• 45.

    סופסוף מישהו שמדבר באופן שקול ולענין, בלי להתלהם (ל''ת)

    שרון, ת''א, 17/08/09 19:04

  • 44.

    כרגיל הקפיטליסטים החזירים אשמים בכל

    מחפס קורבנות, 17/08/09 17:13

    דרך פתתית של הכתב לדחוף את הדעות שלו בלי קשר אני מקווה שמעריב לא ינסה לצנזר כהרגלו דעות שהם נגד הסוציאל דמוקרטי

  • 43.

    צודק, זה 80% מהסיפור (ל''ת)

    דודי, 17/08/09 16:46

  • 42.

    סוף סוף

    אלעד, 17/08/09 14:29

    התייחסות רצינית ולא פופוליסטית לנושא האלימות.

  • 41.

    צודק

    מורה סוציאל דמוקרטית, 17/08/09 10:35

    הניתוח שלך נכון מתחילתו ועד סופו.
    אני מזניחים את החלשים- השנה, למשל, קיצץ משרד החינוך קיצוץ אנוש בתכניות לקידום נוער והפריט את פרויקט ''היל''ה'' מתן חינוך לנושרים.
    כמה מחברי הכנסת שלנו, שמקדמים מדיניות שונאת אדם וחסרת כל שמץ רחמים כלפי אלה שלא שפר עליהם מזלם ונולדו במתחם מגורים מבוצר- קופצים במין עוית רפלקטיבית ודורשים עונש מוות כל פעם שאלימות מתרחשת. אני לא רוצה להעיז ולחשוב איפה יהיו נערים ונערות שנושרים ממערכת החינוך ומסתובבים ברחובות מבלי שאף אחד תומך בהם ומבלי שיש בידם כלים להתמודד עם מציאות החיים הקשה.לתלות אותם זה קל וזול- לטפל בהם כמו שצריך- זה אולי יבוא על חשבון דברים אחרים (עשרות לשכות שרים שאין בהן צורך, לדוגמא).

  • 40.

    צודק

    מורה סוציאל דמוקרטית, 17/08/09 10:34

    הניתוח שלך נכון מתחילתו ועד סופו.
    אני מזניחים את החלשים- השנה, למשל, קיצץ משרד החינוך קיצוץ אנוש בתכניות לקידום נוער והפריט את פרויקט ''היל''ה'' מתן חינוך לנושרים.
    כמה מחברי הכנסת שלנו, שמקדמים מדיניות שונאת אדם וחסרת כל שמץ רחמים כלפי אלה שלא שפר עליהם מזלם ונולדו במתחם מגורים מבוצר- קופצים במין עוית רפלקטיבית ודורשים עונש מוות כל פעם שאלימות מתרחשת. אני לא רוצה להעיז ולחשוב איפה יהיו נערים ונערות שנושרים ממערכת החינוך ומסתובבים ברחובות מבלי שאף אחד תומך בהם ומבלי שיש בידם כלים להתמודד עם מציאות החיים הקשה.לתלות אותם זה קל וזול- לטפל בהם כמו שצריך- זה אולי יבוא על חשבון דברים אחרים (עשרות לשכות שרים שאין בהן צורך, לדוגמא).

  • 39.

    ישראלי שיודע לקרוא את המציאות

    זכריה גוטמן, 17/08/09 04:49

    רוב הישראלים רחוקים מלהבין את ההתרחשויות סביבם.

    כמובן שרוב הישראלים יודעים, שצהל הוא
    הצבא הטוב בעולם ואין כמו מערכת המשפט שלנו.

    אבל, לא הכל כה פשוט.

    הפשיעה, ההתעללות, החובבניות של רשויות
    השלטון, כל אלה נוצרו בגלל חברה שהוזנחה,

    ראש ממשלה שמיטיב עם העשירים על ידי לקיחה
    מהחלשים,

    חברי כנסת שעסוקים בדאגה לעצמם וזה רק על
    קצה המזלג.

    אבטלה, פשיטות רגל, עוני וילדים שגדלים
    במשפחות מצוקה, מוכרים לסטודנטים
    לסוציולוגיה, כיוצרי פשיעה בכל התחומים.

    הפתרון איננו רק על ידי המשטרה.
    הפתרון צריך להיות רחב בהרבה.
    בשלב הראשון לסלק את המושחתים
    ממעוזי המינהל הציבורי.

