• 39.

    אתה סוגר את בית ספר שבח !!!!!

    כואבבבבבבבבב, 05/04/10 17:30

    ה צ ל ח ת ! אחרי כל האיומים שלך....

  • 38.

    בהמשך לתגובה מס' 3 מעירוני ה'

    מנשה, 17/09/09 11:00

    גם את בית הספר עירוני ה' דוב אורבך הביא למצב אנוש.
    בסוף קדנציה שלו בשכבת ז' נשארו רק(!!!) שתי כיתות.
    היו לו כמה משפטים עם המורים של בית הספר ובכולם הוא הפסיד.
    שם הכינוי שלו היה ''כלומניק''.
    חבל עליכם חברה משבח!

    • אה הא

      תלמדית שבח (עכשיו), 01/10/09 22:25

      באמת חבל עלינו :\\

  • 37.

    דב , הכבוד שלך אצל התלמידים גם ככה נמוך ואתה עוד כותב דברים כאלה

    מיכאל, 16/09/09 00:10

    אני בכלל לא מבין איך הבן אדם לא מנסה לעשות את המצב טוב יותר . גם ככה הכבוד שלו חרא , וכולם חושבים שזה הפך להיות ב''ס רע בגללו והוא עוד אומר דברים כאלה ...

  • 36.

    צעד לא חכם

    תאמין לי דוב אתה יודע מי אני !, 15/09/09 23:41

    תאמין לי אני יודע מה קורה בב''ס....ואתה צבוע מדיי ניראה לי תרד מזה וזהו...תתפטר לך לפנסיה ... ואל תהרוס לי ולחברים שלי את העתיד ... כי לא בשביל זה בנו

  • 35.

    הרסתה את הבי''ס!!!!

    תלמידה, 15/09/09 18:28

    אני הכרתי את הבי''ס עוד בתקופת אבי בנבנישתי(הייתי אז עוד ביסודי אבל באתי לשבח הרבה כי אמא שלי לימדה שם) ואני זוכרת שתמיד כשבאתי לשם חלמתי שיום אחד גם אני אלמד שם. כשהגעתי אתה כבר הייתה מנהל, והבי''ס לא ניראה כמו שאני זכרתי אותו. חוץ מזה שרמת הלימודים ירדה גם המראה החיצוני של הבי''ס השתנה לרעה: פעם בכניסה הראשית היה הרבה דשא ומזרקה קטנה ודגים ועכשיו רק חול עשב ולכלוך!
    אתה פיטרתה(או שאילצתה להתפטר) את המורים הכי טובים שהיו שם, את אלה שבזכותם שבח הפך למה שהוא היה!פעם שבח התמחה במקצועות המדעיים- ואז אתה באתה והחלטתה שלא צריך תעודת בגרות- עדיף להצטיין בשח-מט!!
    אתה מתלונן שהתלמידים שלך שותים יותר מישראלים רגילים אז קודם כול זה ממש לא נכוון וגם אם אתה טוען ככה אז תחשוב קודם למה- כי אתה זה שאומר שלא צריך תעודת בגרות מלאה ושאפשר לרדת מ5 ל4 יחידות כדי לפנות זמן, אז הינה התלמידים מפנים זמן!

  • 34.

    הוא הורס אנשים

    dani, 10/09/09 22:41

    אני לומד בבצפר בכיתה י ואחותי סיימה ב2006, השנה שבא דוב הגיע. הרמה בשבח ירדה פחד, פעם היית מראה תעודת בגרות בשבח היו שואלים אותך ''איך ? כמה חרשת?'' היום רק שואלים עד כמה המחששה גדולה, ומה זאת אומרת עדיף 4 על 5 בשביל זמן ? זה בצפר, זה אמור להיות מעייף וכאב לראש למי שלא מבין. הוא סתם מפטר מורים, מנהיג חוקים מפגרים וחסרי טועלת, ומשקיע והומניטריות כשההגדרה של שבח היא ''בית ספר על-אזורי למדעים''. עזוב דב, יהודה צודק, כל מי שמאזור מדבר שטויות (הוא אמר לי את זה כי אני גם מאזור)פרוש לפנסיה ותעזוב אותנו בשקט

  • 33.

    הוא הורס אנשים

    dani, 10/09/09 22:27

    אני לומד בבצפר בכיתה י ואחותי סיימה ב2006, השנה שבא דוב הגיע. הרמה בשבח ירדה פחד, פעם היית מראה תעודת בגרות בשבח היו שואלים אותך ''איך ? כמה חרשת?'' היום רק שואלים עד כמה המחששה גדולה, ומה זאת אומרת עדיף 4 על 5 בשביל זמן ? זה בצפר, זה אמור להיות מעייף וכאב לראש למי שלא מבין. הוא סתם מפטר מורים, מנהיג חוקים מפגרים וחסרי טועלת, ומשקיע והומניטריות כשההגדרה של שבח היא ''בית ספר על-אזורי למדעים''. עזוב דב, יהודה צודק, כל מי שמאזור מדבר שטויות (הוא אמר לי את זה כי אני גם מאזור)פרוש לפנסיה ותעזוב אותנו בשקט

  • 32.

    מה קרה למופסטיבל?

    קוסטיה, 09/09/09 13:08

    דב הסתכל לי בעיניים והבטיח לי אישית שמסורת המופסטיבל לא תדעך ותמשיך להתקיים.
    והוא יעשה הכל בשביל זה.
    איפה ההבטחה שלו ואיפה המציאות?

  • 31.

    כאן זה לא צבא!

    בוגר 02, 09/09/09 12:48

    אי אפשר שלא להגיב על כתבה כזאת, על שחצנות צביעות והתנשאות.

    דב, קיבלת בי''ס משגשג לידך, מה קורה שם עכשיו? המדעים והמחשבים בבי''הס הביאו לו בעבר מדליות וגאווה רבה ואתה שמת בראש (וגם נתת) את המגמה העיונית.

    החטא הגדול שלך היה שניתקת קשר איתנו, עם הבוגרים, לא נתת טיפת כבוד לאף אחד מאיתנו. אנחנו הבוגרים, שהינו מחובקים ע''י קודמך בכל ביקור שלנו קיבלנו ממך ''כתף קרה''.

    עישון, אלכוהול וסמים תמיד יהיו לך בבי''ס, צא מהשוק, כי אתה עדיין טירון ביחס לילדים ובמיוחד לכאלו שקשורים ליוצאי חבר העמים. הגעת מהמערכת הצבאית שבה רוב החיילים הם חפש''ים שרק רוצים לסיים את השירות במינימום מאמץ. ככה אתה גם מתייחס לתלמידים שלך.

    אסור להתחבק ולהתנשק בביה''ס??? היכן האנושיות? היכן גיל ההתבגרות?

