• 38.

    אדם (תרתי משמע) מעצבן !השיחה איתו כ'כ חד ממדית לכיוון אחד-הערצת

    קוראת, 07/10/12 05:57

    החילוניות וביזוי הדת !
    נינט ראויה להערצה אבל לומדי תורה וכל דבר שקשור לדת-הוא רק שלילי.
    לא קונה את השטויות האלה ! לא נראה אמין !
    מאשים בכל דפק שלו את ילדותו ''העשוקה'' והדת...

  • 37.

    אדם,אני עדיין מנסה לחדש את הקשר... (ל''ת)

    עופר שני, 30/09/11 15:35

  • 36.

    והעיקר שתהיה שנה טובה.... :) (ל''ת)

    בני כהן, 30/09/11 15:29

  • 35.

    מכירה את אמא שלו

    יעל, 14/03/11 18:40

    היא הייתה מורה שלי ביסודי. אשה מדהימה מקסימה מוארת מתוקה ומתחשבת מאין כמוה. מוזר שהבן שלה יצא בשאלה היא אימהית ויש לה לב זהב. (פעם כל המורות צרחו עלי ורק היא עמדה לצידי, שה' ישלם לה כגמולה הטוב (:

    • מסכים לחלוטין

      איציק, 02/08/11 15:09

      בתור אחיין של אדם ונכד של אמא שלו אני אומנם לא יכול לדעת מה היו הסיטואציות איתו כי הייתי רך בשנים אבל אמא שלו היא אחת הנשים הרכות העדינות והמופלאות שהכרתי כך שמה שעשה אין שום קשר אליה זה ודאי...

  • 34.

    טייפ ריקורדר

    שלמה, 29/12/09 15:45

    בארון הימני העליון, בחדר 42, בקומה השנייה בישיבת איתרי הנמצאת בשכונת בית צפפה בירושלים, נמצא טייפ ריקורדר ישן המיוחס לך, נחום (אדם) שוב.
    לפני כשמונה עשרה שנים, כאשר למדתי בישיבה ומצאתי את הטייפ, שמעתי סיפורי מעשיות רבים על נחום שוב, שיהיה יושב בלילות ומקליט את עצמו מקריין חדשות. אינני יודע אם מדובר בסיפורים אמיתיים, אבל ההילה היתה מעניינת. נשמר לך מקום של כבוד בין התלמידים שהכירו אותך בזמנו, ולא יחס של זלזול אליו זכו שאר היוצאים בשאלה.

    • חזקקקקקקקקקקקקקקקק (ל''ת)

      יעל, 19/05/11 16:04

  • 33.

    תבדוק

    אורי, 29/11/09 11:05

    אמרת שאי אפשר להוכיח קיום אלוקות ואי אפשר להפריכו ,צדקת ב50% אבל דע לך שאפשר להוכיח ,כן גם לך ,עיין באתר ערכים

  • 32.

    השחצנות הליטאית הלא מוצדקת נשארה אצלו

    גועל נפש, 17/10/09 21:09

    נגד חבד
    נגד שס
    נגד המיזרוחניקים
    טמבל

    • אתה טמבל

      איציק, 02/08/11 15:11

      הוא לא אמר לרגע שהוא מסכים עם כל השחצנות הזאת הוא פשוט אמר על מה הוא גדל אז דבר ראשון תבין מה הוא אומר ואחר כך תתלונן אידיוט!!!!!!

  • 31.

    געגועים 2

    שוב אני, 04/10/09 15:57

    אז מה שלומך נחום?
    אין ספק , אתה מעניין, אתה אמנם חי בעולם ההוא, אבל רואים ברורות את העקבות.

    כאבתי אתך את התקופה ההיא (מרחוק)
    ןשמחה לראות מבעד לעצב שאין לו סוף, שאתה כאן.

    • תודה על ההתעניינות וההזדהות

      אדם שוב, 04/10/09 16:21

      ומי אתה?

