכים לחלוטין לרעיון המרכזי אתך, כבוד הרב בטענה:'' למרות והשלטון השחית את דרכו, אל לנו כחברה לאבד את האמונה במדינה ולהתנתק ממנה, מכיוון שבאנו ארצה להקים מדינה וחברה למופת וצודקת על מנת להיות גם אור לגויים. אך עם זאת, חובה עלינו להלחם בתופעה המסוכנת והמפוררת זו ולהשלים עם העובדה ''זה מה יש''. אסור להתעלם מהנורמות המושחתות של מנהיגים מסויימים בישוב המאבדים את דרך ארץ. בנוסף לזה, חובה עלינו כחברה להתמודד עם האסון הנוראי שפקד אותנו לפני 14 שנה, רצח יצחק רבין ז''ל בכיכר. על כולנו להפסיק לאלתר, להטיל אשמה ואחריות במגזר כזה או אחר בנסיבות שהובילו לרצח הנתעב ביום ההוא, יש לשבת יחד דתיים וחילונים כאחד וללמוד מהטעויות שנעשו בעבר ולהפיק מכך תועלת על מנת שבעתיד המה לא ישנו.

  • 58.

    מה איכפת לי מהמדינה הרי ממילא הרבה עוזבים אותה

    חי בחו'ל וטוב לי, 30/10/09 01:17

    עוד מעט גם לא יהיה מי שישלם מיסים כולם בורחים מפה

  • 57.

    בני לאו - כבר מזמן לא נאו רפורמי אלא רפורמי גמור.

    יוכי ברנדס, 30/10/09 01:13

    אויב מושבע של עם ישראל.

    • תגיד, אתה כל-כך רע?

      רחל, 30/10/09 07:26

      אלוהים מעניש אנשים כמוך!

  • 56.

    הלוואי שאנשים ישימו לב לדברים האלה, הכל מתחיל מהיחס לבע''ח

    עדן, 30/10/09 00:52

    ומתוך כך לכל סביבתנו.

  • 55.

    יפה לך הרב בנימין, אולי בזכות הדברים לא יעלימו מס (ל''ת)

    יפה, 30/10/09 00:40

  • 54.

    אוהב לשמוע את משפחת לאו, נעימים ואמיתיים

    ירבו כמותך בישראל, 30/10/09 00:29

    כיהודי חילוני נהנה מאוד מהדברים שנאמרים בצורה אמיתית וכנה.

    • באתי לכתוב את אותם דברים! כל הכבוד. (ל''ת)

      אבי, 30/10/09 00:51

  • 53.

    מאמר חזק (ל''ת)

    תקלה, 30/10/09 00:27

  • 52.

    מאניין מאוד (ל''ת)

    מוחמד, 30/10/09 00:21

    • אתה מוחמד כמו שאני פנינה רוזנבלום. (ל''ת)

      פנינה רוזנבלום, 30/10/09 00:39

      • פנינה, די, לכי לישון. (ל''ת)

        יורפ, 30/10/09 00:53

  • 51.

    תודה על המאמר שאומנם מעציב אבל מעורר מחשבה. (ל''ת)

    רבקה, 30/10/09 00:21

  • 50.

    הרב בני לאו, ראש בית המדרש החברתי וקהילת רמב''ן

    יאיר, 30/10/09 00:12

    שמי יאיר, ירושלמי ותיק.

    נהנה מאוד מדבריך ומחזק את ידיך!

  • 49.

    אולי אם יטילו פיקוח יותר רציני על עמותות החרדים לא יהיה צורך

    תופעה, 30/10/09 00:04

    האם אתם יודעים שמדינת ישראל לא מתעסקת עם עמותות חרדיות? שם אפשר לגנוב ולהעלים מס ככל העולה על רוחם, שאלו כל חוקר רציני ביחב''ל או ברשויות המיסים ותקבלו את אותה תשובה: ''אנחנו לא מתעסקים עם עמותות חרדים''
    נו זה עסק משתלם, פותחים עמותה,מגייסים כספים, לא משלמים מיסים, גם לא מדווחים.
    (ממילא הם סתם ''ציונים'').
    אולי אם המדינה תעשה עבודתה נאמנה בכל המגזרים, לא יהיה עול כל כך כבד על האזרח!