    אולי כדאי גם שהמשטרה תתערב בנעשה
    ברשות המיסים ?

    תודה לכותב, שחידש אצלי את התקווה
    שנותרו לנו גם אנשים חושבים בישראל.

  • 38.

    כול הכבוד יאיר כול מילה בסלע

    שי, 17/08/09 00:13

    אבל אם ביבי וברק הפוסט ציונים שמוכרים את המדינה בעבור נזיד עדשים, אין שום סיכוי לשינוי אנחנו על סף החורבן

  • 37.

    שכחת להאשים את ההתנחלויות

    יצחק המצחיק, 16/08/09 23:53

    דמגוג מטופש.

  • 36.

    רדידות וסיסמאות חסרות הקשר

    זלמן כץ, 16/08/09 23:45

    מזמן לא קראתי כתבה כל כך רדודה,שנזרקות בה סיסמאות חסרות בסיס וללא הקשר לעובדות.באם הכותב היה עורך דין בהליך משפטי שהיה אמור להוכיח את הקשר בין אלימות להפרטה,אזי,הטיעונים שלו בכתבה היו ניפסלים באיבם ,כלא רלוונטים.האם הכותב סבור שהקוראים הינם דבילים,איזה נימוקים מגוכחים הוא מעלה כאן בנסיונו ההזוי להסביר את ה,,קשר,, בין הפרטה לאלימות.

  • 35.

    דברי הבל. בתור דיאגנוסטיקן חברתי אתה גרוע

    יעקב נאור, 16/08/09 23:35

    אכן החברה הישראלית חולה אבל לא הבחנת נכון את מחלתה.
    מחלתה נעוצה בחילוניותה. זאת חברה שמגדירה את עצמה כישראלית ולא כחברה יהודית משום שפרקה מעליה עול תורה ומצוות. לכן היא חברה ריקנית, מוכת סמים, אלכוהול, עברינות, פשע ושחיתות.חברה שערכיה מסתובבים סביב הנאות חיים זולות ורדיפה אחרי רמת חיים חמרית וסטטוס חברתי. יש פה תהליך שנמשך כבר החל משנות השישים ועתה הוא נתון לקצב מואץ.
    זאת הסיבה מדוע צעירות יהודיות מתפתות בקלות כזאת לבלות עם צעירים ערבים משום שחוץ מבילויים זולים אין להם תוכן ערכי ומשמעות בחייהן.
    בקיצור זאת חברה שחיה בריק קיומי לפי ההגדרה של ויקטור פרנקל.

  • 34.

    אין כל קשר להפרטה. זהו חינוך לקוי וזהו שלטון חוק רופס.

    אייל , חולון, 16/08/09 22:22

    לא צריך להדביק לתופעות המזוויעות שלנו שום הורים אחרים מלבד הביולוגים.

    • שלטון רופס הכרחי להפרטה וחינוך לקוי הוא התוצאה שלה

      רמי, 16/08/09 23:53

      שלטון רופס הוא בדיוק מה שהמפריטים רוצים, כי כך הם משתלטים על נכסי הציבור. זהו היזון חיובי של שלטון מוחלש, שמוותר על סמכויות לטובת בעלי ההון, המחלישים את השלטון המרכזי עוד יותר, כך שיוותר על סמכויות נוספות. וכמו שכבר נאמר, ההדרדרות הזו היא תולדה של האסון של 1977, שאת פירות הביאושים שלו אנחנו כנראה נמשיך לאכול.

  • 33.

    בעידן הניאו ליבראלי הפוסט מודרני האדם הפשוט

    קובי, 16/08/09 22:20

    הופך לבורג במכונה גדולה שהיא המונופול התאגידים הדורסנים שהם מיעוט בעולם גולבלי שההפרטה בו . הכסף האיגואיסטיות האנוכיות לפני האדם .מנטליות ותרבות הצריכה חסרת האחריות המותגים הם המכונה הגדולה הדורסנית שהבורג הוא חסר אונים מרגיש שנמצא בסביבה עוינת דורסנית נצלנית חסרת פשרות .העולם הגלובלי נאיו ליבראלי הביא להתנגשויות אתניות בין חברות שונות בעלי מנטליות ודת שונה .זה מביא לאלימות שינאה וטינה .כמובן זה לא מצדיק רצח או כל סוג של אלימות . אבל לפני משטרה בתי סוהר עונשים או חרם . החברה האנושית חייבת לטפל בבעיה הגלובלית שמחרסמת בחברה האנושית .

