• 38.

    התנ'ך הוא ספר נפלא אולם החוקים שבו לא מקובלים עלי

    ג'קסון , 30/09/09 23:38

    לדעתי הדתיים של היום לא שונים מהקומוניסטים.התנך הוא גם ספר קומוניסטי.עובדה זקן וורקוהוליק אחד יצא לקושש עצים בשבת והוא נרגם באבנים ע'י משה והעם בפקודת אלוהים.לדעתי זה מעשה נבלה קומוניסטי

  • 37.

    רב אחד מדבר שני נותן גרפס ולאריאלי יש מה לכתוב (ל''ת)

    יצחק כהן, 30/09/09 23:01

  • 36.

    מצויינים הם ישראל,

    שי, 30/09/09 18:29

    מצויינים הם ישראל, שעובדים בעיניים על אלהיהם.

    צעד נכון בכיוון הנכון.

    עכשיו צריך רק לבטל גם את לחמניות הפסח.

  • 35.

    ''עם הפרידה ממנה'' ?

    שרון זהבי, 30/09/09 17:47

    מציגים את הפסק הזה כאילו כל עולם התורה היה במבוכה ולא ידע מה לפסוק בנידון כל השנים, והנה הגיע הרב אלישיב וגאל אותנו מיסורי ההתלבטות.

    אז זהו, שזה לא בדיוק ככה. הסוגיה הזו כבר נחקרה ונפסקה, כל פוסק ושיטתו - הרוב המכריע מקלים בנידון.

    הרב אלישיב הוא פוסק שהמשמעות שלו היא בעיקר לציבור החרדי ליטאי, המונה כ-20% לכל היותר מעולם שומרי המצוות, אז
    ?what's the fuss

    אין בפסק הזה שום חידוש, בסך הכל ביצורו וביסוסו של הרב אלישיב כפוסק בשיטת החמר כפי יכולתך.

  • 34.

    איפה אלישיב ואיפה רבנו תם

    תודוס איש רומי, 30/09/09 14:26

    מצער מאד שגדולי הדור בדורנו אינם לומדים לקח מרבותיחנו הראשונים. אין חולק שההלכה צריכה להיות שא''א לצאת ידי חובת ק''ש של ערבית אלא מצאת הכוכבים. ומה לעשות שמנהג ישראל היה לקרוא ק''ש זו עוד לפני צאת הכוכבים? רבנו תם, גאון הגאונים, מצא עילות דחוקות שבדחוקות כדי לקיים את המנהג.
    אבל כל מחמירי החומרות למיניהם עושים הכל כדי להמאיס את ההלכה, לאבנה ולהפוך אותה למעין מגרש משחקים למשחק הידוע ''מי שמחמיר יותר הוא הזוכה''.
    מי יגול עפר מעיניך רבנו תם!

  • 33.

    קובי אריאלי, בלי קשר לנושא, רק רציתי לומר שאתה כותב כמו אפרים קישון

    לא מתאמץ ובכל זאת מצחיק עד דמעות, 30/09/09 14:09

    הייתי מייעץ לך לקחת את כל עניין הכתיבה יותר ברצינות אילו חשבתי שאתה בחור רציני...חחחחחחחח.

    סתאאאאאאם.

  • 32.

    ==זה בסדר. הגולם קם על יוצרו==

    קוורטי, 30/09/09 14:06

    כל הכבוד לפוסקים המחמירים. סוף סוף הם מסירים את הכיסוי מעל הקומבינות וההתחכמויות שהמציאו חכמינו כדי להתמודד עם הקונפליקט הבלתי אפשרי בין ציות עיוור לתורה השניה, המופרכת, זו שבע''פ לבין רצונם להנות מכל חידושי הטכנולוגיה המודרנית. הקב''ה לא אסר על מעליות או מכוניות או טלפונים או חשמל. לא בגלל מוגבלותו בידיעת העתיד אלא בגלל שכך ראה לנכון ןאילו החכמים ממנו, יוצאי טיפה סרוחה שמחציפים פנים, מעיזים לתקן/לשפר/לבאר/לפרש/לאסור ולהגביל על מה שהקב''ה בכבודו ובעצמו מצא לנכון. הם (הרבנים) שהמציאו את עצמם שיואילו מכבודם לחיות בלי חשמל, בלי מאור ובלי מיזוג. שיהיו ישרים וילכו עם אמונתם עד הסוף.

