• 78.

    די עם הפופוליזם.השר לוקח טרמפ על הפלטפורמה האתיופית ועושה הון פוליטי.

    שששבשש , 01/09/09 13:30

    כבר אין יותר (מדי) בעיות בחינוך שצריך לפתור ?
    שבוע שלם עוסקים באותו נושא וממשיכים אל תוך השבוע הבעיתי ביותר בכל שנה - פתיחת שנת הלימודים .
    יצא לך בטעות שהשנה החלה ללא שביתות ומהומות - שלא יעלה לך לראש .הצרות עוד כולן בפתחך ומתדפקות עליו .
    לא אתה זה שצוטתת רק לפני כמה ימים כמתלונן ש''פתאום לכולם יש צרכים'' ?
    אז כולם כבוד השר ,זה גם אתיופים ,לא רק.

  • 77.

    סער, מחזק את ידיך. המשך האומץ ותצליח.

    צחי, 31/08/09 20:55

    ולא, אני ממש לא טוקבקיסט מטעם ואפילו מצביע שמאל.

    • מה הוא עשה שאתה מחזק את ידיו?

      motimorg , 01/09/09 11:19

      גדעון סער שיבץ תלמידים מדרום תל אביב בבתי הספר שבצפון העיר? הוא ביטל את הגיטאות בדמות בתי ספר בהם כל התלמידים הינם בני עובדים זרים?
      גדעון סער שלל את האפשרות של בתי הספר האליטיסטיים בתל אביב ובירושלים לסנן תלמידים למרות שהם מתוקצבים ע''י משרד החינוך?
      מה הוא עשה, הנבעך, שמגיע לו שיחזקו את ידיו? הרי בסופו של דבר ההצעה שמיושמת היא זו שגדעון סער שלל מכל וכל.

  • 76.

    מסכנים...מתייחסים אליהם כאוכלוסיה סוג ג... (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 31/08/09 19:39

  • 75.

    לא פלא ששונאים יהודים בכל העולם! לא מגיעה לנו מדינה! (ל''ת)

    מדינה של חיות, 31/08/09 18:40

  • 74.

    כל הכבוד לגדעון סער!! (ל''ת)

    לא ליכודניקית, 31/08/09 18:27

  • 73.

    ממתי הציונים נשמעים להוראת הרב? החילונים מתנגדים לכל דבר דתי

    לא ברור לי, 31/08/09 18:19

    וראו זה פלא, הרב עמר אמר, שתלמידים אתיופים לא יכולים ללמוד בבתי ספר חילוניים. והחילוניים הגזענים מתנפלים על פסיקת הרב כמוצאי שלל רב. במקום ללחוץ את המדינה הציונית לפתוח את שערי בתי הספר החילוניים בפני אתיופים הם מפנים את זעמם לעבר הדתיים.

    אם אי קבלת תלמידים אתיופים למוסדות חינוך חילוניים היא לא גזענות לשמה אשר נובעת בשל צבע עורם השחור, אזי אינני יודע גזענות מה היא.

    • זה לא ''הרב עמר'' זו החלטת ממשלה עוד מימי המפד''ל (ל''ת)

      פנדה , 01/09/09 11:20

  • 72.

    לא מצליח להבין, תעזרו לי פה

    יקי הרצליה, 31/08/09 18:13

    מה הסוד הגדול שכולם מגיבים לפני

    • ליקי למטה

      עדי כרמיאל, 31/08/09 19:31

      חיפשתי בגוגל את התשובה
      באתר מגיבים מרוכזים לינקים לכתבות טריות

  • 71.

    החינוך העצמאי והדתי קורע את עם ישראל הוא אסון לאומי ובעיקרו מחיר של (ל''ת)

    שיטת הממשל שמאפשרת לרבנים ועסקנים חרדים שליטה., 31/08/09 18:11

  • 70.

    לא היו צריכים לאפשר הבאתם לארץ בשל ספק יהדותם

    י.א, 31/08/09 18:09

    בנוסף לבעיות על רקע גזעי שאין להן פיתרון

  • 69.

    שיתביישו להם

    אזרח ממוחשב, 31/08/09 17:52

    מה הם שונים מילדים אחרים, אם משקיעים בהם מספיק גם הם יהיו רופאים, עורכי דין, גנבים וחברי כנסת .

    • לא אם הם יסיימו את היסודי ברמה של כיתה ב' רק בגלל שלא קיבלו (ל''ת)

      שיעורי תגבור וכיתות קלט כמו שהשר מתנגד, 31/08/09 18:39

  • 68.

    בואו נלך פחות רחוק...

    דניאלה, 31/08/09 17:51

    ונפתח בי''ס רק לאשכנזים. יוצאי עירק, איראן, לוב, מצרים לא יורשו.
    נשמע הזוי?
    גם מה שקורה עכשיו הזוי.

    נלך רחוק יותר במאה הזו. לא ניתן ליהודים ללכת לביה''ס, לא נקנה אצל יהודים.
    נשמע הזוי? זה קרה!!!! בשואה!!! ועכשיו עיריית פ''ת חוזרת על זה כאילו זה מעולם לא היה.
    אוחיון, לך הביתה, אתה והמושחתים שלך!!
    ובגלל שקיצצת את הנקיון בבתי הספר, למען יהיה יותר קל לחלות בשפעת החזירים, אני מאחלת לך שתחלה שפעת חזירים!!

    • מה זאת אומרת? זה כבר קורה מזמן בשטח

      פנדה , 01/09/09 12:40

      הרי בתי הספר האלה לא מתנגדים ספציפית לאתיופים - פשוט מעדיפים אך ורק אשכנזים דתיים.

    • את בביקור מהמאדים נכון? ''מוסדות החינוך של ש''ס'' מה זה?

      שששבשש , 01/09/09 14:49

      רציתי לכתוב שהם בתי''ס מיוחדים להכשרת האסיר הזכאי לעתיד ,אבל יפסלו לי ,אז לא כתבתי .
      אבל למה נלין על אחרים ,אני הרי בוגר בי''ס אזורי לבני ובנות קבוצי ומושבי הסביבה .
      ברוכה הבאה בכל מקרה .

  • 67.

    יש פתרון לבעיה

    עדן, 31/08/09 17:48

    שיקימו בית ספר משלהם,סוף לאפליה.

  • 66.

