• 64.

    אפרת עיר ירוקה

    ארז, 09/10/09 16:33

    ביהודה ושומרון קיימת מודעות גבוהה יותר לאכות הסביבה. שמעתי גם על יזמה להפוך את אפרת לעיר 'ירוקה'.

  • 63.

    יפה מאוד מאוד,גם העניין עם סוכות וגם כרטיס אדי! (ל''ת)

    חיים, 09/10/09 02:40

  • 62.

    גם אני לא צפיתי

    ירון, 07/10/09 19:55

    וכנראה גם לא אצפה בקלטת. הם מנגנים על הרגשות שלנו, אסור לשחק לידיים שלהם. לצערי אנשים מבולבלים לגמרי בסיפור הזה.

  • 61.

    יישר כח אדיר!

    שלמה, 06/10/09 02:04

    מאמריך מרעננים,ותענןג לקרוא אותם!
    פשוט תודה!
    הלואי שה' יזכה אותנו שאתה או שכמותך תנהיגו את מדינת ישראל!

  • 60.

    מה עם ''כל המציל נפש אחת'' ?

    עמרי, 05/10/09 12:38

    יש הבדל בין אחריות ציבורית לאטימות רגשית טוטאלית

  • 59.

    ראיתי ועוד איך ראיתי ולא פסקתי מלדמוע.

    עטרה קלימי שגב, 05/10/09 12:08

    כאזרחית ישראלית הסכמתי לכל אות מילה ומשפט שלך כאזרחית ישראלית.

    כאם לחייל ו2 אנשי מילואים לא פסקתי מלדמוע לרגע אחד למראה התמונות הנשקפו אלי מבעד למסך. לרגע חשתי שיגאל שליט בני הוא גאה הייתי בקומה הזקופה שלו ובקריאה העניינית והרצינית שלו את הטכסט.

    שיהיה לך לבנימשפחתך חג סוכות שמח.

  • 58.

    מאמר יפה מאוד! איפה היית שלושה שבועות? התגעגענו! (ל''ת)

    יוסף, 05/10/09 10:17

  • 57.

    משיח התגלה

    מחכה, 05/10/09 07:32

    קדימה, אין זמן, תעלה כבר על חמור לבן ואודרוב לפרק את הר הבית מנוכחות זרה.הפרה האדומה עלי.

  • 56.

    פייגלין אתה מיותר

    ישראלי אחראי, 05/10/09 04:49

    כמו ילד קטן לא צופה בקלטת כי לא מוצא חן בעיניך שאוייביך לא משחררים את גלעד שליט בחינם! נורא לחשוב שבן אדם לא אחראי כמוך הוא שליח ציבור!

    • ''ישראלי אחראי'' ??? ישראלי אחראי אמור לדעת את קורה כשנכנעים לטרור !!!

      זלמנוביץ ישראל, 05/10/09 09:56

      לא שאני מסכים בדרך כלל עם פיגלין, אבל במקרה זה הוא האחראי...את נלעד חייבים לשחרר בחינם !
      גלעד אינו שבוי מלחמה שבסיומה מנהלים מו''מ על שיחרורו - גלעד נחטף מראש כדי להיות כלף מיקוח לשחרור רבי רוצחים - שעם שחרורם ימשיכו לרצוח יהודים !!!

      אם היום תמורתו יוחלפו 1000 רוצחים (לא שבוים!), אז בחטיפה הבאה זה כבר יהיה 1500 וכו'- ומספיק שרק 50% מהם יחזרו לסורם ונקבל את המשוואה הבאה: עבור כל חייל משוחרר = כ 200 הרוגים ישראלים נוספים...

      ישראלי אחראי חושב גם מה שיהיה מחר...

    • כמה משלמים לטוקבק

      לינדנשטראוס, 05/10/09 18:11

      בקרן החדשה לישראל?
      גם אני רוצה להיות טוקבקיסט בשכר.

  • 55.

    קצת פחות זה קצת יותר

    זהר, 05/10/09 00:53

    המשפט הזה שכתבת הוא נכון גם לגבי ההתנחלויות. אבל ברדיפת רדיפת הבצע של אדמות, אתה דוגל.

    אגב ''שלומית'' בונה סוכה ולא מי שכתבת

  • 54.

    דברים כדורבנות!!!! (ל''ת)

    רועי , 05/10/09 00:32

  • 53.

    רעיון יפה (ל''ת)

    t, 05/10/09 00:17

  • 52.

    לא חותם על כרטיס ה''אדי'' שמוצע פה

    אני מציע כרטיס הפוך לאדי, 05/10/09 00:12

    אני קצין קרבי (במילואים). תורם את חלקי בגאווה גדולה כמו פטריוט אמיתי. משלם מיסים. מגדל ילדים. קורא עיתונים וממחזר בקבוקים. אני מודע לעובדה שאני יכול ליפול בשבי ואני לא מנסה להתחבא או להתחמק מהדיון הנוקב ששרות מילואים גורר בין אם זה מוות (חס) ובין אם זה שבי (וחלילה).

    אני מעוניין שינהלו משא ומתן על שיחרורי ! ואני מבקש שישחררו בעבורי רוצחים ואפילו רוצחי המונים - אם זאת הדרך היחידה לשיחרורי. הלוואי שהחמאס/חיזבאללה יסתפקו בפחות אך אני ריאלי וספקן אם זה יקרה.

    אני לא חושב שאני צריך להתנצל בעקבות הבקשה הטיבעית ההיגיונית וההוגנות הזאת. ואני חושב שזו חובתה של המדינה להחזיר אותי הביתה אם אפול בשבי. אני אומנם חייל שנשלח למשימה צבאית אבל אני לא מוכן להרקב בכלא בעבור זה ללא סיכוי לשחרור.