    אגב, התלבושת האחידה בברה''מ נראת כך:
    http://www.rusk.ru/images/2009/14944.jpg

    דב, קיבלת משהו מטורף ליידים, הרסת אותו, מעכת אותו ועכשיו כל מה שאתה יכול לציין זה סקס, סמים ואלכוהול. נכשלת, תתפטר.

  • 30.

    תפסיקו להיות יפי נפש

    גם אני למדתי שם, 09/09/09 11:26

    גם לפני 5 שנים שסיימתי זה היה בית ספר של זונות ונרקומנים ו-2 כיתות של חנונים...
    ומורים ששמים ז** על תלמידים שלא עומדים ברף הציפיות שלהם...

    והיו מעשנים, ושותים ומבריזים ומתחצפים ותלמידים שמסיימים יב' מבלי לדעת ולו מילה אחת בעברית ובלי זיקה ציונית או חברתית כלשהי זה לא מקור לגאווה גדולה.

    אז תנוחו, שיהפוך אתת בית הספר לתיכון תל אביבי רגיל וכך אולי יצאו ממנו תלמידים נורמלים ולא אמהות בנות 21 ונרקומנים זרוקים על חוף בת ים...

    ומי בכלל צריך את 45 יחידות הבגרות שלי אם באוניברסיטה מסתכלים על 26??

    • יפי נפש אמרת ?

      תלמדית שבח (עכשיו), 01/10/09 22:20

      זיקה ציונית - בשביל מה, למען השם, אני צריכה אותה ?! זה יעזור לי בחיים ? נגיד ויקרה מצב שבו אני נוסעת ללמוד באוניברסיטה בלונדון, והם ישאלו אותי - מה את יודעת ? מה חשוב ? שאני אגיד להם ''הנה, תעודת בגרות, סתכלו מה יש לי, 45 יחידות'' או ''אבל אני יהודיה ציונית !!!'' ?
      זונות, אמהות ונרקומנים ? כן בטח. שמענו על ה''נרקומנים'' האלה שעישנו 5 סיגריות בחייהם.
      מה שיוצא עכשיו משבח זה לא ''אנשים נורמאליים''. לא ולא. זה יוצאים רוסים ותיקים בארץ, שנחושים בדעתם ללחום במדינה הזאתי ולא לתת לה להשמיד את התרבות והמסורת שלהם.
      המורים בבית הספר הכי טובים. הם יודעים מי שווה את המאמץ, מי ישקיע אם לשבת איתו שעה נוספת, ומי לא. אלה, שצריך לשבת איתם 5 שעות, כנראה לא מתאימים לבית הספר, עם כל הכבוד - ר-מ-ה ג-ב-ו-ה-ה !!
      זיקה חברתית נהדרת יש לנו. לא שאנחנו יוצאים מבית הספר במחשבה שלא נדבר עם אף אחד חוץ מרוסי-שבחמופתניק לשעבר. פשוט לא נרצה לשוחח עם אנשים שהבננו ישר שהאיקיו שלהם לא בידוק מעל 10.

  • 29.

    פחח לא משתמשים בסמים

    סטס, 08/09/09 19:21

    אני הייתי מעורב בפרשת הסמים בבצפר לפני שנתיים, אני וחברים היינו משתמשים בסמים במחששה חחחחחח,אני הגעתי לבצפר בידיוק כשאורבך החל לנהל כיתה ז היה לי ממוצא 87 וב ח' 85 בכיתה ט' כבר החלו תלמידים עם עבר פלילי להגיע לבצפר ונסחפתי איתם לסמים.... כשחלקם דווקא ממוצא ישראלי אז שלא יספר שטויות

    • יפה סטס.

      xXx.ME[rnes]TAL.xXx, 10/09/09 16:47

      כל הכבוד שאתה מדבר על זה בפומבי, עם חשיפת השם שלך.

  • 28.

    אתם כבר לא מכירים את בנבנישתי, דצקובסקי ומזגנוב

    תלמידה בוגרת 06, 05/09/09 13:48

    הדבר הנוראי ביותר שאורבך עשה הוא לגרום לכל המורים הטובים לעזוב את בית הספר. מי רוצה ללמוד שם בכלל אם כל המורים האגדתיים לפיזיקה עזבו? מי רוצה ללמוד שם אם מזגנוב שהרים את הבית ספר הזה עכשיו עזב לאשדוד? אם היתה לי ילדה - כנראה שהייתי שולחת אותה לאשדוד אחרי מזגנוב ולא לשבח איפה שאורבך יוכל לצקצק על החצאית שלה ולהגיד שהיא מפריעה לתלמידים ללמוד בגלל הציצים שלה.
    כמה תלמידים יש עכשיו ב''מועמד מיוחד'' באוניברסיטה? כמה מדליות בין לאומיות יש עכשיו לבית הספר? מה המשמעות של המגמות בתיכון עם החנונים ממדעית ומחשבים לא יכולים להסתכל על הבנות של מנהל עיסקי ולתהות אם הם בחרו את המגמה הנכונה?
    דך אוברך נכנס לבית הספר ברע. הוא התחיל ברגל שמאל עם הרעיון של ''בוקר טוב'' בשער, כשעשינו תחרויות מי יכול לחמוק ממנו בלי שהוא ירדוף אחריך חצי בית ספר כי לא אמרתה לו ''בוקר טוב'' גם כן. אפילו המורים ברחו ממנו. אחר-כך עם כל הבלאגן של הבעת דעות פוליטיות מול תלמידים (לא פופולריות במיוחד יש להגיד), ועוד מגוון טעויות שהשניאו אותו על התלמידים ועל המורים יחד.
    קל להרוס את שבח, והנה זה קורה.יוחזר בנבנישתי לאלתר.

    • דצקובסקי

      תלמידה בשבח (עכשיו), 01/10/09 22:13

      דצקובסקי הספיק ללמד אותי רק שנתיים, וחבל. הוא היה אחד ה-מורים, הכי טובים ומגניבים וחכמים שהיו לי. שמעתי על איך גרמו לו לעזוב, ואני מתביישת ועצובה.

  • 27.

    התפקיד גדול עליך

    אקס תלמיד, 04/09/09 19:48

    נשמע כאילו למנהל הנוכחי יש בעיה רצינית עם כל מה שקורה בבית הספר, עם התלמידים המורים ההורים ועם עצם העובדה שהוא מנהל את הכל,
    דב תחפש עבודה אחרת צא לפנסיה...

  • 26.

