• 69.

    כפר סבא

    עמיש, 13/10/09 13:59

    תפסיקו למכור לנו לוקשים. כביש 6 לא עובר על שום יישוב בדאוי! אם הבדדואים מקימים אוהל או פחון על כל גבעה אז הגיע הזמן שזו תהיה הבעיה שלהם ולא שלנו.
    ישוב חייב להיות חוקי, לפי תכנון ואישור המדינה. 'יישובי' הבדואים הם התפשטות בלתי נשלטת של גורמי חוץ המתגמלים בדואים לתפוס שטחי נוף בנגב.

  • 68.

    תגובות מעניינות

    שמאלני, 12/10/09 00:38

    כשהתחוללה פרשת הרב עוזי משולם אמרו כולם 'זה כמובן לא בסדר להתבצר בבית ולירות על כוחות הביטחון , אבל זה מה שקורה כשהמדינה גורמת עוול לקבוצת אוכלוסיה וגוררת את זה שנים'
    הנימוק הזה, מסתבר, לא נכון לגבי ערביי ישראל (יש עוד ציבור שיש לו כפר קאסם בהיסטוריה שלו במדינה הזאת?) רק כלפי טרוריסטים יהודים.
    כך גם התגובות כאן, אם היתה נחשפת מחתרת יהודית חדשה בשטחים כפי שכבר קרה כל המגיבים שמגנים את הבדואים היו כותבים את ההיפך,'נכון זה לא תקין אבל זה מה שקורה...'

  • 67.

    אין מקום לבדואים בנחלת ישראל (ל''ת)

    יהודה יהודאי, 12/10/09 00:27

  • 66.

    מה זה השטויות האלו? הטור מלא באוסף שקרים . בעעעע..............

    מחמוד אחמד, אוהלי קידר, 11/10/09 21:34

    הבדואים הם שבטי נוודים שפלשו לישראל ממצרים והתנחלו בה לא חוקית.

    לפני קום המדינה היו אולי כמה אוהלים בודדים פה ושם. פזורה זעירה של כמה משפחות בדואיות. ותו לא.

    רק אחרי קום המדינה הבדואים החלו לפלוש
    לישראל בהמוניהם ולהתנחל בנגב לא חוקית.

    רק אחרי קום המדינה הבדואים הפכו את האוהלים והפחונים לכפרים-ערים.

    הבנייה הבדואית בנגב היא לא חוקית!

    הבדואים התנחלו על קרקעות שלא היה להן ייעוד לבנייה.

    הבדואים לא משלמים על הקרקעות האלו מיסים למינהל עוכרי ישראל. זה עונש ששמור רק ליאהוד.

    . הבדואים מעולם לא היו בעלי הקרקע שהם יושבים עליה!!!!!!!

    לא רק שהבדואים יושבים לא חוקית על קרקע לא להם, כל הבנייה שלהם היא לא חוקית. מעל מאה אלף יחידות דיור לא חוקיות נבנו על ידי הבדואים בנגב רק בשנות האלפיים!!!!!!!

    כהמשך למדיניות הרצחת וגם ירשת, מרשים לעצמם הבדואים לשחק אותה בקורבנות אומללים ונדכאים ולילל על כך שהם לא מחוברים לתשתיות חשמל, מים וביוב.
    רק שלא עולה על דעתם לקשר בין העובדה שהם לא מוכנים לשלם מיסים לכך שאין להם תשתיות.
    או לעובדה שמראש הם התנחלו ופלשו לא חוקית לקרקעות שלא יועדו להיות ערים או כפרים.

  • 65.

    למה ללמוד משפטים

    עו''ד לביא, 11/10/09 19:24

    החמאס הוא נגד מדינה יהודית, אביב לביא בעד מדינת כל אזרחיה... העויינים והאנרכיסטיים.
    מי יותר טוב?

  • 64.

    אביב לביא אתה בורח מהאמת

    Erez, 11/10/09 18:19

    האמת היא שהבדואיים ,דרוזים וערביי ישראל אינם רוצים ואינם מסוגלים לקבל מרות של מדינת חוק וסדר ! ,אם המדינה תחליט להפקיע שטח ממגרשי לטובת : כביש ,או כל מטרה הקשורה לטובת וכלל הציבור אאבק במסגרת החוק. הם... ישרפו את הניידות יתקפו אנשי חוק ''ויסבירו לך את מצוקתם וזכויותיהם'' גם אם הם לא ממש נכונים. אנחנו רחמנים בני רחמנים ורואים את הבדואי שהורסים את ''ביתו''. גם עם נבנה על שטח של המדינה. לכל יש מצוקה של קרקעות ובכלל אבל אצלם ''זה שלהם''!!!!!

  • 63.

    ובמי מזלזלת המדינה נוכח ההשחתה הארכיאולוגית וההפקרות בהר הבית?צבוע!!! (ל''ת)

    קורןנאוה טבריה, 11/10/09 17:32

  • 62.

    איכס. מוסרי בפרוטה. להקיא. (ל''ת)

    נגעל, 11/10/09 16:57

  • 61.

    קשקשן בשקל!

