• 62.

    דייי

    שאינו יודע לשאול, 22/12/10 08:45

    דייי מספיק, גם עצם הקריאה של הכתבות השחורות האינסופיות האילו היא הוכחה מספקת לדברי הרב הדגול...
    בואו נפסיק.
    לכתוב, לייצר חומר לכתבות, לקרא, לצרוך.

  • 61.

    כתה מעננינת. מעוררת מחשבה. (ל''ת)

    חיים, 17/11/09 20:45

  • 60.

    לא מזמן בתכנית תחקירים היה על בחור צעיר שרצח.

    שירז, 17/11/09 20:45

    הוא ראה שוב ושוב את שתיקת הכבשים והוא במפורש אומר שזה השפיע עליו.
    תוסיפו אלכוהול תערבבו עם תסכול וכעס והתוצאה רצח.

  • 59.

    אם הכותב היה שמאלני עם קוקו ועגיל כולכם הייתם מהנהנים בהסכמה

    חחחחחחחחחח, 17/11/09 20:35

    תוך כדי צפיה.

  • 58.

    אין ספק שהוא צודק

    אמא, 17/11/09 20:34

    יש מחקרים שלמים על זה.
    אתם מול האינטרנט עכשיו כנסו למנוע חיפוש כלשהו ותחפשו מאמרים על זה.
    אחרי שאני נחשפתי למחקרים האלה, הוצאתי את הטלוויזיה מהבית.
    וכן, אני חילונית גאה.

  • 57.

    כותרת פופוליסטית כתבה בלי תוכן. (ל''ת)

    אוי לתנועה שאתה הדובר שלה., 08/11/09 16:25

  • 56.

    חחחחחח

    aשי, 01/09/09 12:56

    חחחח עם כותרת כזו אתה עוד מעיז להראות תמונה של עצמך? השילוב הזה נראה לי די מפחיד וקטלני

    • איזו תגובה מבישה (ל''ת)

      עלוב, 15/12/09 11:18

  • 55.

    נהנים???.

    שי, 01/09/09 01:22

    אנחנו נהנים??? האם זה כולל אותך??? או שמא בערמומיותך הנחשית אתה מוסיף את עצמך על מנת שינתן לך הזכות להטיל רפש וזוהמה על זולתך? לך חנך את עצמך לפני שתבוא לחנך לאחרים אתה ושכמותך אוהבים לראות רצח ואל תכליל אותנו איתך אל תתפול את מחשבבותיך ועולמך הפרטי על זולתך לא כולם כמוך ואל תבוא בערמומיות לומר שאנחנו להוציא ממך ויתר חבריך נהנים מרצח

  • 54.

    נהנים (ל''ת)

    שי, 01/09/09 01:13

  • 53.

    47 תתעסק בסרטים כי בכתיבה את לא משהו בלשון המעטה!

    חילוני, 23/08/09 08:02

    של נעליך מעל רגליך
    לפני שאתה מזלזל

  • 52.

    כבוד הרב, היש לך תואר במחקר סוציולוגי? או שביצעת מחקר אמפירי?

    עופר, 21/08/09 10:24

    כנראה שלא....
    דיבורים מהבטן הם מה שמביא את אוכלוסיית המאמינים להיות מובלים בידי אנשים הקוראים לעצמם רבנים
    אך תפיסת עולמם מוגבלת לקריאת אותו הספר יום אחרי יום ללא תועלת לסביבה... מי האגואיסט?

    • עופר- לפעמים מספיק להתבונן בחיים. זה שווה יותר ממחקרים ותארים

      אחחח, 15/12/09 11:20

      ובטח שהכותב כתב ברמה יותר גבוהה ובצורה יותר משמעותית ממך- האגואיסט

  • 51.

    מעניין אותי כמה חב''דניקים נהנו לשמע הידיעה על רצח רבין הי''ד ? (ל''ת)

    מעניין אותי......., 21/08/09 09:56

    • יצאנו לרקוד ברחובות, אבל הרבנים מהר צעקו שאסור להראות את השמחה כלפי חו (ל''ת)

      תלמיד שסרח, 08/11/09 16:27

  • 50.

