• 43.

    לאיחוד משפחות בחו''ל מחוץ לישראל (ל''ת)

    כולל משפחותיהם, 08/10/09 12:34

  • 42.

    אם ישחררו אותם יש לשלול את אזרחותם לצמיתות - ותאסר כניסתם לתחומי ישראל

    יופיטר, 08/10/09 07:32

    ויגורשו לארץ ערבית - זה עונש יותר גרוע מכלא - חיים קלים לא יהיו להם -והם יהיו אסירי החופש -

  • 41.

    ערבי-ישראלי הוא ערבי ישראלי

    מאמר מחכים, אבל, 08/10/09 03:18

    כמו שישראל לא שללה את אזרחותו הישראלית של אלחנן טננבאום (ב-2004), כך גם ערביי-ישראל הטרוריסטים שישוחררו תמורת החזרת גלעד שליט ישארו אזרחי מדינת ישראל. אסון? לא! אין מה לעשות, אלא להתעסק אך ורק בעיקר, להחזיר את גלעד שליט חי ומיד. הוא חייל שלנו, הוא הבן שלנו.

    • סתום סתום את הפה שלך טמבל (ל''ת)

      טמבלולי, 08/10/09 05:48

  • 40.

    איבדתם את הכבוד העצמי

    אלי טופר, 08/10/09 02:31

    זוכרים את ג'ונתן פולארד ? האמריקאים לא שיחררוהו וכנראה שהוא יירצה את מלוא עונשו, לצערנו, וזאת כי הוא אזרח ארה''ב ! אם ''נשחרר'' אסירים/ערבים ישראליים איבדנו את כבודנו הלאומי - אזרח ישראלי שפועל נגד מדינתו - ישב ויירצה את מלוא מאסרו ולא יהיה כשבוי. אין להעלות את נושא שיחרורם ובמיוחד לא כעיסקה עם החמאס.

  • 39.

    אם שוללים אזרחות גם ליגאל עמיר ושולחים אותו לתימן, אני מסכים. (ל''ת)

    מי מה מו, 08/10/09 01:49

  • 38.

    איזה כוסית, אבל כל כך מטומטמת (ל''ת)

    רימון אתרוג, 08/10/09 01:09

  • 37.

    ישראלי עם חמאס

    מאיר המאירי, 08/10/09 01:05

    את גדולה עינת,
    איזה שכל ואיזה ראש בריא.
    ניראה לי שצפוי לך עתיד מרשים.
    אוסיף לדברייך: לאפשר לכל ערבי ישראלי לוותר על אזרחותו הישראלית ולהצטרף לאנשי עזה או אנשי הגדה של אבו מאזן.
    שאלה - האם יסכימו?

  • 36.

    הזוי

    meir@ , 08/10/09 00:05

    מה אומר לך? לא סתם נאמר על ישראלים שהם קומבינטורים.ואת בקו המחשבה הזה תפילי אותנו לפלונטר שעליו נאמר, טיפש זורק אבן לבאר עמוקה ואנחנו צריכים לקפוץ להוציא אותה.

  • 35.

    אין שום קשר בין לעשות פשע וביטול האזרחות

    נח, 07/10/09 23:54

    כך זה לפחות במדינה דמוקרטית נורמאלית.מי שעושה פשע חייב להענש בהתאם לחוק של אותה המדינה.אבל לבטל אזרחות לא ולא!!!

  • 34.

    לשחרר אותם (מטעמי חיסכון) ולצוד אותם (גמרנו עם לקחת שבויים) (ל''ת)

    את האוייב - הורגים, בלי בג''ץ ובלי בצלם, 07/10/09 23:35

  • 33.

    מספיק לעסוק בשטויות!

