• 97.

    כל הכבוד על הדברים! (ל''ת)

    חזק ואמץ, 14/11/09 23:22

  • 96.

    נסיון (ל''ת)

    נסיון, 11/11/09 05:00

  • 95.

    כאילו מישהו היה באמת שואל שאלה כזאת... טיפסת על זקן מסוכר מנופח, תרתי

    הקרקס הגיע לעיר., 10/11/09 23:55

    משמע...

  • 94.

    90/אלי... איזו אות היית עוקר?? (סקרנית). (ל''ת)

    ביזעטא...!, 10/11/09 18:54

  • 93.

    רב ללא זקן ,זהה לרב רפורמי ללא כיפה (ל''ת)

    ישורון, 09/11/09 01:47

  • 92.

    לצערי יש כאן נטייה לדעת האומות ועזיבה של ההלכה ותורת ישראל

    נטיה קלה אך מורגשת היטב, 04/11/09 09:45

    יש דעת העולם שליהודים נאסר להתערבב בה כלל.
    מדוע אם שור של יהודי נגח בשור של גוי לא מגיע לו פיצוי אבל אם שור של גוי נגח בשור של יהודי מגיע פיצוי שלם (סתם קראתי במקרה)
    לא מוסר העולם הוא המוסר היהודי.
    וגם בעל אם הוא מתוקן לגמרי ואישתו סוררת מותר לו להכותה (כנראה לא בדקתי).
    גם השאלות על פיקוח נפש ושבת ... זה עניין הלכתי ולא עניין של נימוסי הגויים.
    בקיצור לא אהבתי את הנטיות לתרבות זרה ... נקווה שתיישר קו בקרוב בב''א!

  • 91.

    זו בדיוק הסיבה מדוע אנחנו כל כך כועסים על השתתפותך בגירוש

    רביד, 03/11/09 09:46

    תפקידך היה להכין את המשפחות המיועדות לגירוש ולרכף אותן, ובמקביל לדאוג שהחיילים לא יסרבו.

    גירוש מנוגד לערכי האנושיות הבסיסיים.

  • 90.

    מוטב שתעקר אות אחת מן התורה ויתקדש שם שמים ברבים

    אלי, 29/10/09 14:38

    זה נאמר לפני כמעט 2000 שנה ועדיין צריך לחזור על כך.

  • 89.

    הרב מיצג יהדות שפויה שמבדילה בין עיקר חטפל (ל''ת)

    תמיד כיף לקרוא אותך, 28/10/09 20:35

  • 88.

    אז אולי

    שאלת תם, 26/10/09 09:54

    מותר למישהו אחר להכות את אשת, בזמן שאני אונס את אשתו של מישהו אחר?

  • 87.

    זה כי הדת אינה מוסרית, תפסיקו לטעון שהיא מוסרית. (ל''ת)

    ריצ'רד דוקינס, 24/10/09 17:20

  • 86.

    השאלה על הכאת אשה, מובא כבר בשו''ת דרויאנוב חלק ב סי' קמ''א (ל''ת)

    נחות דרגא, 23/10/09 12:15

  • 85.

    זהו רב צד''רניק מימדניק (ל''ת)

    דוד, 23/10/09 11:51

    • זה רב קהילת רמב''ן

      רווית, 23/10/09 13:35

      החובש כיפה סרוגה ולומד תורה והולך לפי תורת ישראל.
      לא נראה לי שנכון לשים אותו במחנה זה או אחר, ומהיכרות אישית הוא לא שמאלני.

  • 84.

    האם מותר לחייל להכות מתנחל? האם חובה על חייל לפנות משפחה מביתה? (ל''ת)

    מוסר כפול, 23/10/09 09:24

  • 83.

    אם ההלכה לא תשונה זה יהיה חבל התליה של היהדות המאובנת והלא מוסרית כפי

    חבל הצלה או תליה........, 23/10/09 09:07

    שהיא עכשיו.מה חבל ההצלה אתם כבר מסיקים ממה שכתבתי......

  • 82.

    ממש נהניתי לקרוא- דברים מנומקים ואמיתיים שהיו צריכים להכתב. (ל''ת)

    יעל, 23/10/09 07:51

  • 81.

    מישהו פה באמת חשב שזו שאלה אמיתית???

    ראש על הכתפיים, 23/10/09 07:29

    לא מכירים את כל אלו שבציניות שואלים שאלות כאלו... (ראה תגובות 52, 37, 2)
    הם יושבים עכשיו עם חיוך גדול על הפנים כשיש כאלה שבאמת עונים להם ברצינות...
    וחושבים כמה מגוחכים הדתיים האלה...
    זה או טיפוס ציני דתל''ש, או מנגחים מסוג ''דעת אמת''...

    • קרוב לוודאי שאתה צודק, אבל זה עדין מחייב תגובה (ל''ת)

      אריאל, 23/10/09 07:47

      • כן, אבל להפוך את זה ל''טרגדיה של עולם הדת''? בחייאת... (ל''ת)

        ראש על הכתפיים, 23/10/09 08:26

  • 80.

    גישה בריאה (לטעמי), אך חבל שזרמים רבים ביהודות חושבים אחרת.

    יישר כח, 23/10/09 02:16

    הרב בינימין לאו היקר.

    גישתך לבעיות ביהדות מקרבות את עם ישראל.
    אך לצערי הרב זרמים שונים ביהדות נוהגים אחרת.
    המקרה שאתה הצגת מאוד קיצוני ובאמת שכמעט ולא קיים.
    אך ישנם מקרים רבים אחרים בהם אנשים מתנהגים לפי ההלכה היבשה ולא מפעילים את השכל והמוסר ההגיוני.
    למשל:
    אמא שלי מבוגרת וצריכה עזרה מדיי פעם, אחי החרדי יבוא לבקר אותה אך חצי מהזמן הוא מבלה בב''כ, הוא לא נישאר לישון כי הוא צריך לקום לנץ, לשבת ולפטפט איתה שעתיים ניראה כמו ביטול תורה, אז די ב 10 דקות.
    פה מתפספס כיבוד אב ואם ובפרט של אנשים מבוגרים.
    באופן ברור אצלי בבית האחים החרדים עוזרים משמעותית פחות מהאחרים (למרות שהם לא צריכים להעדר מהעבודה ...)
    אני אוהב מאוד את כל אחיי וחי אתם בשלום, אך עצוב לי שכך המצב.

    הרבה פעמים אני רואה שבעלים לא עוזרים בגידול הילדים כי: הם ממהרים לב''כ, תלמוד תורה וכל מיני...

    עצוב היה לי לראות בחתונה עם הפרדה איך מגרשים סבתא זקנה אל מעבר לפרגוד -כי היא רק רצתה לראות את נכדתה בחופה...

