• 88.

    איזה איש חכם, נהנתי לקרוא! (ל''ת)

    יובל, 20/06/11 00:10

  • 87.

    תגובה מאוחרת לכתבה ''לא מאמין'' -תכנית 20 שנה

    חיים כהן, 05/12/09 21:15

    אחרי שקראתי את הכתבה –ראיון של פרופ' אבינרי חשבתי לעצמי אם הוא ''המומחה הגדול '' הגיע למסקנה שאין פתרון לנושא הפלסטיני אז מה עושים אם כך .
    אציין כי אין לי שום הכירות קרובה לפרופ' אבינרי אך אני מעריך מאוד את אישיותו פעולו ודעותיו.
    הרעיון שאני חושב שצריך לנסות בנושא הפלסטיני הוא ''תכנית שלום ב- 20 שנה ''.
    התכנית אמורה להיות כזו שתהיה לה תמיכה רחבה בשני הצדדים בתור חזון ל 20 שנה ומצד שני תאפשר זרוז וקצור כל שלב בתכנית במידה והשלב יתבצע בהצלחה .
    העבודה על תכנית כזו של הצדדים בתמיכה עולמית והדינמיקה שתיווצר סביבה יכולים אולי להביא למצב בו נוכל לאמר : ''יש פתרון ''.

  • 86.

    הכותב משחק אותה יפה, קודם מקפיצים את אבינרי לגובה

    עו''ד אמסלם, 15/10/09 10:05

    הופכים אותו לאיש מורם ונישא, ואח''כ הופכת כל מילה שלו להיות חלק מכתבי הקודש, ממש נביא בישראל. עבור רבים מעם ישראל, ה''אבנירי'' הזה, לא יותר מאשר איש תאווה, מדושן עונג, שהרויח את בשרו על חשבון הציבור, על דברים שלא הועילו ולא יועילו לאף אחד בעולם, סתם כך, התפרנס כל חייו מגיבובי דברים. אבל טוב שהוא מזדקן, וקולו נשמע רק במנהרות עזה.

  • 85.

    ינצח הצד שיש לו סבלנות ולא זה המחפש פתרונות אינסטנט. (ל''ת)

    אבי געזונט, 15/10/09 03:14

  • 84.

    הרבה דמגוגיה וחוסר אמת

    ציוני, 14/10/09 17:17

    ראשית מערכת הבריאות בארץ היא בין המערכות היא מסובסדות בעולם. הטיעון שלך לקוח מגזרי עיתון.
    שנית, לא תהיה שום מדינה דו לאומית. אין סיבה לעקור רבע מיליון יהודיםף, אלא לספח כמעט את כולם לישראל לרבות שטחים פנויים ביו''ש.
    שלישית, אתה מגלה הבנה לסרבן מחסומים. היית מגלה הבנה לסרבן עקירת יהודים??

  • 83.

    מה שכל ילד בימין יודע כבר 40 שנה..

    דוד, 14/10/09 16:31

    העובדה שהסכסוך לא פתיר ידועה לכל ילד בימין. לקח הרבה שנים של ניסוי וטעייה של חכמי השמאל, שעלו לנו באלפי הרוגים, כדי להגיע סוף סוף למסקנה הפשוטה הזו.

  • 82.

    בולבול הקבולבול

    רוני, 14/10/09 14:29

    הצביע לקדימה.....זה מראה עד כמה הפרופסור המבולבל הזה הוא איש ''רציני''.

    מגוחך

  • 81.

    ''הפלסטינים לא השלימו עם הקמת מדינת ישראל'' אומר הפרופסור אבינרי ......

    אלי כה ן, 01/10/09 12:35

    בעובדה שהערבים במזה''ת מחלקים את עצמם לישויות שונות, כדי להסיג את ישראל מארץ ישראל כמה שיותר, אינה דבר חדש, כמו שאין שום חדש בזכרון הקולקטיבי שלנו הנעזר ע''י ''יהודים טובים'' המנסים ''לשתול'' לנו זכרון חדש המתאים לאג'נדה שלהם. הדברים למרות המתנגדים הם פשוטים לחלוטין, הערבים לא רצו ולא רוצים בכל ישות כל שהיא השלטת בגורלה. עוד יותר כשמדובר ב ''יאהוד הכופרים'' שנואי נפשם של בני ישמעל. הבעיה היחידה היא שאנחנו כעם וכאומה איבדנו את המצפן הפנימי שלנו, לכן חלק מאיתנו המדבר בשפה ''הומנית ונאורה'' המתחשבת בזכויות האחר ''המסכן הסובל'' וששולט על יותר משליש של כדור הארץ. כבר קרוב למאה שנה מנסים ה ''מסכנים'' הנ''ל כל מיני דרכים לחבל במאמץ היהודים לחזור לארצם, בכל צורה ודרך. מהגירה בלתי חוקית, דרך הטירור ועד למלחמות כוללות. כל אמצעי כשר בעיניהם, גם זה המגיע ממעבדות הפיתוח נשק להשמדה המוני מבית מדרשו של אחמדי נאג'ד, וכוריו הטמונים עמוק באדמה במרחבי איראן. אותם ''הומנים נאורים'' שבינינו מאמינים שוויתור ''קטן'' יביא לשנוי המיוחל, ואז ''איש תחת גפנו ואיש תחת תאנתו''. מחשבה המסכנת את כולנו ללא יוצא מהכלל.

  • 80.

    הכיבוש שלא היה

    אמנון שפירא, 01/10/09 07:39

    פרופ' אבינרי טועה בעניין מרכזי, המשפיע על כל הדיון שהוא פורט: ישראל מעולם לא כבשה מטר אחד ביהודה ושומרון, מפני שלפלשתינים, מעולךם לא הייתה ריבונות שם,ובאין ריבונות, לא יכול להיות כיבוש. לעומת זאת, ליהודים הייתה מעל אלף שנים של ריבונות בארץ, מה שהביא את חבר הלאומים עצמו, ב-1920, להחליט,ולא בוצע, כי כל ארץ ישראל שייכת ליהודים. כל זמן שנחזיק בטענה השקרית והמרועת של ''כיבוש'' כביכול, לא יהיה שלום.

  • 79.

    אנשים מבולבלים

    פקק תנועה, 27/09/09 22:19

    כהרגלם של המבולבלים חלק מדבריו נכון וחלק לא נכון אלו הם ברובם סוגיות פילוסופיות תברתיות שחלקן טעויות גורל של עם וחלקן מסיבות חברתיות של עם שסבל במהלך חייו שכבר לא ידע מה טוב בשבילו ומה לא כתוצאה מההיסטוריה הקשה שלו

  • 78.

    עזמי בשארה:''אני מתנגד לכיבוש,אך אני לא פטריוט פלסטיני,אין כזאת אומה-או

    קורןנאוה טבריה=אין עם''פלשתיני''גם לעדותו של עזמי!, 27/09/09 16:18

    אומה פלסטינית זו המצאה קולוניאלית.יש רק אומה ערבית''!!! בראיון לירון לונדון!

  • 77.

    אבינרי טועה ומטעה

    סטודנט, 27/09/09 14:29

    1. ''אין עוד מדינה בעולם שיושבת בשטח כבוש כבר 40 שנה. '' - לא נכון. ארה''ב יושבת על שטח כבוש, יותר מ200 שנה. ספרד שולטת בקטלוניה. בבלגיה יש סכסוך אתני בין הפלמים לצרפתים. ויש עוד דוגמאות. ההבדל בין כל אלו לבינינו היא שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, והעולם הוא אנטישמי.

    2. ''הכיבוש הפך את הצבא שהוא צבא העם שמגן על ארצו ותושביו למשטר ולמשטרה של כוח כובש. לפני 1967 חיילים ישראלים לא עסקו בזה. הם הגנו על גבולות המדינה שלהם'' - עוד שטיפת מוח שמאלנית. בראשית שנות המדינה היה ממשל צבאי ביישובים הערבים בתוך הקו הירוק. חיילים ומגבניקים שמשו כשוטרים גם אז. (שלא לדבר על השבכ שהופעל בעיקר נגד יריביו הפוליטיים מימין ומשמאל של בן גוריון).

    • תיקון טעות.

      רונן, 01/10/09 07:01

      הטענה השנייה שלך היא יחסית חזקה והיא בהחלט מנפצת חלקית את המיתוס של השמאל הציוני שהצרות המוסריות שלנו התחילו ב67. אבל, בכל זאת, לפני 1967 לא הצבא היה זה ששר על קיום המשטר הצבאי. לא היו לך מחסומים שמאויישים על ידי צנחנים או גולני וכו'.