  • 31.

    איך זה עובד עם אלוהים? עד עכשיו הוא היה בסדר עם זה?

    ופתאום לא?, 30/09/09 14:04

    האם הדתיים מבינים לפעמים כמה החיים שלהם מגוחכים?

  • 30.

    עכשיו ברור למה אסר: פיקוח נפש! (ל''ת)

    למה לא גוי של שבת?, 30/09/09 13:31

  • 29.

    חזק!

    דני, 30/09/09 12:45

    הייתי שם. צודק בכל מלה. איזו חוצפה להכניס כיסא למעלית

  • 28.

    עובדי אלילים (ל''ת)

    ניר י-ם, 30/09/09 12:33

  • 27.

    Change your god! (ל''ת)

    ji, 30/09/09 11:50

  • 26.

    לחוזור בשאלה? הרהורי כפירה אריאלי? לא פלא

    תתבייש, 30/09/09 11:08

    מה ניסית לעשות למצוא חן בעיני החילונים.?

    • לא, בדיוק להיפך.

      וגם תסמיק, 30/09/09 13:01

      קם רבי בישראל ופולט חומרות מטופשות שימררו את חייהם של בני ישראל.
      מה יכול לעשות קובי אריאלי? להצהיר שהרב מדבר שטויות אינו יכול. להסביר למה הרב מדבר דברי טעם גם כן אינו יכול. כל מה שנותר לו הוא לפרסם טור מבדח על הנושא כדי להסית את האש מעצם הפסיקה המגוחכת לכל מיני אנקדוטות הומוריסטיות וכך להשכיח מכולנו מהיכן התחיל הכל - מכך שהציבור הדתי שבוי בידי רבניו ואם מחר יוציא הרב פסיקה אידיוטית לגמרי הם לא יעיזו לומר שהרב שלהם טעה ולפסיקה הזאת הם לא מצייתים . על זה - על העדריות נעדרת המחשבה של הציבור הדתי מנסה אריאלי לחפות באמצעות בדיחות ופיליטונים בתקווה שלא נרגיש.

  • 25.

    כעת רק החילונים יגורו בקומות הגבוהות. שינוי מחירי הדירות (ל''ת)

    ש, 30/09/09 11:02

  • 24.

    טור מצוין

    יוסי, 30/09/09 10:58

    התגובות פה ממש גובלות באנטישמיות. תתיחסו לגופו של הטור המוצלח ואל תנסו להביע דעה במה שאתם לא מבינים

  • 23.

    כמה משעשע

    סטיריקן, 30/09/09 10:57

    אכן כתיבה מושחזת לעילא ולעילא שנכתבה על ידי מי שאין לו מספיק ביצים להגיד את האמת - ששוב הרב הזקן מדבר שטויות, שאחרי שהפרידו בין בעל לאישתו בקווי המהדרין הם מוציאים חומרה אחרי חומרה וגוזמה אחרי גוזמה. שהציבור החרדי מידרדר במדרון תלול של פנאטיות חשוכה ולאומנות ממאירה ושכל מה שקובי אריאלי יכול לעשות הוא לספר בדיחות כדי ליצור מסך עשן שיסתיר את פחדנותו כשהוא יודע שהמחנה שלו הולך לכיוון הלא נכון ולא מעיז להודות בזה.

  • 22.

