• 153.

    כל זמן שיש רבנים בצבא הם יטפטפו את אידיאולוגית הימין פנימה. (ל''ת)

    ככה מקימים את צבא היהודים שטופי המוח, 02/11/09 15:08

  • 152.

    גרוש יהודים והחרבת יישוביהם זו לא 'פוליטיקה' זו אנטישמיות נטו ! (ל''ת)

    גדעון ארליך, 26/10/09 17:24

    • זה לא גירוש, החזירו אותם הביתה. להבא הם יכולים להשאר שם אם הם רוצים (ל''ת)

      נמאס כבר, 02/11/09 15:07

  • 151.

    חיילי שמשון מחו על שימוש פוליטי בצבא. כל הכבוד להם! (ל''ת)

    סא''ל מיל., 26/10/09 12:39

  • 150.

    גם בסדום היו חוקים (ל''ת)

    אביעד, 26/10/09 10:51

  • 149.

    גולנצ'יקים לא מגרשים יהודים! גדוד 12 כבוד!!! (ל''ת)

    מאמר יפה, 26/10/09 01:51

  • 148.

    אכן יש למלא את השבועה לצהל - אלא אם מקבלים פקודה בלתי חוקית (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 25/10/09 21:16

  • 147.

    הסרבנים שאינם משרתים בצהל - לא מביעים דעה פוליטית? - למה הם לא נשפטים (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 25/10/09 21:14

    • סרבני המצפון יושבים בכלא! ולידם צריכים להוסיף את סרבני הימין.. (ל''ת)

      ''הסרבנים שאינם משרתים''! התשובה בגוף השאלה, 02/11/09 15:09

  • 146.

    אמיר בוחבוט אתה מלך!! ישר כוח !! (ל''ת)

    אחלה מדור, 25/10/09 15:31

  • 145.

    החברה הישראלית צריכה ליסמוך על דבריו של נתניהו שאמר שהוא לא יחזור

    פקק תנועה , 25/10/09 11:21

    בשנית על טעויות הגרוש של גוש קטיף

  • 144.

    יש להוציא מצה''ל כל עניין רדיפות יהודים - ובצוע גירושים ופוגרומים (ל''ת)

    אחרת יש לבטל גיוס חובה, 25/10/09 08:23

  • 143.

    ממתי גיוס חובה כולל חובה לבצע רדיפות ומלחמה ביהודים?

    ולספוג הכנה מנטאלית בנוסח גבלס, 25/10/09 08:22

    בשביל זה יש להקים יחידות מיוחדות ששם ישרתו אנשים שזה מתאים להם ...

  • 142.

    בוחבוט, אין מקום לצבא שיוצא להילחם נגד תושבי עצמו ומגן על תושבי האוייב (ל''ת)

    יוסי, 25/10/09 04:08

  • 141.

    גדוד שמשון - המדינה תומכת בכם! (ל''ת)

    שמוליק, 25/10/09 04:07

  • 140.

    אולי אתה קצת חרש בחבוט, אבל רוב העם עומד מאחורי חיילים אלו

    בוחבטון, 24/10/09 21:55

    כולם כמעט מצדיעים לחיילים האמיצים, הם הקדימו תרופה למכה. ככל שצה''ל ירדה בהם, יכניסם לצינוק, ועוד פאשלות, כן תגבר האהדה בציבור למתנחלים. עלו והצליחו חיילים מתוקים.

    • טעית במילה ''רוב'' המילה הנכונה היא ''כל'' (ל''ת)

      השמאל לא יכול להיחשב עם ישראל, הוא אוייב רע ומר, 25/10/09 04:12

  • 139.

    למה לא זעקתם על מכתב הטייסים ?! למה הפכתם אותם לגיבורים ? (ל''ת)

    בעע, 24/10/09 21:30

  • 138.

    הוירוסים אינן יהודים ולכן לא תהיה מלחמת אחים (ל''ת)

    עורו יהודים אל תבליגו יותר לוירוסים, 24/10/09 19:53

  • 137.

    להוציא את הצבא מהשמאל!!! (ל''ת)

    אורי, 24/10/09 18:39

  • 136.

    אדון בוחבוט אתה פשוט חצוף

    גולן ענתבי, 24/10/09 18:38

    נכון שעדיף לא להפעיל פוליטיקה בצבא נכון מאוד אבל כל שבהשבעה הם אומרים אעשה הכל להגן על חירות ישראל דבר הנוגד פינוי יישובי המדינה לגחמות המנהיגים. לפחות הנוער הלאומי מתגייס לצבא ושם עושהאת מחאותיו הפוליטיות במקרה הזה למרות שרב הלאומים שומרים על שתיקה הנוער השלא לאומי כלל לא מתגייס אז תן כבוד ושב בשקט

    • צודק, הוא חוצפן לאללה (ל''ת)

      יוסי, 25/10/09 04:09

    • אז שלא יתגייסו לצה''ל אם קשה להם שישארו בבית (ל''ת)

      רועי, 25/10/09 06:48

  • 135.

    מענין מה היה נוסח השבועה של הס.ס.

    לוי, 24/10/09 18:32

    קיימות פקודות בלתי חוקיות.
    אם איזה חולרה הפליץ פקודה אנטישמית כל חייל הגון לא ימלא אותה.

  • 134.

    כשהשמאלנים מסרבים להלחם לפי מצפונם למה להם מותר?? (ל''ת)

    אלגרה, 24/10/09 16:41

    • סרבני מצפון יושבים בכלא..אל תתמם! היחידים שמשתמטים בלא עונש זה הדוסים! (ל''ת)

      אחת, 25/10/09 17:07

  • 133.

    ההנהגה חייבת להבין שהעם הצביע ימין (ל''ת)

    amir, 24/10/09 14:23

    • בדיוק (ל''ת)

      שמוליק, 25/10/09 04:09

  • 132.

    לא יתכן התערבות של פלג פוליטי מהעם במקרה שלנו מפלגות הימין הקיצוני

    my story , 24/10/09 12:32

    להליך התקין של צהל ובעידוד ושתיקת הדרג המדיני מה שהחיילים עשו בהשבעתם זה פשוט הכרזת מרד סמוי וגלוי בעקרונות צהל והדרג המדיני בעידוד מפלגות ימין קיצוני ובכלל הימין כולו שמצפצף על עקרונות מדיניים והליכים חוקתיים של המדינה-לא יתכן שחלק מהעם הורס וחלק מהעם השפוי צריך לשאת בכל התוצאות הנילוזות של מדיניות קיצונית והורסת שלא מובילה לשום מקום-אלה כמעת בטוח למרד אזרחי שדוגמתו ראינו אצל החיילים בקותל.

  • 131.

    השמאל הגזען הורס את הדמוקרטיה והמתנחלים זה עתיד העם (ל''ת)

    אלגרה, 24/10/09 11:25

    • נכון מאד (ל''ת)

      קוקטייל, 25/10/09 04:09

    • המתנחלים שרוצים בסיפוח יו''ש על 2.5 מליון הפלסט' שחיים הם העתיד? (ל''ת)

      סיפוח יו''ש ימית עלינו מדינה דו לאומית!!, 25/10/09 17:08

  • 130.

    היום זה כרזות מחר זה סירוב פקודה המוני (ל''ת)

    דוד, 24/10/09 10:38

  • 129.

    עוד מעט תברחו לחו''ל אחרי ההפצצה האירנית סורית ואז מי ישאר כאן.... (ל''ת)

    צחי, 24/10/09 09:57

  • 128.

    להחליף אותם עם גלעד שליט וברוך שפטרנו (ל''ת)

    דגידפ , 24/10/09 09:32

  • 127.

    אם זו היתה כרזה נגד גדר ההפרדה היו קוראים לזה חופש הביטוי

    נועם, 24/10/09 09:26

    קשה לגרום לאדם שלא לבטא את עמדותיו הפוליטיות, בין אם במפורש ובין אם במשתמע. דבר אחד חבל - שעושים איפא ואיפא בין עמדות ימניות שבד''כ מקבלות גינוי כזה או אחר לבין עמדות שמאלניות להן מוצמד ערך חופש הביטוי.

    • אני קצינה בצה''ל - אין מקום לדעות פוליטיות בצה''ל

      ליטל, 24/10/09 10:37

      בטח לא אם אתה טירון צעיר ופעור

      • אני קצין בצה''ל, אין מקום לגירוש אזרחים

        בעז, 24/10/09 19:54

        הפעילות של צה''ל וגדוד שמשון נגד מתיישבי חומש הוא שערורייה והפיכת צה''ל לזרוע פוליטית של השמאל. מי שמפעיל כך את צה''ל לוקח על עצמו אחריות לפוליטיזציה.

        • בועז אתה תותח

          חייל של אהבה(אהבת ישראל), 13/11/09 07:52

          ובעיקרון גם אני בדעה שצבא צריך להיות ממושמע ומופרד מהפוליטיקה. להתעסק באיך לבצע את מה שהוא צריך לבצע בצורה הכי טובה וזהו. אבל יש לאנשים צו מצפון.. ובניגוד לסרבני המצפון מהשמאל, אני לא חושב שאפשר לחשוד באחד מאלו כמנסה להשתמט..

