• 104.

    כלבוטק תחקיר (ל''ת)

    אלין, 22/10/09 08:08

  • 103.

    מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא אם יתעורר עם פרעושים

    ד''ר, 22/10/09 06:56

    חבל על הכסף שמשקיעים בארץ בספורט כולם שכחו ששיעור ספורט בבית הספר הייה עוד שעה חופשית וזמן לעשן סיגריה נובלס .שחקנים מעשנים היום מלבורו השתדרגו יש להם כמה מיליונים על הבושות שהם עושים

  • 102.

    כל הכדוסלנים האלה רודפי בצע. לא מספיק להם הכספים הגבוהים שהם מקבלים

    אורי, 22/10/09 04:53

    מגיע להם שיפסידו כסף

  • 101.

    וואו,הכדורסלנים יותר טיפשים מהכדורגלנים...

    מוהדיב, 22/10/09 00:58

    בסוף יוצא שהכדורגלן המצוי שמבזבז כספים על שטויות והנאות מופרזות ודוגמניות שיטחיות, מסיבות מין עם נערות ליווי שבדיות..
    אפטר פרטי בפאבים של נימני וזנדברג ושות'
    פתיחות, פרימיירות וטקסים וכו'.........
    הרבה יותר חכם!! ?
    מהכדורסלן המצוי וה''אינטילגנטי''

  • 100.

    יאלללללללה מכבי....... (ל''ת)

    י, 21/10/09 23:51

  • 99.

    כבר אבא שלי אמר לי:אם הכלה יפה מידי צריך לבדוק כפליים (ל''ת)

    יודה1 , 21/10/09 23:36

  • 98.

    מי שהשקיע 5 שנים ויותר בעצם לא הפסיד

    יודה1 , 21/10/09 23:35

    הפסידו בגדול אלה שהשקיעו בזמן האחרון

  • 97.

    מיום ליום מגלים כמה עמוק הרקבון. (ל''ת)

    הפרייר האחרון, 21/10/09 23:30

  • 96.

    גם העיתונות והתקשורת בכלל אשמה

    א, 21/10/09 20:32

    פרשת פנאן הינה ''יום הכיפורים'' של העיתונות בכלל ועיתונות הספורט בפרט בישראל.

    לפרשה זו יש 2 אפשרויות

    1. אם אף עיתונאי בישראל לא הצליח לעלות על סיפור כזה גדול שבו מעורבים מיוני דולרים, מצידי כל העיתונאים בישראל יכולים להחזיר את תעודת העיתונאים שלהם. איפה תוכניות התחקירים כגודמת עובדה וכלבוטק שמאוד אוהבים להתלבש על כל מיני נוכלים קטנים? -דווקא את סיפור הנוכל הגדול שעסק ברמאות והונאה במיליוני דולרים של מיטב סליבריטאי הספורט לא הצלחתם לזהות? איפה כל אתרי האינטרנט שכל הזמן מחפשים סקופים? איפה כל כתבות התחקיר? איפה כל חושפי השערורויות והסקופים?

    2. העיתונות ידעה ושתקה. אם זה המצב זה כבר לא רשלנות מקצועית זוהי שותפות לדבר עבירה בעצם השתיקה. בכל שהעיתונות לא חשפה את הסיפור אם היא ידעה אותו היא אפשרה לעוד אנשים ליפול בפח. מחובתה היתה להזהיר את הציבור מפני ארכי נוכל שכזה.



    כשמסתכלים בדיעבד על סילוקו (ואין מילה אחרת להגדיר זאת) ממכבי תל אביב של מוני פאנן בידי פדרמן עולה שוב השאלה - האם עיתונות הספורט ידעה את הסיבה האמיתית לסילוקו? האם ידעה ושתקה?



    מאם אני יוצא בקריאה לספורטאים ולכל האנשים שנפגעו מהארכי נוכל - קומו ספרו את האמת, ותתבעו את עיתונאי החצר על כך שידעו ושיתפו פעולה ומעלו ביושר המקצועי שלהם!

    רק ככה אולי ניתן לשנות משהו במדינה הזאת.

    מ זמן לא הרגשתי חרא כל כך

    • נו באמת אתה רציני? זאת לא תפקידה של התקשורת לגלות. וזאת בכלל עניינם של

      מישהו, 22/10/09 04:58

      האנשים שפשוט היו רודפי בצע

  • 95.

    איפה החברים האמיתיים ?......

    א. ג, 21/10/09 20:19

    חבר אמיתי הוא זה היודע להתריע בפניך,ולהזהיר גם על דברים שקשה לאמר אותם. איפה איפה הם החברים האלה ?....

  • 94.

    פתיים

    מיקי58 , 21/10/09 19:53

    מי שמאמין שניתן לקבל ללא סיכון ריבית של 20% בשנה, כאשר הבנק ''מעניק'' 2% במקרה הטוב - שלא יבכה כאשר הוא מפסיד את כל כספו.

  • 93.

    רווחים כאלה אפשר להשיג רק בהונאת פונזי (ל''ת)

    זה הסיפור, 21/10/09 19:29

    • מה זה הונאת פונזי...?? (סליחה על הבורות!!) (ל''ת)

      יניב הירוק, 21/10/09 19:42

      • שיטת הפירמידה , הדרך שבה פעל ברני מיידוף (ל''ת)

        הסבר קצר, 21/10/09 23:27

  • 92.

    הבנק של המדינה (ל''ת)

    דן, 21/10/09 19:14

  • 91.

    מתי כבר נבין שהעולם הזה הוא לא הפקר?! (ל''ת)

    ירושלמית, 21/10/09 19:01

  • 90.

    ועל איזה אהבה כולם מדברים??אהבה לכסף אולי.. (ל''ת)

    דן, 21/10/09 18:57

  • 89.

