• 32.

    שרה

    משהי, 23/08/10 12:05

    שרה אוי שרתייייייייייייייייי

  • 31.

    כ''כ מבינה אבל ...

    שוש, 26/03/10 01:01

    שרה אני גם מגיעה מקום קשה ואכזרי, מרצון לברוח מהדת כדי לברוח מן הקשיים, כדי להרגיש סוף סוף משוחררת ויכולה לעשות ''מה בא לי''. שרה מאד חשוב ומעניין אותי לדבר איתך, אני חושבת שיש משהו משותף בחוויה שלנו איך אפשר לעשות זאת???

  • 30.

    זה נכון ששולמית חזרה עכשיו בתשובה? (ל''ת)

    יעל, 20/12/09 02:20

  • 29.

    זה בכלל לא כמו שחושבים יש אהבה ויש חבה שרה מחפשת א (ל''ת)

    חסיד גור גאה, 22/11/09 21:42

  • 28.

    זה בכלל לא כמו שחושבים יש אהבה ויש חבה שרה מחפשת א (ל''ת)

    חסיד גור גאה, 22/11/09 21:41

  • 27.

    זה בכלל לא כמו שחושבים יש אהבה ויש חבה שרה מחפשת א (ל''ת)

    חסיד גור גאה, 22/11/09 21:39

  • 26.

    שרה אוי שרה

    דני 770, 01/11/09 06:07

    שלום וברכה.

    נהנתי לקרוא כל מילה. אשרייך. מה אני יכול עוד להוסיף, שיהיה לך הרבה הצלחה. ואני מאחל לך ולבנות המקסימות אך ורק טוב.

    אני גם בעד הדרך השניה. אני דתי לפי דעתי

    המון הצלחה והרבה מזל
    דני 770 MNB@WALLA.CO.IL

    • בעוד 30 שנה שרה לה (ל''ת)

      פינחס מנחם, 05/11/09 19:02

  • 25.

    כחילוני לשעבר....

    משה, 31/10/09 21:43

    שחזר בתשובה אני יכול להגיד לכם שנכון שיש בציבור החרדי הרבה הגבלות אבל זה מלא עם תוכן בלי הריקנות הנוראה שיש אצל החילונים יש אצלנו חיי משפחה מלאי אהבה ואושר שאדם חילוני שלא נמצא שם לא מסוגל להבינו ושם מכבדים את האשה באמת בלי להגיד לה כל היום יא כוסית.. ואח''כ מפליק לה סתירה שזה דבר שאין בכלל בציבור החרדי. למרות שזה נקרא שאנחנו לא מכבדים את האשה ותאמינו לי שהייתי
    בציבור החילוני ואני עכשו חרדי ואני מאוד רהנה ואם שרה איינפלד לא נהנת אצל החרדים זה לא אומר כלום על כל הציבור החרדי תמיד יש יוצא מן הכלל וזה חוץ ממה ששמעתי שעבר עליה הרבה דברים קשים מסכנה.

    • פליק פלק!!

      שמעון, 01/11/09 18:53

      מדבריך משתמע שאשה חילונית היא כוסית וגם מקבלת פליק האם זה מה שאתה עשית כשהיית חילוני??? אז אני כבר מבין שאתה יותר קדוש מהאפיפיור!!!!!

  • 24.

    תכנסו זה מעניין..

    חילונית שמבינה קצת, 28/10/09 12:32

    הסרט הנמוך ביותר שיצא לי לראות בשנים האחרונות. אני ירושלמית והתיאור שלך הוא קיצוני ולא פורפורציונלי למציאות האוטובוסים. בכלל היכן הפואנטה של הסרט?! אוטובוס זה נחמד בדיוק לשלוש דקות.אם יש לך בעיה תבדקי טוב טוב במראה-אין שום קשר מציאותי לחילול ולפירוד שאת יוצרת בעמנו...
    כל הכבוד שרה את ''גיבורה אמיתית''-יצאת לעולם הגדול.רק חבל שאת משתמשת במניפולציות רגשיות זולות.... לא קונים את זה -החילונים.