    המציאות היא כזאת שהליכה אחר הלכה באופן עיוור בהרבה מקרים מעוורת את הרגישות לזולת.

    • לא נכון

      אריאל, 23/10/09 07:50

      יש דתיים דפוקים כמו שיש חילונים דפוקים.
      מול האח שבבית הכנסת יש אחים אחרים שלא באים לאמא כי הם בהודו או בחו''ל.
      יש כאלה שבמקום לעזור לאמא משחקים במחשב ב-2 בלילה.

      לגבי הבעלים, נראה לי שהמצב הפוך- יש הרבה יותר שותפות בזוגיות בציבור הדתי מאשר בציבור החילוני.

      לא נכון לנסות לצייר תמונה עגומה ולשים אותה על צד אחד- בעייתיים יש בכל מקום.

  • 79.

    אתה משתמש בתורה ובעם היהודי כבמה להופעה חיה, תוך הוצאת דיבה עליה

    yoya, 23/10/09 01:12

    ובלי לתת ממש תשובה ענינית.''אוי לדור שנשים שולטות בו''(תלמוד בבלי), ואוי לדור שרבניו הם בחינת נשים.

    • תשמע, אתה מה זה ענייני...

      יעל, 23/10/09 07:51

      ואפרופו הוצאת דיבה- קשוט עצמך

  • 78.

    נפלא (ל''ת)

    רז, 23/10/09 01:07

  • 77.

    אין לך מה להתבייש

    חילונית למהדרין, 23/10/09 00:59

    אז יש טיפשים דתיים. ויש רשעים דתיים. נו? אז מה? זה לא ''אשמת'' המדרשים ולא ''אשמת'' הרבנים. אני בטוחה שאותו שואל לא הושפע משום נורמה חברתית-דתית, אלא אך ורק מרשעותו ובורותו שלו.
    יש לי הרבה טענות כנגד יחס הדת לאישה, אבל השו''ת הספציפי הזה אינו חלק מהעניין. שום אדם שעיניו בראשו וליבו בחזהו לא היה מעלה על דעתו לשאול שאלה כזאת, רק בגלל שהוא רואה את הנשים מצטופפות בחלק האחורי של האוטובוס.
    אז אין לך מה להתבייש בנושא זה. במקומך הייתי עוסקת, נפשית וציבורית, בתופעות המבישות באמת בחברה שלך, כמו היחס למסורבות גט והילכות נידה וצניעות.

    • כנראה שאת לא מכירה את הרב בני ואת בית מדרשו

      רבקה, 23/10/09 01:33

      הוא מדבר על-כך רבות

  • 76.

    עוד כמה טרגדיות

    אחד שסותמים לו את הפה, 23/10/09 00:35

    טרגדיה זה בין השאר להתעלם מנשים מתעללות סחטניות סרבניות גט , מכות ילדים,מונעות מהאבא לראות את ילדיו - מעלילות עלילות שווא שגורמות למעצר הבעל כחלק מהליך גירושין, גונבות מזונות שמועברים לילדים לצורכן הפרטי ועוד כיד הדמיון הטובה עליהן.

    כל זה קיים!
    אז כן כבוד הרב- להתחנף לפמיניסטיות זה אולי אופנתי -וגם מאד מפחיד להסתכסך איתן, אבל יש עוד שסובלים קשה מאד ואף רב [כולל אתה]לא חושב להגיד מילה עליהם כדי לשנות את המצב.

    ואיחולי לך : שלא תגיע למצב שלנו . אמנם אז תבין מהר מאד, אבל כדי שזה לא יקרה תתחיל להסתכל מסביב ותנצל את יכולותיך המילוליות כדי לסייע לאנשים שזקוקים לזה.

    מה דעתך להתחיל בדרשת פרשת השבוע הנוכחית?

  • 75.

    רציתי לקרוא משהו טוב ככה לפני השינה- שמח שהגעתי למאמר הזה

    אורן, 23/10/09 00:15

    לילה טוב

  • 74.

    אני מצטער אני הולך לישון ואת במת הטוקבקים אני משאיר לכם עד....

    רוצים עוד חומר למחשבה........., 23/10/09 00:10

    מחר בבוקר.....רק ככה שתדעו אז אני לא אשה....אני דתל''ש שיצא מאפלת הדת לאורה של ההשכלה,המוסר האוניברסלי(לא היהודי כי אין דבר כזה מוסר יהודי),קידמה,נאורות,פלורליזם רעיוני תרבותי,עבודה ועוד.....לילה טוב לכולם גם לחובשי הכיפות והכי חשוב לאנשי NRG שנתנו לי במה שבה הצבתי מראה לפני פני חובשי הכיפות.....

  • 73.

    אין מילים בפי מהבושה,הכלימה,התיעוב והמאוס על היותי יהודי כשאני קורא מה

    אין מילים בפי......., 23/10/09 00:04

    יחס הדת היהודית לנשים וללא דתיים.....מה יקרה להם לכשתהיה מדינת הלכה......מי יגן על זכויותיהם ועל כך שיקבלומשפט צדק הוגן.......

  • 72.

    בשולחן ערוך כתוב כי ''אסור לגבר ללכת בין שני כלבים,שתי נשים או שני

    אסור לגבר יהודי......, 23/10/09 00:02

    חזירים וכן אסור לשני גברים שיעברו בינהם כלבים נשים או חזירים....'' אין מילים בפי......

    • נו אז מה? ויש לך מילים בפיך לגבי ''לא יהיה לך אלהים אחרים...''? (ל''ת)

      yoya, 23/10/09 02:02

  • 71.

    התופעה הזאת הרבה יותר נפוצה ממה שחושבים

    צביקה, 22/10/09 23:59

    מול הבית שלי יש מקווה וביכנ''ס. השכונה היא שכונה חילונית. בימי שישי לקוחות המקווה לא דופקים חשבון, חונים על מדרכות, בחניות פרטיותת חוסמים נתיבים ועוד. יותר מפעם אחת חזרתי מקניות רק כדי לגלות שהחניה הפרטית שלי תפוסה. כאשר שאלתי את הבחור אם אין לו בעיה לעבור על ''לא תגנוב'' בזמן שהוא במקווה הטהרה, הוא נותר אילם.
    במו עיני ראיתי אישה עם עגלת תינוק שנאלצת לרדת לכביש ולסכן את עצמה והתינוק מפני שעל המדרכה חנה רכב של מישהו שהלך למקווה. וזה לא שאין חניות פנויות במעלה הרחוב, הם פשוט לא שמים ז*ן.
    היום היתה מסיבה מחוץ לבית הכנסת. להקה ניגנה בווליום אדיר עד 10 בלילה בלי להתחשב בילדים ותינוקות. כמובן ששוב חנו לי בחניה.

    אני פשוט שונא אותם, חסרי תרבות ומוסר, מדקלמי תפילות מתנשאים.