          חוץ מזה שאני לא רואה את המעשה הזה כפוליטי אלא כמצפוני.. וההבדל הוא כמרחק שמיים וארץ.

      • צבא לא יכול לאכוף גזירה נגד ציבור שלם, ולתת פקודות המכוונות נגד החיילי (ל''ת)

        קצין, 25/10/09 04:11

      • אבל לתא''ל מותר להיות פוליטי לדעתך ? לאלוף ? (ל''ת)

        גדי שמני, 25/10/09 13:45

  • 126.

    חוסר הבנה יסודי של הכותב לתפקיד הצבא במדינה דמוקרטית.

    כבשה פועה, 24/10/09 08:47

    ''ישנם מקרים בהם על חייל צה''ל לסרב למלא פקודה''. הציטוט הזה לקוח מפסק דין אירועי כפר קאסם ומתייחס לאותם מקרים ש''דגל שחור מתנוסס מעליהם''. מאז, כידוע, משמש פסק דין זה כתקדים משפטי. זאת כי צה''ל אינו צבא של קלגסים אלא צבא הגנה לישראל שנועד מתוקף חוק יסוד הצבא ''להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה'' ולא לעסוק בסלילת כבישים, קטיף תפוזים, רצח ערבים חפים מפשע או גירוש יהודים. הכותב נכשל בהבנת יסוד של הכללים המקובלים במדינה דמוקרטית וחבל. לא על טירוני שמשון עליו להלין כי אם שר בטחון, שמזה מספר שנים נוהג להשתמש בצבא ישראל לצרכים פוליטיים פנים-מפלגתיים. בד''כ, לקול מצהלות ''כלבי השמירה של הדמוקרטיה'', מסוגו של הכותב.

    • יפה. אם החייל סרב כבר מעכשיו פקודה הוא יכנס לכלא. תודה

      משפטן, 24/10/09 10:39

      על העזרה. כל חייל שמסרב פקודה דינו לכלא במקרה הטוב. במקרה יותר טוב לזרוק אותו מצה''ל

  • 125.

    התנכרות משמאל- סירוב מימן

    1, 23/10/09 23:58

    עד לא מזמן היה קל לדעת מי בעדנו- הלוחמים.
    מאז שגויסו לוחמים למהלך פוליטי וחסר איזון מדיני-הרתעתי- להתגרש מישוביהם, הרי שכבר נהיה קשה לומר מי אנחנו: לוחמים לעצמאותנו או לעצמאותם של זרים.

    חבירת גורמי משפט ותקשורת כנגד צה''ל, בחסות 'ארגוני צדק' עולמיים, הייתה גם היא נסיון לשלוט על החיילים.

    מה הפלא שהם נאלצים לבחור, כמו העם...

    נסיון ההשפעה על הצבא מצד השמאל חמור בהרבה: בנוסף לערעור בטחוננו, הוא מציף רגשות אנטישמיים בכל העולם, שבמסווה של ביקורת ספציפית על פעולות ישראל, לא יניחו לפלשתינים- גם אם ירצו- להשלים עם ישראל.

    • כול מילה בסלע (ל''ת)

      קובי, 24/10/09 10:36

  • 124.

    כל מלעיזי החיילים הקדושים סובלים מתסמונת דאון מחלה מאוד ידועה (ל''ת)

    Zig_Zag, 23/10/09 23:40

  • 123.

    שמאל ימין שמאל

    berdav , 23/10/09 22:34

    ולכלא...על כל שקל שיקבלו תרומה מהרבנים שבוע בפנים...גם לשמאלנים הסרבנים וגם לימניים הסרבנים...דין אחד לכולם

    שמאל ימין שמאל ולמחבוש

  • 122.

    There is no place to use the army aginst Israeli citizens!

    the peoples army, 23/10/09 22:31

    The blame should fall on Ariel sharon and his filty friends that posed a danger to israeli democracy in their actions, in using the army against israeli civilians.
    sharon in where he deserves to be, let hope Omri and the rest of the corrupt bastards will be joining him soon!
    They destroyed the lives of 10s iof thousands of israelis for the sake of making money.
    hOW WAS NETZARIM SOLD FOR 4 TIMES ITS WORTH TO THE STATE OF ISRAEL AFTER BEING ON THE MARKET FOR 10 YEARS WITH NO BUYERS???

    • קודם תלמד עברית ואח''כ תפסיק לזבל לנו את השכל (ל''ת)

      דגידפ , 24/10/09 09:32

  • 121.

    אם אני הייתי לובשת מדים , הייתי מתנהגת אחרת.

    ריקי בליך, 23/10/09 22:13

    מזל שהחלטתי להשתמט.

  • 120.

    הבושה האמיתית היא שמשתמשים בצהל נגד יהודים במקום נגד האויב (ל''ת)

    חייל מיל, 23/10/09 22:12

  • 119.

    אתם רואים ? בגלל זה אני ובר רפאלי לא התגייסנו.

    הזמר מיקי, 23/10/09 22:09

    פוליטיקה זה מגעיל .

  • 118.

    ספור על מדינה רחוקה

    HaMashkif , 23/10/09 22:04

    במדינה רחוקה ונדחת קיימים שני סוגי אזרחים: אדומים וכחולים. מאז הקמת מדינה זו אומרים האדומים לכחולים:

    ''אנחנו טובים, חכמים, צודקים, מתקדמים ונאורים, ואלו אתם רעים, טפשים, מנוונים וחשוכים. מה שלנו מותר לכם אסור, כי אתם לא אחראים ולא מוסריים. לנו מותר להמר על חיי כלנו ולהאמין כפתאים לאויבי מדינתנו ולכם אסור להגשים ולקיים את מורשת ארצנו. לנו מותר להתגרות בכם, להתחזות שאנחנו טרוריסטים מסוכנים מתוך מחניכם, ללעוג לכם ,למנהגיכם, אמונתכם ומנהיגיכם, ואתם חייבים לכבדנו ולהעריצנו, כי רק אנחנו יודעים מה טוב לכלנו.''

    מזל שזו מדינה נדחת. אנחנו לעולם לא נהייה כמותם.

  • 117.

    הכל נפרץ, כאילו ההנתנחלות היא ערך עליון, בושה (ל''ת)

    מתנחלים מחריבי הציונות, 23/10/09 21:52

    • הכל נפרץ . כאילו ההתישבות היתה הכרחית להקמת המדינה...

      אריק השמן, 23/10/09 22:00

      במקום להקמת הקזינו ביריחו או באי היווני....

      • רק הקמת מגדלים בת''א הם ערך עליון ואולי גם השקעה אצל מנכ''ל מכבי (ל''ת)

        עמי, 24/10/09 09:43

  • 116.

    אני הייתי מעמיד אותם מול כיתת יורים. כמו שסבא שלי רודולף היה עושה... (ל''ת)

    יואב הס - יש גבול, 23/10/09 20:53

    • אני חושב שסבא שלך וסבא שלי היו חברים טובים.

      ריכרד גולדסטון, 23/10/09 21:57

      לדעתי עוד מהימים של מרתפי הבירה...

      • חזק מאוד אחים שלי (ל''ת)

        פריץ ואגנר, 23/10/09 22:25

        • Kol Yisrael akhim

          RomaniGanav, 24/10/09 08:38

          Vegam Galey Tzahal

    • חבל על התחמושת, יש שיטות יותר זולות ולא פחות יעילות (ל''ת)

      דגידפ , 24/10/09 09:30

  • 115.

    אני הייתי זורק אותם מהצבא. (ל''ת)

    ז'קו אייזנברג, 23/10/09 20:52

  • 114.

    The Tironim

    Doron Sacham, 23/10/09 20:23

    Lock them in Jail for a long time!

  • 113.

    ציטוט תגובת אפריים קישון

    ולקוביץ דניאל, 23/10/09 19:55

    קיבלתי פרס ישראל למרות היותי פרו ציוני והמבין יבין כל הכבוד

  • 112.

    הצהרה על סירוב לבצע פשע נגד האנושות אינה מחאה פוליטית אסורה (ל''ת)

    חיים, 23/10/09 19:51

    • אז אתה תומך גם בסרבני המצפון? או שפשעים נגד פלסט' הם לא פשעים? (ל''ת)

      או שאולי לדעתך הם לא חלק מהאנושות? צבוע שכמוך.., 25/10/09 17:10

  • 111.

    מי שהכניס פוליטיקה לצהל הם הניבחרים שהשתמשו בצהל נגד עם ישראל (ל''ת)

    יובל ארהב, 23/10/09 19:49

  • 110.

    הבושה הגדולה היא התנהלות המדינה נגד המתיישבים היהודים האמיצים .....

    ג.ר, 23/10/09 19:23

    מאז 1988 הערבים שוכבים על המדינה הזאת להשמידה באמצעות הפיכה פנימית.

    במקום להעיף את הנגיף בחרו הקוקסינלים של תל אביב לקבל אותם כחלק מהמדינה הזאת.אין לכם ולו טיפה צלולה אחת של כבוד עצמי.

    יהודיות הולכות עם ערבים,המדינה מעניקה מליון שח לאלה שניסו להשמידה.תוהו ובוהו ,פשע,אונס יומיומי של נשים יהודיות רצח שוד והריגות מכוונות בכבישים!!