  • 32.

    לא בגלל ההפרטה

    דניאל, 16/08/09 22:13

    אבל הקשר ברור.מי שמנסה להסתיר את הקשר בין ההפרטה לדעת לבין תחושת ההתפוררות של שירותי השלטון ותחושת חוסר האונים עובד על כולם ועל עצמו בעיניים.

  • 31.

    מי ששתק כשעקרו בכוח ילדים מביתם בגוש קטיף וזרקו אותם לרחוב תרם לאלימות (ל''ת)

    המטיף, 16/08/09 20:42

  • 30.

    במקום להכות על החטא, לSMALLנים התעוזה להאשים את הימין? (ל''ת)

    יודע-דבר , 16/08/09 20:38

  • 29.

    כשאני קורא ושומע על ''ערכים'', אני מבין שלכותב אין באמת מה להגיד.

    Yossi V , 16/08/09 20:37

    האלימות אצלנו נובעת מסיבה פשוטה: מערכת אכיפת-החוק, אינה מתפקדת. המשטרה לא נראית ברחוב. השופטים מרחמים על העבריינים, והפרקליטות מתחת לכל ביקורת. בנוסף,
    כלי התקשורת ''מבינים'' אלימות אם היא באה ממגזר שהם תומכים בו.
    הציבור מאמין בטעות שאם היתה לך ילדות קשה, צריך להתחשב בכך...
    ושעבריין שהוא מבוגר מספיק כדי לפגוע בזולת, עדיין זכאי בטעות להתחשבות בשל גילו הצעיר...

  • 28.

    הפרטה = כוח לעשירים בלבד

    Ehad Haam-Zionist , 16/08/09 20:23

    ראינו את הניצול הציני של חברות כוח האדם למינהן.

  • 27.

    קצב, אולמרט, הירשזון, דרעי, רמון, בן ניזרי- פלא שהעם פורק עול? (ל''ת)

    רעמסס, 16/08/09 20:10

  • 26.

    מנסה לדחוף את הדעות שלו

    בלה בלה, 16/08/09 18:49

    נסיון פתתי להסית את נושא האלימות מסדר היום ושוב להעלות את עיניין ההפרטה וכלכלת השוק ושטויות שלא קשורות בכלל לנושא מספיק לדחוף את הסוציאל דמוקטי בכיני לכל חור

  • 25.

    מאמר טוב ונכון-יש קשר הדוק בין המעבר לקפטיליזם נוסח אמריקה ועלייה בפשי

    דודי, 16/08/09 18:43

    ארה''ב עצמה היא הדוגמא הטובה ביותר.
    אחוז המשטרה שם לגבי אוכלוסיה הוא מהגבוהים בעולם בנוסף לכוחה ועוצמתה של המשטרה שם.
    למרות זאת אחוזי הפשיעה שם מהגבוהים בעולם וישראל הולכת בעקבותיה.

  • 24.

    זה לא מאמר. זה פמפלט שמאלני עלוב ולא מבוסס

    ציוני, 16/08/09 18:19

    מדינה שבה הבריונים בכפר ובעיר אומרים לה- תישארי בחוץ אחרת יהיו מהומות - היא לא מדינה - היא בדיחה

    מדינה שבה קבוצה דתית קיצונית (הווקף ולא רק החרדים הקיצונים) מאיימת באלימות אם כך או כך יעשו היהודים - היא לא מדינה

    היא פוסט מדינה. קודם צריך להחזיר את הריבונות בארץ ואז נראה.

  • 23.

    לא הקפיטליזם - הליברליזם

    הפוך גוטה, הפוך, 16/08/09 18:15

    ההפרטה לא גורמת לאף אחד להכות למוות.
    ההפקרות כן.
    ההפרטה לא גורמת לאף פושע להסתובב ברחובות.
    מערכת המשפט כן.
    ההפרטה לא גורמת לאף תלמיד להכות כתה שלמה מול עיני מורות חסרות-אונים.
    ''זכויות הילד'' כן.
    ההפרטה לא גורמת לאף אזרח לשתוק מול חבורת נערים מתפרעת באוטובוס.
    החוק הפלילי כן.
    ההפרטה לא גורמת לאף שוטר להרגיש כבול באזיקים מול פושע.
    ''המהפכה החוקתית'' כן.
    ההפרטה לא הפכה את שלטון החוק למושג שתקף רק על שומרי החוק.
    הבג''צ כן.
    ההפרטה לא גורמת לאף פורע-פושע-אלים לחייך בלעג מול המצלמה באולם הדיונים.
    מאמרים כמו שלך - כן.