    אם זה אבא של השחקנים כדאי להיות יתום

    נו, 21/10/09 18:08

    הוא כל כך דאג לשחקנים
    כך שיכלו לבטוח בו לשים את הכסף אצלו
    והוא הונה אותם

    לפתוח וועדת חקירה

    אוהד מכבי

  • 88.

    מרוויחים הרבה כסף בספורט

    עכשיו ברור, 21/10/09 17:48

    כמה אנשים מגודלי מידות ושרירנים משחקים בכדור והציבור נוהר אחריהם כמכורים לסם. הם צוחקים כל הדרך לפנאן.

  • 87.

    הבעיה לא נפילת פנאן אלא כיצד שופטים ושחקנים מקבוצות שונות השקיעו

    חשד לליגה מכורה, 21/10/09 16:13

    אצלו.

  • 86.

    תוכלו את זה כולכם! כולם גנבים, כל אנשי הספורט עולם תחתון

    פופיק סנדוויץ, 21/10/09 16:10

    צריך צוות של 1000 איש לבדוק את כל מנהלי הקבוצות, מתגלגלים שם מיליארדים! כולם מפחדים כולם שותקים. כולם דואגים ל''אם המרעיבה''. כל כתבי הספורט ידעו על הכל מזמן. כל הכתבים הרדיו והטלוויזיה ידעו זאת מזמן. יש לי הרבה הרבה מה לספר. רק אני רועד מפחד.

    • ספר, ספר, נמאס כבר מהשקרים של ''הקבוצה של המדינה'' (ל''ת)

      ישראבלוף, 21/10/09 23:29

  • 85.

    20% בשנה ז''א שהקרן הוחזרה בפחות מחמש שנים .זה א'.

    אריק ג., 21/10/09 15:33

    מי שכספו הופקד לאורך תקופה זו לא הפסיד כלום .מקסימום לא הרוויח .
    ב. מי שמסתכן ומשקיע את כספו בעסק בלתי חוקי (וממילא לא ממוסה - שלא ילין).
    מי שהכי אכזב אותי הוא דיוויד בלאט ,ידיד משפחתי שעד היום הערכתי אותו בשל חוכמתו .
    אם גם הוא לא עמד בפתוי - שיבושם לו .

  • 84.

    12 מליון פאונד = (בערך) מ אה מ י ל י ו ן ש''ח!! תופסים ?????

    אריק ג., 21/10/09 15:02

    זה כבר אסון מוניטרי בסדר גודל בינ''ל ,כאשר מדובר בספיהם של אנשי ספורט פרטיים .
    איזה בלגן....
    למס הכנסה תהיה פה המון עבודה .
    יא חביבי!

    • הוא נרצח ע''י אחד השחקנים? אולי. (ל''ת)

      מחקר עצמי, 21/10/09 16:11

  • 83.

    מישהו אמר צ'ורציץ? פיצה? דולרים??? (ל''ת)

    מחמוד, 21/10/09 14:53

  • 82.

    קומבינה ישראלית זו הדרך של מכבי, וזו גם היתה הדרך של פנאן (ל''ת)

    מי שעושה קומבינה משלם בסוף, 21/10/09 14:42

  • 81.

    זה אמא ואבא של השוחד

    שוטר, 21/10/09 14:32

    שופטים ושחקנים של קבוצות אחרות משקיעות בפנאן זה נראה כמו שוחד ?
    לא יתכן שבנק מציע 2 % ריבית ושופטים בכדורסל מקבלים 20 % ריבית
    זה אמא ואבא של השוחד

  • 80.

    ולכן הוא שם קץ לחייו כי לא היה לו ממה לשלם ריבית (ל''ת)

    או כדי לא לשלם ריביות, 21/10/09 14:19

  • 79.

    פראיירים לא מתים,הם רק מתחלפים.את הסיפור הזה תקראו שנה הבאה ושנה אחריה

    רן, 21/10/09 14:09

    ושנה אחריה,ושנה אחריה.הדמויות יתחלפו,אבל תמיד יהיה אותו סיפור:
    ''סמכתי עליו בעיניים עצומות והפקדתי לו 100 אלף דולר עם ריבית של 20% ,אבל לא ידעתי שבעצם שילם לי עם כספים של חבר אחר שגם הפקיד אצלו 100 אלף דולר......'' עד שהפירמידה נופלת........

  • 78.

    שרף ופיני ? זוכרים את ברדה ? כנסו

    מנחם, 21/10/09 14:08

    לצביקה הצדיק היה חבר בשם עמי ברדה,חבר טוב,גם שם היה מעורב לא מעורב''ולא ידע''כנראה שם את כספי הטיפשים שנותנים לאנשים כמותו כסף קל והוא רוצה להכפיל עם ברדות ולעשות פאננים

  • 77.

    הלך לי הכסף

    סמי בכר, 21/10/09 13:49

    גם אני הייתי מושקע בבנק של מוני,
    מה אתם מופתעים? באמת חשבתם שהכדורסל פה והשיפוט הוא אמין?
    למה אתם חושבים ששמעון סידר לי לשפוט את גמר היורוליג?

    תתעוררו ותבינו, מכבי זה רע!

    • אתה פשוט אוהד הפועל מסכן ועלוב! (ל''ת)

      דוד, 22/10/09 01:04

  • 76.

    צריך לעשות תחקיר רציני

    מונ(ק)יביזנס, 21/10/09 13:46

    לדעתי כל ההתנהלות הזו של מוני ז''ל, מכבי, השחקנים, שופטי כדורסל מאמנים(צביקה שרף?)ראויה לתחקיר רציני. אני מציע בזאת את תוכנית הדגל של ''רשת'' ''כלבוטק'' ואת העומד בראשה מר רפי גינת הידועים בתחקירים הנשכניים שלהם כדי שיקחו את העסק לידיים ויביאו לנו חשיפה רצינית כמו שרק הם יודעים. משוכנעני שלגינת יש מידע פנימי טוב(מה שנקרא ידע אישי) שיעזור בודאי להוציא את האמת ורק את האמת לאור.

