• 153.

    עגלה אחת מלאה ערבים והשניה ביהודים וכל השאר הבלים וכלום

    נחמיה , 09/09/09 22:44

    שתיפוך עגלת הערבים לתהום ועגלת היהודים להבדיל שתגיע לבית המקדש ,ושם ניסתדר כבר כולנו חילונים ודתים כאחד .

  • 152.

    כל הכבוד לבן אליעזר!! מילים כדורבנות וכל אחת במקום!! (ל''ת)

    יישר כוח, 09/09/09 16:12

  • 151.

    חבל שאצלך הדתיים =זה חרדים ,ובטח הם רק אלה שגרים ...

    נתי,ראש העין, 09/09/09 15:30

    בבני ברק או בירושלים,אבל הכי מדהים שסבך התחנן להם שיגידו עליו אשכבה וקדיש לפני מיתתו. מכיון שהוא היגיע למסקנה שהעגלה שהוק נושא היתה מלאה ב''קש'' ,ולמעשה ריקה.
    ולבורותך הרבה,הדתיים הם לא רק חרדים. והרבה נמצאים בכל עיר וכפר ,והרבה מהם מהם ,דוקטורים ואנשי חינוך,וקצינים בצהל ,רק תראה כמה מהם מקיפים את הרמטכל.
    חבל שראשך תקוע עמוק ,עמוק בחול בנושא זה.
    ואי אהדתךלכל הדתיים כה מרשימה.

  • 150.

    מיליון חוזרים בתשובה מוכיחים שלדתיים יש יותר מה למכור (ל''ת)

    רוי, 09/09/09 15:10

  • 149.

    יש הגיון מסוים בדבריו של הדוקטור

    ערן סוח, 09/09/09 14:48

    אם כי שנאת האחים שבו מוגזמת לדעתי,אך ניתן להבין זאת לאות התנהגות החרדים. אבל ההכללה הכללית ביותר שלו לגבי כל סוגי הדתיים היא מוטעית לחלוטין. וקשה לי לקרא דברים של בן אדם שגובלים בהסתה ולא מתייחסים בצורה רצינית לנושא.
    הדתיים הלאומיים לדוגמא הם קבוצה בעלת ערכים מצוינים שמתקיימת בהם תורה ודרך ארץ (אני מדבר כתלמיד לשעבר במע' החינוך שלהם). אך האם הדר' התייחס לזה? הוא פשוט העדיף לזרוק את כולם לעגלה אחת.

  • 148.

    לא אהבתי תגובתך ברדיו שברק ניצח את התלמיד. אינך צודק (ל''ת)

    חנן, 09/09/09 13:51

  • 147.

    חידה

    אמיתי, 09/09/09 10:52

    חידה: מיהו האדם המרגיש צורך להתפלמס בסגנון אפולוגטי, מבלי שהותקף על דעותיו ועל דרכו?

    • תשובה מוסמכת:

      אקסודוס , 09/09/09 12:48

      PANCEA .
      וזה בדוק ,שנה טובה ומוצלחת אמיתי.

    • החילונים מותקפים יום וליל!! (ל''ת)

      העיקר שהדתיים נהנים מהמיסים שלנו, 09/09/09 16:11

  • 146.

    יישר כוח ליריב בן אליעזר

    אלי, 09/09/09 10:29

    בעיתו לעלות לדיון פתוח ונקי נושא רגיש וחשוב להמשך התפתחותה של חברה בריאה בישראל.
    האם נכון להמשיך ולוותר לקהילה החרדית
    לא לשרת בצהל או לחילופין שרות חובה לקהילה. ( בתי חולים וכו)
    האם נכון להסכים ליחס הקהילה החרדית לרשויות המדינה כאל שלטון נכרי שמותר להונות ולרמות.
    האם נכון להמשיך להפלות לטובה את ציבור חובשי הכיפה הסרוגה- הזרמת משאבי מדינה
    להתנחלויות ולקפח את הפריפריה את בני עדות המזרח.
    עת לשינוי המתבקש.

  • 145.

    התאכזבתי!

    רות, 09/09/09 10:19

    מה היתה המטרה שלך במאמר זה?
    לזרוע שנאה ומחלוקת בעם שמפורד גם ככה?
    מה הויכוח הטפל הזה? על מה בכלל אתה מתבסס?
    לדעתי עשית סאלט גדול, וערבבת ללא סדר.
    אבל דבר אחד בטוח לצערי. הנוער החילוני, לא מכיר את התנ''ך וצריך לתרגם אותו להם, בשפה קלה. וזה חבל, היות וכל העולם מעריץ ספר זה, ורק אצלנו מזלזלים בו.
    גם כואב, שאחר שראינו את גבורת והקרבת החילים הדתיים, בשתי המלחמות האחרונות, אתה מתיחס לצבור זה, בחוסר כבוד.

    • תתפלאי, אבל גם החרדים לא מכירים את התנ''ך (ל''ת)

      פנדה , 09/09/09 11:48

  • 144.

    חדל קשקשת. העגלה שלך מלאה ב''כוכב נולד'' והאח הגדול''.

    כל השאר - Wishfull Thinking, 09/09/09 10:16

    אגב יש לי חדשות בשבילך, בבני ברק מבקרים המוני חילוניים, חלקם לקניות (בעיקר אוכל) וחלקם חמושים במצלמות.
    הם מתקבלים בטבעיות ובסבר פנים יפות.
    אני לעומת זאת כחרדי זוכה לקבל לעתים קרובות לגלוג ונאצות מחבריך הדמוקרטים הנאורים.

    • שטויות! בעגלה שלי אין ערוץ 2 ואין ערוץ 10 ואף רב לא יוצק לי עופרת במוח (ל''ת)

      יש כל מיני סוגים של אנשים בכל קבוצה, 09/09/09 15:26

  • 143.

    התאכזבתי!

    רות, 09/09/09 10:15

    מה היתה המטרה שלך במאמר זה?
    לזרוע שנאה ומחלוקת בעם שמפורד גם ככה?
    מה הויכוח הטפל הזה? על מה בכלל אתה מתבסס?
    לדעתי עשית סאלט גדול, וערבבת ללא סדר.
    אבל דבר אחד בטוח לצערי. הנוער החילוני, לא מכיר את התנ''ך וצריך לתרגם אותו להם, בשפה קלה. וזה חבל, היות וכל העולם מעריץ ספר זה, ורק אצלנו מזלזלים בו.
    גם כואב, שאחר שראינו את גבורת והקרבת החילים הדתיים, בשתי המלחמות האחרונות, אתה מתיחס לצבור זה, בחוסר כבוד.

  • 142.

    יישר כח

    רן, תל אביב, 09/09/09 09:45

    סחתיין על דבריך הנכונים והאמיצים. ההתבטלות של החילונים, החיים לאורם של ערכים כגון הומניזם, סובלנות, פתיחות, סבלנות וליברליזם, בפני הציבור הפנדמנטליסטי החי לאורם של ערכים גזעניים וחשוכים, אינה מובנת. הדתות, במיוחד אלו המונותאיסטיות, נגועות בתפיסות עולם מפלות ופסולות, והגיע הזמן שהציבור החופשי יבין זאת, ויילחם כדי לקדם את אותם ערכים נאורים על פיהם הוא מתנהל, במקום להכנע לתפיסה המוטעית כאילו יש בדת משהו נשגב.

  • 141.

    תהיו משומדים !! אבל מדוע לעזאזל דווקא במדינה היהודית (ל''ת)

    למה לא תעברו אל אחיכם בעזה ???????????????, 09/09/09 08:07

    • הלוואי שכל החילונים יעזבו ברגע ואז ישראל תיק תק סוגרת פערים לתימן.. (ל''ת)

      בלי המיסים שלנו, בלי המחקר והפיתוח..נראה אותכם, 09/09/09 15:29

  • 140.

    עגלתו של החילוני הזה

    ימימי, 09/09/09 07:23

    לא מלאה בכבוד לזולת
    לא מקבלת את השונה
    ועמוסה בדעות קדומות.

  • 139.

    סבך יריב, העניק לדרעקס הללו את מה שלא מגיע להם (ל''ת)

    חפשי ומאושר, 09/09/09 05:29

    • פתאום לפני הקבר הוא מתחנן לדראקס שיגידו עליו קדיש ??????????. (ל''ת)

      חופשי ואהבל, 09/09/09 07:30

  • 138.

    יותר מידי הכללות. יש דתי מלא ויש חילוני מלא. דיי לגזענות מכל סוג. (ל''ת)

    הגיוני, 09/09/09 05:09

  • 137.

    אי הבנה

    חזי מירקוב, 09/09/09 04:36

    נראה כי עדיין לא הובנה כוונתו של הרב קוק שטען כי הציונות הינה תנועה מתחילה נסיונית ולכן עגלה ריקה היא ואין לה אפשרות להשוות עצמה לאלפי שנות מסורת יהודית .,שהוכיחה עצמה בשימור היהדות .זו היתה כוותו של הרב קוק ולא הקביעות כפי שנכתבו על ידיח הכותב המלומד.

  • 136.

    העגלה של החילוניים יונקת מזו של הדתיים - כנסו

    גליגל , 09/09/09 04:11

    ואם אצל הדתיים יש כשלים כגון אלימות, בוז, חוסר שוויון וחוסר צדק - זה לא אומר שזו הדת!!!!

    • לא הדת

      גולן, 09/09/09 08:34

      הבעיה של הדת היא לא האמונה אלא ההדבקות במנהגים שאין להם מקום בימינו

  • 135.

    ברוך השם שעשני חופשי - חופשי להיות יהודי ללא כפייה

    כל בוקר אני מברך, 09/09/09 03:47

    ברוך השם שעשני חופשי - חופשי להיות יהודי ללא כפייה

    • לפחות אתה מאמין !!! (ל''ת)

      אשרי האיש שלא הלך בעצת רשעים,,,,,, 09/09/09 05:32

  • 134.

    דר' יריב שלום וברכה

    שלום, 09/09/09 03:37

    המאמר יוצא מתוך נקודת הנחה בסיסית שעומד ''להתלקח'' משהו. ומבלי משים גורם להתלקחות. האינטרס של כולנו הוא שקט ושלווה. למה נראה לך שעשוייה להתפתח התלקחות?

    החזון איש ובן גוריון לבטח התבדחו בניהם. עגלה אחת ישנה, ויש בה הכל, את משנותיהם של חכמינו ושל חכמי אומות העולם. החרדי מצווה ללמוד תורה חיצונית בכדי לדעת מה להשיב. והחילוני מוצא עצמו לומד תורה דתית בכדי להשיב לנשמתו את הכוונה שהיא ראויה לה.

    או סתם מתוך סקרנות. זה לא משנה. כך או כך, לשוב ולהתווכח למי יש יותר גדול זה סתם משעמם, מיושן ומסריח מריח של דגים רקובים.

  • 133.

    לא ברור מה הקשר בין מה שכתבת ליהדותך. סקרנות יש בכל מקום (ל''ת)

    סתם חילוני שמחפש תשובות, 09/09/09 03:29

  • 132.

    השנאה שלו לדת, מעבירה אותו על דעתו.

    שאול א., 09/09/09 01:46

    אם כי יש לומר בכנות, שאינני סבור שיש באיש הזה דעת, גם אם הוא ד''ר.

    די לשמוע אותו, כדי להבין עד כמה האיש הזה מחליא ומסליד. חסר תרבות ונטול טקט.

    היותו נכדו של בן-גוריון, אינה מוסיפה כבוד לזקן.

    • בן גוריון רשע עוכר ישראל בושה לאנושות (ל''ת)

      מרוקאי ספרדי מערבי , 09/09/09 02:59

  • 131.

    אתה גבר לפלוט את השטויות שלך כי יש לך במה פרטית בוא נראה ויכוח פומבי

    מרוקאי ספרדי מערבי , 09/09/09 01:17

    אם יש לך אומץ תארגן ויכוח פומבי על גבי מסכי ענק בכל ישראל ואז נראה של מי העגלה המלאה

  • 130.

    סבך הארור בן גוריון רצה להשמיד את היהדות ולא הצליח כמו קודמיו

    מוסנזון, 09/09/09 00:41

    אז מי אתה בכלל? שב בשקט ושתוק.

    • של נעליך-בן גוריון לצד משה-יהושוע בן נון ודוד המלך

      בן גוריון הציל יהודים יותר מכל הרבנים בני ימינו, 09/09/09 03:49

      של נעליך-בן גוריון לצד משה-יהושוע בן נון ודוד המלך

  • 129.

    כל מילה בסלע

    אילן פ., 09/09/09 00:36

    לד''ר המושחז - אכן פגעת בול !

    ושלא יטיפו לנו מוסר אלה עם העגלה הריקה...

  • 128.

    מה זה תכניס נושא? יש בכלל נושא בפטפטת של זה?

