• 72.

    פתאום . כן ,פתאום היום - פתאום עכשיו . פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי

    שששבשש , 29/08/09 09:25

    הוא שר ...ומשתין מפחד .
    פתאום .לפתע ,וואו!!!!
    (שלמה ארצי אוהב שירי ''פתאום'' - עובדה ).

  • 71.

    גדעון סער מתאים להיות תת שר במשרד הזבל והאשפה של ארדן. (ל''ת)

    ביאליק, 29/08/09 08:56

  • 70.

    בשנה ג' כלכלה קוראים לזה SID - SUPLY INDUCED DEMAND

    ביקוש המושפע מעודף הצע, 29/08/09 06:43

    יש פשוט מאוד יותר מדי ''בעלי מקצוע'' בתחומים האפורים האלה של אבחונים בלה..בלה..בלה כאלה שלא יכולים להיות פסיכולוגים והמציאו כל מיני מקצועות חדשנים ואבחונים בלי סוף שנותנים תעסוקה לכולם...

  • 69.

    לגבי ההתייחסות של השר לעלייה במס' האוטיסטים

    אמא, 29/08/09 06:09

    חבל שהכיון הוא שיש יותר אוטיסטים בגלל עודף איבחונים אולי הכיוון צריך להיות ועדות שיחשבו למה פתאום יש עלייה בשיעור האוטיסטים.(אולי הקשר לחיסונים?)

    כאמא לילד אוטיסט שיודעת כמה כספים ומה כאב לב יש בעיניין וכמה מעט מנגד יש עזרה מהמערכת אני מאוד מאוכזבת מהתייחסות זו של השר

  • 68.

    מר גדעון סער-תבדוק בבית של הבוס שלך מה קורה...

    ראי, 29/08/09 01:43

    מר גדעון סער-תבדוק בבית של הבוס שלך מה קורה-עם סכומי עתק הוא טיפל וסידר את אותם בעייתים שעל הקשת האוטיסטית אז אולי שווה שתדבר איתו על הבעיות של משרד החינוך והאם יש להרחיקם למוסדות סגורים.

  • 67.

    מר סער , ישנו צורך בסיסי אחד עבור כולם :

    אייל , חולון, 29/08/09 01:08

    להשיב לילדים שלנו את הקניית הערכים האנושיים , החינוכיים הבסיסיים ביותר שעליהם ילדים אמורים לגדול.

    אתה חושב שתוכל לעמוד במשימה זו ?
    או שתמשיך (כמו רוב קודמיך) לעסוק בייצור כותרות שישמרו את מעמדך בתודעה הציבורית ?.

  • 66.

    יוחזר חינוך הערכים לאלתר....תלבושת אחידה...המנון..כבוד..ערכים (ל''ת)

    מוטרד צפוני, 28/08/09 23:50

    • אתה מתכוון למדים הפשיסטים החומים של נוער חרות של בגין הטרוריסט (ל''ת)

      מי שזוכר את הדוצ'ה האיטלקי, 29/08/09 09:13

  • 65.

    שיבדוק את ההגדרות של ''צרכים מיוחדים'' - להוריד את רובם (ל''ת)

    דינה, 28/08/09 21:39

  • 64.

    משלמים הרבה כסף וזוכים לרמאות ולהקלות בבגרות (ל''ת)

    מיכל, 28/08/09 21:38

  • 63.

    גדעון סער הולך למקומות ''הקלים''

    אמא לרגילים ומיוחדים, 28/08/09 21:33

    כל מי שמכיר או נתקל בשנים האחרונות במערכת החינוך יודע שאין לה תקומה.
    הפרטה אולי מפלה לרעה, אך ממילא היא קיימת בשטח ובבתי ספר שההורים משלמים ו/או הרשות המקומית בעלת תקציבים - הילדים מקבלים יותר, והרבה.
    הבעיה היא בעיה מבנית קשה ויש להתחיל בטיפול מהראש. תעזבו לרגע את המורים - הביאו מנהלים ראויים. מנהיגות ראויה יכולה לשנות המון. אבל כל עוד המנהלים(בעיקר ביסודיים) ומפקחי משרד החינוך הם ברמה כל כך נמוכה - אין למערכת תקומה. אז אפשר להמשיך לדבר על צרכים מיוחדים, על תכניות לימודים, הכל דורש וראוי לדיון, אבל לא יביא לשינוי מערכתי אמיתי.

  • 62.

    שר חינוך מצוין, יולי תמיר דאגה רק לנכבה ולמחבלים (ל''ת)

    א.ב שעשוע, 28/08/09 21:02

  • 61.

    הוא כל כך צודק- כל ישראלי שרוצה להצליח בתחומו חייב לשלוט באנגלית

    נכון מאוד, 28/08/09 19:23

    וישראלים לא יודעים אנגלית טוב.
    מה שמביך הוא שהרבה פעמים ישראלים חושבים שהאנגלית שלהם טובה יותר מכפי שהיא.

    חייבים לעבוד על רמת האנגלית בארץ ולשפר אותה.

    אפילו הדרום אמריקאים והאסייתים (בכתיבה- לבטא קשה להם יותר) עולים עלינו, שלא לדבר על האירופאים.

  • 60.

    ל41

    עוד אחד, 28/08/09 19:21

    אין לך מושג כמה ילדים כמו הבת שלך יש. אין טיפול וגם זה לא מעניין אף אחד הכל דיבורי סרק בשביל הכותרות הבת שלך תיסבול כמו שאני סבלתי ועוד עשרות אלפים. המדינה הזאת מנוהלת בידי אוכלי חינם חבל על הבגץ

  • 59.

    יש לנו שר חינוך שמדבר כמו טמבל.

    רונן, 28/08/09 19:14

    בין אם הוא צודק או לא, הוא עדיין טמבל.

  • 58.

    סער בכוון הנכון - משמעת משמעת חוק וסדר (כן ברוסיה !!)

    חן דרשני, 28/08/09 19:05

    די לעודף הזכיות של כל הפורעים והמופרעים !
    היום המורים עומדים חסרי אונים מול חבורת מופרעים המונעים מרוב התלמידים ללמוד בנחת !
    איך אמר סער - הזכויות הראשונות במעלה הם של התלמיד ללמוד כראוי - וכן זכות התלמיד לא להפגע מכל מופרע מזדמן !
    נכון להיום לא ניתן להעניש להשעות לזרוק תלמיד גם אם חשוד באלימות קשה הטרדה מינית הפרות סדר ועוד מרעין בישין - כל שומרי הזכויות השמאלנים נתנו לחברה הזו רשת ביטחון ואילו התלמיד הנורמטיבי המצוי נאלץ לברוח מבית הספר בו לפורע יש הגנה גורפת

  • 57.

    סער יכשל כי הוא לא מתקן את מה שגורם להידרדרות. (חלק 2)

    יריב א. , 28/08/09 18:38

    11. תבוטלנה בחינות הבגרות. חייבת להיות דרך אחרת למדידת השגים. רק תלמידים יתוגמלו על השגים ולא בית הספר שלהם.
    12. חייבת להימצא דרך למדידת השגי מורים. מורה שלא יעמוד בדרישות יקבל עזרה והדרכה למשך תקופת מבחן. אם עדיין הם לא מצליחים לעמוד בתנאים או שימצא להם תפקיד אחר במערכת או שהם יצטרכו לעזוב.
    13. בשום אופן לא להכניס למערכת החינוך מקצועות או דרישות שישניאו את הנושא על התלמידים. עם הספר לא פותח את הספר (תנ''ך) יום אחרי בחינות הבגרות. ואף אחד, חוץ ממנחם בן, לא מוכן לדבר על הסיבות. עכשו נשניא את ההימנון ואת כל מה שקשור ב''ציונות'' על התלמידים.
    13. ייבדקו כל התפקידים במערכת החינוך שלא קשורים במגע ישיר עם התלמידים. יבוטלו כפילויות ואבטלה סמויה.
    14. בכל בית ספר תוקם מחלקה לייעוץ. עובדים סוציאליים, פסיכולוגים של נוער
    יועסקו במשרה מלאה בכל בית ספר.
    15. שירות רפואת שיניים חינם לכל התלמידים.
    16. יום לימודים מאורך עם ארוחות צהריים מסובסדות או בחינם.
    17. יום בחודש יוקדש לקידום המורים. התלמידים או שייהנו מסוף שבוע ארוך א שיועסקו בפעילות ספורט או בשרות לאומי.