  • 70.

    אולי תפסיק לXיין ת'שכל

    אבי, 22/10/09 23:59

    לא מתאים לך יהדות חפש לך מדור אחר, למה אתה מציק?

  • 69.

    עפ''י דתנו הנאורה,המתקדמת והמוסרית אשה פסולה מלרשת את הוריה....רק הבנים

    אשה פסולה מלרשת את הוריה....., 22/10/09 23:58

    זכאים לרשת את ההורים.חמשת בנות צלפחד קיבלו את נחלת אביהן מאחר ולמזלן לא היה להן אח זכר.......בקרב החרדים אם למשל יש שתי בנות ובן אחד אז הוא ורק הוא ירש את דירת ההורים,חסכונותיהם וכל אשר נותר להם.אוי לאותן אחיות אם הן יעיזו לתבוע בבית משפט אזרחי את האח......ברור למה הן לא תפננה לרבנים...כי הם יפסקו שרק אחיהן ירש את ההורים גם אם הוא מבוסס כלכלית והן עניות מרודות וחולות....

    • נו אז מה אתה רוצה? גם כתוב ''לא תחמוד'' ואתה לא חומד? אתה רוצה

      שנעקור חלק מהתורה בגלל שכלך האנושי המצוצמצם?, 23/10/09 01:08

      ויום אחד גם תחליט שמותר לרצוח ולגנוב בגלל שהמוסר האנושי המשתנה כל יום החליט שכן מותר.
      תגובות של אנשים מטורפים ומסוכנים יש כאן, וגם הכתבה עצמה לא מובנת...מה הזעזוע? מה קרה? אז הוא שאל כי הוא קיבל חינוך דפוק, וזה שווה כל ההתלעמות הזאת?
      העיתונאים כאן משתמשים בבורות וריחוקינו מהאמת כדי להעלות את הרייטינג שלהם ולמצואלעצמם עוד סיבה שלא לגדל זקן.

  • 68.

    nrg, אני פונה כמו אחרים לפני ומבקש שתמחקו את הפסיכי

    אלעד, 22/10/09 23:55

    שמילא את האתר פה בתגובות מפגרות.

  • 67.

    עצוב שצריך לכתוב מאמר שכזה

    טלי, 22/10/09 23:52

    צריך להיות מובן מאליו.

  • 66.

    אם האשה עקרה הבעל יכול חיש מהר לגרש אותה אבל אם זה ההפך....תנחשו לי...

    טריוויה נוספת לציפורי הלילה, 22/10/09 23:51

    נכון צדקתם.אם הבעל עקר ולא רוצה להתגרש מהאשה אז היא בעל כורחה נשואה לו...עפ''י דתנו הקדושה והנאורה רק הבעל יכול לגרש את אשתו.....

  • 65.

    כיף לקרוא אותך!

    נעמה, 22/10/09 23:44

    מתי מתחיל הבית מדרש בבית מורשה?

  • 64.

    הרב בני הוא הרב האמיתי היחידי במשפחת לאו . (ל''ת)

    הרב השובב , צפון תל אביב, 22/10/09 23:28

  • 63.

    הרב בנימין לאו- תורה עם דרך ארץ

    רבקה, 22/10/09 23:23

    אשריך שאתה לא מפחד לומר דברים ברורים וחדים!

  • 62.

    כמוך.... אם הוא שומר מצוות ואם הוא חילוני מצווה לשנואתו... (ל''ת)

    ואהבת לרעך כמוך....?, 22/10/09 23:22

    • חילוני הוא לא ''רעך כמוך'', אבל צריך לכבד אותו כמו כל אדם (ל''ת)

      yoya, 23/10/09 01:14

  • 61.

    אני לא מכיר דתי אחד שישאל שאלה שכזו

    עמרם, 22/10/09 23:22

    אני מאמין שהשאלה נשאלה ע''י חילוני כופר במטרה להכעיס

  • 60.

    אני נהנה מאוד לקרוא את הדברים

    ירדן, 22/10/09 23:20

    שמח גם לשמוע מדי פעם את שיעוריך.

  • 59.

    הרב בני לאו

    מנשה, 22/10/09 23:18

    האם יש דרך לשמוע דברים שלך? איזה אתר או משהו?

    אני מאוד נהנה לשמוע אותך בטלוויזיה, הייתי רוצה לשמוע עוד בשיעור או אפי' באינטרנט.

    • כן תיכנס לכאן:

      כדי לראות מראיך, 23/10/09 01:16

      www.kodesh.tv

  • 58.

    כיף לקרוא את דבריך, כמו תמיד (ל''ת)

    לאה, 22/10/09 23:17

  • 57.

    דברים נפלאים

    הראל, 22/10/09 23:16

    תודה!

  • 56.

    יש פה איש רע, שלא קרא את מה שכתוב

    יהודה, 22/10/09 23:15

    ומציף את הטוקבקים בדברי בלע.

    מה שמניע אותו זה שנאת יהדות.

  • 55.

    דת=חושך=העדר אור............ (ל''ת)

    אקסיומה, 22/10/09 23:15

  • 54.

    למה אוחז בי הקבס בכל פעם שאני רואה רב או ש''סניק/חרדי/חב''דניק/ברסלבי..? (ל''ת)

    שקית הקאה......, 22/10/09 23:13

    • כי אתה אנטישמי (ל''ת)

      יואל, 22/10/09 23:21

      • לך לרומא לאפיפיור או אולי לאירן לאחמדינאגד להם בטח תתחבר (ל''ת)

        אוהב יהודים אמיתיים, 22/10/09 23:42

    • כי יש לך אינסטינקטים בריאים (ל''ת)

      ronentat , 22/10/09 23:37

  • 53.

    הש''סניקים והחרדים על החינוך התורני הממאיר וחממות הבערות=ישיבות הם

    הסכנה הסטרטגית מס. 1 למדינה, 22/10/09 23:03

    הסכנה האסטרטגית הראשונה במעלה אף יותר אירן חיזבאללה והחמאס גם יחד.

  • 52.

    כתוב בשולחן ערוך ,יורה דעה,סימן דנא,סעיף ב ''אסור לפדותו (חילוני) אם

    למשפחת שליט היקרה, 22/10/09 23:01

    נשבה'' הדת היהודית אוסרת לפדות מי שלא מקיים מצוות מן השבי.....ככה לידיעתכם ולידיעת הציבור מאחד שיודע........

    • אולי די כבר עם ההסתה הגענית הזו (ל''ת)

      אורי, 22/10/09 23:13

  • 51.

    הטרגדיה של המדינה היא הדת היהודית שבשמה ומטעמה יש לנו טפילים,משתמטים

    הטרגדיה של המדינה היא......., 22/10/09 22:52

    ניבערים,קבצנים ובטלנים ש''סניקים וחרדים....

  • 50.