    • מצאת לך באמת מי יעשה תחקיר רציני

      דוקטור , 21/10/09 15:34

      מזכיר לך מי פיטר את אחד התחקירנים שלו על כך שעשה כתבה על משפחת עופר.
      הוא משמין לו מנחת על הכסא של כלבוטק עם כל מיני סיפורים מפוברקים סוג ז'
      נראה לך שהוא באמת יהיה מעוניין לחשוף שחיתות בדרגים כאלה??
      הוא בסך הכל עוד מלוקק שמנסה למכור דימוי של צדיק שבא לעזור לאזרח הקטן ובו בזמן דואג למי שמקורב אליו - אל תשכח את ימי הזוהר שלו ביד אליהו.... הוא בטוח לא ילכלך על מכבי...

      • דוקטור אתה צודק (ל''ת)

        אחות, 21/10/09 22:47

    • אתה מתלוצץ רפי גינת תחקירן רציני ?!,לא אתפלא אם הוא עצמו לא מעורב

      בדיחה, 21/10/09 23:36

      העסקים הללו

  • 75.

    קשר שתיקה של מי? של עיתונאים (ל''ת)

    נא לעשות חשבון נפש, 21/10/09 13:32

  • 74.

    אז אנשי ספורט מעורבים בשחיתות? (ל''ת)

    כלומר פשע?, 21/10/09 13:26

  • 73.

    איפה מס הכנסה בסיפור הזה????? (ל''ת)

    גיא, 21/10/09 13:25

  • 72.

    מה הפלא שהוא עשה להם מוצי פוצי

    שמעון, 21/10/09 13:22

    נישק חיבק הכל בלוף הוא היה נוכל רמאי שגזל את כספם תגידו את האמת ועוד אני חיבבתי את האיש.

    • האמת עכשיו אני מבין שזה חלק מהפסיכולוגיה להיות אבא = לתת כסף (ל''ת)

      זה היה חלק מהיכולת שלו לרכוש אמון, 21/10/09 18:55

  • 71.

    המצב ממש פנאן (ל''ת)

    אריה, 21/10/09 13:12

  • 70.

    מוני מי אתה?

    יצחק שושנה , 21/10/09 13:12

    אומרים שצריך לסלוח לאדם שהלך לעולמו.
    עם כל הכאב והצער לא נראה שהאיש היה שה תמים.מי יחזיר את הסכומים ? חוץ מזה היה רק עסקן במכבי אז למה כל כך הרבה כבוד?

  • 69.

    המשטרה צריכה לחקור לעומק ממתי הבנק פועל ואיזה שחקנים ,שופטים , עסקנים

    אני, 21/10/09 12:58

    המשטרה צריכה לחקור לעומק ממתי הבנק פועל ואיזה שחקנים ,שופטים , עסקנים הגיעו אליו

    אולי נגלה שכך קנתה מכבי את הליגה !

  • 68.

    החטא (בצע כסף) ועונשו (הנחתו על קרני הצבי)

    דורון, 21/10/09 12:55

    הצבי ברח...
    מוני כבר לא איתנו,
    והרבה אנשים מתוסכלים..

  • 67.

    למי שמחפש % 20 - מגיע להפסיד ...

    avre10 , 21/10/09 12:49

    אנשים לא לומדים ??? מיידוף הציע אחוזי ריבית מטורפים וכנראה גם במקרה הישראלי.
    חמדנות של אנשים לא יודעת שובע - במיוחד של אנשים שבעים ועשירים.
    ליבי עם המשפחה - אבל לא עם המפסידים.

  • 66.

    הוא היה פושע תאב בצע. למה לרשום ז''ל אחרי שמו? צבועים! (ל''ת)

    אורן, 21/10/09 12:46

    • מ דובר פה בנוכל במלוא מובן המילה ועדיין הגענו לתחתית

      נכון, 21/10/09 13:03

      שמישהו אחר היה מעלים כמות כזאת של כסף הארץ היתה גועשת ורועשת והמשטרה היתה עוצרת את הגופה

  • 65.

    פאנן

    שןש, 21/10/09 12:43

    מה ההבל בינו לבין מיידוף? רק שאחד התאבד לפני שתפסן אותו.

    • מידוף רק נוכל ,פה יש גם שחיתות של שופטים שהשקיעו (ל''ת)

      וניגודי אינטרסים, 22/10/09 06:51

  • 64.

    איזה גועל!!! (ל''ת)

    אני, 21/10/09 12:36

  • 63.

    וז פרשה מסריחח מהן כמותה שיש לחקור אותה עד תום זוה בדיוק

    פקק תנועה , 21/10/09 12:33

    פרשה כמו פרשת מיידוף האמירקאי יש להפסיק את תרבות הרדיפה הזו אחר הכסף והשנוררות הזו בחברה הישראלית

  • 62.

    איזה ערך ספורטיבי יש לליגה כאשר השופטים ושחקנים המתחרות מהמרים

    מעניין, 21/10/09 12:31

    איזה ערך ספורטיבי יש לליגה כאשר השופטים ושחקנים המתחרות מהמרים אצל מנהל מכבי ת''א ?

    • אז זהו, שאין ערך ספורטיבי

      אסף, 21/10/09 13:50

      וזה מה שאנחנו אומרים במשך שנים לכל הכבשים שממשיכים לצעוק שמכבי הקבוצה של המדינה..

  • 61.

    קודם כל תמיד עצוב שאדם מתאבד, אבל...