    ומאין הכסף?---משלום אזורי.

    • למה אני חושב שכל התעמולה הזאת היא בעצם תעמולה של שלום עכשיו

      יואב, 29/08/09 03:16

      מר אופנהיימר הלא יקר?

      • איך לעזעזל זה קשור לאידיאולוגיות?????

        יריב א. , 29/08/09 07:03

        לפעמים תופס אותי ייאוש כשאני מגלה כמה אנשים יש בארץ--ואתה אחד מהם--שכל תאי מוחם נשרפו במכות שמש ונשאר רק תא מוח אחד שצועק ''הכל שלום עכשו''

  • 56.

    גדעון סער, אתה בדרך הנכונה יישר כח (ל''ת)

    בן, 28/08/09 18:30

    • אותה הבעיה עם מכללות וסמינרים מוצפים בתלמידים לא מוכשרים למקצוע הנלמד

      מקרנקו, 29/08/09 08:22

      וכל זה בשביל למלא כתות ולקבל תקציבים

  • 55.

    סער יכשל כי הוא לא מתקן את מה שגורם להידרדרות. (חלק 1)

    יריב א. , 28/08/09 18:21

    1. בגני הילדים: רק גננות מוסמכות. 3 תינוקות עד גיל שנתיים לגננת. ו4 זאטוטים מגיל 2 ומעלה לגננת.
    2. בשום כיתה לא יהיו יותר מ 25 תלמידים.
    3. כל בתי הספר יהיו עם חימום בחורף ומיזוג אויר בקיץ.
    4. המשכורות של המורים יועלו באופן מאוד משמעותי. המשכורות היום הם חרפה.
    5. ציבור המורים יוכרח לעשות תואר אקדמאי של בוגר בחוג כלשהו ועוד שנה בפקולטה לחינוך. כשהמהפך הזה התחולל באונטאריו קנדה נתנו למורים 6 שנים להשלים את לימודיהם. בכל האוניברסיטאות נפתחו פקולטות ללימודי ערב לסטודנטים שלא מן המניין.
    6. ייושם תקנון לבוש הולם ויונהגו תנאי התנהגות של כבוד הדדי.
    7. תוקם מערכת חינוך נפרדת לתלמידים שהתנהגותם לא מתאימה לתקנון. בשום אופן לא ייזרק תלמיד מבית הספר לרחוב.
    8. חוק חינוך חובה וחינם ייושם עד האות האחרונה שבו. שום בית ספר לא יגבה יותר מסכום סימלי להוצאות מסוימות.
    9. בתי ספר פרטיים או שיוצאו מחוץ לחוק או שלא יקבלו אגורה אחת מכספי משלם המיסים.
    10. כל בתי הספר שממומנים על ידי משלמי המסים יוכרחו ללמד את תוכנית הליבה בנוסף למקצועות אחרים.

    • אני למדתי בלי מזגן בקיץ ולפעמים לא היה מיזוג בחורף

      מצטיינת בלימודים, 28/08/09 19:26

      זה לא הפריע ללימודים שלי. ישראל מדינה עם מזג אויר נוח יחסית וממילא בקיץ יוצאים לחופש גדול.

      תלמידים שלא מסוגלים להתנהג כמו שצריך- לא צריכים להיות לנטל על מערכת החינוך ולא צריך לבנות להם שום מערכת חינוך נפרדת.

      שיפלו לנטל על הוריהם ואז ישובו לספסל הלימודים בלי לאיים פיזית על חבריהם או מוריהם.

      מה שכן- בתי ספר פרטיים לא צריכים לקבל כסף ממערכת החינוך וכל בית ספר שמקבל כספים חייב ללמד את מקצועות הליבה.

      אם רוצים שחרדים ישתלבו במשק- חייבים לאפשר להם לדעת ידיעות בסיסיות, מתמטיקה, אנגלית והסטוריה.

      • כמה הערות ''למצטיינת בלימודים''

        יריב א. , 28/08/09 23:10

        1. זה שאת מצטיינת לא אומר דבר לגבי יתר הלמידים. כל רופא יאמר לך שמוח אדם פועל בצורה אידיאלית רק בטווח טמפרטורות מסוימות. אבל את בטח יודעת זאת ואת סתם אוהבת להתווכח
        2. אם לא תהיה מערכת שתקלוט את אלו שלא מסתדרים עם המערכת הרגילה, יסתובבו לך ברחובות נערים ונערות בלי שום מסגרת. לא הייתי מציע לך לעבור בסביבתם. ברוב המקרים הבית ממנו הם באים הוא אחת הסיבות להתנהגותם ואת מציעה שהוריהם--שורש הבעיה ברוב המקרים--יהיו אחראים לפתור את הבעיה. אבל כמו שאמרתי את יודעת זאת אבל את אוהבת להתווכח.
        3. תודה שאת מסכימה עימי בקשר למימונם של מוסדות שמלמדים את מקצועות הליבה ושום מימון לבתי ספר פרטיים. אישית ועקרונית אני נגד מערכות פרטיות כאלו כי הן שואבות את המורים הכי טובים מבתי הספר הציבוריים.
        4. מסכים עימך בקשר לתעסוקת החרדים. במאמר קודם הצעתי למדינת ישראל להפסיק את קצבאות הילדים אבל לתת זיכויי מס לעובדים שיש להם ילדים. זה יהיה התמריץ הכי חזק ליציאת החרדים לשוק העבודה.

        מתברר שאת באמת מצטיינת בכמה תחומים. יותר טוב מכלום. יש לך זמן לקפה?

    • שני הדברים הקריטיים ביותר עבור מערכת החינוך

      פנדה, 28/08/09 20:21

      מחקרים מוכיחים שוב ושוב שאיכות המורה - לא איכות המזגן, לא איכות חומרי הלימוד - הם הקריטיים ביותר להצלחה. לכן עדיף שילמדו 40 בכיתה עם מורה משכמו ומעלה (שיתוגמל בהתאם) על פני שתי כיתות של 20 עם מורות ברמה של היום שמקבלות חצי מהשכר. החישוב הזה לא מופרך - משרד החינוך כבר הודיע שיאלץ להוריד את רמת המורים כדי להתאים לדרישות הקטנת הכיתות.

      הדבר השני שהוכח שמעלה את רמת החינוך במהירות הוא הפרטת מערכת החינוך, אבל באופן שיוויוני לחלוטין, שיטה המכונה שיטת השוברים או הרפורמה השבדית. בשיטה הזאת ההורים מקבלים שוברים-שווי-כסף מהמדינה, והם מעניקים אותם לבית הספר שאליו הם רושמים את ילדיהם. בתי הספר פרטיים לחלוטין, המנהל חופשי לשכור ולפטר מורים על פי ראותו (ראה סעיף אחד), משרד החינוך נשאר רק כמפקח - לא כמעסיק. עכשיו ההורים הם המעסיק - הם בעלי השוברים והם אלה שיקבעו לאיזה בית ספר הילד שלהם ילך. המדינה רק נותנת אקסטרא לבתי ספר שעומדים בתנאי ליבה.