    מדינת ישראל

    חילוני, 31/08/09 17:37

    מדינת ישראל היא מדינת לאום!
    הבית הלאומי לעם היהודי

    מדוע אנשי דת קובעים סדר יום דתי לישות משפטית-אזרחית (מדינה) אשר הגדירה את עצמה כמדינת לאום ולא דת.

    מדוע אנשי דת קובעים את מי לעלות (פאלשמורה או לא) ואיזה חינוך אזרחי ישראל (אתיופים) יקבלו?

    חבל שבמאה ה-21 אזרחי ישראל לא מבינים את ההבדל בין לאום לדת, הלאום הוא מושג אירופאי שהביא למתיחות ומלחמות במאה ה-20 וה-19 והוא גם הביא להקמת המדינה היהודית (יהודית מבחינה לאומית) אשר אמורה לייצג את העם (!) היהודי ולא את הדת היהודית (שאת זה יש להשאיר לאנשי דת) ולכן איך אנשי דת יכולים לקבוע שהאתיופים הם יהודים הרי את זה אמורה המדינה לקבוע ואזרחיה כדי שאפשר יהיה להעלותם ארצה. ברגע שאנשי דת אמונים על מעמדם (של האתיופים) בארץ הם קובעים את סדר היום האזרחי על אף שמעולם אנשי דת חרדיים לא הכירו בקיומה של היישות המשפטית אזרחית - מדינת ישראל כמדינת לאום יהודית.

  • 65.

    תפסיקו עם הצביעות

    מורה לשעבר, 31/08/09 17:36

    אינני יודע מה קורה עם קבוצת הילדים האתיופים. יצא לי בזמנו לתת שיעורי עזר לילד ממוצא אתיופי והוא התקדם בצורה מרשימה. מצד שני, מאז האסון הקרוי ''אינטגרציה'' , זכינו במערכת חינוך מידרדרת מיום ליום. אני אישית למדתי בתיכון בסוף שנות ה-50 ובתחילת ה-60 . לא כל תלמיד התקבל לבית הספר העירוני שבו למדתי וטוב שכך. מה שראיתי בעבודתי כמורה בשנות ה-80 וה-90 היה פשוט אסון. רוב זמני הייתי בייבי סיטר ל''תלמידים'' שבמקרה הטוב לא הפריעו.
    אז לא יעזור כלום. צריך לחזור כמה עשרות שנים אחורה. נסיון מלאכותי להמשיך עם האינטגרציה רק יעודד יותר ויותר בתי ספר פרטיים. הדוגמא הבולטת ביותר היא החינוך העצמאי של אגו''י, אבל גם ל''בית הספר לטבע'' (שתלמידיו מה זה אוהבים טבע ) , ''תלמה ילין'' והאופנה בדרום ת''א אין מה ''להתבייש''. כפייה לא תעזור כאן. מה שעושה ''שר החינוך'' שלנו הוא פשוט דמגוגיה עלובה.

    • מצטדקים (ל''ת)

      אלי, 31/08/09 18:24

    • ומערכת החינוך של השנים שאת כל כך מצדדת בה יצרה את ישראל השניה...

      מדינה של כולם, 31/08/09 18:33

      אם את כל כך גאה במערכת החינוך של שנות ה 50 וה 60 כנראה שהיית בצד המרויח של העניין ולא היית בישראל השניה.. אני בעל תואר שני במשפטים שאין למערכת החינוך של אז שום חלק בו!!! אלא היא רק הפריעה וייצרה עבור ה''אליטות'' המלאכותיות שנוצרו פה את חוטבי העצים ושואבי המים בכדי שיוכלו להמשיך ולהתעשר..מערכת החינוך הזו שלחה ילדים מוכשרים למקצועות פשוטים בכדי שאת ושכמותך תוכלו לשבת בסלון המפואר שלכם עם האוטו המפואר שלכם כשישראל השניה מנקה לכם את החדרים בינתיים..מבינה למה לא מגיעה לנו מדינה ולמה שונאים אותנו בכל העולם? או שצריכה שיעורי עזר...

      • יש לי הפתעה בשבילך

        מורה לשעבר, 31/08/09 22:09

        ראשית, יש לי הפתעה עבורכם: אני מורה בסגול מתחת לרי''ש (אם משפטן כמוך יודע מה זה). אני בחרתי בהוראת המקצועות הקשים ביותר מתוך אידיאל, לאחר שהייתי איש מחשבים מספיק בכיר במשך שנים. אני למדתי משהו קצת יותר מסובך ממשפטים.אילו יצא לך לדבר עם תלמידי לשעבר, והיו לי יותר מאלף, היית שומע דברים שונים מאשר העלית בדמיונך הפרוע.

    • עם מורות כמוך לא פלא שמערכת החינוך התדרדרה לרמה נמוכה!

      מדינה בושה, 31/08/09 18:38

      ואל תאשימי את התלמידים בכך שלא הצלחת ללמד אותם...את ומורים שכמותך הם הבעיה! כשמורה גזען מגיע לכיתה ברור שהוא ''לא יצליח'' ללמד תלמידים ''בעייתיים''(קרי : מהמעמד הלא נכון...) מה גם שיש מורים מוכשרים שמצליחים ללכד ולעניין את התלמידים ויש מורים כמוך שמשעממים עד מוות...

  • 64.

    חשוב לקרוא תגובה 47 מביאים עוד 2000 אתיופים ארצה

    שושפרי, 31/08/09 17:35

    2000 אתיופים כבר בדרך לארץ. מדינה מטורפת .
    המדינה בצרות אין הנהגה בישראל. רציתם נתניהו קיבלתם

  • 63.

    ישי מתכונן להביא 30 אלף אתיופים מאפריקה

    שושפרי, 31/08/09 17:32

    זו בכיה לדורות. המדינה מתקשה בקליטתם הם נוצרים ולא יהודים

  • 62.

    אני קורא למשטרת ישראל לפתוח נגד מנהלי בתי הספר הגזענים בפתח תקווה

    ירושלמי, 31/08/09 17:06

    אם המושבות הפכה לאם הגזענות. אני חש בושה עמוקה כיהודי, כישראלי וכציוני. את מנהלי בתי הספר הגעזנים יש להושיב בכלא בגין פגיעה בערכי מדינת ישראל, בזכות לשוויון ולחינוך לכל. יש לקלוט את התלמידים ממוצא אתיופי בכל מוסד (חילוני, דתי וחרדי) אליו מעוניינים להירשם, עפ''י אזור מגוריהם.

  • 61.