    • תרומה לעמותות פטורה ממילא ממיסים.. (ל''ת)

      לך תלמד, 31/10/09 21:36

  • 48.

    נהנה לקרוא את דבריך, תודה רבה! (ל''ת)

    תודה רבה, 29/10/09 23:51

  • 47.

    די לשלם לסויטה של ברק (ל''ת)

    יוסי, 29/10/09 23:49

    • נכון (ל''ת)

      אחד שסובל, 30/10/09 00:22

  • 46.

    חזרה אל השפיות

    מ.פ, 29/10/09 23:24

    יישר כח ותודה שוב לרב בנימין לאו על דבריו.
    אני שמחה מאוד על עמדה תורנית הלכתית ועם זאת עם אחריות כלפי החברה הכללית כפי שמציג הרב. לא עוד לחשוב רק על עצמי ועל ארבע אמותי, לא עוד לוחמנות דתית חיצונית וריקה מתוכן רוויה בסיסמאות והבלים. אכן, קשה יותר לחיות בעולם מורכב אך גישה קיצונית וחלולה היא פשוט ילדותיות ולא יותר בעוד שדרך ההתמודדות של הרב וגישתו היא מלאת חיים,אמיצה ונכונה בעיני.

  • 45.

    אני רוצה להעלים מס כמו כל עם ישראל

    שפוי, 29/10/09 23:05

    נראה לי שהרצון שנבע כתוצאה מהגירוש ומהשחיתות, הוא בסך הכל רצון להיות ישראלי נורמלי. כמו שכל ישראלי לא להוט לשלם מיסים - גם אני לא צריך להיות להוט לשלם מיסים.
    אם נהיה נורמליים - אולי גם יתייחסו אלינו לא כאל ציבור הזוי.
    המדינה קדושה - ספק ספק. אבל אנחנו קצת השתגענו מדי.

  • 44.

    וואי וואי וואי כבוד הרב קרעת אותי

    דודו בן חמו נתיבות, 29/10/09 23:05

    האמת נכנסתי במקרה לאתר אמרתי יאללה פעם אחת נקרא קצת דברי תורה.כבוד הרב אתה מזכיר לי את שני האשכנזים שמתפללים אצלנו בערב שבת ,נחמדים אבל מה אמ לא הייתי מרחם עליהם מזמן הייתי תופר עליהם כמה ג'ובות ואפילו אמרתי לקיקו זגורי שירד מהר מהמחשבות שיש לו עליהם.לא יפה קיקו התחמן רצה להשכיר להם קרטון במחיר של וילה והחמודים האלה אמרו שהם באו מאיזה קיבוץ יעני לפתח אותנו.לא הבנתי מזה ה''ציבור'' שכתבת עליו כבוד הרב ואז הבנתי שכנראה אתה מתכוון לחמודים אבל אז נעלבתי למה גם לי יש כיפה כבוד הרב שרתתי ב51 (כבוד) ובד''כ אני נותן לגנבים של מס הכנסה.תראה כבוד הרב אני מאחל לך שהילדים שלך לא ילכו לעסקים למה שם הכרישים יאכלו אותם חיים.כתבת על ''הציבור'' שהוא מנותק ''מהעם'' לפי מה שהבנתי ממך ומהחמודים אז אני העם יעני עובד משרת בצבא מאמין באלוהים ואוהב ת'מדינה ולפעמים מקלל אותה למה שהיא עושה הרבה פאדיחות וזה אף פעם לא נגד האלה מערוץ 2 ואתה כבוד הרב ה''ציבור'' יעני צדיק שמתנשא עלי. הלןאי יבואו לי אלף לקוחות כמוך כל יום לעסק .וגם התבאסתי מהדברי תורה לא כמו אצלנו בבית הכנסת שהרב מסביר הלכות ומספר על צדיקים. שיהיה שבת שלום

    • אתה דוד בן חמו כמו שאני פנינה רוזנבלום! (ל''ת)

      פנינה רוזנבלום, 29/10/09 23:52

    • אולי די עם הבכיינות? (ל''ת)

      אחד שסובל, 30/10/09 00:23

  • 43.

    הדברים נכונים לכלל הציבור הישראלי! (ל''ת)

    דברים חזקים ונכונים, 29/10/09 22:21

  • 42.

    חבל שזו המציאות (ל''ת)

    בהצלחה עם בית המדרש!, 29/10/09 22:07

  • 41.