    הבושה שלנו היא השמאל החזירי,הקאפו החדש של יהודי כל העולם.

  • 109.

    החובה הנדרשת מהחייל , מחייבת פי אלף את המפקד

    מרק טווין, 23/10/09 19:06

    מפקד שמסכים לבצע פעילות פוליטית ולפנות יהודים ''מתחום המושב'' , נכנס לקטיגוריה של זרוע פוליטית , תפקיד הצבא רק להגן על מדינת ישראל, מצבאות אוייב, וכוחות עוינים.
    ניצול לרעה למטרות פוליטיות ברות ויכוח הרסני בחברה, הוא זדוני, בדיוק כמו החדרת ארס לגוף.
    הסחת הדעת מהמחט שלקח על עצמו משימה לא לו. באופן חוזר עד כדי מחזורי, מעידה על חוסר שיקול דעת .לשונו של השור ארוכה, אך אין בה עצם, והיא יכולה לנוע לכל כיוון.פעולותיו של גד שמני מפקדם, מעידה שזו לא נקודה פוליטית מקרית . זה כבר קו שחדר לצבא.
    גם לקצין שממלא פקודה מותר למחות נגד פקודה שלדעתו בעייתית, או לא חוקית.
    יתכן שיסתכן בפגיעה אישית מהמערכת. אבל כל הקצינים ששתקו בגירוש , ללא מחאה , מעידים על החומר הרך מהם הם עשויים.
    במלחמה הוא לא יהיה יותר קשוח. בלבנון הם הוכיחו זאת

  • 108.

    צודק מאה אחוז, דרכם החוצה מהיחידה ואף לכלא !!!!!!!! (ל''ת)

    נעמי, 23/10/09 18:40

    • את גד שמני לכלא ? אפילו ברוסיה נתנו לקצין אי תקין פוליטית - אזהרה ! (ל''ת)

      אומבודסמן, 23/10/09 20:24

  • 107.

    לפרק את הפלוגה ולפזר אותם

    ליאור, 23/10/09 17:58

    כלומניקים שלא שחקו את הסוליה של הנעל.
    למחוק ולפזר מיידית - בלי לרחם.

  • 106.

    אלימות

    הראל, 23/10/09 17:53

    הדבר מווטא אי יכולת לציית לסמכות. הדבר מווטא יהירות, שחצנות, מחשבה תבניתית לא אישית. הדבר מווטא חינוך לערכים מעווט, חוסר הבנה של מי אני ומהו מקומי. הדבר מווטא חוצפה שעוד לא ראינו כמותה. ולמרות שמדובר בשני לוחמים, קשה לי להאמין שאחרים שהיו סביבם לא ידעו מזה ושתקו.

    • מווטא ,מווטא, תלמד קודם לכתוב וויטויים בעברית (ל''ת)

      מובטל וויטוי, 24/10/09 10:14

  • 105.

    ברור שצריך לטפל בהפגנה בכותל - אבל לא שמעתי ולא ראיתי

    יופיטר יופיטר , 23/10/09 17:46

    שמזדעזים מאותם סרבנים שיוצאים לדרום אפריקה - או לאוניברסיטאות בחול - ומפגינים נגד המדינה וצהל - אם רואים בהפגנת החילים סכנה לדמוקרטיה - אותו הדין קיים לקבוצה שהזכרתי -

  • 104.

    צודק ב- 100% !!! (ל''ת)

    א7, 23/10/09 17:23

  • 103.

    KOL HA KAVOD

    GADY, 23/10/09 17:20

    LO MEFANIM !!!

    • Lo Mefanim!

      Doron, 23/10/09 20:25

      We need to lock you up in jail !

  • 102.

    אבל אולי הפינוי היא פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה?

    ב.ק., 23/10/09 17:18

    חיילי צהל אינם רובוטים ואסור שיהיו כאלה. ועוד משהו, ערכי צה''ל נגזרים מהחינוך של החיילים המתגייסים לשירותיו, לא מהערכים של המשתמטים מהשירות הצבאי.

  • 101.

    חיילים הכריזו אתגר לצה''ל, עכשיו על הצבא לאמר את שלו. (ל''ת)

    Vox Ami , 23/10/09 16:46

  • 100.

    יש חרדים מוכנים למות על קידוש האל כמו הטליבאן. (ל''ת)

    Vox Ami , 23/10/09 16:43

  • 99.

    צודק ולא צודק

    ירושלמי, 23/10/09 16:43

    החיילים צריכים להיענש במלוא חומרת הדין, אך גם מפקדיהם שבניגוד לרמטכ''ל (האלוף גדי שמני ותת אלוף נועם תיבון) היו צריכים להמנע מהפגנת דיעות פוליטיות לפקודיהם- המסר שלהם חלחל היטב למטה וזה מה שקבלנו עדיף לשתוק ולעשות עבודה גם המנוגדת לאידאולוגיה כמו שהרמטכ''ל עושה (כאמור) ולכן טוב יעשו גם המפקדים אם יפרשו מצה''ל לאלתר

  • 98.

    איפה היו המפקדים כשזה קרה? למה לא הפסיקו את זה? (ל''ת)

    נחמן מאומן, 23/10/09 16:35

  • 97.

    אם הייתי שם בטקס הייתי קורע להם את הכרזה (ל''ת)

    בני. י, 23/10/09 16:35

    • למה שתהיה שם ? לך מחכים בנעלין... (ל''ת)

      זולפיקאר, 23/10/09 20:26

  • 96.

    קמפיין? (ל''ת)

    מה זה?, 23/10/09 16:30

  • 95.

    האנשים האלה עוד יפרקו לנו את צה''ל - צריך להוקיע אותם (ל''ת)

    the one, 23/10/09 16:24

    • לנו ? מי זה לנו ? לך ולעמוס עוז ? (ל''ת)

      דני ב, 23/10/09 20:27

  • 94.

    חיילים כאלה לא מייצגים אותי (ל''ת)

    לוחם כפיר, 23/10/09 16:22

    • ואתה ? מייצג מישהו ? (ל''ת)

      ארגז פעולה, 23/10/09 20:27

  • 93.

    צבא

    אחד חכם, 23/10/09 16:18

    רק עם חיילים כאלו ננצח!!!!!!!!!

  • 92.

    מי שלא הבחין בנורה האדומה שנדלקה כשצהל נהיה זרוע פוליטית של ממשל ההתנת

    ישראל, 23/10/09 16:16

    ההתנתקות, מתעורר פתאום למראה האש שאחזה בקצות הבית. העשן כבר מתמר והאש מתפשטת במהירות. אולי יש עדיין תקוה קלושה לרסן את האש ולהשתלט עליה, אבל זו תקוה קלושה ביותר. הקומץ השתלטני והיהיר מעוניין בהתדרדרות המצב ובהריסות אושיות המדינה היהודית.

    • הפוסל במומו פוסל

      ליאור, 24/10/09 08:31

      ילד עוד כשלך החליפו טיטול ומילאו לך מטרנה ה, אני הסתובבתי בקסבה בחברון במדי צה''ל כדי לשמור על אחד מטורף שגר שם במקום לתרגל חוליה/כיתה/מחלקה .
      אז על תדבר על פוליטיזציה של הצבא.
      המתנחלים המציאו את זה.

  • 91.

    המתנחלים מטילים צל גדול על החברה הישראלית (ל''ת)

    סתם אחד, 23/10/09 16:14

  • 90.

    שירת הברבור של צה''ל (ל''ת)

    גדעון חיפה, 23/10/09 16:10

    • המשך ישיר להפעלת הצבא כזרוע פוליטית של חסידי ה''התנתקות''. (ל''ת)

      אריק השמן, 23/10/09 20:28

      • המשך ישיר להקמת והחזקת כוח שיטור צבאי להקמת ההתנחליויות

        ליאור הרזה, 24/10/09 08:57

        הזכרון שלך קצר , אז בוא אני ארענן לך אותו.
        באיזה צבא במקום להתכונן לתרחיש של מלחמה אמיתית
        1. שומרים על צירים/נקודות ישוב הזויות
        2. מטפלים באוכלוסייה אזרחית
        3. שומרים על מקומות תפילה יהודיים
        4. מקיימים ישיבות תיאום עם מתנחלים.
        חריין קטן ושמן כשאתה הסתובבת עם נעלי ספיידרמן בבית אני נכנסתי לכל מחנה פליטים ביהודה שומרון וחבל עזה כדי לשרת את האג'נדה שלכם אז אל תטיף על צבא בשירות פוליטי.
        המתנחלים המציאו את זה והימין הקיצוני לקח את זה צעד קדימה

  • 89.

    אני הייתי מעיפה אותם מצה''ל. גם ככה הם יסרבו פקודה (ל''ת)

    ימית, 23/10/09 16:00

    • הם לא יסרבו להלחם - אל תגזימי - הם לוחמים למופת (ל''ת)

      יופיטר יופיטר , 23/10/09 17:48

    • הלואי שיעיפו אותם מצה''ל

      טל, 23/10/09 19:54

      את כל אלה שמסרבים לפנות יהודים מהבתים שלהם שיעזבו את הצבא. ואז נראה כמה חיילים עוד יישארו לך שם, ואז תהיי גיבורה.זו הדרך היחידה ללמד את כולכם, חכמים בלילה, מי באמת מגן על המדינה הזאת ומי סתם יושב ומדבר שטויות ומעביר ביקורת.