    הדת לא תפתור את האלימות הממשלה צריכה להתעורר מה קורה פה הפקרותתתת (ל''ת)

    פרנקה, 20/08/09 23:22

  • 49.

    אין עליך הר' ברוד

    דוד, 20/08/09 16:52

    חזק מתמיד

  • 48.

    בחבד יש דוברים, משיחים,פוליטיקאים,רקדנים,שתיינים - ואין ת''ח אחד לרפואה (ל''ת)

    אהרונוב, 20/08/09 16:50

  • 47.

    שטחי ולא מעמיק, כצפוי

    איתמר, 20/08/09 16:11

    כמה דוגמאות: ''בכל בן-אדם חבוי צד חייתי, שמפיק הנאה מההרג. ההוכחה לכך היא התעשייה המשגשגת של ספרות, תיאטרון וקולנוע המלאה סצנות של רצח והרג בני-אדם'' (צד חייתי? החיות לא נהנות מהרג, הם צדות לשם מזון) וכמובן הטענה השטחית המכלילה על שימוש בסצנות הרג בסרטים (כאילו שיש צד שווה בכולם, והמטרה של כל הסרטים היא להפוך אותנו לברברים צמאי דם באמצעות סצנות כאלה).
    המסקנה פשוטה: כל מי שקוראים לו רב (או קורא לעצמו) מרשה לעצמו להביע את דעתו במגוון תחומים שברובם אינו מבין דבר וחצי דבר

  • 46.

    כמה עצוב, כמה צודק!

    אורן, 20/08/09 16:01

    הפיתרון אחד הוא ואין תחליף: להתחבר לצו האלוקים, ולהיות מוסרי לא כי אני מבין שזה הדבר הנכון - כי השכל בהגדרתו משתנה כל העת - אלא כי ה' ציווה אותנו לא תרצח, לעולם!

  • 45.

    44

    ינוקא, 20/08/09 15:13

    44, ברצונך אולי להכנס לדיון מה עדיף יותר? או שנסגור את הדיון בפשטות של. מה שלא פוגע ביראת שמיים מוסיף ביראת שמים? מה הקשר בין הערצה לרבי ובין רצח, אלימות או סתם איזה כאפה בדיסקוטק מקומי או סתם באיזה בר שכוח א-ל?

  • 44.

    ואתם - חב''ד - נהנים לעסוק בעבודה זרה בפולחן הרבי שלכם

    ליאור, 20/08/09 09:48

    אין חדש תחת השמש, יצר עבודה זרה דבק בכם מאז מותו של הרבי האחרון שלכם. חבל שאתה לא מסתכל במראה קודם להטלת רפש על אחרים

  • 43.

    בני אדם לא כל כך חובבי אלימות כמו שהם אוהבים אקשן

    ג'קסון , 20/08/09 00:44

    בסרט ימי הרדיו כל אמריקה הזדעזע מילדה שמתה כתוצאה מנפילה לבור.כיום אנשים שכחו מה זה חברה לא אלימה וללא פשיעה.כמובן שהטלוויזיה גם אשמה בכך.לכן צריך צנזורה על הטלוויזיה וקוד מוסרי של יוצרי הסרטים.

  • 42.

    צנזרו צנזרו יופי! (ל''ת)

    פרוודה, 20/08/09 00:08

  • 41.

    כמה שהוא צודק! (ל''ת)

    חרם צרכנים עכשיו!, 19/08/09 22:22

  • 40.