      • בבקשה להציג את הקישור למחקרים שציינת אחרת אתה מלא באויר חם שיוצא.... (ל''ת)

        יריב א. , 28/08/09 23:11

  • 54.

    מחלות

    אבי, 28/08/09 18:19

    ככה זה שנותנים לפסיכיאטרים לקבוע מה מחלה נפשית ומה לא.

  • 53.

    עברנו את לימור ויולי נעבור גם את סער, גדעון אתה מנותק (ל''ת)

    מורה בישראל, 28/08/09 18:16

  • 52.

    נו באמת, לא הבנתם למה גדעון סער התכוון?

    רון הכחול, 28/08/09 18:02

    אחוז התלמידים עם צרכים מיוחדים בישראל רקיע שחקים מפני שהוריהם השיגו עבורם אישורים שהם כאלו, על מנת לקבל הקלות בשייעורי הבית ובבחינות.
    טוב מאד שסער מעלה את התופעה המבישה הזו לדיון ואני מקווה שהוא גן ידאג לסיים את החגיגה הזו
    באשר לתלמידים שהם באמת בעלי צרכים מיוחדים - לא אלים התכוון גדעון סער.

  • 51.

    סער עוד לא הבין שהכל תעשייה של ישראבלוף ???

    מורה ומחנך, 28/08/09 17:31

    רוב התלמידים מקבלים הקלות וכל מיני איבחונים תמורת תשלום.

    זה מה שקורה כשדוחפים פסיכולוגים ומאבחנים וכל מיני אנשי אקדמייה שמעולם לא היו בבית ספר או במערכת חינוך, אבל יודעים לייעץ ולזבל את המוח בשטויות ובמחקרים שכוחם שווה בקושי על הנייר.

    • ואותו הסיפור במכללות והסמינרים (ל''ת)

      w, 29/08/09 08:24

  • 50.

    צרכים מיוחדים

    א, 28/08/09 17:28

    אף אחד ממגיבי הכתבה הנל לא שאל שאלה פשוטה מדוע יש לנו ''מגפה'' של ילדים עם צרכים מיוחדים זה מה שצריך לחקור מה גורם לכך
    ולא לבא ולאמר שהיום האיבחונים הם ברמה יותר טובה זה שטויות יש גורמים חיצונים שהילדים של היום מקבלים אשר גורמים ''לצרכים המיוחדים''
    שמדעני ישראל שנחשבים לטובים בעולם יתחילו לחקור לא ללכת כצאן אחרי אמריקה
    תינוק שנולד אין שום סיבה בעולם שיחוסן נגד הפטיטיס ב ביום לידתו תפנימו לכו ללמוד מערכת החיסונים של הילדים מגיעה לבגרות בגיל 3 ואצלנו מדינה ''נאורה'' עד גיל זה הילד מקבל הפצצה של חיסונים שונים ומשונים
    אשר לצערי מכילים בתוכם גם רעלים
    במקום לשאול איך להתמודד עם צרכים מיוחדים אולי כדאי לשאול איך לחסן את ילדנו חיסון בטוח? ולמנוע את הצרכים המיוחדם.
    אני בעד חיסון בטוח ולצערי רוב הצרכים המיוחדים נגרמים עי החיסונים במתקונתם היום
    הורים צעירים הכל בידים שלכם תלחמו על חיסון בטוח ומפר הילדים עם צרכים מיוחדים ירד פלאים.

  • 49.

    גדעון סער הוא האיש הכי נכון במקום הנכון

    אמא, 28/08/09 17:11

    איש מעשה וקונקרטי, בלי זיבולי מח עוד ייתן לילדינו עתיד קצת יותר ורוד

  • 48.

    הוא צודק,כל אמא שהילד שלה לא עושה מה שאמרה,דוחפת לו ריטלין למוח!!! (ל''ת)

    רן, 28/08/09 17:04

  • 47.

    רק הוא מסוגל להציל את החינוך!

    תמר, 28/08/09 16:37

    אדם חכם, שאפתן, עם ערכים ורצון לעשות למען אנשים. סוף סוף הגיע מישהו שבאמת רוצה להציל את החינוך בארץ

  • 46.

    ססיבות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

    מורה מקצועי, 28/08/09 16:33

    ראשית כל צריך להבין שתמיד היו ילדים לקויי למידה או אפילו כולנו נחשבים כבעלי לקות למידה, השאלה זה איפה.
    ככל שהאבחונים מתקדמים כך מסווגים יותר ויותר הלקויות.
    יש לציין את העובדה שהילדים וההורים אוכלי המון זבל והורמונים והדבר משפיע על ההתפתחות המנטאלית של הילד ושלא נדבר על ההשפעה הרעה של הטלוויזיה על ניוון המנטאליות.
    אחת הפתרונות לבעייה היא לא לחפש איפה הילד דפוק
    אלא לחפש היכן הוא טוב ולפתח אותו לכיוון
    יש לפתוח יותר אופקים לתלמידים ולהפסיק אם השטויות של ''תעודת בגרות זה המפתח לחיים'' ו ''חייבים לפחות תואר ראשון''
    זה שטויות והורס את הילדים שלנו
    לא כל ילד מתאים למקצועות הומאניים והדבר הופך אותם לחולי נפש ומגדיר אותם כלקויי למידה.
    מי שטוב במקצועות ריאליים יש לדחוף אותו לכך.
    מי שיכול להיות מכונאי רכב מוצלח יש לדחוף אותו לכך ולא ללחוץ עליו שיסיים את הבגרות הטיפשית בספרות או בהיסטורייה- יש להסתפק בלימודי יסוד בלא דרישה לבחינת בגרות.

    אני מקווה שהורים יראו את התגובה שלי ויתחילו ללחוץ על מערכת החינוך להתחיל לשנות גישה ולצעוד אל המודרנה עם תלמידים שמתכוננים לדור הבא בצורה הטובה ביותר.

  • 45.

    יש פיתרון אחד פשוט לתחלואי מערכת החינוך - הפרטה!

    אסף בן דור, 28/08/09 16:29

    34 מיליארד ש''ח בשנה. זו העלות של המערכת המסואבת והבלתי חינוכית. תשאירו את הכסף בכיסיהם של האזרחים וכל הורה יחליט כיצד לחנך את צאצאיו. תוך זמן קצר יקומו עשרות אלפי זרמים שונים עבור שני מליון ילדים מיוחדים.
    אפרופו: אני פטריוט אבל עם קציני צבא בבתי הספר והמנון לאומי הילדים שלי כבר לא ילמדו במערכת החינוך הציבורית!!!

    • כן, אבל הפתרון שאתה מתאר יוצר חוסר שיוויון

      פנדה, 28/08/09 20:24

      כבר היום יש הפרטה זוחלת כשההורים בעלי היכולת מוסיפים שעות לימוד רבות לילדיהם ומי שאין לו נאלץ להסתפק במעט שנותן בית הספר.

      ראה תגובתי למעלה או חפש בגוגל על הרפורמה השבדית בחינוך. זו השיטה הראויה ביותר, רק שאין סיכוי שתיושם בלי בלאגן מצד ארגוני המורים.

    • גם בארצות הברית ובאוסטרליה שרים את ההמנון בבית הספר.

      רון הכחול, 29/08/09 04:29

      כן, גם עכשיו, כשהשמאל בשלטון במדינות האלו.

