• 32.

    האם ירדה הפשיעה או השתנה הסיווג?

    מעניין, 21/08/09 00:27

    למשל, את הירי בחלפון שכמעט גרם למותו סיווגו כחבלה קשה...

  • 31.

    המשטרה משתיקה את הפשיעה כי משתפת פעולה עם העברינים

    tjs vgo, 20/08/09 15:50

    נתוני המשטרה מצביעים על השחיתות הנוראה ששוררת שם , אני עד למקרה מזעזע של אלימות מתמשכת ,סחיטה באיומים וכו' שהמשטרה הפסיקה חקירה בשל- אין עוון פלילי

  • 30.

    הילד בן 5

    עומר, 19/08/09 08:19

    הילד בן 5 שתבה בספורטן פתח תקווה

  • 29.

    זה לא חשוב מה מפרסמת המשטרה...מה שחשוב זה מה שמרגישים האזרחים..פחד.. (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 18/08/09 21:35

  • 28.

    חחחחחחחחחח

    amir, 18/08/09 17:05

    אני מכיר לפחות 10 אנשים שלא התלוננו על פריצה לרכב, חוליגניות וסתם הטרדה.
    תעמדו אתם בתור להתלונן ושלא יעשו עם זב כלוםםםםםםםם

  • 27.

    מעצבן לשמוע שהציבור לא מתלונן,בישראל כל סטירה מדווחת,מה לא מתלונן? (ל''ת)

    רן, 18/08/09 15:00

  • 26.

    סתם בכיינים,ישראל אחת המדינות הכי בטוחות בעולם,נראה אותכם מסתובבים בלי

    רן, 18/08/09 14:56

    נראה פה מישהו מסתובב בלילה במדינות אחרות,אפילו באירופה,אין סיכוי לצאת מזה ללא פגע או נזק כספי,שלא לדבר על אמריקה או אסיה,שחוץ מיפן מאד מסוכנות בלילה

  • 25.

    אולי כי הציבור לא כל כך מאמין ביכולת של המשטרה בכל מה שקשור

    shababi , 18/08/09 14:54

    לאירוע שלא יתפוס פרסום מיוחד. ובגלל זה אנשים פשוט לא מתלוננים

  • 24.

    הנתונים הם אמת, זאת המציאות שמשקרת

    מכון גיאוחארטה, 18/08/09 14:49

    אזרחי ישראל חיים בעצם בעולם מאטריקס דמיוני והמציאות היומיומית שלהם היא רק הזיה, אשליה, תעתוע ודמיון-שווא.
    האמת היחידה והמוחלטת נמצאת בדיווחי המשטרה ושם היא המציאות האמיתית.
    זאת אולי הסיבה שלאחרונה, יותר ויותר אזרחים ברחוב מתפקחים ועוברים לעולם האמת.

  • 23.

    כל הכבוד ל NRG גוף התקשורת הראשון שהעז

    רועי מכרמיאל ששירת בשטחים, 18/08/09 14:49

    להצביע על הבעיה במגזר הערבי שפוגעת בראש ובראשונה באזרח הערבי שומר החוק שמגיעה לו איכות חיים ואכיפת חוק,כי אכיפת חוק זה שירות לאזרח!

    בתגובה ל 15,אני שירתתי בשטחים לא הרמתי יד על אף פלשתינאי או על ערבי אחר אזרח ישראל

    אני אזרח שומר חוק,משלם מיסים,מנומס,לא דוחף בתור לא צועק לא מקלל.

    רוב הלוחמים הקרביים שאני פגשתי אינם אלימים כי הם יודעים מה מחיר האלימות.

    הטענה שלך ושל חברייך היא מופרכת וחבל שאתם מנצלים כל הזדמנות על מנת לקדם אידיאולוגיה פוליטית.

    איך זה עוזר למגזר הערבי אלוהים יודע.

  • 22.

    לא מאמין למשטרה- יש פשוט ירידה במספר התלונות בגלל אוזלת ידם. (ל''ת)

    רעמסס, 18/08/09 14:48

  • 21.

    אני יכול לומר שלא אתלונן במשטרה

    לא מדווח, 18/08/09 14:29

    לצערי, קשה לי לדמיין מצב שבו אתלונן במשטרה, אם מישהו יפגע בי. איזו מטרה זה ישרת? המשטרה תגן עליי? מניסיון אישי, התשובה היא: לא.

