• 45.

    שלומי

    קמבץ 1, 29/10/09 06:49

    מה הפלא שהנהג הישראלי{אם יש מושג כזה} מתנהג כפי שאומרים המחקרים.אבל אל נשכח לרגע את אחד הגורמים המרכזיים . משטרה על כל שוטר להגיע בסוף המשמרת עם מינימום דוחות אחרת הוא לא ביצע את משמרתו. נא לא לשכוח גם על תריך מחקר

  • 44.

    נהג ישראלי גאהההההההה אומר בולשיט !!!

    יואב רזניק, 16/10/09 13:40

    היייי. אני נהג ישראלי ..
    במחקר שדרך אגב אני חולק לחלוטין על המסקנות המסתמנות ממנו ומגנה בתוקף את הראיון וזאת למה .. דבר ראשון מנסיון אישי שנצבר במקרה ולאחר נסיעה ברחבי אירופה של למעלה מ-5000 ק''מ לא ראיתי התנהגות שונה כפי שהוגדר בכתבה לאחר נסיעה בכבישי איטליה ,גרמניה,הולנד,שוויץ,לא הרגשתי הבדל מיוחד בתרבות נהיגה עדיין אותם נהגות נוסעות לבטח בשמאל של הכביש מאטות את התנוע ,,( סתם היו גם גברים עם אותה בעיה) ,
    כמובן תוקפנות כגון אורות מהבהבים צפירות ביפ ביפ גם הן נהוגות באיטליה או בגרמניה בהתאם אני חושב כי הנסיון להעמיד באופן גורף את הנהג הישראלי כנהג בעל תרבות תוקפנית יותר אינה מניחה את הדעת והשאלה הנשאלת היא למה ?? הרי במצב שכזה בו נוצר מצב של ''מיתוג'' והבדלה נוצר מצב הפוך שבו המושא נהפך לנושא כלומר סגולת יחידים ''אנחנו נהגים ישראלים'' כמאין גאוות יחידה שאנו פה כלכך מעריכים (ישראל) וכפי שכבר אמרתי אנחנו ממש לא שונים בתרבות (תוקפנות) הנהיגה בהתאם אני גורס כי בעיית תוקפנות בנהיגה נובעת באופן אינדיבידואלי בכל אחד ואחד העוסקים בנהיגה ללא הבדל דת מין גזע ושאר חלקים ובעיית התוקפנות יכולה להיפתר

  • 43.

    גם הממשלה ומשרד האוצר תוקפנים יותר בכלל כל משרדי הממשלה תוקפנים (ל''ת)

    לכן כולם תוקפנים, 07/10/09 18:15

  • 42.

    לדעתי המחקר שגוי

    Gillian, 07/10/09 15:52

    הרבה הרבה יותר מ-22%, קרוב יותר ל-80%.

  • 41.

    חבל שלא בדקו מה אחוז הערסים והערבים בקרב התוקפניים. (ל''ת)

    אבי, 07/10/09 14:33

  • 40.

    ואחרי זה מתפלאים למה שונאים תישראלים בכול העולם... (ל''ת)

    מוריס, 07/10/09 12:32

  • 39.

    ואחרי זה מתפלאים למה שונאים תישראלים בכול העולם... (ל''ת)

    מוריס, 07/10/09 12:32

  • 38.

    ניתן לפיתרון

    רועי גזית, 07/10/09 12:32

    אי אפשר לפתור ברגע את הבעיות בכביש הישראלי, אבל אפשר בקלות להקטין חלק מהן.
    לדוגמא, מיקום הרמזורים. לשנות את מיקום הרמזור כך שיהיה במקביל לקו העצירה (בדומה למתרחש באירופה). בצורה זו הנהג יאלץ לעצור בקו העצירה ולא אחריו, אחרת לא יראה את הרמזור.
    והנה, ברגע אחד נעלמו כל הנהגים שעוצרים על מעברי החציה ומסכנים את הולכי הרגל.