  • 44.

    ופתאום אני צריך להענות לכל אותם צרכים .פחד ,מה עושים?

    שששבשש , 28/08/09 16:00

    בהצהרה טפשית אחת הרס השר הטירון את כל הקרדיט שהיה לו אצלי .
    כלומר זה ו''מתגייסים בשכר'' (למי שהבין).
    תוך שבוע הוא חולל הרס תדמיתי עצמי לעצמו .
    או שזה מה שהוא ואני סתם פיתחתי ציפיות ?
    אחד אחד נופלים כל הכוכבים ,במחיר מוצא פיותיהם :
    - לבנת
    - שטייניץ
    - ליברמן
    - יעלון
    ועכשיו סער .
    שלא לדבר על ישי שלגביו לא היו שום צפיות .
    ממשלה מגוחכת .
    נשארנו רק עם ההוא - הי בחור איך קוראים לך? - השר לאיכות הסביבה .
    וביבי ברק ומרידור .
    ואחריהם - המבול .

    • אתה מפגין כאן בורות או תמימות?

      פנדה, 28/08/09 20:27

      סער דיבר על הנושא הנדוש והידוע של תעשיית האבחונים וההקלות, שבה כל מי שהפרוטה בכיסו יכול לשלם ולקבל את האבחון הרצוי, ובבתי ספר מבוססים לשליש מהתלמידים יש ''צרכים מיוחדים''.

      • הבנתי .אנחנו מדברים על שני דברים שונים בתכלית השינוי .

        שששבשש , 29/08/09 08:19

        והדגש הוא על המילה ''פתאום'' ...
        פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא שר
        ומפסיק ללכת (כי הפחד אוכל אותו...).

  • 43.

    פנייה אישית לכבוד השר

    אבא של הדר, 28/08/09 15:54

    כבוד השר שלום,
    אני בטוח שאתה או העוזרים שלך קוראים את התגובות כדי לחוש את תגובות הציבור לנוכח האמירה שלך.
    אני אבא גאה לילדה שהובחנה עם- PDD.
    לא בחרתי בכך והייתי שמח שהבת שלי הייתה נורמלית כמו כל ילד אך זה לא המצב.
    משרד החינוך (ולא רק הוא) עושה הכל להפוך את חיינו לגיהנום.
    כל רופא/פסיכולוג/פסיכיאטר שבדק את ביתי המליץ חד משמעי להוציא אותה מהחינוך הרגיל ולהעביר אותה לגן תקשורת.
    משום מה כל מה שאנו שומעים זה רק אין תקציב, אין תקנים, אין מקום אולי בשנת החינוך הבאה.
    כמערכת החינוך עובדת מהיום למחר ללא חשיבה לטווח ארוך זאת התוצאה מחסור בתקנים.
    שלחת לך מכתב בנושא אפילו תגובה נימוסית לא קיבלתי ממך.
    אני מבטיח לך באופן אישי שאני כמו הורים אחרים בסיטואציה דומה לא נכנע !
    למשרד החינוך אין פתרון?
    אנחנו נפגש בבית משפט.
    אנחנו נלך עם זה עד הסוף לקבל את מה שמגיע לנו על פי חוק חינוך מיוחד.

    הבג''ץ בדרך הרי זה הדבר שאתם הכי מפחדים ממנו.אתם מתים מפחד שיהיה פסק דין תקדימי של בית משפט שאומר שכל ילד עם מוגבליות זכאי לקבל באופן מיידי חינוך מיוחד.
    במדינה הזאת מה שלא הולך בכח ילד עם יותר כח

  • 42.

    כל פעם שאני רואה את בנימיני בטלויזיה אני מעביר ערוץ. האישה הסטרית ברמו

    ילד, 28/08/09 14:58

    ברמות.

  • 41.

    הבלאגן חוגג. חצי מהכיתה עם תוספת זמן, המבחן מסתיים ואין לאן לקחת אותם.

    דיצה, 28/08/09 14:08

    ומבחנים בעלפה ? הפסקה של 10 דקות , 4 תלמידים הצרכים להבחן (במקרה הטוב) מה עושים איתם ? בוחנים בשעה אחרת ? לאחר שראו כבר את המבחן ?
    בוחנים ביום אחר ? בלתי אפשרי. יש להם מבחן בספרות, מתמטיקה, היסטוריה.......

    הבלאגן חוגג.

  • 40.

    מרים בנימיני אינה מייצגת אותנו. אל תתנו לה ולשינאתה כלפי המורים במה. (ל''ת)

    הורה, 28/08/09 14:04

  • 39.

    שר הולך שר בא והמערכת ממשיכה להתדרדר (ל''ת)

    אין חדש תחת השמש, 28/08/09 13:59

  • 38.

    לא לקויי למידה אלא לקויי משמעת וחוסר השקעה בבית מצד ההורים !!!! (ל''ת)

    מני, 28/08/09 13:59

  • 37.

    אני גם לא מבין את הגידול של השרים האוטיסטיים בשנים האחרונות (ל''ת)

    אולי לזה יש פיתרון, 28/08/09 13:58

    • מאז ימי המפלצת מכפר שמריהו אי-אפשר לרדת יותר (ל''ת)

      זה עניין פיזיקלי/טכני, 28/08/09 15:17

  • 36.

    במקום מאבק להישגים - המאבק עובר לקומבינות וקשרים

    יקבל 100 מי שישיג פטור ..., 28/08/09 13:46

    אם יש לי קשרים / כסף לשלם לאיזה רופא או פסיכולוג - יש לי יתרון על יתר התלמידים ...

    לא נראה לכם מחליא?

  • 35.

    מה הפלא? מדינה של מופרעי קשב.

    ציקי צפון, 28/08/09 13:33

    האסימון סוף סוף נפל. עכשיו הבין שר החינוך מה שקודמיו לא רצו להבין מסיבותיהם הם.
    מערכת החינוך חייבת למצוא פתרונות מתאימים לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
    ההשפעה של תלמידים אלה אל כלל התלמידים היא הרסנית.
    צריך לשנות ומהר.

  • 34.

    אני שוב ושוב בעד!!! רק, מורשת וחינוך של פעם יהוו עתיד טוב לילדינו (ל''ת)

    שרון, 28/08/09 13:24

  • 33.

    כיתות קטנות .במקום 40 15-20 בכיתה. זה הפיתרון היחיד לתחלואות החינוך

    אורן, 28/08/09 13:15

    כל יום באים עם תוכניות חדשות והצרות מרגשות. כולם יודעים מה הפיתרון אבל בגלל שהוא עולה כסף אנחנו מספקים בעבודה בעינים.

  • 32.

    איבחונים עוזרים להכנסה שלנו

    הפסיכולוג, 28/08/09 13:07

    וזה ממריץ את הכלכלה.
    אםם כל מאובחני צרכים מיוחדים יבודדו לכיתות מיוחדות אף אחד לא יגיע אלינו לאיבחון אלא אם קיימת באמת בעייה אמיתית.
    ומה יהיה עם פרנסתנו, אין לנו בעייה לאבחן את כל ילדי ישראל פעמיים בשנה.
    אנחנו רוצים לגדול כמו עו''ד, שיהיו רבים כמונו.
    כל המדינה זקוקה לפסיכיאטר מאבחן.

  • 31.

    המערכת קורסת !!! תמורת תשלום ניתנות הקלות לתלמידים. מבחני בעלפה בשפע !

    אלי, 28/08/09 13:04

    אין אפשרות טכנית לבחון מספר כה רב במהלך השנה. התלמידים מקבלים ציונים פקטיביים.

    תתעוררו !!!!!!!