      • געגועים 3

        שוב אני, 04/10/09 21:54

        ובכן אני-אני

        מתגעגעת אליך, אל העניין שבך, הטוו'יסט בדיווחיך, השובבות בהתגרותיך,
        ההליכה על הקצה
        ההבטה מטה
        וחוזר
        חלילה

  • 30.

    חזה בתשובה

    איילת, 02/10/09 13:31

    פשוט עזבת את הדת והלכת לקיצוניות שניה..ממש חכם..וחוץ מזה אתה כותב:נורא קל לחזור בתשובה..נראה לי שיותר קל לחזור בשאלה, ולפרוק עול..חזרה בתשובה זה לקחת על עצמך חובות ועול מלכות שמיים..וברור שבן אדם שלוקח על עצמו דברים כאלה הוא בן אדם שרוצה לחיות חיים משמעותיים

  • 29.

    אולי פעם בחיים תנסה לסלוח

    אולי אחת מהשלוש, 30/09/09 23:17

    אהבתי מה שקראתי וגם התרגשתי להבין שיש כאן אדם מעניין עם עולם מלא ,מעניין ומאוד אמיתי. נכון שכנראה נסחפתי בהתבטאות שלי אלייך.אני לא יודעת אם אני אחת מהשלוש שכנראה לא תסלח להן לעולם. אבל אולי כן תסלח פעם כי אני סלחתי לעצמי:)

    • אם הייתי יודע מי את

      אדם שוב, 04/10/09 16:21

      אולי הייתי סולח. (:

  • 28.

    לאדם

    כיפה סרוגה, 30/09/09 23:06

    לא הסכמתי כמעט עם כלום ממה שכתבת, אבל אהבתי את הסגנון העדין והכן. מדי פעם יש כאן אנשים שאני מסכים איתם כמעט על הכול אבל הם גסי רוח, אז מה זה שווה?
    שיהיה לך גמר טוב במקום שאתה נמצא.

    • תודה.. (ל''ת)

      אדם שוב, 04/10/09 16:21

  • 27.

    געגועים

    עמליה, 30/09/09 22:20

    אני קוראת מה שכתבת ומרגישה געגועים.
    געגועים רבים, ועצב גדול
    או לחלופין, עצב גדול וריק גדול.
    ריק של אדם שהתנקה מרגשותיו, התנקה משמחותיו, התנקה מעברו
    תנוק שנשבה בעמל ידיו, מהלך חייו, הישגיו
    ולא יכול לשוב לבדוק את אורחותיו:
    הטוב לו? שמח? מאושר?

    (ואינני מדברת על דת)

  • 26.

    אדם שוב

    רוני, 30/09/09 19:21

    איזה שם עם משמעות: אדם שוב. יפה.

  • 25.

    בעל תאוה וגאוה

    דניאל, 30/09/09 18:54

    חזר בשאלה בגיל15 כדי לחוש נשים.וכיום הופך
    להיות שופרם של הנהנתנים מת''א.מעניין יש לו דעה על כל דבר קצת צניעות.

    • תודה דניאל, אתה חמוד אתה (ל''ת)

      אדם שוב, 04/10/09 18:29

    • טיפש מטופש

      איציק, 02/08/11 15:15

      איך אתה יודע למה הוא חזר בשאלה שאתה מוכיח אותו קודם תגיע אתה לסיטואציות שהוא היה בהם ואח''כ תנסה לדון אותו וחוץ מזה הוא ממש לו שופר של שום נהנתן הוא באמת הגיע מאשפתות והצליח בגדול פשוט תפרגן אתה פשוט צר עין

  • 24.

    אדם כלבבי מזדהה ואוהבת את הגישה. אדם אתה גדול מהחיים. (ל''ת)

    שירה, 30/09/09 14:59

  • 23.