  • 23.

    סיקרר חכם

    לאה, 27/10/09 01:09

    כל מילה נכונה... כי הרי ללכלך זה לא בעיה..
    להתמודד כחרדי לשעבר. בתור חילוני בהווה, זה בעיה.. איי שורה.. ליבי עליך...

  • 22.

    נגעת לליבי

    שולי, 24/10/09 22:27

    אני לא יודעת אם הסרט היה טוב או לא מבחינה מקצועית אבל,אבל הוא סרט חובה לנשים וזה לא משנה אם בסיפור שלך יש גם הגזמות והקצנות
    עדיין זה הסיפור שלך אני שמחה על כל אישה שמצליחה לצאת ל''חופשי'' מחברה שמתיחסת אליה כך וכל מה שכתבו פה שטויות את יותר שפויה מהרבה נשים אחרות שאני מכירה
    תמשיכי להשמיע את קולך ואל תוותרי

  • 21.

    שטויות! הסרט מכליל את הטירוף של גור על כלל החרדים

    חרדית שפויה, לא חסידת גור, 23/10/09 01:58

    גור והיהדות זה שתי דברים שונים בכל הנוגע לחיי זוגיות. האדמור הקודם שלהם החליט על כמה תקנות מטורפות ומאז הם מתוסכלים (אגב, רובם כבר לא עומדים בזה ומחפפים בתקנות)
    היהדות האמיתית מוקירה את האישה ומחייבת את הבעל לגרום לאישה הנאה מינית (מצוות ''עונתה'', עונת האישה) לפני שהוא גומר ונהנה בעצמו.

  • 20.

    אני לא מבינה מה את רוצה להביע

    ורד, 21/10/09 15:09

    אני לא מבינה מה את רוצה להביע בכל הבלוגים שלך את כבר יותר מידי חופרת חבל לך על הזמן לבזבז אותו על שטויות הרי יש אנשים לפניך שעשו כבר את העבודה לכי תתפתחי חבל לך על הזמן ועל הכשרונות שלך כבר יצאת מהעולם החרדי או שתחזרי איליו או שתיצאי לגמרי,
    ולא הבנתי את חושבת שאם תדושי כל היום בעולם החרדי אז ככה תתפרסמי בעולם החילוני לא יודעת אם זה כך אבל אולי יתמזל מזלך?!

  • 19.

    חרדה אמיתית

    ג'קי מהר חומה, 20/10/09 17:03

    לאיזה חברה עברה החמודה הזאתי? לחברה שהנשים נדכאות תחת הבעלים שאכן בחרו בהם אחרי הרבה פגישות? אצלם הדיכוי מתבטא ברציחה ובזריקה מן החלון וכו' וכו'
    אני באמת חרד מאוד לשרה החמודה, הבעל שתבחר בעז''ה אחרי המון פגישות - יבא ביום אחד הביתה עצבני ויחתוך אותה בסכין או ירצח אותה ברובה, וגם יזרוק אותה מן החלון, או לעטוף אותה בפח הזבל העירוני יחד עם הילדים שלהם - והמשטרה ימצא חלק מגופם באיזה נחל, שכל אלה הם תוצאה של חינוך החילוני - החולני המקולקל

  • 18.

    יבא יום (נקם) ושלם

    תירוץ, 19/10/09 23:03

    ברור הרי שנשים אלו ינקו אמונה מקטנות ואפילו שיש זמנים שאדם מרמה את עצמו או שוכח אבל יום יבא והמצפון היהודי יבער בתוכן ואז אני פשוט מרחם עליהן ברמות מטורפות כי הם לא יוכלו להתמודד עם זה כי זה מחייב בלי תירוצים כי שם בעולם האמת אין 'בלופים' לא תוכלו למכור שם 'לוקשים' ואז נראה את הגבורה.

    • וזה ודאי גורם לך להרגיש טוב יותר עם עצמך.