    זה היה יותר מסתם בית ספר

    תלמיד לשעבר, 04/09/09 02:55

    זה היה בית... כן אז הינו מישטתים ומעשנים בשרותים, אז החצאיות היו קצרות, אז בנובה גוד גם המורים לא היו מגיעים ^.^ אבל בגלל זה הינו מיצטינים כי אהבנו את המקום ואהבנו את המורים שחלקם היו כמו הורים ולא רק מורים... שגידלו אותנו וטיפחו אותנו ולא רק הגבילו אותנו, לא היתי צריך עונש כדי לעשות שיערוי בית או כדי לא להבריז... דווקא מהמורים האלו היתי מבריז, זה היו המורים שלא יכולתי להיסתכל להם בענים מרוב בושה כי ידעתי שאיכזבתי אותם שלא היתי מבריז. מורים שדיברו איתי וזה היה מספיק, בגובה הענים, ואותם ההורים שלי אף פעם לא היו צריכים ליראות כי אצלם היתי מצטיין... כול הדיקטטורה הזאתי היא זבל! והלוואי עליו שיהיו לו יותר תלמידים רוסים שמדברים רק רוסים, בתור אחד שלא ידע רוסית וסבל מזה מספיק עדיין לא היתי מחליף אף אחד מהחברים שלי וגם לא אחד מהמורים!!!

  • 25.

    הקומוניסטים האלה

    ילצין, 03/09/09 19:07

    בושה וחרפה, כל כך מתירנים, הילדים לבשו כל מה שרצו, ויכלו לעשות כל מה שרצו.

    לכן הפלתי את חומות המשטר האפל והטוטאליטארי הזה, שתלמידות רוסיה לא ילבשו דברים מתירניים!

    • חה חה חה (:

      תלמידה בשבח (עכשיו), 01/10/09 22:09

      חחח, ה נמשע כמו פורודיה טובה מאוד על אורבך XD

  • 24.

    דוב אורבך

    נטליה, 03/09/09 17:12

    הבן אדם הזה הרס (וממשיך להרוס) לי את הבית בספר.
    סיימתי י''ב לפני שנתיים ואני מאושרת, שעכשיו אני לא שם.
    הבן אדם הזה מבריז מפגישות עם תלמידים והורים, מסרב לעזור לתלמידים, בשבילו חשוב יותר לעלות את הרייטינג לבית הספר.
    פרקטיקה נפוצה בשבח - להעיף תלמיד עם בעיות במקום לטפל בו, הרי הוא מסכן את ממוצע הבגריות. פשוט מגעיל.
    בן אדם צבוע ומשוגע על שליטה.

    איך הוא בכלל מרשה לעצמו להגיד ''המתירנות ברוסיה הרבה יותר נועזת מאשר בארץ והן התלבשו הו-הא''?

  • 23.

    קשה לבנות קל להרוס...

    משבח (בעבר), 03/09/09 15:47

    כן, ד''ר דב אורבך עושה משהו בתור מנהל (מגייס כספים מישהו אמר כאן? ''מחנך'' באיזושהי צורה שהוא חושב לנכון.). וכנראה בכל בי''ס יש בעיות דומות. ולבטח כמה וכמה דברים מוצלחים חדשים הופיעו כעט (כגון שיעורי שח-מט).
    אבל הייתה (ואני מקווה שעדיין יש) מסורת בבית הספר - של חינוך, של יחס (של כבוד, אגב) בין המורים לתלמידים, מורים למורים, ותלמידים ביניהם. נבנתה מסורת של שאיפה להישגים הגבוהים ביותר, השקעת מאמץ, רצון ללמוד - וזאת בכל התחומים, ולזאת ''תוצרות לוואי'':
    השתתפויות ומדליות רבות מאולימפיאדות מקומיות ובינלאומיות במתמטיקה, פיזיקה, כימיה, מדעי מחשב,..
    וכמו כן, פעילות רבה במוזיקה, אמנות, ריקוד,..

    אז אסור (זה פשע!) לפעול מבלי לחשוב על מה שכבר קיים. מה שנבנה במשך שנים, ומחזיק על גבם של אנשים רבים - קל להרוס אותו וקשה לשמור עליו, ויהיה קשה להתחיל מחדש אחרי שמוחקים הכל.

    בבקשה אל תפריע למורים שפועלים שם (כן, יש כאלה שרוצים ועושים משהו). בכל מקרה, לדעתי, כאשר מנהל רוצה להנהיג משהו, עליו להתייעץ טוב עם שאר הצוות (וגם להפך).

    אחרי 6 שנים בשבח, לא חשבתי שאשמע מתלמיד, שהרגע סיים בי''ס, שלא אכפת לו מה קורה שם. :

  • 22.

    דמעות

    בוגרת התיכון, 03/09/09 14:51

    כן, דמעות. זה מה שישי לי בעיניין. כשבית הספר שלי מחנך למצויינות, רוב השכבה שלי שירתו בעתודה\\ במודיעין, רבים זכו במדליות באולימפיידות שונות (מתמטיקה, פיזיקה וכו'), חלק מהתלמידים התחילו ללמוד באוניברסיטה בכיתות ט'\\י' ומסיימים תואר לפני הגיוס, ורוב השכבה יצאה עם תעודות בגרות של 35 ומעלה יחידות בגרות,

    הוא מעז להגיד שמה שמייחד אותנו זה אלכוהול, הברזות, בעיות של גנבות, ''ציצים'' שהגיעו מרוסיה, ושתעודת הבגרות איננה חשובה..

    שבח מופת, תמיד אודה לך על שלימדת אותי להיות בן אדם, על המורים שנתנו השראה וחינוך, על תעודת הבגרות של 42 יחידות, האוניברסיטה, החברים שקוראים ספרים, מתעניינים בפוליטיקה ונהנים ללמוד.

    אבל את לילדים שלי כבר אמצא בית ספר אחר.

    • סתם תוהה על זהות התלמידה (ל''ת)

      ^.^, 04/09/09 02:43

  • 21.

    הוא הרס את כל ביה''ס, עכשיו זה סתם בי''ס רגיל

    בוגר ביה''ס, 03/09/09 14:32

    מעכשיו לא הולך יותר עם חולצת ביה''ס לחדר כושר בטכניון

  • 20.

    המשך ל-תקציב זה לא מספיק

    בוגר שבח מופת, 03/09/09 13:20

    בימיי (אני בוגר 2006) אוכלוסיית בית הספר התחלקה לשתי קבוצות - אלו שרצו ללמוד, ואלו שלא. לאלו שרצו ללמוד ניתן כל העידוד והחופש האפשרי לעשות זאת. לאלו שלא - צוות בית הספר השתדל למנוע מהם להפריע לאחרים.

    דב אורבך כנראה יוצא מנקודת הנחה שאין תלמידים מהסוג הראשון. הוא הנהיג מסגרת נוקשה המחייבת את כל התלמידים. הוא סילק כביכול הפרעות ללימודים. אבל הוא לא עשה דבר לעידוד הלמידה! כפועל יוצא הוא מקבל בדיוק את התלמידים שהוא הניח מלכתחילה - תלמידים ששונאים את בית הספר, כי אין להם סיבה לאהוב אותו.

    הברזות? אני זוכר איך הייתי מבריז באופן שיטתי משיעורי תנ''ך ולשון כדי להשקיע את הזמן בפרויקט השנתי שלי בגרפיקה. אני לא זוכר שאי פעם נענשתי בשל כך (הייתי בכיתה המדעית). אבל אז עוד לא הונהג קמפיין נגד הברזות. בבגרויות קיבלתי 100 בפרויקט, 98 בתנ''ך ו - 99 בלשון בסוף אותה שנה.

