• 76.

    עובדים שפרנסתם תלויה=בנו ובקושי יש לנו=עושים פרו ורבו=וממלאים לנו הארץ (ל''ת)

    נ.כהן יש להם מדינה משלהם=שילכו היכן שיש יותר מקום!, 25/10/09 15:44

  • 75.

    אתה צודק, אבל שכחת! אנו מדינה יהודית!! ראה בהמשך:

    עו''ד אמסלם, 25/10/09 13:06

    לפי דעתך, ניתן להביא למדינה 3 מיליון עובדים זרים מיבשת אפריקה, ולבנות להם ערים ומגדלים, כך שבוך 10 שנים הם יהיו הרוב, ואנחנו נהיה ה'עובדים הזרים'', והכל בזכות בדמוקרטיה הקדושה, ואולי תאמר לי, באיזה שלחן ערוך ''דמוקרטי'' מצאת את הרעיונות שלך? מי הוא זה שיגדיר לי מה היא דמוקרטיה? הרי אצל השמאל, ברצותם הם צועקים 'דמוקרטיה''! וברצותם הם צועקים ''דיקטטורה''!

  • 74.

    28 בהמתנה לתשובה (ל''ת)

    מילים חורצות גורל, 25/10/09 12:06

  • 73.

    לא ידעתי שדמוקרטיה זה להציף ב מליוני סומאלים מוסלמים את לישראל

    נירמן, 25/10/09 04:57

    אבל עכשו, באדיבותו של הגאון גפן אני כבר יודע.

    • אם הייתי מתפרנס מהשמאל, הייתי כותב שיש לשלוח את היהודים לסומאלייה (ל''ת)

      עו''ד אמסלם, 25/10/09 13:10

  • 72.

    5 דברים לפני ש...

    רחלה, 25/10/09 04:17

    1. לראות את היום בו גבר ואישה יתקבלו כסתם ביטוי של אותו אדם.
    2. לבטל את מוסד הנישואין ולעשותו לא מוסרי בעליל.
    3. ללמד ילדים מגיל קטן את כללי השיויוניות.
    4. לוודא שפוליטיקאים אכן עושים את עבודתם הציבורית - ואם לא, שיפוטרו לאלתר.
    5. לתת ולקבל אהבה (כזאת מהסרטים, בבקשה).

  • 71.

    ישראל אינה אוסטרליה, אמריקה או אירופה. (המשך)

    C-cyclist, 25/10/09 02:33

    יש לאזרח את מי שנולד בישראל להורים שבאו באשרת עבודה. אלו אנשים שתורמים לחברה הישראלית, ועל החברה הישראלית לתת להם להתערות בחברה הכללית ולא לדחוף אותם לנווה שאנן. מדובר בערך בפי 10 ממספר הפליטים הוייטנאמים שבגין קלט. להוריהם יש לתת תעודת תושב אך לא יותר מזה, משום שאחרת זו תהפוך לדרך קלה להתאזרח בישראל.

    בנוגע למי שגר שנה-שנתיים במצריים והחליט לבוא לישראל לעשות מכה: לסגור את הגבול ולהחזיר אותם למצריים. אנשים אלו רוצים לשדרג את רמת החיים שלהם מרמת חיים של מהגר במצריים לכזו של מהגר בישראל. תמיד אותו הסיפור של ''גרתי שנה בקהיר ו''. אם אדם יכל לגור בקהיר לשנה ברור שהוא אינו פליט שנשפקת סכנה לחייו, אלא אדם ששמע שמצפון למצריים יש מדינה בסטנדרט מערבי של אירופה הדרומית לפחות (יש לי בית נופש בספרד, הייתי ב4 ערים באיטליה, ההגדרה הזו של סטנדרט דרום-אירופאי נכונה לישראל) והחליט לעובר הלאה. ישראל יכולה לבקש ממצריים שתברר אם במדינות המפרץ העשירות יש צורך ביותר עובדים, במיוחד מוסלמים, כי במדינות האלו יש וודאי מתח מסויים עם העובדים ההינדים שלא יהיה עם מוסלמים, והערבים שם מחזיקים 4 זרים על כל ערבי.

  • 70.

    צדיק מעושה, איפה היית כאשר גרשו 8000 יהודים מגוש קטיף? (ל''ת)

    צהלת משמחה, צבוע שכמותך, 25/10/09 02:25

  • 69.

    ישראל אינה אוסטרליה, אמריקה או אירופה.

    C-cyclist, 25/10/09 02:24

    באוסטרליה יש מחנות מעצר למהגרים בלתי חוקיים, ותהליך אישור או סירוב מעמד הפליטות מתבצע במחנה המעצר.

    באמריקה ובאירופה יש יחידות שפושטות על עסקים ובודקים אם העובדים חוקיים או לא, ועובד בלתי חוקי עלול למצא את עצמו מגורש.

    ישראל היא מדינה עם שאיפות אוטופיסטיות, ולכן כל הדברים האלו צורמים לציבור הישראלי, אבל אי אפשר להעמיד פנים שהם אינם קורים גם במתוקנות שבמדינות, ולפעמים בצורה ברוטאלית יותר משבארץ.

    יש לחלק את נושא ההגירה לכמה חלקים, ולטפל בהם:

    הדלת המסתובבת וסרסורי כוח האדם. יש להוציא את סרסורי כוח האדם אל מחוץ לחוק, ולקבוע שאשרות ינתנו אישית לאנשים, לתקופה קבועה בה יוכלו לעבוד חוקית ללא קשר למעסיק המסויים. אם יש חברות כוח אדם הוגנות - יותר להן לעבוד בתיווך בין העובדים בארצות מוצאם לארץ, אך תפקידם יסתיים ברגע שהעובד יגיע לישראל. תהיה זו עבירה פלילית להחזיק בדרכונו של העובד, למנוע ממנו לעבור למעסיק אחר, למנוע ממנו שכר או תנאים. כמו כן, תופסק הדלת המסתובבת בה סרסורי כוח האדם מפטרים עובדים בארץ כיום, הופכים אותם ל''בלתי חוקיים'' ומביאים חדשים תחתיהם.

    בנוגע לילדי העובדים הזרי שנולדו בישראל

  • 68.