    בנוסף הייתי מציע לפתוח בקמפיין אגרסיבי לנהיגה בצד הימין של הכביש. ישנם חוקים שמבהירים שיש לנהוג בצד ימין של הכביש ושהנתיבים השמאליים מיועדים לעקיפה בלבד, אבל בארץ כולם נוסעים בשמאלי, וכדי לעקוף אנשים ''נאלצים'' לעבור לימין.
    אכיפת חוק זה תקל מאוד על זרימת התנועה ודי בטוח שגם תפחית את העצבנות של הנהגים, שהרי ברגע שאתה מפנה את הגורם החוסם/מעכב, אין סיבה לעצבים.

    תחשבו על זה.

  • 37.

    בלי לזלזל במסקנות

    משה, 07/10/09 12:23

    רובן נכונות:

    א. נשים מקבלות פחות דוחות בדיוק בגלל שהן נשים. עושות עיניים טיפה מפלרטטות ואין דוח רק אזהרה בע''פ.

    ב. כמי שגר תקופה לא קטנה בארה''ב הברית אני יכול להעיד שגם שם קיימת תופעת החיתוך והבהוב באורות וכן, גם צפירות

  • 36.

    הבעיה האמיתית עם נהגים ישראלים

    avivaben , 07/10/09 12:17

    היא שהם מתעלמים מחוקי תנועה, ולא התוקפנות שלהם.

    הסעיפים הנפוצים ביותר:
    1. היעדר שימוש באיתות
    2. היעדר שימוש במראות
    3. נסיעה איטית בנתיב השמאלי.

    אין שום דבר רע בלסמן בהבהוב קצר לנהג אידיוט שחוסם אותך כי הוא עובר על חוקי התנועה ונוסע 80 קמ''ש בנתיב השמאלי. זו לא תוקפנות, זו תזכורת לכך שהוא לא בסדר.

  • 35.

    כשאני שומע צפירה אני יודע שזה מגיע מנהג מונית או מצעיר

    נהג בכבישי הארץ, 07/10/09 12:10

    לדעתי ברגע שנהגי המוניות יתנהגו באדיבות הנהיגה בארץ תשתנה,הם נמצאים כמויות בכבישים ומשפעים על הנהיגה של הנהג הישראלי,השפעה שעולה לנו מעצבים ועד חיי אדם!

  • 34.

    אני לא עצבני. האשכנזים מעצבנים אותי. (ל''ת)

    יניב אזולאי, 07/10/09 12:03

    • בגדול זה אומר שאתה אדם פסיבי, אני אוהב את זה. (ל''ת)

      עמית רומם, 07/10/09 12:34

  • 33.

    כשאני שומע צפירה אני יודע שזה מגיע מנהג מונית או מצעיר

    נהג בכבישי הארץ, 07/10/09 12:01

    לדעתי ברגע שנהגי המוניות יתנהגו באדיבות הנהיגה בארץ תשתנה,הם נמצאים כמויות בכבישים ומשפעים על הנהיגה של הנהג הישראלי,השפעה שעולה לנו מעצבים ועד חיי אדם!

    • מאוד קל לזהות אותם, BMW, הונדה סיביק ישנה או סובארו ומאזדה. (ל''ת)

      אבי, 07/10/09 12:33

  • 32.

    מסכים עם מס 4 - זה לא רק בכביש זה הישראלים בכלל !

    ישראלי מודאג, 07/10/09 11:38

    מה הפלא ? אם האלימות ברחוב כל כך גבוהה ואנשים נרצחים רק בגלל הערה טפשית , האלימות גואה בבתי הספר ...אז מה הפלא שבכביש מתנהג הישראלי בתקיפות ובפראות ...למה שיהיה שונה בהתנהגותו היום יומית ? ....באמת רק מי שחי בחול תקופה או שנוסע לחול לעיתים קרובות יכול להבין עד כמה אנחנו עם חסר חינוך ותרבות ,
    כל מי שיצא לו לנהוג ברכב באירופה או בצפון אמריקה יכול להעיד עד כמה שונה חויית הנהיגה שם מבישראל , ועד כמה תענוג לנהוג בכביש כשהנהגים האחרים נותנים זכות קדימה לא חותכים מסלולים מצד לצד וקוד ההתנהגות הוא למופת ....כמו שמתנהגים בתור בבנק או בדואר כך גם בכביש , אצלנו המצב קשה ..