    אורית, 11/10/09 15:53

    תמשיך להאשים אותנו ואת עצמך,אנחנו כבר כל כך רגילים,הרי היהודים אשמים בכל,כולם יודעים את זה ואפילו אתה ושכמותך מצהירים על כך בגלוי,מחר גם תיתן מתכון למצות בדם ילדים.

  • 60.

    בהחלט, היו צריכים לטפל בעבריינים הבדואים כבר מזמן

    ש, 11/10/09 15:47

    אבל זו מדינה גזענית, החוק חל רק על יהודים ולכן הזוהמה מרשה לעצמה לצפצף עליו ולעשות ככל העולה על רוחה.

  • 59.

    פרשן בגרוש-המדינה מפלה מגזרים רבים. האם זה יכול להצדיק אלימות לשמה ??

    זורו, 11/10/09 14:38

    המגזר הבדואי ''משחק'' משיכת חבל מול מוסדות המדינה. כאשר כל פעם שהמדינה אינה ''קופצת לדום'' מול דרישותיו הוא מושך את החבל עוד קצת.

    לא אמורים להתייחס לבדואים כ''אבק אדם'' אלא כאל פולשים בלתי חוקיים המנסים לקבע מצב באלימות.
    זאת מבלי לדבר על מעורבותם של בדואים בעניניי פשיעה
    סחיטה ואיומים
    נהיגה פרועה המביאה לקורבנות אדם
    צפצוף על החוק
    השתמטות מתשלום מיסים
    ועוד רשימה ארוכה.

    יכול להיות שצריך לעשות סדר ולמסד מחדש את מהות היחסיםבין הבדואים למדינה - וכבר ניסו לעשות זאת מספר פעמים - ללא הצלחה (בעיקר בשל חוסר רצון מצד הבדואים)
    אבל לא יתכן שכל פעם שהבדואים אינם מרוצים הם ינקטו באלימות

  • 58.

    זה בדיוק כמו בכדורגל ובכדורסל

    צהוב, 11/10/09 14:33

    כאשר אוהדי בית''ר ירושלים או מכבי ת''א מתפרעים , אפס סובלנות כלפי המתפרעים. למצות עימם את הדין ואין שום נסיבות מקילות.
    לעומת זאת , כאשר אוהדי הפועל ת''א מתפרעים , תמיד תמצא ההצדקה המקלה. הרסו להם את האולם - אז מותר להם להשחית קברים. נדמה להם שהשופט פסק לרעת קבוצתם - מותר לזרוק רימון הלם למגרש.

  • 57.

    צודק.. אנחנו אשמים גם ב

    רוני, 11/10/09 14:32

    בפיגועי הטרור שהיו כאן בעשורים האחרונים (כי התגרינו בפלשתינאים התמימים בעצם קיומנו).
    אשמים בכך שמשגרים עלינו קסאמים (כי הכיבוש משחית, גם כשבעזה אין כיבוש)
    אשמים שפרצה מלחמת השחרור
    (כי הייתה לנו החוצפה להכריז על מדינה)
    אשמים בכוונות הגרעיניות של איראן
    (כי אם לא הייתה מדינה ציונית שכזו לא היה מה להשמיד)
    אשמים בשואה (כי אם לא היינו, אז מן הסתם היא לא הייתה מתרחשת)

    הנראטיב השמאלני של אנחנו אשמים בהכל הוא מגוחך ומכעיס.
    מותר גם (ואף מוטב) שלמדינה תהינה דרישות מאזרחיה, למשל דרישה לשמור על הסדר ולהתנהל באופן חוקי.


    ההתנהגות הזו של הבדואים היא תולדה של דבר אחד:
    המדינה הרגילה אותם שהם לפני החוק.

    אנשים כמוך וכתבות כאלו רק מעודדים אותם לחשוב שזה לגיטימי.

  • 56.

    חוק קודם לכל

    אריאל, 11/10/09 14:29

    אל תצדיק ואל תבין. קודם כל צריך לקיים את החוק אח''כ להבין ולרחם. הפ פעלו נגד לחוק וזה כל הסיפור

  • 55.

    צודק 100% (ל''ת)

    ישראל היא חסרת התרבות האמיתית, 11/10/09 14:28

  • 54.

    איזו צביעות לתפארת

    אני רק הערה, 11/10/09 14:25

    אין הצדקה למעבר על החוק ולא משנה מה המדינה עשתה !!! את זה הלא למדנו ממכם השמאלנים שרוממות שלטון החוק בפיכם.

    אתם הייתם אלה שאמרו למגורשי גוש קטיף שלא משנה מה המדינה עשתה להם , אסור להם לעבור על החוק !
    כשנוח לכם , יש הצדקה לעבור על החוק , או שאתם מגלים הבנה.
    אבל , כאשר זה לא מתאים לדעות שלכם , יקוב הדין את ההר. אין אפילו רסיס של הבנה.
    איזו צביעות לתפארת.

  • 53.

    תמיד אנחנו אשמים, גם בשואה כמובן. בדואים הם בעצם מלח הארץ (ל''ת)

    עין ביקורתית, 11/10/09 14:20

  • 52.

    השחתת עבדת היא אקט ברברי- לא אקט מחאה נגד המדינה. (ל''ת)

    אי. טי, 11/10/09 13:25

  • 51.

