• 90.

    נדב הקטן והמטורלל

    מרדכי היהודי, 12/08/10 10:30

    מעשה בשפן קטן רמבולבל שרצה מאוד להיכנס ליער האכזר ששם יש אריה גדול כמו אריה גולן השדרן ונמר אכזר כמו רזי ברקאי ושפנפנה כמו כרמלה מנשה וכל שאר ירקות אוהבי י שמעאל ולכן גם השפן הקטן שקקיבל נזלת והשטן עלה לו לרואש והיתחיל ליכתוב את הבלב ואת חכמתו הגדולה אבל בסוף החיות הרעות טרפו אותו כי הוא היה דתי מחמד שפנפני

  • 89.

    כל הכבוד לנדב הלפרין על העוז להיות תמים

    שושי, 08/01/10 19:41

    איני יודעת מי אתה ,אך אני מתמוגגת מכתיבתך, דעותיך ודרך הבעתן.
    יישר כוחך !אנא אל תפסיק לחלום ,לבקר יבעיקר לחשוב בלי ציניות. מקווה כי יהיה לך הכח והעוז להתמיד הן בתמימותך הברוכה והן בכתיבתך.

  • 88.

    אתם החילונים

    איילת, 07/09/09 14:46

    אתה בכלל מבין למי אתה מדבר?לשליח ה'!!גם אם אתה חולק על רב..ישנה דרך לדבר הוא מעליך ואין מה לעשות!!הוא יותר גדול ממך גם בגיל וגם גדול יותר בתורה..!שתלמד תורה ותעריך את הדבר העצום הזה אז תוכל לדבר!!אתם באמת לא יודעים מה אתם מפסידים...

  • 87.

    אמת ויציב

    דביר, 07/09/09 01:18

    בהחלט נרמז בגלוי, על חרון אפם של הציבור החרישי לנוכח מכת הרבניאדה שמתוללת בארצינו ובחלק מעדותינו הפזורות והמפורזות.

    הכותב בהחלט נותן מקום של כבוד לרבנות, אולם מגנה את צידוק דינם של אותם הוגי דעות רברבנים שחלקם נקראים גם רבנים.

    צעיר או לא צעיר זו לא השאלה! נקודה חמה ורגישה עלתה בקטע שהוצג כאן לראווה. יישר כח נדב מי יתן ותשא ברכה לעוד מאמר עשיר ונפלא.

  • 86.

    ל-75 וזה שהגיב לו

    מישו, 04/09/09 13:46

    אחיי הרגתם אותו מצחוק.
    הנודניק הזה באמת נראה כמו רון וויזלי. רק הרבה פחות מצחיק והרבה יותר טרחן.

  • 85.

    בגדי המלך...

    דינה, 04/09/09 09:46

    90% מהציבור מזדהה עם מה שאתה אומר ושותק. יושבים בבתי כנסת ושומעים שיעורים ברמות שונות, לפעמים טובים, לפעמים שטויות ובוריות שבא לבכות. מערכת החינוך כל כך מכובסת שהיא בסוף מאמינה לעצמה.

    • התבלבלת בשם שלך... התכוונת למינה...מינה צמח

      מאיר, 06/09/09 13:46

      אני מבין שעשית סקר נרחב בכל הציבור הדתי לפני שקבעת את הנתון חסר התקדים הזה.

      דווקא נראה לי שרוב הציבור הדתי סולד מחוצפנים כנדב, ולא משנה מאיזה כיוון הם באים.

      תפסיקו לקבוע נתונים ע''פ תחושות בטן ושכנוע עצמי.

  • 84.

    מהי מטרת היהדות ומה היא רוצה מהאדם היהודי?

    בשביל מה דת רבנים וכו'?, 04/09/09 08:08

    אולי אם נבין המטרה נוכל יותר למצא כיוון ?

    • לדכא להפריד ולמשול (ל''ת)

      ותו לא!, 04/09/09 19:08

  • 83.

    רבנים שמסוגלים לגדל אהבלים כמוך אין סיבה שלא תחלוק עליהם (ל''ת)

    לא שייך למזרחי, 04/09/09 07:33

  • 82.

    בושה

    חנה, 04/09/09 06:38

    בושה וחרפה שנותנים לילד שעוד קורא לעצמודתי ועוד במדור שכביכול הוא בעניני יהדות ככה לדבר! המדור שלו צריך להיות במדור של איך לא לחנך ילדים להיות כמוהו! במדור יהדות אולי תשימו דברים שמראים על שם המדור. כגון עניני חודש אלול הכנה לראש השנה וכו....

  • 81.

    עבור חובשי הכיפות האלימים הפאתוות של האייתוללות הרבניות שלהם הם מעל

    הפאתוות של המולות הרבניות, 04/09/09 06:34

    המדינה,חוקיה,פקודות צה''ל ומפקדיו ואף מעל מוסר אנושי בסיסי.

  • 80.

    כן, למה לא ? הוא יתקוף ויסתום פיות למבקריו.. מלחמה באלימות עלק!

    האיחוד הלאומי , 04/09/09 06:12

    שכח התרנגול מחופש הביטוי?

  • 79.

    הזהר בדבריך בכבוד התורה כנגד רבנים...

    חיים, 03/09/09 23:54

    אני יבוא ויטען שכל הפרופרסים הם אפסים ואסור להקשיב להם,יבוא כל העולם ויטען כלפי איך?הם למדו הרבה שנים,הם חכמים
    אז תורתינו הקדושה שממנו חכמינו לומדים מדריכה אותנו ולא איזה תינוק.... בן 15!!!!!

  • 78.

    וואלה צודק (ל''ת)

    ט, 03/09/09 21:49

  • 77.

    אחח.נדב...חפרת

    שימי, 03/09/09 21:08

    אולי כדבריך "ידע אינו ערובה לצדק" (????) אבל גם "אל תהיה צודק תהיה חכם".

    וממרומי שנתך ה-15 אתה גם לא ממש צודק.

    די מספיק לצטט פילוסופים.
    לך לשחק כדורגל, צא עם חברים.
    בצבא יכפכפו אנשים כמוך יא לפלף.

    • תכל'ס צודק

      אריאל, 04/09/09 11:55

      תמיד יש את המעצבן הזה שחייב בכוח להרגיז.
      ממש חפרן הרון וויזלי הזה.

  • 76.

    אתה אחד הילדים הכי מעצבנים שאני מכיר !!!!!! בעעע... (ל''ת)

    אורן, 03/09/09 17:44

  • 75.

    הגאווה היא אם כל חטא

    רחוק רחוק, 03/09/09 17:23

    מאמריך נוטפים גאווה עצמית ושחצנות, אין כאן ענין של העזה, אלא פשוט ילד שחושב שאם הוא קרא כמה ספרים אז הוא כבר מבין הכל, יש דברים שרואים מכאן שלא רואים משם.
    אני מאחל לך שתמשיך בדרך זו, השחצנות סופה שתלמד לקח את בעליה

  • 74.

    מספרים שר' אברום שפירא זצ''ל

    ג'וזף המספר, 03/09/09 12:49

    ראש ישיבת מרכז הרב, העביר שיעור, ובשיעור ניסו להבין את דברי אחד הראשונים, העיר לו אחד התלמידים: ''אולי הוא טעה? הוא בסה''כ בן-אדם''. צעק עליו הרב: ''חמור, חמור''.

    וד''ל

  • 73.

    שתי הערות

    המעיר לארץ, 03/09/09 12:47

    1. השאלה היא לא אם אתה חולק או לא, אלא מה עושים בסוף? מה שבא לי? או מה שרבנים אומרים?
    2. שמת לב מה אתה מביא כהוכחה על רבנים? את בן גוריון ועמוס עוז? שאם כל הכבוד שאני רוכש להם, הם עוד לא עוסקים בענייני הלכה.אם יש לך טיעונים הלכתיים, תכתוב אותם, לא סברות כרס שהיום כאן ומחר שם.

  • 72.