    קצת עומק לא הזיק אף פעם

    יהודי שמבין, 19/08/09 21:22

    ההנאה לא נובעת מהרצח אלא מתחושת הנקמה.
    רוב האנושות (לפחות זו המשופעת מזו מהתרבות המערבית) כועסת על כל מיני גורמים שפועלים במציאות , רובה לא יודעת להתמודד עם הכעס הזה ובטח שלא לתעל אותו לפעילות חיובית, מה שגורם לכעס ותסכול מצטבר.
    התוצאה היא שחלק נהיים ''יפי נפש'' שלכאורה נגד כל אלימות (אבל למעשה מפעילים כוחנות ואלימות בדרכים פוליטיות למינהן) וחלק אחר חיים תרבות של בריחה (אסקפיזם בלע''ז) שעוזרת להם להוציא את הכעסים והתסכול בדרך של משחקי מחשב וטלויזיה במקרה הטוב, וסמים ומין במקרה הפחות טוב. חלק מהקבוצה השניה עלולים להיות שותפים לאלימות קשה ואף לרצוח ברגע שיגלו שהמציאות חיה ובועטת למרות שהם מנסים לברוח ממנה...
    רובינו אגב שייכים במידה כזו או אחרת לשתי הקבוצות, ורובינו אגב לא נגיע לאלימות קשה חלילה כי יש לנו מנגנונים טבעים בריאים שאומרים לנו מה טוב ומה לו.
    בכל מקרה זו סקירה כללית ולכל מקרה יש כמובן גם גורמים אישיים נקודתיים.
    NRG לא לצנזר למרות שיש כאן כמה דברים שחורגים מרמת הטוקבק הממוצע , בתודה מראש.

  • 39.

    בקרב חוגים דתיים יש המעריצים את עמיר ימ''ש ואפילו כמה רשעים מהם שעלזו

    סיפוק מהרצח של רבין הי''ד, 19/08/09 20:52

    ושמחו.מעשי הרצח המתועב שלו הפך להיות מקור להשראה והערצה בקרב בעיקר חובשי כיפות.את מעגלים הריקודים וקריאות השמחה אתם זוכרים?

    • הרצח של רבין-בהנחה שהיה כזה- לא נבע מהרצון לרצוח אלא מטעות בשיקול הדעת

      לכן אינו דומה למקרי רצח אחרים, 20/08/09 00:42

      אגב: איפה ראית מעגלי ריקודים על רצח רבין ?

      • הוא בטח מתבלבל עם הערבים שרקדו על הגגות כשנפלו הסקאדים (ל''ת)

        חחח, 17/11/09 20:36

  • 38.

    רשיון להוליד ילדים

    אורי, 19/08/09 20:19

    ואולי ריבוי הבלגן הוא נגזרת טבעית מחוסר התאמה בין יכולת ההכלה של הטבע ו'קדושת החיים' במתקונתה ההתרבותית?
    ילד 'מיותר' אם לא הרג מישהו, אולי הלך לאיבוד, או איבד עשתונות, או לא מימש את יכולתנו המוגבלת להדריכו?

  • 37.

    תתחילו ללמד פרקי אבות גם בממלכתי

    תקנו ערכים וטוב לב שנחלשו עם השנים, 19/08/09 20:12

    ובכלל מומלץ לכל אחד שרוצה ללמוד על עצמו וזולתו איך מתנהגים מדברים וחושבים. דתי או לא דתי. תתפלאו כמה שהטקסט הזה מדבר לכל אחד. ולפני שאתם מעבירים ביקורת, תפתחו את המשנה ותבינו על מה מדובר. תורידו לילדים שלכם רצח, פריצות וטימטום שחוגגים היום בתקשורת- ע''ע הישרדות, האח הגדול,מגודלים או איך שקוראים לזה- תוכניות שמלמדות איך לשקר לתחמן לפגוע ולהשפיל,(אני גדלתי על פרפר נחמד וקיפי בן קיפוד מזעזע לחשוב מה ניכנס לראש של ילדים רכים בימינו, והכל במסווה של ''תרבות'') יש לנו תורת חיים שמדריכה אותנו מה עושים מתי ואיך, והיא המתנה הכי טובה שקיבלנו , נצלו אותה היא כולה שלכם...

  • 36.

    רובנו מבחינים בין אלימות בקולנוע לאלימות בשכונה (ל''ת)

    א.ל, 19/08/09 19:13

    • רק חולי נפש אינם מבחינים בין השניים אבל גם הבריאים בנפשם

      מאבחן, 20/08/09 00:43

      מושפעים מסרטי אלימות, בדיוק כמו מסרטי סקס.

  • 35.

    אני מסכים עם הרבי למרות שהוא דתי. (ל''ת)

    נמרוד, 19/08/09 18:43

  • 34.

    ברוד התנער מרצח מירלשוילי

    דוד, 19/08/09 18:30

    מירלשוילי למד בחב''ד, חי בשכונת חב''ד, אבל ברוד בראיון הסביר כי הנרצח הי''ד אינו חלק אינטגראלי מחב''ד, ולכן חב''ד לא דאגה לו.