    יהודים-מותר לגרש?

    שלמה, 25/10/09 00:41

    שאלה ''תמימה''-והתשובה-בחו''ל אנטישמיות
    בארץ-ברור!

  • 67.

    Nimby - Not In My BackYard

    reuvenholzer , 24/10/09 23:41

    כמו בכל העולם המערבי העשירים לא רוצים לקלקל את השכונה שלהם.
    אז מביאים עובדים זרים שינקו את החרא אבל לא אוהבים את הריח של הידיים שלהם.
    ובישראל הגדילו לעשות - מפלגת טוהר הגזע היהודי - מפלגתו של שר הפנים - מגדלת בשוליה כל מני קבלנים שמתפרנסים מה 30 אלף דולר שכל עובד זר משלם בשביל להגיע לכאן. הם מקבלים אשרות ואין להם לאיפה להביא אותם אז הם זורקים אותם ישר אחרי שאספו אותם משדה התעופה ואומרים להם ''תסתדרו''.

    אז תרגע גפן. זה לא משהוא גזעני ואנטי דמוקרטי למהדרין. זה שילוב של זה עם תאוות בצע שחיתות והון שמקורב מדי לשלטון. כלם מרוויחים מזה ובשביל שלא יגידו שום דבר עושים מבצע גירוש והופכים את זה למשהוא ''עקרוני''. זה לא ששר הפנים לא גזען. הוא פשוט יותר מושחת מאשר גזען. אז זה לא ממש קשור לדמוקרטיה ולכל המלים היפות שלך. זה פשוט משהוא שעושים חבורה של חזירים מושחתים. זה הכל.

    • 30,000 דולר ??? ואני שילמתי רק 500 דולר... אבל גם זה מיותר...

      זלמנוביץ ישראל, 25/10/09 00:49

      חבל שסתם זורקים נתונים באויר בלי להבין דבר ! ע''פ החוק עובד זר המקבל דיור וכלכלה אצל המעביד משתכר כ - 750 $ לחודש כדי להגיע ל 30,000 $ הוא צריך לעבוד 40 חודש בלי לקנות אפילו גרב אחד... (ושלא נדבר על בקבוק בירה אחד...)

      ע''פ החוק צריך לשלם לחברת כ''א ''דמי תיווך'' של 2000 ש''ח (500$#) - גם בלי לקבל כל שרות !!! - למה ? אולי ש''ס יודעים ???

      • זלמנוביץ היקר, נכון, $30,000 זה מוגזם אבל הרבה מאוד פועלים זרים שילמו (ל''ת)

        10,000 לפני הגעתם לארץ., 25/10/09 04:23

  • 66.

    כשגרשו מתנחלים לא ראינו אותך מזדעזע- צביעות!

    נתנאל, 24/10/09 23:40

    מעניין לראות איך השמאלנים יכולים מצד אחד לחגוג גירוש של מתנחלים, ומצד שני להזיל דמעות תנין על גירוש עובדים זרים.
    מצד אחד השמאל מדבר על הסכנה הדמוגרפית שמדינת ישראל נקלעת אליה - ולכן לשיטתם צריך לגרש מתנחלים - ומצד שני השמאלנים יוצרים בעצמם את הבעיה הדמוגרפית הבאה.
    די לצביעות!
    מדינה חייבת להתגונן בפני הדברים האלה.
    מדינת ישראל היא מדינה ''יהודית דמוקרטית'' - אם חשובים לנו שני ערכים אלו כדאי מאוד שנעצור את זרם העובדים הזרים.
    מדינת ישראל כיום היא אחת המדינות במצב הכי קשה מבחינת אחוז העובדים הזרים.
    אין ברירה - לגרש!

  • 65.

    אזרוח זרים וילדיהם הוא בור ללא תחתית. והשמאל השפל יודע זאת. היכנסו.

    ממשלה עיוורת, 24/10/09 23:12

    לפני שנתיים אוזרחו (בצעד ''חד פעמי'' כביכול) כ- 700 ילדי זרים והוריהם (לא ברור כמה הורים). עכשיו עומדים על הפרק עוד 1200 ילדים ויש אומרים 2000. וכמובן, גם הוריהם.
    וחוץ מזה, מאז שהוקפאה החלטת הגירוש נולדו עוד כ- 100 ילדי זרים.
    אבל יותר מזה: בארץ מסתובבים כיום כ-20 אלף פליטים אפריקנים על ילדיהם הקטנים, והם יהיו ''דוברי עברית'' וילכו לצבא, כחזון שמעון פרס. האם הם ''יקופחו'' ולא יאוזרחו? גם הם ממתינים להחלטת הממשלה, ונשותיהם כבר בהריון.
    דעו לכם: אזרוח זרים הוא בור ללא תחתית, לכן השמאל האנטיציוני נלחם כל כך למען אזרוחם. ככה זה התחיל באירופה ההולכת ומתאסלמת.
    אזרוח ילדי זרים יהיה אור ירוק למאות אלפי עובדים זרים בישראל, ולרבבות אפריקנים שמנסים לעבור את הגבול לתוך ישראל.

  • 64.

    ברמת אביב חב''ד ארגנה ''כולל'', והתושבים והתקשורת הנבזית עשו מהומת אלוהים

    תושב שכונת שפירא: ואצלנו סלאמס אפריקני, 24/10/09 22:46

    באחרונה התיישבו ברמת אביב כמה חב''דניקים, ופתחו כולל.
    ואז, תושבי רמת אביב ה''נאורים'', פתחו את הפה והזעיקו את ראש העיריה ואת מי לא, בנימוק שזה ''יפגע באופי השכונה'', ו''יוריד את מחירי הדירות''.
    ןהתקשורת התגייסה למען הגזענים מרמת אביב. ירון דקל בתכניתן ''הכל דיבורים'' והשמאלנית יעל דן בגלי צה''ל תמכו בתושבים!
    אבל אצלנו? השכונה הפכה לסלאמס אפריקני, והתקשורת? אתם יודעים.
    הוי הצבועים והנוכלים.

  • 63.

    נולדתי כאן שרתתי בצבא שילמתי מיסים נצרבתי בשמש ונרטבתי בגשם שהיה פה

    שלומי, 24/10/09 22:28

    פעם נדמה לי ב84- מה עליי לעשות כדי שיגרשו אותי מהמקום המטופש הזה?

