• 127.

    לא מסכימה איתך

    יוליה גולדברג, 28/08/09 03:47

    הרי כל הקטע של כליאת אנשים וכמה ארוך זמן המאסר שלהם המטרה היא שהאדם יתייסר ויהיה לו קשה וילמד מהטעות שלו ושעל טעויות משלמים. מה נעשה בזה שניתן להם פשוט להרוג אותם? יותר קל לברוח...הרבה יותר קשה להישאר ולהתמודד עם המעשים .

  • 126.

    עבירתו של טופז לא מגיעה גזר דין מוות.

    חנה, 25/08/09 23:57

    הסבל הרבה שחווה חודשים בתנאים תת אנושים היא הכפרה. מה עשה טופז? בחר להרביץ ולהכות .
    עין תחת עין. גם עליו מוטל לסבול. אבל לא למות.

    וחבל שבעולם המודרני לא מתאימים לכל אדם את פשעו. סבלו של טופז עד כה היא כפרתו. אסירים יושבים יותר מדי זמן בכלא.

    חבל שמת. מסכן.

  • 125.

    מצחיק

    שמואל, 23/08/09 01:51

    וואי, זה מאמר כל כך מגחך. גיחכתני במשך דקות ארוכות.

  • 124.

    צודק 100%, אבל למה רק לאסירים? לכל אדם צריכה להיות הזכות הבסיסית

    Mother Superior , 21/08/09 17:16

    לשים קץ לחייו.
    זה ממש אבסורד שלאדם אין את היכולת לבחור במותו... כל עוד אין לנו את הזכות הזו, אנחנו לא באמת חופשיים.

  • 123.

    לא מנחם אסור להתאבד לפי היהדות (ל''ת)

    laveeg , 21/08/09 13:26

  • 122.

    לא רק משלח ביריונים ,הוא גם רוצח....

    דודו ודומיו עושים עבודה גרועה ורעה מאד על הפלנטה, 21/08/09 12:20

    דודו ודומיו עושים עבודה גרועה ורעה מאד על הפלנטה הזו ובעצם הוא לא רק עברין מאיים ומשלח ביריונים הוא גם רוצח, רוצח גופו שאינו שלו ממש וגם הוא אינו הוא ממש וכמו שרבים לא משכילים להבין זאת , אם כותב המאמר שמצהיר על עצמו כאיש אלוהים לא הצליח להבין זאת ,הוא אינו מכיר באלוהים כלל או ביקומו ובעומק של הקיום ,אם היה היתה בו החמלה וצריך חמלה להכיר באלמנט החרטה השינוי הכפרה והסליחה של אדם מול בוראו ולעצמו ,לא היה משבח את התאבדותו של האיש כמעשה גבורה ,נביא שקר ! יש עבודה לעשות על כל הסבל הכרוך עד גופך יחליט שהגיעה השעה לו למות לא בך הבחירה בענין זה , ואם כך חושב הוא אותו מי ששם עצמו לנביא , נביא האדם, שם את האדם כמלך כבורא מצווה ולא כך הוא . ההכרה היא החשובה מכל לא הגוף ואתה כולך גוף ,אם בגוף הכל אין על מה להאבק אין טעם לדבר, אך היות וההכרה הנשמה האלהות שבחומר היא הכל, והגוף הוא רק כלי זמני, הכל קדוש חשוב מלא ועמוק כך שאינך יכול להקל ראש בקיום כל בריה ורק חוסר ידיעה ואומללות וטביעה בחומרנות מביאה להסתכלות כזו שנראית הגיונית לחלקינו הייתי אומר שאתה צודק עד נקודה מסוימת , או.. אם והיינו רובוטים

  • 121.

    אף-אחד לא ידבר על זה חוץ ממנו (ל''ת)

    אייל, 21/08/09 12:13

  • 120.

    אין אנו יכולים לשפוט ולקבוע אם זה טוב או לא

    א., 21/08/09 12:08

    יאוש ותחושת''אין מוצא'' אלה שהובילו להתאבדות
    ולא השיקול אם זה טוב. לא רק תנאי הכליאה
    אותם שורדים האסירים- אלא ההשפלה, הנפילה,
    היאוש, החרדה איבוד האהדה ובעצם הכל.
    הביטוי ''טוב שעשה'' בעת הזאת צורם ולא ראוי.

  • 119.

    עוד לא הבנתם שאתם אסירים . אז בואו נתאבד בהמונינו!

    גם אנו חיים בכלא, גם עלינו מצווים סוהרים,, 21/08/09 11:56

    רק ברמה אחרת בשיטה אחרת פחות ברורה לעין עד והאדם הישן אינו מבחין בכלאו בגדרות,בסוהר או בסורג תאו, נוח לו לשבת שם לענות למצוויו לעבוד למענם בעבודות מטופשות , לספור את ההקצבה שהם מועילים לתת לו, כלא משוכלל עד מאד , אך יש מי שרואה כלא זה שעיניו אינן עצומות וזה לו ככלא של ממש והוא סובל יום יום כפי שתיאר זאת האיש ''מהצפיפות האנושית המבחילה'' ואוסיף שגם מטופשת אינפנטילית עד מאד ,יש כאלה אשר מתאבדים קשה להם לחיות פה עם יצורים טיפשיים כלכך רדומים כלכך בעלי מנטליות של ילדים בני 12 שותים כולם מבאר מורעלת, ויש שסובלים סופגים בשקט ולומדים ומתפתחים אף על פי כן ועל אפם וחמתם של הסוהרים ומנהל הכלא , לכן צריך להמשיך לחיות כי היתר שקועים במוות ,גם טופז היה אולי מציל את נשמתו עם היה בו הכח לעמוד ,כנראה שלא, וקצרה היריעה ,והזמן, מלהסביר לשוטים על האוניה הטובעת ,שסופכם קרב שלא השכלתם להבין את טיב קיומכם את הגדולה הטמונה באדם, את הסגולות הבלתי מפותחות, המשותקות, המורדמות בכם על ידי סם התשוקה, עלידי רצון האגו הילדותי, חוסר השכלה ,ומציאות של לחץ ופחד ,כלואים בנסיון קבוע לאסוף ריגושים.

    • איזה יופי

      רויקה, 21/08/09 18:21

      נהניתי לקרוא עד שהגעתי לקטע של ההטפה הרוחניקית על אי תשוקה, היעדר אגו ושאר פנטזיות מצוצות של דמיון המזרח הרחוק.

  • 118.

    הפעם , לשם שינוי, אתה צודק! (ל''ת)

    אורלי, 21/08/09 11:15

  • 117.

    אתה לא חושב עד הסוף - בשיטה שלך יהיה קל להיפטר מאנשים אסירים

    יופיטר יופיטר , 21/08/09 10:01

    ואויבים - ושותפים לירושה - ועוד כהנה וכהנה - מי ישמור על מסייעי ההתאבדות - בקיצור קודם עלינו להגיע להחלטה האם חיי האדם הם רק שלו - או שמא יש שותפים לחייו - כמו אביו ואמו - או שבעצמו שיתף בחייו - כמו ילדיו

  • 116.

    לך תקרא את ויקטור פרנקל

    ''ובחרת בחיים'', 21/08/09 09:45

    ותבין שאפשר למצוא משמעות לחיים גם בתנאי הסבל הקיצוניים ביותר.

  • 115.

    הבעיה בהתאבדות

    אחת, 21/08/09 09:35

    היא שהיא סוגרת את כל האופציות האחרות.

    למשל - האופציה למנף את הסבל כדי להתבגר ולהתקדם. ע''ע בודהיזם, אבל לא רק.

