• 17.

    יש למנוע מאנלפאבתים להגיב באתרי חדשות, יש להקים עבורם אתרים לילדים.

    EXTRA-שמאל , 25/10/09 16:14

    אתר מכובד לא יכול להוריד את הרמה ע''י כך שיאפשר לכל עילג ואנלפאבית להתבטא, ראשית שילמדו לכתוב ולאחר מכן שיגיבו.

  • 16.

    בימי שישי הם עסוקים במסיבות טרנס וזה משפיע עליהם במשך כול השבוע

    פקק תנועה , 25/10/09 14:08

    והם פשוט לא מרוכזים ולא יכולים ללמוד כתוצאה מכך אפילו את הדבר הפשוט ביותר

  • 15.

    לבדוק קודם את מיומנויות השפה של המורים. אח''כ של התלמידים

    לוק, 25/10/09 09:43

    בכל פעם שילדי מביא הביתה מבחן, אני מתחלחל מעילגותן של השאלות אותן ניסחה המורה ושגיאות הכתיב.
    העברית של הילדים היום טובה עשרות מונים מהעברית של הדור הקודם. הבעיה היא שהדור הקודם הוא המלמד את העברית היום.

  • 14.

    עכשו נזכרתם?

    אני, 25/10/09 09:20

    מדינת ישראל מגדלת דורות של אנאלפאביתיים.
    שילוב ממאיר של מורים רדודים, חנופה מתמדת לתלמידים, פחד מההורים ובעיקר - דור מבוגרים שבז להשכלה - כל אלה הביאו אותנו למצב העגום הזה.
    בעבר, כשעם ישראל היה מפוזר בגלויות השונות, כל יהודי ידע קרוא וכתוב. ספרות ענפה בפרשנות המקרא, התלמוד, הלכה, אגדה, תפילה ושירה נכתבה בשנים שהעולם היה שקוע בתחתית הבורות.
    היום, כשאנו יושבים על אדמתנו וחיים כבר למעלה מששים שנה בעצמאות, דווקא אז אנחנו יורדים לתחתיות.
    מזעזע.

  • 13.

    דווקא הבן שלי בגן קורא ומבין! (ל''ת)

    חרדי, 25/10/09 08:03

  • 12.

    דור בבל -דור הפלגה אין חדש תחת השמש

    אסף ראסטה, 25/10/09 08:02

    חבל,שנותנים לשונאי ישראל ,שונאי דרך ארץ ותורה להיות חלק מתשתית חינוכית מקבלים מוגבלים בהבנה ובדיבור בורות טוטאלית בהסטורית העם היהודי ,אלימות שינאה פנאטית חולי מין כבר מגיל 12 אלכוהוליסטים ונערות מתפגרות חובבות ערבים ובכך שונאות ישראל וצה''ל

  • 11.

    עוד לא מאוחר לקבל ''נובל'' על הגילוי

    אבל תתחילו עם המורים, 25/10/09 04:46

    שר החינוך מוזמן להסתובב ולדבר ארוכות עם תלמידי ותלמידות הסמינרים למורים (אני ממליץ בעיקר על לוינסקי) ואחר כך לעשות סיור בבתי ספר ולדבר עם המורים ולראות מה מקור הבעיה...הפרח'יות מתחילה מלמעלה, והיא לא קשורה ל-sms,שלא היה בדור המורים.
    על החתום: מורה (אבל משכיל).

  • 10.

    התלמידים לא יודעים לדבר הם יודעים רק לקלל (ל''ת)

    אזרח ותיק, 25/10/09 02:29

  • 9.

    בעידן ה COPY PASTE במחשב והמסרונים בנייד אין פלא שהם לא יודעים לדבר

    א, 25/10/09 00:51

    הרי כל אדם שלא קורא בכל ומדבר ורק מעתיק משפטים בחיים לא ילמד לדבר נכון

  • 8.

    התלמידים גרועים גם כי המורים גרועים (ל''ת)

    דור שלישי לבערות, 25/10/09 00:34

  • 7.

