• 44.

    האמנם? האמנם?

    מיקי קופי, 25/08/09 15:30

    אני לא יודע מי סידר לך את הג'וב הנחמד הזה ואיזה עצם עסיסית יזרקו לך עבור ההשמצות והמילים המכוערות על טופז אבל אני רוצה להזכיר לך שזה לא רק איזה זמר או זמרת שתמכו בטופז אלא רוב רובו של העם, רוב רובה של מדינת ישראל! כל מי ששוחחתי איתו, ואני מדבר איתך על עשרות רבות של אנשים מכל המגזרים (גברים,נשים,חילוננים,מסורתיים,ספרדים,אשכנזיים) היו בהלם וכן הבינו את מה שעשיתם לו, הבינו שאתם האשמים העיקריים!
    אתה לא מאמין? תשאל את המנהלים שלך איך האתר הזה לדוגמא כמעט קרס בימים המדוברים על טופז, איך רבבות של אנשים מכל המגזרים ומכל קצות הארץ הביעו בו תמיכה ושאט נפש או למעשה שנאה יוקדת כלפי התקשורת!
    אתה עדיין לא מאמין? לך לכתבות ביום שזה קרה ובימים שלאחר מכן, תקרא את הטוקבקים, אלו לא סתם עוד טוקבקים, זו היתה הצפה של אהדה מחד גיסא ושנאה תהומית כלפיכם מאידך גיסא! אפילו מאמר קטן של יעקב איילון אצלכם באתר שנחשב עד אותו היום כמישהו ''בסדר'' בעיני הציבור קקונצנזוס זכה בתגובות נזעמות ביותר, תבדוק! אתה יושבים באיזושהי בועה קטנה ולא מבינים עד כמה אתם הם אלו שלא רלוונטים, עד כמה דק החבל שעליו אתם מהלכים, עוד תבינו.

  • 43.

    ולמה בדיוק צנזרתם אותי? כי אמרתי שמדובר בקשקשת?

    ''הישראליות מתה עם דודו?'' וואלה?, 25/08/09 13:04

    מה בדיוק הקשר שלי-שלנו עם הדמות הטרגית הזאת?
    דודו טופז ז''ל המריא, נאהב ע''י המונים, לא נאהב ע''י רבים עוד יותר, צנח והתרסק.
    אז מה זה אומר על הישראליות?
    אם מישהו כאן צריך לבדוק את עצמו, הרי זו המערכת שמנצלת כוכבים עד טיפת המיץ האחרונה, ואח''כ משליכה אותם ולא מוכנה אפילו למחווה של מענה על טלפונים.
    זה לא אני, אלה לא חבריי, וזה בטח לא הישראליות
    ותודה אם לא תצנזרו.

  • 42.

    עיתונאי, דע את עבודתך היטב: זילבר לא קרא לשחרור עמיר

    עיתונאי בכיר, הארץ, 25/08/09 12:05

    מה הוא כן אמר - אין לי זמן לפרט לך, אבל לפחות תבדוק עובדות קודם הפרסום

  • 41.

    אריאל זילבר לא קרא לשחרר את יגאל עמיר

    יגאל בן חיים , 25/08/09 08:27

    הוא קרא לקצב את עונשו.

    דודו אגב ליווה את לריסה טימבובלר לכלא איילון לפני ההתייחדות שלה עם יגאל עמיר בתוכניתו בערוץ 10.מקום שבו אגב גם התאבד.

  • 40.

    אתה טועה בגדול. דודו טופז היה שמאלני, ואף הופיע בעצרות שלנו בכיכר (ל''ת)

    לידיעתך, 25/08/09 00:55

  • 39.

    אל תהיה בטוח. אמרו את זה גם אחרי מלחמת יום הכיפורים! (ל''ת)

    יהודי גאה להיות יהודי, 24/08/09 23:40

  • 38.

    קישקשת

    אביבית, 24/08/09 23:30

    מר (אולי גברת?) אוורבוך, הכתבה הזו נראת כאילו הטילו עליך לכתוב מספר מילים מסויים על הנושא ומכיוון שלא היה לך מה להגיד קישקשת.

  • 37.