  • 114.

    תודה, מנחם

    תודה, מנחם, 21/08/09 09:35

    תודה, מנחם. חשתי שאני גאה בו בסופו של דבר ולא לגמרי הבנתי למה. ועזרת לי להבין את התמונה הכוללת.

  • 113.

    ואולי הגיע הזמן

    מישהו, 21/08/09 08:13

    לשפר את תנאי הכליאה ולהפוך אותם לאנושיים יותר כדי שאנשים, גם כאלו שמואשמים בעבירות כאלו או אחרות ירצו פחות להתאבד?

    תבדקו את דוח הסנגוריה הציבורית על תנאי המעצר בישראל. הם תנאים איומים ונוראיים. וזאת, לאנשים שעדיין לא הורשעו אלא רק מחכים למשפטם.

  • 112.

    מי שהנוא בהמה אולי

    פושעים בטח לא יתאבדו - אנשים נורמטיבים יתאבדו אולי, 21/08/09 07:57

    אדם חסר מצפון בטח לא יתאבד רק אנשים חלשים שאין להם שום קשר לחיי פשע והם במשבר רגעי אולי יתאבדו ...
    לפי חוקי היהדות זה אסור ומתן אופציה זו אסורה - אתה פורע חוק מר מנחם...
    בנוסף מה רע בחיים בכלא? אני הולך מהבית לעבודה ובקושי יוצא לחופש ... מה זה לא כלא?
    אנשים שחיים בכלא מקבלים תובנות ומתפתחים אנושית (לפעמים)
    המחשבה

  • 111.

    גם כשחרב חדה מונחת על צוורך - אל תתיאש מהרחמים

    דודו לא ממש עשה נזק - כמה מכות זה כלום היום, 21/08/09 07:47

    נניח שדודו היה אתיופי באור יהודה והוא היה מזמין מכות לחבריו ...
    הוא היה יוצא בחוסר עניין לציבור או מקסימום חודשיים בכלא...

  • 110.

    מנחם

    ורד, 21/08/09 07:35

    מנחם אתה חושב שאתה יודע הכול אבל אתה לא יודע

  • 109.

    הזכות היא להיות בעל חובה, החיים הם הזדמנות או החמצה, (ל''ת)

    יאיר, 21/08/09 07:35

  • 108.

    לאפשר לכל אסיר להתאבד וגם למנחם !!! (ל''ת)

    מציאות , 21/08/09 07:28

  • 107.

    כאילו שאין זכות להתאבד

    גולן, 21/08/09 06:42

    זה שכתוב איפה שהוא שאסור להתאבד זה כולה נסיון לשלוט של חברה שהיא קונטרול פריק.
    מי שרוצה להתאבד מתאבד וכל מי שרק מאיים הוא סתם פקה פקה, אי אפשר למנוע את התופעה הזאת ממי שבאמת רוצה.

    ולכותב החביב שמאמין בתנ''ך ובאלוהים אמונה מלאה כמו שהוא כותב על עצמו הייתי רוצה לומר שיש כאן קצת התייפיפות נפש, התאבדות לא פותרת את הבעיות של הנשמה, על פי היהדות יש גילגולי נשמות ויש גיהנום כך שלצערינו הייסורים שדודו טופז עבר ימשיכו גם לאחר המוות, אולי אפילו ביתר עוצמה או פשוט יתבטאו בגילגול נוסף, אין מנוס, אם נותרו בנו חטאים אז הייסורים לא יגמרו עד אשר החטאים יתנקו לחלוטין, אין קיצורי דרך.

    בכל אופן, כלא לא חייב להיות עונש כמו שהרבה סבורים, ישנם המון אסירים שדווקא נהנים בכלא ואפילו לא רוצים להשתחרר ממנו בתום ריצוי עונשם. זה הכל תלוי בנקודת המבט של המתבונן, אחרי הכל יש לבני האדם יכולת להסתגל למרות ואז דברים הופכים ללא כל כך נוראים.

  • 106.

    גואל נפש לראות את קדושת המוות הזאת במאמר

    יהודי, 21/08/09 06:37

    ''טוב להתאבד'' הא? אתה נשמע ממש כמו חמאס. זה לא יהודי וזה לא ישראלי. מה זה הטירוף הזה.

  • 105.

    מנחם. מתי תתאבד כבר ותניח לנו?????? (ל''ת)

    עודד, 21/08/09 04:12

  • 104.

    סוף סןף כותב חכם ואנושי

    כמה שאתה צודק!!!, 21/08/09 03:53

    וכמה רפי-סכל ונבובי רגש הם אלה שחושבים אחרת. אני גאה להיות שותפך על הפלניטה הזאת שרובה מאוכלסת באנשים מאיכות אחרת לגמרי.

    • הייתי יכול להסכים איתך אך חסר לך משתנה במשוואה

      הגורם הנשמתי ,מה אם יש סוג של השארות ?, 21/08/09 12:08

      דודו ודומיו עושים עבודה גרועה ורעה מאד על הפלנטה הזו ובעצם הוא לא רק עברין מאיים ומשלח ביריונים הוא גם רוצח, רוצח גופו שאינו שלו ממש וגם הוא אינו הוא ממש וכמו 90% מרפי-השכל(כך כותבים) לא משכילים להבין זאת , האם כותב המאמר שמצהיר על עצמו כאיש אלוהים לא הצליח להבין זאת ,הוא אינו מכיר באלוהים כלל או ביקומו ובעומק של הקיום ,אם היה היתה בו החמלה ,להכיר באלמנט החרטה השינוי הכפרה והסליחה של אדם מול בוראו לעצמו ,ולא היה משבח את התאבדותו של האיש כמעשה גבורה ,נביא שקר ! יש עבודה לעשות על כל הסבל הכרוך עד גופך יחליט שהגיעה השעה לו למות לא בך הבחירה בענין זה , ואם כך חושב הוא אותו מי ששם עצמו לנביא , נביא של האדם שם את האדם כמלך כבורא מצווה ולא כך הוא .

  • 103.

    פילוסופיה בגרוש

    בדק בית, 21/08/09 02:07

    דברי הבל וחסרי שחר..

  • 102.

    שונאי ש''ס תימקו ולא להתראות (ל''ת)

    שסניק, 21/08/09 01:59

  • 101.

    תשמע בן זאת תורת הנוצרים והמוסלמים . שלום ולא להתראות... (ל''ת)

    היהודים, 21/08/09 01:58

  • 100.

    זה תוצאה של עבדות אלילי הריטינג הוא קורבנה (ל''ת)

    סמל לריקנות, 21/08/09 01:39

  • 99.

    למה נותנים במה כאן לבעל הפרעת אישיות במקום לפסיכולוגים ? (ל''ת)

    התרבות שלנו זבל., 21/08/09 01:26

  • 98.

    רק מהרווח שלא לקרוא את הטורים שלך, היה שווה לו להתאבד (ל''ת)

    אחד שלא יודע, 21/08/09 01:11

  • 97.

    כל מי שרוצה להתאבד בכלא מצליח לעשות זאת

    ליארה-שם בדוי-, 21/08/09 01:04

    אבא של ידיד שלי התאבד בכלא יצחק ממן ז''ל

  • 96.

    לא רק שצריך לאפשר לאסירים להתאבד - צריך לאפשר לכל אדם

    ציוני , 21/08/09 00:55

    עם מוח צלול לעשות זאת.

    החיים הם זכות, לא חובה.

    • מסכים בהחלט. (ל''ת)

      חלם אזרח מופקר, 21/08/09 11:46

  • 95.