    אפרטהייד הדתיים כנגד נשים בקווי האוטובוסים מעיד שפרצוף הגזענים הוא

    גזענות בזוייה מס. 2, 22/10/09 22:45

    כפרצוף.......

  • 49.

    הרב בני לאו - לך בכוחך זה והושיע את ישראל

    מיכל אלעד, 22/10/09 22:36

    יישר כח גדול על הבהרת סוגיה שמטרידה אותי כבר שנים רבות.
    ובעצם מה שאמרת פה זה פרוש פשוט למונח ''דרך ארץ קדמה לתורה''

  • 48.

    יש מצוות שצריך לקיימן כמו רובוט גם אם הן לא הגיוניות בעליל

    אין מוסר יהודי!!!, 22/10/09 22:26

    ועדיף לכם שלא להתעמק ולדעת על ה''מוסר'' היהודי כי יש הסתברות גבוהה שתצאו בשאלה או שתמירו את דתכם........

  • 47.

    הטקס הפרימיטיבי הפגני והמשפיל של החליצה מעיד מדמנת השפל המוסרי

    דת מתועבת ומשפילה, 22/10/09 22:15

    והשורשים העקומ''ים של היהדות.

    • תיקון טעות

      שייקה, 23/10/09 09:45

      חובת היבום וטקס החליצה הנגזר ממנה היו רלוונטיים במציאות הכלכלית-חברתית שהיתה קיימת בתקופת המקרא-חברה שבטית ופטריארכלית שבה לא היה לנשים מעמד כלכלי עצמאי,ועקב כך אשה היתה תלויה לחלוטין בבעלה
      (או במשפחת בעלה,במקרה שהוא נפטר).העיוות נוצר בגלל אי רצונם (או אולי חוסר יכולתם) של רבני הדורות האחרונים להכיר בשינוי העמוק שעבר על החברה האנושית במהלך מאה השנים האחרונות (זכויות אדם אוניברסליות,שיוויון זכויות לנשים),ולהבין שבמציאות החדשה שנוצרה,מצוות היבום אינה ניתנת ליישום,ולכן אין שום הצדקה לערוך את טקס החליצה.אותו דבר בדיוק קיים גם במקרה של כהן שרוצה להתחתן עם אשה גרושה, ובמקרים רבים נוספים.

  • 46.

    למה אין לך טור קבוע פה למה? (ל''ת)

    צמא לדברים, 22/10/09 22:02

  • 45.

    תודה רבה!

    מ.פ, 22/10/09 21:56

    תודה רבה לרב בני לאו שיודע להגיד את הדברים הנכונים במילים המתאימות. חילך לאורייתא!

  • 44.

    מילים כדורבנות! (ל''ת)

    רזיאל, 22/10/09 21:43

  • 43.

    ההלכה היהודית הפכה את הדת היהודית לחושך,מיאוס ותועבה לחילונים ולגויים (ל''ת)

    אקסיומה, 22/10/09 21:05

  • 42.

    האמת שהרבה זמן לא נתקלתי במאמר כזה

    לאון, 22/10/09 21:05

    מאמר של רב שלא מוציא אותי מהכלים, אז שאפו כמו שאומרים

  • 41.

    זה לימוד תורה! זו ירושתו של העם היהודי!

    לאה שוורץ, 22/10/09 21:04

    כך לומדים, ישר כוחך כבוד הרב על דברים נפלאים וכ''כ יהודיים.

    • מה הגרויסע חידוש במאמר? שאסור לשנוא ושצריך לכבד את אשתו יותר מגופו? נו

      yoya, 23/10/09 01:21

      באמת... כל אלה שרק את העיתון פותחים ביום שישי, פתאום באורות. מה קרה? אז הוא אמר הלכה ברורה שעליה כל הבסיס ההלכתי של היחס ביםן בני זוג.... מה קרה?
      בוקר טוב יהודה

  • 40.

    אהבתי את הדברים השקולים והמפורטים (ל''ת)

    יפה, 22/10/09 21:03

  • 39.

    חזק מאוד!

    אביה, 22/10/09 20:43

    ישר כוח על יצוגה של היהדות באורה האמיתי, כל הכבוד@!!

  • 38.

    זו לא שאלה יהודית והתשובה לעניין (ל''ת)

    אילנה, 22/10/09 20:39

  • 37.

    יש לי אח חילוני ואני רוצה לדעת האם לשמוח כשימות כי הרמב"ם פסק שאסור

    שו''ת, 22/10/09 20:36

    לבני משפחת החילוני לשבת עליו שבעה(ראה מקרה ישראל סגל זצ"ל).יתרה מזאת הרמב"ם מצווה להתעטף בבגדים לבנים,לשמוח, ולעשות משתה לרגל מותו של בן המשפחה שאינו שומר מצוות.אז מה דעתכם?

    • נראה לי שהתשובה ניתנה לך במאמר

      ראם, 22/10/09 20:56

      ''אוי לנו על שמסתובבים בתוכנו אנשים המסוגלים לשאול שאלות רעות ואכזריות שכאלה''

      אתה הוא הרע והאכזרי, וכמו שואל השאלה אתה לא מחפש תשובה אלא רק ליצור פרובוקציה

    • עפ''י ההלכה ודעת הרבנים אתה רשאי לשמוח וגם לשנואתו שנאמר ''כי משנאך

      רשאי לשמוח, 22/10/09 21:04

      אשנא....''

      • מצד שני כתוב לא תשנא את אחיך בלבבך. ועל כן לאדם הנבון התשובה ברורה. (ל''ת)

        רועי, 22/10/09 21:58

        • תבונה לא יכולה להתקיים לצד דת לפיכך אדם תבוני לא יכול להיות דתי!!! (ל''ת)

          סתירה מהותית, 23/10/09 00:13

  • 36.

    שורש הרעה החולה המונעת שינוי חיובי של ההלכה היא האמונה הטיפשית שהיא

    שורש הרעה החולה, 22/10/09 20:31

    ניתנה במעמד הר סיני ע"י אלהים.לא פחות ולא יותר.ברגע שחובשי הכיפות יפסיקו עם הקישקוש הבדוי הזה תיסלל הדרך לשינוי ההלכה כך שהיהדות תהפוך להיות אור לגויים ולא חושך כפי שהיא היום.

  • 35.

    האמת על פגמים וכשלים מוסריים חמורים ביהדות נחשפים וחובשי הכיפות

    הטרגדיה של היהדות הם חופש ונגישות המידע, 22/10/09 20:26

    לא יודעים להתמודד עם העיוותים המוסריים ביהדות אז הפ מתפלפלים,מתרצים,מתפתלים,מסתירים את האמת,משקרים,ממעיטים בחומרת הפשע המוסרי,מייפים את המציאות,מעוותים את משמעות הטכסט כי גם לחלקם קשה עם האמת.....