    בחור מסכן עזב את התורה הקדושה להבלי העולם הזה (ל''ת)

    ה' רואה הכל ומשלם, 30/09/09 11:42

  • 22.

    תשאר

    בן 15, 30/09/09 11:14

    יש אנשים שפשוט נשארים לעולם בני 15, אף פעם לא גודלים אף פעם לא מתעמקים.

    • אדם, שוב

      אדם שוב, 30/09/09 12:17

      מעניין מאוד!

    • אידיוט

      איציק, 02/08/11 15:17

      מצאת על מי לומר שלא גודל ולא חושב??? בדיוק ההפך הוא חושב על כל דבר ודבר שעושה זכותך לא להסכים איתו אבל לא לומר שהוא לא חושב ולדעתי מי שלא חשב לפני שהגיב זה אך ורק אתה...

  • 21.

    חבל לך לפסס

    שמואל, 30/09/09 08:27

    נכון שהליטאים שמים דגש על לימוד הגמרא ופחות על התנ''ך. גם לדעתי יש כאן פיספוס
    גדול. אני חוזר בתשובה וככל שאני מעמיק בלימוד התנ''ך ,אי אפשר לחשוב שיד אדם היתה מסוגלת לכתובה את התורה. (יש את הקוד התנכ''י
    שגילה פרופסור ריפס מהאוניברסיטה העברית שמחזק את התחושה הזו מבחינה מתימטית,ישנם צפנים בתורה שאין סיכוי שהם מופיעים בדילוגים קבועים במקרה).
    בכלל אם לכל דבר יש יוצר מובן מאליו שגם לעולם יש יוצר,יש בורא לעולם.

    ההיסטוריה היהודית מוכיחה שאלפי שנים נמשכת היהדות ועוברת מאב לבן,ממעמד הר סיני שראה עם אלוקים מדבר עמו.אם נכחיש את קבלת התורה
    ואמיתותה,אפשר גם לטעון שלא היתה שואה ועוד אירעים אחרים.
    הארכיאולוגיה מוכיחה חיים יהודים של אלפי שנים. עמים נעלמו והעם היהודי הקטן שורד את כל הפרעות(הבטחה אלוקית).
    התופעה של מוות קליני וסיאנסים ידועה ומוכיחה כי חיים לאחר המוות ,יש עולם הזה ועולם הבא, יש דין ויש דיין,עיין רואה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים.
    אם אתה קורה לחיים כאן גן עדן אתה לא מקנא בגיהנום שלך.
    אני חוזר בתשובה ויש עוד אלפים כמוני.
    רוב היהודים מאמינים האם הרוב טועה?

    • טיעונים ברמה שכלית של כיתה א'

      סטודנט בטכניון, 30/09/09 12:22

      אתייחס רק לשני דברים בקצרה:
      לגבי הקוד התנ''כי - כבר הוכח שבכל טקסט עברי ארוך מספיק אפשר למצוא את אותן תופעות כמו בתנ''ך ויש לזה המון דוגמאות. קח כל ספר ארוך מספיק בעברית ותנסה.
      לגבי זה שמובן מאליו שיש בורא לעולם - זאת חשיבה אלילית, כי היא בעצם רואה את אלוהים כמין אדם גדול שעומד ולש הרים.
      בקיצור, שמואל הוא דוגמא לאדם שטוף מוח בלי הרבה יכולת חשיבה ביקורתית.

      • כנ''ל לגבי ''אם לכל דבר יש יוצר''

        מוטי, 30/09/09 15:00

        הטענה הלוגית הידועה של מחזירים בתשובה ששמואל משתמש שטוענת שאם לכל דבר יש יוצר הרי גם לעולם יש יוצר וזהו אלוהים, גם היא מופרכת לוגית.

        הרי אם כך, אז נטען שאם לכל דבר יש יוצר, גם לאלוהים יש יוצר (וזהו האדם,כמובן).