    מאמר טיפשי מאד. ברור שהרשויות לא מוכנות להודות שהכלא מר ממוות (ל''ת)

    אסיר לשעבר, 21/08/09 00:45

  • 94.

    מאמר חולני (ל''ת)

    של אדם חולני, 21/08/09 00:36

  • 93.

    ''תבונה, אומץ ורגישות ''

    מיקי, 20/08/09 23:56

    רגיש הוא לא היה, רק לעצמו...

  • 92.

    מי הפסיכי שפירסם את המשפט הראשון במאמר הזה? (ל''ת)

    מויש, 20/08/09 23:44

  • 91.

    אחרי הורדה של שליש היה נשאר אולי 4 שנים,וממשיך לחיות (ל''ת)

    נועם, 20/08/09 23:21

  • 90.

    מניעת התאבדות = כפיה חילונית!!!!!! איש הישר בעינו יעשה!!!!!!! (ל''ת)

    אסף026 , 20/08/09 23:01

    • באמת? אז למה הדתיים קוברים מתאבדים מחוץ לגדר? (ל''ת)

      נקודה למחשבה, 21/08/09 01:37

    • עם כל הכבוד לך, זו כפיה דתית לגמרי. (ל''ת)

      אכן, הגישה החילונית הקיצונית תאמר שזו זכותו, 21/08/09 01:45

  • 89.

    אז מי יפתור את הבעיות שנשארו בלתי פתורות למשטרה? (ל''ת)

    תמיהה, 20/08/09 22:50

  • 88.

    אוח, בגלל שזה כ''כ נכון זה כ''כ עצוב.

    דניאלה, 20/08/09 22:45

    התקשורת נפחה את העניין.
    כל אדם עושה טעויות לפעמים
    חבל שלא מנתנו לו לכפר עליה.

  • 87.

    דפוק.

    וחולה., 20/08/09 22:41

    ורק מערכת חולנית מאפשרת לך להתבטא.

  • 86.

    After you the writer (ל''ת)

    You too, 20/08/09 22:31

  • 85.

    התאבדותו של דודו טופז היא סמל וסימפטום למחלתה של החברה הישראלית

    יעקב נארר, 20/08/09 22:19

    התאבדותו של טופז היא סמל להתאבדותה של החברה היהודית - חילונית בארץ ישראל המעדיפה להגדיר עצמה כישראלית ולסגוד לקליפה דקה של בידור זול ונהנתנות שדודו היה בין מיצגיה הבולטים.
    זה הוא לבושתנו ''היהודי החדש'' שלא רק שאינו יהודי בחייו הוא אף אינו יהודי במותו.
    הוא כל כולו אנטי-יהודי.
    ''כאשר אין אלוהים הכל מותר'' אומר דוסטויבסקי באחים קראמזוב ולדודו לא היה אלוהים. וכאשר אין אלוהים יש אגו אינסופי ורדיפה בלתי פוסקת אחרי הנאות זולות ואיתם באה הנפילה הבלתי נמנעת.
    כל יהודי חילוני במדינת ישראל צריך היום להתסתכל במראה ולשאול את עצמו: האם גם בי לה מסתתר איזה דודו טופז קטן כזה.

    • אוי לו ל''נארר'' (טיפש באידיש) שמשווה אותנו לדודו טופז

      אליהו, 21/08/09 00:46

      המתאבד היה רע מנעוריו ובתור מזדקן עשה מעשים לא ראויים כמו לתקוף זמרת אורחת זרה בשידור חי, להשוות אותי(מתוך אותנו) אליו,
      יעקב נארר הוא פשוט נארר (טיפש בשפת היסוד של היהודים---- אידיש )

    • ואחרי זה תבכה על שנאת חרדים

      מישי1, 21/08/09 01:36

      ולא תשאל את עצמך לרגע איך אתה בשנאת החילונים שלך גרמת לזה קצת בעצמך

      • למה לשנוא הרי הוא דובר אמת

        דורון, 21/08/09 07:03

        ממה אה מסתתר,ממה אתה עושה להוציא את הכביסה החוצה כאילו שאתה בבועה

  • 84.

    הבעיה איתך ושכמותך מנחם הצבוע

    h, 20/08/09 22:00

    שלא היתה מאחל לרוצח ערבי שיתאבד בכלא.יפה נפש צבוע חולני.וטיפש ליצן עלוב.

  • 83.

    מנחם, בתנ''ך כתוב: ''אך את דמכם לנפשותיכם אדרוש'' (ל''ת)

    מאיר, 20/08/09 21:44

  • 82.

    צניות ראויה לשבח. אחלה מכבסת מילים יש'ך. צודק.מה לעשות (ל''ת)

    מני, 20/08/09 21:15

  • 81.

    מנחם, כרגיל מעניין לקרוא את דעתך.

    אלי, 20/08/09 21:11

    בין אם אני מסכים ואם לא.

    אתה תותח רציני!

  • 80.

    הכותב נשמע חולה נפש לחלוטין... (ל''ת)

    פחח, 20/08/09 21:07

  • 79.

    בבחירות הבאות רק ש''ס!! לפני שנאבד צלם אנוש (ל''ת)

    תמשיכו ונראה לאן תגיעו, 20/08/09 20:54

    • ש''ס זה בדיוק במקום (ל''ת)

      יאללה לתהום, 20/08/09 22:06

    • אם אתה רוצה שהמשיח יגע אל תבחר בש''ס ולא באגודה (ל''ת)

      שמעון הצדיק, 21/08/09 03:40

  • 78.

    טור דפוקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק. להתאבד זו לא אופציה (ל''ת)

    דני, 20/08/09 20:25

  • 77.

    ''מאמין מוחלט באלוהים ובתנ''ך: '' well, sudicide is NOT ALLOWED (ל''ת)

    to Menachem, 20/08/09 20:01

  • 76.

    selfish act!!! what with his CHILDREN?! FAMILY?? (ל''ת)

    selfish person, 20/08/09 19:59

  • 75.

    נכון. יש מצב שנותנים כבוד לבוגד לתקוע לעצמו כדור או לקפוץ מהמטוס (ל''ת)

    ליאת, 20/08/09 19:54

  • 74.

    Now, HE WILL STAND TO THE R E A L TRIAL WITH HIS MAKER. (ל''ת)

    what a stupid article, 20/08/09 19:54

  • 73.

    בהחלט מסכימה

    טלי, 20/08/09 19:52

    בייחוד לאסירים

  • 72.

    האיש הזה לא מדבר בשפת אנוש-הוא מגיר ריר של קניבל

    מאיר, 20/08/09 19:48

    הבן (עוולה) הזה נוטף יהדות כל עוד זה מחזק את האינסטינקטים הרצחניים נגד הערבים הכבושים. אבל הוא כנראה לא החזיק את ספר התפילות שך יום הכיפרים בידיו וקרא את המילי: כי לא תחפוץ במות רשע כי אם בשובו מדרכיו הרעים וחי..

    מה גם שאין שום צל של ספק בעולם שטופז ע''ה נתפס לרוח שטות וסבל לאחרונה מדיפרסיה נוראה, ושב''ס מנע ממנו את הטיפול והשמירה הנאותים.
    חשבתי שרק ערבים מתעללים בסוויות..

    בקבר אחד אין ספק שבן יודע לסלוח על פשעים הנוחים לו, ושנאתו הקניבלית לטופז היא בשל איכויותיו של האחרון יותר מאשר על כושלו.

  • 71.

    מנחם, אתה מתאר את החיים בכלא או ב''אח הגדול''? (ל''ת)

    Nir, 20/08/09 19:36

    • ???