    טיפש אחד זורק אבן לבאר,1000 חכמים לא ימצאו/יוציאו את האבן. (ל''ת)

    מיקו ליקובלנקו, 11/10/09 13:08

  • 50.

    הצדקה מטומטמת - לונדליזם - מזכיר את התיאוריה שהיהודים תמיד אשמים (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 11/10/09 12:56

  • 49.

    מעניין שהערבים אף פעם לא אחראים למעשיהם.

    primakuku, 11/10/09 12:29

    רק בגלל היהודים הם מתנהגים כמו שמתנהגים.

  • 48.

    למה, אבל למה, תמיד היהודים אשמים? (ל''ת)

    יהודי, 11/10/09 12:28

  • 47.

    יהודים נרדפו לאורך ההיסטוריה ולא ביצעו פשעים דומים. אין הבנה או הצדקה (ל''ת)

    גיא, 11/10/09 12:13

  • 46.

    צבוע!!!!! לא שמעתי אותך מצדיק מגורשי גוש קטיף (ל''ת)

    שחסמו כבישים (ולא השחיתו גנים לאומיים, חלילה)!!!, 11/10/09 12:04

  • 45.

    מיכלי מחזור, בחיפה, אין...

    נ, 11/10/09 11:42

    אני גרה בשכונת הדר הכרמל בחיפה. באיזור שלי אין שום מיכל מחזור לבקבוקי פלסטיק ונייר.
    לפי בקשתי, יונה יהב הציב מיכל שכזה, לפלסטיק, ברחוב חרמון, אולם לאחר שיפוץ הרחוב, הוסר המיכל.
    פניתי כבר כמה פעמים לעיריה, בבקשה להשיב את המיכל, אולם עד היום, אין התייחסות.
    המרפסת בביתי נראית, כמו מרפסת של הומלסים. מלאה בקבוקים, שמצפוני אינו מניח לי לזרוק בפח האשפה.
    מישהו יכול לעזור לי?
    בכרמל, על כל שעל יש מיכלי מחזור. בהדר, ככה נראה, הם לא חושבים שדרים דיירים, בעלי מודעות סביבתית.
    אנא...

  • 44.

    הנה לופ מעניין..

    גילי, 11/10/09 11:37

    אם רוצחים יהודים (לאחר שמישהו עולה למשל על הר הבית ופורצת אינתיפאדה או שחופרים במנהרות שבשליטת ישראל ואז פורצות מהומות ועוד ועוד ) אז תמיד יהיה מי שיבין ללבם של הרוצחים כי פגעו להם ברגשות ובמקומות קדושים.

    אם פוגעים ליהודים ברגשות ובמקומות הקדושים
    אז תמיד יהיה מי שיבין ללבם של הפוגעים כי פגעו להם בבית(למשל הרסו בניה לא חוקית).

    אם פוגעים ליהודים בבית (למשל הורסים ומגרשים) אז תמיד יהיה מי שלא יבין ללבם של המגורשים כי הם התיישבו במקום שלכאורה לא שלהם...

    ואם בדואים או אחרים מתיישבים ובונים במקום לא שלהם תמיד יהיה מי שיבין אותם ויצדיק פגיעה באתרים לאומיים.
    אם פוגעים לערבים באתרים לאומיים (?) (נניח עולים להר הבית) אז תמיד יהיה מי שיבין ויצדיק פגיעה בנפש כמו האיתיפאדה.
    וחוזר חלילה....
    העקרון הוא פשוט.
    היהודים וישראל כנראה תמיד אשמים.

    • קוראים לזה מוסר כפול ומרתק (אנתרופולוגית) לראות את התופעה הזו בשמאל (ל''ת)

      לצערנו, הם פוגעים בנו תוך כדי, 11/10/09 12:05

  • 43.

    כל הכפרים הבדואים ללא רשיון. כל הבניה לא חוקית!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    דוד, 11/10/09 11:10

  • 42.

    כמובן, השמאל מתייצב לצידם של פורעים

    ארז, 11/10/09 11:09

    בתנאי שהם ערבים, כמובן, ומספק להם שלל תירוצים וצידוקים. הם לעולם לא אשמים בפשעיהם - ולעולם היהודים אשמים.
    ושוב, גם לכאן מצליח לביא לדחוף את ה''כיבוש''. מילא אם היה מדבר על מה שקורה ב''שטחים'' - אבל הוא מתייחס למה שקורה בתחומי הקו הירוק, בתחום שאפילו השמאל מסכים כי זו מדינת ישראל הריבונית. גם שם אנו כובשים?
    הגיע הזמן שתפסיק לספק תירוצים לאלימות הערבית ותתחיל לדרוש כי הדין ימוצה עם העבריינים הערבים. תתחיל לדרוש כי חוקי המדינה ייאכפו גם עליהם.
    כל התנהגות והתנהלות אחרת היא גזענית.

    • יש יהודים(הערבים בטוח) שסבורים שגם תחומי הקו הירוק הוא שטח כבוש.

      primakuku, 11/10/09 12:34

      לא משנה להם העובדה שהמוסלמים הקימו במשך מאות שנים את כפריהם על חורבות מקומות יישוב יהודיים,או העובדה שהם סירבו לתוכנית החלוקה הפסידו בנסיונם למנוע את הקמת המדינה וברחו לארצות מהם היגרו לכאן מלכתחילה.