    • טוב שאת לא קובעת. לא את ואפילו לא גד שמני הפוליטרוק. (ל''ת)

      שונית, 23/10/09 20:29

    • איזה שם טעון יש לך בשביל תגובה כזאת, ימית. (ל''ת)

      אוהד, 23/10/09 23:37

  • 88.

    זה רצון העם . היו בחירות שכחתם ? מי נבחר ??? נכון , ימין (ל''ת)

    כל הכבוד, 23/10/09 15:55

  • 87.

    צעירי הפוסט משתמטים, הציונים מתגייסים לקרבי (ל''ת)

    בראש מורם, 23/10/09 15:54

  • 86.

    מעניין מה היו כל התומכים אומרים אם על השלט היה כתוב ''לא משרתים בשטחים''

    Eחד, 23/10/09 15:50

    חייל שנוקט בפעולה\\אמירה פוליטית גלויה, ולא משנה אם הוא טירון או רמטכ''ל, ימני או שמאלני - צריך ללכת לכלא ולאחר מכן להיות משחורר מהצבא בקלון. זה נכון לכ-ו-ל-ם! בלי הבדל.

    • בדיוק אותו דבר !

      חיים, 24/10/09 08:17

      אלה ואלה - לכלא צבאי, ולזרוק אותם מכל יחדה לוחמת.



      חיים

  • 85.

    אמיר בוחבוט אתה צודק!

    נתן, 23/10/09 15:50

    מפני שכאשר הימין (האמיתי) ייבחר בבחירות לממשלה ויעביר החלטה דמוקרטית וחוקית בכנסת לתוכנית פינוי של ערביי ישראל יהיה על חיילי צה''ל חובה לציית לפקודה החוקית כדי לשמור על ערכי הדמוקרטיה בין אם זה חיילים כתומים, סגולים, ורודים או ירוקים.

    סרבנות לא תהיה מתקבלת על הדעת כלל וכלל!

    • אני אהיה האחרון שיכבה את האור בנתב''ג אם זה מה שיקרה (ל''ת)

      חשמלאי, 23/10/09 16:25

      • בסדר. אגב , אתה לא חייב לחכות עד אז... יש גם היום טיסות לתורכיה. (ל''ת)

        אלקטרונאי, 23/10/09 21:05

  • 84.

    כי יבוא יום בו ינסו פועלי אוון להכחידם בשם ''אחוות העמים''.

    ללמד את בני יהודה נשק, 23/10/09 15:48

    עמוס עוז וחבריו המקדמים אג'נדה של מלחמת אחים...

  • 83.

    להעיף אותם מיד מהצבא (ל''ת)

    קצין, 23/10/09 15:47

  • 82.

    אשפה ימנית (ל''ת)

    נו, 23/10/09 15:35

  • 81.

    אשפה ימנית (ל''ת)

    נו, 23/10/09 15:35

    • נו - אם אלה אשפה ימנית - איך תכנה סרבנים שמאלנים? שלא רק מניפים

      יופיטר יופיטר , 23/10/09 17:52

      כרזות - אלא נוסעים מעבר לים לדבר ולהפגין נגד המדינה וצהל

    • ודאי. אנחנו אשפה. תודה לך על דעתך המלומדת.

      אשפה ימנית, 23/10/09 21:25

      בנוסף לחכמתך אתה גם איש בעל נימוסים נאים.
      הוריך ודאי גאים בך...

  • 80.

    כול הכבוד לחיילים אסור לפנות ישובים (ל''ת)

    גיל חיילל, 23/10/09 15:28

  • 79.

    בענין זה אסור שתהיה פשרה ולכן: א. יש להעמיד את המעורבים למשפט צבאי

    אורך דין, 23/10/09 15:26

    ב. לזרוק אותם עם אות קלון מהצבא לכל חייהם
    ג. לאסור עליהם אחזקת נשק ללכל חייהם
    ד. לפתוח בחקירה פלילית נגד ני שתומך בהם ולהעמידו למשפט בעוון המרדה ואולי בגידה במדינה

    • ומה אתה מציע לעשות לגד שמני הפוליטרוק ? (ל''ת)

      קוצר יריעה, 23/10/09 20:33

  • 78.

    זה שסרבני גיוס לא נענשים ומבאישים אותנו בעולם לא צריכה להדליק נורה??

    אבי, 23/10/09 15:26

    כאשר יש כל כך הרבה משתמטים וסרבנים ונהנתנים הרי שקשה לכפות משמעת על המעטים שמוכנים להלחם ולהסתכן עבור כולנו.

  • 77.

    אין מקום בתקשורת לכתבלבים חסרי בינה במעמד וירוסים (ל''ת)

    אין מקום, 23/10/09 15:25

  • 76.

    אפשר שלפינוי הבא יגיעו שמני , בר , אופנהיימר וטליה ששון...

    סמ''ר כהן., 23/10/09 15:16

    וגם סמל אחד שייקח איתם טרמפ באיסוזו.

    • די מתנחלים נמאסתם (ל''ת)

      אלבטרוס, 23/10/09 16:11

      • תפקידו של צהל להלחם באויב - ולא לבצע פעולת גירוש של אזרחי המדינה (ל''ת)

        יופיטר יופיטר , 23/10/09 17:59

      • לא מתנחל אנוכי ולא בן מתנחל אבל דעתי כדעתם. נמאסנו עליך ?

        יונה, 23/10/09 20:34

        סע לתורכיה.

  • 75.

    רוצים לפנות מישהו ? תשלחו את ניסו שחם ולא את חיילי צה''ל.

    אוחנה, 23/10/09 15:14

    אף אחד לא יצטער אם ניסו שחם, חו''ח ,ייפגע במהלך מילוי תפקידו....

  • 74.

    גם סטאלין טיהר את צבאו מאלמנטים ''שליליים'' וקונטרה רבולוציונרים.

    שמש העמים, 23/10/09 15:12

    הגיע רחוק , בבריחתו אחורה....
    אנשי השמאל המעטים והמאוסים לא לומדים לקח אפילו מקרוביהם לאידיאולוגיה....

    • אני גם החזקתי עמים תחת כיבוש בלי זכויות (ל''ת)

      סטאלין, 23/10/09 18:56

  • 73.

    חבל שטדי קולק כבר מת. היה יכול להיות סוכן נפלא עוד הרבה שנים.

    ג'ורג' סמיילי, 23/10/09 15:08

    הוא כבר היה דואג לאינדוקטרינציה נכונה בצבא הציוני.

  • 72.

    לכו הביתה!!! לא צריך אותם צה''ל (ל''ת)

    רועי ח., 23/10/09 15:07

    • הם ילכו וסרבנים ימלאו את מקומם? (ל''ת)

      יופיטר יופיטר , 23/10/09 18:00

  • 71.

    there is no place to use the army agaiinst citizens for policing (ל''ת)

    reality, 23/10/09 14:57

  • 70.

    פעילות צה'ל נגד היהודים היא בגידה במדינת ישראל (ל''ת)

    רק בתי דין שדה וגיליוטינות לבוגדים, 23/10/09 14:56

    • אין כבוד? אין ערכים? (ל''ת)

      איבדנו את הבושה?, 23/10/09 16:36

  • 69.

    לשלוח אותם לכלא!! עונש מרתיע אחרת יבואו עוד (ל''ת)

    אבי, 23/10/09 14:56

  • 68.

    זה מה שקורה כאשר צה''ל מערב פוליטיקה בפעילותו ומזנה בכך את שילטון החוק (ל''ת)

    יוסי בכינור, 23/10/09 14:54

  • 67.

    היהודים חייבים להשתלט על צה''ל מחדש ולבעוט את הוירוסים לכל הרוחות (ל''ת)

    אל תבליגו יותר, 23/10/09 14:49

  • 66.

    בן גוריון צדק !!!!

    בן דוד, 23/10/09 14:49

    היה נביא וראה את הנולד כאשר פרק

    את הפלמח ומנע התארגנויות מחוץ לצ''הל !!!

    עכשיו נוצרו אצלנו פלנגות כמו בלבנון.

    בואו נמשיך עוד קצת :אשכנזים נגד ספרדים

    ולהפך ,שס נגד האגודה ושלל לבנבנים ,כולם

    צודקים והרבי אמר,והאלהים נתן

    והחוק,חכמה,בינה צדק לצידנו..אז קדימה

    הבה נהרוס ועולם חדש נקימה בעזרת הרב והשם

    יתברך.

  • 65.

    אסור לצה''ל לגרש יהודים כי זו בגידה במדינת ישראל (ל''ת)

    חוק העונשין תשלז סימן ב' בגידה, 23/10/09 14:43

    • מענין ש''לצטט'' את חוק העונשין אתה יודע, אבל לבדוק מהם גבולות המדינה

      Eחד, 23/10/09 15:57

      ע''פ החוק קצת שכחת. סלקטיבי?

      • נראה לי שגם אתה שכחת לבדוק מה הגבולות שלנו ע''פ החוק (ל''ת)

        חילוני שפוי כפ''ס, 23/10/09 16:40

  • 64.

