• 66.

    מיעוט קיצוני לא יכול לבודד את ישי ולתקוף אותו אישית,בעודו מייצג את רוב

    העם. מדינה יהודית זו לא בושה-, 27/10/09 00:25

    וגזען מי שלא נותן לה אפשרות של קיום ככזו.

  • 65.

    סלט שלם של גמגוגיה. (ל''ת)

    די לשטיפות המוח, 27/10/09 00:22

  • 64.

    דמגוגיה תוך נסיון לערבב בין פליטים לעובדים בלתי חוקיים. (ל''ת)

    די לשטיפות המוח., 26/10/09 23:08

  • 63.

    עוד נסיון נואל לבודד ולתקוף אישית את אלי ישי,המייצג רוב מוחץ של העם. (ל''ת)

    כן,אנחנו רוצים מדינה יהודית (יחידה )-זו לא בושה !, 26/10/09 23:06

  • 62.

    מי זאת האורחת רותי ?שממשיכה עם פסטיבל מספרי הילדים

    יהודיה, 26/10/09 21:46

    רוב העם דורש דיון עניני בנושא הגירה לארץ ישראל.
    צודק השר!

  • 61.

    כל הכבוד לשר אלי ישי !

    רום, 26/10/09 20:14

    על עמידתו האיתנה

  • 60.

    לא הילדים מגורשים - הוריהם שעברו על החוק - יש להם מדינת לאום -

    יופיטר יופיטר , 26/10/09 19:49

    וכל מי שחי כאן בניגוד לחוק - חייב לתת את הדין - ודי להטיף לנו מוסר - כשנוח מכבדים חוק כשלא נוח - לא מכבדים אותו

  • 59.

    לא ירחק היום בו ידרשו ויקבלו זכות לאיחוד משפחות. אז תהיה הטענה

    היה היתה פעם מדינה, 26/10/09 19:08

    כי מסכנים אותם ילדי מהגרים שנולדו כאן, כי לא ראו או הם רחוקים מהסבא הסבתא הדודים בני דודים בני בני דודים רחוקים וקרובים החברים שהשאירו שם ההורים וכל קרוב או רחוק שאי פעם נשם את אותו אוויר שהם נשמו,

    מה יהיה אז?
    מישהו יכול להגיד?
    האם גם אז נפתח דלתות ושערי הלב ונקלוט את כולם ?

    אין לזה סוף.

  • 58.

    עדיף שתבכי היום על גירוש הילדים, ושאנו לא נבכה על מה שנעולל לנכדנו,,,, (ל''ת)

    דוד נקש, 26/10/09 17:14

  • 57.

    רותי, הרי שלפי השקפתך ישראל תבלע ותבולל בין הגויים,,ורק בגלל שכואב לך (ל''ת)

    יוסיפוב מאשקלון, 26/10/09 17:12

  • 56.

    רותי, את כ''כ טובה על חשבון עתידנו,,באיזו ראשות,,ומה יהיה עם נכדייך שלך (ל''ת)

    בצלאל, 26/10/09 17:09

  • 55.

    גב'' סיני, תאמצי לך כמה ילדי פליטים ואם יהיה לך טוב תספרי לנו, (ל''ת)

    רחלה מאשדוד, 26/10/09 17:07

  • 54.

    למה הורדתם מהר מאד מהעמוד הראשי. אתם חושבים שהקוראים טיפשים?

    להחזיר את דברי הנבלה לעמוד הראשי., 26/10/09 17:07

    מי ביקש להוריד זאת? היא? העורך?

  • 53.

    התגנבו אלי הביתה,,ישנו בביתי ,עשו תינוק,,וכופים עלי לאמצו ? השתגעתם? (ל''ת)

    בצלאל, 26/10/09 17:05

  • 52.

    גונבים לנו את המדינה

    דניאל, 26/10/09 17:05

    האליטות ששולטות בחיינו פוחדות משתי
    אלטרנטיבות ריאליות:
    1.
    שמירה על מדינה יהודית, עם כל המשתמע מכך
    (סנקציות, בידוד, ירידה מארץ, משבר כלכלי
    חריף).
    2.
    מדינה דו לאומית, אשר תהפוך במוקדם או
    במאוחר למדינה ערבית.

    האלטרניבה הראשונה מפחידה אותם אפילו יותר.
    הפיתרון לשמירת מעמדם – מדינה רב לאומית.

  • 51.

    למי שתהה למה עיתונאים כ''כ להוטים להגן על העובדים הזרים

    יצא המרצע מן השק, 26/10/09 16:57

    בתו של המליארדר היורד יוסי מימן, מארגנת את הקמפיין. נראה עיתונאי אחד שינסה להרגיז את מי שעתידה לרשת את אימפריית התקשורת.

  • 50.

    לא נכון

    לא נכון, 26/10/09 16:52

    לא נכון

  • 49.

    שול' אלוני כתבה שלשום (הארץ): היהודים אינם עם אלא "עדה דתית" ולכן...

    מרשעת זקנה. הם רוצים בביטול המדינה היהודית, 26/10/09 16:52

    ולכן, לפי דעתה של "המרשעת הזקנה" (כפי שהיא עצמה קראה לגולדה) אין מניעה לאזרח בישראל זרים, והם יהיו "ישראלים". כמונו.
    ושלום על ישראל.

  • 48.

    ד-מ-ג-ו-ג-י-ת (ל''ת)

    חיים, 26/10/09 16:43

  • 47.

    השמאל הלבן מאס במד' היהודית ורוצה בחיסולה.אל תהיו נאיבים,היא לא היחידה

    שרי הממשלה, התעוררו: זו אידיאולוגיה., 26/10/09 16:30

    אני כבר אומר שנה-שנתיים: השמאל האשכנזי לא השלים עם איבוד ההגמוניה האשכנזית, ובשל תסכולו הרב החליט לקרוא תיגר על מדינת היהודים.
    זו לא סתם התלהמות שלי, זו האמת. אני משתתף במפגשיהם ושומע את הלוך הרוח שם.
    שלשום גם שולמית אלוני הביעה בהארץ דעות דומות.
    אם הציבור היהודי ציוני לא יתעורר, באמצעות הנהגתו, יקרה פה אסון.

  • 46.

    למה ילדים? לגרש את ההורים !! מיד!