    • זהירות- דעת אמת!

      זהירות- דעת אמת!, 22/10/09 20:34

      ממונים ע"י האיחוד האירופי ונתמכים ע"י כל מי שרוצה בהשמדת היהדות והיהודים

      • והרי לכם דוגמא מצוינת לתגובה 35

        ronentat , 22/10/09 22:02

        לא מסוגלים להתמודד עם פסקי ההלכה הבלתי מוסריים לחלוטין שנחשפים באתר דעת אמת, אז משקרים, מסלפים, מעוותים, מסיטים, וכמובן מגיבים לגופו של טוען ולא לגופו של עניין.

        אם יש לך הוכחות לשקרים (חשבתי שליהודי מאמין אסור לשקר) ודברי הבלע שמרחת על גבי התגובה העלובה שלך- אנה הצג אותן.
        אם לא אז תעשה טובה ותשתוק.

  • 34.

    זהירות

    זהירות, 22/10/09 20:24

    אנשי דעת אמת עלו על הכתבה וימלאו אותה בטוקבקים הקשורים לדעתם ההרסנית, הזהרו מלהתקרב לשקר הזה!

  • 33.

    יפה מאוד, נעים לקרוא ועושה טוב לחשוב שיש רבנים שכמוך!

    אסף, 22/10/09 20:23

    נהנה לקרוא את הארץ בכל שבת עם פרשת השבוע שלך, ולמרות שאני נחשב כ"חילוני" אני ממש אוהב לשמוע אותך בטלוויזיה בימי שישי.

  • 32.

    יותר ויותר מאמרים שמתפרסמים על צדק ויהדות

    יוני, 22/10/09 20:20

    נותנים תחושה שמשהו משתנה שם למעלה בעולמם של הרבנים.

    כך זה נראה לי מלמטה, הלוואי שכך

  • 31.

    יש לי הרגשה, יותר מסבירה

    ידידיה, 22/10/09 20:19

    שמדובר בדתל''ש- דתי לשעבר שהוא חילוני וכופר שכל מטרתו היא להפיל את הרבנים בפח.

    יפה עשה הרב אפרתי שלא נפל בפח, אתר חופש ודומיו ממנים אנשים קטנים שכאלה

  • 30.

    תקראי גם את המאמר על המוסר היהודי בהלכה באתר דעת אמת (ל''ת)

    תגובה לשרה מתגובה 25, 22/10/09 20:17

  • 29.

    מאמר נפלאה, תודה רבה. (ל''ת)

    לאה, 22/10/09 20:17

  • 28.

    יופי של דברים, יישר כח! (ל''ת)

    ג'רי, 22/10/09 20:12

  • 27.

    האם זה טור קבוע?

    קרן, 22/10/09 20:10

    אם כן אז סבבה אבל לא כ''כ מובן, nrg נסו להיות קצת יותר ברורים...

  • 26.

    הרב בנימין לאו, יש צדק ביהדות?

    יצחק, 22/10/09 20:09

    לפי דבריך אני לא כ''כ מבין האם ההגיון של האדם גובר או התורה גוברת

    אני מחפש לכך תשובה כבר שנים, נראה לי כאטאיסט גמור, שאלוהים המומצא גובר על הכל.

    • אתה מומצא, לא אלה-ים. אל תאמין לשכל האדם, הוא המציא את הבג''ץ ואת הרצח (ל''ת)

      yoya, 23/10/09 02:11

  • 25.

    אשריך הרב בני לאו

    חזקי, 22/10/09 20:07

    הדברים ברורים אבל צריך מישהו שיאמר אותם בבירור.

    תודה!

  • 24.

    קראתי באתר דעת אמת את המאמרים על מעמד האשה בהלכה ואני מזועזעת מיחס

    שרה הרשקוביץ', 22/10/09 20:03

    ההלכה והדת היהודית לנשים.ידע יתן כוח לשינוי ולכן אני ממליצה לקרוא את המאמר לכל אדם שיש שמץ של מוסר בלבבו.

    • דעת אמת איננו אתר אוביקטיבי

      דעת אמת, 22/10/09 20:21

      הוא אתר שמטרתו היא להשמיץ את היהדות ובפרט את הדתיים.

      לא ממליץ להתקרב לאתר שכזה למי שמחפש לדעת אמת, מי שבאמת רוצה ללמוד מוזמן לפתוח ספר- הכל כתוב שחור על גבי לבן ויש גם שיעורים באינטרנט.

      • מסוכנות האתר היא בכך שרבני דעת אמת כותבים את האמת ללא כחל ושרק...... (ל''ת)

        זהירות מאתר דעת אמת=אמת מארץ תצמח, 22/10/09 20:54

        • כן...כמו שכל מסיונר נוצרי עושה זאת. קליפות תחזרו לביצה שלכם. (ל''ת)

          דעת אמת :אתר מסיונארי נוצרי, אנטישמי, 23/10/09 02:09

  • 23.

    התורה עוברת תהליכים והיהדות הספרדית מובילה זאת

    אדם, 22/10/09 20:00

    לעומת האשכנזיות הקפואה שנשארת בשטטעל

    • איזה תהליכים?

      טלי, 22/10/09 20:08

      איסור על חיטוט באף?

    • הרב בני, למיטב ידיעתי איננו מרוקאי... (ל''ת)

      הילה, 22/10/09 20:12

    • אבל אנחנו מתקרבים למים הקדושים ולחוטים האדומים (ל''ת)

      שכנזי, 23/10/09 11:50

  • 22.

    תודה רבה (ל''ת)

    תודה רבה, 22/10/09 19:49

  • 21.

    היהדוץת במשבר עמוק כי כל הכשל והליקויים המוסרים של היהדות צפים

    מי במשבר עמוק?, 22/10/09 19:46

    למעלה והריח ממש לא נעים......

    • נראה לי יותר שאתה בסוג של משבר... (ל''ת)

      חיים, 22/10/09 19:51

      • הגב לגופו של עניין ולא לגופו של טוען

        ronentat , 22/10/09 22:06

        עד כמה אתם שקופים! לא מסוגלים להתמודד עם האמת אז מכפישים את אלו שכן חקרו לעומק את ההלכה היהודית והבינו שלצד אמרות יפות ומוסריות, ישנם גם פסקי הלכה לחלוטין לא הומניים שלחלוטין לא יכולים להחשב למוסריים.

  • 20.

    אפשר להכתיר אותך בתור "הרב של הצדק"

    טל, 22/10/09 19:33

    פעם אחר פעם אני קוראת ונהנית מכל מילה, תודה.

  • 19.

    איך זה שהרב לאו והרב אבינר לומדים את אותה תורה

    קרן, 22/10/09 19:29

    ומוציאים דברים כ"כ שונים?

    • 70 פנים לתורה...