    אני מזהה התבטלות של רבני הציונות הדתית בפני החרדים

    motimorg , 30/09/09 10:54

    הם מפחדים.
    אין מילה אחרת היכולה להסביר את השתיקה של רבני הציונות הדתית מול כל דבר שטות ו''חומרות'' שיוצאות חדשות לבקרים מבתי המדרש בגזרה החרדית.
    שני דברי ההבל שפורסמו בימים האחרונים רק מאפיינים את מה שקורה פה.
    לפי איזה בסיס הלכתי נאסר כאילו-בשמו של הרב אלישיב לנעול נעלי קרוקס ביום הכיפורים? הוא עצמו מדגיש שמבחינת ההלכה כפי שהוא עצמו תופס אותה אין בעיה לנעול סוג כזה של נעליים. האם רק משום שיש דעה אחרת אז ראוי להחמיר? למה קרוקס לא ונעלי ספורט כן? למה קרוקס לא וסנדלי גומי כן?
    ומעלית השבת. גם לפי ''הפסק'' שפורסם בשם הרב אלישיב אין סיבה ישירה מוגדרת לאסור את הנסיעה במעלית השבת. על כל פנים פורסם שיש עניין של ''מראית עין'', ''מדרון חלקלק'' והשד-יודע-מה עוד. איפה הרבנים שיעמדו מול הרב אלישיב ויסבירו שאי אפשר כל דבר להלביש על ''מראית עין''?

    • על 'פסק ' כזה כבר נאמר : '' אל תען כסיל כאיוולתו ''' (ל''ת)

      סרוג ירא שמיים, 30/09/09 11:12

    • כרגיל מאשימים את הציוניים.................

      רפול, 30/09/09 11:19

      מספיק כבר עם ההלקאה העצמית. מספיק היה לי לשמוע את הרב ישראל רוזן(שהוא מומחה גם בהלכה וגם בהנדסה) יוצא בשצף קצף נגד המודעה הזו (בלי לפגוע ברב אלישיב)ומעביר את הכדור לידי השמשים של הרבנים הללו שמסוגלים להוציא כל פסק הלכה שיראה להם(וכולם יודעים שזו לא בעיה).
      מענין מה יקרה עם כך אותם אלפי חרדים שיוצאים למלונות בחגים ובשבתות וכיצד ינהגו מלונאים חרדים (לבייב) האם יפסיקו למכור חדרים בקומות עליונות בשבת וכו' וכו'

  • 21.

    פשוט נפלא (ל''ת)

    משועשע, 30/09/09 10:30

  • 20.

    מה יותר ''עבודה בשבת'': לעלות שש קומות במדרגות, או -

    איציק, 30/09/09 10:28

    להיכנס למעלית אוטומאטית? לרבנים פתרונים...

  • 19.

    ''הגזירה אינה ממש חמורה''

    משה, 30/09/09 10:21

    בתנאי שאתה גר במקום שלא גבוה מקומה שלישית
    ובתנאי שאין לך מוגבלות פיזיות ובתנאי שאתה צעיר שלא צריך לסחוב כמה עגלות תינוקות.
    זהו. חוץ מכל אותם עשרות אלפים שהשבת תהפוך בשבילם ליום מאוד מעיק זה באמת לא נורא.

  • 18.

    stairway to hell

    omadawn , 30/09/09 10:11

    חיים אכזריים יש ליהודי המאמין. רק נולד וכבר מקצצים לו חתיכת עור מהזין. רגע אחרי, מכריחים אותו לשנן פסוקים משעממים שחוזרים על עצמם בשפה שמתה מזמן. כשיוצא כבר לחופשה, נופלות עליו הגבלות ומגבלות שונות ומשונות: מדרך ההגעה (צריך להיות בלחץ כל השבוע מהשבת ומסדר יום התפילות), צריך לעלות במדרגות אחרי שאיזה רב מנותק מחליט להשמיע את קולו הצייצני, ואז כשמגיע חרמן לאישתו מגלה שהיא בנידה והוא בכלל כוהן. אחרי שכבר החליט למות, עוצם את עיניו ו..מגלה שאלוהים היה בעצם המצאה אנושית. אין גן עדן וחייו עברו עליו בגיהנום לחינם.
    קשה..

  • 17.

    מאיכן שואב הרב אלישיב את ''ההברקות הללו''

    סבא של רוני , 30/09/09 10:06

    הרושם שהרב אלישיב והרב עובדיה מתחרים בינהם מי יוציא ''פסק הלכה'' יותר הזוי ומי חוזר יותר רחוק לעבר.
    איך קורה שרב מכובד יושב ומהרהר בסוגיה נוראה שכזאת.
    מדוע לא מעמיד הרב את עצמו במקום אחד האורחים שבא למטרות ''כשרות'' ולא עלינו צריך להתגורר במלון ''גלאט'' אבל מעשה שטן כל החדרים ממוקמים אחד מעל השני ולא אחד ליד השני.
    ואותו חסיד שמדקדק בקלה כבחמורה סובל מכאבים רבים ברגליו.
    מה יעשה אותו אורח על פי הרב אלישיב?
    או שיבריא מהר [בברכת הרב]
    או שלא יגיע למלון ולא יכבד את מארחיו
    אושיעלה ג קומות ברגליו הדואבות
    או - שישתמש במעלית השבת