    העוול הוא להשאיר אותם כאן, 26/10/09 16:24

    מה זה הדיבור על ילדים? מי קיבל בכלל אישור להביא הנה ילדים?
    הם עובדים זרים?
    מיליון אפריקאים ממתינים להסתנן למדינה דרך סיני, 200-500 כל לילה, הבדואים מרוויחים הון על הברחות.
    זה אינטרס של מי?
    של מדינת ישראל?
    עוד מיליון אפריקאים?

  • 45.

    בעתיד תיווצר קואליציה של מיעוטים בישראל, נגד היהודים והציונות.

    בן דוד: שמעו לאזהרתי, 26/10/09 16:19

    הרוב היהודי הולך ופחות בהדרגה.
    בעתיד תיווצר קואליציה של מיעוטים, בהנהגת הפלסטינים ובתמיכת השמאל הלבן, נגד הרוב היהודי-ציוני, בתקוה לנשל את היהודים משליטתם והישגיהם ב-100 שנות ציונות.
    השמאל יודע זאת, ופועל בהתאם.

  • 44.

    די מעצבן שתגובתי לא התפרסמה. אך אגיד זאת עוד פעם. בתי הותקפה מינית ע''י

    רונית, 26/10/09 16:10

    סודני שיכור שהציע לה כסף תמורת מין, נגע בה בכוח וקרא לה ''זונה לבנה''
    אני הותקפתי מילולית כמה פעמים
    חברה שלי לעבודה גם קיבלה הצעות מגונות מסודנים וכשהגיבה סכעס קראו לה ''גזענית''ו''זבל''
    גם אם לא תפרסמו זאת זה עדיין אמת גם אם זה לא נוח לשמוע לכל מיני גורמים

  • 43.

    קשקשנית ,ומתלהמת . שוהים בלתי חוקים, מה לא ברור?

    שלמה אילת, 26/10/09 16:07

    עוד אחת מהשמאלנים שרוצים לקבור את המדינה
    אם השינוי''כול אזרחיה''
    נמאס כבר מכול ההזויים הללו. הם לא רואים מטר ממה שיקרה למדינה עם המצב הזה ימשך

  • 42.

    ובקשר למסתננים מאפריקה - את מדברת מבורות..

    ציוני , 26/10/09 16:04

    אין למדינת ישראל ש-ו-ם מחויבות על פי שום אמנת בינלאומית לא לשלוח אותם חזרה לארצם..

    כי 99 אחוז מהם לא מוכרים כפליטים על ידי האו''ם ולא מחזיקים בתעודת פליט.

    זה שהם לא מוכרים כפליטים זה שלא בצדק, ורק בגלל הפוליטיזציה של האו''ם..
    אבל זו המציאות.

    כך ששוב, לישראל אין שום מחויבות על פי אמנות בינלאומיות להשאיר את המסתננים מאפריקה בישראל.. האמנות האלה מדברות על פליטים.
    פליטים הם מי שהאו''ם מכיר בהם כפליטים ויש להם תעודת פליט.
    והאו''ם לא מכיר ב99 אחוז מהמסתננים כפליטים ואין להם תעודות פליט..

    זה שעד עכשיו לא גירשו את אותם מסתננים.. זה מסיבות מוסריות נטו.
    אז אנא, אל תשללי מישראל את הקרטיד שמגיע לה.

  • 41.

    לא מסכים! עם כותבת המאמר

    אלון, 26/10/09 16:03

    אנחנו מדינת חוק.
    ויותר חשוב מזה, מדינת המפלט היחידה
    לעם היהודי,

    אנחנו לא צריכים לשמש מפלט לאנשים שיש להם כבר ארץ שפה ותרבות משלהם.
    יש כאן סכנה דמוגרפית וצריך לטפל בה בהקדם.
    ואני מבקש ממעריב לא לצנזר!!!!!!!!

  • 40.

    ומה חשבת שלאלי ישי הגזען יהיו טיעונים עיניניים??

    א.א, 26/10/09 16:02

    לא יכולים להיות טיעונים הגיוניים שיסבירו את צעדיו אז הוא משתמש במשפטים עקיפים במקום לומר את המשפט הברור:
    1200 הילדים הללו לא מהווים שום נזק למדינה אבל אני גזען חשוך ולכן אני מגרש אותם, וכפי שתראי בתגובות כאן הוא לא לבד.

  • 39.

    זה בדיוק העניין !!!!!! מדינת ישראל היא לא מדינת הגירה ומהגרי העבודה

    ציוני , 26/10/09 16:01

    חייבים להיות עובדים זמנים.

    תפסיקו כבר עם השטויות שלכם, שוהה בלתי חוקי בכל מדינה אירופאית מסולק ברגע שהוא נתפס..
    כשאנחנו שומעים על ישראלים שנתפסים כשוהים באופן לא חוקי בארה''ב תמיד עולה לנו לראש ה''ישראלי המכוער''..

    אז זה בדיוק העניין - כך כל מדינה מתוקנת נוהגת כלפי שוהים בלתי חוקים בשטחה.

    אכן מדינת ישראל ככל מדינה מפותחת צריכה כוח עבודה זול.
    ולכן בדיוק יש כזה דבר שנקרא מהגרי עבודה בעולם.

    אנשים שבאים ממדינות עניות שעושים הסכם עם מדינות מפותחות.
    הם באים אליהם ומהווים כוח עבודה זול לפרק זמן מסוים ומוקצב.. ובתמורה הם מרוויחים סכומים כספים שיכולים להקל את חייהם מאוד בארץ המוצא.

    זה הסכם הוגן ורציני..
    נכון שהההסכם הזה מלכתחילה נובע מעניותו של אותו מהגר עבודה - אבל זו לא אשמת המדינה המארחת..

    כך שבקשה, תפסיקו לשנות סדרי עולם.
    אותם עובדים זרים לא עושים לישראל טובה שהם באים לכאן
    באותה מידה שישראל לא עושה להם טובה שהיא נותנת להם לבוא לכאן

    יש פה רווח הדדי.
    ברגע שאותם מהגרי עבודה לא עוזבים בזמן שהוקצב להם מראש או מלכתחילה נכנסים ללא אישור
    אז הם מפרים את ההסכם הזה ויש לסלקם

  • 38.

    צבועה!!!!!!!!!!!!!!!!.............

    שלומי נתניה, 26/10/09 15:58

    תני לי לנחש , בגרוש ילדיי גוש קטיף לא היתרגשת כחה, או שכן כאשר בית המישפט הורא לעצור ילדות בנות 12 עד גמר ההליכים. את אדם צבוע ומיתחסד, כל מטרתך זה הרס המדינה היהודית ותו לא, אם היה אכפת לך מהילדים שלנו היהודים הייתי עוד מאמין שיש בך הגינות.