    ארלה דרעי-מזרחי, 09/09/09 00:30

    או ש או ש: או שבן-אליעזר עושה עצמו מטומטם על כל הראש, יא-עני סבבה, או שהוא נראה עם ראש אבל אין לא כזה. רק לפני כמה זמן רצה לשים על הכיסא של הסבא שלו יא חתכת פושע דתי בשם דראי, הה? אז איך כל זה מתיישב עם עגלה פה ועגלה שם? לבן-אליעזר פיתרונים. ובכלל אחרי כל השויים האלה לא יכול להיות ביש בו די.אנ.אי. של בן-גוריון. תהרגו אותי אם זה יכול להיות.

  • 127.

    שתי העגלות מלאות, האחת ביתדות עגולות והשניה בחורים מרובעים

    סתת, 09/09/09 00:15

    מוכרחים להתקרב זה לזה הבסיס להתאמה קיים

    • יפה אמרת! (ל''ת)

      כאבן ביד היוצר, 09/09/09 03:18

  • 126.

    יריב --- אתה מתוסכל (כנסו)--לירות באלטלנה זה להיות מתון???

    אודי, 09/09/09 00:14

    אתה טוען טענות דמגוגיות שלא מחזיקות מים--אין בסיס לטענות הטיפשיות שלך אני אפילו לא מנסה להתמודד איתם רק בקצרה בא ננסה לנתח מה זה קיצוני ומה זה לא קיצוני --האם לירות באלטלנה זה קיצוני ?? או שמא מתון מהבית מדרש שלך ןשל הסבא שלך --עפר לפיך שמאלני מטופש!!!!!!!

  • 125.

    כמה מהחילונים בכלל עלו לעגלה?

    וכמה מרחפים?, 09/09/09 00:06

    כשאתה נוקט בהכללה כה שוללת כלפי הציבור הדתי המגוון, צפה לביקורת מוצדקת על הקלות הבלתי נסבלת של הבחירה בשטחיות ובבידור אצל הציבור החילוני, 'החופשי' כדבריך.

    • וכמה מהחילוניים מפרנסים את הצדיקים?

      תתחילו לשרת, 09/09/09 03:49

      וכמה מהחילוניים מפרנסים את הצדיקים?

  • 124.

    מר יריב ! היום אתה לא יכול לעבוד על אף אחד - כולם יודעים שהציונות נ כש

    שירהw , 09/09/09 00:06

    נכשלה כשלון טוטאלי. כולם מדברים על פוסט ציונות. אין עתיד למדינה - רוב העם יודע זאת - אנחנו המאמינים מחכים בכל רגע לשמיח צדקנו. לאורך כל שנות קיום המדינה בניגוד לתורת ישראל - הציונים עשו שח והשם יתברך עשה להם מט.

    תבדוק היטב את ההסטוריה של המדינה המשוחתת הזאת.
    מספיק היה לקרוא היום את המאמר של מיקי גולדווסר כדי להבין כמה המדינה מושחתת וצבועה והעגלה הריקה כבר בסוף התמוטטותה.
    מספיק עם הדמגוגיה.

    • הציונות נכשלה בזה שהתירה ליהודים להשתמט ולא לשרת בצבא

      מתי יתיים משפט האם המרעיבה ?, 09/09/09 03:51

      הציונות נכשלה בזה שהתירה ליהודים להשתמט ולא לשרת בצבא

  • 123.

    מר יריב ! אתה יודע טוב מאד שהחזון איש צדק - בן גוריון מתהפך בקיברו

    שירהw , 09/09/09 00:00

    לאור מצבה הרקוב של המדינה - עובדות בשטח אלא אם כן אתה לא רואה טוב. וזאת אינה אגדה אלא אמת. בנוסף לכך מדוע אינך מספר שבן-גוריון התחנן להתקבל אצל הבריסקר רוב והאחרון דחה אותם כמה פעמים. יצחק נבון הגיע לבריסקרוב לשכנע אותו והאחרון חיכה בחדר ההמתנה עד שהתייאש , כי הבריסקורוב לא רצה לראות לא את נבון ולא את בן גוריון. נא לדייק.

  • 122.

    אז אולי תסביר לי למה תושבי רמת אביב מפחדים שדתיים יגורו בשכונתם? (ל''ת)

    משה, 08/09/09 23:54

    • מה הקשר לפחד? נבעתים מכם. לא סובלים דתיים ברררר (ל''ת)

      קדצ חישמ, 09/09/09 08:51

  • 121.

    מה חידשת בנושא שנטחן וחוזר ונטחן עוד מימי סבך הדגול? (ל''ת)

    לא ברור, 08/09/09 23:16

  • 120.

    יריב , תגובה חשובה שחובה לקרוא

    שמואל, 08/09/09 23:06

    יש בעגלה החילונית דברים רבים. לדעתי העגלה הדתית מלאה יותר,אך הויכוח על כך לא רלבנטי יתירה מכך חלק ממוצרי העגלה החילונית הינם מוצרים שבעטיה של הגלות נשכחו בעגלה הדתית. הבעייה היא שהחילונים מוצגים ע''י הטלוויזיה המסחרית בצורה וולגרית יצרית ובוטה. מאסקימו לימון ועד הישרדות. ואתה הרוב החילוני הערכי - דוממים. קחו את האתגר , הציגו לראווה את הערכים הטובים בהם אתם דוגלים חיש מהר נגלה כי בדברים רבים אנו מסכימים ובאחרים יש לנו ויכוח נוקב מעניין ומפרה. הנה משימה

  • 119.

    בעגלה(א) ובזמן קריב

    צדיק, 08/09/09 23:06

    כל עוד כולנו מסכימים שמטעננו הרוחני(תרבותי) טעון על עגלה,ושהגשר צר (אולי אפילו צר מאד)
    הויכוח ביננו הוא על דברי הרב גדול הדור
    אשרינו מה טוב חלקנו ומה יפה ירושתנו

    והעיקר לא לפחד כלל, בעיקר לא אחד מהשני

    שנה טובה לכל

  • 118.

    A modern Aristotle (you wish)

    HaMashkif , 08/09/09 22:53

    Aristotle (Aristo in Hebrew) had a great mind, but when it came to explain the wonders of the physical world he had a major flaw: he didn’t test his ideas and theories. Thus, he assumed that a heavy object falls down faster than a lighter object, and until Galilei proved that all objects fall down in equal velocity, Aristotle’s view was held as a physical truth. Ben Eliezer is no different, although he can learn just a little from Aristotle, to say the least. He observes the religious and the secular segments of society through his opinionated, subjective and biased perspective and draws conculsions about who has a more meaningful and fulfilling life. You can’t do that unless you experience both ways yourself. Obviously, there are not too many people who have experienced both. So here’s a challenge for those of you who are really honest. As we say, “Yad al halev”: Who’s really happy and feels fulfilled in Israel, if not two camps : Those who have a lot of money (and are still happy, because being rich doesn’t grant happiness automatically) and the religious camp. There are exceptions in both camps, but if we want to stereotype, as Ben Eliezer did, this is the right stereotyping, not the nonesense that he had written.

  • 117.

    עגלת הדתיים מליאה עד גדותיה באלימות כנגד ה''אחר'' (ל''ת)

    תשפכו אותה על ראשיכם, 08/09/09 22:46

  • 116.

    עוד משהו שלא ידעת על סבא שלך

    זוכר, 08/09/09 22:25

    בעומדו על הר הצופים, בשנת 1967, הניף ידו לכל ההיקף ואמר לידיד שהיה עמו.
    אם לא נחזיר הכל, זה הסוף שלנו.

    ואז עוד היה למי להחזיר.

    הנביא דויד

  • 115.

    העגלה של החופשיים מלאה אך של הדתיים דורסנית וכוחנית יותר (ל''ת)

    יוגב, 08/09/09 22:21

  • 114.

    אני גאה בעגלתנו המליאה בגוויות מתים של המתנגדים למשנתנו הפוליטית

    דתי, 08/09/09 22:21

    אתם יודעים רק על מתי מעט מהם. אלימות היא הדת האמיתית שלנו-בזכותה אנחנו נשיג את כל מטרותינו.

  • 113.

    מזוז יטפל באנטישמי ? או עם ישראל יטפל ? (ל''ת)

    או מישהו אחר, 08/09/09 22:16

    • שוב פעם דתי-ימני שוב פעם הצעה לסדר היום:אלימות

      משה אורנג'דה, 08/09/09 22:49

      שונאים אותכם כי אתם אנשים בלי טיפת מוסר שהתנהגותם דוחה, חסרי כל הגינות ואנושיות. תשתנו-אחרת אתם בלתי נסבלים. טפילים.

  • 112.

    באתרנו,בדת ומוסר,תוכלו לקרוא מה יש בעגלה הערכית-מוסרית של הדת היהודית

    דעת אמת הכנסו, 08/09/09 22:09

    ומה שתמצאו שם יבהיר לכם ללא ספק איזו עגלה מלאה יותר.

    • אני משועמם

      ירון ידעני, 08/09/09 22:37

      מרוב טרחנות של אנשים שמתפלפלים כל היום על פרטים שוליים וטכניים ובונים לעצמם אורח חיים התמכרותי שניזון משלילת האחר ולא מביסוס דרך קיימת לעצמם במקום להטעין את העגלה של עצמם הם כל הזמן מנסים להוכיח דרך פילפולים ודיקדוקי עניות כמה העגלה של האחר ריקה וקוראים לזה דעת אמת.

    • ה''מוסר'' שלכם כולו אלימות, לכן לא מעוניינים לקרוא את ההבלים שלכם (ל''ת)

      אלמה בוסר, 08/09/09 23:04

  • 111.

    כבוד לזולת, קבלת השונה, ניסיון לבטל דעות קדומות.

    זה מה שיש בכתבה שלך?, 08/09/09 21:58

    אני מקווה שסבא שלך היה יותר שפוי.

  • 110.

    העגלה שלי ארוכה יותר אם אתם מבינים למה אני מתכוון ,יופי של תחרות. (ל''ת)

    ג'וקר, 08/09/09 21:53

  • 109.

    מד''ר היתי מצפה ליותר ממאמר דמגוגי ( ודי אדיוטי ) (ל''ת)

    ליאור, 08/09/09 21:43

  • 108.

    העגלה מלאה אבל לא אלו הן הסיבות

    עוד עגלון, 08/09/09 21:42

    עגלת החופשיים אכן מלאה יותר אבל לא בגלל משפט כזה או אחר שאמר עגלון דתי כזה או אחר.
    על כל עגלון שאמר דברי הבל אפשר להביא עשרות שאמרו דברי טעם. בשני הצדדים. ציטוטים כאלו לא יובילו לשום מקום.
    עגלתו של איש שאינו ירא שמיים מלאה יותר כי הוא מבין שהדת היא פיקציה של אנשים. לדת תפקיד חשוב בהתפתחות החברה האנושית אך כעת, משמילאה תפקידה, הגיע זמנה לרדת מהבמה המרכזית לידע. כמובן שמדובר בתהליך ארוך מאוד (כנראה סדר גדול של מאות אם לא אלפי שנים) אך בסופו מספר הדתיים המונוטאיסטים על פני כדור הארץ יהיה שקול למספר עובדי האלילים שחיים כיום. אגב, הסיבה שבגינה התהליך יהיה כה ארוך היא שהדת היא דרך מצויינת לשלוט באנשים ואנשים מטבעם רוצים לשלוט ולהישלט.

    • בודהיזם שינטו ונצרות קתולית עדייו הדתות הגדולות ביותר בעולם

      איליין, 08/09/09 22:03

      והם דתות אליליות לעומת זאת הדתות שחלפו הכי מהר בהיסטוריה הם הדתות החילוניות - הקומוניזם ,הפאשיזם, הנאציזם,וגם הסוציאליזם שגווע לאיטו תחת מגף הקפיטליזם.
      אז מה לך כחילוני ולפרספקטיבה של אלפי שנים.

  • 107.

    אכן, י.בן-אליעזר-מתאים לסבו בן-גוריון,גזען, שהרס המדינה

    ה.בנימין, 08/09/09 21:39

    אכן, מספיק בהחלט להיות נכד לבן-גוריון,ע''מ לבטא טיפשות ובורות ביהדות,ואנכי חופשי הנני

    • ''בן-גוריון,גזען, שהרס המדינה''?? Sure, and you have built it.. prick (ל''ת)

      swiss boy, 09/09/09 15:13

  • 106.

    מרבית המגיבים דוסים

    יורם, 08/09/09 21:36

    שאין כל אפשרות להתפלמס אתם מאחר והם מאמינים באמונות שהיו טובות לפני אלפי שנים ועבר עליהם הכלח.

    • Think about what you wrote

      HaMashkif , 09/09/09 07:08

      Imagine that 3000 years from now someone will say: ''They believed 3000 years ago that the Earth revolves around the Sun. This was good then but not now!'' My friend, real truth doesn't change with time. Look how long it took modern Zionism to change. 60 years?