    וזה במערכת ה''חינוך'' של הדתיים ש-BB הוא ר''מ רק בגללם. (ל''ת)

    שימו לב לביבי, 31/08/09 17:01

  • 60.

    יישר כח לתנועת ציונות דתית ריאלית שחבריה הדתיים נלחמים הגזענות מבית (ל''ת)

    דוד, 31/08/09 16:57

  • 59.

    דעת-מבינים, נועם, למרחב! רק תראו לאיזה חילול השם גרמתם! (ל''ת)

    מתביישת, 31/08/09 16:54

  • 58.

    שר החינוך של גרמניה הנאצית פושע אנטישמי

    בבר העארס, 31/08/09 16:51

    כמה אתיופים יש בבית משפח עליון רק אשכנזים וכמה חיות מחמד כמו רובינשטיין ולוי . מדינה גזענית ואנטישמית מהסוג שרק השטן יכול לברא.

    • יותר מדי פקה פקה לעארס (ל''ת)

      תעשה ביד, 31/08/09 17:09

  • 57.

    ישראל 2009 מדינה גזענית - בושה לחברה שלא מקימה צעקה

    דניאל, 31/08/09 16:50

    בושה לנו כחברה, שנותנת לממסד להתעלל באזרחיה.

  • 56.

    הכל מתחיל בזה שיהדותם של האתיופים נתונה בסימן שאלה

    נח, 31/08/09 16:49

    לכל הצעקנים למינהם-יש פתרון פשוט
    תקלטו אותם בכל בתי הספר גם החילוניים
    באופן שווה.
    הרב עמר אומר את האמת אלו ספק יהודים
    ולכן הם צריכים לעבור גיור.
    אבל המסקנה שלו בלתי קבילה-
    הרב עמר פוסל את החילוניים ולכן לא מרשה
    לאתיופים ללמוד אצלם.
    הרב עמר טועה בנושא הזה בגדול-
    האתיופים הם חילוניים ולא דתיים.
    רובם ככולם נוטשים את החינוך הדתי בהגיעם לגיל חטיבה ותיכון.
    לכן מבחינה דתית טהורה כל הגיור שלהם הוא בספק.כמובן שבגלל כמות הצביעות
    שקיימת היום הוא לא יגיד את זה בקול רם.
    אבל ההכוחה הטובה ביותר היא שבמוסדות של ש''ס הוא לא מוכן לקבל אותם .
    מה עשו זרקו את כל האתיופים לחינוך
    הממד שפשוט קורע תחת הנטל.
    כיתה שבה שליש ויותר תלמידים הם אתיופים
    היא כיתה אבודה.לכן אין ברירה
    כדי להקטין את כמות האתיופים בכיתות חייבים לקלוט אותם לבתי ספר חילוניים.
    הבעיה שהממד מרוב פחד שיגידו שהוא גזען
    לא אומר כלום.כך פתאום הנושא נפל
    על בתי הספר הפרטיים.
    זבולון אורלב במקום לצעוק את צעקת
    הממד משתף פעולה עם מי שמחריב את הממד

  • 55.

    שר החינוך מצוטט בעיתונות העולמית כאומר ש''שחורים בישראל מוכנסים לגטאות'' (ל''ת)

    היהודים מוצגים כנאצים בגלל סער, 31/08/09 16:41

    • סוף סוף תסתכל בראי (ל''ת)

      בגללך, 31/08/09 17:08

    • You are right! Lets hide them in closed camps and just gass them.

      Schmidt, 31/08/09 17:08

      Such a minister is a DISGRACE for the White Jewish Pride!

  • 54.

    2,000 אתיופים (לא יהודים) מחכים בימים אלו לעלות לארץ

    משה, אדיס אבבה, 31/08/09 16:36

    עובדי משרד הקליטה באתיופיה עסוקים בהעלאת עוד 2,000 אתיופים, רובם לא יהודים אך ''זכאים'' לאיחוד משפחות עם אתיופים שכבר עלו לארץ.

    התנהלות עובדי משרד הקליטה (עוד מתקופת השר אדרי) היא שערוריתית.

    אתיופים מקבלים ''אישורים לעולה חדש'' עפ''י קשריהם (שלא לאמר תשלומי שוחד).



    יש להפסיק את ביזבוז הכספים המשווע הזה. האתיופים המצטופפים בימים אלה בשדה התעופה של אדיס אבבה אינם יהודים ויפלו לנטל חברתי וכספי על מדינת ישראל ותושביה.

  • 53.

    לצערי שר החינוך מנסה להסתיר את הבעיות האמתיות שיש בחינוך וכל זה !!!!

    אמת, 31/08/09 16:32

    על ידי הסתה נגד ציבור שלם.


    ישנם כל כך הרבה בעיות במערכת החינוך כמו אחוז גדול מאוד של תלמדים שמעשנים סמים שלא נדבר על אלימות.

    דרך אגב מה בנוגע לרמה הירודה שח התלמדים.

  • 52.

    THE PREJUDICE SHKENAZIM STARTED WITH THE SFARADIM THEN ARABS AND NOW

    REAL JEWS, 31/08/09 16:30

    WHAT IS LEFT THE ETIUPIAN..THEY HATE ARABS BEACUSE THEY LOOK LIKE SFARADIM..

  • 51.

    לחוקק חוק שחלק מתנאי הרשיון של בתי ספר פרטיים זה לא להפלות ואם יפלו ?

    עודד יערי, 31/08/09 16:30

    לסגור כל בית ספר פרטי כזה ולסלק את מנהליו.להפוך אותו לציבורי.

    • לא ראוי לקבוע לבית ספר פרטי את מי יקבל ולמה

      פנדה , 01/09/09 11:24

      מצד שני - לא ראוי שהמדינה תתקצב בתי ספר כאלה. תנו אפס תקציב במקרה כזה, ותראו איך כולם יהפכו לקולטי עלייה.

  • 50.

    כל הכבוד לשמואל שטח ולתנועת ''נאמני תורה ועבודה'' (ל''ת)

    שרגא, 31/08/09 16:30

  • 49.

    למה מנהלי בתי הספר לא מקבלים פי שלושה יותר תקציב על כל ילד אתיופי וכך

    הצעה----------------------------------------------, 31/08/09 16:27

    הילדים מאתיופיה יהיו מבוקשים ורצויים יותר!!!