    שגיאתו של הכותב היא שהוא מערבב בין קומץ בוהמי מופרע לכל השאר

    צבר, 24/08/09 22:51

    להגיד שטופז מייצג את ''הצבר'' זה עלבון לא פחות מאשר להגיד שדרעי או בניזרי מייצג את עדות המזרח ושליברמן מייצג את הרוסים. אם משהו מאפיין את ''הצבר'' הוא שגדל בלי אנטישמייות סביבו, ומעולם לא היה צריך להסתיר את לאומיותו ברחוב או בבית הספר. כל השאר הוא הכללות חסרות שחר.

  • 36.

    יהיר, נרקסיסט, מוחצן, אויל, רדוד - בהחלט לא מייצג את דור המיסדים! (ל''ת)

    סתם צ'חצ'ח אשכנזי, 24/08/09 19:10

    • למהלא? יהירותו של דור המייסדים הוכחה ב73' לדעתי המאמר צודק (ל''ת)

      האמפריאליזם ''הנאור'' שהצדיק את הכיבוש הוא גם הוכחה, 25/08/09 11:54

  • 35.

    אריאל זילבר הוא לא מהחברה להגנת הטבע! (ל''ת)

    דנה, 24/08/09 18:07

  • 34.

    להחרים את ערוץ 2 ואת יונית לוי (ל''ת)

    סמי מעברה, 24/08/09 17:57

    • לא צופים בחדשות 2 בגלל יונית הצנונית. איכס עליה. (ל''ת)

      ניר, 24/08/09 19:18

  • 33.

    צודק 28! חאלס עזבו אותו במנוחה!איזה עם לא מפרגן ומלא שנאה! (ל''ת)

    שכל אחד יתחיל לבקר את עצמו!, 24/08/09 13:32

  • 32.

    טופז הצבר האולטימטיבי? קשקוש עלוב. (ל''ת)

    דוד, 24/08/09 13:29

  • 31.

    דן (ל''ת)

    לצבר האולטימטיבי קוראים תהיליםזייגר והוא מפולניה, 24/08/09 13:09

  • 30.

    זה באמת קצת מצחיק

    איה, 24/08/09 12:47

    קצת מצחיק לראות את דודו טופז כסמל לצבר ההוא שובה לב נשים וכו' כשדודו, היה אולי לא רבים יודעים בכלל, בארון ונבירה קטנה בעיתונות של לפני שלושים שנה או קצת יותר, יכולה להעיד על כך

  • 29.

    זה נחמד לשמוע את מירי אלוני בימי שישי במדרחוב נחלת בנימין,

    ציון בזוקה , 24/08/09 12:45

    זה נחמד להיזכר בשירים עם האואואואו.. של אריאל זילבר. האמנים האלה כולל דודו ז''ל פונים אלינו, לעמך ישראל שמה לעשות, בשבילו קניון, מידרחוב וטלביזיה הם הבילוי האולטימטיבי, לא כולנו נולדנו לאופרה, קונצרט והרצאה של פרופ' ישעיהו יובל.
    כן אנחנו מפזמים בטי בם, נזכרים בערגה בהיאחזות הנח''ל בסיני, נחנקים קצת כשנזכרים בסיפורים נוגעי הלב שהביא לנו מנחה מוכשר ועתיר רייטינג דודו ז''ל. דודו לימד את התקשורת ''פרק בהילכות....'' והתיקשורת שלמדה מדודו רייטינג מהו, עשתה שימוש ו...''זרקה'' - למה?!אתה מנסה למחוק את ''רוצי שמוליק'' או את ''קרנבל בנח''ל''? אנחנו, עמך ישראל, אנחנו הרוב, לי - אור היקר, כווץ קצת את החבל המתוח ותיראה גם את הצד השני. כלום לא מת, רק דודו טופז ז''ל ששגה ושילם על כך בחייו.

    • או במדרחוב או באופרה? אין משהו באמצע, למשל אולם מכובד?

      מודאג, 24/08/09 22:59

      חוסר הבנת הנקרא שלך ממש מדאיג (מאחר ואתה ''הרוב''). כמובן שזכותך לראות במדרחוב את מקום הבידור האולטימטיבי והמכובד אבל לאמנים שהדרדרו ונאלצים להופיע שם כדי לשרוד זו השפלה. אמנים מצליחים מופיעים בהיכל התרבות ובפרק הירקון וגובים מיליוני שקלים להופעה. לא כמה פרוטות ברחוב אפילו אם ב-1976 היה להם להיט או שניים.

  • 28.