    עוד לא נרגענו מהמיצ''ב וכבר הגיע תורו של מבדק עמי''ת (ל''ת)

    מורה בגימלאות, 25/10/09 00:22

  • 6.

    שמעתם את שפת המורים לאחרונה?

    א, 24/10/09 23:51

    מיומנויות למידה צריכות להילמד מראשית הגנון ולהיבנות ''צעד, צעד'' .
    בכל שנה צריך לקבוע מספר מיומנויות ללמידה, על פי תכנית אורך ורוחב:
    1.מיומנויות חובה שצוות החינוך בחר להקנות הן עיוניות והן מעשיות.
    2. מיומנויות בחירה (אשר נבחרות ע''י התלמיד עצמו)
    3.ולבסוף ''איבחון ומשוב'' (לפחות בשלושה שלבים) כאשר הן המורה והן הלומד משפרים את דרכי הלמידה בשאיפה להביא את הלומד להישגים ראויים על פי מידת השתדלותו ויכולתו להצליח. בהצלחה!!!

  • 5.

    איך יוצאים לפנסיה כבר

    מורה, 24/10/09 23:49

    עוד מבחן ועוד מבדק
    גם ככה אין כבר אין כח

  • 4.

    אם מישהו היה מלמד אותם עברית, הם היו יודעים

    amir_e_a , 24/10/09 23:20

    בְּבָתֵּי סֵפֶר בָּאָרֶץ לֹא מְלַמְּדִים לִקְרֹא וְלִכְתֹּב. בִּכְלָל. בְּסִפְרֵי לִמּוּד הַקְּרִיאָה לְכִתָּה א' יֵשׁ שְׁגִיאוֹת כְּתִיב וּמִשָׁם זֶה הוֹלֵךְ וּמִדַּרְדֵּר. הוֹרֶה שֶׁסּוֹמֵךְ עַל זֶה שֶׁבֵּית הַסֵּפֶר יְלַמֵּד אֶת הַיֶּלֶד לִקְרֹא, יְקַבֵּל יֶלֶד אָנָאלְפַבֵּית. יֵשׁ סִכּוּי שֶׁהַיֶּלֶד לֹא יִהְיֶה אָנָאלְפַבֵּית אִם הָהוֹרֶה יְלַמֵּד אוֹתוֹ בַּבַּיִת אוֹ אִם בְּמִקְרֶה יִזְדַּמֵּן לוֹ מוֹרֶה צַדִּיק שֶׁעוֹשׂה הַרְבֵּה יוֹתֵר מֵהַדָּרוּשׁ.

    וְחוּץ מִזֶּה, הָאָלֶפְבֵּית שֶׁלָּנוּ מֵעוֹלָם לֹא הָיָה מְיֹעָד לְשׁמּוּשׁ שֶׁל הַיּוֹם. מָה שֶׁהָיָה טוֹב לִכְתִיבַת הַתָּנָ''ךְ וְהַתַּלְמוּד - חִבּוּרִים דֵּי קְצָרִים שֶׁרֹב הַאֲנָשִׁים מִמֵּילָא לָמְדוּ בּעַל פֶּה - לֹא טוֹב לַכַּמּוּת הַעֲצוּמָה שֶׁל טֶקְסְטִים מְגֻוָּנִים שֶׁאֲנַחְנוּ כּוֹתְבִים וְקוֹרְאִים הַיּוֹם. אֵין בְּרֵרָה, אֲנַחְנוּ חַיָּבִים לְהַתְחִיל לְנַקֵּד אֶת כָּל מָה שֶׁאֲנַחְנוּ כּוֹתְבִים. אִם אַתֶּם חוֹשְׁבִים שֶׁאֲנִי מְשֻׁגָּע, חַכּוּ כַּמָּה שָׁנִים.