  • 37.

    הביטוי ''ילדי'' העובדים הזרים הינו דמגוגי

    קובי, 26/10/09 15:57

    כל העיסוק בנושא הזה הינו דוגמא לאיך התקשורת מסיתה ברצותה דיון ענייני לפסים דמגוגיים.
    אלי ישי מבצע מהלך שניתן אמנם לחלוק עליו אך הוא סופר מוסרי.
    לכל מדינה קיימת הזכות לאכיפת חוקי ההגירה שלה.
    אף אחד לא מגרש ילדים כשלעצמם.
    הורי אותם הילדים ידעו כבר בעת בואם שאשרת השהייה שלהם הינה זמנית ובכל זאת בחרו להקים משפחה בארץ. ולכן כשמדינת ישראל באה לאכוף את חוקי ההגירה נוצר מצב נתון ומצער שלאותם עובדים ישנם ילדים שנולדו בארץ וחשים כישראלים.ליביעל ילדים אלה אך להציג את המהלך תחת הכותרת גירוש ילדים הינו הסטת הדיון למחוזות דמגוגיים.
    מעניין שבעת גירוש עזה לא נזעקה התקשורת נגד גירוש ילדי המתישבים למרות שהתישבו שם כחוק ובחרה להשתיק כל בקורת על המהלך המסוכן והבלתי מוסרי של ההתנתקות תוך הסטת כל דיון בעניין לדיון על גבולות המחאה הלגיטימיות של המתנחלים

  • 36.

    ואם ההורים רוצים הביתה מרצונם, גם לזה הטמבלים יקראו התעללות בילדים? (ל''ת)

    די כבר להצגה הזו., 26/10/09 15:52

  • 35.

    אשרת העבודה של ההורים פגה. נוסעים הביתה. זה הכל. (ל''ת)

    די לשטויות . הכל בסדר., 26/10/09 15:51

  • 34.

    גב. סיני- יפיופים כמוך גורמים נזק עתידי למדינה (ל''ת)

    תרחמי על ילדי ישראל !!, 26/10/09 15:44

    • אתה טועה!!!

      יובל, 26/10/09 18:01

      רותי סיני כותבת על נושאים חשובים ואתה לא יודע על מה אתה מדבר!!! אתה הוא זה שגורם נזק למדינה!!!

  • 33.

    כשעקרו וגירשו את ילדי גוש קטיף, לא שמעתנו אף מילה

    דבורה ש. , 26/10/09 15:42

    על עוול לילדים שיצטרכו ללכת למקום אחר, שיהיו להם חברים אחרים בית ספר אחר ובכלל!
    למה את חזקה על חלשים? האם בגלל שזה נותן לך רייטינג בעולם? כמו דו''ח גולדסטון? ורם עמנואל היועץ של אובמה? שמשום מה הוא יודע יותר טוב מהישראלים מה טוב להם, למרות שהוא לא גר בישראל?
    באמת אם חשובים לך ההומניות והרגש-אז תטפלי קודם בילדי ישראל (ותזעקי את זעקתם) העניים שחלק גדול מהם אין להם אפילו את הכריך לקחת איתם לבית הספר- כמו שאמרו חז''ל עניי עיריך קודמים, דהיינו: לפני שאת דואגת לילדי העולם (הזרים) קודם תדאגי לילדי ישראל!

  • 32.

    בקיצור גב. סיני, את מעודדת הפרת החוק ע''י הורי הילדים ?! (ל''ת)

    פרס למפירי חוק- רק בישראל, 26/10/09 15:42

  • 31.

    זה פשוט מאוד - ילדים עד גיל 3 יגורשו עם הוריהם

    בעד פשרה, 26/10/09 15:40

    ילדים מעל גיל זה יקלטו בארץ.

    ילד עד גיל 3 יכול בקלות יחסית להסתגל לסביבה חדשה כך שלא נגרם נזק גדול בעצם גרושו.

    במקביל יש להסדיר את ענין חברות כוח האדם המביאות את העובדים לארץ ולדאוג לפיקוח אפקטיבי שייקח בחשבון גם את זכויות העובדים וגם את צרכי המשק. כך שהבעיה תיפתר אחת ולתמיד.

  • 30.

    עובדים זרים בשכונתך ובביתך ו/או אז אתחיל להקשיב לך

    י.א, 26/10/09 15:38

    כאשר כולם גרים בדרום תל-אביב, רחוק משכונתך קל להתיפייף.

    מעבר לכך, למדינה,כל מדינה יש זכות לשמר צביונה האתני/לאומי ולמנוע כניסה והשתקעות של זרים.

  • 29.

    כאן מדינה מסודרת ולא באלגאן של יפי נפש

    שלמה כהן, 26/10/09 15:34

    איני דתי ואני רחוק מלהיות חסיד שס ,אך איני מבין את מבקרי אלי ישי בעניין גירוש הזרים. הכותבת מטעה במכוון בציון בסיס נתוני היסוד בפרשה,כאשר מתייחסת לגירוש ילדים ולא לגירוש משפחות, וכן מכנה אותם מהגרי עבודה ולא בהגדרתם האמיתית ,עברייני חוק שבמרמה ומעילה באימון המדינה,שוהים בישראל בניגוד לחוק, זרים שהמדינהנתנה להם אשרת כניסה מוגבלת בזמן והם הפרו בבוטות ובמרמה את החוק, נשארו בארץ ואף הולידו ילדים בישראל וכעת דורשים מתנגדי ,, הגירוש,, להלבין את חטאיהם עקב הולדת ילדיהם בישראל.אף מדינה מתוקנת בעולם שיש בה חוק וסדר,לא תשלים עם הבאלאגן הזה ותגרשם ומספיק כבר עם מעורבותם של יפי נפש שלא נושאים בכל אחריות שילטונית ורק שולפים סיסמאות ,,של הומניזם ,,כאילו מצדדי הגירוש הם לא אנושיים.

  • 28.

    טעות ניסוח, צ''ל : משפחות מהגרים בלתי חוקיים !

    יפה, 26/10/09 15:33

    מדוע פרשני התיקשורת משתמשים במכבסת מילים.
    ישנו מינוח משפטי מקובל עבור כל אדם, שאינו אזרח המדינה.