    חולק על רבו כחולק על הקב'ה זה החינוך שלימדו אותך לך תלמד יהדות

    בני, 03/09/09 08:35

    כמו שצריך לא בבתי ספר חילונים

  • 71.

    אתה לא מתווכח עם הרבנים אלה עם ההלכה!!!

    שמשון מי-ם, 03/09/09 08:27

    הרבנים הם רק נציגי ההלכה בעולם .אם אתה יודע הלכה זכותך להתווכח איתם אם לא אז אתה לא משחק על אותו מגרש.

    • אתה לא מייצג את ההלכה, אתה מייצג רבנים אינטרסנטים!!!

      מלחמת קודש , 03/09/09 11:22

      אם רב כלשהו גדול ככל שיהיה שולח ידו בגזל או בעריות ומחלל שם ה' בפרהסיה אין לגונן עליו, ובטח שלא בשם התורה הקדושה שלה ולמעשים מעין אלו אין בכהוא-זה!

      אם אתה לא יודע הלכה אתה לא משחק במגרש בכלל, אל תתווכח עם כאלו שכן יודעים !

  • 70.

    צודק מחד

    עפר, 03/09/09 08:06

    שמותר לחלוק על רבנים.
    מאידך, יש לזכור, אתה באמת עדיין ילד. את טענותיך שמעו הרבנים עליהם אתה חולק לא פעם, ואלי שווה לתת להם את הקרדיט.
    חשוב שתהיה האפשרות לחלוק, אך בהחלט יש לרבנים מקצועיות שאין לך.

    ברוך תהיה

  • 69.

    מותר לחלוק על רב בוויכוח פוליטי / מדעי / פסיכולוגי / חברתי

    אם רב יגיד שמותר לעבור על דבר הלכה - יש לחלוק עליו, 03/09/09 07:44

    לדוגמא היה כאן ב NRG רב הומו מוצהר - ברור שיש לחלוק על ההיתר שנותן למשכב זכר..
    אין לחלוק על גדולי ישראל ... יש רק לבדוק האם הובנו דבריהם - כי מהמקום שממנו שואב החכם את חכמתו שואב הכסיל את שיכלותו..

    • גם על מישהו שקוראים לו ''גדול'' מותר לחלוק אם הוא תקף מינית

      מלחמת קודש , 03/09/09 08:35

      או מגן על רוצחים גנבים פדופילים וכו' ...

      לא תמצא אף פוסק שאומר שבמצבים כאלו צריך לכבד אותו כרב!

      אלא אם כן למדת תורה מירון ידען!

      • גם על אלכס לוין הסלבי אפגאני מותר לחלוק (ל''ת)

        שסניק, 04/09/09 07:43

  • 68.

    מלא בעצמו כל כך שאינו מסוגל להבחין בין טוב לרע

    יואב, 03/09/09 07:43

    זו הסיבה שתוקפים אותך. כי אתה מפרסם שירים שמהללים את עצמך. כי אתה כל כך זחוח, שאינך מסוגל לראות דבר.

  • 67.

    הלכות תלמוד תורה - הרמב''ם

    הרמב''ם - ענק מולנו החגבים, 03/09/09 07:36

    ה,א כשם שאדם מצווה בכבוד אביו, וביראתו--כך הוא חייב בכבוד רבו, ויראתו; ורבו, יתר מאביו: שאביו, הביאו לחיי העולם הזה; ורבו שלימדו חכמה, הביאו לחיי העולם הבא.


    ה,ג לפיכך אמרו, כל החולק על רבו--כחולק על השכינה, שנאמר ''בהצותם, על ה''' (במדבר כו,ט). וכל העושה מריבה עם רבו--כעושה עם השכינה, שנאמר ''אשר רבו בני ישראל את ה''' (במדבר כ,יג). וכל המתרעם על רבו--כמתרעם על השכינה, שנאמר ''לא עלינו תלונותיכם, כי על ה''' (שמות טז,ח). וכל המהרהר אחר רבו--כמהרהר אחר השכינה, שנאמר ''וידבר העם, באלוהים ובמשה'' (במדבר כא,ה).

    ה,ח אלו התלמידים הקטנים שלא הרבו תורה כראוי, והם מבקשים להתגדל בפני עמי הארץ ובין אנשי עירם, וקופצים ויושבים בראש לדון ולהורות בישראל--הם המרבים את המחלקות, והם המחריבים את העולם, והמכבים נרה של תורה, והמחבלים כרם ה' צבאות. ועליהם אמר שלמה בחכמתו, ''אחזו לנו, שועלים--שועלים קטנים, מחבלים כרמים'' (שיר השירים ב,טו).

    • בור דמגוג; ''תלמיד חכם שאין בו יראת שמיים - נבלה טובה הימנו''!

      מלחמת קודש , 03/09/09 08:34

      כך אומרת הגמרא!


      אין אף פוסק שאומר שצריך לכבד רב שתוקף מינית / אונס / גונב / או מגן על פדופילים ורוצחים

      ממי למדת תורה? ירון ידען??

      • יופי!

        מאיר, 06/09/09 12:44

        אז כל רב שלא חושב כמוך הוא חסר יראת שמיים והוא גם אנס/גנב/פדופיל/רוצח. נכון?

        זה משאיר אותך עם רק עם הרבנים הרפורמיים.

        תהנה!

  • 66.

    מותר לקחת ריבית מיהודים (ככה אבא שלי מתפרנס) (ל''ת)

    מחלוקת ה עם רבנים.., 03/09/09 07:24

    • דמגוג בור - הוא אמר מחלוקת על הרבנים המושחתים לא על ההלכה והתורה

      מלחמת קודש , 03/09/09 08:01

      כנראה שלא למדת הלכות נשך וריבית חוזר בתשובה בור ועם הארץ

  • 65.

    מותר למסור אדמות ישראל לגויים (ל''ת)

    מחלוקת ג - הרמב''מ ממש טיפש בקטע, 03/09/09 07:23

    • בור דמגוג; זו מחלוקת על התורה וההלכה לא על הרבנים המושחתים

      מלחמת קודש , 03/09/09 08:04

      המחללים את שם ה' מגוננים על פדופילים אטנסים ורוצחים

      קשר למסירת אדמות שבשליטת יהודים אל הגויים - אני מציע לך לפתוח את ה''חינוך'' ולראות מה הוא אומר על פסק הרמב''ם המונה מצב של ''עזרת ישראל מיד צר'' כמלחמת מצווה על הגויים המצרים! ומאימתי נקרא ''עזרת ישראל מיד צר'' - אפילו שבאו על ישראל בעסקי קש ותבן - כלומר אפילו שלא באו הגויים לבקש אדמה מישראל אלא שאפילו קמו עלינו להצר לנו בדרשם קש ותבן מאיתנו (הכוונה לדברא הפעוט) !!!


      בואר - אתמול חזרת בתשובה היום אתה רוצה להיות רב ... פחחחח

  • 64.

    מותר ללבוש חולצה עם צמר ופשן - אם היא מעוצבת בקסטרו (ל''ת)

    מחלוקת ב עם רבנים, 03/09/09 07:22

  • 63.

    מותר גם לשחק בשבת בסוני פלי סטיישן 3 ... (ל''ת)

    מחלוקת א עם רבנים, 03/09/09 07:21

    • זה חילול שבת - מה הקשר למחלוקת על הרב בניזרי פה ?! (ל''ת)

      מלחמת קודש , 03/09/09 08:44

  • 62.

    רב כמו כולנו

    .ענת, 03/09/09 06:46

    שופטים רבנים כולם בני אדם

  • 61.

    אם לא נחלוק על רבנים הם ימשיכו לחשוב שכינים נולדים מזייע ופרעושים מעפר

    ולא מזיווג ושיש לירח אור משלו שמתמעט ומתמלא, 03/09/09 05:18

    ועוד כהנ''ל שטויות רבים!