    ישנם אולי עמים חסרי תרבות וחינוך נוספים ואף גרועים מאיתנו ...בכל מיני מקומות בעולם , אבל כמובן שאנחנו נרצה להשוות עצמנו לעולם המערבי המתקדם ולא למדינות עולם שלישי שכוחות אל ....הכל מתחיל בחינוך ! , כל עוד מערכת החינוך ממשיכה לצנוח בנפילה חופשית ...מצבנו ימשיך להתדרדר ,

  • 31.

    זאת התרבות הישראלית - לא רק על הכביש

    אורן, 07/10/09 11:12

    מה שקורה על הכביש זאת רק התשקפות של התרבות הישראלית. מה שקורה על הכביש הוא רק סימפטום.
    אנשים אגרסיבים, חסרי כבוד וסבלנות, עוקפים בתור - ומתנהגים אותו דבר על הכביש.

  • 30.

    רבע? אולי שלושת הרבעים האחרים הם הנהגים האגרסיבים? (ל''ת)

    דורון, 07/10/09 11:01

  • 29.

    Driving in the ''holy land''

    Yehuda, 07/10/09 11:01

    Beside the real risck to your life,one must be really ''COOL''

  • 28.

    המחקר נערך בצפון...שם 50 אחוז מהתושבים ערבים.... (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 07/10/09 10:54

  • 27.

    ההתפרעות בכבישים

    נהג זהיר, 07/10/09 10:34

    אני מסכים עם עורכת המחקר ורוצה לחזק את דבריה ואף להקצין אותם, כי אני מבין שד''ר מכובד לא יציג בצורה לא יפה מסקנות שבוודאי עלו במחקרה, כמו למשל שכל ילד פרחח אשר מקבל מהוריו את הרכב החדיש הופך להיות למלך הכביש וחייב להראות לחבריו שנוסעים איתו איזה ווליום יש למע' החדישה ברכב ואיזה ביצועים הוא יכול להפיק ממנו.
    הגיע הזמן שנהגים כאלה ישלחו לסדנאות בטיחות בנהיגה, יערכו ביקור בבתי חולים ויבינו איזה כוח ולאיזה השלכות הוא יכול להוביל.

  • 26.

    נהגי ישראל ''ובמיוחד נהגות ישראל'' לא נותנים זכות קדימה

    ישושום ציה , 07/10/09 10:30

    להולכי רגל במעברי חציה. אתמול הייתי עד למקרה ברח' אחד העם פינת נחלת בנימין. רכב שפנה שמאלה לרח' אחד העם בתל אביב, ''מרח'' זוג קשישים על מעבר החציה. לא ראיתי את רגע התאונה עצמה אבל אני משער ב 98% שהנג / נהגת דיבר/ה בסלולארי ללא דיבורית. ולמה כתבתי ''נהגות ישראל'', כי אצל נהגות מה שלא אור אדום, אינו סיבה להאטה או עצירה. מי שיסתובב באבן גבירול, בוגרשוב, יהודה הלוי וכו', יראה נהגות למכביר עם סלולארי ביד.
    הקיצער - חינוך לסובלנות ולנהיגה זהירה יש להתחיל מהגן, לא בשיעורי תיאוריה וזהו.

  • 25.

    תקשורת של נהגים בכביש

    הילה, 07/10/09 10:26

    אני מסכימה בהחלט עם ד''ר שמוע ניר. יש בעיה של נהגים בישראל של חוסר סובלנות, בעית תקשורת והרבה תוקפנות. אני מאמינה שזה נובע מהרבה לחצים שיש על הישראלי הממוצע וחוסר ידע לתעל לחצים אלו באופן חיובי. רק מהתגובות האגרסיביות לכתבה הנ''ל אפשר לראות את החוסר סובלנות וחוסר הכבוד לאחר בכביש או באינטרנט. אני מאמינה שטיפול או סדנאות לנהגים ה''מועדים לפורענות'' יהיו אפקטיביים לצמצום תאונות הדרכים.