    ההסכם שבעל פה אומר: 1. בבעיות של אלימות קשה: היה חסר-אונים לחלוטין אם אינך מעוניין או מסוגל לרדת לרמת האלימות של תוקפיך, ו-2. בבעיות קלות כמו פריצה וגניבה: מלא טפסים, הגש תביעה לחברת הביטוח בכדי לנהל איתה קרב מר בנושא פיצוי כספי, שכח מזה.

    מעשית, זה אומר שאם מישהו יפרוץ לי לבית ויתנהג באלימות, יש לי שתי אפשרויות: או שאהיה מוכן להגיב באלימות דומה (אני לא), או שאהיה טרף קל. זה לא גורם לי לישון בשקט. שתי האפשרויות מופרכות בעליל.

  • 20.

    זהו? חזרנו לריאליטי?

    1, 18/08/09 14:14

    תודה על הסטטיסטיקה... ואיפה היוזמה לשפר את הסיכוי לצאת לרחוב לא מאוים ולחזור הביתה?
    יש אלימים שמכופפים לנו את הצורה ברחוב, ויש המתוחכמים שמכופפים תקנות וחוקים.
    תפקידו העיקרי של עיתונאי טוב הוא חשיפת השקר, הקשר בין עולם תחתון וחתירה להון.
    כי ביניהם נמצאים כולנו, אלה שמנסים להוות את מעמד הביניים, בלי לאכול את הזולת.
    חשיפת כיפופי האמת, הרוע ברישיון תביא לחוקה/חינוך ופיתוח מאוזן.

  • 19.

    פשיעה

    שוטר, 18/08/09 14:08

    אין ירידה המשטרה עובדת על כולם עוצרת על החזקת סכין יפנית ברכב רק להגיד שהיא עובדת

  • 18.

    האלימות ''המותרת'' בשטחים - מחלחלת לארץ,,, אלא מה חשבתם ??? (ל''ת)

    כל הכיבוש הוא אלימות אחת מתמשכת כלפי מליונים, 18/08/09 14:03

    • תקיפות נבלמת כנגד אויב מתהפכת כנגדנו

      פאסיב אגרסיב, 18/08/09 14:32

      אין הבדל בין חייל המוכר נשק לעבריין ערבי, ובין איש עסקים/ציבור התומך בנסיגה לאומית תוך הבטחת רווח אישי דרך העולם הערבי.

    • בגלל רפי שכל כמוך הזנחנו את הטיפול בפשיעה

      פנדה , 18/08/09 14:40

      כשאני הייתי ילד לא הייתה כזאת אלימות - היינו משחקים ברחובות בחופש הגדול עד אמצע הלילה, היו ערסים אבל הם פחדו להרים את הראש כי היו מדורניקים על אזרחי שפוצצו אותם מכות באופן רנדומלי.

      ואז הגיע אסון אוסלו.... שלום מתהווה עם הפלסטינים הוחלף בהסכם שלום (=מלחמה במזה''תית מדוברת), והמשטרה נאלצה להפנות כוחות רבים לטיפול ב''קרבנות שלום'' כאלה ואחרים. האינתיפאדה השנייה, אותו סיפור - נסיון של בעלי הון אינטרסנטים לכפות שלום מלמעלה הביא למלחמה, ואז כבר המשטרה הייתה כל כולה שקועה בשטחים. למי היה זמן להתעסק עם גברת שרה השכנה, יש מחסומים להקים, מבוקשים לעצור... שורה תחתונה - מאמצע שנות ה-90 אין משטרה בישראל.

    • כל מילה בסלע!! כל נסיון לנתק את הקשר בין הדברים הוא שיקרי ומטעה.. (ל''ת)

      פוליטיקלי קורקטיות היא מכשול בדרך להתמודדות אמיתית, 18/08/09 16:20

  • 17.

    סטאטיסטית יש ירידה כי התושבים לא מתלוננים ,כי לא סומכים על המשטרה

    אזרח מופקר, 18/08/09 13:55

    רק מי שיש לו פריצה לבית עם ביטוח שחייב אישור מהמשטרה מתלונן רבים פשוט לא סומכים על המשטרה ,שתעשה משהו .ולכן נרשמו פחות תלונות אבל זה לא אומר שנפרצו פחות בתים .

  • 16.

    הפשיעה המדווחת במגמת ירידה

    jj, 18/08/09 13:53

    שיעור העבירות האלימות במגזר הערבי גבוה פי שלושה מייצוגו בחברה הישראלית

  • 15.