  • 19.

    איכס....

    אקס תלמידה, 03/09/09 12:14

    זה פשוט מביש שלביה''ס יש מנהל כזה!!!
    זה משתר צבאי מה שהוא הנהיג שם, הוא גם שכח לציין שחוץ מאיסור על חיבוקים ונשיקות אסור גם לשים טבעות,שרשראות, לצבוע את השיער...
    אם יש לו פנסיה צבאית מה הוא עושה כמנהל?! שילך הביתה...
    למה להשוות ביה''ס לצבא?!

  • 18.

    לכל המשמיצנים פה -בזכות דב אורבך בית הספר לא נסגר !!!

    מישהו שאכפת לו, 31/08/09 22:39

    תפנימו את הדבר תלמידים יקרים לשעבר ולא לשעבר
    אין לכם מושג ירוק מה מנהל בית הספר עושה ועשה כדי שבית הספר יצא מחוזק .
    הוא משיג תקציבי ענק ,למפעל ההזנה
    הוא מגייס תורמים מכל העולם
    פועל למען בחינות בגרות בשח מט
    שם את בית הספר על ''המפה''
    דואג שבית הספר רק יתפתח לעומת בתי ספר מקבילים.
    לכל אותם תלמידים שכותבים פה תגובות ''מבישות''
    אתם יורקים לבאר ממנה אתם שותים

    • ןאיפה ה כסף?

      קרן, 01/09/09 15:15

      Mענין...
      ואיפה ה כסף???????

    • תקציב זה לא מספיק

      בוגר שבח מופת, 03/09/09 12:46

      גם אם המנהל פועל למשוך תקציבים לבית הספר אבל לא משקיע אותם כראוי, לא הושג כלום.

      עד עתה התוצאות בשטח הן החלשה של הכיוון המדעי, ירידה בהישגים, פיטורין של כמה מורים, ביניהם מורה מצטיין, דוקטור לפיזיקה, שמיד התקבל בזרועות פתוחות בבית ספר אחר, ומהלכים גרוטסקיים כמו הנהגת שיעורי שחמט

      הוא התעלם לחלוטין מהאופי הייחודי של בית הספר ובא להתאים אותו לאמות המידע של בית ספר ממלכתי ממוצע, כמו זה שהוא ניהל עד אז

      היה לו צוות מעולה של מורים למדעים מדוייקים ברמה שהיא נדירה בארץ (רבים עם תארים שני ואף שלישי). במקום לנצל זאת הוא בחר לפתח דווקא את הכיוון ההומאני בבית הספר, שם יש אמנם מורים טובים, אך לא יוצאים מן השורה באותה מידה

      האיש מעודד עמידה במחויבויות בסיסיות וציות לכללים שהוא מציב. הוא לא מעודד מקוריות, יצירתיות, מצויינות, ואף מדכא אותם. הוא מחנך אזרחים טובים במקרה הטוב, לא פורצי דרך, מצטיינים, כמו שעשו זאת לפניו בשבח מופת.

    • המשך להמשך ל-תקציב זה לא מספיק

      בוגר שבח מופת, 03/09/09 13:32

      אני זוכר איך את רוב שעות היום שלי בבית הספר, במעבדה - עבודה על פרויקט, וכן בשיעורים נוספים - כגון שיעורי הסטוריה של מוזיקה, סולפג', מקהלה. בית הספר היה בשבילי בית.

      ספק אם הייתי מרגיש זאת עכשיו, כאשר לא הייתי יכול להתלבש כמו שאני רוצה, להיות עם החברה שלי בהפסקות (ובמקום זאת להיפגש איתה רק אחרי הלימודים, על חשבון זמן שיעורי בית ופעילויות נוספות), ואף לדבר בשפת האם שלי בבית הספר! (גזירה שעלולה להיות אף לא חוקית. זוהי גזענות)

      דואג שבית הספר יתפתח לעומת בתי ספר אחרים... לפני דב אורבך ובתחילת כהונתו בית הספר היה לפני בתי ספר אחרים! זאת בזכות המצויינים שהוא הרים, ולא בזכות התלמידים הממושמעים הבינונימיים שלו.

      יורקים לבאר... דב אורבך היה המנהל כשנתיים האחרונות ללימודיי. הסיבה להצלחתי בלימודים אינם החידושים שהוכנסו ע''י דב אורבך, אלא הסדרים שהיו קיימים לפניו. ניצחתי (42 נקודות בגרות, ממוצע מעל 100 עם לקיחה בחשבון של בונוסים של אוניברסיטאות. ולא הייתי התלמיד הטוב בכיתה) למרות, ולא בעזרת החידושים שלו. למזלי הוא לא הספיק להרוס לי את זה כמו שהוא עשה לאלה שבאו אחרי.

    • המשך להמשך להמשך ל-תקציב זה לא מספיק

      בוגר שבח מופת, 03/09/09 13:45

      דב אורבך פועל נגד תופעה של אלימות וגניבות בבית הספר?

      בשש השנים שביליתי שם זאת לא הייתה תופעה. גם זה וגם זה היה קיים (וצוות בית הספר פעל במרץ נגד זה), אבל לא יותר ממרבית בתי הספר האחרים, ובפרט זאת לא הייתה בעיה בבית הספר בהיקף הראוי לציון בתקשורת. אם זה הפך לבעיה כזו, זה בתקופת המנהל הנוכחי, שבעצם שם לעצמו למטרה למגר אותה.

      מה שהייתי מאד רוצה הוא שהמנהל דב אורבך יפנה דקה מזמנו לקרוא שורות אלה. הייתי שמח לדעת מה הוא חושב על כך. עוד הייתי שמח לבוא לבית הספר ביום מן הימים ולדבר על זה איתו פנים מול פנים. אבל על מה אני מדבר, אין לו הרי זמן לשוחח עם המורים שלו!

      לא מסכימים עם התגובה שלי? יש לכם רעיונות אחרים? כי יש תקציב או לא, בתקופת דב אורבך רמת בית הספר ירדה. אולי לא לשבח מופת של תחילת שנות התשעים, אך הוא ככל הנראה הפסיק להיות בית חרושת למצטיינים כפי שהיה, ולמעשה בית ספר ראוי לציון כלל, ונהפך לבית ספר ממוצע. כל הכבוד, אדוני המנהל, ניצחת.

      דב הציל את בית הספר מסגירה? אולי עדיף כבר שהיה נסגר, מאשר גסיסה ארוכה, והפיכתו לבינונימי. לי אישית זה היה כואב הרבה פחות.