  • 30.

    סער צודק ב-100%. גם באוניברסיטה בה אני מלמד חצי מהסטודנטים באים עם

    מרצה באוניברסיטה, 28/08/09 12:52

    אישורים מפסיכולוג או רופא כדי להוציא הקלות והנחות. בסך הכל כולם קומבינטורים. אדם שאינו יודע לקרוא ולכתוב מקומו בכתה א' לא באוניברסיטה. ולא יעזרו כל הקומבינות. זה חלק מהתרבות המתירנית, החילונית הכל הפקר. אם לילדים מותר להשתכר, לאנוס, ולדרוס, כי הרי אסור לתת סטירה לילד שלא מתנהג בסדר, אז למה שאותם ילדים לא יגדלו להיות אנשים שיודעים שמותר גם לרמות ולשקר כדי להוציא עוד ציון, ועוד תעודה, בדרכי מרמה. ממש ''מזרח תיכון חדש''.

    • אם אתה מרצה, אני אדמו''ר (ל''ת)

      לך ספר, 28/08/09 14:01

      • של איזו חסידות ? כי אני, ולא במקרה, פרופסור. (ל''ת)

        מרצה באוניברסיטה, 28/08/09 17:47

    • עם מרצים בעלי השקפת עולם אינפנטילית ורדודה כמוך למה אנו

      איתי1960 , 28/08/09 15:35

      מתפלאים שהמערכת רדודה?

      • משהו בדבריו לא היה נכון ? לצערי הוא צודק!

        זוהר, 28/08/09 16:47

        ככה בדיוק נראים היום בתי הספר והאוניברסיטאות.
        השר סער עלה על אחת הנקודות הכי כואבות במערכת וקרא לה בשמה. כל הכבוד לו.
        תקציב משרד החינוך מיועד לתלמידים הרגילים והחינוך המיוחד אמור להיות מתוקצב בנפרד מכספי הביטוח הלאומי. הפרדה של החינוך המיוחד תעשה טוב לילדים שבאמת זקוקים לכך וכל המתחזים שמחפשים הקלות יעלמו פתאום ובא למערכת החינוך גואל.

    • אם אתה מרצה,אני אח של אובמה,ואני לבן כשלג (ל''ת)

      רן, 28/08/09 17:05

    • תמשיכו לצעוק. כל מילה נכונה, ומבוססת על 25 שנות נסיון. (ל''ת)

      מרצה באוניברסיטה, 28/08/09 17:46

  • 29.

    ככה זה כשנותנים להיות שר לעסקן פוליטי, מה הוא מבין מהחיים שלו זה (ל''ת)

    כמה טוב שיש חברים, תשאלו את ביבי, 28/08/09 12:45

  • 28.

    למערכת החינוך מזל גדול שגדעון סער הוא שר החינוך, אדם רציני ומקצועי!!

    ליאורה, 28/08/09 12:41

    ותן לי לעוץ לך עיצה קטנה, שים בכל מחלקה איש מקצוע רציני ולא אנשים עם פז''ם שחייבים להשאיר אותם במשרד רק כי יש להם קביעות - ואז חלק ניכר של הבעיות תיפתרנה. זו אחת הבעיות הקשות בממסד בכלל ובמיוחד במשרד החינוך , שבו הניהול והטיפול המקצועי - יישנה את עתיד כולנו פה.

  • 27.

    פתאום אני שר,אמא'לה מה עושים?? (ל''ת)

    גידי, 28/08/09 12:35

  • 26.

    לשר החינוך הזה אין תוכנית כלל. סתם דיבורים!

    אותה מנגינה, 28/08/09 12:28

    שרת החינוך הקודמת לימור ליבנת אמרה אותם דברים
    אבל היו לה יחסי ציבור רעים!

    • אבל גם יולי תמיר הייתה גרועה . (ל''ת)

      מירה, 28/08/09 13:04

  • 25.

    צרכים מיוחדים זו אמצאת המאה!!

    דפנה, 28/08/09 12:25

    מורים במצבים לא אנושיים שאינם מסוגלים להתמודד במציאות ההזויה הקיימת במוסדות החינוך.
    מנהלים ששמחים לקבל תוספת לתקציב.
    ועוד מטרות/סיבות/שאיפות שונות ומשונות שמקוממות את הדעת. המציאו! פשוט המציאו ''צרכים מיוחדים'' שהרי כל תלמיד מתקשה בלימודים הוא דיסלקטי וכל ילד אלים הוא כוכב הכיתה.

    • מנהלים ששמחים לקבל תוספת לתקציב ולא יודעים מה נעשה בכתות

      eve, 29/08/09 08:29

      מזכירות ופקידים הם הם שמנהלים את המוסדות

  • 24.

    הבעיה היא אדיוט שכמוך שיש 36 שרים שהם לוקחים את התקציב

    שמעון הצדיק , 28/08/09 12:24

    מילדים כאלה אדיוט

  • 23.

    יפה אמרת

    מיכאל הכהן , 28/08/09 12:07

    לדעתי בראשית כל חינוך צריכה להשאל השאלה הבסיסית האים יש בכלל אלהים ואז להמשיך הלאה כי אז הכל יהייה יותר ברור ומובן בכל תחומינו בחיים
    על השאלה האים יש קדוש ברוך הוא באופן הגיוני ועוד בספרי ספר החיים שבאתר הכהנים
    http://hacohen.goop.co.il

  • 22.

    מרוב מיוחדים, הנורמלים הפכו ייחודיים:

    אחד יחיד ומיוחד, 28/08/09 12:04

    שימו ילד אחד מיוחד בכתה א'.
    הרשו לו להסתובב. לזחול תחת השולחנות.
    לדבר בקול רם כשהמורה מדברת.
    לקלל. להרביץ. לצעוק במסדרון. הוא מיוחד.
    המנהלת אומרת שזה לא בשליטתה. היא במשרד. אמא אומרת שזה בשליטתה. היא בועד-הורים.
    בכתה ב' יהיו בכתה הזאת כבר שישה מיוחדים.
    בכתה ד' - כל הכתה מיוחדת.
    הבודדים שאינם מיוחדים - בעיה ייחודית שתטופל עד לכתה ו'.

    • חזק ונכון (ל''ת)

      פנדה, 28/08/09 21:28

  • 21.

    4000 ש''ח ויש לך אישור על מוגבלות לכל החיים

    נועה, 28/08/09 11:30

    בבית הספר, בצבא, באוניברסיטה...
    הודות לאותם 4000 ש''ח שההורים בעלי האמצעים שילמו לאיזשהוא מכון.
    האישור מקנה לך הקלות בבחינות, בעבודות, תוספות זמן.

    • וזה גורם לך בעיות נפשיות אמיתיות לכל החיים......... (ל''ת)

      רן, 28/08/09 17:07

    • צרכים מיוחדים

      ה, 28/08/09 18:34

      נועה יפה שתיקה לחכמים

  • 20.

    הרי כולם יודעים ש 70% מ''הלקויות'' הן פיקטיביות

    נעמי, 28/08/09 11:28

    אחוז בעלי הצרכים המיוחדים בעולם ובישראל הוא 5% .
    באיזורים העשירים (צפון ת''א, רחביה, דניה וישובים מבוססים)
    אחוז בעלי הצרכים המיוחדים מגיע ל25%
    וכולם כולם יודעים שזה פונקציה של כסף, מי שיכל לשלם לבעלי מכוני האבחנה.

    • הלואי ותהיי בעלת צרכים מיוחדים כמוני למשל ואז תרגישי איך זה (ל''ת)

      איתי1960 , 28/08/09 15:38

    • צרכים מיוחדים

      ה, 28/08/09 18:30

      19 לא לקחת את הכדור היום?