    ושאלה קצרה לפייגלין. האם המדינה בראשותך תנהל משא ומתן שונה אם חתמתי או לו חתמתי על כרטיס כזה?
    אם התשובה היא לא (זה מה שמשתמע מהקטע), אז מה הטעם לחתום? הרי לא תנהל משא ומתן שונה בין אם השבוי חתם ובין אם הוא לא חתם.
    אם התשובה היא כן, אז מדוע אתה מפלה בין שבויים? הרי טיבעי שלא כל שבויינו יחתמו על כרטיס כזה

    • אני דווקא הייתי חותם

      עופר1976 , 05/10/09 09:51

      גם אני כמוך חייל קרבי במילואים(אך לא קצין) והייתי חותם על מיסמך שהיה קובע כי אינני מוכן שישוחררו תמורתי מחבלים, כן הייתי מוכן שינסו לחלץ אותי בכל דרך אפשרית אחרת. לא הייתי רוצה שאנשים כמו ברגותי ורוצחיו של רחבעם זאבי יסתובבו חופשי בגללי.
      ובקשר לקביעתך לגבי ניהול המשא ומתן עצם זה שאנשים יחתמו על כרטיס כזה באופן טבעי כבר יקל על המשא ומתן ויוריד את תג המחיר, ובענין טענתך לאפליה אז כמו שאני רשאי להחליט אם לסכן את חיי בקרב אז זוהי זכותי לקבוע מה יקרה אם חס ושלום אפול בשבי, אך יותר מהכל חתימה על כרטיס כזה זוהי הבעת מחאה וקביעת עמדה בכדי למנוע התדרדרות נוספת ברפיסות שאחזה במנהיגינו.

      • בילבלת את היוצרות

        אני מציע כרטיס הפוך לאדי, 07/10/09 22:37

        אתה לא ''רשאי להחליט אם לסכן את חיי בקרב''.
        המדינה מחליטה היכן להציב אותך כחייל והמדינה מחליטה אם לצאת למלחמה או אם לסכן את חייך. לא אתה.

        אני חוזר ואומר שזו חובתה של המדינה לנהל משא ומתן על שבוי שנפל. לפני שנפל בשבי הגן החייל על הציבור בישראל ומרגע שנפל בשבי יגן הציבור בישראל על השבוי. אם הציבור בישראל צריך לספוג רוצחים משוחררים כדי לפדות את השבוי אז שיספוג.

        חובה לנהל משא ומתן על שיחרור שבוים.

    • אתה צודק בעניין ה''כרטיס'' אבל יש מקום להבחין בין טרור לסתם מלחמה...

      זלמנוביץ ישראל, 05/10/09 10:35

      בסיום מלחמה יש להחליף שבוי אחד גם ב 1500 שבויים מהצד השני, נגמרה המלחמה וכולם חוזרים הביתה (לעיסוקם הקודם)

      לעומת זאת בפעולת טרור כיד לשחרר רוצחי אזרחים חפים מפשע - כניעה לטרור לא רק שהיא בעצמה פותחת מלחמה חדשה, אלא גם הרוצחים המשוחחרים גם הם חוזרים לעיסוקם הקודם...

      וכל מטרת קיומו של החייל הוא להגן על האזרחים...

    • לא ברור...

      גם במילואים, 05/10/09 12:00

      לא ברור מה אתה עושה במילואים.
      כנראה כח האנרציה מוציא אותך מביתך לעשות קפה עם החברה אי שם בחשיכה בארץ, מן טיול לותיקים כזה שגם מקבלים רובה.

      תפקידך - קצין.
      הוא להגן על עם ישראל, לכן אתה שם.
      מותך נועד להצלת הכלל, ואם שבייך יגרום למותך כך צריך להיות.
      כמו שאינך מנהל משא ומתן עם מלאך המוות בעת לחימה, כך אינך מנהל עמו בשבי.

      גלעד חי.
      יש רשימה ברורה של תג מחיר.
      במידה ואינו חי - הרשימה צריכה לקבל את אותו מצב צבירה.

      ומי יתן וישוב הביתה במהרה.

      חוגר.

      • טול קורה מבין עיניך... אתה ממש לא ברור

        אני מציע כרטיס הפוך לאדי, 07/10/09 22:23

        להילחם ולמות או ליפול בשבי (מקווה שלא) -אין לי בעיה.
        לא לנהל עלי משא ומתן אם אפול בשבי - יש לי בעיה.

        אני מוכן לשאת מטלות כבדות מאוד כמו מלחמות אבל אני לא מעוניין בשום פנים ואופן שהחברה בישראל תפקיר אותי בשבי (כלומר, הנבחרים המייצגים את החברה בישראל - הממשלה והכנסת)

        אני מסייע לחברה במשבר (כמו מלחמה) ואני מצפה שהחברה תסייע לי במשבר (כמו שבי)
        מה בדיוק לא ברור בגישה הזאת? כמו בכל מקום עם ערבות הדדית: אני מסייע לחברה והיא מסייעת לי.

        דרך אגב - אני לא סובל קפה!

  • 51.

    לפייגלין יש ראייה מערכתית לטווח ארוך של המציאות. מי שמנהיג ומי שמנהל ח

    יעל, 05/10/09 00:11

    חייב לקבל החלטות שלוקחות בחשבון את מכלול הגורמים לטווח ארוך. ולכן עם כל הכאב והרגש אסור שמקבל החלטות יפעל על פי הרגש.ברור שאם פייגילען היה אביו של גלעד הוא היה רוצה בכל מאודו שבנו ישוחרר אבל אז הוא לא היה בתפקיד של מנהיג הוא היה אדם פרטי. קשה לנו להבין זאת אבל זה ההבדל בין מנהיג,מנהל שרואה את המצב בהבט רחב-לטווח ארוך לבין האדם הפרטי שיש לו את הפריבילגיה ללכת לפי רגש או צורך מיידי. אגב, מאמר מעניין . המשך לכתוב.

  • 50.

    תתביש לך פיגלין אתה לא בן אדם (ל''ת)

    אזרח, 04/10/09 23:38

  • 49.

    אולי אתם יודעים למה הוא לא חבר כנסת???

    מדינה של גיהנום., 04/10/09 21:58

    זוכרים? בשם הדמוקרטיה ולאחר בחירות כשרות שינה ביבי רטרואקטיבית את הכללים בכדי שפייגלין לא יהיה חבר כנסת. זהו ראש הממשלה ההגון שלנו.

    • כי הוא עבריין מורשע שישב בבית סוהר (ל''ת)

      למה כובע, 04/10/09 22:11

      • דמגוג עלוב! הוא קשר לעצמו את הידיים-זה עבריין? (ל''ת)

        oou, 05/10/09 00:11

  • 48.

