• 102.

    גם עיתונאים הם בני אדם ובני אדם טועים ליפעמים גם במה שהם אומרים (ל''ת)

    פקק תנועה , 31/01/10 09:10

  • 101.

    איך שאתה נגרר בן כספית. עכשו זה במודה להתבכיין

    y, 24/09/09 08:48

    בעודף צדקנות על פיטוריו של ראש ממשלה מכהן.
    מאיפה מביאים הצדקנים האלה את הטיעון הזה אם לא מתוך טעם רע של רחמנות מעושה שתהדהד אולי גם באוזני השופטים.כן אחרי פרשת האי היווני הירשנזון ועוד כמה כאלה לא צריך לקדש ראש ממשלה מכהן אם יש חשד קטן נגדו. את הנורמה הזו צריכים לאמץ לכל אחד יש מחליף, לטוהר מידות אין, ובשביל זה יש בית משפט שצריך וחובה להשתמש בו כדי להאיר את הספק. אז חלאס עם האופנה החדשה הצדקנית הזאת''ראש ממשלה מכהן''. יש גם אזרחים חפים מפשע מכהנים. מי ימדוד את העוול שנגרם להם? ראש ממשלה מכהן?

  • 100.

    ישר כח לשר הביטחון על דבריו האמיצים .תפקיד הצבא להגן על האזרחים בכל מח (ל''ת)

    ביבי תלמד מאהוד ברק מה זו מנהיגות., 06/09/09 18:23

  • 99.

    מה שמשעשע - ועצוב - הוא השימוש שעושה כספית במונח ''אתוס''

    ד''ר ראובן רוזנטל, 06/09/09 11:16

    מעניין לדעת מהי הגדרתו למונח הזה, כי לפי תוכן דבריו הוא אינו יודע מה פירושו.

    • אתוס ,פארתוס וד'ארטניאן ,אז איך קראו למוסקיטר הרביעי ?

      אריק ג., 06/09/09 15:30

      ואם הוא התכוון ל''מיתוס'' זה משנה את העיקרון?

      • שמו היה ''אראמיס''

        אריק ג., 06/09/09 17:39

        וגם זה לא משנה בכלום את הכתוב .

  • 98.

    אחרי שהתקשורת טיפחה תרבות של הערצת הקורבן והמסכן, האלהת ה''אני''

    גל, 06/09/09 08:11

    ותקיפת כל מי שמדבר על קיום מדינה כבעל ערך כלשהו, תקשורת שפועלת כל הזמן על הרגשי של העם ותוקפת מי שמדבר בהגיון, הביקורת שלך על פולחן שליט לא נשמעת אמינה. מי לא רוצה להיראות רגיש ובעל לב?
    לך , לך תריץ עוד כתבה עם פשעי ישראל וכמה אנחנו חסרי לב. לך תיצור עוד כותרת מזדעקת על קורבנות כדי למכור עוד קליק ועיתון, בשביל עוד שקל. אתה בצמרת, אין לך היכולת לאמר ''ידי לא במעל''.

  • 97.

    שמתם לב שהישראלים מבולבלים ?

    יריב לב, 06/09/09 08:06

    פעם חשבתי שזה בגלל האלכהל והסמים.

    אבל הם מבולבלים גם ללא אלה.

  • 96.

    שמאל שמאל שמאל,ושוב פעם שמאל

    רונן גולדשטיין, 06/09/09 08:01

    מי שגרם לאתוס הזה של הבטחת שמירת שלום החיילים להשתרש בחברה הישראלית,הוא השמאל,נקודה!
    כשממליכים על עם ישראל שרת חינוך פוסט ציונית וצבועה כמו יולי תמיר,אל נא תתפלא בן כספית שאלו הן התוצאות,ובוועדת החקירה שתוקם,לא תוכל לטעון לא ידעתי לא שמעתי לא ראיתי.אתה וחבריך מהתקשורת פמפמתם לנו יומם וליל,כמה שרת החינוך הזו נפלאה מצויינת וראויה,וכמה הבחירה של אולמרט היתה נכונה ובמקומה.

  • 95.

    יש פה בלבול של שני מצבים

    שרון, 06/09/09 07:42

    מצב אחד הוא מצב שחייל נהרג במהלך פעילות צבאית. במקרה הזה הנרטיב הישראלי אפילו מעלה על נס את ההקרבה.

    מצב שני הוא מצב שחייל נופל בשבי. במקרה כזה החייל עודנו חי. שהותו בשבי - לבטח למשך פרק זמן ארוך - מהווה הקרבה רבה מצידו, שהנרטיב הישראלי הישן (לפני רון ארד ולפני גלעד שליט) מציבה כראויה לתגמול, גם אם במחיר גבוה, מצד החברה הישראלית.

  • 94.

    Ask not

    Avi, 06/09/09 04:52

    Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country. John. F. Kennedy. With all due respect to the Shalit family and it's supporters across Israel, Moledetanu is above all else. A soldier duty is, to protect his country with his life

  • 93.

    1200 יום לקח לך להגיע למסקנה הפשוטה שאסור לשחרר בכל מחיר?

    מרקרון, 06/09/09 03:57

    הימין ''ההזוי'' זעק, אסור ואסור לעשות את הקמפיינים האלה. אסור לשחרר מחבלים תמורת חיילים, כי זה לא ייגמר לעולם. אמרו את זה על עסקת ג'יבריל ועל עסקת גולדווסר וראגב (שכולם ידעו שהם מתים והסתירו את זה מהציבור, שברובו ידע)

    אמהות ואבות מנהלים פה את הכל, והשמאל שולט, עד שמישהו מבין שהשתגענו וכותב את האמת

  • 92.

    בהחלט אחת הכתבות הטובות...

    יהונתן, 06/09/09 01:09

    מסכים עם כל מילה בנוגע לחיילי צה''ל.

    אגב , ליבני לא מסוגלת לנהל מכולת.
    מדינה היא רצה לנהל?

    • גם ניהול מכולת

      בעל מיני מרקט, 06/09/09 08:04

      זה גדול עליה

  • 91.

    סתם כל הסביבה של אולמרט הייתה מושחתת

    יאיר, 06/09/09 00:16

    שר האוצר שמינה היועצת שלו לעניני חרדים ראש הלשכה שלו שאחיה היה אחראי על רשות המיסים שר המשפטים שלו ששלח עיתונאים כדי לתקוף את זאתי שהעזה להתלונן נגדו

    העורך דין שלו


    סתם אני אומר לכם נתפלים לאולמרט

  • 90.

    חהחה ''ליבני תמדוד את ביבי'' מי סופר אותה בכלל? מי היא בכלל? (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 05/09/09 23:44

    • משפט כזב שכזה

      רונן גולדשטיין, 06/09/09 08:03

      מסוגל לצאת מפיו רק ממי שמחשיב את עצמו ככתב החצר והלשכה של אולמרטורס + לבני החלולת קלקר.

  • 89.

    ''עבודה נוספת'' . גם הירשזון לקח (לפי פרקליטו) מה שהגיע לו רק ..... (ל''ת)

    בלי לבקש רשות ולפני הזמן - צדיקים, 05/09/09 22:30

  • 88.

    מילכוד שאלת הקיטבג של הנער, וברק שענה.

    אזרח הגיוני, 05/09/09 22:28

    הבעיה היא לא האם המדינה יכולה לערוב
    לשלום חיילים הנשלחים ''להגן'' עליה.

    הבעיה היא מדוע הם מרגישים שהיא לא
    באמת תגבה אותם בצורה שכל חייל היה מצפה.

    החשש הלגיטימי נובע מכך שכבר כל כך שקוף
    שמערכת הבטחון שלנו נגועה באינטרסים זרים
    שרובם סביב כסף של אילי אנרגיה בינלאומיים.

    במבחן התוצאה הזה נכשל ברק ובגדול,
    גלעד הוא רק מטאפורה למצב העגום של ראשי
    ''מערכת הביטחון''

  • 87.

    כתב הלשכה של אולמרט המושחת

    רונן גולדשטיין, 05/09/09 22:10

    ממשיך בכתבותיו שהיו מביישות אפילו את הכתב הליצן מהעיתון השוודי שהעליל על חיילי צה''ל שהם גונבים איברים מגופות הפלשתינאים.
    בן כספית הוא אחד ''העיתונאים'' הכי פחות מקצועיים, שמקצוע העיתונות הישרה והבלתי מוטה היא נר לרגליהם. בן כספית נחשב לאחד העיתונאים הבכירים במעריב ובישראל בכלל,יש לו גם תוכנית עושים סדר בערוץ 2,ואני שואל,
    איך הנהלות כלי התקשורת שהוא עובד אצלם לא שמים לב שהוא רוב הזמן עוסק בתעמולה ולא בדיווח? האם הם מוכנים עד כדי כך לפגוע ביוקרת כלי התקשורת שלהם,רק בכדי להמשיך ולהעסיק את העיתונאי החפיפניק הזה?

    • פשוט נכון. אתה צודק רונן.

      נכון, 06/09/09 03:52

      אני מסכים רק לדבריו לגבי שליט, שזו באמת תופעה מטורפת: מדינה מוקרבת עבור חייל האמור להקריב עצמו למענה.

  • 86.

    סוף-סוף בן כספית אומר משהו נכון (בקשר לשבויים).נקוה שימשיך בשיפורים. (ל''ת)

    שלמה, 05/09/09 21:58

  • 85.