  • 19.

    גדעון סער -תתחיל לחשוב בצורה שרותית ולא תיכשל כמו קודמך

    אחד העם, 28/08/09 11:23

    גדעון סער היקר.............
    אחרי כל כך הרבה שנים בכנסת בה זכיתה להיות מתכבד בצרכי הציבור היום הסטטוס שלך השתנה.
    היום אתה צריך לצאת מתוך הנחה שכשר אתה צריך לתת שרות לציבור .
    את המושג לתת שרות לציבור שכחו מזמן במשרד החינוך.

    במקום להתלונן על הקלינט שבה לקבל את שרותיך ובתמורה מפרנס אותך בכך שהוא משלם את שרכך ( כמשלם מסים ), תתחיל לחשוב איך אתה גורם לו לרצות לקבל את השרות שלך ולזכות לחלקים החיובים שלו ( שדרך אגב לא רבים וגם לא ידועים כל כך לציבור ).

    במקום להתלונן על הצרכים המיוחדים שיש לקליינטים שלך , נא בדוק איך אתה יכול למלא את חסרונם או לחילופין רצונם ע''מ שבדרך זו תביא אותם להישגים גבוהים יותר כפי שהמערכת היתה מעוניינת.

    נראה שלמרות תדמיתך שבינתיים לא נפגעה, המעטה מתחיל להסדק.
    כדי לא להכשל, תתחיל לפעול עם התלמידים וההורים על צרכיהם '' המיוחדים '' למען הצלחת מערכת החינוך ופועל יוצא אולי גם הצלחתך.
    דרך אגב , לא יזיק להביא אנשים כרן ארז שיודע לדאוג יפה מאוד לצרכי המורים ולתת לו לנהל את קידום מערכת החינוך למען צרכי התלמדים שהם הלקוחות האמתיים והחשובים.

  • 18.

    גם לכבוד השר אין רשיון נהיגה אבל תמיד יהיה נהג שיקח אותו (ל''ת)

    dani, 28/08/09 11:19

  • 17.

    תמיד התקשיתי בריכוז בלימודים. קיבלתי דוקטורט במדעים בלי שום הקלות

    ואני ממשיך להיאבק עם מגבלותי בחיי המקצועיים, 28/08/09 11:16

    בהרצאה הייתי תוך 5 דקות מאבד את הקשר ומחשבותי היו נודדות.

    לא קיבלתי שום טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי, מעולם לא לקחתי תרופות כלשהן הקשורות לעניין, נאבקתי במגבלותי אלה ופיציתי באמצעות טכניקות שסיגלתי לעצמי באופן אישי, ובניתי קריירה במדעים.

    תמיד היתה לי תחושה של אי מיצוי יכולותי. אולם האלטרנטיבה של לקיחת תרופות עם תופעות לוואי מרתיעה אותי גם כיום ככל שהתרופות הללו מתקדמות יותר ויותר.

  • 16.

    כדאי כבוד השר שתבדוק עם עמיתיך ממשרד הבריאות את החיסונים

    אמא לילד עם לקות תקשורתית, 28/08/09 11:15

    שילדינו היקרים מקבלים, ואז תבין מה הקשר ומה הפשר שפתאם כולם עם צרכים מיוחדים.

    ממני - אמא שחיסנה את בנה, ועשתה את טעות חייה.

    • מרכז

      ערן, 28/08/09 12:11

      מסכים עם כל מילה. חלק גדול מהאוטיזם, ADD ועוד מחלות כרוניות כאלו ואחרות נגרמות בגלל חיסונים זולים ומלאכותיים ועם הנדסות גנטיות למיניהם.
      עוד יעלו על זה בעתיד. צריך רק שמישהו עם אוטוריטה ירים את הכפפה.

  • 15.

    מר סער היקר, שלא באשמתך עליך לשלם ובעיקר לשקם את נזקי ממשלות ישראל

    שמשון, 28/08/09 11:01

    לדורותיהן בתחום החינוך. הרי התריעו על התפוררותה של מערכת החינוך משך שנים, על התפרקות ישראל מערכיה וכו'.

    נפלה בחלקך הזכות להתחיל בשיקום ההריסות.

  • 14.

    בעלי צרכים מיוחדים

    אריק, 28/08/09 11:01

    זקוקים לפתרון מיוחד ולא במיסגרת הרגילה.
    כמורה לשעבר מי שמשלם בפועל את השילוב זה התלמידים ללא צרכים מיוחדים.
    בכל כיתה יש 2 בעלי צרכים מיוחדים שמכתיבים למורה ולכיתה את הרמה וההתקדמות
    ואז מקבלים את הרמה הנמוכה ביותר.
    אז כן לעזור לבעלי הצרכים על ידי מורים מיומנים ובמיסגרת מתאימה.
    דיי עם הקלישאה כל התלמידים שווים היום הגענו למצב כי כולם שווים ''0'' בעלי הצרכים גררו שלא באשמתם את כולם למטה.

    • הורים לילדים ללא צרכים מיוחדים, השמיעו קולכם

      שוש, 28/08/09 12:22

      דירשו ממשרד החינוך, מההנהלת בית הספר לא לקפח את ילדכם.
      מגיע לכם ולילדכם הרבנ יותר ממה שהם מקבלים
      הגענו למצב שחוק חינוך חינם שווה גם כך
      שלא ידחקו אותנו למוסדות פרטיים.

    • צודק... זו ההנחייה המפורשת למורים: למדו בשביל התלמידים החלשים

      מורה טרייה, 28/08/09 12:39

      כמי שסיימה זה עתה את לימודיה לתעודת הוראה, אני יכולה להעיד שהמוסדות המכשירים מורים כיום מעבירים מסר חד משמעי: המורה צריך להתאים את רמת השיעור לתלמידים החלשים, ולתת לחזקים פעילות העשרה ללמידה עצמאית.

  • 13.

    כבר הבנו מזמן ש

    מורה מהצפון, 28/08/09 10:48

    הבנו מזמן, אנחנו המורים, שאכן יש קפיצה בילדים עם צרכים מיוחדים, בעיקר בישובים עם הורים מתוכמים + 3000 שקלים מיותרים עבור האיבחונים. תשאלו בבי''ס ראלי בחיפה ובמקומות נוספים. ואז מה קורה ? ההורה והתלמיד מעבירים את האחריות לבית הספר. כאשר מורה מקבל מפת כיתה ובה 30% מהילדים הם עם ''צרכים מיוחדים'', מה הוא יכול לעשות ? מוריד (ואני מדבר על מורה טוב עם מוטיבציה) את רמת הלמידה והדרישות מכל הכיתה (בעיקר בכיתות חט''ב עד י' - שהבגרות לא מאיימת עדיין) , נותן קצת תוספות וחיזוקים למספר תלמידים 3-4 שמעוניינים באמת ללמוד, ובזה סיים תפקידו. אכן, בית הספר לא עומד במספרים האלה ולכן יש פשוט להטיל פיקוח על מכוני האיבחון. זה הכל !!!!!

    • עוד מורה בכיינית. כל המורים מתבכיינים במקום לעבוד (ל''ת)

      הורה, 28/08/09 12:28

      • וכל ההורים חלאות שמעדיפים לזרוק את הילדים שלהם מול המחשב

        סוקרטס, 28/08/09 15:13

        והטלוויזיה

  • 12.