    שלומית ולא רונית. (ל''ת)

    heraclitus, 04/10/09 21:54

    • רונית, רונית.

      איתי, 05/10/09 09:15

      היא זו שמארגנת השבוע סוכה בשכונת קרית משה, בה נערכת קבלת פנים ע''י פייגלין.

  • 47.

    אוי למדינה שמפקירה את בניה

    מירב, 04/10/09 21:40

    למדינה ששולחת את בניה לקרב ולא עושה הכל כדי להשיבם הביתה משבי האויב- למדינה כזאת אין זכות קיום !!!בושה שיש בתוכנו כאלה החושבים כמו פייגלין ,בושה וחרפה !!!!!!!!!

    • משה פייגלין לא חושב שצריך להפקיר את גלעד שליט ח''ו אלא יש דרכים אחרות

      שירן, 04/10/09 22:31

      לעשות את זה!

    • כשאתה אומר ''הכל'', הכוונה גם להחזיר את חיפה... או שבכל זאת יש גבול???

      זלמנוביץ ישראל, 04/10/09 23:41

      היום חייל שבוי תמורת 1000 מחבלים, מחר שני חיילים שבויים תמורת 3000 מחבלים, ומה נעשה כישיגמרו לנו המחבלים... עבור כל שבוי נוסף נפנה כפר???

      אז אולי נחסוך את ה''בלגן'' ונשחרר מראש כל המחבלים בתקווה כי החמס יחמול על חיילינו...

  • 46.

    פייגלין, מי שקורא למרד אזרחי, כמוך בעבר, הוא עבריין שאסור שיהיה ח''כ (ל''ת)

    צ'ומפי, 04/10/09 21:30

    • מרי אזרחי לא אלים - לא מרד אזרחי!

      תמיר, 05/10/09 00:49

      יחי ההבדל הקטן.

      • כמה משלמים לטוקבק

        ''צ'ומפי'' אלק, 05/10/09 18:14

        בקרן החדשה לישראל?
        גם אני רוצה להיות טוקבקיסט בשכר.

  • 45.

    פיגלין בישבלנו ו בישביל ילדנו

    משה, 04/10/09 21:09

    אל תרפה. תמשיך בדרך כי בסוף נצליח!

  • 44.

    נס גלוי, סיפור הזמורה. פייגלין הוא אלישע הנביא! הוא אליהו הגואל! (ל''ת)

    כמה פתטי האיש הזה, 04/10/09 20:58

  • 43.

    תמיד טענתי שההבדל המהותי בין הימין והשמאל הוא שהשמאל רואה רק רק מטר..

    רציונל, 04/10/09 20:48

    מהאף שלו והימין עשר קילומטר, או במילים אחרות השמאל מסתכל בצורה מאד שטחית על המציאות - ''שלום עכשיו'' והימין מתבונן קצת יותר לעומק - מסוגל לראות את הנולד.

    כן זה מאוד מפתה להחזיר את גלעד שליט בכל מחיר אבל האם חשבתם לרגע מה המשמעות של זה ועד כמה זה כמה יכול לפגוע בהרתעה של ישראל ????

    • עוד הבדל בין שמאל וימין

      ''עשר קילומטר'', 04/10/09 22:13

      מי שבשמאל יודע לכתוב עברית בלי שגיאות. מי שבימין לא יודע לכתוב אבל אין לו בושה לפרסם את בורותו ברבים.

      • זאת הכללה ילדותית ועלובה (ל''ת)

        אני, 05/10/09 01:01

        • 99% זו לא הכללה (ל''ת)

          סטטיסטיקאי, 05/10/09 09:00

      • עדיף לכתוב עם שגיאות מאשר להצביע למנהיג שגוי !!!! (ל''ת)

        תענה לעצם העניין, אדיוט !!!, 05/10/09 11:32

  • 42.

    כל המציל נפש אחת כאילו קיים עולם מלא (ל''ת)

    אם שליט היה הבן שלך הית מדבר אחרת, 04/10/09 20:45

    • אין פודין שבוי יותר מכפי דמיו

      עומר, 04/10/09 22:16

      כואב הלב לכולנו אבל לפעמים אסור ללכת עם הלב

  • 41.

    אני בהחלט תומכת בדעתך. אבל צפיתי בקלטת ולא שיניתי

    לילי בלום, 04/10/09 20:22

    את דעתי אף על פי שבכיתי מצער על גלעד. אני חושבת שזו תהיה טעות איומה לעשות עסקה כזו. יש לשחרר את גלעד בדרכים חכמות ונועזות ולא בכניעה לרוצחים שאומרים בגלוי שזו תהיה דרך פעולתם כי רק כך אפשר לשחרר רוצחים מכלא ישראל.

  • 40.

    האיש פשוט הזוי.

    ימין שפוי ואמיתי, 04/10/09 20:03

    לא ראית את הקלטת.. אפשר לגעת בך? אולי לנשק את זקנך? אוקיי בידלת את עצמך מהקונצנזוס הישראלי השטחי.. מדורת השבט... רגע אבל כמו תמיד מה אתה לעזאזל מציע? שהחמאס יוציאו את הילד הזה להורג? מה בעצם האלטרנטיבה החכמה שלך שאותה הגית במוחך הקודח תוך כדי רכיבה על אופניים בהרי השומרון? האם יש סיכוי לפעולה צבאית? לא. האם יש אפשרות שלא לשחרר אותו? גם לא. אז מה ההצעה שלך חוץ מלא לראות את הקלטת?

    • אבל בטח לא קראת עד הסוף... (ל''ת)

      סעיד אבו סעיד, 04/10/09 20:12

    • מה לא ברור

      דדי, 04/10/09 20:46

      מה היית אומר אילו ניתנה הנבואה לשפוי כמוך ,ואחד המשוחררים היה מחסל את משפחתך בפיגוע רצחני?

    • הוא אמר משהו על פעולה צבאית?

      ניר, 04/10/09 21:10

      לפני הרבה זמן הוא אמר שאנחנו היינו חייבים לפחות לסגור להם את המיים והחשמל,למה לעזאזל לא ניסינו את זה?למה אתה חושב בצורה כל כך מרובעת?

    • מנהיגות אמיתית לא עושה עסקאות עם הטרור, אלא מכניעה אותו.