    מר כספית, השאילה היא זו:

    ריאליסטית, 05/09/09 21:49

    כמה מבין הפובלציסטים ישארו בדעתם ההגיונית כפי שהיטבת בטא בסוגיית שליט או יסוגו ממנה בלחץ האוירה ה'ציבורית' ויסחפו ברגשנות לצדד בעיסקה מפתה אך מסוכנת!?

  • 84.

    ''חוץ מהחרדים פורעי ירושלים'' לא שכח כספית את הערבים פורעי הגליל והנגב? (ל''ת)

    איציק מהמרכז, 05/09/09 21:22

    • וגם את הדרוזים

      רונן גולדשטיין, 05/09/09 23:21

      ששרפו תחנת משטרה רק בשבוע שעבר הוא ''שכח''.
      אם הוא היה נזכר בדרוזים שהתפרעו בשבוע שעבר,ומזכיר אותם במאמרו,יש חשש שעיתונאים אחרים מהחונטה הבולשביקית שמאלנית,היו מוקיעים אותו כגזען.

      חידה: אם החרדים היו שורפים תחנת משטרה,מה היו אומרים עיתונאי ישראל הישרים והבלתי מוטים?

  • 83.

    כל ההתנהלות של החמאס התחילה עם פינוי גוש קטיף- ציבור גיבור (ל''ת)

    מוטי, 05/09/09 21:07

  • 82.

    צה''ל צריך לעשות ככל שביכולתו לשמור על החיילים - בכפוף למציאות שנכפתה.. (ל''ת)

    רוני מהשרון , 05/09/09 20:58

  • 81.

    מותו של גלעד לא יחליש את החמאס ! (ל''ת)

    ברק - שחרר אותו היום, 05/09/09 20:04

    • תגובה דמגוגית. 100% רגש. 0% היגיון. (ל''ת)

      Eחד, 05/09/09 21:10

  • 80.

    חטפו לנו חייל ! והגבורה היום היא להתכופף ולהציל אותו ! אין דרך אחרת ! (ל''ת)

    רק מטורף יהרוג אותו ממניעי אגו חולניים,,,, 05/09/09 20:02

    • נכון, ולילה הוא יום, שחור הוא לבן, וטיפש הוא חכם. עולם הפוך.

      Eחד, 05/09/09 21:12

      100% רגש. 0% היגיון.

      • אלהים משגע את האנשים

        מיתולוגיה, 06/09/09 08:04

        שאת מדינתם הוא מתכוון להשמיד.

    • אתה מהמשפחה, לא? (ל''ת)

      שואל, 06/09/09 03:54

  • 79.

    לפי התגובות האמת /דעתו של בן כספית כואבת. (ל''ת)

    חיים, 05/09/09 19:53

  • 78.

    איך הכל התהפך? בגלל עיתונאים רפים ורדודים. אין סיבה אחרת. (ל''ת)

    קיבעון עיתונאי מחשבתי רדוד, 05/09/09 19:42

  • 77.

    אגומניאקים מוכנים להרוג ישראלי- רק כדי לא לגרום לחמאס איזו נחת- זה הכל (ל''ת)

    כל ''השיקולים'' כאילו, רק מסתירים יצרים נמוכים,,,, 05/09/09 19:41

    • להרוג??? עוד רגע תגיד\\י שהוא נחטף ומוחזק ע''י צה''ל. ירדת מהפסים לגמרי

      Eחד, 05/09/09 21:14

      100% רגש. 0% היגיון.

  • 76.

    מסכים לכל מילה בעניין שליט. צריך היה להפריד חלק זה משאר הכתבה. (ל''ת)

    Eחד, 05/09/09 19:40

    • מצטרף בכל הלב ההגיוני להסכמה (ל''ת)

      rnagid , 05/09/09 22:38

  • 75.

    איך נפלת לפח סיסמת ההפחדה האינפנטלית - ''אחר''כ הם ירצו את יפו וחיפה,,,'' (ל''ת)

    האסירים שלהם הם המחיר לחילופים ! לא מוגזם, לא מידי, 05/09/09 19:31

    • ''אסירים'' ??? 1000 רוצחים שנשפטו = 1 חייל שנחטף, וזה מחיר לא מוגזם ??? (ל''ת)

      זלמנוביץ ישראל, 05/09/09 23:50

  • 74.

    כמו כל חייל גלעד סיכן את חייו למעננו - אבל משנישבה חי, חובתנו להצילו ! (ל''ת)

    גדול עליך,,, בן כספית - מתמכר לסיסמאת גבורה מזויפת, 05/09/09 19:24

    • גלעד נרדם בשמירה, לא ''סיכן'' את חייו. (ל''ת)

      סתם אחד, 05/09/09 21:23

      • גלעד לא נרדם בשמירה

        רוני, 06/09/09 00:31

        כנראה שאין לך מושג בכלל כיצד הוא נשבה, חבל שאתה משמיץ מבלי לדעת את העובדות.

  • 73.

    מרדכי רחמים ירה במחבל השוויץ ולא בתורכיה (ל''ת)

    מזקני צפת, 05/09/09 18:58

    • בשווייץ, על המסלול של שדה התעופה של ציריך (ל''ת)

      קלוטן, 05/09/09 20:41

  • 72.

    כספית כהרגלו ממשיך לשווק את ציפי(ללא מילת ביקורת)ומגן על ידידו המושחת

    דקל ב , 05/09/09 18:36

    אולמרט ! גם ללא פרשות השחיתות
    אסור היה לממשלת אולמרט וציפי להמשיך
    דקה נוספת ורשימת הכשלונות
    כואבת וארוכה...

  • 71.

    שיספר את זה בפורומים סגורים .

    ולא לנערים שחלקם עתידים להיות לוחמים., 05/09/09 18:15

    נער בין 16 ששומע את ברק מדבר אליו ואל בני כיתתו בטון כפי שמדברים לחבורת קציני מטה בדיון על עתיד שליט, מבין ומפנים שצהל לא יהיה מאחריו בכל תנאי והמדינה פשוט תפקיר אותו ממש כמו שהוא חש שמפקירים אולי את שליט.
    קשה להאמין לברק שזאת האמת שלו באשר למחוייבות של צהל ללוחמיו,אבל אפשר גם לבלום אחרת את הגל סביב שיחרור החייל החטוף,וגם להוריד את הציפיות של חמאס.
    אלה שמשפחת הלוחמים כבר לא מאמינה בהנהגה שאכן הם עושים כל הזמן את המיטב על מנת לשחרר אותו ועל כן צריך לשמור על הנושא בראש הסדר היום הלאומי תמיד .

  • 70.

    כספית! במקום שבעלי תשובה עומדים גם צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד (ל''ת)

    קדמון הימים, 05/09/09 18:00

    • אתה יודע למה הצדיקים לא יכולים לעמוד שם? בגלל הריח.... (ל''ת)

      משיב, 06/09/09 03:56

  • 69.

    אכן כתבה אמיצה ונאמנה,משקפת מציאות כפי שהיא.. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות. , 05/09/09 17:54

  • 68.

    הדיוק בנתונים ובן כספית הם שני דברים שלא נפגשים

    כהן רחמים, 05/09/09 17:52

    כספית כותב: ''עסקת טיעון שערורייתית, בה הפרקליטות מסבירה למה אין ראיות לאונס, ואחרי חמש דקות כתב אישום על אונס''.
    ראשית, הפרקליטות לא הסבירה שזו ''עסקת טיעון שערוריית'' אלא שהעובדות הן שכתוצאה משורת פניות לבג''צ מצד שדולות נשים וכדומה, נאלצה המדינה להסביר, לצערה, מדוע הסתפקה בעסקת טיעון ולא בכתב האישום שהיה מונח ומוכן להגשה.
    ומה תפקיד המשפט ''ואחרי חמש דקות כתב אישום על אונס''. מה הבדיחה הזאת, לקח למדינה שנה שלמה לקחת את כתב האישום שכבר היה מוכן, כאמור, ולפי דרישת פרקליט המדינה ואחרי בירורים ונתונים נוספים
    נוסח כתב האישום מחדש בסמוך ולאחר הוספת כל המשתנים. והליצן הזה כותב ''חמש דקות'', והרי כספית וחבריו העתונאים ועוד אחרים הרי נזפו במדינה על התמהמותה להגשת כתב האישום החדש. זו כתיבה רצינית?!

  • 67.

    ברק צודק בעניין שליט

    ר.דה-מארי, 05/09/09 17:35

    מעניין לעניין באותו עניין:צריך להזהר מהאפשרות שהאויבים שלנו יחטפו לנו חייל דרוזי או אתיופי!אני כלל לא בטוח שכל ההמולה הציבורית בעניין שליט היקר תחזור על עצמה.

  • 66.

    בן, שופרו של אולמרט

    א., 05/09/09 17:19

    ''כתב הלשכה של אולמרט, בן כספית, שעדיין מחויב לו מסיבות טעונות בדיקה, נפגש עם אחד מפרקליטיו כדי לדווח במעריב על קוטרם של ה''חורים'' בכתב האישום''.
    ''הבדיקה צריכה להתקיים לא בשביל אולמרט, אלא בשביל הבא בתור. אגב, הבא בתור זה ביבי'' ממש בא לבכות כמה צדקני אגב ביבי לא בא בתור הוא לא גנב ולא לקח שוחד אז רד מהטעון הזה.

    וחבל שאתה קושר שליט בכתבה ביחד עם אולמרט

  • 65.

    השאלה שבן לא עונה עליה ? מדוע ברק ואולמרט סיימו את מבצע עופרת-יצוקה.