    • נראה אותך גבר מגיע להיכלי הישיבות לדון בנושא (ל''ת)

      אתה חכם על מקלדת, 03/09/09 07:52

      • אדרבה תוכיח לנ שכינים נולדים מזייע ופרעושים מעפר ולא מזיווג

        ושאור הירח לא יותר מהחזרת אור השמש, 03/09/09 18:42

        לא מתמעט ולא מתמלא.
        אתם רק מסגלים להצדיק את השטויות שלכם עם תרוצים עוד יותר אבסורדים מבלי להרגיש צורך להוכיח אותם!

  • 60.

    כל הכבוד נדב

    יוסי, 03/09/09 03:52

    טור יפה וצודק

  • 59.

    גם כסיל שבחושך הולך, משוכנע שדרכו מוארת !!! ילדון..

    kobi, 03/09/09 02:49

    סלח לי נערי הקט, אתה כותב יפה.....
    אבל אין זה גורם הבנה ושכל,
    בשביל לדעת חומר צריך ללמוד,
    ובשביל להיות עיתונאי... כנראה שלא.

    • הפוסל הפסול במומו פסל (ל''ת)

      תשתדל להבא להגיב לעיניין, 03/09/09 05:21

    • גם כסיל כי יחריש יחשב לחכם (ל''ת)

      חבל שאת זה עדיין לא למדת, 03/09/09 05:47

    • גם כסיל כי יחריש יחשב לחכם (ל''ת)

      חבל שאת זה עדיין לא למדת, 03/09/09 05:48

    • KOBI - עוד שחצן מזדקן שמגן על הרבנים המושחתים (ל''ת)

      Inventor , 03/09/09 05:54

  • 58.

    אתה טיפש ויהיר למרות שאתה אתה מנסה לכתוב בשפה גבוהה (ל''ת)

    נונקונפורמיסט, 03/09/09 02:25

    • עוד תגובת עילג (ל''ת)

      נסה שוב, 03/09/09 05:23

  • 57.

    נדב הלפרין-אתה אמיץ וישר, אל תירתע מאיש! המשך וכתוב ללא לאות! (ל''ת)

    גונזו, 03/09/09 01:00

  • 56.

    מור ועוד איך מותר לחלוק על רבנים....

    רובי, 03/09/09 00:22

    ואני לא בא להמעיט בערכם של גדולי הדור חס וחלילה אני מנסה פשוט לומר הרבנים האלה בכלל הם כמונו בסה''כ.
    שכל אדם צריך לבחור לו רב ולכן שמן הסתם הוא חולק על רב אחר...אפילו בעולם קטן בעלון של שבת מופיעים תגובות ברשות הדיבור שגם שם ראיתי שיוצאים נגד רבנים...

  • 55.

    נכון אתה הומו?

    נגד רבנים, 03/09/09 00:00

    או סתם פלצן?

  • 54.

    וחלאס להגיב על הטוקבקים שלך!!! (ל''ת)

    דוד, 02/09/09 23:19

  • 53.

    חמוד

    דוד, 02/09/09 23:14

    אתה ילד קטן ומשועמם ואין לך מושג איך תבכה על זה כשתגדל. כולנו עשינו פאדיחות כשהיינו קטנים רק שלך יש קהל גדול ותעוד. תעשה לעצמך טובה ותמשיך לכתוב בחדר.

  • 52.

    היפרדות מדינית מערסים/ש''ס/חרדים/ערבים עכשיו !!!

    מלחמת קודש , 02/09/09 23:13

    לא ייתכן שהאוכלוסיות הפרזיטיות האלו יחיו על חשבון אלו שבמאת אנשים ערכיים, טובים ופרודוקטיבים ויעשו לנו את הגיהנום פה!

    לתת להם מקום ואוטונומיה ושיחיו וישגשגו שם ויעזבו אותנו בשקט!

    את האקדמיה, את הצבא, את התעשיה, את ההתיישבות ... הכל עשו שמאלנים (אשכנזים בעיקר)

    מה עשו הערבים? פיגועים ??

    מה עשו המתנחלים? מאחזים??

    מה עשו הערסים? את המוזיקה המזרחית היפהפיה??

    מה עשו החרדים? את מוסדות מעיין החינוך ה''תורני??

    כל האוכלוסיות המנויות לעיל חיות על חשבון האשכנזים השמאלנים האליסטיסטיים שבנו כאן הכל ... בוא נראה אתכם מה אתם שווים ... היפרדות מכם ... קחו לכם חבל ארץ ותעשו לכם כלכלה משלכם תעשיה משלכםצבא משלכם ... אין לי ספק שתצליחו ותשגשגו :)))

    אין ספק שלרבנים שלכם יש מספיק סיעתה דשמיא שתביא לכם הרבה ברכה ושגשוג בתחום הכלכלי-חברתי, תעשייתי, צבאי, אקדמי ...הכל :)))

    רק תעזו אותנו בקט ... קחו את הערסים שלכם, תחזירו אותם בתשובה ותקימו לכם כבר אוטונויה ותרדו לנו מהווריד!

    הישארו קשובים ומעודכנים לניסיון להקמת תנועה פוריטאנית ( Puritan movement)

    • ואיך בדיוק יסתדר הצבא עם סד''כ לוחמים מזערי?

      וואלה?, 02/09/09 23:53

      שלא לדבר על כך שחלק לא מבוטל מהאקדמיים במדינה - מדענים אמיתיים, מתמטיקאים, פיסיקאים, מהנדסים - הם דתיים.
      כמו לדוגמא, זוכה פרס נובל האחרון הישראלי פרופסור ישראל אומן. (ויש רשימה ארוכה ומכובדת לא פחות של אקדמיים).
      לרוב השמאלנים עושים דוקטורט במדעי החרטה ומשאירים את המדע לאנשים בעלי שאיפות אמיתיות.

      השמאל החילוני בעיקר טוב בלירות על אלטלנה.

      • החסרון בערסים/חרדים/ערבים לא יורגש בס''כ, האמן לי :)))

        מלחמת קודש , 03/09/09 01:39

        נראה שאתה דואג לי יתר על המידה ...

        (או אולי אתה מחביא את הדאגה איך אתה תסתדר בלי השמלאנים האשכנזים :)

        א) פרופ' אומן הוא אשכנזי ... ושיעור זוכי פרס הנובל של יהודים דתיים וימניים הוא נמוך לאין ערוך מיהודים חילוניים שמאלנים ..

        ב) את האקדמיה, כמו גם את הצבע ואת התעשייה והכלכלה הקימו כאן האשכנזים השמאלנים ... ונשמע שדבר טוב יצא מכך ... אתה טוען שיש הרבה אנשי אקדמיה מוצלחים שהם יהודים ימניים מזרחיים ... כל הכבוד ... אז אתה רואה? יש לכם כבר בסיס אקדמי עשיר למדינה החדשה שתהיה לכם ... קחו גם את ירושלים ...

      • אל תדאג, לא נרגיש חסרון גדול בסד''כ בלי הערסים/חרדים/ערבים :)))

        מלחמת קודש , 03/09/09 03:02

        בלשון המעטה ...

        ואדרבא ... אם לטענתך רוב הכח האקדמי במדינה הם דתיים ... כן ייטב לכם בבואכם להקים לכם אוטונומיה משלכם ... עלו והצליחו :) איננו זקוקים להם ... אתם זקוקים להם יותר מאשר אנו ... שוב בלשון המעטה ...