  • 105.

    אם סבך המכובד ז''ל היה מפריד את הדת מהמדינה

    אתאיסט אוהב יהדות, 08/09/09 21:32

    אז העגלות האלו לא היו נאלצות להיות מלכתחילה במסלול התנגשות.
    אבל נדמה שתפיסתו היתה שהדת צריכה להיות מכשיר לשליטה בהמונים.
    וכך, לאחר אלפיים שנות שיחרור מופלא ורוחני מהבלי וכבלי הפוליטיקה, נידרדרה היהדות להיות פילגשה של המדינה.
    ולכן אין להלין על רמתם המוסרית הירודה של החרדים, שהרי המדינה היא זו שיוצקת לעולמם ערכים הרצויים לה.
    כמובן שאת הניוון הפיסי והרוחני הפושה בעולם החרדי מאז המאה ה19 אין להאשים במדינה ואף לא במשנתו של ראש ממשלתה הראשון, אך אפשר לומר שאחיזת החנק של המדינה בדת היא היא שמונעת כיום את הבראתה של היהדות והתעדכנותה ברוח הזמן.
    מיותר לציין שאף המדינה תרויח מההפרדה מהדת, היא תרויח את השלמות הדמוקרטית שאי אפשר לה להגיע אליה כיום כאשר יש מגמות של סחטנות חרדית לכפיה דתית.

  • 104.

    טוב,בסדר,תחזירו את המנורה,המגן דוד ,הכשרות, השבת, התנ''ך-

    נחמיה , 08/09/09 21:32

    זכות אבות על ארץ ישראל, ועל ירושלם, את הבר מיצווה,הברית מילה,הכתובה ,התפילין הציצית, הטלית, הגמ''חים ששנוררתם(בלי ריבית)את עצמות אברהם שרה ויוסף,ונלך וניקח איתנו את קיבריי אבותינו ולא אבותייכם,כמו שביקש מחמוד דרוויש,ונלך.לאן נלך ?אל תידאג ניסתדר אולי נלך אל ביין החיים והמתים כמו הנביא אהרון בישעתו ואים לא ניסתדר שם יבואו הרכבות ויקחו אותנו עים הפרעושים והפישפשים שהבאנו מהגולה ,וניקח איתנו את בית המקדש ואת משיח גם. שלא יפל עליכם לטורח ויעלה לכם כסף .

    • למי? אתם הרי לא מסוגלים להסכים על מנהיג!

      מנהיג דתי, 08/09/09 23:10

      פילוגכם לתת כיתות ופלגים וזרזיפים הוא מקור להנאה אינסופית אצלנו. אתם מסוגלים לעקור את העיניים למישהו שלובש גרבים שונות משלכם! אתם תצליחו למנות מבינכם מישהו שיקבל מידינו את השבת והחנוכיה?!

      אבל כסף תהיו מוכנים לקבל כולכם!

      • ואצלינו החילונים לא חסר סלקטורים .כך שגם אתה לא פתור או חופשי . (ל''ת)

        קובי, 09/09/09 00:08

  • 103.

    סבא שלך בן גוריון יזם את הסטוט קוו כי ראה שנתדרדר

    החילוניות של היום לא משכילה מעודדת בורות ושטחיות, 08/09/09 21:31

    הוא חשש מן הרפורמה וידע מדוע חשש: בחו''ל היום רוב היהודים לא מגדלים ילדים יהודים גם בארצות בהן שלטת הגירסה הליברלית של הדת. בן גוריון כרת ברית בין חילונים ואורתודוקסיה על מנת למנוע את ההתאבדות הזו. סבא שלך, בן גוריון, הטיף ללימודי תנ''ך הוא ציטט מן התנ''ך כל העת אך החילוני הממוצע היום בן הדור הצעיר בקושי מסוגל לקרוא תנ''ך ברצף שלא לדבר על תורה שבעל פה מחשבת ישראל וכו'. החילוני הממוצע סוגד לתרבות האמריקאית השטחית, זו שגם בעטה בערכים האמריקאים הנוצריים - יהודים המקוריים. פעם העגלה החילונית היתה מלאה היום היא כבר ריקה...

  • 102.

    הפנאטיות של הדת

    מתיתיהו, 08/09/09 21:31

    מרבית המלחמות בעולם היו ועדיין תוצאה של אמונות דתיות
    הגיע הזמן - במאה ה-21 - שאנשים יבינו איזה הבלים הם מכנים בשם מצוות דת גם היהודים החרדים וגם המוסלמים.

  • 101.

    איזו פרשנות שטחית למצב, הגנטיקה במקרה שלך לא עברה..

    tetbet , 08/09/09 21:26

    ואם זאת תפיסת המציאות שלך כנציג 'החופשיים' אז כנראה שהחזון איש היה עדין מאוד עם סבא שלך (שהיה מנהיג דגול, וגזען גדול) העגלה שלך שבורה, מרוסקת, ותקועה.

    • אם החזון איש היה מעז לדבר יותר מהגובה שלו

      איש חזון, 08/09/09 23:22

      אזי בן גוריון קטן הקומה היה משפיט ומבטל את דעתו כעפר דארעא. למזלו של החוזן אויש בן גוריון סימפט את היידישקייט והחליט שלא להפקיר את עדת המאמינים לזעם ההמונים.

    • עגלת הרב עובדיה טובה יותר?בלי גלגלים בלי ייצול ואין על מה לשבת (ל''ת)

      טוריצ'לי, 09/09/09 00:10

  • 100.

    יש גשר

    אורי, 08/09/09 21:25

    אני שחזרתי לשאלה לפני 3 שנים מצאתי את הגשר בהלל שעזרו לי גם באופן חמרי ובעקר בלימודים - הייתי צריך להתחיל מלוח הכפל והיום אני סטודנט באוניברסיטה.

  • 99.

    אינך מבין דבר בדת,ורק מוכיח חוסר סובלנות כלפי דתיים וחרדים.עגלתך ריקה. (ל''ת)

    שלמה, 08/09/09 21:13

  • 98.

    טוב, בסדר , תחזירו את המנורה ,המגן דוד ,התנ''ך, השבת, הכשרות,

    נחמיה , 08/09/09 21:11

    ברית מילה, בר מיצווה,הכתובה, זכות אבות על א''י את הגמ''חים ששנוררתם (בלי ריבית)את הזכות על ירושלם, את עצמות יוסף שרה ואברהם ,ונלך ,וניקח את קיבריי אבותנו ולא אבותכם עימנו. כמו שביקש מחמוד דרוויש ,ונלך .לאן נלך ?אל תידאג ניסתדר ,נלך אל בין החיים והמתים כמו אהרון הנביא בישעתו ,ואים לא ניסתדר שם יבואו הרכבות ויקחו אותנו עים הפרעושים והפישפשים שהבאנו מהגלות.אה ועוד משהו גם את משיח ואת ביית המקדש ניקח שלא יפול עליכם לטורח ויעלה לכם כסף .

  • 97.

    העגלה הדתית רק בת 6,000 שנים מתוך מאות מ' של העולם לכן כה עלובה ואלימה (ל''ת)

    תפילה -אמונה, 08/09/09 21:06

  • 96.

    להזכירך, לגבי גזענות בביה''ס...

    סתם מישהו, 08/09/09 21:06

    אף בית ספר חילוני לא היה מוכן לקלוט אף תלמיד אתיופי

  • 95.

    ברוב להיטותו להוכיח את צדקת דרכו, הוכיח את היפוכו,חוסר סובלנות לדת. (ל''ת)

    אמיר ב. , 08/09/09 21:02

  • 94.

    אדוני הנכבד איך

    קובי, 08/09/09 20:57

    נישמור על יהדותינו והדורות הבאים ? בפאבים ? הייטק ? שתי מדינות לשתי העמים...? תסביר איך ?אם אתה כל כך גאה ביהדותך ומזלזל במנהיגי הרוח של הדת יהודית .דמגוגיה זולה חסרת הגיון ותבונה של הכותב ועוד רבים . עם מלא באנשים עם שינאה עצמית וזהות . אין דוגמא לעוד עם עם כל כך הרבה שינאה עצמית . אנחנו מכינם את המדינה לאויבינו על חשבון זהותינו דתינו לאומינו .

  • 93.

    לאנטישמי אין זכות קיום במדינת היהודים (ל''ת)

    אל תבליגו יותר - עת לפעול, 08/09/09 20:52

  • 92.

    הילדים של בן אליעזר כבר גויים !! אז תרד לנו מהוריד גוי בזוי (ל''ת)

    אין מקום לגויים אנטישמים במדינה יהודית, 08/09/09 20:51

  • 91.

    ''בראשית ברא אלוהים את דוד בן גוריון'' (עצמאות , 48 11 בבוקר).

    אקסודוס , 08/09/09 20:50

    והארץ נמלאה עגלות ועגלונים למיניהם .
    עגלה לחילוניים .
    עגלה לדתיים .
    עגלה לחרדים ועגלה משופרת לש''ס ''עגלת יעני קיפוח'' .
    עגלה לערבים ,ולדרוזים ולצ'רקסים והארמנים ועוד יד העגלונים נטויה לרוב .
    איש איש ועגלתו ,והיא מלאה על פי צרכיו ולפי רצונו .
    והארץ היתה תוהו ובוהו עגלות ,ועגלות טורבו ומודלים לרוב ,וראה זה פלא - וירא אלוהים ,ויאמר ''מה טוב''!
    שנה טובה יריב ,ולא נשכח גם את הסוסים והחמורים,אשר בלעדיהם כל עגלותינו ישארו תקועות לנצח על הגשר .

  • 90.

    היהודים חייבים לאחוז בנשק נגד האנטישמים הבזויים המזנבים בהם יום יום (ל''ת)

    אל תבליגו יותר - עת לפעול, 08/09/09 20:47

    • נשק ואלימות ופרעות במתנגדים לכםזה כל עולמכם ה''יהודי'' ה''דתי''

      רצבי, 08/09/09 20:59

      לא יהדות ולא נעליים. פושעים-משפחת הפשע הענקית של הימין.

    • תודה למגיב האלים שמבטא היטב מה טיבו שלי הימין ה''דתי-לאומני'' (ל''ת)

      רגב הראל, 08/09/09 21:00

  • 89.

    איזו דמגוגיה עלובה

    rennert , 08/09/09 20:46

    מתאים יותר לאיזה ערס מהרחוב לצטט את כל מה שהוא שומע בחדשות כאילו זה מה שמייצג את הדתיים.

    ה''אם המרעיבה'',
    האלימות של נטורי קרתא בירושלים,
    הבאבא השיכור,
    ועוד כל מיני שטויות כאלה.

    אתה רוצה שאני אתחיל לצטט מעשים שעושים חילונים? אלימות, רצח, שוד, אונס...

    בתור דתי שחי בחברה החילונית כל החיים אני יודע שזה לא מייצג את החברה החילונית ושהעגלה של רוב הציבור החילוני לא ריקה כלל.
    עם זאת אתה הוכחת שאתה בור וטיפש בדיוק כמו המקרים שאתה מצטט כאן.

    • לגבי האלימות של הדתים בחניון

      קובי, 08/09/09 21:01

      קרטא .לדעתי זה לא ליצור תקדים שיביא לפתיחת הקניון שמעליו .תארו לעצמכם יום שבת ליד הכותך עם בירות ואנשים קונים בחנויות .אבל דברי הם לאזנים סתומות . אנשים לא מבינים שהחרדים והדתים הם חילי הדת היהודית .אני בטוח שאקבל תגובות עם קללות לא לגופו של עניין . פשוט תגובות חסרות אונים .

  • 88.

    מילא שההמון יפול בפח, אבל ד''ר שהתמחותו היא בתקשורת שיכנועית

    ג'ורג', 08/09/09 20:44

    מבסס מתודה וצורת חשיבה חילונית שלימה , על בסיס פרסומים מוטים בעיתונות החילונית , שמפרסמת אייטמים הזויים שכל מטרתם היא לסמם את ההמון שיהיה משוכנע שאכן דרכו החילונית נעלה יותר מדרכם של הדתיים ואין שום צורך לעשות שינוי או חשבון נפש ואפשר להמשיך בתרבות הזבל והצריכה עם מצפון שקט ותוך ידיעה שהאלטרנטיווה היא חשוכה ופרמיטיבית . זה כבר נואש לגמרי.

    • זה אתה שכל הזמן מתקוטט עם הפאשיסט הציוני?

      לג'ורג'י, 08/09/09 23:11

      הפעם דבריך מצאו חן בעיני.

    • Na'hafoch Hu

      HaMashkif , 09/09/09 07:20

      The Dr. is a part of the brainwashing machine used by the media as a tool for those who feed on the consumption culture. Remember: selling products depends on the media which depends on advertisng which depends on rating. He is a part of the system so how can he pretend he's against it?