    להלן פירוט , חלק מהאפשרויות:
    1. תיירים.
    2. עובדים זרים חוקיים.
    3. שוהים בלתי חוקיים.
    4. מהגרים בלתי חוקיים.
    5. פליטים חוקיים, לפי אמנת האו''ם.
    6. עובדים זרים, שפגה אשרת שהייתם בארץ.

    שימוש במינוח שאינו נכון, מהווה הטעיה מכוונת.
    כל הקבוע בחוק כבלתי חוקי, הינו בלתי חוקי בעליל.

    נא להקפיד על המינוח הנכון בכתבות/במאמרים.

    תודה.

  • 27.

    תשובה לדמגוגיה ואווילות טענותייך אחת לאחת - חלק ב'

    רציונליסט לאומי, 26/10/09 15:23

    (5) כאן כבר יצא המרצע מן השק. את מתנגדת לרעיון מדינת ישראל כמדינה יהודית, ואין לך שום בעיה שהיא תהפוך למדינת כל אזרחיה (בלשונך - מגינת הגירה) חסרת כל צביון יהודי-ייחודי. רוב מוחלט של הציבור חולק עלייך כאן, וחבל שאת מבליעה טיעון כה קיצוני.
    אם את מציינת זאת כעובדה מצערת ולא כאידאל, עלייך להצטרף למאבק בשהות הלא חוקית של העובדים הזרים יחד עם המאבק לתנאי עבודה הומניים (מאבק לו אני מסכים בכל ליבי)

    (6) אין שום קשר לאהבה, זו דמגוגיה במיטבה. הזכות להקים משפחה קיימת אף להן, אבל הזכות לחיות עם משפחתן בכל מדינה אינה קיימת. יש לציין שהרבה נשים השאירו מלכתחילה ילדים בארצות מוצאן. למעשה בהרבה מקרים המצב הפוך מתיאורך, הם מוצאות בן זוג ויולדות כדי להישאר בארץ.

    (7) פסקה זו מדגימה בדיוק רב עד כמה את עיוורת. לפני 40 שנה ההגירה המוסלמית לאירופה יכלה להיחשב מבורכת. כיום ברור לכל בר-דעת שאם לא יהיה שינוי כיוון חד, אירופה אבודה והיא תישטף תחת נחשול הבערות והטירור האיסלאמי תוך 30 שנים. האם את מייחלת את זה גם לנו?

  • 26.

    ישי, כרגיל, מדבר שטויות

    ארז, 26/10/09 15:22

    השר ישי, כהרגלו בקודש, מדבר שטויות. הוא בעד הגירוש מסיבות גזעניות, ואיננו מסוגל לספק נימוקים רציונאליים במקומם.

    אבל העובדה היא שאם לא יגורשו העובדים הזרים, אשר רובם יכולים לחזור למולדתם ללא כל חשש לחייהם, אזי חובה על המדינה להעניק להם אזרחות. וכאן אנחנו כבר נכנסים לשאלות על עתידה של מדינת ישראל כמדינת לאום, כמדינה ציונית, כבית הלאומי של העם היהודי.

    וכנראה שהחברה הישראלית עדיין איננה מוכנה לדון בנושאים האלו.

  • 25.

    העוול נעשה לילדים ע''י הוריהם שבחרו להישאר בניגוד לחוק!

    אנו לא צריכים לשלם את המחיר, 26/10/09 15:18

    העוול נעשה לילדים ע''י הוריהם שבחרו להישאר בניגוד לחוק!
    ונעשה עוול חדש לילדים כאשר מישתמשים בהם ככלי לפרופוגנדה מגעילה!
    על תספרי לי שילד בן כשלוש המחזיק שלט מבין מה הוא מחזיק! בכל מדינה דמוקראטית יש שלטון ויש חוק ויש חברות שמביאות עובדים זרים לזמן מוגבל ושולחות אותם הביתה שהויזה ניגמרת! אנו לא צריכים לשלם את המחיר!

  • 24.

    העוול נעשה לילדים ע''י הוריהם שבחרו להישאר בניגוד לחוק!

    די לשקרים, 26/10/09 15:17

    העוול נעשה לילדים ע''י הוריהם שבחרו להישאר בניגוד לחוק!
    ונעשה עוול חדש לילדים כאשר מישתמשים בהם ככלי לפרופוגנדה מגעילה!
    על תספרי לי שילד בן כשלוש המחזיק שלט מבין מה הוא מחזיק! בכל מדינה דמוקראטית יש שלטון ויש חוק ויש חברות שמביאות עובדים זרים לזמן מוגבל ושולחות אותם הביתה שהויזה ניגמרת! אנו לא צריכים לשלם את המחיר!

  • 23.

    אין מאמר יותר שקרי ממאמר זה (ל''ת)

    שמעון הצדיק, 26/10/09 15:14

  • 22.

    כל הכבוד רותי

    עובדת המערכת, 26/10/09 15:14

    את ברכה משמים, הדבר הכי טוב שקרה למעריב מזה הרבה זמן.

  • 21.

    תשובה לדמגוגיה ואווילות טענותייך אחת לאחת - חלק א'

    רציונליסט לאומי, 26/10/09 15:14

    נעבור פיסקה, פיסקה החל מהשניה ב'מאמר'.

    (2) אכן, אמירתו של אלי ישי הייתה מזלזלת, אך היא כמובן הייתה צינית, ולא רצינית. אבל אם המצב כאן כל כך נורא למה הם ממשיכים להישאר כאן? למה הם לא שבים לארצות מוצאם?

    (3) קשקוש ושקר, רוב מוחלט של העובדים הזרים וביחוד אלו שעל ילדיהם מדובר, לא באו הנה כפליטי מלחמה, אלא כמהגרי עבודה וחייהם אינם בסכנה בארצות מוצאם.לגבי הסיפא - אם כך מסתבר, שמשתלם להם להיות מהגרי עבודה, גם ככוח עבודה זול מאוד, יותר מאשר תנאי המחיה בארצות מוצאם.

    (4) הסוגריים שלך אומרים הכל, אין שום סיכוי שתשלומי המס השונים שלהם יכסו את ההוצאות הציבוריות עליהם. אף אחד לא מדמיין שהם יגיעו אפילו לעשירון האמצעי, בעיקר משום שהם מורשים לעבוד רק במקצועות ספציפיים כמהגרי עבודה. הם לא יהפכו מחר לרופאים או מתכנתים.