      אסף, 22/10/09 19:42

      הפוך בה והפוך בה דכולה בה.

      כאשר המחלוקות הם לשם שמים הדברים הם דברי אלוהים חיים.

      הבעיה היא כאשר הם לא.

    • אחת

      שונים? בעניין היחס לאישה? כנראה לא באמת קראת אותם., 23/10/09 07:10

      ההבדל הוא אולי בזה שכשהרב אבינר כותב או מדבר על היחס הנכון בין בני זוג, הוא מתבסס (כמה מפתיע...) על עקרונות מתוך התורה ולא מציג את זה כמנוגד...

  • 18.

    לפי היהדות מותר לאכול בני אדם?

    רחמים, 22/10/09 19:28

    נשמע לי מופרך

    • זה לא מה שנאמר (ל''ת)

      הבנת הנקרא, 22/10/09 19:43

    • עזוב אותך, זה לא בשבילך מאמרים כאלה... (ל''ת)

      חזקי, 22/10/09 20:01

  • 17.

    כל הכבוד (ל''ת)

    אביאל, 22/10/09 19:22

  • 16.

    ברוח סוף המאמר

    ידידיה, 22/10/09 19:20

    אשרנו שיש לנו בתי מדרש אחרים, שהם אלה הפורחים היום ואותם ממלאים מאות תלמידים.

    בתי מדרש כעתניאל, הגוש, פ''ת, מעלה גלבוע, עלי, נתיבות, שדרות ועוד ועוד.

    וכמי שקצת מכיר (ומקווה להכיר יותר השנה), אשרנו שיש לנו את בית המדרש החברתי של בית מורשה ואת הרב בני לאו.

  • 15.

    האמת הרב לאו

    נועם, 22/10/09 19:13

    אני במקומך לא הייתי כותב באינטרנט- הרי תמיד יהיו את האנשים הקטנים האלה שיכפישו אותך.

    חבל, תמשיך ללמד בישיבה- האנשים האלה לא שווים שתכתוב בשבילם.

    • זו טעות

      אסף, 22/10/09 19:41

      ראשית הרב לאו לא מלמד בישיבה, הוא מלמד בבית המדרש של בית מורשה (שייפתח לציבור הרחב בעוד כחודש) ומעביר שיעורים ברמב"ן.

      האינטרנט הוא כן המקום לכתוב, המון העם קורא בשקיקה את הדברים והתגובות האמיתיות מגיעות עוד ועוד.

      טוקבקים הם לא מדד- לא לחיוב ולא לשלילה, אם כתוצאה מתגובות ימנעו רבנים ומנהיגים מלהגיב אזי מצבנו יהיה בכי רע.

      • זה דיון מעניין

        חן, 22/10/09 20:13

        וצריך לעשות משהו בעניין.

        זה לא לעניין שכל זב חוטם יביע את דעתו וישתלח תחת מסווה אנונימי

  • 14.

    נו באמת- האם ההלכה החשוכה מסתכלת בכלל על המציאות? (ל''ת)

    הילה, 22/10/09 19:10

    • בורות חילונית מעצבנת. (ל''ת)

      אברהם, 22/10/09 19:32

      • שניזונת מבורות דתית (ל''ת)

        בני, 22/10/09 19:44

        • איך זה שבכל דבר אשמים הדתיים?

          אברהם, 22/10/09 19:59

          אולי תתחילו להסתכל קצת על עצמכם? אולי תבינו שאנחנו אותו עם

          • מי האשים את הדתיים

            בני, 22/10/09 20:14

            יש רבנים שהם בורים, ומכניסים את ההלכה לצרות.

            יש גם חילונים כאלה אבל מה זה קשור

            • הילה האשימה

              אברהם, 22/10/09 21:07

              אבל איתך אני מסכים.

              • בשביל אנשים חשוכים כמוך ההלכה נראית חשוכה ... תחזרי לאור... (ל''ת)

                יהודי פשוט, 22/10/09 21:55

  • 13.

    תודה על הדברים (ל''ת)

    רחל, 22/10/09 19:08

  • 12.

    צריכה לחשוב על זה, זה נשמע לי מרחיק לכת. (ל''ת)

    רווית, 22/10/09 19:04

    • זה חלק מהטרגדיה (ל''ת)

      רות, 22/10/09 19:30

      • מסכים (ל''ת)

        אברהם, 22/10/09 20:14

  • 11.

    אני חילוני, ומאמריו של הרב בנימין גורמים לי להכנס שוב ושוב

    יונתן, 22/10/09 19:01

    אני ממש נהנה מכיון החשיבה הכ''כ יהודי וכ''כ אמיתי- כל הכבוד!

  • 10.

    תגובה לעניין, חזקה אמיצה וראויה. (ל''ת)

    חזקי, 22/10/09 18:55

  • 9.

    לחצתי על "כל הטורים של הרב בנימין לאו"

    עידית, 22/10/09 18:54

    ויצא לי רק מאמר אחד, אני זוכרת לפחות 3- איפה הם?

  • 8.

    תודה לך הרב שאתה משמיע את קולות הרוב (ל''ת)

    יאיר, 22/10/09 18:50

    • הבעיה היא שיש פה כמה אנשים ואולי אחד

      אריאל, 22/10/09 19:03

      ששופך פה טוקבקי נאצה, ושכל מטרתו להכפיש את הרב בני.

      הרוב איתך כבוד הרב!

  • 7.

    ר' בני, צר לי אך המאמר מלוקק ומתחנף. חד וחלק.

    שאולי .ג., 22/10/09 18:46

    אני לא מבין איך תמיד אתה קופץ על עגלות. שאלו את רב אפרתי, הוא ענה, ומה הוספת חוץ מהרגעה מזוייפת?
    קיימות בעיות, זה בסדר! מה הלחץ שלך ליישב הכל תמיד??
    ענווה לא תזיק לאף אחד כבוד ר' בני

    • שאולי ג. אתה איש קטן שמתחבא מאחרי שם לא מזוהה

      יונתן, 22/10/09 19:00

      ויורד על רב ששם את שמו ואת דעתו.

      יש לך משהו חכם להגיד- אמור זאת בכבוד ולא בצהבהבות.

      מציע לך ללמוד קצת על הענווה לפני שאתה שולח את צואתך על-פני הרשת.

      (לא מכיר את הרב הזה, אבל אנשים כמוך מגעילים אותי)

    • בשם מי לעזעזאל אתה מדבר כך? זו דרך לדבר לרב? (ל''ת)

      מי שמך?, 22/10/09 19:15

      • עזבו

        סמי, 22/10/09 19:46

        כבוד של אנשים קטנים הוא הרבה מעל כבודם של הרבנים, כך זה היום שיש כ''כ הרבה רבנים קטנים וכ''כ הרבה אנשים טינופת

  • 6.