      הטענה הראשונה שלך - אומנם יש מקרים של כיבוש - סין וטיבט- אבל הדוגמאות שנתת לא טובות. ראשית, משום שהקהילה הבינלאומית והחוק הבינלאומי לא מזהה את השטחים האלה כשטחים כבושים. לא בגלל אנטישמיות או משהו, אלא בגלל שהשטחים נכבשו לפנתי מלחמת העולם השנייה ולפניי הכניסה של קונספטים כמו האו''ם, חוקים בינלאומיים ואמנת ז'נבה לשיח הבינלאומי. מה גם, שברוב המקרים שהזכרת אין התנגדות פוליטית משמעותית (ובטח לא צבאית) ל''כיבוש''.
      ההבדל בין ישראל לשאר העולם הוא שישראל איחרה את המועד ושישראל חלשה מדי. אם היינו מקימים את מדינתנו לפניי 200 שנה והיינו כובשים את השטחים ומגרשים את הערבים משם, סביר להניח שלא היו לנו היום בעיות.

      • למה לפי דעתך היה טבח בכפר קאסם על ידי חיילים ולא שוטרים?

        תיקון רונן, 14/10/09 17:19

        היה משטר צבאי על ערביי ישראל, שהומר שנה אח''כ לממשל צבאי על ערביי השטחים. ישראל נסוגה עד חומת מגן והמחיר היה טרור מטורף.

        • טבח כפאר קסאם בוצע על ידי אנשי מג''ב.

          רונן, 21/10/09 05:10

          משמר הגבול שייך למשטרה, לא לצבא.

    • הרוסים יושבים על כל שטחי פרוסלנד המזרחית כבר 65 שנים

      מה שמותר לאחרים, אסור לנו ?, 14/10/09 17:38

      גרשו משם 10 מיליון גרמנים בתום מלחמה''ע II שינו את שמות הערים והתנחלו שם רוסים. קניגסבורג, עירו של עמנואל קנט הפכה לקלינינגראד. הגרמנים אינם מעיזים לתבוע את השטח חזרה.

      דנציג היתה עיר גרמנית היום היא נקראת גדנסק, על טהרת אוכלוסיה פולנית.

      חבל הסודטים טוהר ממיליון גרמנים ויושב מחדש ע''י מתנחלים צ'כים.

      רוצים עוד דוגמאות?

  • 76.

    תשובה ל-44, ול-48: לא השמאל מכר את המדינה לטייקונים.

    רינה, 27/09/09 13:14

    הימין עשה זאת:תחילת ההפרטה בימי יורם ארידור, והגדיל לעשות-ביבי,שהפריט מקסימום מוסדות מדינה-בנקים, חינוך מפעלים וכו,מכיון שדגל בתורתו של מילטון פרידמן.

  • 75.

    מדינה אחת לכולנו

    שמאלני פלשתינאי, 27/09/09 13:12

    איני מאמין לכם כשאתם בוכים לשלום
    הרי אתם תמיד מבינים בכל דבר ןמטיפים לנו דימוקרטיה ןמןדירניזיציה , מתי תבינו שאנו בני אדם לא פחות מכם ויש לנו כן זכויות .
    הפתרון היחיד לסכסוך הוא מדינה אחת לכל אזרחיה שווים מול שווים. בלי כיבוש ,בלי קולוניאליזם,בלי גזענות, אחרת הסכסוך ימשך לנצח נצחים .

    • נכון שיש לכם זכויות, התגייסת?

      מדינה יהודית לכול, 27/09/09 15:15

      כשתפסיק לבכות על זכויות ולתמוך באויב המדינה, נפסיק לחשוב על שלום, בשבילך.

    • מדינה אחת נוסח לבנון?

      בן גאן, 01/10/09 07:03

      שם ההארמוניה והאחווה זורמת כמימי הליטני, נכון?

      יש לי פתרון בשבילכם- תתגיירו וזהו. גם ככה יש חוקרים שסבורים שחלק גדול מכם הוא צאצא ליהודים שהתאסלמו בכוח או מכורח.

  • 74.

    מול שלוש מאות מליון ערבים מתוך מליארד וחצי מוסלמים (ל''ת)

    ספינר, 27/09/09 11:25

  • 73.

    שמאלני בבית לאומי

    אהלן, 27/09/09 11:00

    אני מוכן שיישארו תושבים זרים- מהגרים, נוודים, כובשים לשעבר, בבית הלאומי שלי. אבל אם הם פוסלים אותי מעצם קיומי, ואני לא מסלק אותם, הרי לפחות ראוי שאתמודד על זכות התיישבותי, לא?
    החלום על מדינה יהודית-דמוקרטית במתחם מצומצם, מסכן את עצם המוכנות לשרוד, את המוכנות להשליט ריבונות הנובעת מזכות והתרחבות מתחשבת.

  • 72.

    תחליט כבר !!

    k.a.r, 27/09/09 10:58

    תומך באופן חד משמעי בהקמת מדינה פלסטינית ובפירוק ההתנחלויות, שגורמות לדבריו נזק חמור לתהליך המדיני, שגם בו הוא אינו מאמין במיוחד.....
    דוגמה טובה לדמוגוגיה שמלנית !!

  • 71.

    מה שלקח לפרופסור 30 שנה ידעתי לפני 30 שנה (ל''ת)

    וברור שהוא עדיין עיוור, 27/09/09 10:24

  • 70.

    אבינרי מתגעגע לשמאל

    בבקשה, 27/09/09 10:23

    חדל מהניסיון הפתטי להשוות אותנו לאויב המסרב לשלום ולקיומנו. חזור להגנה על האזרח העובד, הנאמן, התורם. פתח את תרבותך- הרי סוף סוף מצרים הכריזה מלחמת תרבות עלינו בגלוי.. אם עוד לא הבנו כל ישותנו פסולה או לפחות נחותה בעיני הערבים, אז למה להנמיך עצמנו בתואנות איזון?
    זה שכל יהודי צריך שני בתי כנסת זה טוב לדיון, אבל למה להילחם בשתי חזיתות- נגד האויב ונגד עצמנו? אם אינך מוכן להיות צודק, לא תוכל להתמודד עם טענות של צדק מנגד.

  • 69.

    יהודה ליהודים ערב לערבים. כל כך פשוט!!! הערבים הם הכובשים (ל''ת)

    לא יהיה שלום כל עוד יש ערבים בכל א''י!, 27/09/09 10:23

  • 68.

    יהודה ליהודים ערב לערבים. כל כך פשוט!!! הערבים הם הכובשים (ל''ת)

    לא יהיה שלום כל עוד יש ערבים בכל א''י!, 27/09/09 10:23

  • 67.

    אף אחד לא מינה אותו לאידיאולוג שלי (אני מהשמאל). הוא פשוט דפוק! (ל''ת)

    אורן, 27/09/09 10:07

  • 66.

    אין פתרון לסכסוך אבל אני מהאו''ם

    מקום טוב באמצע, 27/09/09 10:07

    ההתנחלות- גם הפרועה שלהם- היא המלחמה והדיפלומטיה בזמן שלום, שום גדר ושום הסכם לא ישכין שלום בין שכנים לא שווים בהצהרותיהם ופעולתם.

    ירדן ויתרה על יו''ש, איך זה 'שטח כבוש'? גבולות 48-67 היו של שביתת נשק בלבד! אבינרי אינו פוסט ציוני מושבע, הוא לא ויתר על קיומנו בתמורה ל'אנושיות' שתשרת את האויב, אבל הוא לא עשה את כל הדרך הנדרשת לכדי להוביל אותנו, להשאיר אותנו כאן:

    כל עוד אין הם מכירים במדינה יהודית, המדינה היהודית תוכיח את קיומה רק בשטח, בריבונות, בצמצום נוכחות האויב.
    נסיגה לגטו מסוכסך ומאוים תמידית כדי להבטיח מדינה יהודית?-אבסורד.

  • 65.

    איך אתם ישנים בלילה בשלווה ויהודה ושומרון עדין לא סובחו לישראל? (ל''ת)

    רק חול וחול, 27/09/09 09:30

    • שתי מדינות לשלושה עמים

      ושלום על ישראל, 27/09/09 09:54

      מדינה ראשונה לשמאלנים והערבים.
      מדינה שנייה ליהודים.

  • 64.

    לכל הימנים הצוהלים ,אתם רוצים מדינה אחת משותפת? תאמרו זאת בגלוי! (ל''ת)

    רק חול וחול, 27/09/09 09:26

    • לא. אנחנו רוצים שתי מדינות לשלושה עמים

      היסטוריון, 27/09/09 09:51

      מדינה אחת לשמאלנים וערבים,ומדינה שנייה ליהודים.

      • רצון הימין האמיתי (ל''ת)

        מדינה אחת יהודית, ללא ערבים מהים עד הירדן, 27/09/09 10:01

        • אתה צודק !!!! (ל''ת)

          ירדן היא פלסטין, 27/09/09 10:32

      • מי שלהוט למדינה אחת של יהודים וערבים הוא הימין (ל''ת)

        רק חול וחול, 27/09/09 23:26

    • כן אנו רוצים מדינה אחת משותפת ליהודים,יהודים ויהודים (ל''ת)

      לערבים יש 22 מדינות,צאו לנו מהוריד,די מספיק !!!!, 27/09/09 13:33

  • 63.