    דויד (דה מרקר קפה), 07/10/09 23:01

    מדינה צריכה לדעת לשמור על חייליה ולא להפקירם להתקפות חובבניות, שגורמות להרוגים (מהם בכלל שכחנו) ולשבוי.
    מדיה חייבת להעמיד לדין את האחראים למחדל שגרם לתוצאות הנ''ל - בפרט אם הם בעלי דרגות בכירות.
    מדינה חייבת לעשות הכל כדי לשחרר את שבוייה, גם אם זה עלול לעלות במחיר חייהם, או במחיר חייהם של מי מהחיילים שיגיעו לשחררם. בכך היא מצהירה הצהרה מאוד מסוימת. בכך היא מעבירה מסר ברור מאוד.נחשון וקסמן נהרג בפעולה ונהרג קצין מצטיין נוסף, אבל המסר היה ברור ותקיף!
    הגיעה העת להפסיק ולנסות להיות מה שנקרא ביידיש ''אובר חוכם''. הרי לא הגענו רחוק עם כל ה''חוכמה וההתפלספויות''.
    אם מפריע לך נושא האזרחות של האסירים שאולי ישוחררו, פני בבקשה למנהיג המפלגה המוצלח של מפלגתך, שיפעל להשינוי החוק באופן מזורז ולא ''לדרוש מאסירי החמאס....בלה בלה בלה''
    מתי נתחיל לפעול כמדינה נאורה ומסודרת? כנראה אף פעם לא.

  • 32.

    מדהים להווכח שמערכת המשפח לא מצליחה להרתיע את הטרור (ל''ת)

    אבל שומרת על זכויותיו, 07/10/09 23:00

  • 31.

    שיחרור רוצחים שפוטים איננו חילוף שבויים אלא כניעה לפרוטקשן (ל''ת)

    וביזוי (מה שנשאר מ)שלטון החוק, 07/10/09 22:56

  • 30.

    אני מוכן לעשות לחמאס - כל מה שהם יבקשו ממני. (ל''ת)

    אוברשטרומבהנפירהר ריכרד גולדסטון, 07/10/09 22:50

  • 29.

    מו''מ עם הטרור=בחורה שמוכנה להתמסר תמורת מליון דולר (ל''ת)

    היא זונה, נשאר רק לסכם את המחיר, 07/10/09 22:47

  • 28.

    יתרה על כך, תמוה מדוע מיליון וחצי ערבים בישראל אוחזים באזרחות ישראלית

    ואף יהודי לא באזרחות פלסטינית, 07/10/09 22:46

    החלטת החלוקה ב-1947, ויישומה בימינו, נתקבלו על סמך העיקרון של 2 מדינות ל-2 עמים: מדינה יהודית ליהודים, ומדינה ערבית לערבים.

    עם הקמתה של המדינה הערבית, אין שום הצדקה לתת לערבים עויינים דרך אחורית להשתלט על מדינת היהודים.

    על כל הערבים לוותר על האזרחות הישראלית, או עלינו להפקיע אותה מהם אם יסרבו, ועליהם לקבל אזרחות ערבית, או אחרת שיחפצו בה אם תינתן להם, אבל לא ישראלית.

  • 27.

    אפשר לקבל את גלעד שליט בחינם

    אחינועם, 07/10/09 22:38

    10,000 !!! אסירים בטחוניים נמצאים ברשותינו. אם היינו שוללים מהם את התנאים המפליגים להם הם זוכים, הם ומשפחותיהם היו מפעילים לחץ עצום לשחרור שליט.
    ממשלותינו, הקודמת והנוכחית, איבדו את כל שרידי השפיות.
    בוגי יעלון, בני בגין - מה אתם בכלל עושים בממשלה מלבד לבזבז את כספי משלם המיסים.
    לא נותרה בכם טיפת בושה.

    • אנחנו צריכים חוקי כלא כמו בארה''ב - תשאלו את רוזנשטיין למה פחד

      יופיטר, 08/10/09 07:38

      להיות אסיר שם - מה שאתה מציע הוא לא חוקי מבחינת החוק הבינלאומי

  • 26.

    רעיון יפה אבל זה התעסקות עם פירורים (ל''ת)

    בגדול: ישראל מובסת, אופססס....מתייבשת, 07/10/09 22:36

  • 25.

    עיניין הציבור

    מטי סבג איש ליכוד, 07/10/09 22:27

    סכנה גדולה למדינת ישראל לשחרר את כל האסירים של החמאם ואוייביי ושונאיי ישראל למען החייל החטוף גלעד שליט היקר לנו מאוד החמאס לא יעשה כל מה שהוא רוצה כאן זאת מדינת ישראל ולא נחלק אותה אפילו בסנטים אחד לאף גורם זר שיחרור המחבלים למען גלעד שליט יהווה בעיות רבות לעם ישראל מהערבים יימח שימם אוייביי ישראל לא ניתן להם את הכייף הזה ללקבל כל מה שהם רוצים אני פונה לאוייביי ושונאיי ישראל השלמה היזהרו היזהרו אתם תקבלו בסוף עוצמה חזקה של מכת מחץ מישראל אנחנו לא שוכחים ולא סולחם לכם על אף פיגוע אתם על קצה המזלג של הפסד משמעותי יום הדין שלכם ושל אירן קרוב מאוד ראו כי הוזהרתם .