      123, 04/10/09 22:07

      ממשלת ישראל אשר לא נקפה אצבע לשחרור גלעד עד היום , משלמת עבור סרט תעמולה של החמאס בעשרים מחבלות מסוכנות, אומר משה פייגלין על העסקה המפוקפקת שאמורה להתבצע ביום שישי הקרוב. מנהיגות אמיתית לא עושה עסקאות עם הטרור, אלא מכניעה אותו.

    • מאז הבגידה בפולארד לפני 24 שנים - שום חייל ישראלי לא שב בחיים מן השבי

      לדברי משה פייגלין, 04/10/09 22:12

      בתגובה לדו''ח מבקר המדינה: ''יש לברך את המבקר על החלטתו לטפל בנושא פולארד, אולם למי שמוכן להביט באמת העירומה אין כל צורך בכך.מדינת ישראל בגדה בסוכן שלה בכך שמעולם לא הגישה בקשה רשמית לשחרורו של יהונתן.

      המסר הישראלי לאמריקנים הוא חד וברור. '' אנו מעוניינים במותו של פולארד אצלכם''.

      מאז הבגידה בפולארד לפני 24 שנים - שום חייל ישראלי לא שב בחיים מן השבי

      אמות המידה שנקבעו בעניינו דרדרו את המדינה אל השפל בו אין היא מסוגלת יותר להגן על בניה המוסרים עבורה את נפשם

  • 39.

    מקווה שנתניהו קורה את המדור

    אשר, 04/10/09 20:01

    הוא היכן מושפה מכל קול
    ופה מדובר בקול רציני ביותר !!!!

    • אני מקווה שאמא שלך לא קוראת את הטוקבקים, שהיא לא רואה איך אתה מאיית (ל''ת)

      אני, 05/10/09 00:58

  • 38.

    אדון פייגלין. יש בי את ההרגשה שאתה כראש ממשלה תלך על אותו המדיניות

    benzi. a, 04/10/09 19:48

    מר פייגלין. את תחושות הלב שלך יש אותם לרבים כולל ראשי ממשלות ישראל מימין ומשמאל. וכפי שאריק שרון אמר זאת בזמנו שדברים שרואים משם לא רואים מכאן . ככה זה במציאות האכזרית שלנו. אם כל הכבוד לכוונות הטובות שלך למחשבות והרעיונות . אני מבטיח לך שגם אתה מר פייגלין כראש ממשלת ישראל תעשה את אותם הדברים ואותם המדיניות של מה שעשו בעבר יצחק שמיר. יצחק רבין נתניהו . אהוד ברק ואריק שרון ואולמרט כך כשאתה היום בעמדה אופוזיציונית ברור מאליו שאתה חושב ומאמין (ורבים חושבים ומסכימים לרעיונות שלך) שהכול אפשרי והדרך סלולה וכאילו אנחנו המעצמה האדירה ביותר וכי מי יגיד ומי יעיר לנו מה לעשות ואיך נפעל.

  • 37.

    צודק פייגלין, אם מנתח פסול מלנתח כי אינו מסוגל להסתכל על מנותח

    גולן, 04/10/09 19:39

    אז גם פוליטיקאי פסול מלהתעסק בפוליטיקה אם אינו מסוגל להסתכל לעובדות בעיניים.
    העולם שאנו חיים בו איננו קל ואני לא צריך להזכיר לך אילו אסונות הומטו על העם היהודי כתוצאה מבורות ונבערות.

    אתה יכול להמשיך לראות את המציאות דרך הצד השמאלי שלך, דרך הדין ואתה יכול לראות את המציאות דרך הצד הימני שלך, דרך החסד.
    מקריאת הכתבות שלך אני חושש שאתה לא מאוזן מהבחינה הזאת ואתה נוטה בחוזקה לצד השמאלי.

    קיומה של מדינת ישראל הוא נס בכל סדר גודל ולא משנה איך שתסתכל על זה, עברנו את פרעה, עברנו חורבנות עברנו פוגרומים, אינקויזיציה, שואה ואינספור מלחמות אז האם שיחרור אלף אסירים זה מה שישבור אותנו? אם בקוממיות הסתדרנו יחפים מול 7 צבאות אז מה בדיוק מדאיג אותך? שים מבטחך באל הרי נאמר, מי שהציל נפש אחת הציל עולם ומלואו ואין לנו כרגע אינדיקציה מה שיחרור 1000 אסירים יגרום לנו מבחינה בטחונית, כמו שזה יכול להזיק זה גם יכול לעזור אז קח את עצתך ותפסיק להתייחס אל עצמך כא-לוהים, הנבואה ניתנה לשוטים ואם ללכת בדרך הקודש כמו שאתה ממליץ אז שיחרור 1000 תמורת 1 זה אולי קצת אבל מי כמוך יודע שקצת פחות-זה הרבה יותר.
    שנה טובה

    • ל-גולן

      דנה.ג. , 04/10/09 20:32

      יש המון חוכמה בתגובה שלך ואני מאוד מזדהה איתה , אני גם מסכימה שצריך איזון בין חסד לדין רק אני לא מסכימה איתך שפייגלין הולך תמיד לצד הדין וגם אם יש נטייה בכל זאת צריך לזכור שהוא לוקח איתו את התורה וראש ממשלה זה תפקיד שמצריך נחישות, בקשר לשחרור אסירים יש לנו נסיון שבגלל הסכמים דומים בעבר קיבלנו בעיות בטחוניות קשות כמו למשל: החטיפה של גלעד עצמו לא היתה מתרחשת אילולי עסקאות קודמות שנעשו לשחרור אסירים תמורת חטופים, אז כן חייבים כאן להיות שקולים מאוד וזה מצריך לשלב המון דין, אבל אני כן מסכימה איתך שאם אין שילוב של חסד במנהיגות ובכל דבר בכלל זה פשוט גיהנום.