    היגיע הזמן לומר

    נח, 27/09/09 09:21

    את האמת ששום צד איננו מעונין בשלם!כי המדיניות של כל המעורבים בנויה על סכסוך ואויב חיצוניבעל אטניות אחרת.אם זו תאלם גם ההגדרות של מדינה או עם יעלם.אלא אם כן את החלל הזה ימלא משטר דוגמת גדאפי,או כמו בערב הסעודית.מאחר וכולם יודעים שזה לא אפשרי,אז עדיף להתגודד עם מיתים והרס פה ושם.

  • 62.

    אתה כל כך בור - הקמת ההתנחלויות היא הדרך היחידה לגאולה ולמשיח

    אלקנה, 27/09/09 09:08

    ובגלל זה מצב הציונות החילונית בקרשים וכל בניה הולכים למסיבות סמים וטראנסים בזמן שבני המתנחלים הולכים לסיירות...

  • 61.

    פרופסור מבריק אך ליבחור בליבני?אכן ליפעמים טועים (ל''ת)

    שרוליק, 27/09/09 08:41

  • 60.

    רוצים פתרונות-עכשיו, אך צריך אורך נשימה.

    השני מהאמצע, 27/09/09 07:32

    הערבים מודרכים על פי מודל הצלבנים.
    הצלבנים שלטו בארץ 160 שנה ונוצחו.
    זהו בערך הזמן שיקח להבין שאנחנו לא צלבנים, יש לנו שורשים כאן (יותר משלהם יש) ויש לנו כלכלה איתנה.
    צריך אורך נשימה ולא לצפות לסיפוקים-מידיים.

  • 59.

    בוקר טוב פרופסור!אני עקרת בית קטנטנה ידעתי את זה משחר ילדותי וקראו לי''

    קורןנאוה טבריה=''פשיסטית וקיצונית''בגלל זה!, 27/09/09 04:08

    ''פשיסטית וקיצונית'' בגלל שהעזתי להגיד את זה בקול רם בשם חופש הביטוי והדמוקרטיה: איך לא התביישתי לקלקל להזויים את פסטיבל אוסלו=וסליחה שצדקתי!

    • את ממש לא קיצונית,שנים אני שומע את דעותייך וצדקת !!! (ל''ת)

      מוטי התנחלות רמת אביב/שייך מונס, 27/09/09 08:57

    • ולי קוראים ימני קיצוני (ל''ת)

      דוד התנחלות רמת גן, 27/09/09 09:41

    • נאווה קורן

      צודק, 27/09/09 09:53

      עוד לא הוכח שצדקת. בינתיים נתן זהבי הוא שצדק.וגם כהנא.

  • 58.

    לדעתי האמת העירומה פשוטה: שוב הוכיח הימין שהוא צודק (ל''ת)

    יעקב, 27/09/09 01:51

  • 57.

    ככל שהתגובה מאוחרת יותר כך היא חריפה יותר

    ניקו, 27/09/09 01:45

    ולכן מי שצידד באיפוק טעה,היה עדיף להגיב על כל התגרות וכך היו נמנעים מפגיעה בחפים מפשע רבים

  • 56.

    באו נפנים שלא יהיה שלום בשנים הקרובות ושזה לא נורא

    להוציא אנרגיה היכן שאפשר לעשות הבדל, 27/09/09 00:32

    ימין או שמאל, לא יהיה שלום בשנים הקרובות. הפער בין ישראל והפלסטינאים גדול מדי ועל הפלסטינאים להתבגר כחברה עימה ניתן להגיע להסכם בר-קיימא. זה יקח כמה שנים טובות, אולי כמה דורות. על ישראל והחברה הישראלית להפנים שהדבר החשוב זה להקדיש את השנים הבאות ואת האנרגיה שלנו להבראת החברה הישראלית, מיגור העוני, העלאת רמת החינוך, לחימה בפשע, ועוד נושאים טעוני טיפול. בבוא הזמן אולי נעשה שלום אם יהיה עם מי לדבר בחברה פלסטינית יותר מפוכחת ובעלת יכולת לחשיבה בוגרת, התפשרות, וכיו''ב. עד אז, כל שנקבל זה ראיונות עם מלומדים מזדקנים שסוף סוף הבינו מנסיון של שנים את המציאות שבא אנו חיים.

    לא צריך לקבל פרס ישראל כדי להגיע למסקנות האלו. כולנו חיים פה והגיע הזמן שלא נחייה באשליות שאין להן כל חיזוק במציאות.

  • 55.

    תקוותי

    יבר, 26/09/09 22:58

    כי הפרופסור הנכבד מייצג את המוהיקני האחרון. ולא תימצא היריעה הארוכה שנכתבה בכתבה המשבחת ומפארת על לא כלום את יחסו של הנ''ל כלפי עם ישראל ואת אהדתו המופגנת כלפי שונאיהם.
    כתבה זו מרגיעה אותי כי אין בה תוכן יצוק ולא כלום וההתהדרות בחיפוש אחר מילים יפות המנסות לבנות מחדש את השמאל לא תצלח!!

  • 54.

    פושעי אוסלו לדין! גם אם יקח 50 שנה נביא אותכם לדין! (ל''ת)

    כמו שסבא רדף אחרי הנאצים נרדוף אותכם!, 26/09/09 22:11

    • להכניס את המגיב הזה לכלא (ל''ת)

      X, 27/09/09 11:06

      • בולשביק למה לכלא?בגלל שהוא רודף צדק?ומה עם חופש הביטוי? (ל''ת)

        קורןנאוה טבריה, 27/09/09 16:13

  • 53.

    במקום לסחוט הפלשתינים באופן ריאליסטי, לכבד את זכויותיהם (ל''ת)

    אורי וייס, 26/09/09 20:56

  • 52.

    אבינרי איש ענק ומרצה דגול (ל''ת)

    ההגות הציונית לדורותיה, 26/09/09 20:37

  • 51.

    אם פרופ' שלמה אבינרי

    לא ברור לי, 26/09/09 19:47

    אומר שהוא שמאלני שהצביע לקדימה,למה ציפי לבני אומרת בכל הזדמנות שהיא לא שמאלנית?

  • 50.

    חייבים להעריך יכולת ואצילות נפש של אדם המסוגל לחשבון נפש נוקב...

    ASCH , 26/09/09 19:19

    ועוד בפומבי.

    ישנם משגים גדולים שעשתה ישראל בעבר בהתנהלותה מול העולם הערבי, חלקם נובעים מיהירות גרידא, חלקם מהבדלים תרבותיים בין העמים.

    דווקא היכולת להודות שטעינו, הבא נבחן את המדיניות מחדש היא המפתח לעוצמה ולהצלחה בעתיד, יחסית לחברות בהן החשיבה היא קפואה.

    • עוד לא ראיתי איש ימין קשה שהודה באסון שהמיט עלינו משטר הכיבוש והתנחלות

      Ehad Haam-Zionist, 26/09/09 20:17

      רק דן מידות וציפי לבני ואהוד אולמרט היו אמיצים מספיק להודות שהמנטליות של ארץ ישראל השלמה שעליה גדלו מבית היתה שגויה(ולהערכתי גם זבוטינסקי עצמו היה מאמץ את מסקנותיהם)

      • חבל שדן מרידור שהגיע למסקנה שארץ ישדראל השלמה ממיטה אסון על עם ישראל..

        Ehad Haam-Zionist, 26/09/09 20:55

        חזר לשרת את נתניהו הממסמס בלכוד ובממשלה-אך נקווה שהוא משפיע מבפנים....

      • אם מישהו צריך להתנצל זה השמאל - מי שחרר והתיישב?

        שפינוזה, 27/09/09 02:24

        מי ''כבש'' את ירושלים ו''כבש'' את רמת הגולן/יהודה ושומרון/סיני? מי ''התנחל'' ברמה בבקעה ובסיני? מי ''התנחל'' בירושלים ובגוש עציון? שלא תבין אותי לא נכון - השמאל צריך להיות גאה על ''פשעים'' אלה, אבל לשיטתך אם מישהו צריך להתנצל זה השמאל לפני הימין.
        ואלוי נתנצל בכלל על הקמת המדינה. על כיבוש יפו וחיפה?
        גמר חתימה טובה!

      • תבא בטענות לשימון פרס אבי אבות ההתנחלויות

        אוקיי, 27/09/09 09:59

        והוא גם אבי אבות (ככה מציגים את זה לפחות) הכור בדימונה והוא אבי אבות הטומאה טומאת אוסלו ובקיצור למה תחפש ימנים אם זה כל כך קרוב אליך בשמאל

      • ההתיישבות בארץ ישראל, פרופר, הביאה עלינו אסונות גדולים יותר.

        תיאודור ה', 14/10/09 18:18

        25,000 קרבנות בנפש, פצועים, בעלי מום, נגעים חברתיים, קטביות פוליטית וחברתית, נטישת ערכים לאומיים וכו'

        האם בשל כך נוותר על המדינה היהודית?