    לא.... מה פתאום..... זו סתם בדיחה שחורה..... (ל''ת)

    maia, 18/08/09 13:52

  • 14.

    זה לא משנה אם זה גובר או נורמלי מבחינה סטיסטית זה פשוט לא צריך ליקרות (ל''ת)

    פקק תנועה , 18/08/09 13:50

    • אבל הישרדות היא טבע האדם,והישרדות לפעמים היא רצח

      רן, 18/08/09 14:57

      ראה קין והבל

    • נכון...כבר לא בטוח ברחובות...האזרחים חשים חוסר בטחון.... (ל''ת)

      ברווז ושמו געגוע , 18/08/09 21:33

  • 13.

    המשטרה עובדת מהר שמדובר בסלבריטיס, ראו מקרה טופז ומרגלית

    משה, 18/08/09 13:49

    בכל מקרה אחר ''אין עניין לציבור''

  • 12.

    אלימות

    אליהו דן, 18/08/09 13:38

    משטרה חלשה מאוד הציבור לא מתלונן במשטרה

  • 11.

    ספורי סבתא

    בודק, 18/08/09 13:35

    עבור מצגות שרי בטחון פנים והמפכל

  • 10.

    האמת היא שהציבור לא מתלונן במשטרה.

    מאיר הכהן , 18/08/09 13:33

    ולציבור נמאס מסחבת וחוסר טיפול נכון בפשיעה,

    המשטרה שלנו לא עטבדת בכלל למעט בחקירות פוליטקאים וייצוא עבריינים לחו''ל.

    חבל חבל חבל. מתי נהיה מדינה מתוקנת...

  • 9.

    מה, שוטרים יודעים לספור?

    לא ידעתי!, 18/08/09 13:14

    ואפילו לקרוא מספרים?
    לשאול את המשטרה לגבי נתוני הפשיעה זו הבדיחה הכי מוצלחת ששמעתי לאחרונה.
    אם בכל זאת רוצים לקבל את הנתונים, יש לפנות ללשכה המרכזית של ארגוני הפשע.
    פתוח כל שעות היממה. ללא הפרעה.

  • 8.

    מילת הקוד הנבהירה הכל'' מדווחת''

    שמרית, 18/08/09 13:14

    כל עוד רבים רבים מתייחסים למשטרה בחוסר אמון מוחלט ומגיעים להתלונן רק כשיש צורך (ביטוח) אז כל נתוני המשטרה שווים לתחת.

  • 7.

    על שקרים, שקרים ארורים וסטטיסטיקה...

    פנדה , 18/08/09 13:11

    כמה ממקרי תקיפה חמורה אכן מדווחים? כמה גניבות ושודים אכן מדווחים? לדעתי שיעור הדיווח נמצא בירידה חדה, משום שמדיווח לדיווח האזרח למד שדיווח משטרתי יכול רק לסבך אותו - הרי כולנו מכירים את הסיפורים על האזרח התמים שמדווח על פריצה ובסוף נעצר בעצמו, או ששמו מגיע לגורמים לא נכונים וכו'. לעומת זאת - מתי בפעם האחרונה שמענו על אזרח שהתלונן, המשטרה הגיעה ותפסה מיד את העבריין על חם? מאוד נדיר.

    עזבו אתכם מהססטיסטיקה הזאת, עובדתית כל אחד ואחת מאיתנו מרגישים עלייה באלימות, גם אם יש ירידה בפשיעה הקשה, הרי שהיא משפיעה פחות על חיינו מהפשיעה הקלה - אליה צריך להתייחס ובה צריך לטפל, למרות שהיא לא מופיעה בסטטיסטיקה.

  • 6.

    בענין הפשיעה אצל הערבים

    אורית, 18/08/09 13:04

    ''סממנים תרבותיים''? שוב רוצים להתיחס בסלחנות לאלימות והעבריינות במגזר הערבי באמתלה של ''סממנים תרבותיים'' ?! תסלחו לי אם אני לא מוצאת שום דבר ''תרבותי'' באחוז הגבוה של עבריינות במגזר הערבי וכבר מזמן הגיע הזמן להפסיק עם הסלחנות שאנו נוקטים ביחסנו אליהם ''כי זו התרבות שלהם...''

    ואולי גם הגיע הזמן שציבור הערבי עצמו יוקיע את העבריינות שבתוכו במקום לעודד ולקבל אותה כנורמה!