      • דנה יקרה

        גולן, 04/10/09 21:49

        הרושם האישי שלי הוא שפייגלין הוא איש של דין אבל כמובן שאני יכול לטעות.
        סוגיית שיחרור אסירים הינה דילמה עתיקת יומין ואני לא חושב שיש איזו שהיא אינדיקציה שעסקה משתלמת או לא בטווח הארוך, מאוד קל לדבר אחרי העובדות כך שאני לא חושב שהדוגמא שהבאת מספיק משכנעת, עסקאות לשיחרור אסירים תמיד היו ועדיין, חטיפות זה לא דבר שבשיגרה,זה לא קל לחטוף בעיקר כשמדינה שלמה מודעת לסוגייה.
        תקחי את עיראק ואפגניסטן למשל, המדיניות בארה''ב היא ''לא'' גדול לכניעה מול טרוריסטים וארה''ב איננה מבצעת עיסקאות מהסוג הזה ובכל זאת, עדיין מתבצעות חטיפות. לאנשים ששולחים את בניהם להתאבד לא ממש אכפת מהשבויים שלהם, מה שמעניין אותם זה ההון פוליטי שהם צוברים מזה,הכבוד או ה''השפלה'' אבל האם אנחנו מרגישים מושפלים?עוצמה אמיתית זה היכולת לוותר ועד אחרי ששת הימים ידענו לוותר למרות ''שהושפלנו'' אבל מאז באה מלחמת יום כיפור וההיסתבכות שלנו בלבנון ומאז אנחנו הופכים להיות דומים יותר לאויבינו עם כל הדין והחשבונות שאנחנו עושים.
        דין אמיתי הוא כורח המציאות וכמו שפייגלין אומר, לא הכל בשליטתנו.דין הפך לתירוץ במדינה שכל אחד משתמש בו להרוויח הון פוליטי.

  • 36.

    אני מוכן לחתום על כרטיס כזה. כך יוזמה ותקים אירגון כזה. (ל''ת)

    דולפין מרושע, 04/10/09 19:38

  • 35.

    עוד כשלון אישי של ביבי,שנתחיל להראות כמו אולמרט או ליבני (ל''ת)

    ליכוניק, 04/10/09 19:26

  • 34.

    בסוכות תשבו שבעת ימים כי בסוכות הושבתי את בני ישראל,,,

    נ.ב., 04/10/09 19:24

    זיכרון ומסורת. כמו פסח שבועות וכיפור. בלי שום קשר לטרנד ירוק. כמו כן רוב הבונים סוכה לא ממש עוברים לגור בה.

  • 33.

    אויש, אתה לא מציאותי. גם אני! (ל''ת)

    שרה פייגלין, 04/10/09 19:22

  • 32.

    פייגלין צודק בענין המאחזים

    שמאלן מצביע מר''צ, 04/10/09 19:21

    זה גם הרושם שאני קיבלתי לגבי המאחזים. יש שם שילוב של דתיות לאומית וניו אייג'. מין וודסטוק מתנחלי כזה.
    וזו בדיוק הבעיה- חוסר גבולות, איבוד היכולת לחשוב באופן מתון ושקול, אנרכיזם פרוע, שבירת כלים וכל מיני תיאוריות רדיקליות. זו היתה הבעיה עם חלק מהנוער המסומם של וודסטוק, וזו הבעיה של נוער הגבעות. רק שוודסטוק דברו על אהבה אוניברסאלית, ונוער הגבעות גם שונא גויים ופוגע בערבים.

  • 31.

    2 גדודים בעד חייל אחד (ל''ת)

    טעות לעולם חוזרת, 04/10/09 19:16

  • 30.

    פייגלין, חוכמתו של מנהיג ביכולתו לצפות וגם לקבל החלטה מושכלת

    אורן, 04/10/09 19:14

    להתעלם זו לא אופציה.

  • 29.

    אני נשאר הלילה כאן על הגבעה הזאת

    נער גבעות עם עיניים הוזות, 04/10/09 19:08

    הבלדה על יואל משה סלומון
    אריק איינשטיין
    מילים: יורם טהרלב
    לחן: שלום חנוך

    בבוקר לח בשנת תרל''ח
    עת בציר הענבים
    יצאו מיפו על סוסים
    חמשת הרוכבים.

    שטמפפר בא וגוטמן בא,
    וזרח ברנט
    ויואל משה סלומון,
    עם חרב באבנט.

    איתם רכב מזרקי
    הדוקטור הכסוף,
    לאורך הירקון הרוח
    שר בקני הסוף.

    ליד אום-לבס הם חנו
    בלב ביצות וסבך
    ועל גבעה קטנה טיפסו
    לראות את הסביבה

    אמר להם מזרקי
    אחרי שעה קצרה:
    איני שומע ציפורים
    וזה סימן נורא.

    אם ציפורים אינן נראות
    המוות פה מולך,
    כדאי לצאת מפה מהר,
    הנה אני הולך.

    קפץ הדוקטור על סוסו
    כי חס על בריאותו,
    והרעים שלושתם פנו
    לשוב לעיר איתו.

    אמר אז יואל סלומון
    ושתי עיניו הוזות:
    ''אני נשאר הלילה פה
    על הגבעה הזאת''.

    והוא נשאר על הגבעה,
    ובין חצות לאור
    פתאום צמחו לסלומון
    כנפיים של ציפור.

    לאן הוא עף, לאן פרח
    אין איש אשר ידע,
    אולי היה זה רק חלום
    אולי רק אגדה.

    אך כשהבוקר שוב עלה
    מעבר להרים,
    העמק הארור נמלא
    ציוץ של ציפורים.

    ויש אומרים כי עד היום
    לאורך הירקון
    הציפורים שרות על יואל
    משה סלומון.

    • הקשר יפה מאוד (: (ל''ת)

      דנה.ג. , 04/10/09 19:41

  • 28.

    שמשהו כאן יהיה פחות מתלהם ויותר ענייני!!

    שם המשתמש כבר תפוס , 04/10/09 18:59

    תוקפים משמיצים עקשנים עלק מתורבתים...
    הבן-אדם צודק.
    תתיחסו לתוכן ולא לזבל שעצבה לכם התקשורת האנטי ציונית ששולטת בארצנו הקטנטונת.
    ישראל נוזלת לנו מבין האצבעות.
    חייבים לסמוך רק על עצמינו ועל עוצמתינו.
    אפילו בגטו וורשה הבינו שצריך להילחם על חיינו.
    די לשנאה.
    תתווכחו בכיף אבל אל תשמיצו.קצת כבוד הדדי ופרגון יהודי לא יזיק כאן.
    חג שמח.