      ?, 21/08/09 02:59

      מתחת לחגורה!

  • 70.

    הוא לא היה צריך לעשות את זה אם היו מתייחסים אליו כאל חולה!

    דנה, 20/08/09 19:22

    ונותנים לו טיפול. זה כל כך ברור שהוא עשה את מעשיו בגלל מחלת נפש.

  • 69.

    מסכימה לחלוטין עם כל מילה! (ל''ת)

    זכות בסיסית, 20/08/09 19:14

  • 68.

    התאבדות היא לא ''התחמקות מעונש'', אלא ''העונש האולטמטיבי''. (ל''ת)

    למגיבים מבולבלים, 20/08/09 18:48

  • 67.

    עוד רעיון

    יואב, 20/08/09 18:44

    אולי הגיע הזמן להבין שכליאה היא ענישה לא לגיטימית שרעה כעונש מוות וכרצח? ממילא כליאה וגזילת חירויות לא מונעות פשיעה אלא מגבירות אותן. הגיע זמן להפסיק לנקוט אלימות כלפי אנשים ולחדול מכליאה, ואז גם לא יהיה צורך ברעיון המזעזע המתואר בכתבה.

  • 66.

    מנחם=אתה מדבר מניסיון אישי?לעיתים לאדם רע=מוות זה פרס=לא מגיע לו למות (ל''ת)

    נ.כהן לרוצחים בדם קר=מגיע להינמק בכלא הרבה שנים רע, 20/08/09 18:25

  • 65.

    איש תקשורת לרעהו - קניבל וזאב !

    אלי, 20/08/09 18:21

    תתבייש לך ! אלוהים מרחם רק על ילדי הגן ובטח לא על שכמותך !

  • 64.

    ד''ר קבורקיאן נשפט למאסר עולם על הרבה פחות ממה שהכתב הזה מציע (ל''ת)

    90 מעלות בצל, 20/08/09 17:40

    • ממש לא

      אביחי, 20/08/09 18:06

      קבורקיאן נשפט כי הוא לחץ על הכפתור של מכונת המוות שלו.
      כלומר, הוא נטל חיים במו ידיו ולא רק סייע.

      • טעות גסה. קבורקיאן סייע לפי הוראת חולה סופני למנוע ממנו יסורי גיהנם

        90 מעלות בצל, 21/08/09 00:36

        ואילו בן מציע לאפשר לאסירים להתאבד בגלל שלדעתו בית הכלא זאת המצאה לא אנושית אולי.
        מדוע לא להליץ על התאבדות גם לפושטי רגל, אנשים שלא זכו בכוכב נולד, או בלוטו,
        נו באמת, היכן הגבול?

  • 63.

    If you can't do the time -don't do the crime. (ל''ת)

    ענק, 20/08/09 17:33

  • 62.

    ואת זה אומר מישהו שהיה ב ''מעצר בית '' חודש ימים

    האח הגדול, 20/08/09 17:32

    מנחם אתה איש קטן ולא חכם וחבל שלא הפעלת את התאוריה הזו על עצמך בשהותיך באח הגדול

  • 61.

    למה עזרת לבנך שרצה להתאבד? (ל''ת)

    דוגמא אישית, 20/08/09 17:31

  • 60.

    כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם שלם (ל''ת)

    טל, 20/08/09 17:28

  • 59.

    אישית אני חושב

    בוב ספוג, 20/08/09 17:23

    שכל מי שמסכים עם הדיעה הזו הוא מתאבד בפוטנציה ולא יכול להעריך את ערך החיים.

    • ההיפך הוא הנכון .אני מאד אוהב ומעריך את החיים .

      שששבשש , 20/08/09 17:50

      אך לא תהיה לי שום בעיה אם תתאבד.

      • שש בש סחתין על השנינות

        אלי, 20/08/09 22:40

        גרמת לי לחיוך
        טנקס

    • שטויות. אנשים חכמים ואמיצים מחליטים בשיקול דעת מתי

      יהודה, 20/08/09 18:30

      החיים שלהם יסתיימו.
      הבעיה היא, שהחברה חוששת מעצמאות זו .
      הכלאי שומר על הכלוא.

    • ???

      ש, 21/08/09 03:00

      נכון מאוד 59
      קבל ח''ח

  • 58.

    למה להסתפק רק באסירים מנחם מן?

    יהודי גאה להיות יהודי, 20/08/09 17:16

    נרחיב את זה לקשישים,חולים כרוניים,הומלסים,דוסים,מזרחיים או שפשוט נשמיד את העם היהודי כולו ולנו העברים תהיה מנוחה ממנו?

    • ולכן רצוי מאד שיאפשרו המתת חסד לחולים סופניים

      ב, 20/08/09 18:11

      במקום שיסעו למקומות כמו פורטלנד שמאפשרים זאת.

  • 57.

    למגיבים היקרים:

    גילי, 20/08/09 17:16

    ה צ ל ח ת ם ! ! !

    נהיינו אמריקה!

    אנשים קשים ורעים, זבלים שלא נבראו בתורה, זה מה שאתם. לאדם יש ילדים, אז ''מסכים, התאבדות זו הבעיה של המתאבד'', נכון מגיב 1?

    מי יתן וגם בנך יתאבד בצבא כשיהיה לו קצת קשה. אשמח לבוא להלוויה ולומר לך בעצב צבוע ''תהייה חזק''.

    • אתה רגשן היסטרי, ואתה טועה (ל''ת)

      רוני, 20/08/09 18:38

    • ''מי יתן וגם בנך יתאבד בצבא''

      ''אוהב'' צבועים, 21/08/09 00:59

      עם כזו תגובה אתה זבל בדיוק כמו מי שאתה מאשים.
      אתה חלק מההצלחה. כה לחיי!

  • 56.

    לכל אדם הזכות הטבעית להחליט אם לחיות

    מרזוט , 20/08/09 17:11

    אנשים מבקשים להתאבד מסיבות שונות:

    מחלה סופנית מלאת ייסורים
    עתיד שחור, גורל ללא תקווה (דודו טופז)
    אדם שניטלה ממנו היכולת לטפל בעצמו ובצרכיו, ובעיקר נפגעי שבץ מוחי


    יש להגיד לכל אדם עזרה אם הוא זקוק לה לשם התאבדות. כדור/זריקה/אקדח, ומוטב החסות המדינה ובחסות פסיכולוג כדי למנוע ניצול לרעה.


    ראיתי אנשים שכל תקוותם הייתה להתאבד בהצלחה ולהסתלק מן העולם. לדעתי - העזרה להם היא מעשה חסד אמיתי, אחד החסדים הגדולים שאפשר לעשות עם אדם.

    רק מסומם דת יתנגד לדברי אלה (שממילא אין לו דעה עצמאית). או איש שבאמת לא הבין את דברי. אינני מאחל לאף אדם להבינם בדרך הקשה.

    מרזוט

  • 55.

    הפעם לשם שינוי אני מסכימה עם מנחם..חארקירי ישראלי

    טלי, 20/08/09 17:10

    חיסכון הכבוד האבוד..וחיסכון למערכת.

  • 54.

    שטויות

    מנחם את בן, 20/08/09 17:08

    רוב המתאבדים אינם נמצאים במצב נפשי אשר מאפשר להם להחליט החלטות כאלה או אפילו להבחין בן טוב לרע חובתנו כחברה לנסות ולטפל בהם לא לאפשר להם להתאבד.
    לכל אחד יש את הגיהנום שלו לאחד זה הכלא לשני השרות בצה''ל באותה מידה יכלת לכתןב אותו דבר על הצבא לאפשר לחיילים להתאבד כי הצבא נראה לאותו חייל כגיהנום עלי אדמות גם שם שולחים אותך לשלוש שנים לישון עם אנשים שלא בחרת לחיות איתם לאכול אוכל מעופש לקבל את הריחות וכו'.
    מה ההבדל.
    הקיצר כל מטרת המאמר לעורר פולמוס רק שחבל שהטיעונים ברמה כה נמוכה.