    גדי שמני ואיציק בר הם דוגמא לקצינים שלא הייתי רותה לראות בהם דוגמא... (ל''ת)

    חייל לא פוליטי, 23/10/09 14:41

  • 63.

    זו התוצאה שגדוד מבצעי עושה משך ארבעה חדשים משימות של משטרת ישראל

    דני, 23/10/09 14:39

    את האצבע המאשימה צריך להפנות לאהוד ברק ולרמטכ''ל. אם סיירת מטכ''ל היתה עוסקת בפינוי מאחזים בכוח משך חודש ימים היו רואים גם אצלהם שלטים

  • 62.

    שצה''ל נהיה צבא המנדט הבריטי שמגרש יהודים מארץ ישראל!! באמת בושה וחרפה! (ל''ת)

    הושה היחידה היא, 23/10/09 14:38

  • 61.

    כתומים נמאסתם!!!!!!!!!! (ל''ת)

    שחורים, 23/10/09 14:35

    • נמאסו עלייך ? סע לטורקיה. (ל''ת)

      עירא, 23/10/09 15:45

      • הגיע הזמן שמישהו יסתום לכתומים האלה את הפה

        הרוב קובע, 23/10/09 16:27

        הם עוד לא הבינו שהם מיעוט שעושה רעש כאילו הם הרוב

        • אמא שלך כתומה. אולי בגלל המשחקים שלה בגזר...

          עירא, 23/10/09 20:39

          ובאשר לרוב או מיעוט , נראה לי שבינתיים מר''ץ יורדת מ3 מנדטים...
          אלא אם כן ריצ'רד גולדסטון , אילן פאפה , נעם חומסקי , שליים ,חיים בראשית , סטיב כהן , אד אסנר ,ויקטור אוסטרובסקי וסטיבן רוז יעשו עלייה...

  • 60.

    לכל הימנים הקיצונים שמציפים את התגובות

    גלעד, 23/10/09 14:20

    תמשיכו להציף את אתרי האינטרנט בתגובות שלכם, כאילו זה יעזור...
    2 עובדות:
    1. החיילים ייענשו
    2. במידה ותעבור החלטת ממשלה לפנות יישוב כזה או אחר היישובים יפונו באותה הקלות שבהם פונה גוש קטיף.
    שבת שלום.

    • מי שיבוא פעם נוספת לגרש יהודי יירה (ל''ת)

      מ'פ גולני, 23/10/09 14:46

      • אם אתה מ''פ בגולני אני הייתי צנחנן (ל''ת)

        אבני, 23/10/09 16:26

      • מפ גולני 14:46 נא להזדהות (ל''ת)

        שרה, 23/10/09 16:38

        • בסדר שרה , תבואי ביום ראשון לצומת מסובים. 0615. (ל''ת)

          מוכן ומזומן, 23/10/09 20:40

    • עם תכונות נבואיות שכאלה , היית צריך להיות בצוות של אובאמה...

      רם עמנואל, 23/10/09 15:09

      או של הנביא מוחמד ראסולאללה.

    • גם ימית (ל''ת)

      בר אוריין, 23/10/09 15:25

    • גלעד בן ברוך זה אתה שם!? (ל''ת)

      חילוני שפוי כפ''ס, 23/10/09 16:36

    • להזכירך, כרגע יש ממשלה ימנית

      טל, 23/10/09 20:06

      נכון שאנשי השמאל אוהבים לדבר, יותר מכל דבר אחר, במיוחד יותר מאשר לעשות משהו. וקשה להודות בעובדה שהשמאל כרגע לא בשלטון, וכמה שברק רוצה להיות הקובע, בסופו של דבר הוא לא יקבע, אלא נתניהו, ואיתו ליברמן. כך שזה כן יעזור, באם תרצה בכך או לא, ממשלה זו נבחרה על סמך העובדה שהעם, למרות הדיבורים המרובים של השמאלנים, החליט שהוא רוצה ממשלה שלא תפנה יישובים, וזוהי הממשלה כרגע. אז אנא ממך, אל תמהר לשמוח על עוד החלטה לפנות יישובים, כי היא לא תקרה בקרוב. מה לעשות, הימין ניצח. תחיה עם זה.

  • 59.

    ואם השמאלנים היו עושים דבר דומה ?

    שונא שמאלנים, 23/10/09 14:08

    איפה ההיתה שהשמאלנים קוראים לחיילי צהל נאצים ?
    איפה ההיתה שטייסים בצה''ל לא מוכנים ליפגוע בערבים ?

    • אילו היו עושים - היו יושבים בכלא ובכל מקרה מגורשים מהצבא. שמעת פעם על

      אורך דין, 23/10/09 15:27

      אל''מ אלי גבע?

      • גם אם תיקח תרופות , האורך שלך לא מרשים... (ל''ת)

        קוצר יריעה לתגובה ארוכה, 23/10/09 20:41

  • 58.

    כנראה שנגמרו לנו המלחמות שצהל עוסק בשיטור (ל''ת)

    מיכאל, 23/10/09 14:06

  • 57.

    שמאל שלא יתמם..הוא בישל את הדייסה. וישלם על זה בריבית. (ל''ת)

    שלמה, 23/10/09 14:06

  • 56.

    אם כך אז גם למח''ט וכיו''ב אין מקום.אסור להתארח (ל''ת)

    מיכאל, 23/10/09 14:05

  • 55.

    כאשר אמרו שאין סיכוי שתהיה מהפיכה או מלחמת אחים טעיתם.

    דני ב., 23/10/09 14:00

    הנה החיתול הצואה נזרק בפרצופינו.
    כאשר קיבלנו את השקרים הקטנים של המתנחלים עם התחמונים שלהם.
    את ה''רק תתנו לנו לחגוג את הפסח במלון בחברון, את הרק נשב כמה ימים במקום קדוש ונשוב.
    האמנו לשקרים, לכיפות הסרוגות, היהדות בדרכי נועם,
    קיבלנו את הסטירה בדמות החיילים הללו.
    אם חפצי חיים אנחנו ושהרובים לא יופנו למי שמתנגד למתנחלים צריך לתת את הדעת עכשיו.
    למרות המקהלה של התומכים בהתנחלויות האנרכיה אסור לה שתקרה.
    לא קברנו את מיטב חברינו בשדות הקטל של סיני והגולן על מנת ליפול שדודים לנבלים הללו.

    • להפך , אני אמרתי שיש לנהל מלחמת חרמה , אך לא מלחמת אחים כי הם לא אחי.. (ל''ת)

      עמוסי ע., 23/10/09 14:39

  • 54.

    הרי אם הם היו מניפים יונת שלום וצועקים אוסלו אוסלו פרס היה לוחץ את ידם (ל''ת)

    צביעות, 23/10/09 13:51

  • 53.

    הצבא אמור להגן על המדינה ולא להתקוטט עם האזרחים שלה.

    צביעות שמאלנית, 23/10/09 13:48

    מר בוחבוט - הפכתם את הצבא לצבא פוליטי שעוקר ישובים של אזרחי המדינה וכאשר אותם אזרחים שרמסתם אותם, את כבודם ואת רכושם מגיבים ומוחים אתה קורא למדינה למעוך אותם לגמרי שלא יצייצו.
    לזה מר בוחבוט קוראים ''דיקטטורה''.

  • 52.

    להעיף את החיילים הללו מצה''ל!! כמה שיותר מהר ככה יותר טוב (ל''ת)

    עצומה, 23/10/09 13:46

  • 51.

    שמעת על דגל שחור, פקודה לא חוקית. הכל אינטרפרטציה של הפקודה. (ל''ת)

    פינויי מביא טרור, 23/10/09 13:46

  • 50.

    לגרש את החיילים הללו מצה''ל. אין להם מקום כלוחמים!! (ל''ת)

    מפקד, 23/10/09 13:46

    • אבל כמפני ישובים היית משתמש בהם ? (ל''ת)

      גדי, 23/10/09 14:43

  • 49.

    כבוד לשרת בצה''ל בטח כלוחם. ביזיון לחלל את שבועת צה''ל. בושה (ל''ת)

    ימני, 23/10/09 13:45

  • 48.

    לי זה לא יכול היה לקרות. אני בכלל עם בעיות בגב... (ל''ת)

    אביב גפן, 23/10/09 13:42

  • 47.

    כל הכבוד לחיילים, הם בלבד שומרים על החוק

    יוני, 23/10/09 13:42

    החוק מתיר לתושבים לשהות בחומש
    הצבא אסור לפנות בשבת
    הצבא עובר על החוק כל שבת
    הם הרימו את נס החוק
    מה הבעייה?

    • ליונ י

      בן דוד, 23/10/09 14:53

      אגבנ גם שמו של בני יוני (שרת 5 שנים

      בצחל בהצטיינות מרובה ללא הסדרים-ולא בצבא השם}.

      דיבורים כמו שלך סוללים את הדרך למלחמת

      אחים .

      • כל מילה בסלע ! זו מלחמת אחים! זו סופה של מדינה (ל''ת)

        מוטרד, 23/10/09 16:13

  • 46.

    פוליטקה בצבא? הצבא כולו זה פוליטקה אחת קטנה. קחו דוגמה אחת . שמני (ל''ת)

    שמעון כהן , 23/10/09 13:41

  • 45.

    אני לא חושב שמישהו טען שספקטור צריך לבלום את פיו. להפך ...