      פרדי בן-זאב , 20/10/09 03:34

      ומכיון שלמעשה עולם האמת איננו קיים באמת, לא נראה לי שתהיה להן בעיה מסוג זה. תהיה להן בעיה להעלות לרמה מודעת את כל הכבלים החבויים שקשרו להן את התודעה מתחילת חייהן ולהשתחרר מהן, ואני מאחל להן הצלחה מכל הלב.

    • רינו צרור יעזור לה בגהנום

      גור בטשוב..., 27/06/12 16:41

      הוא יזרוק לה סדין להרים אותם משם אבל אבוי בסדין יהיה את הבלוף של החור והוא יקרע ובוףףףף הם יפלו לחרא של העולם הזבלה החילוני הבהמי של אנשי ההשכלה וסקרני עץ הדעת

  • 17.

    יש כמה פאקים עיקריים בסרט

    מבינה בסרטים, 19/10/09 19:15

    ביניהם העובדה שחצי ממנו מרוח על אוטובוסים חרדים וסצינות של רחוב חרדי. בסדר, הבנו, אוטובוסים חרדים מופרדים, למה להראות אותן סצינות שוב ושוב במקום להתמקד בסיפורים המעניינים? האם הציבור הרואה את הסרט אידיוט ולא קולט את סצינת האוטובוס הנפרד כבר בהתחלה?
    חוץ מזה מאוד הגיוני שאנשים שמצלמים אותם באוטובוס יסתירו את הפנים שלהם או שיתעצבנו שמצלמים אותם בלי רשות. בלי קשר לחרדים.

    • מי יכול לעזור

      בקשה, 19/10/09 23:39

      איפה מורידים את הסרט הזה

  • 16.

    אני מכיר ת'בחורה אישית

    קסם, 19/10/09 15:42

    אני מכיר ת'בחורה שרה אינפלד
    מימים ימימה עוד מאשדוד
    פשוט הילדה מוכשרת בטירוף דבר אחד אני לא מבין אצלה:למה היא חופרת בכל החרא הזה?
    די נמאס!!! תצאי לחייך ותעשי משהו עם עצמך חוץ מלשבת כל היום ולקלל לא מתאים לך,יש לך אחל'ה חוש כתיבה תעשי עם זה משהו חוץ מלכתוב על החרדים באינטרנט.עזבת את הדת יאלה תפסיקי לשים את זה בפרונט של החיים שלך ותמשיכי הלאה
    המון הצלחה מתוקה!!

  • 15.

    חרטה

    יוסי, 19/10/09 12:46

    אני מבין ששרה כועסת על מישהו או על משהו אבל חרדית לעולם נשארת חרדית אפילו אם משנים ביגוד ואפילו אם משמיצים את ציבור החרדי זה לא יעזור לה בתוך תוכה משום הרי היא היתה חרדית ולברוח מן המציאות אי אפשר אני מבין שהיא כועסת על משהו או על מישהו מסוים והיא חושבת שעל ידי שהיא תשמיץ ציבור יעזור לה באמת זה לא יעזור לה משום הרי היא במציאות חרדית ולברוח ולשנות הטבע היא לא יכולה. הכותב עבר את זה בחיים ע''כ

  • 14.

    גיוס כמעט טוטאלי של חרדים

    רחל, 19/10/09 11:09

    להגיב על הכתבה. כולל השמצת הנשים שבמרכזו. לדעתי, הסרט מעניין, מה שעובר על שתי הנשים הצעירות האלה נוגע מאוד ללב; רצונן שבני משפחותיהן יקבלו אותן כמו שהן, על כל הספקות והדעתנות שלהן, הוא כמעט חסר סיכוי. וזה כואב.

    • רחל היקרה-קראתי את שתי התגובות שלך.התרשמתי כי איכפת לך באמת,אבל..

      י., 19/10/09 12:25

      א. חרדים בדר''כ לא כותבים באתרים חילוניים.אלא שכן כותבים הם בד''כ בהליך של תשובה (כמוני) או כאלה שמגיבים מתוך אכפתיות ללא קשר להשתייכותם החברתית.יש גם חילונים שאוהבים את היהדות,למרות שאינם מקיימים מצוות בפועל.