  • 20.

    מצדדי השארת עובדי הזרים מנוגדת להצהרת העצמאות

    מר נון, 26/10/09 15:10

    מדינת ישראל מייחדת את עצמה כמדינה יהודית רק בהבט אחד והוא חוק השבות , ברגע שכל מהגר מקבל אזרחות עצם שהותו בישראל תוך הבאת ילדים לעולם עיקרנו ויתרנו את חוק השבות וביטלנו את ההגדרה היותר בסיסית שלנו כמדינה יהודית . כמו כן אלו המצדדים בהשארת עובדים זרים והתאזרחותם תומכים בקיבוע מצבם כעבדים מודרנים שגרים במאורות דרום תל אביב אך מתנגדים בחירוף אפילו הלקמת הוסטייל לחוסים ברמת אביב , כמה צביעות איזה מוסר כפול הבוז והקלון

  • 19.

    אוי אוי אוי

    ארז, 26/10/09 15:03

    ממש רחמנות, על העבריינים, שהסתננו לארץ כדי לנסות לשפר את חייהם, ועתה מנסים לאכוף את החוק ולגרש אותם...
    מספיק עם הדמגוגיה. רק אחוז קטן מבין המהגרים מגיעים ממדינות שבהן נשקפה להם סכנת חיים. הרוב המוחלט מגיע מארצות נחשלות, כשמטרתו לשפר את חייו. מספיק עם סיפורי הבלהה על מחנות מוות בפיליפינים ובתאילנד.
    למדינת ישראל יש חוקי הגירה, והגיע הזמן לאכוף אותם. וכדאי שהשמאל יפסיק להתייצב לצידו של כל עבריין ופושע, בתנאי שהוא זר, שונה, אחר. תתחילו לדאוג לאזרחי ישראל במקום לזרים ולעבריינים.

  • 18.

    הסכנה הדמוגרפית אינה ''עוד איום''

    מוטי, 26/10/09 14:59

    כשמזיזים את המילים מעט ימינה ושמאלה ומבררים אותן במסננת מתברר כי ''הדאגה לזכויות המהגרים אינה נובעת מאיזה מוסר עילאי וטהור.
    החלק המרכזי במאמר הוא זה: ''חשוב שישי יבין שמדינת ישראל הפכה למדינת הגירה. ליהדות אין עוד מונופול על הכניסה לישראל.
    כלומר, מדובר פה במאבק כנגד אופיה של היהודי של המדינה וכל הכלים כשרים לכך. בין השאר משתמשים בילדי עובדים זרים שבאו לכאן בכדי לעבוד וידעו כי אין שום התחייבות לקבל אזרחות ישראלית.
    במאבק הזה כנגד אופיה היהודי של המדינה נוטלים חלק גופי השמאל הישראלי שמקבלים באופן טבעי עזרה מכלי התקשורת השמאלניים.
    אלי ישי כנראה לא יבהל מהרעש הזה ויבצע את המדיניות שבגללה הוא נבחר לכנסת ונכנס לממשלה.

  • 17.

    ה-פ-ו-ל-ש-י-ם הללו מאיימים על הזהות היהודית של המדינה והאוכלוסייה!!!!

    יהודי צעיר מהליכוד, 26/10/09 14:56

    הם נמצאים כאן בח-ס-ד ולא בזכות.

    מה זה אמור להביע ''ליהדות אין עוד מונופול על הכניסה לישראל'' ?!?!
    תגידי, את בסדר???
    ישראל היא הבית של היהודים והיא שייכת אך ורק להם. מכאן נובע שיש להם זכות לקבוע מי יהיה פה ומי לא.

    לא מקובל עליי שיהיו פה כל כך הרבה גויים.
    ואני חושש מאד שאתם השמאלנים עוד תרצו לאזרח אותם, ואז כבר לא תהיה פה בכלל מדינה יהודית.
    תהיה פה מדינת כל אזרחיה.

  • 16.

    לגב' רותי סיני

    י.מת''א, 26/10/09 14:41

    ''...חייו של מהגר עבודה, שעובד מבוקר עד לילה בניקיון רצפות והחלפת חיתולים, בשכר נמוך ותנאי ניצול, שחי בדירות צפופות ומעופשות...''
    את מתארת כאן חיים של עבדים.
    האם זה מה שאת רוצה עבדים במדינת ישראל.
    מי משתמש בדיוק באותם עבדים? כל אותם בעלי עסקים בתחום המסעדות ובתי הקפה שאת וחבריך נהנים לאכול בהם וסתם נצלנים שעושים הון על חשבונם של המהגרים הללו.
    וכן גברתי הם יהפכו לנטל כלכלי על המדינה
    אם הם מקבלים שכר נמוך המדינה תתן להם השלמת הכנסה. ואם לא יעבדו הם יקבלו דמי אבטלה, הילדים שלהם יקבלו קצבאות וכו' וכו'
    והם יגדילו את מעגל העוני מחד וימנעו מאחרים לעבוד בגלל השכר הנמוך שהם דורשים.
    וחוץ מזה אף אחד לא מבטיח שהם יתגייסו לצבא
    ןאף אחד לא מבקש מהם להקריב את חייהם בצבא כי חיילים לא חסר לנו. כמו החרדים המשתמטים יש גם המון חילוניים שלא שלא הולכים לצבא

  • 15.

    מה הסיבה לדעתך שמדינות המערב מגרשות זרים לא חוקיים?

    היחיד שמבין?, 26/10/09 14:39

    בגלל דתם???? לא! משום שעברו על חוקי המדינה
    תתעוררי רותיתותי-צאי ותלמדי!!הרי כולנו בוכים על כך שאנו חיים במדינה בה החוק הוא רק המלצה.

  • 14.

    שימו לב לדבריה: ליהדות אין עוד מונופול על הכניסה לישראל.

    בן דוד: השמאל הלבן החליט לחסל את מדינת היהודים, 26/10/09 14:30

    הם פשוט רוצים לחסל את ישראל כמדינת היהודים. חשוב להבין זאת. היא אומרת זאת במפורש. היא לא היחידה, כל השמאל הלבן חושב כמוה.
    הם רוצים להפוך את ישראל למה שהם מכנים ''מדינת כל אזרחיה'', כשבסופו של דבר היהודים יהיו פה בעלי רוב קטן ואחר כך למיעוט.

  • 13.