  • 62.

    המצאת גפן להגדרת מדינה דמוקרטית

    שלמה כהן, 24/10/09 22:02

    קיים היום בארץ ויכוח בעניין גירוש הזרים וכל צד מנסה לשכנע בדעתו באם ראוי או לא ראוי לגרש את הזרים השוהים בישראל שלא כחוק.אך יהונתן גפן פוטר עצמו מלנמק בהגיון את דעתו שאין לגרש את הזרים,אלא מקשר בטכניקה מוזרה בין המושג ,,דמוקרטיה ,, לבין סוגיית גירוש הזרים,כאשר שולף סיסמא רדודה ומטופשת ,,מדינה דמוקרטית הינה מדינה שכל אחד יכול לחיות בה ,, . מה הקשר בין אכיפת החוק בעניין עבירות על חוק הכניסה לישראל לבין מהות הדמוקרטיה.לפי אדון גפן,אין אף מדינה דמוקרטית בעולם, באשר אין אף מדינה בעולם שניתן עפי חוקיה, לכל זר , להיכנס אליה ולשהות בה ולעבוד בה ולזכות בשירותיה, ללא היתר עפי דין.הדמוקטיה נועדה לשרת את זכויות אזרחי המדינה ולא אתהזרים הניכנסים אליה ושוהים בה שלא כדין.

  • 61.

    גפן, איפה היית כשגרשו בכוח עשרת אלפים איש מגוש קטיף?

    בנימיני , 24/10/09 22:00

    גררו אותם בכוח והעלו אותם על אוטובוסים, הרסו את בתיהם. למה אז לא דיברת על דמוקרטיה?
    אתה צבוע שמתעצבן רק כשמגרשים גויים מהארץ.

  • 60.

    עם רשימת כזאת של אנשים מפתיע שעוד משלמים לו לפי מילה... (ל''ת)

    אספ, 24/10/09 21:59

  • 59.

    גם הדמוקרטיה הגדולה ארהב מגרשים מי שמסתנן אליה לא חוקית (ל''ת)

    ניר, 24/10/09 21:43

  • 58.

    די כבר פטפטן!!! (ל''ת)

    שי, 24/10/09 21:32

  • 57.

    גפן מתפלל שכל בני האדם יוכלו לגור בכל מקום בעולם.חוץ מהמתנחלים כמובן.

    אייל , חולון, 24/10/09 21:30

    הם לא מספיק בני אדם עבורו וברור לו ששטחי יהודה ושומרון שייכים אך ורק לפלסטינאים.

    כשניגרי או גנאי מסתננים לשטחי ישראל , אז זו זכותם המלאה להתסנן ולחיות בה.

    כשמתנחל מקים מאחז ביו''ש , אז מעשהו נחשב לפולשני ועברייני.

    התפילות של יונתן גפן הן סלקטיוויות.
    הוא חולם על עולם גלובלי שבמסגרתו למגזרים ולעמים שהוא אוהב , יהיה חופש טוטאלי לחיות איפה שרק יבחרו.

    וכל השאר ? שיישרפו.

    • די לאשליות: אם לא ניערך, העולם השלישי יפלוש לישראל ויחסל אותה. (ל''ת)

      הזהרו מהשמאל הבוגדני, 24/10/09 23:14

  • 56.

    אתה -מר גפן-אינך מבין אפילו משמעותה של ''דמוקרטיה''... אז אתה טוען ברוב

    חכצתך,שדמוקרטיה מאפשרת לכל מי שרוצה לחיות בה......, 24/10/09 20:54

    האם לפני שכתבת את מסקנתך המלומדת הזו,בדקת מה קורה במדינות דמוקרטיות לכל מי שנכנס אליהן ללא אישורים מתאימים ? האם התעניית קודם לכן,כיצד ''מטפלים'' בשוהים בלתי חוקיים ? שאלת מה עושים למי שממשיך לחיות שם לאחר שפג תוקף אישור הכניסה שלו ? תגיד,אתה חושב שאם תשקר לנו במילים יפות תוכל להפוך זאת לאמת ?! מה בדיוק אתה חושב לעצמך ? בוש והיכלם !!!!!!!

  • 55.

    יהונתן אתה כ''כ שונא הכל כאן אז גאל אותנו מייסוריך - לך כבר!

    גלית, 24/10/09 20:41

    עזוב אותנו. נכון לא הכל מושלם כאן אבל אנחנו ישראלים ואנחנו גאים בזה. אנחנו חיים במדינת ישראל ואוהבים אותה. אנחנו משרתים בצבא ולא מתביישים לרגע. לא הכל מושלם אבל אף אחד לא מושלם - ע''ע המשפחה שלך - אתה שונא אותם גם? אז רע לך כאן? לך מכאן! לי מאד רע שאתה עדיין חי במדינה שלי ולא מפסיק להשמיץ כל דבר שקשור אליה או אל העם היהודי. לך תתנצר, תתאסלם תעבור לניו יורק, לקהיר קרא לנכדים שלך נטשה ודילן ואלברט תחליף את שמך למוחמד. רק לך מכאן כבר! אתה יוצר זיהום אוירה

    • תגובה לגלית

      רואי, 25/10/09 05:01

      בהחלט אני מסכים איתך
      איך כתוב? והארץ תקיא אותם

  • 54.

    אנחנו דיקטטורת השמאל. מותר להתעלל רק בימין. (ל''ת)

    יהודי שזוכר, 24/10/09 20:40

  • 53.

    אמילי היא לא בת 47 היא נערה מתבגרת ונורא משתדלת

    רונית, 24/10/09 20:10

    להיות קולית. ככה אומרים היום,כן?מצד שני גם הקוליות שלה נורא מיושנת

    • לרונית

      אמילי, 25/12/09 17:35

      צר לי על מרירותך שזועקת לשמיים. על אנשים כמוך כתבתי (סעיף3 )שני משפטים יש לי לומר לך. א. חייכי לעולם וחפשי רק טוב ואולי תנצלי מעצמך. ב.צאי לי מהחלומות . נ.ב רק היום קראתי את תגובתך האומללה.