    איך לקחו להם הרבנים את ''הזכות הבלעדית'' על הדת?
    האם גם בארצות נכר היו ממציאים הוראות כאלו?
    לעבור לשעון חורף [בקיץ]
    לא לעלות במעלית שבת
    ועוד ועוד ''הברקות שכאלה''
    ''הגזרות'' הללו מכעיסות ומרגיזות וגורמות לרבים להתנגד לכל מני הנחיות [בלשון עדינה] לא הגיוניות.
    במקום להקל ולהתקדם ולאפשר חיים נוחים הרבנים ''מחפשים'' דרכים להחמיר ולהתרחק מולהתנזר מהחברה - וזה בטוח [כמו שהם בטוחים הפוך] לא יקדם את הגעתו של משיח בן דוד.

  • 16.

    פחות רמאות של אלוהים- ומאיפה יש לכם כסף למלונות? (ל''ת)

    רעמסס, 30/09/09 10:00

    • מכספי המיסים שאתה משלם ועוברים אליהם דרך הקיצבאות (ל''ת)

      יוסי, 30/09/09 13:49

  • 15.

    החרדים השתלטו על המדינה, סכנה ואסון מביאים עלינו (ל''ת)

    מרים11 , 30/09/09 09:45

  • 14.

    כמה נכון ומצחיק. קטע טוב. (ל''ת)

    מימי דוסית, 30/09/09 09:38

  • 13.

    האם הישיבה שלך במושבי ליציים למינהם היא רק באישור הרב אלישיב? (ל''ת)

    לאריאלי., 30/09/09 08:51

  • 12.

    תעזבו את הרבנים שלכם ובואו תצטרפו לעולם החילוני.

    חילוני, 30/09/09 08:45

    אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים ומתי שאנחנו רוצים. בזמן שאתם הדתיים מפנטזים שתקבלו פרס אחרי המוות, אנחנו חיים בגן עדן על פני האדמה.

    מה יותר חכם? להחזיק אצבעות שהרבנים שלכם יודעים מה קורה אחרי המוות או לחיות את החיים עם בחורות, קולנוע, בגדים קצרים וחיים נטולי פחד מהישות הזו ''אלוהים'' שהרבנים שלכם המציאו בשביל להפחיד אותכם כאילו שאם תעשו משהו שהם אמרו שהוא אסור אז הרוח רפאים הבלתי נראת הזו תעניש אותכם.

    פחחח...

    • תתאר לעצמך שאתה טועה ושהעולם הזה רק פרוזדור...

      motimorg , 30/09/09 11:08

      בוא נסכים, קודם לכל,שאתה לא עושה מה שאתה רוצה ומתי שאתה רוצה. חבל אפילו להתווכח על זה.
      עכשיו השאלה אם המאמינים באל צודקים או טועים היא שאלה מעניינת אבל לא ממש רלבנטית כי ... ברגע שאנשים מאמינים במשהו הם פועלים לפי מה שמכתיבה להם האמונה שלהם.
      אתה למשל טוען שאתה חי בגן עדן, למרות שאתה יודע שזה טיעון חרטא-ברטא. אתה תתקשה להסביר למה, בגן העדן הזה, אתה צריך לעבוד בכדי לממן את הדרינק לבחורה שהכרת וממתי בגן עדן צריך לשלם בשביל להכנס לקולנוע.
      האדם המאמין מבין שפה זה לא גן עדן ושלאכול פופקורן עם מלח בסרט של טרנטינו זה לא פסגת האושר.
      יכול להיות שהוא טועה. יכול להיות שהוא סתם אכל קרפלעך לחינם כל חייו ושכב רק עם אשתו הצדקת במקום עם כל מיני בחורות, אבל אם הוא צודק, מדובר בנצח של חיי עולם הבא מול (תאמין לי אני לארג' אתך) 1000 סרטים שראית ועשרים בחורות שיצאת איתם (ושתיים עשו לך גם טובה).