    • ממש לא

      פתח תקוואית, 31/08/09 23:26

      המון למידה יחידנית יקרה צריך להשקיע בילדים הללו (ברובם) וזה מה לעשות עולה כסף, גם ילדים עם לקויי למידה לא מתקבלים לבתי הספר הפרטיים בדיוק מהסיבה הזו של כספים

    • איך ידעו אם הילד אתיופי או לא? ישלחו דגימת עור למשרד החינוך?

      פנדה , 01/09/09 11:25

      בתי הספר צריכים לקבל תגמול על קליטת עלייה ועל קליטת ילדים עם קשיי למידה. לא הגיוני לתגמל על בסיס גזע.

  • 48.

    מזה כפיה חילונית !!!!! (ל''ת)

    יוסף, 31/08/09 16:26

  • 47.

    החילונים החולנים בלחץ ומתפוצצים מרוב קנאה!!!!

    יהודי, 31/08/09 16:25

    הילדים שלכם חסרי תרבות ןכל מה שמענין אות זה סמים סקס ואלימות.

    תעשו חשבון נפש לפני שאתם מבלבלים את המח.

  • 46.

    לזרוק את הרב ולסגור את בית הטפר גזענות ב121 למה השקעתם בלעלות אותם (ל''ת)

    אור אדום, 31/08/09 16:25

  • 45.

    לצערי מי שגזען כאון זה הציבור החילוני...

    יוסף, 31/08/09 16:23

    שמנסה בכח להכפיש את ציבור הדתי.

    לכו תדאגו לילדים שלכם שנמצאים עמוק בעולם הסמים והסקס והאלימות.

  • 44.

    לא מובאת בכתבה שום תגובה של הורי התלמידים בבתי הספר או של המנהלים

    יוסי, 31/08/09 16:13

    לא במקרה משום שכולם אינם מספרים את העובדות
    לא מדובר בתלמידים אתיופים שהינם יהודים וזקוקים לגיור לחומרה, אלא בבמשפחות שאינן יהודיות וצריכות לעבור הליך גיור מלא.
    אין שום סיבה שהורים דתיים יסכימו שילדיהם ילמדו עם גויים בכיתה ובמיוחד שכנראה במשפחותיהם אין שמירה או כוונה לשמור על ההלכה היהודית.
    האם נראה למישהו שילוב של ילדים שאינם יכולים לשתות או לאכול בבית חברם לכיתה או להתארח אצלו בשבת..
    כרגיל יש לפוליטקאים מטרה להסיח את דעתינו מבעיות חינוך אמיתיות הנוגעות לכלל האוכלוסיה. למשל רמת הלימודים, מדוע כאשר רמת הציונים כה נמוכה יש זמן לחופשות אוכות, ועל האלימות בבתי הספר דיברנו.
    איך מגיע מצב שבוגרי בתי ספר ישראלים עושים לינץ באדם שמגן על משפחתו. מדוע מוריהם לא יושבים לצידם בבית המשפט?

    • זה מכיוון שהם החילטו לא להגיע לישיבה. ראיתי את כל הדיון.

      תשובה, 31/08/09 16:32

      שאלו שם לא פעם אחת למה אף אחד מהמנהלים לא הגיע למרות שזימנו אותם.

      התגובה היחידה שהתקבלה מאחד מבתי הספר הייתה בסוף הישיבה: נשלח פקס דחוף בו הם 'הסכימו' לקבל את התלמידים ורק שלא יפסיקו להם את הסבסוד ממשרד החינוך.

    • יוסי, ילד שלי מוצלח

      יהוסף, 31/08/09 16:33

      אם הם לא ראוים לשבת ליד הילדים שלך
      למה ההורים של השכן שלך מקבלים אותם כל כך יפה, מלמדים אותם, מקדמים אותם במעלות התורה והעבודה?
      נראה לי שאתה צריך גיור לחומרא

    • מעניין שאף אחד לא ביקש תגובות...ואין הזכור לעובדה שמדובר בפלאשמורה (ל''ת)

      שהאתיופים עצמם אומרים שאינם יהודים, 31/08/09 17:10

    • מתוך החומר שהגיע אלי - הפוליטיקאים חוגגים על חשבון הדתיים

      Inventor , 31/08/09 18:03

      בתיה''ס הדתיים עושים עבודה יפה בקליטת ילדי העולים מאתיופיה ובריה''מ. אם יש בעיות - זה בעיקר עקב מספר גדול של תלמידים בשכבות גיל מסוימות. אם אותם תלמידים היו מופנים לצפון ת''א - מייד היו הפוליטיקאים מוצאים להם פיתרון בפ''ת ובלבד שלא יצטרכו לקיים את מצוות קליטת אחינו...

      מי שמתרגש מהכתבה המגמתית מוזמן לשתות כוס מים ולהרגע

  • 43.

    What is this BS

    Amir, 31/08/09 16:10

    Who cares where they came from, these kids need an education.

    Time to close the religios schools and open more public schools free of bias.

  • 42.

    מישהו מכיר אתר

    אשר שפיים, 31/08/09 16:08

    שמרכז את כל הלינקים לכתבות מעניינות

  • 41.

    מנכל בנק איגוד יוצא באמירות גזעניות כנגד האתיופים!!! (ל''ת)

    רוני, 31/08/09 16:06

    • נכון. (ל''ת)

      בושה, 31/08/09 17:00

  • 40.

    בית ספר דתי תורני אינו מקום לחילונים לבנים או שחורים (ל''ת)

    עמיר, 31/08/09 16:04

  • 39.

    הצביעות חוגגת בעיקר בכנסת

    motimorg , 31/08/09 16:03

    כל מגלגלי העיניים למיניהם וכל אלה שממהרים להשמיע את דבריהם בסוגיית שילוב העולים מאתיופיה במערכת החינוך בפתח תקווה, הם לכל היותר צבועים ומתחסדים.
    הבעיה האמיתית אינה קליטת ילדי העולים בבתי הספר בפתח תקווה אלא העובדה שמשרדי המדינה קיבצו את העולים מאתיופיה בערים מסויימות בלבד וממילא הפילו את נטל הקליטה על חלק קטן מתושבי מדינת ישראל.
    ציפי ליבני יודעת היטב שבעיר שלה תל אביב וברמת החייל בפרט אין בעיה של קליטת עולים בבתי הספר משום שפשוט אין שם עולים מאתיופיה. גם גדעון סער יכול לגלגל עיניים עד מחר ולהשמיץ את עיריית פתח תקווה כאשר הוא יודע שהבנות שלו עצמו ומורי בית הספר בו הן לומדות לא צריכים להתמודד עם ילד שבגיל 10, 11 או 12 אינו מדבר עברית ואינו יודע חשבון. על אחת כמה וכמה שהן לא צריכות להתמודד בו זמנית עם 50 או 100 תלמידים כאלה.