    זונשיין וסבירסקי, 23/10/09 13:40

    צוטטו את הגיגיו בכל עיתון ...

  • 44.

    מסכים איתך. אבל בושה גם שאף פעם לא כתבת על האנרכיסטים שפוצעים (ל''ת)

    חיילים בנעלין ובבלעין, 23/10/09 13:40

  • 43.

    אין מקום להשתמש בצה''ל למטרות פוליטיות כמו גירוש יהודים. (ל''ת)

    כרטוש, 23/10/09 13:37

    • אין מקום להשתמש בצה''ל למטרות פוליטיות כמו שמירה על ההתנחלויות (ל''ת)

      נועה, ת''א, 23/10/09 17:43

  • 42.

    תפקיד הצבא להגן על בטחון המדינה ואזרחיה, ואסור לו להשתתף בפעולות נגד

    שלמה, 23/10/09 13:35

    אזרחי המדינה.

  • 41.

    אם צעירי ת''א מצביעים חד''ש ומסרבים להתגייס- אלה יהיו חיילינו. (ל''ת)

    רעמסס, 23/10/09 13:32

  • 40.

    למה מה קרה,מה ישתנה השנה הזאת מכל השנים..בזמני היה

    התמני, 23/10/09 13:29

    הרבה מקום..
    כלא 6
    כלא 4
    כלא מגידו

    • מסכים איתך (ל''ת)

      העירקי, 23/10/09 15:28

  • 39.

    שימוש בצה''ל כנגד יהודים הינו מעשה פוליטי חמור פי כמה וכמה (ל''ת)

    חוני המעוגל, 23/10/09 13:28

  • 38.

    להגיד לך את האמת? אתה צודק. אבל

    דניאל, 23/10/09 13:27

    אבל כמו שכתבת השמאל והימין התרחקו.
    השמאל התרחק כ''כ שלימין נמאס לשמוע שהוא צריך להחזיק את המדינה כגוש אחד בשם האחדות בעוד השמאל משחק בו על ימין ועל שמאל.

    הקיצוניים מלשינים בחו''ל ומחרימים אוניברסיטאות ואנשי צבא ישראלים.
    הבינוניים מנסים ניסויי שלום על חשבון פיגועי פצמ''ר, ירי ואבנים ביו''ש.
    המתונים משחקים בעתידם הנפשי, הכלכלי והמשפחתי של המתנחלים.

    עם כזה חוסר איכפתיות מצד השמאל, התגובה של הצעירים האלה היא צפוייה. ''לכם לא איכפת מאיתנו, לנו איכפת מדברים מסויימים''.

    לקראת יום הזיכרון לרבין צריך לזכור:
    התקפה נגד האחים שלנו ע''י כח ה''אחדות'', הדמוקרטיה או כל כח אחר, מביאה לשבירת אותם כלים ע''י המותקפים. המבין יבין.

    במאבק בין השמאל לימין, רק הימין משלם את המחיר. תזכרו את זה תמיד. וכשהמחיר המשולם כבד, אז מחיר הדמוקרטיה כבד. ואז השמאל יצטרך להבין סוף סוף שעוד ניצחון ועוד ניצחון ובסוף לא יהיה לו עם מי לשחק בדמוקרטיה.

  • 37.

    אתה פשיסט אין לזה שום שם אחר למה שאתה כותב (ל''ת)

    רוני, 23/10/09 13:26

  • 36.

    זה צבא העם ואסור שחילים יפנו את המתישבים רק משטרה

    רחלי, 23/10/09 13:24

    ולמה לוקחים חילים של ההסדר לפנות את התושבים זה בעיני יותר גרוע מסתם להסית
    נגד הצבא זו אינה דמוקרטיה

  • 35.

    לא בושה . כבוד לאוהבי ישראל. בוז לשמאלנים ההזויים (ל''ת)

    שלמה אילת, 23/10/09 13:19

  • 34.

    מי שהשתמש בצבא בשביל לפנות ישובים - פעולה פוליטית לחלוטין

    ציוני , 23/10/09 13:17

    לא יכול להתלונן כשגם הצד השני משתמש בצבא לצרכים פוליטים.

    ברגע שפתחו את תיבת פנדורה הזו, היא פתוחה.

  • 33.

    איך ''..לשמור אמונים למדינה...'' מסתדר עם הפקרת חלקי מולדת?

    אביב ישראלי, 23/10/09 13:15

    החיילים פשוט גילו שיש ניגוד עניינים בשבועה. שמירת אמונים למדינת ישראל סותר גרוש יהודים מחלקי ארץ

  • 32.

    אל תיתממו זה מחיר ההתנתקות. מה חשבתם? (ל''ת)

    נתי, 23/10/09 13:13

  • 31.

    לזרוק אותם ואת דומיהם מהצבא, אחרת תוך 20 שנה תהיה לנו הפיכה צבאית

    עמנואל, 23/10/09 13:12

    כמו בארגנטינה או יוון

  • 30.

    צה''ל זה צבא ה ג נ ה לישראל

    מפתיע?, 23/10/09 13:09

    הגנה על האזרחים, ולא על האינטרסים של הקבוצה שקיבלה בבחיארות 3 מנדטים

    • צהל הוא זרוע של הממשלה הנבחרת. ועליו להמשיך להיות כזה (ל''ת)

      ., 23/10/09 13:35

  • 29.

    היתממות

    דוד, 23/10/09 13:01

    אמיר,אל תיתמם. מי שמשתמש בצבא העם לקידום אינטרסים פוליטיים של צד מאוד מסויים בחברה שלא יתפלא שיש כאלה בתוך הצבא שמשחקים את אותו המשחק, רק לכיוון השני.

    • היתממות

      דוד (אחר), 23/10/09 13:42

      מה שהכתב הנכבד לא הזכיר (וטעמו עימו בטח) זו הצורה בה התקבלה ההחלטה להפעיל את הצבא לפעולת ההתנתקות , תוך התעלמות מוחלטת של שרון מתוצאות הבחירות,המישאל שהוא ערך והתייצבות חוגים פוליטיים מנוגדים לתפיסת העולם שעל אלו שהצביעו עבורו.

      מי שמתנהג ככה, שלא יצפה לתוצאות אחרות--אנשים הם לא מגרפות !


      דרך אגב , גם רבין סירס את רצון העם בחתימתו על הסכם אוסלו , תוך אינוס הדמוקרטיה- -- סיפור גולדפארב שידוע ועוד כמה שאני לא יודע

      • נא להזכיר

        HaMashkif , 23/10/09 21:30

        מהו סיפור גולדפארב?

  • 28.

    כל הכבוד לחיילים שלא מפחדים מהטרור השמאלני

    צבועים שמאלנים נמאסתם, 23/10/09 12:58

    אילו זה היה הפוך כל אמצעי התקשורת היו מהללים ומשבחים ומפארים ויוצרים פנלים לדיונים וכו'.
    צבועים נמאסתם

  • 27.

    יש כל כך הרבה בעיות בצבא, אל תהפכו את הגבורה לבעיה!

    מתעב צביעות, 23/10/09 12:57

    גניבות בתוך ''הקריה'', גם מחדר הרמטכל וגם בעת חילופי אלוף הפיקוד לא קיבלו גינוי כמו 2 הגיבורים.

  • 26.

    אין מה לעשות,השמאלנים משתמטים והימין מלח הארץ מתגייס ליחידות מובחרות (ל''ת)

    תשלימו עם זה, 23/10/09 12:57

  • 25.

    מי שהתחיל בפוליטזציה הם אנשי השמאל והמצפון

    אבי, 23/10/09 12:56

    אני מסכים עם אמיר שהתופעה פסולה אך זהו סוף של תהלחך שהתחיל בשמאל. עם סרבני המצפון למיניהם ויפי הנפש שלא רוצים לשרת בשטחים, לא רוצים להגן על ההתנחלויות וכ''ו. צה''ל והציבור קבל את זה בהבנה ונתן את הבאות לתגובה מימין. אדם שמשתמט משרות צריך לעשות עבודת פרך של 10 שנים ולא עונשי מחבוש מצחיקים של 28 יום. כאן התחיל הכרסום. אביב גפן היה צריך להיות כלוא ומוקע ובמקום זה נותנים לו להסתובב בעולם להתעשר והשמיץ את ישראל. אם זה מותר אז לא איכפת לי מטירוני ''חומש''

    • אבל הגננת... הוא התחיל. (ל''ת)

      Eחד, 23/10/09 15:55

  • 24.

    כל הכבוד לחיילי שמשון

    גולני שלי, 23/10/09 12:54

    סוף סוף מישהו עושה משהו

  • 23.

    החיילים צודקים

    דן, 23/10/09 12:50

    כתבה מטופשת במיוחד אם סמלאנים היו עושים את זה איתם מצדיקים אותם
    כול הכבוד לחילים האלה

  • 22.

    אתה המביש!! אינפנטילי ביותר. קח שטיח וטאטא עוד מתחתיו.

    אריה, 23/10/09 12:49

    אתה לא קולט שכשיש עשן זה כי מישהו הדליק אותה? לקחתם את החיילים לעשות מבצעי שמאל, ושכחתם שרובם הם דתיים ולא מתפקדי עבודה ומרץ

  • 21.