  • 87.

    תקשורת מלמד האנטישמי הבזוי נכדו של גוזז פיאות היהודים והעלמתם (ל''ת)

    היהודים חייבים לאחוז בנשק נגד המזנבים בהם, 08/09/09 20:42

    • שוב פעם-ימין ושוב פעם-אלימות! דכולה בה ב''יהדותכם''-אלימות! (ל''ת)

      פושעים עליך-מדינת ישראל, 08/09/09 22:07

      • תגובה זו המטיפה לאלימות הייתה צריכה להפסל.

        לפי תנאי האתר, 08/09/09 23:14

        אם באמת היה מדובר בימני, השב''כ כבר היה בדרך אליו. לדעתי מדובר בפרובקטור לא חכם.

  • 86.

    ''מלאה בסובלנות ובאמונה כי כל אדם נברא בצלם אלוהים'' אירוני לכתוב כך....

    יוני, 08/09/09 20:40

    במאמר שכל כולו הוא דגש על הטוב בצד השני (ויש ממנו הרבה בלי ספק), והצגת הצד השני בצורה שערורייתית, מנותקת מהמציאות של הרוב העיקרי בצד זה (אך לא מהתקשורת...), דבר שמוכיח למי יש סבלנות למי...

  • 85.

    כמה עצוב לראות אדם מבוגר שאינו מסוגל לראות את המציאות כפי שכולם מכירים

    חינוך לסיסמאות ריקות ללא יראת שמים,איננו חינוך כלל, 08/09/09 20:40

    נביאי ישראל לעולם הוכיחו את עם ישראל עפ''י התורה.
    בפתיחת מסכת אבות מובא כי משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושוע וכו'.ושואלים המפרשים-מדוע דווקא כאן במסכת העוסקת בדברי מוסר ודרך ארץ,מה שמובן לכל בן אנוש משיכלו,היה צריך לפתוח בעניין זה ?-ומפרשים כי גם במקום ששכל האדם מבין את טעם המצוות,אין החיוב להן משיכלו מספיק,אלא צריך לקיים כיוון שהשם ציווה !
    אדם ''חופשי'' הינו בעצם עבד של יצרו הרע,וכל מה שלא יפשע הוא מחמת הפחד מן החוק.להבדיל אדם המחונך על יראת שמים,אם הפנים את החינוך,לא יחטא ללא קשר לסיכוי שיתפש..
    עצוב לראות אדם לקראת סוף חייו המתכחש למצב הירוד בחברה בה הוא חי.

    • חה...חה...חה...תראו מי שמדבר על מציאות!

      אסטרונאוט, 08/09/09 23:12

      אתה מכור לסיסמאות! אתה לא תכיר מציאות גם אם יניחו אותך על דוכן הש''ץ!

  • 84.

    חוצפת המשומדים ?????????? (ל''ת)

    עגלה מלאה בהרבה זבל ריאלטי, 08/09/09 20:39

    • מה זה משומד? ציין והסבר מה רע בזה אם ו... (ל''ת)

      גרון עמוק, 09/09/09 00:44

  • 83.

    עגלת שרצים שטובלים בשרצם ומצרצרים דברי הבל דכולה בה-כל דת ודת (ל''ת)

    חתן זמרי, 08/09/09 20:33

  • 82.

    מה עם העגלות המלאות במנשקי מזוזות ציציות וזקנים יחד עם הסגידה לכסף ל

    חלק גדול מאיתנו, 08/09/09 20:32

    לריאליטי ולרייטינג - אותם אני רואה בכל מקום (ולאו דווקא הדתיים המסתגרים בשכונותיהם ) ?

  • 81.

    יש לך תרבות מערבית צבועה אבל שכחת מה זה להיות יהודי

    amir, 08/09/09 20:29

    אני תתפלא חילוני למהדרין

    • התרבות המערבית גרשה אותנו . (ל''ת)

      קובי, 08/09/09 21:02

  • 80.

    האמונה האוילית שהעולם קיים 6,000 שנים ולא 100מ' שנים היא עגלת אווילים

    שמואל ב', 08/09/09 20:26

    טיפש באמונתו האווילית יחיה. ויהיה צבוע ורמאי וגנב. אמן!

    • מה שבטוח שתגיע בקרוב לתחנה הסופית כמו כולם (ל''ת)

      בקרוב, 08/09/09 20:44

    • 6000שנה לגרוש מגן עדן, רמ''חל.זאת לא ידעת נכון?

      נחמיה , 08/09/09 20:47

      יודע למה?יען כי הרבנות אוסרת על לימוד תורת הסוד .

    • 6000 שנים לגרוש מגן עדן .רמח''ל ,וזאת לא ידעת נכון?

      נחמיה , 08/09/09 20:57

      ולמה לא ידעת ,יען כי הרבנות אסרה על תורת הסוד ץ

  • 79.

    אנטישמי קטן וטיפש. עגלתך מלאה מהדמגוגיה השקרית של האקדמיה . (ל''ת)

    אתה לא יהודי אתה עוכר ישראל ., 08/09/09 20:25

  • 78.

    שכחת עוד כמה נכסי צאן ברזל תרבותיים כמו

    ג'רי, 08/09/09 20:25

    כוכב נולד , הישרדות , האח הגדול , ובל נשכח את ה''אופוס מגנום''-האח הגדול vip
    כולל הדיון הפילוסופי המעמיק שנערך בעקבות התוכנית על כל דפי המדיה החילונית אודות אשכיו של שימי תבורי, ושיער הערווה של מתמודדת אחרת (האם ראוי כן/לא) וכן עוד יצירות מופת תרבותיות מכוננות רבות וטובות.

  • 77.

    תחזירו את המנורה,המגן דוד ,זכות האבות על א''י,הכתובה,

    נחמיה , 08/09/09 20:18

    המזוזה, ברית המילה,בר המיצווה, את הנביאים את התנ''ך את החושן, את תורת משה ,את הזכות על ירושלם ,את כל הגמ''חים ששנוררתם,(בלי ריבית),את האמונה בהשם יתברך,את עצמות הנביא יוסף וכל הקברים הקדושים, את הכשרות,ואז נלך וניקח גם את קיבריי אבותנו עימנו כמו שביקש מחמוד דרוויש .לאן נלך?נלך אל ביין החיים והמתים אולי ימצא לנו מקום שם.ואים לא ניסתדר אל תידאג ,לכל היותר יבואו הרכבות ויקחו אותנו .

  • 76.

    כמה אנשים דנים בתורתו של דוד בן גוריון

    דוס מחמד, 08/09/09 20:17

    וכמה בתורתו של החזון איש?
    או הרצל מול הרב קוק?
    שפינוזה מול הבע''שט?
    אין לכם עתיד תמשיכו לשכנע את עצמכם זה בריא ככה תעלמו עם חיוך לפחות!!!

  • 75.

    כואב מה? בן אליעזר,אתה מנסה לשכנע את עצמך כי אתה יודע שאתה כלי ריק

    אבי, 08/09/09 20:17

    אוי התסכול התסכול,תאכל ת'לב כמו כל אלו שכל שמץ של יהדות מערערת אותם,רק אמונה בקב''ה,ולימוד התורה הקדושה שניתנה בסיני
    עושים אותנו טעונים בעגלות מלאות,ולא פרסומות ריקות מתוכן ששוכחים אותן אחרי דקה,

  • 74.

    את מי זוכרים? (ל''ת)

    דתי, 08/09/09 20:13

  • 73.

    אצל הדתיים

    דתי לאומי, 08/09/09 20:12

    אצלנו תמיד רוצחים על מקום חנייה
    תמיד בוגדים בנשותינו
    כולנו נרקבים מול הטלויזיה כדי למלא את העגלה
    אצלנו מוותרים על המשפחה בשביל הנאות חולפות
    אני כ''כ מקנא בך יריב
    נ.ב האם השם הזה מעיד על משהו(יריב)?

  • 72.

    עגלת החילונים שכמותך מלאה בגזענות! (ל''ת)

    אסף, 08/09/09 20:04

  • 71.

    עגלת הדתיים אתנוצנטרית מליאה בשינאה לכל מי שלא שייך למחנה שלהם (ל''ת)

    דת הנה ריקנות עדרית, 08/09/09 19:51

  • 70.

    היום אתה יהודי מחר מתבולל עלוב (ל''ת)

    א מ רול, 08/09/09 19:47

  • 69.

    יריב את קשקטו לא פחות מקש-טן (טינה)

    דולמי איתן ויציב, 08/09/09 19:41

    בתוך סטודנט שלך לשעבר אני מעיד כי דבריך הם בגדר הבלים שטויות וגיבובבים נלוזים וטוב תעשה מערכת האתר הנפלא הזה לו תשמור על קוראיה משכמותך.

  • 68.

    איך סבך הסכים ל-450 גאונים

    דודו פת, 08/09/09 19:39

    יריב הנכבד,
    נדמה לי שדודתך אמרה זאת שהטעות הגדולה ביותר של סבך היה לאכול את הלוקש ולהתיר את שחרורם של 450 אברכים גאונים להמשיך את השושלת.
    הנה היום מספר רבבות מתחמקים מתרומה לציבור אך מתעקשים על גזילת משאביה.
    גם בגין נתן את ידו למעשה נבלה זאת כ-1978 ואנו משלמים את המחיר הכבד יום יום.

    אם משפטים קודמים מציבים אותי כאנטישמי אז אני אנטישמי אבל משהוא צריך להגיד לעדת עלוקות זאת די נמעסתם.
    מדוע בברוקלין הם כוצאים לעבוד ובמדינתינו הם עובדים על המלוכה?
    מסתבר שיש בהם מרעבי ילדים או רוצחי תינוקם שהבכי מפריע לאב. ואני תוהה איזה מעשה זמרי יש עוד בקירבם שלא יוצאים לתקשורת.

  • 67.

    העגלה של הדתיים מליאה רק בדברים שליליםם אלוהים זאת פנטזיה

    ירחמיאל הלחמי, 08/09/09 19:36

    ובשמו הדתיים יחד עם השותפים שהדת שלהם לאומניות אווילית- חוברים למחנה של בני אדם שאין בחייהם שום רוחניות אנושית. בני אדם מרוקנים מכל הגינות. מרכז חייהם אחד-התבדלות אתנוצנטרית. מי שלא שותף למעלליהם אויב. אדמה ואבנים סמלי חייהם. לא יצא ולא יכול היה לצאת מהמהחנה שלהם אדם יצירתי אחד.
    אפילו פרופ' ליבוביץ' שהצטייר בציבור כהומניסט(הוא עצמו טען שאינו הומניסט)ראה ביחסים בין יהודי/ה ללא יהודי/ה פשע ברמה של עריקה ממלחמה, ואם זה לא גזען בדיוק כמו הפשיסטים הנאצים מי כן גזען? כל דתי נגוע שאינסוף חטאים נגד כל מה שאנושי.

  • 66.

    אותי מעניין למה רוב המלאכים בימי בית -1 בחרו במודע ללכת

    נגד דברי הנבאים, 08/09/09 19:34

    מלכי יהודה:שלמה,רחבעם,אביה,יהושפט יהורם.
    מלכי ישראל:ירובעם,נדב,זמרי, עומרי, אחאב והרשימה עוד ארוכה. היתכן שניהול מדינה ומוסר לא הולכים יחד?

    • לא תעשו לכם מלך עוונות -שמואל בשם השם- (ל''ת)

      נחמיה , 08/09/09 21:39

  • 65.

    מאמר שכאילו יצא מהמאה ה-19

    כבר היינו בסרט הזה, 08/09/09 19:26

    למה צריך דת? בשביל מה? מספיק שאנשים יהיו טובים. זהו.
    כן, נכון...
    ואז הגיעה המאה ה 20, והתבר שיש הרבה יותר אנשים רעים מאנשים טובים.

    כבר 3000 שנה מתייונים כמוך מספרים לנו על העגלה המלאה שלהם ועל העגלה הריקה של כל השאר.

    • שום דת לא מנעה זוועות...

      אורן, 08/09/09 20:36

      ...אלא להפך, בדרך כלל רק מלבה אותן.

      איננו באים לבטל אמונתו של איש.
      אולם בשם האמונה הדתית להצדיק אפליה לטובה של איש דתי לעומת חילוני? (פטור גורף משירות צבאי)
      בשם האמונה הדתית להצדיק גזענות? (יחס החרדים לבני עדות המזרח / אתיופים / רוסים).
      בשם האמונה להצדיק אלימות? (פורעים ברחובות ירושלים).

      מדינת ישראל צריכה לשים גבולות ולומר די. דתי תהיה בבית הכנסת / אצלך בבית. בכל מקום אחר אתה אזרח ככל האזרחים, שווה בזכויות ובחובות.

  • 64.