      ולסיום,מדוע מדינת היהודים צריכה להנציח את הערבים?

  • 41.

    טוקבקיסטים עלובים , שמגיבים בלי לקרוא. אביב לא תומך בהשחתה

    ballbala , 11/10/09 10:51

    אבל מסביר שהבעיה יותר מורכבת ממה שמנסים לציג.
    אבל לחלק מהמגיבים כאן, מציאות ומורכבת הן שתי מילים שלא קיימות אצלם במילון....

    • הוא לא מסביר ש''הבעיה יותר מורכבת'' אלא ש''אנחנו אשמים''

      יונתן, 11/10/09 12:56

      שהמדינה היא האשמה בפשע שהם ביצעו כי לא דאגה להם ולא מימשה את דו''ח גולדברג(שהוא המלצה ויש עליו מחלוקות רבות)ץ

      לא אנחנו לא אשמים,מי שעושה את העבירה הוא שאשם בה,יש מספיק דרכים חוקיות פוליטיות ומשפטיות כדי להאבק בעוולות ואין שום דבר שמצדיק פשע.

      • ועדיין שפיטה של העברינים לא תביא לפתרון הבעיה

        ballbala , 12/10/09 00:28

        מורכבת כלומר: מציאות שבה נשללת מקבוצת אזרחים של אלפים יכולת הפרנסה, הזכות למגורים נאותים, בריאות וחינוך ובמשך 60 שנה, ומנגד ''מיהדים'' את הנגב בחוות בודדים מהגזע הנכון.
        מה שמקבלים זה פשע התחזקות של קיצוניות דתית ולאומנות. כי זה מה שמתפתח בסביבות של עוני.
        ממשלות ישראל במשך השנים טיפחו בחצר האחורית פצצה חברתית מתקתקת, ואפילו תליה של הוונדליסטים בכיכר העיר לא תמנע את התפוצצותה.

        • יש כאן שני דברים נפרדים,יש להשליט את החוק

          יוני, 12/10/09 12:19

          ולטפל בבעיה החברתית,אבל אין לתת פטור מעונש על עבריינות בגלל שהעבריין שייך לקבוצה ''מופלה''.

  • 40.

    אתה ''ירוק'' ?? !! ניראה ....

    שלומי נתניה, 11/10/09 10:39

    שחברות בנפט הגדולות בכווית יותר ירוקים ממך , על מה אתה מדבר, אם אני ושכמותי לא נשלם ארנונה יפנו לנו את האשפה? יתנו לנו מים בחינם? חבר שלי נעצר ע''י מע''מ בגלל שאיחר בתשלומים . ראית פעם ערבי בישראל שמשלם מיסים , לך ותעלם לנו מהנוך אנחנו הירוקים האמיתיים לא עושים הנחות לאף אחד ולא מערבבים דעות פוליטיות עם אג''נדה אתה ושכמותך אופוטרוניסתים שמנצלים את הציבור הישר וההגון ומגינים על פושעים ונוכלים.

  • 39.

    יפה נפש=מצדיק את מעשיהם=השתלטו על הנגב=יש להם תנאי מגורים בלי מיסים!! (ל''ת)

    נ.כהן באף מדינה ערבית אין להם זכויות כמו בארץ=בושה, 11/10/09 10:23

  • 38.

    האם תצדיק הרס שכזה אם יבוצע ע''י מפונה גוש קטיף?

    זה שיודע לקרוא, 11/10/09 10:20

    נסה לדמיין מצב בו המדינה והעיתונות הבלתי תלויה שלה רדפו קבוצת אזרחים ישראלים, בני אדם, נגיד תושבי גוש קטיף, הוציאו דיבתם בסיפורי אימה וכינויי גנאי במשך שנים,הסיתו כנגדם כאילו הם הם הגורם לכל מוות או לחימה שהתרחשה באזורנו, ואז סילקו אותם מביתם והרסו, לא מבנה לא חוקי שהקימו, אלא יישוב שלם שהוקם עם כל האישורים הדרושים.
    יום אחד, שנתיים וחצי אחרי שחרב עליו עולמו ואיבד את פרנסתו, קם אדם, תושב קטיף לשעבר, ועם או בלי קשר למשבר שנכפה עליו, מחליט להיכנס לאתר ארכיאולוגי באשקלון, לשבור את העתיקות לרסיסים ומה שלא שבר - צבע בצבעים עזים.
    האם גם אז תגנה את המדינה ולא את הפושע? ואם עיקר טענתך הוא כי במשך שנים התעלמו מהבדואי ואילו הרס גוש קטיף הוא עניין חדש, נא הבהר לדעתך, כמה זמן צריך שהמדינה תתיחס אליך רע לפני שיותר לך להתנהל בלי חשבון, לפשוע, ולהרוס עתיקות?

    • הוא לא הצדיק את ההרס

      לילך, רמת גן, 11/10/09 10:45

      קרא שוב את הפיסקה האחרונה בכתבה: ''את הפשעים בעבדת אין דרך להצדיק. הם מתועבים, לא חכמים ולא יקדמו שום פתרון''.