    מר ברוד, הלזה אהבת ישראל יקרא?

    ואוסיף משהו חשוב.

    נכון ש'יד לאחים' לא תמיד מיישרים קו עם הבאת ילדי צ'רנוביל לארץ, אבל לכן להתנער מפעיל הארגון? ומי שמייבין מייבין.

    • ממה הוא התנער בדיוק?

      יוסף, 20/08/09 03:12

      מה הוא היה אמור לעשות?

      אף אחד לא ידע שהוא נעדר המשפחה לא הודיעה לא בקשה עזרה ולא רצתה עזרה.

      אבי הנרצח לא עשה כלום ואתה רוצה שחב''ד תעשה, ממה בדיוק חב''ד אמורה להתנער? מדבר שלא קשור אליהם?

      חב''ד כואבים את הרצח יותר ממישהו אחר, אבל לגלגל עליהם את האחריות זו חוצפה הנובעת משנאה חשוכה רבת ימים.

  • 33.

    לסמן סרטים אלימים

    איילת, 19/08/09 18:30

    כמו שמסמנים סרטים פורנוגרפיים כך צריך לסמן סרטים והצגות שבהם יש אלימות ורצח.
    שכל אחד יחליט האם הוא רוצה לראות את זה או ליהנות מסרט יפה בלי אלימות.

  • 32.

    יואו , כמה שהכותב של המאמר הזה צודק

    מופתעת ומאוכזבת, 19/08/09 18:23

    ויש פתרון ? !

    • כל פתרון מתחיל באיבחון הבעיה, כאשר הציבור יכיר בבעיה ימצא הפתרון המתאי

      מאבחן, 20/08/09 00:46

      המתאים

  • 31.

    ונצא לפרסומות........

    רייטינג, 19/08/09 18:19

    נו רייטינג תרבות רייטינג אינה טובה
    לעולם לא תהיה טובה
    אי אפשר לתקן אותה או לשפץ אותה
    רווחיות אפשר גם בדרכים אחרות
    אך לא בדרך הזאת
    צריך משהו שיאזן
    כי אחרת
    נמשיך לראות פרסומות לטיטולים עם ישבנים של תינוקות מקפצים בכתבה על פאדופיל
    נראה עוד מוצצת קרטיב בכתבה על אונס
    ונראה עוד כתבה על פיגוע יחד עם פרסומת למשקה קל,

    הקיצר בלי רגישות ותבונה בלי מתן תשומת לב
    וכשמקרינים רק , כסף כסף חשוב יותר מכל דבר אחר, מבחינה מעשית זה יוצר גם חוסר אונים וכעסים אצל קהלים רבים וגם תחושה שזה מקובל וגם תחושה של זריקת זין כללית

    מצד שני משיכת הקהל יעד על ידי התמכרות לאקטואליה ולחדשות רעות ומזה לעשות את הכסף
    גם לא טוב,
    תנו תוכן, תנו אמת , תנו טבעיות
    תנו קצת שקט,
    העורך צריך להגן עלינו מפני דברים שבאמת מסוכנים לנו, לא להתעסק בזוטות ובז'יטונים.
    העיתונאים של פעם בטח זוכרים את פעם
    אגב זה ככה בכל תחום,
    בואו נמצא את הרווח דרך תוכן ולא דרך תרגילים פסיכולוגיים, אפילו בתחום הפסיכולוגי זה פוגע.

  • 30.

    חישבו על זה - גם התנ''כ הוא סרט מלא אלימות וטירוף. (ל''ת)

    א, 19/08/09 18:01

  • 29.

    איך יכול ''דובר חב''ד לכתוב כלכך הרבה בלי להזכיר את המילה משיח?

    חבדניק אורגינל, 19/08/09 17:53

    שהיא לפי דברי הרבי העבודה היחידה שנותרה ???

  • 28.

    טלוויזיה והעיתונות כל כך גרועות למין האנושי

    צודק במאה אחוז, 19/08/09 17:39

    גם הקלות שבה שוחטים מליונים של פרות ואז אוכלים את הגופות שלהם בתוך לחמנייה עם מיונז הופכת אותנו ליצורים תאבי דם ואלימות

  • 27.