    זו היתה גם דעתם של המתיוונים על מותר האנטיקות לדעתם

    המתיוונים ויריב, 08/09/09 19:24

    אבל צוחק מי שצוחק אחרון

  • 63.

    היחוד של יהודי אינו ''חופשי''. זה אולי יחוד של נ וצרי או כל עובד אלילים (ל''ת)

    ספינר, 08/09/09 19:24

  • 62.

    תמשיך לפנטז,בן אליעזר ,גם אם תחיה ארבעה מחזורי חיים

    אביחי, 08/09/09 19:24

    עגלתך תשאר ריקה,גם משום שאתה עגל לא לומד,
    וגם משום שעגלתך מלאה בנפח עצןם של קופסאות
    ענקיות {של מקררים} אבל ריקות,

    • אתה מוזמן אלי הביתה...

      אורן, 08/09/09 20:39

      ...אתה מוזמן אלי הביתה לכוס קפה ודיון מלומד, ונראה לך מהי עגלה מלאה.

  • 61.

    חבר'ה, יש רק פיתרון אחד:

    רועי, 08/09/09 19:14

    אחרי 120 שלנו,אנחנו נגלה למי יש עגלה מלאה,אצל מי העגלה ריקה ולמי יש עגלה מליאה במוצרים רקובים.

  • 60.

    עגלת הדתיים אתנוצנטרית מליאה בשינאה לכל מי שלא שייך למחנה שלהם (ל''ת)

    דת הנה ריקנות עדרית, 08/09/09 19:13

  • 59.

    העגלה החרדית אולי מלאה אבל יש לה פנצ'ר בגלגלי העץ שלה

    עגלון, 08/09/09 19:13

    מצידי שימשיכו לנסוע בעגלות. אני מעדיף מזדה או מיציבושי.

  • 58.

    זכותך להיות יהודי גאה וחילוני

    הצדיק מסדום, 08/09/09 18:58

    ממילא אתה נידון לכליה ואבדון. מטאפורי, כמובן. משל למה הדבר דומה?
    לאדם שיושב במשאית מאחור, המשאית מכוסה בברזנט והאיש בעצם אינו רואה לאן הוא נוסע. המשאית נוסעת במדרון תלול הישר לתהום.
    אבל בינתיים, כל היושבים מאחור, שרים, צוהלים ושמחים.
    מי זוכר מי-מכם?
    אבל את הרמב''ם, הגאון מוילנה, הרב קוק, מרן הבית יוסף, ועוד תרפ''ק רבנים וגדולים זוכר כל ילד יהודי.
    איך נאמר בבדיחה הידועה?
    אבא אבן שהיה נואם מבריק אך ארוך וטרחן, נאם יום אחד בפני קהל. לאחר זמן רב הוא פונה למנחה ושואלו - ''כמה זמן עוד נותר לי?'' ענה המנחה - ''לך יש כל השמן בעולם. אנחנו הולכים עוד חמש דקות''.
    אז נותרו לך חמש דקות להצטרף ליהדות, לאחר מכן העלה שלנו נוסעת הלאה ואתה? תשיאר מאחור עם יהדותך ה''גאה'' והכלומניקית.

  • 57.

    מה שי בעגלה

    זמי דרום, 08/09/09 18:55

    העגלה של החילוניים אינה מכילה רק את הדעות והפילוסופיה של היהודים. עגלה זו מכילה מהערכים אותם טבעו סוקרטס אפלטון שפינוזה דקרט קנט ויטגנשטיין פופר ועוד. חלקם יהודים חילוניים. כמו כן טובי המדענים חוקרים רופאים, מגלי התרופות ומרפאי המחלות. העגלה של הדתיים החרדים מכילה ערכים נכבדים של היהדות אשר הם איבנו אותם ולא נפתחו מאז ימי הביניים. הפיתוחים בגולה יחד עם קיום העם הבטיחו את המשך הגולה אשר כנראה נלך אליה לפי ערכים אלה ונחכה לבוא המשיח.
    אנא עזבו אותנו אנחנו במדינה אמיתית שלנו ,לכו לפי אמונתכם לגולה וחכו למשיח, אני מבטיחכם כי כאשר זה יבוא כולנו נהיה באמונה אחת, ונחייה בהרמוניה מלאה

  • 56.

    חבל שהכותב לא הזכיר פגישה נוספת של סבו

    חכים יותם, 08/09/09 18:36

    אמנם כך הייתה השיחה בין החזון איש ובן גוריון. וכידוע בן גוריון לא קיבל את דעתו של החזון איש. בין היתר בגלל הטענה שישוב ארץ ישראל הוא מצוה כל-כך חשובה שהבסיס לטעוניו של החזון כאלו הוא הייצוג הנכון של היהדות נופל.
    אבל היו לבן גוריון עוד כמה שיחות.
    ובהם בן גוריון הגיב אחרת.
    מדובר על שיחות עם הרב אשלג הידוע בחיבוריו הקבליים.

    באחת השיחות, ביקש הרב אשלג שיום השבת יהיה יום המנוחה הלאומי.
    השיב לו בן גוריון שהוא אינו יכול לעשות שקר בנפשו כי הוא עצמו אינו שומר שבת.

    השיב לו מה שהשיב לו הרב אשלג - ומאז יום השבת הוא המנוחה הרשמי של מדינת ישראל.


    ההפקרות התרבותיות ואימוץ המוסר הגויי כבסיס תרבותי אינה תחליף לתרבות יהודית שורשית - ואת זה גם בן גוריון קיבל!

    התהיות של בן גוריון לא היו האם אנו צריכים להתנהג כגויים או כיהודים.
    השאלה היא מה משמעות התרבות היהודית בזמננו זה. על זה היה הויכוח.
    טענת הכותב כאילו התרבות ה''כללית'' יכולה להחליף את היהדות - אינה שייכת לסבו ולא למרבית התנועה הלאומית

  • 55.

    אני לא אצא בהכללות ואומר שה''חופשי'' כותב המאמר מלא בדמגוגיה זולה ונמוכה (ל''ת)

    משה, 08/09/09 18:35

  • 54.

    מר בן אליעזר,אתה בור.

    חילוני שמתעניין ביהדות, 08/09/09 18:28

    חבל להתחיל להסביר לך.

  • 53.

    אפילו הסבא הכופר שלך ידע מי יותר מלא...

    מאיר, 08/09/09 18:26

    כשהוא תמיד בא והתייעץ עם הרב קוק בענייני השפה העברית.

  • 52.

    גם החופשיים וגם החרדים מורכבים מקבוצות משנה השונות אחת מרעותה

    אבי, 08/09/09 18:24

    האם ערס משתמט ,בטלן ותוקפני זהה לבוגר תיכון בוגר סיירת ומקים סטארטאפ.
    האם חרדי ליטאי משתווה לחרדי חוזר בתשובה שהינו עבריין למחצה.
    כל המאמר לא לוקח זאת בחשבון

  • 51.

    סליחה אבל ההכללה כאן אינה במקום - הכל אינדיבידואלי.

    עין צופיה, 08/09/09 18:22

    אנשים בלתי משכילים יש להם בדת ובמסגרת החברתית שהיא מעניקה משהו לחיות בגבולותיו, ערכים המקובלים בסביבתם ומידע חשוב שעלפיו הם חיים ולא תתפוס אותם בניחום אבלים חסרי מילים.

    בעוד שחסרי השכלה בלתי דתיים הם גם לא פעם חסרי גבולות וערכים, וגם חסרי מלים ומנהגים.

    אז מה עדיף בסופו של דבר?
    גם הבחירה הזו אישית.

    בכל מקרה הכללה איננה ראוייה בהקשר הזה.

  • 50.

    שתי העגלות מלאות בזבל ומסריחות מצביעות! יש להחליף את המטען בהקדם!! (ל''ת)

    רן, 08/09/09 18:21

  • 49.

    מילים יפות, מהודרות, צליל ערב לאזניים (ל''ת)

    חילוני בשיירת עגלות מלאה, 08/09/09 18:16

  • 48.

    עגלת החילונים מלאה ברציחות, מעשי שוד אכזריים, בהתפרקות התא המשפחתי

    צופה, 08/09/09 17:57

    אלה הסיבות שהחילונים הם זן הולך ונעלם, ולמרבה הצער בעוד דור יתאדו אל האיזור בשחקים שבו נוצר החור באוזון

    • כן, כן. תעודד את עצמך ''בנבואות''

      ירמיהו, 08/09/09 18:57

      אתה הרי מת מקנאה על אורח החיים הנהנתני שלנו שאתה לא יכול להרשות לעצמך גם כי אתה עני וגם כי את חושש מה יעשו לך ''בקהילה''. אתה גם יודע כמונו שאין חיי העולם הבא, אין שכר ועונש ומה שלא תספיק להנות ממנו בעולם הזה - לא יחכה לך ''שם''.

    • מספיק לקרוא את ספר פשעי ההתנחלות בגדה-תיעוד פשעי המתנחלים

      הומניסט חילוני, 08/09/09 19:43

      עוקרים עצי פרי, שורפים שדות, משתינים לבארות מים לשתיה(!), הורגים ''כשנחוץ'', עורכים פוגרומים באנשים חסרי נשק להגנה. והכל:ללא דין וללא דיין.
      בינתיים: הזמן עובר והדברים נירשמים והעתיד יתפוצץ לפרצופים המדושנים שלכם ישר לפרצוף.
      אשמח לאידכם כמו שלא שמחתי בחיי.

      • ל''הומניסט החילוני''

        אורן, 08/09/09 20:43

        אתה אולי חילוני, ואולי חושב שאתה הומניסט,
        אבל בעיני אתה יותר גרוע מכל החרדים שמתפרעים במאה שערים.

        משום שהם נגד קיום המדינה ומודים בכך. אתה מתנגד לקיום המדינה, ומתהדר בנוצות של ''הומניזם''.

        • מהיכן שאבת את הקיא שהקאת? התנגדות למתנחלים ולפושעים כמוך

          גם לקרוא אינך יודע-כמובן, 09/09/09 08:58

          היא התנגדות למדינת ישראל? אתם אויביה המרים ביותר יותר מהחיזבאללה והחמאס צריך להעיף אותכם לכל הרוחות .

  • 47.

    השואף למשטר יודאו טאליבן איננו ציוני אלא נאציוני. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/09/09 17:54

    • רצית לומר יהודים שמעשיהם היו כמו מעשי הנאצים-אילמלא הברקסים של השמאל (ל''ת)

      ישעיהו ג'-אתה צודק, 08/09/09 19:45

    • אדוני מסית לרצח בצורה עיקבית ,נאסים = הסתה לרצח

      נחמיה , 09/09/09 02:09

      תצנזרו גם את זה החברים שלו במערכת תצנזרו בלי בושה הכל מתועד

  • 46.

    אז בוא נראה כמה ''חופשי'' היה סבא שלך

    טוקבקילר, 08/09/09 17:54

    הוא היה מספיק חופשי לא לעשות מאומה בעזרה של יהודים שניספו בשואה.

    הוא היה מספיק חופשי לשבור את החרם הכלכלי על גרמניה הנאצית שאירגנו יהודי העולם.

    הוא היה חופשי מספיק כדי לדכא יריבים פוליטים מהתנועה הרוויזיוניסטית כולל שימוש אלים בכוח ורצח של יהודים: סזון, אלטלנה.

    הוא היה מספיק חופשי לחטוף את ילדי תימן מהוריהם.

    הוא היה מספיק חופשי להפוך את ישראל ועובדיה למפלגה אחת גדולה ושמה מפא''י.

    הוא היה חופשי מספיק לקחת יהודים שומרי מצוות ולכפות עליהם אורח חיים חילוני זר.

    וואלה, אתם באמת דוגלים בחופש אה?

    נ.ב בן גוריון היה מנהיג חזק ואמיץ אבל הוא חטא המון ועשה פשעים עליהם הוא אף פעם לא שילם - לא בחייו הציבוריים ולא בתודעה הקולקטיבית של עם ישראל עליו לאחר מותו.

    • וואללה? שמך לא במקרה ''משכתב היסטוריה הזוי''? (ל''ת)

      הברון מינוכהאוזן, 08/09/09 18:59

      • לא. זה דווקא השם של בן גוריון. וגם את זה הוא עשה בחופשיות

        חופשי ומאושר, 08/09/09 20:10

        תלמד קצת הסטוריה

    • בלעדי בן גוריון כנראה היית באיזה שטייטל , תציין גם את זה

      באבא בובה, 08/09/09 19:30

      כשמקימים מדינה מכלום, זה כנראהלא בסדר העדיפויות לדאוג לכל אוכלוסיה שלא תרגיש מקופחת ותרגיש נאהבת. אולי במדינת שתקים ילמדו על ''פשעי בן גוריון'', הבעיה שלכם שמדינה כזאת לא תקום כי רק להתבכיין אתם יודעים.