  • 53.

    אלוהים, איזה מאמר עצוב

    דוידי, 20/08/09 17:01

    לכאורה מאמר אמיץ, למעשה שטחי
    אולי בעולם שבו קיים רק הזוהר והרווח האישי המיידי זה המעשה הנכון.
    על זה בדיוק דודו טופש נפל- המיקוד העצמי המוחלט גרם לו לעשות את מה שעשה, כמו שגרם לו להיות דמות צבעונית אהודה. דווקא התיקון שלו יכל לבוא ממקום הפוך- התמקדות באחר לשם שינוי. הוא יכל לחיות בכלא, חיים של השפלה אולי, אבל חיים מלאים כאב לילדיו, כאדם שטעה טעות נוראית ומשלם את חובו ועושה זאת באצילות. הוא לא יכל להתמודד עם ההשלכות של מעשהו, הוא בחר בדרך הקלה- התאבדות והשלכת מעשיו אחר גוו המת. אלו היה חי את פשעיו ומתמודד אתם, מוצא את טעם חייו בילדיו הוא היה ראוי לכבוד גדול הרבה יותר

  • 52.

    ילדותי ומקומם

    יואב, 20/08/09 16:59

    כל עוד אדם חי, ואפילו אם הוא בזוי, ומושפל ומשפחתו מושפלת והוא כלוא מאחורי סורג ובריח ולא יכול לכתוב כתבות ב YNET, עדיין יש לו התקווה לתקן את דרכיו, ליישב את נפשו המסוכסכת, להבין כיצד ואיך טעה, להתנצל בפני אלו שפגע בהם, ללמד אחרים כיצד לא לשגות, להשתקם ולשקם אחרים. אל תדאג כותב יקר, גם אתה תזדקן ותתבלה, כמו כולנו. זה גורלו של כל אדם מחוץ ומתוך בית הסוהר. הסוהר הגדול ביותר של האדם הוא הוא עצמו, אך מי שהרג את עצמו, כבר באמת לא יוכל לתקן לא את עצמו ולא את האחרים. כל אדם טועה, והחברה והאנשים יודעים לסלוח למי שעוזב באמת את דרכיו הרעות. הכתבה שלך מעבירה מסר מאד שלילי, יהיר ולא רגיש. מוזר שאדם מבוגר חושב שילדים היו מעדיפים אבא שהתאבד על ''המעמד המשפיל של ביקור בבית הסוהר''. תתבייש לך. אני בטוח שאם היו לך קרובים בכלא היית חושב יותר טוב לפני שהיית כותב מה שכתבת.

    • מי אתה שתחליט במקומו. הוא היה נחוש להפסיק את הסבל שלו (ל''ת)

      משי, 20/08/09 18:28

  • 51.

    that his

    So you think, 20/08/09 16:57

    mother and children are better off now??
    That was a very selfish act.

  • 50.

    בן,מה הזילות הזאת בחיי אדם?אתה גועלי. (ל''ת)

    עדי הנגבי, 20/08/09 16:55

  • 49.

    מכרת את נשמתך לשטן (ל''ת)

    יוסי, 20/08/09 16:47

  • 48.

    מנחם , אני במקומך הייתי סותם את הפה ויושב בשקט

    אבנר - ארה''ב, 20/08/09 16:46

    אתה טיפש חסר תקנה , וקשה להאמין שמעריב נותך במה לדברי השטות שלך

  • 47.

    מר בן היקר - אם אינך יכול לעשות את הזמן אל תעשה את הפשע

    לילך, 20/08/09 16:45

    באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב -
    If you can't do the time don't do the crime.

    למה שאדם שרצח, גנב, אנס, שדד, תקף או משהו בסגנון, יזכה להסתלק מן החיים הללו בניחותא ולפי בחירתו? האם לקרבן שלו הייתה בחירה האם להירצח? האם מישהו התחשב בסבלו שלו?

    לא ושוב לא. האופציה הכי קלה זה לברוח אל המוות, מן סוג של ''תמות נפשי עם פלשתים'' - לא אכפת לי למות - העיקר שגם הוא מת''. אבל האופציה היותר מהוגנת כלפי החברה וכלפי הקרבנות והמשפחות של הקרבנות היא לשים טוב טוב שמירה על האנשים הללו, ולדאוג שהם ירגישו על בשרם את הסבל של החיים בכלא, זה התשלום שלהם על ההתנהגות הלא נורמטיבית שלהם. לתת להם להתאבד זה פשוט פרס.

    • וכשהם יושבים בכלא-אני משלם להם את האוכל

      אני מעדיף שהם יתאבדו ונוכל לתגבר מורים בבית הספר, 20/08/09 17:35

      סדרי עדיפויות!

      • מי המטומטם שהמציא את המשפט: אנחנו משלמים את האוכל'' (ל''ת)

        אנחנו משלמים את הכדורים שאתה צריך, 20/08/09 20:52

    • טענה משונה

      יהונתן, 20/08/09 18:34

      לפי דברייך, ממש עינגנו את אייכמן, כשתלינו אותו במקום לכלוא אותו. אלו הבלים. למה פושעים בארה''ב נאבקים עד כלות כוחותיהם לא להיות מוצאים להורג? הרצון לחיות הוא היצר הבסיסי ביותר ומניעת החיים היא העונש החמור ביותר.

      • אני מקווה בשבילך שלא תדע מהם חיי סבל

        שלומי, 20/08/09 23:29

        לכן אתה גם לעולם לא תבין אדם כזה שמעדיף את מותו מאשר את חייו מלאי היסורים, לדודו טופז היה אגו מופרז ומה שהחזיק אותו היה הבמה שקיבל , שברגע שאור הזרקורים מעליו נעלם זה מה שגרם לו לבצע פשעים ולגמור את חייו, אי אפשר להפוך לאדם אחר אחרי ששיכנעת את עצמך שאתה סופרסטאר ושאתה הכי טוב מכולם, התכונה של טופז לא היתה ממש טובה אבל זה רק מראה עד כמה הוא היה אדם חולה - שאלוהים יסלח לו וישפוט אותו לכף זכות אמן !

  • 46.

    זה נשמע מזעזע ונכון כאחד.

    אורית, 20/08/09 16:43

    דודו טופז עשה לעצמו ולמשפחתו טובה גדולה כשהוא בחר להתאבד וגם הציבור יצא נשכר.נכון שביהדות התאבדות נחשבת לבזויה אך כולנו מכירים גם תרבויות אחרות בה התאבדות היא המוצא המכובד האחרון.

  • 45.

    מדובר ברעיון פשיסטי טהור. (ל''ת)

    ////, 20/08/09 16:40

    • פשוט ונכון. עוד רעיון פשיסטי בסדרה של בן. (ל''ת)

      אמת ויציב, 21/08/09 00:22

  • 44.

    עולם חשוך

    איתן כהן, 20/08/09 16:39

    במקרה הרע זו דעה המגיעה מעולמות חשוכים, במקרה הגרוע זו דעה הנובעת מבורות ומזלזול בערך קדושת החיים.

    • וואלה צודק, זה האפשרויות (ל''ת)

      סורי, 20/08/09 22:00

  • 43.