    • צודק. פיזור נכון היה מקטין את הבעיה (ל''ת)

      פנדה , 31/08/09 16:12

    • לא ידוע לי חוק שמגביל עולה בהחלטה איפה לגור

      נגמרו הקלמנטינות, 31/08/09 16:39

      בתל אביב הדירות יותר יקרות, המחיה יותר יקרה, לכן מן הסתם יש שם פחות עולים שלא יכולים להרשות לעצמם מגורים שם.

      לכל המתלהמים - לא מדובר בכיתות של 100 תלמידים - מדובר בשיבוץ של 5-6 ילדים בכל כיתה של 30 תלמידים. שיבוץ שלפי החוק לא מאפשר סינון. בית ספר מסובסד לא יכול לנהל סינון או מבחני קבלה - לכן הם מסובסדים על ידי משלמי המיסים. מי שרוצה לסנן תלמידים שלא יבקש כסף מהמדינה.

      מה בכלל קשור?

      • לא נשארת הרבה אמת כאשר מנסים לעוות אותה

        motimorg , 01/09/09 11:10

        נבחן אחת לאחת את הטענות שלך:
        הדירות בתל אביב יותר יקרות? אז איך זה שגרים בה כל כך הרבה מהגרים? התשובה היא שגם בתל אביב יש אזורים (מאד) זולים ואכן גרים בהן אנשים חסרי ממון (עובדים זרים למשל). בקלות אפשר למצוא שילדי השכונות הללו לומדים בבתי ספר (ממלכתיים) ''משלהם''. אלא שכשמדובר בת''א אף אחד לא מעז לומר שמדובר בגיטאות ואף אחד לא מעז לדרוש מבתי הספר הפרטיים בתל אביב לקלוט ''שחומי עור''.
        עוד יותר מטופש לומר שלחם שחור או ליטר חלב טרי עולה בתל אביב יותר מאשר בפ''ת. רד מזה.
        הכי אידיוטי זה לומר ששיבוץ 5-6 תלמידים שאינם יודעים קרוא וכתוב (לא כי הם מטומטמים אלא פשוט משום שזה מקרוב הגיעו לישראל) בכל כיתה של 30 תלמידים הוא דבר שיש בו הגיון. על כל פנים יום אחרי שבבתי הספר בצפונבון תל אביב ישובצו 5-6 תלמידים עולים או 5-6 ילדי עובדים זרים בכל כיתה - תחזור ותדרוש שגם בפתח תקוה יעשו ככה ועד אז אני מציע לבטל גם להם את הסבסוד משום שכולנו יודעים שגם בתל אביב יש ''בחינות כניסה''.
        אגב, כמו שבפתח תקוה הילדים מגיעים לבתי הספר הפרטיים באוטובוסים כך גם בתל אביב אפשר להסיע ילדים מהדרום לצפונבון.

        • צודק, הבעיה היא כמובן שגם בת''א אין הרבה ממ''ד

          פנדה , 01/09/09 12:45

          אז כל עוד אי אפשר לשלוח אותם לבתי ספר חילונים, גם בתל-אביב הממ''דים יקלטו מעל ליכולתם. החטא הראשוני הוא חיוב החילוני ללכת לבית ספר דתי, שם מתייחסים אליו כאל גוי בזוי (בצדק מבחינתם... נניח... אני שמעתי גם על ''דרך ארץ קדמה לתורה'').

  • 38.

    מה מחפשים חילונים ודתילונים בבי''ס תורני ????

    מיכה, 31/08/09 16:02

    רדו לנו מהגב, צבועים ושקרנים. ילד חילוני, אפילו עם כיפה - וממש לא משנה מה צבעו - מה יש לו לחפש בבית ספר תורני ???

    • רק לא הבנתי מי הצבוע השקרן, הרב עמאר? או האתיופים?

      פנדה , 31/08/09 16:14

      אני לא חושב שהאתיופים רוצים ללכת לבתי ספר דתיים - פשוט מכריחים אותם. מי מכריח? קרא את דברי הרב עמאר היום...

    • אבל הרבנות הביאה אותם בתנאי שיהפכו אותם ליהודים! איזה חילונים?? (ל''ת)

      מדובר בנוצרים שרוצים לגייר, 31/08/09 17:12

    • מעשיך מעניינים, לא הכיפה שלך.

      סיישל, 31/08/09 21:04

      התורה שלך כניראה אחרת מהתורה שלי.וכאדם חילוני מה שלי יותר חשוב מהכיפה שלך זה ואהבת לרעך כמוך, שאת זה כניראה שכחת מרוב שחצנות.

  • 37.

    יש זמן וקצב לקליטה של כל עדה. לא צריך לקרוא לזה גזענות.

    אבי צנעני, 31/08/09 16:01

    האתיופים מגיעים מארץ מפגרת מאוד, חסרי השכלה ביהדות, וצריכים להעמיד אותם במקומם ולתת להם זמן ומרחב להתפתח. זה יכול להמשך גם עשרות שנים. כך יימנעו תופעות כמו רצח ואונס הנערה ברחובות ע''י אתיופי, דריסת הנער האתיופי ע''י בעל מוסך שאתיופים חרבנו לידו, קטטות המוניות ומטורפות של אתיופים שיכורים ועוד

  • 36.

    לזרוק את הרבנים מהמדינה (ל''ת)

    קולהאמת , 31/08/09 15:59

  • 35.

    למה להעלות את הצרות הללו ? (ל''ת)

    קולהאמת , 31/08/09 15:58

    • כדי שיהיה מי שיצביע לש''ס.... (ל''ת)

      איך אתם לא רואים את האמת???, 31/08/09 17:13

  • 34.

    מדוע צריכים לקבל את אישורו של הרב הראשי?