    • בן גוריון

      מומי, 08/09/09 20:25

      תודה על תגובה ממישהו שמבין

    • אוקיי עכשיו אגיב לעצם העניין

      טוקבקילר, 08/09/09 22:46

      אני מודה, חשתי צורך בהודעה פרובוקטית. למרות שכל מה שאמרתי הוא נכון לאמיתה.

      בקיצור, אני חושב שיריב בן אליעזר כתב מאמר פשטני מאוד. לכבד את הזולת, כבוד האדם, זכויות הפרט - כל חוקי המוסר האלה הגיעו לראשונה מהיהדות. נכון שהדתיים היום מאוד לא חופשיים אבל זה לא אומר שצריך לכתוב מאמר שמעיד על בורות כה רבה.

      עגלה הכי מלאה תהיה חיבור של העולם ה''חילוני'' וה''דתי'' כדי שנוכל ליצור עולם ''יהודי'' שיכיל בתוכו סחורה שכולה זהב שתספק את כל האנושות.

  • 45.

    דרוש אומץ לומר זאת. כל הכבוד. העתיד שלנו בסכנה אם לא נפנים דברים אלה. (ל''ת)

    1979, 08/09/09 17:54

  • 44.

    נכון מאוד. מלאה בשטויות והבלים ונבערות בכל הנוגע לערכים.

    מאיר, 08/09/09 17:53

    ואתה הוכחה מצויינת לכך.

    ואין מי שהגדיר את זה יותר טוב מברל כנצנלסון: ''רצינו לגדל דור של אפיקורסים - גידלנו דור של עמי הארצות''.

  • 43.

    פשרה אינה אפשרית עם חרדים השואפים לחוקת אל אויבי חוקי אנוש. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/09/09 17:53

  • 42.

    יש להלחם ביהדות החרדית מאחר והיא נוגדת לחירות האדם (ל''ת)

    Vox Ami , 08/09/09 17:52

  • 41.

    העגלה של כל הדתות כולן תקועה כבר אלפים שנה בישימון ההיסטורי. הבעיה עם

    צ'ארלס דאוקינס, 08/09/09 17:44

    היהודים הדתיים שהם שחצנים גדולים אבל עגלונים קטנים מאד ולכן עדיין לא עיכלו
    את ממדי הפיגור שלהםץ
    אני מכיר אישית רבי לא צנוע שסיפר לי שאם
    התפתחות הציביליזציה היתה תלויה ביהדות, היינו כותבים עדיין על גבי עור מצחין של עז עם נוצה ודם של חלזונות

  • 40.

    אין מלא וריק . ישנן שתי תרבויות , אי אפשר ולא צריך להשוות בינהן

    אחד שחזר בשאלה, 08/09/09 17:43

    מי שמנסה להשוות בין לבן לשחור , בין דת לדת , בין עם לעם , בין תרבות לתרבות וכו' וכו' חוטא בעצמו בחטא שחוטאים בו החרדים - ליצור מדרג .
    ואולי סבך טעה שבכלל נפל לבור שטמן לו החזון איש בנסיונו להשיג דברים ע''י דרוג ?
    ואפשר להציג זאת גם אחרת . הדתיים הם הכהנים והלויים בחברה היהודית , שהרי הם עוסקים כל היום בעבודת האל(ילים) , וכל השאר צריכים לשרת אותם .

  • 39.

    כבחורה חילונית, לקח לי בדיוק שתי פסקאות

    עדי, 08/09/09 17:36

    לפני שהתחלתי להקיא מגועל הדברים. איך אתה מעז לדבר על חופשיות ואהבת האדם בזמן שאתה עצמך זורק לאוויר עשרות סטריאוטיפים והכללות על קבוצה כל כך גדולה וכל כך הטרוגנית של אנשים, זורה שנאה ומגביר את הקרע במילים המזעזעות שלך?

    מר בן אליעזר, כתלמידתך לשעבר במכללה למנהל אני נחרדת לקרוא את דבריך כאן. החזקתי ממך אדם נאור, פתוח, מבין, וכל מה שהצגת כאן זו נבערות דעת וזריקת ססמאות נבובות לאוויר על השונה ממך. תתבייש.

    • אין כל היגיון בדבריך

      עבדיאל, 08/09/09 17:55

      האם אדם חופשי אינו יכול לבקר שאינה חופשית רק משום שהיא חופשית לעשות כרצונה?! האם בשם כבוד האדם אי אפשר לבקר קבוצה שדורסת ערכים אנושיים ומשפילה רבים רק משום שמכבדים אותה?!
      הטיעון שלך מוזר ביותר...
      אין כל ספק, שכאשר משתמשים בהכללות כדי לדבר על קבוצה גדולה של אנשים, אזי מטבע הדברים חוטאים לכמה מחברי הקבוצה שאינם מתנהגים כרוב. אין נובע מכך שאסור להכליל, משום שאז לא נוכל לנהל שום שיח ציבורי.

      • אתה באמת חושב שזה טוקבקיסטית חילונית?

        מה זה אותנטי?, 08/09/09 19:03

        לא למדת כבר שברגע שהדתיים מותקפים, צצות לפתע מאות תגובות, בשמות שונים של חילונים, קיבוצניקים, תלמידים לשעבר וכו'.

        כ-ו-ל-ם בלי יוצא מהכלל נכתבים ע''י 2-3 טוקבקיסטים חרדים מגוייסים. יש להם הרבה זמן פנוי והרשאה מהמלמד בישיבה לענות, בלשון הכי גסה אם אפשר, ולשקר במצח נחושה ובלבד שהדתיים יצטיירו טוב יותר מעליבותם היומיומית כפי שהתקשורת מסקרת אותם.

        • הרי הם צבועים ושקרנים מתמידים-מלידה עד מוות (ל''ת)

          חוזרת בשאלה, 08/09/09 20:22

        • מצטערת לאכזב אותך

          עדי, 08/09/09 21:30

          אבל אני באמת חילונית. ומכירה לא מעט אנשים דתיים שאינם עונים בשום צורה על הדברים שכתב עליהם מר בן-אליעזר.

        • אתה מדבר על גסות ושקרים בטוקבקים??? אין גבול לעזות הפנים שלך.

          חרדי אותנטי, 09/09/09 10:33

          הרי בכל פעם שיש כותרת על חרדים, מופיע עדר של פרימיטיבים שטופי מוח ומשולהבי שנאה, וממלא את הרשת בטוקבקים מלאי הסתה ורוע מזוקקים.
          קבלת השונה עלאק.

    • אם נאצי שונה ממך צריך להתעלם מהשוני? ובמיוחד כשהוא גם גאה ביהדותו? (ל''ת)

      רפי נאור, 08/09/09 20:20

  • 38.

    אין לך מושג....................

    רפול, 08/09/09 17:31

    אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר .ואם רמת היעוץ שלך בעבודתך דומה לרמת הטיעונים שגיבבת פה יש סכוי שתשאר מובטל.חוץ מזה רמת טיעוניך אינה שווה התייחסות

  • 37.

    לא יקרה לך כלום - אתה מוזמן (ל''ת)

    צמרמורת, 08/09/09 17:30

  • 36.

    מעולה ונכון

    צודק 100 אחוז, 08/09/09 17:26

    העגלה שלנו יותר מלאה. אנו מוכנים לקבל תרבות עולמית הכוללת את דיקנס,אלתרמן ומוזיקה ואומנות התורמים לכל העולם ולא רק לעם היהודי.
    עגלתם הריקה נובעת שהרבנים של היום הם מדור האחרונים ואין להם יכולת השפעה על העם כולו כמו רש''י והרמב''מ
    יריב - אתה מעלה נושא חשוב שצריך לתת לו במה וללמדו בכל בית ספר

  • 35.

    הלוואי שהיית צודק.

    אב למתבגרים, חילוני., 08/09/09 17:25

    כשאני רואה את החברים והבילויים של שני בני וביתי, אני לצערי רואה שאתה טועה.
    לא מעניין אותם שום דבר שקשור למדינה או לערכים. כמעט אפשר לומר שהכל זה כסף והנאות.
    אולי חוץ מערך החברות. אין להם שמץ מושג בהיסטוריה יהודית, וזה אפילו לא מפריע להם.
    עיקר התרבות הוא אמריקאי, וספורט.
    הלוואי שנדע למלא גם ת'עגלה שלנו קצת...

    • ואיפה בדיוק היית אתה כשילדיך התדרדרו?

      ליפא העגלון, 08/09/09 19:05

      אההה...מישהו אחר אשם בהתדרדרות של הילדים שלך. לא אתה חס וחלילה. מעניין אבל הטלת האשמה במישהו אחר ואי לקיחת אחריות אישית מאפיינת מאד דווקא חרדים. יכול להיות שהכינוי שהצמדת לעצמך שקרי ואתה סתם טוקבקיסט חרדי מגויס?

      • כי אתה לא מכיר אף אבא חילוני שמתלונן על ריקנות ילדיו.... (ל''ת)

        פנדה , 08/09/09 22:45

        • תפסיק לעשות את עצמך, יה דתי שמתחזה לחילוני! (ל''ת)

          שונא דתיים מתחזים, 08/09/09 23:15

          • תפסיק לעשות את עצמך, יה קוף שמתחזה לבן אדם! (ל''ת)

            שונא קופים מתחזים, 09/09/09 10:22

  • 34.

    העגלה החופשית יותר מלאה, כי יש בה ביקורת ואסתטיקה

    שחסרים לצד השני, 08/09/09 17:18

    ואין רע בנהנתנות!

    • נהנתנות בדרך כלל זה איגואיזם על חשבון השני.

      יפה, 08/09/09 18:54

      גבר נהנתן, למשל, בדרך כלל מנצל נשים

  • 33.

    שמירת מצוות לא מבטלת את היות האדם חופשי

    ב.ח., 08/09/09 17:15

    ד''ר בן אליעזר
    אני לא הייתי שופך את המים המלוכלכים (אלה שמנצלים את המדינה תחת מעטי של דת) ביחד עם התינוק (היהדות שבתנ''ך ובספרות חז''ל). לדעתי אלה שטוענים בעלות על הדת היהודית (הרבנים לסוגיהם) מצלחים לטעון כך כי אין מי שמסוגל להגיד די לעיוות היהדות. היצירה שבמדינת ישראל, לרוב על ידי חופשיים, לפי דבריך, לא צריכה לבוא לבטל את העבר, שמכיל גם את חזון הנבים גם את המחשבה והחשיבה של חז''ל, אלא לחזק אותם ולקדם אותם לקראת העתיד.

  • 32.

    הצחקת אותי...

    סתם אחד, 08/09/09 17:14

    אני מקוה שהקוראים שלך לא כאלה טיפשים לחשוב שאתה עוד מאמיןבמה שכתבת

  • 31.

    טוב, עצרתי אחרי הפסקה השנייה

    פנדה , 08/09/09 17:12

    למען הגילוני הנאות אני חילוני, לא מסורתי, לא מאמין באלוהים (אבל גם לא לא-מאמין בו).

    אני לא חושב שההכללה הזאת נכונה. בהיעדר חינוך - העגלות ריקות. נכון שיש חופשיים שממלאים את עגלותיהם בביאליק, אלתרמן, במגילות זכויות וכו'. אבל בימינו יש הרבה יותר שממלאים את עגלותיהם בסחורה קלילה כמו תכניות ריאליטי, וגרועים מהם כאלה שממלאים את העגלה בשנאה עצמית, אוטו-אנטישמיות ודעות פוסט-מודרניסטיות ומוסר יחסי.

    מאידך יש מספיק דתיים שבעגלתם יש כל מה שתארת לגבי החופשיים - כבוד לזולת, סקרנות אינטל' וכו'.

    ולבסוף - אדם אינו נמדד על פי משקל וגודל עגלתו! אדם נמדד על פי החריצים שהיא משאירה בדרך, כלומר על פי מעשיו ולא על פי דבריו. וכאן יש לשני הצדדים עוד הרבה מאוד להוכיח.

    • יפה מאד (ל''ת)

      רפול, 08/09/09 17:26

    • נאה דיברת (ל''ת)

      נעם, 08/09/09 17:27

    • Panda

      Regsitered but blocked, 08/09/09 22:59

      Does NRG post your talkbacks instantly when you post them? I'm registered and they censore mine.

  • 30.

    בן אליעזר ידוע כיועץ ויש לומר לו: קח לירה ותן עצה איך להיפטר ממך... (ל''ת)

    עץ ועצה, 08/09/09 17:01

  • 29.

    העגלות והבעלעגולע

    מני, 08/09/09 16:59

    העגלה המלאה בבולשיט והעגלה
    הריקה מרגש אנוש יוצרות ביחד
    את מקבילית הכוחות המחזיקה
    את העם בישראל going strong

  • 28.