        תודה.

  • 49.

    יש פיתרון (חד צדדי, כמו ההתנתקות): חלוקה דמוגרפית + חילופי אוכלוסין (ל''ת)

    אפרים, 26/09/09 19:14

  • 48.

    השמאל בשם הדאגה למדינה פלסטינית הפקיר את החברתיות הישראלית לטייקונים (ל''ת)

    רן, 26/09/09 19:10

  • 47.

    כמה זמן לוקח לאנשי השמאל להתפכח

    עמוס, 26/09/09 19:09

    איש מצוין, ציוני ואידיאליסט, אך לקח לו עשרות שנים להתפכח ולהבין שהערבים לא מעונינים בשלום בשום תנאי, אלא להיות כאן במקומינו, הוא לא איש השמאל הראשון שמתפכח, מוטב מאוחר,,,

  • 46.

    חה חה חה האיש הצביע לקדימה.לחסון,דליה איציק,רמון,לבני ושאר חבורת הזבל. (ל''ת)

    אליקו-4MORE YEARS , 26/09/09 18:58

  • 45.

    חצי צעד ברוורס מפי התהום

    ר . דה - מארי, 26/09/09 18:55

    דרושה מידה גדולה של אצילות נפש ויושרה
    פוליטית,כדי שאדם מלומד כמוך יאמר את מה
    שאמרת.ובכל-זאת,אתה אתה צריך לעשות עוד חצי
    צעד באותו כיוון ולחדד את הדברים,הרי אתה איש הגות שיודע את העובדות.תזכור ותזכיר לכולם
    שאש''פ הוקם כשנתיים לפני כיבוש יו''ש ועזה,
    וכי כוונתם היתה שחרור שטחי ישראל שבתחום הקו הירוק.באיחור של כחמישים שנה,אימצו שונאינו את עצתו של חביב בורגיבה,נשיא טוניס דאז,שאמר לכלל הערבים : אם אתם רוצים
    לנצח את ישראל,תעשו איתה שלום...

  • 44.

    השמאל חגג את הקפטיליזם כמו כולם - ולראיה הקיבוצים

    יופיטר יופיטר , 26/09/09 18:54

    הם היו בשילטון - ולא נראה שעשו יותר למען החלכאים והנידכאים - אבל בלדבר על רוחה הם טובים

  • 43.

    כמו כל שמאלני הוא לא מבין שרשית צריך להבין את העובדות האמיתיות

    אביב ישראלי, 26/09/09 18:46

    ממתי יש דבר כזה שנקרא ''עם פלסטנאי''?
    מי כבש ממי ומתי?

    אחרי שכולם יבינו את העובדות ניתן יהיה להתודד עם המציאות ולבוא עם פתרונות ולא על חשבון היהודים

  • 42.

    פושעי אוסלו בסופו של דבר יובאו למשפט הוגן

    1500 הרוגים, 26/09/09 18:30

    שבוא הם יבואו על עושם ופשעיהם, אולי זה ייקח ארבעים שנים אבל לעולם לא נשכח מי הביא לנו את צבא המחבלים מתוניס וחימש אותם ויצר לנו את אל קעידיסטאן חמאסטאן וג'יהאדיסטאן

  • 41.

    תהליך אוסלו היה שגוי... בוקר טוב אליהו! (ל''ת)

    עמי, 26/09/09 18:20

    • זה היה ניסוי שהשמאל בתושבי ישראל היהודים... (ל''ת)

      זה לא הצליח - מה לעשות?, 26/09/09 18:43

  • 40.

    TO NUMBR 26

    DAVID, 26/09/09 18:08

    YOU ARE SO STUPID AND WRONG.AVINERI ONE OF OUR BEST MEN,WISH WE HAD SOME THOUSANDS OF THE,WE MIGHT LOOK DIFFERENT.

  • 39.

    אדם נאור

    תלמידו של אבינרי, 26/09/09 18:04

    כתלמידו של פרופ' ש. אבינרי אני מודה כי את כל תודעתי הפוליטית גיבשתי בהשראתו. מעולם לא הצבעתי בבחירות בישראל כי לא מצאתי בשום מפלגה את התשובות לשאלות האמיתיות בחברה המסוכסכת והמפולגת והמרושעת במדינת ישראל. פרןפ' אבינרי הוא בין אחרוני הנאורים המסוגלים לנתח את המצב בפרספקטיבה היסטורית רחבה. חבל שלא הקשיבו לו אז. היום זה קצת מאוחר. הראיון שלו הוא וידוי עצוב.

    • יש לך תודעה לקויה - אדם שאינו מצביע - מסוכן בעיני לדמוקרטיה

      יופיטר יופיטר , 26/09/09 18:57

      מכיון שעלינו לחיות עם מה שיש - יש לבחור את הרע במיעוטו - לא נתת לאבינרי ציון טוב כפרופסור - אם לא הצליח להסביר לך את האלמנטרי

  • 38.

    בלתי פתיר מזמן! זה שהוא עכשיו הגיע למסקנה רק עכשיו?

    דורי, 26/09/09 17:53

    זה מראה משהוא על ''חוכמתו''כביכול. מה כל כך מסובך להבין משוא פשוט כל כך ? שני צדדים רבים על אותה ארץ. צד אחד טוען שהיא שלו אבל לא עשה כלום 2009 שנה פחות 73 בשביל להוכיח שזה נכון חוץ מלהתפלל ,וצד שני טוען לחזקה .אנו אוכלים את הפרות הבאושים של אבותינו בשבתם בגולה כל כך הרבה זמן.

    • גם אני תהיתי הכיצד - הגיע לכך רק עכשיו - והוא לא ממש נער (ל''ת)

      יופיטר יופיטר , 26/09/09 18:58

  • 37.

    בישראל 3 מליון יהודים וצאצאיהם שגורשו מארצות ערב.

    איכפתניק, 26/09/09 17:36

    ארצות ערב הן מעשית ''יודן-ריין'', כך גם השטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית.
    הם גם ''כריסטיאן-ריין'' כמו בית-לחם הנוצרית שנוקתה מהם עם מסירתה לעראפת.
    לעומת זאת בישראל יותר ממליון ''מתנחלים'' ערבים - את זה אמר לא אחר מאשר קדאפי!
    הפתרון: - כשם שארצות ערב והאיסלאם הן מוסלמיות טהורות ונקיות מלא-מוסלמים, כך זכותנו למדינה יהודית טהורה ממוסלמים. (עם בני דתות אחרות נוכל להסתדר כי הם פחות אלימים וגזעניים).
    בעניין זה ראוי לזכור את תשובתה הגזענית של סעודיה לאובמה על הסכנה שמטוסים יהודים יטמאו את מקומותיה הקדושים.

  • 36.

    מדינת ישראל והשטחים בשליטה מנדט בין לאומי

    עודד, 26/09/09 17:33

    החזון הפסימי נכון.אולי צריך לבטל את הריבונות הישראלית בשטחי הקו הירוק,הממשל הצבאי והאזרחי בגדה המערבית והריבונות של הרשות הפלסטנית ולהנהיג משטר בניהול בין לאומי (אירופאי, רוסי, אמריקאי וסיני) בדומה למנדט הבריטי? כמובן שהכלכלה, מערכת המשפט והחינוך יהיו בדונה לאיחוד האירופאי.צבא בינל ישלוט בגבולות, המשטרה הישראלית פלסטינית תהיה בשליטה אירופאית-רוסית

    • כבר היינו במנדט הבריטי שתחת חסותו נשחטו יהודים חפים מפשע

      אטיכפתניק, 26/09/09 18:11

      ושוטריו וחייליו עמדו מנגד ועצרו יהודים שבאו לעזרה.
      כך יראה מנדט בין-לאומי.

    • ואם החמס ישגר טילים אז תפנה לאצ''ל או ללח''י ???? (ל''ת)

      ה 101, 26/09/09 19:08

    • ומאיזה בוידם אתה יצאת? (ל''ת)

      הסינים? ינהלו אותנו? פחחחחחחחח, 26/09/09 19:47

  • 35.

    נאלץ להסתפק באי לוחמה בשנים הקרובות. (ל''ת)

    ירון, 26/09/09 17:28

  • 34.

    שמעת את זה ברוך..מה שמאלני אומר ''הסכסוך אינו פתיר'' אז מה יש עוד להביןן (ל''ת)

    פאנייקה , 26/09/09 17:15

  • 33.

    כרגע אין סכוי .וירושליים.

    איציק, 26/09/09 17:05

    אין ספק שבזמנים אלה הסכסוך לא פתיר כיהפלשתינאים מסוכסכים ביניהם ובמלחמה בינם לבין עצמם ואין להם נציגות אחת החאמאס לחוד ואבו מאזן הבובה לחוד כך שאין עם מי לדבר אובאמה טירון.ישראל לעולם לא תוותר על הריבונות בירושליים השלמה ויקח הרבה מאד זמן עד שהפלשתינאים ישלימו עם זה.מה גם שהחיזבאלה מחכה לנו בסבוב בצפון ויש להם שתוף פעולה עם החאמאס

  • 32.