    פסיכולגיה בגרוש... (ל''ת)

    יוסי, 19/08/09 17:35

  • 26.

    שטויות במיץ.... (ל''ת)

    חיים, 19/08/09 17:35

  • 25.

    במקום להאשים את האזרח התמים בואו נשים אצבע על האשם האמיתי: המשטרה

    השני מהאמצע, 19/08/09 17:31

    משטרת ישראל היא גוף פקידותי צמוד מזגנים, שוטרים אינם מסתובבים בשטח, אינם פועלים גם כשמתלוננים (ראה מקרה הרצח בירושלים) ואינם רלבנטיים בעניין מניעת אלימות.
    המשטרה היא גוף שהתנער מהאחריות על שלום הציבור.

  • 24.

    לכל המתלהמים

    עומר תל אביב, 19/08/09 17:30

    תזכרו שאנחנו נוסעים לחו''ל לטיול ואני שחזרתי עכשיו מתאילנד הרגשתי את זה את הבית חבד שם עוזר לכל ישראלי באשר הוא אז בבקשה הכי קל זה לכתוב נגד אבל הם אנשים ממש צדיקים ואני מאמין שכל אחד שהיה בתאילנד מבין מה אני אומר

  • 23.

    לאנשי חב''ד החייכנים

    חיימקה, 19/08/09 17:16

    כדאי מאוד לשלוח את הדובר לקורס תקשורת טוב. יש כמה כאלה בסביבה.

  • 22.

    כבוד הרב ברוד ,להינות מאלימות פיסית דרך הקולנוע או משחק מחשב

    שששבשש , 19/08/09 17:15

    הנו דבר אחד .אולם מכאן ועד להכרזה בומבסטית '' אחנו נהנים וגו''' ? יתכן כי כבודך נהנה מרצח ,אני אישית - כמוני רבים ,אולי הרוב - סולד מאלימות מכל סוג ובכול מדיה .
    כאחד שהרג ,לא מרצונו ,אלא כחלק ממערך לוחם שאולץ להרוג לפני שיהרג . כאחד שראה את זוועות המלחמה על אלימותה (והזוועות הללו עולים בזוועתם פי מונים על מה שמראים לך בווירטואליה)(ראית פעם חיילי אויב בוערים כלפידים וזועקים בקול בלתי אנושי ?וזו דוגמא קטנה...). כאחד שחווה על בשרו...אך אין צורך לחוות אישית זוועות ואלימות על מנת שנסלוד מהם .הכל ענין של יחנוך וגישה לחיים .
    וכמובן אופי חזק .האלימות והברוטאליות שהמדיות מגישות לנו על טס כסף הן אטרקציות שגרתיות ,כפי שהפורנו החופשי ברשת מהווה אטרקציה .
    מי שאינו מעוניין באטרקציות הללו ועושה לעצמו חיים ,מעניינים ומאושרים ,בכל דרך שהיא ,אינו שותך להכללה שעשית ברישא .
    וכאילו יש רבים ,רובנו .

  • 21.

    זווית מקורית

    גבריאלה, 19/08/09 17:15

    לא כל כך חשבתי על זה, אבל נראה לי שהרב צודק.

  • 20.

    להשקיע בחינוך הנוער במקום בבתי הכלא והמשטרה

    ערן, 19/08/09 17:06

    ובתי החולים והקברנים.
    קצת יידישקייט רבוייסי לא הזיק לאף יהודי עד היום

  • 19.

    ברוד מנתח את החברה הישראלית, בואו רגע ננתח אותו. כנסו. דחוף!!!

    הציניקן הצקצקן, 19/08/09 17:06

    מר ברוד היקר תלמד להתמודד עם ההתרחשויות שמזמן לנו הבורא בגבורה ובאמונה ולא דרך עיני היחצ''ן שסיגלת לעצמך

  • 18.

    צודק,צודק,צודק כל מילה בסלע !!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    adinap10 , 19/08/09 17:01

  • 17.