    דני ב., 31/08/09 15:53

    האם עולי אתיופיה פחות יהודים ממנו?
    הם יותר יהודים מכל אלו שמונעים מהם להשתלב באוכלוסיה.
    אין גזענים גדולים יותר מאשר הדתיים ובייחוד יוצאי ארצות המזרח.
    הנשמות הטובות מש''ס למשל ילדיהם לא לומדים במעיין החינוך התורני אלא עם ילדי האשכנזים.
    אני פונה ליהודי אתיופיה, שילחו את ילדיכם לחינוך הממלכתי ועדיף בבתי הספר האיזוריים של המושבים והקיבוצים, שם תשתלבו ולא אצל עדר הפרזיטים מוצצי הדם ומקדשי האבנים והבאבות למיניהם.

    • למה יש עילגים במדינה שלא קוראים מעבר למה שמאכילים אותם בNRG

      ג, 31/08/09 17:16

      ובYNET???? הם לא יהודים!! ככה בלי גיור הם לא יכולים להיות פה, אז מגיירים אותם וחלק מהגיור זה להיות בבי''ס דתי!!
      הם לא יכולים לסרב, אחרת המשפחות שלהם (2000 איש) שמחכים עכשיו באתיופיה לא יעלו!
      יש תנאים! והם לא רוצים לחזור לאתיופיה שבסה 12 מיליון הולכים למות מרעב והשאר רק גוועים ברעב.
      אני במקומם גם הייתי עוברת גיור רק כדי לברוח ממדינה כזאת, מבינה אותם, אבל למה לא לגייר את הדרפורים והסודנים הם נרדפים בארצם זה לא הוגן!! הם גם יכולים להיות יהודים!

      • מה זה לא יהודים, אז למה הבאת אותם?

        פנדה , 01/09/09 11:31

        הבאת אותם (ואל תגיד לי לא אני - זה אלי ישי הביא אותם) - תטפל בהם!

      • הם כן יהודים

        ריאלי, 01/09/09 12:29

        הסיבה שלא מכירים ביהדותם היא שהמפלגות הדתיות רוצות להפוך אותם לחרדים ע''י כך שיאלצו לעבור גיור ולהסתגל לתנאים המשחיתים של החרדים. הרציונל מאחורי מעשה זה הוא שביום מן הימים הם ידרדרו לשפל רוחני כה גדול עד כי יבחרו במפלגות החרדיות.
        זו כפיה דתית נאלחת וערמומית.
        הם יהודים, והם יהודים יותר מהחרדים. החרדיות היא רק כת מנוונת, פיסית ונפשית. כת שמקבלת עליה רבנים מטעם המדינה, ואין בה את הכוח לעמוד כגורם עצמאי מול המדינה. כת זו היא ביזיון ליהדות העתיקה, ויש לה יחסי יצאנית ולקוח כלפי המדינה.
        ''איכה היתה לזונה קריה נאמנה''.

  • 33.

    גם ילדי חינוך מיוחד עדיין לומדים בגטו.

    הייתי שם, 31/08/09 15:52

    גם ילדים מעט שונים שלא ממש חייבים לומדים בבתי ספר מיוחדים או בכתות מיוחדות, בתירוץ הנואל ש''שם הם יקבלו כל מה שהם צריכים''.מוסדות רגילים שמשלבים ''עושים טובה'' ולא זוכים למלוא התמיכה, למרות שמדובר רק בלקחת כסף מכיס אחד (המערכת המיוחדת) ולהעביר לכיס השני (המערכת הרגילה).וזאת למרות החוק הקיים בנושא.

    • אבל אם הם לא אתיופים אז זה לא מעניין אף אחד (ל''ת)

      כי ככה יוצאים טוב בתקשורת, 31/08/09 17:17

  • 32.

    מילים גבוהות בזכות שיויון מפי אלה שלא עומדים במבחן אישי

    י.א, 31/08/09 15:48

    לפוליטיקאים יש בתי ספר בשכונות היוקרה אליהם לא יגיעו אתיופים .

    נראה אותם מארגנים הסעות לתלמידים אתיופים לשכונותיהם

    • חהחהחה לפני זה הם ירו לעצמם כדור בראש!!! (ל''ת)

      123 כדור בראש, 31/08/09 17:17

  • 31.

    וזה אותו עם שסבל מאנטישמיות,בכל הגליות,ועכשיו הוא עושה את אותה הטעות

    מהפכן, 31/08/09 15:43

    במדינתו.
    אנחנו התרחקנו אלפי שנות אור מהיותנו עם סגולה.
    אני בוש ונכלם!!!

  • 30.

    הגענו למצב ש''שר '' אין לו מילה והוא רץ לרבנים להיתכנן שלא יהיו גזענים

    קולהאמת , 31/08/09 15:34

    שר החינוך אתה סמרטוט

  • 29.

    לא ברור לי בכלל ה'אישו' של האתיופים כאן..... בזמן שבתי

    maia, 31/08/09 15:33

    למדה בבית ספר החלוקה של ההרשמה היתה לפי איזור מגורים ונגמר הסיפור. למה היום ההרשמה לא הולכת לפי איזור המגורים ולא לפי צבע העור העינים או .... ולמה בכלל משרד החינוך כששר החינוך בראשו עושה מזה עניין. חוק הוא חוק באשר הוא.... ממש את החוקים ואל תפתיח כספים לאלו שמקיימים אותו.... הפעל את החוק ואכוף אותו על מנהלי בתי ספר שלא מקיימים אותו.... התחילו כבר להתנהג כבני אנוש... מספיק עם העיוולת.

  • 28.

    עוד מעט יחייבו אותנו להתחתן איתם.

    י, 31/08/09 15:32

    קניתי במייטב כספי דירה יקרה בשכונה יקרה רק כדי שאני ,אישתי ויילדי לא נאלץ להתקל באתיופים\\דתיים. ואני מאושר עד הגג. השכנים נהדרים (אפילו השכנים המזרחים), הסביבה מטופחת, ואין ילדים שבבניקים שעושים צרות. זה לא שהאתיופים בגטו. האתיופים ושאר האוכלוסיות הברבריות הכניסו **אותנו** לגטו...

    • זו סתם תגובה בשביל לעצבן, נכון? שקוף מדי. (ל''ת)

      תגובה לפרובוקציה, 31/08/09 15:47

      • ממש לא זו האמת....מרוב כתבות הם מעוררים אנטיגונזם! (ל''ת)

        אחת, 31/08/09 17:18

    • מסכים! (ל''ת)

      רודולף הס/מינכן, 31/08/09 16:12

  • 27.

    לא מבין

    שרון כפר סבא, 31/08/09 15:31

    איך כולם מצליחים להגיב כל כך מהר

    • אם למדת עם אתיופים אתה לא תצליח להבין (ל''ת)

      נגסתה בקרמבו, 31/08/09 15:53

  • 26.