    • נו באמת..ליברליזם

      ארז, 16/08/09 19:56

      גם מדינות סקנדינביה הן מהליברליות שיש בעולם אולם אין שם כל כך הרבה פשיעה.
      הקפיטליזם הדורסני שמוחק כל סממן של קהילה וערבות הדדית בחברה-לו יש קשר ישיר לפשיעה.
      בקצב הזה רק עשירים שיש להם כסף לשמירה יוכלו להגן על ביתם.
      הפרטה=חינוך פרטי והזנחת החינוך הממלכתי.
      הפרטה=שירותי בריאות לעשירים והזנחת הרפואה של כל העם.
      להמשיך?

  • 22.

    מה הקשר ביין מחט לתח....

    אגוסטו פינושה, 16/08/09 18:07

    עוד הזדמנות של עיתונאי קומוניסט לדחוף את הדעות הבולשביקיות שלו אז קח דוגמה מדנמרק הקפיטליסטית עם שעורי פשיעה ואבטלה הנמוכים בעולם קח עוד דוגמה מצילה וסינגפור העוד יותר קפיטליסטיות שנלחמו בהצלחה בפשיעה ללא רחמים וניצחו בגדול ניתן גם כמובן לקחת דוגמה ממערכת החינוך המוצלחת בסינגפור לגבי משטרה ערונית בניו יורק גוליני חיסל את הפשיעה באמצעות המשטרה הערונית לדעתי כל הכתבה בזאת היא בכינות גרדה

  • 21.

    המדינה צריכה לאפשר לנו לרדוף אחר הפושעים עד חורמה כמו בארהב (ל''ת)

    okokin , 16/08/09 18:02

  • 20.

    מאמר מצויין

    נדב, 16/08/09 17:49

    חבל שכמעט ולא מציגים את נקודת המבט של התנערות המדינה מהחברה שהיא אמורה לשרת. מה שלא משקיעים בחינוך וברווחה צריך אחר כך להשקיע במשטרה. ישראל מצאה פתרון ייחודי - לא להשקיע באף אחד מהם.

  • 19.

    שטות וגבבה. באיזה שטות מהמאמר להתחיל?

    יהודה דגני, 16/08/09 17:48

    בדיוק להיפך! מדינה שחומסת את אזרחיה בתשלום מיסים מטורף (מס ישיר, מע''מ, מס קניה, אגרות, מס בריאות וביטוח לאומי. יש עוד לבטח) וכל הקבוצות השונות באוכלוסיה רק משוסות זו בזו מי יקח יותר מהצלחת, בל תתפלא מדינה זו שהאלימות צומחת ופורחת.
    כל המיסים האלה אמורים לממן את ''מדינת הרווחה'' שכותב המאמר הוא בודאי מחסידיה. מילא אם אכן המדינה היתה באמת מדינת רווחה: לוקחת מיסים ומחזירה שירותים. תחת זאת אנשי הון, פוליטיקאים ואנשי תקשורת קשורים אלו באלו, יד רוחצת יד, וכספים ציבוריים מוזרמים למי שיש לו השפעה או כוח להשחית.למה המדינה הולכת להזרים כסף ציבורי לערוץ 10 למשל? מה נהיה מזה? האזרחים צריכים לשלם פעם שניה כדי לקבל באמת את השירותים ששלמו עליהם כביכול דרך המיסים. מי שיכול לשלם, שורד איכשהו. מי שלא יכול לשלם - נדחף לשולי החברה על כל המשמעויות של זה.

    הקפיטליזם לא יוצר פשע ואלימות. מספיק עם סיסמאות הכזב האלה. קפיטליזם משמעו חופש פעולה לפרט מבחינה כלכלית וחברתית ע''מ שיוכל לנצל היטב את יכולותיו וכישוריו למען עצמו. למדינה יש תפקיד מיוחד פה: לשמור עליו מאלימות וחמסנות של פרטים אחרים.

  • 18.

    ומאידך..