    חסרה אמת בסיסית במאמר., 05/09/09 16:45

    מבלי להחזיר את גלעד שליט ארצה.יחס מעין זה למשרתי המדינה היה בתום מבצע קדש , כשמדינת ישראל התעלמה משליחיה שהיו אסורים בכלא המצרי, ישראל החליפה חיילים ישראלים בשבויים מצריים מבלי לדרוש את אסירינו שנאסרו ב''פרשה''. גם אז היו הרבה מילים על ההצדק של הנושא, מכל מיני שכירי חרב של דיין, ועד שלא הגיע מאיר עמית בסיום ששת הימים ודרש אותם, אף אחד לא התייחס אליהם. גם כיום אין התייחסות לשחרור אסירים של החמאס בעוד גלעד שליט יושב במסתור אצל המחבלים.

    • כי אנחנו לא חיים בללה-לנד. כדאי שגם אתה תרד לקרקע המציאות.

      Eחד, 05/09/09 21:22

      כל יום שעופרת יצוקה נמשך עלה לישראל בלחץ בינלאומי עצום, ולא הייתה שום אפשרות אמיתית להגיע אל גלעד. לא בחיים, בכל מקרה.
      צריך היה לכבוש את הרצועה ולהישאר שם שבועות ואולי חדשים כדי להגיע (אולי) להזדמנות כזו. אגב, אני הייתי בעד להיכנס ולמוטט את חמאס, אבל החליט מי שהחליט שזה לא יבוצע, וגלעד (יקר ככל שיהיה) בטח שאיננו שיקול מכריע למהלך בקנה מידה כזה על כל השלכותיו.
      מדינה לא מנהלים לפי בן ערובה אחד. גם לא עשרה.

  • 64.

    כל הכבוד בן מילים כדורבנות בנושא שליט

    אורן, קרית טבעון, 05/09/09 16:30

    שמח לראות עוד עיתונאי רציני שאומר את הדברים בנושא שליט באופן רציני וללא דמגוגיה חסרת קשר כגון השאלה ''מה היית עושה אם זה היה הבן שלך''

    יישר כוח
    רוב העם חושב כמוך

  • 63.

    צה''ל הפך להיות צבא ההגנה למתנחלים סוג של חברת שמירה על חשבוננו (ל''ת)

    מארת הכיבוש, 05/09/09 16:03

    • עוד תגובה ללא תוכן מבית היוצר השמאלני המהופנט והמנותק

      סמי הגבר מהפלאפליה, 05/09/09 19:44

      תותחי הטוקבקים הריקים מתוכן מפגיזים ללא הקשר וללא אחיזה במציאות

  • 62.

    יותר מדי זמן לקח לכספית להגיע לתובנה הזאת. סוף סוף נפל האסימון... (ל''ת)

    אף כי בעצמו היה ממחוללי הבליץ לעיסקת סמיר קונטאר, 05/09/09 15:55

  • 61.

    האם משפחת שליט מבינים סוף סוף

    ע. מיכאלי, 05/09/09 15:54

    האם משפחת שליט וסביבתם מבינים שכל ההפגנות,השלטים,הסטיקרים ועצרות המחאה לא עושות מימימטר של רושם על החמאס ? עם כל ההבנה אינכם יכולים לבוא כל הזמן בתלונות ואירגון לחץ על הממשלה . עוד לא נולד החייל שבגללו מדינה שלמה תסכן את האינטרסים שלה כמדינה תמורתו. המשוואה הנכונה הינה חייל אחד תמורת מחבל אחד ותו לא. כן ! לכל המתבכיינים - גם אם היה מדובר בבני הדבר לא היה משנה כלל !!

    • כמה קל לדבר,נכון?

      אני, 05/09/09 18:37

      אם הבן שלך חס וחלילה ייפול בשבי,נראה אם תגובתך תישאר כך.לא נראה לי.זה הכי קל לבוא ולהגיד משהו.

      • ל''אני'' היקר. הכל תלוי בחוסן הפנימי שלך ובתפיסת עולמך.

        אב לחייל קרבי., 05/09/09 21:33

        אם הבן שלי היה בשבי הייתי הופך עולמות בכדי שהצלב האדום יפקח על שביו.
        האם למישהו יש צל של ספק שגלעד לא יחזור הביתה בסופו של דבר?
        לי אין שום ספק בכך.
        אני בדרך כלל מביט על דברים שקורים ואומר לעצמי שתמיד המצב יכול להיות יותר גרוע.
        גלעד אמנם בשבי אבל עדיין חי,לעומת זאת החברים שהיו איתו אינם איתנו יותר וזה הרבה יותר עצוב.

        האם מישהו מהמגיבים כאן אפילו זוכר את שמם?

  • 60.

    כן - לשחרר בכל מחיר - אבל ישולם על ידי העזתים

    בני, 05/09/09 15:39

    מי האידיוט שהחליט ש''כל מחיר'' הוא מחיר שישראל צריכה לשלם???
    את המחיר צריכים לשלם האשמים - כלומר תושבי עזה שבחרו בטרוריסטים להנהיג אותם.
    המחיר הוא חסימת כל העברה של חשמל, מים, מזון , תרופות וכו'.
    תשלום הוא מניעת ביקור אצל האסירים מהחמאס.
    התשלום הוא מצוד אישי ומוצהר אחר כל מנהיגי המחבלים מעזה.
    המחיר הוא להוריד את עזה על הברכיים, - ואז לא תעלה השאלה:''מה יקרה בחטיפה הבאה''.
    כי כנראה שיבינו שאסור שתהיה חטיפה נוספת.
    שימו לב, רק כאשר ''היהודים משתגעים'' הערבים מבינים.
    אז אולי הגיע הזמן ש''המוח האנליטי''של שר הביטחון יתחיל לעבוד בצורה נורמלית ולהביא לתוצאות שיהיו גם בטווח המיידי וגם טובות לטווח הארוך.
    נכון, גדעון לוי ועוד כמה הזויים בשודיה ונורבגיה לא יאהבו זאת.
    אבל זה הדבר היחיד שיכול לעבוד, ואת זה עוד לא ניסינו...

  • 59.

    ישראל נכנעה תמיד לסחטנות, והמלים של בנימין כספית לא ישנו זאת

    פונגו, 05/09/09 15:23

    כספית מאוהב כדרכו במלים הגדולות של עצמו, רק התוכן מופרך. ישראל נכנעה מאז ומעולם לדרישות סחטניות של מדינות וארגונים שהחזיקו בחיילים ואזרחים ישראלים. כל ההסכמים לחילופי שבויים היו כאלה; חטיפת מטוס אל על ב-1968 לאלג'יריה היתה כזאת; וכן הלאה. ישראל תמיד שילמה, והוויכוח היה אך ורק על גובה המחיר. כדאי מאוד שכספית יתחיל לבדוק את העובדות לפני שהוא בודה ''אתוסים'' חסרי שחר.

    • כל הכבוד פונגו על תגובה קולעת, מנומקת ומשכנעת! (ל''ת)

      נעה נתיב, 05/09/09 22:04

    • אז בגלל שתמיד ישראל טעתה מרות, צריך להמשיך לטעות? (ל''ת)

      גגגגג, 06/09/09 03:59

  • 58.

    המדינה בהחלט חייבת להבטיח את שלום החיילים המבטיחים את שלומה .

    אריק ג., 05/09/09 15:17

    צ.ה.ל והמדינה אינם היינו אך ?

    • התפישה שלך

      רונן גולדשטיין, 05/09/09 19:09

      היא תפישה אופיינית לשמאלן בועתי נהנתן שבע ומפונק.

      • תודה עבור ההסבר המעמיק .

        אריק ג., 05/09/09 20:09

        למה שלא תכתוב פשוט שלא הבנת ?

        • אתה לא מספיק אינטילגנט

          רונן גולדשטיין, 05/09/09 22:16

          בכדי להבין ששמאלן בועתי נהנתן ומפונק,זהו הסבר מעמיק די והותר,למצב שהשמאל הביא את הצעירים במדינה בעשור האחרון,מאז שניסו ''להחליף דיסקט'' לקציני צה''ל,בתקופת אוסלו.

          • להיות יותר אינטיליגנט ממך מספק בהחלט .ביותר מזה אין צורך .

            אריק ג., 06/09/09 10:07

            אין שום מייצגים הערב בת''א ,אינטיליגנט קטן שלי ?

    • המדינה חייבת להעדיף את טובת הכלל ולחשוב גם על העתיד.

      Eחד, 05/09/09 19:39

      היא איננה חייבת (או יכולה) להבטיח את שלום החיילים, רק לעשות כמיטב יכולתה שיפגעו מעטים ככל האפשר. תפקידם הוא להגן על המדינה, לא להיפך. הם לא עושים זאת בשביל ברק או ביבי אלא כדי לשמור על משפחותיהם וכל היקר להם.

  • 57.

    לצערי, התקשורת ואתה בניהם אחראים לכל חוליי המדינה.

    ציונית גאה, 05/09/09 15:14

    האם שכחת בן, מי הריץ את הקמפיין לשחרור גלעד שליט? התקשורת.

    מי דירבן ועודד את משפחות החטופים לנהל קמפיינים? התקשורת.

    מי ראיין מעל כל במה אפשרית, העביר שידורים חיים מאוהל המחאה של משפחת שליט, ובכך תרם להקשחת דרישות החמאס, בתואנה שישראל מוכנה לשלם כל מחיר בעד שחרור שליט ? התקשורת?