    על פי פרופ' י .לייבוביץ היהדות היא אך ורק קיום "תורה ומצוות".

    סיזיפוס, 22/10/09 18:42

    בינה ובין מוסר -אין ולא כלום. ולכן, יכולים חמומי מוח מתנחלים דתיים , בשם התורה הקדושה, כמובן, לגזול אדמות , להכות אנשים, לכרות עצי זית.כן, היום זאת היהדות שלנו! אהוד מנור ז"ל כתב עליהם "ארצי שינתה את פניה..."

    • לייבוביץ שנא מתנחלים (ל''ת)

      מצחיק להביא פה את לייבוביץ, 22/10/09 19:12

  • 5.

    דברים נפלאים כתמיד (ל''ת)

    רויטל, 22/10/09 17:29

  • 4.

    מי ייתן ויהיו יותר "בני" לאו מאשר "ישראל" לאו. ומגיב מספר 1 פשוט אויל

    יריב א. , 22/10/09 17:25

    צריך להגן על אנשים כבני לאו מפני קיצונים כ"זעקי ארץ אהובה". צריך להפסיק---אםילו במחיר מלחמת אחים--את ההתחרדות של הממסד הדתי. אנחנו מסתכנים באובדן מדינת ישראל.

    • הרב ישראל מאיר לאו הוא רב מדהים, הלוואי שיהיה נשיא. (ל''ת)

      ישראל, 22/10/09 19:48

  • 3.

    אל תנסה להתחמק

    אחד, 22/10/09 17:22

    אתם תמיד טוענים שהתורה שלכם היא "אלוהית" ובלתי משתנה, והנה עכשיו בא אדון לאו ומספר לנו סיפורים אחרים.

    חביבי,ברמב"ם -ההלכה המתירה להכות כתובה במפורש, ואם אתה טוען שמה שלפני 800 שנה היה מותר אז להיום זה לא נכון,אם כך בוא נשנה עוד הלכות .כגון אשה פסולה לעדות.

    בוא נראה אותך מתיר עדות אשה.
    בוא נראה אותך מפסיק לומר "ברוך שלא עשני אשה"

    ובכלל בוא נתאים את ההלכה לימינו ונשנה עוד דברים שלא נוח לנו אתם.

    כנראה שלא נוח לאנשי הדת עם ההלכה הזאת,ועם עוד המון הלכות ומאמרים בדת המפלים את האשה לרעה- אז הם מנסים למכור לנו תירוצים

    • הנושא מורכב

      חן, 22/10/09 18:50

      ההערה שלך מעניינת אבל ההלכה בדיוק פסק דין בבית משפט בסופו של דבר תלויה בפוסק.הפוסק אינו מנותק מתנאי חייו ומדברים אחרים המתנים את פסיקתו.די לעיין בפילוסופים הבריטים ולראות שהיו כאלה שסברו שילד הוא בבחינת "עיר פרא אדם יולד" תפיסה זו קשורה לרובד הרעיוני שנפוץ כמוסכמה אלפי שנים באנושות כולה כיוון שההלכה מקיימת יחסי גומלין עם המוסר הכללי ונעזרת בו כדי לבחון דמויות מצבים ואובייקטים(למשל סוגיית מאי חזית דדמך סומק טפי יכולה להתפרש גם כנקודת מוצא לדיון במוסר התועלתני ע"פ ג'ון סטוארט מיל ואופיו של המוסר בכלל) תפיסה הייתה גם לגבי נשים בימי הרמב"ם שכן הן לא רכשו כל השכלה יאמר האדם הן זה עצמו מלמד על דיכויין ובכן אמת נכון הדבר אלא שאותו דיכוי עצמו היה תוצר של נסיבות היסטוריות כלליות וחטאו של עם ישראל כלפי נשותיו היה תשקיף של האווירה האוניברסלית ומעבר לכך כתורה שנמסרה לעבדים ולאנשים שתפקידם היה להיאבק על חירותם ועל שליטה בחבל ארץ וכל מעיינם היה שררה ושלטון לאומי בעידן שבו הנכבש היה אדם שדשים בעקב וכלל לא מתייחסים לו אפילו אז אמרה התורה "לא תתעמר בה" באישה הנכבשת-אשת יפת תואר-לא תאנסה לא תנצלה

      • תנסה להשתמש בסימני פיסוק, ואז אולי אפשר יהיה להבין (ל''ת)

        מה כתבת, 23/10/09 06:19

    • צר לי אחד, אך אינני מסכים אותך.

      חגי, 22/10/09 18:53

      חלק מנצחיות התורה היא העובדה שהיא פוקחת עיניים אל מול המציאות, נצחיות התורה איננה העובדה שהתורה מאובנת אלפי שנים אלא העובדה שהיא מתחדשת ונרקמת מדור לדור- זו תורת חיים.

      צר לי, אך דבריך נובעים בעיקר מבורות ומאי הבנה.

      • לחגי- תפסיק להתחמק ולהשתמש במילים מפוצצות

        אחד, 22/10/09 21:19

        איך בדיוק התורה מתחדשת מדור לדור,כשאתה ורבניך לא יכולים לשנות אפילו פסק אחד מה''שולחן ערוך''?
        איך בדיוק התורה מתחדשת מדור לדור,אם אינך יכול לחלוק אפילו על אות אחת בתלמוד?

        אם אתם יכולים לשנות-אז בבקשה ,תתירו עדות של אשה. נראה אותכם.
        אם אתם יכולים לשנות-תשנו את נוסח הברכה ''שלא עשני אשה ''למשהו עדכני יותר.

        ברור גם לך וגם לי שאינכם יכולים לעשות זאת,וחוץ מלזרוק סיסמאות ריקות מתוכן אינכם יכולים לעשות כלום.
        חוץ מזה בכל דרשה של רב אני שומע את הגאווה על זה שהתורה והלכותיה הן נצחיות והתקבלו מפי ה''גבורה''.כלומר גם הפסק הזה של הרמב''ם התקבל מפי הגבורה. אז איך תיישב זאת?
        מעבר לכך -כמו שאמרתי שישנם עוד דוגמאות רבות מהתלמוד והספרות ההלכתית לביזוי נשים
        כגון-''ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים'',''כל המלמד בתו תורה כאילו לימדה תפלות''''שכל שיחתה של אשה אינה אלא דברי ניאופים'' ''נשים קלה דעתן'' ועוד ועוד