    נהנית לקרוא את דבריך כל שבוע. (ל''ת)

    עידית, ירושלים, 29/10/09 22:02

  • 40.

    ותגובתי על המאמר

    שרה, 29/10/09 21:35

    אינני אשה צעירה, אני זוכרת ימים אחרים בציונות הדתית.
    ימים בהם הונע ציבור זה מאהבה גדולה למדינה, נאיבית יש אומרים, תמימה יש אומרים אבל כ''כ טהורה וקדושה.
    תמיד יש שוליים קיצוניים, אך בשנים האחרונות נראה שהשוליים האלה הופכים להיות העיקר.

    • צודקים (ל''ת)

      אחד שסובל, 30/10/09 00:24

  • 39.

    טוקבקיסטים קטנים, שכנעתם אותי!

    שרה, 29/10/09 21:31

    אני מצטרפת לבית המדרש החברתי של הרב לאו, מאמינה בדרכו המוסרית ובהעברת דרכה של תורה ללא פחד ומורא מאנשים קטנים כמותכם.

    לא התכוונתי לעשות זאת, שנים שלא עשיתי זאת, אבל אתם שכנעתם אותי.

    לפחות מעשה טוב אחד רשום על שמכם שם למעלה...

    • איזה כיף, גם אני מגיעה, נפגש! (ל''ת)

      יעל, 29/10/09 22:11

      • נראה לי שגם אני אגיע. (ל''ת)

        יאיר, 30/10/09 00:13

        • גם אני! מפגש שמאלנים בכירים.

          שמאלן, 30/10/09 07:51

          וגם סתם מתיפייפים.

    • יפה וברור! (ל''ת)

      נהנה לקרוא, 30/10/09 00:09

    • ? (ל''ת)

      אחד שסובל, 30/10/09 00:25

  • 38.

    הרב בני, הלוואי שהמגיבים היו מסתפקים באמירת ''לא רוצים להיות פרייארים''

    חזקי, 29/10/09 21:24

    אצל דתיים מסוימים, הקדושה כ''כ גדולה שכל מה שהם רואים מול עינהם זה את נקמת ההתנתקות.
    הם ישמחו בכאילו להיות פרייארים, אבל למעשה הם כ''כ עסוקים בעצמם וכ''כ מנופחים בעצמם שלעיתים חולפת בי המחשבה שאי האכפתיות החילונית עדיפה על אי האיכפתיות הדתית.

    • אפשר לבקר אדם שהשתתף בגירוש בלי קשר להסכמה עם המאמר (ל''ת)

      לא סותר, 30/10/09 11:58

  • 37.

    כן נשלם מיסים כדי שיהיה כסף להעביר לפלשתינים ולגרש יהודים

    השתכנעתי, 29/10/09 20:59

    נו באמת

    • זה כל מה שעושים בכסף הזה נכון...

      דין, 29/10/09 21:43

      די עם התירוצים, חפש לעצמך מקום בחו''ל!

      • לא משלם, מה תעשה לי? (ל''ת)

        יריב, 30/10/09 00:30

  • 36.

    יישר כח! (ל''ת)

    טל, 29/10/09 20:49

  • 35.

    תשובה בבקשה!!!

    יאיר, 29/10/09 20:43

    איך כבוד הכותב שליט''א במאמרו האחרון באקדמות מביא כמקור תורני פסיקה של הרבנות הרפורמית/קונסרבטיבית????
    איך?

    • יאיר, בלילה לפני ק''ש, חשוב טוב טוב על מה שאתה גורם בדבריך. (ל''ת)

      שרה, 29/10/09 21:33

    • אתה משקר חביבי

      נא פרסמו זאת, 29/10/09 21:56

      מי שרוצה לראות כמה נמוך יכולים לרדת אנשים בשם הדת מוזמנים להכנס למאמר של הרב בני באקדמות דרך האתר של בית מורשה.

      נמאס כבר!