    מי שטף את מוחו של הציבור 24 שעות ביממה בנושא שליט? התקשורת.

    מי גרם למדינה שלמה להתעסק באופן אובססיבי בשחרורו של שליט? התקשורת.

    התקשורת עם כל החשיפה, הפירסומים, והפרשנויות, גרמה נזק בל ישוער לשחרורו.

    ישנם דברים שהשתיקה יפה להם.

  • 56.

    לדאוג לשחרור גלעד שליט זה לא בהכרח לשחרר את כל המרצחים בכל מחיר ....

    משה, 05/09/09 14:39

    אין לי טענות לאהוד ברק על כך שצריך להיות גבול למחיר שמשלמים על שבוי ולדעתי גם משפחתו של גלעד מבינה זאת, אבל בא נבדוק אם זו אכן כל התמונה? האם אנחנו עושים את הכל כשורה

    שורש הרע זה שהממשלה מתעלמת משביו של גלעד ונוהגת בפלשתינים כאילו גלעד אינו שבוי.

    לדאוג לשחרור גלעד שליט זה לא בהכרח לשחרר את כל המרצחים בכל מחיר ולהפקיר את בטחון המדינה אלא יכול להתבטא גם בהפעלת לחץ כבד מאד על חמאס שיבינו שכל המהלך היה טעות וישחררו אותו בעיסקה הגיונית.

    כאשר מפגינים למען גלעד שליט למשל - למנוע העברת סחורות משטח ישראל לעזה, למה אנו צריכים להתייחס אליהם באופן אולטרה הומניטרי ולהתעלם משביו של גלעד, שיעבירו ממצרים כמו את הנשק שהם מבריחים.

    מדוע משפחות אסירים פלשתיניות זוכות לביקורי אסירים בישראל כאשר גלעד לא זוכה אפילו לביקור של נציג צלב אדום . תראו לי איפה ובאיזה אמנת ז'נווה כתוב שלשבוי מגיעים ביקורי משפחות.
    אנחנו יכולים להיות 100% בסדר מבחינת אמנת ז'נווה ולאפשר ביקור נציג צלב אדום (מה שחמאס לא מאפשר) מבלי להתבזות ולאפשר ביקורי משפחות וקייטנות

  • 55.

    ''עוד אחד עם שכל קטן וקומפקטי'' (ל''ת)

    מז.קום, 05/09/09 14:39

  • 54.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 05/09/09 14:36

    לפדות את גלעד שליט צריך שיהיה ברמת חשיבות עליונה.
    ניתן לשלב משימה זאת יחד עם מסמך חתום מהחמאס בו הם חותמים שהם מפסיקים את מעגל הלחימה לחלוטין כנגד ישראל.
    מסמך חתום זה יותר חשוב אפילו מכוח הרתעה.
    הוצאת החמאס ממעגל הלחימה בישראל במסמך חתום צריך להיות האינטרס הראשון במעלה בתמורה לאסירים שיוחלפו.
    החמאס יצהיר שכל מחלוקת הוא יפתור אך ורק בשולחן הדיונים מתוך הסכמה ולעולם לא ע'י שימוש בטרור.
    כמו כן יתחייב שמשטח רצועת עזה לא יופעל טרור כנגד ישראל לחלוטין ושהוא לא ייתן ידו בכל עניין לביצוע טרור כנגד ישראל.
    לדעתי אם ילך בדרך זו ויחזור בתשובה שלמה יראה לבסוף את האסירים משוחררים.
    שחרור אסירים ללא הוצאת החמאס ממעגל הטרור במסמך חתום כמוהו כדין סיוע לאוייב.
    הצבת מסגרות ויעדים בנושא זה חשובים לאין ערוך.
    -אין עוד מלבדו.
    יש להאיץ את המגעים לשחרור שליט

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 05/09/09 14:41

      אני מצפה לראות את החייל גלעד שליט מוחלף באסירים הפלשתינאים מיידית ובתנאים שציינתי לעיל.
      -אין עוד מלבדו.

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 05/09/09 14:51

      אני יודע בודאות כי החמאס יאלץ לחתום על מסמך התחיבות להפסקת טרור לחלוטין בגלל שיופעל עליו לחץ ממשפחות האסירים הפלשתינאים.
      1000 משפחות האסירים הפלשתינאים יגרמו לו לרדת על הברכיים לבלוע את הלשון ולחתום על המסמך שציינתי לעיל.
      -אין עוד מלבדו.

      • לחתום זה דבר אחד ולקיים זה דבר אחר... אצל מוסלמים אדוקים זה מקובל... (ל''ת)

        זלמנוביץ ישראל, 06/09/09 00:05

    • תעודת נאיבי תוענק לך בהקדם... (ל''ת)

      קדמון הימים, 05/09/09 18:08

  • 53.

    אולמרט ובן כספית

    kadpw7 , 05/09/09 14:35

    1.על המדינה להבטיח את שלום חייליה על ידי הצבא עצמו, מערכות הגנה ושמירה של 100% (מתקציב המדינה), נהלי חטיפה וכוננות.

    2.אין לקחת לעולם את בן כספית ברצינות, הוא כתב ספורט, ולכן מעריץ את חברו כתב ''במחנה'' אהוד אולמרט (כן ראש הממשלה לשעבר היה בצבא כתב במחנה...)

    3.מהנ''ל נובע, שיש תופעה. אנשים שלא לקחו חזו שפיכות דמים הם אלה שהכי עוורים לחיי אדם. מי שחי חיי תענוגות הוא זה ששולח ילדים לשדה הקרב, כדי ''להחזיר לשני'', הם לא מבינים ש''חיי אדם'' הוא מושג נפרד מ''משחק''.

    4.אני סומך על נתניהו שיחזיר אותו ולא על אולמרט/כספית/כתב גלובס(אולי ראה''מ הבא?)
    שיבוא מהצד כמו נוכל ויאמר: הוא צריך להגן על התחת השמן שלי!

  • 52.

    ''צודק'', בגלל זה הבן של ביבי בחממת דובר צה''ל....!!! (ל''ת)

    מה עשית בצבא?, 05/09/09 14:11

    • הייתי לצערי (ל''ת)

      kadpw7, 05/09/09 14:45

    • תגובה

      kadpw7, 05/09/09 14:46

      הייתי לצערי במלחמת לבנון השניה, הקטל הגדול ביותר בשנים האחרונות.

  • 51.

    לעומת זאת ישראל מחויבת לאנשים כאלחנן טננבאום שנישבו באופן פרטי

    תבנית, 05/09/09 13:52

    אבל לחייל שנישבה במילוי תפקידו היא לא מחויבת. דעתו המלומדת של הפרשן הידען.

    • אריק שרון המושחת ראש משפחת הפשע שיחרר את חברו טננבאום. לא ישראל. (ל''ת)

      גגגג, 06/09/09 04:05

  • 50.

    למי שלא משווה את תנאי אסירי החמאס לגלעד ולא מצמם למינמום העברות לעזה ש

    דלק,מזון מיים עד להחזרת גלעד, הרי שחשובה לו יותר, 05/09/09 13:51

    האג'נדה הפוליטית שלו והשקט התקשורתי והקבלה הבינלואמית מהחייל הישראלי....אני היום לא הייתי מתגייס לכזה צבא .....

  • 49.

    הסווה מיקצועית כושלת!!!

    אוהד, 05/09/09 13:48

    מר אהוד ברק רבות דובר וניכתב על רמת המוטיבציה של טובי בננו להתגייס לצה''ל ומי כמוך יודע שאמירות מעין אלו פוגעות בחוסן הלאומי של אזרחנו לכן לא יזיק אם תיברור את מילותיך לפני שליפתן.לדעתי עדיף היה לך להמשיך בקרירה הצבאית במקום לדשדש בביצה הפוליטית לצאת בהכרזות מקוממות למוטת את מיפלגתך לאחר בחירתך לראש ממשלה ולחרחר שינאה כלפיך בצמרת המיפלגה שהובילה לפילוג.יש לציין כי כמוך גם שחק בוגי ואפי איתם אינם מתאימים למערכת זו אז אלופים בדימום חיזרו מאיפה שבאתם כי הצבא זקוק לכם.

  • 48.

    הגנת המולדת

    ג'נרל גורג' פאטון, 05/09/09 13:34

    לחייל ההמפונק והמתבכיין היה ברק צריך לענות בציטוט לאמירתו של פאטון בהתייחס לתפקיד החייל בקרב :''לגרום לחייל (הממזר) של האויב למות בגבורה על הגנת מולדתו''.
    והמפונק היה אמור להבין שלשם כך עליו לצאת למלחמת מגן ואם נגזר עליו , יפגע גם הוא, מבלי שה''מולדת'' תוכל להגן עליו ,כאשר הוא חייל סשרות קרבי. המולדת מצפה ממנו שיגן עליה וכאשר יהפוך לאזרח חיילים אחרים יגנו עליו ,בחרוף נפש.
    שנים שאני אומר לחבריי את אותם הדברים ,לגבי חלוקת התפקידים בין החייל והמולדת. אחד מחברי הטובים נפל במלחמה עקובה מדם. אימו לא חדלה מלבכות את מר גורלה. אביו ,חלוץ עז נפש ,היה אומר לה :''רצית מדינה - זה המחיר !''

  • 47.