    • המשך

      חן, 22/10/09 18:58

      כלומר לא לנצלה מינית לא לתקוף אותה-והרי אונס היה מנהג נפוץ אצל כל כובש צא ולמד מה עוללו קלגסים רוסים לנשות ישראל מעט לפני יסוד גיא אוני הלוא היא ראש פינה-ראה בספרה של שולמית לפיד 'גיא אוני'-מעבר לכך לעניין העדות צריך לדון בשאלה קודמת וכאן אני אומר את הדברים בלי להיות בטוח בהם אבל דומני שהאישה ביהדות היא כלל לא ישות משפטית לעניין אחריות במידה וגנבה או הזיקה אלא בעלה אחראי עליהוזה לא מפני שהתורה היא נגד נשים או אינה מעריכה אותן אלא כיוון שהיא עסקה במציאות-שאגב התמידה עד המהפיכה הפמניסטית-שבה המפרנס העיקרי היה הגבר ומי שהיה יכול לשלם על הנזק או לפצות על הגניבה היה הגבר ומעבר לכך בדורות קדומים יותר שבהם האישה גם לא רכשה השכלה נקל לשער ששיקול דעתה בנושאים רבים מעצם היותה נטולת כלים להכיר את מכלול השיקולים היה לקוי ואדם ששיקולו לקוי אינו יכול לקחת אחריות מלאה ההכאה עצמה היא בעייתית מאוד ואינה קבילה כאמצעי חינוכי אבל שוב זה מה שהיה מקובל אז ושוב התורה היא ישות משתנה ואין מי שיחלוק על כך וראה על כך בספרו של פרופ' יורם קירש שדומני נקרא מהפיכות בהלכה וכן במחקריו של פרופ' יעקב כ''ץ למשל על

    • המשך

      חן, 22/10/09 18:59

      מחקריו של כ''ץ לגבי גוי של שבת

    • כמו שפירשו "עין תחת עין" כפיצויים, הרי "מכה" יכולה להתפרש גם כנזיפה. (ל''ת)

      יריב א. , 22/10/09 20:44

      • ל-יריב כתוב במפורש מכה בשוט (ל''ת)

        רגע, 22/10/09 21:43

  • 2.

    האם מותר להכות רב שוטה ומשת"פ (ל''ת)

    יוצמאך, 22/10/09 16:54

    • די כבר, נמאס!

      איתן, 22/10/09 19:08

      דבר אחד ברור לי, שהקב''ה יכה בך ובאנשים שכמותך, שמוזנים מלשון הרע ומהוצאת שם רע.

      התבייש לך איש קטן!

  • 1.

    הטרגדיה היא הרב בני לאו בכבודו ובעצמו!!!

    זעקי ארץ אהובה!!!, 22/10/09 16:02

    נו באמת, זו הבעיה שמדירה שינה מענינו!!!!
    לקחת מקרה שלא מייצג ולטחון אותו עד דק- האם זה לא דילטנטיות.
    הרב לאו בני משחק לידי התקשורת ומרים להם להנחתה אחרי שהוא יעשה מטעמים מבעל השאלה שהוא -ללא ספק -טיפוס הפסיכופאט ומוזר.
    זה כמו שהמדיה דנה באמא טליבאן כשיש אלפי משפחות דתיות למופת אך משום מה דווקא אותן לא מראינים ועליהם לא מדברים.
    האם יש לרב בני לאו משהו לאמר גם לציבור החילוני, איזה מסר, מעט ביקורת משהו.
    על ההיתמכרות לחומרנות ולדי.וי.די? על ההפקרות המינית, (קונדומטים בכמויות בבית ספר תיכון, נשפי סיום מופקרים בתיכונים התל אביביים) על ההיתמכרות לעבודה עד שעות הלילה העיקר שיהיה עוד כסף?מתי יתקיף פעם הרב בני לאו את ערוץ 2 על מכלול השטחיות שבו
    על הפיכת כל היהדות ל''חי ותן לחיות''- משום מה קולו של הרב בני לאו נדם.תמיד הרב לאו מתקרנף כשהוא צריך באמת למתוח בקורת על הציבור החילוני עצמו.
    ומנגד, כל פרור -שאמנם נודה ביושר שנמצא- אצל הציבור הדתי, הרי שמיד נחפז הרב לאו ודן בו לפני ולפנים.
    הטרגיה האמיתית היא פחדו האמיתי של הרב לאו לעמוד מול המדיה ולהתקיף אותה. ולהתקיף את הציבור החילוני.
    רחמים

    • וואו, כל מילה בסלע !!! (ל''ת)

      דודי, 22/10/09 16:59

      • לא הבנתי את ההתלהבות (ל''ת)

        אסף, 22/10/09 19:49

    • לצערי אתה צודק! (ל''ת)

      עירית, 22/10/09 17:09

    • האם זה דבר שניתן לשתוק עליו?

      אליקו, 22/10/09 17:10

      הרב בני לאו הוא רב בציבור הדתי לאומי, חי בתוך עמו ומורה הלכה לקהילתו, ממילא הנושאים בהם הוא דן הינם נושאים הקשורים לקרובים אליו.
      לומר שהרב בני לא מעביר ביקורת על ציבור אחר זו רדידות שנמדדת בעיקר בתקשורת, חבל שאינך מנסה לחפש יותר ולראות שיש לו לרב אמירות כלליות, היונקות מתורה ולא משרתות מגזר זה או אחר.

    • התגובה שלך אפילו לא שווה תגובה!

      רעות, 22/10/09 17:10

      אני מצטערת על הדקה שבזבזתי כדי לענות לך.
      עצם העובדה שאינך מבין כי הציבור הדתי והחרדי או הדת אמורה להיות ב'דמותו של ריבונו של עולם' ולכן מצפים מחברה חרדית או דתית להיות מוסרית יותר! מראה את בורותך הדתית.
      אז צר לי, אם הינך אדם דתי, לאור תגובתך אני מבינה למה יש אמא מרעיבה ובעלים ששואלים שאלות מעין אלו.... כיוון שהם אינם מבינים את עומקה של תורה, ואת מטרתה.
      אני מקוה כי אינך אדם דתי.

      "שונאייך ומחריביך ממך יצאו..."

    • ועוד דבר - די כבר לאהבה העצמית הזו של הדתיים! (ל''ת)

      רעות, 22/10/09 17:11

      • ועוד דבר- די כבר לבלבל את המוח! (ל''ת)

        חיים, 22/10/09 20:16

    • הטרגדיה היא אתה בעצמך!

      רויטל, 22/10/09 17:30

      תן לי לנחש שלא קראת את המאמר...

      • ממש רמה גבוהה (ל''ת)

        ממש רמה גבוהה, 22/10/09 20:16

    • לגבי הערותיך

      נביא זעם , 22/10/09 22:14

      מסכים' מאחד שדווקא קרא בהנאה רבה את ספרו של הרב לאו ''חכמים''.

      לגבי הדוגמא שהרב הביא, לא רק שזה מקרה לא מייצג, נראה גם שהרב לאו נותן יותר מדי קרדיט
      לאינטרנט, אם על כל זב חוטם, שיכול באנונימיות לשאול שאלה, היה נכתב מאמר היה האינטרנט קורס מזמן.