    • חמוד. הקרב כבר אבוד. הוא אבד כשבגין הנחנח לא נתן לאנטלנה להילחם. (ל''ת)

      דולפין מרושע, 04/10/09 19:44

  • 27.

    אילו ב-3 השנים האחרונות כל אסירי החמאס היו מנותקים מקשר עם העולם...

    לדבר בשפתם, 04/10/09 18:54

    אילו ב-3 השנים האחרונות כל אסירי החמאס היו מנותקים מקשר עם העולם, ללא ביקורי משפחות וללא ביקורי הצלב האדום, והחמאס לא היה יודע מי חי ומי מת, גלעד שליט מזמן היה בבית.

    • צודק (ל''ת)

      גדי, 05/10/09 01:45

  • 26.

    אתה והמקבילים לך בצד השני של המפה הפוליטית מסכנים אותנו. (ל''ת)

    די לקיצונים, 04/10/09 18:53

  • 25.

    כל כך צודק!!!1 (ל''ת)

    שי כהן, 04/10/09 18:47

  • 24.

    פיגלין שבוי בעולם שלא קיים.בשטח יש 2000000שסניקים וחרדים+1500000 ערבים (ל''ת)

    שלא משרתים בצהל.הערבים לפחות עובדים=הבעיה האמיתית., 04/10/09 18:44

  • 23.

    קשקשן

    חן, 04/10/09 18:29

    מה שבטוח - אתה לא מנתח ולא מקברניטי המדינה. בדגמא שלך על המנתח אתה בעצם לא נוקט עמדה- לא מנתח ונותן לחולה למות

  • 22.

    שום דבר לא מוסתר אצלך.

    גם לא חשבנו שתצפה, 04/10/09 18:20

    דעותיך והציפיות ממך ברורות מראש. חשבת לרגע שהיו ממך ציפיות? אתה ממש מפתיע הפעם

  • 21.

    אז מה בעצם אתה מציע?

    גבי, 04/10/09 18:13

    בהנחה שאין אפשרות לשחררו בפעולה צבאית
    אתה מציע להשאיר אותו שם?

    • עשרות הרוגים שיבואו עקב שחרור הרוצחים מחייבים פסילת העסקה

      כן, להשאירו שם אם אין ברירה אחרת, 04/10/09 18:52

      מנהיגים של מדינה צריכים להעמיד את טובת הכלל לפני טובת הפרט בכל נושא.
      הלקח מכל עיסקאות שחרור המחבלים היה שהם חזרו לרצוח ועל כל פדוי שבי היו כמה הרוגים.
      אילו ביבי לא היה נלחץ היה עומד על כך, כמו שעושים האמריקאים באפגניסטן.
      אבל קומביניהו שהוא גם נלחציהו כרגיל לא עומד בלחץ.

    • כן

      עדי, 04/10/09 19:17

      לפעמים יש אופציה גרועה ואופציה גרועה הרבה יותר..

      • בושה וחרפה

        אירית, 04/10/09 21:38

        אוי למדינה שמפקירה את בניה וחייליה !!! תתביישו לכם!!!כאילו שחסרים בעזה מחבלים שמוכנים להתאבד עלינו ...עוד כמה מאות שנשחרר לא ישנו כלום,זה לא מה שימוטט אותנו !! לעומת זאת,חיילים שיוצאים לקרב בידיעה שהמדינה עלולה להפקיר אותם -אין גרוע מכך !!!ותחשבו על זה !!

  • 20.

    בטח לא אבחר במנהיג שלא מסוגל להתבונן במציאות ולהתמודד איתה.אתה קשקשן. (ל''ת)

    אוקטובריו, 04/10/09 17:59

  • 19.

    לא צפית בקלטת מפני שהצורך שלך להתבדל גובר על הכל

    פסיכולוג בשקל, 04/10/09 17:42

    במידה לא מבוטלת אתה מזכיר את אורי אבנרי. גם אצלו הצורך להיות שונה עקרוני לגמרי. החיים ייצרו מצב שהוא היה בשוליים זמן ארוך מספיק עד שהתאהב בפוזה הזאת.

    אתה רוצה להשפיע? ישנם רגעים בחיים בהם אתה חייב להזדהות עם סמלים שמאחדים את כולנו. שהם בקונצנזוס. אתה לא יכול להתחבא מאחורי הסמלים הפרטיים שלך לעולם ועד.

    גלעד שליט הפך לסמל לאומי כזה גם אם הסיבות להפיכתו אינן לטעמך. הוא ישחורר ותמורת
    מספר לא מבוטל של מחבלים רוצחים שפלים בני מוות ואני מקווה שנפיק לקחים למקרה הבא, אם יבוא.

    אם לא תדע להיות חלק מכולנו, חלק מהזמן, לעולם תישאר בשוליים. אל תיתן לקומץ טוקבקיסטים שכותב פה כל פעם אינספור טוקבקים מלקקים בשמות שונים, לבלבל אותך.

    • קשקשן

      דנה.ג. , 04/10/09 18:49

      על שכמותך אומרים. אנשי ה-שקר שקר תרדוף...

  • 18.

    פייגלין: כבוד לסביבה כן, כבוד לבני אדם - מה פתאום?!

    אייל הראל, 04/10/09 17:31

    הרי לפי היהדות הפלסטינים הם בכלל לא בני אדם.

  • 17.

    פייגלין, פייגלין, כל כך פתטי... אתה פשוט א-דיוט (ל''ת)

    אורן, 04/10/09 17:26

  • 16.

    עבודה עברית......עבודה בעיניים

    ליאור, 04/10/09 17:20

    החברה האלה הם לא חלוצי חומה ומגדל. הם מעולם לא נטעו עץ או בנו בית. אלה האחמדים שעשו בשבילם הכל.כבר ארבעים שנה שהם אוספים את הפלשתינאים מהמחסומים ומעבירים אותם לעבודה כשאפילו שכר מינימום הם לא משלמים להם.כבר שנים שהם בונים מציאות וירטואלית של מגזר יצרני, עאלק, שבונה את הארץ בסגנון החלוצים.כל מה שהם עושים הוא בנייה של המדינה הפלשתינאית שבדרך על כל האמצעים שלה : כבישים עוקפים,מערכות ביוב ומים והכל כן הכל יעבור ביום מן הימים למדינה שבדרך.
    השפיץ של העבודה הזאת היא נוער ופושעי הגבעות.אותם אנשים שמהווים חלום הזוועה של הציונות. אותם אנשים ששום רב לא שולט בהם ודומים לגולם מפראג.נערים שמסולגלים להכות אישה פלשתינאית זקנה אבל לדבר על שנת שמיטה ויינות בוטיק......
    אלה ידידי אינם יהודים ואבדו את הזכות להקרא כך!