        אגב, כמה זוכי פרס נובל דתיים כמו פרופ' אומן יש ביחס לזוכי פרס הנובל השמאלנים החילוניים?? אין יחס :)))

        מיותר לומר שגם אומן הוא אשכנזי ...אם נלך שלב קדימה זה יהיה אפילו עוד יותר מביך בשבילך :)

        נסה למצוא זוכה פרס נובל מזרחי דתי ?? יש ?? חחחח


        נו נו ... רק תלונות יש לך על השמאל האשכנזי ... אם אתם כאלו טובים כמו שאתה מתאר כאן ... למה אתם לא מוכנים להרים את הכפפה ולהקים לכם אוטונומיה משלכם עם כל היכולות ה''נפלאות הללו'' ?!? :))))

        • אני מסתכל על המגזר הדתי

          לפחות אני לא גזען!!!, 04/09/09 09:02

          והאמן לי, אם היה תלוי הדבר בי - הייתי לוקח את הצעתך לאוטונומיה בשני ידיים.
          הייתי משאיר פה את כל השמאלנים החילונים שעושים ד''ר במדעי המדינה וספרות אנגלית ואת כל הג'ובניקים שמשרתים בבקריה ולוקח את כל הדתיים המהנדסים, פיסיקאים ומתמטיקאים ולוחמים קרביים לאותה אוטונומיה. (ותתפלא לדעת כמה כאלה יש. באחוזים ומספרית).

          ולגבי מזרחים ואשכנזים - אני, האשכנזי הדתי, הייתי גם משאיר את כל הגזענים שכמותך בצד השני.

          האמת היא, שאיננו זקוקים לכם - אתם אבן ריחיים על צווארינו - אבל אנחנו מחוייבים לדאוג לכם כי כך דורשת הדת היהודית.
          המגזר הכי לא יצרני במדינה שהמקצוע הכי ריאלי שבו הוא שולח את ידיו הוא משפטים...

          פעם היו באמת חילונים ציוניים שהיה חשוב להם לתרום ולייצר - היום נותרו רק מתי מעט.

          ולסיכום: היזהר במה שתה מייחל. יום אחד אתה עלול לקום בבוקר ולגלות שקיבלת את מבוקשך...

  • 51.

    התעללות טוקביקיסטים בקטין חסר ישע

    נעמה, 02/09/09 22:25

    אני חושבת שהכותב מבריק
    כל אדם ענו יודע היטב כמה תבונה יש באמירותיו וכמה קנאה ושנאת סרק יש אצל הטוקבקיסטים

    ולמרות שהוא כה מבריק ונעים - הוא עדין קטין
    ולצערי עקב האלימות הרבה של הטוקבקיסטים זה ממש לא ראוי ולא הולם לאפשר לו לכתוב ולהיחשף לכזו שנאת סתם
    גם כותבים מבוגרים ומוכרים מתקשים להתמודד עם גלי השטנה - אדרבא נער צעיר
    אז למרות שזה הישג וכל הכבוד לנער - זה לא המקום לכתוב בו, הוא לא אמור לשאת על כתפיו בכזה גיל את האלימות שיש באתר הזה או באתרים אחרים - ויש הרבה

    • קראת את מאמר השיטנה שהילד כתב?

      את אמיתית?, 03/09/09 00:32

      איך רעד וצמרמורות עוברות בגופם של הרבים ה'חרד''לים'? איך כל הפסיקות שלהם הם כתוצאה מפחד והתנשאות (ועל זה נאמר ''טול קורה...'')?
      איך הרבנים הם חבורה מרושעת שמנסה לטמטם את כולם ולהפוך אותם לזומבים?

      לא משנה שהרב שאמר שלא מדובר בניאו רפורמים אלא ברפורמים ממש הוא רב הטכניון ובהשכלתו הוא ד''ר למתמטיקה - הוא חשוך וצר אופקים.
      וזה אדם מבריק. (רב הטכניון וד''ר לאחד המקצועות האקדמיים הקשים ביותר).
      לא כל מי שיודע להתבטא הוא 'מבריק'. גם אובאמה וביבי יודעים לנאום...

      איןתבונה בדבריו. יש זילזול, שחצנות ויהירות ותו לא.

      אלימות לא ראיתי פה - ראיתי רק תגובות שהולמות לחלוטין את הילד ואת מה שכתב.

      אם הוא רוצה שיקשיבו לו - כדאי מאוד שגם יקשיב לאחרים.
      אולי, רק אולי, הוא יגלה שיש אנשים לא פחות חכמים ממנו בעולם ושגם הוא יכול ללמוד משהו.

      אם הוא לא רוצה שיזלזלו בו - כדאי שיפסיק לזלזל באחרים.

      לא מפתיע שהוא משתמש באותה זוית שבה השתמשה מפלגת שינוי ז''ל - שינאה.
      צד''ר זה הגילגול החדש של הפלגה המנוחה - רק שלא נראה לי שהם אי פעם יעברו את אחוז החסימה...

    • ל -49- זה נשמע לי כמו ''אוי יוי יוי''...

      קרן, 03/09/09 00:46

      נו באמת, את אמיתית??

  • 50.

    קשה לי להאמין שכתב את זה בן 15

    תומר, 02/09/09 22:21

    או שאתה חכם לאללה. בכל מקרה, ישר כוח!

  • 49.

    זה בסדר, הדרך אל הקב''ה לא עוברת במה שאומרים בקהילה או בביהס

    או אפילו הרב, 02/09/09 22:12

    עליך לדעת ולזכור שהשם יתברך שופט משפט אמת. הוא אוהב אהבה גדולה את מי שלא מפחד משררה ומדבר אמת, אבל גם לא יחסוך שבטו ממי שלא נזהר באמת ומפקפק על אמת רק מטעמי תשומת לב או פרובוקציה. הוא אוהב את מי שמוכיח מטעמים של תיקון עולם, ותקון חילול שם שמים שלצערי הרב כן נעשה בימינו על ידי רבנים (לא כולם, לא הרוב אפילו, אבל יש מספיק) וע''י המוסד הרבני או דעת הקהל הדתית. אבל הוא לא יניח למי שמטריד, או מעליב או חלילה מוציא דיבה, אם בהכללות שאינן נכונות, ואם באמירת דברים ללא בדיקה, וללא הידע הנדרש לדעת אם אתה בוודאות דובר אמת.

    את כל אלו אתה צריך לבדוק. אין אך אחד, לא השכנה, ולא המורה בבית הספר, ולא אף אחד מבית הכנסת, שיכול לעשות את הבדיקה הזאת בשבילך. זה בינך ובין השם יתברך.זאת אחריות שלך, ואחריות שלך ללמוד באופן קבוע כדי שגם יהיו לך הכלים לבחון את מעשיך. כל השאר, מה אומרים אנשים, לא צריך לענין את הסבתא שלך.

  • 48.

    שמתם לב שלכל תגובת נגד יש תגובת אנטי נגד?? כאילו מישהו עובר על

    אני שמתי לב..., 02/09/09 22:11

    הטוקבקים וכותב חזרה.
    נדב, אנחנו יודעים שאתה ילד בבי''ס, אבל יכול להיות שממש אין לך מה לעשות עם הזמן שלך מלבד לכתוב לעצמך טוקבקים בעד?????

    למערכת- בוא נראה אותכם מפרסמים את זה, אתם כבר הורדתם לי כמה טוקבקים...

    • לשמתי לב...

      רובי, 03/09/09 00:10

      כנראה הלב שלך במקום אחר כי אני לא נדב אבל אני עומד מאחוריו...אני מכיר אותו מקרוב מאוד כך שהוא לא משועמם שצריך לכתוב דברים בעדו....
      וכמו שאתה כתבת כנראה באמת אתה כותב שטויות אפילו המערכת הורידה לך כמה זה סין שאולי תחשוב טוב לפני שאתה מגיב שיהיה לך יום טוב...

      • נדב?? מכיר אותו מקרוב?? זה כמו ללכת לפסיכולוג ולספר לו על ''החבר''... (ל''ת)

        הבנתי..., 03/09/09 00:41

  • 47.

    צריך לשים אותך בכלוב עם צבועים. (ל''ת)

    ziv78 , 02/09/09 21:44

  • 46.

    ראשית - שפר העברית!

    ציוני, 02/09/09 21:43

    האם ברצונך להעיז את הצאן? אתה חוזר על טעות זו שוב ושוב ואף חורז אותה ל: להלעיז.
    יש לאמר: להעז. העז. וכו'. אשר לשאר - לבקר אחרים זה לא קשה, אך המטען שלך עדיין דל מכדי לעשות כן.

