• 13.

    סתם קשקוש על חשבון התורה (ל''ת)

    נוביק, 06/09/09 12:07

  • 12.

    רשימת הארורים

    עמית רומם, 06/09/09 08:25

    דוקא רשימת הארורים לא מחזקת את דבריהכותב שכן המשותף לכל הארורים שהינם דברים הנעשים בסתר, כך שאין זה משנה אם הם עומדים בפני כניסה לארץ או לא (זאת גם הסיבה שב- 2 "ארורים" הוסיפו את המילה בסתר כי אלו דברים שניתן לעשות אותם גם בגלוי)
    אבל הרעיון עצמו יפה מאד
    אני קוראת אותך כל שבת ונהנית מאד

  • 11.

    Fascinating reading

    Tal, 06/09/09 04:37

    Thank you for this clever lovely masterpiece

  • 10.

    כווווווווווווולם נותנים עיצות למורים. נראה אותך עובד במערכת 10 שנים. (ל''ת)

    קשקשן על הטרסה, 06/09/09 00:11

    • מסכימה. מה נסיונו החינוכי של הכותב? (ל''ת)

      מורה, 06/09/09 07:41

  • 9.

    דיאלוג בכל גיל

    זיו, 05/09/09 13:02

    אכן, החינוך הדיאלוגי הוא שלב ההתפתחות הבא באבולוציה...
    אך מנסיוני כגנן ילדים, גם בגיל 5 יש אפשרות לדיאלוג, ואין צורך באילוף. אותו מגע אישי של נפש אל נפש ראוי שיתפתח כבר בגיל הרך ביותר. כאשר זה קורה, אפשר ללמד את הילד לא לחצות כביש ללא אילוף, אלא באמצעות אותו מגע נפשי. באמצעות דיאלוג ברמה עמוקה יותר.

    הפסיכולוגיה של המאה האחרונה הדגישה שוב ושוב את הקריטיות של חוויות הגילאים המוקדמים. כאשר אתה מאלף בגיל 5, גם לגבי זהירות בחציית הכביש, אתה בעצם מאלף את הילד להיות נתון לאילוף. מי שמאלף ילד, בכל גיל, מצביע רק על מוגבלותו ליצור דיאלוג עם בני אותו גיל. השלב הראשון בחינוך דיאלוגי נאור הוא בדיאלוג עם המיינד, עם הראש, וכך אפשר לעשות עם מתבגרים. השלב המתקדם יותר חייב להיות דיאלוג עם המהות הראשונית, האינטילגנטית, שממנה רובנו מנותקים, והמשתקפת אל מול עיננו בילדים בני השלוש והחמש.

  • 8.

    במימון המדינה עוברים החרדים מקטנותם שטיפות מוח והפחדות כמו בדיקטטורות

    רובוטים חרדים, 05/09/09 08:29

    האפלות ביותר,כדי לסמם ולאלחש אותם באופיום הדת.האב-נורמליות הזו קורה,אל תשכחו,קורה במימון המדינה........

  • 7.

    אחלה כתבה

    רוברט אסולין, 04/09/09 20:18

    הלוואי שכל המורים בישראל היו מיישמים את זה. חבל שחלקם מעדיפים ללכת על הפתרון הקל - לאלף במקום לחנך

  • 6.

    הכתבה מחכה בתיבת הדוא"ל של המורה שלי לשעבר... :)

    גיא, 04/09/09 18:03

    השאלה האם נהג משה כיאות במעמד שבו היה תדרוש קריאה מעמיקה של ספר שמות, ופירושים כמובן... האם האילוף של משה את העם היה חיוני, או שהיה מקום לתהליך חינוך. אני מניח שהדבר תלוי בהשקפתי לגבי האם הבאת העם לארץ ישראל היתה בגדר חובה, שהוטלה על משה מאלוהים או שמא מדובר בגחמה/בחירה חפוזה של גדול המנהיגים של עם ישראל.

  • 5.

    מאמר מאלף!

    חנוך בן אלוף, 04/09/09 15:21

    אין מה לדבר - מאמר פשוט מאלף - מאמר חובה לכל מורה ולכל שר חינוך.

  • 4.

    אנחנו מקיימים דיונים על זה בפורום

    שלומי, 04/09/09 14:30

    כל שבוע יש דיונים על המאמר של ליאור בפורום של תפוז. אתם מוזמנים -
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=241&MessageId=133373445

  • 3.

    מאמר מצויין ישר כח לכותב המצודד (ל''ת)

    רוחקה ה.. הכי יפה בארץ, 04/09/09 13:49

  • 2.

    במדינה מטורפת כמו שלנו

    צ'יקו, 04/09/09 12:12

    אנחנו עדיין לפני הכניסה לארץ. שבט של ברברים. ולכן אנחנו בשלב האילוף עדיין

  • 1.

    משה

    אילן, 04/09/09 12:01

    גם בצבא עושים אילוף וזה מביא תוצאותץ טובות