  • 52.

    מדינה דמוקרטית אינה מדינה ליברלית קיצונית

    גירשו אותי מארה''ב - אני פליט?, 24/10/09 19:56

    אז תפסיק לפמפם לנו את השכל עם דברי ההתחסדות.

    גם אותי זורקים מארה''ב - מדינת החופש - כאשר הויזה נגמרת !

  • 51.

    באוסטרליה יש מחנות ריכוז למהגרים לא חוקיים!!!!!!! אבל גפן בחיים לא (ל''ת)

    יכתוב על זה, 24/10/09 19:54

  • 50.

    איך אף אחד לא חושב על זה?

    דוד, 24/10/09 19:48

    ביום שהם יקבלו קביעות הם כבר לא ינקו בשבילכם את התחת ואת הבתים.
    ותצטרכו להביא שוב סודאנים.

  • 49.

    תראו מי שמדבר. אתה היית יורד לאנגליה או אמריקה לו רק יכולת

    זנב לשועלים, 24/10/09 19:40

    הבעיה היחידה שלך היא שאתה לא יכול לקבל אזרחות בארצות האלה ואתה גם לא יודע אנגלית כדי לכתוב שם משהו ראוי כדי להתפרנס ממנו.
    אתה תקוע בארץ ישראל הקטנה והלא-דמוקרטית לטוב ולרע.

  • 48.

    מדינה דמוקרטית פירושה שילדי הדרום לא ישתינו מפחד

    גפן במובן גאפן, 24/10/09 19:10

    מדינה דמוקרטית פירושה שילדי הדרום לא ישתינו מפחד

  • 47.

    נראה לי שגפן כתב את ההבל הזה בעודו מקשיב ל-imagine של לנון

    ועם איזה צינגלה בצד., 24/10/09 18:32

    ה"נער" מסרב להבין שהעולם קצת יותר מורכב...

  • 46.

    השמאל הלבן יודע שישראל לא תוכרע בקרב, ולכן מנסה להציפה בזרים ולחסלה.

    בן דוד: הם רוצים בחיסולנו. זה ברור כשמש., 24/10/09 17:39

    הם חשבו ששיתוף פעולה הדוק שלהם ותמיכה מוחלטת בפלסטינים, יביאו להכרעת המדינה היהודית. הם ניסו ''איחוד משפחות'' פלסטיניות בישראל, אך הענין הופסק.
    משנואשו מזה, קפצו כמוצאי שלל רב על בעיית הזרים: נציף את ישראל בזרים, נהפוך אותה ל''מדינת כל אזרחיה'', ותיעלם לנו מהעיניים המדינה היהודית.

  • 45.

    אם אתה כלכך דואג לזרים תן דוגמה ותאמץ ילד סודני בן 30 (ל''ת)

    מנוול, 24/10/09 17:35

  • 44.

    אכן, הדוגמאות שגפן נותן למה בעיניו הוא ''עובד זר'' מסבירות הרבה.

    תמצא לנו בתחנה המרכזית את ג'ויס, לנון ואיינשטיין.., 24/10/09 17:00

    בוא תגור קצת בדרום תל אביב ואז נשמע אותך מהלל את העובדים הזרים.

    איזה קשקוש והבל.

    • ג'ון לנון ואיינשטיין היו מהגרים חוקיים למהדרין ולא כפו את עצמם

      יהונתן גפן מוזמן לתת מרכושו וכספו, 25/10/09 09:32

      הם גם לא הביאו ילדים בשביל להשתמש בהם כמניפולציה זולה לקבל אזרחות ותנאים.

      הם היגרו כחוק למדינות שרצו לקלוט אותם בשימחה.

      הדוגמאות האלה לא רלוונטיות.

      כנ''ל היהודים שגורשו ממדינות ערב, ונרדפו ונרצחו באירופה.

      לא היתה להם מדינה והם הקימו אותה מחדש בשטח שהיה תחת שליטת המנדט העותומאני ואחר כך הבריטי.

      בניגוד לאגדות הערבים שכננו, הארץ היתה כמעט ריקה לגמרי, וערבים תושבי המדינות השכנות, היגרו מסיבות כלכליות ככל שהארץ התפתחה הודות למהגרים הציונים- הגירה אידיאולוגית למטרות הקמת החברה.

      האם העובדים הזרים בכלל מזדהים עם מדינת ישראל והגיעו הנה מטעמי ציונות והערכה לעם היושב בציון, או סתם כדי לשפר את מצבם הכלכלי כמו כל מהגר עבודה בעולם?

      במה זכותם עדיפה על מליארד תושבי מדינות עניות ביחס לישראל?

      אולי פשוט נפתח תחנה מרכזית לכל עניי העולם ונחלק להם את המשכורת שלך ואת הרכוש שלך, אם אתה כל כך רוצה לעודד זאת?

  • 43.

    תתייחסו לעובדה ופרוש עיתונאי עוין, זה התשובה. יונתן גפו.

    borisdo , 24/10/09 16:44

    חייבים היינו למנוע הבאת אנשים זרים לעם יהודי.
    כולל עיתוניי עוינים. אז היו לנו פחות כותרות פרובוקטיביות ושאלות.
    תתייחסו לעובדה ופרוש עיתונאי עוין, זה התשובה. יונתן גפו, אבנרי, כץ- מלמד.

  • 42.

    הם, השמאל הלבן, החליטו לחסל את המדינה היהודית. (ל''ת)

    בן דוד: תמיד הזהרתי מהשמאל הלבן, 24/10/09 16:38

  • 41.

    הכותב הינו ילד בגן רבקה

    דורון, 24/10/09 16:37

    ממש מנותק הבחור

  • 40.

    so let all get green cards........

    d, 24/10/09 16:35

    there r rules and laws in democracy too....please understand what democracy is before you write a dumb article

    • Stay out of here.

      Sreve, 24/10/09 18:10

      Please make sure to stay out of the US in the future we dont like you here.

  • 39.