  • 24.

    נהגים פרועים (ל''ת)

    נהג זהיר, 07/10/09 10:23

  • 23.

    נהגי מוניות

    שלי, 07/10/09 10:18

    הנ''ל צופרים באגרסיביות ומלחיצים באופן
    מעיק!יש להחמיר עם נהגי המוניות שחושבים שאומנותם מקנה להם מונופול בכביש!!!!!!!

    • צודק,הם אחראים למצב הנהיגה בארץ יש להתנות רשיון מונית

      צודק, 07/10/09 12:08

      צודק,הם אחראים למצב הנהיגה בארץ יש להתנות רשיון מונית בלמידת נימוסי נהיגה ולאכוף עליהם את החוק [לאסור עליהם לצפור לחינם או צפירות ארוכות וכדו']

  • 22.

    איך נוהגים באיטליה?

    ליאור, 07/10/09 10:14

    חזרתי מטיול באיטליה חשבתי שכולם נוהגים כאן בהילון איטי.

  • 21.

    עצה מאריכת חיים

    חיים פרידמן, 07/10/09 10:12

    מומלץ מאוד למי שרוצה לשרוד בכביש ולחזור הביתה בשלום להזהר במיוחד ממכוניות הונדה שחרות נהוגות בידי ערסים. (משום מה הם קוראים למכונית HUNDA).
    את ההונדה קל מאוד לזהות.
    גם את הערס.

    • מומלץ לבדוק את מעורבות המכוניות בתאונות לפי דגמים

      קשקשתא, 07/10/09 11:25

      לדעתי אתה רחוק מהמציאות.
      לדעתי מומלץ להתרחק מרכבי BMW כי שליש מהם נמכרים לעבריינים.

      • מסכים אתך

        חיים פרידמן, 07/10/09 12:22

        למעשה אין בינינו ויכוח אמיתי. ה-ב.מ.וו. היא רכב החלומות של הערס. הוא מגיע אליה בשלב שבו הוא עושה הרבה כסף (מעניין ממה?). אבל בשלב העוברי הערסים מסתפקים בהונדה שחורה יד שניה.

  • 20.

    לא צריך מחקר...חבל על הכסף ! (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 07/10/09 10:12

  • 19.

    אז ככה .....

    מאיר דרום, 07/10/09 10:10

    מספיק להעסיק עיתונאים ואנשי יח''צ
    שיורידו ת'אחריות מהממשלה כמו בכתבה הזו .

    לקרוא לאנשים שגובים מאיתנו כסף על
    מהירות ''אנשי מס'' בטעות קוראים להם כיום
    ''משטרת תנועה''.

    תשפרו את השילוט ,
    זרקו לסוף התור את כל הנדחפים/והעוקפים בפקקים , ואין צורך במשטרה בכבישים
    ממילא היא לא עושה את עבודתה .

    נהגים אלימים לכלא !!!
    פולטיקאים מושחתים לכלא !!!
    שופטים רחמנים הביתה !!!
    ולפתח תחבורה ציבורית!!!.

    ועדיין אני לא מבין איך אנשים עושים
    תאונות בכביש 6 .

  • 18.

    ל-8

    גיא, 07/10/09 10:03

    ישראל היא אולי מ 10 מדינות בעולם שיש בהם הכי פחות תאונות דרכים אבל שכחת את גודלה של ישראל. תכפיל את שטחה של ישראל כפול 10 בערך.. עד שתגיע לשטחה של צרפת וככה תכפיל ב 10 גם את מספר תאונות הדרכים.

    • באחוזים אולי? תחשוב קצת... (ל''ת)

      רועי, 07/10/09 11:32

  • 17.

    החינוך צריך להתחיל בגן הילדים. אי אפשר להשאיר את החינוך להורים (ל''ת)

    צריך ללמד נימוסים, לא מתמטיקה, 07/10/09 09:57

  • 16.

    הבעיה באכיפה - המשטרה עסוקה בדוחות מהירות ולא בהתנהגות כביש (ל''ת)

    איציק, 07/10/09 09:37

  • 15.