    תפסיקו לחפש את השג

    י, 23/10/09 12:48

    הבעייה אינה בחיילים אשר מרמים אותם כל הזמן
    הם התגייסו להגן על מדינת ישראל ולא להיות כלי שרת לגחמות של מספר פוליטיקאים עלובים במדי צבא
    צריך להבין שמדובר על קצינים אשר באופן קבוע ופרובקטיבי נותנים פקודות פינוי ליהודים ב.. ערב שבת, כלומר מחייבים לחלל את השבת כולל למפונים עצמם בניגוד להנחיות הצבא
    מי שמכניס פוליטיקה לצבא שלא יתפלא על כך שחיילים מגיבים
    לא רק לקצינים מותר גם לחיילים

  • 20.

    אם צה''ל מתכוון לגרש עוד יהודים שיאמר זאת בפה מלא! כי אני בצבא לא אשרת!

    ניר במיל', 23/10/09 12:46

    הלוחמים האלו החזירו לצה''ל את כבודו. יש פקודות בלתי חוקיות בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליהן. גירוש יהודים היא פקודה כזו. מי שמבצע אותה הוא פושע!

    ושוב אזכיר, בוחבוט אתה בושה למקצוע ולאתיקה העיתונאית!

  • 19.

    אם לטייס שמאלן מותר לסרב לבצע פקודה מבצעית, מותר להביע מחאה

    דרור הנאור מרמת גן, 23/10/09 12:46

    על פעילות פוליטית שמוטלת על חיילים.

  • 18.

    --------השמאל הכניס את הפוליטיקה לצבא = גירוש יהודים-------- (ל''ת)

    עכשיו הנקמה, 23/10/09 12:45

    • איזה שמאל בדיוק על מי אתה מדבר

      בן דוד, 23/10/09 15:03

      אריק שרון היה מלך ישראל מלך ההתנחלויות

      והקומבינות, כל אנשי הימין כולל

      הסהרוריים

      אחזו בכנף בידו העריצו אותו וליקקו לו..

      הוא גם היה האיש שפינה מתנחלים פעמיים

      1)ימית 2)ר עזה...

      אז על איזה נקמה אתה מדבר חשבתי שאנחנו

      אחים ..אתם נקמתם את הפלנגות במדינת

      ישראל ואתם בדרך לחורבן נוסף בעזרת השם.

      אה שכחתי גם ביבי המלך החדש לא התנגד
      .
      לפינוי עזה.

  • 17.

    צבא שמגרש יהודים = צבא פוליטי! (ל''ת)

    המטרה של צה''ל = להגן על המדינה! נקודה!, 23/10/09 12:44

  • 16.

    צבא הגנה לישראל !!! לא צבא הגנה לפוליטיקת השמאל!!!!! (ל''ת)

    חייל קרבי, 23/10/09 12:43

  • 15.

    צביעות

    נעמי, 23/10/09 12:34

    אנו שומעים השכם והערב אלופים המביעים את דעתם מה טוב למדינה. למשל לפני פינוי גוש קטיף. האידיאל הוא שאנשי הצבא יהיו א-פוליטיים אולם זו אינה המציאות. האם אנו רגישים למחאת שני הצדדים במידה שווה, או שמה כל הבסיס לכתבה הזו הינה צביעות, כפי שנאמר בחוות החיות: יש זכות דיבור, אבל לא לכלבלבים!
    היתכן שההסטוריה תשפוט את פינוי הישובים אחרת מכפי שאנו רואים עכשיו? היתכן שהמחוות שישראל עשתה בדם ליבה ועל חשבון משפחות רבות- היו מחוות שוא שרק חיזקו את האויב? או שיש מי שעדיין חושב שזה קירב את השלום?

    • ממליץ לקרוא את התגובה הרהוטה של נעמי (ל''ת)

      צנחן מילואימניק, 23/10/09 13:42

    • יש הבדל בין הבעת דעה - שאולי מפוקפקת בעצמה - לבין הכתבת מהלכים לצבא מה

      נעמי את ואני (להיט ישן), 23/10/09 15:31

      חיילים מוכנים ומה לא מוכנים לעשות.
      יש להעמיד את המעורבים למשפט צבאי, לזרוק אותם בבושת פנים עם אות קלון מהצבא, והעמיד לדין כל מי שתומך בהם בעוון המרדה ואולי בגידה.

  • 14.

    להזמין אותם לשיחה?

    חיים, 23/10/09 12:30

    אולי גם להציע להם קפה?
    את העבריינים הללו יש להעמיד לדין, להכניס לכלא ולהעיף מהצבא.
    אין להכנס אתם לשום שיחות ולשום משא ומתן.

  • 13.

    אני מצדיע לחיילים המדהימים והנחושים הללו

    אל''מ במיל' ומתיישב בהווה, 23/10/09 12:24

    רק בזכות כאלה אמיצים אני יושן רגוע בלילה ויודע שחיילינו ימסרו נפשם על קדושת הארץ. חיילך לאורייתא.

    • אתה ''יושן'' בשקט ?

      שי - קצין, לוחם, 23/10/09 12:52

      אני לא, כשאני רואה שאל''מ בצה''ל הוא גם אנלפבית וגם מפר חוק

    • הליצן העילג אל''מ כמו שאני רב אלוף

      גיל, 23/10/09 14:23

      ברור שהמפגינים צריכים לעוף מהצבא לאלתר

  • 12.

    שגיאה, אמיר בוחבוט

    איש, 23/10/09 12:22

    שמעת פעם על פקודה ''בלתי חוקית בעליל''?

    ובכלל, מה משמעות החובה למלא פקודות? החובה למלא פקודות נובעת מכך שהצבא הוא צבא העם. ברגע שהצבא נהפך למכשיר פוליטי, החובה הזו פוקעת.

    ומה שעוד פוקעת, היא הסבלנות של העם הזה, שמרמים אותו שוב ושוב, במערכת המשפט, בצבא, בפוליטיקה, לוקחים את רוח הגבורה וההתנדבות של העם ומשתמשים בה נגדו.

    הציבור הוא כמו סיר לחץ. הוא נלחץ ונלחץ, אבל בסוף זה פורץ, ועדיף לא להגיע למצב הזה.

    • איש יקר

      יוסי, 23/10/09 12:41

      הצבא הוא צבא העם, כפוף להחלטות הממשלה הנבחרת. זכותך למחות, לא דרך הצבא.

    • השגיאה היא כולה שלך

      א.א, 23/10/09 12:46

      חיילים אכן יכולים לסרב פקודה כשהפקודה בלתי חוקית בעליל (זו אפילו חובתם), אבל לא להצהיר מראש מה הם מוכנים ולא מוכנים לעשות, הם לא חיילים על תנאי ואם הם חושבים שכן שיילכו לכל הרוחות.

      מי לדעתך הופך את הצבא למכשיר פוליטי בעשיית אקט כזה בטקס ההשבעה(!)?

      • א.א צודק לחלוטין. הפקודה עדיין לא ניתנה ואולי גם לא תינתן,

        ב.ב,, 24/10/09 07:55

        ואים כן תינתן, אז אולי לא לחיילים הללו – והם מסרבים מראש?
        מה שהם עשו אינו סירוב פקודה אלה הכרזה פוליטית !!!!! ולכן חייבים להעיף אותם מהצבא, לפחות.

        • לדייק בפרטים

          איש, 27/10/09 09:42

          אתה אומר ''אם'' תהיה פקודה ו''אם'' הם יקבלו אותה וכו'.
          אבל, הבעיה היא שהחטיבה הזו מקבלת את הפקודה הזו על בסיס יומיומי. כמעט כל שבוע הם מקבלים פקודת פינוי (פינוי מחומש). כך שזה לא תיאורטי, ולא סתם אקט של מחאה, אלא אמירה די ברורה שהם לא מוכנים לבצע את הפקודה הזו.

          גם הכתבה של אמיר, וגם התגובות משמאל של המגיבים, היא למעשה סביב טענה אחת: הפיכת הצבא למכשיר פוליטי.
          אבל, החיילים האלה, ולדעתי לפחות מחצית מהציבור, מבין את אותה הטענה אבל בכיוון ההפוך: הפינויים הם הפיכת הצבא למכשיר פוליטי.

          ולכן, השאלה היא לא על הנפת השלטים, אלא השאלה היא מה פוליטי ומה לא. מי שחושב שפינויים זה אקט ''ממלכתי'', אז ההתנגדות לפינויים היא בעיניו פוליטית. ומי שחושב שההתישבות היא ''ממלכתית'', אז הפינויים הם הפוליטיים, ואז ההתנגדות להם, שהובעה על ידי החיילים, היא שוב ממלכתית.

          בעצם, גם השמאל טוען נגד הימין, וגם הימין טוען נגד השמאל, שהצד השני משתמש בצבא לצורך פעולה פוליטית.
          הבעיה היא שאף אחד לא חושב על מה שהצד השני חושב, אלא רק על מה שהוא חושב.

    • תתעורר אתה חי בסרט. קודם נשבעים אמונים ואז מקיימים

      איש חמוד, 23/10/09 16:32

      לא להיפך...

  • 11.

    פשוט מראה מי הם החיילים של המדינה (ל''ת)

    תומר, 23/10/09 12:20

  • 10.