  • 24.

    השמאל יגיד הכל כדי לא להכיר בכך שהוא חי באשליה

    עומר, 07/10/09 21:57

    הערבים מציגים את זה בברור פעם אחר פעם - והשמאל עוצם עיניים. בשבילם ''פלשתין'' זה כל ישראל - וערבי ישראל הם ''פלשתינים''. לא מעניין אותם ''שטחים'' וקו ירוק ולא מעניין אותם אם הרוצח שישוחרר בא מעזה או גלגוליה, רמאללה או יפו - והם מתעקשים להבהיר לנו את זה שוב ושוב.
    הלאום היהודי במלחמה עם הלאום הערבי שרוצה לכבוש את ארץ ישראל ולגרש (ולהרוג) את היהודים שפה. כל היתר הוא פיקציה - אבל השמאל יסובב הכל פעם אחר פעם כדי לא לראות את מה שהערבים מוכיחים לנו שוב ושוב.

    בבקשה - תשחררי את הרוצחים ו''תשללי את האזרחות שלהם'' כדי שתוכלי להמשיך לדמיין שכל יתר הערבים בישראל הם איתך וכולם בעצם רוצים שלום

  • 23.

    אני בעד לשחרר אותם לירדן,כם כול המשפחה והחמולה... (ל''ת)

    אסף, 07/10/09 21:56

  • 22.

    נצחון פירוס! שחרור ערבים ישראלים יכניס את החמאס לתחומי ישראל

    פטריוט שמאלני, 07/10/09 21:52

    מספיק יש לנו את הג'יהאד האיסלמי בהנהגתו של ראאד סאלאח.

    לפי דעתי זה יהרג ובל יעבור גם אם זה אומר שגלעד לא יחזור!!

  • 21.

    תשאלו את אופנהיימר וכנופייתו

    רונן גולדשטיין, 07/10/09 21:29

    מה דעתם על ההצעה הזו של עינת וילף,והם מיד יקפצו לסנגר על הערבים הישראלים שהורשעו בפעילות חבלנית עויינת.
    תשאלו אותם את אותה שאלה לגבי יהודים שהורשעו בפעילות חבלנית עויינת,הם בטוח יתנגדו לשחרור יהודים שפגעו בערבים,מטעמים ושיקולים גזעניים כמובן. לא יפה לשחרר יהודים שפגעו בערבים,אבל יפה מאוד ורצוי לשחרר ערבים שפגעו ביהודים,למען השלום.

  • 20.

    כבוד לעינת - מתומכת ליכוד (ל''ת)

    ג, 07/10/09 21:05

  • 19.

    אני בעד שיחרור ערבים ישראליים אם זה יגרום לחיזוק החמאס

    אפרים, 07/10/09 20:33

    כוונותיהם של החמאס ושל הרשות הפלסטינית, זהות - חיסול מדינת ישראל.
    אני בעד זה שאוייבינו יהיו כאלה האומרים את האמת, ולא כאלה המצליחים כבר 15 שנה להוליך שולל את אזרחי ישראל.

    • הערבים אף פעם לא הוליכו אותנו שולל - זה אנחנו שרימנו את עצמינו - וממשי

      זלמנוביץ ישראל, 08/10/09 00:01

      וממשיכים...

      לא תמצא אף מנהיג ערבי/פלסטיני מוסמך שהצהיר שהוא מוכן להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודית - ובשום תנאי !!!

      אז חלק אמרו: עזוב זה סתם משחקי מלים... וחלק אחר אמר: העיקר שאנחנו מכירים...אז בואו כבר ונעשה שלום עכשיו...

      כל גורם ערבי מוסמך לא התבייש להכריז כי בלי מתן ''זכות השיבה'' לא יהיה שלום !
      ואנחנו: קודם נעשה שלום עכשיו ואחר-כך נדבר...

      הערבים דיברו כל הזמן על מדינת ישראל ''כמדינת כל אזרחיה'' (כולל 3-4 מליון בעלי זכות השיבה'') - בעלת רוב ערבי, ולכן הם לא הסכימו שמדינת ישראל תהיה מדינת הלאום היהודית...