    תזהר מעיתונות ישראלית עוד יחרימו אותך כמיושן (ל''ת)

    @ בנצי - א @, 26/09/09 16:48

  • 31.

    אני חושבת שכל פרופסור שלא חוקר את המושגים התנחלות וכיבוש

    לא רלוונטי, 26/09/09 16:43

    אתה לוקח מושגים,ולא מפקפק ומהרהר בהם.אני לא דתייה.אני אתאיסתית.אין לי שום הסכמה עם האידיאולגיה של ''המתנחלים'' שנובעת מדת.
    אבל אתה גם מיחס קדושה ונתון שלא ניתן לערער עליו לקו הירוק.
    מה זה הקו הזה?למה אסור לשנות אותו בשום אופן?האם אתה חושב שפינוי יביא לשלום מתוך ידיעה ברורה שהפלסטינאים הם מוסלמים והדת שלהם מחייבת אותם לכבוש את כל ישראל?
    ישנם לא מעט ישובים שנבנו על שטח ריק.אתה מקדש את הקו כמו הדתיים,כאילו יש סנטימטר שבנייה עליו היא חט נורא.
    זאת רק אדמה,גבולות הם לא קודש,וניתן לשנות ולהגיע להסכם גם עם'' ההתנחלויות הלא לגיטימיות''אי הלגיטימיות שלהם-היא אמונה שאימצת מהפלסטינאים.הם קידשו את הקו ואתה לא מערער על כך.-לדעתי עשית חצי עבודה.

  • 30.

    יהודה ושומרון הם לא שטחים כבושים,הם שטחים במחלוקת.אפילו האו''ם (ל''ת)

    יודע את זה, ט - 206, 26/09/09 16:21

  • 29.

    תשובה אחת, מחקה את כל יכולתי להתייחס ברצינות לדבריו

    פה, 26/09/09 16:13

    התשובה ''קדימה'', לשאלה לאיזה מפלגה הוא הצביע בבחירות האחרונות.

    הזוי בעיני שאנשים מעורבים ואינטלגנטים הביאו את עצמם למצב שהם מסוגלים לשים את הפתק של קדימה בקלפי בבחירות האחרונות.

    • תשובה אחת העלתה ספק ניכר האם דבריו הם הערכת מצב או גם התחשבנות אישית..

      Ehad Haam-Zionist, 26/09/09 17:32

      כשאמר ''זנווה היא בכלל מסמך שיקרי'' אבינרי מתעלם מכך שקבוצה איכותית ויצירתית של מחנה השלום הציוני הגיעה באופן לא פורמלי למסמך הסכמות חתום עם קבוצה המייצגת את המנהיגות הפלשתינאית-והמסמך הזה בעצם מציג הסכמה על התוצאה המדינית שאליה חתרו מנהיגי ישראל בהשיקם את הסכם אוסלו.....

      חובה לזכור שהרבה פעמים הסכינים החדות נשלפות נגד מי שקרוב בדעותיו אך נפרד אירגונית....
      אבינרי היה איש שמאל במערך ומפלגת העבודה, ומנכל משרד החוץ של יגאל אלון שתמך בהקמת קרית ארבע ורצה לספח שליש הגדה. אבינרי לעולם לא היה חלק מהשמאל הציוני בעל האימרות הממוקדות לגבי שלום, בטחון, חברה הוגנת, זכויות אדם והקפדה על דמוקרטיה ושלטון החוק, שהתרכז בש''לי, ר''צ ומר''צ-וחלק מהבעת הדעה נגדם היא אישית ו''לא מדייקת''....

      למשל: מי מדבר כיום על ''חזרה לקוי 67 והורדת רבע מליון מתנחלים''??יועיל הפרופסור הנכבד לקרוא את הבנות זנווה או מתווה קלינטון כדי להבין שמדובר על חילופי שטחים הדדיים של מספר אחוזים, שיכילו 80% מהיושבים מעבר לקו הירוק בשטח ישראל.

      וכן: המילה הפוגעת ביותר בהתקדמות לשלום היא ''באמת''...האם המצרים ''השלימו באמת'' עם קיומה של ישראל???

      • עזוב אותך EHZ מקשקשת ה''איכות''. אתם לא איכותיים. ממש לא.

        ASCH , 26/09/09 19:40

        יום כיפור בפתח, רצוי שתתאמן במידת הענווה שכה חסרה לך ולחברים שלך לדעות ה''נכונות''....

      • ''עם קבוצה המייצגת את המנהיגות הפלשתיניאית'' ??? אם עצמם אולי...

        זלמנוביץ ישראל, 26/09/09 20:22

        למה צדיך בכלל ''קבוצות מייצגות'' ? אין לנו שלטון נבחר ? (ממתי מר''צ יצגה את השלטון הישראלי?...)

        ואצל הפלסטינאים ? אין ולא היה לאף ''נציג'' מנדט לוותר על סנטימטר מדרישות היסוד שלהם!!! מלבד כמובן לכבד זמנית כל הסכם שמקדם את עניינם...
        ובעניין זה די להזכיר את אישרור החלטות הפתח שלכאורה הם המתונים בעם הפלסטיני...

        אז יפה מאוד שמר''צ חתם עם עצמו גם את הסכם ז'נבה...אבל לטנגו צריך 2 (ורק 2)...

        • וכי כתבתי שמחנה השלום הציוני מייצג את ישראל?-אצל הפלשתינאים זה שונה...

          Ehad Haam-Zionist, 26/09/09 23:11

          הסכם הבנות זנווה נחתב ונחתם מהצד הפלשתינאי במעורבות אינטנסיבית של שני מנהיגיהם: ערפת ומרואן בראגותי....

          ככלל, הפת''ח הנהנה מתמיכת רוב הפלשתינאים קרוב הרבה יותר מממשלת ישראל להסכמה על מתווה השלום המעשי ההכרחי(על בסיס 67 עם חלופי שטחים של כמה אחוזים שיכילו 890% מהיושבים מעבר לקו הירוק בתוך שטח ישראל-וחלוקת מזרח ירושלים לפי בסיס אתני)...בלי שיבת פליטים לישראל, בלי נשק כבד, בלי לוחמה ועם כיבוד ריבונות ישראל על שטח מדינתה(ובלי לקבל את הנרטיב הציוני).

          אבל...אם וכאשר יושג השלום (בשיכנוע אמריקאי שאי אפשר לסרב לו...), ישראל תישמור הרבה יותר טוב על קיומו-ולכן ישראל חייבת להשאר חזקה כל הזמן.

    • האלטרנטיבות גרועות יותר (ל''ת)

      פהפה, 26/09/09 18:10

  • 28.

    אני טוען שמדינה אחת היא האופציה היחידה לפתרון

    גילבוע, 26/09/09 15:54

    אם לא יהיו בישראל מפלגות מגזריות גזעניות, ולא יהיה מצב שכל מפלגה מושכת לכיוון שלה, אלא יהיו רק מפלגות שדואגות לכלל האוכלוסיה בהגדרה שלהן (כמו בארה''ב ובמדינות מתוקנות אחרות) אז יש מצב ששלטון יהיה משותף לפלסטינים וליהודים.
    האם מישהו באיזור בשל לפיתרון כזה? לא.
    האם הוא פתרון של תקווה במקום גדרות וחומות? כן.

    • האופציה היחידה

      מיכאל עכו, 26/09/09 16:08

      הפתרון שלך אפשרי, בתנאי שהיהודים ימחקו את הזהות הלאומית דתית, הפלסטינאים יוותרו על הזהות הפלסטינאית ערבית מוסלמית שלהם, עמי ערב יתכחשו לזהות ערבית מוסלמית שלהם, מדינות האיסלאם שאינן ערביות יפנו גב לדתם המוסלמית (כולנו נהפוך לקוסמופוליטיים) פתרון של מדינה אחת יביא ללבנוזציה במקרה הטוב ובמקרה היותר סביר חיסול הנוכחות היהודית באיי. דרך אגב לי חשובה מאד הזהות הלאומית דתית(כמו רוב היהודים בארץ)

    • ורצוי שמלך ימלוך עלינו

      מוישלה פייגעלע, 26/09/09 18:12

      ובכלל, למה צריך מפלגות? שתהיה סנהדרין.

      ובקיצור, הרעיון שלך הזוי בדיוק כמו הרעיונות שלי.

    • הפלשתינים לא מסוגלים שלא לשחוט אחד את השני, אז איתנו יחד? (ל''ת)

      אוי, גלבוע גלבוע.., 26/09/09 19:48

    • צריך להיות מזוכיסט או חולה נפש כדי לחיות עם החמאס והג'יהאד באותה מדינה (ל''ת)

      רעמסס, 26/09/09 20:27

  • 27.