    לו יצוייר שהיו מניפים שם את דגל ''השלום'' ...

    אפי מירושלים, לא אוהב צביעות, 23/10/09 12:17

    מיד הייתם יוצאים בשבחים ומחולות על ''עוצמתם הרוחנית'' של חיילינו החדשים.

    איפה היה כתבנו בשעה שחיילי הגירוש האכזרי התפארו על גודל שליחותם הלאומית ?

  • 9.

    ולגדי שמני מותר לומר הכל נגד הימין בטקס פרידה שלו אבל לחייל ,לוחם רגיל

    לוחם בחטיבה, 23/10/09 12:07

    מהשורה אסור לומר כלום , למה כי זה אמירה ימנית אז פתאום זה נהפך לפוליטי ואם הם היו מניפים שלט נגד גירוש הסודנים '' המסכנים'' גם אז היית מגיב כך מר בוחבוט הלא כ''כ יקר???

  • 8.

    תפסיק להתיפייף ולהגן רק על האינטרסים שנראים לך נכונים

    צבא פוליטי=תגובה פוליטית. כל הכבוד!!!, 23/10/09 12:04

    אם היה ההפך, לא היית מניף אפילו את זרת הרגל להקלדת תגובה כ''כ ילדותית ומתריסה.
    תבין, החיילים הפכו להיות מכשיר פוליטי!
    הפינויים מתבצעים בכוונה תחילה בשבת ואפילו בערב יום-כיפור!
    יש כאן רשע ובלע.
    צא מהתמימות

  • 7.

    אתה טועה ומטעה. ורואה את המצב היפך המציאות

    הראל כהן - דובר יו''ר האיחוד הלאומי, 23/10/09 11:59

    כבר אמרנו הבוקר, עצם השימוש בצה''ל לגירוש בחומש הוא שימוש פוליטי ציני, וגם חסר טאקט.
    אם החיילים היו מניפים שלט עם מסר תמים שאינו שנוי במחלוקת, זה לא היה נקרא מרד. אבל בגלל שהם אמרו שלא יעשו משהו ששנוי במחלוקת פוליטית, אתה נזעק. מה שאומר שהכפייה עליהם למלא פקודות פוליטיות היא פוליטת בעצמה, כי מדובר לדבריך, ובצדק בנושא פוליטי.
    וחסר טאקט - משום שרוב קציני צה''ל, מה לעשות, הם דתיים, לכולם או לרובם המוחלט יש אח או אחות שגרים ביו''ש, מלבד אלו הגרים שם בעצמם.
    כדאי להפנים שרוב מי שנכנס היום בדלת של הבקו''ם הוא לא נשבע אמונים לצה''ל, אלא לקב''ה ותורתו שציוותה לשרת בצה''ל כדי להשמיד את אויבי ישראל הקמים עלינו לכלותנו.
    ואם מצטווים בנינו לגרש את משפחותיהם הקרובות או המורחבות, אין זה שבועת אמונים לצה''ל אלא לפוליטיקה המפרקת את הצבא מבפנים.

    • הראל כהן, אתה בושה למדינת ישראל

      יוסי, 23/10/09 12:38

      מה זה צרכים פוליטיים ? כמה פעמים נחזור על המנטרה יש ממשלה נבחרת ושום גורם לא ייקבע את סדר היום של הממשלה.
      אגב, מניין הנתון שיש יותר קציני צה''ל דתיים מחילוניים ? קשקשן

      • ביחידות המובחרות והקרביות יש יותר קצינים דתיים. כמילואימניק חילוני אני

        צנחן מילואימניק, 23/10/09 13:43

        רואה זאת כל פעם מחדש.

      • על דבר אחד אין ויכוח

        rennert , 23/10/09 14:40

        לא בטוח אם יש יותר מ-50% או פחות מ-50% אבל כן בטוח שהאחוז הרבה יותר גדול מחלקם היחסי באוכלוסיה של חובשי הכיפות.
        וזה נכון אם אנחנו אוהבים את זה או לא.

      • אבל הממשלה הנבחרת שיקרה לי היא אמרה דין נצרים כדין תל אביב (ל''ת)

        אז נחזיר את תל אביב?, 23/10/09 14:45

      • מסכים בהחלט

        xct, 23/10/09 15:08

        הם החלו להקים פלנגות דבר שיוביל למלחמות

        אחים.

  • 6.

    אכן המעשה מביש, אבל מביש עוד יותר הוויכוח הציבורי צה'ל חייב להחליט על

    IQ ze Ani , 23/10/09 11:58

    אכן המעשה מביש, אבל מביש עוד יותר הוויכוח הציבורי צה'ל חייב להחליט על דרכו ולכן אם ישנה הנחיה של ''לא יעשה''
    החובה היא להעיף אותם מצה'ל למען יראו ויראו.

    אבל בלי שום קשר חובה היא להחריב את עזה וראמלאלה וגם את טהרן.

  • 5.

    מצדיע לכם שמשון כל הכבוד על האומץ

    חייל מהחטיבה, 23/10/09 11:49

    במדינהשבה הצבא הופך במקום לוחם למגרש איך רוצים שבסיבוב הבא שנלחם יהיה מוטיבציה לצבא ובעיקר לחיי''ר לכבוש שטחים שיודע שיחזרו בלי תמורה ויכול לשלם ע''ז בחייו??? תתעורו שמואלנים אנחנו אחים סוכ''ס

    • אין לי אחים שמאלנים, רק יהודים. (ל''ת)

      ניר, 23/10/09 12:48

  • 4.

    שיתוף פעולה בין הורים והחיילים.

    גיל, 23/10/09 11:24

    אבל מדוע בטכס השבעה בכותל הקדוש???מדוע??

  • 3.

    חייל אמיץ, לוחם אמיתי, יהודי יקר

    יוסף דיין, פסגות, 23/10/09 11:17

    מר בוחבוט, (אני כותב את שמך כדי להימנע מכל כינוי מעליב): אם חשוב לך שצה''ל יתקפד כמו שצריך, אל תלין על החייל האמיץ שביטא את שחבריו מרגישים. הם לא התגייסו למשימות פ-ו-ל-י-ט-י-ו-ת של ממשלה זו או מפקד זה. הם רוצים וצריכים להגן על יהודים מפני אויב ערבי אזכר.
    פנייתך צריכה להיות מופנית אל שר הבטחון והרמטכ''ל, שהביאו את הצעיר האמיץ הזה למעמד כזה.

    • אל תקרא לטירון האינפנטיל שהפגין - חייל, הוא לא כזה

      גיל אזולאי, 23/10/09 14:26

      וקרוב לודאי שבזמן הקרוב הוא גם פורמלית לא יהיה כזה

    • שטויות

      יא, 23/10/09 14:55

      חייל יבצע כל פקודה שיקבל מהרשות המבצעת ומפקדיו. אחרת זה סופנו.

      אפשר להתווכח על הגבולות של ''פקודה בלתי חוקית בעליל'' אך ללא ספק אין היא כוללת החלטה מדינית הפיכה. יש הבדל גדול בין הרג אזרחים (טבח כפר קאסם) לפינוי יישובים (כלשהם).

      גם אם החייל מאמין כי זו ההחלטה השגויה ביותר האפשרית חובה עליו לבצעה אחרת הוא מורד בסדר החברתי ובחברה ובכך מביא את חורבנה.

      המאבק הפוליטי פתוח לכל אזרח. בתום שלוש שנות שירות כראוי לכל אזרח ישתחרר ויוכל לעסוק במאבק פוליטי ויאבק במסגרת גבולותיו בכל החלטה.

      אינני יודע עד כמה סוג הפאשיזם המיליטנטי הזה אוחז באנשי הכיפות הסרוגות. רוב חברי מהמגזר רחוקים מכך מרחק רב - אך כמות הכותרות בנושא מעלה חרדה רבה באשר לעתיד המדינה היהודית.

    • מרגע שהוא פתח ת'פה הוא הפך מחייל לפוליטיקאי בגרוש. (ל''ת)

      מומו, 24/10/09 07:59

  • 2.

    צביעות של השמאל כי כאשר קצין אומר דבר נגד

    אזרח, 23/10/09 11:13

    הימין או המתנחלים זה בסדר גמור אז נכון שבצבא אסור להכניס פוליטיקה אבל מה לעשות השמאל הכניס את הפוליטיקה לצבא וכל קצין בכיר חצי שנה לפני השיחרור מתחיל לפזם על עמדותיו הפוליטיות ומיד לאחר החופשה הוא נכנס לפוליטיקה אז די לצביעות כי מה שמותר לקצין מותר לחייל גם הוא אזרח ישראל .

    • תן דוגמא או סתום (ל''ת)

      על מה אתה מדבר?, 23/10/09 13:18

      • Ehud Barak

        Ehud Barak, 23/10/09 23:37

        Ehud Barak

  • 1.

    הימין תמיד מדיף ריח של פוטש. (ל''ת)

    EXTRA-שמאל, 23/10/09 10:46

    • EXTRA-GAY (ל''ת)

      ואתה מדיף ריח של מי ורדים, 23/10/09 15:40

    • ואתה תמיד מדיף ריח של מי-ורדים (ל''ת)

      EXTRA-GAY , 23/10/09 15:45