      ואנחנו עד היום ממשיכים לרמות את עצמינו... ואת הנשיא אובמה שחולם גם הוא על שלום עכשיו (מקסימום בעוד שנתיים...)

      הרי כבר הבטחנו להם 98% מהשטחים + חילופי שטחים להשלים ל 100%! ומה לעשות שאף אחד לא שם לב כי המלחמה שלהם היא לא על המדינה הפלסטינית החדשה !(את זה הם כבר קיבלו...), המלחמה שלהם היא על מדינת ישראל!!! שתהפוך למדינת כל אזרחיה, ועם ערביי ישראל + בעלי זכות השיבה = הערבים יהיו רוב !!!

      ועד עכשיו עוד ישנם בתוכנו שמדרבנים אותנו לעשות שלום (ולהתראות...)על ישראל...

      • אתה צודק, ולכן אני רוצה שהחמאס יעלה לשילטון כדי להציל אותנו מעצמנו (ל''ת)

        אפרים, 08/10/09 03:19

  • 18.

    עינת וילף = כוסית עם שכל. (ל''ת)

    המפרגן, 07/10/09 20:05

    • אני מסכים רק עם חצי ממה שאמרת. (ל''ת)

      אלירן, 08/10/09 04:19

  • 17.

    פשש יפה מאוד,לשמוע דברים כאלה משמאלנית (ל''ת)

    מצדיע לך, 07/10/09 19:50

  • 16.

    יפה! (ל''ת)

    צבי, 07/10/09 19:45

  • 15.

    גב' עינת,את צודקת והרעיון ממש מצויין

    ר . דה - מארי, 07/10/09 19:45

    הרעיון מצויין.נראה את כל העבריינים הבטחוניים שבעברייני ערביי ישראל אם הם מסכימים לוותר על כל מנעמי האזרחות הישראלית.האלטרנטיבה שתוצב בפניהם תחשוף את
    מידת נאמנותם למדינה ואת פרצופם האמיתי.
    יש לפעול לקידומו של הרעיון.

  • 14.

    יש כאן טירוף מערכות איש לא דורש לעצור את קייטנת החמאס בבתי הכלא

    המצונזר, 07/10/09 19:43

    את הלימודים לתואר אקדמי, שני עיתונים יומיים, חוגי העשרה, שלוש ארוחות מזינות, ביקורי משפחות. הרי רק אם ישללו אלו ומצבם יהיה המינימום שתובעת אמנת זנבה, תקום זעקה בקירבם והם עצמם יהפכו לכוח תובעני כלפי החמאס. אך כל עוד כל מה שמוצע זה שחרור טרוריסטים מיומנים ופעילים תמורת גלעד, זאת לדעתי מדינה שיצאה מדעתה, מצעד איוולת שלא יסתיים רק בשחרורם ובהגדלה מפחידה של עקומת הטרור ונפגעיו, כי אם עוד לבנה שתישמט מעצם קיומה של מדינת ישראל. וזאת בדיוק כוונתו של החמאס בעיסקה. ציונים התעוררו.

    • אתה צודק כמו שדם אדום. נו?

      אמנון, 08/10/09 00:05

      צריך להשוות מיידית את תנאי כליאתם של כלואי חמאס לאלה של שליט , דהיינו :
      - שום ביקורים , לא צלב אדום ולא סהר ירוק , וכמובן לא משפחות .
      - חבילות לא עוברות.
      - לא מוסרים מידע על אף אחד - אפילו לא מאשרים שחי .
      - מבודדים את האסירים ושוברים את ההתארגנויות שלהם באלימות .- אם צריך - לביים פרובוקציות ולחסל את ההנהגה .

      הלחץ של משפחות האסירים על החמאס - גם אחרי שבוע - יהיה עצום .

  • 13.

    בעיקרון מסכים לרעיון, אבל זו לא עיסקת שבויים

    בעד העיסקה, 07/10/09 19:28

    איך את יכולה לעשות סימטריה בין החייל גלעד שליט שהגן על הגבול מפני מחבלים לטרוריסטים נתעבים שרצחו אזרחים חפים מפשע???

  • 12.

    רק חיסול אנשי חמאס , יום יומית , ישחרר את שליט. לא לעסקאות. (ל''ת)

    תמי, 07/10/09 18:55

    • שום חיסול : פשוט ערפל מוחלט וניתוק מהעולם החיצון . (ל''ת)

      אמנון, 08/10/09 00:05

  • 11.