    יהונתן גפן וחבר מרעיו

    אבי גורו, 24/10/09 16:34

    לא יעזור שום דברת כל דבר שמדינת ישראל תעשה פסול מראש בעיני יהונתן וחביריו מהשמאל ההזוי אם נכניס לארצנו את מליוני המסכנים והאומללים נאמץ אותם נדאג להם לדיור נ שלם להם ביטוח לאומי נדאגלבריאותם לחינוך ילדיהם לא יהיה לנו מקום ואפשרויות לבנינו ולעניי עירנו אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את התענוג להיות הפילונטרופים של העולם בקושי אנחנו מצליחים ולא תמיד לדאוג לבני עמנו

  • 38.

    מסכים (ל''ת)

    מרק, 24/10/09 16:17

  • 37.

    ההתטפלות הניצחית של גפן לארצות הברית מאוסה ומעוררת שאט נפש.

    ביכס, 24/10/09 16:16

    בארצות הברית יש את מספר המהגרים/פליטים הגבוה ביותר בעולם שבאו מאפריקה ומארצות ערב.

    ובכל זאת, גפן אוהב להיטפל אליהם ולא לאוסטרליה, שבדיה, שוויץ, או כל מדינה מערבית אחרת שחוקי ההגירה שלה נוקשים שבעתיים, ושמי שחי בה, יכול להעביר חיים שלמים בלי לראות פליט אחד מאפריקה, שהתקבל בברכה, קיבל אזרחות ומצא עבודה הולמת.

    את גפן הדמגוג כל זה לא מעניין. את בתו הוא מגדל בארצות הברית, אבל בכל טור שלו הוא תוקף את המדינה ההיא הגזענית/לאומנית/דמוקרטיה קקיונית - הלוא היא ארה''ב. אותה ארה''ב שבה גפן גר כמה שנים עד שהבין שאף אחד לא מתעניין בו שם והוא חזר לישראל כדי לכתוב את שטויותיו הדמגוגיות ממנה.

    גפן לא שוכח לרגע לטוס לארה''ב בכל הזדמנות אפשרית. כן, לאותה מדינה שהוא כל כך טורח ללא הרף להוקיע ברבים .

    • לא מפליא בכלל. הוא פשוט לא הצליח להסתגל לחיים שם, אז הוא מלא מרירות (ל''ת)

      ולא שפה הוא כל כך מבסוט - כנראה אף פעם לא טוב לו.., 24/10/09 18:29

  • 36.

    בישראל צריכים לחיות רק יהודים. נקודה

    ישראלי, 24/10/09 15:45

    רוצה את כולם? תחזור לניו יורק או בוסטון. אתה כבר מזמן הפכת לפטתי ולא מעניין. סתם עוד שמולאני שיורק בפרצופה של המדינה.

  • 35.

    גפן, מה עם בן דוד שלך שהכה אשה מכות רצח ושוחרר ?

    סנדרין, 24/10/09 15:29

    האם זה לא סקנדל ?

  • 34.

    מה שאתה כותב זה דמוקרטיה. (ל''ת)

    נו באמת, 24/10/09 15:03

  • 33.

    מסכים עם הרעיון הכללי

    אלעד, 24/10/09 14:56

    אבל אין שום קשר לדמוקרטיה, באמת שלא

  • 32.

    דמוקרטיה אין פירושה התאבדות ע''י קליטת סודנים תומכי אל קעידה (ל''ת)

    ה, 24/10/09 14:46

    • קראו היום ב''זמן מעריב'' על החורבן בדרום ת''א והתחנה המרכזית.

      סלאמס אפריקני: מה דעתך ברחוב שלך? למה אצלנו?, 24/10/09 16:41

      אזורים נרחבים בדרום תל אביב הפכו לסלאמס אפריקני. צחנת שתן ושיכורים ברחובות.
      הם גונבים אופניים, פורצים לחנויות ולכלי רכב, גונבים כביסה מהחבל, מלכלכים ומזהמים, מטרידים נשים (והיו גם מקרי אונס). וזו רק ההתחלה.

  • 31.

    כרגיל, פופוליזם ודמגוגיה בגרוש. כל מדינה בעולם מגרשת מי שנשאר מעבר

    לתקופה המותרת לו באשרה. מה הקשר לדמוקרטיה?, 24/10/09 14:44

    גפן מקשקש את הבליו כתמיד. שיראה לנו מדינה אחת שלא נוהגת כך ונשמח לדעת.

    מדובר בעבריינים לכל דבר - על מה בדיוק יש פה להגן?

  • 30.

    אבוי לשמאל שאלה נביאיו

    חילוני לאומי, 24/10/09 14:39

    מדובר בשוהים בלתי חוקיים.
    כל מדינה דמקורטית בעולם מגרשת את אלה שקיבלו אשרת עבודה ולא עוזבים כאשר היא פגה מתוך ידיעה שהסנקציה היחידה בה ייתקלו היא גירוש.

    לא אזרחי מדינות זרות מעניינים אותך גפן.
    אותך מעניין שיהיו כאן כמה שפחות יהודים.

  • 29.

    בארה''ב יש מקום לשמורות אינדיאניות, פה אין מקום וכל המדינה שמורה

    דובי, 24/10/09 14:37

    למה לעשות עוד מדינה ''דמוקרטית'' במתכון האמריקאי? בשביל מה לשנות את המדינה היחידה שהוקמה כבית יהודי כשיש את אירופה שדואגת למהגרים וביטול התרבויות האירופאיות, מהנורדים בצפון (בעיקר שבדיה ונורווגיה) דרך גרמניה, בלגיה, צרפת ואנגליה.

    ישראל היא מוזיאון לשימור התרבות היהודית. מי שמתנגד מוזמן לעזוב, מי שלא, שלא יפריע.

    אם לגפן יש בעיה עם שליחת העובדים הזרים הביתה, שיתן דוגמא ויתן מקום לשליח הפיצה וטכנאי מכונות הכביסה.

  • 28.

    לך יונתן איש יקר, למה גירוש למה ? למה חוסר איזון ? למה הלקאה עצמית ?

    לא יפה איפה ואיפה, 24/10/09 13:59

    כאשר אותם אזרחי ישראל יושבי חבל ארץ, פונו בצו ממשלתי מהבתים אותם הם בנו בעידוד בחסות ובהנחיית ממשלות ישראל לדורותיהן, טענו אותם מפונים כי הם מגורשים מבתהים ושאקט "הפינוי"כביכול, הוא למעשה גירוש,
    אז, קמה זעקה תקשורתית וכל מיני מביני דבר ובכירי שכל יצאו נגד האמירה גירוש כי מה פתאום זה גירוש זה רק פינוי זו רק השבת אותם אנשים, בוגרים ילדים ותינוקות, למחוז ארץ שייכותם.