    • בעברית נוהגים לומר להעיז פנים ולא להעז. לומר להעז זו טעות.

      מורה ללשון, 02/09/09 22:28

      במקום לתקן אתה מטעה.

      • אין זה שמורה אחד מעיז?

        שי, 03/09/09 17:59

        אתה קורא לעצמך מורה? היה לי מורה ללשון כמוך... לו היו נותנים לשנינו את הבגרות בלשון אני הייתי מקבל יותר ממנו...

        לגופו של עניין. מי שאומר ''להעיז פנים'' כנראה מנסה לרמוז לעובדה שלו עצמו יש מוח של עיזה. סבבה. בעברית אומרים ''להעז פנים''. ''העז'' הוא משורש ע.ז.ז בבניין הפעיל. כפי שאומרים הסב (משורש ס.ב.ב) ולא הסיב, הגן (משורש ג.נ.נ) ולא הגין.
        קפיש? יופי עכשיו לך תחזיר את התעודה למשרד החינוך.

        • לי דווקא יצא לקרוא למשל בפירוש רש''י וגם בתוספות את המושג להעיז פנים

          משה, 03/09/09 19:15

          ולא להעז

        • ''איך זה'' ולא ''אין זה'' (ל''ת)

          שי, 03/09/09 19:27

    • לציוני המלומד

      עולה חדש, 03/09/09 01:09

      אין ספק יש לך בטחון וגם דימוי עצמי גבוה באשר למטענך הכבד,מה שגורם לך להעיז פנים ולצאת עז.

  • 45.

    בורות...

    רובי, 02/09/09 21:39

    כל התגובות פה מראות כמה ילדים יש פה...אף אחד לא מגיב ברצינות....
    והבורות שיש פה ללא ספק ברורה...פשוט ילדים פשוט לכו לישון....אולי אתתם תלמדו עוד ממשהו ממנו...

  • 44.

    חוצפה?!

    רובי, 02/09/09 21:32

    חבר'ה כל האלה שיוצאים נגד נדב:כלכך קל לעשות את זה בתגובה ולא לעמוד מאוחריה...אז קדימה מי שרוצה להגיב שיעשה מאמר נגד אלא אם כן אתם לא ממש יכולים אז פשוט את הדעות הלא מבוססות בכלום...תשאירו לעצמכם...וכל הדגובות שמורידות את הרמה רק הבושה לכם

  • 43.

    פלצנות נטו. (ל''ת)

    אין הגדרה אחרת, 02/09/09 21:10

    • כל אחד מדבר מאיפה שכואב לו... (ל''ת)

      נתן, 02/09/09 21:29

    • כל אחד מדבר מאיפה שכואב לו... (ל''ת)

      דברן, 02/09/09 22:09

    • צודק (ל''ת)

      אין מה להוסיף, 02/09/09 23:55

  • 42.

    כנסת ישראל

    .ביבי, 02/09/09 21:03

    בכנסת הבאה אתה בפנים

    • יש שם כ''כ טמבלים מנופחים מרוב חשיבות עצמית - אז יהיה עוד אחד... (ל''ת)

      אולי, 03/09/09 00:21

  • 41.

    לנדב כמו בפעם הראשונה ... רעד עבר בכל גופי.

    אתה יודע..., 02/09/09 20:50

    אני זוכרת אותך עוקץ ומלטף... ומרגש מאוד.
    מתגעגעת.

  • 40.

    לא שייך למדור יהדות (להעביר למדור ''כפירה''...)

    ניקסון, 02/09/09 20:45

    כל הצדקה לתת לאיזה ''ילד מגודל'' לדבר ברבים, היא שהוא מביע השקפה יהודית שקיבל מרבותיו. אם הוא ''חולק על הרבנים'' ויש לו עמדה עצמאית לא יהודית, לא ראוי להציגה במדור המיועד למתעניינים ביהדות.
    לא חסרים אתרים אנטי דתיים ומיסיונרים שיוכלו להציע במה למי שרוצה להתנגח בתורת ישראל.

    • אם זו כפירה אז אני כופר! (ל''ת)

      משה רבינו, 02/09/09 21:16

    • או שאתה פנאט הדיוט, או שאתה ''כופר'' נבון.

      omadawn , 02/09/09 23:02

      מי מהם אתה, זה ברור. הכותב בחר להיות אחרת..

  • 39.

    אתה בטח מקבל הרבה כאפות בכיתה (ל''ת)

    אבי, 02/09/09 20:43

    • לא רק בכיתה, גם במקבילה וגם בחצר... (ל''ת)

      אתה גם מהבי''ס שלנו?, 02/09/09 22:12

  • 38.

    רבנים או לא רבנים, ילד קטן ופישר צריך לדעת את מקומו

    חיים, 02/09/09 20:29

    מול מבוגרים ומנוסים ממנו

    • אתה רק מצדיק את מה שהוא כתב...

      מנחם, 02/09/09 20:49

      ישר כוח נדב!

    • למה, נרטבת? (ל''ת)

      השרת העירוני, 02/09/09 20:57

  • 37.

    ''המלך הוא עירום'' היא חוכמת הילד.. גם כאן. ודי לחכימא. (ל''ת)

    יואל, 02/09/09 19:57

  • 36.

    אלימות ,מחבלים ,

    מירב,, 02/09/09 19:50

    לכבוד שר הביטחון, שלמדינת ישראל,
    תבדוק את השטח בצפון, מרואש הניקרא ,חופי ע

    זה, מתחת פני הים,המחבלים מחננים,פיגוע,

  • 35.

    תינוק מגודל (ל''ת)

    ומעצבן, 02/09/09 19:00

    • מה לעשות שהאמת לפעמים מעצבנת (ל''ת)

      זקן, 02/09/09 20:06

  • 34.

    חצוף מחוצץ (ל''ת)

    רן, 02/09/09 18:47

  • 33.

    העצוב הוא, שהילד אומר דברים נכונים

    סטודנט בטכניון, 02/09/09 18:15

    הילד הזה בסך הכל אומר דברים מאוד נכונים.
    הבעיה היא, שהסגנון הפתטי והמנופח מחשיבות עצמית הורס את כל המסר.

    • מסכימה לגמרי... (ל''ת)

      א. ירושלים, 02/09/09 19:33

  • 32.

    לנדב, משל קטן...

    אני, 02/09/09 18:13

    כשהייתי קטן ממש רציתי להתחפש בפורים לפח זבל.
    היה לי מן ג'וק כזה בראש שזה מגניב להתחפש לפח זבל.
    אז יום אחד בפורים- התחפשתי.
    שכחתי לגמרי מכל הסיפור הזה עד שלפני מספר שנים כשחברי הטוב התחתן החליטו החבר'ה להקרין תמונות מחייו על המסך אל מול כל האורחים.
    באחת מהתמונות הופיע פח זבל קטן וחמוד לצד מספר גיבורי על...
    להגיד את האמת, זה היה לפני שנים לכן לא הפריע לי כלל העניין, הייתי ילד קטן, אבל עדיין באיזה שהוא מקום קצת כן הפריע לי שהחלטתי להתחפש למשהו טיפשי כמו פח זבל...

    מה אני אומר??

    אתה בחור צעיר ואין מה לעשות אבל בעולם של ימינו יש משהו מחייב ומבגר בדבר שנקרא- ''ניסיון חיים''.
    לך, עם כל הכבוד ויכולת הכתיבה והבמה הזאת שקיבלת אין את הדבר הזה.

    המלצתי לך חבר, לפני שתחפור לעצמך בור שתצטער עליו כל חייך- תיזהר, כדאי שתחשוב טוב מאד על מה שאתה כותב כאן כדי שלא תצטער על זה עוד מספר שנים.

    אמר פעם מישהו חכם- החיים זה כמו בומרנג, אתה אף פעם לא יודע מתי זה יחזור אלייך ואיך. (חז''ל קראו לזה בדרכים שונות- שלח לחמך, על דאטפת אטפוך...).