    שטויות

    אני, 07/10/09 09:35

    אני גר בחו''ל ואני יכול להעיד שיש מדינות שהנהיגה הרבה יותר אגרסיבית מהארץ (איטליה, צרפת, רומניה - אין מה להשוות), ההבדל הוא שבמדינות האלה התנועה זורמת וכל עוד כולם אגרסיבים זה עובד, מי שלא אגרסיבי זז לימין. בישראל זה הפוך, מי שלא אגרסיבי זז לשמאל ותוקע את כולם. בישראל כל אחד נוהג בשביל עצמו ולא אכפת לו אם הוא מסכן מישהו אחר זה ההבדל המהותי.

  • 14.

    חחח לא מפתיע במיוחד לאור המדינה בה אנו חיים

    אחד שיודע, 07/10/09 09:32

    כביש זו רק אחת הדוגמאות להתנהגות של הישראלי הממוצע... חח לא סתם הוליכו אותנו 40 שנה במדבר, ידעו מה תהיה התוצאה...

  • 13.

    מאסר -עולם מידי ושלילת רישון לצמיתות (ל''ת)

    מי שחונה על מעבר חצייה, 07/10/09 09:26

  • 12.

    שנהגות נוירוטיות יפסיקו לנהוג בנתיב השמאלי, אז יהיה בסדר! (ל''ת)

    רק בישראל הנתיב הימני פנוי!, 07/10/09 09:19

    • לא צריך רק להאשים. יש אנשים שנצמדים מאחור ורוצים לעקוף במהירות מופרזת

      ציונה, 07/10/09 10:19

      למשל אם אני באמצע עקיפה בכביש מהיר נוסעת 100 קמש ובא אלי איזה בולדוזר בג'יפ או רכב יקר אחר מאחור במהירות מופרזת ומתחיל להבהב לי ''עופי לי מהנתיב'' גם אז אני נוירוטית? לא, זו נהיגה אגרסיבית של עברייני תנועה ובאלה צריך לטפל (כמו גם ללמד נהגים איטיים לחזור לימין בזמן, שזה באמת מאד מעצבן).

      • כן, גם את ניורוטית

        רועי, 07/10/09 11:31

        שלת, עניתי. אין לי רכב בולדוזר או יקר אבל אם את נוסעת במסלול השמאלי בעקיפה ב100 קמ''ש יש פה שתי בעיות. שאת נמצאת במסלול השמאלי ב100 קמ''ש ולא ב130 ושמי שנמצא לימינך נוסע פחות מ100 קמ''ש וזה כביש מהיר!! במדינות מתוקנות יש קנסות על נסיעה איטית מדי בכסיש מהיר!! הרי שהיא מפריעה לתנועה וגורמת לי ''לזגזג'' בין מסלולים.
        תסתכלי במראה לפני שאת עוקפת ותראי שאין רכב שאת מפריעה לו עם ה''עקיפה'' שלך ב100 קמ''ש...

    • דעות קדומות של נהגים שכניראה יש להם קצר

      נוהגת בכבישים, 07/10/09 12:11

      הצרה היא שגם כשנוסעים בנתיב ימיני יש מי שבא במהירות מאחורה כדי לעקוף מימין רכב שנוסע בצד שמאל והכוונה לרכב שמתחיל עקיפה.
      כמו שכותבת ציונה ישנם נהגים שנימצאים הרחק מאחרו וכשאת באמצע עקיפה הם מגיעים בטיל ניצמדים ומהבהבים והרי מיד בתום העקיפה את חוזרת לימין אז מודע ההפחדות האלו? לעיתים נידמה שאותם נהגים גם מוכנים להרוג . הרי אפשר להיפגע פיזית מהתנהגות כזאת אז לשם מה ועל שום מה?

  • 11.

    How lucky I am

    Ronen, 07/10/09 09:18

    I left israel with my family to Toronto Canada, I couldn't take it anymore, it is like a third world country there! it is like in Chiro, damshek and all other middle eastern country BUSHHH VCHERPAAA!