    כשהשמאל בדיכאון פירושו שאין לו פיתרון, וזה הזמן לבוא עם הפיתרון הנכון-

    רעמסס, 26/09/09 15:48

    הפרדה בין העמים בנוסח קפריסין. ברור שלא ההתנחלויות הן הבעיה ולא הפלסטינים בשטחים, אלא כל הפלסטינים החיים מערבית לירדן, בין אם הם אזרחי ישראל או לא, כי כולם מקשה אחת- נגד קיומה של ישראל כמדינה יהודית. לכן- על ירדן לקבל אחריות על כל הפלסטינים החיים מערבית לירדן, חילופי שטחים ואוכלוסין, וסיום השליטה היהודית על כל ערבי מערבית לירדן.

  • 26.

    הוא פשוט מאוד כבר זקן וסנילי (ל''ת)

    אורן, 26/09/09 15:41

  • 25.

    אידיאולוג השמאל זו כותרת שלא מבטיחה תובנות מופלאות

    דרור, 26/09/09 15:40

    עוד נושא תואר שמאשר את ההנחה שאין בהכרח קשר בין תבונה להשכלה.

    את התובנות שלו על טעויותיו - אין לנו צורך בהן.
    לנו יש צורך בתובנות של אנשי ימין שמביטים קדימה אל טעויות העתיד האפשריות ומנסים למנוע אותן.

  • 24.

    צעד קטן בכיוון חשבון נפש אמיתי. אינני מקל בכך ראש.

    ישראל, 26/09/09 15:30

    אבל , הבנה מלאה של המצב איננה יכולה לדור בכפיפה אחת עם הטענה שההתנתקות היתה מעשה נבון.
    לא , מכובדי.
    אם אינך מבין את חשיבותה של ההתנתקות כאירוע מכונן בדליגיטמציה של מדינה יהודית מבודדת בין אויביה הרבים , יש לך עדיין כברת דרך לעשות...
    חתימה טובה.

  • 23.

    כולם לקרוא את הספר של יעלון= שם יש ראייה נבונה של

    אזרח מזדמן, 26/09/09 15:29

    המצב.
    הפרופסור מגיע עכשיו לחלק מהתובנות שהיו כבר בידי אנשים ישרי דרך ונבונים לפני 30 שנה.
    אז אולי עוד 30 שנה הוא צריך כדי להגיע למסקנות נבונות נוספות...

    • נכון ומדוייק. ספר חובה למי שמעוניין להבין מה קרה פה .....

      אורי, 26/09/09 15:41

      מאז החל אוסלו.

    • אצל אנשי השמאל יש התנהגות של כרישים :אם לא שוחים קדימה

      גם כן אורח מזדמן, 26/09/09 17:58

      אין חמצן ומתים אצלם אם לא עושים משהוא לטובת שלום כל הזמן אז אין להם חיים גם אם מותרים בחיפזון, גורמים נזק בלתי הפיך ,העיקר שהם חיים על פי העקרון שלהם ,והכי גרוע :אף פעם הם לא מודים בטעות !

    • אי אפשר שלא לשבח את יעלון

      קראתי את הספר, 26/09/09 18:17

      מלאכת מחשבת של כתיבה. איך ''הופתע'' מהימ''חים שהתרוקנו ''לפתע'' שנה וחצי בלבד אחרי שעזב את כהונת הרמטכ''ל. ממש מעשה ניסים שרק ליהודים קורה כזה.

      ואיך הקצינים שהוא קידם בתקופתו כסגן הרמטכ''ל וכרמטכ''ל (בהמלצתו, בחתימתו ובהסברים שנתן לשר הבטחון) ''כשלו'' לפתע פתאום בבת אחת באותה מלחמה. ממש מעשה ניסים שרק ליהודים קורה כזה.

      אחי, אם לא הבנת נסה להתנער לרגע מהספין של הליכוד ותומכי יעלון ונסה פעם אחת בחייך להאמין שמופז הבין מה הוא עושה כשסירב להאריך את כהונת יעלון ובכך הציב אותו בשורה אחת עם עוד רמטכ''ל מהעבר הרחוק בתחרות על ''הרמטכ''ל הגרוע ביותר בצה''ל''

      • אי אפשר לבוא בטענות לצה''ל ומפקדיו כאשר השמאל והתקשורת....

        ASCH , 26/09/09 19:37

        מייצרים שיח ציבורי ש''המלחמה היא דבר מיושן ושייך לעבר'' ו-''פנינו לשלום ומזרח תיכון חדש'' ו''חבל על כל הרוג''.

        במסגרת השיח הציבורי הנ''ל, איך המטה מכין צבא המוכן למלחמה, הם הרי מבינים שהכל שקר.

        אז מה הברירה בפניהם?

        אם כוחות היבשה סופגים אבידות תוך לחימה ו''חבל על כל הרוג'' יש להשקיע בזרוע שבה יש הכי פחות נפגעים תוך כדי הלחימה. והיא: ח''א.

        וחי''ר ושריון: רצוי שלא יילחמו.

        ואם הם לא ילחמו.... מה יש להשקיע בהם כלכלית? אז ישנם טנקים שלא משודרגים שנים וימ''חים ריקים. אז למה ציפיתם?

        בדיוק כמו הסיפור עם המשטרה: השוטרים הגנו על המדינה בגופם באוקטובר 2000 כנגד נסיון ברור להצית כאן מלחמת אזרחים. ומה עשתה המדינה מוכת הווירוס שלנו?

        הביאה עליהם את וועדת אור. ומאז שהשוטרים נענשו על אוקטובר 2000, מה אתם מתפלאים על הדריסה ביום כיפור בכפר תבור? מה אתם מתפלאים על הפוגרום ביום כיפור? על הרצח בטיילת?

        הבעייה של מדינת ישראל איננה יעלון, המשטרה, בל''ד או שייח סלאח.
        הבעייה של מדינת ישראל היא הווירוס הסרטני שפשה בזרועות כמו התקשורת, מערכת המשפט והשיח הציבורי. אותו ווירוס שיעלון עצמו תיאר היטב.

  • 22.

    ממש מביך: ''אוסלו - טעות'' וממשיך- שיהיו עוד התנתקויות.

    נהג מונית, 26/09/09 15:24

    איוולת לסמוך על השיפוט של האיש.
    מוטב לו שימשיך לנבור בניירותיו ולכתוב.
    לאור השיפוט הקלוקל שלו- אין לייחס חשיבות לדבריו מעבר לדעתו של נהג מונית ממוצע בעל שכל ישר.

  • 21.

    לקח לו 40 שנה להבין את מה שהיה ברור. אבל בינתיים עשה רבות לטשטוש האמת. (ל''ת)

    יושקו, 26/09/09 15:22

  • 20.

    פרופסור אבל טיפש. קדימה היתה איכותית? חצי בכלא היום!

    אזרח משתומם, 26/09/09 15:20

    מה שברור שהפרופסור מבולבל מאד מהמציאות.
    היום (!) הוא מודה שאוסלו היתה טעות!!!!
    אז למה לדעתו שאר השטויות שהוא אומר הן אמת???
    לפחות קצת ענווה בפני מי שהתריע שאוסלו זה אסון?

  • 19.

    אבינרי עשה מספיק נזק למדינה עם תהליך אוסלו, לפחות שיתנצל לפני כולם (ל''ת)

    יוני, 26/09/09 15:15

  • 18.

    במסכת אבות למדנו

    למה אבינרי הוא תלמיד חכם, 26/09/09 15:06

    חכמי המשנה ידעו, שתלמידי חכמים בזקנתם,
    לא נס ליחם.

    אהבלים, בזקנה, הופכים לסופר אהבלים.

    פרופ שלמה אבינרי הוא תלמיד חכם
    ומבין את המציאות נכון.

    אין פתרון למצב במזרח התיכון אבל
    גרוע מזה. ישראל דומה לערימת פרי שהרקב
    אחז בה, והיא מתנחמת בזובור ובהתעללות בחלש.

    הסוף יהיה רע.

    אעתיק משהו מהדת המונותאיסטית הראשונה:

    כֹּה אָמַר יְהוָה:
    עַל שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל
    וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:

    עַל מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק
    וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם.

    הַשֹּׁאֲפִים עַל עֲפַר אֶרֶץ בְּרֹאשׁ דַּלִּים
    וְדֶרֶךְ עֲנָוִים יַטּוּ.

    וְעַל בְּגָדִים חֲבֻלִים
    יַטּוּ אֵצֶל כָּל מִזְבֵּחַ
    וְיֵין עֲנוּשִׁים יִשְׁתּוּ בֵּית אֱלֹהֵיהֶם.

    וְאָנֹכִי הִשְׁמַדְתִּי אֶת הָאֱמֹרִי מִפְּנֵיהֶם
    אֲשֶׁר כְּגֹבַהּ אֲרָזִים גָּבְהוֹ
    וְחָסוֹן הוּא כָּאַלּוֹנִים.

    וָאַשְׁמִיד פִּרְיוֹ מִמַּעַל וְשָׁרָשָׁיו מִתָּחַת.