      • ברור.... לא שאני מצדיק... וכמה מחברי הטובים ביותר הם יהודים... אבל.. (ל''ת)

        נו באמת., 11/10/09 11:11

      • אכן הוא לא היצדיק את ההרס אך תלה את האשם במדינה

        הפסיכיאטר המחוזי, 11/10/09 11:26

        שגרמה לכך בהיתעמרותה בקהל הצדיקים שמקימים ישובים בלתי מוכרים על אדמה לא להם. ''שהיו שם לפני הקמתה של המדינה''

      • לא מצדיק, אבל...

        הקורא, 11/10/09 11:58

        אני יכול לכתוב שאני נגד גזענות אבל שונא את כל השחורים/לבנים/ערבים/יהודים וכו'- האם פירושו של דבר שאינני גזען?

        אביב כותב שאין כל הצדקה, אבל... - ואז מאמר שלם שכולו הצדקה עקב נתונים שונים של הזנחה בעיניו.

        אם היית קוראת את התגובה כולה ולא רק את הכותרת היית מבינה שהשאלה היא האם כאשר הפוגע היה מציבור שהשקפתו הפוליטית מנוגדת לזו של אביב לביא, האם בכל זאת היה מקבל טענה כי הקיפוח/הפגיעה המתמשכת ע''י המדינה היא שגרמה לו לעשות את שעשה ועל כן יש לנהוג בו מידת רחמים.

    • להוא שיודע לקרוא-לך תדחוף את גוש קטיף אתה יודע לאיפה.

      דני ב., 11/10/09 12:03

      נמאס כבר שבכל הזדמנות מכניסים את גוש קטיף שהרסו ופינו את תושביו.
      אני גר באשקלון שנקראה מג'דל ובשנת 1949 העמיסו את כל תושביה על משאיות לכיוון עזה כאשר רק צרור רכושם הדל איתם.
      המדינה כבר קמה והיתה הפסקת אש מזה כשנה, אם כך מדוע אף אחד לא מזכיר זאת שלא לדבר על פיצויים לתושבים?
      גם תושבי איקרית ובירעם פונו לאחר קום המדינה בתואנה של איזור אש צה''לי.
      מי פיצה אותם?
      האם הטראומה היא רק ליהודים?
      רבים מהבדווים תרמו למדינה יותר מאשר רבים ממצחצחי החרבות מהימין, בתי הקברות של הפזורה הבדווית מלאים בקברי חיילים בדווים גששים וקציני צה''ל.
      אם איתרע מזלם וחזרו בחיים, הם שווים פחות מהיבלית בשדה.
      הם חזרו לפחונים דולפים בחורף ולוהטים בקיץ.
      כאשר כל גבעה שכמה פורעי חוק יהודים עם להט מטורף בעיניים התיישבו ללא רשות מאף אחד ולעתים בלב אדמות לא להם, מייד המדינה מחברת אותם לתשתיות ומציבה עליהם שמירה.
      מי מחבר את הישוב הבדווי בדיוק לתשתיות ואיזה שירותים הם מקבלים מהמדינה?
      הגזענות היהודית במיטבה.

  • 37.

    כל הכבוד אביב. על האומץ לומר את האמת. את הדיסה הזו - אנחנו מבשלים...

    גל-יה , 11/10/09 10:03

    ואוכלים אותה, בהתאם.

  • 36.

    גם בפשע של ברוך גולדשטיין המדינה אשמה נכון? (ל''ת)

    הגיון של שמאלני - אין אחריות אישית, 11/10/09 09:50

  • 35.

    סוף סוף מישהו מעז לומר את האמת הלא נעימה

    עמנואל, 11/10/09 09:48

    הבעיה היא שאנחנו חיים במשטר של טוקבקוקרטיה, שלא מוכנה לשמוע אמת לא נעימה.

  • 34.

    גם מי שנתן בזמנו אישור הבנייה באורוות שלמה(שנוצל לחפירות ענק באל אקצה) (ל''ת)

    היה מטעם שולמית אלוני כשרה הממונה על הגנים הלאומים, 11/10/09 09:46

  • 33.

    זה רק מראה על ההבדל התרבותי ביננו

    שוקו, 11/10/09 09:41

    ההשחתה של העתיקות רק מבהירה את ההבדל הענק ובלתי ניתן לגישור בין התרבויות. בדואים לא יכולים להמשיך לחיות כאילו הם במדבר ואין חוקים. הם חיים בתוך מדינה וגם את הכפרים שלהם אפשר לבנות כחוק בהתחשבות בעובדה שיש סביבם מדינה שלמה ולא רק עשרות אלפי קילומטרים של מדבר.

  • 32.

    הו זה טוב. איזה עוד פשעים אתה מצדיק ע''י ''המדינה אשמה''?

    גל, 11/10/09 09:38

    אבל לא מפליא אותי לקרוא שסוציאליסט מטיף לחוסר אחריות אישית, להטלת כל חיינו על מדינה מיינקת, הטובה, העוטפת ורואה הכל, אחראית לכל. לא מפליא אותי לקרוא שסוציאליסט מטיף לפאשיזם כה קיצוני.

  • 31.

    נכון מאד ! טוב שהדברים נאמרים. (ל''ת)

    no, 11/10/09 09:37

  • 30.

    80% מהבדואים ''עשו עלייה'' ממצרים, אחרי הסכם השלום...