    • קראתי את המאמר, לא מבינה על מה אתה מדבר. (ל''ת)

      עדי, 29/10/09 22:50

    • איש ריב ומדון, מתבייש בכך שיש לנו את אותו השם! (ל''ת)

      יאיר, 30/10/09 00:14

      • ===== קבלו את המקור====== כנסו======

        יאיר, 30/10/09 12:19

        בהערה מספר 20 וכן בגוף המאמר הוא מביא את דוד גולינקיו (רב????) מראשי התנועה המסורתית בישראל (הקונסרבטיבית) ועוד מעז לצטט מ''תשובות ועד ההלכה שלהם'',

        אז מי משקר כאן????
        או בעצם מי מגלה פנים בתורה שלא כהלכה???
        יאיר או בני לאו??

        ועכשיו יתחילו התרוצים.

        • שרה,עדי,יאיר השני,ומי שכינה אותי שקרן, איפה אתם??

          יאיר, 31/10/09 20:39

          כנראה יושר והגינות בסיסיים אין לכם במידה ואתם לא מודים בטעותכם,
          מצפה לתגובתכם.

  • 34.

    אוי לו לעם שמפנה עורף למדינתו. (ל''ת)

    אביעד, 29/10/09 20:41

  • 33.

    מדהים שיש עוד אנשים כמוך (ל''ת)

    אשריך הרב לאו, 29/10/09 20:11

  • 32.

    הרב בני לאו, חזק ואמץ! (ל''ת)

    רבקה, 29/10/09 19:05

  • 31.

    למי שלא רוצה להיות מוזן מלשון הרע, מה עשה הרב בני בזמן הגירוש-

    אסף, 29/10/09 19:04

    מאז פסח, שלשה חדשים לפני, עזב הרב בני את הבית ואת הקהילה והקדיש את כל עיתותיו למפגשים ושיחות עם חיילים, שוטרים ומתיישבים. המגמה הייתה להציג לפני הכוחות שאמורים להיות במעגלים הראשונים את מפעל ההתיישבות, את המוסריות ואת הערכיות של התנועה הזו.
    במהלך זה הוא נפגש עם עשרות יחידות בכל הארץ, שוחח עם המפקדים שהעלו איתו את הדילמות של חיילים דתיים, ביחד עם הפיקוד הבכיר ביותר הצליחו להעביר את רוב החיילים מהמעגל הראשון למעגלים האחוריים.
    נקודת המוצא הייתה שאסור להגיע למצבי קיצון של סירוב פקודה כדי לשמור על שלום החברה כולה.
    למותר לציין שהרב בני לא היה יחיד במפעל הזה, היו שם רבנים נוספים שותפים להשקפה הזו. מדוע הוא ה''קרבן'' לכל הטוקבקטיסטים? כי הוא צולם על ידי המשטרה באחת ההופעות שלו שבהם הוא נשמע מסביר לשוטרים על ההתנגדות שלו למעשה העקירה אך גם לכך שאי אפשר להכריע את הממשלה בסרבנות.
    במהלך כל התקופה הזו, לפני העקירה, תוך כדי ואחריה, היה הרב בני קשור בקשר אמיץ עם המתיישבים בגוש קטיף. ההשמצות הפרועות נגדו לא קילקלו אף פעם את האהבה ששוררת ביניהם.

    • שמחה מאוד על ההבהרות, מוזנים בעיקר מלשון הרע

      רחל, 29/10/09 20:22

      הגיע זמן לשמוע את הסיפור האמיתי.

      בהזדמנות זאת מודה לרב בני על כל השיעורים והמאמרים.

      כיף גדול לקרוא!

    • תודה על המידע החשוב, אף פעם לא האמנתי להבלים

      אביעד, 29/10/09 20:40

      חבל שהרב בני לא יוצא נגד המלעיזים שהוציאו דיבתם של ראשי יש''ע ושל אנשים נוספים שהקדישו את חייהם להתיישבות.

      אך למעשה כל הכבוד לו, המשכיל בעת ההיא יידום.

    • אינני כועסת עליך הרב בני, בטוחה לחלוטין ברצונך הטוב

      יעל, מגורשת נווה דקלים, 29/10/09 21:41

      אני כועסת על הנאיביות של ציבורנו במשך 30 שנה, על התנתקות שיצרנו אנו.

      אני כועסת על כך שההתנתקות הזו שלנו כציבור דתי נמשכת, אם לא תיעצר נפסיד את ירושלים ואף את המדינה כולה.