    • הבעיה העיקרית היום היא שילדים אינם קוראים ספרים, אני אדם בגיל 55

      אדם שירד מהארץ לפני 30 שנה., 25/10/09 04:55

      שעף משלושה בתי ספר תיכון מפני שהייתי תלמיד ''מופרע'' ולא אהבתי משמעת ולימודים (אפילו לא סיימתי כיתה ט'), אבל..... אני אוהב מאוד לקרא, אני קורא מאוד מהר – ומבין את הנקרא – והיו ימים בילדותי שהייתי הולך לסיפריה, משאיל ספר, חוזר הביתה, קורא אותו וחוזר בערב לחליף אותו בספר אחר.
      מי שלא קורא ספרים וספרות יפה – בעברית, אנגלית או כל שפה אחרת – לעולם לא ידע לכתוב ולדבר כראוי. 

  • 3.

    תגובה

    מורה, 24/10/09 22:56

    עוד מבחן ועוד מבחן זה לא מה שיפתור את הבעיה.
    הטיפול בבעיה צריך להיות של כלל המורים ולא רק של המורים לעברית.

  • 2.

    שיו, אתם מה זה לא סיריוס!!

    נופר, 24/10/09 21:45

    כאילו, מי יקבע שאני לא יודעת היברו? איזה מבחן חרא של המורים המאדר פאקרס? לא נראה לי. העברית שלי מאממת, גם אם אני לא קוראה ספרים בכלל.

    • גברתי הצעירה העברית שלך ברמה 00 לא יותר מזה

      אזרח, 24/10/09 22:39

      בשתי שורות שני שגיעות כתיב ממש מלהיב !!!!
      מי שאשם זה משרד החינוך שמכניס פרופסורים למערכת שיעשו ברדק הדבר היחידי שצריך זה לבצע לפחות פעם בשבוע מבחן כתיבה כפי שעשו לפני שנים וכך המורה יכל לתקן את השגיעות ואלה שנכשלו חזרו שוב על המבחן כך זה תרם שהילדים כתבו נכון לגבי המורה שלימדה עברית את נופר צריך לתלות על עץ כך לא מלמדים

      • נִדְמֶה לִי שֶׁהִיא עָשְׂתָה אֶת זֶה בְּכַוָּנָה

        amir_e_a , 24/10/09 23:23

        נִדְמֶה לִי שֶׁהִיא עָשְׂתָה אֶת זֶה בְּכַוָּנָה וּבִצְחוֹק, אֲבָל חוּץ מִזֶה אֲנִי מַסְכִּים מְאוֹד.

      • שגיאות !!! (ל''ת)

        יהודי פשוט, 25/10/09 00:29

      • העברית שלך מתחת לכל ביקורת אדוני

        אבשלום קור, 25/10/09 08:20

        שני שגיעות? חחח זה שתי שגיאות
        אתה סתם דפ''ר גיסנו, למד עברית ולכשתדע חזור אלינו בכוחות מחודשים

        אהבל שכמוך.

    • הרגת אותי מצחוק! (ל''ת)

      הרוג, 25/10/09 02:07

  • 1.

    כתה ז' זה מאוחר מידי!

    אם מודאגת, 24/10/09 21:36

    עד כתה ז', אם ילד לא התגבר על מיומנויות יסוד הוא כבר בפיגור חומר משמעותי! לימדתי לפני 30 שנה ילד שהצליח לעבור את מערכת החינוך עד כתה ו' בבי''ס בשכונה מבוססת, בלי שידע קרוא, כתוב וחיבור וחיסור מעבר ל-10! כמובן שהוא רק ''עבר'' את בית הספר ולא למד בו כלום. לפני כ-15 שנה ''הצליחה'' בתי לעבור את מערכת החינוך עד סוף כתה ד', מבלי שיכלה לקרוא 3 מילים ברציפות, שלא לדבר על הבנת הנקרא, וזאת למרות פניות חוזרות מצידי אל גורמים שונים בבית הספר (בסוף לימדתי אותה לקרא בעצמי). כדי שבאמת יאתרו תלמידים מתקשים בזמן, צריך לבצע את האבחון בסוף כתה ג', ולחזור עליו לגבי כאלה שמצאו אצלם בעיות כעבור כמה חודשים, ואז להכנס לפעולה!