    הקפוח הישראלי - יותר משתלם, 11/10/09 09:28

    ממשלות ישראל הפקירו את הגבול המצרי לכל דיכפין כי בשביל מה עושים שלום...

    • כך גם מליון וחצי ערבים יהודים מצפון אפריקה.

      ערבי בן דת משה., 11/10/09 12:09

      ערבים בני דת משה.
      אותו הלבוש, אותה השפה, אותם השמות ולעתים גם אותה ההתנהגות.

  • 29.

    300K עובדים זרים מעידים ש ''המדינה''=חברת אחזקות וכח אדם זול

    בשירות 18 משפחות, 11/10/09 09:16

    כל החרטא של ''זכות הציבור לדעת'' כולל כתבות מתיפיפות של צפונבונים נאורים על ''אפלייה של...'' (בדואים/ערבים/סודנים/אתיופים/רוסים/השלם-את-החסר) = מס שפתיים, הסחה, מניפולציה של התשקורת בשירות ההון-שלטון-בג''ץ

  • 28.

    נכון. גם בהר הבית קורה אותו דבר!

    דבורה, 11/10/09 09:08

    כמה שאתה צודק אביב.
    יש מגמה כללית של היהודים לטשטש את העבר הערבי המפואר, ולהדגיש את זכויות היהודים. למשל בהר הבית, שם היהודים בונים את בית המקדש, ולא מאפשרים זיהוי עדויות על מוסלמים.
    באמת, היהודים האלו פשוט בלתי נסבלים! והכיבוש, זה שלפניו כל עמי האיזור חיו איש תחת גפנו ותחת תאנתו! ורק היהודים/ מתנחלים האלו התחילו במלחמות ובכיבוש!

    • אהבתי... (ל''ת)

      ציניות במיטבה, 11/10/09 11:54

    • מילים כדורבנות! (ל''ת)

      primakuku, 11/10/09 12:35

  • 27.

    אין הבצדקה להשחתה-מס שפתיים.אבל באמת?יש הצדקה

    נפיח, 11/10/09 08:58

    בגלל העוול הנורא שנגרם לבדווים.זה מה שיפה הנפש הזה אומר.כפרים שהיו לפני היות המדינה? שקר מוחלט.מדובר בגיבוב צריפים פרוע על אדמות מדינה שהתרבו בערים השנים האחרונות.צריך להקצות להם אדמות לבניית בתים בעיירות דוגמ .את זכויות הבדווים על האדמות מחלקות מדינות ערב לשניים.שטחי נדידה ושטחים רשומים בטאבו.למשל כל חצי אי סיני מחולק לשטחי נדידה בין השבטים השונים אבל האם ממשלת מצרים חושבת ששטחים אלה שייכים לבווים?לא ולא.אלה שטחי מדינה,רק בישראל תובעים הבווים בעלות מליאה על שטחי נדידה היסטוריים.
    החברה הבדווית היא חברה משופעת פשע ואלימות שהחוק בעיניה שווה לקליפת שום.צריך לאפשר להם לבנות בעיירות מוכרזות וליישם את חוקי המדינה ביד ברזל.

  • 26.

    סוף סוף מישהו מדבר על הבדואים!!! כל הכבוד! (ל''ת)

    יובל, 11/10/09 08:46

    • צבועים, איפה הייתם לפני 4 שנים ?

      אפי מירושלים, 11/10/09 09:11

      לפני 4 שנים, קיבלה מדינת ישראל השבויה בידי המשפחה המושחתת מהדרום, החלטה גזענית ואכזרית - להרוס ולהשמיד עד היסוד עשרות יישובים ציוניים חוקיים טובים ופורחים, ולהגלות את יושביהם למחנות פליטים מקרטון. ואתם שתקתם ...

      • ישובים פורחים? ישובים טובים?

        דני ב., 11/10/09 12:12

        מה טוב היה בזה?
        גם ברודזיה ובדרום אפריקה היו ישובים כאלו שהתבססו על עבדות זולה, ניצול משאבים תוך התעלמות מהתושבים המקומיים.
        נוסיף גם את דם חיילינו שנשפך בהגנה על הטירוף הזה שנקרא גוש קטיף.
        ההקלות במיסים האדמה שהוענקה חינם והמתנות שהמדינה הרעיפה על 5000 מתיישבים היתה שערוריה שעד היום אנו משלמים עליה.

        • ומה יש שם היום?

          ארז, 11/10/09 12:51

          בדיוק מה שיש ברודזיה ובדרום אפריקה - הרס, עוני, מחסור, ושפיכות דמים. על חורבות יישובי גוש קטיף לא הוקמו יישובים משגשגים וחממות פורחות, אלא מחנות אימון למחבלים. זהו פרצופו האמיתי של הצד השני - רק שאתה לא מתבלבל עם העובדות. היהודים תמיד אשמים, והערבים תמיד חפים מפשע, ולעולם אינם אחראים למעשיהם. התנשאות? גזענות?

  • 25.

    שיחזרו לסיני -מי צריך אותם

    גילי, 11/10/09 08:43

    הם משרתים בצבא מרצון - אנחנו לא חייבים אותם ושלא יעשו טובות לא מגיע להם יותר מאשר לנו הם בכלל לא צריכים לקבל מעמד של אזרח.... הם לא עם של נוודים......?