      אני מיואשת

      • מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

        עדי, 29/10/09 22:52

    • יישר כח אסף! (ל''ת)

      עדי, 29/10/09 22:51

    • לי הדברים היו ברורים, איש ישר כרב בני רוצה רק בחיבור ובטוב. (ל''ת)

      יאיר, 30/10/09 00:15

    • מה אתם שמים עליהם? זה איזה טמבל אחד שמפציץ תגובות שכאלה. (ל''ת)

      ליאור, 30/10/09 00:55

    • זו בדיוק הבעיה. הוא אחד מאלה שאפשרו את הגירוש.

      רונן, 30/10/09 07:00

      ראשית, כדאי שתדייק: הוא לא צולם במהלך מפגש, אלא במשרדו, כשמאחרים ספרים, כדי להיראות רציני. הוא לא התייחס לטענות שהגירוש אינו מוסרי, אלא טען שלמדינה מותר לעשות הכל.

      אתה כותב כאילו הפשע הזה היה עניין של ״החיילים הדתיים״ בלבד. מה זה משנה מי גירש? האמת היא שהוא היה אחד מאלה שיכלו למנוע את הגירוש או לפחות לפגוע בביצועו הנפשע, אבל הוא החליט להשאר ״נחיש ורגיש״.

      איננו רוצים רגישות. אילו היה פשוט בן אדם מוסרי הוא היה מנסה לעשות הכל כדי למנוע את הגירוש. למנוע, לא להפוך את האונס לנכים יותר. הוא נכשל, וכל אזרחי במדינה, ובמיוחד תושבי גוש קטיף הגרים בבתים מקרטון משלמים את המחיר. אין לך מושג עד כמה מצבם גרוע, בזכות אנשים רגישים כמוהו.

    • בקיצור, תפקידו היה להרגיע את האוכלוסיה המיועדת לגירוש

      רונן, 30/10/09 10:11

      ולמנוע מחיילים מוסריים לסרב לגרש את אחיהם. הצבא הבין שיש חיילים מוסריים כאלה, ודאג להם לתפקידים מאחור, שלא יפריעו.

  • 30.

    נפלא לקרוא את דבריך הרב בני (ל''ת)

    יניר, 29/10/09 18:43

  • 29.

    צודק, אבל מוטב להשאיר את הצדק החברתי לאנשי ציבור ורבנים אחרים

    אורלי, 29/10/09 16:47

    לאור הדברים שנכתבו כאן בתגובות.

    • אם המציאות הייתה נקבעת ע''פ טוקבקיסטים, עולמנו היה רע מאוד. (ל''ת)

      עדי, 29/10/09 22:53

  • 28.

    צודק, (ל''ת)

    אורלי, 29/10/09 16:46

  • 27.

    ברק שדד מליון שקל מקופת המדינה ואין פוצה פה

    עדי, 29/10/09 16:09

    אם זה היה ח''כ מש''ס כעת כבר היה מאחורי סורג ובריח

    • מה הקשר? (ל''ת)

      יובל, 29/10/09 22:54

      • על זה המאמר (ל''ת)

        רועי, 30/10/09 00:55

  • 26.

    מעניין (ל''ת)

    רב, 29/10/09 15:32

  • 25.

    חזק (ל''ת)

    באבא, 29/10/09 14:09

  • 24.

    לכל המדברים על שותפות הרב בגירוש

    אופיר, נווה דקלים, 29/10/09 13:55

    הגיע הזמן לומר את האמת לגבי מה שהיה שם, הרב בני בתקופה של חודשים ארוכים, פעל, תמך וחיזק את תושבי הגוש.
    הוא בא לדבר, הוא ניסה לעזור הוא לא ראה בית באותם ימים.
    הרב בני פחד מקרע בעם ועשה כל שביכולתו לאגד ולאחד, הוא חשב שהדבר הנכון הוא ללכת על-פי חוקי המדינה, כמותו חשבו רוב הרבנים, אך להבדיל מהרוב הוא לא מפחד מלומר את דעתו.

    • הוא משלם לך להגן עליו בקביעות פה? (ל''ת)

      יונה, 29/10/09 14:17

      • לא, למה לך משלמים בשביל להכפיש? (ל''ת)

        אופיר, נווה דקלים, 30/10/09 00:56

    • חשב, וטעה. טעות שהיתה ברורה כל כך להמונים אבל הוא נכשל בה, וגרם עוול

      אבנר, 29/10/09 16:24

      עוול לאלפים.