      • תגובה שטותית לאדם שלומד בטכניון-לא רציני

        שמואל, 30/09/09 15:03

        1. אין הפרכה לגילוי הצופן התנכ''י ואתה יכול להכנס לאתר של ויצטום-תורה קוד.

        2.ממולץ לך להיכנס לאתר של הידברות ולאתר של ערכים ,בטלויזיה ביס והוט ערוץ 97 אולי תחכים יותר.

        3. ממולץ הספר-''המהפך-המדע מגלה את האמת שבתנ''ך''-מאת הרב זמיר כהן.

        ישנם גם סמינרים ליהדות שמארגנים ארגונים כמו ערכים ,צוהר ועוד. ממליץ לך ללכת ולהווכח באמת,ולנסות להתמודד איתה ולהראות את הכושר האינלקטואלי שלך שע''פ התוגבה לא נראה כי הוא רב.

        • לשמואל

          בר, 30/09/09 16:35

          צר לי אבל כדתי משכיל, טיעוניך חלשים ביותר והסטודנט די צודק. ידיעת ה' אינה נקנית מצרופים כאלו או אחרים...

    • רוב זה שטויות

      איציק, 02/08/11 15:18

      גם רוב העולם גויים ולא מאמינים באלוקים אז לך תהיה כמוהם...

  • 20.

    אדם שוב - פרא אדם, שוב לא יהיה אדם, בקטנותו פוחז

    פרופ' שטרנפול, 30/09/09 00:44

    סתם אדם, יושב לו מול מראיין, ונדבק בו איזה דיבוק של מנהיג בכפר הונגרי נידח, ומדביק תארים בצרורות. עוד רגע קט, ויעלה בדעתו כי הוא באמת איזה עורך דין בבודאפסט. אדם, אדם, איכה? לך לישון.

  • 19.

    אמיתי... וכנה... אהבתי מאוד! :)

    דני, 30/09/09 00:41

    אומנם היו דברים שהיו נראים לי מעט מוזרים...

  • 18.

    רוב גמור של ה''חוזרים בשאלה'' עושים זאת בגיל צעיר (מסיבות ברורות),ולהיפך

    רוב החוזרים בתשובה עושים זאת לאחר הבשלתם בחיים-, 29/09/09 23:55

    אדם-די צר לי עליך,כיוון שניכר שאינך שלם בדרכך,וכן עקב התוצאות העתידיות של בחירתך.
    לפי מה שנכתב,ניכר כי לא הספקת (או לא רצית)להכיר את היהדות לעומק כלל.
    אתה עדיין חי,וכל עוד הנר דולק אפשר עדיין לתקן.צא מן התפיסה הילדותית שלך,למד יהדות לעומק גם כאדם בוגר,ואז תחליט על המשך דרכך..

    כידוע לכל בר דעת,ללא קשר לנבואות המתרחשות לנגד עניינו בדיוק נפלא (כולל זה שהמלחמה האחרונה תפתח מאיראן),לא נשאר עוד הרבה זמן לבחירה חופשית בין האמת לשקר בעולם.
    תניח לגאווה ולתאווה,וחשוב על הנצח.
    בהצלחה לך ולכל עם ישראל !

    • למה חוזרים בתשובה

      עם ישראל, 30/09/09 09:39

      אם באמת הדת היהודית היתה כל כך ברורה , הגיונית ועקבית מי שהיה אמור לחזור בתשובה היו בעיקר אנשי אקדמיה , חוקרים ומדענים שמקדישים את ימיהם לחקר צפונות היקום בצורה שכלתנית. בפועל מי שחוזר בתשובה הם כמעט תמיד אנשים במשבר כלשהו - חיפוש דרך בגיל ההתבגרות, אובדן כלשהו , משבר נפשי וכן הלאה. זה אגב לא רע בכלל שאנשים מחפשים דרך בחיים. מה שמוזר הוא שכאשר חילוני מפנה כתף קרה לדת מסבירים לו שעליו 'להיפתח' ולראות גם דעות שונות משלו ואילו הדתיים מצידם שומרים טוב טוב את הילדים שלהם (וגם הבוגרים) מהשפעות חיצוניות מזיקות שמא יגיעו אליהם קצת רעיונות כפירה.
      אגב, אתה מוזמן לבקר באתר של 'דעת אמת' שמנוהל על ידי מי שמכיר את הדת לעומק באמת ולראות מה בדיוק רואים כשמסתכלים על הדת ממש מקרוב.