    שילכו לאוהלים שלהם הם מזיקים יותר מאשר מועילים
    על כל אזרח טוב שלהם-יש חמישים עבריינים

  • 24.

    חייבים לעזור לבדואים-תקראו

    גבסון, 11/10/09 08:43

    גרתי בדרום . לא תאמינו אבל באמת שלמדינה לא אכפת.
    רבים מהצעירים מחפשים מקומות בילוי, ולהתפרק.
    אין להם שום תנאים במיוחד לאנשי הפזורה.
    הם מתוסכלים, ולא פעם ראיתי שהם מחפשים גם בנות יהודיות ורוסיות כדי להיות איתם בקשר רומנטי על מנת שיצאו מבדידות המדבר - והם מצליחים.
    הם צריכים פרנסה, ןפה יש אוזלת יד.
    חבל שמה שמעניין זה פוליטיקה ומאקרו ולא מיקרו.
    מיד למצוא פיתרון. רגע עיר הבהדים זה פיתרון?
    ממש לא. לא אתפלא אם זה לא יתסיס אותם. לצערי.

  • 23.

    ממש אבידה גדולה. הנבטים היו ערבים מחצי האי ערב.

    י, 11/10/09 08:22

    באופן עקרוני הבדואים פגעו כאן במורשת של עצמם. שימשיכו.

  • 22.

    מסכים ומוסיף

    אביב גזר, 11/10/09 08:12

    רצוני להוסיף שמדינת ישראל אשמה גם ב:
    היעלמות הדינוזאורים
    נפילת אסטרואידים
    לכל החורים השחורים בגלקסיה
    ולרצח יוליוס קיסר
    וגם די למלפפון הכבוש ישוחרר המלפפון מיד

    • ברור! (ל''ת)

      אורית, 11/10/09 16:08

  • 21.

    לפי ההגיון המעוות שלך ישראל אשמה גם בטרור האיסלאמי. (ל''ת)

    m-16, 11/10/09 08:12

    • ברור! (ל''ת)

      אורית, 11/10/09 16:09

  • 20.

    אל תדאג זו לא שינאה עצמית הוא לא שונא את עצמו רק אותך

    צדק, 11/10/09 08:04

    את עצמו הוא מעריץ....

  • 19.

    הבדואים בנגב

    מרדכי המכבי, 11/10/09 07:57

    כל כך עקום ראש שמולני תמיד היהודי אשם את המאחזים הורסים בשם שילטון החוק והצחוק לא נותנים בניה ביהודה ושומרון מסיבות פוליטיות גם לריבוי הטיבעי

    • כי אלו יהודים ואלו ערבים. שכחת שאנחנו יפי נפש?! (ל''ת)

      אני,כאן, 11/10/09 11:58

  • 18.

    הבדואים הדרוזים הערבים היינו

    zse456 , 11/10/09 07:57

    מי שמצפה לקבל מהם תודה טועה אני אישית מכיר חברים שטוענים שדרוזי זה לא ערבי והם נאמנים למדינה ,
    כל עוד והמדינה לא תגיב על כל מקרה בחומרה רבה בבוא הרגע על כל מקרה שהמדינה כביכול תפגע בסקטורים הנ''ל יהיה תוהו ובוהו, לדעתי צרים להתעורר ויפה שעה אחת קודם .

  • 17.

    לשיטתך דיקטטורת התקשורת הרקובה מאפשרת לי לכסח אותך בפינה חשוכה (ל''ת)

    רעיון מעניין, 11/10/09 07:57

  • 16.

    תמיד היהודי אשם

    משועשע מהשנאה העצמית, 11/10/09 07:41

    היהודים אשמים בגרוש ספרד ( כי הם סרבו להתנצר )
    היהודים אשמים בשואה ( אני רק מנסה לברר למה.. אני בטח אמצא משהו)
    והיהודים אשמים בהשחתת נכסי תרבות עולמיים ( כי הם היהודים תמיד אשמים)

    לעומת זאת ערביי ישראל - כולל הבדווים לא אשמים בכלום.
    הם לא אשמים ב''נכבה'' כי הם התנגדו לתוכנית החלוקה
    הם לא אשמים בהזנחתם כי הם החליטו שהם לא חלק מהמדינה
    הם לא אשמים בגנבות ובעברינות בנגב - כי הם לא אשמים שאחרים עובדים ויש להם....


    בקיצור, היהודי תמיד אשם

    • ברור! (ל''ת)

      אורית, 11/10/09 16:09

  • 15.

    תושבי עומר ומיתר בוודאי חושבים כמוך... (ל''ת)

    הזכות לגניבות ופרוטקשן, 11/10/09 07:35

  • 14.

    לשיטתך, כך צריכים לנהוג כל מי שמרגישים מקופחים. אני אחד מאלה. (ל''ת)

    היזהרו !, 11/10/09 07:34

  • 13.

    ההיסטוריה לא התחילה ב 48 - ארץ ישראל שיכת לעם ישראל (ל''ת)

    ''הזכרון הערבי?'', 11/10/09 07:32

  • 12.

    בסהכ הנזק נעשה בתשלום וללא אידיאולוגיה (ל''ת)

    מקורות משטרתיים, 11/10/09 07:23

  • 11.