      לא אבוא אליך בטענות, כיוון שאתה אחד מנפגעיו. אולי אתה מוחל אבל אלפים אינם מוחלים. אולי הוא חשב בטעות שימנע קרע, אבל הוא גרם לגירוש אלפים ולקרע עצום. בדיעבד, התברר שעיסוק הצבא בגירוש, שגם הוא היה שותף לו, גרם גם לכשל הנורא במלחמת לבנון השניה.

      אי אפשר לדבר על צדק חברתי ולהשתתף בהכנה המנטלית. פשוט אי אפשר! זו צביעות! 

      • הוא לא גרם עוול לאלפים!

        אופיר, נווה דקלים, 30/10/09 00:58

        נראה לך שאם הוא לא היה מדבר אז הגירוש לא היה מתבצע?

        איפה אתה חי?

        הגירוש הוא מהקב''ה, לא מהרב בני לאו ולא משרון.

        • אם תפיסת עולם אנטי יהודית האומרת שהאדם אינו אשם כי ״הכל מלמעלה״

          אבנר, 30/10/09 07:02

          אינני יכול, וגם לא רוצה, להתווכח.

    • מנין לך שכך חשבו רוב הרבנים?

      עופר, 29/10/09 16:49

      הרב בני טעה בעניין הזה. הוא אדם יקר וטוב, אבל הוא טעה טעות מרה.

      • לא כל הרבנים, אבל הרבה מאוד חשבו כך (ל''ת)

        אופיר, נווה דקלים, 30/10/09 00:58

    • גם אם נכונים דבריך

      ידידיה, 29/10/09 19:02

      ידידי אופיר,הנושא איננו דווקא הגירוש מגוש קטיף. בעיניי גוש קטיף הוא סימפטום לכך שהאגף ממנו בא הרב בני איננו מתעסק דווקא בצדק חברתי אלא יותר בצדק אופנתי.
      העובדה שהמאבקים בהם הם עוסקים משיקים לרוב אם הלך הרוח השורר בשמאל הליברלי מעורר בעיניי תמיהות רבות. הגירוש והיחס אליו הוא בעיניי השיא של אי העמידה מול התרבות השלטת ובחינתה בדקדקנות.בעיניי הרב בני לא מספיק ביקורתי כלפי הלך הרוח המערבי ממנו נובעות תפיסות ה'צדק' של חוגי השמאל הללוץ חלף זאת הוא עסוק ב'גיור' אותן תפיסות.

      • האם היית בשיעורים שלו?

        יאיר, 30/10/09 00:16

        מהיכן נובעים דבריך חורשי הרעה?

        האם מותר ע''פ דיני התורה להכפיש כך אדם? ועוד לשקר?!

        אתמה.

      • צר לי אדוני, דבריך לא נכונים בעליל. (ל''ת)

        אופיר, נווה דקלים, 30/10/09 00:59

    • אופיר, כמוך יש המון, הם פשוט לא מתלהמים כמו המיעוט ההזוי (ל''ת)

      אבנר, 29/10/09 22:55

  • 23.

    למה תמיד אתה כותב נגדנו? האם ההלקאה העצמית הזו אינה מוגזמת?

    תמר, 29/10/09 13:08

    ראיתי את הוידאו שבו הרב קרא לנוער האמיץ שנלחם במגרשים בשמות גנאי. האם לא כדאי שהרב יעשה בדק בית לפני שהוא יוצא בהאשמות קולקטיביות?

  • 22.

    תמיכת הרב במפנים

    ידידיה, 29/10/09 12:52

    כנספח לדעתו הממלכתית של הרב. רציתי לדעת האם אין גבול לתמיכה בממסד ובמעשיו? האם אין מקום בו לגיטמי ואף ראוי לבקר ואולי אף להתנער בפועל ממעשי השלטון.
    אני אומר זאת על רקע המאמר הזה ועל רקע סרטון מפליא בחומרתו שבו הרב משכנע את כוחות הגירוש בדבר הצידוק הדתי והמוסרי לביצוע הגירוש בגוש קטיף!!!
    אפשר למצוא את הסרטון בקלות הוא מסתובב ברשת..