    מסכים (ל''ת)

    מסכים, 20/08/09 16:19

  • 42.

    כנל לכל פובליציסט. (ל''ת)

    cinege, 20/08/09 16:18

  • 41.

    ואני חשבתי שיש אלוהים בשביל זה - תמים אני... (ל''ת)

    גם על החיים נחליט?, 20/08/09 16:07

  • 40.

    לאפשר התאבדות ברגע הקשה היותר בחייו של אדם ?!! (ל''ת)

    רעיון טיפשי, 20/08/09 16:03

  • 39.

    מסכימה איתך במאה אחוז!!!!!!!!! (ל''ת)

    שדגכ, 20/08/09 15:58

  • 38.

    חלק מאמת כללית (ל''ת)

    תורת משה, 20/08/09 15:52

  • 37.

    אדם שמתאבד גוזר על עצמו כף הכלע לנצח זה איסור עצום (ל''ת)

    ליאור LIOR , 20/08/09 15:46

  • 36.

    מנחם - אתה תותח !

    אורן, 20/08/09 15:41

    למרות שהרבה פעמים אני לא מסכים עם דעותיך (והרבה פעמים כן) - אני בהחלט אוהב את המקוריות, החשיבה הרעננה, ההיגיון הבריא והאומץ להביע דעות לא מקובלות ומנוגדות לפוליטיקלי קורקט.

  • 35.

    אוי מנחם...כמה דברי הבל יוצאים ממך

    asi, 20/08/09 15:34

    התאבדות זה הדבר הנורא ביותר שאדם יכול לעשות,אין דבר נורא יותר !
    אז איך למען השם אתה מסוגל לכתוב שטוב שהוא הלך לעולמו בדרך זאת.אין לי מילים בכדי לתאר
    את הסבל של כל הסובבים אותוועזוב את מה שהוא עשה זה לא קשור!!!!!

  • 34.

    אתה מוכן לספק את החבל

    אבי הדרומי, 20/08/09 15:32

    .........????????????????

    • אתה יודע מה?זאת הבעיה העיקרית!!!!,,,,מנחם לתשומת ליבך-תן רעיון! (ל''ת)

      מי ייספק את החבל?, 20/08/09 17:32

  • 33.

    מנחם , הכל היה נכון אם לא היו ילדים

    דניאלה, 20/08/09 15:30

    בסיפור הזה ...
    כמה צער ודחייה אין סופיים חש ילד שהורה שלו מתאבד , אין לכם מושג כלל .
    אין לי פתרון קסם , ואני מתעבת את מעשיו של דודו טופז , לא מצאתי סליחה למעשיו בתוכי , אך אני מבינה עד כמה התאבדותו תפצע את ילדיו באופן העמוק ביותר וזה עצוב לי מאוד .

    • יש גם צער בקרב הילדים גם כאשר ההורה נשלח לכלא

      במיוחד אם הוא ''סלב'', 20/08/09 17:31

      אולי בגלל ''צערם'' של ילדי העבריינים-נשחרר את כל הרוצחים גנבים אנסים

      • זה ממש לא מה שטענתי , אין השוואה בכלל בין

        דניאלה, 20/08/09 18:30

        ישיבה בכלא וריצוי עונש לבין התאבדות .

        • זה בהחלט תלוי בגורמים שונים. יש ילדים של מפורסמים כתירצה אתר, יונתן (ל''ת)

          גפן שהצליחו יפה בחייהם., 20/08/09 22:49

    • אולי הוא העדיף למות מלהיות עלוב בעיני ילדיו כאסיר בזוי? (ל''ת)

      סימי, 20/08/09 18:26

    • התאבדות לא תמיד פוגעת בילדים

      נירה, 21/08/09 02:16

      אבי ניסה להתאבד כמה פעמים ולא הצליח. בסופו של דבר מת מוות טיבעי. לא חשתי דחייה, צער כן, וניסיון להבין את ייאושו. אני לא יודעת אם התאבדותו של דודו תפצע את ילדיו יותר מכל מה שקרה עד עכשיו. אולי דווקא היא תעזור להם לסלוח לו.

  • 32.

    מסכים בהחלט. (ל''ת)

    אזרח, 20/08/09 15:17

  • 31.

    בפירוש - לא

    ארז, 20/08/09 15:11

    נכון, לאדם יש זכויות יסוד רבות. אך כשאתה בכלא, עצור או כלוא, חלק מהזכויות היסודיות שלך (כמו חופש התנועה) נשללות ממך.

    זה לא מפליא שאדם שתומך בעונש מוות יתמוך בעידוד להתאבדות. אבל אם המדינה (באמצעות השב''ס) איננה מסוגלת להבטיח את בריאותם הגופנית והנפשית של עצוריה וכלואיה - הרי שאין לה מלכתחילה זכות מוסרית לעצור או לכלוא אף אדם.

    • מה ???

      שששבשש , 20/08/09 16:42

      הקשר????
      תפקיד המדינה לשפוט ,לפסוק ,לעצור ולאסור .
      אולם המדינה מחויבת להגן על אזרח מהתאבדות ?
      אם מחר ,כמשל יהיה גל דכאון בגלל...
      וכמליון איש ידווחו כאפשריים להתאבד ,אזי נצמיד מליון שוטרים פרטיים לכל אחד מהם ?
      (לא שזה היה עוזר ,עובדה).
      המדינה לא צריכה ואיננה יכולה לעצור מתאבד בדישו .

    • ארז מה נסגר איתך?

      אורית, 20/08/09 16:45

      אז יאללה בואו נשחרר את כולם! השב''ס לא מצליח לשמור על בריאותם הגופנית והנפשית...

    • יופי הבנת את הקטע בענישה (ל''ת)

      שנה, 20/08/09 21:57

  • 30.

    מנחם, הבן אדם עדיין לא נקבר, המשפחה עוד לא התחילה לשבת שבעה

    ארז, 20/08/09 15:08

    ובזמן זה - יפה שתיקה לחכמים. תן קצת כבוד למת.

  • 29.

    לא מסכים, זה בעייתי מאוד

    מיכה, 20/08/09 14:59

    לתת לבן-אדם להתאבד זה קצת מפספס את המטרה של מאסר.כל המטרה היא שהבן אדם יתייסר על מה שעשה ולא יעשה דברים כאלה בעתיד.
    חוץ מזה גם אם מאמצים את הגישה של מנחם, זה בעייתי מאוד, איפה עובר הגבול? מכמה שנות מאסר מותר להתאבד? מה עם כל העסקאות המפוקפקות שיצוצו כתוצאה מזה? מה עם המשפחות של אותם אנשים? ילדים? רכוש?
    בקיצור,לא מציאותי.

    • אתה תחליט בשבילו אם הוא רוצה להתייסר? הוא רוצה לגמור. (ל''ת)

      סימי, 20/08/09 18:25

    • מסכימה עם כל מילה סיכום בפשטות (ל''ת)

      גרטשן, 20/08/09 21:55

  • 28.

    בן,לא עדיף לחייב מתן סיוע נפשי ,ולמנוע טעות לא שפוייה? (ל''ת)

    עדי הנגבי, 20/08/09 14:58

    • אם כל ההוצאות של ''מתן סיוע נפשי'' יהיו על עדי הנגבי-אני מסכים

      עדיף השקעת כספים בחינוך כדי להוריד את האלימות בארץ, 20/08/09 17:28

      בטח את/ה עוד אחד/ת מארגוני ''הסיוע הנפשי'' שמחפש/ת תעסוקה

  • 27.