    • Lucky

      ME, 07/10/09 09:46

      Yes, you are lucky for not living in Israel any longer, but don´t you think you should work on your English a little bit?

    • I'm so jealous in you.... (ל''ת)

      Shawn, 07/10/09 10:14

    • בהצלחה בטורונטו. ואל תחזור (ל''ת)

      עוד ישראלי משמיץ, 07/10/09 10:21

    • know (ל''ת)

      j.j, 07/10/09 10:53

    • Why don't you first learn english

      j.j, 07/10/09 10:56

      Zeh ktsat yoter mechubad, eh. ?

    • לאקי אל תחזרי הביתה!....... (ל''ת)

      שלי, 07/10/09 11:10

  • 10.

    תעיפו את הנהגות האיטיות מהמסלול השמאלי ותראו מה קורה

    אפרת, 07/10/09 08:57

    מבטיחה שפתאום הנהג הישראלי לא יהבהב באורות, יצמד מאחור, יצפצף או יחתוך...
    אין דבר יותר מעצבן מנהגת במסלול השמאלי, שלא יודעת בידיוק מה היא עושה שם ואיך הגיעה לשם, ותוקעת את כל התנועה בכביש מהיר!!!

    • תפסיקי לבלבל את השכל!

      אלי, 07/10/09 10:53

      זו בעייה שולית וגם אם היא תפנה את הדרך למי שנוסע 100-110 יבוא הערס התורן ב130 וייצמד אליו מאחורה. זו לא הבעייה וגם לא הפיתרון.

    • צודק (ל''ת)

      attilafalcon , 07/10/09 11:00

  • 9.

    איפה שאר ה78% אנשים

    הנהג טימו, 07/10/09 08:48

    כתבה נחמדה אך לא שלמה.
    איפה שאר האוכלוסיה על הכביש? מה הם עושים?
    22% עצבניים והשאר סתם עושים עברות ''קלות'' ומעצבנות. נסיעה שלא בימין הדרך, נסיעה בבילבול הדעת, לא מאותתים בפניות. סתם עוצרים לדבר באמצע הנתיב. נסיעה על הקו המפריד,חניה באדום לבן.
    ואפשר להמשיך כך יום שלם, ואני שרוצה לסועה לא מצליח, רק עומד כל הזמן בפקק.
    בגלל עברות ''קלות''. של 78% מהנהגים.

  • 8.

    יש מעט תאונות דרכים בישראל בהשוואה לעולם

    תאונות, 07/10/09 08:40

    ולמרות הכתבה הזו, יחסית יש בישראל מעט תאונות דרכים והרוגים מתאונות דרכים בהשוואה למדינות אחרות בעולם.

    ישראל היא אחת מ-10 המדינות בעולם שיש בהן הכי פחות הרוגים בתאונות דרכים.

    • צודק ב- 100%, חבל שמעריב לא מביא נתונים מדויקים

      אכן כן, 07/10/09 09:24

      במקום להתעסק בעובדות אמיתיות, מתעסקים בתדמית של הנהג שנוצרה בעזרתה של התקשורת הישראלית המתלהמת.

  • 7.

    שורש הבעיה

    עמוס תא, 07/10/09 08:39

    שורש הבעיה נעוץ בחוסר הכבוד הבסיסי לאדם כאדם, ברגע שאתה לא מכבד את האדם שלצידך, אתה תצפור , תקלל, תתנהג בצורה מכוערת.

    לצערי , ולצער כולם, ההתנהגות הזאת , יוצרת אצל הנפגעים ממנה הרגשה של חוסר אונים, ובעיקבות זה , ויתור ללאימים , ולו רק כדי שהאלימים יעזבו אותנו לנפשנו.

    מה שיוצר מעגל קסמים, כי האלימים\\ערסים לומדים שזאת דרך קלה להשיג את מה שהם רוצים, הפגנת אלימות ,מילולית או פיזית ,אין צורך אפילו לבצע מעשה אלימות, הם צריכים להפגין אלימות , וכבר כל מי שמסביבם מתקפל ונותן להם את מה שהם רוצים,וזה מה שהם לומדים, ששווה להפעיל אלימות כדי להשיג דברים בקלות.