    לין, 21/10/09 12:14

    הדבר שהכי לא ברור ומעצבן בכל הסיפור שעושה רושם שהיו לא מעט עיתונאיo שידעו על הדבר המדהים הזה. צריך להבין שאם במשקיעים היו שחקנים מקבוצות אחרות או שופטים(על שי שטריקס אני יודע בודאות ואני מניח שגם אדון בכר) מדובר בפרשה שהייתה צריכה כבר לפני שנים להרעיד את עולם הספורט ולהסתיים בחקירה פלילית נגד פנאן, הנהלת מכבי וכל שחקן שבהשקעה שלו היו מאפיינים של ניגוד אינטרסים.
    איפה בייתם לעזאזל? אתם מוכנים להתפלש בזבל בשביל רבע סקופ אבל את זה שמרתם בסוד? זאת פשוט בושה וחרפה

  • 60.

    אז תפסיקו להאשים את שימון (ל''ת)

    מיכאל, 21/10/09 12:01

  • 59.

    הוא בחר=לקחת אחריות על מעשיו=אין זה אומר שנסלח לו אוטומטי=יש פגועים (ל''ת)

    נ.כהן אנשים נהיו רודפי בצע=התעשרות קלה=מחלה ממארת, 21/10/09 11:50

  • 58.

    האם שולם מס על הרווחים? (ל''ת)

    משה, 21/10/09 11:47

  • 57.

    עכשיו ברור למה התכוון דוד פדרמן בדבריו '' מוני ואנחנו במכבי יודעים למה (ל''ת)

    ניקי, 21/10/09 11:46

  • 56.

    עכשיו מבין איך למחסנאי קוראים '' אבא של השחקנים ''

    םםם, 21/10/09 11:44

    בסה''כ חלפן כספים
    שהשתמש בשירותי מכבי לקדם את פרמידת הממון

    • זה האבא של החובות של השחקנים (ל''ת)

      yuo, 21/10/09 11:59

    • נכון כל מילה סלע (ל''ת)

      אורלי, 21/10/09 12:23

  • 55.

    אין מתנות חינם - מי שהשקיע אצלו כנראה לא חכם גדול (ל''ת)

    מוטי, 21/10/09 11:34

  • 54.

    איפה היה ראשיכם שחקני הכדור סל? איך האיש הזה היה נותן ריבית קצוצה.....

    pini, 21/10/09 11:32

    לחוסכים אצלו, כאשר הוא לא יכל לקבל בשום מקום עלי אדמות ריבית דומה לזה.
    אין ריבית כזו בעולם כולו, הייתם צריכים לחשוב על כך ולא להיתפתות ככסילים וכאווילים.

  • 53.

    צביעות

    יוסי בוזגלו, 21/10/09 11:11

    בסך הכל עבריין, לא מובנת הבכייה הגדולה!
    תתעוררו!אתם מאדירים אנשים שאם הדבר היה מתגלה בחייהם היו עומדים לדין!

  • 52.

    לא הבנתי - מה קשר השתיקה? יש כאן משהו לא חוקי?

    פנדה , 21/10/09 11:05

    לא הסבירו אם יש כאן משהו לא חוקי. מותר לאנשים להלוות אחד לשני כל עוד זה עם ריבית, אם היו כאן עבירות של מס הכנסה אני מניח שהשחקנים לא היו חושפים את זה כל כך בקלות.

    • העבירות הן אך ורק עבירות מס,ועם כל הכבוד שיש לנו

      רואה חשבון, 21/10/09 11:37

      לאיש ופועלו למען מכבי תל אביב ושחקניה, הרי שאם היתה נערכת חקירה משטרתית סביר להניח שבמקרה דנן גם שמעון מזרחי לא היה יכול לעזור לפנאן במידה והיה מורשע בדין

      • רק? :)): (ל''ת)

        אריק ג., 21/10/09 15:35

      • ממתי מותר לנהל בנק ללא רישיון ובטחונות מתאימים? (ל''ת)

        רואה חשבון?? אתה טמבל, 22/10/09 06:54

        • אץ אני לא טמבל כי אני רואה חשבון. ב.הלפי מיטב הבנתי האיש

          רואה חשבון, 22/10/09 14:59

          לא ניהל בנק,

  • 51.

    מיידוף קטן (ל''ת)

    בנצי, 21/10/09 11:02

  • 50.

    כמו טננבאום, עוד מיתוס שנשבר ומתברר

    אין כסף קל, 21/10/09 11:00

    שהיה אולי נוכל ?ומי יודע אם לא היה מכור להימורים כמו טננבאום?
    למרבה הצער אדם לא מגיע להתאבדות ועוד בתליה סתם, מדובר במצב ללא מוצא.
    מה שעצוב שהדברים קורים, הרבה אנשים יודעים ממעשים לא הכי כשרים וכולם שותקים שנים על גבי שנים.

  • 49.

    שיטת מיידוף הפשוטה למטומטמים,,, (ל''ת)

    ומטומטמים לא חסרים, מסתבר,,,, 21/10/09 10:47

  • 48.

    לבדוק עם עיתונאים היו בקומבינה והשתיקו זאת בתקשורת (ל''ת)

    לא טוב, 21/10/09 10:38

    • לבדוק למה לא לימדו אותך לכתוב בלי שגיאות כתיב. (ל''ת)

      גם זה לא טוב, 21/10/09 10:44

      • לא לימדו האם את העיתונאים לימדו לומר את האמת ? (ל''ת)

        לא טוב, 21/10/09 11:16

  • 47.

    נוכל קטן שעבד על השחקנים הלא כל כך חכמים (ל''ת)

    בנקאי, 21/10/09 10:26

  • 46.

    רולקס מזהב = חוב בבנק (ל''ת)

    מוטי, 21/10/09 10:25

  • 45.