    הצעת פשרה טובה, ולאחר מכן כדאי לפעול לחילופי אישים בראשות חמאס (ל''ת)

    דוד, 07/10/09 18:50

  • 10.

    רעיון מצויין. אבל אני לא הייתי שואל אם הם מעוניינים בת.ז. כחולה.

    ASCH , 07/10/09 18:44

    הם כבר הכריזו על כך במעשיהם: להעיף לעזה ולסגור עניין.

    ולגבי ה''חברה ה''פלסטינית'' השסועה'': כולם יודעים שהערבים הם חברה שסועה. הם מתאחדים רק בשביל לזרוק אבנים על ישראלים. אין כאן מה להוכיח.

    בעייתה של ישראל הוא הווירוס: בטוח ינסה לטרפד את המהלך, במיוחד כשהוא שולט בבג''צ. השאלה היא: האם יצליח?

  • 9.

    לב הסכסוך- על פי האיסלם יהודי ונוצרי לא יכולים לשלוט על מוסלמים, לכן

    מזרחן, 07/10/09 18:41

    הסיכוי היחיד לשלום הוא אם ירדן תיתן אזרחות ירדנית לכל ערביי מערב הירדן כולל ערביי ישראל כיום, כך שיסתיים הכיבוש היהודי של מוסלמים.

  • 8.

    יש לך כוונות טובות, עינת, אך אנחנו בסוף ניכנע כמו השר שלך ברוורמן

    ציוני מרכזי, 07/10/09 18:39

    בדיוק כמו השר שמתחנף לערבים, בזמן שהם מעלילים ומתפרעים בירושלים. הוא מעז לתקוף יהודים ולהאשימם באחריות למתחולל בבירה.

    אם יש לך אומץ כיתבי נגדו. זה שהוא שר לענייני מיעוטים זה לא אומר שהוא חייב לאמץ חשיבה של ערבים.

  • 7.

    מה בדיוק נרוויח מהצעה זו? די כבר לקריאות לשלילת אזרחות לערבים! (ל''ת)

    Regev_Porat , 07/10/09 18:33

    • חח. אז אתם לא רוצים לוותר על האזרחות, ומסיתים לחיסול המדינה. (ל''ת)

      מה 7 מתחזה ליהודי?, 07/10/09 19:10

    • לאחר שאזרחותם הישראלית תישלל, למען השלום, ברור שהקריאה תדעך

      פעיל שלום, 07/10/09 22:50

      כמו שאין אף לא יהודי אחד עם אזרחות ירדנית או פלסטינית.

  • 6.

    יפה וגם אופה. רעיון מעניין ויצירתי ש... כניראה לא יצלח כאן (ל''ת)

    חזאי הטמטום הישראלי , 07/10/09 18:20

  • 5.

    לא לעיסקה המטורפת הזו!!!

    יוסי, 07/10/09 17:56

    הגיע הזמן להגיד את האמת.
    מדינה חפצה חיים אינה יכולה להתבזות ולאבד את עצמה לדעת בגלל חייל שבוי.
    עם כל הצער שבדבר, על ראש הממשלה להכריז בפומבי כי הוא מושך את כל ההצעות שהוגשו לחמס. עליו להציע בפומבי שיחרור של קומץ אסירים (נניח עשרה) ולהפסיק את מסעות הדילוגים המטופשים העלובים של השליחים והמתווכים למיניהם.

    • התייעצת עם אמא שלך לפני שכתבת את השטות הזאת? (ל''ת)

      ילד שלי מוצלח, 07/10/09 18:39

      • ואתה מתוק?? עדיין ער?? לא הולכים לישון אחרי שנגמר''הופ'' (ל''ת)

        אין כמו תגובה עניינית לטעון הגיוני, 07/10/09 20:03

    • הפקרת חייל היא המטורפת!

      תתבייש, 07/10/09 19:31

      אסור לנו להסכים למצב בו חייל שלנו יישאר בשבי לתמיד. כולנו חייבים לקחת סיכון למענו!

      • לא מתבייש ולא נעליים. גם אני הייתי, ועדיין חייל במילואים.

        יוסי, 07/10/09 20:47

        מדינה לא יכולה לנהל את עצמה על פי גורלו של חייל אחד.
        אנחנו פשוט איבדנו לגמרי את הצפון.

        • אדון יוסי אתה טועה ובגדול ! ! !