    האמונה ו''ההתחזקות'' בכל הזמנים ובכל הדתות תמיד הובילה

    רוני, 19/08/09 16:56

    ליותר רציחות. המוסר אולי התחיל מאנשי דת אך המשיך ע''י החברה החילונית ולא הדתית. חוקים חברתיים, חוקים השומרים על כבוד האדם וחירותו, חוקים המתייחסים לקבלת האחר, ולפרטיות האדם הן פירותיהם של אנשים חילוניים ולא דתיים. דווקא האמונה באל בכל ההיסטוריה הובילה לשינאת האחר. הכנסיה שנאה את היהודים והסיתה כנגדם,המוסלמים הקיצוניים הדתיים מסיתים כנגדינו והדתיים והחרדים בארצינו הם בעד מלחמה מתמדת על פני שלום, הם מעדיפים עוד חלקת אדמה על פני שלום. הדתיים בארץ הם שוחרי מלחמה ודם שלא מעוניינים להגיע לרגיעה, לא חושבים שיש צורך להתחשב במיעוט הערבי ולא מאמינים שגם לפלשתינאים מגיעה אדמה וארץ משלהם. הם תופסים את הפלשתינאים כפחותים מהם ועל כן כחסרי זכויות. הדת היא האם שמולידה את שינאת האחר, רק העולם החילוני יכול למנוע שינאה וזאת מתוך אמונה שאין ''עם סגולה'' ואנשים הינם שווים בערכם ולכן גם בזכויותיהם. את המוסר של היום מוביל העולם החילוני. בסך הכל גם אנחנו היהודים מעדיפים לחיות בצד חברה של גויים חילונית על פני חברה של גויים דתית, וכך גם כל מיעוט שמעוניין שהתנהגו כלפיו באופן צודק והוגן ויכבדו את אמונותיו.

  • 16.

    אני איני שפוי לפי הרב משום שאני מזדעדע מכל רצח, אונס, פדופיליה וכו' (ל''ת)

    מדינת חלם , 19/08/09 16:52

    • אתה מזדעדע אבל גם נהנה מסרטי אלימות

      סמי, 19/08/09 17:13

      כמו כולנו.
      וזה אולי אומר משהו עלינו.
      קוראים לזה צביעות.
      מצד אחד ליהנות מסרטי אלימות ורצח ומצד שני לגלגל עיניים למרום ולהזדעזע.

  • 15.

    ברוד שרלטן, אינו דובר חב''ד! דובר צא''ח, אולי (ל''ת)

    דובר הגלאקסיה, 19/08/09 16:52

    • בהחלט! שידבר בשם עצמו! אף אחד לא מינה אותו. (ל''ת)

      פנינה, 20/08/09 15:20

      • דווקא האדמו"ר יוסף אהרונוב מליובאוויטש מינה אותו. (ל''ת)

        למה ללכלך?, 08/11/09 16:30

  • 14.

    במקום להגיב לגופו של ענין בגנות האלימות תוקפים פה את חב''ד, למה? (ל''ת)

    עופר1976 , 19/08/09 16:39

  • 13.

    מר ברוד , את בעיית המשיחיות הממאירה של חב''ד כבר פתרת ? (ל''ת)

    קשוט עצמך תחילה, 19/08/09 16:31

  • 12.

    דוקא כתבה ממש לעניין!!! (ל''ת)

    דניאל איש חמודות, 19/08/09 16:29

  • 11.

    צודק

    צודק, 19/08/09 16:23

    צודק

  • 10.

    מסכימה עם כב' הרב. התקשורת לא הניחה לנו!

    קרובה של אחד הנרצחים, 19/08/09 16:14

    התקשרו בממוצע כל 10 שניות!!!
    כל 10 שניות!!!
    אינני מגזימה..
    גם אחרי שדיברו חלק מהמשפחה בתקשורת, זה לא הספיק להם..
    הם רצו עוד ועוד ועוד....
    והם הרבה פעמים כ''כ מסלפים שזה לא ייאמן..
    עד שאתה לא ''בפנים'' אינך מבין עד כמה...
    התקשורת, במהותה, היא דבר כ''כ חשוב.
    ''כלב שמירה של הדמוקרטיה''.
    העניין הוא שהתקשורת כבר איבדה את זהותה ושכחה מזמן את תפקידה.

  • 9.