    משפחת שליט איבדה את התמיכה הציבורית בעקבות הקמפיין חסר האחריות שניהלה

    רן, 05/09/09 13:08

    אמנם משפחת שליט אצילה ועדינה, אבל האינטנסיביות וחוסר האחריות שגורם למדינה שלמה לרדת על הברכיים, מסעותיו של שליט ברחבי העולם, ההתרפסות שלו והבכיינות שלו מעוררת רחמים!
    לבקש מהציבור הישראלי שיחשוף את עצמו לטרור והרג פוטנציאלי במקרה של שחרור רוצחים זה חוסר אחריות, אגואיסטיות ואטימות.
    לא נשכח איך כל זה התחיל, קרנית גולדווסר המאוסה שהשפילה מדינה שלמה, הפעילה טרור ריגשי ומצפוני על הציבור והממשלה וקיבלה גופה, בכדי שתוכל להמשיך בחייה, ולעזאזל האינטרס האסטרטגי של ישראל...

    • על איזה ''האינטרס האסטרטגי של ישראל'' אתה מדבר, מדינה שמפקירה את חיילה

      לא שווה שיחיו בה או יתגייסו לצבאה, 05/09/09 13:55

      מליונים של דולרים נשפכים לכל מיני הטבות של חברי כנסת ושאר מקורבי לצלחת ולך כואב שמנסים לשחרר חייל שבוי שמוחזק ללא ביכורים ללא צלב אדום רחוק ממשפחתו, אצל חיות אדם...

      • טיפוס כמוך יתחמק בכל מצב ממילוי חובתו.אז אל תחפש ,

        נפיח, 05/09/09 14:48

        תירוצים עלובים.יש אינטרסים חיוניים לכל מדינה כולל שנואת נפשך מדינת ישראל.עכשיו אני ממתין לתגובה שלך ששרתת בסיירת מטכ'ל.אגב בחג הביכורים עורכים ביקורים של קרובי משפחה.

      • אז מה מחזיק אותך פה? קח/י את הפקלעות ועופו לנו מהעיניים, פרזיטים (ל''ת)

        חזאי הטמטום הישראלי , 05/09/09 15:58

      • ממחאה פסיבית לאקטיבית

        אוהד, 05/09/09 16:25

        כואב לי שמעלים את תג המחיר בעקבות קמפיין אגרסיבי אך חסר השפעה במקום זה עם ישראל חייב להגיב בצורה אקטיבית מול הכנסת בית ראש ממשלה ושריו עד שיצא ''עשן לבן'' כל עוד מדובר בנסיעה לחו''ל ראיון או תשדיר בתיקשורת הקודקודים יכלים לישון בשקט וליהיות רגועים.דרך זו תזרז את מקבלי ההחלטות גם אם מדובר בעלית הדרישות אך לפחות תשפיע על שיחרורו של החייל גילעד שליט.

        • האם גלעד שליט חי או מת? זו השאלה הראשונה שצריך לשאול.

          שואל, 06/09/09 04:10

          האם רוצים לחזור על הפשע של שחרור רוצחים עבור גופה כמו שהיה עם רגב וגולדווסר?

    • רן, אתה צודק בכל מלה. והרבה מאד חושבים כמוך. (ל''ת)

      rbbv, 06/09/09 04:07

  • 46.

    רק התעללות, ענוים וזובור

    מה יכולה המדינה להבטיח, 05/09/09 12:57

    כשנסיים את השירות היא תתן לנו אבטלה,
    עוני ומשפט לפי שיטת הסרט הנע.

    • חביבי שכחת את ההטבות לחברי הכנסת, המלונות הטיסות לחו''ל ביטוחי בריאות (ל''ת)

      עולמיים, וחליפות של ארמני...תחי מדינת ישראל.., 05/09/09 13:17

  • 45.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 05/09/09 12:39

    לפדות את גלעד שלי צריך שיהיה ברמת חשיבות עליונה.
    ניתן לשלב משימה זאת יחד עם מסמך חתום מהחמאס בו הם חותמים שהם מפסיקים את מעגל הלחימה לחלוטין כנגד ישראל.
    מסמך חתום זה יותר חשוב אפילו מכוח הרתעה.
    הוצאת החמאס ממעגל הלחימה בישראל במסמך חתום צריך להיות האינטרס הראשון במעלה בתמורה לאסירים שיוחלפו.
    החמאס יצהיר שכל מחלוקת הוא יפתור אך ורק בשולחן הדיונים מתוך הסכמה ולעולם לא ע''י שימוש בטרור.
    כמו כן יתחייב שמשטח רצועת עזה לא יופעל טרור כנגד ישראל לחלוטין ושהוא לא ייתן ידו בכל עניין לביצוע טרור כנגד ישראל.
    לדעתי אם ילך בדרך זו ויחזור בתשובה שלמה יראה לבסוף את האסירים משוחררים.
    שחרור אסירים ללא הוצאת החמאס ממעגל הטרור במסמך חתום כמוהו כדין סיוע לאוייב.
    הצבת מסגרות ויעדים בנושא זה חשובים לאין ערוך.
    -אין עוד מלבדו.
    יש להאיץ את המגעים לשחרור שליט.

    • מה עישנת? גם אני רוצה! (ל''ת)

      m, 05/09/09 13:47

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 05/09/09 14:15

      אני מצפה לראות את החייל גלעד שליט מוחלף באסירים הפלשתינאים מיידית ובתנאים שציינתי לעיל.
      -אין עוד מלבדו.

    • סליחה, אתה הזוי עם חלומות באספמיה (ל''ת)

      ציונית גאה, 05/09/09 14:41

      • כדור הארץ

        מוטי קליפורניה, 05/09/09 15:05

        את היא ההזויה וכל זיקה בינך לציונות הוא מקרי לחלוטין את יכולה להצטרף ל-M.
        והחמאס יחתום!!!
        -אין עוד מלבדו.

    • ל 12.39 במקרה הטוב אתה תמים. (ל''ת)

      נתן.ש מעלות. , 05/09/09 17:52

    • אולי כדאי בהזדמנות להחתים את החמאס על טופס התגירות (ל''ת)

      mamamenny , 05/09/09 18:21

  • 44.

    לא אתוס ולא נעליים. די להזכיר את עיסקת ג'יבריל. (ל''ת)

    גילי פורן, 05/09/09 12:24

  • 43.

    רק תיקון למאמר. מרדכי רחמים ירה במחבלים בשדה התעופה קלוטן שבציריך (ל''ת)

    ייחיאל כ''ץ, 05/09/09 12:14

  • 42.

    הכתבה הטובה ביותר של מר כספי

    לין, 05/09/09 12:08

    מר כספי יודע להאשים וזאת אינה עיתונאות גדולה, לעשות מה שעשה היום זאת עיתונאות אמיתית להפיל ראש ממשל כך פשוט מזעזע באם נכון הם צריכים לשבת בבית הסוהר. אני בחרתי באהוד ולא מתבייש ואם מישהו הפיל אותו סתם הוא צריך לשלם במשרתו.

  • 41.

    הנדינה לא עושה הכל כדי לשחרר את גלעד, כמו תנאי אסירי החמאס. (ל''ת)

    היו םלא הייתי מתגייס לצהל ואם כן מוריד פרופיל, 05/09/09 12:00

  • 40.

    מספר הערות... ועוד מחמאה אחת....

    יפה, 05/09/09 11:59

    1. אתוס החייליים, המאמר הציוני ביותר שכתבת.
    2. ''נתניהו מנהל את זה לא רע '' - אתה מתחיל לצאת מהקופסה.
    3. ''נתניהו משתדל לשמור על כבודו של אובמה'' - המשפט המצחיק ביותר בכתבה. זמנים מודרנים?
    4. לגבי ליבני. נתניהו את ברק מגמדים אותה. חבל שהתקשורת מאדירה אותה. רצוי היה לנתח את סיסמאותיה הנבובות. דהינו , היא עולה על בריקאדות שנוצרו בתקופה כהונתה כשרה בממשלות קודמות.
    5. לו היית מפנה את השטח במאמר מאולמרט לקצב, יתכן והיית סותם את הגולל על המונח ''אפליה בישראל''.

    ולסיכום,
    סיסמתה הקרובה של ליבני : אובמה מזגזג בנושא ההקפאה בהתנחלויות.

  • 39.

    יה חביבי, שברק ישווה את תנאי אסירי החמאס לגלעד, שיקשה על העברות לעזה (ל''ת)

    ככה שבעזה יהיה גהינום ואז נדבר אם לברק איכפת משליט, 05/09/09 11:58

  • 38.

    בחטיפה הבאה החמאס ידרוש את ביבי?

    רונן גולדשטיין, 05/09/09 11:48

    נראה דווקא שהחמאס ידרוש קודם את בן כספית ודומיו בתקשורת הישראלית,שיבואו לעזה וישתלבו באיזה מערכת עיתון עזתי,בכדי להפיץ משם את הפרופוגנדה הזולה שלהם.

  • 37.

    בן, עד שסוף סוף אתה מסכים עם ברק ולא קוטל אותו בצורה אוטומטית

    יניב, 05/09/09 11:47

    גם פה היית חייב להכניס איזה ''ברק טעה'' אחרי כ''כ הרבה פעמים שהוא צדק? זה האגו או הפנקסנות?

  • 36.

    לא צריך לחקור שום דבר

    רונן גולדשטיין, 05/09/09 11:44

    האשמה על שאלת הנער בן ה-16 את אהוד ברק,
    תיפול בכל וועדת חקירה על התקשורת בראש ובראשונה.התקשורת היא שמקדמת כבר יותר מעשור,את האג'נדה התבוסתנית שאומרת שאנחנו צריכים בכלל להתנצל על קיומנו ונצחונתינו במלחמות,וכן בן כספית,גם אתה שייך לאותה תקשורת ששטפה את המוחות של הצעירים היהודים,שבמקום ללכת לצבא,הולכים להפגין ומתחברים לכל מיני קבוצות אנרכיסטיות.