    ועוד ובנוסף נטען כלפי המפונים כי הם משתמשים שימוש ציני מניפולטיבי ומכוער בילדים לשם מאבקם נגד ביצוע הליך הפינוי.

    כולם כאחד בעיתונות בתקשורת המשודרת והכתובה יצאו נגד המפונים בהתלהמות בלתי מרוסנת בלתי מאוזנת ובלתי מתחשבת. כולם התבטאו בחוסר אמפתיה מוחלט ולא זכור לי אפילו צדיק אחד לרפואה ולשפיות.

    אבל בעניין העובדים הזרים, חוקיים או לא, המסתננים והמתגנבים, המצב הפוך לחלוטין, משל היו אלה אחכים, בשר מנפשכם.

    למה ?
    למה זה כך ?
    שאל את עצמך, עשה חשבון בנפשך, ואין צורך לחכות ליום הכיפורים לשם כך.

    ולא,
    אל תשתמשו בתנ"ך ובכתוב בו כטיעון לקידום אינטרסים צרים ונהנתניים.
    כשזה נוח לכם, פתאום יש תנ"ך ויש משמעות לנאמר והכתוב בו (כיבוד טיפוח וקבלת הגר). אך כשהדבר אינו תואם את עיניינכם, אז אינכם מכירים בתנ"ך ובנאמר בו.

    להזכירך,
    בתנ"ך כתוב ונאמר בן השאר שארץ ישראל נתנה לעם ישראל לדורות ועד עולם
    בזה אתם מזלזלים ולא מוכנים להכיר ולקבל.

    או שאתם מקבלים את התנ"ך או שלא.
    אם לא, אזי אל תשתמשו בו לעניין זה לצורך פרסום וקידום קמפיין היסטרי.

    סמנטיקה טרמינולוגית של מילים
    למה לאומר גירוש?
    למה לא : החזרה, השבה.

    אשמח אם תגיב את תשובתך המלומדת מנומקה.

    • לשוא תמתין לתשובה הגיונית ומשכנעת, לא הייתה כזו,אין כזו וגם לא תהיה ! (ל''ת)

      גירוש תושבי גוש קטיף - לעד יישאר כתם בדברי הימים !, 24/10/09 20:11

  • 27.

    ישראל היא מדינת הלאום היהודי - תפנים שמאלני עלוב !! (ל''ת)

    לא יאמן, 24/10/09 13:55

  • 26.

    מה ארה"ב הדמוקרטית היתה עושה בנידון?

    יפה, 24/10/09 13:54

    לאדם המשבח את גדולתה של ארה"ב, האם חוקי ההגירה ושיטת סילוק המהגרים הבלתי חוקיים מתוכה , רחמנית בעיניך?

  • 25.

    רבאק יקח לי שבוע לרשום את כל הבעיות במאמר...אבל...

    תיישר קו יא סטלן, 24/10/09 13:49

    1)על פסל החירות כתוב באנגלית ברורה:give me your tierd,your hungry and your poor. אז מאיפה הבאת את התרגום שלך?
    2)כדי "לראות" את האזיקים על רגלי האישה היית צריך להציץ לא?נראה לי שפגעת בזכויות שלה!!!
    3)מדינה דמוקרטית לא מחוייבת לקבל כל אדם ויש לה את הזכות לבחור מי כן יכול להכנס(למעט מקרים נדירים שבהם מוכחת סכנה לחיי האדם אם ישלח חזרה)
    4)בדמוקרטיה יש משהו שקוראים לו שלטון החוק,אולי שמעת על זה,ויש לך מספיק ישראלים שעבדו בחול ויכולים לספר לך מה המשמעות של ציות לחוק בתור עובד זר

    אז תפסיק לשחק לנו על המצפון שלנו,אנחנו השארנו אותו בגן והתקדמנו לכיוון החשיבה הלוגית

  • 24.

    לשלול למשתמטים משרות צבאי את האזרחות בגין חוסר נאמנות ואח"כ לגרש אותם (ל''ת)

    השתמטות=בוגדנות, 24/10/09 13:35

    • לשלול את האזרחות למשתמטים מחב''ד,ש''ס,חרדים וברסלבים ושאר המינים הדתיים

      לשלול את האזרחות ל....., 24/10/09 14:46

      העומדים על דם חיילי צה''ל.

      • לשלול אזרחות למסיתים נגד יהודים (ל''ת)

        רק ג'ובניקים וטבחים מדברים כמוך, 25/10/09 02:27

  • 23.

    יונתן אתה פופוליסט זול מאודדדדדד (ל''ת)

    אדר, 24/10/09 12:58

  • 22.

    מדינה כמו שלנו שנתונה במצור לא היו מעסקים אותך בתחנה צבאית (ל''ת)

    אדיוט, 24/10/09 12:20

  • 21.

    במקום פועלים פשוטים שיש לרוב היו מיבאים רופאי שניים למשל...היו משבתי (ל''ת)

    היו משבתים כל המדינה, 24/10/09 12:14

  • 20.

    אנחנו דמוקרטיה אורוולית שיש שווים יותר והם:השמאלנים,הערבים והזרים!!!!! (ל''ת)

    קורןנאוה ט.''אדם פשוט אינו יכול להיות כה שוטה''אורול, 24/10/09 12:05

  • 19.

    המדינה נשלטת על ידי השמאל הרדיקלי מיעוט שולי ששולט בתיקשורת (ל''ת)

    קול של רוב מכריע בעם לא נשמע, 24/10/09 12:04

  • 18.