    דודו טופז

    רהב יצחק, 24/08/09 12:40

    אנא מכם תנו לדודו לנוח על משכבו מנוחת עולמים.הבקורת שנעשתה בחייו מצתה את עצמה .עברו עליו ימים מטורפים בחייו ולקראת מותו. על חטאיו שילם במחיר היקר ביותר .

    חייוברור שמעשיו הרעים והטובים נעשו תוך טרוף.ולא תוך כדי מחשבה. אילו חשב על ילדיו אוהבבלא היה מעיז לעשותם. הבה נמחל לו לאחר מותו.

  • 27.

    אתה שפוי:?פושע המזמין אלימות הוא הישראלי היפה? (ל''ת)

    יפה הנפש, 24/08/09 12:38

    • לא היפה אבל לצערינו הסטנדרטי...מאז 67' החברה עוברת התבהמות קשה.. (ל''ת)

      לאומיות אלימה מולידה אזרחות אלימה, 24/08/09 13:32

  • 26.

    אל תאשים אותי בישראליות של טופז או אסי דיין. נולדתי בארץ

    צבריתבת צבר., 24/08/09 12:28

    וגדלתי צברית וגאה בלי שנגעתי אני או חברי הרבים בשני הצברים הנ''ל. הם היו הצברים של מדינת ת''א לא שלנו.

  • 25.

    טופז=גיבור וירטואלי של תשקורת אינטרסנטית מלאה בעצמה (ל''ת)

    הפיקציה של ''זכות הציבור לדעת'', 24/08/09 11:40

  • 24.

    זיבולים,אין לי מילה אחרת

    ראובן, 24/08/09 10:35

    דודו טופז ייצג את עצמו בלבד,הוא היה אגו מניאק שלא ידע גבולות והרשה לעצמו הכל.
    הצבר האטלטימטיבי?
    ממש לא.
    רודף פרסום,נשים והצלחה, גם אם על חשבון אחרים?
    בגדול.

    • ראובן , לו קרארת בעיון , היית מוצא את הביקורת בתוך הכתבה !! (ל''ת)

      לכל המתלהמים , קיראו שוב ובעיון את המאמר הביקורתי, 24/08/09 12:30

  • 23.

    חינוך!!!!

    מרינה, 24/08/09 10:29

    כל מילה בסלע !!
    אבל עדיין יש ארץ ישראל היפה אנשים שלא מעניין אותם סלב וריאלטי ורייטיג אנשים
    שעושים למען האחר שחיים לא רק למען האגו הנפוח .
    הפתרון בחינוך והחינוך מתחיל בבית .

    • אויש חאלס עם הקלישאות!!! מעטים לא תקועים מול מכשיר הטמטום ומושפעים

      ההורים לא למדו לחנך!איך יחנכו על פי מה??, 24/08/09 11:39

      רק עם תורת ישראל וחינוך דתי זה יעבוד!רק כך!

  • 22.

    תופעה ? צבר ?

    אזרח הגון, 24/08/09 10:24

    טופז אינו תופעה ואינו מייצג איש.

    היו ויש יפי בלורית אותנטיים.

    אנשי עשיה בתחומי היצירה, המדע, התעשיה, ואף הביטחון - שבנוסף הם גם צברים יפי בלורית.

    הם אינם רקובים, הם איתנו והם נשאו ונושאים את המדינה על כפיים.

    אנשים שיפי הבלורית הינה כל מהותם, בדרנים דוגמנים ודומיהם, כבודם - הלא מאוד גדול - במקומו מונח, אך מי שמביט בהם כמייצגי תופעה טועה ומטעה.

  • 21.

    יפים ורקובים

    hashany , 24/08/09 10:23

    כותב הטור כותב על הצבר הפלסטי שבנתה המדיה.
    אבל לשמחתינו עדיין קיימים והרבה עוד יפים ואמיתיים בתוכנו ואנו לצערי רואים אותם רק ביומים של צורך,

  • 20.

    קומיסר טוב מוצא דמורליזציה בכל סיפור-

    עמית, 24/08/09 10:19

    ואז גורם לאנשים לישר קו עם המפלגה. אתה פשוט גאון, לקחת דברים שמקדם הקורלציה בינהם 0, וגרמת לישראל להראות חלשה. עבודה טובה טובאריש!

  • 19.

    איזה שובה נשים? אותי תמיד הוא דחה. כל השאר נכון (ל''ת)

    גל-יה , 24/08/09 10:17

  • 18.