  • 35.

    צודק במאה אחוז. עם כל הצער שבדבר, הצבא מגן של האזרחים, ולא ההפך. (ל''ת)

    ניר, 05/09/09 11:37

    • מדינה שבוגדת בחייליה, לא ראוייה להם. ישראל בגדה ברון ארד פולארד (ל''ת)

      וכעת בגלעד..., 05/09/09 13:15

      • די עם הדמגוגיה הזו. מדינה לא מקריבה עצמה למען משפחה אחת. (ל''ת)

        די, 06/09/09 04:12

  • 34.

    אחד התפקידים של העיתונות היא להנהיג את דעת הקהל

    זלזל הקנוקנת, 05/09/09 11:33

    בנושאים חשובים מבחינה לאומית-שיגידו ''פראבדה''או כל מה שירצו ,כפי שהרוב תופס אותם והאתוס הציוני שעליו גדלנו.מה שקרה בפרשה הזאת הוא שהעיתונות נגררה אחרי מצג שווא דמאגוגי שהציגו אנשים כמו תא'ל שאמה ולא העמידה הענין בהקשר הנכון ובפרופורציה הנכונה.אז כל הכבוד לבן כספית שהעלה את הנושא באיחור אומנם אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם לא.

  • 33.

    שני דברים

    דוד, 05/09/09 11:29

    1. מערכת יחסים שאינה דו צדדית אינה יכולה להתקיים - אף פעם . טענה כי רק החייל 'חייב' ואילו המדינה לא תגרום לאנשים לא להכנס למערכת יחסים זו כלומר יותר ויותר יעשו הכל כדי לא להתגייס - ובצדק .
    2. אחרי לימוד סנגוריה שכזו על אולמרט ( כן , כך מתנהג גנב שחצן ) מחכה לכתב ההגנה על קצב ( כך מתנהג אנס ? )

    • מספיק כבר עם ההתבכיינות הזו! גלעד שליט זה לא הפקרת פצוע!

      דני, 05/09/09 15:19

      דוד היקר, לגבי הנקודות שהעלית:

      1. הטענה כאילו היחסים בין המדינה לחייל הם הדדיים ומבוססים על תן וקח היא דמגוגיה לשמה. על החייל לבצע את משימותיו נ ק ו ד ה. נושא הגמול לחייל על שירותו הוא בכלל חלק מהשירותים אותה מעניקה המדינה לאזרח ואם אתה לא מבין את זה דוד - אז אתה לא מבין את התשתית הערכית של מדינה מערבית מודרנית. זה העסק.

      אם אתה מחפש דוגמא אמיתית להפקרת חייל (ממניעים פוליטיים) - ראה מקרה מדחת יוסוף ז''ל (יש גם קשר הדוק לאהוד ברק - על כך הוא צריך להתבייש, לא על גלעד שליט).

      2. בנקודה זו אתה צודק. זה שבפרקליטות העתיקו סכום של צ'ק ממקור א' במקום ממקור ב' בטעות בכתב התביעה - זו לא הגנה רצינית. אהבתי את הקטע שבו עו''ד של אולמרט מסביר את גניבת הוצאות הנסיעה הכפולות כעבודה נוספת... נראה שהם הולכים לחטוף חזק בבית המשפט.

      • ואיפה שמעת/ראית התבכיינות ?

        דוד, 05/09/09 22:25

        יתכן שבתשתית הערכית של מדינה מערבית מודרנית הדברים מתנהלים כפי שאתה מציג אותם .
        לא אכנס לשאלה הבסיסית אם ישראל היא מדינה מערבית מודרנית .
        אבל ......ב'מדינה מערבית מודרנית' מי שמשרת , משרת מבחירה , כלומר מתנדב ומקבל משכורת ככל שכיר , הבדל אדיר לבין מה שקורה בישראל שבה הגיוס הוא חובה ( לא אתייחס לשכר שהוא פרט שולי במקרה זה )

  • 32.

    ההשוואה להפקרת פצוע אינה כה מופרכת

    ובכל זאת בעניין שליט, 05/09/09 11:27

    יש הבדל בין מצב של הרוג או פצוע שהוא מצוב שנגמר לבין חטוף שזה עניין נמשך ובכל אותן שנים יושב שם מישהו ונמק בכילאו וחושב שהמדינה לא עושה די כדי לשחררו. יש לזה משמעות לזמן הזה שעובר. לעניין הטיעון של התמריץ לפגוע בחיילים כי בסוף הם ייצאו מהכלא הוא חלש כי בכל מקרה כיום רובם מתאבדים ככה שעניין ההרתעה הוא חלש כאן. השחרור של שליט יביא לפתיחת המצור על עזה ושיפור רמת חייהם של הפלשתינים וזה לכשעצמו יהיה התמריץ הכי טוב שלהם לשמור על המצב הקיים. זה גם אינטרס של ישראל.

    • האם אתה מוכן להקריב עצמך או בן משפחתך עבור שליט?

      האומנם?, 06/09/09 04:14

      לא מדובר בצידקת שיחרורו. מדובר במחיר.

  • 31.

    כספית הוא כתב החצר של קדימה

    כספית אתה לא אמין,אולי תחליף מקצוע?, 05/09/09 11:25

    עיתונאים צריכים להיות קודם כל אמינים כלפי ציבור הקוראים,אבל כספית עשה ועושה הכל כדי שאנחנו(הקוראים) נצביע למפלגת קדימה המושחתת(בראון רמון הנגבי אפללו וכו)...די כבר!!עזוב אותנו באימאש'ך,אנחנו לא נצביע לציפור החלולה עם הציפור שעפה לה מעדן החלון.

  • 30.

    כל הכבוד לבן כספית על דבריו האמיצים בנושא שליט

    נפיח, 05/09/09 11:25

    וכל הכבוד לציפי ליבני שאמרה את הדברים ללא כחל וסרק,עוד במהלך מסע הבחירות.נזכור לרעה את תא'ל שאמה או מה שמו ודומיו שזכו לפירסום בגין עמדה חסרת אחריות וטיעונים דמאגוגיים

  • 29.

    אולמרט היה ראש הממשלה הכושל והמושחת ביותר בהיסטוריה של ישראל (ל''ת)

    בניזרי והירשנזון(חברו הטוב) מחכים לך בתא מס 3, 05/09/09 11:22

    • הכי מושחת והכי מנוול היה אריק שרון, מורו ורבו של אולמרט.

      כן, 06/09/09 04:15

      הוא עדיין חולב מהמדינה מיליונים עבור בניו.

  • 28.

    מספר הערות...וגם מחמאה אחת....

    יפה, 05/09/09 11:13

    1. אתוס החייליים, המאמר הציוני ביותר שכתבת.
    2. ''נתניהו מנהל את זה לא רע '' - אתה מתחיל לצאת מהקופסה.
    3. ''נתניהו משתדל לשמור על כבודו של אובמה'' - המשפט המצחיק ביותר בכתבה. זמנים מודרנים?
    4. לגבי ליבני. נתניהו את ברק מגמדים אותה. חבל שהתקשורת מאדירה אותה. רצוי היה לנתח את סיסמאותיה הנבובות. דהינו , היא עולה על בריקדות שנוצרו בתקופה כהונתה כשרה בממשלות קודמות.
    5. לו היית מפנה את השטח במאמר מאולמרט לקצב, יתכן והיית סותם את הגולל על המונח ''אפליה בישראל''.

    ולסיכום,
    סיסמתה הקרובה של ליבני : אובמה מזגזג בנושא ההקפאה בהתנחלויות.

  • 27.

    בא לי לבכות בן..למה רק עכשיו אתה כותב על הנזק האסטרטגי {לא פחות ואולי

    שלום, 05/09/09 11:10

    אף יותר} בכניעה מוחלטת של מדינת ישראל לאירגון טרור איסלמי קיצוני???!!!

  • 26.

    מה שאתה כותב על גלעד שליט - נכון במאה אחוז

    עומר, 05/09/09 11:06

    הבחור שדיבר על ''האם המדינה תדאג לי'' מראה את הרע שצמח כאן.

  • 25.

    לגבי גלעד אתה טועה- ההקרבה הייתה בתקופה שמרבית החיילים תרמו

    אחד, 05/09/09 10:53

    היום זה לא כך. בסה''כ פחות מרבע מהאוכלוסייה משרתת בתפקידים קרביים ואחוז גבוה וגדל בכלל לא משרת. לכן, מי שכן מרגיש שהוא רוצה לתרום, ראוי שישאל מה המדינה תעשה לשמירה על שלומו. אותו תלמיד יודע את הסיכונים שבהגייסות לקרבי, אבל רוצה לדעת שיש צאחוריו גב תומך- היום זה לא המצב.

    לגבי גלעד, המו''מ היום הוא מביש אבל הכרחי. אאחרי למעלה משלוש שנים בשבי, אין ברירה אחרת , אלא לשחרר את האסירים. זאת לא הדרך הרצויה אבל הממשלה הקודמת וזו שבאה עכשיו, לא השאירו ברירה.
    חצי שעה לאחר חטיפתו, ישראל היתה צריכה להיכנס לרצועה ולשחרר אותו, גם במחיר של מותו ומות חיילים אחרים. מאחר וזה לא נעשה, היום אין ברירה אחרת.