    אין גבול לצביעות!

    אזרח, 21/10/09 10:24

    עלאק ''קשר השתיקה נפרץ''
    מה עם כל העיתונאים שידעו ושתקו?
    תקשורת בכללותה הייתה חלק מהקשר הזה, אולי תכתבו על עיתונאים שידעו ושתקו?
    אולי תתנו דין וחשבון לקוראים שלכם.

  • 44.

    מוני

    צהוב, 21/10/09 10:16

    עכשיו אני מבין למה קוראים לו money

  • 43.

    שוב התקשורת ידעה ושתקה !!

    נחמה, 21/10/09 10:03

    זה שכולם ידעו זה די ברור , עובדה שיצאו עם הסיפור ברגע שמוני פאנן התאבד.
    אז למה שתקו עד עכשיו ? כרטיסים למשחק קנו אותם?
    שוב הוכחה ברורה שהתקשורת בוחרת לדבר רק על מי שהיא רוצה , והעתונאים נקנים במחיר מאוד זול.

    • כולם בכיס של מכבי

      אסף, 21/10/09 13:52

      תקראו ידיעות אחרונות, בחיים לא תראו מילה רעה על מכבי.
      זה חלק מההסכם של אנחנו נהיה פרו מכבי ואתם תהיו חלק מהמבצע של החולצות והקוראים...

      תתעוררו ותבינו, מכבי זה רע!

    • התגובה הכי טובה שראיתי (ל''ת)

      חבל שאי אפשר להדגיש באדום ענק, 22/10/09 06:56

  • 42.

    לכל הדברנים הגדולים......

    אילן, 21/10/09 10:02

    אפשר לעשות 20% שנתי ריבית אם אתה יודע איפה להשקיע בבורסה . לא לשכוח לפני שנה וחצי הבורסה הסינית עלתה ב- 100% מי שידע לצאת בזמן הרוויח !
    חוץ מזה אם האנשים הללו הרוויחו במשך כמה שנים 20% ריבית הם קיבלו את כל הקרן בחזרה ! אז על מה הם בוכים ?

    • אוי, אילן אילן, אין שכל, אין....... אוי, אילן....

      אני ורק אני, 21/10/09 12:25

      קודם כל, להרוויח בבורסה זה לא ''ריבית''...
      ממה שכתבת בהמשך אני למד שאתה מאלה שתמיד יודעים מתי לצאת, להכנס. כל הכבוד לצה''ל!!

      שעור ראשון: ''ריבית'' זה דמי שימוש בכסף שאתה מלווה לאחר (בתקווה, כמובן, שתקבל את הריבית ואת כספך חזרה). אין בין זה לבין רווחים ממניות דבר.

      שעור שני: היהדות אסרה חיוב ריבית, ועל כן המציאו חכמים את ''היתר עיסקא'', שזו מן עבודה בעיניים על אלוהים, כאילו המלווה שותף עם הלווה בעסקים, והרווח של המלווה זה הדבר הזה שהגויים מכנים ''ריבית'' (אגב, גם עפ''י האיסלאם, שלקח מהיהדות, אין לקחת ריבית). ברור שה''מלווים'' לפנאן, יהודים טובים אחד אחד, קיבלו היתר עיסקא מהרבנות הראשית, וציפו לחלק מהרווחים כמקובל.אך אהה אויה..... אז מה להם כי ילינו? הם נכנסו שותפים בעסק שפשט רגל...........

      • שיעור קטן גם לך (ל''ת)

        דני, 21/10/09 14:20

      • שיעור קטן גם לך

        דני, 21/10/09 14:29

        יפה שאתה מלמד אחרים (בצדק) בתחום מומחיותך (?). אבל, כדאי שתלמד קצת לגבי נושאים אחרים שאתה מתייחס אליהם לפני שאתה מביע את הגיגיך.

        ספציפית - ''התר עיסקא'' נעשה בהקשר של הלוואות שאינן אסורות מהתורה, אלא שחכמים הוסיפו ואסרו אותם כעיקרון (כמו בהרבה מקרים אחרים - כדי לעשות ''גדר'' לתורה). אותם חכמים (או אחרים, אבל זה לא משנה לעצם העניין), קבעו שבמבנה של ''התר עיסקא'' - זה לא יחשב אסור גם ע''פ החכמים - וזאת ע''מ לאפשר חיי מסחר הוגנים ופוריים (בניגוד להלוואות לאנשים נזקקים למשל - שהם ''רוח'' החוק/ההלכה/המצווה).

  • 41.

    כל זמן שזה עבד וכולם הרויחו-הכל היה טוב.עכשיו,כשהפסידו,כולם מלכלכים.

    כולם צבועים.גועל נפש, 21/10/09 09:55

    אנשים מגעילים.רק לפני יומיים מת,רק אתמול נקבר וכבר כולם פותחים את הפה ומזהמים.
    למה כשכולם הרויחו אף אחד לא דיבר?
    בושה וחרפה,מגעיל.

    • הוא התאבד כי הבין שהפסיד את כל הכסף של משפחות ויתבעו אותו (ל''ת)

      לא טוב, 21/10/09 10:39

      • אז מה הוא הרוויח? עכשיו התיק נופל על המשפחה (ל''ת)

        ברוקר, 21/10/09 11:49

    • הם הרויחו בתנאי שמקבלים גם את הקרן...

      פנדה , 21/10/09 11:08

      הרי זה בדיוק העוקץ של מזימת פונזי - אני נותן לך את הריבית, ואתה לא רואה את הקרן - היא לכאורה יושבת אצלי בחשבון, אבל אתה לא יודע שאני משלם לך את הריבית מתוך הקרן שלך, עד שהיא נגמרת לך...