    התלמידים הערבים לומדים בגטו מאז 1948.... כנסו

    ערבי שמבין, 31/08/09 15:30

    רק בישראל יש מערכת חינוך (ממלכתית) נפרדת ע''פ גזע

    ז''א בתי ספר ליהודים....
    בתי ספר לערבים

    זה היה קיים בדרום אפריקה בתקופת האפרוטהייד...

    יום טוב


    הערה: מרשים למס קטן מאוד של ערבים ללמוד בבתי ספר יהודים ''כיסוי ערווה''
    אבל אין מדיניות לאינטגרציה

    • Go to Haifa University and see the truth

      Amir, 31/08/09 16:13

      There are more Arabs then Jews and thier spots are guaranteed.

      • I wrote about the education system )elementary & high school(

        25, 31/08/09 16:50

        in universities the situation is different

      • by the way: in Uni. haifa ....... 20%-25% arab students not more (ל''ת)

        25, 31/08/09 17:20

  • 25.

    תמשיכו להכניס 1000 אתיופים לכל בי''ס וכולם יהפכו לגטאות

    אלי, 31/08/09 15:28

    נר עציון הפך לכזה מפני שבמקום להכניס 2 תלמידים אתיופים בכל כיתה, גם אם זה מצריך שליחה לערים קרובות - הכניסו 15.
    מה שגרם שילדים שאינם אתיופים הרגישו אאוטסיידרים , רמתם הלימודית ירדה שלא לדבר על רמתם הדתית.
    החליטו ברבנות שכל העולים חייבים ללמוד דווקא בבתי''ס דתיים והתוצאה היא שהיות והבתים מהם הם באים אינם דתיים- 90% מהם ממשיכים לתיכונים חילוניים.
    מי ששולח ילדים ללמוד בבתי ספר שאינם תואמים את רמתם הדתית והלימודית רק לשם ''האינטגרציה'' יגרום לילדים תסכול ורצון להתמרד.

    • ולתת לילדים ממוצע אתיופי להרגיש 'אאוטסיידרים'' זה בסדר? (ל''ת)

      אין סוף לטמטום, 31/08/09 16:42

  • 24.

    שר החינוך, אתה וקודמיך בתפקיד אשמים. אל תרחץ בניקיון כפיך

    צפוני, 31/08/09 15:27

    אם יבוטל חוק נהרי, והמדינה לא תממן חינוך מוכר שאינו רשמי, דהיינו בתי ספר פרטיים, בעיקר חרדים, היקף הבעיה יקטן. רק מה? אין לשרים אומץ לבטל את הרעה החולה הזו. הם גם מאפשרים חינוך חרדי אנאלפביתי ואנטי ציוני על חשבון המדינה, גם מעודדים הקמת בתי ספר פרטיים, וגם פותחים שער לגזענות בוטה. אחרי כל זה שר החינוך מגלגל עיניים ומדבר על גיטאות. ברור לשר שאם בתי הספר בפתח תיקווה יגישו בג''ץ, הם יזכו, כי הם פועלים על פי חוק! כל הסיפור של ביטול המימון הוא אחיזת עיניים ויחסי ציבור.

    לימור ליבנת, יולי תמיר וגדעון סער, אתם הרסתם וממשיכים להרוס את החינוך ופעילותכם מסכנת את קיום המדינה יותר מאיראן, החיזבאלה והחמאס ביחד. מי יגן על המדינה אילו שממיתים עצמם באהלה של תורה? בגללכם הם יהיו כאן הרוב בעוד זמן קצר, ואז הדרך היחידה תהיה לעזוב את המדינה ולהותיר את לומדי התורה מתבוססים בקיצבאותיהם שיגיעו מהשמים כמו המן בזמנו.

  • 23.

    לאתיופים נמאס כבר שקוראים להם אתיופים (ל''ת)

    פקק תנועה , 31/08/09 15:20

    • אז מעכשיו נקרא להם בלגים (ל''ת)

      אולי הם יעדיפו את זה, 31/08/09 15:51

      • ולי נמאס לישמוע שאנו ספרדים אשכנזים פולנים רומנים עירקים מרוקאים וכן

        פקק תנועה , 01/09/09 08:12

        אלהה זה פשוט לא נכון מבחינה מקורית תרבותית וגנטית והיסטורית ודתית בתור עם

    • נקרא להם אנשי האינג'רה (ל''ת)

      שלהלהלה, 31/08/09 17:19

    • נכון מאד, יקראו ''שוקולדים'' לאלתר! (ל''ת)

      חכם חלם, 01/09/09 12:32

  • 22.

    שר החינוך בעמדה פופליסטית אך לא עניינית

    ענת, 31/08/09 15:17

    אם היה רוצה לפתור את העניין ובענייניות בשקט היה מצליח בקלות - אבל הוא רואה איזה חגיגה נהייתה לו מזה שהוא יוצא מרטין לותר קינג אז הוא מנפח ומנפח.
    דווקא כאן אני מתאכזב משר החינוך שמחפש כאן רק כותרות.

  • 21.

    מישהו יכול להסביר לי

    דנה אור יהודה, 31/08/09 15:16

    איך כולם מצליחים להגיב כל כך מהר לכתבה?

    • בגלל שאת מאור יהודה יהיה קשה להסביר (ל''ת)

      :-)(, 31/08/09 15:51

  • 20.

    תגובה . ל .1

    קובי, 31/08/09 15:15

    גם הפולנים אלימים אתה פשוט טיפש ודפר 0

  • 19.

    גדעון סער - צבוע המנסה לגזור קופון

    איתן, 31/08/09 15:14

    תאמר את האמת שאתה לא רוצה את טובת האתיופים והם לא מעניינים אותך! שי פירון וחביריו רוצים לסגור את בתי הספר הפרטיים והם מסיתים אותך. בבתי הספר הפרטיים יש כבר אתיופים מבלי שהכריחו אותם ואין כאן שום דבר של גזענות אלא התאמה לאופיו המיוחד של בית הספר (תורני יותר). אם אתה רוצה שויון תסגור גם את כל הממ''ד - שילמדו עם החילוניים. ואת החרדים. אלא מה, על שלושה בתי ספר פרטיים קטנים קל לגזור קופון להצטייר כלוחם נגד גזענות. תפסיק לתת לשי פירון לסובב אותך!!!

  • 18.