    • חוזרים לציונות. חוזרים לחינוך. חוזרים לערכים. לא הכל אבוד! (ל''ת)

      שניים, 05/09/09 17:21

  • 24.

    מה יגידו מלחכי פינכת אולמרט, אם יורשע? (ל''ת)

    משה, 05/09/09 10:51

  • 23.

    אם אין מבטיחים את שלומם של החיילים

    מטרת מחבלים מודאגת, 05/09/09 10:44

    מדוע מאבטחים את שלום אלה שמחליטים על גורלם? יש להתייחס לכולם בשיוויןניות ולבטל מייד את אבטחת האישים ואת אבטחת הכנסת. די והתר במשטרת ישראל וביכולותיה
    ידע כל פוליטיקאי מצוי ובמיוחד גנרל מעוטר ותדע אמו שבשירות מדינת ישראל אפשר לאבד חיים או חירות גם כשר או ראש ממשלה וכבר חוותה ישראל מקרים כאלה בעבר, ולא קרה שום אסון מחריד לאומה, כפי שלא קורה כל אסון על כך שלא יחזירו את שליט בכל מחיר.
    ובאמת לא שאלו אותנו כשנולדנו אם חפצים אנחנו להיות תושבי מדינת ישראל או אזרחיה, הדבר נכפה עלינו, ככה נראית ישראל וכך תיראה בעתיד ומי שלא מתאים לו במיוחד, באמת אין לו מה להפסיד, מוזמן לעזוב למקומות אחרים ואז תפחת האבטלה והצפיפות ומספר כלי הרכב בכבישים ויותר מקום להקים אוהל על שפת הים. ויהיו יותר ישראלים מאושרים.
    תמיג יהיו אידיאליסטים צעירים שיהיו מוכנים להקריב את שלמות משפחתם ואת שמחת החיים שלה כדי לזכות במצבה בבית קברות צבאי. כך ימשיך להיות בישראל עד אחרית הימים

    • ממש טיעון עקבי והגיוני.. די כבר לדמגוגיה הרגשית בגרוש!!! (ל''ת)

      דני, 05/09/09 15:51

    • כמה דמגוגיה... ומי יאבטח את המאבטחים? ואת המאבטחים של המאבטחים????????

      Eחד, 05/09/09 19:33

      מאבטחים את ראשי המדינה לא בגלל שהם דואגים לעורם. חלקם סיכנו את חייהם פעמים רבות עבור המדינה. מאבטחים אותם כי:
      פגיעה בהם היא פגיעה בסמל (כמו פיגוע בכנסת)
      היא תהווה נצחון מוראלי לאוייב
      היא מסכנת את שאר אזרחי המדינה
      די! די כבר עם כת גלעד שליט. אתם ירדתם מהפסים לגמרי!

  • 22.

    הכסף טישטש את האתוס

    מוטרד צפוני, 05/09/09 10:41

    תתביישו....ניתן לעשות הרבה להחזיר את גלעד....לסגור מעברים....לחנוק כלכלית...להטיל ממש מצור ואולטימטום....ואם לא עוברים לצוד מטרות בעלות ערך.....ףאבל אתם כבר מסואבים...מדושני עונג...ומתגוררים במגדלי אקירוב....ופשוט לא רואים מה קורה למטה.....בואו נחזור לימים של פעם.,...אומץ...תעוזה....ורצון להביא חייל הביתה

    • אמן. (ל''ת)

      ואמן, 05/09/09 17:23

  • 21.

    ברק כמו צ'רצ'יל - אומר את האמת לעם. השאלה היא אם לנו יש את האומץ (ל''ת)

    לקבל את האמת: החזרת גלעד או התגברות הטרור?, 05/09/09 10:40

  • 20.

    מסכים ב100 אחוז אם הכותב

    שמעון, 05/09/09 10:38

    האמתי זה אחד הכתבות הכי טובות שהיו באתאר בזמן אחרון, וכל ילה שנאמרה פה היא בצדק.
    כל הכבוד למערכת שעשתה סדר בדברים...

  • 19.

    די, מספיק, לא מעונין לשמוע יותר על גלעד שליט. הבן שלי נלחם ונפל בלבנון

    אב שכול., 05/09/09 10:38

    ומאז אימו ואני איבדנו את שימחת חיינו.

    אם גלעד שליט עדיין בחיים אז לפחות להוריו יש תיקווה...

    לנו אין.

    הבן שלי הקריּב את עצמו על מנת לשמור עלינו.

    אני מצפה את אותו דבר מגלעד.

    ולמשפחתו אומר – אני בטוח שגלעד מתביש בכם.

    • הבן שלך מסתכל עליך מלמעלה, רואה שחייו נגמרו סתם ומתבייש בתגובה שלך (ל''ת)

      אחד, 05/09/09 16:27

      • חוצפן ורשע! מי אתה שתאמר מה הבן שלו היה חושב? (ל''ת)

        Eחד, 05/09/09 19:30

    • הגיע הזמן שההורים השכולים ידברו.

      הגיע הזמן, 06/09/09 04:19

      התעמולה השמאלנית המפוצצת את משפחת שליט בכסף לנסיעות וכ' וכ', לא שמה קצוץ על משפחת השכול, ואף אחד לא מזכיר את הורי החיילים שהיו עם שליט ונפלו. די לפסטיבל הזה. הפכו את שליט לדבר הכי חשוב במדינה.

  • 18.

    מה הכספית משווה - בין פופוליטיקאית למנהיג עתיר נסיון?

    אלון רוזן., 05/09/09 10:22

    כמו להשוות סטודנט מתחיל לפרופסור עתיר נסיון, כך גם ההשוואה בין ציפי לאהוד ברק.

    זה שציפי עשתה מעצמה ''חברה של מדונה''
    והיא מיוחצנת, זה לא תורם לידע הבטחוני-מדיני, המורכב מעשרות שנים של עשייה אינטינסיבית.

    מה זה פה ''כוכב נולד''?!

  • 17.

    היי בן כספית, זו לא כתבה זהו אפוס שלם. ממש מכביד להתייחס בתגובית אחת..

    חזאי הטמטום הישראלי , 05/09/09 10:18

    לעניין בו פתחת, האתוס של ''שמירת שלום החיילים'' - תודה. תודה מקרב ליבי לך על שהצגת דברים כמהותם.

    שנים של התבכיינות (כדברי ברק המדוייקים) שמאלנית, טשטשו במדיה את ה''נכון וללא נכון'' עד לבלי הכר.

    כתבתי על כך בהרבה תגוביות, כי איבדנו דרך וכיוון עם המסע המוטרף של ''שחרור שליט''. זה לא שאין בי אמפטיה וסימפטיה להורי שליט שבנם יקירם בשבי.

    זו מדינה שאיבדה את הכיוון ומוכנה באחת לשלוח חיים אל מותם להגנתה וביד השנייה לתת בידי האוייב את (כמעט) כל תאוותו - חינם בעבור חייל שבוי.

    איבדנו כל פרופורציה והבחנה של נכון ולא נכון.

    לכן, תודה לך על חלק זה במאמרך. אני רואה בו פוטנציאל של מאמר מכונן (מחדש).

    המלאכה לא תמה בזאת, היא רק החלה. יש צורך לטהר ולנקות ולהבריק את הרפש התודעתי שזרע כאן השמאל ומושגיו המעוותים-מתאבדים.

    מדינה ועם החפצים חיים, אמורים להיות ברורים ונחושים. ברורים עם הכרתם בזכותם לארץ, ברורים בנכונותם להקריב גם את היקר. רק כך קמה לעם מולדת. זה אינו עניין של מה בכך!

    יש לתחזקו ללא הרף ובאורך רוח בלתי נדלה ולהשקיע את כל שנחוץ, הכל! הכל, מבלי להתעייף ''ממלחמות'' כאילו חפצנו בהן מלחתחילה...

  • 16.

    בניגוד לכתבים הקשקשנים המתלהמים, דעה אמיצה של בן בענין שליט !!! (ל''ת)

    ענין שליט בראיה מערכתית, 05/09/09 10:16

  • 15.

    מעניין אבל האורך מייגע (ל''ת)

    לחלק ל 3 כתבות, 05/09/09 10:04

  • 14.

    500 איש נהרגים בתאונות דרכים ואף ילד בן 16 לא קם ושואל מדוע

    רמי הזאב, 05/09/09 10:01

    מדינת האלימות האולטמטיבית שלא מסוגלת לבטחון אזרחיה, לא קמים ילדים בני 16 ושואלים מדוע,

  • 13.

    כתב מגמתי, ברק וביבי ההורים שלנו? קצב זכאי ? והבן של בן בשבי ?

    בן מספיק, 05/09/09 10:00

    מוסר מדינת ישראל , נופל על החזקת גלעד שליט בשבי. וברק וביבי ,מעבירי מלט הומנטרי לעזה. ממשיכים להחזיק את עצירי חמאס בבית כלא 5 כוכבים, הם הצדיקים. וכשהבן של בן יפול בשבי נראה מה יגיד אז הבן.
    טוב שהשווה את האי היוני לאולמרט, הלו העסק נסגר על מנת לתת שקט לפינוי של גוש קטיף,
    ולסיום קצב, 12 נשים התלוננו, ובן היום מחפה על התקופה שידע , על ''מבחן קצב'' שכל עובדת בלישכת קצב עוברת , ולא פירסם.

  • 12.

    צודק!! לא בכל מחיר!!! כל הכבוד לברק על האומץ!!