          ליאת, 07/10/09 22:55

          החייל האחד הזה נחטף בעת מילוי תפקידו
          בזמן ששמר עליך ועל משפחתך,לכן חובתה של
          המדינה להחזיר אותו,מפני שהיא שלחה אותו
          למשימה ולכן אחראית לגורלו.
          באותה מידה המדינה גם אחראית לתושביה,ולכן
          היא נוקטת באמצעים אשר שומרים על אזרחיה כגון:גדר ההפרדה,בדיקות קפדניות במחסומים,
          בדיקות קפדניות במקומות ציבוריים, וכמובן
          השקעת משאבים אינסופיים לשב''כ ולמודיעין
          כדי שיוכלו לעשות את עבודתם על הצד הטוב-
          ביותר,ובכך לסכל פיגועים.אין פה בכלל
          שאלה גלעד צריך לחזור הביתה ומהר,הוא כבר
          שילם מחיר כבד מאוד בזמן האינסופי הזה
          שהוא יושב בשבי,בגלל מחדל של כל מיני אנשים
          שלא עשו כמעט כלום על-מנת לשחרר אותו,
          כדוגמת אולמרט למשל...אז לכתוב משפטים כמו
          שכתבת שאיבדנו את הצפון וכו'...ממש לא
          לעניין וחסר כל רגישות לנושא.

      • אין בעיה. בוא ניקח את הסיכון בכך שנפציץ את עזה יומם ולילה

        נסתכן בגינוי בינלאומי אבל נשאר בחיים, 07/10/09 22:13

        למה ה''בכל מחיר'' שאתם המטורפים מדברים עליו תמיד מסתכם רק בחיי ובחיי הילדים שלי. תנו קצת ''בכל מחיר'' גם לעזתים.
        אוהב את גלעד אבל לא רוצה למות.

      • מותק, אתה תקח סיכון למענו

        שוקו, 07/10/09 23:02

        אני לא אשים את החיים של הילדים שלי בסכנה למען הילדים של גברת ומר שליט כמו שהם לא יסכנו את החיים של גלעד שלהם תמורת הילד שלי.

      • לא ! . במלחמה חיילים גם מתים . יש מחיר לאינטרס הלאומי. (ל''ת)

        אמנון, 08/10/09 00:07

    • עם כל הצער שבדבר והסימפטיה למשפחת שליט אתה צודק.

      קצין (צנחנים) במיל., 07/10/09 22:36

      אם ישראל רוצה לשחרר את שליט היא צריכה לגבות מהחמאס מחיר יומיומי כך שלא ישתלם להחזיק בו יותר ויאלצו לשחררו.

      גם אם הדבר מגדיל את הסיכון האישי שלו

  • 4.

    הריבונות והלגיטימיות של מדינת ישראל היא פיקציה

    ארז, 07/10/09 17:50

    לא רק בעיני הערבים, אלא גם בעיני העולם המערבי - הריבונות והלגיטימיות של מדינת ישראל היא פיקציה, ואנחנו משלים את עצמנו לחינם.

    הקהילה הבינלאומית איננה מכירה באיו''ש כחלק ממדינת ישראל, ואיננה מכירה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל. השגרירים הזרים בישראל פזורים בתל-אביב, קיסריה, הרצליה, ראשון-לציון - בכל מקום למעט ירושלים.

    אז על איזו ריבונות ולגיטימיות את מדברת בכלל?!

    • ריבונות

      פופיק, 07/10/09 18:36

      ארז אתה מרגיש כמי שלא חי במדינה ריבונית? נשמע קצת הזוי. זה שיש כאלה שמאתגרים את הריבונות הזו זה נכון וזה רק מדגיש את הצורך לחזק אותה בכל דרך אפשרית ועל זה כתבה לדעתי בחכמה רבה עינת וילף. דרך אגב אולי תופתע לשמוע שבארה''ב יש רבים החשים שכל מיני פעילויות של האו''ם מאתגרות את הריבונות של ארה''ב. יש לך כמסתכל מהצד ספק בריבונות של ארה''ב? מסתבר שריבונות כמו ביטחון כמו שלום הם דברים שאינם מובנים מאליהם, נתונים לכרסום מתמיד כתוצאה מלחצים פוליטיים ומחייבים השקעה מתמדת של מאמצים מסוגים שונים כדי לשמרם. תישן טוב בלילה. הכל בסדר.

      • לגמרי מסכים עם ''פופיק''. אין צורך בפאניקה.