      • האמת על אתר דעת אמת

        אמיר ת''א, 30/09/09 13:21

        בתור אחד שקרא את הקונטרסים ואת החומר שלהם באתר ובירר את הנושאים שמובאים שם אני יכול להגיד שמדובר באתר שמלא בציטוטים חלקיים בשקרים ובציטוטים שהוצאו מהקשרם[אין לי בעיה לגבות בדוגמאות לכל מה שאני מתכוון]ויש שם הרבה שאלות בלי להביא את התשובות בסמוך ע''י חז''ל וגדולי ישראל שבאו אחריהם וכך בקונטרסים שנראים מלומדים מרמים ציבור גדול שאין לו את הידע לבחון את הנושא בצורה אמיתית.כך שיש לי עצה ידידותית שמי שבאמת רוצה ללמוד תורה לעומק שלא יפנה לאתר רדוד זה.

      • כמו מר ידען,גם אתה אדם קטן המתבסס על נתונים שקריים.בין החוזרים בתשובה

        ישנם לא מעט אנשי אקדמיה ופרופסורים בעלי ידע נרחב., 30/09/09 19:11

        כמו כן ישנה טייסת כמעט שלמה שחזרה בתשובה עקב הניסים שחוו במהלך הפצצת הכור בעירק.יחד עם זאת,אין אני רואה דווקא באנשים אלו את הבסיסי לאמיתות התורה.אדם חכם איננו בעל ישרות אינטלקטואלית בהכרח,וגם לו יצרים ופניות.לעולם תהיה לאדם האפשרות לבחור בין אמת לשקר,ומה שיכריע איננו תלוי דווקא בידיעות מדעיות אלו או אחרות,אלא דווקא היושר הפשוט והבסיסי ביותר.
        עולם המדע של היום,טוען מפורשות כי העולם נברא (ולא קדמוני כפי שחשבו היוונים בעבר),אך הוא מודה כי אין ביכולתו להתיימר להסביר את הבריאה,ולא בכך הוא עוסק.

        כמו רבים אחרים שהכרתי,גם אני חזרתי בתשובה לאחר לימודים אקדמאים,ללא קשר למשבר או אפילו חיפוש רוחני.. נדהמתי לגלות עד כמה הבורות שלטה בחיי בתחום היהדות.

        דעת אמת הוא אירגון דמגוגי ברמה ילדותית,וניתן להתרשם מאישיותו של מר ידען תוך מספר שניות-פשוט אדם אלים וגס,שהורשע בפללים,ובצדק..!

      • מסיונר (ל''ת)

        ..., 30/09/09 19:49

  • 17.

    שאלות או תירוצים?!

    ניר, 29/09/09 22:31

    פעם הגיע יהודי שירד מן הדרך אל אחד מגדולי הרבנים וביקש לקבל 'הכשר' לכל מיני מעשים נלוזים שביצע, בתירוצים מתירוצים שונים.
    השיב לו הרב בפקחות: אני רגיל לענות על שאלות, לא על תירוצים...
    והנמשל כמדומני ברור דיו!

  • 16.

    אדם, שוב. (ל''ת)

    יוסי, 29/09/09 21:50

  • 15.