    אביתר, 16/08/09 17:45

    יאיר,
    הצדק עמך,אולם לענ''ד רק בהתייחס לזווית מאד מסויימת שלו.
    ראשית אציין כי את תגובתי אני כותב מנק' מבט של מטפל בנוער בסיכון מעל עשור.
    תגובת המגיב הראשון(בעל התחביר המעט לא אופייני למי שאמור להיות בן 55+..) מאירה היבט אחד שעשוי להיות בעייתי להתמודדות עבוך- חברה ליברלית מייצרת אנומיה(תחושת אובדן דרך וזהות) ומחלישה את מרקם המחוייבות החברתית.
    אכן אתה צודק,לטעמי באמירה כי ענישה קשוחה אין בה די כדי לשנות את פני החברה-אולם צודק לא פחות אותו המגיב בנק' המובלעת בדבריו: ללא קביעת נורמות ערכיות ברורות ומחייבות, יכלתך לעצב ערכי מותר ואסור אצל אדם צעיר נפגעת באופן אנוש.
    לדוגמא:האם היית נכון לוותר על ריבוי הערוצים התקשורתי עמ''נ לחזור למדורת שבט של ערוץ ציבורי אחד?
    שנית,לעניין אמצעי החיברות(ביה''ס,מע'האכיפה): בהקשר אחר(משפט הסרבנים) מנושא האלימות אצטט את ח''כ דב חנין (כמייצג את תפישת העולם הליברלית וה''נאורה''):''מדינה מתקדמת אינה עוסקת ב''שבירת רוחו'' של אחד מאזרחיה''.
    ברם,מי שצפה בסדרה הדקומנטרית החשובה על חוות השומר נחשף לצורך לעקור בתוקף נורמות עברייניות מושרשות אצל הנערים/חיילים המופיעים בסרט.

  • 17.

    טור גדול!!

    פרטי, 16/08/09 17:45

    מה שכתוב פה חשוב מאוד, חשוב לכל מי שתומך במה שקורה היום במדינה להפנים אותו מילה במילה.
    ברגע שכל אדם דואג לעצמו, אז יהיו אנשים שזקוקים לעזרה ולא יקבלו אותה.
    כשכל אדם דואג לעצמו, אין מה להתפלא שחלק בוחרים לדאוג רק לעצמם וגם אם זה באלימות. האלימות היא נגזרת של מה שקורה היום בחברה הישראלית!

  • 16.

    רק לא המהפכה הצרפתית.

    דה גיליוטין, 16/08/09 17:43

    יש סיבה שבגללה המהפכה הצרפתית נכשלה - יש הרבה למעשה אבל אחת החשובות שבהן היא בדיוק זו שהיא התיימרה לדאוג לאושרם של אזרחיה. האמריקאים קבעו שזכותו של כל אחד לרדוף אחרי האושר, הם לא קבעו שזכותו להיות מאושר וטוב שכך. מדינה , בהגדרה , היא רע הכרחי שמהותו הוא הכפיה , אני לא אומר שצריך לצמצם את התערבותה של המדינה בכלכלה, בחינוך ובשאר מושגים ששייכים לעולם הכלל אבל אוי לנו אם המדינה תשלח את זרועותיה לעולם הפרט (מאגר ביומטרי למשל) ותחליט בשבילי אם אני מאושר מספיק ואיך להפוך אותי למאושר יותר. זו כבר לא המהפכה הצרפתית, זו כבר רוסיה הקומוניסטית . אם אנו חושבים שקפיטליזם קיצוני הוא מסוכן אז לגבי הקומוניזם כבר יש לנו קבלות

    • המהפיכה הצרפתית נכשלה?????

      לואי ה89, 16/08/09 20:17

      הצליחה הצלחה מדהימה ובמחיר דמים פעוט יחסית לשינויים העצומים שהביאה איתה....

    • המהפכה הצרפתית הביאה לעידן

      קובי, 16/08/09 22:40

      הדמוקרטיה בעולם המערבי . דחקה את המונרכיה הנצלנית לצד והשאירה אותה יצוגית . הפרידה את הותיקו משליטתו המוחלטת .הבאיה לקידמה ופרצה הדרך להשכלה לאחר ימי הבנים החשוכים שהיו בשליטה מוחלטת בידי הכנסיה והמונרכה .איך נכשלה ? המחיר הכן היה גבוה .אבל כך מתנהלים דברים בעולם זה לשינוי .

  • 15.