    ועכשיו תתארו לכם מה זה עושה לחינוך של ילדים שנחשפים לפעולות האלו, כמובן שהילדים מפנימים את אורח החיים הזה , וגדל לנו דור חדש של אלימים\\ערסים .

    • כמה נכון (ל''ת)

      111, 07/10/09 10:50

  • 6.

    צריך מחקר בשביל זה? הריי ברור שאנחנו חיות על הכביש (ל''ת)

    פחחח, 07/10/09 08:39

  • 5.

    בדיחת השנה !! בשביל זה היו צריכים לעשות מחקר חחחחחחחחח (ל''ת)

    מושה, 07/10/09 08:38

  • 4.

    זה לא רק בכביש ככה.

    גאנימה, 07/10/09 08:37

    לצערי הרב ההתנהגות הזאתי מתקיימת כמעט בכל מקום, ומושרשת אצל הרבה מאוד מהישראלים מגיל ילדות.
    נימוסין, אדיבות, כבוד, וויתור זה לא דבר שהרבה ישראלים יהיו מוכנים להתעכב עליו. אין ספק שכשטסים לחו''ל, לא קשה לזהות מרחוק את הישראלים הצעקנים וההיסטרים....
    ולא רק בכביש, גם כשעומדים בתור, גם עובדי מדינה שמשרתים ציבור כמו בביטוח לאומי, מס הכנסה, רשות השידור. גם ברחוב, בחנויות, כמעט בכל מקום זאת ההתנהגות המקובלת..

    • you are right

      ME, 07/10/09 09:52

      are you still in this awful country?

  • 3.

    מי מממן את המחקרים האלו ? - איזה בזבוז זמן

    עידו, 07/10/09 08:29

    תסעי למדינה ערבית או מזרח ארופאית ותראי מה זה נהיגה אלימה.

    • הייתי בכמה מדינות במזרח אירופה - הם נוסעים בדיוק כמו במערב

      אין לך מושג, 07/10/09 10:48

      לא שמעתי צפירה אחת. כולם נוסעים לפי החוק.

    • את המחקרים האלה

      מי מממן, 04/11/09 13:21

      חברות הביטוח

  • 2.

    כ 22% מהנהגים הם ערבים.זה מתאים בדיוק (ל''ת)

    נופר, 07/10/09 08:28

    • איזה גועל נפש. גזענים החוצה, את בטוח בין ה-22 אחוז האגרסיביים. (ל''ת)

      הצילו, 07/10/09 08:49

      • האמת זה לא גזענות זה נכון לחלוטין בתור שוטר תנועה

        ר, 07/10/09 09:40

        בעל ותק של 8 שנים , הם מעורבים באחוזים גבוהים בתאונות דרכים,נוסעים ללא ביטוח, לא חגורים, שיכורים עד כלות , מסוממים בחלקם, בנגב ובפזורה הם משתוללים נוסעים שיכורים ופשוט מהמרים על חיים של אחרים כך גם בצפון. תושבי האזור מכירים את התופעה. זה לא שהנהג ההישראלי הוא מלאך וצייתן תנועה כרוני.אך כאיש שטח זה המצב.
        כל עוד לא מלמדים ילדים בבית ספר כיצד לנהוג סביר להניח כי הם ישאבו להתנהגות של הנג ההישראלי

      • הצילו את המציל.. הוא מתכוון גם לערבים היהודים.. (ל''ת)

        אלי, 07/10/09 10:54

    • שכחת את החרדים = חיות טרף (ל''ת)

      כל המצוות - לא בכביש, 07/10/09 09:46

    • Dear Nofar

      ME, 07/10/09 09:56

      Maybe some of your relatives also came from an Arab country, which would make you to a Arab-Jew. (This is what the Sefardim are called in English) As somone wo has been to many Arab countries, i can tell you that they drive everywhere better than in Shisrael...

  • 1.

    מה באמת? מה אתה אומר? (ל''ת)

    ז'קלין, 07/10/09 08:26