    מתי, 05/09/09 09:57

    כולם רוצים לראות את שליט בבית אבל האם באמת בכל מחיר?
    בושה לילדון ששאל את ברק את השאלה המתבכיינת ואח''כ רץ לעיתונים. מי שלא מוכן להקריב ללא כל תנאי שלא יתגייס!!! נסתדר גם בלא שכאלה!! ומספיק עם הדמגוגיה של אלו השואלים ''ןמה עם זה היה הבן שלך?'' אהוד ברק נלחם בחזית ובאומץ כל ימי חייו, במקומות שהסיכוי בהם ליפול בשבי עולה עשרות מונים על רצועת עזה. מעבר לכך אני שואל את אותם הדמגוגים, מה עם אותם משפחות שאיבדו את יקיריהם בפיגועים הרצחניים אותם ביצעו אלו אשר עומדים להשתחרר בעסקה הקרובה??? הגם להם את דואגים??
    ןמה עם הישראלים אשר יחטפו וירצחו בעקבות שחרור המחבלים הקרב ובא?? הגם להם אתם דואגים?? ןמה עם הריסת החוסן הלאומי וההשלכות של תהליך הרסני זה (אשר אתם אחראיים לו באופן ישיר)?? הגם מכך לא אכפת לכם??
    ברק עשה מעשה אמיץ, מספיק להתבכיין. אין עוד מדינה מערבית אשר עושה כה רבות על מנת להחזיר את שבוייה הביתה. תנו לקברניטים לעשות את עבודתם בשקט. אתם רק גורמים נזק.
    צריך לנהל פה מדינה, זה לא גן ילדים!!!

    • יופי של תגובה! (ל''ת)

      שאפו, 05/09/09 17:31

    • מתי, אמרת הכל. ולדעתי רוב העם מסכים עם דבריך. (ל''ת)

      מצטער, 06/09/09 04:22

  • 11.

    צודק לחלוטין בנושא גלעד שליט והחזרתו בכל מחיר, חייל מתגייס כדי להבטיח

    גיל אזולאי, 05/09/09 09:50

    את שלום המדינה ולא כדי שהמדינה תבטיח את שלמו. הפעם צדק ברק כמו שציפי ליבני צדקה ואמרה את זה באומץ. האתוס המופרך והמעוות של בכל מחיר והקמפיינים האדירים ורווי התקשורת גרמו לכך שגם גופות (רגב וגולדווסר) הוחזרו בכל מחיר. משפחות שניהלו את הקמפיינים הללו גרמו להחרפת מצבו של שליט ולמחיר המטורף שנדרש עבורו כמו גם הקמפיין שמנהלת משפחתו.
    תיקון קל מרדכי רחמים הסתער והרג מחבל בשוויץ ולא בטורקיה

  • 10.

    על מה העונש של קצב ואולמרט?

    חיים, 05/09/09 09:45

    על זה שלא מנעו את עונש הגירוש מאנשי גוש קטיף החפים מפשע- לכן הם סובלים - עין תחת עין. שרון שקיבל החלטות נענש באי יכולת לקבל החלטות.כל אחד מקבל מה שמגיע לו

  • 9.

    סוף סוף מישהו בתקשורת מדבר בהיגיון (ל''ת)

    eldadgold , 05/09/09 09:36

    • ברשותך, חצי הגיון

      יוספוס, 05/09/09 13:47

      אני מקבל ומחזק את הנאמר על שליט.

      התקשורת יצרה כאן קרקס לטובתה.

      יש ללמוד מעסקאות קודמות כמו גיבריל בהן חטפנו אח''כ פי כמה.

      כל מחבל שנתפס יודע שימיו בכלא ספורים, יחטפו: חייל, גווית חיילח, סוחר סמים או מי שלא יהיה והנה הולכים הביתה עטורי תהילה.

      למה חצי הגיון? הכותב מדבר על הליכה למסלול סורי בניגוד להצהרת רוה''מ תוך אבוד הימין לחלוטין. הכותב לא מציין כי בבחירות ביבי לא ניצח - אלא גוש הימין. לברק כמות מנדטים של כ-6 ח''כ. ניסיונו של ביבי לגמד את פיגלין הוביל אותו לתיקו מול הגברת לבני.

      להערכתי, אם רוה''מ לא היה מקשיב לתקשורת ואומר: יש את דן מרידור, בני בגין, בוגי וגם פיגלין הוא לא היה במצבו דהיום. הוא היה מוביל גוש של 70ח''כ בלי 30 שרים כי הלכוד היה מקבל 35-40 מנדטים.

      אבל, למה לנהוג בהגיון אם אפשר להקשיב לתקשורת? שעמדתה בעניין הגולן ידועה. עמדתה בעניין שליט ידועה (מה הביא את הכתב לרשום אחרת מהקונצנזוס?).

      לסכום: חצי הגיון.

      • ליוספוס: בביה''ס של החיים - השכר לימוד הכי יקר (ל''ת)

        הגזברות, 05/09/09 15:00

        • אגוזים ניתנים למי שכבר אין שיניים (ל''ת)

          יוספוס, 05/09/09 17:53

  • 8.

    לא עושים כלום למען החזרת שליט

    יהושע קוצינסקי, 05/09/09 09:34

    ב
    רק תפסיק לעבוד עלינו
    כל עוד במעברים עוברים משאיות
    כל עוד מזרימים גז ונפט וסולר
    כל עוד מספקים מים וחשמל
    כל עוד יש ביקורים לאסירי חמאס
    כל עוד יש הטבות לאסירי חמאס
    וכל עוד אסירי חמאס רואים אור יום
    אתה אהוד ברק לא עושה כלום
    נבחרת לעשות לא לדבר ולא לעבוד עלינו
    אהוד ברק הפקרת חיילים זה דבר קבוע אצלך
    זוכר אהוד ברח מצאלים
    זוכר הפקרת חייל פצוע בשכם
    ועכשיו אתה מפקיר את גלעד

    • יש עוד ברשימה של אלה שברק הפקיר:

      ישראלי 1, 05/09/09 20:21

      מה עם אנשי צד''ל?

  • 7.

    עכשיו אני מבין

    רז, 05/09/09 09:33

    למה צחי הנגבי אמר על אהוד ברק בעבר אהוד ברח.
    הוא פשוט בורח מאחריות במקום לענות לעניין על שאלה לעניין של תלמיד תיכון שמתגייס עוד שנתיים.

    • צחי הנגבי הציני והמושחת שלא תרם דבר למדינה באמת שווה ציטוט. (ל''ת)

      חה חה חה, 06/09/09 04:23

  • 6.

    כתבה מצויינת בן, במיוחד על נושא שליט

    אליהו, 05/09/09 09:28

    כאב המשפחות מובן, אבל מה יהיה עלינו כשישחררו לחופשי חיות אדם , כמה ימותו ,יתפוצצן באוטובוסים מהחלאות הללו, מעניין איפה יהיו תנועות השחרור והעצומות ז כשיתברר שמכנני הטבח הם משוחררי עסקת שליט?
    מצב נוראי אבל המשוואה שהחמאס קבע, היא בלתי הפיכה ותזיק למדינה בטווח הארוך לאין שעור.

    ליבי עם משפחת שליט שלא נדע שנהיה במקומם, כל אחד במקומם היה מוכן להחזיר את כל המדינה, כולל הממשלה, העיקר שבנו יחזור, אבל מה איתנו?

    שאלהים יעזור!

  • 5.

    אמת מפחידה

    דיוניסיוס, 05/09/09 09:24

    אבל גם את האמת צריך להעמיד בפרופורציות נכונות.

    תפקיד החילים להקריב את חיהם למען המדינה.
    אך מי היא המדינה ?
    עבור מי באמת נלחמים החילים ?

    השאלה הזאת, העסיקה את מלכי הבררבים,
    כשהתברר שהם מעצמה צבאית ובכלל לא ברברים.

    מלך הברברים נהג להוציא להורג חיילי אויב
    אם האויב התעלל בשבוים ברברים אולא דאג
    לבריאות השבוים.

    גם חילופי השבוים עם מלך הברברים היו ציורים.

    כשאויב ניסה להחזיר למלך הברברים כמה מאות
    גוויות של חיילים ברברים, הורה מלך
    הברברים לצוד, כמספר הזה חיילי אויב
    ולהשיבם במצב של גוויות לאויב.

    מעצמות כמו מצרים, למדו בדרך הקשה שלא
    משתלם להרגיז את הברברים.

    קליאופטרה לבית תלמי, פתרה את הבעיה
    כשהגיעה להסכם ''כבוד הדדי'' עם מלך הברברים.

    אולי צריך ללמוד קצת מהברברים ?

  • 4.

    כל מילה בסלע- לגבי גלעד שליט (ל''ת)

    שי כהן, 05/09/09 09:20

  • 3.

    ''המדינה זה אני''

    נהנתן טיפוסי, 05/09/09 09:09

    והמדינה חייבת לתת לי הכל, הכל ואני לא חייב לתת דבר בתמורה. למדתי את הפטנט הזה מכמה ''עיתונאים/פרשנים'' פה.

  • 2.

    אם בפועל אין בנייה-למה כל העולם ואשתו בלחץ גרנדיוזי על ישראל?? (ל''ת)

    איפה העיתונות??למה לאפשר לכל זב חוטם לתקוע לנו?, 05/09/09 09:06

  • 1.

    אם ככה זה כאן, אני רוצה להיות שם. (ל''ת)

    אמא, 05/09/09 09:00