    • אז למה התחפשת לפח או לתכולתו? מכל מקום, דבריך מדיפים ריח של מיץ זבל. (ל''ת)

      רון, 02/09/09 19:10

    • מסכים למסר, אבל המשל לא משהו...

      יצחק, 02/09/09 22:09

      מסכים למה שכתוב.
      כדאי שתזהר עם דברים שאתה כותב עכשיו, לך תדע מתי זה יחזור אלייך- אפילו אתה על עצמך עוד יום אחד תגיד- ''מה? אני כתבתי את זה??''...
      זה קורה לכולם...

      • מי שלא מעיז לא מתקדם. עדיף פח זבל מ''גיבורי על'' שגדלו להיות כלומניקים (ל''ת)

        Inventor , 03/09/09 05:45

  • 31.

    נדב יקירי, סיבכת את הטוקבקיסטים:)

    יערית, 02/09/09 17:00

    ואת שאר הדברעם שיש לי לומר- בבי''ס.

    יערית

  • 30.

    לילד הזה כל התכונותו כדי להגיע לכנסת : פטפטנות, יהירות, ריקנות וחוצפה (ל''ת)

    ח''כ מכהן, 02/09/09 16:48

  • 29.

    לילד הזה כל התכונותו כדי להגיע לכנסת : פטפטנות, יהירות, ריקנות וחוצפה (ל''ת)

    ח''כ מכהן, 02/09/09 16:48

  • 28.

    לילד הזה כל התכונותו כדי להגיע לכנסת : פטפטנות, יהירות, ריקנות וחוצפה (ל''ת)

    ח''כ מכהן, 02/09/09 16:48

    • לח''כ מכהן: אתה קורא דברי ריקנות וחוצפה? או שאתה מתכונן לנאומך בככנסת? (ל''ת)

      Inventor , 03/09/09 05:42

  • 27.

    נהנית לקרוא אותך

    לנדב, 02/09/09 16:11

    ואתם אפילו לא קוראים...

  • 26.

    הלא גם אתה נתון למחלוקת על דעותיך

    אקי, 02/09/09 16:04

    מאותה סיבה שאתה חולק על אחרים! רק שמקובל בעלום הרוחני והחילוני שדעות של ילד או בחור בגילך אינם נובעות מחוכמת חיים אלא מעצמאות יתר הנשאפת בגיל זה. מאשר מורה דרך או רב או איש דת המוסמך מקודמו. וכך דרכו של עולם. וסתם כך כשתיתבגר תבין יותר את התגובה. אני מקווה שאתה באמת פתוח לקבל דיעות של אחרים כמו שאתה מחוייב על פי דבריך שאתה הגית

  • 25.

    איסתרא בלגינא קיש קיש קרא ....... (ל''ת)

    בבא יגה, 02/09/09 15:53

    • איזה יופי בבא, וידוי מרגש. (ל''ת)

      בבא בובה, 02/09/09 16:53

  • 24.

    אחי, אין בעיה לבקר רבנים, אבל בשביל זה אתה צריך להיות משהו

    שי, 02/09/09 15:27

    בלי להעליב ולפגוע, לא כל אחד יכול לבקר רבנים, אתה באמת לא במקום שאתה יכול לבקר רבנים. זו פשוט חוצפה. זה כמו שסניטר בבית חולים ימתח ביקורת על מנתח מומחה.
    אין מה לעשות, צריך להיות משהו ע''מ לבקר אחרים.

    • שמע האמת ממי שאמרה

      (- :, 02/09/09 15:58

      אם דבריו של המבקר/מוכיח הם אמת , אין זה משנה אם הדובר הוא אשה או גבר, נער או זקן.

    • אדרבה, שיבקר משם תבוא התקווה

      לאה, 02/09/09 16:12

      המילה חוצפה היא מפלטם של הפחדנים

    • תגדיר לי ''משהו''... (ל''ת)

      יובל המבולבל, 02/09/09 17:04

    • לבקר....

      רובי, 02/09/09 21:35

      מה אתה ממעיט מערכו של מישהו שאתה בכלל לא מכיר הנדב הזה המשהו הגדול שהולך להגיע בקרוב....כולם פשוט פחדנים וזהו ....

    • מכיר את נדב

      נתי, 02/09/09 21:45

      מכיר את נדב והבחור .משהו באמת מיוחד

  • 23.

    פער בין כישרון לנסיון- ענווה ילד (ל''ת)

    אריק, 02/09/09 15:26

    • פער בין כישרון לניסיון הוא בהכרח דבר רע? אתמהה (ל''ת)

      חכם, 02/09/09 20:52

  • 22.

    אוצר מילים גבוה-so what ? השאר גיבוב שטויות ניו אייג'יות (ל''ת)

    אריק, 02/09/09 15:25

  • 21.

    נדב...

    מאיר, 02/09/09 14:59

    עושה רושם שאתה בחור חכם, שכן אתה יודע לצטט את עמוס עוז ואת אלפונס קאר, אבל האם אתה יודע לצטט גם את מה שכתוב בתורה: ''מפני שיבה תקום והדרת פני זקן''? האם אתה יודע גם לצטט את כל מאמרי חז''ל וההלכות העוסקות בענייני כבוד לתלמידי חכמים ולמבוגרים בכלל? ואת כל מאות הספרים מארון הספרים היהודי שעוסקים במצווה חשובה זו?
    ואם אכן אתה יודע, הייתי שמח אם תאמר לי מה אומרת מצווה זו בשבילך בתור בחור חובש כיפה המגדיר את עצמו דתי שומר תורה ומצוות.

    אתה בטח תפריד בין הדברים ותאמר שאתה מכבד אבל חולק.
    ואני אומר לך: אתה לא מכבד ולא חולק - אתה מזלזל ומבטל.

    לחלוק על מישהו בצורה מכובדת זה לרדת לסוף דעתו להבין אותה ולנמק למה אתה לא חושב כך.
    מה שאתה עשית במאמרים האחרונים שלך זה דמוניזציה ופרימיטיביזציה לרבנים.
    לומר על רבנים שהם ''מפחדים פחד קמאי'', לא ערים לבעיות החברה (רווקות, הומואים וכדו'), משתמשים בכוחם, לעשות עליהם ניתוח אנתרופולוגי ולהשמיץ אותם בלי שום ביסוס זה לא כבוד אלא התקפה חסרת מעצורים במילים מלומדות.
    דברים כאלה מקוממים במיוחד כשהם באים מבחור בן 15 סה''כ, חכם ומוכשר ככל שיהיה.

    (המשך בתגובה הבאה)

    • אתה ממש צודק, מקוה שהילד יפנים את דבריך, וגם...

      אלי, 03/09/09 00:43

      ילמד מעט ספרי מוסר.

    • מאיר כתבת תגובה עניינית ביותר,

      ערס מבת ים, 03/09/09 14:23

      נקווה שהילדון יפנים.

    • המשך לתגובה...

      מאיר, 03/09/09 18:02

      זו הסיבה שאנשים תוקפים אותך.
      ולאו דווקא בגלל שאתה אומר דברים שעומדים בניגוד לדעותיהם.
      אתה יכול לבדוק במאמרים של אנשים מבוגרים, שהתגובות בדר''כ פחות תוקפניות, אע''פ שהתוכן הוא אותו תוכן כשלך, ואולי אף בוטה יותר.

      השאיפה לתת כבוד למבוגרים היא שאיפה טבעית המובנית באדם. לכן כ''כ הרבה אנשים מתקוממים כשהם רואים זלזול בזקנים ובייחוד בתלמידי חכמים, שכן הם מרגישים אווירה של זילות, המאיימת על היותינו חברה נורמלית.
      לכן, כדי להתקיים כחברה נורמלית חייבים לתת כבוד לאנשים המבוגרים והשקולים ובפרט לרבנים, גם אם הם לא תמיד אומרים דברים הנעימים לאוזנינו.

      את המחלוקת עם תלמידי חכמים תשאיר למבוגרים ולרבנים. כך אתה תכבד את עצמך ואת הציבור.