    • =\\

      תלמיד, 04/09/09 00:17

      בראשון לספטמבר 2009 התחלתי את שנתי השלישית בבית הספר.
      בתור תלמיד יב' אני בהחלט רואה הבדל ברמות ובאיכות התלמידים בשכבה שלי לבין השכבות הטריות יותר... אני מנסה שלא לשפוט כי לא למדתי בבית הספר לפני תקופת דוב, אבל למיטב הבנתי הרמה רק התדרדרה.
      לגבי התלבושות.. התלבושת האחידה לא תורמת בכלום, מה גם שתלמידים מרגישים צביעות מצד המורים שאוסרים על ''לבוש לא נאה'' ובעצמם מגיעים בלבוש שלא מוגבל בכלום (אולי רק בבד).
      המדיניות שלו טיפשית, והוא מדבר אלינו התלמידים כאל חבורה של תמימים חסרי בינה שרק מתחננים שיראה לנו את הדרך הנכונה - אז לא.

    • חה חה חה

      בוגר 04, 09/09/09 03:17

      ''בגרות בשח-מט''?!
      ''שם את בית הספר על המפה''???

      יקירי מי ששם את בית הספר על המפה הם
      המורים, התלמידים של פעם המנהל הקודם שהפך את בית הספר למה שהיה בשנים שהוא זכה בפרס חינוך - אבי בנבנישתי
      והפיגוע...

      מנהל שחושב שמורים הם בכיינים כי בצבא קמים שעה קודם?
      דעותיו של האיש הולכות לפניו - הוא פשוט לא יודע איפה הוא נמצא ויותר מזה. הוא פשוט מקלקל את מה שיכל לפרוח.

    • אולי בזכות דב שבח *כמעט נסגר*? (ל''ת)

      יגאל, 09/09/09 05:07

  • 17.

    ביזיון

    בוגרת בית הספר, 31/08/09 07:30

    זה כ''כ לא נכון מה שכתוב. בחורה שעשתה בבית ספר פרוייקט על הקשר בין מוצא לאלכוהול בחנה תלמידים ילידי רוסיה שלומדים בשבח ותלמידים ישראלים שלא לומדים בו ונמצא שלתלמידים ילידי הארץ יש עמדות חיוביות יותר כלפי אלכוהול אז בואו לא נהיה גזענים.
    אם לא טוב לו בבית ספר הוא יכול לעזוב!
    בשנתי האחרונה כבר ראיתי את הרמה המזוויעה של התלמידים שהתקבלו לבית הספר.
    איך הגענו לרמה כזאת מרמה של תלמידים שמנסים בכח להגיע לבית הספר דרך הפגנות וכרזות!
    אני בטוחה שעכשיו אף אחד לא ילחם כ''כ להגיע לשבח.
    למה ללכת לבית ספר ברמה נמוכה -בינונית שנמצא בטיזינאבי כשאפשר בקלות תוך 5 דקות להגיע לבית הספר האיזורי.

    עוד מילה לגבי התלבושת האחידה.
    כן, יפה מאוד דוב! כפיים!!! דאגת לתלבושת אחידה..
    לא דאגת לאיכות של התלבושת! איכות מזויעה!!!
    חולצות שנפרמות בקלות, אני יכולה לקנות 5 חולצות בצבע שונה באותה מידה וכל חולצה פשוט תהיה במימדים שונים, כל חולצה הייתה מתכווצת בכביסה!
    אה נו ושלא נשכח שהסמל היה יורד בכביסה..וכשהסמל יורד אז החולצה לא תקינה נכון? אז אני צריכה לבזבז עוד 30 שקל (מינימום) על חולצה או סווטצ'ר! זה הגיוני?

    • אני מתביש שתלמידה כמוך למדה בבית הספר

      מישהו שאכפת לו, 31/08/09 22:25

      לידיעתך תלמידים נלחמים להגיע לבית הספר
      ואם בטקסטיל עסקינן ,אולי תראי את יכולותיך
      ביצור חולצות ראויות :-)
      כי בכיתה מדעית בטוח לא למדת

      • יופי לך, גאון

        תלמדית שבח (עכשיו), 01/10/09 21:59

        כמה נחמד, אתה מטיל את העבודה של המנהל על מישהו שלא שייך לעסק. בוגר מאוד. המנהל החליט שהוא רוצה תלבושת - שייקח תאחריות על הכל !! לא שביקשו ממנו תלבושת ! לא שהתחננו ! הוא החליט - קח את זה בידיים !
        ואני בתור תלמידה שמכירה את שבח מופת בערך לפני ועל בטוח אחרי דב, יכולה להגיד שעכשיו לא הייתי נלחמת להגיע לשם, אם היו אומרים לי שדב נשאר שם.

  • 16.

    המשך-בית ספר נדיר לא תמצאו כמותו בארץ

    יוסי, 31/08/09 01:50

    מי שישמע פעם הרצאה מדב אורבך על חינוך
    יבין כמה רגיש ,וקשוב לבעיות ,ומצוקות התמידים,וההורים האדם הזה.
    אנושי ,חם,יש לו לב לכולם דלתו תמיד פתוחה לכל תלמיד באשר הוא .
    יחד עם זה הוא מנהל אמיתי ומקצוען שדואג לכל מה שמנהל צריך לדאוג בבית ספר מצליח כזה.

    • לא נכון!

      קרן, 31/08/09 22:17

      אורבך - נמנהל הכי גרוע שהיה בבית נספר שבח! הוא לא עושה כלום...

  • 15.

    בית ספר נדיר לא תמצאו כמוהו בשום מקום בארץ

    יוסי, 31/08/09 01:38

    כהורה שכל ילדיו 3 למדים בבית הספר יכול לספר לכם שאין עוד בית ספר ברמה גבוה כלכך.
    המילה מצויינות לא נאמרת כלאחר יד ,לפני שנה עברו אליו תלמידי כיתת מחוננים מאחד מבתי הספר המובילים בארץ .
    יש בו שילוב של תרבות וערכים לצד טובי המורים שחלקם דוקטורים מרצים מאוניברסיטאות ידועות בעולם.
    ילדים שמוכשרים בענפי ספורט ,אמנות,מוסיקה
    מקבלים ''דחיפה'' קדימה בית הספר מעריך ומקדם את הכשרונות שלהם.
    המורים נותנים יחס אישי ,במקרה של פיגור תמיד מתריעים ,ונותנים מזמנם הפרטי לקדום הילדים שמתקשים.
    בבית הספר הזה לא צועקים על תלמיד בכיתה ,נותנים לו כבוד ,כי זו זכות ללמוד בו ,ומי שלא מתאים ומפריע מקומו לא ימצא בין כותלי בית הספר
    יש בו את המורים של ''פעם'' שבאים ללמד בתחושת שליחות ולא רק בגלל המשכורת
    נבחרות השחמט והמדעים מנצחות בתחרויות עולם
    בית הספר מוביל במצטיינים בבגרויות מתל אביב
    בקצור - אנחנו מאוד מרוצים

    • אני מצטער להגיד אבל... היית צריך לראות אותו פעם

      תלמיד לשעבר, 04/09/09 02:39

      אני חושש שמה שאתה קורא לו בית ספר מהמובילים בארץ הוא רק השאריות של בית ספר שהיה באמת מדהים... מורים שהיו כמו הורים... צעקו והענישו כשהיה צריך... והיה צריך ^.^... אבל כשאני שומע על רשימת המורים שעזו או אולצו לעזוב... אני מתקשה להאמין שיש להם תחליף, היתי מבריזן לא קטן בתקופתי אבל אני לעולם לא אשכח את העובדה שלא היתי מבריץ מתנך רק כי אז היתי צריך להסתכל בענים הכועסות והיותר מאוכזבות שלה, וזה לא העונשים שהפחידו אלא הפחד שהיא תהיה עצובה, כמוה עוד הרבה מורים שכבר לא ילמדו שם....