    הם שורפים תבואות, עוקרים עצי זית,הם מכים ויורים ואפילו ביום שבת.
    אתה רואה ולא מאמין , אתה מפנה את מבטך הצידה ומנסה להתעלם.
    אבל זה שם!
    אותו נוער פועל לפי אותם דפוסים שהוא ראה מהוריו בארבעה עשורים האחרונים- את זה אפשר ללמוד רק מהבית!
    ה''מעין'' שממנו הם שואבים הם הישיבות התיכונית ומרכז הרב

  • 15.

    הפתרון של הערבים זה ירדן!! אם ישראל תעודד הגרה הם ילכו מפה (ל''ת)

    Jerusalem , 04/10/09 17:15

  • 14.

    כשפינו את גוש קטיף חיפשת רגשות אצל השוטרים והחיילים

    מעניין, 04/10/09 17:02

    אצל אנשים כמוך שום קלטת לא יכולה לשבש את שיקול הדעת, יכול להיות שזאת מעלה, אבל זאת האמת.

    • זה מאוד קשה

      דנה.ג. , 04/10/09 17:24

      אבל שים לב: הוא אמר שהוא לא ראה את הקלטת

  • 13.

    פייגלין אתה התקווה שלנו

    שחר ליכודניק, 04/10/09 17:00

    אל תפסיק

  • 12.

    צודק במליון אחוז (ל''ת)

    איתמר, 04/10/09 16:59

  • 11.

    זה לא רונית, זה קרבית בונה סוכה (ל''ת)

    תיקון, 04/10/09 16:56

  • 10.

    לא בטוח שאורגני בשטח שבו מנשלים תושבים הוא אכן אורגני (ל''ת)

    האורגני, 04/10/09 16:53

  • 9.

    פייגלין אז באותה מידה אל תטיף לשחרור יונתן פולארד!

    פולורויד, 04/10/09 16:49

    מעתה אמור:

    לא לשחרור פולארד בכל מחיר!

    • מטומטם בשביל פולארד אתה לא משחרר 450 מחבלים.... (ל''ת)

      טל, 04/10/09 17:44

      • חכם, אולי כן אפשר לעשות משהו כ''מחווה'' לפלסטינים בתמורה למחווה מארה''ב

        הרשה'לה את ג'וחא, 04/10/09 18:38

        לשחרור פולארד!

    • ניתן לשחרר את פולארד בלי שום בעיה. פשוט צריך לבקש (ל''ת)

      משכך כאבים, 05/10/09 12:31

  • 8.

    פייגלין מייסד המדינה הפלסטינית הדו לאומית

    אזרח עולם, 04/10/09 16:49

    פייגלין ודומיו הם מחריבי החלום הציוני של מדינה יהודית פרלורליסטית חילונית
    ומייסדה של מדינת חמס ערבית יהודית מהירדן לים

  • 7.

    אז פייגלין מערבב רגשות בעבודה?

    פייגלין בעצמו אמר, 04/10/09 16:48

    אז לכן לא ראוי הוא להיות ''בעל אחריות ציבורית כלשהי''.

  • 6.

    יאללה, פייגלין, תתחיל להחתים. ותתחיל עם הילדים ועם הנכדים שלך (ל''ת)

    ארז, 04/10/09 16:47

    • זה בדיוק העניין

      שילה, 04/10/09 19:06

      כשאתה חושב מהראש בלי לערב רגשות אתה בודק רווח מול הפסד ולא מה אתה מפסיד לכן לא יפריע לו להחתים את הצאצאים שלו ראשונים, יהיה קשה אבל זה מה צריך לעשות...

  • 5.

    לא רציתי לראות את הקלטת

    דנה.ג. , 04/10/09 16:41

    אבל בסופו של דבר ראיתי.
    קשה מאוד להיות קר ומדויק אחרי שרואים את גלעד שליט באופן כל כך חי וברור בידיים שלהם חייך חיוך ציני באומרו ''המוג'הידין של גדודי אלקאסם.... מתייחסים אליי מצויין'' - הקרביים מתהפכים, אפשר רק לשער מה עובר על הוריו ובני משפחתו האחרים המסכנים, איזה עינוי,איזה סיוט.
    אין ספק שיש לנו כאן עסק עם אויב אכזר וקשה, אבל הם הבינו מה העקב אכילס שלנו והם מסובבים את הסכין עמוק וכואב.

    אז הבטתי בקלטת ועברה בי המחשבה הכי ''שמאלנית'' בעולם. שייתנו הכל רק לשחרר אותו, לא משנה מה, לא משנה כמה אסירים ולא משנה איזה , יעלה כמה שיעלה, לא אכפת לי , רק שיוציאו את אותו משם כבר!!!
    זה נמשך עד ששמעתי את דודה של גלעד שליט מדברת ואז נזכרתי שגם לי יש אחיין שמשרת בגבול עזה ואני לא רוצה להחליף את דודה של גלעד שליט כל רצוני הוא שהמדינה המתחסדת והאטומה הזאת תתחיל להזיז את עצמה ותעשה משהו כוחני כדי לשחרר את גלעד שליט בכוח ובכך גם תמנע חטיפות נוספות.

    • למי איכפת מה רצית ומה לא? (ל''ת)

      דינה, 04/10/09 20:58

  • 4.

    יש לך בכלל רגשות? פאשיסט עלוב (ל''ת)

    גורו, 04/10/09 16:38

    • נמק.. למה פאשיסט? .......

      שלומי נתניה, 04/10/09 17:17

      הוא לא אמר שלא צריך לשחרר את שליט, ההפף אילו הלכו בדרכו אוליי שליט היה בבית , אוליי אתה ושכמותך הם הפאשיסטיםן!!!???

  • 3.

