• 29.

    ויקי ברק היא אחת המורות הכי בינוניות ופחות מזה שהיו לי

    רומי, 05/09/09 19:17

    שלא נדע אם זה הזיכרון של השר מבית ספר


    מצבנו לא טוב אם זה האידיאל שלו

  • 28.

    השאלה הא למה הכוונה כיום למשג חינוך שזה צריך להיות תרכים והתנהגות

    פקק תנועה , 30/08/09 13:58

    וערכים

  • 27.

    עוד ילד חוץ מוכה שהפך ל''אנטי'' הכל ,ביחוד התנועה הקיבוצית .

    שששבשש , 30/08/09 11:32

    מה לעשות ,התנועה ההקיבוצית עשתה גם טעויות לצד דברים גדולים .
    אחת הטעויות המשמעויות אי ה''סנוביות'' כלפי ילדי חוץ ונקלטים ,ותוצאות אותו יחס .
    וגם מוט הברזל שחטף בראש כילד...

  • 26.

    הכי טובה הפסקה האחרונה. תני לילד שלך אחריות על החיים שלו! (ל''ת)

    אמא לילד בכיתה א', 30/08/09 09:51

  • 25.

    סוף סוף שר שמבין את המערכת

    יאיר מורה ירושלמי, 30/08/09 01:02

    בפעם הראשונה זה שנים רבות שאני מרגיש שיש שר שאכן מבין את צרכי המערכת.
    די לכל אותם רעיונות טיפשיים שע''י פתיחות וחופש לילד הוא יגיע להשגים טובים יותר.
    כדי להגיע להשגים יש צורך בעבודה השקעה וכבוד למערכת.

  • 24.

    בהצלחה גדעון מחבר

    אלי, 30/08/09 00:34

    כל הכבוד גדעון על השינויים בעיקר עניין המסורת שיוביל לעליית הערכיות שמידרדרת בחברתנו דרך אגב מתגעגעים אליך בכדורגל ביום שישי פנה לך קצת זמן לספורט

  • 23.

    המנהלים ורשתות בתי הספר ''הרישמיים'' לא נותנים דריסת רגל למורים חדשים

    בטי, 29/08/09 22:47

    וגם משרד החינוך... במדיניות מוצהרת. אין תקנים ולא משרד החינוך ולא הרשתות של בתי הספר הרישמיים רוצים להיות ה''מעסיקים'' של מורים חדשים. כל המערכת הקלוקלת הזו דואגת רק למורים הוותיקים. הם תקועים איתם וישארו תקועים איתם. רק בתי הספר הפרטיים והלא רישמיים קולטים את המורים החדשים.
    בבתי הספר ה''רישמיים'', מנסים לנצל את הבעייה שיש למורים חדשים ומציעים להם שכר בשעות אפקטיביות בלי תנאים. מי מוכן? הפראיירים ומי שאין לו אלטרנטיבה. הטובים פשוט מתייאשים ועוברים לתחומים אחרים. אז שלא יעבדו עליכם...!!!!!

  • 22.

    Based on the amount of spelling mistakes

    Michal, 29/08/09 21:59

    in the article the education system is in real trouble!

  • 21.

    כל התכניות זה כמו נסיון להחיות פגר מת. (ל''ת)

    שירהw , 29/08/09 20:46

  • 20.

    הכותרת לקוחת מהמשנה הנאצית

    עדו, 29/08/09 20:10

    מתאימה לבן אדם שעומד בראש מערכת החינוך המטומטמת האוטסטית והאכזרית של מדינת ישראל.
    עוד מטומטם מתוך שירה ארוכה של פלגמטים שעמדו ויעמדו בראש הארגון המושחט ביותר במדינת ישראל.
    צריך להעמיד אותו לדין על התעללות בקטינים חסרי ישע יחד עם כל מורי ישראל המנוולים.

    • ומה עדיף, מערכת ליברלית שתוציא עלגים כמוך?

      אורי, 30/08/09 04:24

      שלא לדבר על תוכן הדברים..

  • 19.

