• 15.

    יש לי בעיה בחשיבה

    העתיד, 06/10/09 21:30

    אני מודאג בגלל העתיד ולא בגלל שאיזה
    מפיק, רוצה אוסקר על נושא השואה.

    הכותבת גם יפה, גם משכילה וגם נבונה.
    אני מבקש רק להתבונן בנושא מהבט שונה,
    לחשוב על העתיד ולזכור ש-94.3% מהחומר
    והאנרגיה ביקום אים נראים לנו (הם ''אפלים'').

    אז אני אגיב ולציין שעם ישראל לא למד הרבה
    מהשואה ולא הפיק את הלקחים שחמנעו שואה
    נוספת, למרות שיום השואה והטכסים סביב הארוע הנורא הזה, נוצרו כדי להקל עלינו
    בהפקת לקחים.

    הקמנו כאן מדינה שהיא תעודת עניות לכל
    מה שחשבנו שהיהדות מיצגת, וחבל שהאיש
    הרגיל לא רואה את התהליכים שמבעבעים
    בחברה הישראלית החולה ובמסדרונות שלטון
    שיושר והגינות כנראה נגנבו שם והצדק
    הוא רק כוכב גזי ענק.

    (זה קרא במשך עשרות שנים ולא בתקופת הממשלה הנוכחית).

    מי שרוצה חיזוקים, שיחנה את רכבו (לא
    לכבות את המזגן ולהקשיב למינואט באיכות DVD)
    מול ערימות האשפה בשולי אחד השווקים.

    הוא יראה זקנים בעיקר, מלקטים שאריות מזון
    באשפה, כמו שעשה האדם בתקופה הניאוליטית...

  • 14.

    הסרט עשוי היטב. אך אין בו נקמה יהודית במובן הנכון של המילה

    ציוני, 06/10/09 21:23

    ראשית, יש לציין כי הסרט עשוי היטב מבחינת משחק, החזקת מתח, דיאלוגים ועיצוב דמויות (חלקן). זאת במשך שעתיים וחצי.

    אולם לסרט יש בעייה משמעותית במושג נקמה יהודית. כאשר מציגים נקמה בקולנוע צריך להציג מניעים וסיבה מוחשית לנקמה, ושתלא תלווה באמצעים סדיסטיים פרימטיביים. קרקוף אינו ערך יהודי אלא אינדיאני פרימיטיבי. כאשר מעשה כזה נראה קולנועית הוא מוזיל את ה''נוקם'' לדרגת ברבר וחייה ולא מעורר הזדהות. באופן דומה ''הדוב היהודי'' ההורג 'נאצים' באלת בייסבול נראה אינפנטילי ולא מעורר הזדהות. הקצין הגרמני נראה יותר מכובד ממנו.


    דווקא הנקמה של שושנה מנומקת, אך היא נעשית בסוף הסרט ולא מספיק התקרבנו אליה במהלך הסרט כי זה לא מעניין את טרנטינו. אצלו יש שילוב של פופ, פרונוגרפיה של אלימות, הומור ציני ופלקטים.

    באמצע יש כמה סצינות מעניינות כמו במסבאה, או אצל הצרפתי אבל בשורה התחתונה טרנטינו לא עשה שום סרט על נקמה יהודית איכותית או נקמה ויג'ילנטית מהסוג של ברונסון,איסטווד.

    בסרט הגבורה ולא השואה''התנגדות'' יש סצינת נקמה מובהקת שבה יהודים שנאצים רצחו את קרוביהם מבצעים לינץ' בחייל גרמני. שם זה מנומק.

  • 13.

    כתיבה פוסט-מודרניסטית מפותלת וחסרת פשר

    סארטר, 06/10/09 20:30

    תתחילי לכתוב ברור גבירתי הפרופסור.

  • 12.

    הסרט לא מעוות את ההיסטוריה

    יונתן הקטן, 06/10/09 19:54

    בסך הכל הוא אומר דבר פשוט: מה שהיה צריך לעשות ב 1944 או אולי כבר קודם זה לאסוף את כל מנהיגי הנאצים באולם אחד, לסגור את הדלתות ולשרוף את כולם, עם קצת יריות ודינמיט רק להיות בטוחים. ואת האחרים להרוג ולקרקף, או לפחות לחרות להם צלב קרס על המצח. ואם מישהו היה עושה את זה אז, אמריקאים או סיירת מטכ''ל או מי שלא יהיה, העולם היה טוב יותר.

    יודעים מה? צודק.

    • בוודאי שלא

      הנוקמים, 06/10/09 20:11

      הוא לקח אירוע אמיתי של חיילי הבריגדה היהודית שבסוף מלה''ע השנייה אכן חיסלו נאצים, ו-''מזיז'' את מקורם לארה''ב. בפועל, אלה היו חבר'ה שלנו, יהודים מפלסטינה.

      במקביל, חיילים וקצינים יהודים מצבא פולין שברחו לאנגליה והמשיכו להילחם משם, עשו אותו דבר בלי תיאום או שת''פ עם חיילי הבריגדה.

      ירין קימור עשה על זה סרט דוקומנטרי בערוץ 1, לפני שנים רבות וגילה רק את קצה היריעה.