        ASCH , 07/10/09 18:58

        מצבה של ישראל היום טוב בהרבה ממה שהתקשורת מנסה להציג, בעוד שמצבה בעבר, בתקופת הזיית ה''שלום'' היה נורא אבל התקשורת ציירה את העתיד כוורוד.

        נדרש רצף של מלחמות מ2000 ועד 2009 בכדי לצאת מהברוך, שבשקרים, סילוף מידע, הטעייה מסיבית, והסתה, השמאל הכניס אותנו לתוכם.

        השמאל בישראל הוא חלק מהבעיה במזרח התיכון. העלמותו-חלק מהפתרון.

    • ..אולי בגלל שאין לגיטימציה לשלטון כיבוש תמידי מעבר לקו הירוק?גם ממשלות

      Ehad Haam-Zionist, 07/10/09 20:11

      ישראל לא הכירו ב''ריבונות'' ישראל בגדה ועזה-והסיפוח של אזור נרחב סביב מזרח ירושלים נעשה בשם הקוד''ירושלים'' כדי לגנוב את הדעת.....

      כל העולם(גם הפלשתינאים) מכירים בריבונות המוחלטת של ישראל בגבולותיה הלגיטימיים (49) בהם התקבלה כחברה באו''ם

      • אף ערבי לא מכיר בריבונותינו על סמ אחד משטחי ארץ ישראל.

        אמנון, 08/10/09 00:10

        תמצא לי אחד , בטלני טרחני .

      • לא הסכימו למדינה יהודית ב1949, ב1947

        יהודית מהאוניברסיטה בבוסטון, 08/10/09 01:16

        אחד העם - אתה מציע לחזור לגבולות החלוקה שהציע האו''ם ב-29 בנובמבר 1947?
        אבל ''שכחת'' שהערבים לא הסכימו לאותה החלטה ופתחו במלחמה שהפכה למלחמת העצמאות.

        • אין ספק שמאז הם שינו את דעתם

          Ehad Haam-Zionist, 08/10/09 14:39

          אני מאמין לאבו מאזן

  • 3.

    איזו יהירות. כל הקלפים בידי החמאס. או שמשלמים או שלא.

    יריב א. , 07/10/09 16:25

    החמאס לא שינה דבר מדרישותיו לפני 3 שנים. על ממשלת ישראל להחליט באופן סופי אם היא מוכנה לשלם את המחיר שדורש החמאס. אם כן, לבצע את העיסקה ומהר. אם לא, אז להפסיק עם העמדת פנים כאילו יש איזה שהוא מו''מ.
    והצעות כפי שוולף מציעה לא יזיזו את החמאס מדרישותיו כפי שהם לא זזו ממה שדרשו מהתחלה.
    דעתי האישית היא שצריך לחתוך בכיוון של תשלום המחיר וסגירת התיק. הסכמתנו לעיסקת הקלטת סגרה את הדרך לבחירת הברירה השניה שפרושה הוא חיסולו או היעלמותו של שליט. לשלם ונגמר.
    חבל על המילים. החמאס לא יתפשר. 3 שנים אנחנו טוחנים בתקשורת בנושא הזה. ושלוש שנים שהחמאס לא מוותר. צריך לוותר על הגאווה המזויפת ולהחזירו הביתה. הנזק עד היום למוראל חיילנו ולמוטיבצית ההתנדבות הוא עצום.מי שחושה אחרת הוא או עיוור או סתם אידיוט.

    • מודים לך על דעתך המלומדת.

      רגוע, 07/10/09 17:57

      דעתך איננה משנה לאיש.
      היא אפילו לא מרגיזה...

    • בטח אחמד. מה שתגיד (ל''ת)

      נביא, 07/10/09 18:38

    • יריב

      meir@ , 08/10/09 00:11

      תן דעתך לרגע על סיום דבריך,אולי אתה העיוור או סתם באמת סתם אידיוט?
      אסור לנו, פשוט כך,אסור לנו לשלם את המחיר שאותו אנחנו אפילו לא יודעים.כל אלו מאיתנו שמציעים לשלם ומיד ועכשיו,מה באמת אתם יודעים?

    • להעביר את אסירי חמאס ל''סטאטוס גלעד שליט '' - כלומר , ניתוק מוחלט .

      אמנון, 08/10/09 00:13

      אם יפגע שליט : יש ליזום פרובוקציות - לספק להם רובים עם תחמושת סרק - ולדאוג שתפרוץ שריפה במיקרה. הכבאים יפחדו ולא יגיעו.
      כך ניפטר מכמה אלפי טרוריסטים .