    לאבי, 1 , לא משנה איך קוראים לך

    אני, 31/08/09 15:14

    עיראקים, תימנים, אשכנזים, מרוקאים לא אלימים?
    אטום רגשית וגזען , זה מה שאתה.

    לא אתפלא , אם אתה אלים בעצמך.

  • 17.

    גזענות זה לא דבר חדש

    קובי, 31/08/09 15:12

    זה לא דבר חדש גם בזמן קום המדינה כשעליה..
    הייתה בעיצומה ממדינות ערב האשכנזים
    היו גזענים מאוד כלפי העולים החדשים
    רוב האשכנזים חשבו שהם היהודים היחידים
    בעולם וארץ ישראל היא ירושה שלהם בלבד.

  • 16.

    לאתיופים בטח נמאס שקוראים להם אתיופים (ל''ת)

    פקק תנועה , 31/08/09 15:11

  • 15.

    בשנות החמישים זרקו את כולנו לסיר אחד ,זה היה לטובת כולם (ל''ת)

    כור ההתוך, 31/08/09 15:00

  • 14.

    מדינה גזענית מגעילה.....סופנו קרב (ל''ת)

    מוטרד צפוני, 31/08/09 15:00

  • 13.

    גדעון סער

    יניב, 31/08/09 14:54

    שר לדוגמא

  • 12.

    נאה דרשת ח''כ אורבך!

    פנדה , 31/08/09 14:52

    בואו נראה איך מוציאים את המילה ''אתיופים'' מהלקסיקון ופותרים את הבעיה. אין ילדים אתיופים בארץ היום, יש ילדים ישראלים, לחלקם אין שיבוץ לבית ספר וצריך לראות איך משבצים אותם. נקודה. ברגע שאומרים אתיופים - מחדדים את הגזענות, גם אם מנסים למצוא פתרון לבעיה.

  • 11.

    מה פרוש אתיופים לומדים בגטו אולי תפסיקו כבר אם כינויי הגנאי הללו (ל''ת)

    פקק תנועה , 31/08/09 14:48

    • נראה לך? זה נראה טוב בתקשרות ומייצר אחלה כותרות (ל''ת)

      נגסתה בזובי, 31/08/09 17:20

      • אלו תופעות לוואי שהעם היהודי נושא על גבו כתוצאה משהיה של 2000 שנה

        פקק תנועה , 01/09/09 08:07

        הרומאים כמעט והצליחו להשמידנו מבחינה רוחנית שלא לדבר על הבבלים והאשורים

  • 10.

    גבעתיים

    חיים, 31/08/09 14:48

    אם לא נעים תמיד אפשר לחזור חזרה לאתיופיה
    שם הרבה יותר מתקדמים מאיתנו...

  • 9.

    ילדי האתיופים הם שבויים של הרב עמאר??? (ל''ת)

    מה זה צריך להיות? בלתי נסבל!!, 31/08/09 14:46

    • לא, הרב עמאר שבוי של המוח הקטן שלו (ל''ת)

      הרב ג'וחי, 31/08/09 17:21

  • 8.

    לא רק בבתי הספר הדתיים / פרטיים

    תושב פתח תקווה, 31/08/09 14:44

    הילדים שלי למדו בבית ספר ממלכתי (הכי דרומי בעיר למי שמכיר). באותה תקופה לא ראיתי שם אפילו תלמיד אתיופי אחד. למה? התשובה (הלא רשמית) שקיבלתי היתה ''כי המנהלת לא מסכימה''.

  • 7.

    הנה כל הפוליטיקאים תופסים טרמפ, גם כדי לקבל את קולות האתיופים וגם כדי

    צביעות, 31/08/09 14:43

    להצטייר טוב בעיני התקשורת והעם

    • כל עוד הפעולה חיובית, המניע פחות חשוב. (ל''ת)

      אחד, 31/08/09 15:36

      • חשוב ועוד איך, אח''כ עדר הכבשים השחורות האלה מצביע עבור

        עע, 31/08/09 15:48

        המושחתים שממשיכים עוד ועוד את השלטון שלהם הירוד

  • 6.

    חרדים = גזענים (ל''ת)

    יוסי, 31/08/09 14:42

  • 5.

    אורי יצא צדיק (ל''ת)

    אריק - פ''ת, 31/08/09 14:41

  • 4.

    להלאים את בתי הספר ולהחליף את הנהלה של בתי הספר לאלתר

    שי, 31/08/09 14:38

    להלאים את בתי הספר ולהחליף הנהלה ומדינייות לאלתר.

    לא ייתכן מצב כזה.
    אחיי האתיופים - אחים אתם דמכם דמנו ודמנו דמכם.

  • 3.

    בתור תושבת ישראל..מתביישת על היחס לעדה האתיופית!!!! (ל''ת)

    אורית, 31/08/09 14:33

  • 2.

    כשר חינוך תדאג שזה לא יקרה !!!!!!!!! (ל''ת)

    מודאג, 31/08/09 14:33

  • 1.

    הם אלימים, למה שדתיים יקבלו אותם?!!?!??!!?!?!?!

    אבי, 31/08/09 14:32

    דתיים נגד אלימות, ובצדק, למה שהם יקבלו אותם?!

    • אלימים!?

      אזרח, 31/08/09 15:39

      אלימים!? הלוואי ולרבים מאיתנו הייתה הצניעות שלהם.

    • You are an ignorant, why should anyone listen to you? (ל''ת)

      Savi, 31/08/09 17:09

    • האתיופים אלימים? אולי רק כתגובה

      לגזענות החשוכה, 31/08/09 17:13

      אם הייתי אתיופי (והייתי באתיופיה- המדינה הכי בטוחה ועדינה באפריקה) ברור שהייתי מתפתה להיות אלים או להתעלם מההתנשאות הישראלית ובמיוחד הדתית, שמפרשת את השקט שלנו-שלהם כבערות.
      מה אתה רוצה, להפוך את האתיופים לברסלבים רעשנים או לממלמלי פסוקים בחדרי חדרים? תרגע ותלמד, אתה ןסימני הקריאה ושאלה שלך.

    • אני מתפלא עד כמה הם לא אלימים

      פנדה , 01/09/09 11:30

      כשהם רואים שבמדינה אפשר להשיג כל מה שרוצים ע''י אלימות - ע''ע אוקטוקבר 2000, הפגנות החרדים - זה פשוט מפליא איך הם נשארים בשקט.