ליאור ידידי,
אחת הסכנות בהשלכה של טקסטים מקראיים, יצירי הוויתה של חברה פגאנית, אל מציאות חיינו, היא הבאתם לידי אבסורד.
איזה מקום במשוואות הכוח השלטוני תופס האל? לפי התאור בפרשה הזו (ולא רק בה) אלוהים איננו כח שלטוני - אפילו כח שלטוני חסר גבולות - אלא מעין בריון כיתתי שמפזר הרס מסביב א.כי ''העלו לו את הסעיף'' ו-ב.כי הוא יכול. לא רק זאת, אלא שהוא (אלוהים!) לומד לקח, מבין דברים שלא ידע קודם, ומבטיח לשפר את התנהגותו. (עד השואה הבאה).
האמנם?
ואולי מיתוס איננו טקסט אלמותי שממנו ניתן וצריך להשליך על כל חברה בכל זמן, אלא להסתפק בניסיון המחקרי להבין מה מסתתר מאחרי המיתוס, עד כמה שאנחנו יכולים, ולבודד את גרעיני האמת מהאגדות.
ולמציאות חיינו המורכבת: אכן עלינו לבחור בברית. השאלה היא רק ברית בין מי למי.
בארבעת העשורים האחרונים אנחנו עסוקים בעיקר בניסיון להגיע לברית עם ''אחינו הטועים'' במסגרת כיבוד כללי המשחק שהם ואנחנו שותפים בקביעתם.לפי תומס ג'פרסון, ממשיך דרכו של לוק, השלטון ''שואב את סמכויותיו מהסכמתם של הנשלטים''. ראוי לזכור זאת כשמדברים על ברית.