    טעיות בכתיבה

    מישהו, 29/08/09 18:55

    בכתבה יש טעיות כתיבה

    תראו איך אפילו עיתונאי לא יכות לכתוב בלי טעויות

    אבל יכול להיות שזה סתם התבלבל בהקלדה

  • 18.

    יש לשנות ומיד את מעמד המורים בתוך ביה''ס

    אחת נעם, 29/08/09 18:37

    מנהלים שאין עליהם כמעט כל פקוח (בתיכון, לימדתי למעלה מ 30 שנה מבלי שפגשתי מפקח ולו פעם אחת ויחידה) מרדדים את המערכת כולה. הם אינם מאותגרים ומעדיפים לשמר את מעמדם בסטוס קוו נצחי החף מעמל אמיתי (אתגרי).



    יש לחתור לניהול בית הספר עך ידי מועצה מנהלת המורכבת מנציגים נבחרים של המורים שבראשם יו''ר על פי בחירתם. המועצה תבחר מחדש כל 5 -4 שנים. באופן זה תתאפשר מעורבות ואחריות אמיתית של כלל המורים בניהול בית הספר ובקידומו. מעמד המורה ישתפר מבפנים.



    לחילופין יהיה המנהל (בשיטה הקיימת) נתון לפיקוח אישי מבוקר של פקיד ממונה מטעם משרד החינוך או המועצה/עיריה המקומית. המפקח יהיה חייב להגיש לראשות הפיקוח דו''ח פעמיים בשנה, לפחות. לצורך הכנת הדו''ח יהיה עליו לראיין לפחות 40% מן המורים (בשיחות אישיות ו/או בשאלונים מיוחדים) וכן תלמידים אחדים מכל שכבת גיל וכן את ועד ההורים.



    הדו''ח יתייחס בעיקר לתפקודו של מנהל/ת ביה''ס. אך יובאו בו גם היבטים הקשורים בסדר ונקיון ובעיות משמעת כלליות.



    דו''ח שנתי יתייחס לתוכניות לימודים ושיפורים אירגוניים ומערכתיים שיזום המנהל עם חבר המורים.

  • 17.

    יש לו לשר אתר אינטרנט מפואר (ל''ת)

    אלון, 29/08/09 17:31

    • מה בדיוק עושה את האתר מפואר ? (ל''ת)

      אחד שהיה שם, 29/08/09 19:36

  • 16.

    סער צעד I מוטל עליך לסלק את המרצה המסית=פרובוקטור=ומקבל על זה משכורת (ל''ת)

    נ.כהן אסור שירגיש חופשי=להרעיל את התלמידים בדעותיו, 29/08/09 16:44

    • למה לפחד מדיעות שונות?

      מירו, 29/08/09 16:56

      האם מטרתנו אינה עידוד דעות שונות?
      האם מטרתנו לשמר הדיעה השלטת,לשמר המצב הקיים?
      האם זה מפחיד לדון על הכל?
      עדיף חברה שמי שחושב בה אחרת, יסתיר את דעתו?

      • זו דעתו, למה קשה לך לקבל דיעה שונה? (ל''ת)

        פרנץ ק. , 29/08/09 17:22

        • פרנץ,

          מירו,, 29/08/09 19:10

          אתה מתחכם,
          הקשבתי לדעתו,והבעתי עמדתי.

        • פרנץ יקירי המבלבל

          פירוש, 29/08/09 21:28

          האיש רק אומר דעתו
          ואינו חייב לקבל דעה כל שהיא.

          • לא הבנת.. אסביר לאט:

            פרנץ ק. , 29/08/09 23:03

            מירו שואל ''למה לפחד מדיעות שונות'' הוא בעד דיעות שונות, אבל לא אם הן שונות מדעתו

            אבל אל תקח את זה ללב, בעייות בהבנת הנקרא נפוצות ביותר.. זו לא אשמתך, זו אשמת מערכת החינוך

            • פרנץ

              מישו, 30/08/09 01:00

              באמת לא נעים לי לכתוב זאת,
              אבל אינך מבין ההבדל בין האיש הקורא לסלק מרצה בגלל דעתו,
              לבין מירו שאינו מקבל דעתו של האיש,אך לא קורא לאסור על שכמותו להתבטא.

