• 14.

    ולמה זה רע?

    אאא, 03/09/09 00:08

    אתה דוגל במערכת חינוך דפוקה לכולם בשם השיוויון.
    עדיף שחלק יקבל חינוך טוב.

  • 13.

    צביעות!

    אריק, 02/09/09 23:23

    ממורה מצופה לבוא מתחושת שליחות ללא קשר לתמריצים?
    הרופא יודע שיוכל בעוד כמה שנים לפצתוח קליניקה,
    העיתונאי מקבל משכורת סבירה,
    ואילו המורה מקבל השלמה למינימום.

  • 12.

    הכל משחקי לשון של פוליטיקאי חלקלק.כבר ניסו את השיטה הזו פעם ונכשלו

    אורן, 02/09/09 23:13

    כשכולם יבקשו להרשם לבית ספר מסויים והאחרים ישארו ריקים יאלצו במשרד החינוך לחזור בהם מהתוכנית. רק על הנייר התחרות עובדת. במערכת ציבורית של בתי ספר צריך להיות שיתוף פעולה ותמיכה ולא ניסיון להרוס האחד את השני.

  • 11.

    הבנות של סער מתחנכות בחינוך פרטי פלצני בלי אתיופים (ל''ת)

    שלי, 02/09/09 23:01

  • 10.

    צר החינוך סער ממשיך לממן את הגרורות הממאירות של ה''חינוך''

    ה''חינוך'' התורני הממאיר, 02/09/09 21:27

    בתורני לבערות,נחשלות,טפילות,עוני ופיגור.מימון החינוך התורני הוא אות קלון על מצחו של הצר סער.

  • 9.

    מתי יבינו את שורש הבעיה?

    נחמה, 02/09/09 21:14

    דנים ודנים על מערכת החינוך...מתי יבינו כי הבעיה העיקרית היא מספר התלמידים בכיתה?
    איך אפשר ללמוד מורשת, תנ''ך, מתמטיקה וכו' בכיתות של 40 תלמידים? טפלו קודם בבעיה זו...אח''כ בבונוסים והפרטה.

  • 8.

    עליבות המערכת לא קשורה לשמו של השר\\ה

    ענבר, 02/09/09 20:40

    כלום לא ממש משנה וכלום הרי לא ישתנה.סער הציג את מלוא עליבותו ואת עליבות אותו משרד חינוך(!) כשלא תבע בתוקף ובצורה חד משמעית שכל ילד במדינת ישראל יכנס לכיתה בראשון בספטמבר,ראו מקרה התלמידים האתיופים.במקום זה סיפרו לנו דובריו (הרבים כמובן) על שלל ''נסיונות'' הדברות עם רבנים ושאר ירקות.סער בא סער יילך ואנחנו נשאר תקועים עם אותם פקידים עלובי נפש.

    • בינתיים אנחנו דווקא כן תקועים אתו ,כפי ששמת לב .

      אריק ג., 02/09/09 21:52

      ואם לא יהיה שינוי או יקרה נס ,הרי שלזמן ארוך .

  • 7.

    יש לך כל כך הרבה טעויות בחשיבה הסוציאליסטית המעוותת

    טוקבקילר, 02/09/09 17:28

    אבל אני בעבודה עכשיו אז אין לי זמן להגיב.

    אולי אעשה זאת מאוחר יותר.

    רק אגיד שאל תקנו את השטויות האלה של המחבר הסוציאליסט שחושב שאנשים עשירים הם לא מוסריים!

    • כל הכבוד טוקבילר! אין מדובר בטעויות. אלא:

      יהודה דגני, 02/09/09 18:42

      כותב המאמר לא נותן למציאות לבלבל אותו.
      בקרוב תגובה מפורטת.

  • 6.

    סער צודק

    אני, 02/09/09 16:36

    פתיחת אזורי הרישום ביחס לבתי ספר הממלכתיים תחזק את מערכת החינוך המדינתית, ותכריח את בתי הספר הממלכתיים לשפר את האטרקטיביות שלהם.בית ספר ממלכתי אטרקטיבי מחליש, באופן אוטומטי, את האטרקטיביות של בית הספר הפרטי שלידו.
    מי שמציע להימנע מתמרוץ מורים מצטיינים מנסה לשמר את השיטות ''הייחודיות'' של מערכת החינוך בניהול כוח אדם. שיטות שאינן קיימות גם בשירות הממשלתי.

  • 5.

    צודק

    י.חודפי רמת אליהו, 02/09/09 16:07

    100% צודק
    איפה זרם העובדים בחינוך איפה?

    • מה זה צודק ?לא השאיר אפילו פינה קטנה לוויכוח . (ל''ת)

      אריק ג., 02/09/09 17:20

  • 4.

    רוב צלמידי בתי הספר ה''ייחודיים'' הם ילדים של שמאלנים

    רון הכחול, 02/09/09 15:49

    אחד בפה ואחד בלב...

  • 3.

    אני איתך בסוגיית התמריצים.

    יעל ר., 02/09/09 15:42

    אין ספק שהתמרוץ הכלכלי דורך לא רק על המוטיבציה האינהרנטית שאמורה להיות למורים לקדם את תלמידיהם, אם להצלחה בלימודים ואם לשרת את המדינה, אלא גם על שיקולי ההתגייסות של התלמידים עצמם. בית הספר, בעיני, הוא לא לשכת גיוס, ולא צריך להפוך אותו לכזה. צריך ללמד את התלמידים על חשיבותו של הצבא ולהותיר בידיהם את מימוש החובה האזרחית המוטלת עליהם מכוח חוק לשרת בו. כך, צריך להעביר לתלמידים את חשיבותו של הידע האקדמי והעובדה שהוא מהווה בסיס לפרנסתם העתידית ולמימוש עצמי, ולא לתמרץ לציונים גבוהים גרידא.

  • 2.

    האם זה רלוונטי שבתו של השר לומדת בבית ספר פרטי? (ל''ת)

    אלון, 02/09/09 15:37

    • בוודאי. תפקיד ציבורי נושא עמו אחריות ולא רק פריבילגיות

      שי ק., 02/09/09 16:25

      מאוד רלוונטי מכיוון שהוא בתפקיד מחנך העל. תפקיד ציבורי נושא עמו גם אחריות ולא רק פריבליגיות ולכן כששר מתראיין בכל מקום וטוען כי הוא בעד וכי צריך לעשות חושבים לגבי החינוך המופרט והמופרט למחצה אז הוא מחוייב לאותן הטפות. קודם כל שיהווה דוגמה. אין מה לעשות מעשיו של אדם מדברים בעד עצמם

  • 1.

    מעניין מאוד

    שי, 02/09/09 11:58

    אכן נראה ששיטת התגמולים של השר שאובה מעולם אחר ואינה מתאימה למערכת חינוך. היא לא חינוכית