    הכל בחיים יחסי

    עודד ב , 26/10/09 14:29

    אמת ,בהשוואה לשכר הממוצע במשק,ואם נרחיק לכת,בהשוואה לתנאי החיים בשויצריה ,תנאיהם של מהגרי העבודה מאפריקה,והם ,לפחות רובם,הנם מהגרי עבודה ולא פליטים,נחות .
    אז נכון ,שאםיתנו להורים אישורי עבודה לארץואם הם יגיעו לשכר המאפשר לנכות מהם דמי בריאות אז הם יהיו מכוסים ,וגם נכון כשמדובר במספר אלפים של מהגרי עבודה לא חוקיים המדינה יכולה"לעכל"את המספר הזה ללא קושי רב אבל.אם נאפשר לכל אותם מאות אלפים אם לא מיליונים של אפריקאים לבוא לישראל,וברור שהם יהיו השואבי מים וחוטבי עצים של המדינה,אבל עם זכויות,השאלה שלי היא,מי ישלם עבור התנאים הבריאותיים ,אפילו המינימלים עבורם

  • 12.

    בתי הותקפה מינית ע''י סודני שיכור , נאבקה בו והצליחה לברוח וזאת טיפה בי

    רונית, 26/10/09 14:28

    בתי חכיתה לאוטובוס ברחוב לוינסקי כאשר סודני שיכור בא אליה והציע לה 50 ש''ח תמורת מין. היא זעמה וצעקה שיניח לה אז הור נגע לה בחזה וניסה לנשק אותה בכוח. היו עדים במקום אך אף אחד לא התערב.לבסוף קרא הסודני לבתי''זונה לבנה'' וברח.
    אני אישית גם הותקפתי מילולית לא פעם ולא פעמיים כאשר עברתי באיזור של התחנה המרכזית בדרך לעבודה.
    גם חברה אחרת שלי נפלה קורבן להתנהגות בזויה של סודנים שיכורים כשאחד מהם ניסה לגעת לה בישבן וכשהיא צעקה קרא לה ''גזענית'' ו''זבל לבן''
    אני יודעת שיש עוד מקרים רבים וזאת רק ההתחלה עוד נשמע ען אונס קבוצתי וכנופיות אלימות ועל הצטרפותם לחוליות טרור בדיוק כמו באנגליה או צרפת.
    יש לגרש אותם מייד עם כל המשפחות שלהם אחרת נהיה כאן כולנו בסכנה אמיתית כולל תושבי שכונות יוקרה

    • זוהי גניבת זכויות יוצרים

      דניאלה, 28/10/09 09:33

      אני בטוחה שקראתי דברים כמו שאת כותבת רק שבמקום סודנים היה כתוב יהודים.
      את צריכה לכתוב שהזכויות שמורות לספר ''פטרית הרעל'' ושהוא הופץ במקור בגרמניה בשנות השלושים.

      צר לי על החוויה שביתך עברה אבל לזה ולהכללות גזעניות אין קשר

  • 11.

    יצא המרצע מן השק

    מאיר (תל אביב), 26/10/09 14:25

    לכל מי שטוענים שהמאבק נגד גירוש הילדים נובע מסיבות הומניות. תקראו טוב טוב את המאמר כאן.

    '' חשוב שישי יבין שמדינת ישראל הפכה למדינת הגירה. ליהדות אין עוד מונופול על הכניסה לישראל '' - קרי, תשכחו ממדינת לאום ובית לאומי ליהודים. שלום מדינת כל אזרחיה (=פלוטוקרטיה שהיא מדינת כל עשיריה, ולכל השאר מדינת כל וסאליה).

    '' לפני יותר מ-40 שנה התייחס הסופר השווייצרי מקס פריש לתופעת מהגרי העבודה שהחלו להגיע לגרמניה מטורקיה: ''הזמנו עובדים, קיבלנו בני אדם'' - למי שמכיר המהגרים מתורכיה דרשו להתאזרח בגרמניה ובשאר מדינות אירופה. לא ירחק היום ובו נראה הפגנות של סודנים וסינים המבקשים להתאזרח בישראל מכך שהייתם ... ואז תשכחו ממדינת ישראל. אלא אם נשכיל לפעול *עכשיו* לפני שהמצב יהיה מאוחר מדי.

    אלי ישי, בד''כ אני לא מסכים איתך, אבל הפעם אני מאחוריך ב100%! זה מאבק להצלת מדינת ישראל, מאבק להצלת הציונות והמקלט המדיני לעם ישראל. אל תוותר!

  • 10.

    זה לא רק אלי ישי.! זה גם אנחנו .! (ל''ת)

    בעד הגרוש., 26/10/09 14:25

  • 9.

    תשובות לשקרי השמאל והתקשורת על ''גירוש'' הזרים. חלק ג'

    ועד פעולה שכ' התקוה-שפירא, 26/10/09 14:22

    7. לממשלת ישראל: ילדי הזרים כאנשים בוגרים ישתייכו לקהילות הזרים ההולכות ומתרקמות בישראל. בסיוע פעילי שמאל מוקמים ''ועדים'' לקהילות השונות (ועד דרפור, אריתריאה ועוד) וגם ארגונים 'ממוסדים' יותר כמו ''איגוד העובדים האפריקנים בישראל'' וארגון לעובדות הסיעוד הפיליפיניות. 8. ראוי להדגיש בהזדמנות זו: תופעת העובדים הזרים זו המכה החמורה ביותר שניחתה על העובדים הישראלים ברמות הנמוכות של סולם התעסוקה. הזרים מורידים את רמות השכר ותנאי ההעסקה של הישראלים, מעצימים כוחם של המעבידים מול עובדים ישראלים, ואחר כך אומרים הסוציאליסטים הנאורים (מסעיף 5) כי ''הישראלים לא רוצים לעבוד בעבודות של הזרים''. אכן, הישראלים לא רוצים לעבוד בתנאי שכר והעדר זכויות, ברמות תמורה שאליהן התדרדרו תחומי עבודה רבים בשל תופעת העובדים הזרים.

  • 8.