  • 20.

    גם רבנים חוטאים

    שרה, 02/09/09 14:43

    תואר רב הוא לא .חסיון כל הכבוד נדב

    • וגם איינשטיין טעה. אפילו פעמיים!!!

      אז?, 04/09/09 09:05

      ובדברים גדולים. אז אולי גם הוא היה חשוך ונבער ומונע מפחד קמאי???

  • 19.

    ''פני הדור''

    רותם חביביאן, 02/09/09 13:48

    המשנה אומרת בהקשר לימים הקשים שלפני הגאולה: ''בן מנוול אב ,בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו, פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו ועל מי יש לנו להשען על אבינו שבשמים!!'' (מסכת סוטה, פרק ט', משנה ט''ו).
    אם הגענו לזמנים שכל ילד מסכנונצ'יק מנסה לשחק אותה, אז ''פני הדור כפני הכלב...''

    • הנבואה ניתנה לשוטים (ל''ת)

      ירמיהו, 02/09/09 16:43

    • הוצאת לי את המילים מהפה

      ישעיהו, 03/09/09 00:29

      ולגביך- ירמיהו- יש לך טעות גדולה, אז פתח ממיה ושב בצל.. אומרים שזה עוזר...

    • ''פני הדור''- ממש כך!

      חביביאן, 03/09/09 02:38

      מסופר על ילד קטן שפשוט לא יודע כבוד מהו וחושב שמאמר כזה יעשה אותו תותח, אז פשוט אביא את המשנה בפרקי אבות שאומרת: ''שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם, חכם אינו מדבר בפני מי שגדול ממנו בחכמה ובמנין וכו'.'' אני חושב שהבנת, ואם לא אז תקשיב לעצה של ישעיהו.

  • 18.

    ד''ר קדמן , אולי תבדוק מי אחראי לחינוך של המגלומן המגוחך הזה ? (ל''ת)

    המורה עדנה, 02/09/09 11:35

  • 17.

    פני הדור

    שלמה, 02/09/09 10:36

    אכן, זאת המשמעות של האמור במשנה:''פני הדור כפני הכלב''. ''פני הדור''--ההולכים בראש, המנהיגים, הם הכלבים. הרבנים נגררים אחריהם ,אם בשתיקה של הכנעה, אם בהסכמה חשאית.
    אלו מנהיגיך ישראל!

  • 16.

    תענוג להווכח שיש נער ישראלי בן 15 שמסוגל לכתוב פסקה בעברית ללא שגיאות (ל''ת)

    ודייק, 02/09/09 10:23

  • 15.

    אשרינו שיש לנו דור כזה

    שאול, ר''ג, 02/09/09 10:22

    וחסכו ממני (ומנדב) את ההטפה על הדור שמבזה את מוריו. עם מורי הלכה שכאלה....

  • 14.

    ככה זה כשהורים לא שמים גבולות לילדים קטנים וחצופים (ל''ת)

    ר' יואליש , רכבת קסטנר (מהדרין ), 02/09/09 09:41

    • ואתה זה מה שקורה כשההורים לא מסוגלים ללמד ילד לחשוב בעצמו (ל''ת)

      רק ילד, 02/09/09 12:41

  • 13.

    יש בכתיבתך המון יהירות של אדם שמה שמוביל אותו זה הגאווה העצמית (ל''ת)

    אתה חוטא בחטא הקדמון, 02/09/09 09:29

  • 12.

    מתי כבר תבינו

    יוס, 02/09/09 08:48

    שהתרבות הדתית הזו להסתופף בצילם של הרבנים היא עתיקה ופרימיטיבית? בסופו של דבר הם יצורים אנושיים בדיוק כמוכם אוהבים וצודקים, תועים ומטעים. לפתח הערצה כלפי כל אחד זה לא כזה דבר חיובי, ודאי שלא כלפי רב שיכול להשתכר מהכוח שהוא צובר.

  • 11.

    נקודת מבט

    דתיה, 02/09/09 08:33

    האמת שלך נדב, גם אם היא לא האמת שלי, נוגעת ומשכנעת באמיתותה.המשך להעיז ולכתוב!

  • 10.

    נסה לכתוב נגד פיסיקאים ותזכה לאותן תגובות. אינך מבין דבר

    בבא יגה, 02/09/09 08:16

    בהלכות ומעז לבקר...

    • יופי של אנלוגיה - רבנות מול פיסיקה... תגובה ירודה שרק מאששת את הכתוב (ל''ת)

      למה נגד פסיקאים? למה שלא יכתוב נגד אסטרולוגים?, 02/09/09 10:23

    • על פיסיקאים ועל רבנים

      Zאביק השועל, 02/09/09 10:53

      ראית או שמעת או הכרת פעם פיסיקאים? אני מניח שלא. פיסיקאים אינם מתימרים להיות אנשי מוסר אינם מטיפים לזולתם ולא מנסים לומר לזולתם איך להתנהג. רבנים לעומת זאת למרות שזקנם ארוך -דעתם קצרה, ויש להם החוצפה להיות שומרי המוסר. אם יקום פיסיקאי עם יומרות דומות נבקר גם אותו ובצדק.

    • אתה חושב שההלכה היא מדע?!!!! (ל''ת)

      רק ילד, 02/09/09 12:43

    • הרבנים שהוא מבקר אינם פוסקים הלכות - אלא מתעסקים בפוליטיקה

      ש, 02/09/09 19:13

      עד היכן הגענו שאיננו רואים עוד את ההבדל.
      אותם חמורים נושאי ספרים שקוראים לעצמם רבנים חושבים שיש להם סייעתא דשמייא לפסוק בענייני ביטחון ופוליטיקה.

  • 9.

    אחלה גבר

    קובי, 02/09/09 08:06

    תקראו לו .ילדון אבל עם כשרון שלא דופק חשבון

  • 8.

    נדב יקר

    בתיה, 02/09/09 06:45

    אולי תנצל את כשרוגך ותכתוב פעם אחת משהו חיובי ולא תמיד נגד

    • המסר שלו דווקא מאוד חיובי.... (ל''ת)

      פסבדו פילוסוף, 02/09/09 16:38

  • 7.

    הילדון פשוט כותב שטויות

    בלי קשר לגיל ולרבנים, 01/09/09 23:56

    נכון, הוא משתמש במילים גבוהות - אבל כל מה שהוא כותב זה פשוט קישקוש אחד גדול. ללא יוצא מן הכלל.

    יש אנשים שאוהבים לחשוב שהם חושבים. יש אנשים שזה גורם להם להרגיש מיוחדים.
    יש אנשים שחושבים שאף אחד מעולם לא חשב מחוץ לקופסא עד שהם הגיעו לעולם.

    תפסיק לבלבל ת'מוח ותתרכז בבגרויות. הוגה דיעות גדול כבר לא ייצא ממך.

    • ואתה רק כותב קלישאות

      דוד, 02/09/09 06:21

      לפחות הכותב מציג טענות עם הגיון...

      • בוא נדבר על הגיון:

        מוזר למה שקוראים היום הגיון, 02/09/09 21:59

        להגדיר את עצמך כדתי - אבל לכתוב שאתה לא רוצה שבית המקדש ייבנה - יש בזה הגיון?

        לכתוב בכזה ביטחון ושחצנות על הלכות שהוא אפילו לא טרח ללמוד ולהבין אותם - זה הגיוני?

        להתיימר לכתוב את שיקוליהם של רבנים כשהם באים לפסוק הלכה, בלי לדבר איתם ובלי לעשות את המאמץ הקטן ביותר ללמוד לפני שמוציאים דיבה עליהם - הגיוני?

        לחשוב שאתה הכי חכם בעולם כשאתה בסה''כ בתיכון ועוד לא עברת שום דבר בחיים שלך ואין לך אפילו נקודת יחס לדברים שאתה כותב עליהם - כמה הגיון יש בזה?