    ברור היהוד תמיד אשם (ל''ת)

    אבי, 11/10/09 06:49

  • 10.

    כעת מובן למה השמאל הולך ונעלם- להאשים רק את ישראל זו המומחיות שלו. (ל''ת)

    המטיף, 11/10/09 06:44

  • 9.

    יש לבנות לבדואים ישובים ליד גבול עזה- מצרים, לרכזם שם ובכל הסכם עתידי

    רעמסס, 11/10/09 06:44

    לחברם לאחיהם בעזה.

    • זה נכון לגבי כל ערביי מדינת ישראל

      אפרים, 11/10/09 11:01

      צריך להעביר אותם ללב הגליל, לואדי ערה, למשולש ולצפון מזרח הנגב. אח''כ צריך להתנתק מאזורים אלה. כך גם צריך לעשות לגבי ערביי הריכוזים היהודיים ביהודה ושומרון, הביקעה ומידבר יהודה ואח''כ לספח אזורים אלה למדינת ישראל. את כל זה צריך לעשות באופן חד צדדי, כמו שעשו עם יהודי גוש קטיף ובהתנתקות.

      אחרי כל האמור צריך להפוך את מדינת ישראל למדינה דמוקרטית (שאחד היסודות שלה, הוא שיוויון זכויות וחובות לאזרחיה)- כולם ילכו לצבא וכולם ישלמו מס הכנסה.

  • 8.

    שקרן (ל''ת)

    כבשה זועמת, 11/10/09 06:31

  • 7.

    נושא הבדואים הזנחה פושעת של ממשלות ישראל שממשלת ביבי עוד מעצימה

    אזרח, 11/10/09 06:21

    ממשלות ישראל לדורותיהן הזניחו ולא התמודדו עם בעיית הבדואים
    חשוב להגיע עימם להסדר ופשרה הוגנת לשני הצדדים פשרה שתאפשר חיים משותפים של כבוד ויצירה
    השפלה מבית מדרשו של ביבי תשיג ההיפך

  • 6.

    מטומטם (ל''ת)

    פשוט, 11/10/09 06:11

  • 5.

    שמאלנים - נמאסתם!

    השמאל איבד את הצפון, 11/10/09 06:03

    ''אבירי שלטון החוק'' הם עוד קוראים לעצמם הצבועים האוטואנטישמים האלה.
    לבדיחה מהלכת הפך כל השמאל פה בארץ. תעשו טובה לכולם תעופו כבר לניו יורק ותשארו שם תעזבו אותנו בשקט, כי פה התחרפנתם לגמרי כבר!

    • זה לא שמאלני

      דורון, 11/10/09 09:11

      זה סתם סהרורי
      שמשחיר את פני השמאל

  • 4.

    אביב היקר בעצם אתה אומר שכל מי שמרגיש מופלה לרעה יכול לפגוע בכל אחד ? (ל''ת)

    צחי, 11/10/09 05:32

  • 3.

    כרגיל אצל השמאלנים: העבריינים זכים וטהורים, הארחים שומרי החוק אשמים.

    רון הכחול, 11/10/09 05:06

    לפחות אביב לביא קרע את המסיכה הירקרקה מעל פניו וחשף את שמאלנותו הקיצונית.
    למי ששכח - לפני התחיל להתעסק בירקות אורגניים, הוא היה פעיל עמותה המקדמת את זכות השיבה של פליטים פלסטינים לתחומי הקו הירוק.

  • 2.

    צודק

    פרופסור, ניו-יורק, 11/10/09 05:01

    אני רחוק מלהיות שמאלני ואני מסכים לחלוטין עם הכותב. שתי הערות: 1. בדויים שרתו בצה''ל במשך שנים וההתיחסות אליהם חייבת להיות שונה מהתיחסות לערבים המסרבים לשרת. 2. זכותו של עם ישראל על ארץ ישראל היא הסטורית ולא ניתנת לערעור. מה שקורה הוא השתלטות ימין דתי מיליטנטי שגורם נזק לאותה מטרה שהוא רוצה לקדם.

    • הימין הדתי לא קשור למתרחש בנגב ובגליל. תמיד לדחוף לכל דבר את הימין הקי (ל''ת)

      חילוני תושב עומר, 11/10/09 07:32

    • אחד השקרים הנפוצים-בדווים מהדרום מתגייסים

      נפיח, 11/10/09 09:02

      מדובר בבודדים.הבדווים בגליל התגייסו לא בנגב.בנגב הם כיום הם תנועה איסלאמית.

    • טועה

      ארז, 11/10/09 11:15

      1. נכון, חלק מהבדואים משרתים בצה''ל - נו, וזה נותן להם אישור לעבור על החוק?
      2. אפשר בלי לדחוף את ה''ימין המיליטנטי'' לכל טיעון?

  • 1.

    אני מזמין את הכותב הנכבד לסין, לאזור שבו מקימים סכר על הנהר

    יצחק, 11/10/09 04:49

    שם השלטונות באו ונתנו ליותר ממליון!! תושבים ארכה של 30 יום להתפנות ואם לא - הם יוצפו במים. לא שמעתע איש בעולם שיעז למתוח עליהם ביקורת.