    כל הכבוד ! צודק במאה אחוז

    moshe7476 , 08/09/09 16:54

    כחרדי לשעבר אני יכול לומר שהדת היום מאוד ממוסחרת וכבר אין לנו גדולים וצדיקים כמו הפעם.
    התורה מחכנת לעניות ובורות לצערי.
    מאמר חכם ואמיתי

  • 27.

    לא רק העגלה שלנו ריקה, גם הסיסמאות ריקניות

    חילוני פאתטי, 08/09/09 16:50

    אתה רציני? לקשקש על חברה צודקת, שוויונית בלה בלה בלה - זה התחליף שלך ליהדות?

    יהדות דורשת מעשים, הגיגים לא מספיקים.

  • 26.

    קשקשן

    שרון, 08/09/09 16:46

    למה תמיכה בנתניהו היא ''לאומנות קיצונית''?

    זו ה''עגלה המלאה'' שלך - הסתה ודה-לגיטימציה של חצי העם.

    נמאסתם!

  • 25.

    האח הגדול, השרדות, כוכב נולד, מונית הכסף, המעצבים SMS

    אתה לא רציני, 08/09/09 16:31

    עיקר תוכחת הנביאים לעם ישראל על שעזבו את דרך השם.

    ואני עוד עושה לך הנחה שאני מתעלם ממספר מקרי הרצח, מתאונות הדרכים, מאונסים, מנואפים, מגנבים, מחמדנים ועוד.

    פישששש הקמת המדינה היא טעות ופגיעה קשה ביהדות.

    • והטיעונים שלך רציניים?

      דתי מכה על חטא, 08/09/09 19:10

      להאמין שחחתיכת עור של פרה הופכת לקדושה רק כי כתבו עליה קשקוש בנוצת אווז טבולה בפיח? להאמין שלכל דבר יש התחלה אבל לא להחיל את זה על אלוהים? שעם ישראל הוא העם הנבחר אבל ללהתעלם מהעובדה שזהו אחד העמים שנדפקו הכי הרבה בהיסטוריה ועוד להאמין שזה בגלל שאבותינו לא שמעו לקולם של אנשים שחיו על פטריות הזייה?

    • פילוסופיה, מתימטיקה, פיזיקה, ביולוגיה, ספרות, אמנות, מוזיקה...

      אורן, 08/09/09 20:52

      ...תעשיה כבדה וקלה, טכנולוגיה עילית, אינטרנט, חוק ומשפט, אדריכלות, מקצועות העיצוב... וסליחה עם כל מי שהשמטתי.

      בכל זאת ועוד מלאה עגלת החילוני. עולם ומלואו של עבודה ויצירה.

      • את הפילוסופיה והמתמטיקה וכו' נתן הקדוש ברוך הוא לגויים

        אתה לא מבין, 08/09/09 22:07

        אפלטון, ניוטון, טיכו ברהה, שייקספיר ועוד הם לא יוצרים יהודים. איינשטיין, היינה, מרקס הם סתם טיפה בים של היצירה הגויית.

        העם היהודי הוסמך בעיקר להיות מומחה בתורת המוסר!ועל זאת הגויים האומללים מקנאים.

        העגלה החילונית היא לא אלא סרח עודף ובלתי מורגש של יהודים שלא השכילו להבין את המתנה המופלאה שהם קיבלו, היינו עיסוק במוסר האדם.

        • נאה דורש נאה מקיים.

          אתה לא מבין, 08/09/09 23:17

          זו הסיבה מדוע היהודי הדתי הוא האדם השנוא ביותר בהיסטוריה. יודע להטיף לאחרים מה צריך לעשות, לא יודע איך לקיים את זה ובסוף גם נתפס עושה בדיוק ההיפך. אלופי העולם בצביעות ולאורך אלפי שנים!

        • אלהיך נתן לנו רק טחורים (ל''ת)

          יריב א. , 09/09/09 06:14

    • כל מי שמכיר באמת את הציבור החילוני...

      חילוניים או מסורתיים?, 09/09/09 03:20

      יודע שהרדידות, הצרכנות המסוממת של תקשורת ההמונים, הבערות, חוסר ההשכלה, האלימות והפשע הם בעיקר נחלתם של הציבור ה''מסורתי''. מעניין שכשרוצים להציג את החילוניים באור שלילי מכלילים בתוכם את הציבור ה''מסורתי'' אשר ממנו באות רוב התופעות השליליות.

  • 24.

    תן לנו להיות '' חופשיים '' מהשטויות שלך (ל''ת)

    אודי, 08/09/09 16:28

  • 23.

    אין דבר כזה ''עגלה חופשית''

    זוהר, 08/09/09 16:26

    כמו שאין הגדרה ל''חופשיים'' מלבד המכנה המשותף הנמוך ביותר - אנשים שאינם דתיים.

    להגדרה בשלילה לעולם לא יכולות להיות תכונות חיוביות (דברים שהם עושים או מאמינים בהם) אלא רק תכונות שליליות (דברים שהם לא עושים או לא מאמינים בהם) ולכן אי אפשר להגדיר את עולם הערכים החופשי, כי, בהגדרה, לא קיים דבר כזה.

    יש אנשים חופשיים שהם סובלניים ויש אנשים חופשיים ששונאים ומפחדים מכל אדם ששונה מהם. יש אנשים חופשיים שמלאים בסקרנות אינטלקטואלית ויש אנשים חופשיים ששום דבר לא ממש מעניין אותם.

    הדרישה היחידה שהציבור החופשי יכול לבטא היא החופש להיות חופשי. הדרישה הזאת לא צריכה להיות מגובה באיזושהי ''עגלת ערכים''. האפשרות לחיות כאדם חופשי מדת מגיעה לכולם, גם לאלו שאינם חוקרים את המופלא מהם.

    הזכות לחיות את חייך לפי בחירתך אינה תלויה בנצחון בתחרות ''למי יש ערכים טובים יותר''. 

  • 22.

    טור זה הוכיח שאתה אדם דתי, מר בן אליעזר

    אבי הסקסיסט והגזען, 08/09/09 16:26

    שכן עגלת החופשים ''מלאה בכבוד לזולת, בקבלת השונה בניסיון לבטל דעות קדומות''. כל מה שאינו מופיע במאמר זה.

    • התגובה הכי חכמה עד כה (ל''ת)

      המדרג, 08/09/09 20:46

  • 21.

    עגלתכם מלאה בשכרות ,סמים , נהנתנות ופשע. (ל''ת)

    ליאת, 08/09/09 16:25

  • 20.

    עם אויבים כמו הכותב שידוע ברשעותו וסגנונו הדוחה, התרבות היהודית לא

    אל תקשקש בקומקום, 08/09/09 16:22

    זקוקה לידידים...
    גם הציטוט מפגישת בן גוריון עם החזון איש מפוקפקת ומתעלמת מהעובדה הפשוטה שהמשכנע היה החזון איש, ובן גוריון קיבל את דעתו.

  • 19.

    קצת מגזים

    אייל, 08/09/09 16:20

    נכון, לעולם הדתי יש רעות וחולות לא מעטות, אך למעשה גם העולם החילוני לא חף מהן. העגלה העמוסה עליה אתה מדבר נסחבת בידי קומץ בקרב החילוניים, בעוד רבים מהם מעדיפים ללכת ללא עגלה כלל וכלל. קבלת השונה בעולם החילוני אינה נובעת בהכרח מאיזו הכרה עליונה בזכות האחר להיות שונה, אלא מכך שבעידן האינדיבידואליזם הרבה יותר קל להסתכל רק על עצמך מבלי לתהות איזו השפעה יש לכל האוכלוסיות השונות בחברה על הכלל.
    באופן כללי הייתי אומר שהמצב הכללי בחברה הוא שישנה כמות מכובת מאוד של אנשים שכל הדיון הזה מעניין אותם כקליפת השום, אז הייתי מציע לרכז את הכוחות לכיוון הזה לפני שנתחיל לתהות על עגלתו של מי עמוסה יותר.

  • 18.

    יריב בן אליעזר גונב מהעגלה הדתית לעגלה שלו ואז טוען שהיא מלאה יותר

    gilberet , 08/09/09 16:20

    זה פרודקם, אם העגלה החופשית טוענת שאין אלוהים אז היא יכולה להאמין שכל אדם נברא בצלם אלוהים?
    אם העגלה החילונית טוענת שהתנ''ך זה סיפורי מעשיות אז איך היא יכולה לטעון שהיא הולכת לפי ''חזון נביאי ישראל'' מהתנך?
    בקיצור, אתם גנבתם מהעגלה הדתית קצת סחורה, במקביל הלכתם לעגלה הדתית וזרקתם להם את כל הסחורה והשארתם להם קצת זבל בדמות האם החשודה בהרעבה ועוד כמה תופעות ביזאריות ועכשיו לא נותר לכם אלא לטעון שהעגלה שלכם עמוסה יותר.

    • גם אתם גנבתם, גם אתם גנבתם

      לוגיקה חרדית, 08/09/09 16:47

      העובדה שאתם דומים לבני אדם ולא לקופים, למרות שאתם לא מאמינים באבולוציה, נובעת ר-ק מזה שגנבתם מאיתנו את הטכניקה ואת האיברים. אחרת הייתם דומים או לקופים (כמונו) או לאנשים עשויים מבוץ (כמו שאתם מאמינים שנבראתם). תחליט.

    • מי גונב ממי

      סאליבן, 08/09/09 17:00

      מכיוון שהחברה החילונית התפתחה מתוך החברה הדתית שקדמה לה בוודאי שיהיו מושגים דתיים שיכנסו לתוך העולם החילוני . אם זו גניבה אז גניבה היא כשדתי הולך לבית חולים שם מטפלים בו לפי עקרונות הרפואה המודרנית שלא הדת המציאה (לא להאמין איזה שטויות יש בתלמוד לגבי מבנה גוף האדם והאנטומיה של בעלי חיים), גניבה היא כשדתי מנהל סניף בנק (לקיחת ריבית נשך מיהודי היא עבירה, אבל את זה הרבנים הלבינו צ'יק צ'ק). גניבה היא כשצוות חילוץ חילוני מציל דתי שבבערותו נכנס למדבר בלי מים וכובע והלך לאיבוד. אבל הם לא יתנצלו על זה וגם לא יגידו תודה.
      אני לעומת זאת אומר תודה לדתיים על כל מה שתרמו, לוקח את מה שאני בוחר מתוך עולם המושגים שלהם ואת השאר אני זורק, בדיוק כפי שעשיתי עם הרהיטים שירשתי כשסבא שלי נפטר וכפי שכל דור עושה עם מורשת אבותיו.

  • 17.

    המדע עומד להוכיח באופן סופי שאין אלוהים ואין נשמה. הכל חארטה!!

    אתאיסט מושבע., 08/09/09 16:18

    חקר המוח הולך וצובר תאוצה ומרג לרגע מתחזקת ההבנה (הברורה מאליה) שהמוח הוא מחשב ביולוגי שברגע שיפוענח סופית (גג 20 שנה) יובן שאין נשמה ואין רוח ומן הסתם גם אין אלוהים. אבל, ההמון הנבער שמאמין באלוהים ימשיך להאמין כמו שאנשי הדת היום תוקפים את האבולוציה שהוכחה אופן טוטאלי וממשיכים להאמין שהעולם קיים 5000 שנה. אנשים רוחניים לא נותנים לעובדות לבלבל אותם.

    • Not accurate...

      someone, 08/09/09 16:48

      The evolution theory never been proved - in fact they still looking for the missing chain...
      There are huge movements all over the world that do not believe/agree with this theory and most of them not religious

    • המדע לא יכול להוכיח אלא את מה שנכנס לקטגוריה מדעית

      אתאיסט לא פחות, 08/09/09 17:01

      'נשמה' ו'אלוהים' אינם מושגים מדעיים ולכן אי אפשר להוכיח ולא להפריך אותם.

  • 16.

    חילוניות

    רמת אביבית, 08/09/09 16:17

    זכותי לחיות את חיי החילוניים מבלי שיחלקו לי דברים דתיים.אני גרה ברמת אביב והיות חב''ד בשכונה פשוט גורמת להתרחקותי מהדת.
    והנה באמת משהו אמיתי.
    יש לי שאלה,למה תוקעים לי כל יום ליד החלון בשופר?
    למה לקלקל לי את ההתרגשות משופר?
    אני מאוד אוהבת לשמוע שופר ליד הכותל.
    שם זאת באמת חוויה אחת גדולה.
    ואני חילונית גמורה.אבל קול השופר בכותל פשוט מרגש כל פעם מחדש.
    חשבתי ללכת לשמוע את הסליחות בכותל,אבל חב''ד קלקלו לי זאת בגלל קול השופר הצורם שלהם.
    יוחזר השופר לאלתר למקומו הטבעי,לכותל.
    ולכל אלו שעדיין לא קלקלו להם מומלץ ביותר ללכת לשמוע סליחות בכותל. אחת החוויות הגדולות ביותר זה
    לשמוע את השופר בכותל.