    • אם אנשים היו יודעים שההשקעה לא בטוחה אז לא היו נכנסים.כנראה שהיה נוכל

      אבי, 21/10/09 11:10

      או שהיה טיפש .בגלל התפקיד הציבורי שמילא אנשים האמינו שיש לו כוחות מיוחדים

    • לא הרוחתי ולא הפסדתי, אפילו לא שמעתי עליו אבל נמאס מהרקבון הזה (ל''ת)

      כולם, 21/10/09 23:46

  • 40.

    כל האדומים יצאו מהחורים

    מכביסט, 21/10/09 09:55

    מה קרה , מריחים דם וכבר יוצאים להשמיץ? כבר מזמן אני לא מצפה מכם לכלום.

  • 39.

    זה מתחיל להזכיר את שיילוק ! (ל''ת)

    שרלוק, 21/10/09 09:51

  • 38.

    המשטרה צריכה לחקור לעומק , יתכן שנגיע שכך קנתה מכבי את הכדורסל (ל''ת)

    מריח מסריח, 21/10/09 09:49

    • צודק , צודק (ל''ת)

      לא טוב, 21/10/09 10:40

    • בוקר טוב אליהו (ל''ת)

      סמי בכר, 21/10/09 13:52

  • 37.

    פשוט להקיא מכנופיית מכבי תל אביב על כל גרורותיה (ל''ת)

    אדום מאוסישקין , אבל ישר, 21/10/09 09:49

    • שכחת שהוא כמעט עבר לאושיסקין.... (ל''ת)

      פנדה , 21/10/09 11:08

  • 36.

    כותרת המשנה - בדיחה

    אני ורק אני, 21/10/09 09:44

    איזה אידיוט ה''מקורב'' לשחקן העבר בכותרת המשנה. לדעתו, העניין יכול היה להמשך עוד שנים לולא הטרגדיה......
    הטמבל לא קולט שה''טרגדיה'' התרחשה משום שהפנאן החליט שזו הדרך היחדה והנכונה לצאת מהתסבוכת הפיננסית, הלחצים והאייומים.
    אולי כדאי היה שהעיתון יתן הסבר לפתאים הבאים בתור, במקום לבכות כל היום על הפנאן.

  • 35.

    אדם שמבטיח 20 אחוז הוא או שקרן או טמבל או שילוב של שניהם

    אבי, 21/10/09 09:43

    כמה שלא מזהירים בתקשורת כל פעם צצה פרשה כזאת מחדש וגם משכילים נופלים בפח.
    כנראה שרדיפת הבצע מכרסמת בחלקים נרחבים בציבור

  • 34.

    עכשיו מבינים למה קראו לו האבא של השחקנים הוא הימר עבורם כספים (ל''ת)

    מסריח, 21/10/09 09:41

  • 33.

    שופטים של מכבי.... שופטים של מכבי.... אז זה נכון!!!!

    אני, 21/10/09 09:35

    מי ירים את הכפפה ויבדוק משחקי עבר מי שפט ואיך ניצחו ובזות מי?????

    • צא מזה!!!

      טל, 21/10/09 11:34

      נו באמת... השופטים לא ניצחו למכבי משחקים! מכבי גדולה על הליגה! אז היה משחק אליפות אחד שהייתה שם שריקה ''שנויה במחלוקת'' (היא לא הייתה שנויה במחלוקת רק אוהדי הפועל ועופר שלח קוראים לה ככה), אל תשכחו שהיה משחק גביע שנה אחרי שבה היו משהו כמו 19 שריקות נגד מכבי ברבע אחד!!!!!!! גם זה שופטים של מכבי?! תנוחו כבר!

      • השריקה במחלוקת היתה כדקה לפני הסיום והיא היתה נגד חולון

        חולוני אוהד הפ' תל אביב, 21/10/09 11:57

        שרקו עבירה לזכות מכבי כשלמעשה דרק שארפ עשה עבירת תוקף, וזה מה שאמר אז גם עופר שלח,אני לא טוען כי שופטים מעורבים בביזנס הלא חוקי של שמעון פנאן אבל מה עם השריקות נגד מאיר טפירו באליפות הלפני אחרונה של מכבי?

        • תבדוק שוב את העובדות שלך

          טל, 21/10/09 13:51

          זה היה נגד הפועל ירושלים ומאיר טפירו בא לסמי בכר ואמר לו: ''למה אתה עושה לי את זה, כל הקריירה שלי חיכיתי לזה...''. הפועל חולון עלתה ליגה שנה אחרי רק!

          • מדובר על שני משחקים שונים (ל''ת)

            חולוני, 22/10/09 14:46

      • כלום (ל''ת)

        אוהד הנבחרת, 21/10/09 11:58

      • גם אני הושקעתי אצל מוני

        צורציץ, 21/10/09 13:54

        ובגלל זה דפקתי את הפועל בעונת הפיצה!

        תתעוררו ותבינו, מכבי זה רע!

  • 32.

    איפה מרויחים 20% לשנה? רק תגידו

    אני, 21/10/09 09:28

    מישהו לקח סיכון מטורף, גם המשקיעים וגם המתווך.
    ובהימורים כמו בהימורים.........

    גרידי, אמרנו?????.

  • 31.

    מישהו אמר תרמית פונזי?

    יוסי, 21/10/09 09:24

    עאלק העביר למישהו שידע לשחק עם מניות, באמת.

    • כן, ככה זה נראה לצערנו

      פנדה , 21/10/09 11:10

      אבל אולי לא הוא רימה, אולי הוא השקיע בכלל אצל מיידוף?

  • 30.

    מדוע לא שילמו מס הכנסה וביטוח לאומי על הכנסותיהם ?

    פנחס בוקריס, 21/10/09 09:23

    היכן רשויות המס. שמבקר המדינה חקור את רשויות המס: מדוע לא גבו, כחוק, מיסים, מכל מקבלי ההכנסות הנוספות.