    חזרה בשאלה - חזרה בתשובה ? - לימוד ''תודעת העל''.

    hamber1 , 29/09/09 20:48

    גם חזרה בשאלה וגם בתשובה ? נובע מכך שאין
    הבנה נכונה כיצד מערכת הבריאה עובדת ופועלת.
    לימוד מסודר של '' תודעת העל '' מאפשר הבנה
    נכונה למעשינו כאן.
    תודעת העל פותחת לאדם חלון שדרכו ניתן לראות
    את החיים ואת העולם בצורה חדשה ובהירה. המיידע שתודעת העל מביאה מחובר בצורה מלאה למודעות העצמית של האדם , ומראה לו את הדרך שבה החיים מתנהלים , ומה המטרה הגדולה שלשמה החיים נוצרו.
    באתר של המתקשר ''זאב אבירז'' יש 10 ספרים מתוקשרים של ''תודעת העל''.
    בהצלחה ללומדים - ומועדים לשמחה.

    • לשם מה נוצרו החיים

      פילוסוף, 30/09/09 09:34

      מטרתם של החיים ברורה - כדי שאנשים משועממים יכתבו שטויות על 'תודעת על' ותיקשורים והחסידים השוטים שלהם יפיצו את זה ברשת.

  • 14.

    נראה שנקודת הפתיחה שלו גרועה בהרבה משל חילונים...

    יהודיה, 29/09/09 19:41

    לא שחלילה אני באה ללכלך על כל החינוך החרדי ליטאי בכללותו (לא בקיאה מספיק) אבל לפי מה שהוא מתאר, במקרה הספציפי שלו, נשמע שהחינוך הנוקשה, הניתוק והאיסורים על גבי איסורים, הובילו אותו לחזרה בשאלה.
    היהדות המתוארת על ידו שונה כ''כ מהיהדות שלי, מהיהדות כפי שאני חונכתי לברכיה והתעמקתי ומתעמקת כל יום בה. מעניין אותי לדעת האם ניסה אי פעם להתעמק ביהדות (טקס פגאני על התפילין למשל, זו תשובה שטחית ביותר..) ולראות צדדים אחרים בה. או אולי נשאר עם מה שקיבל עד גיל 15 , הגיע לעולם החילוני ובו נשאר..

    • ברור שזו תשובה שטחית. זה מדור שליפות (ל''ת)

      לא מאמר פרשנות והסבר, 30/09/09 06:08

  • 13.

    אני

    הוא עוד ישוב?, 29/09/09 19:31

    אדם, בחיאת...שוב!
    סתאאם..
    אחלה תובנות, הזדהתי עמוקות.

  • 12.

    לאדם

    בן אדם, 29/09/09 16:51

    קצת יוהרה מצדך לומר על בוגי את הדברים לעיל. האיש עבר מהפך חשיבתי בעקבות תוצאות ההסכמים עם הפלשתינים מאז אוסלו וזה לגיטמי. תאר לך שאני יכתוב שהתחרפנת בגלל שחזרת בשאלה?!. לגבי רפול הגזירה אינה שווה כיוון שדעתו על ''השלום'' עם הערבים לא השתנתה מאז שהשתחרר.

  • 11.

    איזו פתיחות, כל הכבוד (ל''ת)

    מ, 29/09/09 16:08

  • 10.

    ל9 וגם ל1 וגם לשאר

    יהודי פשוט, 29/09/09 13:51

    יש דברים שבהחלט הוא צודק כמו היחס לחבד,לתנך,לדתיים לאומיים וכו' יש מלא והמון דברים שצריך לתקן בציבור החרדי אבל ישנם גם דברים טובים ואם הציבור לא מתאים זה לא סיבה לעזוב את הדת יש מספיק גוונים בדת ברוך ה' וזה מה שיפה בדת . אני גם חרדי לשעבר שהיום דתי לאומי

  • 9.

    ל - 1, דיבר לעניין ?

    אדם שוב תשוב, 29/09/09 12:27

    מי שקורה לבג''ץ סנהדרין, חי בסרט רע מאוד. חבל שכל כך הרבה אנרגיות שלו מתבזבזות על כיוונים כל כך לא נכונים.