    תשובות לשקרי השמאל והתקשורת על ''גירוש'' הזרים. חלק ב'

    ועד פעולה שכ' התקוה-שפירא, 26/10/09 14:20

    4. שימו לב: באחרונה פתחו כמה חב''דניקים כולל ברמת אביב: ועד השכונה והתושבים, בתמיכת ה''תקשורת'' (''העיר'', ירון דקל, גלי צה''ל ועוד) פתחו במתקפה נגד ה''תופעה'', והתרעמו כי ''זה ישנה את אופיה של השכונה'' ו''יוריד את ערך הדירות''. ואצלנו? שכונות ותיקות שנוסדו עוד לפני קום המדינה מאבדות את חזותן היהודית והציונית, וברחובות הנושאים שמות כמו ''יסוד המעלה'', ''נוה שאנן'' ו''ראש פינה'' כמעט לא נותרו יהודים. 5. מי נהנה מעבודת הזרים? תושבי אזורים עשירים בתל אביב ובערים סמוכות, אך עובדיהם הזרים גרים אצלנו. ה''נאורים'' (כמו גילה אלמגור) רוצים את הזרים בישראל, אך חלילה לא בשכונותיהם ולא בבתי הספר של ילדיהם. מה יגידו תושבי רמת-אביב (חב''ד, זוכרים?) או שיכון למד (כמו יוסי שריד התומך באזרוח הזרים) אם אלפי זרים ופליטים יתיישבו בשכונתם, ושליש מילדי הכיתה של ילדיהם יהיו בני זרים? ומה לילדים הזרים וללימוד על חגי ישראל למשל? 6. ההתנגדות ה'רועשת' להחזרת הזרים למדינותיהם (לעמם, לארצם, למשפחתם המורחבת, לארץ בו שלטת דתם הנוצרית או המוסלמית) היא פרי פעילות אידיאולוגית-פוליטית של פעילי שמאל ''רדיקלי'' – ו''תקשורת'' ''ממלכתית'' המשרתת את פעילי השמאל ורוצה להראות לממשלה (ולציבור שבחר בה) מי למעשה ''שולט במדינה''. מתגברת מגמה של שמאל ''ליברלי'' לשבירת חוק השבות וערעור יסודות קיומה של ישראל כמדינת הלאום היהודי. דמויות ציבוריות כמו שולמית אלוני (ב''הארץ'') ויונתן גפן (ב''מעריב'') דורשים לאזרח זרים כעקרון, והגב' אלוני אף 'מכריזה' כי היהודים אינם עם אלא ''עדה דתית'' שמקומה בגולה, וכל המתאזרח בישראל הוא ''ישראלי''.

  • 7.

    תומך בדעתה של הגב' סיני

    אפי מתיאוס, 26/10/09 14:19

    מי שירא את האלוהים, מקשיב לו:

    כִּי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם
    הוּא אֱלֹהֵי הָאֱלֹהִים
    וַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים.

    הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא
    אֲשֶׁר לֹא יִשָּׂא פָנִים
    וְלֹא יִקַּח שׁוֹחַד.

    עֹשֶׂה מִשְׁפַּט יָתוֹם וְאַלְמָנָה
    וְאֹהֵב גֵּר
    לָתֶת לוֹ לֶחֶם וְשִׂמְלָה.

    וַאֲהַבְתֶּם אֶת הַגֵּר
    כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם.

    אבל ממשלת ישראל היא עובדת את האבולוציה
    שמרשה לחזק להתעלל בחלש ולגדול לטרוף
    את הקטן.

    ני אישית ממליץ לא להתגרות בבורא, למרות
    שהאבולוציה היא זו שבראה את העולם שבישראל,
    וחילקה תבונה ל30 המיניסטריונים של
    ממשלת ישראל.

    • תבדוק בויקיפדיה מה הגדרתו של גר,ותתנצל בבקשה. (ל''ת)

      ושבת אתה שומר ?, 26/10/09 23:04

  • 6.

    דמגוגיה

    אחד מהעם, 26/10/09 14:19

    למה אתם חוזרים מדגישים שזהו גירוש ילדים
    זהו גירוש של עובדים בלתי חוקיים.
    זאת אומרת אנשים שנמצאים בישראל ללא אישור עבודה ובניגוד לחוק!! וכיוצא מזה מגורשים גם ילדהם ואת עוד מדברת על דמגוגיה.

  • 5.

    רותי יקרה,צר לי שאת נוקטת בדיעות כל כך בלתי

    לעיתונאית שלום, 26/10/09 14:18

    סבירות ובלתי אנושיות .
    העובדים הזרים בחלקם הם אכן נכס וראוי לאפשר לאחוז המסויים הזה אשרת כניסה, אך לא זה הסיפור, הסיפור הוא נסיון מדורג להשתלט על מדינה נאיבית ולקבל את כל הזכויות האפשריות בעתיד (שהרי בעתיד ילדיהם ישתכרו בשכר מלא ) אל לנו להיות חסידים שוטים על חשבון כספינו ועניי עירך קודמים.

    דבר נוסף - הרי ברור לכל שהעובדים הזרים לא יגורו ליד עשירי הארץ שכה מתייפיפים בבואם, הם יגורו ליד העניים ויקחו את ממונם.

    אז אם אנחנו לא רוצים להתעורר עוד עשור לדו''ח גולדסטון חדש בנושא - יחס בלתי אנושי למהגרים - עדיף להיפטר מכולם עכשיו ושמי שמוחה על כך - יארח במדינתו.

  • 4.

    תשובות לשקרי השמאל והתקשורת על ''גירוש'' הזרים. חלק א'

    ועד פעולה שכ' התקוה-שפירא, 26/10/09 14:18

    1. האם זה מוסרי שעובד יבוא לעבוד זמנית בארץ לא שלו, יוליד ילד, וידרוש אזרחות לו ולילדו? האם אין זכותה של המדינה המארחת לדרוש ממנו לחזור לארצו בתום התקופה על-פי חוק? האם ילדו 'מגורש', או שילד הולך באופן טבעי לאן שילכו הוריו? 2. רבבות ילדים עלו מרוסיה לישראל – האם זו 'טרגדיה' בשבילם? אז מדוע ילד תאילנדי או ניגרי לא יחזור לארץ הוריו, שם גרה משפחתו המורחבת, סבו וסבתו, ארץ עמו ודתו (הנוצרית או המוסלמית)? ואם ארץ היעד היתה ארה''ב או קנדה, גם אז היתה התנגדות ל''גירוש''? פשוט, הזרים לא רוצים לחזור למדינת העולם השלישי שלהם. 3. אזרוח זרים ישמש ''אור ירוק'' לעובדים הזרים כי הולדת ילד תאפשר אזרוחם בישראל. בנוסף, כ- 20 אלף פליטים מאפריקה על משפחותיהם (רובם מוסלמים) משוטטים היום בשולי שכונות העוני בישראל, וגם הם ממתינים להחלטת הממשלה, ונשותיהם כבר נושאות בבטנן ילדים ''דוברי עברית'' ש''ילכו לצבא'' (כחזון שמעון פרס).