    ניתוח שיטחי ,חסר ידע מנינימלית בתאליכים חברתים

    greg, 16/08/09 17:35

    בכל חברה שעוברת תאליך שינוי ארכים כמו חברה שלנו שבמהירת עוברת מחברה מסורתית דתית לחברה חילונית ,דור צעיר מעבד כל הטאבו
    שהיו קיימם בדור קודם גם לפעמים מתקומם נגד ארכים של דור קודם . אצל חלק של נוער העיבוד מגבלות של טבאו של דור קודם מקבל האופנים של אלימות. דברים כאלו קרו גם בגוש קומוניסתי עם קריסה של שלטון גם בחברות בורגניות במדינות יותר מסודרות משלנו ולא קשרות לא ל''קיבוש'' ולא לקפיטליזם .זה מחיר שצריך לשלם על ''מהפחות תרבותיות'' בחברה כמו שלנו שעוד לפני 30 שנה היה ברובה מסורתית.

    • בהחלט, תאליך הקיבוש.. (ל''ת)

      ?, 16/08/09 18:16

      • יש לו מלא שגיאות, אבל הוא אמר דברי טעם.

        דיסלקציה, 17/08/09 10:49

        נו,
        זה עם הקנקן,
        ומה שיש בו...

        זוכרים?

    • עברית נכונה

      לקמוס, 16/08/09 18:44

      תאליכים כותבים בעברית טעליחים. וארכים כותבים רחבים. וכולי הלאה.

  • 14.

    כמה שטויות באייטם אחד?

    משה, 16/08/09 17:33

    ההפרטה הפכה את החברה הישראלית לחזקה יותר כלכלית וככזו היא יכולה לספק יותר שירותים חברתיים ובטחוניים.
    האלימות בחברה הישראלית היא תוצר ישיר של הכיבוש מחד והעדר המנהיגות,
    הדרך הטובה ביותר, אגב, להלחם בזה הייתה להפריט את הצבא ואת בתי הספר ואז היו מגיעים לשם אנשים איכותיים....
    אבל בינתיים מסתובבים פופוליסטים שלא מבינים כלום וכותבים דברי הבל

  • 13.

    אני מסכימה לחלוטין עם טענתך אבל הדבר אינו עומד בסתירה לצורך בחיזוק (ל''ת)

    רשויות האכיפה, 16/08/09 17:31

  • 12.

    ישראל מוצפת באוכלוסיה שמדינת עם ישראל לא מעניינת אותם,חלקם אף עויינים. (ל''ת)

    כל ענינם הוא איך לחלוב ת'מדינה,עח נאמנים ממלאי חוב, 16/08/09 17:27

  • 11.

    כל מילה בסלע

    דוקטור, 16/08/09 17:26

    פשוט טור מדהים שמתאר את הבור של החרא שהמהפך של 77 הכניס אותנו אליו.

  • 10.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    עמית, 16/08/09 17:25

  • 9.

    מצטערת, אתה לא משכנע למרות שגם אני חושבת שההפרטה היא אסון

    ע., 16/08/09 17:18

    אבל לא הצלחת להסביר איך זה מתקשר למקרה הנורא, במיוחד שאי אפשר בשום אופן להתעלם מההבט הלאומני גם אם מאוד אוהבים לטמון את הראש בחול.

    • ראי תגובת הממשלה לאירוע

      ק, 16/08/09 23:20

      להקים משטרות עירוניות. במילים אחרות, המשטרה של המדינה לא עובדת כ''כ, אז במקום למצוא לכך פיתרון, נביא חברות כ''א שיתפקדו כמשטרה. הכי קל הכי פשוט. זוהי הפרטה. השלב הבא הוא הפרטת מערכת החינוך.

  • 8.

    ההפרטה מתחילה במקום שהמדינה לא מתפקדת

    danimor , 16/08/09 17:13

    מדינת ישראל החלה כמדינה סוציאליסטית, אך בגלל מספר המהגרים (עולים) הגדול ששטף את המדינה היא לא יכולה היתה להיות סוציאליסטית מלכתחילה והסוציאליזם של המדינה היה נושא לבדיחות שמוצגות היטב במחזותיו של אפרים קישון ואחרים, הסוציאליזם הפך להיות אנרכיזם, והאנרכיזם הוא קרקע טובה לאלימות. כל מה שהמדינה צריכה לנהל לא מתפקד והממשלה מאשימה את האזרחים ומטילה עליהם קנסות לשלם את מחדליה, לדוגמא - קנסות בצורת.