    כנסו

    הוא חצי צודק, 24/10/09 11:54

    דבר ראשון אם כולם היו כמוהו - העולם לא היה מתפקד,
    מאידך, אם אנשים היו כן מקבלים אנשים אחרים וכן פתוחים והכוונה לא להכניס את כל העולם השלישי לפה אלא לקבל את אלו שכבר כאן מלבד פושעים או אנסים שצריך לגרש. את הזרים לשלב יפה ולהתייחס אליהם יפה, להפוך לאנשים מתורבתים לא רק כלפיהם אלא גם בינינו לבין עצמנו, לבחור בדרך של צניעות וענווה במקום בדרך של מירוץ טיפשי אחרי כלום אז כל הפארנויות של האנשים שמפחדים מהעובדים הזרים לא היו ממומשות כלל ובכלל המצב הפנימי היה הרבה יותר טוב.
    כל עוד השארת אותם זרים לך - יהיו זרים לך
    ברגע שהם לא זרים לך יותר, לא יהיו זרים יותר.

  • 17.

    הכל הבל ,1000000 מהגרי עבודה (לפי צה''ל)

    זו הבעיה האמיתית ., 24/10/09 11:52

    כל הדיבורים על עובדים זרים,ילדי עובדים הכל הבל, מהגררי עבודה זו הבעיה האמיתית ,על מי הילדים שלנו שומרים שהם בצה''ל ? על ילדי עובדים זרים ? על מסיק זיתיים פלסטיני? על גפן ובנו המישתמט ? כל אותם ''טפילים'' לא הולכים לצבא ,חלקם ואולי רובם פועלים נגד הקיום של המדינה הזו כבית לעם היהודי . המחלה ה''חילונית'' חוסר השורשים,תרבות הגויים ,החיים בבועה מובילים לאובדן הארץ הזו .

    • מה הטענה שלך למוסק הזיתים הפלסטיני?

      פוצר, 24/10/09 12:32

      משפחתו יושבת בגדה המערבית לפחות מאות שנים(אולי הוא אפילו יהודי שהתאסלם בזמן הכיבוש המוסלמי).מגיע מתנחל בחסות כידוני צה''ל ופלפול משפטי של פליאה אלבק ,מפקיע אדמה וגוזל משאבי מיים.אתה מצפה ממנו להכרת תודה?
      יותר הגיוני לצפות לאינתיפדת 1987 אחרי 10 שנות התנחלות ולאינתיפדת 2000 אחרי 7 שנים של המשך התנחלויות למרות הסכמי אוסלו.

      • פוצר בסגנון ביילין וחבריו הגענו לתאי הגזים

        דני אילת, 24/10/09 16:39

        רק שמאלנים הזווים כמוך שלא בטוחים בארץ אבותיהם ,משמיטים מתחת לרגלנו את המדינה היחידה בעולם שיש לעם היהודי
        אני גם בטוח שלא עשית צבא עקב אי התאמה!!!
        נכון קושקוש צפונפוני

  • 16.

    אנחנו באמת לא דמוקרטיה השמאל הקיצוני שולט בתיקשורת מפעיל דיקטטורה (ל''ת)

    אנחנו לא דימוקרטיה השמאל הקיצוני שולט בתיקשורת, 24/10/09 11:46

  • 15.

    העובדים הזרים קיבלו אשרה ל 5 שנים . הם בחרו להפר את ההסכם עמם.

    אמנון, 24/10/09 11:33

    הם נשארו בניגוד למה שהבטיחו בהגיעם
    הולידו ילדים
    וכעת , תובעים תושבות קבע או אזרחות - בטענה שילדיהם לא מכירים את ארץ הוריהם, וש''אנחנו אוהבים את המדינה''

    מישהו מעלה בדעתו ישראלי שמקבל אשרה קצובה בזמן לעבודה בארהב
    ולאחר שניתפס כשהוא מפר את ההסכם עמו וממשיך בשהיה בניגוד לחוק - טוען לפני השופט טענות דומות??

    הם לא פליטים. תאילנד תקבל אותם בשימחה , וזו ארץ יציבה וללא מלחמת אזרחים , לדוגמה , שעשוייה לאיים עליהם.
    הילדים ילמדו את השפה במהירות - כילדי יורדים החוזרים ארצה.

  • 14.

    יהונתן גפן בלהלהלנד.... אם תכניס לפה אנשים ממדינות עולם שלישי תהיה

    מגיבה, 24/10/09 11:18

    תהיה לך לבסוף מדינת עולם שלישי
    אי אפשר לבנות דמוקרטיה ומדינה מערבית עם אנשים ממדינות עולם שלישי
    בלי כל קשר אין לנו דבר משותף איתם, הם אף פעם לא ירגישו חלק מהמדינה וזה עוד יתבטא בדור הבא כמו בכל מדינה מערבית עם מהגרים- פשע, עוני, בורות ונבערות, פנאטיות דתית....שאני אמשיך...??

    • לישראל יש כבר היום את שיעור העוני הגדול במערב (ל''ת)

      עולם שלישי זה כאן, 24/10/09 21:21

  • 13.

    כל כך ילדותי, שבא לבכות, וללטף את הראש הפעוט והטפשוני (ל''ת)

    אנחנו, 24/10/09 11:15

  • 12.

    אין ספק שעדיף לגרש תחילה את סרבני העבודה,ההשכלה והקידמה מש''ס והחרדים

    את מי עדיף לגרש מהארץ?, 24/10/09 11:13

    המזיקים למדינה יותר מאשר כל העובדים הזרים ביחד.

  • 11.

    רוב אוכלוסיית העולם חיים בארצות לא דמוקרטיות

    אמנון, 24/10/09 11:11

    לשיטתו של גפן המתנשא הם לא אנושיים.

  • 10.

    לאמילי 1. להיכנס יום אחד לראש אשה ולהבין את התשוקה הבלתי ניתנת לשליטה

    למחשופים עמוקים מכנסיים נמוכים בגובה הבולבולית, 24/10/09 10:49

    עם בטן וטוסיק בחוץ להבין איך נושאים את חוסר הנוחות הזה בשיא הקייץ או בימי גשם, ולהבין את השאיפה הבלתי מרוסנת לפתוח כפתור נוסף בחולצה וללחוץ את השדיים ליותר גובה...

    • חשופות

      ל 10, 25/12/09 17:40

      מסכימה אתך אבל, לכל היצע יש ביקוש וההיפך.חומר למחשבה.נ.ב רק היום קראתי את תגובתך.

  • 9.

    כן, אנחנו דמוקרטיה, ודמוקרטיה חייבת להגן על עצמה.