  • 14.

    ממש משתדל בשביל הבית ספר פחח

    תלמידה לשעבר, 31/08/09 01:11

    השנה אני סיימתי ללמוד בשבח מופת. באתי לבית הספר בתור ילדה תמימה וטובה כן התחלתי לעשן כן היו מקרים ששתיתי לא לא השתמשתי בסמים אבל בראסמי תראו לי נוער שלא עובר את זה שבח היה פעם בית ספר שהיה כיף לבוא אליו וילדים היו באים ללמוד ולשבת עם חברים. מאז שדוב בא לביה''ס הוא גרם לתלמידים לשנוא אותו אני אישית לא היה לי חשק לבוא לשם בחיים לא הלכתי עם מחשופים מלפני כי זה עניין של ילדים קטנים מה קשור ישר רוסים?! ואני אפילו יביא אותה בציטוט ''המתירנות ברוסיה הרבה יותר נועזת מאשר בארץ'' טוב בסדר... דוב סגר כמעט כל מקום שהיינו יכולים לשבת בו בהפסקות כן יש תלמידים שמעשנים אני בעצמי מעשנת אבל פעם היה את המקום שלנו שלא הפריע לאף אחד ולשם הלכו אלה שעישנו דוב אורבך מכר חלק משבח מופת לקל אוטו במקום איזה 8 כיתות שהיו שם הוא סגר את המקום פשוט וזרק אותנו לשבת במדרגות כמו ילדים מסכנים. הבן אדם היחיד שבאמת אכף את החוקים זה היה דדיה שראוי לכל הכבוד כי הוא באמת השקיע בתלמידים.דב אם אתה כל כך שונא את הרוסים והתוכנית שלך זה להעיף את הרוסים משבח מופת אז כדאי שגם תשנה את השם ואני פשוט יצטער שלמדתי שם בתקופה שאתה היית מנהל!

    • אוו ממש עצוב- לא נתנו לכם לעשן כשהייתם מתחת לגיל 18

      תלמידה לשעבר, 31/08/09 22:26

      אוח כמה שטויות

  • 13.

    אדון אורבך

    אחד שלמד, 31/08/09 01:06

    הרסת את שבח מופת. מבית ספר שהיו בו רק מצטיינים, בית ספר בעל שם, התנוסס בשיא- הורדת את הבית ספר לשפל.
    איש צבא יקר.

  • 12.

    הוא הרס את בית הספר שלנו!!!

    ז - תלמיד לשעבר, 31/08/09 00:29

    כל השינויים האילו לא תורמים שלום דבר! הבית ספר היה בין המצטיינים בישראל ותמיד השתתף בכל אוליפאדות במטמטיקה ופיזיקה (וגם יש זוכים)
    עכשיו תלמידים לשעבר חוזרים לבית ספר ולא מזהים את הבית שבו הם גדלו. הייתי 6 שנים בבית ספר... אילו היו בין השנים הטובות ביותר שלי. עשיו אני מסיים את הצבא ואני מבין שבית ספר נתן לי הרבה. אולם דב הורס את כל מה שבית ספר היה בנוי עליו. התרבות הרוסית היא זו שמחזיקה את הבית ספר! הבית ספר בנוי על מצויינות! לא בינוניות! אם מנהל הבת ספר מנסה לבנות בינונייות בילך לבית ספר אחר!
    כל הכבוד למורים שעדיין מצליחים לסבול אותו ולהמשיך ללמד כמו שהם לימדו בעבר!
    בשנתי היחידה תחתיו נילחמתי בשילטון הצבאי שלו, ועדיין אני מתגד בתוקף לו!

  • 11.

    להחליף את המנהל!!!!

    תלמידה לשעבר, 30/08/09 23:59

    אני לא מבינה למה הוא מנה את כל הסיבות האלה, להסביר למה הבית ספר שלו לא טוב?
    מאז שהוא הגיע הוא רק יודע לדרדר ולהרוס את הבית ספר. את כל הנעשה כדי להעלות את הרמה של הבית ספר הוא הרס עוד בשניה הראשונה שהגיע.
    ומאז המצב רק מחמיר. לא זכור לי שלפניו לתלמידים הייתה שנאה לבית ספר, וזה בעצם מה שהוא השיג במאמציו עד היום.
    איש צבא צריך להשאר בצבא, ואם הוא לא מוכן להשקיע בתלמידים, ולעשות מאמץ הכי קטן כדי לשפר את המצב הקיים. לא מגיעה לו הזכות להיות מנהל.
    במילים אחרות, להרוס - הרבה יותר פשוט, וזה לא דורש מאמץ, לכן זו הדרך שבה בוחר דוב. כנראה מאותה סיבה יש לו המון זמן פנוי, ומאותה הסיבה גם התלמידים, גם ההורים והמורים בשבילו הם רק כאב ראש אחד גדול.
    שלא יופתע מייחס הדדי מאותם ''הלקוחות של המפעל''...
    גועל נפש

  • 10.

    דב

    אלכס, 30/08/09 22:25

    דב תחזור לצהל..זה שיכולתה לנהל חברה בני 20 שגדלו כברויותר מבינים בחיים ומי שלא הבין פשוט אפשר היה לשים עליו זיין ולזרוק אותו לכלא לא אומר שתבין חברה שעלו מברית המועצות שפגשו אותם פה במילים כמו רוסי מסריח למרות שהם אלה שבנו את המדינה והם מנסים למצוא את עצמם פה ולפעמים זה מתבטא ע''י עשיית שטויות אבל זה מה שיש ..ותזכור שזה ילדים בגיל 13-18....מחפשים את עצמם..שלטון דיקטטורי לא עוזר ..כמה שיותר קשוחים עם אנשים כאלה הם יותר עושים שטויות ושמים זין...ואני לא יודע מה קןרה עכשיו רבל עד שהגעתה שבח היה אחד הבתי ספר הטובים למרות כל הבעיות.זכינו באולימפיאדות בפיזיקה כו.אז למרות הבעיות תמיד הבית ספר שיגשג...אז הוא שתעוף משם ותן לו להמשיך להיות כזה או שתסתום ותתחיל לצאת מהבואה הצבאית שלך טמבל

  • 9.