    לא ברור למה המדינה לא מתפקדת, אבל זו עובדה ואין לנו עוד 60 שנה לבדוק את זה.

    ההפרטה היא הפתרון היחיד לחוסר תפקודה של המדינה. כל מה שהמדינה לא מסוגלת לנהל צריך להפריט כולל חינוך ובריאות, אך צריך לחייב את המדינה לעזור למי שאינו יכול לשלם את הדברים המינימליים שיתנו לו חיים בכבוד.

  • 7.

    קשקוש.

    קלמן, 16/08/09 17:09

    יחסית לחבר באגודת העתונאים אפשר להגדיר את דבריו של טרצסקי במלה אחת--קשקוש.מה הקשר בין הפרטה לאלימות?איך אחריות של הצבור הופכת להפקרות?במקום שבו תחרות חופשית והזדמנות שוה לכולם צןצחת אלימות?רצוי שטרצסקי יתעורר מהזיותיו ויחפש את הבעיות במשמעת ובחינוך בלי זה ודאי שהאלימות חוגגת.

  • 6.

    מעולה (ל''ת)

    הפועל יפו, 16/08/09 17:07

  • 5.

    רבותיי,4גופות נמצאו היום+1שנורה למוות.השתגענו לגמריייייייייייייייייייי (ל''ת)

    חודש אב הקשה., 16/08/09 17:04

  • 4.

    כתבה דמגוגית

    גל הדר, 16/08/09 16:37

    מעניין כיצד מנסה הכותב להטמיע את דעותיו הסוציליסטיות,הלגיטימיות כשלעצמן,על ידי הקביעה הדמגוגית,שהאלימות בשבוע האחרון,הינה תוצאה של הפרטה,קפיטליזם וקיצוץ בשרות הציבורי לאזרחים.נו באמת,אפילו במקרים הקשים השבוע,לא נקבע שהמוערבים[חלקם בכלל לא ידוע עדיין]הינם לא משכילים או ממשפחות עניות,או כאלו שהושפעו,אם בכלל,מגורם זה או אחר. בקיצור,על הכותב להישען על ראוית של ממש כדי להוכיח ולשכנע בתזה שלו ולא לשלוף סתם שטויות פופוליסטיות.

  • 3.

    דעה הזויה אני מקווה שאתה לא קומוניסט

    קפיטליסט שפוי, 16/08/09 16:24

    מה אתה מדבר? רוצה להמשיך לשלוט בנמלי הים שמבזבזים בלי קשר וממנים מקורבים ולא שמעו על המונח ממשל תאגידי?כן יש דברים שאין להפריט ובכל זאת הכיוון הוא כזה כגון השכלה גבוהה ועוד
    בין זה לבין עידוד רציחות?!מה קרה לך?!אני ושכמותי מעודדים רצח?!
    לא ואני בעד החמרת הענישה כי הענישה מגוחכת ולא מרתיעה וכן אני בעד עונש מוות ופעם אחרונה שנהגתי באלימות הייתה לפני 10 שנים בכיתה י

    • מה הקשר לקומוניסט?

      שם, 16/08/09 23:23

      מישהו פה יוצר מפלגה אחת? מחלק את הרכוש? העיקר שלפת את המילה קומוניסט וכאילו ניצחת בוויכוח.
      אולי נמלי הים הם דוגמא קיצונית ולא טובה לוועדי עובדים, אבל עוד מעט תגיד לי שאתה מעדיף לחיות באוויר המזוהם של האחים עופר.

  • 2.

    את מה שצריך להפריט זה את השמאל הישראלי . (ל''ת)

    אבו יסמין, 16/08/09 16:24

  • 1.

    הכותרת = שטויות ! לפני 50 שנה למדתי בכיתות של מעל 40 תלמיד !!!

    avre10 , 16/08/09 15:01

    כן - אני הייתי בבית ספר יסודי בשנות החמישים ובתיכון - בראשית שנות השישים.

    כן - הכיתות היו עמוסות - 40 תלמידים ויותר.

    כן - לא היה מיזוג ולא היה חימום.

    לא - לא הייתה אלימות !!!

    מחפשים את הבעיה מתחת לפנס ולא במקום האמיתי - החינוך ...

    • שמאלני מבולבל

      ואותי לימדו שהכיבוש אשם בכל ''!'', 17/08/09 06:32

      אז, מה בא קודם הכיבוש או הקפיטליזם החזירי?