    לא מכיר אותך, אבל אתה מייצג את אלה שלא מכירים את הצד השני של החבל (ל''ת)

    ישושום ציה , 24/08/09 09:58

  • 17.

    קישקוש בגרוש

    ע. בן-יוסף, 24/08/09 09:18

    לכותב אין מושג בצברים. דודו טופז היה היפוכו של הצבר הישראלי מכל בחינה שהיא. הקהל שגידל אותו ברובו היה קהל צ'חצ'חים שהוא בז להם. מידת הכישרון שלו- אפס. אינטילגנציה -אפס. ממה הכותב המשעשע מסיק את הצבריות שלו? רק מזה שבמקרה נולד בארץ. מוצע לכותב שישכיל עצמו וילמד מהו הצבר. מה שבטוח שרמתו האינטלקטואלית שואפת לאפס - בדיוק כמו אצל טופז גיבורו שדעך.

  • 16.

    כוכבת הלהקה הצבאית ברחוב?? who is she? (ל''ת)

    superman, 24/08/09 09:16

    • הוא מדבר על מירי אלוני (ל''ת)

      ישושום ציה , 24/08/09 10:00

  • 15.

    מי הם הצברים האמיתיים

    עמוס, 24/08/09 08:34

    חוץ מאותן דמויות שהשמיץ הכותב היו למרבה המזל עוד כמה צברים.הצברים של קום המדינה הם היום בגיל בין 50 ל60.
    רובם נורמטיביים עובדים ומקיימים משפחות הקימו מע' כלכלה גדולה ומבוססת.
    לא כולם אומנים אבל רוב האומנים המצליחים השתן עלה להם לראש כמו בכל העולם המערבי.
    והם למזלנו המיעוט שבמיעוט.
    אנחנו אוהבים לראות אותם ולשמוע אותם אבל הם לא הרוב.

  • 14.

    ''טופז היה הצבר האולטימטיבי, באופיו ובדמותו.'' ? - ואני לא ידעתי ... (ל''ת)

    ע''ש, 24/08/09 08:32

  • 13.

    גרנדיוזי מידי. תואם את המחזה אבל לא את הרגע

    רודי פייטר, 24/08/09 08:23

    וניתוח הצבריות של דור המדינה דורש מעט יותר העמקה מבחינת התנהלותם של שלושת הסמלים שהזכרת, שכולם סמלים ארוכי שנים בהחלט.

    ומי מכל הסמלים שהיו לצד הצברים נראה היום טוב יותר, חי יותר ??

  • 12.

    כתבה קצת הזוייה - מה דעתך שקהלני ויה ויה למשל - הם הצברים האולטימטיבים

    יופיטר יופיטר , 24/08/09 08:05

    הרבה זמרים והרבה שחקנים והרבה אייקונים טלויזיונים ירדו מנכסיהם - הם לא פחות צברים ולא פחות מהם זכו לתהילה -תאוריה שהתאמת לצורך המצב - לא עומדת במבחן בגץ

  • 11.

    הסוג המזיק ביותר של 'יפי הבלורית והתואר' עדיין כאן. כנראה לנצח.

    סוציולוג לרגע, 24/08/09 08:01

    והם לא בטלוויזיה, הם בחיים האמיתיים.

    בצבא הם הפסידו לנו כבר את כל המלחמות. כשהם משתחררים לפוליטיקה- ממשיכים את המשטר הצבאי שלהם. רק שבמקום מדים יש חליפות, סתם מטעמי נוחות.

  • 10.

    בשבילי דודו טופז מייצג את השחצנות לא את הישראליות

    טופז ישכח במהרה, 24/08/09 07:58

    בשבילי דודו טופז מייצג את השחצנות לא את הישראליות

  • 9.

    לי–אור ידידי, מה שאתה גילית כעת, אני הבנתי כבר ב–78, כשירדתי מהארץ ישר

    1., 24/08/09 07:54

    אחרי השרות הצבאי.
    גם אני הייתי אחד מהצברים היפים, חניך תנועת הצופים, לוחם סיירת, פיקח, נבון, אמיץ וכו' וכו'.....
    והיות והייתי צבר פיקח שראה והבין את כל הבולשיט שהולך סביבו, ברחתי מהארץ ברגע הראשון שיכולתי.והיום, שלושים שנה אחרי, אני שמח שראיתי אז שכל סיפור הצבריות היה קישקוש אחד גדול שהוליד את תסביך הישראלי הסופרמני הכל יכול שהפך להיות תחילתו של הישראלי השחצן והמגעיל.