    • אפשר קישור לוידאו? (ל''ת)

      אביה, 29/10/09 16:51

      • התחלתי ולכן אסיים

        ידידיה, 29/10/09 18:57

        www.youtube.com/watch?v=hjYWf0Cysj4

        • איש קטן אתה ידידיה. (ל''ת)

          יאיר, 30/10/09 00:17

          • תודה רבה ידידיה! (ל''ת)

            יעל, 30/10/09 12:08

  • 21.

    איפה היית בהתנתקות ובפינויים ביו''ש? שם מותר להמריד? (ל''ת)

    ההוא ששואל, 29/10/09 12:30

  • 20.

    תשלום מיסים, כה מכביד, גורם לשחיתות השלטונית להמשיך ולשגשג

    רון לשם, 29/10/09 11:55

    לא רוצים כ''כ הרבה רבנים, גנרלים ופרזיטים אחרים, שעלינו לפרנס בכבוד. לנו ולילדינו לא נותר הרבה כדי להעביר את התקציב החודשי בצמצום ובשפיות.

  • 19.

    איך זה שתלמיד ישיבה שאמור להיות בישיבה נעדר לעבודה בשחור?מה עם ביטול

    איך זה....?, 29/10/09 11:38

    תורה?הוא הרי מקבל קיצבאות עבור הבטלנות והטפילות שלו בישיבה ומעבר לך כסף שחור מעבודה מחוץ למסגרת בה הוא אמור להיות.

  • 18.

    משכורות מנופכות של פקידיו על חשבון האזרח האומלל שמקבל מינמום בקושי (ל''ת)

    גזרות של המן המודרני ביבי, 29/10/09 11:36

    • עדיף שקודם תלמד לכתוב - ואז תוכל לכתוב שטויותיך בעברית צחה (ל''ת)

      מישהו אחר לגמרי, 29/10/09 12:32

  • 17.

    העם מאס כבר בנבחריו העלובים הללו שמתעללים בו חדשות לבקרים (ל''ת)

    העם הזה יחולל מהפכה בסוף, 29/10/09 11:35

    • אל תדבר בשם ה''עם'', דבר בשם עצמך! (ל''ת)

      יאיר, 30/10/09 00:18

  • 16.

    זה בדיוק הזמן להנהיג מרד מיסים שמישהו יתעורר שם ויעיף אותם (ל''ת)

    דיי למיסים הדרקוניים, 29/10/09 11:34

  • 15.

    לא משכנע

    יהודי, 29/10/09 11:15

    אין כאן שום נימוק הגיוני (מלבד הסיבה החוקית), למה לשלם מסים למי שמשתמש בהם לצרכי עצמו או חמור מכך לרעה ממש.

    לחבר את התורה לצדק חברתי זה טוב מאוד, אבל לא קשור בכלל לשאלה, אדרבה מחאה ציבורית כנגד שחיתות ע''י אי תשלום מסים,יכולה בהחלט להיות אמירה בעלת משמעות של צדק חברתי אמיתי.

    • איזו שטחיות

      דורון, 29/10/09 21:32

      אתה באמת חושב שמדינת ישראל תהיה טובה יותר בלי צבא? בלי משרד הבריאות? בלי ביטוח לאומי? בלי משרד החינוך?

      כי כל אלו נסמכים על המיסים אותם אנחנו משלמים. גם אם חלק לא מבוטל מהכסף הולך למטרות פסולות, הרי השורה התחתונה היא חיובית.

      • יפה ענית, מסכים עם דבריך! (ל''ת)

        יאיר, 30/10/09 00:18

  • 14.

    נראה לי שיש לגיטימציה בקרב הש''סניקים והחרדים למעשה גזל,הונאות,מרמה

    פשיעה כלכלית חרדית חמורה, 29/10/09 11:00

    עושק,העלמות מיסים,הלבנת כספים,אי תשלום מיסים,הברחות(גם סמים) ועוד..בגלל האלימות כנגד פקידי המס המאויימים,קשר השתיקה,החבלות במוסרי מידע,הפשקווילים,הנידוי והחרמות אין מדינת ישראל יכולה ךהתמודד עם המזיקים חובשי הכיפות שמעורבים בחלקם בפשיעה כלכלית על כל סוגיה.

  • 13.

    העם כועס על המדינה בגלל הגירוש. אבל אתה היית חלק ממנו.

    לא מבין, 29/10/09 10:25

    זה לא ניגוד עניינים?