  • 29.

    קשר בן נוכל לטיפשים

    אילן, 21/10/09 09:22

    רבית של 20% היא הרבה הרבה מעבר מה שניתן לקבל בבנקים .שחקנים תעבי בצע וטיפשים הפקידו את הכסף בידיו.במידה וששחקנים רצו להשקיע במניות יכלו לפנות לבתי ההשקעות אשר היו מקבלים אותם בזרועות פתוחות .
    משהוא רקוב במכבי ,רקוב מאד.

  • 28.

    שיטה ישנה ומוכרת מימוש הבטחות ע''י כספם של מצטרפים חדשים

    sem, 21/10/09 09:19

    ןכך אנשים מקבלים תשואות כביכול גבוהות מכסף של מצרפים נוספים ומעגל הפתיים הולך וגודל,הבעייה תמיד צצה כשיש דרישה לקבל את ההשקעה בחזרה,יש מצב שלהחזיר את הקרן אין אפשרות מאחר והקרן חולקה כביכול כרווחים,

  • 27.

    נשמע כמו הונאת פונזי

    איתי, 21/10/09 09:17

    מה שמחייב גיוס שחקנים חדשים כל הזמן כדי להעניק לותיקים ריבית גבוהה

    • מעניין, אולי זה מסביר את המשכורות העולות

      רועי, 21/10/09 12:39

      ברור שיש פה ניגוד עניינים ענק, ומסתבר שמכבי תל אביב נוהלה יותר גרוע מבאסטה בשוק.
      מוני ז''ל מחתים שחקנים על חוזי עתק, ואז דואג לקחת מהם את הכסף לבנק.ככה יש תזרים מזומנים גבוה.
      יש לי הרגשה, שהוא אכן מסר א הכסף למשקיע בחו''ל וחלקו בשוק האפור
      בכל מקרה, יש פה בעיה מוסרית, שחקנים, שופטים ומנהלים.
      העונש של איבוד הכסף הוא עונש ראוי על תאבת בצע.

  • 26.

    העסק הזה מסריח .צריך לבדוק אם יש קשר לעברייני השוק האפור (ל''ת)

    אחד שמתמצא בכספים, 21/10/09 09:13

  • 25.

    בא בקלות הולך בקלות (ל''ת)

    שלמה, 21/10/09 09:10

  • 24.

    Moni died because of money (ל''ת)

    מנחם נחומי, 21/10/09 09:05

  • 23.

    עיתונאים רעים מלבדכם אין בא בטענות אז תחפרו בקברו למצוא כסף (ל''ת)

    מדינת חלם , 21/10/09 09:05

    • אני לא עיתונאי ואני בא בטענות , הסירחון כאן עצום (ל''ת)

      לא טוב, 21/10/09 09:42

  • 22.

    עכשיו התעוררתם - רוצים שמות

    שי, 21/10/09 09:04

    אם כולכם ידעתם כל השנים איך ישבתם ושתקתם, איזה מן עתונאות זאת ואם הכל חוקי וכשר (שטויות במיץ עגבניות) מה אתם עכשיו עושים מזה עניין; על איזה עוד דברים שקורים ברגעים אלו ו''כולם ידעו'' אתם מגוננים עכשיו ולא מספרים לנו, הלו אתם עיתונאים לא נועדתם לשבת וללקק וללכח לעסקני, שחקני ושופטי ספורט

    • דודו טופז ומוני הש''ג............

      שי 2, 21/10/09 09:39

      למרות שאצל דודו לא נחשפה שחיתות כספית
      יש קשר של שתיקה איך תעשית הון תקשורת ושלטון עובדת
      צודק שי שעיתונאים הבכרים שותקים
      ולעיתונים האימצים לעולם לא תהיה במה

      תסליחן לי 95% מעיתונאים אתם לא אשמים
      אך 5% העיתונאים המושיתים שולטים ב100%
      תיקשרות ותשקרות .........

  • 21.

    נשבע לכם - לי אין שום קשר .גם למזרחי לא ,הוא בכלל לא ידע כלום .

    ''י'' מחו''ל (מי אני ,מי אני?)רמז - לא יוני רוזנטל ., 21/10/09 08:59

    סתם שמועות .
    לא כסף ולא שקלים (הכל שקרים).
    סתם דולרים .

  • 20.

    סיפור מוכר, פשוט האנשים שונים.... (ל''ת)

    יעל, 21/10/09 08:47

  • 19.

    עשרים או יותר מעשרים אחוז בשנה?? בטוח רמאות. העביר כסף

    שרה, 21/10/09 08:38

    מיד ליד. לא ''הרויח'' אותו.

  • 18.

    אז כניראה שלא היה מל''ו צדיקים???

    BAMBI , 21/10/09 08:38

    הבחור היה בסדר, אולי אפילו חבל...
    אבל ניהל ''בנק'' פרטי,
    השאיר חובות (אני מניח שאדירים),
    השתפן ובחר בדרך הקלה, במקום להתמודד ולשלם מחיר, העדיף לתלות את עצמו ולתת לאחרים להתמודד.
    חבל.
    אולי אם לא היה עובד במכבי בהתנדבות, אלא אשכרה מקבל שכר, אולי, רק אולי, הכל היה נמנע....
    אולי לא היה מחפש השלמת הכנסה....
    ולמשקיעים?? פריירים לא מתים, רק מתחלפים. מה קיבלתם? ריבית יותר גבוהה? נו באמת, פונזי מכה שנית.

  • 17.

    זה תיווך לברוקר - לא בנק - יש הרבה כאלה (ל''ת)

    יעקב, 21/10/09 08:38

  • 16.