    • שים לב.. ירדת מהארץ - אבל איכפת לך גם אחרי 30 שנה כל שטות שנכתבת כאן.

      יאק סידראק, 24/08/09 10:18

      אני מרחם עליך ושכמותך - וגם שמח שנפטרנו מכם.

    • ????

      עמית, 24/08/09 10:50

      כולנו שחצנים? כולנו מגעילים? אני בן של יורדים שחזר ארצה כדי לעשות צבא ונשאר כאן. לידיעתך: יש לנו אניברסיטות מעולות מרצים בקו הראשון בעולם וכל זאת עם תקציב מזערי. יש לנו חברות היי טק מהמובילות בעולם, בהם עובדים קיבוץ של מוחות שבעל חברה בארה''ב או אירופה יכול רק לחלום עליהם. יש לנו קבותה קטנה אך איכותית של אנשי מילואים שיכולים ללמד אותך שיעור בציונות ואזרחות. לא טוב לך? אז קח את לי-אור והבלורית שלך ועזוב אותנו לנפשנו. עצם העובדה ש-30 שנה אחרי שירדת אתה עדיין מגיב בתקשורת הישראלית רק מראה כמה שלא הצלחת להתנתק מהארץ!

      • עמית ידיד, נכון, אתה צודק, אני לא הצלחתי להתנתק מהארץ

        1., 24/08/09 12:34

        ריגשית ויתר מכך, אני חינכתי את ילדי לאהבת ישראל ושלחתי את בני ובתי הבכורים לישראל דרך תוכנית גרעין צבר של הצופים והבן כעת משרת בגדוד 50.
        אני לא כתבתי שכולם בארץ ''שחצים ומגעילים''. ישנם כמובן ישראלים נחמדים ואדיבים אבל הם המיעוט ולא הכלל ואתה מודע לכך היטב אז אל תיתמם בבקשה. ואגב, מענין אותי לדעת מדוע הוריך עזבו את ישראל. אתה מוכן לפרט?

        ולידידי יאק סידראק, אל נא תרחם עלי, אני מתגורר בגן–עדן עלי אדמות, יצאתי ל''גימלאות'' כבר בגיל 45 ואני נהנה מכל רגע בחיי ומטייל הרבה בעולם ומאחל לך כנ''ל.

        • אדמת א''י קדושה. מקיאה החוצה

          חוזרת בתשובה, 24/08/09 13:30

          את כל מי שלא מתאים. אל תתגאה בזה שירדת מהארץ. מי שאוהב את מדינת ישראל , נשאר בה, עם כל הטוב שבה והפחות טוב.

        • הפירוט:

          עמית, 24/08/09 15:19

          אבי ז''ל היה פרופסור לרפואה שיצא למחקר בניו יורק ואז כל פעם שרצה לחזור ארצה הציעו לו קידום, עד שניה מנהל מחלקה ב-NYH. הוא אף פעם לא השלים עם השם ''יורד'', שאר המשפחה ירדה עמו. נכון יש בישראל לא מעט אנשים שצריכים חינוך, אבל לדעתי הם מיעוט צעקני שפוגע ברוב הדומם. שניים מחבי לפלוגה נתנו את חייהם עבור המדינה, וכאשר חושב על לעזוב את הארץ כי ''קשה לי'' אני נזכר בהם ובמה שהם הקריבו כדי שאוכל להתבכיין. אני רואה שעשית חייל בחו''ל אבל ליבך עדיין כאן אולי תשוב ותשפיע מבפנים?

          • אז מה את הבעצם רוצה מאיתנו אדון יורד ?

            נועם, ישראל, 24/08/09 19:58

            תגור לך איפה שאתה רוצה, תטייל בעולם ותעשה אלוט אןף מאני ותשאיר אותנו פה להמשיך לנסות ולהאמין במדינה הקטנטנה אבל הנפלאה שיש לנו.

            • האמת היא שלא ציפיתי שיגיבו לתגובתי, ולמי שהגיב כאן, תודה.

              1., 24/08/09 22:37

              אני שמח לראות שישנם עדיין ישראלים כמוכם שאיכפת להם מארץ ישראל ואני מאחל לכם כל טוב ממעמקי ליבי.

  • 8.