    • יריב האידיוט

      שמעון מחיפה, 08/10/09 01:19

      מי ש ''עיוור או סתם אידיוט'' כפי שכתבת זה אתה עצמך.
      במזרח התיכון אין זכות קיום למי שמוותר על כבודו.
      זאת שמעתי במפורש מפיהם של ידידי הערבים. אני דובר ערבית.

  • 2.

    בעיות במאמר

    רני, 07/10/09 15:59

    ראשית כל, המצב בין ישראל לחמאס אינו ''מצב מלחמה מתמשך'' שבו שני צבאות סדירים מתנגשים אחד בשני. המצב הוא שארגון טרור שאינו בוחל ברצח אזרחים תמימים ובלקיחת בני ערובה, מנסה לסחוט מדינה ריבונית. האם שמעת פעם שסוריה חטפה את החייל הזה והזה ודורשת תמורתו כך וכך? אני לא שמעתי.

    שנית, את מתמקדת באסירים מתוך מדינת ישראל. אבל מה עם האסירים האחרים? לשחרר אותם? ומה עם הסכנה של חטיפה נוספת ושל פיגועים?

    הלאה: בעניין האסירים מתוך מדינת ישראל, חמאס יידע להתמודד גם עם ''התרגיל'' שאת מציעה: הוא פשוט יגיד שהעסקה מבחינתו הצליחה, ייתן למשוחררים אזרחות וקצבאות ויתארגן לחטיפה הבאה.
    בעניין התלבטות האסירים, אם וכאשר החמאס יצליח - חס וחלילה - להשלים את העסקה - אסיר מהפתח יסכים לצאת מהכלא ואילו אסיר ממדינת ישראל יתלבט? למה?
    למה שיהיה אכפת למי מהאסירים להוכיח את טענת החמאס? הרי מבחינתם הם מביאים לצעד משמעותי בדרך להפלת מדינת ישראל.

    השאלה החשובה כרגע היא כיצד לבצע את העסקה, אלא כיצד למנוע אותה ולהגיע למצב של אסיר אחד בתמורה לגלעד שליט.

    • תיקון

      רני, 07/10/09 16:24

      במשפט האחרון שלי נפלה טעות והא אמור להיות כך:

      השאלה החשובה כרגע היא לא כיצד לבצע את העסקה, אלא כיצד למנוע אותה ולהגיע למצב של אסיר אחד בתמורה לגלעד שליט.

      • רני...

        פופיק, 07/10/09 18:30

        הכותבת מתייחסת למצב כפי שהוא לפחות עד כמה שידוע לציבור: הממשלה כבר הסכימה לכל מאות האסירים שהחמ''ס דורש וסלע המחלוקת הוא רק בעלי האזרחות הישראלית ורק על זה היא כותבת. הרעיון שלה הוא פשוט מובן והגיוני. מסוג הרעיונות ששוברים קיפאון במשא ומתן. להערכתי החמ''ס יתנגד לרעיון כזה בדיוק מהסיבות שעינת מציינת.

        • פופיק...

          רני, 08/10/09 04:17

          הדברים שהממשלה הסכימה או לא הסכימה אליהם עד עכשיו לא רלוונטים - הממשלה עדיין יכולה לחזור בה ולומר ''עד כאן!''.

          החמאס לעולם לא יתנגד לשחרור עוד אסירים וגם האסירים לא יתנגדו להשתחרר (בטח לא מהסיבות שהכותבת ציינה).

          הרעיון שלה הוא מסוג הרעיונות שכולאים את ישראל במדרון תלול כבר יותר מעשרים שנה, אותו מדרון שהביא אותנו לאן שאנו נמצאים היום.

  • 1.

    יש כאן גישה משפטולוגית מפותלת-ומימלא החמאס ישארר את גלעד שליט בינואר..

    Ehad Haam-Zionist, 07/10/09 15:50

    כדי לייצור את האפקט המקסימלי לטובתו בציבור הפלשתינאי לפני הבחירות

    • EHZ, אני רואה שאתה מרבה להתנבא....

      ASCH , 07/10/09 18:52

      לא סתם אמרו האומרים שהנבועה ניתנה לשוטים. אתה אכן שוטה טרחן, זה בטוח. אבל ממש חלש כנביא.