      ב. בהנחה כי אחת מן הנשים היא נערת הפיתוי מכולבוטק (וזה בסבירות כמעט וודאית),לא מפריע לך הצביעות הנוראית שלה,וחוסר האמינות,כמו חוסר המוסר הנוראי שבמעשיה ?

      ג. לגבי הכאב על הניתוק המשפחתי-אני מסכים כי זה כואב,וחבל מאוד.זה עניין חברתי המצוי בחברה החרדית-אשכנזית,ולא חלק ישיר ומחויב מן התורה.יחד עם כך,הן נכנסו למצב זה מבחירה,והאחריות למצב איננה חד צדדית-צריך להבין כי לחסידות זו כללים חברתיים נוקשים,ואין זו החלטה משפחתית נטו כלפי הבת.יחד עם אי הסכמתי למצב,קשה גם לשפוט חברה זו מבלי להכיר לעומק את השיקולים.

      ד. אכן אני טוען כי אם מה שגרם להן לשינוי הוא העניין החברתי,היה עליהן לנסות לעבור לחברה חרדית אחרת,בה אין כללים חברתיים נוקשים (שזה רוב החברה החרדית-ליטאים/ספרדים).אא''כ הרקע לעזיבה הוא עניין של חוסר אמונה כללי בדת,מה שמצריך להודות על כך בפרוש,מבלי להיאחז בתרוצים.

      • חזר למקורות

        יוסי, 19/10/09 13:50

        את כל כך צודקת אני רק רוצה לחזק המילים שלך עם סיפור מקרוב על בחורה חרדית שנפלה בין הכיסאות והחליטה שהציבור החילוני יקבלו אותה בגדול וכך היא חשבה למעשה אחרי שניצלו אותה טוטלי החליטה שזהו זה היא לא יכולה להמשיך בזה וחזרה למשפחה שלה אבל בתוך תוכה הרגישה שהיא לא יכולה לחזור אחרי שהיא בגדה במשפחה שלה ולחזור לציבור החילונית היא לא יכולה ובסופה של דבר התאבדה. בקיצור אי אפשר לברוח מהמציאות ושנית סתם להשמיץ ציבור כל כך גדול שלמשל עושים חסדים עם ארגונים שונים למיניהם כמו יד שרה עזר מציון ושיח סוד וכו' שכמעט כל הארגונים הם מהציבור החרדי דתי . ושלישית היא יכולה תמיד לעבור

  • 13.

    תודה לכולם, למה? ראה בפנים

    טומסון, 19/10/09 09:57

    כי בנינו כששומעים על הסרט ועל אותן נשים, הרי הם מתחזקים יותר בדת משה ובמנהגי הקודש. ישנו פתגם עממי עתיק יומין והוא: ''מה שהאדם בגיל שבע, הוא שיהיה בגיל שבעים''. אלו וודאי התולעת כרסמה במוחם כבר בגיל 7 לכן בגיל הזה, יצאה התולעת החוצה. ומובא בספרים, כי מן השמים זורקים את הפושעים מן החברה הדתית בה הם נמצאים.

    • על לא דבר

      טומפסון, 19/10/09 17:54

      ואת העבריינים שלנו אנחנו זורקים אליכם, ראה המקרה של רצח בגלל ריב בין שני חוזרים בתשובה לאחרונה

  • 12.

    ביקורת מדוייקת,

    קלקל , 19/10/09 09:52

    וגם רוב המגיבים לפני עמדו על נקודות נכונות.

  • 11.