    זה נקרא פירמידה (ל''ת)

    שפוי, 21/10/09 08:36

    • צודק אך זה יותר דומה לפונזי

      שלומי, 21/10/09 09:07

      כנסו לאתר ויקיפדיה יש שם הסבר מרתק על צ''ארלס פונזי.פירמידה זה משהו שונה בהשתתפות אלפי אנשים

  • 15.

    ומה עם תשלום מס כחוק ? נראה את רשויות המס מתערבות ...... (ל''ת)

    במאפיונרים לא נוגעים, 21/10/09 08:36

  • 14.

    ונשאלת השאלה האם כל העסקים הללו חוקיים

    מס הכנסה, 21/10/09 08:28

    מה דווח למס הכנסה?
    אם על ידי מוני פנאן ואם על ידי השחקנים מאמנים שופטים שהפקידו אצלו כספים.
    ומה האחריות השילוחית של מכבי ת''א לעניין
    במיוחד בתקופה שבה היה תחת תפקיד רשמי במועדון?

  • 13.

    אני לא מאמין שמוני התעסק בזה, או שאני תמים ? (ל''ת)

    laveeg , 21/10/09 08:26

  • 12.

    דמעות תנין

    ישראלי, 21/10/09 08:25

    על עוד נוכל עלוב

  • 11.

    לכסף מדד אחד.כמותו.אף כמות אינה מספקת כי יש תמיד יותר ממנה. (ל''ת)

    popopol2, 21/10/09 08:24

  • 10.

    הפראיירים לא נגמרים..פשוט מגיע לכם.. (ל''ת)

    אורן, 21/10/09 08:23

  • 9.

    עכשיו מבינים למה קראו לו האבא של השחקנים הוא הימר עבורם כספים (ל''ת)

    סרט, 21/10/09 08:23

  • 8.

    השאלה הגדולה היא האם השקיעו אצלו שופטים ועסקני איגוד כדורסל ?

    אבי, 21/10/09 08:17

    כי אם התשובה חיובית זה אומר שצריך לפסול חלק מהאליפויות של מכבי. זה יכול גם להסביר החלטות שיפוטיות תמוהות.

    • אני זוכר לא מעט החלטות כאלה - נגד מכבי

      נכון מאוד, 21/10/09 10:25

      שמשום מה עיתונאים התעלמו מהם
      כמו עבירת תוקף נגד שארפ מלפני כמה שנים
      במשחק הגמר נגד ירושליים
      עבירה ברורה על הנפלד שניות הסיום
      בהפסד ההוא לגליל
      ולא חסר עוד דוגמאות
      מעניין יהיה לברר האם בכר קיבל איומים
      מאוהדי ירושליים - ולמה המשטרה לא חקרה
      את זה ?

      • תשתפר , גם אתה לא משוכנע בהתייחסות שלך. (ל''ת)

        ירון, 21/10/09 11:46

  • 7.

    בואו נודה על האמת

    יותם, 21/10/09 08:16

    יש משהו בגנום היהודי כנראה שגורם לנו להתסנוור מכסף, מלעשות כסף, מלהשיג עוד ועוד כסף ללא ידיעת שובע. חבל לי מאוד על פאנן, אבל אם מה שכתוב זה נכון, היא פעל כמו מייאדוף קטן. שיטת פונזי במלוא הדרה. והשחקנים? שחקן שקיבל 20 % ריבית בשנה היה צריך לחשוד ולהבין שהוא שם את כספו על קרן הצבי. עולם של מטומטמים, אין לי דרך אחרת להגדיר את זה. צר לי על פאנן למרות זאת. יהיה זכרו ברוך.

    • לא מותק זה לא גנום, זה חינוך!!!! (ל''ת)

      אמא של כדורסלן צעיר בעברו, 21/10/09 09:22

    • אכן, יהדותו של באטיסטה אינה מוטלת בספק (ל''ת)

      אבי, 21/10/09 10:00

      • מדובר ביהודים מיזרח ארופאים. (ל''ת)

        ייני בחוקי, 21/10/09 15:24

        • אפשר לחשוב שהעסקים הגדולים של הבאבות מתנהלים בוורשה (ל''ת)

          יאצק, 21/10/09 23:39

          • הבאבות מדווחים על כל שקל..... צא ולמד. (ל''ת)

            סאבאח עזורי, 22/10/09 06:22

  • 6.

    זה צריך להיחקר במשטרה יש חשד ששופטים ושחקנים שלא ממכבי ישקיעו בפנאן (ל''ת)

    אני, 21/10/09 08:10

  • 5.

    אם בנק נותן לי ריבית ב1% יותר מהמקובל, ,אני חושדת בו (ל''ת)

    Simona/Dimona, 21/10/09 08:10

  • 4.

    פאנן,,, באמת ,,,,פאנן (ל''ת)

    Zig_Zag, 21/10/09 08:09

  • 3.

    פראיירים לא מתים, רק מתחלפים,במהרה יקום עוד נוכל שייקח כספים ולא יחזיר (ל''ת)

    ריאליטיפריק, 21/10/09 08:07

  • 2.

    אני מקוה ששופטיי כדורסל לא לקחו שוחד בצורת 20 % ריבית...

    בייטין לילו, 21/10/09 08:04

    גם בארץ גם באיירופה.

    • וגם בספרד :) (ל''ת)

      פנדה , 21/10/09 12:02

  • 1.

    אולי תעזבו כבר את מוני??

    מאיה, 21/10/09 07:54

    בקושי הספיקו לסגור את הגולל על הקבר. מה יש לתקשורת לנבור כל כך מהר במורסות שלא בטוח שקיימות??!!!

    תכבדו את המשפחה! קצת אנושיות

    • מוני עבריין שלקח כסף והשקיע בפרמידה קרא לעצמו ''חברת השקעות '' (ל''ת)

      מה.., 21/10/09 09:45