  • 3.

    עובדים זרים לארצם ומולדתם

    שרונה אביב, 26/10/09 14:07

    צודק מאוד אלי ישי הם לא צריכים להיות כאן בפליפינים תאילנד הודו גם סודן אין מלחמות, מחכים להם שם משפחה הם לא פליטים שיכירו את סבא וסבתא ודודים שלהם, מה אתם עושים סיפור כל כך דרמטי מילדי העובדים הזרים הם לא יהודים סוף פסוק, טפלו בילדים המסכנים הישראלים

    • ומי ימלא את מקומם, את? או אולי בנך/בתך?אולי סוף סוף תרוויחו ביושר

      את כספכם ולא על חשבוני, לא?, 26/10/09 14:45

      ואלי ישי ''הרחמן'' רוצה לראות אותו שולח את ילדיו לחינוך השסניקי, חלום באספמיה הוא רק לחינוך הליטאי שולח אותם.
      מה הוא יודע שאתם לא יודעים, שאלתם את עצמכם פעם?

    • תקראי את תגובתי למגיב 1 (ל''ת)

      g.l, 26/10/09 16:02

  • 2.

    למה על הילדים החרדים את לא מרחמת כמו שאת מרחמת על הגויים הללו? (ל''ת)

    מזועזע מהאיפה ואיפה, 26/10/09 14:06

    • בורות (ל''ת)

      מזועזעת, 26/10/09 14:38

    • כשהילדים החרדים יעשו את העבודה של העובדים הזרים נרחם עליהם גם (ל''ת)

      העוני בעדה החרדית הוא מרצון, 26/10/09 14:40

  • 1.

    אם הם עובדים ב-''בשכר נמוך ותנאי ניצול...'' אז למה שימשיכו לחיות כאן

    בשם ''זכויות האדם'', 26/10/09 10:47

    אכן הם עבדים לכול מיני עריצים ומערכות פשע הנלחמים להישארותם.

    הם חיים כאן בתת תנאים, אז למה שישארו כאן?

    טוב להם ועדיף לנו שנפרד ברוח טובה.
    שישובו לחיות בארצות מולדתם, זה הדבר הנכון ביותר והטוב ביותר עבורם ועבורינו.

    אם יש להם בעייה עם העובדה שהארצות מהן הגיעו הנה הן ארצות נחשלות, ארצות עולם שלישי דלות ולא מתורבתות, אזי שיעשו מעשה שיירתמו ויפעלו בכוחות מלוכדים עם בני עמם ובסיוע בנלאומי לשינוי הקיים.שישנו שיפתחו שיקדמו ויתפתחו כפי שעשו זאת עמים רבים במקומות שונים בעולם לאורך ההסטוריה האנושית, כולל אותנו (גם אנחנו בנינו מדינה יש מאין).
    שישתמשו בכל מה שספגו ו''רכשו'' כאן כמנוף להעצמת המדינות מהן באו.

    גם ארצות המערב המשודרגות התחילו בנקודת מוצא נחותה והתקדמו בכוחות עצמם.

    הדרך להטיב את תנאי חייהם אינה נדידה והטמעה בארצות ובעמים אחרים, על אף ולמרות שעובדה זו נוחה ורצויה לקומץ בעלי אינטרסים רעשניים ונהנתניים המעוניינים לקבע כאן ''תרבות'' של עבדות זולה, וזאת על חשבון המדינה ורוב אזרחיה.

    תגובה תתקבל באהבה

    • רואים אותן דוהרות ברחובות רמת השרון

      יפה נפש משתמט, 26/10/09 14:53

      רואים אותן דוהרות ברחובות רמת השרון
      ברמת האביב ובהרצליה פיתוח
      בתוך ג'יפים שחורים וגדולים, עם חלונות סגורים
      עם דרכונים כפולים, נושאות את טפן לבתי ספר פרטים
      צופרות בצופרים גבוהים על מכוניות 1600 סמ''ק נמוכות
      עולות על מדרכות ועוקפות בהחלטיות
      מרכבותיהן פולטות עשן ומתיזות שלולית
      וכולן נושאות בעזוז סיסמאות ''לא נשכח ולא נסלח''
      וגם 4.11.95 בשחור
      וליבנו נמלא בגאווה, אלו הנשים הנושאות את הבשורה
      קולן נשמע בגאון מעל דפי העיתונים, הרדיו, ובכלל
      הן אלו הרודפות את השלום, נגד זיהום אויר
      הן הן המנהלות עמותות בעד כל העניים האביונים ומזי הרעב
      אלו נשות התרבות שלנו, מחלקות את הפרסים בינן לבין עצמן
      באירגונים לזכויות האדם, ובצלם
      ואנו האזרחים, בקסתות הנמוכות, ליבנו נמלא בגאווה
      וכשאנו פותחים את דלת המקרר הריק אנו נזכרים באושר
      שאנו מגש הכסף עליו להן ניתנה מדינת היהודים

      • תגובה מעולה! (ל''ת)

        שמאל = מיעוט, 26/10/09 16:46

    • כי......

      g.l, 26/10/09 16:00

      הם מנגבים לסבאים שלך את ''הת...'' ואו קוטפים בתנאים איומים את הירקות של הסלט שלך מה שאתה ואני כבר מזמן לא עושים...כי אנחנו מנהלים גדולים,ואו עושים מליונים בחברות כ''א למינהן.צריץ להפסיק את מדיניות הדלת המסתובבת,יודע מה זה?מצד אחד מגרשים עובדים זרים שקרעו את הת.. רק כדי להחזיר את הכספים ששילמו כדי לעבוד פה וסוף סוף יכולים להרויח,ולהפסיק לאלתר לאפשר את הבאת עובדים חדשים ולהסדיר אחת ולתמיד את חייהם של העובדים וילדיהם כדי שיוכלו לחיות בנחת ובשלווה.כן יהודים או לא יהודים הם קודם כל בני אדם,להזכירך לא כל אזרחי המדינה יהודים אז מה?מה זה מעניין לצורך העניין? הבערות והפרזיטיות של אלי ישי ודומיו יותר מטרידה אותי!!!!!!