    הִנֵּה אָנֹכִי מֵעִיק תַּחְתֵּיכֶם
    כַּאֲשֶׁר תָּעִיק הָעֲגָלָה הַמְלֵאָה לָהּ עָמִיר !

  • 17.

    ''אין עוד מדינה בעולם שיושבת בשטח כבוש כבר 40 שנה''

    אחד, 26/09/09 15:02

    סין שולטת בטיבט, מקימה של תשתיות, ישובים ומהרגת לשם סינים וזה לא מעניין אף אחד.

    ויש עוד כמה דוגמאות..

  • 16.

    תודה תודה... חשוב לדעת היכן אנו. ואנא אנו באים

    משה דגן , 26/09/09 15:01

    אני אתחיל מהסוף..לגבי הילד שליט כתבתי לפני דקות..שאין לנו מושג מה נקבל ..קניראה ילד מזוקן וחצי מאוסלם לא ממש מת אבל לא ממש חיי..והמחיר מופקע לחלוטין והיד נטוייה..
    לגבי הסיכסוך...גם אני צורח..אינו פתיר לחלוטין.. גם לא בעוד 5 שנים לצערינו..לדעת הסורים רק חזרה ל 48 תסיים הסיכסוך..אולי.. האיסלאם מישתדל לא לשקר את עצמו... היהודים אלופים בזה..אולמרט וציפי רוצים לקפוץ מצוק ההסכם כי זה רק מטר וחצי..הצוק..כואב אבל אפשרי...לא..לא זה צוק של 100 מטר..החזרת השטחים המשוחררים תיהיה תחילת סופינו...אני גר באוסלו...והרבה חושבים שישראל ושכנותיה זה סקנדינבייה...לא ולא..
    הפרופסור כתב מה שביקשתי מבין דרור ימיני לכתוב...הערכת מצב ומהר..
    לעניות דעתי קודם שיהיה שלום אחר כך נדבר על שטחים.. אחרת אנחנו אידיוטים..מדינת פלסטין עם חלק פה וחלק שם ושטח כמו גבינה מחוררת לא אפשרי בעליל..
    יועלו מיידית לישראל יהודי ברוקלין ויהודי אנטוורפן וימלאו הארץ המובטחת !! לצערינו כספם של הגויים חשובה מארץ ישראל הסובלת..
    חתית הסכם טובה משה דגן אוסלו

  • 15.

    שאלות שלא מסתירות את דעות המראיין

    דני, 26/09/09 14:46

    איזה מין שאלה זו ''אז נחיה כך שנים בלי פתרון ובסוף נמצא את עצמנו במדינה דו-לאומית אחת''? האם אלה כל האופציות, היוזמה הסעודית או מדינה דו לאומית?

  • 14.

    שנים השמאל דיבר על התפכחות הימין - הנה מגיעה התפכחות השמאל

    שפינוזה, 26/09/09 14:42

    מבחינת הציבור הרחב רוב רובו כבר הבין שהסכם אוסלו היה כשלון ושהפלשתינאים לא באמת מעוניינים בהסכם שלום אמיתי ובקץ הסכסוך. מבחינת מנהיגות השמאל זה כמעט ולא קורה ולכן השמאל מתכווץ בכל מערכת בחירות.
    פרופ אבינרי הוא מהבודדים שמוכנים להודות בטעות. רוב הפוליטיקאים מהשמאל ברגע שמבינים שטעו פשוט פורשים וממלאים את פיהם מים. יוסי שריד ואמנון ליפקין שחק הם הדוגמא הטובה ביותר - הם נשלחו על ידי ברק לטאבה ושם הבינו שהפלשתינאים לעולם לא יחתמו עמנו על הסכם שלום ולכן נעלמו מהמפה הפוליטית. לצערי לא היה להם אומץ לב ציבורי להודות בטעותם.

    • עוד הבדל בין שמאל לימין

      אמנון, 26/09/09 15:32

      הימין נורא צודק - כשהוא מסתכל אחורה אל עבר: ''אמרתי לכם, אמרתי לכם...'' (על אוסלו, עזה וכו').
      כך גם היה נאומו המבריק של ראש הממשלה באו''מ: ''אנחנו צודקים, אנחנו צודקים...'' (ביחס לעבר ולהווה).
      אבל לראש הממשלה ולימין אין הצעה רצינית לגבי העתיד. חוץ אולי מ''יהיה בסדר. השם יעזור'' (אבל משנת 1939 אני כבר לא כל כך סומך על השם).
      השמאל ניסה לפתור את הבעיה הבלתי אפשרית שלנו עם הפלסטינאים, וגם נכשל, אבל לפחות ניסה.
      הימין אומר ''אני צודק! ז..ן על כל העולם, על הפלסטינאים ועל חצי מהישראלים מקדימה ושמאלה. העיקר שנוכל להמשיך ולהשתטח על אדמת ארץ ישראל השלמה''.
      אם נמשיך ככה, נהיה כולנו מתחת לאדמה.
      שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולם

      • אין לי בעיה עם זה שהשמאל ניסה ונכשל - הבעיה היא הקונספציה ההרסנית

        שפיוזה, 27/09/09 02:16

        תמכתי ברבין ז''ל ובהסכמי אוסלו, אבל האמנתי לו שאם הניסוי לא יצליח הוא יפסיק את הניסוי...
        הבעיה החלה כאשר לפתע שינינו טקטיקה והחלטנו ש''ביד אחת נעשה שלום כאילו אין טרור וביד השניה נלחם בטרור כאילו אין תהליך שלום'' עראפאת והחמאס קלטו את המסר מהר מאוד ובתגובה באו בטקטיקה חדשנית - ''ביד אחת נמשיך הטרור כאילו אין הסכם שלום וביד השניה נמשיך בתהליך המדיני ונצבור הישגים כאילו אין טרור'' את זה השמאל הישראלי מרבין והלאה נכשל להבין.
        בעיניני קלישאות. הליכוד היה הראשון לחתום על הסכם שלום ולפנות ישובים בתמורה.
        גמר חתימה טובה !

  • 13.

    השאלה היא האם גם את החייל שמסרב לפנות את אחיו היהודים הוא מבין (ל''ת)

    יהודית, 26/09/09 14:40

  • 12.

    לא רוצים כי הם מ-פ-ח-ד-י-ם.

    cinege, 26/09/09 14:37

    ביבי לא רוצה כי הוא מפחד מאבא שלו ואבו מאזן לא רוצה כי הוא מפחד מהנייה.

  • 11.

    אתם מזכיר מסמר חלוד בקיר=כמה שנים לקח לך להבין=מה שילד בוגר הבין מזמן (ל''ת)

    נ.כהן מגיע לך צל''ג=ולא צל''ש על ההזדככות=אין מחילה!, 26/09/09 14:21

  • 10.

    ביבי המלך אמר את זה ראשון (ל''ת)

    מומו משוק מחנה יהודה, 26/09/09 14:11

  • 9.

    כל מלה בסלע

    קובי, 26/09/09 13:37

    מזמן לא נהניתי מקריאת ניתוח מבריק ומציאותי כמו זה. יישר כח

  • 8.

    דווקא יש עוד מדינות שיובשות בשטח כבוש ואף אחד לא מתלונן

    יוסי, 26/09/09 13:31

    רוסיה כובשת את צ'צניה
    סין כובשת את טיבט
    מרוקו כובשת את מערב הסהרה, ואפילו הקימה שם חומה (גדר הפרדה) בדיוק כמונו.
    הצרפתים שולטים במספר איים באוקינוס השקט בניגוד לרצון הילידים.

    בכל ארצות המגרב התושבים המקוריים, הברברים, שנכבשו ע''י הערבים, מדוכאים ע''י הערבים, והעולם שותק.

    הכורדים נמצאים תחת כיבוש משולב של תורכיה, איראן, עירק, וסוריה.

    בקיצור, לא חסרות דוגמאות.

    • ערבי ישראלי

      צפוני, 26/09/09 14:31

      אתה בתגובתך רוצה לתת הכשר וליגיטימציה לכיבוש .
      תירגע לא נשאר כיבוש בצורתו הנוראה ומשטר אפארטהייד למעט ישראל בביצועה פשעים נגד האנושות לפי דו''ח האו''ם שפורסם לאחרונה .
      המשך יום טוב

      • היחיד שישוחרר בתום הכיבוש

        ריאליסט, 26/09/09 15:03

        יהיה הרודן שישב לכם על הווריד. אתם תנופפו בדגלים של הלאומיות והחופש ותהיו יותר עבדים מאשר הייתם אי פעם. עבדים ללא הבדל דת גזע ומין.

      • אני רוצה לתת לגיטימציה לכיבוש.כיבוש היא גם דרך.