  • 15.

    לא אתעסק עם התנך

    פוצי, 29/08/09 16:41

    אך גם עגנון ושקספיר קדושים?
    זהו החלטנו סופית? ישראלי טוב זה ישראלי היודע 'התקווה',עגנון ושקספיר?

  • 14.

    שמעתי את נציגי משרד החינוך

    מיקלוש, 29/08/09 16:37

    יותר מפעם אחת,
    מתפארים על כי אפילו משלחת מדרום קוריאה באה ללמוד כאן ממערכת החינוך,
    פירושו,זה שאנחנו לא לומדים,עושה אותנו יותר טובים מאילו הרוצים ללמוד [מצטער כי אני צריך לפרשן,אך יש לי חשש כי לא רק במשרד החינוך יש אנשים עם תפיסת מציאות מעוותת.]
    עם חשיבה כזאת -אני פסימי.

  • 13.

    לנבחרת כדורגל יש מטרות מוגדרות,

    מוצי, 29/08/09 16:31

    עליה להכניס כמה שיותר גולים, ולספוג כמה שפחות.
    מסתבר שכשיש מטרות מוגדרות,אי אפשר ללא מומחים,
    ולטובת נבחרת הכדורגל מגיסים את טובי המומחים.
    לחינוך -כל אחד מומחה,
    ואי אפשר להוכיח אחרת,
    אם תבקר איש חינוך על פועלו, יגיד לך 'ילדיי אלופי הבגרויות',או 'אלופי שינון התנך'...,וכשאין מטרות מוגדרות,גם הוא יכול להיות איש חינוך דגול.
    אלמנטרי הוא לתת למבינים בנושא לחשוב,לדון ולהחליט איך אנו רוצים לטפח את ילדנו,
    אך בחברה שהתרגלה לחשוב בצורה בלתי עניינית, לעולם זה לא יקרה,
    נמשיך לנוע מכח האנרציה,עם שינויים זניחים שיש בכוחנו לבצע, ונתפלל לטוב, שנוכל לפחות לשרוד פה.

  • 12.

    עוד לא התאפסנו על הדבר הכי ראשוני ובסיסי

    פינטו, 29/08/09 16:18

    בחייה של חברה,
    יכול לבוא איש ולהחליט על פי מצב רוחו להסיט את חרטום האניה כשכולנו עליה ,לכיוון שונה,
    היי, גם אני על האניה !
    אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.

    • יש דבר הקרוי ''בחירות'' - תעקוב אחרי זה בחדשות (ל''ת)

      אורי, 30/08/09 04:26

  • 11.

    חסרות לי מטרות

    ביל בול, 29/08/09 16:13

    לאן רוצים להגיע,
    כשאין מטרות,כל דבר הנעשה במערכת החינוך טוב,משום שאינו סותר האין מטרות.

  • 10.

    בהצלחה לשר החינוך - אכן הר על כתפו (ל''ת)

    אורן, 29/08/09 16:12

  • 9.

    עלה והצלח, מר סער. (ל''ת)

    Major Glory , 29/08/09 15:53

  • 8.

    כל הכבוד לסער על האומץ לומר ''המלך עירום'' ןלעמוד מול תקשורת פופוליסטית

    פרנץ ק. , 29/08/09 15:22

    וקבוצות שמאל אינטרסנטיות

  • 7.

    בהצלחה לשר סער!

    אורן, 29/08/09 14:42

    נקווה הוא יצליח להוביל לשינויים לטובה בתחום החשוב הזה.

  • 6.