    אמנם ישנן חומרות בחוגים חרדיים מסויימים,אך תמיד אפשר לעבור לזרם אחר-

    י., 19/10/09 04:41

    מתאים יותר לרמה הרוחנית של הפרט.
    עצם העובדה כי הנ''ל עזבו את דרך התורה,מלמדת על כך שהן חיפשו תירוצים בכדי לפרוק עול מצוות,ולא אמת.
    אמנם לא קל לעבור לחוג אחר,אך לאין שיעור קשה לחצות את הקווים לגמרי.ומכאן שהסרט ממש לא מציג את הבעיות האופן אובייקטיבי,אלא בא לתרץ את אורך החיים החדש.
    היה נכון יותר להודות בכך שהן רצו לעזוב את דרך התורה במקום להתמודד,ולא להטיל את האשמה על החברה החרדית כולה.
    חסידות גור כמו יתר החסידויות ממאה שערים,מהוות מרכיב שלוי בעולם החרדי הכללי,הן כמותית,והן כגורם מייצג איכותית.
    חשוב להדגיש כי התורה עצמה אינה מחייבת לנהוג בחסידות,אלא זו זכות למי שבוחר בכך.מנהגים חברתיים אינם צריכים להיות הסיבה לעזיבת המצוות,גם אם הם לא מוצאים חן בעניינו.ברור כי אם הן היו פונות לזרם חרדי אחר,הן עדיין היו יכולות לשמור על קשרים טובים עם המשפחה.מבלי לשפוט-חבל שהן לא מתמודדות עם עזיבת דרך התורה באופן אמיתי עם ובעבור עצמן.

    • האם הכותב ראה את הסרט?

      רחל, 19/10/09 11:03

      או שהוא רק טוען עקרונית נגד עזיבת העולם החרדי, נגד בנות שמצאו כי אורח החיים של משפחותיהן חונק אותן. אז הוא מציע להן לנסות אולי קבוצה אחרת. לא מתקבל על דעתי.

      • צודק

        יוסי, 19/10/09 12:51

        צודק מאה אחוז

  • 10.

    האם נכונה השמועה כי שרה איינפלד היא נערת הפיתוי מכולבוטק ?-

    הציבור ישפוט.., 19/10/09 04:25

    אותו גיל,מצב משפחתי,מספר ילדים,מראה חיצוני,קעקועים ומיקומם,מעוררים יותר מחשד מבוסס כי המדובר באותה האישה.
    ואם כך פני הדברים,מדוע התקשורת לא מציינת פרט חשוב זה ? הרי אם אכן המדובר באותה אישה,כפי שניתן להתרשם בסבירות כמעט וודאית-פשוט אין לה הזכות לבקר אף חברה (גם לא את רמתן הרדודה של התכניות כמו הישרדות וכו',כמו שטענה אצל רפי רשף).
    התפרנסות שיטתית מהרס משפחות נוגדת גם את המוסר החילוני הקלוקל ביותר..
    האם המטרה מקדשת תמיד את האמצעים ?-האם אין גבול לשימוש הציני והדמגוגי בתקשורת ?

    בבקשה לא לצנזר-תודה !!!

    • יפה מאוד שלא צינזרתם את התגובה החשובה הזו,כמו רוב האתרים הדמגוגים. (ל''ת)

      האמת תצא לאור, 19/10/09 07:38

    • שמעתי מחברה שלה שכן (ל''ת)

      אלמוני, 25/10/09 20:35

    • שרה איינפלד

      ללא, 08/11/09 12:39

      נכון מאוד מכיה אותה אישית

  • 9.

    בסרט ניתן לראות בבירור מיהן ''יוצרות'' הסרט

    פשוט מגעיל, 18/10/09 22:30

    אותן נשים שכביכול נלחמות על זכויות הפרט אינן מוכנות לכבד את את צינעת הפרט וזכויותיהן של הנשים שאותן צילמו.
    כך הן מתמוגגות למראה תמונה של אישה שמנסה בכל כוחה להימלט מעדשת המצלמה ומתחבאת מאחורי עגלת תינוק.
    תהא הסיבה שבגינה לא רצתה אותה אישה להצטלם, זוהי זכותה לא להיחשף לעין המצלמה - אבל כנראה שמהזכויות של נשים חרדיות, גם (ואולי רק) ל''יוצרות'' הסרט לא ממש איכפת.

    כל מה שאיכפת להן הוא להשניא את החברה החרדית ולהטיל עליה רפש.

