• 3.

    ושוב פרופ' ויימן מוכיח שהאקדמיה מנותקת מהמציאות

    מאת: בכיר, 22/10/09 10:10

    פרופ' ויימן אולי לא זוכר אבל ההצעות ה''ראויות והמתוכננות בקפידה'' שהוגשו במכרז ערוץ 10 יושמו מיד עם העליה לאויר ע''י המנכ''לית יוהנה פרנר ז''ל. תוך שלושה חודשים קרס לוח השידורים והוחלף אחרי שהתברר שהציבור לא מתעניין בתוכניות למרות הבאז הגדול סביב עליית הערוץ לאוויר.

    לונדון וקרשנבאום הם אכן דוגמא לשלוויזיה איכותית. זאת הטלוויזיה שערוץ ציבורי טוב צריך לייצר, אבל הרייטינג שלהם נמוך ואם כל ערוץ 10 יהיה כזה הוא יפשוט רגל. צריך לזכור: התוכנית המצליחה ביותר של ערוץ 10, כמעט היחידה, היא הישרדות.

    פרופסור ויימן מציע לקחת דוגמא מערוץ 4 הבריטי. כדאי לבדוק את הפרטים. ערוץ 4 הבריטי אינו מחזיק את עצמו כלכלית. כן, יש לו תוכנית אחת מאד מצליחה. שמה: ''האח הגדול''

  • 2.

    הפרופסור לא מבין כל כך בתקשורת

    פרופסור מביר זית, 22/10/09 08:50

    המודל של צ'אנל 4 היה מודל מורכב שאיפשר לערוץ איכותי לשרוד לצד ערוץ מסחרי חזק ונמוך. למען ההשוואה אסביר לפרופ' הנכבד במונחי התקשורת הישראלית - ערוץ 2 ימכור פרסומות וחבילות פרסום בעוד ערוץ 10 ישתחרר מנושא מכירת זמן הפרסום אך ערוץ 2 יחויב להעביר לערוץ 10 תקציבים לצורך המשך קיומו. המדובר במודל מורכב שספק עם יחזיק מעמד בלבנט.

  • 1.

    טלביזיה מסחרית לעולם תהיה יותר מאותו דבר

    לכן היא מסחרית, 21/10/09 11:47

    ערוץ מסחרי בנוי על מכירת הצופים למפרסמים. המכירה מתבצעת באמצעות ירידה למכנה המשותף הנמוך ביותר, ואת זה כולם עושים באותה צורה. אין, ולא יהיה, בידול, כי אף אחד לא ימציא מכנה משותף שהוא יותר גבוה מהמכנה הנמוך ביותר, באמצעותו נמכור דקת פרסומת בסכום הגבוה ביותר. גם אם מחקר אקדמי מלומד יכול להצביע את ניואנסים שונים בערוצים שונים, הכלל עדיין נשאר כלל.