    ....

    תלמידה לשעבר, 30/08/09 19:46

    לדעתי ממש משמיץ את הבית ספר או שלפחות לפני שנתיים לא היה ככה

  • 8.

    תפסיק לחפש אשמים!!!!

    דשה- תלמידה לשעבר, 30/08/09 19:01

    תחזיר את המבחני קבלה ותפסיק לנסות להפוך את שבח לבית ספר אזורי!
    ולכל ההורים ששלחו את הילדים שלהם לשבח השנה, חבל, פשוט חבל על הכסף.

  • 7.

    מילים משעשעות למדי..

    תלמידה לשעבר, 30/08/09 17:11

    לדבר ככה על התלמידים שלו שהם אלו למרות כל החסרונות שהוא מנה כאן, מעלים לו את השכר ואת התחת לשמיים?
    בהחלט אפשר להגיד מעליב.
    אני לא חושבת שהמחשוף של הבנות הוא זה שמפריע ללמוד, אפשר פשוט לבהות במחשופים של חלק גדול מהמורים (וזה גם מה שרוב התלמידים עושים) כמו לדוגמא אורית.
    אז למה שלא תעשה גם תלבושת אחידה למורים? ולמה שלא תתמקד איך לשנות הרגלים רעים במקום פשוט לאסור אותם ולתת לבית ולמשפחה לטפל בהם?

    • נכון !!

      תלמידה בשבח (עכשיו !), 01/10/09 21:51

      צודקת ! המחשוף הסיליקוני של טליה טייר למשל, לה לא תזיק תלבושת אחידה.

  • 6.

    שמח מופת של היום הוא לא כמו פעם

    דימה - תלמיד לשעבר, 30/08/09 16:46

    בעיני דב, תעודת בגרות היא לא חזות הכל. ועדיף שירד ל4 יחידות וישאיר לעצמו זמן פנוי ולא להתאמץ.
    אבל זאת המטרה של בית – ספר, ללמד ילדים, לגרום להם להתאמץ ולהפעיל את המוח שלהם.
    בעינך תעודת בגרות היא לא הכל, אבל לא אתה זה ששואל ''יש לך תעודת בגרות מלאה?'' בהרבה תחומים בחיים (במיוחד בקצונה צבאית).
    לכן, כל יחידה תורמת ועוזרת, לא רק לעתיד, אלה גם לרמה האישית שלו.

    בזמנו של אבי בנבנישטי, לא הייתה תלבושת אחידה, ולא היו כל מיני איסורים חדשים למיניהם כמו ''אסור להתנשק'', ''אסור שבת תשב על הברכיים של הבן'', וממה ששמעתי לאחרונה ''אסור לדבר רוסית'', שזה הכי אבסורד. (95% מכלל התלמידים - רוסיים)
    כל הדברים האלה היו מותרים, תלמידים באו והלכו שמחים לבית ספר, והרבה מהם הגיעו להישגים גבוהים בחיים. משמה, שום דבר לא הפריע להם ללמוד, שום מחשוף, שום ציצי, שום רוסית, כל האיסורים האלה, פשוט חסרי משמעות, וסתם ימרמרו את התלמידים.
    ממה שאני שמעתי על הבית ספר, הוא פשוט מתדרדר. שמח מופת של היום הוא לא כמו פעם.

    • הודעה אבסורדית

      תלמידה לשעבר, 31/08/09 22:24

      התלונות שלך על דב זה שהוא אוסר מחשופים, מיזמוזים בין כותלי התיכון וכדומה????

      כשאני הייתי תלמידה כל פעם שהזכירו את שבח כל מי שהיה סביבי אמר -רק לא ללמוד שם
      למה כי הרוסים השתלטו וכולם אפילו המורות מדברות רוסית אחד עם השני- בפעם האחרונה שבדקתי אנחנו גרים בישראל!
      וכן בכדי למנוע הפליה יש צורך בדיבור עברית
      לא פייר שמורה ידבר רוסית עם תלמידים אם יש בכיתה כאלה שלא דוברים את הספה כמו שלא פייר שתלמידים ידברו בינהם רוסית אם המורה לא מבינה.

      כל התלונות פה על דב מגוחכות ורק מראות את הבעיה האמיתית של מערכת החינוך- התמודדות עם ההורים שלא חושבים על החינוך אלא רק על מה שהילדים שלהם בוכים להם.

      אני נגד תלבושת אחידה אבל בעד איסור על גופיות ומחשופים -זה בית ספר מה לעשות שהדאגה העיקרית היא לא ל''כיף'' של התלמידים אלא להשכלתם

      שמחה לשמוע שדב אכן עושה שינויים
      שם

      • אורבך דירדר את שבח מופת לשבח

        בוגרת שבח מוםת, 01/09/09 12:07

        לקחת פרח ולהפוך אותו לעשב, זה מה שאורבך עושה.לפניו לבית ספר הייתה תדמית, היו תוצאות ואנשים מכל הארץ שאפו להגיע אליו! המנהל החדש פשוט הרס! דיכא את אוכלוסיית העילית שהייתה בבית הספר! לקחת בית ספר פיזי-מתמטיקאי ולנסות להפוך אותו לבית ספר עירוני ממוצע, זה פשוט אכזרי!
        מן הסתם יש הברזות! מה הטעם לבוא לכזה בית ספר שהמנהל עושה שם טרור?! ללמוד זה לא חשוב, חופש ביטוי אין, אסור לדבר ברוסית, אסור להתנשק ולהתחבק.. אז מה נשאר? למה באמת להישאר בבית ספר? לשמוע הרצאה על אלו שאשכרה היו בשיעורים ותפסו אותם מחזיקים ידיים? ומהכתבה עולה שיש הרבה(!) הרצאות כאלו..רואים שהוא בא ממסגרת צבאית והתעסקות עם ילדי מק''מ - מדים, חוק שימור מרחק (40 ס''מ) והכניית ערכים שאין בהם שום צורך זה מה שיש לו בראש! שיחזור לשם! אני בטוחה שהלך לו טוב עם ניהול הפרוייק, אבל פה זה בית ספר! ההורים מעוניינים שהילדים שלהם ילמדו!זה שהרוב היו רוסים (עכשיו כבר הרבה פחות) אז מה לעשות זו הייתה האוכלוסיה שעברה את המבחנים בציונים היותר טובים? ועובדה שהמחזורים שהטרור שבד משליך בבית ספר לא הספיק להשפיע עליהם סיימו עם ממוצע בגרויות מהגבוהים בארץ!