    הן גם השונביסטיות האמיתיות - הן לא מכירות ביכולתן של הנשים החרדיות להגיע להחלטות של עצמן בצורה מושכלת.
    ניתן לראות בבירור שאותן נשים מעדיפות לשבת בחציו האחורי של האוטובוס - שאינו פחות מרווח בכהוא זה מחציו הקידמי - ומתקוממות כנגד הפרובוקציה הדוחה של שתי הנשים ואותו רב.
    כל הסרט הוא פרובוקציה אחת גדולה - ה''יוצרת'' יודעת שהאוטובוס הוא של חרדים ובכל זאת עולה מהדלת הקידמית אף על פי שהיא יודעת שיאמרו לה לעלות בדלת האחורית, ולמרות שהיא יכלה בקלות לעלות לקו אוטובוס אחר.
    הן מספרות על כמה שהן מיוחדות כשבפועל, הן סתם חלשות - אחרת, הן לא היו מנסות לחנך את העולם ממנו באו.

  • 8.

    מחכים להמשך התיעור של שרה ושולמית בעוד עשר שנים

    ביל מגבעת יערים, 18/10/09 21:49

    הכתב סיים את הכתבה: ''כעת יש לצפות ולקוות כי בעוד חמש שנים יוכנו סרטי המשך שיתעדו את חייהן של שרה, שולמית...''
    אכן, כרגע כל התקשורת חוגגת אודות הסרט המתעד את חייהן החשוכים של החרדים - ובמיוחד החרדיות.
    כעת, אנחנו מחכים לראות את התיעוד חייהן של גבורי התיעוד: שרה ושולמית בעוד 10 שנים.
    מה יהיה סיפור חייהן? האם התקדמו בעולם הנאור.
    איזה משרות יהיה להן? וכו', וכו' וכו'
    עם כמה אנשים במדינה שלנו כבר ישכבו? האם הן יצאו כל ערב עם מישהו אחר? וכמה פעמים עוד יתגרשו? כמו כל חילוני ממוצע שמתגרש כל פעם שבני זוגם בוגדים בה

    אנחנו מחכים באמת לראות את המשך התיעוד בעוד עשר שנים.

  • 7.

    לסרט מגרעת אחת גדולה

    נועם, 18/10/09 17:53

    הוא פשוט לא מתקדם.
    אין התפתחות, הוא מתחיל כמו שהוא נגמר, הדמויות לא עוברות איזשהו תהליך ולכן אין סיפור, רק תאור מצב.
    כמו כתבה טלויזיזיונית ארוכה ומשמימה.

    • אובאמה הוא זיהום בפני עצמו (ל''ת)

      צודק, 06/11/09 03:04

  • 6.

    חשוב להדגיש נקודה נוספת בהקשר של מי עושה סרט על מה

    רמי החרדי, 18/10/09 17:33

    אם רוצים ליצור סרט תיעודי שיביא בפני הצופה מציאות מסויימת כפי שהיא באה לידי ביטוי מעשי בשטח, טוב יעשה אם יוצרי הסרט יהיו אנשים נייטרליים אשר אין להם קשר כל שהוא לנשוא הסרט, ודאי שאין לתת ביד נשים ממורמרות ונפלטות מתוך ציבור מסויים לעשות סרט על אותו ציבור ולצפות שהסרט יהיה מאוזן, הן הרי רוצות לעשות דבר אחד ויחיד בסרט הזה: להצדיק את עצמן, לתת לעצמן גושפנקא, זוהי תופעה רחבה של יוצאים בשאלה המנסים כל העת להכשיר את עצמם בעיני הציבור, דבר שלכשעצמו מוכיח על בעייתיות.
    הציבור החרדי אינו חף מבעיות, להיפך ישנם בעיות קשות הדורשות טיפול מהשורש, אולם בימים בהם אנו שומעים שוב ושוב חדשות על מעשי זוועה כמו סיפורה של המשפחה הנרצחת מראשל''צ, טוב נעשה אם דוקא נאמץ כמה מהגישות המסורתיות הדתיות והחרדיות, הרי שם ברור שהמצב טוב הרבה יותר, ושוב, אל תתנפלו, אני מסכים שגם אצלנו יש עשבים שוטים לא מעטים.
    אין בי רצון לשפוט את מעשיהן של שרה ושולמית, אני יכול אפילו להבין לליבן, אני יודע היטב שלעיתים אנשים נופלים בין הכיסאות בציבור החרדי, הם זועקים זעקות עזרה ואין מי שישמע, זו אכן בעיה חברתית שצריך לטפל בה.