    די לשטיפת המח, 24/10/09 10:39

    אתה וחבריך מהשמאל המעופף בין רוטשילד לירקון, מנסים לפמפם לנו שדמוקרטיה זה ליברליזם קיצוני ומוחלט.

    ובכן...זה לא.

    ליברליזם מוחלט וקיצוני ממליך מיידית את ההפך הגמור. ליברליזם קיצוני מביא את הכתרתו של מי שדוגל בכח, בברוטליות, בעריצות ודיקטטורה - אין דרך אחרת, ואנחנו לא חיים בבועת ואקום של פרפרים ופרחים.

    דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה. אז אנא ממך, חסוך מאיתנו את מלל ההתחסדות התלוש הזה.

  • 8.

    מי שמגרש ילדים יגיע היום שיגרשו את ילדיו. (ל''ת)

    חוק הקארמה, 24/10/09 10:38

    • לא מגרשים. זו לא ארצם. יש להם ארץ ועם ומדינה משלהם. שיחזרו לשם. (ל''ת)

      דמגוגיה שמאלנית עלובה, 24/10/09 17:34

  • 7.

    גפן והשמאל לא רוצים מדינה יהודית,הם רוצים מדינת כל אזרחיה!כמו זאחלקה..

    דקל ב , 24/10/09 10:31

    מוחמד בארכה ועזמי באשרה.
    קמפיין השמאל בליווי תקשורתי
    למען הפליטים והעובדים הזרים,
    הוא האמצעי למען מטרה זו.

    • הם בכלל לא מרגישים יהודים.קראו היום שולמית אלוני בהארץ: ''אין עם יהודי'' (ל''ת)

      שולמית אלוני: אין עם יהודי, היהודים ''עדה'' דתית..., 24/10/09 16:47

  • 6.

    מיפן וארה''ב גירשו המון ישראלים כשעבדו בלי רשיון (ל''ת)

    ואז זה נקרא ''הישראלי המכוער''.., 24/10/09 10:23

    • הישראלי המכוער נקרא כך לא מפני שהוא עבד ללא רשיון

      ישראלי לשעבר., 24/10/09 21:00

      אלה מפני שהוא ברב המקרים ממש מכוער. הוא פרימיטיבי, הוא מתנשא, הוא חושב בטעות שאנשים מנומסים עם חיוך על הפנים הם אנשים פראיירים שאפשר ואף רצוי לעבוד עליהם ועוד ועוד ועוד....

      בקיצור, אפילו אנשים שבארץ אינם נחשבים לערסים יש בהם הרבה מן הערסיות הוולגרית הארצישראלית – אפילו שהם אינם מודעים לכך – ואינם יודעים להתנהג כבני אדם תרבותיים כשהם בחו''ל.

  • 5.

    ואיך זה בלונדון? (ל''ת)

    בלי ויזה/אשרת שהייה, 24/10/09 10:22

  • 4.

    ישראל, כמו כל העולם המערבי זקוקים לעבדים כדי

    טלי יהלום, 24/10/09 10:20

    לשמר רמת חיים גבוהה, לגור בווילות או פנטהאוסים, לאכול במסעדות יוקרה, ולנסוע בג'יפים כדי לאסוף את הילדים מגן הילדים.

    אנחנו זקוקים לעבדים כדי שיבנו לנו בתים זולים, ינקו את העיר, יטפלו בזקנים, יעבדו במסעדות בתנאים משפילים ובשכר מינימאלי.

    אנחנו זקוקים לעבדים כדי שנוכל לממן את הילדים המפונקים שלנו שיוכלו לנסוע להודו להתאורר,ואחכ' לממן להם לימודים באוניברסיטה או במכללה, אוטו ודירה

    כל זאת כדי שכל יפי הנפש -לאחר שנהנו מהעבודה הזולה-יפגינו נגד גירוש עובדים זרים וילדהם

    • המצב הזה שעליו את כותבת, לא ימשך עוד הרבה זמן..... (ל''ת)

      נביא הזעם., 24/10/09 21:04

  • 3.

    השקר.. אוייי השקר.......

    ציוני , 24/10/09 10:13

    מדינה דמוקרטית היא מדינה שכל אחד יכול לחיות בה???????

    תנסה לשהות באופן לא חוקי בארה''ב ואפילו באחת ממדינות סקנדינביה!
    תוך 5 דקות אתה על המטוס.

  • 2.

    נחמד (ל''ת)

    michelhelm , 24/10/09 09:50

  • 1.

    אני עובדת זרה חוקית. לו עברתי על חוקי ארה''ב והיו תופסים אותי ומגרשים

    דנה, 24/10/09 09:46

    לא היתה לי טרוניה אחת כלפיהם.

    יש לי קולגות באירופה. גם להם יש ויזה עם תאריך תפוגה.

    חלקם הביאו ילד, אני ובעלי עובדים על הריון ראשון.

    ביום שבו תיגמר התקופה שאושרה לי ולבעלי, נשוב לישראל יחד עם הילדים שלנו.

    זאת חוצפה לבוא למדינה זרה שלא כחוק.

    זאת חוצפה להשתמש בילדים קטנים שנולדו במדינה בשביל לקבל הטבה שלא מגיעה לך.

    אם הם רוצים חיים יותר טובים, שישובו למדינתם ויעבדו ויפעלו למען הקידום של המדינה שלהם, בדיוק כמו שהורי והסבים והסבתות שלי עבדו מאוד קשה וחיו בתנאי עוני על מנת שתהיה לנו מדינה, ושיהיו לה אוניברסיטאות ובתי חולים, ומרכזים קהילתיים וכלכלה והזדמנויות בחיים.

    • צודקת

      דניאל, 24/10/09 11:36

      תודה על התגובה החכמה. צודקת בהחלט. ומה כל הדיבור על גירוש. לאן מגרשים אותם, לארץ מוצאם, הרי איש לא יכניס אותם למחנה ריכוז. כל הסיפור הוא שהם חוששים שמשכורתם תקטן, וזו לא סיבה להפר את החוק. יישר כוח

    • צודקת מאה אחוז

      דנה, 24/10/09 20:01

      טיעונים עניניים וקולעים