    אוי, כמה שהרב ברוד צודק

    יניב, 19/08/09 15:41

    המסקנה מעציבה, אך לצערנו הרגשות שלנו כהו לגמרי, עד כדי הנאה - מסוימת - מלשמוע על המקרים המזעזעים. סוג של בידור ורייטניג גבוה.
    חייבים משיח.

    • לא צריך ''משיח''. צריך שהורים יחנכו את ילדיהם לכבד אחרים. צריך -

      ארי, 19/08/09 16:56

      תרבות שבה מי שעבריין נדחה מהחברה. שאנשי ציבור כמו שוטרים ומורים ייתחסו ברצינות לתפקידם או יפוטרו. תרבות שבה שר שהוא גם רב לא יעיז לגנוב. וזה לא קשור לאלוהים - זה קשור לאנשים. החברה הדתית לא עדיפה מהבחינה הזאת מהחילונית.

  • 8.

    ואני קורא לזה קניבליזים מודרני בעולם אנטרופולוגי מתקדם (ל''ת)

    פקק תנועה , 19/08/09 15:16

    • למה אתה מתחזה לפקק תנועה ?

      אחד שמכיר, 19/08/09 16:40

      אנחנו מכירים את סגנון כתיבתו ואת שגיאות הכתיב שלו , לא תוכל לעבוד עלינו מתחזה עלוב שכמוך.

      • מי אתה פקק תנועה יש רק אחד והוא מקרית ביאליק ולמי שיש שם אדום אי אפשר

        פקק תנועה , 20/08/09 08:00

        להיתחזות ולרמות ולעלות טרמפ על גבו

  • 7.

    המאמר - עוד הוכחה שחב''ד הפכה לתנועה שטחית שרק מחפשת רייטינג זול (ל''ת)

    חב''דניק אמיתי שחי על התורה ולא על הפוזה, 19/08/09 14:38

  • 6.

    סוכן משיחיות השקר של ימינו (ל''ת)

    באמצעות ''עלוני'' ''פרשת השבוע'' עלק.., 19/08/09 13:58

  • 5.

    אז מה שאתה מציע

    מיקי, 19/08/09 13:58

    זה לחזור לימים שסקלו באבנים מי שלא שמר שבת?

    • איפה ראית הצעה כזו במאמר זה ?

      חסר פשר, 19/08/09 14:14

      כשאין תגובה, פשוט לא מגיבים.

      ********** כה פשוט ********

  • 4.

    עד כאן

    יעל ש., 19/08/09 13:49

    עם זה אני מסכימה- חייבים להעמיק את החינוך לאמונה ולהשריש הכרה שיש ''עין רואה ואוזן שומעת''. יש לחזק את האמונה בקדושת החיים ובאיסור המוחלט ליטול חיים. חיי-אדם קודש הם וכל רצח הוא פשע איום ובלתי-נסלח,

    לא עם המשך הפסקה.
    עין רואה, אוזן מקשיבה ויד שופטת.

  • 3.

    חב''ד זה התגלמות האמונה העיוורת יש להאמין במה שאמרה התורה

    מוטי, 19/08/09 13:32

    ולא במה שאמר דובר חב''ד

  • 2.

    יש לי שאלה:איפה אלוהים שלך בכל הסיפור הזה?למה הוא לא מונע את כל הרצח?

    שאלת תם, 19/08/09 13:31

    היתכן שהוא לא בדיוק ''אל רחום וחנון''?
    היתכן שפשוט כבר לא איכפת לו מברואיו?
    היתכן שגם הוא לא יכול לעשות,או למנוע,משהו?
    (מזכיר לי את השאלה אם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא מסוגל להרים...)
    או שיתכן וכלל אינו קיים?

    • תם? ממש לא רדוד, שטחי, ונבער יותר מתאים - בחר לך כנוי מאלה (ל''ת)

      את פתח לו, 19/08/09 13:49

      • חוץ מלתת לי כינויים,לא ממש התייחסת וענית לעצם הענין.

        שאלת תם, 19/08/09 14:26

        מאד בוגר,אין ספק.

    • אלוהים אינו שלו.. הוא שלי ושלך ושלנו.. גם אם תעצום עיניים חזק חזק

      הדבר לא ישנה את העובדה הבסיסית הזו, 19/08/09 13:53

      ב) אלוהים נותן חופש בחירה לברואיו+המלצה לבחור בטוב, כמו שקראנו בפרשת השבוע, '' ראה נתתי לפניך את החיים ואת המות, ובחרת בחיים''.