    • בהחלט צודק

      יוסי, 19/10/09 12:56

      אתה צודק מאה אחוז ואני חושב שכולם מסכימים איתך חזק ואמץ

  • 5.

    למרות שגם אני מתנגד לרעיון ההפרדה באוטובוסים

    רמי החרדי, 18/10/09 16:38

    אני חייב למחות ולומר כי הכותב עושה עוול בכך שמתאר מצב שבו 2/3 מהאוטובוס מיועד לגברים המתרווחים להם בכסאותיהם החצי ריקים ו 1/3 מיועד לנשים המצטמקות להן בעמידה מבלי להתחשב בנשים בהריון או בנשים מבוגרות.
    ובכן, אין שום כלל המגדיר כמה חלקים מתוך האוטובוס מיועד לגברים או לנשים, נשים עולות מהדלת האחורית ומתיישבות בחלקו האחורי של האוטובוס, לפי יחסיות של חצי חצי פחות או יותר, בדרך כלל (ואני אומר את הדברים כמי שנוסע באוטובוס נפרד על בסיס יומיומי) המצב הוא הפוך לחלוטין, הנשים תופסות אמנם את החלק האחורי שנמתח לעיתים עד ל שלושת הכסאות הראשונים של האוטובוס ומי שמצטמק בעמידה הם דוקא הגברים, אין כאן רעיון מפלה לאמור אתן נשים אז תעמדו, ממש לא, הרעיון הוא הפרדה ותו לא!
    כפי שכתבתי בכותרת, אני מתנגד לרעיון ההפרדה, כי כל העיסוק האובססיבי הזה בנושאי צניעות גורם ליתר מציצנות מצד גברים ונשים עם חסך מחד, וגורם לפתיחת פיות מלעיזים ומקטרגים מאידך, כאשר בפועל אין הצר שווה בנזק המלך, הרי לא מדובר בחתונה בה יש ריקודים והאירוע הוא בעל אופי חברתי ורעיון ההפרדה נשמע הרבה יותר הגיוני, מדובר בסך הכל בנסיעה הביתה!

  • 4.

    מעולה ★ (ל''ת)

    דושה, 18/10/09 16:25

  • 3.

    ר' יואליש , הרבה מסאטמר, דווקא ברח מהנאצים ברכבת קסטנר שהייתה מעורבת (ל''ת)

    והפקיר את חסידיו לכבשן האש, 18/10/09 14:00

    • הרבי מסאטמר זצ''ל, הציל הרבה יהודים, ונחשב גדול הדור

      אביש טייטלבוים, 19/10/09 10:01

      הכל מה שכתבת מצוץ מן האצבע של הציונים, שהפקירו את העם היהודי לידיו של העם הגרמני. קסטנר היה בורג אחד.

  • 2.

    רגישות, יפות, דעתניות ואינטלגנטיות (ל''ת)

    2 נשים מדהימות, 18/10/09 13:34

    • וזו הפסולת של העולם החרדי,תאר/י לך אם כן מה היא הסולת שבה..? (ל''ת)

      חבל שלא מכירים מקרוב, 19/10/09 04:10

    • יש עוד חסידיות חוץ מגור................... (ל''ת)

      ארי, 25/10/09 22:34

  • 1.

    כתבה יפה וסרט חזק. תודה (ל''ת)

    לבנה, 18/10/09 11:39

    • איפה אפשר להוריד את הסרט?

      רוצה לראות, 19/10/09 13:59

      מהאינטרנט