    בוקר טוב אדוני שר החינוך

    אבא לאוטיסט, 28/08/09 10:47

    בחמש עשרה השנים האחרונות מספר לידות ילדים אוטיסטים קפץ מ-1 ל-3000 שד ל -1 ל-150. בוקר טוב אדוני שר החינוך, כדאי שתתעורר כי עקומת הגרף לא יורדת, ומשנה לשנה יהיה יותר קשה. אלו לא משחקי סטטיסטיקה ומודעות יתר - זה אמיתי! אם לא תתעורר תקרוס מערכת החינוך לחלוטין יחד עם הממשלה שלך ועם המדינה שלנו. תתעורר! תתעורר!תתעורר!

  • 11.

    לדעתי

    מיה, 28/08/09 10:41

    צריכים לבטל את כל הסיפור הזה של הגנים תכף ומיד! אלוהים אדירים, מזה כל-הבזבו-זמן- הזה? משחקים? חצר? השתוללויות? חגיגות? מה, אין לנו מה לעשות?! רגע רגע, ככה סתם לבזבז את הזמ ? תיכף ומיד יש להכניס לכל הגנים (החל מגיל שלוש לפחות) לימודי אנגלית מתוגברים, שלא לדבר על מחשבים והתחלה של חשבון, כי אחרת איך נספיק? אדוני השר, להשיג את כל מה שצריך,כשאתה מוסיף לנו עוד שעות לימוד ב''מקצועות הליבה הנחשבים'' ,חייבים, ממחר ! ואני חשבתי, לתומי, שמערכת החינוך התקדמה צעד קטן אחד מאז שהייתי שם, לפני שלושים ומשהו שנים, ומתברר, שלא, ולא רק שהיא לא התקדמה, אלא שהיא פוסעת בצעדי ענק לאחור ! שכחת איך היה להיות ילד, אדוני השר? נראה לך שהילדות היא משהו שצריך למחוק בכל הכוח? אז למה שלא נאפסן את כל הילדים במוסדות סגורים עד יעבור זעם, נחבר אותם לאלקטרודות של מתימטיקה, אנגלית, ציונות וערכים, נעמיד אותם יום יום במבחנים, למה לא? אדוני השר, אולי ככה נצליח לשבור שיאים, להשיג הישיגים? עם רפורמה שכזאת בתוך כמה שנים יגדל ויתעצם מספר בתי הספר הדמוקרטיים, ורק מי שידו לא משגת ייאלף למכור את ילדיו לעבדות הממלכתית

  • 10.

    הבעיה שבעלי ''צרכים'' דורשים הקלות ומתנגדים להכרעות... (ל''ת)

    איציק המצונזר, 28/08/09 10:33

  • 9.

    הבעיה שבעלי ''צרכים'' דורשים הקלות ומתנגדים להכרעות... (ל''ת)

    איציק המצונזר, 28/08/09 10:33

  • 8.

    בני בעל נחות אינו יכול לקבל גן תקשורת בגללך כבוד השר. נתראה בקלפי

    אזרח, 28/08/09 10:04

    ילד שהוכר כ100% נכה אינו יכול לקבל גן, כי נשרד החינוך החליט שלא לכנס וועד חריגה. עכשיו ברור לי גם למה. אני מניח שאתה ומפלגתך תשלמו על זה בבחירות מאד מאד ביוקר.

    • העיקר שלבני הישבות יש כסף... זה מה שחשוב... בושה (ל''ת)

      עופרר , 28/08/09 10:52

      • העיקר שהצלחת לדחוף לכאן את הישיבות שאינן מקבלות תקציבים

        עבור צרכים יחודיים, 28/08/09 14:31

        צבוע.

  • 7.

    קדימה ישראלים עלובים - להתלהם! הרי כל אחד מכם חכם!

    דניאל, 28/08/09 10:03

    קדימה ישראלים עלובים - להתלהם! הרי כל אחד מכם חכם! הרי כל אחד מכם חכם מכל ויודע הכל! הפגינו את חכמתכם הרבה, התלהמו, תשפריצו דברי חכמה!

    • למה מי אתה חכם ממכבי אש המשפריץ ציונים לאחרים

      אבא לאוטיסט, 28/08/09 11:04

      לך לעבוד בזבל. אולי שם בתוך המיץ תגלה שלאנשים שכואב מותר לדבר.

    • ומהי התגובה שלך אם לא בדיוק מה שאתה לועג לו?מה הIQ שלך? הגעת ל 70? (ל''ת)

      ענת, 28/08/09 11:15

    • גדול

      הגאון שליט''א, 28/08/09 11:20

      :-)

  • 6.

    אז תזרקו אותם לזבל ונגמר.... כמו שנוהגים בביטוח הלאומי

    maia, 28/08/09 09:46

    לגבי כל אוכלוסיה הזקוקה לעזרה.... העזרה לזולת היא 'פסה' במדינת ישראל, הגנבים בממשלה וליד קופת המדינה הם 'אין'.... אוי לו לשר חינוך שמצהיר לפני שרגלו נכנסה בדלת שהתלמידים ה'בעייתיים מהווים בעייה'.... תקנה לך פורשה ותמכור את הסוסיתא ובא לציון גואל.... כך אנו נראים, ותמשיך להזמין סלבריטאים ללמד ילדים לא ברור ליל מה בדיוק,,,, אבל הם מתנדבים.... את מי אתה הולך ללמד את המלינים להתנדב או את הילדים לראות מעכשיו שצריך להתנדב לפני שיש להם את האפשרות להרוויח שקל לרווחתם וצרכיהם... הכל פה עקום מעוות והולך לפי מה טוב יותר לסבר את האוזן והעין.... לא הולך לפי מה שצריך באמת לעשות וזו עבודת שטח מקיפה וליצור תנים ז ה י ם לכל תלמיד בעיר בכפר בערי פיתוח בכל מקום... אבל זה הבל הבלים הרי המשיח עדיין לא הגיע.... והכל בשביל הרייטינג. ימים יגידו.

  • 5.

    למגיבות 1.2.3.

    תמיר, 28/08/09 09:46

    ליבי איתכן. גם אני אב לילדים עם צרכים מיוחדים. עם זאת, השאיפה לשלב את כולם בבתי ספר רגילים אינה נכונה ואינה בריאה. עם כל הכאב, זה מאט מאוד את התקדמותם וסיפוק סקרנותם של ילדים שאין להם צרכים מיוחדים, זה גורם להורדת רמה כללית, והתלמידים בעלי הצרכים המיוחדים נפגעים בכל מקרה. לא יקרה שום אסון אם בעלי צרכים מיוחדים ילמדו במסגרות נפרדות. אין מה לעשות. כולנו שווים בזכויות, אך לא ביכולות. יש להתאים מסגרות לפי יכולות התלמידים.

  • 4.

    אם המורים יהיו יותר מיוחדים, יהיו הרבה פחות תלמידים עם צרכים מיוחדים (ל''ת)

    המלך עירום, 28/08/09 09:31

    • אם יהיו פחות קשקשנים כמוך יהיה טוב יותר באופן כללי

      דני, 28/08/09 10:02

      ישראלי מצוי ועלוב.
      הבעיה היא חוסר חינוך, הורים מטומטמים שמגדלים ילדים מטומטמים. הורים שחצנים כמוך שמגדלים ילדים שחצנים. שחצנים לא לומדים כי הם הרי יודעים הכל. שחצנים בטוחים שכולם טיפשים והם חכמים גדולים ושחצנים לא חסרים לנו במדינה.
      במדינה שלנו האזרחים הם העירומים ולא המלך.

      • דני אתה נשמע מאוד מחונך...

        עופרר , 28/08/09 10:57

        .....אלים ומתלהם!