    סער ייכשל ובגדול---חלק 2

    יריב א., 29/08/09 14:22

    התוכנית שסער מנסה ליישם תשניא את בית הספר על יותר תלמידים. סער לא מבין שהתלמידים היום הרבה יותר מתוחכמים ממנו. אם הוא בגיל 43 צריך שבנותיו תעזורנה לו בשליחת דואר אלקטרוני מדאיג אותי יותר מכל דבר אחר.
    הנה עוד כמה נושאים שלא מטפלים בהן כי חשוב יותר ללמוד בעל פה את שירת דבורה:
    1. יום לימודים מאורך עם ארוחות צהריים חינם או מסובסדות
    2. ביטול כל בתי הספר הפרטיים. הם שואבים את המשאבים הכי טובים שיש. אסור להכניס את כלכלת השוק למערכת החינוך (או הבריאות).
    3. חיוב כל בתי הספר שמתקוצבים על ידי המדינה ללמד תוכנית ליבה. הכנסת החישובים הפוליטיים להחלטות על תוכן מביא לכשלון הולך ומתחזק. שום שירת התקווה לא תחפה על זה.
    4. סגירת מוסדות חינוך שלא עומדים בתקנים שנקבעו כולל למשל בתי הספר בפתח תקווה. ההתהמהות בשבועות האחרונים שמות לצחוק את הדברים של סער.(הכנסת ה''פטריוטיות'' תשיג תוצאות הפוכות. אבל כל שר חינוך חייב לעשות את כל השגיאות מחדש. מה פתאום שהוא יילמד מנסיון של שנים קודמות או של מדינות מערביות אחרות. מעניין מדוע ארה''ב מייצרת הכי הרבה נובליסטים)

    • נכון

      נעמי, 29/08/09 14:47

      הלוואי ומשהו בעל השפעה יקרא ויישם.

      • משהו בעל השפעה

        מנטה, 29/08/09 16:59

        עסוק בלהשפיע,
        לא בלמידה.

    • משאלת לב של שוליים סהרוריים אנרכיסטיים/ואו אינטרסנטים (ל''ת)

      פרנץ ק. , 29/08/09 15:18

      • פרנץ,

        פנטה, 29/08/09 17:01

        בניגוד לכותב לפניך,השארת דבריך ללא הסבר.

        • יריב נוקט כמנהגו בקודש בדמגוגיה, הנקודות שהוא מציג אינן חדשות

          פרנץ ק. , 29/08/09 22:23

          יריב פשוט מציג אותן כמו עורך דין ממולח לטרפד את המהלך שנכון בעיני הציבור שבחר את סער
          הציבור שהשמאל הגזעני מכנה בכינויים שונים מאס במיעוט שהסב נזק כבד על החינוך והחברה בישראל

          כן הציבור מאמין בערכים שהשמאל איבד מאז שנצמד לעטיני השלטון, וישמן ישורון ויבעט, או בשפת העם ''כאשר התרנגולת משמינה התחת שלה נסתם''
          ואל תתמם ותספר לי שהימין בשלטון, זה נכון דה יורה, דה פקטו השמאל יושב במערכת המשפט, תקשורת, מוסדות תרבות ואקדמיה הממומנים מכספי משלם המיסים

          • פרנץ

            פינטו, 30/08/09 00:50

            בשבילך גם החינוך זה ימין ושמאל,
            כשלא מסוגלים להתרכז בחינוך נטו, לא יהיה חינוך.

  • 5.

    המורים לאנגלית בבתי''ס יסודיים לא מקצועיים! (ל''ת)

    ממש בושה!, 29/08/09 14:20

  • 4.

    גדעון סער ישנה את נושא החינוך לטובה ויעלה אותה מדרגה (ל''ת)

    המאירי אלי, 29/08/09 14:14

  • 3.

    להעלות מיידית את השכר של המורים,לכבד אותם,ולדאוג שיהיה להם רק טוב. (ל''ת)

    tami.me , 29/08/09 14:09

    • הוא נוגע בנקודה הזאת בראיון. (ל''ת)

      Major Glory , 29/08/09 15:53

      • חחח היא כנראה לא יודעת גם לקרוא (ל''ת)

        חווה, 29/08/09 16:18

        • חחח את ממש לא מצחיקה. (ל''ת)

          אדם, 29/08/09 23:24

  • 2.