      • לפי דבריך,אלוהים לא קובע הכל,בעצם.הוא משאיר לאדם לבחור.

        שאלת תם, 19/08/09 14:24

        וזה יוצר בעיה בקביעה הדתית שהכל נקבע ע''י אלוהים והוא יוצר הכל וקובע הכל בעולמו.
        איך לימדו אותי?שאין אדם מרים אצבע למטה אם אלוהים למעלה לא קבע שכך הוא יעשה.
        בעיה,לא?

        • עוד חכם בא לשכונה. אולי תפנה קצת למבוא למאטפיזיקה ותלמד דבר או שניים

          א פ י לו, 19/08/09 16:24

          בטרם תיכנס לסוגיות תיאולוגיות?

        • מקווה שאוכל לעזור

          נדב, 19/08/09 16:47

          מופיע בחז''ל כלל ש ''הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים'' כלל זה בא לבטא את העמדה שה' משגיח על הבריאה אך נותן לאדם את הבחירה החופשית למעשיו, לכן האדם שותף בעולם ומכאן אחריותו הרבה. אם תשאל את השאלה על האבן, התשובה היא עמוקה מאוד ואני לא מתחמק אלא לא עונה מהסיבה הפשוטה שאני עצמי מבין אותה בצורה מאוד כללית כך שאין לי יכולת להסביר אותה לאחר. בגדול צריך לדעת שעצם היכולת של הכל יכול להשאיר חלק מההנהגה למישהו אחר מגדילה אותו עוד יותר וראה בסרט ''רשימת שינדלר'' את הסברו של שינדלר למפקד המחנה בדבר הקיסרים (להבדיל, כמובן שלהבדיל...) שגדולתם מאפשרת להם לרחם, ז''א, להוריד משהו מהשליטה שלהם...
          יום-טוב.

          • לגבי האבן - משום מה מסבכים את זה מעבר לדרוש. מדובר בהגיון דו ממדי

            שלום כתה א', 19/08/09 17:44

            שמתאים כשעשוע לילדים ולהפתעתי נופלים בפח הזה לא מעטים.
            מדובר במשחק מלים שובב אך עקר.
            הנה עוד דוגמאות
            האם אפשר לעשות דבר שאיננו? האם אפשר לייצר ישות שאיננה קיימת?
            והאם העובדה שהעגה המילולית ''חצי חי'' שווה לעגה ''חצי מת'' אומרת שחי ומת זה אותו הדבר?
            ואחרון, לבוגרים יותר, האם אלוהים יכול להפחית מכוחו?...

            בקיצור ילדים, רוצו לסדר תיק קלמר ופלפון, שנת הלימודים מתחילה...
            שנה טובה ומתוקה

    • הקב''ה לא לוקח את הבחירה מאף אחד. (ל''ת)

      פשוט, 17/11/09 20:42

  • 1.

    גם ההסתה של חב''ד נגד חיילי צה''ל היא מעשה אלים . די להתחסדות. (ל''ת)

    קצין במיל., 19/08/09 13:28

    • ככל הידוע אף חייל לא נהרג מהסתת חב''ד נגדו-בהנחה שאכן ישנה הסתה

      מאמר מעולה, 19/08/09 13:58

      לעומת למעלה מ- 10 מקרי רצח בשבועיים האחרונים בלבד- חלקם מזעזעים ביותר.

      הרב ברוד מצביע על חלק מהגורמים למעשי האלימות המזעזעים, וחבל שאתה תוקף אותו בפן המגזרי הצר במקום להגיב לגופו של ענין.

    • על איזה הסתה אתה מדבר? (ל''ת)

      חבד הכי תומכים בחיילים, 19/08/09 19:56

    • ההסתה של חבד היא נגד ויתור שטחים לטרורסטים

      ישראל, 20/08/09 00:03

      ןמדיניות ההתרפסות לאמריקה, דהיינו שהצבא ממשיכה את מדיניות של אנחנו חלשים נגד הגדול כדיי לנו ללכת כצאן לטבח כמו בשואה.