      • אין מה לעשות המורים בארץ באמת גרועים ואשמים בהרבה

        תלמיד, 28/08/09 11:01

        ואני בטוח שאתה אחד מהם....

      • דני - אתה צודק ב- 100% !!!!!! (ל''ת)

        מורה, 28/08/09 17:32

    • מה ייצא לאדם מיוחד מהפיכתו למורה מיוחד שילמד את ילדייך? (ל''ת)

      יש אלטרנטיבות הרבה יותר משתלמות, מעניינות וקלות, 28/08/09 11:19

  • 3.

    גם לילד עם צרכים מיוחדים צריך לעזור

    אמא של ילד ''כזה'', 28/08/09 08:49

    אדוני שר החינוך,
    נראה לי (לפי הכתבה ב NRG) שסוגית הטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים מטופלת על ידך מהפריזמה של החור בגרוש.
    כלומר - אתה מתייחס לסוגיית התקציב שיש להשקיע בילדים אלה ולא לזכותם וחובתך לדאוג לכך שימצו את יכולותיהם ויש כאלה.
    הוכח בעולם כי השקעה בילדים בעלי צרכים מיוחדים מאפשרת להם לנהל בבגרותם במקרים רבים חיים נורמלים התורמים לחברה ולא מהווים נטל עליה.
    אתה מתייחס לכך שמספר האיבחונים עלה.
    אכן.
    גם במחלות אחרות - סרטן למשל ואולי גם בחולים אלה לא כדאי לטפל כי הטיפולים החדשים והיעילים הם יקרים????
    בעבר תייגו ילדים בעלי הפרעות ריכוז וקשב כ ''מופרעים'' והכניסו אותם לכיתות מיוחדות שהכשירו אותם לחיים על חשבון החברה.
    אוטיסטים בכל הרמות אושפזו בבתי חולים לחולי נפש (ביקרת פעם בבית רבקה במרכז לבריאות הנפש בנס ציונה - אני בטוחה שניתן היה להציל חלק מהמאושפזים באמצעות טיפול נכון)
    היום יודעים לטפל טוב יותר וחובת החברה והמדינה לעשות זאת.
    קח דוגמה מ

    • מכתב גלוי לגדעון סער שר החינוך - המשך

      המשך התגובה, 28/08/09 10:47

      No child left behind
      של האמריקאים. שם למעט ילדים אלימים או קשים מאוד עם צרכים שאין שום אפשרות להתמודד איתם בבית ספר רגיל כ-ל הילדים לומדים במסגרות רגילות עם תמיכה בכיתות מיוחדות (ולא כפי שקורה כאן בכיתות מיוחדות המשולבות לפי ראות עיני המערכת המקמצת בשילובים כי לא נוח למורים)
      לאחר בגרותם ילדים אלה עובדים במסגרות רגילות והפתעה מקבלים תנאים כמו עובדים אחרים ולא נדבות על בזבוז הזמן של ''משגיחים''.
      הראיה הכוללת כאילו אפשר להתעלם ולתת תקציבים רק למי שאין לו צורך בעזרה היא גישה אנטי חברתית וגם אנטי יהודית בתפיסה

      איכזבת מאוד אנשים שתלו בך תקוות רבות לשינוי במערכת

      • סער חתיך אבל לא יכול להיות שר חינוך. הוא חלש!

        שושני מנהל ת'עסק, 28/08/09 12:30

        לאה רוזנברג
        אהרון זבידה


        מכירים את השמות?
        את הדמויות?

        נו, זהו, כשתכירו תבינו שאלה מנהלים את המשרד. ו... לא צריך להוסיף

      • את צודקת אבל משרד החינוך לא יכול להתמודד עם הבעיה.

        זוהר, 28/08/09 12:52

        גדעון סער לא אמר שצריך לוותר על הילדים בעלי הצרכים המיוחדים. הוא אמר שרמת האיבחונים היא כזאת שאין ביכולת משרד החינוך להתמודד אתה. הוא צודק. חינוך מיוחד צריך להיות מטופל בצורה משולבת עם משרד החינוך, הבריאות ומשרד הרווחה. מניסיוני המר, כיתות משולבות פשוט נהרסות. למורים אין כלים ויכולת להתמודד עם ילדים מיוחדים ואלה מפריעים לכל השאר ללמוד. שילוב נשמע יפה, אבל בתנאים הקיימים זה פשוט לא עובד. אם בכל בית ספר תהיה כיתה מיוחדת במימון משרד הבריאות/ביטוח לאומי, זה יפתור את הבעיה. זה יפתור גם את האינפלציה באיבחונים לאלה שמחפשים הקלות מיותרות לילדיהם שיחשבו פעמיים לפני שהם מדביקים תוויות לילדים שרק קשבה להם להתמודד עם גבולות ומשמעת.

      • Not everything in America is good

        MIchal, 28/08/09 16:49

        ''No Child Left Behind'' has a good ring to it but it is a disaster!! Ask any American parent. Everything is based on Tests and the teaching is done ONLY to the test. Because that is how the schools are being judged. School easily let youth leave high-school because it is better if the youth decides to drop out of school than have him/her on the list with terrible grades. I can go on and on..

        • אפשר ללמוד את הדברים הטובים מאמריקה...

          אמא של ילד ''כזה'', 29/08/09 16:16

          היינו ראינו ויש תוצאות!
          לילד מיוחד שיש לו פוטנציאל ושמכניסים לכיתה רגילה יש הרבה מה להפיק מהסביבה.
          נכון, לא קל למורים ואפילו מציבים בפניהם אתגרים רחמנא לצלן והם צריכים לעבוד יותר קשה אבל מי צריך להיות בפוקוס?
          מורים או ילדים?
          לכל מקצוע יש את הקשיים שלו ונכון המורים מקטרים אבל אם זו תהייה הדרישה - גם הם יעמדו בה
          ולענין שר החינוך הנכבד - אל תרפה את ידי המורים. חזק אותם והמרץ אותם להחזיר כמה שיותר ילדים לחינוך הרגיל ולחיים רגילים.
          גם הם וגם החברה כולה יפיקו מכך רק תועלת.

  • 2.

    אוי אוי אוי גדעון סער, שר החינוך

    חינוך מיוחד לכולם, 28/08/09 08:48

    דבר ראשון אתה צודק - כל הילדים היום הם עם צרכים מיוחדים. וכל ילד - יחיד ומיוחד. וזה קשה לפגוש את זה כשהמערכת מנסה להכניס את כולם לתבנית ביצים סטנדרטית (מערכת הלימוד במשרד החינוך) - ולא מצליחה. ילדים זה לא ביצים.
    והורים זה לא תרנגולות...
    ואוי אוי אוי לתכנית שלך ללמד ילדים אנגלית בגני הילדים. בגן הילדים לא מלמדים. רק מאפשרים לילדים חוויות שמהם ילמדו - דרך משחק, דרך יצירה. אנגלית? זה לגדולים. וקודם כל שילמדו עברית - וירכשו שפה תקינה, כדי שכשהם יהיו סטודנטים, לא תהיה להם שפה עילגת, לא יותר חשוב?
    ומה עם חינוך?
    ומתי יפסיקו לרדוף אחרי הישגים? פיזה, נאפולי, מה זה חשוב? שיגעתם את הילדים עם המיצבים ועם הרמה. את מי זה מעניין הרמה, כשהילדים חסרי סבלנות, מוצפים באלימות ובמסרים סותרים, וגדלים כילדי מפתח?
    ככל שנרדוף אחרי הזנב -לעולם לא נשיג אותו.

  • 1.

    לכל ילד מגיעה הזדמנות (ל''ת)

    אמא עם פחות מזל משר החינוך, 28/08/09 08:40