    אכן מאז זוועות אוסלו של רבין ופרס שהרסו את ישראל, אין לנו מנהיגים (ל''ת)

    רבין ופרס גרמו לאסון גלעד שליט. ונתקענו עם ביבי..., 04/10/09 16:29

  • 2.

    מאמר מעולה

    יפה פייגלין., 04/10/09 16:26

    אבל מי שבונה סוכה זו שלומית. שלומית. ולא רונית.

  • 1.

    מכה טעויות במאמר אחד

    פייגלין, אתה לא בשום תפקיד, 04/10/09 16:14

    א. שלומית היא זו שבונה את הסוכה ולא רונית, אבל אולי הקונוטוציה שלומית - שלום מצמררת אותך אז אתה באופן פרוידאני עברת לרונית.

    ב. תרגע. אתה לא בשום פוזיציה במדינה, אתה אזרח פרטי לגמרי, כך שיכולת לצפות בשקט בקלטת של גלעד. אבל אולי מפחיד אותך לגלות תכונות אנושיות כמו רגישות לחייל צעיר שלנו שבשבי - אולי אתה מפחד שאם תצפה בקלטת תהיה מוכן פתאום לשחרר מחבלים עבור גלעד שחי בשבי החמאס....

    • אתה טועה טעות מרה - פייגלין בתפקיד חשוב מאוד

      תכנס ותקרא, 04/10/09 16:42

      פייגלין הוא האדם היחידי בפוליטיקה הישראלית שמציע אלטרנטיבה של ממש לדרך אוסלו הנפסדת. ככזה הוא מועד לגדולה - אך מעבר לכך כליכודניק אני מודע לכוחו הגדול בתוך המפלגה. בשנים הקרובות כבר נזכה לראות אותו בראש הליכוד

    • ואני מוסיף ...

      נ., 04/10/09 16:42

      הבן אדם בסרט שהוא הוציא את עצמו טוב בסיפור ...
      משחק אותה רגיש...
      משחק אותה שקול...
      סך הכל עוד אחד שמפחד לגלות חולשות שלו !
      זה הכל.

      • קצת אמון לא יזיק

        דנה.ג. , 04/10/09 17:35

        אז נתקלת בדעה קצת שונה בימים רגישים וקשים אלה של פרסום הקלטת המצמררת והאיומה הזאת, אז אני לא אומרת שזה קל לעיכול , אבל למה לפסול, תנסה להבין את הצד השני , יש גם בזה היגיון- אף אחד לא רוצה שהבין שלו , האח שלו או האחיין שלו יהיה במקום גלעד שליט שם והחמאס מחפש רק לחטוף עוד אנשים, זה כמו תנין שנותנים לו עוד ועוד בשר כדי שלא יטרוף אותך.

        האמת היא שמתחשק לבוא עם רעיון כזה: לשחרר את המחבלים תמורת גלעד , להוציא אותו משם ואחר כך להרוג את כולם כדי שלא יחשבו בכלל לחטוף עוד מישהו אבל נראה לי שהמציאות קצת יותר מסובכת.

    • איזה הבלים. מפחיד כמה שפייגלין צודק לנוכח ריקנות התגובה שלך. (ל''ת)

      השמאל ריק שונא מפחיד מגדף גס רוח אלים ושונא שונא !, 04/10/09 16:45

    • אין לך שום זכות לקחת בעלות על השלום

      איך השם של זוגתך? שלומית? ומה שמך? שלום?, 04/10/09 16:53

      וגם לא על שלומית וגם לא על הסוכה.
      אתה סתם אזרח שמאלני קטן ומתנשא,שחושב שהשלום הוא בר השגה,אבל רק הימין מפחד משלומית שבונה את סוכת השלום.

    • נו באמת....

      דנה.ג. , 04/10/09 17:08

      א. אז הוא טעה בשם, טעות קטנה, למי אכפת , את מי זה מעניין??? חחח

      ב. אני בטוחה שהוא מודה לך על העצה מקרב לב. תודה רבה על הניתוח הפסיכולוגי סוג ג' בטוקבק דוקטור.

    • ועוד טעות קטנה

      הרבי שליטא, 04/10/09 19:54

      פייגלין אין שום הלכה שחייבים לראות את הכוכבים זהו סתם הידור. גם אם לא רואים כוכבים הסוכה כשרה...

    • הקטע עם הפרויד גדול, לא יכולתי שלא לחייך

      גולן, 04/10/09 23:02

      רונית בא משורש ר.ו.נ. מה שמסמל רינה ושימחה ואני מקווה בשביל פייגלין שהרינה שלו לא באה על חשבון שלומם של אחרים. אני רוצה להאמין שמה שאמרת ישאר בגדר בדיחה וזה לא באמת המצב שם בחוץ.

      כל ילד רך שרואה מישהו בצרה או מישהו עצוב, באופן טבעי יגש אליו ויושיט לו את היד לעזרה וכשצופים בקלטת של גלעד אחרי 3 שנים מורטות עצבים אי אפשר שלא לחזור לימי הילדות ולנסות לעזור לו והמחיר מאבד משמעות במצבים כאלו.

      אני באופן אישי אשמח יותר אם גלעד ישתחרר מאשר לחרוץ דין עם אויבינו, להשאיר אותם בכלא לא יחזיר את הנרצחים ועל כל אחד שנהרג להם או שנכנס לכלא קמים עוד עשרה שימשיכו את דרכם.
      את ערפאת החליפו ישראל והאו''ם באבו מאזן אבל בשטח חמאס השתלט על הרצועה וחמאס גרוע עשרות מונים מערפאת.
      התפקיד שלנו בתור יהודים הוא לשמש דוגמא ואור לגויים, לא למלוך בהם ולנסות לחנך אותם.

    • לפי הסליפ פרודיאני בתגובה שלך אז אתה אחד שמחפש לריב

      קארל יאנג, 04/10/09 23:23

      במקום ''כמה'' כתבת ''מכה'' ואולי הקונוטציה של להתעסק עם כמויות וחשבונות מצמררת אותך כך שבאופן פרודיאני עברת למכות.

    • מקווה שלא אתה או קרוביך תפגעו מהמחבלים שיחזירו לשחרור גלעד (ל''ת)

      ----דורון, 11/10/09 13:47