        לי אין בעיה עם כיבוש, 26/09/09 15:49

        מיותר לציין שרוב ארצות העולם נוצרו בדרך של כיבוש-וניתנה לכך לגיטימציה.כמה מדינות יש כבר בעולם שלא קמו מכיבוש?האם ב1967 הסתיימו הכיבושים בעולם?גם אני מערערת בזאת על קביעת הגבול.מה זה הקו הירוק הזה?למה הוא קדוש?האם אי אשר לקבוע גבולות לפי רוב האוכלוסיה באיזור?(למרות ה''זוועה'' שהתיישבו שם אנשים אחרים?)למה אי אפשר לשנות גבול שנקבע בחופזה אי שם?הזמנים השתנו נולדו אנשים מתו אנשים והנורא מכל קרה-אנשים עברו דירה....

        • אין בעיה תן לכולם אזרחות ישראלית (ל''ת)

          רק חול וחול, 27/09/09 09:29

      • אתה יודע מה אתה יכול לעשות בדוח האום המוטה והמזוייף טיארה (אוירון) (ל''ת)

        ציונית גאה, 26/09/09 15:51

    • מדינות דמוקרטיות...

      אלון, 26/09/09 14:38

      ד''א צ'צ'ניה היא לא דוגמא טובה

    • רוסיה כובשת את צ'צ'ניה? תלמד הסטוריה...

      Shemesh, 26/09/09 15:49

      צ'צ'ניה היא חלק מרוסיה עוד מתקופת האימפריה הרוסית.
      בתכלס רוסיה כבשה את אבחזיה ואוסטיה (המלחמה עם גיאורגיה)
      אבל זה כבר סיפור אחר...

  • 7.

    לאנשים חכמים באמת יש ראייה מורכבת רב מימדית. לא שמאל ולא ימין (ל''ת)

    בני ב., 26/09/09 13:28

  • 6.

    הפלסטינים לא רוצים- שתי גדות לממלכת ירדן

    שחר, 26/09/09 13:25

    הפלסטינים לא רוצים מדינה משלהם (בלי זכות שיבה ממומשת), הם רוצים אזרחות ישראלית . ולכן, על ישראל לבצע עוד מהלך חד צדדי של התנתקות בגדה המערבית . להוריד התנחלויות מבודדות ולסגןר את גדר ההפרדה סביב גושי ההתנחלויות .יש להחיל על הגושים את החוק הישראלי. ולהמשיך להתנהל מול אוטונומיה פלסטינית אמיתית דה פקטו .
    עם הזמן יש לחתור לכיוון של החזרת האופציה הירדנית כאשר אנו מבהירים לירדנים שאנו לא נשמןר על אבו מאזן לנצח ויכול להיות שאחרי שהחמאס יטרוף את הפת''ח הם יהיו על הכוונת שלו ולכן עדיף להם להשתלט עיל הגדה ולהשליט שם דיקטטורה עם גושפנקא בינלאומית = השקעות בינלאומיות בממלכה.
    במידה ולא יסכימו יש להחיל בהדרגה את החוק הישראלי על בקעת הירדן ולקבוע את הגבול באופן חד צדדי
    תם עידן המדינה הפלסטינית ויש לחזור לאופציה המצרית ירדנית
    שתי גדות לממלכת ירדן

    • עם כל הבעיותיות - זה הפתרון היחיד, והוא יקרה עוד שנה או עוד 20 שנה.

      איש מרכז, 26/09/09 13:50

      אגב יצחק רבין רצה לפעול בכיוון זה כאשר השמאל האנטי-ציוני גייס את הטיפש של המדינה - יוסי ביילין שגרר את המהמר הגדול פרס וכך הגענו לאסון אוסלו.
      רבין מעולם לא היה איש שמאל - ואילולא היה חלש ומלנכולי מטבעו - היה שולח את ביילין ופרס לעזאזל ונצמד לתוכניתו המקורית.

  • 5.

    שימו להב מה הוא אומר: הפלשתינים נכשלו בבנית אומה!! כלומר אין ולא הייתה

    שמאל ימין, 26/09/09 13:19

    אומה פלשתינית.
    אפילו ערפאת לא הצליח ''לבנות'' אותה.
    אל תדאג אבינרי - השמאל הישראלי הוא הבנאי הגדול מכולם של הבלוף הפלסטיני - והסיבה לכך היא השנאה החולנית לימין ולזהות היהודית.
    בזמן שגולדה אמרה אין עם פלשתיני היו השותפים העקריים לדעתה ערבים ''פלסטינים''.
    אח כמה טוב להתעטף בעור של פיל ולהמשיך לזבל לעם ישראל במוח את משנת השמאל המופרכת שמכשלון לשישלון הופכת שחצנית ומרושעת יותר

    • אין אומה פלסטינית ,הם שייכים לאומה הערבית נקודה !!!!!! (ל''ת)

      פלסטין-בלוף, 26/09/09 14:56

      • עזמי בשארה אומר זאת בדיוק (ל''ת)

        לא חשוב, 26/09/09 22:50

    • המשוואה הנכונה

      תקרא ותבין, 26/09/09 19:44

      המשוואה הנכונה היא הבאה:
      הפלסטינים כשלו בבנית אומה
      היהודים הצליחו בבנית אומה

      הבלוף הפלסטיני הוא לא שקרי יותר מהבלוף היהודי...אבל כאמור הפרויקט האחד הצליח יותר מהאחר(.....בינתיים)

      • אתה אומר שהיהודים הצליחו בבנית אומה,היכן הבלוף היהודי (ל''ת)

        פלסטין בלוף, 26/09/09 20:43

      • אינני מתווכח עם ערבים - אבל לשאר הקוראים נזכיר שלעם היהודי יש תיעוד

        שמאל ימין, 27/09/09 10:07

        הסטוריה של 3,800 שנה
        ה''עם הפלשתיני'' לא נזכר בשום מקום לפני 1964
        (אלא אם אתם מחשיבים את הזבלון של המדינה ''העולם הזה'' שהחל לדבר על עם פלשתיני שנים ספורות לפני כן)
        אילו נפלה מדינת ישראל היה המושג הז ''עם פלסטיני'' נמחק ונשכח תוך כמה שנים.
        לכל היותר בדיחה היסטורית של הטמטום הישראל.

    • וכמה טוב להוביל למדינה אחת דו לואמית או לאפרטהייד? (ל''ת)

      רק חול וחול, 27/09/09 09:28

      • אנחנו כבר אפרטהייד (ל''ת)

        דרום אפריקה, 27/09/09 10:16

      • אנחנו כבר אפרטהייד ,רק שהיהודים משחקים בתפקיד השחורים

        דרום אפריקה, 27/09/09 10:22

        אנו היהודים בתפקיד השחורים,יהודי לא יכול להסתובב חופשי בכל חלקי ארץ ישראל,אנו במצור ומותקפים כל הזמן ע''י הערבים

    • הפאלאשתינים הללו הם ''עם לא עם''

      כמו שנאמר, 27/09/09 10:09

      וזו היא הדעה הנכונה וגם עובדה נכונה וכל השאר וירטואלי אין פה אומה לא פאלאשתינית ולא ערבית ולא בטיח עובדת אמת זו לא ניתנת להסתר על ידי מליארד מילים מוסלמיות עם תוספת כמה מילים נוטפות ריר ארסי של הואגינולוג אחמד טיבי. כן כן עכשיו לפני יום הכיפורים יש לומר את הדברים בתוקף ערבים לכו מפה לכו בטוב כי אם לא תלכו ברע.

  • 4.

    איש חכם. מאמר חובה לאנשי ימין ושמאל. (ל''ת)

    גיל, 26/09/09 13:17

  • 3.

    לעולם לאכל חרב

    קוקו, 26/09/09 13:15

    פרופ' אבינרי לא לקח בחשבון דבר אחד.
    ההיסטוריה.
    מנהיגי עולם לומדים הסטוריה רק מהסיבה שהיא תמיד חוזרת על עצמה.
    ומה ההסטוריה של העם היהודי?
    מאז שהעם היהודי קם, לא היתה לו שלות נפש ולא היתה לו את הפריובילגיה של ''אי תחת גפנו ותחת תאנתו''.
    אין למה לצפות לשלום או הפסקת מלחמה, לצערי הרב זה גורלנו!

  • 2.

    פשוט גאון! רק מעניין מדוע מוכרי ירקות ונהגי מוניות אומרים לי את כל זה

    בני, 26/09/09 13:11

    כבר 40 שנה

    • הם בפירוש לא אומרים את זה (ל''ת)

      אלון, 26/09/09 14:41

      • הם בדיוק אומרים שאין כאן סכוי לשלום - אז לך תמכור ירקות (ל''ת)

        יבן, 27/09/09 10:08

  • 1.

    הפרופ 'המוכשר מתחיל להיות ריאליסט. לפלסטינאים דרכון ירדני וטוב שכך. (ל''ת)

    א.ב. אחד מתלמידיו, 26/09/09 13:03

    • שלום לא ייצא מהאיסלאם שמקיף את ישראל. (ל''ת)

      אי-לוחמה, דהיינו., 29/09/09 10:30