    • נכון מאד, לא יפה לבזות כך את בג''ץ . (ל''ת)

      חילוני, 29/09/09 14:19

  • 8.

    אדם שוב

    א., 29/09/09 11:49

    התרגשתי.

  • 7.

    מאוד מעניין . . .

    אלון, 29/09/09 11:01

    את השנאה לכל מיני גורמים שהוא קיבל בילדותו הוא עדיין שומר , ואת האהבה שהוא קיבל בילדותו לכל מיני גורמים , הוא זנח . . .
    מעניין.

    • אלון, אין לי שנאה לאיש, חלילה

      אדם שוב, 29/09/09 14:53

      אני מציע שתחזור ותקרא היטב את מה שכתוב. אני מכבד כל אדם ואיש באמונתו יחיה.

  • 6.

    אההממ... אותם חז"ל

    שי, 29/09/09 10:54

    שאמרו "אם אין קמח אין תורה" אמרו גם את המשך המשפט "אם אין תורה אין קמח". זה כמובן משנה את המשמעות. נתת לנו כאן דוגמא מאלפת ליכולת של ציטוט מעוות. רק בשביל זה היה שווה.

    שנה טובה.

  • 5.

    בחור אינטליגנטי . אין פלא שיצא בשאלה . (ל''ת)

    אורית, 29/09/09 10:17

  • 4.

    איש מסכן...

    שיקי, 29/09/09 09:49

    ויותר מסכנים הוריו.

  • 3.

    דבר עם אחי הרב דן סגל,אם יש לך אומץ עדיין... (ל''ת)

    ישראל סגל, 29/09/09 08:07

  • 2.

    אדם, קבל עדכון

    מיכל אלעד, 29/09/09 08:03

    1. מי שומע אברהם פריד ומרדכי בן דוד אם לא בחורי ישיבות ליטאיות?
    2. טעם מוסיקלי יכול להתגבש גם אחרי גיל 15 אל תאשים את ילדותך בכל בעיותיך בהווה
    3. לאיזה בחור ליטאי היום יש כסף לורסצ'ה? רוב הבחורים הליטאים היום קונים חליפות במקסימום כמה מאות שקלים. ולכן המקום המועדף זה תתפלא לשמוע: זארה. גם חתיכי וגם זול.
    4. חב''ד, מוסיקה יהודית, וכולי. עד כמה ישפיע עליך החינוך שקיבלת עד גיל 15? גם אני גדלתי בחינוך חרדי ליטאי, ואני חרדית עד היום. נו שוין, אז מה. אני אוהבת חבדניקים ומעריכה אותם מאד. אוהבת מוסיקה יהודית, חסידית וגם מדונה. בקיצור שנה חדשה, יאללה, צא מזה :)

    • העדכון לא ברור לי (:

      אדם שוב, 29/09/09 14:57

      1. איפה אמרתי שלא שומעים? אני שמעתי בהחלט בישיבה את הצמד הזה.
      2. אני לא מאשים אף אחד. העובדה היא שבילדותי לא היתה לי ההזדמנות לגבש טעם מוזיקלי והמצב נשאר כמות שהוא. אשמה? אם המונח הזה בכלל רלוונטי בהקשר הזה - רק בי.
      3. התכוונתי לורסצ'ה כמטבע לשון ולא בהכרח למותג. הכוונה היתה שהליטאים נוטים להתגנדר בלבושם.
      4. תקראי היטב מה שכתבתי. אין לי דבר וחצי דבר נגד חב''דניקים או נגד זרם כזה או אחר. בסך הכל ציינתי איך נתפס הזרם הזה בילדותי.

      שנה טובה גם לך.

  • 1.

    כל הכבוד. דיברת לעניין (ל''ת)

    תומר, 29/09/09 07:28