  • 11.

    הרבה בלה בלה ולא מילה על הסרט (ל''ת)

    כתיבה על שום כלום, 06/10/09 18:39

  • 10.

    לא ראיתיו , אך אין לי ספק שדמות היהודי בו מעוררת כבוד ...

    ישראלי, 06/10/09 18:14

    ...יותר מדמות היהודי ב''בופור'' או ''עג'מי''.
    ועל הדוקומנטציה שיוצרים בחסות קרן רבינוביץ' וערוץ 8 , איני חפץ כלל לדבר...

  • 9.

    במאי שגדל על סרטי טראש עשה עוד סרט טראש (ל''ת)

    BOOT HILL, 06/10/09 18:07

  • 8.

    ומה עם האנטישמיות בעידן הקרח 3?

    EZ, 06/10/09 18:06

    1 ו 2 עוד היה הבלגתי אבל ב3 נסחפו לגמרי.

  • 7.

    הסרט מדהים והכתבה מעניינת

    אריה, 06/10/09 18:03

    לכל מי שלא ראה, מומלץ. כמו תמיד טרנטינו גאוני!
    דרך אגב, מספר 1 ראה את הסרט הזה...??? לדעתי הביקורת שלו מתאימה יותר לסרט Bambi של דיסני...

  • 6.

    סליחה, אבל זכר השואה הוא לא ''נרטיב ותיק''.

    גיא, 06/10/09 17:52

    יש מספיק אנשים שישמחו לומר שכמו שיש נרטיב וותיק של השואה יש גם נרטיבים חדשים. מחמוד אחמדיניג'אד עשה כנס של מספרי נרטיבים חדשים על השואה רק לפני שנה.

  • 5.

    היו לו סרטים טובים יותר

    אורי, 06/10/09 17:46

    אבל זה בהחלט סרט חמוד, שווה 33 שקל בקולנוע

  • 4.

    פנטזיה יהודית! (ל''ת)

    יהודית, 06/10/09 17:05

  • 3.

    Graet movie!! must see! (ל''ת)

    Barak-Miami Beach, 06/10/09 17:05

  • 2.

    יש עוד דוגמאות.

    יאיר, 06/10/09 17:04

    מה עם "האנגלים באים,האנגלים באים " עם לואי דה פינה הנהדר ?

  • 1.

    הסרט גרוע, והיה עדיף לו לא נעשה

    ז''א, פ''ת, 06/10/09 17:01

    ראשית, הוא שיקרי. יוצריו מאמינים שצופיו מבינים שהם רואים אגדה ולא סרט דוקומונטרי. אני חושש שטעות בידם.

    שנית, בהמשך לכך שהסרט יתקבל על ידיי מרבית צופיו כאמיתי למדי, הסרט עושה חסד עם הגרמנים. ההנהגה מוצגת כהזויה, אבל להוציא ההנהגה הבכירה, הגרמנים נראים תרבותיים ומבריקים בצורה מעוררת התפעלות. ה"ממזרים" לעומת זאת נראים מפגרים אכזריים וצמאי דם.

    שלישית, ה"ניצחון" הממוצא מעורר את התחושה שהגרמנים הפסידו די מוקדם, והמחיר של המלחמה ושל מכונת ההשמדה לא היה גבוה.

    רביעית, אין כמעט התייחסות להשמדת העם. להוציא מקרים בודדים (המשפחה של שושנה). בכך הסרט הוא למעשה מכחיש שואה.במקרה הזה הגרמנים הרגו ביריות, בעוד שה"ממזרים" הרגו באלה, או חרטו על מצח קורבנותיהם צלב קרס. יותר מזה, הוא ממש אנטישמי.

    חמישית, לגבי טרנטינו באופן ספציפי. מתקבל הרושם שלא חשובה העלילה רק הסנאף. טרנטינו ומעריציו צריכים טיפול פסיכולוגי יסודי.

    • אני אענה לך לפי הסדר ואוכיח את בורותך

      אדוארדו, 06/10/09 19:37

      1. אתה בטח חשבת על עצמך ועל כך שניסית לעוף מהחלון אחרי שראית ''סופרמן'' בגיל 20. קומה שלישית. כנראה שנחתת על הראש.

      2. הגרמנים היו שיא התרבות והאינטליגנציה של אירופה. (בטהובן, קאנט, וגנר) וזה מה שמחריד כל כך בשואה ובאנטישמיות.

      3. משום מה אתה עדיין משוכנע שזה סרט דוקומנטרי ולא סרט דרמת מלחמה של טרנטינו. פעם הבאה תקרא על סרט לפני שאתה הולך אליו. רוב האנשים נוהגים כך.

      4. לקולונל קראו ''צייד היהודים'' והוסבר שכל יהודי צרפת נתפסו על ידו אבל סוף כל סוף סרט שלא מציג את היהודים כמסכנים. דווקא בתור ישראלים אנחנו די מאצ'ואיסטים.

      5. טיפול פסיכולוגי? טרנטינו הוא קולנוען שמתעד את האכזריות שבעולם (וזה מה שיש בו לרוב) בזכות אנשים חשוכים כמוך