      • העולם הוא פרוזזור, אבל הדתיים ממשיכים ללכת הצידה - אל הקיר

        עופר, 30/09/09 12:59

        אין ספק ידידי שהעולם הוא פרוזדור, רבים מהחילונים מבינים את הדבר היטב.
        השאלה היא האם בורא עולם מתעסק בשטויות כמו מעליות שבת או עירוב, או ''מתעניין'' בדברים מהותיים ועמוקים שבנפש.

        אין שום סתירה בלהיות חילוני ולהיות מחובר אל הנשמה. ללכת בדרך שאתה מאמין ולא בדרך שאתה הולך בא מבלי להבין דבר. דרך שנקבעה בגלל אילוצי הנוף, אבל הנוף השתנה מזמן.

        האדם הדתי הולך באותה הדרך שהלכו אבותיו, מבלי להבין שהמצב שונה, השמכשולים השתנו, מבלי להתעדכן. ולכן הוא הןפך מגוחך יותר ויותר משנה לשנה.

      • תאר לעצמך שאתה טועה, ואתה מבזבז את חייך בטקסים משונים

        בני, 30/09/09 13:26

        ובסגידה לכלום.. הרי אף אחד לא חזר מעולם המתים (ומי שטוען שכן, משקר או האמין לשקרים והזיות של אחר), ואין שום סיבה שבעולם להאמין שכך שהדוגמות הנוצריות של גן עדן/גיהנום הם אמת. חיים רק פעם אחת, ואתה מבזבז את שנותיך היקרות בהמתנה למשהו שאינו קיים.

        לא חבל?

    • בתחרות שלך עם הבהמות, הם מנצחות אותך בהליכה...

      חילוני נורמלי, 30/09/09 11:08

      הבהמות קמות מתי שרוצות, אוכלות כמה שהם רוצות, נחות כמה שרוצות וישנות כמה שרוצות...

      מותר האדם מהבהמה הוא ביכולת להגביל את עצמו - אם בגלל מורא מכח עליון ששמו אלוקים או ששמו הטבע העליון...

      מקובל כי השוטים חיים כאן כבגן עדן...

      • מוווווו... (ל''ת)

        בהמה כשרה, 30/09/09 13:34

  • 11.

    להתארח במלון בשבת זה כשר אבל מסריח (ל''ת)

    עובד מלון שיותר אין לו שבת משאין שבת למעלית, 30/09/09 08:12

  • 10.

    הומור של פרמיטיבי. מי בכלל גזר עלייך לא לנסוע במעלית רגילה..?

    חילוני, 30/09/09 08:11

    האמונות הפרמיטיביות שלך. ואז ההומור פועל.

  • 9.

    מדהים כמה שזה נכון (ל''ת)

    אריאלי אתה תותח על, 30/09/09 07:51

  • 8.

    יש להלחם ביהדות החרדית מאחר והיא נוגדת לחירות האדם (ל''ת)

    Vox Ami , 30/09/09 07:50

  • 7.

    רבני התלמוד הכניסו תרבות בבלית זרה לארץ ישראל וסילפו את היהדות. (ל''ת)

    Vox Ami , 30/09/09 07:50

  • 6.

    אני את החרדים האלה הייתי שם במעלית שלא עוצרת בכלל ונוסעת

    ריאליטיפריק, 30/09/09 07:46

    למדינה ששם יהיה עליהם לעבוד,לשרת בצבא ולחיות עפ''י יכולתם ולא מכספי ציבור משלמי המסים..בטוח שיש מדינה כזו איפשהוא בעולם, אני רק לא בטוח שמישהו ירצה אותם אצלו.

  • 5.

    לא הבנתי מה הסטירה שלך קשורה להרב אלישיב?

    סטירה לא למדת בישיבת ''חברן'', 30/09/09 07:39

    גם לא אצל בעל ה''עיניים למשפט''

  • 4.

    אתה כל כך מצחיק ושנון שאני נקרע (מבפנים, בשקט)

    ji, 30/09/09 07:29

    ולגוף העניין מר אריאלי,
    חוץ מאשר להפגין את שנינותך האינסופית -
    מה לגוף העניין יש לך להגיד?