    לכל מי שעדיין לא חווה שופר בכותל,מומלץ ביותר!
    כן,יש גם רמת אביביים חילוניים ,אתאיסטים שמאוד אוהבים את הכותל.ומאוד מתרגשים מתקיעות השופר בשחרור הכותל ובכלל בכותל.

  • 15.

    עגלון שלא יודע לכתוב אפילו

    אם לא היית הנכד מי היה שומע עליך ?, 08/09/09 16:14

    במקום לנהל דיון ענייני אתה לוקח את הקצוות ומשליך זאת על כל הדתיים. אני יכול לעשות אותו דבר העגלה של החילוני מלאה בשקיות ניילון לחנוק את הבנות שלו או במזוודות לזרוק אותם לירקון.

  • 14.

    עגלתו של מי מלאה יותר?

    כפר סבאי, 08/09/09 16:13

    צר לי מאד אבל כותב המאמר החטיא לחלוטין את האמת.

    אם להתיחס לדתיים לאומיים, הרי עגלתם מלאה בכל מה שיש לחילוניים בתוספת כל הערכים היחודיים לדתיים, מהם התנערו החילוניים לגמרי.

    כבוד לזולת,קבלת השונה, סובלנות, צווים מוסריים של נביאי ישראל - מאיפא ישנם אלה, לדעת הכותב לחילוניים? על נביאי ישראל הם ותרו מזמן. סובלנו וקבלת השונה לא קיימים כמעט כלל בישראל באף חוג שהוא.

    אם רצה הכותב להתיחס לעדת החרדים המסוגרת, היה צריך לכתב זאת. מכיון שדתיים לאומיים וחרדים לא נכנסים בקטגוריה אחת ואילו החילוניים אפילו לא נכנסים בקטגורית השרות הצבאי בדומה לדתיים הלאומיים.

    אדוני הנכד של הסבא שלך, הגזמת הפעם ובישת את סבך!

    • מצאת למי יש עגלה מלאה.

      שמאלני, 08/09/09 16:49

      נכון, עגלת הדתיים הלאומיים מלאה, מלאה בכוחנות דורסנית, באטימות ובוז כלפי עם שלם שהם רצים לדכא בכח הזרוע. מלאה בגזל ובשיעבוד של אחרים וכאן הם בהחלט ממשיכי החרדים בהתייחסותם לכל העמים האחרים כאל 'בהמות' או משהו דומה לזה שמותר לדרוך עליהם.
      ומה שנכון, אנחנו ה'חופשיים' רצים לחכות אותם בלי אפילו לאמץ את אורח החיים הדתי רק כדי שנוכל להיות גסים ואטומים כמותם.

      • מאיפה אתה מביא את השטויות האלה?

        מיכל, 08/09/09 17:42

        כבת למשפחה דתית לאומית שחזרה בשאלה, התברכתי (תודה לאל) ביכולת לראות את שני הצדדים ולהבין את שניהם באותה מידה. כוח הזרוע? שעבוד וגזל? התייחסות לעמים אחרים כבהמות??? מאיפה בדיוק אתה שואב את המידע הזה??

        צר לי לאכזב אותך, אבל אוכלוסיית חובשי הכיפות הסרוגות הם ללא ספק מלח הארץ, אנשים אינטלגנטיים, פתוחים, סובלניים, אכפתיים, מנומסים, אוהבי ישראל וליברליים. אולי אם היית טורח להסיר את משקפי הדעה הקדומה מעליך ומנסה להכיר אותם באמת, היית מבין את זה בעצמך.

      • הדברים שלך מובנים מאליו לכל מי שאינו חי בעדר שוטים-פושעים (ל''ת)

        לשמאלני, 08/09/09 20:28

    • אחי, אחל'ה חומר יש לך

      נער גבעות כתום, 08/09/09 16:52

      אני מאלה ששייכים למה שאתה מכנה דתיים לאומיים. חיפשתי חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי זכר ל-(ציטוט מדבריך): ''כבוד לזולת,קבלת השונה, סובלנות''.

      מה שכן מצאתי היו מיכלי חומצה שהותזה על חיילי צה''ל חילוניים (מאותן חטיבות בהן אנחנו שירתנו שירות מקוצרר), שקיות צואה שנזרקו מגג ביכ''נ לעבר שוטרים יהודים, כינוי צבא ההגנה לעם היהודי ''נאצים'' וכו' וכו'. הרבה תופינים שמעמידים את דבריך באור הזוי לגמרי.

      • טעויות מעווטות יש לך.

        מוטי, 08/09/09 17:15

        דבר ראשון:בפינוי לא הותזו חומצות על חיילים גם התקשורת הודתה שזה שקר.
        דבר שני בקשר לצבא, תבדוק בסקר האחרון איזה בתי ספר שולחים לקרבי באחוזים ולציבור בדתי הלאומי יש ייתרון ענק באחוזים.
        תזכור שהמתנחלים שפינו אותם אלא אותם אנשים שתורמים למדינה בצורה הטובה ביותר
        רק לפני כמה ימים היורה מפיגוע הטרקטור קיבל צל''ש ומאיפה הוא? נכון התנחלות.

        • שלום לך אנלפבית דתי. זה מה שיצא מהלמדנות שלך? (ל''ת)

          מעוות, 08/09/09 23:18

  • 13.

    אולי תדייק?

    וינסטון, 08/09/09 16:07

    הסיפור על החזון-איש זה קצת יותר מאגדה.. יש על זה עדויות, גם של אנשי בן-גוריון. וע''פ כל העדויות, סבא שלך לא ממש ענה לחזון-איש...

    אז אל תנסה לענות במקומו, במיוחד כשאתה משתמש בכל מיני טיעונים סטריאוטיפים.

    • דייק נא אתה רק יצחק נבון היה בפגישה, כמזכירו ש לבן גוריו נא הבא ציטוט. (ל''ת)

      איציק מהמרכז, 08/09/09 16:17

      • בן גוריון יצא מהפגישה נפעם ואמר ''האיש הזה הוא לא מהעולם הזה'' וקבל

        שמוע בן זכור, 08/09/09 17:00

        כידוע את טיעוניו.

        • קשקשן, נא ציטוט ומקור, ה''כידוע'' שלך, ''ידוע'' רק לכם... (ל''ת)

          איציק מהמרכז, 08/09/09 19:51

        • אגב, בחרת שם הראוי לך, מן המרגלים וראה נא תנחומא האזינו ז'... (ל''ת)

          איציק מהמרכז, 08/09/09 19:54

  • 12.

    תראה אתה צודק,אבל אתה מביט דרך משקפיים שחורות...

    אסף, 08/09/09 16:06

    ואל לנו לשפוט ציבור שלם על סמך קבוצה קטנה,קבוצה שעדיף לו לאותו ציבור שלא תהיה חלק ממנו,אלא שאינו יכול לסלקה,שכן אין לאף אחד פטרונות על הדת....

  • 11.

    יקח לחילוניים עוד אלפיים שנה ואז הם יהיו במימד אחר (ל''ת)

    @ בנצי - א @, 08/09/09 16:06

  • 10.

    פרופסור עאלק מאיזה תנור הבאתם את הזבל האנטישמי הזה

    בבר העארס, 08/09/09 16:04

    אתה והסבא הנוכל הציוני והשקרן .מחדש השפה העיברית עאלק. אשכנזי שקרן .

    • רפש אתה, רמשים חבריך, ואלילים אלוהיך. (ל''ת)

      דותן, 08/09/09 16:55

    • ההבדל בין החופשיים לדתיים מתמצה בתגובה שלך.

      בבר הפיל, 08/09/09 16:55

      אתה יכול ללכלך חופשי על פרופסור מכובד ועל הסבא שלו שהיה ראש הממשלה הראשון של ישראל והאיש שהנהיג אותה בתקופת מלחמת השחרור אל העצמאות ואף אחד לא יעשה לך כלום, אפילו לא צינזרו את התגובה שלך.
      אם היה פה שלטון דתי ומישהו היה מתבטא בעדינות אין קץ כנגד רב חשוב היה המון מוסת מבצע בו לינץ' (אם אתה לא מאמין לי תשאל את הרב פורוש שניצל מפוגרום כזה).
      זה כל ההבדל בין החופשי לדתי.

      • נכון.שילטון דתי זאת אירן וערב הסעודית. אונסים ורוצחים אונסים ורוצחים (ל''ת)

        לבבר הפיל, 08/09/09 20:31

  • 9.

    במה?

    yp156, 08/09/09 16:04

    אכן עגלת החילוניים מלאה, וממשיכה להתמלא אבל עם המון המון המון המון זבל, ''הישרדות'',
    ''האח הגדול'' , סליברטי בגרוש, הערצה לכלום ושום דבר. מדי פעם אפשר אם מתאמצים ומתלכלכים משהו קצת איכותי ולא מעבר לכך.
    {אגב היכן בא לביטוי הכבוד לזולת החילוני בזה שדקר אתמול למוות בגלל 380 ש''ח, ודומיו}

  • 8.

    ליריב הנכבד

    אופיר, 08/09/09 16:00

    היה מוטב לו היית נמנע מלכתוב את דברי ההבל הללו.

    צא לרחובות הערים החופשיות והבט בבני הנוער, הלא רוב הרוע ההבל והתבוסתנות הישראלית היום נובעת מריקנותה של עגלתנו. ( ואני אדם חילוני )

  • 7.

    מילים כדורבנות, כפי שתמיד אמרתי לכל דכפין

    omadawn , 08/09/09 15:59

    העגלה הדתית אולי מלאה, אבל באשפה רקובה של גזענות, הומופוביה, שנאת השונה, שובניזם ומוסר כפול.

    אם העגלה הדתית תנסה לעלות על הגשר החילוני, הגשר הזה יקרוס - מאחר ואינו מסוגל לשאת את הנטייה להשריץ ולהתרבות על סמך פסוקים בני מאות שנים, ואינו מסוגל לשאת את כובד משקלם של חרדים דשנים הנהנים ממיטב המשאבים הלאומיים אך אינם רוצים לתת דבר מלבד מתק שפתיים וגניבת דעת.

    הציבור החופשי בישראל חייב להתעורר ולהבחין בסדקים שבגשר. כי הגשר צר מאוד ורעוע.

  • 6.

    מסכימה איתך. חבל שאי אפשר ללכת למוסדות הדתיים ולומר להם את זה בפנים.

    sarimiri , 08/09/09 15:56

    כי לא כולם קוראים עיתונים ''חילוניים'' אצל הדתיים.

    כל הכבוד לך. כרגיל.

  • 5.

    הכותב מסתכל על עגלה אחת ריקה של הדתיים

    עפר, 08/09/09 15:54

    ישנן עגלות המלאות בכל טוב החילונים ובנוסף אף בתורה. כל האחת מהעגלות צריכה להתגמש מפני חברתה ולא צריך להיות יהיר מכל מקום, גם אם אתה הנכד של הזקן.

  • 4.

    חופשיים - מזהות ומדעת

    ארז, 08/09/09 15:51

    ה''חופשיים'' חיים אך ורק בהווה, ריקים מזהות ומדעת, דברים שמתקיימים אל תוך העבר. רק הם קיימים בעולמם, לא אף אחד אחר, ולא שום דבר אחר.
    ואת ריקנותכם זו אתם רוצים לכפות על הרוב, החילוני והדתי?

    • על ראש הגנב בוער הכובע.

      עדו, 08/09/09 16:52

      מעניין, אף אחד לא דיבר על 'לכפות' כלום . למעשה כל מהותה של החברה החופשית היא שאיננה כופה דברים אלא רק מה שהכרחי לגמרי בוודאי שלא השקפות עולם. אבל מי שרגיל לחיות בדיקטטורה מתחיל לחשוב כמו קומיסר. פעם שאל אותי אדם דתי בהתרסה 'אז מה יש לכם במקום הדת?' ופשוט לא הצלחתי להבהיר לו שכל מהותה של תפיסת העולם שלי הוא שאין לי 'במקום' ואין לי צורך בשום דת. אתה דומה לאיכר הפולני שניסה להבין איך עובדת רכבת ואחרי שעה של הסברים על קיטור ובוכנות היקשה ושאל 'אבל לאן קושרים פה את הסוס?'

  • 3.

    במה עגלתך מלאה? בסמים? בפשיעה? ירידה מהארץ?? (ל''ת)

    הרצל אמר, 08/09/09 15:51

  • 2.

    עיין ערך לא מבין כלום מהחיים שלו (ל''ת)

    דוד, 08/09/09 15:50

    • 1מאמות מידה של ערכי חברה נמדדים עפ''י לגיטימציה של מנהיג למעשה לא מוסרי (ל''ת)

      ושכ''א ישווה באמת איזה מנהיג אמיתי התיר/אסר ומה?!, 08/09/09 16:19

  • 1.

    בראבו! (ל''ת)

    שמאי, 08/09/09 15:46