    ישר כוח (ל''ת)

    מנחם אומר את מה שרובנו חושבים, 20/08/09 14:57

  • 26.

    כבר המלצתי על שיטה זו בספרי ''שדים'' (ל''ת)

    דוסטויבסקי, 20/08/09 14:54

    • ספק אם מנחם קרא את הספר (ל''ת)

      סטברוגין, 20/08/09 18:28

  • 25.

    מנחם, אין עלייך. (ל''ת)

    איל, 20/08/09 14:53

  • 24.

    אני מאמין שגם לדיירי האח הגדול לשעבר מותר להתאבד (ל''ת)

    אז אני מאמין, אז מה?, 20/08/09 14:44

  • 23.

    אם היה בית כלא נורמלי שמכבד את יושביו, לא היה בזה צורך (ל''ת)

    רק בבתי כלא כמו אבו גאריב וניצן ואבו כביר, 20/08/09 14:14

    • למה בית הכלא צריך לכבד את ישביו-

      האם אתה מתכנן להגיע לשם?, 20/08/09 16:07

      מה האסיר צריך מעבר לצרכים הבסיסיים. ומר טופז קיבל מעל ומעבר....

    • מי שהגיע לכלא פגע בכבודם של אחרים ואינו ראוי

      להיות בקרב הציבור, 20/08/09 16:08

      אז מה אתה רוצה??

      כלא = עונש!

  • 22.

    אף אדם אינו רשאי לקבוע

    עמנואל, 20/08/09 14:08

    מה טוב ומה רע באשר להתאבדות הזולת.
    על אחת כמה וכמה הרעיון המוטרף והבלתי אנושי
    ''לאפשר לאסיר להתאבד כזכות יסוד אנושית''
    רעיונותיו הללו של הכותב ואחרים אותם פרסם לאחרונה מעוררות שאט נפש בכוונותיו לבנות חברת מופת.

  • 21.

    2 סיבות למה מנחם טועה

    נחתום, 20/08/09 14:04

    אני מניח, מנחם, שאתה מתכוון לאנשים שהורשעו כבר. שכן לא יעלה על הדעת שאדם שרק נעצר וטרם הוכחה אשמתו יותר לו לשים קץ לחייו מפחד הרשעה שגויה או סתם מתוך דיכאון למצב שנקלע אליו.

    כך שהסיבה הראשונה למה אין להתיר התאבדות היא האפשרות שייתכן והאדם אינו באמת אשם. אל למערכת, הכולאת אדם, לאפשר לאותו אדם לגזול את חייו מתוקף משבר רגעי (גם כמה חודשים זה רגעי) ובכך לגזול את אפשרותו לשיקום או הוכחת חפותו.

    כמו כן בשימת קץ לחייו, האדם למעשה פוטר את עצמו מעונשו.
    אדם שאנס, רצח או עשה כל מעשה שלא ייעשה וחמור אחר, עליו לשאת בעונש.
    מתן הזכות לשים קץ לחיים הוא מתן הזכות לבטל את רוע הגזירה.

    אפשר לקחת את טענתך עוד צעד ולתהות מדוע יש למנוע מכל אדם להתאבד. לא?!
    בין אם זה אדם שפשע ולא מסוגל לעמוד בעונש או הבושה. ובין אם זה אדם שסתם ירד מנכסיו או גדלותו, או אדם שאיבד את יקיריו, או נער שחברתו עזבה אותו.

    הייתי מעדיף שדודו ז''ל לא היה מתאבד, אלא נושא בעונשו ומשקם את חייו ואולי מצליח להגיע לתובנות שהיו חסרות לו (כמו ריקנות ההצלחה) וממשיך להנות מהדברים הקטנים של החיים שיכלו עוד להיות לו.

    • ממליצה (ל''ת)

      ., 20/08/09 16:07

    • תגובה יפה ואנושית, לא כמו מגיב 57

      בנחם מן, 21/08/09 01:09

      שמאחל ל 1 שבנו יתאבד תוך כדי התייפיפות מתחסדת ותוך כדי נסיון להטיף מוסר לכל העולם כשהוא מתנהג בדיוק כמו אילו אותם הוא כה שונא.

      הגמל לא רואה את דבשתו.

  • 20.

    מה הוא חשב שיהפוך לקדוש מעונה כמו זוהר אם יתאבד - לאו!

    שי שלום עזרן, 20/08/09 14:03

    למתאבדים אין מקום בעולם הבא לפי היהדות - זה להוסיף עוון לחטא

    • הנה עוד עובד אלילים

      שי, 20/08/09 15:41

      לך תלמד משהו במקום לבהות בספרי תורה.

    • תגיד שי שלום

      אור עקיבא, 20/08/09 16:33

      כולם בחדרה מטומטמים או שזה רק אתה?

    • מותר להתאבד ככפרת עוונות

      יהונתן, 20/08/09 18:35

      ויש לכך דוגמאות במקורות

  • 19.

    מנחם. זה המקום לדוגמה אישית (ל''ת)

    נאה דורש, 20/08/09 13:55

  • 18.

    אולי תאפשרו זאת גם באח הגדול

    מיקו, 20/08/09 13:55

    גם באח הגדול אתה כבול למקום ללא יכולת לצאת, תחת השפלות אין סופיות, אוכל דוחה וסוהרים נוראיים. אולי על הפקת התוכנית לשקול לתת למשתתפי הסדרה הבאה לעשות זאת? האם אפשר גם רטרואקטיבית למשתתפי העונה הקודמת? הרי סה''כ זה המעשה ההומני ביותר.

    • תנו גם לאחרים הזדמנות (ל''ת)

      לאוניד, 20/08/09 15:17

    • צודק אחי..חחחחחחחחחחחחח (ל''ת)

      דינאל, 20/08/09 15:45

  • 17.

    מחזק כל מילה

    צודק, 20/08/09 13:53

    ואללה צודק, הבן אדם התחרפן, אין לו מה לחפש יותר כאן, ועדיף היה לו ככה באמת.

    רק חבל שהוא היה צריך לעשות את זה בצורה נוראית כזה, להתלות בישיבה...

    אם בן אדם רוצה לעבור לעולם הבא, במקום לאונן בכלא לשארית חייו, צריך לאפשר לו את זה..

  • 16.

    ראש חודש אלול היום!!1

    תאמין שאפשר לתקן, 20/08/09 13:52

    יש אופציה אחת והיא לחזור בתשובה(לא במןבן הדתי) יש אפשרות לתקן ולהתחיל מחדש.התאבדות היא בריחה של אנשים חלשים.

  • 15.

    איך אתם מפרסמים דברים כאלה ????

    טל, 20/08/09 13:44

    הבן אדם מצדיק התאבדות ומעודד אותה !

    • זוהי דעתו והיא לגיטימית,,,תתמודד!! (ל''ת)

      או שאתה מעדיף לטאטא הכל מתחת לשטיח, 20/08/09 17:22

      • מה הקשר לטאטא ?

        טל, 21/08/09 01:57

        זכותו לדעתו אבל לעיתון יש אחריות מסויימת ולא כל דעה לגיטימית שתיכתב בעיתון.
        אם למישהו יש דעה שאונס קטינות זה לגיטמי מסיבה כלשהיא גם הית אומר שזו דעה לגיטימית ושאתמודד ?

  • 14.

    מנחם, היית ונשארת ליצן החצר (לא שזה רע)

    אני, 20/08/09 13:44

    מנחם, היית ונשארת ליצן החצר (לא שזה רע אבל אי אפשר לקחת את דעותיך ברצינות). ייאמר לזכותך שאתה משעשע לפעמים.

  • 13.