    אתה תומך בפסק ההלכה המדובר?
    או לא?

    אתה בעד זקנים דוברי צרפתית מדדים בחדר המדרגות?
    או בעד אותם זקנים בתוך מעלית השבת?

    מה יש לך לומר על ההשתבללות החרדית?
    שעכשיו גודרת גדרות חדשים במקומות שהיו מותרים קודם.

    מה יש לך להגיד?
    אני חושב שזו שאלת המפתח,
    כי עושה רושם שמאחורי אותה שנינות חובקת כל
    אתה מסוגל גם להגיד משהו מהותי -
    אבל נמנע פעם אחר פעם.

    או במילים אחרות -
    המילים שהעט המושחז שלך שירבטו
    מלמדות יותר עליך מאשר על פסיקתו של הרב אליישיב.
    לו לפחות יש מה לומר,
    גם אם אני לא אוהב לשמוע את זה.

    • ממליצה (ל''ת)

      ענבל, 30/09/09 09:01

    • אני לא נוקט עמדה. אני רק שאלה (ל''ת)

      ק. אריאלי, 30/09/09 13:35

      • קובי יקר

        ji, 30/09/09 15:04

        התשובה הזו
        רק מחדדת את הבעיה

        זה לא הזמן ליידיש שפיל
        זה רגע אמיתי שבו פריט אחד ועוד אחד מתקבצים לכדי תמונה שלמה

        ואתה
        בתור מי שמוכר לציבור הקוראים שלך את הזווית החרדית
        בוחר להפריח בדיחות לחלל האוויר

        מילא למכור את זה לעדר האנטישמי המטונף שמגיב לטורים שלך על בסיס קבוע
        אבל איך אתה מוכר את זה לשלושת הקוראים שמסוגלים להבין משפט תקני בעברית
        איך אתה מוכר את מה שכתבת לעצמך

        איך אתה מתיימר לכתוב ב''דעות''
        מאמר שאין בו ולו דעה אחת

        האמן לי
        על אף הסרקאזם
        אני כותב את הדברים מתוך הערכה אליך
        (וכדי להמחיש זאת אחתום מטה בשמי עם כתובת המייל שלי)


        שלומות
        חן
        marxchen@mscc.huji.ac.il

  • 3.

    מי שעולה במעלית, כמוהו מי שממריא בחללית...ולמה הדבר דומה?

    הלא כל חמור יודע..., 30/09/09 06:54

    ולמה הדבר דומה?
    מעשה בשני כורדים שהלכו בשדה, אמר האחד אני עומד לבנות חללית ולהמריא לשמש. ענה השני - כסיל אם תתקרב לשמש הרי תשרף. ענה לו הכורדי הראשון, מה אני חמור-אני אבוא בלילה...

  • 2.

    אני מאד אוהב להצמד לגברות החסודות ב מעליות שבת.... (ל''ת)

    הרבי החרמו, 30/09/09 06:48

  • 1.

    הרבנים השתגעו !

    שושן, 30/09/09 06:00

    הייתם פעם בבי''ח בשבת? האם אפשר לטרטר במדדגות
    הורים זקנים לקומה 9 כדי לראות את בנם בשבת?

    רבי אלישיב - אולי תתעמק בלימוד גמרא
    ותפסיק לתת הוראות? למה - מי אתה? האם אתה אלישיב בעל יפוי כח מהקב''ה לתת לי הוראות? מספיק איתך.

    • הם לא השתגעו, הם פשוט תקועים 2000 שנה אחורה.

      שאול מופרז, 30/09/09 08:21

      כמו כל ''צאן מרעיתם''. יאללה חברה, תצאו מהסרט. אלוהים היה אגדה יפה לפני מאתיים דורות, התקדמנו קצת מאז.

      • מי מחייב אותך ללכת לפי הפסק? הנח לנו, ואל תציק באיוולתך. (ל''ת)

        פלורליסטית תרבותית, 30/09/09 13:37

    • אף אחד לא חייב - וכולם עושים - וזהוא סוד הכח שלו (ל''ת)

      סתם אחד שמבין, 30/09/09 09:28