        הדבר היחיד המשותף לצד''רניקים למיניהם הוא העובדה שהם רוצים לחפף בדת ולא להרגיש אשמים - אז הם הופכים את החולשות שלהם לאידיאולוגיה ומנסים לצרף לשורותיהם אנשים נוספים כדי לתת לעצמם לגיטימציה כלשהי מצד עדר מסוים (קטן ככל שיהיה) - העיקר שלא ירגישו אבודים.
        בדרך הם מנסים להראות כמה שהם נאורים בכך שהם מוציאים דיבה ולשון הרע על רבנים.
        העיקר לא להרגיש אבודים.

        • שוב אתה ממשיך בקלישאות

          דדו, 02/09/09 22:15

          צד''רניקים (ואני לא מגדיר עצמי ככזה) לא שומרים מצוות, מאמר נגד בניה יזומה של בית המקדש עם כפירה, כל צעיר שמדבר על משהו שנוגע בהלכות טועה...

          צא מהקופסה

          • אולי הפעם nrg יסכימו לפרסם מה שלא מסתדר עם האג'נדה שלהם...

            מעריב פרסם את דבריי אתמול, 03/09/09 22:20

            תשמע, בסה''כ, עוד לא פגשתי צד''רניק שהחמיר על עצמו בדבר שיש בו חולקים. תמיד הם מחפשים איפה לעגל פינות ואיפה להתיר את האסור.
            זה די דומה למה שנכתב על עם ישראל שעבדו עבודה זרה בטרם חורבן הבית - הם עשו זאת מתוך אינטרס גרידא - ''אלא להתיר להם את העריות'' - וזו באמת, גם היום, אחת הסיבות שבגללה הצד''רניקים מנגחים כל מה שהם לא אוהבים. וכבר אמר קוהלת: ''אין חדש תחת השמש''.

            אותו ילד כתב לא מזמן שהוא לא בטוח שבית מקדש זה מה שעם ישראל זקוק לו.
            כלומר, כל האמונה היהודית של ''אחכה לו בכל יום שיבוא'', הוחלפה ב'' לא כרגע, תנסה שוב במועד מאוחר יותר...''.

            כל אחד שמדבר על משהו בנוגע להלכות - צריך לפחות להבין בהם. לכתוב על רבנים שפסיקותיהם מונעות מפחד והתנשאות - זו הוצאת דיבה ושם רע.
            זה זלזול באנשים שראויים ליותר מזה.
            הנער אפילו לא טרח לברר באמת ולבדוק את טעמי הפסיקות של הרבנים שאותם רמס במחי מקלדת. הוא אפילו לא שקל בדעתו שייתכן ויש להם שיקולים אמיתיים - כאלה שהוא אפילו לא העלה בדעתו. הוא פשוט הניח שמי שפוסק אחרת ממה שהוא חושב שצריך להיות - הוא חשוך ונבער - מה שהופך אותו לחשוך ונבער.

          • המשך...

            המשך תגובה, 03/09/09 22:28

            הילד יודע להתבטא - זה נכון.
            אבל מעבר לזה - לא זיהיתי בו חכמה יותר דופן או גילוי חדש ומרעיש.
            הוא עובר שלב בהתבגרות כמו כל אדם אחר - השלב שבו הוא חושב שהוא יותר חכם מכולם, וכל מי שחושב אחרת הוא פחדן וטיפש - ולא בגלל שיש לו סיבות אמיתיות.
            יש אנשים, שלצערינו, נתקעים בשלב הזה למשך כל חייהם.

            הייתי בקופסא, הייתי מחוצה לה (על כל המשתמע מכך), וגם אני חושב בצורה מאוד עצמאית.
            מעולם לא נותרתי חסר מענה מול דברים כמו שכותב הנער.
            להתיימר לכתוב את מה שעובר בראשו של רב בעת שהוא בא לפסוק הלכה - זו חוצפה! אין מילה אחרת.
            למיטב ידיעתי, יש רק בוחן כליות ולב אחד - ולא, לא מדובר באורן זריף.

            אני לא חרד''לניק ואל חפיפניק - אני מגדיר עצמי כאדם ירא שמים. אני לא בטוח שהבותכ - אם יש בו יושרה מינמלית - מסוגל להגדיר עצמו ככזה.

            בקיצור, מדובר בילד רגיל לחלוטין שיודע להתבטא. לא שום דבר אחר. את כל מה שהוא כותב, ניתן לקרוא כבר בעשרות מאמרים של צד''רניקים.
            אראל סג''ל נתן לזה שם: ''נון קונפורמיזם קונפורמיסטי''. סה טו.

        • חזק

          חביביאן, 03/09/09 02:42

          אני מתכוון לתגובה ולא למאמר הטיפשי של הילדונצ'יק

    • לא הבאת אפילו בדל של נימוק לטענותיך. לך ל''ילדון'' ללמוד ממנו איך לכתוב (ל''ת)

      מסאי, 02/09/09 10:24

    • BULLSHIT

      Inventor , 03/09/09 05:35

      הילד כותב יפה ולעניין מבלי לגלוש לנושאים שוליים או להשמצות, כמו שכמה מהמגיבים פה ''מלכלכים''

      • ולהתיימר לכתוב

        השמצות, 03/09/09 22:30

        מה עובר לרב כלשהו בראש (פחד והתנשאות) כאשר הוא לפסוק הלכה, מבלי לטרוח ולברר - או לכל הפחות, לקרוא את הפסיקות וטעמיהן - זו לא השמצה??? זה לא לילכוך???

        ועל זה נאמר: ''טול קורה מבין עיניך''

  • 6.

    מי שמעז

    מוריה, 01/09/09 23:52

    מי שמעז מגיע רחוק כל הכבוד

    • אכן, ועזאזל זה מקום רחוק מאוד... (ל''ת)

      נכון, 03/09/09 00:18

      • יש לך מח של ציפור  (ל''ת)

        Inventor , 03/09/09 05:30

        • תודה (ל''ת)

          אני מניח שהיא גם עפה אחורה..., 03/09/09 23:09

  • 5.

    המוכיח

    אבי, 01/09/09 23:36

    כל הכבוד נדב לא ידעתי שאתה מוכשר גם בכתיבת שירים

  • 4.

    ילד מטומטם שלא מבין כלום מהחיים שלו

    איש, 01/09/09 23:30

    לרבנים יש רוח הקודש!

    • מבין גם מבי.ן

      אבי, 01/09/09 23:58

      תגיב לעגין במקום לגדף

    • לאיזה רבנים יש רוח הקודש? (ל''ת)

      אישה, 02/09/09 12:36

    • רוח הקודש זה של הנוצרים יא טמבל!!! (ל''ת)

      בוגר תושב''ע מוגבר, 02/09/09 12:45

    • אם הייתה לרבנים רוח הקודש, לא היו מחלוקות בגמרא! (ל''ת)

      יוסי, 02/09/09 20:18

    • הרבנים אולי מפריחים רוח, אבל זו לא רוח קודש... (ל''ת)

      אוכלי חמין וקטניות, 03/09/09 00:43

      • יש רבנים שפולטים נפיחות ויש שמצדיקים את דברי הילד בהתנהגותם (ל''ת)

        Inventor , 03/09/09 05:29

  • 3.

    גם רבנים

    קובי, 01/09/09 23:29

    גם רבנים הם בשר ודם הבחור צודק

  • 2.

    דרך ארץ קדמה לתורה...

    של נעליך מעל רגליך!, 01/09/09 21:30

    מדוע אינך מעז לחלוק על פרופסור לפיזיקה?? זה שיש לך אוצר מילים רחב בגיל צעיר, מגדיר אותך לכל היותר כחמור נושא ספרים! צא ולמד שנים רבות לפני שתפער פיך כנגד גדולי ישראל!

    • ממה אתה מפחד??? אתמהה (ל''ת)

      רוני, 02/09/09 16:13

  • 1.

    חכמה גדולה הכותב חילוני לכן הוא יוצר מחלוקת (ל''ת)

    משה דניאל, 01/09/09 20:32