      • בלאחס קשה לי לשמוע שבחניק מדבר ככה -.-

        תלמיד לשעבר, 04/09/09 02:30

        בתור תלמיד שלמד בשבח ולא דיבר רוסית!!! כנראה היחיד בשיכבה שלי ודיי בטוח שמהיחידים שבבית הספר בתקופתי... על הזין שלי! אני עדין בקושי מדבר רוסית ואני מוכן להמשיך לסבול עוד חיים שלמים של אי הבנת בדיחות רק על מנת שהאנשים שמיסביבי יהיו כמו האנשים בשבח!!! אני לא סובל אנשים שמיתלוננים כי לא מדברים בשפה שלהם... שאנשים ילמדו שפה חדשה! אפילו לא פעם אחת מורה היתנהג אלי בגסות ולימד ברוסית! ולאסור מחשופים ועישון ואלכוהול??? למה? בית ספר זה לא רק מקום ללמוד זה גם תקופה זה חיים זה ליגדול וליצמוח ולחוות, אני לא חושב שחוקים צריכים להיכפות כול כך בנוקשות לברוח מיודה היו מהחוויות הכפיות בחיים וגם אם ניתפסנו אז הינו מקבלים עבודה של כמה עמודים... עכשיו סגרו הכול... כול המקומות שבהם ישבו צחקו נהנו דיברו... נכון זה בית ספר לא בית כלא

      • המשך - הודעה אבסורדית

        דניס - תלמיד לשעבר, 05/09/09 22:33

        מה זאת השתוט הזאת? אם לא סמת לב, מדברים כאן על ירידה ברמת ההסגים של התלמידים. וכל האיסורים והחידושים של דב הם רק מזרזים את הירידה הזאת. ובפעם האחרונה שאני בדקתי ישראל מדינה טמוקרטית שחופש הביטוי זה הגורם המשמעותי ומר דב אורבך שוכח זאת. ולפי מה שאני זוכר, רוסית לא אפריה לא למורים ממוצא ישראלי וגם לא לתלמידים ובמיןחד להסגים של התלמידים. סיימתי את שבח ב 2005 ואני זוכר את האוירה שהייתה שם. היה לי כיף לבוא לבית הספר. זה היה הבית שלי והמורים היו כמו הורים דואגים. צר לי מאוד שמר דב אורבך משווה את מערכת החינוך למערכת צבאית. חשוב לזכור שבית הספר מטפל ומחנך תלמידים מ גיל 13 עד 18. בבית ספר הם בונים את האישיות שלהם לאומת צה''ל שמחזק את האישיות הקיימת. מר דב אורך, צא לפנסיה. תן לבית ספר שלנו להתפתח ולהמשיך לגדל תלמידים מצטיינים. תן למורים שלנו חופש ללמד ולחנך. תרחם על שבח ותעזוב.

    • שבח מופת התדרדר

      נתן, 31/08/09 23:26

      אני מסקים איתך.ההיתי בשתי התקופות גם של בנבנישתי ו גם של דוב ו לפי דעתי דוב הרס הכול מה שבנו אחרים במשך 10 שנים

    • שבח באמת התדרדר

      תלמידה בשבח (עכשיו !), 01/10/09 21:49

      כשאני הגעתי לשבח, דב היה מנהל רק שנה אחת. כולם עדיין סיפרו על זה שזה בית ספר מדהים, חזק, כולם יוצאים משמה גאונים וכל מה שכולנו יודעים על שבח-מופת.
      מה שקרה לי בפועל, היה שונה לגמרי. פעם בשביל להתקבל למגמה מדעית היה חובה 5 יח''ל מתמטיקה, 5 יח''ל פיזיקה, והרוב של המגמה גם לקח ביולוגיה וכימיה ב5 יח''ל. פתאום !! לא צריך. עזבו. לא חייב לקחת פיזיקה. לא חייב 5 יח''ל מתמטיקה. ואסור בכלל 3 מקצועות מדעיים. רק 2. טמטום !!
      אין איסור ''לא לדבר רוסית''.כל התלמידים מדברים בשפה חדשה, שהינה עברית-רוסית-אנגלית. רוסית תופשת אפילו חלק גדול יותר מהמלל בבית הספר. דב אורבך פשוט היה צריך להענשי את כ-ל הבית-ספר כדי להפסיק את זה. תלבושת אחידה - די מעצבן, ובתחילת דרכי בשבח מופת זה לא היה ממש חובה (שלא כמו עכשיו, לא נכנסים לבית הספר בלי תלבושת), ולא זכור לי ש''מחשוף'' הפריע למישהו ללמוד. על שאר האיסורים לא שמעתי (וקיבלתי רושם כזה שאם הם קיימים, ''אפחד לא שם עליהם'' :).
      לגבי המורים - אף אחד מהם לא דיבר ברוסית עד שבדק אם כולם מדברים רוסית. מורים הם לא חיות ומפלצות (כמה שלא היינו רוצים אחרת) שלא אכפת להם מאף אחד.

  • 5.

    מנהל שלא יודע חשבון או שהוא עובד יום וחצי בשבוע

    הבנת הנקרא וידיעת החשבון, 30/08/09 14:35

    יש לך 140 מורים ואם כל אחד ירצה לדבר 5 דקות זה 700 דקות שהן פחות מ - 12 שעות בשבוע. אז הלך לך כל השבוע? אתה עובד רק יום וחצי? מתאים לתדמית של המורים. לא יודעים חשבון ו/או לא עובדים יותר מיום וחצי בשבוע.

    • הוא בטח ירד ל-4 יחידות בשביל שיהיה לו זמן פנוי (ל''ת)

      תלמיד לשעבר, 30/08/09 16:41

  • 4.

    זו לא דילמה אלו בעיותיה של החברה הישראלית בקטן (ל''ת)

    פקק תנועה , 30/08/09 14:29

  • 3.

    דב מנהל נהדר

    תלמידה לשעבר, 30/08/09 14:21

    למדתי בעבר בעירוני ה כשהוא היה המנהל
    שם -פשוט מנהל נפלא
    דלתו תמיד הייתה פתוחה בפנינו ונכנס אלינו מספר פעמים אף בכדי להעביר שיעורים
    הלוואי וכל המנהלים והמחנכים בישראל יהיו כמוהו

    • אז שיחזור לשם.

      YN, 31/08/09 01:08

      בהשוואה למה שעירוני ה' היה אולי באמת הוא עשה טוב לבית ספר. אבל בהשוואה למה שהיה שבח הוא רק הרס.

  • 2.

    איזה כיף למנהלים: גם כוח, גם כסף לא רע וגם עובדים לא קשה. (ל''ת)

    מה רע?, 30/08/09 13:26

  • 1.

    הרבה מהבעיות יפטרו כשהמערכת תיפלוט תלמידים שלא לומדים (ל''ת)

    סיון, 30/08/09 12:37

    • האח הידד.

      בן, 30/08/09 20:38

      ללא ציניות. כשזה יקרה - התלמידים המעוניינים ללמוד יוכלו להתרכז בשקט.
      אולי זה יעזור להורים להרים את כפפת החינוך הכבדה מנשוא.