    וכך הם לא יסבלו כמו שבלו קורבנותיהם יפהההה! (ל''ת)

    יהודי גאה להיות יהודי, 20/08/09 13:40

  • 12.

    מנחם - הפעם סתם נסחפת. ויש איסור חמור ממשה רבנו מפי הגבורה ממש.

    מ-ע-1, 20/08/09 13:28

    ומשה רבנו זה הכי הכי טוב שיש לנו.

    • ומי זה משה רבנו? נציב שב''ס ???? (ל''ת)

      אודי, 20/08/09 14:28

    • מי זה משה רבינו? מה הסלולרי או הMAIL שלו ? (ל''ת)

      מושון, 20/08/09 17:38

  • 11.

    מנחם, ערך החיים גדול יותר מכפי שאתה חושב

    חיים, 20/08/09 13:20

    אף אחד לא יודע מה קורה לנשמה אחרי המוות,
    ולכן החיים הם הערך שצריך להיות הכי יקר לאדם,
    נכון שלפעמים נתקעים בחיי גהנום לתקופת מה,
    ויתכן שטופז היה צריך לשהות בגהנום הזה למשך 5 שנים או קצת יותר,
    אך כשהיה יוצא -הוא בהחלט יכל לחזור להצלחה,
    לכתוב ספר, לביים סרט או מה שרצה.
    ואני מניח שלאחר כמה חודשים בכלא הוא היה מתרגל לגהנום והיה סובל פחות.

    יש אנשים חולים ושסובלים מכאבים יום יום וגם הם לא מותרים על החיים כל כך מהר.
    בסה''כ החיים קצרים וצריך לנצל אותם בצורה הטובה ביותר ולהינות מהם כמה שיותר.

    • יפה

      ארז, 20/08/09 15:14

      לעשות סוויץ' בראש אחרי 5 שנים ולחרוש את העולם עם הכסף שצבר. מה רע ?

  • 10.

    ''מאמין מוחלט באלוהים ובתנך'' עאלק!

    ברק, 20/08/09 13:11

    בתור ''מאמין מוחלט באלוהים ובתנך'' זה כנראה לא כל כך מפריע לך שזה נוגד לחלוטין את כל מה שכתוב בתנך

    • בתקופת התנ''ך היו סוקלים את דודו טופז למוות (ל''ת)

      ש, 20/08/09 13:22

      • מה אתה מבלבל את המוח? בתורה אין עונש מות על תקיפה.

        רוני, 20/08/09 14:33

        על פי דיני התורה הוא היה צריך לשלם כסף למותקפים, ואז לא היה יושב בכלא.

      • אז מזל שש''ס לא בראשות הממשלה...עדיין. (ל''ת)

        אבי, 20/08/09 14:40

    • תן לי מקור אחד בתנ''ך שאוסר על התאבדות

      אפי פו , 20/08/09 21:21

      הה המצאתם את קדושת החיים על חשבון התנ''ך
      ילדות וילדים שנלקחו בשבי התאבדו ונזכרו לשבח תקרא קצת הסטוריה בתנ''ך ותגלה שהתאבדות זה מוצא מכובד גם שאול המלך התאבד.

      • אפילו 2 בשלוף

        אלי, 21/08/09 02:38

        ''ונשמרתם'' ו''לא תרצח''

        • לאלי ונשמרתם רוחנית לא פיזית

          אפי פו , 21/08/09 18:38

          המהרש''א שם דגש על כך שזה לא פיזית.
          ולא תרצח זה על אחרים, מותר לך לההרג בשביל להציל חיים אחרים.
          תלמד את התנ''ך כמו שצריך לפני שאתה שולף.

  • 9.

    כל הכבוד לאומץ הלב להביע דעות מקוריות (ונכונות)

    כנרית3 , 20/08/09 13:05

    סוף כל סוף מישהו כותב רעיון יחודי ומעז לבטא דעה אחרת ושונה

    תבורך על אומץ הלב

    • כפייייייים!!!

      פיני, 20/08/09 13:50

      ממש כל הכבוד!יכול להיות שהוא אמיץ,נו אז מה?יש בעיה מוסרית קשה מאד עם הדעה של מנחם.הוא פרובוקטור בשקל תשעים.ואתה ,''כנרית 3'', אוכל את הלוקשים שלו כמו ילד.מצא מין את מינו.

      • פיני? אתה באמת נשמע כמו פיני גרשון (ל''ת)

        שי, 20/08/09 15:04

  • 8.

    בפעם הראשונה בחיי אני מסכים עם בן. (ל''ת)

    קורה..., 20/08/09 13:01

  • 7.

    ויכוח פילוסופי עתיק יומין. אין הכרעה בנדון. (ל''ת)

    דילמה קשה, 20/08/09 12:57

    • פילוסופיה או חיים?

      פיני, 20/08/09 14:01

      באמת לויכוח הפילוסופי אין הכרעה.אבל מה זה קשור?אם אתה לוקח החלטות לגביי החיים שלך,שתלויים בדיון פילוסופי כזה או אחר,אתה בבעיה קשה אדוני.מדובר פה בחיים!!!!!!!!
      לא בדיונים אינטלקטואלים/רוחניים שאין להם שום השלכה מוסרית לעצם החיים שלנו.

  • 6.

    sad

    ADAM, 20/08/09 12:51

    you are aNAZI pure and simple . would it have been better for the jewish prisoners in the camps to kill themselvs becose of the conditions and the horror they sufferd every moment?
    i am not compering dudu and them but what about pepole who are arrested and are inocent should they be allowed to kill themselvs? or is it the SHABAS responcibility to protect them from them selvs at least until the end of the trial, inocent until proven guilty right?
    you are a sick sick man that would rather see problems disapear than delt with

    • Calm down and take it easy. Why use the word Nazi here? (ל''ת)

      Suicide is a very brave act, 20/08/09 13:04

    • And you're not ADAM

      חבקוקו, 21/08/09 01:12

      תתבייש

  • 5.

    דודו

    ר, 20/08/09 12:49

    מנחם פעם החזקתי מימך אתה פשוט ליצן מסכן

  • 4.

    במקום להתאבד הוא היה צריך להתאסלם ולהצטרף לחמאס

    תוך כמה חודשים הוא היה בבית צוחק על כולנו, 20/08/09 12:36

    וזה אחרי שהיה משלים תואר ראשון ושני על חשבון קייטנת השב''ס.

  • 3.

    מעניין (ל''ת)

    מעניין, 20/08/09 12:36

  • 2.

    זה נשמע כמו פרובוקציה לשמה

    גליה, 20/08/09 12:34

    אבל לעצם הטענות שחלקן הגיוניות.

  • 1.

    מסכים התאבדות זו בעיה של המתאבד

    mano , 20/08/09 12:30

    לא רק לאסיר
    צריך לאפשר לכל אחד שרוצה להתאבד לבצע את ההתאבדות

    • במקרה של דודו טופז או אסירים אחרים

      נעמה, 20/08/09 16:17

      דעתי כשל מנחם--הרי אין לו תקומה ותקווה ורב
      שנות חיו כבר מאחוריו מתי יצא לחופשי
      בערוב ימיו???

      במקרה של אנשים מחוץ לכתלי הכלא אין לאפשר להתאבד ,מכון שקורה בהרבה מקרים, שהאדם

      רואה שאין מוצא ובכל זאת יש מוצא,ואחרי שמצילים אותם הם שמחים,שזממם לא יצא לפועל

      יש להם מה להפסיד,

      לדודו טופז לא היה כבר מה להרויח מהחיים שלו,,וההתאבדות היתה ממש הצלתו.