  • 12.

    כבוד הרב, שמעתי שהיית אחד מהרבנים שהשתתפו בגירוש. האם זה נכון?

    רביד כהן, 29/10/09 10:23

    אם כן, כיצד אתה יכול לדבר על צדק חברתי, כאשר העוול של גירוש יהודים רק מפני שהם יהודים זועק לשמיים?

    • אורן, רותם, רביד כהן, לא מבין

      אופיר, 29/10/09 13:58

      בכל כך הרבה שמות קראת לעצמך כדי להשחיר ולהוציא שם רע?

      • אינני יודע מי אתה, אופיר, אבל נראה שאתה מנסה לכסות על פשעו של הרב (ל''ת)

        רביד, 29/10/09 16:35

        • אינני יודע מי אתה רביד, אבל אתה עושה פשעים בעצמך בחטא לשון הרע. (ל''ת)

          יאיר, 30/10/09 00:19

  • 11.

    איך עובד צדק חברתי עם עידוד צייתנות למעשים בלתי מוסריים?

    רותם, 29/10/09 10:21

    הרי אתם השתתפתם בהתנתקות!

  • 10.

    השתתפת בגירוש ועכשיו אתה בא בטענות על סלידה מהמדינה?

    אורן, 29/10/09 10:20

    אתה לקחת חלק בשכנוע החיילים לציית. אתה מפעיל בית מדרש לצדק חברתי אבל ברגע האמת נכשלת. לא רק אתה, אלא כל בית מורשה, שעל פי ויקיפדהי השתתף כגוף בהכנה המנטלית.

    אם היית פועל בזמן היום לא היו בעיות כאלה. אי אפשר לשכנע אשה מוכה לאהוב את בעלה, אבל אפשר להציל אותה כשהוא עומד להכותה.

    • לא הכל קשור להתנתקות

      דורון, 29/10/09 14:38

      אנשים בארץ ובעולם עוברים דברים גרועים בהרבה מגירוש וממשיכים לחיות.

      התחמקות ממיסים שקולה לגניבה. איך זה קשור להתנתקות?

      • כשמישהו ששכנע חיילים לגרש מדבר על ״צדק חברתי״ הצביעות זועקת לשמיים

        אורן, 29/10/09 16:33

        ואכן, אי תשלום מיסים הוא גניבה. אבל לדבר בשם הצדק החברתי?

  • 9.

    החרדים הם המומחים הגדולים בעולם בהוצאת כספים מהביטוח הלאומי. (ל''ת)

    פקידה בביטוח הלאומי, 29/10/09 10:08

  • 8.

    כל הכבוד! תמשיך להגדיל תורה ולהאדירה! (ל''ת)

    ריקי, 29/10/09 10:04

  • 7.

    הרב בני צודק עם הסתייגות קלה

    אלון.ב, 29/10/09 10:02

    אסור להעלים מסים אבל חובתנו בתור אזרחים להילחם בשחיתות אם ע''י חברות בארגונים כמו מעגלי צדק או התנועה לאיכות השלטון אם ע''י חתימה על עצומות ואם ע''י יציאה להפגנות.

  • 6.

    החרדים יתנצרו לפני שיתחילו לשלם מיסים כחוק (ל''ת)

    יקי, 29/10/09 09:49

  • 5.

    סוף סוף אפשר להנות מרב אמיתי שיצא ממשפחת לאו . (ל''ת)

    הרב השובב , צפון תל אביב, 29/10/09 09:22

  • 4.

    לצד דברים כ''כ עמוקים שמים כותרת פרובקטיבית, מיותר לחלוטין! (ל''ת)

    מי נותן את הכותרות?, 29/10/09 08:49

  • 3.

    למה המדינה לא מוכנה לממן לי את הגלישה לאתרים המטונפים ? למה להפלות ? (ל''ת)

    אברך , גלישתו אומנותו, 29/10/09 08:42

  • 2.

    משקף מציאות עגומה

    רווית, 29/10/09 08:26

    אבל דווקא בשנים האחרונות אני מאמינה שיש גם מגמה הפוכה, בייחוד אצל אנשים דתיים.

  • 1.

    מאמר מעולה, ועצוב שזה המצב בחברה הישראלית. (ל''ת)

    איתן, 29/10/09 08:25