    אני מאוד אוהב את טוריך הביקורתיים בעיתון

    משה, 24/08/09 07:53

    הביקורות האומנותיות שאתה עושה הן משובחות וגם מה שכתבת עכשיו ממש טוב.

  • 7.

    הגזמת !!

    סוציולוג חובב, 24/08/09 07:42

    בתור צבר יפה -אני מוחה על כך שאתה מכליל
    מר טופז זכרו לברכה -אינו מייצג אותי
    ודאי לא מייצג דור שלם

  • 6.

    כל מילה בסלע (וגם חצובה נהדר) (ל''ת)

    צ'יפופו, 24/08/09 07:31

    • בועות בועות

      יורם ישראלי, 24/08/09 08:33

      חבל על כל כך הרבה מילים מבוזבזות ומבולבלות. הצבר האידיאלי הוא זה שרוצה לחיות חיים יהודיים בארץ ישראל השלימה, ומוכן לעבוד קשה בשביל זה. שום דמות תקשורתית חלולה וריקנית לא תוכל להיות הלפיד בראש המחנה.

      וכל מה שמת בתא המחניק ההוא זה עוד בועה תקשורתית, שרק הצופים, צרכני בידור אובססיבים, עשו ממנה ישות ואישיות.

      • חצוף שכמותך

        יעל, 24/08/09 12:05

        מי שמך לקבוע ש'הצבר האידיאלי' הוא מתנחל שמאמין שכיבוש זו הדרך?
        חיים בארץ ישראל - הגיוני לגמרי. אפילו 'חיים יהודיים' (למרות שאני מניחה שבהגדרתם של אותם חיים יהודיים יהיו בינינו מחלוקות).
        אבל 'ארץ ישראל השלמה'?
        עצימת עיניים מעולם לא הייתה דבר להתגאות בו.
        גם לא פנאטיות.

      • יורם ישראלי ! לעולם לא תהיה ארץ ישראל שלמה ,לא שבת לארץ ריקה מאוכלוסיה (ל''ת)

        ס''ט ספרדי טרוד ,אחד העם 70 ת''א, 24/08/09 12:39

        • הס''ט צודק! גם ששבטי ישראל הגיעו לכאן לא היה פה ''ריק''.. (ל''ת)

          צברית דור 3 בארץ, 24/08/09 13:36

  • 5.

    אני חושב שהתקשורת הוציא להורג מי שפגע בחבריה (ל''ת)

    רואה את זה אחרת - התקשורת ארגון אלים ופושע, 24/08/09 07:09

    • אם הרייטינג קובע - לגבי תוכניות כמו של טופז ז''ל - אז קהל הצופים אמר את

      יופיטר יופיטר , 24/08/09 10:04

      דברו - ולא מנהלי התוכניות - לה הוא לא בא בטענות לקהל שלא צפה בו?

  • 4.

    הם היו ועוד איך, הצברים הללו. אבל בסתר, לא בפריים טיים. (ל''ת)

    משהו שאת כנראה לא תביני אף פעם., 24/08/09 06:59

  • 3.

    כתבת מאמר יפה ,איש. (ל''ת)

    ALOS , 24/08/09 06:38

  • 2.

    האומנם ?

    קול האמת, 24/08/09 04:32

    ואני חשבתי שזה היה דווקא מאיר הר ציון.מיסתבר שאני ואתה לא למדנו באותו בית ספר. והישראליות הגאה והבוטחת אגב , ניכחדה בערך סמוך לסוף מילחמת יום כיפור, יש לי הרגשה שכדאי שתשוב ותיכבוש את ספסל הלימודים לאי אילו שנים ואחר כך תיכתוב הגיגים על דודו טופז. שהיה בחור חביב מאוד ובערוב ימיו פושע שלא חס על קורבנותיו, יודע מה גם על עצמו. אם אתה צריך כסף, לכתוב שטויות בעיתון זו לא הדרך ידידי, לחשוב פעמיים ציוו חז''ל ולך אני מציע לחשוב ארבע. אולי סתם ללמוד קצת היסטוריה לפני שאתה שם את עצמך לדוברה.

  • 1.

    pointless

    pat, 24/08/09 04:29

    shallow, pointless, based on nothing and not accurate, if you have nothing to say, simply dont.
    Topaz was exactly the oposit of the ''tzabar'' he was arrogant, silly,loud mouth and unfortionatly dangerous, the typical ''beautiful israely'' is non of that.