  • 5.

    ביחס לכל העולם שיעור הפשע בישראל הוא נמוך ביותר.

    ציוני , 18/08/09 13:02

    לא מרגישים זאת כי התקשורת הישראלית בניגוד לכל תקשורת אחרת בעולם מפרסמת בכותרות כל מקרה ומקרה..

    אין דבר כזה בשום מקום בעולם..

    זה מזכיר את מה שהולך עם תאונות דרכים.. כל תאונה עם הרוגים מקבלת כותרת ראשית - אין שום דבר כזה בעולם..
    ואז מתפלאים למה אנשים חושבים שיש כל כך הרבה תאונות, למרות שהשוואה בינלאומית מראה שיש פה הרבה פחות הרוגים מתאונות מאשר במדינות אחרות בעולם.. ובנוסף שמספר ההרוגים הוא בירידה מתמדת משנה לשנה.

  • 4.

    למרות זה מצוין בכתבה אני רוצה לחדד את הנקודה.

    חבוב, 18/08/09 12:58

    מדובר בירידה בדיווחים למשטרה. ראו את כל כתבות בשאר האתרים שמתפרסמות בימים האחרונים. כולם מתארות טיפה קטנטנה בים של תלונות שהוגשו ולא נעשה אתם כלום!!! אז ברור שלא ידווחו למשטרה. כל עבריין דאלים, אז מה אכפת לו.

  • 3.

    נתוני רצח זה הנתון הכי אמין - וגם בו יש ירידה

    יוני, 18/08/09 12:50

    לפני שיגיעו כל התגובות של - ''המשטרה משקרת'' או ''אנשים לא מדווחים'' -
    הנתון הכי בטוח הוא נתוני רצח, כי כולם בסופו של דבר מתגלים (מלבד אולי מקרים בודדים מאד) - וגם בהם יש ירידה.
    הוכחה ברורה לירידה באלימות בישראל.

    • רצח זה רק קצה הקרחון של האלימות

      פנדה , 18/08/09 14:32

      אם יש 3 מקרי רצח בשנה אז האלימות בינונית? ואם יש 4 אז האלימות קשה? כמות מקרי הרצח לא מעידה יותר ממה שקצה הקרחון מעיד על ה-90% שנמצא מתחת למים.

      האמת היא שתחושת חוסר בטחון לא נובעת ממעשי רצח - היא יותר נובעת מכתובות גרפיטי, חלונות שבורים, לכלוך ברחובות - ובעיקר מערסיזם (בריונות). כשאני הולך ברחוב ומישהו זורק הערה גסה לבת-זוגי - הארוע הזה לעולם לא ידווח, אבל תחושת הבטחון שלנו תרד פלאים. כשאני יודע שאם יפרצו אלי לדירה באמצע הלילה עדיף לי להתעמת עם הגנבים (או עם חברת הביטוח) מאשר לקרוא למשטרה - אז גם הארוע הזה לא ידווח, אבל אני אשן פחות טוב בלילה. וזה בדיוק מה שמחקר הארוורד (שמיוחס לג'וליאני שאימץ אותו) קבע ב''תאוריית החלונות השבורים'' - שחשוב יותר למגר את העבירות הקלות המשפיעות על איכות החיים, ובכך גם מונעים עבירות קשות יותר.

      עצה לחיים - אם כואב לך הגרון, והרופא אומר שאין לך כלום - חפש רופא אחר. רק אתה יודע מה כואב לך ואיפה - ואנחנו יודעים בדיוק שסרטן האלימות מתפשט בגופנו, גם אם לא רואים אותו ברנטגן המשטרתי.

  • 2.

    ''דיווחי המשטרה''

    יעקב, 18/08/09 12:28

    אתמול הופיעה ידיעה בה מספר שוטר, לשעבר, שעבד במחלקת הדובר במשטרת ישראל:

    פרצו לבנין 1 ל-8 דירות,זה נרשם כפריצה בודדת בדיווחי המשטרה.

    תפסו את הגנב הנ''ל, זה נרשם כפענוח 8 פריצות.

    למי להאמין...

  • 1.

    אשריי המאמין לנתוני המשט-רע

    עופר, 18/08/09 12:22

    יש להם אינטרס ברור להציג מגמת ירידה בעוד שכל אזרח מהשורה יעיד כנגד על אוזלת היד