    סער ייכשל ובגדול. בדבריו הוא הוכיח שתלמיד בינוני יכול להיות שר חינוך.

    יריב א., 29/08/09 14:07

    אז למה להתאמץ?
    אבל הסיבה האמיתית שאני חושב שהתוכנית תיכשל היא שהיא לא התאימה בתקופה שסער היה תלמיד ובעידן האינטרנט על אחת כמה וכמה.
    סער מחפש כותרות. הוא אולי לא במתכוון,דבר שאני מפקפק בו, הוא מסיח את הזרקורים מהבעיות האמיתיות. הנה רשימה חלקית של נושאים שךא מטופלים:
    1.רמת המורים
    2. מספר העוסקים בהוראה באופן ישיר (חייבים להגיע לכיתות שלא יהיו בהן יותר מ 25 תלמידים דבר שדיחחיב יותר מורים)
    3. תגמול המורים. המשכורות היום הן חרפה ולא יביאו למקצוע כוחות חדשים וטובים
    4. ביטול כפילויות ואבטלה סמויה במינהל
    5. הקמת מערכת ייעוץ חינוכי, פסיכולוגי, חברתי ורפואי בכל בית ספר
    6. שיפור התנאים הפיזיים----חימום וקרור, יותר טכנולוגיה (מחשבים בכל כיתה למשל), ציוד עזר למורים (במקום להילחם בטכנולוגיה כלודאטים בעבר באנגליה, לשלב אותה בתוכנית הלימודים)
    7. ביטול בחינות הבגרות והחלפתן במדדים אחרים.ביטול המבחנים הפסיכומטרים.לתת לתלמידים להחליט על מגמות
    8. תגמול כספי לתלמיד ולא לבית הספר. אין תמריץ טוב מזה.
    9. שינון ו''מי אמר למי'' מתאימים למשחק ''TRIVIA PURSUIT ולא לתוכנית לימודים.
    10. חלק 2 בהמשך

    • אמת

      נעמי, 29/08/09 14:42

      כל מילה בסלע.

      • אופנהיימר (שלום עכשיו) וכבשתו הפועה ''אמן'' על המלל ההזוי שהוא משחרר. (ל''ת)

        כפתור ופרח. הקישוט והסנשו פנשה., 29/08/09 21:38

  • 1.

    מערכת החינוך - הצורך בהמפכה !!!

    יערה, 29/08/09 13:28

    מערכת החינוך בינונית בלשון המעטה אין במערכת החינוך פיתרון למצויינים ולכן קמו בתי ספר פרטיים. שני ילדי למדו בבית ספר פרטי , כאן בארץ, בעלות של קרוב ל25 אלף לילד בשנה !! רמת המורים במערכת הציבורית מביישת!!! זה ביזיון שהמערכת הציבורית לא נותנת פיתרון לגאונים, ולבעלי יכולות גבוהות במיוחד - גם אלה בעלי צרכים מיוחדים!!. במקום לשפר את רמת החיים כאמא חד הורית, ובמקום לקנות דירה סבירה ולשפר את רמת מגורי, המשכתי לגור ולחיות בצינעה רבה ביותר - כמעט מלחמת קיום - כדי לממן לילדי את הלימודים שהם זקוקים להם. הצרכים המיוחדים של הגאונים ובעלי יכולות גבוהות הם בדיוק כמו הצרכים של הדיסלקטים או האחרים - רק שהם בשתי קצוות הסקלה - לא אלה ולא אלה לומדים אם איןלהם את התנאים לכך!! ואף אחד לא מתייחס אליהם, ולא לצרכים שלהם!! אני משלמת מיסים הרבה יותר מהרבה שכבות שמקבלות הכל בחינם , ואני כמעט באותו עשירון שלהם!!! וכאשר אני צריכה חינוך לילדי, המערכת הציבורית אומרת לי שאין לי פיתרון.אז נכון שהכלים שעלי להקנות לידי על מנת שיהיו אנשים יוצרים ומאושרים זה הדבר הכי חשוב לי - אגב גם לילדי!! אבל לצערי המדינה, בהרבה תחומים