אקדים, במשך שנים ארוכות (מידי) שימשתי מזכיר מועצת הרשות השנייה.
אין ספק כי עמידת 'ישראל 10' בתנאי זיכיונה בעייתית, כזו היתה היא כבר שלושה חודשים לאחר תחילת השידורי הערוץ אי שם בט''ו בשבט לפני תשע שנים. מול זה כמו גם מול מחוייבויות ליצירה הישראלית (לא ליוצרים), עומדים ערכים כגון מידת תחרותיות וכד'.
איני שולל גם על הסף מניעים אחרים של מי מבכירי מועצת הרשות והנהלתה בבאה או בבאו לקבל החלטה כזו או אחרת, אך גם זה אינו הדיון.
הענין הוא בכללי מינהל תקינים. על פי חוק הרשות השנייה הסמכות לקבל החלטה בנוגע לקביעה שזכיין לא עמד בתנאי זיכיון במידה כזאת שמחייבת נטילת זיכיונו ופרסום מכרז חדש היא אך ורק של מועצת הרשות ולא של שום גורם אחר. חברי המועצה כמו חברי דירקטוריונים של חברות ציבוריות רשאים, ויש אומרים חייבים, לסמוך את החלטותיהם על אנשי מקצוע מבין הארגון ו/או מחוץ ככל שימצאו לנכון. מנכ''ל הרשות יכול להמליץ למועצה לקבל החלטה זו או אחרת, אך לא להחליט החלטה שאינה בסמכותו. חריגה מהתנהלות כזו היא חריגה ממינהל תקין.
אין ספק שאם המועצה היתה אורגן חי ולא גוף בסוף כהונתו היתה נוקטת בצעדים המוקנים לה